Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[iOS en iPadOS 26] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 29 ... 37 Laatste
Acties:

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:27
MainframeX schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 10:11:
@Carlos0_0 De photos app wordt wel iets beter bruikbaar zodra je collections gebruikt naar mijn mening, maar inderdaad de oude app was beter.
Verzamelingen wordt die niet beter van, ik vind hem nu wel beter dan die was in IOS18.
Gewoon je lijst met foto's, geen onzin van verzamelingen, albums, reizen, uitgelicht etc, er doorheen of er boven of er onder.
Dit staat allemaal apart, niet meer bij je foto's zelf.

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:30
henkjobse schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:12:
Thanks beiden. Helaas nog steeds aanwezig. Ook gemeld >300 op reddingvest Apple forums (https://discussions.apple...138454?sortBy=rank&page=1) Hopelijk in volgende update opgelost.
Bedrade CarPlay overigens.

[...]
Ik zat vandaag de ATP podcast te luisteren (dat zijn developers) en zij gaven aan dat gebruikers van hun eigen apps er ook veel last van hadden. Een van de devvers had het zelf ook en is naar 26.1 beta gegaan.

• sjorsjuhmaniac
Kan je een ios 18 backup terugzetten op een iphone17?

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:12
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 21:59:
Kan je een ios 18 backup terugzetten op een iphone17?
Ja. Maar je iOS van je iPhone 17 blijft wel gewoon versie 26.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Help!!!! schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 09:31:
Gevoelsmatig heb ik het idee dat met 26 de batterij helaas toch wel stukje sneller leeg is op mijn 15PM.
Hopelijk kunnen ze toch nog wat optimaliseren de komende tijd.
Ahum O-)

review: Apple zegt dat accuduur misschien achteruit gaat met iOS 26, maar hoe...

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-11 13:40
Ga maar eens proberen een gerucht the debunken. Heb mijn 17PM compleet opnieuw geïnstalleerd (via DFU modus) en nu alles handmatig opnieuw geïnstalleerd dus geen backup teruggezet. Nu een weekje laten indexeren dan de schermtijd screenshots vergelijken. Ben benieuwd

• sjorsjuhmaniac
glydoscoop schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:06:
Ga maar eens proberen een gerucht the debunken. Heb mijn 17PM compleet opnieuw geïnstalleerd (via DFU modus) en nu alles handmatig opnieuw geïnstalleerd dus geen backup teruggezet. Nu een weekje laten indexeren dan de schermtijd screenshots vergelijken. Ben benieuwd
Een week indexeren?!? 8)7

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
glydoscoop schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:06:
een weekje? Heb jij de volledige unedited Epstein files op je 17 PM? :+

• glydoscoop
_Bailey_ schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:10:
[...]

een weekje? Heb jij de volledige unedited Epstein files op je 17 PM? :+
Hahaha nee maar overal waar ik “klaag” over de batterij duur (behaalde dezelfde SOT als met mijn 15Pro) krijg ik te horen geef het wat tijd. Veder ga ik geen benchmarks draaien maar gewoon een dagelijkse routine die natuurlijk wisselt het zal dus geen waterdichte test zijn maar wel leuk!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:21

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Kan YouTube niet meer in split-screen draaien onder iPadOS 26. Waardeloos.

• sjorsjuhmaniac
glydoscoop schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:33:
[...]

Hahaha nee maar overal waar ik “klaag” over de batterij duur (behaalde dezelfde SOT als met mijn 15Pro) krijg ik te horen geef het wat tijd. Veder ga ik geen benchmarks draaien maar gewoon een dagelijkse routine die natuurlijk wisselt het zal dus geen waterdichte test zijn maar wel leuk!
Aah zo, om 1000% zeker te weten dat hij klaar is met indexeren (y)

• glydoscoop
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:56:
[...]

Aah zo, om 1000% zeker te weten dat hij klaar is met indexeren (y)
Jaa en een werkweek mijn routines doorlopen, veel draadloze carplay. Veel bellen. Zelf ga ik ervan uit dat ik nu zon 24uur na de herinstallatie wel klaar ben met indexeren.

• sjorsjuhmaniac
glydoscoop schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 14:52:
[...]

Jaa en een werkweek mijn routines doorlopen, veel draadloze carplay. Veel bellen. Zelf ga ik ervan uit dat ik nu zon 24uur na de herinstallatie wel klaar ben met indexeren.
Wordt de jouwe ook zo heet met wireless carplay? Hier schiet ie zelfs in de high temperature modus waar ie m terugklokt enzo.
Gaat de navigatie kaart gewoon stotteren.

[ Voor 4% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 04-10-2025 16:00 ]

• glydoscoop
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 16:00:
[...]

Wordt de jouwe ook zo heet met wireless carplay? Hier schiet ie zelfs in de high temperature modus waar ie m terugklokt enzo.
Gaat de navigatie kaart gewoon stotteren.
Alleen als ik draadloos laden tegelijk uitvoer op mijn 15Pro.. de 17Pro Max heeft er geen last van nu. Moet wel zeggen dat ik nu een nieuwe tiguan heb die schijnt gekoelde draadloze laders te hebben..

Maar ja, draadloos carplay vreet batterij en genegeerd behoorlijk wat warmte helaas.

• sjorsjuhmaniac
glydoscoop schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:39:
[...]

Alleen als ik draadloos laden tegelijk uitvoer op mijn 15Pro.. de 17Pro Max heeft er geen last van nu. Moet wel zeggen dat ik nu een nieuwe tiguan heb die schijnt gekoelde draadloze laders te hebben..

Maar ja, draadloos carplay vreet batterij en genegeerd behoorlijk wat warmte helaas.
Ik heb het al zonder te laden :(

• glydoscoop
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 20:08:
[...]

Ik heb het al zonder te laden :(
Welke telefoon en ios?

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Splinter Cell schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:51:
Er is sowieso niet doorheen te komen, zoveel reclame ze door je strot duwen. “Mooiste” vind ik nog dat je op Android allerlei opties hebt, maar met iOS (het andere kamp) moet je door de zure appel heen.

Mijn boefje is liev!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
JB schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 20:39:
[...]

Er is sowieso niet doorheen te komen, zoveel reclame ze door je strot duwen. “Mooiste” vind ik nog dat je op Android allerlei opties hebt, maar met iOS (het andere kamp) moet je door de zure appel heen.
App niet gebruiken maar via de browser. Daar kun je weer adblockers installeren. Scheelt alweer iets.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:17
SirLenncelot schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 21:00:
[...]

App niet gebruiken maar via de browser. Daar kun je weer adblockers installeren. Scheelt alweer iets.
Of betalen voor Premium, ben je ook van de ads af.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

swhnld schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 21:12:
[...]

Of betalen voor Premium, ben je ook van de ads af.
Uiteraard, maar het is toch grappig dat Apple het beter voor YouTube regelt dan hun eigen Android? :')

Mijn boefje is liev!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:06
SirLenncelot schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 21:00:
[...]

YT altijd via Safari met Adguard Pro (betaalde app). Werkt (meestal).

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

MOmax schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 23:00:
[...]

YT altijd via Safari met Adguard Pro (betaalde app). Werkt (meestal).
Vinegar ook :)

Mijn boefje is liev!

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-10 15:27

MPC60

Game on

Sorry maar is er op een of andere manier die glass interface uit te zetten? Vreselijk.

Xbox: SendexNL

• sjorsjuhmaniac
Een 14. Heb het sinds aanschaf dus vanaf ios 17 denk ik. Zit nu weer op ios18.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

MPC60 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:31:
Sorry maar is er op een of andere manier die glass interface uit te zetten? Vreselijk.
Nee, althans, niet op een mooie manier. Je kunt in accessibility transparency verminderen. Maar dan wordt het gelijk heel lelijk.

Na mijn initiële enthousiasme voor Liquid Glass begint het me meer en meer te storen in dagelijks gebruik. Het leidt me zo gigantisch af. Voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bCx56AESELov2gCKaC4bsWQHHCQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/xPVUSPa8lw0cEOo90nc673RM.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6eEiEb5lt5q7vUY4DxNy5MSsj3Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/vEIXyEiohtV3p7eXdxDx2JPS.gif?f=user_large

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb die transparantie uitgezet onder toegankelijkheid. Het voegt voor mij niets toe om de content onder het menu te zien, ik heb liever leesbare tekst.
Maar ik herinner me dat het nieuwe thema in iOS7 ook niet direct een succes was met onleesbare teksten door slecht contrast en onduidelijke knoppen. Is ook bijgetrokken.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

SirLenncelot schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:10:
Ik heb die transparantie uitgezet onder toegankelijkheid. Het voegt voor mij niets toe om de content onder het menu te zien, ik heb liever leesbare tekst.
Maar ik herinner me dat het nieuwe thema in iOS7 ook niet direct een succes was met onleesbare teksten door slecht contrast en onduidelijke knoppen. Is ook bijgetrokken.
Zeker. En dat gaat met dit ook gebeuren. iOS 28 wordt ongetwijfeld een stuk verfijnder. Het is alleen jammer dat we 2 jaar moeten wachten.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:27
Mog schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:56:
[...]

Nee, althans, niet op een mooie manier. Je kunt in accessibility transparency verminderen. Maar dan wordt het gelijk heel lelijk.

Na mijn initiële enthousiasme voor Liquid Glass begint het me meer en meer te storen in dagelijks gebruik. Het leidt me zo gigantisch af. Voorbeelden:
Ik stoorde mij er al aan met beta 1. Maar nu ik het al langere tijd gebruik is het misschien niet eens alleen het Glass effect zelf, maar de mate van inconsistentie hoe het is doorgevoerd. Kijk, los van hier en daar zaken of compleet onleesbaar maken of heel rommelig doen overkomen zie je op heel veel plekken het effect over overgangen op een net andere manier uitgevoerd.

Ik heb op 1 na alle iPhones gehad, en ken dus alle iOS versies als mijn broekzak (pun intended). Destijds een enkele zijstap naar Android gemaakt (zakelijk) en kreeg destijds precies hetzelfde gevoel als nu: wanneer maken ze het af?

Maar helaas zie het wel Apple breed moet ik zeggen. Ben een Apple gebruiker sinds eind jaren 90, maar zie dit jaar zowel hard- als softwarematige (design)keuzes gemaakt worden wat gewoon niet 'des Apples' is: de perfectie wordt niet meer bereikt. Misschien geneuzel in de marge: maar als voorbeeld met de magsafe op de achterkant komt het Apple logo er net onderuit. Dat soort zaken waren onder Ive never nooit niet gebeurt.

• sjorsjuhmaniac
Holy shit, wanneer gebeurt dit?

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-10 15:27

MPC60

Game on

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind het echt vreselijk allerlei overlays overal. Bewegende onderdelen. Nee dit is het niet wmb.

Xbox: SendexNL

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

sjorsjuhmaniac schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:53:
[...]

Holy shit, wanneer gebeurt dit?
Ik heb donkere iconen + zwarte achtergrond. Dat effect wordt veroorzaakt door het draaien van de telefoon. Je kan het uitzetten, maar dan zet je ook andere animaties uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Mog op 05-10-2025 15:08 ]

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:55

amphora

Websites & Fotografie

Mog schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 15:08:
[...]

Ik heb donkere iconen + zwarte achtergrond. Dat effect wordt veroorzaakt door het draaien van de telefoon. Je kan het uitzetten, maar dan zet je ook andere animaties uit.
Was me totaal nog niet opgevallen dat de schaduw randjes meebewegen. Leuke maar totaal overbodige gimmick. Kan me voorstellen dat dit soort details die (bijna) niemand ziet ook onnodig energie kosten.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

amphora schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 15:17:
[...]

Was me totaal nog niet opgevallen dat de schaduw randjes meebewegen. Leuke maar totaal overbodige gimmick. Kan me voorstellen dat dit soort details die (bijna) niemand ziet ook onnodig energie kosten.
Met lichte iconen op een lichte achterrgond is het niet zo erg. Maar ik snap dit ook niet. Dit was een toffe gimmick in iOS 6. Parallax en gyro effecten hebben we toch wel gezien nu?

• Telesto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-11 17:23
Splinter Cell schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:51:
Onder settings kun je bij multitasking en gebaren ‘apps in vensters’ selecteren. Dan aan de bovenkant vegen en groene icon lang inhouden om hem aan een willekeurige kant van het scherm te plaatsen. Zelfde doen bij de app die je er naast wil hebben en je hebt je splitscreen :)

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 15:38
Telesto schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:01:
[...]

Onder settings kun je bij multitasking en gebaren ‘apps in vensters’ selecteren. Dan aan de bovenkant vegen en groene icon lang inhouden om hem aan een willekeurige kant van het scherm te plaatsen. Zelfde doen bij de app die je er naast wil hebben en je hebt je splitscreen :)
Of de bovenkant van het Youtube window naar links of rechts "gooien"/"swipen", dan vult hij ook de helft van het scherm aan de kant waar je hem heen hebt "gegooid". Dit toonden ze tijdens de keynote.

PSN: Sluuz

• vbandr84
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:53
Iemand van jullie een idee of er vanavond weer een nieuwe beta komt?
Loop wel tegen een paar problemen aan, vooral dat gesprekken soms wegvallen voor een paar seconden

• renegrunn
vbandr84 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:59:
Iemand van jullie een idee of er vanavond weer een nieuwe beta komt?
Loop wel tegen een paar problemen aan, vooral dat gesprekken soms wegvallen voor een paar seconden
Voor 26.1 (beta 2)? Kans is vrij reëel dat deze vandaag of morgen verschijnt.

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20-11 17:53

mv1

Ik verwacht vanavond of morgen een nieuwe beta, aangezien het 2 weken geleden is dat beta 1 uit is gekomen.

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-11 19:44
JB schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 20:39:
[...]

Youtube gebruiken via Brave browser. Werkt perfect en reclame vrij *O*

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:17
mv1 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:41:
Ik verwacht vanavond of morgen een nieuwe beta, aangezien het 2 weken geleden is dat beta 1 uit is gekomen.
Ik hoop het want dit is echt bizar slecht (15 pro met 91% conditie) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVZ8D_cmZPLi5Qw8FDkdJQlNoi4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/edfbtwpOrFiia01L5bL2Yoqp.png?f=fotoalbum_large

• mv1

mv1

SHIFTER [NL] schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:14:
[...]

Youtube gebruiken via Brave browser. Werkt perfect en reclame vrij *O*
Of YT Premium via een ander land >:)

• mv1

mv1

Roy Tollenaar schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:18:
[...]

Ik hoop het want dit is echt bizar slecht (15 pro met 91% conditie) [Afbeelding]
Dat is idd wel erg slecht..

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-11 15:12
Roy Tollenaar schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:18:
[...]

Ik hoop het want dit is echt bizar slecht (15 pro met 91% conditie) [Afbeelding]
Welke iOS versie is dat? Bij mij ziet het er anders uit? Of zit ik in het verkeerde scherm?
Dit is 26.1 DB1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wFrvagGyoRgNS1Zsgmi6Y7jUL9o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kyXG3uBJYRJnhgb4X8kxGK3O.jpg?f=user_large

• vbandr84
Haal nu de beta 2 binnen 💪🏻

• Roy Tollenaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQdHnRmzkq9j4rFa6wKxA7KWy3Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lWXQCTKNTv0U5A3eR2Qy596q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZmBduF1qbImPMjzESElI0qSDtU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SHimf8iYMA19oq3EVP2Df3mf.png?f=fotoalbum_large

• Roy Tollenaar
remmuz schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:34:
[...]

Welke iOS versie is dat? Bij mij ziet het er anders uit? Of zit ik in het verkeerde scherm?
Dit is 26.1 DB1:
[Afbeelding]
Je hebt daar onder een optie met "Bekijk alle info over batterijgebruik" en daar zie je een uitgebreider overzicht.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zo 1,73 op de air, flinke update.
Terwijl het toch allemaal al prima liep.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-11 14:06
Donstil schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:19:
Zo 1,73 op de air, flinke update.
Terwijl het toch allemaal al prima liep.
op de 17 2.1 :o

A person who never made a mistake never tried anything new.

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-11 22:32
Hypertension is terug in beta2 en slaapapneu notificaties zie ik er nu ook bij staan

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10
Hoe bevalt Apple intelligence in het Nederlands?

Ben wel benieuwd of writing tools goed werkt? (Geen idee hoe het heet in het Nederlands)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:43
jdiezrequejo schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:50:
Hoe bevalt Apple intelligence in het Nederlands?

Ben wel benieuwd of writing tools goed werkt? (Geen idee hoe het heet in het Nederlands)
Schrijfhulp. ;)

En werkt prima, al vind ik het zelf geen oplossing. Het herschrijft teksten statisch en onmenselijk.

Have you tried turning it off and on again?

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Goed nieuws voor de iPad; de functie Slide-over komt terug.

Het zit nu in de nieuwe beta van iPadOS 26.1 (b2), en werkt echt heel fijn, had het gemist en is heerlijk voor audio-apps om te zo in en uit te 'sliden'.

YouTube: iPadOS 26.1 Beta NEW Features - Slide Over, Mic Input Gain, More!

• glydoscoop
Niet geheel onbelangrijk, de mcdonalds app werkt niet voor mij op ios 26.0.1 (17PM).

• Cardwizard
  • Laatst online: 22-11 17:19
glydoscoop schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 22:29:
Niet geheel onbelangrijk, de mcdonalds app werkt niet voor mij op ios 26.0.1 (17PM).
Wel op 26.1

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-11 18:45
Mijn ervaringen tot dusver zijn echt teleurstellend met iOS26. Sterker nog... ik vind het niet Apple waardig hoe deze versie is uitgebracht. Aantal voorbeelden waarover ik me stoor op dagbasis:
  1. Er verdwijnt willekeurig een liquid glass icoontje van een enkele app, die vervolgens weer gekleurd getoond wordt
  2. Mijn toetsenbord verdwijnt soms en ik moet de app waar ik in bezig was heropenen
  3. Mijn browserbalk om de url in te typen verdwijnt, ook wederom noodzakelijk opnieuw openen
  4. Besturing van menu's voelt minder soepel en steeds vaker last van gehaper
  5. Sommige rondingen lijken niet helemaal mee te schalen of dergelijks, tenminste ik heb soms gerafelde glass effect
  6. De batterij is merkbaar slechter geworden
  7. In de browser zeven menubalken van de websites, zoals bijv. bij Instagram
Concusie is dat mijn gehele telefoon in zijn totaliteit minder soepel werkt. Een van de frustraties uit het verleden met Android heb ik nu dankzij iOS op mijn iPhone 16 Pro. Waar ik weet dat Android tegenwoordig als een zonnetje loopt.

Apple kom snel met fixes!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-11 18:17
Pasteis schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 05:35:
Mijn ervaringen tot dusver zijn echt teleurstellend met iOS26. Sterker nog... ik vind het niet Apple waardig hoe deze versie is uitgebracht. Aantal voorbeelden waarover ik me stoor op dagbasis:
  1. Er verdwijnt willekeurig een liquid glass icoontje van een enkele app, die vervolgens weer gekleurd getoond wordt
  2. Mijn toetsenbord verdwijnt soms en ik moet de app waar ik in bezig was heropenen
  3. Mijn browserbalk om de url in te typen verdwijnt, ook wederom noodzakelijk opnieuw openen
  5. Sommige rondingen lijken niet helemaal mee te schalen of dergelijks, tenminste ik heb soms gerafelde glass effect
Concusie is dat mijn gehele telefoon in zijn totaliteit minder soepel werkt. Een van de frustraties uit het verleden met Android heb ik nu dankzij iOS op mijn iPhone 16 Pro. Waar ik weet dat Android tegenwoordig als een zonnetje loopt.

Die zwevende menubalk in de browser is heel irritant ja, is je halve scherm gevuld met een menubalk die niet meer scrollt. Hoop idd snel op een bugfix.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 16:12

Heb je al een verse installatie van iOS geprobeerd? Wellicht lost dat een aantal van je bugs op!

Zucht...

• remmuz
  • Laatst online: 22-11 15:12

Ik herken echt 0 van deze punten. Maar dat is misschien omdat ik op 26.1 zit.

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-11 18:45
@KW25 Wat ik hierbij ook niet snap is dat ik hetzelfde probleem heb als ik een andere browser open. Dus het zit hem mogelijk in de engine die als enigste wordt ondersteunt.
@SgtElPotato Nee, nog niet gedaan maar ben ik wel aan het overwegen.
@remmuz Ik las al eerder in dit topic dat deze patch mogelijk een hoop kan oplossen. Desondanks vind ik het heel teleurstellend dat de major release naar mijn mening zo slecht is.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 16:12
Pasteis schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 07:34:
@KW25 Wat ik hierbij ook niet snap is dat ik hetzelfde probleem heb als ik een andere browser open. Dus het zit hem mogelijk in de engine die als enigste wordt ondersteunt.
@remmuz Ik las al eerder in dit topic dat deze patch mogelijk een hoop kan oplossen. Desondanks vind ik het heel teleurstellend dat de major release naar mijn mening zo slecht is.
Ik zou het doen! Even een back-up maken op je computer en het toestel opnieuw instellen. Grote kans dat de meerderheid zo niet alles van je problemen weg is.

Zucht...

• Gr4mpyC3t
Pasteis schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 07:34:
Snap ik, beta 2 van iOS 26.1 is gisteren uitgebracht en hier op een 15 Pro loopt het al weer een flink stuk beter. Ik heb nog hoop!

• vbandr84
Hier ook gisteren de update beta2 geïnstalleerd, en alles loopt heel soepel en stukken beter.

• CH94
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 21-11 09:16
Na beta 2 zit er een slider op de knop om je wekker uit te zetten...

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:58
Sinds ios 26 kan ik niet maar zoomen in fotomodus met de schuifbalk, hoe pas ik dit aan?

• renegrunn
Hier een volledige lijst met aanpassingen in bèta 2.

https://forums.macrumors....-ios-26-1-beta-2.2468569/

Één ervan was mij ook al opgevallen en zegt veel over de ontbrekende consistentie en perfectie die Apple nastreeft: onder display settings (light/datk) zag je nog als afbeelding de iOS18 wallpaper.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

renegrunn schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:34:
Hier een volledige lijst met aanpassingen in bèta 2.

https://forums.macrumors....-ios-26-1-beta-2.2468569/

Één ervan was mij ook al opgevallen en zegt veel over de ontbrekende consistentie en perfectie die Apple nastreeft: onder display settings (light/datk) zag je nog als afbeelding de iOS18 wallpaper.
Dit zijn natuurlijk hele kleine dingetjes, maar Apple was juist dat bedrijf die om dit soort kleine details gaf. Om Jobs maar eens te citeren:

“When you’re a carpenter making a beautiful chest of drawers, you’re not going to use a piece of plywood on the back, even though it faces the wall and nobody will ever see it. You’ll know it’s there, so you’re going to use a beautiful piece of wood on the back. For you to sleep well at night, the aesthetic, the quality, has to be carried all the way through.”

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
iOS 26 is met veel bombarie aangekondigd met complete overhaul. Valt uiteindelijk allemaal reuze mee. Maar moet zeggen dat iOS 26.1 beta 2 soepel loopt en de batterij beter is dan met de eerste officiële release.

Het enige waar ik me echt aan stoor is een of andere balk in de browser boven het toetsenbord met een vinkje er bij. Geen idee wat dat ding doet, maar het zit me in de weg. Net als die URL die daar weer boven zweeft.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
iOS 26.1 beta 2:

The light refraction effect around apps is now more subtle with darker icon colors and background colors.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• glydoscoop
Misschien had apple ios 19 moeten release. En ios26 als beta een jaar veder ontwikkelen. Je ziet nu hoeveel de feedback (denk ik) doet van “open” beta gebruikers. Je merkt dat apple nu per beta heen en terug wisselt tussen meer en minder liquid glass.

Eigenlijk had IOS 26 gewoon volgend jaar samen met een volwaardige on device Ai moeten uitkomen denk ik?

Los daarvan denk ik dat we voor december best een polished release kunnen hebben.

• Gr4mpyC3t
glydoscoop schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:36:
Misschien had apple ios 19 moeten release. En ios26 als beta een jaar veder ontwikkelen. Je ziet nu hoeveel de feedback (denk ik) doet van “open” beta gebruikers. Je merkt dat apple nu per beta heen en terug wisselt tussen meer en minder liquid glass.

Eigenlijk had IOS 26 gewoon volgend jaar samen met een volwaardige on device Ai moeten uitkomen denk ik?

Los daarvan denk ik dat we voor december best een polished release kunnen hebben.
Waarschijnlijk was iOS 18 al zo’n release. Ze plannen wel iets verder vooruit dan één jaar. Ik vermoed dat ze veel ontwikkeltijd kwijt zijn geraakt aan dat hele Apple Intelligence, dat raakt dan ook weer de ontwikkeling van iOS en merk je nu extra goed.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

THE_BASE schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:15:
[...]

iOS 26.1 beta 2:

The light refraction effect around apps is now more subtle with darker icon colors and background colors.
Dat is fijn om te lezen. Hopelijk weten ze dit soort dingen te verfijnen.

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:35
Gisteren is mijn iPhone 17 Pro Max geleverd. Heb ff met IOS 26 mee gespeeld. Maar wat zijn de iconen flink opgeblazen tegenover IOS 18. Vind het echt super lelijk en vervelend. Kunnen die iconen ook kleiner maken zoals in IOS 18?

[ Voor 170% gewijzigd door pinokkia op 07-10-2025 15:39 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:55

amphora

Websites & Fotografie

pinokkia schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 15:36:
Gisteren is mijn iPhone 17 Pro Max geleverd. Heb ff met IOS 26 mee gespeeld. Maar wat zijn de iconen flink opgeblazen tegenover IOS 18. Vind het echt super lelijk en vervelend. Kunnen die iconen ook kleiner maken zoals in IOS 18?
Er is geen verschil hoor? Tenzij je zelf het scherm hebt aanpast door of zoom aan te zetten of beginscherm hebt aangepast (dan zie je ook geen labels onder de icoontjes)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:30
Wanneer zou stable release 26.1 uitkomen
Of de RC half - eind oktober ?

• renegrunn
MarioMark1541 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:01:
Wanneer zou stable release 26.1 uitkomen
Of de RC half - eind oktober ?
Ja meer eind oktober

• MarioMark1541
RC half oktober dus ?

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-11 22:32
pinokkia schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 15:36:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-RpwfnhVFqXhffQYZVSJkj3Z3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mP28QkfT3L1p6oLBGRLWkjyS.jpg?f=fotoalbum_large

Rechts op vierkantjes klikken

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Dorryflorry
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 19-11 18:50
Vreemd genoeg had ik hetzelfde voor met mijn 16PM.
Ik krijg op geen enkele manier door tweemaal op de vergrendelknop te duwen de Wallet open.

Toegang tot Wallet staat aangevinkt wanneer ik dit nakijk in de instellingen onder Face ID & Beveiliging.
Nog iemand die dit voorheeft? Moest iemand me kunnen helpen, dat zou ik erg appreciëren. Ik ben manueel alle apps aan het instellen etc...

Erg bedankt alvast!

• pinokkia
amphora schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 15:44:
[...]

Er is geen verschil hoor? Tenzij je zelf het scherm hebt aanpast door of zoom aan te zetten of beginscherm hebt aangepast (dan zie je ook geen labels onder de icoontjes)
Heb niets veranderd. Ik heb schoon geïnstalleerd en de installatie gewoon doorgelopen.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dorryflorry schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:10:
Ik krijg op geen enkele manier door tweemaal op de vergrendelknop te duwen de Wallet open.

Toegang tot Wallet staat aangevinkt wanneer ik dit nakijk in de instellingen onder Face ID & Beveiliging.
Nog iemand die dit voorheeft? Moest iemand me kunnen helpen, dat zou ik erg appreciëren. Ik ben manueel alle apps aan het instellen etc...

Erg bedankt alvast!
Als je er geen kaarten in hebt zitten doet het niets.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:17
Dorryflorry schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:10:

Erg bedankt alvast!
Ik had het probleem met mijn nieuwe iPhone (17 pro). Tijdens de instel wizard zijn de kaarten vanaf mijn oude telefoon overgezet en leek alles in orde. De kaarten waren ook allemaal zichtbaar bij instellingen / Wallet & Apple Pay. Bij mij deed de wallet ook niets (dubbelklik op de vergrendelknop). Bleek dat ik in de bankiers apps opnieuw Apple Pay moest activeren / toestaan voor de betreffende kaarten.

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22-11 16:55
Waarom past iOS telkens automatisch mijn helderheid aan, terwijl automatische helderheid in de instellingen is uitgeschakeld op mijn iPhone ? Het begint behoorlijk irritant te worden dat ik het steeds zelf moet terugzetten.

• glydoscoop
pinokkia schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:25:
[...]

Heb niets veranderd. Ik heb schoon geïnstalleerd en de installatie gewoon doorgelopen.
Icoontjes zijn zover mij bekend identiek in formaat tenzij je kiest voor gezoomd tijdens doorlopen van de installatie wizard inderdaad

• pinokkia
glydoscoop schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 18:26:
[...]

Icoontjes zijn zover mij bekend identiek in formaat tenzij je kiest voor gezoomd tijdens doorlopen van de installatie wizard inderdaad
Dan zal ik opnieuw de iPhone 17 Pro Max installeren, want daar heb ik niet opgelet tijdens de installatie. Moet je tijdens die installatie gezoomd kiezen of is dat standaard al?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

pinokkia schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:46:
[...]

Dan zal ik opnieuw de iPhone 17 Pro Max installeren, want daar heb ik niet opgelet tijdens de installatie. Moet je tijdens die installatie gezoomd kiezen of is dat standaard al?
Wow echt? Gewoon de setting weer normaal zetten. Daar hoef je niet voor opnieuw te installeren.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-11 13:29

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

iOS 26.1 Public Beta 2 is beschikbaar :Y)

[ Voor 53% gewijzigd door WishmasterNL op 07-10-2025 20:31 ]

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:06

_AN

Batterij gaat wel goed met Bèta 2.

• pinokkia
Tylen schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:53:
[...]

Wow echt? Gewoon de setting weer normaal zetten. Daar hoef je niet voor opnieuw te installeren.
Nu ga je me uitlachen. Waar staat die ergens tussen?

• Roy Tollenaar
_AN schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 20:28:
Hier gelukkig ook want bèta 1 was drama. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWw9tzevHCfoNTPoNb-3N63Mepo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kOyHtMYmLYlzF4nVEB8Enyig.png?f=fotoalbum_large

• MarioMark1541
_AN schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 20:28:
Wat is goed en welk device? En merk je ook, verschil met iOS 26 of 0.01?

[ Voor 11% gewijzigd door MarioMark1541 op 07-10-2025 20:58 ]

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:27
pinokkia schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 20:31:
[...]

Nu ga je me uitlachen. Waar staat die ergens tussen?
Eum instellingen —> beeldscherm en helderheid —> weergave zoom ?

• glydoscoop
Carlos0_0 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:06:
[...]

Eum instellingen —> beeldscherm en helderheid —> weergave zoom ?
Op op je beginscherm een vinger ingedrukt houden op een lege plek. Dan links bovenin klikken op wijzig>pas aan. En dan onderin hierop klikken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0Dl5omwALcP-VT8svCkFLTW1nc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/poRu91jkmTQtwz7GQ8f8l2v4.jpg?f=fotoalbum_large

• pinokkia
Thx voor de duidelijke plaatje. Zag net pas dat je uitgelegd heb.
glydoscoop schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:14:
[...]

Op op je beginscherm een vinger ingedrukt houden op een lege plek. Dan links bovenin klikken op wijzig>pas aan. En dan onderin hierop klikken

[Afbeelding]
Ook bedankt voor de uitleg.

[ Voor 40% gewijzigd door pinokkia op 07-10-2025 21:39 ]

• Toppe
  • Laatst online: 21:57

Toppe

Oké ✅

glydoscoop schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:14:
[...]

[Afbeelding]
Lekker man een Max toestel nemen om dan ook de bijpassende Max iconen te gebruiken 8)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:06

_AN

MarioMark1541 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 20:58:
[...]
Wat is goed en welk device? En merk je ook, verschil met iOS 26 of 0.01?
Goed is dat ik vanavond nog 65% had met mijn iPhone 15 Pro. Eerder was dit 20/30%. Lijkt ook beter dan 26.

[ Voor 27% gewijzigd door _AN op 07-10-2025 22:37 ]

• THE_BASE
  • Niet online
iOS 26.1 beta 2 op iPhone 17 Pro: vanmorgen om 9 uur met 100% van de lader en nu om bijna 23 uur, dus 14 uur later nog op 50%. Keurig!

• Toppe
  • Laatst online: 21:57

Toppe

Oké ✅

THE_BASE schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 22:43:
iOS 26.1 beta 2 op iPhone 17 Pro: vanmorgen om 9 uur met 100% van de lader en nu om bijna 23 uur, dus 14 uur later nog op 50%. Keurig!
0615 van de lader, 80% nu 65%🤣

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• MarioMark1541
Toppe schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 07:43:
[...]

0615 van de lader, 80% nu 65%🤣
Das een grapje zeker

• MarioMark1541
Twijfel om m te installeren op m’n 16 pro Max mits het voordelen oplevert nu

• glydoscoop
Ios 26.0.1 17PM, vanmorgen 07:00 met 80% van de lader, nu om 17 uur, dus 10 uur later nog op 10%. Dramatisch weer. 70% verbruik voor maar 4,38uur schermtijd.
Pagina: 1 ... 29 ... 37 Laatste

Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!