Mog schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:56:
[...]
Nee, althans, niet op een mooie manier. Je kunt in accessibility transparency verminderen. Maar dan wordt het gelijk heel lelijk.
Na mijn initiële enthousiasme voor Liquid Glass begint het me meer en meer te storen in dagelijks gebruik. Het leidt me zo gigantisch af. Voorbeelden:
Ik stoorde mij er al aan met beta 1. Maar nu ik het al langere tijd gebruik is het misschien niet eens alleen het Glass effect zelf, maar de mate van inconsistentie hoe het is doorgevoerd. Kijk, los van hier en daar zaken of compleet onleesbaar maken of heel rommelig doen overkomen zie je op heel veel plekken het effect over overgangen op een net andere manier uitgevoerd.
Ik heb op 1 na alle iPhones gehad, en ken dus alle iOS versies als mijn broekzak (pun intended). Destijds een enkele zijstap naar Android gemaakt (zakelijk) en kreeg destijds precies hetzelfde gevoel als nu: wanneer maken ze het af?
Maar helaas zie het wel Apple breed moet ik zeggen. Ben een Apple gebruiker sinds eind jaren 90, maar zie dit jaar zowel hard- als softwarematige (design)keuzes gemaakt worden wat gewoon niet 'des Apples' is: de perfectie wordt niet meer bereikt. Misschien geneuzel in de marge: maar als voorbeeld met de magsafe op de achterkant komt het Apple logo er net onderuit. Dat soort zaken waren onder Ive never nooit niet gebeurt.