[iOS en iPadOS 26] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 23:28

_AN

renegrunn schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 07:51:
[...]

Dat is het punt niet. Ik kan de tekst zelf prima lezen, maar de url (en balk) worden soms vrijwel onzichtbaar laat staan leesbaar.

Welke instelling doel je op?
In dit geval komt het vooral doordat de letter wit zijn in de adresbalk. Dit lijkt in iOS26.1 niet meer het geval te zijn. Daar blijven de letters zwart, althans, zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
_AN schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 07:59:
[...]
In dit geval komt het vooral doordat de letter wit zijn in de adresbalk. Dit lijkt in iOS26.1 niet meer het geval te zijn. Daar blijven de letters zwart, althans, zo lijkt het.
Ah, goed om te horen dat hier wel verbetering in wordt aangebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 30-09 21:49
renegrunn schreef op maandag 29 september 2025 @ 23:24:
Je hebt op teveel plekken waar tekst vrijwel onleesbaar is. Mij stoort het vooral in Safari rond de adresbalk. Met name bij pagina’s met veel tekst zoals nieuws, is het echt een puinhoop.

[Afbeelding]
Stoorde mij er ook aan, ik heb de setting aangepast en nu is het al een stuk beter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWCwBzWNz_SRZcYsubeC7Gp-swU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mZsQPRuWGfzaKB490xKyH7RP.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCTGe8evlFJ1DPQMe8wDyPtIhvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RAiCjUTEIMUP9q4vV36szshH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
PrettigGestoord schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:07:
[...]

Stoorde mij er ook aan, ik heb de setting aangepast en nu is het al een stuk beter:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oh dit is inderdaad veel beter. Wist niet van deze setting af, maar gevonden en ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je hebt op teveel plekken waar tekst vrijwel onleesbaar is. Mij stoort het vooral in Safari rond de adresbalk. Met name bij pagina’s met veel tekst zoals nieuws, is het echt een puinhoop.

[Afbeelding]
Wat vreemd, bij mij is die balk prima leesbaar, ook als er wat onder staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3akvdw3ou7ge5zPzeXE4rhj2GiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f5XjgJJkYQGxS3xmhM2Ampzg.jpg?f=fotoalbum_large

Heel mooi overigens die slankere url bar dinges.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 29 september 2025 @ 22:31:
Meestal wen ik met een paar weken wel aan een nieuw iOS.
Gaat nu ook gebeuren, let maar op. Je hoeft niet ongerust te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[Afbeelding]
Raar. Heb daar geen last van 😇

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUghDAaLKBZ-iL6zY_eiZ-0YyaA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bBDFPBITpYNDdxxTRQC5mS7O.png?f=fotoalbum_large

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:20:
[...]

Wat vreemd, bij mij is die balk prima leesbaar, ook als er wat onder staat.

[Afbeelding]
Dat komt omdat het voorbeeld wat jij deelt een grijs vlak op de achtergrond ‘overheersend’ is.

Afhankelijk van de content is de adresbalk of glass of frosted. Maar best vaak gaat dat dus niet goed: dan heb je een glass effect in combinatie met alleen maar wit en tekst als content en dan wordt het onleesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:28
Donstil schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:21:
[...]

Gaat nu ook gebeuren, let maar op. Je hoeft niet ongerust te zijn!
Ik durf wel te stellen dat als ik er na 2 weken nog niet aan gewend ben dat het nooit gaat gebeuren. Daarvoor loop ik lang genoeg mee in de IT.

Maar het zal mij wat, het is een strijd welke je toch niet kan winnen. Het resultaat zal vooral zijn dat ik minder met mijn iDevices doe.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-09 22:51
renegrunn schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 07:51:
[...]

Dat is het punt niet. Ik kan de tekst zelf prima lezen, maar de url (en balk) worden soms vrijwel onzichtbaar laat staan leesbaar.

Welke instelling doel je op?
De Balk settings in Safari, gewoon te vinden bij

Instellingen --> Apps --> Safari --> Tabbladen veranderen van Compact naar onder of boven.
Moet toch niet zo moeilijker te vinden zijn :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:37:
[...]

De Balk settings in Safari, gewoon te vinden bij

Instellingen --> Apps --> Safari --> Tabbladen veranderen van Compact naar onder of boven.
Moet toch niet zo moeilijker te vinden zijn :).
Ja inmiddels gevonden door een andere post.

Jij schreef namelijk “en anders zet je de instelling terug zoals het was.”

Daarmee had ik geen idee waar je op doelde. Ik had namelijk nog niets anders ingesteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:22

Agent47

I always close my contracts.

MainframeX schreef op maandag 22 september 2025 @ 23:07:
Qua performance draait iOS 26 op m’n iPhone 13 mini net zo goed als op 18.6. Enige wat affentoe niet helemaal vlot/zuiver werkt is unlocken, dan heb ik soms een blanco scherm dat even een paar seconden blijft staan tot ie het ineens doet. Hier en daar ook wel wat gekke ui bugs gezien. Ik geloof het allemaal wel; eerste versie van een major release en nog eens een grote visuele update. Er zal vast wel een patch release komen aankomende weken waar de grootste problemen al opgelost worden.
Ik merk hier dat het op de eerste dag na installeren traag was. Daarna niet meer. Tevens loop ik nog steeds regelmatig tegen het " unlock" probleem aan. Ik moet hem dan weer locken en unlocken om alles naar boven te krijgen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 20:20

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Die rare artefacts in een tabblad onder Safari zijn nog niet opgelost, als je soms wisselt. Ben vast niet de enige die dat heeft? iPad 2025 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Firefox op mijn iPad vind het ook allemaal niet top. De top balk met daarin de tabbladen zit te hoog en is niet bruikbaar daardoor. Krankzinnig slecht allemaal.

Ik voorspel alvast dat iOS 27 een grote draai zal zijn, terug richting iOS 18 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:34:
[...]

Maar het zal mij wat, het is een strijd welke je toch niet kan winnen. Het resultaat zal vooral zijn dat ik minder met mijn iDevices doe.
Dat is misschien niet eens zo slecht. ;)

Ik hou wel van iOS26. Kan er goed mee om en vind het mooier.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:12
Drardollan schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:46:
Firefox op mijn iPad vind het ook allemaal niet top. De top balk met daarin de tabbladen zit te hoog en is niet bruikbaar daardoor. Krankzinnig slecht allemaal.

Ik voorspel alvast dat iOS 27 een grote draai zal zijn, terug richting iOS 18 :)
Is dat niet een issue van Firefox?

Ik vind het allemaal wel mooi en dikke prima! Hopelijk nog wat optimalisaties in het verbruik, maar verder dik tevreden!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
SgtElPotato schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:53:
[...]

Is dat niet een issue van Firefox?

Ik vind het allemaal wel mooi en dikke prima! Hopelijk nog wat optimalisaties in het verbruik, maar verder dik tevreden!
Het is een issue van Apple én Mozilla. De een dwingt de ander om dingen te veranderen, en dan krijg je dit soort crap.

Optimalisatie zou wel lekker zijn. iPhone 17 Pro hier met iOS 26.0.1 en het openen van de emoticons/smileys duurt meer dan een seconde. Overigens was dat op mijn 26 Pro ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Tommie12 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:47:
[...]

Dat is misschien niet eens zo slecht. ;)

Ik hou wel van iOS26. Kan er goed mee om en vind het mooier.
Zeker niet slecht, maar ik wil graag voorkomen dat ik weer net als vroeger met een laptop op schoot moet zitten op de bank :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Drardollan schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 10:03:
[...]

Het is een issue van Apple én Mozilla. De een dwingt de ander om dingen te veranderen, en dan krijg je dit soort crap.

Optimalisatie zou wel lekker zijn. iPhone 17 Pro hier met iOS 26.0.1 en het openen van de emoticons/smileys duurt meer dan een seconde. Overigens was dat op mijn 26 Pro ook het geval.
Ja nja, er zijn genoeg maanden geweest om de beta's te testen door Mozilla. En het release schema is jaarlijks hetzelfde. Maar goed.

Geen last van op mijn 16 Pro met nu 26.1 DB. Alles is echt heerlijk vloeiend en vlot.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:34:
[...]

Ik durf wel te stellen dat als ik er na 2 weken nog niet aan gewend ben dat het nooit gaat gebeuren. Daarvoor loop ik lang genoeg mee in de IT.
Tuurlijk wel, het menselijk brein kan veel meer dan wij denken, aanpassen aan een vernieuwd mobiel OS is kinderspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
renegrunn schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:29:
[...]

Dat komt omdat het voorbeeld wat jij deelt een grijs vlak op de achtergrond ‘overheersend’ is.

Afhankelijk van de content is de adresbalk of glass of frosted. Maar best vaak gaat dat dus niet goed: dan heb je een glass effect in combinatie met alleen maar wit en tekst als content en dan wordt het onleesbaar.
Gek hoe het zo verschillend kan zijn hè, Ik heb die ervaring helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Donstil schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 10:36:
[...]

Tuurlijk wel, het menselijk brein kan veel meer dan wij denken, aanpassen aan een vernieuwd mobiel OS is kinderspel.
Als ik sommige reacties lees is het een van de meest complexe dingen waar men aan heeft moeten wennen :+

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 10:38:
[...]

Gek hoe het zo verschillend kan zijn hè, Ik heb die ervaring helemaal niet.
Op zich niet vreemd. Die adresbalk is of frosted of glass afhankelijk van de achterliggende content.

Maar ik kon mijn screenshot van eerder ook niet meer reproduceren, totdat ik mij realiseerde dat gisteravond dark mode actief was. Die zojuist handmatig aangezet, en dan kun je op sommige plekken dit effect krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Donstil schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 10:36:
[...]

Er is een verschil tussen willen en kunnen.

Ik ben in een fase van mijn leven dat het mij niet meer zoveel boeit. Het zal wel allemaal, ik laat mij niet meer gek maken door een smartphone of computer OS. Ik accepteer het simpelweg. Maar dat betekent niet dat ik er aan wen of het morgen ineens wel prettig vind werken.

Maar mag er graag om lachen hoe hard dingen achteruit hollen soms. Je ziet met iOS 26 heel duidelijk dat er veel te veel belangrijke mensen weg zijn gegaan de afgelopen dagen. Net als je dat ziet met de ontwikkeling van de iPhone zelf. De eerste jaren was het nog vernieuwend omdat het deels de hand van Jobs was en deels door mensen die intensief met hem samen werkten. Ondertussen ben je verzand in een situatie waarbij de man aan het roer enkel aan centjes (aandeelhouders) denkt en geen flauw benul heeft van design en GUI.

Maar het zij zo, heb genoeg dingen die belangrijker zijn om mij druk over te maken 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 30-09-2025 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:33:
[...]

Tuurlijk maar dat zei je eerder niet natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:23
Drardollan schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:33:
[...]

Ik ben in een fase van mijn leven dat het mij niet meer zoveel boeit. Het zal wel allemaal, ik laat mij niet meer gek maken door een smartphone of computer OS. Ik accepteer het simpelweg. Maar dat betekent niet dat ik er aan wen of het morgen ineens wel prettig vind werken.

Maar mag er graag om lachen hoe hard dingen achteruit hollen soms. Je ziet met iOS 26 heel duidelijk dat er veel te veel belangrijke mensen weg zijn gegaan de afgelopen dagen. Net als je dat ziet met de ontwikkeling van de iPhone zelf. De eerste jaren was het nog vernieuwend omdat het deels de hand van Jobs was en deels door mensen die intensief met hem samen werkten. Ondertussen ben je verzand in een situatie waarbij de man aan het roer enkel aan centjes (aandeelhouders) denkt en geen flauw benul heeft van design en GUI.

Maar het zij zo, heb genoeg dingen die belangrijker zijn om mij druk over te maken 8)
Succes met de acceptatie. Heftig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
giantgiantus schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:26:
[...]

Succes met de acceptatie. Heftig!
Ik neem er een lekker biertje bij, dan glijdt het allemaal wat soepeler 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 23:41

TheFirepit

Vuurbal

Twee weken geleden ben ik overgestapt van Android naar een iPhone toe. Wat ik nog niet heb kunnen vinden is waar je kan instellen dat de navigatie in Apple Maps altijd in donkere modus staat. Ik heb de weergave op donker staan en automatisch aanpassen op uit. In de maps view gebruikt hij dan wel de donkere modus, maar zodra je naar navigatie switched gaat hij naar dag modus toe.

Ik heb het geprobeerd te Googlen, maar daar kom ik alleen maar tegen dat het niet mogelijk is om navigatie standaard in donkere modus te doen en dat Apple voor je bepaalt wat "het beste is". Ik hoop dat dat niet klopt en ik iets over het hoofd zie, want anno 2025 zou dat toch wel heel erg slecht zijn.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:58

[Afbeelding]
Dark mode gebruiken, dan speelt dit niet :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorryflorry
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 13:40
Is het mogelijk om iOS 18 te installeren op de 17 reeks?
Heeft iemand dit al eens geprobeerd?

Ben benieuwd hoe dat zou presteren. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Dorryflorry op 30-09-2025 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:27
Dorryflorry schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:30:
Is het mogelijk om iOS 18 te installeren op de 17 reeks?
Heeft iemand dit al eens geprobeerd?

Ben benieuwd hoe dat zou presteren. :+
Daar is geen installatie bestand voor..

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Kassad schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:47:
[...]

Dark mode gebruiken, dan speelt dit niet :)
Ja heb ik ook 24/7 dark modes op de telefoon, veel fijner dan dat felle witte licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
TheFirepit schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:39:
Twee weken geleden ben ik overgestapt van Android naar een iPhone toe. Wat ik nog niet heb kunnen vinden is waar je kan instellen dat de navigatie in Apple Maps altijd in donkere modus staat. Ik heb de weergave op donker staan en automatisch aanpassen op uit. In de maps view gebruikt hij dan wel de donkere modus, maar zodra je naar navigatie switched gaat hij naar dag modus toe.

Ik heb het geprobeerd te Googlen, maar daar kom ik alleen maar tegen dat het niet mogelijk is om navigatie standaard in donkere modus te doen en dat Apple voor je bepaalt wat "het beste is". Ik hoop dat dat niet klopt en ik iets over het hoofd zie, want anno 2025 zou dat toch wel heel erg slecht zijn.
Je telefoon staat op donkere modes?, dan staat apple kaarten ook op donkere modes automatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:05:
[...]

Ja heb ik ook 24/7 dark modes op de telefoon, veel fijner dan dat felle witte licht.
Veel mooier, maar ik kan het heel slecht lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:58
(jarig!)
henkjobse schreef op maandag 29 september 2025 @ 21:00:
[...]

Jammer CarPlay bug lijkt nog niet opgelost te zijn dan.Dan toch nog maar wat langer luisteren naar blikkerige stemmen bij podcasts.
Ik heb dit helemaal niet trouwens, luister altijd podcasts via draadloze carplay. 26.0 en 26.1 geen last van

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:08
Ik snap @Drardollan denk ik wel. Ik werk zelf ook al jaren in de IT. Als je dagelijks met enterprise software in diverse staten van ontbinding moet werken, dan heb je niets liever dan dat je telefoon en privé computer gewoon doen wat ze moeten doen, dat de dingen op de juiste plek staan en het geheel er goed uitziet.

iOS 26 valt nou eenmaal niet bij iedereen in de smaak. Ik vond zelf iOS 18 en MacOS 15.nogwat er een stuk rustiger uit zien.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:08
Agent47 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:30:
[...]

Ik merk hier dat het op de eerste dag na installeren traag was. Daarna niet meer. Tevens loop ik nog steeds regelmatig tegen het " unlock" probleem aan. Ik moet hem dan weer locken en unlocken om alles naar boven te krijgen.
Ja bij mij doet ie het verder wel als je even wacht na het unlocken. Het lijkt gewoon alsof ie nog even de ui moet laden ofzo.

Misschien binnenkort ook maar wat nieuws uit de iPhone 17 serie uitkiezen. Inmiddels heb ik wel een beetje de hoop opgegeven dat Apple nog een mini iPhone gaat maken.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

Carlos0_0 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:05:
[...]

Je telefoon staat op donkere modes?, dan staat apple kaarten ook op donkere modes automatisch.
Ja, die staat op donkere modus. Apple Kaarten is zelf ook donker, maar wanneer ik overdag ga navigeren dan is het opeens weer licht. Wanneer ik ga navigeren ‘s avonds dan is hij wel weer donker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

De nieuwe bèta zorgt dat Siri een stuk vlotter werkt!😀

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:55
TheFirepit schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 21:13:
[...]

Ja, die staat op donkere modus. Apple Kaarten is zelf ook donker, maar wanneer ik overdag ga navigeren dan is het opeens weer licht. Wanneer ik ga navigeren ‘s avonds dan is hij wel weer donker.
Bedoel je navigeren met carplay?
Daar zit een optie in instellingen ergens om kaarten altijd donker te vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit

TheFirepit

Vuurbal

bleekie schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 21:23:
[...]

Bedoel je navigeren met carplay?
Daar zit een optie in instellingen ergens om kaarten altijd donker te vertonen.
Nee, het gaat niet om Carplay. Puur via de iPhone zelf. Wanneer ik een route heb en op Ga druk dan switcht hij naar lichte modus overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:30

DyStiC

'Atta way, baby!

Iemand hier met kinderen die Locatie delen via Gezin heeft ingeschakeld? Ik heb iets vreemds ontdekt.
Je kunt op verschillende plekken instellen om te voorkomen dit zelf uitgeschakeld kan worden.
Via Schermtijd > Gezinslid > Beperkingen > Deel mij locatie op ‘Sta niet toe’ ingesteld.
Via Gezin > Gezinslid > Locatie delen > Blokkeer wijzigingen ingeschakeld.
Dit zorgt er voor dat via Zoek mijn inderdaad geen aanpassingen kunnen worden gemaakt en via Privacy en beveiliging de Locatievoorzieningen niet kan worden uitgezet.
Maar als je nu naar contacten gaat op het device van het gezinslid dan kun je gek genoeg op de contactkaart van je Voogd gewoon klikken op de rode tekst ‘Stop delen van mijn locatie’. Dat klopt toch niet!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:32

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

DyStiC schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 21:40:
[…]
Via Schermtijd > Gezinslid > Beperkingen > Deel mij locatie op ‘Sta niet toe’ ingesteld.
Dan heb je toch ingesteld dat het niet toegestaan is om de locatie te delen?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:30

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Hippe Lip schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 00:16:
[...]
Dan heb je toch ingesteld dat het niet toegestaan is om de locatie te delen?
Nee, de instelling betreft “Sta wijzigingen toe in:” en dan een opsomming aan instellingen, waar default “Sta toe is”, welke je dan kunt wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:40
Vanmorgen merkte ik op dat wanneer Flitsmeister mij iets wil melden dat dit enorm hapert. Meer mensen hier last van? Ook wanneer ik, na het starten van de auto, wegrijd gaat het volume tot 2x toe op mute en weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 14:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

renegrunn schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:29:
[...]

Afhankelijk van de achtergrond wordt ook de tekst wit of zwart. Zelf vind ik het onrustig en een achteruitgang. Ook het rondje met de 4 vierkantjes helemaal links veranderen.

[ Voor 4% gewijzigd door MRE-Inc op 01-10-2025 09:34 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:02
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de automatische helderheidsregeling? iOs 26.1 (en 26.0) lijkt de automatische helderheid niet goed te kunnen regelen, het scherm blijft heel donker en ik moet dan eerst zelf de slider op maximaal zetten om het te kunnen fixen. Ik zie dan ook dat de helderheid ineens een sprong maakt, lijkt dus alsof de schaal of maximale helderheid niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:32

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

jeroen.ijmuiden schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:33:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de automatische helderheidsregeling? iOs 26.1 (en 26.0) lijkt de automatische helderheid niet goed te kunnen regelen, het scherm blijft heel donker en ik moet dan eerst zelf de slider op maximaal zetten om het te kunnen fixen. Ik zie dan ook dat de helderheid ineens een sprong maakt, lijkt dus alsof de schaal of maximale helderheid niet klopt.
Dat heb ik vóór iOS 26 al een paar keer gehad. Sporadisch gelukkig. Buurman (oudere) kwam hier een half jaar geleden en dacht dat z’n telefoon ‘dood’ was: scherm bleef zwart. Ik kon nog nét een héél klein beetje beeld ontdekken en dat herkende ik omdat ik het verschijnsel kende. Toen de slider weer omhoog gezet en het was opgelost.

Het verschijnsel bestond dus al. Geen idee waar het door komt.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:41
Weer een vreemd verschijnsel sinds de update op mijn 13 pro max. Ik kreeg zelfs na een clean install vreemde vertragingen. En at random sluit zet mijn telefoon zich uit. Voor de update was mijn batterijconditie nog 80+. Nu ineens op 79%. Ik vrees dat dit het begin van het eind is.

Voel extreem weerstand om weer te investeren in een "pro max" gezien de prijzen en ervaringen. Ben wel gewend (verwend) met het formaat. Keuzes keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:34
Ik heb iets vergelijkbaars: scherm is te donker bij ontgrendelen. Alleen werkt vergrendelen en ontgrendelen bij mij ook als oplossing. Al 2x gemeld bij verschillende beta versies, maar nog steeds niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:16

amphora

Websites & Fotografie

henkjobse schreef op maandag 29 september 2025 @ 21:00:
[...]

Jammer CarPlay bug lijkt nog niet opgelost te zijn dan.Dan toch nog maar wat langer luisteren naar blikkerige stemmen bij podcasts.
Zou het ook aan de auto kunnen liggen? Dat die een update nodig heeft? Al eens geprobeerd in een andere auto?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Is iOS26 bij meer mensen stroperig op een 11Pro? Dit toestel heeft alhier een batterij van 79% dus verdenk ergens de degradatie als boosdoener, maar voordat ik de accu laat vervangen...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik heb de regeling ook op automatisch staan. Wat ik merk is dat het scherm eerst wat donker is en meestal na ~15 seconden ofzo ineens naar normaal helder springt. Ik zou het niet 'heel donker' noemen, er is prima mee te werken maar zodra na die 15 seconden het helder wordt is het toch wel fijner.

In elk geval hoef ik er niet zelf iets aan te doen, hij springt uiteindelijk vanzelf naar de heldere stand. Maar lijkt mij wel een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Draai nu op de ipad pro de 26.1 beta.
Beetje aan het spelen geweest met Apple Intelligence maar zoek nog de "verbeteringen" ten op zichte van de oude siri. Zijn er aantal leuke dingen die nu wel werken t.o.v. de gewone siri?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@frye De oude Siri is nog actief, de 'Nieuwe' Siri zoals ooit mooi voorgespiegeld door Apple is uitgesteld en nog niet publiek.

[ Voor 4% gewijzigd door RoRoNL op 01-10-2025 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
RoRoNL schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:16:
@frye De oude Siri is nog actief, de 'Nieuwe' Siri zoals ooit mooi voorgespiegeld door Apple is uitgesteld en nog niet publiek.
Aha dus naast de nieuwe visual.. gebruikt het toch nog de gewone/oude siri?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:24
amphora schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:23:
[...]

Zou het ook aan de auto kunnen liggen? Dat die een update nodig heeft? Al eens geprobeerd in een andere auto?
Ik herken het probleem in ieder geval ook niet (Volvo XC40) met iOS26.0.1 (en iOS26). Zowel normale audio als podcasts klinken helemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
frye schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:25:
[...]

Aha dus naast de nieuwe visual.. gebruikt het toch nog de gewone/oude siri?
Wat wel is geüpdatet in iOS 26.1 beta is “ Apple Intelligence”, maar dat is niet hetzelfde als “de nieuwe Siri”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorryflorry
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 13:40
JB schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:30:
Is iOS26 bij meer mensen stroperig op een 11Pro? Dit toestel heeft alhier een batterij van 79% dus verdenk ergens de degradatie als boosdoener, maar voordat ik de accu laat vervangen...
Gewoon vervangen... 79% is toch een aanzienlijke drop en lijkt me sowieso een achilleshiel in dagelijks gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:37
frye schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:14:
Draai nu op de ipad pro de 26.1 beta.
Beetje aan het spelen geweest met Apple Intelligence maar zoek nog de "verbeteringen" ten op zichte van de oude siri. Zijn er aantal leuke dingen die nu wel werken t.o.v. de gewone siri?
- foto maken en gelijk details opzoeken
- foto’s bewerken
- image playground
- samenvattingen in mail

Dat zijn eigenlijk wel de grootste.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:08
Toppe schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 21:14:
De nieuwe bèta zorgt dat Siri een stuk vlotter werkt!😀
Op 26.0.1. Of 26.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:58
26.0.1 is geen beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:58
(jarig!)
JB schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:30:
Op dit moment zou ik het hele toestel vervangen, je maakt dan echt een enorme sprong in zo goed als alles wat iPhone te bieden heeft zelfs als je voor een reguliere 17 gaat (ipv pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dorryflorry schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:28:
[...]

Gewoon vervangen... 79% is toch een aanzienlijke drop en lijkt me sowieso een achilleshiel in dagelijks gebruik.
glydoscoop schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:58:
[...]

Op dit moment zou ik het hele toestel vervangen, je maakt dan echt een enorme sprong in zo goed als alles wat iPhone te bieden heeft zelfs als je voor een reguliere 17 gaat (ipv pro).
Het toestel wordt hier door de kroost gebruikt. Helemaal prima voor beoogde gebruik met iOS26 support maar ik merk dus dat het af en toe stottert en vraag me af of dat alleen door de slechte batterij komt.

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!