Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Interessant, dan is hij wellicht toch herstart… kan ik dat ergens zien?sigmundfreund schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:28:
[...]
Bij een herstart blijven de apps aan.
Ook wel interessant stuk van AppleInsider hierover: https://appleinsider.com/...urts-customers-says-applejdiezrequejo schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:22:
[...]
Gaat voorlopig ook niet komen als ik de frontpage zo lees. 🥲
nieuws: Apple klaagt over Europese wet DMA die 'Europese gebruikers raakt'
Wat jij hier stelt is ook dat wat mij weerhoud om de PB te installeren en Apple Intelligence eens te gaan uitproberen. Ik denk dat het weinig toevoegt, of ik moet een hoop leuke/nuttige toepassingen gemist hebben?_Bailey_ schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:11:
Apple's eigen variant op Google's Circle to Search is tot nu toe het enige dat ik ben tegengekomen in 26.1 wat handig is (Google's variant is overigens veel vlotter en minder stappen nodig).
Verder is, na ruim een jaar, heel dat Apple Intelegence (hier in Europa/NLD) nog steeds een totale flop vergeleken met Google's Gemini.
Tijdens de Keynote deze maand werd er ook al zéér weinig aandacht besteed aan Apple Intelegence (itt de Keynote van vorig jaar).
Zoek functie gebruikt? Volgens mij melde nog iemand dat i.c.m. 26.1 betavbandr84 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:01:
Ik heb iets vreemds. Elke keer dat iemand mij belt en ik neem om blijft tijdens het gesprek het trilsignaal van de oproep doorgaan. Iemand hier nog meer last van? 26.1 beta
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hier inderdaad hetzelfde probleem, ligt waarschijnlijk aan de Beta.vbandr84 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:01:
Ik heb iets vreemds. Elke keer dat iemand mij belt en ik neem om blijft tijdens het gesprek het trilsignaal van de oproep doorgaan. Iemand hier nog meer last van? 26.1 beta
[ Voor 4% gewijzigd door Dutchy88 op 25-09-2025 11:22 ]
Mijn boefje is liev!
@Toppe had dit dacht ik.vbandr84 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:21:
@Donstil nee ik kan het niet vinden in de zoekfunctie. jij nog een idee?
Ja, bloed irritant. Overigens lijkt het allee op mijn prive nummer te zijn en niet op de zakelijke sim...
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
MacBook Pro 14" 2021
Nee geen last van 16ProDonstil schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:06:
[...]
Zoek functie gebruikt? Volgens mij melde nog iemand dat i.c.m. 26.1 beta
De vergelijking met Gemini kan ik niet maken, los daarvan van ik zeer tevreden over de volgende functies_Bailey_ schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:11:
Apple's eigen variant op Google's Circle to Search is tot nu toe het enige dat ik ben tegengekomen in 26.1 wat handig is (Google's variant is overigens veel vlotter en minder stappen nodig).
Verder is, na ruim een jaar, heel dat Apple Intelegence (hier in Europa/NLD) nog steeds een totale flop vergeleken met Google's Gemini.
Tijdens de Keynote deze maand werd er ook al zéér weinig aandacht besteed aan Apple Intelegence (itt de Keynote van vorig jaar).
- Ruim op in fotos, even snel een persoon verwijderen van een leuke foto van mijn dochter bv
- Samenvatten van mail, of meerdere binnenkomende berichten, zie nu heel snel in de notificatie al (op de watch) wat er ongeveer gevraagd of gezegd wordt!
- Een text laten schrijven in een mailtje of verbeteren, scheelt een hoop kopieren en plakken om nog maar te zwijgen over verschillende lettertypes.
- Visual intellegence werkt prima, circkeltje om een kast heen en meteen een hit op ikea bijvoorbeeld
- Typen naar siri, bijvoorbeeld welke temperatuur is het beste voor een kleine ribeye op de kamado, binnen enkele seconden een antwoord i.p.v. meerdere hits op google.
I don't have dreams, I have goals!!
|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
Hij blijft een melding geven op het app icoon dat er bv 2 ongelezen mails zijn.
Terwijl ze allemaal gelezen zijn.
Nog iemand last hiermee?
Dat heb ik met de normale 26 versie ook. Op een gegeven moment gaat dat wel weg, maar bij mij staat er bijv. dat er 18 nieuwe mails zijn terwijl het er maar 6 zijn. Dat indexeren gaat dus niet helemaal goed.dieter0901 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:36:
Sinds ios 26.1 heb ik problemen met mijn mail notificaties.
Hij blijft een melding geven op het app icoon dat er bv 2 ongelezen mails zijn.
Terwijl ze allemaal gelezen zijn.
Nog iemand last hiermee?
Workoutbuddy is er vooralsnog alleen in het Engels inderdaad.overtones schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:36:
Heeft iemand de workout buddy al werkend, moet de watch daarvoor in het Engels staan?
PSN: Sluuz
Voor de update gisterenavond had ik hier helemaal geen last van..Redondo1982 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:56:
[...]
Dat heb ik met de normale 26 versie ook. Op een gegeven moment gaat dat wel weg, maar bij mij staat er bijv. dat er 18 nieuwe mails zijn terwijl het er maar 6 zijn. Dat indexeren gaat dus niet helemaal goed.
Niet de bellijst. Maar op de iPad ben ik geen fan van de MacOS achtige zaken. Verre van.Redondo1982 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:05:
Nu een tijdje iOS 26 in gebruik en ik heb iig weer een oude instelling teruggezet naar 'klassiek'. Dat gaat om de bellijst, wat een hork was de nieuwe omgeving zeg. Zoeken ging veel omslachtiger en gaf ook resultaten onderin ipv bovenin. Ze pushen wel erg vaak de recente gesprekken. Nu weer op klassiek terecht gekomen in een oase van rust. Nog meer lotgenoten hier haha?
Die had ik in de beta al terug gezet, wat een gedrocht is dat zeg niet normaal.Redondo1982 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:05:
Nu een tijdje iOS 26 in gebruik en ik heb iig weer een oude instelling teruggezet naar 'klassiek'. Dat gaat om de bellijst, wat een hork was de nieuwe omgeving zeg. Zoeken ging veel omslachtiger en gaf ook resultaten onderin ipv bovenin. Ze pushen wel erg vaak de recente gesprekken. Nu weer op klassiek terecht gekomen in een oase van rust. Nog meer lotgenoten hier haha?
Dat ziet er gewoon echt niet uit, en werkt ook gewoon niet prettig.
Ik heb multi tasking dingen op de Ipad ook uit, misschien simpel, maar ik doe 1 ding tegelijk.dawg schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:55:
[...]
Niet de bellijst. Maar op de iPad ben ik geen fan van de MacOS achtige zaken. Verre van.
Kijk ik een filmpje, dan kijk ik een filmpje. En hoef ik hem niet in een popup venster om andere dingen te doen(Zoals whatsapp / youtube etc ook kan).
Dus ook de dock terug oude instellingen, alles full screen weer, werkt veel prettiger voor mij.
Ik kan ook niet met 1 groot beeldscherm goed werken, ik wil niet dingen in vakjes indelen. nee alles full screen klaar.
Gewoon 2 of 3 beeldschermen heerlijk, uiteraard kladblok of calculator hoeft niet fullscreen. maar goed die vensters zijn ook niet zo groot
Tenminste thuis heb ik wel 1 scherm, voor de pc dan. maar dat is ook zat(Zoveel doe ik niet meer op de pc).
[ Voor 6% gewijzigd door Carlos0_0 op 25-09-2025 18:02 ]
Held!Carlos0_0 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:00:
[...]
Ik heb multi tasking dingen op de Ipad ook uit, misschien simpel, maar ik doe 1 ding tegelijk.
Kijk ik een filmpje, dan kijk ik een filmpje. En hoef ik hem niet in een popup venster om andere dingen te doen(Zoals whatsapp / youtube etc ook kan).
Dus ook de dock terug oude instellingen, alles full screen weer, werkt veel prettiger voor mij.
Ik kan ook niet met 1 groot beeldscherm goed werken, ik wil niet dingen in vakjes indelen. nee alles full screen klaar.
Gewoon 2 of 3 beeldschermen heerlijk, uiteraard kladblok of calculator hoeft niet fullscreen. maar goed die vensters zijn ook niet zo groot.
Tenminste thuis heb ik wel 1 scherm, voor de pc dan. maar dat is ook zat(Zoveel doe ik niet meer op de pc).
Wist niet dat dat uitgezet kan worden. Dank.
Redondo1982 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:05:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bSM3nNO7ZLrcLVxk2xU2vhM0.jpg?f=user_large)
Hij heeft het in ieder geval geprobeerd, je heb sommige moeten alles direct terug zoals het was.
Ik geef het over het algemeen ook wel alles een kans, maar toch prettig je het terug kan zetten.
Apple intelligience staat aan ?
Iemand een idee
Visual Intelligence is een iOS feature.MarioMark1541 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:09:
Ik heb iOS 26.1 PB op m’n iPad or 24 geïnstalleerd maar ik mis de optie visual intelligence en als jeeen screenshot maakt dat je zoden circle.
Apple intelligience staat aan ?
Iemand een idee
Aha dus kan niet op een IPadDonstil schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:58:
[...]
Visual Intelligence is een iOS feature.
En die screenshots dan ?
Toevallig mensen ervaring met deze versie op een oudere iPad dan de afgelopen paar jaar?
Hier een pro 2018. Wordt met de jaren wel iets trager maar geen reden om niet te updaten. Doet het verder prima.Pasteis schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 06:29:
Ik heb een oudere iPad Air (gen 4, 2020). De updates in ipadOS lijken me erg handig, maar ik vrees een beetje voor de snelheid en mijn batterij. En ik wil mijn iPad gebruiken in november op reis voor wat studiezaken.
Toevallig mensen ervaring met deze versie op een oudere iPad dan de afgelopen paar jaar?
©2004
Welke heb je besteld?hk12nl schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 07:25:
[...]
Hier een pro 2018. Wordt met de jaren wel iets trager maar geen reden om niet te updaten. Doet het verder prima.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Bedoelde de update naar iOS26
Maar met de tijd zal deze vervangen worden door een Air denk ik. Een pro is niet noodzakelijk meer.
©2004
Heb het nog gewoonedebee schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:27:
Zo te zien is bij de beta 26.1 is de hypertensie weer verdwenen. Ik zie de optie in de watch app niet meer staan bij gezondheid. Klopt dit of kijk ik ergens overheen ?
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ik zie hem niet meer staan bij gezondheid, hart en als ik zoek op hypertensie krijg ik ook geen hits, vreemd
Iphone air en AWU2.
Dankje! Dat het iets trager met de tijd wordt kan ik mee leven, dat wordt ik immers zelf ookhk12nl schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 07:25:
[...]
Hier een pro 2018. Wordt met de jaren wel iets trager maar geen reden om niet te updaten. Doet het verder prima.
Volgens mij "Toon verwant materiaal" uitzetten onder Instellingen -> Zoeksmeerbartje schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:58:
Wie kan mij vertellen hoe ik onderstaande drie "zoekresultaten" kan verwijderen? Ik gebruik het echt NOOIT en ik merk dat hoe minder resultaten ik laat terugkomen in een search, hoe "snappier" mijn telefoon blijft reageren.
[Afbeelding]
Dit heb ik al uitstaan.f.h schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:08:
[...]
Volgens mij "Toon verwant materiaal" uitzetten onder Instellingen -> Zoek
Nogmaals gekeken, maar inderdaad wegedebee schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:05:
[...]
Ik zie hem niet meer staan bij gezondheid, hart en als ik zoek op hypertensie krijg ik ook geen hits, vreemd
Iphone air en AWU2.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ik ben bang dat je de suggesties niet weg kan krijgen.smeerbartje schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:58:
Wie kan mij vertellen hoe ik onderstaande drie "zoekresultaten" kan verwijderen? Ik gebruik het echt NOOIT en ik merk dat hoe minder resultaten ik laat terugkomen in een search, hoe "snappier" mijn telefoon blijft reageren.
[Afbeelding]
Het woordenboek gedeelte kan je wel wegtoveren, Instellingen -> Algemeen -> Woordenboek en dan alle woordenboeken uitzetten, maar dat heeft wel invloed op andere zaken die het woordenboek gebruiken denk ik (autocorrectie bijv.)
Mssn heb ik wat gemist, heb ook gezocht. Maar waar kan je dit instellen?Redondo1982 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:05:
Whole lot of stars ***
Telefoon app openen, op de knop streepjes rechts boven aan drukken. en dan zeggen klassiek.Rudios schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:22:
[...]
Mssn heb ik wat gemist, heb ook gezocht. Maar waar kan je dit instellen?
Al gelukt denk ik met de hulp van @Carlos0_0Rudios schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:22:
[...]
Mssn heb ik wat gemist, heb ook gezocht. Maar waar kan je dit instellen?
Hele opluchting, niet? Het oude vertrouwde scherm!
@Carlos0_0 aha, daar zat die, helemaal overheen gekeken.

Whole lot of stars ***
Ja ik ben niet tegen vernieuwing, maar dit zag er niet uitRedondo1982 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:24:
[...]
Al gelukt denk ik met de hulp van @Carlos0_0![]()
Hele opluchting, niet? Het oude vertrouwde scherm!
Ik heb het draaien op een iPad Air 3 (met A12 SoC) en zeker kort na het opstarten is die niet bepaald snel. Dat wordt later wel beter, maar als ik hem naast mijn iPad Mini 7 of iPhone 13 Pro leg, dan is het verschil goed te merken. De meeste problemen heb ik met de instellingen-app, die open je beter niet direct na het opstarten, want dat leidt soms zelfs tot crashes.Pasteis schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 06:29:
Ik heb een oudere iPad Air (gen 4, 2020). De updates in ipadOS lijken me erg handig, maar ik vrees een beetje voor de snelheid en mijn batterij. En ik wil mijn iPad gebruiken in november op reis voor wat studiezaken.
Jouw Air 4 is alleen wel weer een stukje moderner, dus grote kans dat dat beter gaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Commendatore op 27-09-2025 18:43 ]
Geheel eens, en ook totaal onwerkbaar.Carlos0_0 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:12:
[...]
Ja ik ben niet tegen vernieuwing, maar dit zag er niet uit.
Ik vind het eigenlijk wel handig.Redondo1982 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:11:
[...]
Geheel eens, en ook totaal onwerkbaar.
Mooi! Fijn dat er keus is
[ Voor 35% gewijzigd door glydoscoop op 26-09-2025 18:23 ]
Heb dit nu al een keer of 3 meegemaakt. Gebeurd altijd snachts, als ik naar de ios versie kijk zit ik nog steeds op ios26, dus er is geen update oid geweest. Ik moet gewoon opnieuw de pincode invoeren, het voordeel is dat het alleen snachts gebeurd. iphone 14 pro.Saekerhett schreef op donderdag 25 september 2025 @ 07:22:
Ik heb nu al een paar keer gehad dat mijn beide simkaarten (fysiek en e-sim) sinds iOS 26 ‘s ochtends zijn vergrendeld op mijn iPhone 12 Mini. De telefoon lijkt niet opnieuw gestart te zijn want de apps draaien nog op de achtergrond. Herkent iemand dit? Want dit is wel zwaar vervelend.
Dat kan uiteraard, snap zelf totaal niet wat er handig aan is.
Misschien als ik het een beetje snap
Ik zie boven aan wat grote knoppen, van contactpersonen, van oproepen van me pa / tandarts, dan zou je zeggen je favorieten contacten ofzo ?.
Maar er staat ook 1 06 nummer bij wat ik niet ken, een scam nummer wat mij probeerde te bellen.
Ik had het even 2 min toegevoegd, zag 1 of ander whatsapp business nummer. Contact weer verwijderd en klaar(Maar staat wel hier boven nog is zeker geen favoriet).
En er onder zie je recent staan, ik snap dus niet wat die grotere iconen er boven doen bij oproepen?.
Het was wel een oproep, dat gekke nummer had mij gebeld. Maar ik heb het zeker het gesprek niet opgenomen.
En er staat ook een contact tussen, waarvan ik al heel lang geen oproep meer heb gehad(Ik bel amper).
Dus snap niet zo goed wat die grote contact iconen daar boven doen bij oproepen, als eronder bij recent toch ook alles staat.
[ Voor 11% gewijzigd door Carlos0_0 op 27-09-2025 09:15 ]
/f/image/2QnzA46afprYj8RwoHCQBMKI.png?f=fotoalbum_large)
Iemand hier ook last van?
[ Voor 112% gewijzigd door mv1 op 27-09-2025 09:13 ]
[ Voor 7% gewijzigd door mennoza op 27-09-2025 09:19 ]
Ik snap het ook niet altijd. Bij mij blijven bijvoorbeeld 2 contacten hardnekkig bovenaan staan die ik echt nooit bel, zeker de laatste jaren niet omdat ik iedereen rechtstreeks mobiel bel. Maar ik kóm wel bijna dagelijks op die adressen, misschien kijkt ie daar naar en denkt ie dat het handig is in geval van nood of spoed?Carlos0_0 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:11:
[...]
Ik zie boven aan wat grote knoppen, van contactpersonen, van oproepen van me pa / tandarts, dan zou je zeggen je favorieten contacten ofzo ?.
Maar er staat ook 1 06 nummer bij wat ik niet ken, een scam nummer wat mij probeerde te bellen.
Ik had het even 2 min toegevoegd, zag 1 of ander whatsapp business nummer. Contact weer verwijderd en klaar(Maar staat wel hier boven nog is zeker geen favoriet).
En er onder zie je recent staan, ik snap dus niet wat die grotere iconen er boven doen bij oproepen?.
Het was wel een oproep, dat gekke nummer had mij gebeld. Maar ik heb het zeker het gesprek niet opgenomen.
En er staat ook een contact tussen, waarvan ik al heel lang geen oproep meer heb gehad(Ik bel amper).
Dus snap niet zo goed wat die grote contact iconen daar boven doen bij oproepen, als eronder bij recent toch ook alles staat.
Ik heb ook nog geen idee, had het net even aangezet weer. Maar als ik het zo zie snap ik weinig van de logica.Dennisdn schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:29:
[...]
Ik snap het ook niet altijd. Bij mij blijven bijvoorbeeld 2 contacten hardnekkig bovenaan staan die ik echt nooit bel, zeker de laatste jaren niet omdat ik iedereen rechtstreeks mobiel bel. Maar ik kóm wel bijna dagelijks op die adressen, misschien kijkt ie daar naar en denkt ie dat het handig is in geval van nood of spoed?
Ik ga het zo ook weer terugzetten.
De grote knoppen zijn mijn favorieten. Die had ik altijd als eerste. Nu gecombineerd met recent scheelt een tabblad.Carlos0_0 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:11:
[...]
Had ik ook! Paar minuten wachten en het was weg. Lijkt wel alsof de foto eerst in de cloud geüpload moest zijn voordat ik 'm kon delen.mv1 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:12:
Ik krijg op de 26.1 beta op mijn 17 Pro telkens deze melding als ik net een foto heb gemaakt.
[Afbeelding]
Iemand hier ook last van?
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Aha duidelijk!amphora schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 13:42:
[...]
Had ik ook! Paar minuten wachten en het was weg. Lijkt wel alsof de foto eerst in de cloud geüpload moest zijn voordat ik 'm kon delen.
Korte update (voor wie het zou boeien): lijkt met 26.1 develop beta eindelijk opgelost, de problemen zijn weg (was nog niet het geval in de officiele 26 release).nokie schreef op donderdag 11 september 2025 @ 07:01:
Hier is het probleem met siri en carplay in mijn bmw nog steeds aanwezig, ook in de RC. BMW software heeft ondertussen ook een update gehad maar het blijft hetzelfde: siri doet carplay elke keer crashen en is compleet onbruikbaar.
Ik blijf maar feedback sturen want vind dit wel een kwalijk probleem eigenlijk… ( maar ik weet dat ik hier de enige ben met dat probleem)
Dat ineens stil staan van geluiden heb ik ook op een 14pro. Leuk als ie in de auto zit, want flitsmeister houdt dan ook ineens zijn mond. Gewoon totaal geen geluid meer.mennoza schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:12:
Na update vorige week merken wij dat de iPhone 13 mini soms vanzelf op stil/trilfunctie gaat terwijl knopje aan zijkant niet op trilfunctie staat. Ook voelt safari stroperig aan en soms loopt hij zelfs vast bij browsen of als we de leeslijst map openen. Ook wordt hij soms erg warm bij gebruik safari. En bij willen selecteren tekstveld op safari van bv marktplaats web of hier tweakers lukt het niet altijd om te schrijven en springt hij weer naar de vorige pagina en kan je niets schrijven of kopiëren plakken, dus leesvak veld schrijven lukt niet, maar als je de safari webindeling via instellingen op de oude overzicht zet dus onderaan ipv compact dan lukt het wel, dus bij compact kan ik niet schrijven in zulke velden.. maar je blijft dan switchen wat tijd kost . En Facebook web scrollen komt de voorbij gescrolde bericht weer voor je dus omhoog terwijl je naar beneden hebt gescrold. En bij unlocken soms blanco beeld en moet je blijven wachten, en anders opnieuw proberen. Opvallende ‘foutjes’. Wat kan dit zijn. Zit uBlock op maar voor update al en geen last van gehad. Is al aan/uit gezet en hard gereset.
Tevens als je kiest voor transparante icons, is het soms op het startscherm zo dat bepaalde iconen ineens op darkmode staan. Veeg je wat bladzijdes heen en weer dan staat het weer goed. Slaap er niet slecht om hoor, maar het is wel slordig.
De rest van je punten merk ik niet eigenlijk.
Force reboot en cache verwijderen al geprobeerd.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
[ Voor 99% gewijzigd door Milan1NL op 29-09-2025 07:30 ]
AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Ik vind iOS 26 fijn. Maar als je bevestiging wil voor je keuze: goed gedaan knul!Milan1NL schreef op zondag 28 september 2025 @ 18:50:
Als ik dit zo lees mensen die issues of irritatie heeft met IOS 26 ben ik blij dat ik op 18.7 zit. De iPad mini 5 heb ik wel op 26 draaien. Daar draait het wel soepel op. Op mijn 16 Pro blijf ik zo lang mogelijk op 18.7. Bevalt mij prima zo. 👍🏼
Ja, hier ook met iOS 26.0 op een 17 Pro Max.Flipm0de schreef op zondag 28 september 2025 @ 16:31:
Herkent iemand hier ook een beetje stotteringen bij het scrollen in iOS 26 in Safari. Bijvoorbeeld hier op het forum wanneer je door een lange pagina scrolt en leest. Lijkt wat te stotteren. Gebruik een 15 pro.
Force reboot en cache verwijderen al geprobeerd.
Meer info hier: https://www.macrumors.com...os-26-0-1-what-to-expect/
Denk volgende week pas weer.vbandr84 schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:45:
Vanavond weer een update?
Ik hoop het zit wel lekker in de moodvbandr84 schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:45:
Gewoon op de dinsdagen iets na 19u checken als je op een update wachtvbandr84 schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:45:
Nee hoor, waarschijnlijk vanavond en anders morgen.
[ Voor 6% gewijzigd door renegrunn op 29-09-2025 17:22 ]
Meestal zit er tussen de 1e en 2e beta altijd 2 weken. Vaak pas vanaf beta 4 ofzo dat we naar een wekelijkse cycle gaan.renegrunn schreef op maandag 29 september 2025 @ 17:21:
[...]
Nee hoor, waarschijnlijk vanavond en anders morgen.
Oh ik doelde op de 26.0.1.mv1 schreef op maandag 29 september 2025 @ 17:37:
[...]
Meestal zit er tussen de 1e en 2e beta altijd 2 weken. Vaak pas vanaf beta 4 ofzo dat we naar een wekelijkse cycle gaan.
26.0.1 is beschikbaar ook Watch os
Zoals verwacht inderdaad. Release notes:MarioMark1541 schreef op maandag 29 september 2025 @ 19:16:
[...]
Helaas nog geen knop om het glass effect uit te kunnen zetten- Wi-Fi and Bluetooth may occasionally disconnect on iPhone 17, iPhone Air, and iPhone 17 Pro models
- A small number of iPhone users may be unable to connect to a cellular network after updating to iOS 26
- Photos taken under certain lighting conditions with iPhone 17, iPhone Air, and iPhone 17 Pro models may include unexpected artifacts
- App icons may appear blank after adding a custom tint
- VoiceOver may become disabled for some users after updating to iOS 26
For information on the security content of Apple software updates, please visit: https://support.apple.com/100100
[ Voor 3% gewijzigd door renegrunn op 29-09-2025 19:35 ]
Bij mij op de watch 26.0.2?MarioMark1541 schreef op maandag 29 september 2025 @ 19:16:
[...]
Jammer CarPlay bug lijkt nog niet opgelost te zijn dan.Dan toch nog maar wat langer luisteren naar blikkerige stemmen bij podcasts.renegrunn schreef op maandag 29 september 2025 @ 19:30:
[...]
Zoals verwacht inderdaad. Release notes:
[...]
Helaas nog geen knop om het glass effect uit te kunnen zetten
Heb je dat bij alle apps od alle de alleen de apple podcast app?henkjobse schreef op maandag 29 september 2025 @ 21:00:
[...]
Jammer CarPlay bug lijkt nog niet opgelost te zijn dan.Dan toch nog maar wat langer luisteren naar blikkerige stemmen bij podcasts.
tl;dr 26.0.1 is uit.
Idempotent.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Via mobiel netwerk werkt het wel, maar via wifi niet.
Op iOS 18 ging alles perfect
Hoe bedoel je zinloze wit ruimte ?Drardollan schreef op maandag 29 september 2025 @ 22:31:
Meestal wen ik met een paar weken wel aan een nieuw iOS. Maar deze blijft gewoon spuuglelijk. Overal bakken met zinloze witruimte en de glaslook ziet er nog steeds goedkoop uit. Stevie Wonder design noem ik het.
In apps zoals Instellingen en het toetsenbord. Ook mijn Firefox heeft aanzienlijk minder weergave dan voorheen. Echt heel lelijk geworden.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Mij stoort het ook al een poosje. Maar ja, toen was het allemaal goed, want: “het is beta.”renegrunn schreef op maandag 29 september 2025 @ 23:24:
Je hebt op teveel plekken waar tekst vrijwel onleesbaar is. Mij stoort het vooral in Safari rond de adresbalk. Met name bij pagina’s met veel tekst zoals nieuws, is het echt een puinhoop.
[Afbeelding]
Nu is het niet meer beta en zijn er kritische gebruikers die deze uitvoering niet geweldig vinden. Begrijp me goed: ik vind iOS 26 wel verfrissend, maar op sommige vlakken zoals deze gewoon niet zo geslaagd. Je kan ook doorslaan in een idee.
sjorsjuhmaniac schreef op maandag 29 september 2025 @ 21:32:
[...]
Heb je dat bij alle apps od alle de alleen de apple podcast app?
Oh die stukken aan de zijkant, of tussen bepaalde regels een balk.Drardollan schreef op maandag 29 september 2025 @ 22:41:
[...]
In apps zoals Instellingen en het toetsenbord. Ook mijn Firefox heeft aanzienlijk minder weergave dan voorheen. Echt heel lelijk geworden.
Bij mij js het zwart, want wit is lelijk en doet pijn aan de ogen😋. Maar ik stoor mij daar niet aan.
Firefox gebruik ik niet dus geen idee, alleen Safari. Op de pc thuis wel Firefox maar op de iPhone niet.
Je kan toch rustig verder scrollen en doorlezen?, en anders zet je de instelling terug zoals het was.renegrunn schreef op maandag 29 september 2025 @ 23:24:
Je hebt op teveel plekken waar tekst vrijwel onleesbaar is. Mij stoort het vooral in Safari rond de adresbalk. Met name bij pagina’s met veel tekst zoals nieuws, is het echt een puinhoop.
[Afbeelding]
Dat is het punt niet. Ik kan de tekst zelf prima lezen, maar de url (en balk) worden soms vrijwel onzichtbaar laat staan leesbaar.Carlos0_0 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 06:32:
[...]
Je kan toch rustig verder scrollen en doorlezen?, en anders zet je de instelling terug zoals het was.
Welke instelling doel je op?
[ Voor 4% gewijzigd door renegrunn op 30-09-2025 07:57 ]
Nuance is natuurlijk wel dat destijds de kans een stukje groter was dat het aangepast zou worden. Maar inderdaad, je hebt gelijk! Het is niet op alle gebieden beter geworden.Dennisweb schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 00:31:
[...]
Mij stoort het ook al een poosje. Maar ja, toen was het allemaal goed, want: “het is beta.”
Nu is het niet meer beta en zijn er kritische gebruikers die deze uitvoering niet geweldig vinden. Begrijp me goed: ik vind iOS 26 wel verfrissend, maar op sommige vlakken zoals deze gewoon niet zo geslaagd. Je kan ook doorslaan in een idee.
Have you tried turning it off and on again?
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!