[iOS en iPadOS 26] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste
Acties:

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-09 22:51
Pufster schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:57:
Is bij jullie het wallet app icoontje ook zo een white grid onder settings / locatievoorzieningen?
Al eens app gedelete en zelfs na een iPhone reset ook, had me beter die moeite bespaard. Bug in ios 26? Op de home page wel ok.

[Afbeelding]
Ja bij mij ook zo te zien, wellicht klein bugje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:54
Carlos0_0 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:59:
[...]

Ja bij mij ook zo te zien, wellicht klein bugje.
Had het beter hier eerst gevraagd ipv een factory reset te doen 😂 kan ik weer een uur instellen.

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:13

ericplan

5180 Wp PV

Klopt het dat je bij Apple Pay bij 2x klikken op de rechter zijknop (iPhone 15) en betalen alleen nog je standaard betaalpas te zien krijgt en alle andere passen onderaan het scherm? Dus niet meer je betaalpassen van al je banken half uitgeklapt bovenaan het scherm zodat je eenvoudig kan wisselen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9qoTGeunvFiCUT4EDC9uII7McM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y4eDPPck6ObM6sIW8Bs0nrCu.jpg?f=fotoalbum_large

A'dam PVOutput

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-09 22:51
ericplan schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:14:
Klopt het dat je bij Apple Pay bij 2x klikken op de rechter zijknop (iPhone 15) en betalen alleen nog je standaard betaalpas te zien krijgt en alle andere passen onderaan het scherm? Dus niet meer je betaalpassen van al je banken half uitgeklapt bovenaan het scherm zodat je eenvoudig kan wisselen?
[Afbeelding]
Ik kijk het even vanaf de 16PM dan, ik heb er maar 2 pinpas en creditcard. De bonuskaart enzo staat in SuperCards app(Vind ik prettiger die apart te hebben).
Maar mijn creditcard staat ook helemaal onderaan, en z'n beetje 3 kwart uitbeeld ja(Zoals op jou foto alleen dier bovenbalk zichtbaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:18
[Afbeelding]
Ja, ik vind Apple Pay nu ook een stuk minder handig in gebruik. Ik kies vaker per abuis het verkeerde pasje.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:03
Aiii schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:11:
[...]

Eh, heb de bèta maanden gedraaid en het is nog steeds lelijk.

Accepteren kan, maar lelijk blijft lelijk.
Dit. Het is bijna kitscherig.

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:42

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

WhatsappHack schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 23:52:
[...]
Instellingen -> Camera -> Bewaar instellingen -> ProRAW en Resolutieregelaar
@WhatsappHack
Ik wil alleen de hoge resolutie behouden, niet de structuur. Die moet standaard op JPG blijven staan.
Een enkel keertje wil ik wel naar ProRAW, maar daarna moet-ie wel terug naar JPG.

[ Voor 11% gewijzigd door Hippe Lip op 20-09-2025 11:33 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Talkshowhost
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16:00
[Afbeelding]
Ja ik ervaar hetzelfde en ben er wel blij mee.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Steeffoon

Smartphone-nerd

Nergens problemen gehad met de iPad Air 2022. Maar opeens reageert het scherm totaal niet meer op veegbewegingen. Dus scrollen door de browser, of überhaupt het Zet Uit-slidertje om een herstart te proberen. Lijkt gerelateerd aan iOS26. Een soft reset met de toetsen combinaties lijkt ook niks te doen... Althans, het Apple logo komt nooit tevoorschijn 😠

Edit: na lang klooien eindelijk via Siri gelukt. Maar de toetsencombinaties die ik overal op internet vind, die doen helemaal niks?

[ Voor 15% gewijzigd door Steeffoon op 20-09-2025 11:35 ]

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hippe Lip schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 10:44:
[...]

@WhatsappHack
Ik wil alleen de hoge resolutie behouden, niet de structuur. Die moet standaard op JPG blijven staan.
Een enkel keertje wil ik wel naar ProRAW, maar daarna moet-ie wel terug naar JPG.
Als het goed is onthoudt ie dat dus ook. Dus ProRAW aan = zelf weer uitzetten ipv auto-reset. Afweging is dan denk ik: wil je steeds 48MP aantikken of wil je die enkele keer handmatig terug naar jpeg.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Laatst online: 17:13

ericplan

5180 Wp PV

Of-Aaargh schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:32:
[...]
Ja, ik vind Apple Pay nu ook een stuk minder handig in gebruik. Ik kies vaker per abuis het verkeerde pasje.
Het lijkt een bug in de interface. De Wallet-app heeft nog wel de oude onderverdeling. Het is ook niet handig in gebruik. Net bij de supermarkt, met een flinke rij achter me, maar weer van de verkeerde bankrekening betaald. Snel wisselen van bankpas is gewoon te lastig.

A'dam PVOutput

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
iAR schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:25:
Ik ben nu een paar weken bezig met iPadOS 26 en het kan me nog steeds niet overtuigen.

De combinatie van files en preview is vreselijk. Als ik bestanden wil opruimen moet ik het bestand openen in preview, checken, dan weer sluit en verwijderen en so door. Terwijl ik vroeger kon bekijken, verwijderen en dan kwam het volgende bestand in beeld.

Multitasken is ver-schrik-je-lijk. Er staat soms aan de rechter zijde een deel van een venster: waarom? En hoe kan ik nu simpel twee vensters naast elkaar zetten? Lijkt wel een rubikscube om dat te doen!

En van die kleine dingen: lokaliteit delen kan niet meer een bepaalde tijd via iMessages. Er zijn nog steeds geen zoek- of smartlappen in foto’s, contacten, mail of bestanden. Safari vensters bekijken is een extra handeling.

En hoewel ik ergens las dat we niet meer mooi/lelijk mogen zeggen… oké prima. Maar ik zie dus nu app updates binnen komen die “Liquid Glass” invoeren náást hun eigen design filosofie (day one, Polarsteps, things). En het contrast met apps die nooit Liquid Glass gaan implementeren (Google, Microsoft) maakt alles nog meer een ratjetoe.

/endrant
Heb je hier iets aan misschien?
YouTube: iPadOS 26 Is An Absolute Nightmare

• Hippe Lip

Hippe Lip

ericplan schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:57:
[...]

Het lijkt een bug in de interface. De Wallet-app heeft nog wel de oude onderverdeling. Het is ook niet handig in gebruik. Net bij de supermarkt, met een flinke rij achter me, maar weer van de verkeerde bankrekening betaald. Snel wisselen van bankpas is gewoon te lastig.
Goh, daar heb ik nou totaal geen last van. Ja, het viel me ook op dat de overige pasjes als een bundel witte streepjes onderin weergegeven worden, maar tik je daarop dan krijg je ze allemaal als vanouds uitgespreid onder elkaar. Het is dus één tikje mee en daar kan ik wel mee leven.
Heb er al diverse keren gebruik van gemaakt tijdens mijn vakantie nu. Verschillende passen gebruikt.

<John O`Mill>

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:38
Heb een 13 pro max, maar sinds upgraden is m’n batterij echt drama. Wifi ook. Echt een soort slowdowns. Zit nu in de trein, en in een tijdsbestek van 45min is m’n batterij van 78% naar 62% gegaan. Hij is ook echt heet linksboven. De ontvangst laat sinds de upgrade ook echt te wensen over. KPN zakelijk. Meer mensen met deze issues?

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:56
Ik lees hier nog niks over maar wellicht herkent iemand dit in ios26. Zowel op de 15 pro als de 15 pro max hier ervaar ik dit:

Wanneer faceid het scherm ontgrendelt, en ik swipe dus het scherm omhoog, dan heb je een korte animatie waarbij je apps lijken te “landen” op je homescherm. En juist deze “unlock animation” geeft een zichtbare vertraging voordat ik het scherm bijvoorbeeld naar rechts kan swipen.

Ik he de optie “reduce motion” aangezet, maar dit verhelpt die lag niet. Zorgt eigenlijk alleen maar voor andere vervelende effecten.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Dit maakt het eigenlijk nog veel erger… 😱🤯

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:48
Sosua schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 13:20:
Heb een 13 pro max, maar sinds upgraden is m’n batterij echt drama. Wifi ook. Echt een soort slowdowns. Zit nu in de trein, en in een tijdsbestek van 45min is m’n batterij van 78% naar 62% gegaan. Hij is ook echt heet linksboven. De ontvangst laat sinds de upgrade ook echt te wensen over. KPN zakelijk. Meer mensen met deze issues?
Hier met iPhone 12 Pro Max ook merkbare battery drain. Linksbovenin regelmatig handwarm bij simpele taken. Alle apps geüpdatet en regelmatig herstart gedaan maar helaas nog geen oplossing. Heel vervelend.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Kun je het zoomen van de photo button ook omdraaien? Nu moet ik naar links wrijven om in te zoomen maar ik zou dat graag naar rechts hebben omdat het nu niet logisch voelt.

Mijn boefje is liev!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:07
iPadOS 26 nu al even in gebruik maar het wennen gaat langzaam. Nu ben ik van een wat oudere generatie maar Liquid Glass kan me niet bekoren. Zoveel mogelijk het de 'oude' look en feel gegeven maar dan nog. Wat functionaliteit betreft kan ik me vinden in de vernieuwingen.

Vraag: ik wil graag de lay-out veranderen van Safari op de iPad. Zie oplossing screenshot van apple support pagina. Echter in het screenshot gemaakt vanuit mijn iPad zie ik 'afzonderlijke taakbalk' onder tabladen niet staan waar men naar verwijst. Iemand misschien een oplossing? Alvast dank!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JECd0kXrfHn-QGG9ja5XYs-u6i0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9LAf29DYJZ9pHGXEnel3CSZl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-lAK8JWsMzXsXfVsDjnC2qwtWU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oHHEs54ILaiYCn4FsaL3rTnz.png?f=fotoalbum_large

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Iemand die weet hoe ik de achtergrond van de kaarten van de contactpersonen weer gewoon wit kan krijgen? Ik mot die vieze kleur niet…!

<John O`Mill>

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:38
Hippe Lip schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 14:58:
Iemand die weet hoe ik de achtergrond van de kaarten van de contactpersonen weer gewoon wit kan krijgen? Ik mot die vieze kleur niet…!
He kan per kaard de achtergrond kleur aanpassen. Of high contrast in settings aanzetten, maar dat geld dan natuurlijk voor de hele telefoon. :(

• Hippe Lip

Hippe Lip

sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 17:07:
[...]
He kan per kaard de achtergrond kleur aanpassen. Of high contrast in settings aanzetten, maar dat geld dan natuurlijk voor de hele telefoon. :(
@sjorsjuhmaniac
Daar heb ik me rot naar gezocht, maar kan het nergens vinden. Niet per kaart en niet voor alle kaarten.
“Maak minder doorzichtig” en “Verhoog contrast” staan allebei aan, maar dat regelt natuurlijk niet de achtergrondkleur van een contactkaart.
Die achtergrond was eerst gewoon wit en nu heb ik een of andere viesblauwe kleur erechter!

Hoe wijzig je die? Waar, met welke instelling?

<John O`Mill>

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-09 11:43
Ik draai nu deze IOS sinds dinsdag. Ik ben inmiddels wel soort van gewend geraakt aan dat glass gedoe. Maar mooi vind ik het nog steeds niet. En de interface van Mail en Safari vind ik er ook op achteruit gegaan. Photo's idem. Voor de camera ben ik neutraal. Die nieuwe clipbord functionaliteit kan ik in de toekomst misschien wel handig gaan vinden. En qua batterijduur weet ik dat na een nieuwe update even een dipje heeft, maar ik merk nog steeds dat mijn iPhone batterij sneller leeg is.

Mijn conclusie is dat ik er wel mee kan leven, maar dat ik het eigenlijk wel een achteruitgang vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Vandaag de iPhone 17 Pro binnen gekregen met iOS 26 standaard geïnstalleerd, direct geupgraded en m’n iPhone data overgezet. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid mijn Odido simkaart werkend, die blijft hangen op No Service.

Ook een ESIM installatie werkt niet en failed, heeft iemand een idee?

Hiervoor werkte de simkaart prima op een iPhone 15 Pro

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:19
-

[ Voor 100% gewijzigd door Dennisdn op 20-09-2025 19:36 ]

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:21
Landon schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:17:
Vandaag de iPhone 17 Pro binnen gekregen met iOS 26 standaard geïnstalleerd, direct geupgraded en m’n iPhone data overgezet. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid mijn Odido simkaart werkend, die blijft hangen op No Service.

Bij Odido nieuwe esim aanvragen via odido app op je nieuwe telefoon

[ Voor 3% gewijzigd door SuperVeloce op 20-09-2025 19:51 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Dennisdn

Doet ie het nog wel in de oude telefoon? Zo ja, dan kun je in de mobiel netwerk instellingen de sim overzetten naar eSIM en daarna de eSIM verhuizen naar de nieuwe telefoon.

• Landon
  • Nu online
SuperVeloce schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:46:
[...]

Bij Odido nieuwe esim aanvragen
Gedaan, maar helaas geeft deze ook foutmeldingen bij het activeren.

Inmiddels de simkaart terug in de oude iPhone 15 Pro gestopt, maar nu geeft deze ook geen service.

En ik kan niet meer inloggen met de Odido app, want hiervoor wordt een sms gestuurd.. 😅

Edit: zojuist de sim-kaart geprobeerd in een Android toestel; alleen noodoproepen..

[ Voor 9% gewijzigd door Landon op 20-09-2025 20:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Landon schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:50:
[...]

Gedaan, maar helaas geeft deze ook foutmeldingen bij het activeren.

Inmiddels de simkaart terug in de oude iPhone 15 Pro gestopt, maar nu geeft deze ook geen service.

En ik kan niet meer inloggen met de Odido app, want hiervoor wordt een sms gestuurd.. 😅

Edit: zojuist de sim-kaart geprobeerd in een Android toestel; alleen noodoproepen..
Mooi man op zaterdag middag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dat je oude fysieke simkaart het dan niet meer doet is niet vreemd lijkt me? Je hebt een esim portering gedaan. Nu dat ding nog op je iPhone krijgen, maar wellicht lukt dat morgen wel omdat het systeem onderhoud krijgt in weekend?

Mijn boefje is liev!

• Landon
  • Nu online
JB schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 20:18:
Dat je oude fysieke simkaart het dan niet meer doet is niet vreemd lijkt me? Je hebt een esim portering gedaan. Nu dat ding nog op je iPhone krijgen, maar wellicht lukt dat morgen wel omdat het systeem onderhoud krijgt in weekend?
Dus bij een simkaart aanvraag bij Odido, is direct je huidige simkaart kaduuk?

• SuperVeloce
Landon schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 21:08:
[...]

Dus bij een simkaart aanvraag bij Odido, is direct je huidige simkaart kaduuk?
Als goed is word oude sim pas gedeactiveerd, zodra de nieuwe werkt

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

SuperVeloce schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 21:12:
[...]

Als goed is word oude sim pas gedeactiveerd, zodra de nieuwe werkt
Maar als je een activatie poogd, en die lukt niet?

Ik heb ook eens in het weekend vast gezeten bij Vodafone met omzetten (dat was wel al een esim) en dat lukte niet. De huidige Apple methode bestond nog niet. Toen was de oude ook al “weg”. De nieuwe kreeg ik alleen pas later “ingelezen” via de MyVodafone app en toen werkte het pas.

[ Voor 37% gewijzigd door JB op 20-09-2025 21:19 ]

Mijn boefje is liev!

• SuperVeloce
JB schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 21:15:
[...]

Maar als je een activatie poogd, en die lukt niet?
Misschien hangt z’n aanvraag. Dus met ander nummer contact zoeken met Odido

• lesswood
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-09 21:34

Dus zelfs bij iPhone 17 sim problemen…

• Landon
  • Nu online
SuperVeloce schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 21:16:
[...]

Misschien hangt z’n aanvraag. Dus met ander nummer contact zoeken met Odido
Esim activatie hangt op zowel iPhone 15 als 17, en huidige simkaart werkt niet.

Wellicht morgen maar ff langs Odido rijden.. Heeft iemand een idee waar de werkzaamheden staan beschreven? Ik kon zo gauw niks vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
@Sosa1 @Naafkap

Hier met een iPhone 16 Pro Max niet anders. Vandaag 2u en 35 minuten SOT gehad.
Batterij van 95 procent naar onder de 20 rond 18:00. Super irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Nu online
Is inmiddels gelukt om de eSIM te activeren vanmorgen, leek toch iets te maken te hebben met de werkzaamheden bij Odido..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 17:07:
[...]
Even in de herhaling aan @sjorsjuhmaniac:
HOE kan je die kleur aanpassen? Hoe per kaart (contactpersonen) en hoe voor allemaal?

<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Er had wel even een waarschuwing gegeven mogen worden dat de slide over functie is verwijderd in iPadOS 26. Het voelt echt als 10 jaar terug in de tijd gaan als het gaat om werken op een iPad.

Vorige week de iPhone geüpgraded, het liquid design vind ik nutteloos en lelijk maar na 3 dagen was ik daar wel overheen. Om het gelijk te brengen dus vrijdag de iPad naar iPadOS 26 gebracht. Blijkt dus de slide over functie er niet meer in te zitten. Daarvoor in de plaats moet je naar stage manager of windowed apps. Dat geeft je de ruimte om de apps in een flexibele grootte naast elkaar te draaien maar vraagt erg veel extra handelingen. Maar het meest vervelende is dat de always on top dus ook niet meer mogelijk is.
Slide over vond ik ideaal om bijvoorbeeld de internet bankieren app in te hebben met een iDeal betaling of bijwerken van spreadsheet. Nu ben je 6 handelingen verder en schiet steeds de andere app weer voor wat je wilt lezen. Ook is quick notes en screenshots maken daarmee verloren.
Dit filmpje laat aardig zien hoe stap terug het is!

Ik snap sowieso niet waarom je Windows op een iPad wilt… :?

Ook merk ik dat als ik hier op GoT topics in background tab open dan het header deel van Safari wit is, dus dan krijg je witte tekst op grijs :O

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:25
Zowel op mijn iPhone als iPad (beide voorzien van OS versie 26) wordt onder Instellingen > Privacy > Locatievoorzieningen de Wallet met een vreemd icoon getoond. Hebben anderen dit ook?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HPGF8GRECBDDYIMCSF5vHaZn5tM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b80GYznO2LdqpUm9pywCP9A1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:36
meesje schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:54:
Zowel op mijn iPhone als iPad (beide voorzien van OS versie 26) wordt onder Instellingen > Privacy > Locatievoorzieningen de Wallet met een vreemd icoon getoond. Hebben anderen dit ook?

[Afbeelding]
Neen, bij mij is het ok, lijkt een bugje (maar heb het hier nog al iemand weten vermelden dacht ik, dus volgens mij ben je niet alleen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:02
meesje schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:54:

[Afbeelding]
Yep, heb ik ook. Ach, er zijn genoeg andere dingen om mij druk om te maken. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:33
Pfff.. ik dacht al vandaag, wat is het rustig in de berichten. Messages werken helemaal niet. Als ik de app open, zie ik ze wel staan, maar zodra ik er 1 aantik loopt de app vast. Maar ook werkelijk alles wat met Messages te maken heeft in Settings en onder iCloud loopt vast als ik er iets mee wil.

Iemand hier een idee? Als ik er op Google kom ik veel issues met eSim tegen, maar bellen werkt wel. Alhoewel, ook die app is mega traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:07
renegrunn schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:47:
Pfff.. ik dacht al vandaag, wat is het rustig in de berichten. Messages werken helemaal niet. Als ik de app open, zie ik ze wel staan, maar zodra ik er 1 aantik loopt de app vast. Maar ook werkelijk alles wat met Messages te maken heeft in Settings en onder iCloud loopt vast als ik er iets mee wil.

Iemand hier een idee? Als ik er op Google kom ik veel issues met eSim tegen, maar bellen werkt wel. Alhoewel, ook die app is mega traag.
Telefoon restart gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:33
Jup, eigenlijk alle tips die ik kon vinden online wel opgevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 15:47
Nu sinds vrijdag de 17PM met iOS 26, maar die accu is echt wel helemaal k*t zeg met deze versie vh OS..

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Hippe Lip schreef op zondag 21 september 2025 @ 15:07:
[...]

Even in de herhaling aan @sjorsjuhmaniac:
HOE kan je die kleur aanpassen? Hoe per kaart (contactpersonen) en hoe voor allemaal?
Als je de contact persoon opent staat er onder de 4 knopjes van 'messages' 'call' 'video' 'email' de 'contact photo & poster' regel. Als ik die aanklik kan ik de kaart aanpassen.

de optie voor allemaal bestaat niet maar als trucje kan 'high contrast' setting kiezen in 'accessibility', maar geld dus voor de hele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:23

Quakie

quakelen

Ik ben eerlijk gezegd ook niet zo kapot van ios26. Sinds release heb ik het geprobeerd om nieuwe window modus te gebruiken maar het is het voor mij niet. Jammer dat ik menu balk moet missen in full screen modus, maar ik vind het gewoon prettiger werken. En ik mis zoals @The_FrankO al zegt slide over. Het was simpel en handig, het zat op de juiste plek en nooit in de weg. Sinds ik de iPad Pro als mijn hoofd apparaat gebruik ben ik er achter dat ik ideale iPad gebruiker ben. Een full app geeft mij gewoon rust en niks leidt mij af.

Ook gebruik ik corner opdrachten om bijv gauw een screenshot te maken… Dit kan ook alleen maar in full app modus. Of je moet je pencil gebruiken ervoor.

Blijkbaar werkt dubbel tap ook niet meer om de screen text te zoomen naar breedte van je artikel?

Op IOS is bijv onder safari all tabs ook verborgen onder 2 acties.

Er zullen vast nog wel meer dingen zijn die weg of omslachtiger zijn..

Ik vind verandering niet zo erg, maar het zou wel een verbetering moeten zijn. En dat kan ik niet bepaald zeggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Quakie op 21-09-2025 23:26 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Quakie schreef op zondag 21 september 2025 @ 23:24:
Ik ben eerlijk gezegd ook niet zo kapot van ios26.
… maar we zullen het ermee moeten doen. Like it or not.

Ja, je kunt het even uitstellen, maar dat lijkt me hooguit uitstel van executie. Je kunt dus net zo goed ‘meteen’ overstappen (na 26.0.1).

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

sjorsjuhmaniac schreef op zondag 21 september 2025 @ 21:16:
[...]
Als je de contact persoon opent staat er onder de 4 knopjes van 'messages' 'call' 'video' 'email' de 'contact photo & poster' regel. Als ik die aanklik kan ik de kaart aanpassen.
@sjorsjuhmaniac
Daar kan ik de foto, Memoji’s, Monogram en Emoji’s aanpassen.
Ik zie er geen mogelijkheid om de achtergrondkleur van de kaart aan te passen.
Zie ik iets over het hoofd?
de optie voor allemaal bestaat niet maar als trucje kan 'high contrast' setting kiezen in 'accessibility', maar geld dus voor de hele telefoon.
Ja, die had ik al aangepast, zoals ik eerder zei; “Maak minder doorzichtig” en “Verhoog contrast” staan beide aan, maar dat doet nix met de achtergrondkleur van de kaarten van de contactpersonen… |:(

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:30
Wat een hoop gezeur en gezeik over iOS 26. Ik draai het al een tijdje (beta) naar volle tevredenheid. Soms is het een beetje aanpassen en tweaken om er een eigen twist aan te geven, maar geen tot heden weinig tot geen klagen. Alles is inmiddels over, meerdere iPads, meerdere phones, meerdere watches en meerdere Apple TV’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Ik ben terug naar iOS 18 dus kan het helaas niet meer testen. Ben er van overtuigd dat ik zo kon aanpassen 🤔 ik kon eerst namelijk ook mijn notes niet lezen. En die gebruik ik regelmatig bij contacten.

Ik loop tegen steeds meer issues aan in ios dus houd het voorlopig bij ios 18. Wellicht eens een keer ruiken aan android om te zien of dat wat volwassener is.

[ Voor 28% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 22-09-2025 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:43
In iOS18 ging mijn scherm automatisch weer aan als ik terug kwam op mijn werkplek omdat mijn telefoon detecteerde dat mijn watch weer in de buurt was. Maar deze optie kan ik in iOS26 nergens meer vinden. Weet iemand nog hoe je dat kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:51
Heb iets geks en vraag mij af of ik de enige ben. Heb hier een iPhone 13 Mini met iOS 26. Heb nu al 2 keer gezien dat het toestel spontaan herstart. Hangt tegen een Magsafe lader aan en is 100% opgeladen. Toestel werkt verder ook prima, op deze 2 (en misschien meer) herstarts na. Op mijn eigen 16 Pro met iOS 26 heb ik dit nog niet gezien.

Bij een Windows PC zou ik wel weten waar ik moet kijken waarom de reboot plaatsvind, bij de iPhone heb ik zoiets nooit gezien en zal het vast niet zomaar kunnen. Maar het is toch wel gek dat dit gebeurd. Iemand een idee hoe en wat?

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 22-09-2025 13:24 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-09 21:37
Drardollan schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:22:
Heb iets geks en vraag mij af of ik de enige ben. Heb hier een iPhone 13 Mini met iOS 26. Heb nu al 2 keer gezien dat het toestel spontaan herstart. Hangt tegen een Magsafe lader aan en is 100% opgeladen. Toestel werkt verder ook prima, op deze 2 (en misschien meer) herstarts na. Op mijn eigen 16 Pro met iOS 26 heb ik dit nog niet gezien.

Bij een Windows PC zou ik wel weten waar ik moet kijken waarom de reboot plaatsvind, bij de iPhone heb ik zoiets nooit gezien en zal het vast niet zomaar kunnen. Maar het is toch wel gek dat dit gebeurd. Iemand een idee hoe en wat?
Kijk eens bij privacy -> analyse -> logs of je iets ziet wat begint met panic. Post je resultaat hier of haal m door idevice panic log analyzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:51
sigmundfreund schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:25:
[...]

Kijk eens bij privacy -> analyse -> logs of je iets ziet wat begint met panic. Post je resultaat hier of haal m door idevice panic log analyzer.
Die kende ik nog niet, leuk!

De analyzer die ik vond slikt hem niet, maar dit is de meest recente analyse:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
{"is_simulated":1,"app_name":"Preferences","timestamp":"2025-09-22 13:19:15.00 +0200","app_version":"1","slice_uuid":"227b7351-ab14-3d69-a4fd-024390f96434","build_version":"1353.0.1","platform":2,"bundleID":"com.apple.Preferences","share_with_app_devs":0,"is_first_party":1,"bug_type":"308","os_version":"iPhone OS 26.0 (23A341)","roots_installed":0,"name":"Preferences","incident_id":"9E0CC095-7C27-44B0-984E-5426121EC59B"}
{
  "uptime" : 110,
  "procRole" : "Unspecified",
  "version" : 2,
  "userID" : 501,
  "deployVersion" : 210,
  "modelCode" : "iPhone14,4",
  "coalitionID" : 559,
  "osVersion" : {
    "isEmbedded" : true,
    "train" : "iPhone OS 26.0",
    "releaseType" : "User",
    "build" : "23A341"
  },
  "captureTime" : "2025-09-22 13:19:15.7595 +0200",
  "codeSigningMonitor" : 2,
  "incident" : "9E0CC095-7C27-44B0-984E-5426121EC59B",
  "pid" : 355,
  "translated" : false,
  "cpuType" : "ARM-64",
  "roots_installed" : 0,
  "bug_type" : "308",
  "procStartAbsTime" : 2665841515,
  "procName" : "Preferences",
  "procPath" : "\/Applications\/Preferences.app\/Preferences",
  "bundleInfo" : {"CFBundleShortVersionString":"1","CFBundleVersion":"1353.0.1","CFBundleIdentifier":"com.apple.Preferences"},
  "storeInfo" : {"deviceIdentifierForVendor":"2BA2A52B-6590-4231-AF00-CB83307D6FEA"},
  "parentPid" : 1,
  "coalitionName" : "com.apple.Preferences",
  "crashReporterKey" : "09c256041abbff6ccc3ba442efdd3c48d483c7cb",
  "bootProgressRegister" : "0x20800004",
  "wasUnlockedSinceBoot" : 1,
  "isLocked" : 0,
  "codeSigningValidationCategory" : 0,
  "codeSigningTrustLevel" : 0,
  "bootSessionUUID" : "883F4479-C67D-4B90-AC70-C168FEBA1095",
  "basebandVersion" : "5.02.02",
  "isLightWeightCorpse" : 1,
  "exception" : {"codes":"0x600000000000001f, 0x0000000000000000","reason":0,"message":"namespc 31 reason_code 0x0000000000000000","subtype":"GUARD_TYPE_USER","type":"EXC_GUARD","rawCodes":[6917529027641081887,0],"namespc":31},
  "termination" : {"namespace":"WEBKIT","flags":518,"code":0},
  "faultingThread" : 0,
  "threads" : [{"id":5992,"frames":[{"imageOffset":2867308908,"imageIndex":0},{"imageOffset":1187383624,"imageIndex":0},{"imageOffset":1187910524,"imageIndex":0},{"imageOffset":164587148,"imageIndex":0},{"imageOffset":984053740,"imageIndex":0},{"imageOffset":983960032,"imageIndex":0},{"imageOffset":752528,"imageIndex":0},{"imageOffset":748932,"imageIndex":0},{"imageOffset":747844,"imageIndex":0},{"imageOffset":634124,"imageIndex":0},{"imageOffset":619748,"imageIndex":0},{"imageOffset":183753100,"imageIndex":0},{"imageOffset":2608110568,"imageIndex":0},{"imageOffset":2608107708,"imageIndex":0},{"imageOffset":2608107104,"imageIndex":0},{"imageOffset":183199108,"imageIndex":0},{"imageOffset":183170676,"imageIndex":0},{"imageOffset":167136876,"imageIndex":0},{"imageOffset":166966292,"imageIndex":0},{"imageOffset":166967800,"imageIndex":0},{"imageOffset":146813064,"imageIndex":0},{"imageOffset":144285816,"imageIndex":0},{"imageOffset":144288568,"imageIndex":0},{"imageOffset":170397544,"imageIndex":0},{"imageOffset":61802920,"imageIndex":0},{"imageOffset":61682428,"imageIndex":0},{"imageOffset":61808516,"imageIndex":0},{"imageOffset":61550456,"imageIndex":0},{"imageOffset":61733552,"imageIndex":0},{"imageOffset":61789120,"imageIndex":0},{"imageOffset":144617712,"imageIndex":0},{"imageOffset":144617508,"imageIndex":0},{"imageOffset":144674536,"imageIndex":0},{"imageOffset":144671608,"imageIndex":0},{"imageOffset":3976869368,"imageIndex":0},{"imageOffset":51311152,"imageIndex":0},{"imageOffset":51311012,"imageIndex":0},{"imageOffset":51170412,"imageIndex":0},{"imageOffset":50997424,"imageIndex":0},{"imageOffset":50994244,"imageIndex":0},{"imageOffset":2722604184,"imageIndex":0},{"imageOffset":144821724,"imageIndex":0},{"imageOffset":144448268,"imageIndex":0},{"imageOffset":196568816,"imageIndex":0},{"imageOffset":196555308,"imageIndex":0},{"imageOffset":196554008,"imageIndex":0},{"imageOffset":14860,"imageIndex":1},{"imageOffset":1158696,"imageIndex":0}],"threadState":{"x":[{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0},{"value":0}],"flavor":"ARM_THREAD_STATE64","lr":{"value":0},"cpsr":{"value":0},"fp":{"value":0},"sp":{"value":0},"esr":{"value":0},"pc":{"value":0,"matchesCrashFrame":0},"far":{"value":0}}}],
  "usedImages" : [
  {
    "size" : 4739529988,
    "source" : "S",
    "base" : 6442450944,
    "uuid" : "5a10aa5e-e96e-38ed-a517-5851cb1f4a9e"
  },
  {
    "size" : 12566528,
    "source" : "P",
    "base" : 4332306432,
    "uuid" : "227b7351-ab14-3d69-a4fd-024390f96434"
  }
],
  "legacyInfo" : {
  "threadTriggered" : {

}
},
  "trialInfo" : {
  "rollouts" : [

],
  "experiments" : [

]
},
  "reportNotes" : [
  "PC register does not match crashing frame (0x0 vs 0x22AE7A96C)"
]
}

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-09 01:53
Is het mogelijk met iOS 26 per app notificatie tril functie uit te schakelen ik wil namelijk die tril functie uit zetten van YouTube app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:16

amphora

Websites & Fotografie

Havelock schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:12:
Is het mogelijk met iOS 26 per app notificatie tril functie uit te schakelen ik wil namelijk die tril functie uit zetten van YouTube app ?
Geluiden uitzetten bij meldingen.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
iOS 26.1 beta 1 is uit.

[ Voor 63% gewijzigd door Donstil op 22-09-2025 19:24 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:12
Hoe is de batterij? En is al het glas al weg? :+

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SgtElPotato schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:20:
[...]

Hoe is de batterij? En is al het glas al weg? :+
In 26.0 beta 1 was het glas op zijn hoogtepunt. Dus ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-09 11:18
26.1 beta is uit met NL ondersteuning voor Apple Intelligence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:24
mregeling schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:35:
Dan toch maar instaleren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
mregeling schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:35:
Is het een grap?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Laatst online: 17:07
Maar geen publieke beta nog. Hoe lang duurt dat normaal voordat het publiek is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CH94
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 14:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hJQHSKqTH_V_9Hvl6sp1DvQoVc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XJpC5NN6txTLG4yx1QePCNkh.png?f=fotoalbum_large

Ziet er naar uit dat Apple Intelligence wordt ondersteund voor de Nederlandse taal in iOS DB 26.1

[ Voor 21% gewijzigd door CH94 op 22-09-2025 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
CH94 schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:52:
[Afbeelding]

Ziet er naar uit dat Apple Intelligence wordt ondersteund voor de Nederlandse taal in iOS DB 26.1
Installatie loopt. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
In elk geval hebben ze een mooie uitknop toegevoegd. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:04

Toppe

Oké ✅

Hoe is de accu?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
giantgiantus schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:49:
Maar geen publieke beta nog. Hoe lang duurt dat normaal voordat het publiek is?
Meestal niet gelijk aan de eerste beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CH94 schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:52:
[Afbeelding]

Ook als je instellingen had sluit (omhoog swiped in het multitask menu)? Want deze melding had ik in de eerdere bèta’s ook vaak maar als je dan later terug kwam stond er ineens wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maycuz
Donstil schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:06:
[...]

Ook als je instellingen had sluit (omhoog swiped in het multitask menu)? Want deze melding had ik in de eerdere bèta’s ook vaak maar als je dan later terug kwam stond er ineens wat anders.
Bij mij blijft de melding dan staan. Afwachten of er daadwerkelijk ook iets wordt gedownload...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 13:37
In België werkt het alleszins in het Nederlands

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 17:00
Hmm. Een iPhone air en bèta draaien…. Nee, denk dat ik dat voorlopig maar oversla. 🤪

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TheKerremenke schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:09:
Hmm. Een iPhone air en bèta draaien…. Nee, denk dat ik dat voorlopig maar oversla. 🤪
Hahaha ja daar zat ik ook net aan te denken, was net zo positief over de accu 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Maycuz schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:07:
[...]

Bij mij blijft de melding dan staan. Afwachten of er daadwerkelijk ook iets wordt gedownload...
Noice. Dan staat het misschien wel echt aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:10:
[...]

Hahaha ja daar zat ik ook net aan te denken, was net zo positief over de accu 🙃
Bij jou is hij over 4 maanden toch kapot en heb je een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-09 11:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJznSrpuXfUakqcDhYZvmGxHkyE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1f9SXYj5iLzdxCuuiZ9yXKiz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DNcgCp4kcQIxSGQjaHZloGHqQaU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6rjOGOdrTJa8UsNQjhFRKJmN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tk9jc3mKRf3qch-g48dnnA3Utnk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/82tA7YGXvytZXcSEw7sfQNwB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maycuz
Siri lijkt ook te werken in het Nederlands, maar ik krijg nog wel vaak een probleem met de verbinding (waar naartoe weet ik niet).

EDIT: Inmiddels werkt het beter :)

[ Voor 13% gewijzigd door Maycuz op 22-09-2025 20:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennisdn
“Nee Dennis, nu met een nieuwe iPhone zet je voorlopig weer de bèta’s uit, en deze keer hou je echt karakter”
- “In de beta is nu AI in het Ned..”
Drukt op downloaden…. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:25
nokie schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:10:
[...]

Neen, bij mij is het ok, lijkt een bugje (maar heb het hier nog al iemand weten vermelden dacht ik, dus volgens mij ben je niet alleen).
Natuurlijk geen ramp. Door je privacy en locatie settings te herstellen is het overigens weer opgelost.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gadverdamme, ik zeg nog "Ja ik wil af van die beta's op mijn iPhone"
En hoppa daar ga ik toch weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Donstil schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:29:
[...]

Gadverdamme, ik zeg nog "Ja ik wil af van die beta's op mijn iPhone"
En hoppa daar ga ik toch weer :P
Ik draai ook eigenlijk alleen de bèta’s bij de major releases, maar deze kan ik niet laten gaan!

Zucht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:52
Vorige week: mijn iPhone Air gaat geen bèta meer draaien…… deze week: downloading

Het was gezellig acceptabele batterijduur

[ Voor 23% gewijzigd door Cardwizard op 22-09-2025 20:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SgtElPotato schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:30:
[...]

Ik draai ook eigenlijk alleen de bèta’s bij de major releases, maar deze kan ik niet laten gaan!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBhwz0c2373Y3YeraXK7CrMAoKc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z4hU6cnjkC8SSvgLHhM5zy3H.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Kansloos.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhcOmpAzljs4y7kKG8QfJa0nZc4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zMQTPnRlX5s2K1tmAXkxAuWO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 17:00
Misschien toch eens Nederlands leren? :+ 7(8)7 O-)
Geintje hè. :(:)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Laatst online: 29-09 14:16

The Chosen One

Zie signature!

Dus je kunt wel Apple Intel (beta of straks) gebruiken in Nederland met Engels OS en Engels Siri?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

The Chosen One schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:52:
Dus je kunt wel Apple Intel (beta of straks) gebruiken in Nederland met Engels OS en Engels Siri?
Jah, alles op Engels en het werkt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Leuk dat het er is, maar that’s it 🤣

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Laatst online: 30-09 16:25
Oke ik was 'm aan het downloaden, maar dit slaat nergens op. Ik ga niet m'n telefoon op het Nederlands zetten zodat Siri eindelijk weer in het Nederlands kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Herax10NL schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:05:
[...]

Oke ik was 'm aan het downloaden, maar dit slaat nergens op. Ik ga niet m'n telefoon op het Nederlands zetten zodat Siri eindelijk weer in het Nederlands kan.
Siri werkt gewoon in het Nederlands als je je iPhone in het Engels hebt, alleen Ai werkt niet als beide talen niet het zelfde zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:12
Meer de vraag hoevaak je per dag je telefoon aan de lader wilt leggen >:)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

TheKerremenke schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:50:
[...]

Misschien toch eens Nederlands leren? :+ 7(8)7 O-)
Geintje hè. :(:)
Pas jij nou maar eerst eens je signature aan… iPhone 15 koekoek 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Laatst online: 30-09 16:25
Toppe schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:07:
[...]

Siri werkt gewoon in het Nederlands als je je iPhone in het Engels hebt, alleen Ai werkt niet als beide talen niet het zelfde zijn
Niet dat ik Apple Intelligence veel gebruik, maar dit is wel een vrij kansloze actie van Apple. Ik hoop toch dat ze dit nog gaan aanpassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
The Chosen One schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:52:
Dat kan al sinds begin dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
Donstil schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:10:
[...]

Dat kan al sinds begin dit jaar.
Inderdaad. Zo had ik het ook. Maar na ruim een jaar heb ik eindelijk mijn iPhone weer in het Nederlands. Alleen ben ik nu gewend om alle Engelse termen te gebruiken. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisweb schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:26:
[...]

Inderdaad. Zo had ik het ook. Maar na ruim een jaar heb ik eindelijk mijn iPhone weer in het Nederlands. Alleen ben ik nu gewend om alle Engelse termen te gebruiken. 8)7
Ja ik werd dat Engelse os helemaal zat op mijn privé apparaten. Vooral in de auto was het heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Leuk man, de notificaties flitsen me hier om te oren terwijl slaap aan staat 7(8)7

Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste

Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!