EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik ken mijn grootverbruikers: foto's en muziek app. Maar dat zijn allemaal zaken waar ik geen vat op heb. Ik heb al deze voormiddag geprobeerd om mijn foto bibliotheek (veilig) te verwijderen, maar er verdween geen opslag. Er kwam zelfs alleen maar bij, raar maar waar...Keypunchie schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:49:
[...]
Het grootste gebruik is doorgaans:
* Foto's
Je zou tijdelijk je foto's van je telefoon kunnen gooien (aannemende dat ze veilig in iCloud opgeslagen staan).
Bij de muziek app hetzelfde, dat weet ik al uit het verleden en toen ook heel wat moeite gehad om het terug werkend te krijgen.
Het rare is gewoon dat ik op mijn Mac iOS 26 update niet te zien krijg. Hij blijft zeggen dat mijn iPhone 11 up-to-date is met iOS 18.7 zonder verdere keuze.
iPhone 17 256GB Zwart| Apple Watch S11 SG | Mac Mini M1 (2020) | MacBook Air 13" (2025) Blauw | Apple TV 4K (2x) | Airpods 4 (2024)
Mac bijgewerkt naar Tahoe? Ik ging daar even de mist in dat ik eerst een telefoon wilde updaten naar 26, maar moest eerst de Mac updatenVaganzza schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:46:
[...]
Ik ken mijn grootverbruikers: foto's en muziek app. Maar dat zijn allemaal zaken waar ik geen vat op heb. Ik heb al deze voormiddag geprobeerd om mijn foto bibliotheek (veilig) te verwijderen, maar er verdween geen opslag. Er kwam zelfs alleen maar bij, raar maar waar...
Bij de muziek app hetzelfde, dat weet ik al uit het verleden en toen ook heel wat moeite gehad om het terug werkend te krijgen.
Het rare is gewoon dat ik op mijn Mac iOS 26 update niet te zien krijg. Hij blijft zeggen dat mijn iPhone 11 up-to-date is met iOS 18.7 zonder verdere keuze.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik had dat ook onder de batterij instellingen adaptive stroom uitzetten hielp bij mijMars18 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:05:
Merk zelf dat sinds de installatie een spel als Pokemon Go niet meer vloeiend loopt op mijn Iphone 14 plus.
@Citroentjuh neem even een kamillethee 😘
Gelukkig ook reacties waar ik wel wat mee kan.
We zijn 24 uur verder na mijn update, zal hij inmiddels toch wel klaar moeten zijn met achtergrond taken?
Ps ik heb als boomer (dat ben ik volgens mijn dochters) voor het eerst een iPhone na altijd android telefoons gehad te hebben en ben er zeer blij mee maar ik ben niet alwetend.
Denk niet dat deze al beantwoord is, maar was er zelf ook naar op zoek en heb het gevonden (mijn menu staat wel in het Engels).Ample Energy schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 14:11:
[...]
Thanks, maar dat is volgens mij voor het icoontjesscherm en als je dus niet hebt vergrendeld. Ik bedoel voor het vergrendelde scherm / AOD. Dus als hij op tafel ligt, dat je dan nog wat ziet in plaats van dat de hele afbeelding is vervaagd. Als ik het scherm activeer is de afbeelding wel al scherp.
Settings - Display & Brightness - Always On Display - Blur Wallpaper Photo (uitvinken dus - staat standaard aangevinkt)
Heb ik ondertussen gedaan, maar nee is krak zelfde verhaal. Geen update naar iOS 26 zichtbaar op de Mac.PeaceNlove schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:56:
[...]
Mac bijgewerkt naar Tahoe? Ik ging daar even de mist in dat ik eerst een telefoon wilde updaten naar 26, maar moest eerst de Mac updaten
iPhone 17 256GB Zwart| Apple Watch S11 SG | Mac Mini M1 (2020) | MacBook Air 13" (2025) Blauw | Apple TV 4K (2x) | Airpods 4 (2024)
Apple gaf zelf aan tot een week na de update!Turb0Turb0 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:14:
Opmerkingen dat je zo moe wordt van dit soort posts… kan je echt wat mee.
@Citroentjuh neem even een kamillethee 😘
Gelukkig ook reacties waar ik wel wat mee kan.
We zijn 24 uur verder na mijn update, zal hij inmiddels toch wel klaar moeten zijn met achtergrond taken?
Ps ik heb als boomer (dat ben ik volgens mijn dochters) voor het eerst een iPhone na altijd android telefoons gehad te hebben en ben er zeer blij mee maar ik ben niet alwetend.
Zucht...
Ik heb het al eens eerder geroepen, maar ik vind dat Apple dat echt wel wat beter bij de gebruiker mag melden. Bij Android toestellen krijg je altijd een notificatie die blijft staan zolang die achtergrond taken lopen. Er zou volgens sommigen een tekstje moeten staan bij de batterij settings, maar daar moet je nadrukkelijk zelf naar op zoek.Turb0Turb0 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:14:
Idempotent.
Apart. Tsja, dan zou ik gewoon wachten op de iPhone met iOS 27, je zou in principe van laag naar hoog moeten kunnen restoren (maar niet de andere kant op!).Ik ken mijn grootverbruikers: foto's en muziek app. Maar dat zijn allemaal zaken waar ik geen vat op heb. Ik heb al deze voormiddag geprobeerd om mijn foto bibliotheek (veilig) te verwijderen, maar er verdween geen opslag. Er kwam zelfs alleen maar bij, raar maar waar...
Dat is niet beschikbaar op Iphone 14.Sinan10 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:07:
[...]
Ik had dat ook onder de batterij instellingen adaptive stroom uitzetten hielp bij mij
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Dat is toch de count die op je profile icon op de store staat? Er stond toch nooit een counter op het kruisje? Doen ze nergens..hpt870 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:57:
Ik heb app-updates niet automatisch aan, maar kijk af en toe wat er nieuw is door langdrukken op Appstore en dan Updates in dropdown te kiezen. In de nieuwe iOS verschijnt de update count nu achter het kruisje ipv in beeld. Geen drama, maar ook niet echt schoon. [Afbeelding]
Je hebt gelijk, die was er niet en nu wel.DoubleDot schreef op woensdag 17 september 2025 @ 14:01:
[...]
Dat is toch de count die op je profile icon op de store staat? Er stond toch nooit een counter op het kruisje? Doen ze nergens..
Je bent niet de enige die dit opvalt, dit lijkt me toch bij de eerste testen er al uitkomen?PrimusIP schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:33:
[...]
In mijn geval heb ik de nieuwe IOS er opgezet en merk het in gewoon gebruik. Ik ben niet aan het testen, ik doe wat ik normaal ook doe.
Trouwens ander irritant ding is dat ik nu een bubbel met Tweakers.net in mijn tekst vlak heb zitten waar ik nu aan het tikken ben. Niet alles stoort me, maar er zitten best een aantal
Irritante gui dingen die los van mijn smaak gewoon in de weg zitten.
Verbaas me juist meer over de Apple hype over dit ontwerp. Vind het maar een saaie bedoening. Ik had de 15 van mijn vrouw ook geüpdatet. Vroeg vanochtend wat ze er van vond, maar ze had niet eens door dat er iets veranderd was. Dat kan je dus positief en negatief opvatten.
De reden voor mij om wel snel te upgraden is Apple Carplay. Eindelijk van die mesjogge full callscreen af.
Yes, dankjewel, man 😁Peejay1704 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:18:
[...]
Denk niet dat deze al beantwoord is, maar was er zelf ook naar op zoek en heb het gevonden (mijn menu staat wel in het Engels).
Settings - Display & Brightness - Always On Display - Blur Wallpaper Photo (uitvinken dus - staat standaard aangevinkt)
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Sinds de update naar iOS 26 zijn de favorieten in mijn werk iphone veranderd naar dezelfde als mijn privé…. Enig idee hoe dat kan?
De vraag is waarom was dat voor iOS 26 niet? favorieten syncen toch via iCloud en dus zouden ze op beide iPhones hetzelfde moeten zijn?Bigg Balls schreef op woensdag 17 september 2025 @ 16:58:
Heb iets vreemds. Ik heb twee iPhones met beide dezelfde iCloud account.
Sinds de update naar iOS 26 zijn de favorieten in mijn werk iphone veranderd naar dezelfde als mijn privé…. Enig idee hoe dat kan?
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO
Hoop dat dit echt met de komende updates fijn gestreken gaat worden.
Edit: pluspunt trouwens wel, Carplay werkt lijkt het stabieler dan voorheen, nog geen een keer een drop of stottering gehad (wireless carplay).
[ Voor 17% gewijzigd door slijkie op 17-09-2025 20:29 ]
Mis ik iets of was het verschijnen van deze optie een foutje (zoals al eerder gemeld hier in deze topic, dacht ik?).
iPhone 15 plus hier op iOS 26 in het Engels geïnstalleerd.
Klopt dit of had dit al over moeten zijn ?
Verder draait de update op mijn oude iPhone 12 nog behoorlijk soepel. Dat had ik eigenlijk gezegd niet verwacht.
Verder kan ik apps die ik een tijd niet heb gebruikt en daardoor in de cloud staan maar wel op het homescreen niet meer lang aanklikken om daarna te verwijderen. Ik moet nu een andere, wel nog lokaal geïnstalleerde app aanklikken, dan op wijzig beginscherm, waarna alle icoontjes gaan trillen en het ‘minteken’ er komt te staan zodat ik de app kan verwijderen. Dit lijkt een bug. Toch bijzonder dat dat er nog in zit na alle bèta’s. Maar wellicht helpt een keer opnieuw opstarten maar nog niet geprobeerd.
Dus ergens wel tevreden, maar nog niet zo opgepoetst als iOS 18.
Maar dat is toch niet te lezen wat daar staat? Ieder geval niet bij mij.Miki schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:40:
Inmiddels heb ik mijn adresbalk in Safari weer teruggezet naar de bovenkant omdat anders bij tekstvakken zoals in dit topic de adresbalk hinderlijk over het tekstvak schuift.
Verder draait de update op mijn oude iPhone 12 nog behoorlijk soepel. Dat had ik eigenlijk gezegd niet verwacht.
Maar ik heb mijn telefoon 24/7 in dark modes, en ook in Safari dark reader al extensie.
@arnoudwokke ik ervaar dat ook dat het mobiel posten op GoT beperkt wordt door de nieuwe iOS layout, is dat vanuit jullie aan te passen? Ik heb geen idee waar en hoe ik zoiets moet melden dus ik tag even jou naam omdat ik deze ken vanuit de podcasts/telefoons ;-)Miki schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:40:
Inmiddels heb ik mijn adresbalk in Safari weer teruggezet naar de bovenkant omdat anders bij tekstvakken zoals in dit topic de adresbalk hinderlijk over het tekstvak schuift.
Onder het mom: niet geschoten is altijd mis.
/f/image/h62HZ7RXMhNyhjNnXb2kOgub.png?f=fotoalbum_large)
stormfly schreef op donderdag 18 september 2025 @ 07:26:
[...]
@arnoudwokke ik ervaar dat ook dat het mobiel posten op GoT beperkt wordt door de nieuwe iOS layout, is dat vanuit jullie aan te passen? Ik heb geen idee waar en hoe ik zoiets moet melden dus ik tag even jou naam omdat ik deze ken vanuit de podcasts/telefoons ;-)
[Afbeelding]
/f/image/rZPmTaiE7dn1CuhQVTLEd7v4.png?f=fotoalbum_large)
@arnoudwokke gewoon zo laten hoor 😂
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Uhh dat is vreemd ik denk dat ik de lettergrootte op 125% heb staan. Het ziet er bij jou wel beter uit.Tylen schreef op donderdag 18 september 2025 @ 07:37:
[...]
[Afbeelding]
@arnoudwokke gewoon zo laten hoor 😂
Ja ik kan ook scrollen, hoe fijn is het als GoT dat stukje omhoog automatisch schuift voor het blauwe kader. Zodat die onhandige URL naam verdwijnt als hij iOS 26 detecteert?
Het voelt wel biizonder om onderin te tikken en de letters bovenin te zien wijzigen.
Tnx voor de post ik heb hem nu op 100% staan dat kijk ik even aan.
Zou het niet helpen om de telefoon overdag regelmatig aan de laadkabel te hangen.MarioMark1541 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:05:
Ik merk wel sinds ik maandag iOS 26 heb geïnstalleerd dat m’n batterij het ook vandaag nog wat moeilijk heeft (iPhone 16 pro max)
Klopt dit of had dit al over moeten zijn ?
Soms worden processen toch pas uitgevoerd als er meer dan voldoende batterijpower aanwezig is.
Ben nu aan het updaten, en ben van plan mijn telefoon vandaag op het werk gewoon aan de kabel te hangen. En 's nachts gaat die bij mij ook aan de kabel.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Mijn privefoon die blijft nog wel even op iOS18. Veel minder onrust voor het oog en mij zielerust.
[ Voor 4% gewijzigd door Boeryepes op 18-09-2025 11:05 ]
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Je zegt net overgezet. In de eerste uren gebeurt er nog van alles op je telefoon. Morgen heb je gewoon weer een vloeiende ervaring…Boeryepes schreef op donderdag 18 september 2025 @ 11:05:
Net toch maar mijn werkfoon (iphone12) naar naar iOS26 gebracht ... au! Het ding is bijna niet meer bruikbaar zo haperend (neem aan dat dat tijdelijk is). Ik heb reduce motion en reduce transparency aangezet en dat geeft geen merkbaar effect. Overall vind ik de nieuwe UI niet mooi en niet prettig. Het zal vast wennen maar waarom een verandering om de verandering?
Mijn privefoon die blijft nog wel even op iOS18. Veel minder onrust voor het oog en mij zielerust.
Hier namelijk ook een iPhone 12 waar hetzelfde gebeurde.
Tot mijn plezier de update knop gedrukt. Wat een fijne ervaring is dit zeg. Lijkt wel alsof ik een nieuwe en betere telefoon hebt. Minder menutjes die de hele tijd nutteloos in beeld staan en meer ruimte om dingen te lezen…. Daarom!HollovVpo1nt schreef op donderdag 18 september 2025 @ 11:43:
Tot mijn spijt op de update knop gedrukt. Wat een lelijke en slechte ervaring is dit zeg. Lijkt op een Android launcher skin ofzo… Veel acties kosten ook meer handelingen en hebben een sub menu…. Waarom
Op welke plekken heb je minder menutjes? Er zijn namelijk op heel veel plekken juist extra handelingen nodig. Bijvoorbeeld in Music of Podcasts: het menu onderin is verdwenen en is er een extra handeling nodig om bijvoorbeeld naar je Library te navigeren.giantgiantus schreef op donderdag 18 september 2025 @ 11:56:
[...]
Tot mijn plezier de update knop gedrukt. Wat een fijne ervaring is dit zeg. Lijkt wel alsof ik een nieuwe en betere telefoon hebt. Minder menutjes die de hele tijd nutteloos in beeld staan en meer ruimte om dingen te lezen…. Daarom!
Deze review geeft het 1 en ander wel goed weer. Gaat niet zo zeer over een discussie mooi vs. lelijk, maar gaat echt in op de UI/UX keuzes die er zijn gemaakt: YouTube: iOS 26 Review: Form vs Function
[ Voor 36% gewijzigd door renegrunn op 18-09-2025 12:21 ]
Nee hoor ik ben erg content met update.
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Doe ik iets verkeerd of is dit aanpasbaar? Ik kan dat nergens vinden en ga graag terug naar gewoon allemaal zwarte tekst op een witte achtergrond.
:strip_exif()/f/image/ZgQ27CT6ayjDTpNm6YtFln9r.jpg?f=fotoalbum_large)
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Ik heb dinsdagochtend mijn 12-mini naar iOS26 gezet, maar ervaarde eigenlijk geen traagheid. Had 1 keer met een 'solitaire' kaartspelletje dat 'ie flink haperde, maar dat was een incident.-Edwin- schreef op donderdag 18 september 2025 @ 11:12:
[...]
Je zegt net overgezet. In de eerste uren gebeurt er nog van alles op je telefoon. Morgen heb je gewoon weer een vloeiende ervaring…
Hier namelijk ook een iPhone 12 waar hetzelfde gebeurde.
Dus nee, ik ervaar het niet als trager maar ook niet sneller. Het ziet er anders uit. Wat mij betreft geen verslechtering. Maar... kan ook niet zeggen dat ik het als een verbetering ervaar.
Is daar wat aan te doen zoals "vroeger"?
Elect a clown, expect a circus.
Nee volgens mij niet, ik vond ze ook best lelijk.Slasher schreef op donderdag 18 september 2025 @ 13:32:
Die toggle switches zijn wel erg uitgerekt (lees: lelijk)
Is daar wat aan te doen zoals "vroeger"?
In de tussentijd is het eigenlijk al gewend, en zie ze gelukkig niet zo vaak. want kom bijna nooit in het settings menu.
als je niet wil dat je download-folder met laatste download standaard zichtbaar is in je dock, dan helpt het als je face-id verplicht maakt voor bestanden (icon ingedrukt houden en dan kiezen voor opties). In plaats van je laatste download zie je dan het folder-icon.
A'dam PVOutput
/f/image/UdGt90CnYdJlMfvGDAzrVhvs.png?f=fotoalbum_large)
stormfly schreef op donderdag 18 september 2025 @ 07:26:
[...]
@arnoudwokke ik ervaar dat ook dat het mobiel posten op GoT beperkt wordt door de nieuwe iOS layout, is dat vanuit jullie aan te passen? Ik heb geen idee waar en hoe ik zoiets moet melden dus ik tag even jou naam omdat ik deze ken vanuit de podcasts/telefoons ;-)
[Afbeelding]
Die staat sowieso niet in je dock, tenminste niet bij mij(Misschien al voor Macos26 verwijderd).ericplan schreef op donderdag 18 september 2025 @ 13:56:
Tip die ik op MacRumors tegenkwam:
als je niet wil dat je download-folder met laatste download standaard zichtbaar is in je dock, dan helpt het als je face-id verplicht maakt voor bestanden (icon ingedrukt houden en dan kiezen voor opties). In plaats van je laatste download zie je dan het folder-icon.
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!