[iOS en iPadOS 26] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 19:47
Drardollan schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:21:
Wat ik nog steeds niet gevonden heb, gesprekken opnemen. Dit zou toch al vanaf iOS 18.1 moeten kunnen?
Zie https://support.apple.com.../iphone/iph57c6590e9/ios:
"Het opnemen van gesprekken is momenteel niet beschikbaar in de Europese Unie, Azerbeidzjan, Bahrein, Egypte, Irak, Iran, Jemen, Jordanië, Koeweit, Marokko, Nigeria, Oman, Pakistan, Qatar, Rusland, Saoedi-Arabië, Turkije, de Verenigde Arabische Emiraten en Zuid-Afrika."

Zal wel iets met juridische zaken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:37

PeaceNlove

Deugleuter

praseodymium schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:09:
Mijn iPhone 13 staat ingesteld op English (UK) met een Nederlands Apple Account en ik kreeg vandaag in de Phone app een banner om Call Screening aan te zetten. Ik heb op aanzetten gedrukt, waarna de banner verdween. Nu kan ik de instelling nergens terugvinden. Is dit een bug omdat call screening niet beschikbaar is in Nederland, of is er iets anders aan de hand?
Volgens mij wat ik ook had, ff omhoog scrollen bij jouw post. Zelfde ervaring ook, alleen dan in het Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:00
vanaalten schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:37:
[...]

Zie https://support.apple.com.../iphone/iph57c6590e9/ios:
"Het opnemen van gesprekken is momenteel niet beschikbaar in de Europese Unie, Azerbeidzjan, Bahrein, Egypte, Irak, Iran, Jemen, Jordanië, Koeweit, Marokko, Nigeria, Oman, Pakistan, Qatar, Rusland, Saoedi-Arabië, Turkije, de Verenigde Arabische Emiraten en Zuid-Afrika."

Zal wel iets met juridische zaken zijn.
Nog steeds? Dacht dat dit maanden geleden al opgelost was tegelijkertijd met dat gezeik over AI.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Nog een stontvervelend ding gevonden, de zoekbalk in de Instellingen staat ineens beneden. Maar dat is niet het ergste, het toetsenbord is ook anders dan in alle andere apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:50
Drardollan schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:55:
Nog een stontvervelend ding gevonden, de zoekbalk in de Instellingen staat ineens beneden. Maar dat is niet het ergste, het toetsenbord is ook anders dan in alle andere apps?
In Safari is het toetsenbord ook doorschijnend en bijv whatsapp ziet het eruit zoals voorgaande iOS versies. Zou een api ding kunnen zijn 🤷‍♂️

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Drardollan schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:55:
[...]

Nog steeds? Dacht dat dit maanden geleden al opgelost was tegelijkertijd met dat gezeik over AI.
Ik ben dat “ai komt niet naar Europa” gezeik ook wel een beetje zat, maar het is wat het is :/. Call screening is ook zo’n functie waar ik naar uitgekeken heb, maar dat komt ook niet naar de EU.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:08
MainframeX schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:21:
[...]

Ik ben dat “ai komt niet naar Europa” gezeik ook wel een beetje zat, maar het is wat het is :/. Call screening is ook zo’n functie waar ik naar uitgekeken heb, maar dat komt ook niet naar de EU.
AI is al lang uit in de EU. Alleen nog niet in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:12
Ik kan wel wennen aan het nieuwe design. Het is alleen een beetje raar nu omdat alle 3rd party apps nog niet het nieuwe design hebben. Dus het voelt een beetje als iOS 26 en een beetje als iOS 18 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:41
Hoe werkt bij jullie het plaatsen van de klok op het lockscreen achter een subject?

Mijn vrouw heeft in iOS 18 ingesteld dat na iedere time out van het scherm er een andere foto komt. iOS 18 plaatste netjes de klok achter het subject.

In iOS 26 zetten we “diepte-effect” aan, passen de klok handmatig qua grootte aan, maar vervolgens is het hit or miss of de klok achter het subject komt. Ook het formaat van de klok doet maar wat.

Zelfs als je een tweede keer bij dezelfde foto komt is het resultaat weer anders. Zo buggy als wat dus… En dat met 1 van hun “main features”…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MainframeX schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:19:
[...]

In Safari is het toetsenbord ook doorschijnend en bijv whatsapp ziet het eruit zoals voorgaande iOS versies. Zou een api ding kunnen zijn 🤷‍♂️
Lekker consistent doorgevoerd allemaal. Best wel beschamend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Zapato schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:41:
[...]

AI is al lang uit in de EU. Alleen nog niet in het Nederlands.
Wat gek, ik dacht dat wij ook EU waren. Vind het niet netjes van Apple dat het niet gewoon eindelijk eens uitgerold wordt allemaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:34
Drardollan schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:32:
[...]

Wat gek, ik dacht dat wij ook EU waren. Vind het niet netjes van Apple dat het niet gewoon eindelijk eens uitgerold wordt allemaal.
Het is in Nederland uitgerold, het kent alleen nog niet de Nederlandse taal. Zet je toestel op Engels en je kan het gewoon gebruiken. In de Nederlandse taal staat wel voor dit najaar op de planning.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 16-09-2025 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dennisdn schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:34:
[...]

Het is in Nederland uitgerold, het kent alleen nog niet de Nederlandse taal. Zet je toestel op Engels en je kan het gewoon gebruiken. In de Nederlandse taal staat wel voor dit najaar op de planning.
Kijk, dat helpt. Heb een behoefte aan een Engels toestel, maar dat is dan een eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Volgens https://www.apple.com/nl/...ity/#phone-call-recording :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/my24IMhez1Ayve0TG1q70BhhReg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hr72blA1M3KD3OFfGoPsX52f.png?f=fotoalbum_large

Dan zou het toch beschikbaar moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Drardollan schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:32:
[...]

Het is aangekondigd voor eind dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Op iculture lees ik onderstaande. Bij mij wordt wel gewoon de miniatuur getoond als ik een schermafdruk maak. Dus gewoon zoals bij de vorige iOS versie. Hoe is dat bij jullie?

#8 Screenshots weer klein maken
Het maken van screenshots gaat in iOS 26 iets anders. Je gebruikt nog steeds dezelfde knoppen, maar standaard wordt na elke screenshot een schermvullende weergave getoond met daarin het vastgelegde beeld. Er wordt dus standaard geen kleine preview meer in de linker benedenhoek getoond. Dat kan nogal vervelend zijn, zeker als je meerdere screenshots achter elkaar wil maken. Apple doet dit omdat je dankzij iOS 26 met Apple Intelligence de inhoud van een screenshot kan analyseren om iets op te zoeken. Maar wat ons betreft is het vooral onhandig. Gelukkig kun je screenshots weer zo instellen dat je gewoon de kleine miniatuur linksonder weer ziet. In onze tip lees je precies hoe je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:39

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 18:18:
Op iculture lees ik onderstaande. Bij mij wordt wel gewoon de miniatuur getoond als ik een schermafdruk maak. Dus gewoon zoals bij de vorige iOS versie. Hoe is dat bij jullie?

#8 Screenshots weer klein maken
Het maken van screenshots gaat in iOS 26 iets anders. Je gebruikt nog steeds dezelfde knoppen, maar standaard wordt na elke screenshot een schermvullende weergave getoond met daarin het vastgelegde beeld. Er wordt dus standaard geen kleine preview meer in de linker benedenhoek getoond. Dat kan nogal vervelend zijn, zeker als je meerdere screenshots achter elkaar wil maken. Apple doet dit omdat je dankzij iOS 26 met Apple Intelligence de inhoud van een screenshot kan analyseren om iets op te zoeken. Maar wat ons betreft is het vooral onhandig. Gelukkig kun je screenshots weer zo instellen dat je gewoon de kleine miniatuur linksonder weer ziet. In onze tip lees je precies hoe je dat doet.
Ik vermoed dat dit pas geactiveerd word zodra Ai beschikbaar is…

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:33
Heeft een van jullie ook adaptief power ingeschakeld.

Heeft het een meerwaarde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:05
MarioMark1541 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 18:32:

Net geprobeerd en kijk het even de gehele week aan.

Ik type net overigens iets in de zoekbalk van Safari en als je dan vervolgens drukt op de tekst licht het gigantisch op met allemaal overdreven animaties. Zo fel dat je de tekst niet meer kunt lezen. Toch nog wel aardig wat van dat soort bugjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:13
Net mijn 1ste belletje binnen gehad die stil gehouden is, door een 06 nummer die ik niet kende. achteraf melding nog gehad.
Gene heeft niks gesproken schijnbaar, functie lijkt dus wel aardig te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
MarioMark1541 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 18:32:

Heb het aan staan vanaf de eerste beta maar merk er in de praktijk niets van. Ik geloof ook dat het pas aan de gang gaat als je batterij bijna leeg is, en daar kom ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-10 15:16
Gisteren update gedaan op m’n 16pm en verloopt heel soepel, twijfel nu nog meer voor de overstap naar 17pm🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Dennisdn schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 18:46:
[...]

Heb het aan staan vanaf de eerste beta maar merk er in de praktijk niets van. Ik geloof ook dat het pas aan de gang gaat als je batterij bijna leeg is, en daar kom ik nooit.
Van wat ik er van begrijp is het al aan de gang voordat je batterij bijna leeg is, maar alleen als je batterij volgens de analyse van jouw gebruik dan ook bijna leeg gaat zijn. Als bijvoorbeeld blijkt dat jij iedere dinsdag middag jouw telefoon veel gebruikt, en de batterij daardoor bijna leeg raakt , zal het iedere dinsdag gedurende de dag proberen om op een slimme manier de batterij te besparen. Het werkt dus ook pas (goed) als je het een lange tijd aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 18:30:
[...]

Ik vermoed dat dit pas geactiveerd word zodra Ai beschikbaar is…
Nee, ik heb dat ook op mijn 14 pro. Kan je aan en uit schakelen in instellingen > general > screen capture

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-10 13:02
Carlos0_0 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 18:46:
Net mijn 1ste belletje binnen gehad die stil gehouden is, door een 06 nummer die ik niet kende. achteraf melding nog gehad.
Dat had iOS 18 ook al natuurlijk. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6R18lkhS5wYslGs1XL-iY0iJDtM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tIo0l4mnkbdH2Sl2XlH5HmK7.jpg?f=fotoalbum_large

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

ChrisM schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 22:25:
Das handig: je kan een mp3tje van minder dan 30 seconden nu direct instellen als ringtone, geen GarageBand meer nodig.
Ik heb een nummer gedownload in Apple Music (Copacabana). Als ik die deel naar "Gebruik als ringtone" loopt de Muziek app reproduceerbaar vast. Meer mensen last van?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praseodymium
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-10 19:37
PeaceNlove schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:38:
[...]

Volgens mij wat ik ook had, ff omhoog scrollen bij jouw post. Zelfde ervaring ook, alleen dan in het Nederlands
Dat is inderdaad hetzelfde! Call screening is heeft nog geen ondersteuning voor Nederlands, maar aangezien mijn telefoon op Engels staat denk ik dat ze kijken naar locatie (Apple Account land?) in plaats van de taalinstelling. Hoe dan ook is het een bug dat we wel die banner in de Phone app zagen.

[ Voor 5% gewijzigd door praseodymium op 16-09-2025 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Carlos0_0 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 18:46:
Het werkt best prima maar vind het best een lastige functie. Sowieso nog niet kunnen vinden per nummer (zakelijk/prive) en vraag me af wat de mensen ‘aan de andere kant’ horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Toppe schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:51:
[...]

Het werkt best prima maar vind het best een lastige functie. Sowieso nog niet kunnen vinden per nummer (zakelijk/prive) en vraag me af wat de mensen ‘aan de andere kant’ horen
Die horen niks net geprobeerd(even privé mobiel werk mobiel gebeld), die krijgen direct voicemail melding.
Verder vind ik het prima werk en privé

Nummers die ik zakelijk wil opnemen staan in mijn contacten, voor de rest neem ik toch voor niemand de telefoon op(aangezien ze mij niet rechtstreeks horen te bellen).
Prive heb ik ook mijn contacten opgeslagen, de mensen die ik echt ken en spreek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Carlos0_0 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:54:
[...]

Die horen niks net geprobeerd(even privé mobiel werk mobiel gebeld), die krijgen direct voicemail melding.

Nummers die ik zakelijk wil opnemen staan in mijn contacten, voor de rest neem ik toch voor niemand de telefoon op(aangezien ze mij niet rechtstreeks horen te bellen).
Prive heb ik ook mijn contacten opgeslagen, de mensen die ik echt ken en spreek.
Ons vaste nummer staat naar mij doorgeschakeld en wordt dus regelmatig door ‘onbekende’ gebeld. Vind het gek dat ze de screen call optie niet per sim mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-10 19:47
Carlos0_0 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:54:
[...]

Jah maja.. een ziekenhuis oid krijgt dan gelijk voicemail? Lijkt mij apart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Toppe schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:00:
[...]

Ons vaste nummer staat naar mij doorgeschakeld en wordt dus regelmatig door ‘onbekende’ gebeld. Vind het gek dat ze de screen call optie niet per sim mogelijk maken.
Daarom gewoon 2 telefoons, geen gedoe met te veel instellingen die je per sim weer wilt instellen.
Je hoeft er verder ook niet de hele dag mee te lopen, je haalt hem uit je tas . leg hem op je bureau en klaar. pakt hem weer eens van je bureau als je nar huis gaat(Voor de rest laat je hem liggen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
dglavimans schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:16:
[...]

Jah maja.. een ziekenhuis oid krijgt dan gelijk voicemail? Lijkt mij apart
Ja die krijgt dan direct voicemail inderdaad, goed als je weet iemand die je kent of je zelf in ziekenhuis of iets voor controle loopt is het niet handig.
Ik heb dat niet bij me zelf of niemand van de familie niet, goed kan er altijd nog iets gebeuren. maar je krijgt wel direct notificatie(En eventueel een voicemail bericht).
Ik nam anders toch ook al nummers niet op die ik niet kende.

Maar goed vooral voor mijn werk telefoon vind ik het handig, aangezien gebruikers het weigeren de procedures te volgen die er zijn.
Ze moeten al sinds jaar en dag gewoon de helpdesk bellen voor vragen/problemen, of zelf via de it portal hun dingen zoeken(Of daar chatten met iemand van de helpdesk).
Maar nee ze vertikken dat, en gaan altijd voor alles mij maar mailen of bellen. dus ben er klaar mee en neem voor niemand de telefoon meer op(Behalve mijn eigen directe collega's).
Dan stuur ze een keer na de helpdesk voor 1 ding, en dan volgende keer contacteren ze mij voor het zelfde als nog weer(En zeggen gerust ja geen idee ik anders moet zijn).

Ze denken zo sneller geholpen te worden, want ja ik kan het toch wel. maar ja wat ik kan kunnen mijn eigen collega's ook(van mijn afdeling).
Sommige dingen lost de helpdesk ook al voor ze op, en anders komt het met de juiste prio binnen. en kan het op juiste volgorde afgehandeld worden(En kan ik bijv ook door met andere projecten/ werkzaamheden).

Dus ja misschien zet ik het op mijn privé mobiel nog eens uit, maar op mijn werk telefoon zeker niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Carlos0_0 op 16-09-2025 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Carlos0_0 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:40:
[...]

Daarom gewoon 2 telefoons, geen gedoe met te veel instellingen die je per sim weer wilt instellen.
Je hoeft er verder ook niet de hele dag mee te lopen, je haalt hem uit je tas . leg hem op je bureau en klaar. pakt hem weer eens van je bureau als je nar huis gaat(Voor de rest laat je hem liggen :P).
Dat werkt niet in elk bedrijf hoor! Ik zelf ben met regelmaat bij klanten of locatie bezoeken. Ik wil dan heel bewust niet meerdere toestellen want die moet ik van te voren weer aanmelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 13:27
Stom van me. Upgrade gestart zonder dit topic of youtube te checken, terug naar een design anno 2008 gekatapulteerd. Hopelijk trekken ze dit nog recht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:46
CreativeS schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 08:06:
[...]

Waarom? Ik vind dat niet fijn, dus ik pas dat aan. En @Soppyscroll vindt het ook niets, dus ik toon hem hoe hij de oude stijl weer terugkrijgt. Niet voor niets dat de oude optie gewoon beschikbaar is.
Ben zojuist ook achter gekomen dat als je de 3 puntjes omhoog swiped gelijk bij tabbladen komt, dat is wel lekker. Vind de nieuwe indeling hierdoor gelijk
Minder storend

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Soppyscroll schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 22:18:
[...]

Ben zojuist ook achter gekomen dat als je de 3 puntjes omhoog swiped gelijk bij tabbladen komt, dat is wel lekker. Vind de nieuwe indeling hierdoor gelijk
Minder storend
Niet alleen die drie puntjes, het hele onderste gedeelte zeg maar. ;)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:38
Ample Energy schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 07:16:
[...]

Oh, lol. Maar eens mee oefenen, wist dat niet, thanks!
Of links en rechts vegen op de adresbalk als je tabbladen wilt hebben die je recent aangemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Dat was op iOS 18 ook al. Er is in die zin qua gestures op dat vlak niets veranderd in Safari.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:26
Zojuist geïnstalleerd. Ik ben geen fan. Ik vind het niet mooi maar bovenal ik vind het afleidend terwijl er niks is wat ik beter vind werken. Tegelijk kan ik er wel mee leven. Maar ik hoop dat ze toch een paar dingen terug draaien. Zoals die glazen mappen die bij swipen mijn aandacht richten en die vervelende nutteloze amper transparante schermen. Is schijnt er nu wat licht door mijn toetsenbord. Het is zo weinig en slecht te zien dat het me even heeft geduurd om te bedenken dat het “transparant” is, maar het leidt me wel af. Want is zie rare kleuren bij sommige toetsen.

Maar ik overleef het wel. Het is niet storend genoeg dat ik hem naar fabrieksmodus wil zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:42
Jongens, wees toch eerlijk, dit ziet er toch niet uit? :s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKjw9MVWrfh07dK5YqN5-AnnQtw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G79k3vBisS8BqXOK3jYKwzlz.png?f=fotoalbum_large

Die knoppen. :'(

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Yonix schreef op woensdag 17 september 2025 @ 06:46:

[Afbeelding]

Smaken verschillen. Ik vind het wel mooi.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Zapato

[Afbeelding]

Erg mooi. De knoppen.

• Carlos0_0

[Afbeelding]

Ziet er prima uit hoor

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:45

Erw

remmuz schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 08:28:
[...]

Had ik ook, en opeens waren ze er. Ben niet 100% zeker (kan toeval zijn) maar het leek te gaan werken nadat ik Carplay een keer in de auto gebruikt had.
Bij mij werkt het nu ook, na verbinden met CarPlay

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-10 13:44
Inderdaad, ik vind het ook supermooi. Blij met deze update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Laatst online: 07-10 15:49
Matthijs8 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:37:
De 26 update is gewoon niet te installeren op mijn iPad 8e generatie. Die heeft maar 32GB opslag, en de updater wil minimaal 14,56 GB vrije ruimte. Bij opslagbeheer zie ik dat 11,03 GB gebruikt wordt voor iPadOS en 6,85 GB voor systeemgegevens, dus het is gewoon onmogelijk om genoeg ruimte vrij te maken...
Ik dacht dan hang ik m aan iTunes, zodat die de update kan downloaden en er minder ruimte nodig is. Maar iTunes blijft maar aangeven dat 18.7 de laatste update is, en heeft ook geen extra optie voor updaten naar 26.0. Via een factory restore zal het waarschijnlijk wel lukken, maar dat is wel weer erg omslachtig.
Heb maar een DFU restore gedaan. Systeemgegevens is nu ruim 4GB kleiner geworden. Al nu wel een GB meer in gebruik voor iPadOS. Jammer dat die systeemgegevens niet automatisch kunnen worden opgeschoond en het alleen met DFU restore kan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:40

[Afbeelding]

Heel veel mensen vinden het wel mooi. Zullen we nu stoppen met het wel of niet mooi?
Het is een kwestie van smaak en off-topic.

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Matthijs8 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:04:
[...]

Heb maar een DFU restore gedaan. Systeemgegevens is nu ruim 4GB kleiner geworden. Al nu wel een GB meer in gebruik voor iPadOS. Jammer dat die systeemgegevens niet automatisch kunnen worden opgeschoond en het alleen met DFU restore kan.
Ik zit met hetzelfde probleem bij de ipad van mijn zoontje. En die wilt heel graag ook die mooie knopjes hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:13
remmuz schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:05:
[...]

Heel veel mensen vinden het wel mooi. Zullen we nu stoppen met het wel of niet mooi?
Het is een kwestie van smaak en off-topic.
Ik vind de knoppen op het plaatje ook gewoon mooi, maar het is totaal niet offtopic. Hoe kom je daarbij? Hij komt ook nog met een screenshot erbij dus ik vind het informatief. Wat voor jou niet interessant is kan het voor mij wel zijn.

I don't have dreams, I have goals!!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 08:27
Wat ik niet mooi vind is dat het lettertype van de datum op je lockscreen niet hetzelfde is als de klok. Het past gewoon niet bij elkaar. Het zou écht mooi zijn dat als je het lettertype en dikte aanpast van de klok dat ook de datumaanduiding er hetzelfde uitziet.

• Redondo1982
Matthijs8 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:04:
[...]

Meeste issues die ik had zijn opgelost met een herstart. Het was traag, totaal niet dynamisch en de widgets werkte niet naar behoren, zoals mijn AW en Airpods waren niet zichtbaar qua accucapaciteit in de widget. Kreeg ook nog melding op mijn AW dat ik mijn 16 Pro ergens had achtergelaten en die zat gewoon in mijn rechterbroekzak. En nog wat kleine issues…

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 18:02
Ben wel tevreden met de update. In eerste instantie niet, maar heb inde toegankelijkheid instellingen "Verhoog Contrast" uitgezet, en "Maak Minder Doorzichtig" aan. Voor mij is dat het mooiste, als vind ik het transparante ook niet heel storend, maar las ergens dat dat de batterijduur doet kelderen.

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

[Afbeelding]

Laat ik het hier nou mee eens zijn, ik moet er ook enorm aan wennen en die knoppen zijn irritant groot over de video heen. Overigens niet offtopic, we zijn hier om meningen en ervaringen te delen.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Zapato
Ferret schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:35:
Wat ik niet mooi vind is dat het lettertype van de datum op je lockscreen niet hetzelfde is als de klok. Het past gewoon niet bij elkaar. Het zou écht mooi zijn dat als je het lettertype en dikte aanpast van de klok dat ook de datumaanduiding er hetzelfde uitziet.
Dat was bij vorige versies ook niet.

• Ferret
Zapato schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:03:
[...]

Dat was bij vorige versies ook niet.
Dat weet ik maar als je toch je hele design op de schop gooit waarom neem je dit dan niet mee?

• Zapato
Ferret schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:06:
[...]

Dat weet ik maar als je toch je hele design op de schop gooit waarom neem je dit dan niet mee?
Helemaal mee eens.

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-10 16:45
Er is vast al genoeg over gezegd, maar ik ik ben ook erg teleurgesteld in de nieuwe designtaal. Ik vind de vorige form follows function geen opsmuk design goed passen bij de ontwerp filosofie van de hardware. Die witte randjes, rommelig ogende doorzichtige vlakken, rare glimmende hoekjes maken het allemaal onnodig rommelig. Op een iPad is er nog wat ruimte maar een iPhone werkt het gewoon niet lekker. Ik zal er aan moeten wennen denk ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:41
Veel mensen die deze nieuwe design taal toch tegenvalt, hier in dit topic. Dit heb ik allemaal al een paar maanden geleden geschreven, maar toen was het net of ik aan de pillen gezeten had, zo populair was mijn mening.

Er zijn opeens medestanders en die krijgen dan te horen dat hun mening off-topic is. Want alleen positieve ervaringen zijn ervaringen. Het blijft een wonderbaarlijk topic, soms. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:09
Verandering is eng, even paar weken wachten en wennen en je weet niet beter!!

Zucht...

• Dennisweb
SgtElPotato schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:12:
offtopic:
Mijn ouders verfden ooit een trapgat oranje. Ze hebben er nooit aan kunnen wennen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:29
SgtElPotato schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:12:
Een Fiat Multipla went ook?

Tuurlijk in zekere zin gaat alles wennen. Maar dan kun je het nog steeds lelijk vinden.

Voor mij is dit 1 van de grootste design flaters van Apple sinds de Magic Mouse 2 (onderop opladen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Sommige dingen kun je gelukkig zelf een beetje tweaken. Het notificatie scherm kun je een stuk minder intens maken met een gradient. Bij drukke achtergronden wordt het glazen effect ook intenser.

@RiccardoNL en ik hebben een paar automatiseringen gemaakt. Hij gebruikt op zijn nieuwe iPhone standaard 'verminder bewegingen', maar daardoor wordt FaceTime sloom. Dus zet de automatisering die functie uit als je belt en weer aan als je ophangt.

Aan alles valt een mouw te passen. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Vernieuwd design iOS 7: ophef
Het nieuwe Instagram logo: ophef
Het nieuwe Slack logo: ophef
De nieuwe Airbnb huisstijl: ophef

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Een nieuw ontwerp is wennen en kost wat tijd om te verfijnen. Tegen de tijd dat iOS 28 uit is, is iedereen gewend en voelt iOS 18 of lager heel oud aan.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
Mog schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:26:
Vernieuwd design iOS 7: ophef
Het nieuwe Instagram logo: ophef
Het nieuwe Slack logo: ophef
De nieuwe Airbnb huisstijl: ophef

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Een nieuw ontwerp is wennen en kost wat tijd om te verfijnen. Tegen de tijd dat iOS 28 uit is, is iedereen gewend en voelt iOS 18 of lager heel oud aan.
Natuurlijk. Maar dit is het iOS 26-topic, niet iOS 27 ;) Dus oordelen we op wat we nu zien, niet over wat er volgend jaar kan komen.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dennisweb schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:27:
[...]

Natuurlijk. Maar dit is het iOS 27-topic, niet iOS 28 ;) Dus oordelen we op wat we nu zien, niet over wat er volgend jaar kan komen.
iOS en iPadOS 26 toch? :P

Mijn punt is: bij redesigns is het beter om iets te ver te gaan dan te voorzichtig te zijn. Terugschroeven kan altijd nog. Verder opschuiven doet men nooit. iOS 26 is een prima eerste stap.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
Het is oninteressant te weten of iemand het mooi of lelijk vind. Ieder zijn eigen mening en houdt het lekker voor jezelf. Voegt niets toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
bambam1979 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:38:
Ben wel tevreden met de update. In eerste instantie niet, maar heb inde toegankelijkheid instellingen "Verhoog Contrast" uitgezet, en "Maak Minder Doorzichtig" aan. Voor mij is dat het mooiste, als vind ik het transparante ook niet heel storend, maar las ergens dat dat de batterijduur doet kelderen.
Maak minder doorzichtig is echt een uitkomst. Het verwijderd al die afleidende dingen niks qua functionaliteit toevoegen en waarschijnlijk als het al wat doet enkel je batterij kost. Met dat uitgezet vind ik de update wel meevallen. Al is er zo ook niks meer van het Liquid Glass meer over. 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:09
renegrunn schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:20:
[...]

Een Fiat Multipla went ook?

Tuurlijk in zekere zin gaat alles wennen. Maar dan kun je het nog steeds lelijk vinden.

Voor mij is dit 1 van de grootste design flaters van Apple sinds de Magic Mouse 2 (onderop opladen).
Bij DB1 vond ik het ook wennen, maar nadat het steeds een stapje verder ging werd het imo alleen maar mooier.

Maar goed, met miljoenen gebruikers zullen er altijd mensen zijn die problemen hebben, en dat is prima! Een paar iteraties verder en we weten niet beter denk ik!
Dennisweb schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:15:
[...]
offtopic:
Mijn ouders verfden ooit een trapgat oranje. Ze hebben er nooit aan kunnen wennen. ;)
Niet echt een goede vergelijking maar goed..

[ Voor 18% gewijzigd door SgtElPotato op 17-09-2025 10:38 ]

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimusIP
Zapato schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:34:
Het is oninteressant te weten of iemand het mooi of lelijk vind. Ieder zijn eigen mening en houdt het lekker voor jezelf. Voegt niets toe.
En ik vind het juist wel weer interessant. Anderen zullen het weer niet interessant vinden dat jij het niet interessant vinden. En zo heeft ieder wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
Zapato schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:34:
Oeh, daar wordt de wereld wel heel saai van :) Maar lees ook de titel van dit topic nog eens.

• renegrunn
SgtElPotato schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:36:
[...]

Bij DB1 vond ik het ook wennen, maar nadat het steeds een stapje verder ging werd het imo alleen maar mooier.
Nou je zag inderdaad goed dat Apple zelf ook aan het stoeien was met de hoeveelheid transparantie: deze nam per release toe of juist weer af. Je zag dat het op een aantal locaties gewoon onleesbaar werd. Maar inderdaad ze zijn een weg in geslagen, en daar kom je niet meer uit dus wordt het verbeteren waar nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
Ik merk trouwens dat vergeleken met de vorige IOS als ik scroll of swipe de beweging net wat minder vloeiend gaat soms. Alsof ik weer terug ben naar een 60hz scherm zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Ik vind het niet zo gek hoor, dat in een ervaringen topic er ervaringen worden gedeeld en dat mensen een oordeel hebben over hoe iOS 26 eruitziet. Liquid Glass is nu eenmaal de grootste vernieuwing van het jaar. Lijkt me logisch dat dat gewoon besproken wordt. En als je dan ook nog specifiek iets noemt als de Media Controls of het notificatie scherm, zie ik niet in waarom we dat niet zouden mogen posten.

Nou merk ik wel dat een Pixel ook niet alles is. Android 16 is oké, maar de Pixel is soms wel instabiel en traag. Dus kijk ik uit naar mijn iPhone. Het komt met iOS 26 ook wel goed. Op sommige vlakken ben ik er wel aan gewend, maar het notificatie scherm is steeds weer wennen. Ik ben namelijk een wallpaper addict en verander regelmatig. Op de ene wallpaper is het effect veel harder dan op de ander. Ik had een wallpaper met hoogstaand gras en dat zie je wel echt heel erg. Mijn broer gebruikt vooral gradients en merkt er niks van. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Tsja, mooi of lelijk, Apple gaat deze release echt het design niet meer veranderen. Voor meelezers voegt het dus relatief weinig toe, dan lees ik liever meer inhoudelijke vragen over veranderde functionaliteit.

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09 17:32
Ik kan mijn iPhone 11 maar niet updaten, wegens plaatsgebrek. Ook via de Mac al geprobeerd, maar daar krijg ik enkel de iOS 18.7 update te zien...

Vrijdag komt mijn iPhone 17 aan en vraag mij af of ik mijn iPhone 11 wel moet updaten naar iOS 26 om alles over te zetten? Kan ik dit niet vanuit iOS 18.7 naar iOS 26 overzetten?

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

• MainframeX
Ik heb er een gemengd gevoel bij. Ik vind de vormgeving van de ui niet mooi, maar ik vind het onder aan de streep qua functionaliteit er wel op vooruit gegaan. O.a. knoppen die daadwerkelijk als knoppen worden afgebeeld ipv een klein blauw tekstje waar je op kan drukken enz.

Onderaan de streep vind ik het een netto winst en het went vast wel. Ik was ook niet te spreken over de flat design filosofie die afgelopen 10 jaar door de hele tech industrie heerst.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 03-10 12:41
MainframeX schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:03:
Ik heb er een gemengd gevoel bij. Ik vind de vormgeving van de ui niet mooi, maar ik vind het onder aan de streep qua functionaliteit er wel op vooruit gegaan. O.a. knoppen die daadwerkelijk als knoppen worden afgebeeld ipv een klein blauw tekstje waar je op kan drukken enz.

Onderaan de streep vind ik het een netto winst en het went vast wel. Ik was ook niet te spreken over de flat design filosofie die afgelopen 10 jaar door de hele tech industrie heerst.
Heb hem ook draaien hier, erg wennen grafisch gezien.
Met vorige OS was niks mis mee, wat mij betreft.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Redondo1982
Dennisweb schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:11:
Veel mensen die deze nieuwe design taal toch tegenvalt, hier in dit topic. Dit heb ik allemaal al een paar maanden geleden geschreven, maar toen was het net of ik aan de pillen gezeten had, zo populair was mijn mening.

Er zijn opeens medestanders en die krijgen dan te horen dat hun mening off-topic is. Want alleen positieve ervaringen zijn ervaringen. Het blijft een wonderbaarlijk topic, soms. :)
Ik heb dat iig niet gezegd, want ik heb het hele design niet gezien. Maar geef mij ook even wat van die pillen dan? Als je zo juist zit voordat mensen het zelf inzien dan wil ik daar ook een doosje of tien van. Kan ik even vooruit, maar geef ik ze ook gelijk aan mijn vrouw. Misschien dat ze mij dan eens gaat snappen. Heb je ook de jongeren-editie ervan? Geef ik ze ook gelijk aan de jongste telg hier haha

• Ferret
Ik probeer met dit plaatje de klok er deels achter te krijgen: https://media.idownloadbl...paper-by-One4Wall-app.png

Ik heb diepte effect aangezet en de klok uitgetrokken maar hij blijft over het hele plaatje komen. Wat doe ik fout?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
Het is toch te gek dat iedereen allerlei workarounds gaat gebruiken om de nieuwe designtaal te omzeilen of te breken? Is er dan te weinig input geweest van de testers óf luistert Apple niet meer?

• MainframeX
Mars18 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:10:
[...]

Heb hem ook draaien hier, erg wennen grafisch gezien.
Met vorige OS was niks mis mee, wat mij betreft.
Eens. Ze hadden ook gewoon op het oude design door gekund. Daar was weinig mis mee.

Vraag is alleen of dat goed voor Apple als bedrijf is. Ik lees veel kritiek over dat Apple weinig vernieuwend is. Ergens terechte kritiek maar als iets goed werkt hoeft het niet perse veranderd te worden.

Idempotent.

• Carlos0_0
Redondo1982 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:13:
Het is toch te gek dat iedereen allerlei workarounds gaat gebruiken om de nieuwe designtaal te omzeilen of te breken? Is er dan te weinig input geweest van de testers óf luistert Apple niet meer?
niet iedereen doet dat hoor, je hoort over het algemeen alleen de negatieve berichten(En niet de gene die er wel blij mee zijn).

[ Voor 12% gewijzigd door Carlos0_0 op 17-09-2025 11:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MainframeX
Dennisweb schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:51:
Ik vind het niet zo gek hoor, dat in een ervaringen topic er ervaringen worden gedeeld en dat mensen een oordeel hebben over hoe iOS 26 eruitziet. Liquid Glass is nu eenmaal de grootste vernieuwing van het jaar. Lijkt me logisch dat dat gewoon besproken wordt. En als je dan ook nog specifiek iets noemt als de Media Controls of het notificatie scherm, zie ik niet in waarom we dat niet zouden mogen posten.

Nou merk ik wel dat een Pixel ook niet alles is. Android 16 is oké, maar de Pixel is soms wel instabiel en traag. Dus kijk ik uit naar mijn iPhone. Het komt met iOS 26 ook wel goed. Op sommige vlakken ben ik er wel aan gewend, maar het notificatie scherm is steeds weer wennen. Ik ben namelijk een wallpaper addict en verander regelmatig. Op de ene wallpaper is het effect veel harder dan op de ander. Ik had een wallpaper met hoogstaand gras en dat zie je wel echt heel erg. Mijn broer gebruikt vooral gradients en merkt er niks van. :)
Tja in een topic waar men beta software gaat draaien is de kans ook vrij groot dat je met fanboys te maken krijgt (die heb je overigens aan de Android kant ook). Mijn ervaring is dat die niet altijd voor rede vatbaar zijn en logica gewoon het raam uitgaat als het over hun favoriete platform gaat.

Ik vind vooral als je zoveel geld uitgeeft aan spullen en het impact heeft op je dagelijks werk dat je best kritisch mag zijn.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Carlos0_0 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:17:
[...]

niet iedereen doet dat hoor, je hoort over het algemeen alleen de negatieve berichten(En niet de gene die er wel blij mee zijn).
Ik doelde ook op de mensen die er last van hebben. Je hebt ook nog een hele grote groep die het niks interesseert en er daarom niks over zeggen. Die passen zich gewoon aan, ook al vinden ze het niks.

• Dennisdn
Redondo1982 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:13:
Dat komt ook omdat klagers de hardste roepers zijn. De andere 200.000 tweakers hoor je niet, laat staan de miljarden niet-nerd gebruikers.

• Redondo1982
Dennisdn schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:25:
[...]

Dat komt ook omdat klagers de hardste roepers zijn. De andere 200.000 tweakers hoor je niet, laat staan de miljarden niet-nerd gebruikers.
Zeker, maar ik vind het nu wel erg specifiek alleen hierover gaan. Dat geeft toch te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-10 13:13
Vaganzza schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:03:
Ik kan mijn iPhone 11 maar niet updaten, wegens plaatsgebrek. Ook via de Mac al geprobeerd, maar daar krijg ik enkel de iOS 18.7 update te zien...

Vrijdag komt mijn iPhone 17 aan en vraag mij af of ik mijn iPhone 11 wel moet updaten naar iOS 26 om alles over te zetten? Kan ik dit niet vanuit iOS 18.7 naar iOS 26 overzetten?
Die 17 komt waarschijnlijk ook gewoon aan met ios18.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ligt het aan mij of is die vertraging waarop de bovenste rij apps op mijn homescherm verschijnen echt gruwelijk irritant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:01
TweakGP schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:38:
[...]

Die 17 komt waarschijnlijk ook gewoon aan met ios18.
Nieuwe iphone is altijd nieuwste ios dus ios 26

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:14
Ben er tevreden mee. Mooie update 👍

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• Keypunchie
  • Niet online
Vaganzza schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:03:

Het grootste gebruik is doorgaans:
* Foto's
* Grote games
* Berichtengeschiedenis (m.n. attachments)

Berichtengeschiedenis, dat is aan jezelf. Er zijn mensen die enorm aan het idee hechten dat ze hun appjes van 5 jaar geleden zouden kunnen inzien. Zelf vind ik appen wat vergankelijkere communicatie.

Je zou tijdelijk je foto's van je telefoon kunnen gooien (aannemende dat ze veilig in iCloud opgeslagen staan).

En je kunt grote games "offloaden".

Makkelijkste is om naar "Algemeen -> iPhone Opslag" te gaan (of hoe dat ook heet in het Nederlands) en daar eens te kijken wat de daadwerkelijke grootverbruikers zijn. Let op voor apps dat vaak de *data* meer opslag vereist dan de app zelf.

• Keypunchie
  • Niet online
@TweakGP Nieuwste iPhone komt toch altijd met nieuwste OS? En Apple heeft voor telefoons in de winkel juist "Presto" ontwikkeld, waardoor ze zelfs als ze al in de doos zitten kunnen worden geupdate:

nieuws: Bloomberg: Apple gaat iPhones in VS vanaf april voor verkoop updaten
en ook:
nieuws: 'Apple kan iPhones gaan updaten zonder verpakking te openen'

[ Voor 19% gewijzigd door Keypunchie op 17-09-2025 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 23-09 14:00
shoombak schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:38:
Ligt het aan mij of is die vertraging waarop de bovenste rij apps op mijn homescherm verschijnen echt gruwelijk irritant?
Dat kun je uitzetten via Settings > Accessibility > Motion > Reduced motion. Maar: daarmee zet je ook de andere animaties uit, zoals wanneer je een app opent/sluit/wisselt.

• Ed Vertijsment
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:57

[Afbeelding]

PrimusIP schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:45:
Ik merk trouwens dat vergeleken met de vorige IOS als ik scroll of swipe de beweging net wat minder vloeiend gaat soms. Alsof ik weer terug ben naar een 60hz scherm zeg maar.
shoombak schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:38:
Dit vat een beetje mijn ervaringen samen, vooral die vertraging/framedrops bij scrollen zijn irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:03
Maar kom je dit soort zaken tegen tijdens dagelijks gebruik of ben je op zoek naar de problemen?

Have you tried turning it off and on again?

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:42
Ik heb gisteren iOS 26 geïnstalleerd op mijn iPhone 15 en sinds die tijd veel meer batterij verbruik.
Nu nog 50% accu en dat was voorheen rond dit tijdstip ca 75% en ik doe niks anders.
Dit overzicht geeft het eigenlijk zelf al aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjhqc0oUR1AvponkgeWUlkEgd0Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hSaESzNAjXM6kYhp3ui4Y8Az.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MainframeX
Is dat niet gewoon omdat de iPhone na updaten op de achtergrond nog vanalles aan het doen is? Hier merk ik de vertragingen niet zo op een iPhone 13 mini met 77% batterij health, dat ding zou volgens ingewijden al langzamer lopen omdat de batterij slecht wordt.

Idempotent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
MainframeX schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:26:
Is dat niet gewoon omdat de iPhone na updaten op de achtergrond nog vanalles aan het doen is?
Ja exact dat is het en dat kun je ook overal teruglezen en is ook al jaren bij elke update zo. zo vermoeiend dit soort posts… (niet die van jou maar degene waar je op reageert)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:20:
Maar kom je dit soort zaken tegen tijdens dagelijks gebruik of ben je op zoek naar de problemen?
In mijn geval heb ik de nieuwe IOS er opgezet en merk het in gewoon gebruik. Ik ben niet aan het testen, ik doe wat ik normaal ook doe.

Trouwens ander irritant ding is dat ik nu een bubbel met Tweakers.net in mijn tekst vlak heb zitten waar ik nu aan het tikken ben. Niet alles stoort me, maar er zitten best een aantal
Irritante gui dingen die los van mijn smaak gewoon in de weg zitten.
Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste

Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!