My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Die komen al met 26.Cannondale schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:13:
Komen de 17’s eind deze week ook al preinstalled met 26 of zit daar nog 18.7 op?
Mm ik zie niets, lijkt geen update van de RC te zijn.Dennisdn schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:07:
[Afbeelding]
Die snap ik dan weer niet helemaal. Up to date maar wel available…
Bij mij was ie zelfs 6GB en een beetje. Ik heb wel vaker verschillen gezien tussen toestellen. Wat dat nou precies is weet ik ook niet.Donstil schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:13:
[...]
Dat is gewoon een update toch? Ik zie die zelf niet.
Maar met os opnieuw installeren dacht ik aan gegevens kwijt enz, dus misschien verkeerd begrepen.
Idempotent.
Met 8,39GB wordt er niet een update gepatched maar wordt de hele OS opnieuw geïnstalleerd. En ik doel niet op een herstel.Donstil schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:13:
[...]
Dat is gewoon een update toch? Ik zie die zelf niet.
Maar met os opnieuw installeren dacht ik aan gegevens kwijt enz, dus misschien verkeerd begrepen.
Hier ook, betreft een Air M1 uit 2020. Dan eerst die 15.7 maar.xFeverr schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:18:
Bij mij ook bezig, maar op de Mac had ik nog geen MacOS 26. Wel 15.7
Apple was bezig om zelfs nog last minute updates te kunnen geven aan toestellen die al het distributiesysteem in gegaan zijn. Of ze dit nu al gebruiken hebben we volgens mij nooit meer nieuws over gehoord.Cannondale schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:13:
Komen de 17’s eind deze week ook al preinstalled met 26 of zit daar nog 18.7 op?
https://arstechnica.com/g...-theyre-still-in-the-box/
Ik krijg dit scherm ook, wel up to date maar toch de mogelijkheid om 26 te downloaden. Draai nu reeds de rc.Dennisdn schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:07:
[Afbeelding]
Die snap ik dan weer niet helemaal. Up to date maar wel available…
Zal hem mar binnen halen , deze melding komt zowel op de iphone als de ipad en niet op de macbook.
Ik had de RC maar nu wel een update aan het downloaden. Had het toestel wel uit de beta gehaald omdat ie deze week naar m’n oude moedertje gaat, wellicht zit daar een verschil in. Ik zag diezelfde 8,nogwat GB als hierboven al eens gepost was.Donstil schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:15:
[...]
Mm ik zie niets, lijkt geen update van de RC te zijn.
Wellicht hebben ze iets met policy aangepast, nou ja eerst 18.7 binnen halen dan maar. en later nog eens op een update controleren.
About 3 minutes remaining
About 4 hours remaining.
Maar verder is het hardstikke stabiel
Ligt toch echt aan jou internet lijntje, op al mijn devices zijn al die gigabytes in paar tellen gedownloadDalive schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:23:
About 1 day remaining
About 3 minutes remaining
About 4 hours remaining.
Maar verder is het hardstikke stabiel
Glas met 900/800 via wifi, zal wel upgraden naar 4gig dan voor IOS27.Carlos0_0 schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:26:
[...]
Ligt toch echt aan jou internet lijntje, op al mijn devices zijn al die gigabytes in paar tellen gedownload.
[ Voor 99% gewijzigd door Pentiummania op 15-09-2025 19:34 ]
win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam
Ik Ziggo 750mbit down ofzo geen Glasvezel, updates op alle devices zo gedownload haha.Dalive schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:27:
[...]
Glas met 900/800 via wifi, zal wel upgraden naar 4gig dan voor IOS27.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Hij is nu klaar, uiteindelijk ging het wel vlot, die countdown schoot echt alle kanten op.Carlos0_0 schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:28:
[...]
Ik Ziggo 750mbit down ofzo geen Glasvezel, updates op alle devices zo gedownload haha.
Beta even uitzetten dan komtie bij ook beschikbaar onderaan oidRemmersmaaak schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:29:
Bij mij nog niks. Software is up to date. Zit op Public RC. Anderen?
Nope. Nog even afwachten dan.glydoscoop schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:30:
[...]
Beta even uitzetten dan komtie bij ook beschikbaar onderaan oid
Buildnumber van de RC versie was op iOS 23A340 en nu 23A341 als het gaat om de officiële uitgebrachte versie
[ Voor 28% gewijzigd door ronald1995 op 15-09-2025 19:33 ]
Wat is je buildnummer nu geworden van de watch?ronald1995 schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:31:
Vanaf de public RC is er een nieuwe update. Zojuist net binnengekomen op iPad,iPhone als Apple Watch die draaiden op de laatste RC versie
glydoscoop schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:30:
[...]
Beta even uitzetten dan komtie bij ook beschikbaar onderaan oid
/f/image/DOANvVhacGHzhr5wP7wKUUhZ.png?f=fotoalbum_large)
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
[ Voor 33% gewijzigd door jarsiv op 15-09-2025 19:37 ]
Hier idem. Geen nieuwe update. Ook niet na reboot. Telefoon is inmiddels wel al loei heet
:strip_exif()/f/image/jqlvb7ZPp8bVgCgiVBokQ7ZY.jpg?f=fotoalbum_large)
Na paar pogingen toch wel nu;
/f/image/dgoF2TNnNnAbSgWg3NwF6yFa.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door JB op 15-09-2025 19:39 ]
Mijn boefje is liev!
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Nog even geduld. Iphone 16 ook al een keer uit en aangezet.JB schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:36:
[...]
Hier idem. Geen nieuwe update. Ook niet na reboot. Telefoon is inmiddels wel al loei heet
[Afbeelding]
/f/image/va7Wz0rz7vt2AHnFtg8cwtxs.png?f=fotoalbum_large)
Ja had ik ook heel effe op de iphone, paar tellen later ging die weer verder.
Laat ik zsm weten. Wordt nu net geïnstalleerd (btw een update van +- 130 mb) dus deze was snel gedownloadglydoscoop schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:32:
[...]
Wat is je buildnummer nu geworden van de watch?
[ Voor 11% gewijzigd door ronald1995 op 15-09-2025 19:40 ]
Ben benieuwd welke build je dan zo hebt.Dennisdn schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:20:
[...]
Ik had de RC maar nu wel een update aan het downloaden. Had het toestel wel uit de beta gehaald omdat ie deze week naar m’n oude moedertje gaat, wellicht zit daar een verschil in. Ik zag diezelfde 8,nogwat GB als hierboven al eens gepost was.
Draait hier al maanden. Succes met wachtendbz1985 schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:39:
Ik wacht wel 1 weekje…als er dan geen bugs zijn gerapporteerd dan installeer ik ‘m wel op mijn iphone 11 pro 😇 mac en iphone 12 mini van mijn vrouw
Mijn boefje is liev!
RC heeft ook gewoon een update gehad bij mij, iPhone is nu bezig met de reboot. De iPad heeft met de rc ook een update.Donstil schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:39:
[...]
Ben benieuwd welke build je dan zo hebt.
Alleen MacOs lijkt bij mij geen update te vinden, dus die is misschien gelijk aan de RC.
[ Voor 13% gewijzigd door Carlos0_0 op 15-09-2025 19:43 ]
Mijn boefje is liev!
23a340 naar 23a341, heel marginaal dus waarschijnlijk.Carlos0_0 schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:41:
[...]
RC heeft ook gewoon een update gehad bij mij, iPhone is nu bezig met de reboot. De iPad heeft met de rc ook een update.
Komt nog wel een keer
OK @Donstil Klopt het dus dat de Public RC niet per definitie een update krijgt. Want dan kan ik stoppen met software update aanvragen. Zie bij anderen 23A340 naar 23A341Donstil schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:39:
[...]
Ben benieuwd welke build je dan zo hebt.
Op de laatste RC versie die ik tot dusver draai. Geen problemen met de accuduur. Eerste dagen zou het tijdelijk meer zijn door op achtergrond indexeren.Jovinho99 schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:43:
Is het de moeite om nu al op ios 26 te draaien zonder dat de accu gek gaat doen?
Wat maakt het uit? Na installatie van iOS 26 is hij toch wel effe bezig om daarna alles op de achtergrond af te ronden, of je dat nou doet of volgende week.Jovinho99 schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:43:
Is het de moeite om nu al op ios 26 te draaien zonder dat de accu gek gaat doen?
macbook? bij mij is de update op mac nog steeds niet te vinden.baco101 schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:52:
iOS blijft bij hangen op 22 minuten iPados schiet ook niet op MacBook gaat wel gestaag verder
Mijn boefje is liev!
sorry het is op mijn MacBook 15.7 updateSoppyscroll schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:52:
[...]
macbook? bij mij is de update op mac nog steeds niet te vinden.
zit hier op een trage internet lijn in België
[ Voor 9% gewijzigd door baco101 op 15-09-2025 19:55 ]
Dacht al. die heb ik ook al hahabaco101 schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:54:
[...]
sorry het is op mijn MacBook 15.7 update
Verder ook geen nieuwe update te zien
Edit: de optie is ineens terug alsook de optie om te updaten
[ Voor 19% gewijzigd door AppleFan2007 op 15-09-2025 20:00 ]
23R352glydoscoop schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:32:
[...]
Wat is je buildnummer nu geworden van de watch?
Zelfs met een 100GB-lijntje gaat dat niet opschieten. De servers kunnen het niet veel sneller leveren dan ditHulliee schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:00:
[...]
Hier is macOS 26 aan het downloaden, 8,59GB. Schiet alleen niet op over m'n 1GB-lijntje.
Die 1gb lijn is meer dan wat Apple je nu kan bieden.Hulliee schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:00:
[...]
Hier is macOS 26 aan het downloaden, 8,59GB. Schiet alleen niet op over m'n 1GB-lijntje.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Idempotent.
iPhone 13 nummer 2 was binnen 3 minuten klaar met update downloaden en komt van ios 18.6.
Beide op zelfde netwerk, bijzonder weer.
ICE ICE Baby
iPad is nu opnieuw aan het opstarten
[ Voor 4% gewijzigd door FrostHex op 15-09-2025 20:13 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
1GB lijntje is wel heel dik hoorHulliee schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:00:
[...]
WatchOS is nu aan het downloaden en installatie zal voor vannacht zijn. Morgen MacOS Tahoe op de MacBook installeren.
opnieuw opstarten of gewoon geduld hebben
Vliegtuigmodus aan en uit.. dan maakt die opnieuw verbinding met de servers.baco101 schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:21:
heeft iemand een idee mijn iPhone want al een half uur op 22 minuten remaining.
opnieuw opstarten of gewoon geduld hebben
/f/image/tXhzsngfR4y2Uv6nkwMzsqy7.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door MainframeX op 15-09-2025 20:26 ]
Idempotent.
100 MB lijntje ging vlot. Heeft volgens mij niets te maken aan eigen kant.Hulliee schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:00:
[...]
Op een iPad Mini is dat wel een verbetering. Daar was veel voorheen wel wat aan de kleine kant.loekf2 schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:13:
Safari.. man man wat is er met de search en URL bar gebeurd. Zijn we allemaal slecht ziend geworden ?
heeft helaas niet geholpen, bedankt voor de tipCordon schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:23:
[...]
Vliegtuigmodus aan en uit.. dan maakt die opnieuw verbinding met de servers.
/f/image/sZcbJaS0ZEGxj8IHubAhbU06.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/11SuTRkVOpT54ElTAOtiZTBQ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 63% gewijzigd door Kassad op 15-09-2025 20:39 ]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Verder zo snel nog niet echt grote veranderingen gezien.
[ Voor 12% gewijzigd door Help!!!! op 15-09-2025 20:39 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dit werkt toch alleen met de laatste Apple Watches?SuperVeloce schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:37:
Hoge bloeddruk nu ook mogelijk.
[Afbeelding]
Ik heb het idee dat de randjes opvallender zijn geworden en meer bewegen dan in de RC…Help!!!! schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:38:
Homescreen icoon randjes zijn helaas wat weird op een donkergrijze achtergrond maar zal hoop ik wel wennen.
Weet niet precies vanaf welke, denk vanaf Ultra 1, Watch 9meesje schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:39:
[...]
Dit werkt toch alleen met de laatste Apple Watches?
En dan niet de SE versies
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
even wifi uit en aan... dan is het nog maar 3 min bij mijCarolV schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:33:
Holy....... Dat dus haha dat duurt nog wel Efkes;)
[Afbeelding]
Hoeiendag!
Odildo met hun fijne DNS resolving nog altijd?lexuzu schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:11:
Hoe snel de update binnenkomt ligt kennelijk aan het netwerk waarop je zit. Via Odido glasvezel zou het dagen gaan duren. Even NordVPN aangeslingerd en het is een kwestie van een paar minuten.
Mijn boefje is liev!
Oh? Dus ook mijn AW10 dan. Ben benieuwd. Ik dacht dat dit nieuw was voor 11 e.d.SuperVeloce schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:41:
[...]
Weet niet precies vanaf welke, denk vanaf Ultra 1, Watch 9
En dan niet de SE versies
Ik vind de UI ook niet mooier dan het eerst was. Zo is volgens mij het vergrendelde scherm extra wazig gemaakt terwijl je voorheen nog je afbeelding kon zien op het AOD. Beetje jammer zo. De knopjes onderin zien er ook niet goed uit in combinatie met de afbeelding die ik heb op mijn vergrendelscherm. Ik denk dat de rest gewoon wennen is, maar dit lijken me verkeerde keuzes die hopelijk worden opgelost.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Kan altijd erger: mijn Watch begon met 2 dagen resterend…djmuggs schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:07:
iPhone 13 nummer 1 zit op 17 uur, komt van public beta.
iPhone 13 nummer 2 was binnen 3 minuten klaar met update downloaden en komt van ios 18.6.
Beide op zelfde netwerk, bijzonder weer.

Uurtje later nog 4 uur, zogenaamd.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
De feature voor meldingen bij hoge bloeddruk ligt op dit moment ter goedkeuring bij de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA), wordt naar verwachting deze maand goedgekeurd en is beschikbaar op Apple Watch Series 9 of nieuwer en Apple Watch Ultra 2 of nieuwer. De feature is niet bedoeld voor gebruikers jonger dan 22 jaar, gebruikers bij wie in het verleden hoge bloeddruk is vastgesteld of gebruikers die zwanger zijn.meesje schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:45:
[...]
Oh? Dus ook mijn AW10 dan. Ben benieuwd. Ik dacht dat dit nieuw was voor 11 e.d.
Bron: https://www.apple.com/nl/...%20van%20hoge%20bloeddruk.
Phoe dan hoop ik dat je dit kan uitschakelen anders tussen 0800 en 1700 permanente hypertensieronald1995 schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:52:
[...]
De feature voor meldingen bij hoge bloeddruk ligt op dit moment ter goedkeuring bij de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA), wordt naar verwachting deze maand goedgekeurd en is beschikbaar op Apple Watch Series 9 of nieuwer en Apple Watch Ultra 2 of nieuwer. De feature is niet bedoeld voor gebruikers jonger dan 22 jaar, gebruikers bij wie in het verleden hoge bloeddruk is vastgesteld of gebruikers die zwanger zijn.
Bron: https://www.apple.com/nl/...%20van%20hoge%20bloeddruk.
Werk je in de crypto handel ofzo 😂Toppe schreef op maandag 15 september 2025 @ 21:00:
[...]
Phoe dan hoop ik dat je dit kan uitschakelen anders tussen 0800 en 1700 permanente hypertensie
Idempotent.
Nee, met collega’s
Installatie van MacOS 26 Tahoe is ook binnen. Ik moet zeggen dat ik het nieuwe ontwerp daar een stuk geslaagder vind dan op de iPhone. Waarom weet ik nog niet 100%. Ik vind het in ieder geval op de Mac wat minder druk.
Idempotent.
Ik ben trouwens ook wel te spreken over de knoppen die daadwerkelijk knoppen geworden zijn i.p.v. een tekstje die je ook in kon drukken (bij iOS 18 meestal de blauwe "back" en "done" toetsen). Qua UX is dat een stuk duidelijker naar mijn mening. Nu moet ik het nog mooi gaan vinden
Idempotent.
Ik heb sinds kort een Garmin Index Sleep, en Garmin vertelt me ook al een tijdje een zelfde soort score. Nou had ik exact een week geleden volgens Garmin niet zo goed geslapen en ik kreeg een score van 59/100
Nou pakt Apple dus op mijn iOS die slaapdata over van Garmin, werkt op zich best goed en nu met 26 krijg ik daar ook een score en dus ook voor die betreffende nacht: 79!
Met andere woorden, het is heerlijk subjectief die score !
Garmin lijkt een stuk kritischer, bij Apple zit ik vaak tegen de 100
/f/image/xWxK4gwRSmmQgfL9vMxNaMSr.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ter2oIAnc5in63jZL89vzI21.png?f=fotoalbum_large)
For what it’s worth, voor heel veel acties in menu’s die uitklappen als je 1x tikt hoef je niet je vinger van het scherm te halen, als je gewoon je vinger inhoudt op bijvoorbeeld de 3 puntjes dan kun je gewoon omhoog doorvegen in 1 beweging zonder dat je je vingers optilt.Ample Energy schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:48:
Het voelt allemaal wat langzamer hier. Niet omdat dingen langzamer reageren, maar omdat het allemaal wat meer “fancy” is. Zo komen notificaties niet gewoon naar beneden zoals eerst, maar zit er nog een extra animatie tussen. Ontgrendelen voelt met de extra fancy animatie ook wat langzamer, omdat nu eerst mijn aandacht wordt getrokken door een relatief drukke animatie. Ook kan je bijvoorbeeld in Safari niet meer direct naar tabbladen, maar moet je ‘dubbelklikken’. Beetje vreemde keuzes.
…
Ik zit ook bij Odido, maar gebruik hun DNS niet. Mijn zakelijke 13 mini is al 2.5 uur bezig, maar mijn privé 14pro is al een uur klaar. Dus weet niet of het nou de DNS is of wat anders.JB schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:44:
[...]
Odildo met hun fijne DNS resolving nog altijd?
Scrollen in Safari hier op GoT is ook niet helemaal smooth, merk af en toe dat het wat stottert als ik door een topic scroll.
Nieuwe interface met glass werkt tot nu toe wel intuïtief.
Anders even wel de Odido DNS gebruiken. Ze hebben 2 Apple Edge Cache nodes op hun netwerk.PeaceNlove schreef op maandag 15 september 2025 @ 21:49:
[...]
Ik zit ook bij Odido, maar gebruik hun DNS niet. Mijn zakelijke 13 mini is al 2.5 uur bezig, maar mijn privé 14pro is al een uur klaar. Dus weet niet of het nou de DNS is of wat anders.
Scrollen in Safari hier op GoT is ook niet helemaal smooth, merk af en toe dat het wat stottert als ik door een topic scroll.
Nieuwe interface met glass werkt tot nu toe wel intuïtief.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!