[iOS en iPadOS 26] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:48
giantgiantus schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:55:
Zou je een managed device (werk) op iOS 26 RC kunnen zetten denken jullie? Het lijkt of ik Bèta aan kan zetten ..🤣
Ligt aan het bedrijf hoe het is ingesteld, bij mij kon het maar nu niet meer.
Toen de policy aangepast werd, was mijn telefoon ook best van slag. Hij wou niet lekker meer nieuwere bèta’s installeren.

Als je hem ziet dan zou het kunnen, bij mij is de hele beta optie weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:38
Zou je een managed device (werk) op iOS 26 RC kunnen zetten denken jullie? Het lijkt of ik Bèta aan kan zetten ..🤣
Dat verschilt inderdaad per bedrijf. Een collega van mij had de beta geinstalleerd op zijn MacBook en moest dit direct erna terug draaien (lees: opnieuw imagen). Dus advies: dat het kan, wil niet altijd zeggen dat het ook mag ;)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

bob-nwk schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:29:
[...]

Dat verschilt inderdaad per bedrijf. Een collega van mij had de beta geinstalleerd op zijn MacBook en moest dit direct erna terug draaien (lees: opnieuw imagen). Dus advies: dat het kan, wil niet altijd zeggen dat het ook mag ;)
Als het niet mag moeten ze het instellen dat het niet mag ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• LCS-p
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 15:36
Hier wel :7

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:42

TheVMaster

Moderator WOS
nokie schreef op donderdag 11 september 2025 @ 07:01:
Hier is het probleem met siri en carplay in mijn bmw nog steeds aanwezig, ook in de RC. BMW software heeft ondertussen ook een update gehad maar het blijft hetzelfde: siri doet carplay elke keer crashen en is compleet onbruikbaar.

Ik blijf maar feedback sturen want vind dit wel een kwalijk probleem eigenlijk… ( maar ik weet dat ik hier de enige ben met dat probleem)
Wat is het issue met Siri en Carplay dan precies? Heb hier dezelfde setup en heb daar voor mijn gevoel toch niet echt veel issues mee, tenminste niet de issues die jij beschrijft. Ga het nog eens ff testen met de RC.

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 11-09-2025 12:13 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ligt aan de instellingen, bij ons kan het gewoon. Maar hij is dan ook niet Supervised (enrolled via ABM route), dus ik kan sowieso alles op m'n foon.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als je een benaderbaar systeembeheer hebt, gewoon vragen.
Als je een groot corporate systeembeheer hebt, gewoon proberen. (Als het niet mocht, hadden ze het maar dicht moeten zetten, haha).

Binnen mijn kleinere bedrijf is er pro-actief een bericht uitgegaan: nog niet upgraden, want compatibiliteit met bepaalde software, dus dan respecteer ik dat.

[ Voor 8% gewijzigd door Keypunchie op 11-09-2025 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:45
Voor wie het nog niet had gezien…. Apple heeft stilletjes nog twee extra opties toegevoegd in het customize menu.

In het tinted-menu zorg het telefoontje ervoor dat de kleuren matchen met de kleur van je telefoon.

Het tweede icoontje matcht als het goed is met een eventuele cover. Hoe dat werkt durf ik niet te zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYmx5iA5_ghyQ4-7uYolEIghNSk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ICBwskj2lBs8IVaNnDlcMNU3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 11-09-2025 15:00 ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:59:
Voor wie het nog niet had gezien…. Apple heeft stilletjes nog twee extra opties toegevoegd in het customize menu.

In het tinted-menu zorg het telefoontje ervoor dat de kleuren matchen met de kleur van je telefoon.

Het tweede icoontje matcht als het goed is met een eventuele cover. Hoe dat werkt durf ik niet te zeggen.

[Afbeelding]
Nice, bij mij werkt overigens op een kale iPhone alleen de tweede van links. Dat is juist de cover, dus dat zou vreemd zijn.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Dennisdn schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:59:

[Afbeelding]
Volgens mij is het de kleur van je hoesje met MagSafe.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
Zapato schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:32:
[...]

Volgens mij is het de kleur van je hoesje met MagSafe.
Klopt, officiele Apple hoesjes met MagSafe geven door welke kleur ze zijn, daarom zie je dan ook zo'n animatie als je het hoesje aanbrengt. Of het met thirdparty hoesjes werkt weet ik niet.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ook hier maar even delen, wederom bedankt EU:

AirPods Live Translation Blocked for EU Users With EU Apple Accounts
https://forums.macrumors....u-apple-accounts.2465317/

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
THE_BASE schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:58:

Goede zaak! En was ook wel te verwachten aangezien Live Translation gebruik maakt van Apple Intelligence.

Ik heb ook een US account, dus kan het wel gaan gebruiken/testen. Ben heel benieuwd.

[ Voor 18% gewijzigd door Pierre_nr1 op 11-09-2025 18:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:20

Ja fijn dat er nog een continent is waar privacy belangrijk is.

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:59
giantgiantus schreef op donderdag 11 september 2025 @ 18:57:
[...]

Ja fijn dat er nog een continent is waar privacy belangrijk is.
Volgens mij gaat het meer over interoperabiliteit dan privacy? Dit is weer zo'n implementatie waarvan we in de Europese Unie vinden dat het oneerlijk is dat alleen Apple dit mag aanbieden op haar eigen producten. :?

Have you tried turning it off and on again?

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:20
TheVMaster schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:13:
[...]

Wat is het issue met Siri en Carplay dan precies? Heb hier dezelfde setup en heb daar voor mijn gevoel toch niet echt veel issues mee, tenminste niet de issues die jij beschrijft. Ga het nog eens ff testen met de RC.
Het lijkt me alsof het fout gaat op het moment dat de microfoon geactiveerd wordt. Berichten voorlezen werkt bijvoorbeeld perfect, maar op het moment dat hij me vraag of ik wil antwoorden, gaat het mis. Als ik zelf een spraakcommando wil geven, gaat het onmiddellijk fout. Ik ben nu even in de logs gaan kijken, en het gaat om een bug type 313 (kernel protection violation). Maar ik heb geen MDM of zo. Zonder Carplay werkt Siri wél gewoon normaal.

Ik zie dat anderen dit probleem ook rapporteren (over BMW, maar ook bij Mazda, Peugeot en Citroën komt het voor) en ook voor eerdere versies van iOS (onder meer best wel wat klachten te vinden over iOS 18, maar toen had ik het niet). Geen van de tips (verbind opnieuw met carplay tot reset je hele telefoon) lijkt te helpen.

• giantgiantus
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 11 september 2025 @ 19:26:
[...]

Volgens mij gaat het meer over interoperabiliteit dan privacy? Dit is weer zo'n implementatie waarvan we in de Europese Unie vinden dat het oneerlijk is dat alleen Apple dit mag aanbieden op haar eigen producten. :?
Opzich ook prettig. Hopelijk dat er nog een een Europees bedrijf een voet tussen de deur krijgt en we niet meer afhankelijk zijn van dit soort vervelende bedrijven.

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:04
Bij SeniorWeb beweert iemand dat ze bij een Amac vestiging meerdere iPhones hebben gezien die gebrickt zijn door een testversie van iOS 26. Meer details weet ik niet. Broodje aap of niet?

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:46
wjvh schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:40:
Bij SeniorWeb beweert iemand dat ze bij een Amac vestiging meerdere iPhones hebben gezien die gebrickt zijn door een testversie van iOS 26. Meer details weet ik niet. Broodje aap of niet?
Kan het bijna niet geloven, dan had reddit er ook mee volgestaan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Ah ja fijn weer, maar goed als we in de EU nu beginnen met ontwikkelen dan hebben we in 2035 waarschijnlijk iets soortgelijks wat net minder werkt. Even geduld dus nog.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• giantgiantus
Donstil schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:11:
[...]

Ah ja fijn weer, maar goed als we in de EU nu beginnen met ontwikkelen dan hebben we in 2035 waarschijnlijk iets soortgelijks wat net minder werkt. Even geduld dus nog.
Klein beetje los proberen te komen van de VS lijkt me heel gezond. En Europa kan heel veel als het moet denk ik.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:11:
[...]

Ach, we kregen Apple Intelligence ook een half jaar later (al was het wel alleen in het Engels eerst) en later dit jaar ook in het Nederlands. Idd, gewoon ff geduld hebben. De EU is een veel te grote afzetmarkt voor Apple, die willen ze echt niet laten liggen.

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:54
Hann1BaL schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:21:
Ik heb nu weer op alle apparaten het beta profiel uitgezet en ga weer verder met officiele releases van *OS26. Draait als een zonnetje op watch9, ipad pro M1 en iPhone 16 pro.
Ik vind vooral nu de immersive view met fotos (ook op je lockscreen) erg leuk.
De knoppen met Carplay zijn een stuk duidelijker door de diepteweergave.
De exercises/activities lijst op de Apple Watch is beter vorm gegeven

Verder heb ik nog steeds apps icons die in een folder (dus klein) wit worden weergegeven en als je de folder opent alsnog dark icon laten zien.

Eerlijk gezegd verder allemaal niet zo revolutionair. :) Prima
Hoe zet je die uit? die betaprofielen,Iphone 15 Pro max hierzo;)
waneer komt IOS26 uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:08
CarolV schreef op donderdag 11 september 2025 @ 23:20:
[...]

waneer komt IOS26 uit?
Maandag. Beta kan je uitzetten in update scherm.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

CarolV schreef op donderdag 11 september 2025 @ 23:20:
[...]

waneer komt IOS26 uit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XHM3gnXknWObOuXq9Xk1wMmGQQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tpysHVyZAOgkrm8LSbZa0mKx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
Dit is waarschijnlijk een eigen topic waard. Maar de EU (of specifieker, de Europese Commissie), heeft hier helemaal niks over gezegd. Het is vooral *Apple* die, enigszin arbitrair, ervoor kiest features niet in de EU uit te brengen.

(Het komt op mij over als een tiener die, erop gewezen dat ze pas uit mogen gaan als ze hun kamer opgeruimd hebben roepen "IK MAG OOK NIKS!")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:54
Thxxx heb hem al uitgezet op Phone,Ipad en Watch dus komt vast goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NL7IV0MqtKwZoFX9mET08SihM6M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E2BzCRKwJit7Uove52MaovX7.jpg?f=fotoalbum_large

Die nieuwe sleep score is een rare metric. Ik ben een prima slaper over het algemeen. Maar kan me niet terugvinden in dit track record.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Laatst online: 17:51
Mog schreef op zondag 14 september 2025 @ 08:53:
[Afbeelding]

Die nieuwe sleep score is een rare metric. Ik ben een prima slaper over het algemeen. Maar kan me niet terugvinden in dit track record.
Ja, eens.. het gaat vooral om hoe lang je in bed ligt, en interruptions.. maar niet over hoe diep je slaapt.

Is op basis van sleep duration, bed time (consistently) en interruptions.
Ik heb een withings sleep sensor, die ook hartslag etc meet (en deelt met Health).. maar de Health sleep score gebruikt dat niet.

[ Voor 15% gewijzigd door ChrisM op 14-09-2025 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
Dit is wel een interessante video daarover: YouTube: NEW Apple Sleep Score - Scientific Test! Versus Oura and WHOOP!

Tijd Deep sleep en REM zouden ook worden meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

ChrisM schreef op zondag 14 september 2025 @ 09:11:
[...]

Ja, eens.. het gaat vooral om hoe lang je in bed ligt, en interruptions.. maar niet over hoe diep je slaapt.

Is op basis van sleep duration, bed time (consistently) en interruptions.
Ik heb een withings sleep sensor, die ook hartslag etc meet (en deelt met Health).. maar de Health sleep score gebruikt dat niet.
Zapato schreef op zondag 14 september 2025 @ 09:17:
Dit is wel een interessante video daarover: YouTube: NEW Apple Sleep Score - Scientific Test! Versus Oura and WHOOP!

Tijd Deep sleep en REM zouden ook worden meegenomen.
Eens. Sowieso wordt het tijd dat Apple eens wat gaat doen met al die data die we al jaren verzamelen. Veel concurrenten hebben prachtige dashboards met trends. Bij Apple Health voelt het alsof ik voor elke metric apart een Excel bestand moet openen.

Ik zou bijvoorbeeld graag willen zien wat mijn Deep en REM Sleep bij elkaar opgeteld is. Wat normaal is voor iemand van mijn geslacht, leeftijd etc. En wat de trends zijn, wat ik kan doen om het te verbeteren. Etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:44
Mog schreef op zondag 14 september 2025 @ 09:23:
[...]

[...]

Eens. Sowieso wordt het tijd dat Apple eens wat gaat doen met al die data die we al jaren verzamelen. Veel concurrenten hebben prachtige dashboards met trends. Bij Apple Health voelt het alsof ik voor elke metric apart een Excel bestand moet openen.

Ik zou bijvoorbeeld graag willen zien wat mijn Deep en REM Sleep bij elkaar opgeteld is. Wat normaal is voor iemand van mijn geslacht, leeftijd etc. En wat de trends zijn, wat ik kan doen om het te verbeteren. Etc.
Gaan ze ook vast doen. Zijn al geruchten van een Apple health+ service. De vraag is dan alleen of die ook meteen hier uitkomt 😉

Zie https://www.macrumors.com...ored-to-launch-next-year/

[ Voor 5% gewijzigd door jdiezrequejo op 14-09-2025 09:33 ]

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacArnold
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Sowieso wordt het tijd dat Apple eens wat gaat doen met al die data die we al jaren verzamelen. Veel concurrenten hebben prachtige dashboards met trends. Bij Apple Health voelt het alsof ik voor elke metric apart een Excel bestand moet openen.
Dit is mijn grote irritatie sinds ik 2 jaar geleden overstapte van Garmin naar Apple. Alsof Apple vooral de data over de schutting fl*kkert en je er zelf chocola van mag maken.

Ik heb sinds die tijd gezocht naar apps om dat gat met slaapinzichten, body battery en dat soort dingen te dichten, en waar ik sinds kort eindelijk enthousiast over ben, is https://www.bevel.health.

Combinatie van simpele dashboards, maar ook drill-down naar trends. En prachtig vormgegeven. Voor mijn gevoel is dit wat Apple zou moeten doen: data op zo'n manier presenteren dat het je inzicht geeft. (Voorbeeldje van slaapgrafieken toegevoegd).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_BOpGH9wdmV-ot4r0KVRtLLvTYU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TiqNA07M7sXPp4yyOHYUsYXw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

MacArnold schreef op zondag 14 september 2025 @ 10:11:
[...]

Dit is mijn grote irritatie sinds ik 2 jaar geleden overstapte van Garmin naar Apple. Alsof Apple vooral de data over de schutting fl*kkert en je er zelf chocola van mag maken.

Ik heb sinds die tijd gezocht naar apps om dat gat met slaapinzichten, body battery en dat soort dingen te dichten, en waar ik sinds kort eindelijk enthousiast over ben, is https://www.bevel.health.

Combinatie van simpele dashboards, maar ook drill-down naar trends. En prachtig vormgegeven. Voor mijn gevoel is dit wat Apple zou moeten doen: data op zo'n manier presenteren dat het je inzicht geeft. (Voorbeeldje van slaapgrafieken toegevoegd).

[Afbeelding]
Ik stond op het punt een Whoop 5.0 te kopen huren (ondanks de backlash) vanwege hun app en dashboards. Vooral die virtuele leeftijd metric ga ik lekker op. Dat is iets wat je omlaag kan krijgen. Toen ik wat video’s over de Whoop keek kreeg ik vanzelf aanbevelingen over Bevel en Athlytic. Dus nu test ik deze apps. De metingen van de Apple Watch zijn blijkbaar ook een stuk accurater dan Whoop en Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
[...]

[...]

Is dat wel gewenst en iets dat je moet willen? Data over mijn gezondheid hoeft echt niet naar Apple, ook niet als dat geanonimiseerd is.

Vanuit het andere perspectief wil je als Apple wellicht ook niet enige schijn tegen hebben van verzameling/verkoop van gezondheidsgegevens.

Dan liever mijn eigen informatie overzichtelijk gepresenteerd gestaafd aan publieke informatie of meetlatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Gr4mpyC3t schreef op zondag 14 september 2025 @ 10:23:
[...]

Is dat wel gewenst en iets dat je moet willen? Data over mijn gezondheid hoeft echt niet naar Apple, ook niet als dat geanonimiseerd is.

Vanuit het andere perspectief wil je als Apple wellicht ook niet enige schijn tegen hebben van verzameling/verkoop van gezondheidsgegevens.

Dan liever mijn eigen informatie overzichtelijk gepresenteerd gestaafd aan publieke informatie of meetlatten.
Dat kan toch gewoon lokaal of encrypted gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Mog schreef op zondag 14 september 2025 @ 10:32:
[...]

Dat kan toch gewoon lokaal of encrypted gebeuren?
Technisch kan het, maar zal de gemiddelde gebruiker weten hoe veilig het kan/gaat? Nu staat Apple wel redelijk hoog in de lijst waar ik enigszins mijn data aan toe vertrouw, maar echt controleren wat er met je data gebeurt kan niet.

Gezondheidsdata is dan wel echt next-level ten opzichte van mijn persoonsgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:47

_AN

Ik zat een beetje te stoeien met de Focus functie. Ik gebruik eigenlijk alleen ‘Niet storen’ en ‘Slaap’. Maar misschien moet ik ook eens wat doen met ‘Persoonlijk’ en ‘Werk’ om inderdaad wat meer focus te krijgen afhankelijk van wat ik aan het doen ben.

Hoe doen jullie dat? Hebben jullie heel de dag een Focus actief op basis van activiteit/locatie? Ik denk dat het best wel goed kan werken, maar kost aanvankelijk wel veel tijd om het goed in te richten.

[ Voor 12% gewijzigd door _AN op 14-09-2025 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:15

John Doos

ClaudZaque

_AN schreef op zondag 14 september 2025 @ 12:00:
Ik zat een beetje te stoeien met de Focus functie. Ik gebruik eigenlijk alleen ‘Niet storen’ en ‘Slaap’. Maar misschien moet ik ook eens wat doen met ‘Persoonlijk’ en ‘Werk’ om inderdaad wat meer focus te krijgen afhankelijk van wat ik aan het doen ben.

Hoe doen jullie dat? Hebben jullie heel de dag een Focus actief op basis van activiteit/locatie? Ik denk dat het best wel goed kan werken, maar kost aanvankelijk wel veel tijd om het goed in te richten.
Ik heb het heel simpel, de telefoon staat altijd op stil, dus trillen.
Van 07:00-22:00. En dan komt ook gewoon alles binnen. (instant message apps / mail / agenda)
Daar buiten staat hij op do not disturb, dan komt er enkel mijn gezin doorheen.

Home Assistant kan nog wel een aantal meldingen sturen met als flag: Critical: 1, die komt ook door de DND heen. Denk hierbij aan brandalarmen, lekkage sensoren, uitvallen van internet etc.

Tijdens het werk is er voldoende discipline om er amper op te kijken.

Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Laatst online: 17:51

Ik heb een Boodschappen focus, dat als ik bij m’n standaard supermarkt in de buurt kom, ik m’n boodschappen lijstje zie en m’n klantenkaarten Enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:18
Ik gebruik sinds kort de Livity app. Heb met korting een lifetime gekocht. Er tevreden over de inzichten, de body battery en slaapweergave. Er zit ook een berekening van een fitnessleeftijd in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:58

Standaard op stil/trillen.
Slapen = slaap focus.
Oproepdienst ‘s nachts = oproepfocus (normale berichten stil, oproepen met geluid).
Op werk = persoonlijke focus, schakelt vanzelf door contact maken met wifi. (Alleen tussen 06:00 en 21:00, omdat ik tijdens nachtdiensten wel bereikbaar moet zijn) Deze schakelt vanzelf weer uit als de telefoon contact maakt met carplay en de persoonlijke focus nog aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
MacArnold schreef op zondag 14 september 2025 @ 10:11:
[...]

[Afbeelding]
Ziet er mooi uit. Maar ik vind alle statestiek ook beetje onzin. Alles is een variatie op hartslag icm een andere stat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Morgenavond de public release toch :? Blijkbaar designwise grootste update sinds jaren. Ben erg benieuwd, hopelijk kan ik er een beetje snel aan wennen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:14
Vanmiddag iets geks

Batterij stond op 89 procent naar een soft reset volume omhoog omlaag power aan
Na opstart opeens nog 85 procent
Hoe kan dat ?

En Hoe lang duurt t voordat de iPhone helemaal geïnstalleerd is ( achtergrond proces )

Heb t gevoel dat m’n batterij sneller leeg is na RC 26

[ Voor 32% gewijzigd door MarioMark1541 op 15-09-2025 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:44
MarioMark1541 schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:58:
Vanmiddag iets geks

Batterij stond op 89 procent naar een soft reset volume omhoog omlaag power aan
Na opstart opeens nog 85 procent
Hoe kan dat ?
Dat is toch normaal? Tenminste, ik weet niet beter dan dat een herstart een paar procent batterij kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

remmuz schreef op maandag 15 september 2025 @ 07:54:
[...]

Dat is toch normaal? Tenminste, ik weet niet beter dan dat een herstart een paar procent batterij kost.
Ik denk dat hij de maximale capaciteit bedoeld.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:34

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

19:00 rokende servers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
@Splinter Cell Valt de afgelopen jaren toch wel mee? Ze maken gebruik van een aantal Content Delivery Netwerken, zodat de data redelijk dicht bij de gebruiker is.

En tegenwoordig hebben mensen een stuk dikkere pijpen liggen, dus er zullen minder concurrente connecties nodig zijn.

Mijn meest recente herinnering was dat het bedrijfsnetwerken zijn die overbelast raken. Beheerders die einde dag maandag of begin van de dag dinsdag de aankondiging doen en enthousiastelingen die meteen gaan kijken en zo het bedrijfsnetwerk overbelasten. Tip voor beheerders: doe zo'n aankonding tegen 4 uur. Dan zijn er sommigen die hem meteen doen, maar ook al genoeg die denken "nou, ik wacht wel tot morgen/thuis", of zelfs al vertrokken zijn en op die manier spreidt je de netwerkbelasting een beetje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Weet iemand of je vanavond van (public) beta RC naar 26.0 kan updaten? Of is RC altijd gelijk aan 26.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:48
Mog schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:02:
Weet iemand of je vanavond van (public) beta RC naar 26.0 kan updaten? Of is RC altijd gelijk aan 26.0?
niet altijd soms wel, het kan zijn er een kleine update nog komt(Of grote).
Het verschilt per jaar, dus is gewoon even afwachten als je de RC heb(Of je een update krijgt of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Keypunchie schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:02:
@Splinter Cell Valt de afgelopen jaren toch wel mee? Ze maken gebruik van een aantal Content Delivery Netwerken, zodat de data redelijk dicht bij de gebruiker is.

En tegenwoordig hebben mensen een stuk dikkere pijpen liggen, dus er zullen minder concurrente connecties nodig zijn.

Mijn meest recente herinnering was dat het bedrijfsnetwerken zijn die overbelast raken. Beheerders die einde dag maandag of begin van de dag dinsdag de aankondiging doen en enthousiastelingen die meteen gaan kijken en zo het bedrijfsnetwerk overbelasten. Tip voor beheerders: doe zo'n aankonding tegen 4 uur. Dan zijn er sommigen die hem meteen doen, maar ook al genoeg die denken "nou, ik wacht wel tot morgen/thuis", of zelfs al vertrokken zijn en op die manier spreidt je de netwerkbelasting een beetje...
Ik denk dat Apple meer netwerkbeheerders heeft dan een gemiddeld bedrijf en dat ze hier niet zenuwachtig van worden. Het is niet anders dan een update van 26 naar 26.1, alleen de hoeveelheid data is wat meer

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mog schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:02:
(Public) beta RC bestaat niet, het is óf een beta, óf een RC.
Maar als ik je vraag goed begrijp: als je nu de RC draait (of dat nu met een DEV- of Public-profiel is, maakt niet uit) en de final een nieuwere build is, dan krijg je die gewoon aangeboden. Ook als je dat profiel al hebt uitgezet. Is de build gelijk aan de RC, dan hoeven we vanavond niets te doen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:44
Hoge bloeddruk melding beschikbaar!

Iemand die iOS en watchOS 26 heeft en kan checken of het ook in Nederland al kan?

https://forums.macrumors....is-now-available.2465800/

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
jdiezrequejo schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:14:

Iemand die iOS en watchOS 26 heeft en kan checken of het ook in Nederland al kan?

Ik zie het staan in de gezondheid app. Er staat bij mij ook dat het niet beschikbaar is voor mijn Apple Watch 8. Wat ik al verwachtte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:23
jdiezrequejo schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:14:

Bij mij nog niet… (draai RC 26) I.c.m. Watch 10. Zie in het draadje wat je deelt wel positieve berichten uit Frankrijk en Duitsland..

[ Voor 11% gewijzigd door renegrunn op 15-09-2025 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
@Toppe
Bij Apple liggen ze er niet wakker van, maar ook niet in de 'bad old days' toen de release inderdaad hun update-servers plat gooiden.

Ik bedoel meer bij een Nederlands bedrijf. Wel eens meegemaakt bij een niet nader te noemen Nederlandse financiele instelling, dat de aankondiging van de beheer-afdeling over een nieuwe versie van iOS het kantoornetwerk op een aantal lokaties plat legde... (we spreken over meer dan 5 jaar geleden, hoor).

Overigens is een release wel echt anders. Die fix-releases installeren de meeste mensen automatisch en op de achtergrond. Hier zit een horde likkebaardend op te wachten, aangespoord door een gretige tech-pers. Dat zorgt voor een veel grotere piek.

(overigens zal het Beta-programma ook wel flink wat druk van de ketel afhalen. Veel van de 'early adopters' hebben allang de beta)

[ Voor 29% gewijzigd door Keypunchie op 15-09-2025 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

@Keypunchie Komt ook nog eens bij dat de infrastructuur van Apple sowieso ook al flink gegroeid en versterkt is door iCloud. Goede kans dat honderden miljoenen apparaten iedere dag een back-up maken, iCloud foto’s en video’s synchroniseren, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
Wanneer komt die fitness functie eindelijk eens in Nederland?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!