[iOS en iPadOS 26] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier sinds een week de bèta en de batterij vliegt inderdaad leeg ten opzichte van iOS 18.nogwat.

Maar ga ervan uit dat het wel beter is met de RC of 26.0.1.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als de RC er is dan gaan alle beta achtergrond processen eruit. Dat beta 9 nog veel stroom verbruikt hoeft daarom helemaal niets te zeggen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:25
Donstil schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 17:17:
Als de RC er is dan gaan alle beta achtergrond processen eruit. Dat beta 9 nog veel stroom verbruikt hoeft daarom helemaal niets te zeggen.
Dat is afwachten totdat de RC er is

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:21

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Donstil schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 17:17:
Soms zou ik willen dat beta testen weer voor mensen met een developer account alleen was ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:36
Dennisweb schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 16:45:
[...]

Het is niet mijn eerste beta die ik draai. ;)

Maar het valt me wel op dat beta 9 echt veel meer batterij slurpt dan de andere beta’s. En dat is dus wel bijzonder.
Dat zou kunnen dat het niet jou 1ste beta is, maar ook al verbruikt beta9 meer batterij bij jou. Het is en blijft een beta dus dat kan ineens gebeuren.
Met de Releasde/RC gaan alle beta achtergrond processen eruit, die nu dus extra gegevens verzamelen/versturen.
Het kan ook heel simpel zijn een app die niet lekker werkt, allemaal vrij normaal gedrag van een beta ;).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:12
… Ik had beter niks kunnen schrijven. Legt iemand je na tien jaar apps ontwikkelen uit hoe een beta werkt. :/

Ook meteen de laatste keer dat ik een topic heb gemaakt voor de Apple-adepten. De volgende keer doen de mensen die er verstand van hebben het maar weer. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Dennisweb op 06-09-2025 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:30
Grappige is dat ik eigenlijk sinds PB2 juist heel positief ben over het verbruik. DB1 en 2 deden mijn iPhone bijna smelten

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:13
Dennisweb schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 16:45:
[...]

Het is niet mijn eerste beta die ik draai. ;)

Maar het valt me wel op dat beta 9 echt veel meer batterij slurpt dan de andere beta’s. En dat is dus wel bijzonder.
Vanochtend 6:00 van de lader (100%) en nu 18:13 op 78%. Ik ben er tevreden over (iPhone 16e).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Dennisweb schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 17:55:
… Ik had beter niks kunnen schrijven. Legt iemand je na tien jaar apps ontwikkelen uit hoe een beta werkt. :/

Ook meteen de laatste keer dat ik een topic heb gemaakt voor de Apple-adepten. De volgende keer doen de mensen die er verstand van hebben het maar weer. ;)
Kom op! Het zeuren over de batterijcapaciteit is toch veel te lachwekkend om er mee op te houden? ;)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0

Dat jij al 10 jaar apps maakt, dat zou kunnen. geen idee wat jij voor apps heb gemaakt.
Het kwam bij mij zo over, dat je het gek vond dat beta9 zoveel meer stroom gebruikt(Bij jou telefoon).
Maar dit is toch helemaal niet gek?, het is en blijft een beta. het hoeft niet bij elke versie hoger alleen maar beter te gaan.
Daarom zij ik alleen maar, dat het daarom een beta is :).

Er kunnen veel redenen zijn, dat beta9 bij jou ineens meer stroom verbruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Carlos0_0 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 19:11:
[...]

Dat jij al 10 jaar apps maakt, dat zou kunnen. geen idee wat jij voor apps heb gemaakt.
Het kwam bij mij zo over, dat je het gek vond dat beta9 zoveel meer stroom gebruikt(Bij jou telefoon).
Maar dit is toch helemaal niet gek?, het is en blijft een beta. het hoeft niet bij elke versie hoger alleen maar beter te gaan.
Daarom zij ik alleen maar, dat het daarom een beta is :).

Er kunnen veel redenen zijn, dat beta9 bij jou ineens meer stroom verbruikt.
Jij maakt het volgende topic voor de iPhone 17 neem ik aan? Top! Dan hebben we bij dezen een vrijwilliger. Scheelt mij een hoop werk. Ga ik lekker even op de achterbank zitten, kijken hoe de echte professionals het aanpakken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Dennisweb schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 19:13:
[...]

Jij maakt het volgende topic voor de iPhone 17 neem ik aan? Top! Dan hebben we bij dezen een vrijwilliger. Scheelt mij een hoop werk. Ga ik lekker even op de achterbank zitten, kijken hoe de echte professionals het aanpakken. ;)
Nee ik ga geen topic aanmaken, zou niet eens weten hoe. en wil dat ook niet eens weten ;).
Jij hoeft het ook niet te doen , ga maar lekker zit back and relax zitten kijken :).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Nou, nou, niet zo op je teentjes getrapt zijn. Als jij al zoveel ervaring hebt met beta’s, dan had je zelf ook best kunnen weten dat de vergelijking die je postte inderdaad nergens op slaat. Dan moet je achteraf niet de gebeten hond gaan uithangen als mensen je daarop wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Donstil schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 20:18:
[...]

Nou, nou, niet zo op je teentjes getrapt zijn. Als jij al zoveel ervaring hebt met beta’s, dan had je zelf ook best kunnen weten dat de vergelijking die je postte inderdaad nergens op slaat. Dan moet je achteraf niet de gebeten hond gaan uithangen als mensen je daarop wijzen.
Daar ben ik het niet met je mee eens. Zo’n onderling verschil in beta’s, een week of twee voor de general release, lijkt mij wel een probleem.

Ik ben het ronduit zat dat we elke paar weken een collectief bash-Dennisweb-momentje hebben. Dus bijt ik een keer van me af. En het is ook de reden waarom ik weinig meer voor deze community ga doen. Met name voor de kliek Apple-gebruikers die alles van Apple fantastisch vinden en totaal niet kritisch durven te kijken naar wat er niet goed is.

Het inlevingsvermogen van veel van de Tweakers in de Apple-topics is met uitzondering van een paar mensen ook wel ver te zoeken. Ik geef vaak aan waarom Liquid Glass voor mij een probleem is, maar dat wordt allemaal weggewuifd, terwijl er mensen met vestibulaire problemen zijn in Amerika die Apple er ook over schrijven.

Het laat zien dat ik echt niet zo gek ben als ik overkom. Maar door de houding van onder andere jou en @Carlos0_0 geef ik de pijp aan Maarten. Jullie maken de volgende topics en dan zal ik gerust meedoen aan de Keynote en het bestellen van de iPhone 17. Maar ik zal zéker niet meer gratis en voor niks enorme lappen tekst over Apple typen. Als Tweakers dat zo graag wil, dan betalen ze me maar. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Dennisweb schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 20:30:
[...]Als Tweakers dat zo graag wil, dan betalen ze me maar. ;)
Je kan je ook afvragen, is dat niet überhaupt hun werk?
offtopic:
Verder ben ik het wel eens met @Donstil, je reactie is begrijpelijk maar moet je ook van je af laten glijden. Niet alles is negatief hè!

[ Voor 24% gewijzigd door Toppe op 06-09-2025 20:47 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Daar ben ik het niet met je mee eens. Zo’n onderling verschil in beta’s, een week of twee voor de general release, lijkt mij wel een probleem.
Nah ik denk van niet, juist omdat er veel data vergaard wordt in de latere beta’s. Al die processen gaan eruit met de RC en dan wordt het een heel stuk beter.
Ik ben het ronduit zat dat we elke paar weken een collectief bash-Dennisweb-momentje hebben. Dus bijt ik een keer van me af.
Voelt wel een beetje als zieligheid zoeken dit, ik heb helemaal geen “bash-Dennisweb-momentjes” gezien. Maar goed, als jij je dat zo aantrekt of het zo voelt, dan is dat natuurlijk voor jou heel vervelend.
Het inlevingsvermogen van veel van de Tweakers in de Apple-topics is met uitzondering van een paar mensen ook wel ver te zoeken. Ik geef vaak aan waarom Liquid Glass voor mij een probleem is, maar dat wordt allemaal weggewuifd, terwijl er mensen met vestibulaire problemen zijn in Amerika die Apple er ook over schrijven.

Het laat zien dat ik echt niet zo gek ben als ik overkom. Maar door de houding van onder andere jou en @Carlos0_0 geef ik de pijp aan Maarten.
Ja, als jij voor de achtste keer komt vertellen dat het allemaal zo slecht is met Liquid Glass en hoe lelijk Reduced Transparency zogenaamd is, dan geloof ik dat op een gegeven moment wel inderdaad. Je gaat daarin vast medestanders vinden als je nog harder gaat zoeken, maar in dit topic waren ze er gewoon wat minder. Dat vind jij jammer en dat is begrijpelijk, maar om ons daar allemaal de schuld van te geven vind ik dan wat minder terecht.
Jullie maken de volgende topics en dan zal ik gerust meedoen aan de Keynote en het bestellen van de iPhone 17. Maar ik zal zéker niet meer gratis en voor niks enorme lappen tekst over Apple typen. Als Tweakers dat zo graag wil, dan betalen ze me maar. ;)
We maken allemaal wel eens een topic. Ik heb het jaren gedaan, Robcoenen heeft het vaak gedaan, @mprkooij doet het heel vaak en jij hebt het ook wel eens gedaan. Geen idee waarom je nu doet alsof het allemaal op jouw schouders ligt. Als ik naar de recente topics kijk, valt het allemaal wel mee en voelt het vooral als stemmingmakerij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zullen we weer ontopic? Wat is dat vloeibaar glas toch mooi he 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Tylen schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 20:52:
Zeker. Maar vraag me vooral af wanneer de Nederlandse Ai wordt vrijgegeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tylen schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 20:52:
Ik vind het nog steeds fraai, op sommige plekken is het mij nog iets te veel matglas maar verder ben ik er wel blij mee. MacOS 26 ook overigens.

Fijne updates dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Toppe schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 20:53:
[...]

Verwacht jij er veel van? Tot nu toe lijkt het hele Apple Intelligence in de engelstalige landen ook niet echt een killer functionaliteit te zijn of zo. Autocorrectie on steroids, woohoo. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Toppe schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 20:46:
[...]

Je kan je ook afvragen, is dat niet überhaupt hun werk?
offtopic:
Verder ben ik het wel eens met @Donstil, je reactie is begrijpelijk maar moet je ook van je af laten glijden. Niet alles is negatief hè!
Tja, eigenlijk ben je als copywriter gek dat je gratis een tekst voor de community schrijft. Maar als je zo denkt, had gratis open source ook nooit bestaan. Je geeft weleens wat terug aan de community. Als dat dan niet wordt gewaardeerd, dan is voor mij de kous af.

Overigens via de DM reacties ontvangen van meer mensen die de sfeer hier zat zijn. Dus ik ben echt niet de enige. Nu snap ik ook dat dit zometeen allemaal weggemodereerd wordt en ik wel een waarschuwing aan mijn broek krijg, omdat ik het minstgeliefde GoT-lid ben. En dat is prima. Maar ik wil het wel een keer gezegd hebben.

Ik heb nooit de eerste willen zijn en ik vind het prima om @mprkooij alle topics te laten openen. Heb niks tegen hem en als mensen zich hier meer senang voelen als hij het doet, vind ik het prima, hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 20:53:
[...]

Ja daar zit ik ook op te wachten, wordt er inmiddels wel een beetje gek van dat ik Engels tegen CarPlay moet praten.
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 20:56:
[...]

Verwacht jij er veel van? Tot nu toe lijkt het hele Apple Intelligence in de engelstalige landen ook niet echt een killer functionaliteit te zijn of zo. Autocorrectie on steroids, woohoo. -O-
Nou dat laten herschrijven vind ik juist wel handig, en gebruik dat Emoji combineren van iOS 26 ook dagelijks.
Dus liever in het NL dan in het Engels is hier zeker welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Donstil schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 20:58:
Nou dat laten herschrijven vind ik juist wel handig, en gebruik dat Emoji combineren van iOS 26 ook dagelijks.
Dus liever in het NL dan in het Engels is hier zeker welkom.
Tuurlijk, maar dat kan inmiddels al een aantal jaar. Het enige verschil zou dan zijn dat Apple nog enig respect heeft voor je privacy en het netjes in het besturingssysteem zit. Dus in die zin vind ik het ook een welkome aanvulling.

Ik zit vooral te wachten op de digitale assistent waar ik tegen kan praten/schrijven alsof het een echte assistent is, en dan ook echt consistent doet wat ik van zo'n assistent vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 21:02:
Ik zit vooral te wachten op de digitale assistent waar ik tegen kan praten/schrijven alsof het een echte assistent is, en dan ook echt consistent doet wat ik van zo'n assistent vraag.
Ja dat lijkt mij fantastisch handig, dat je gewoon tegen Siri zegt dat er moet gebeuren en ze dan in je apps gaat enz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Donstil schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 21:04:
[...]

Ja dat lijkt mij fantastisch handig, dat je gewoon tegen Siri zegt dat er moet gebeuren en ze dan in je apps gaat enz.
Precies dat.

"Hey Siri, vertel me eens of het straks gaat regenen onderweg en check meteen even of ik nog een mailtje heb ontvangen van Klaas. Zo ja, lees even voor wat die e-mail inhoudt. En oh ja, hoe laat worden de boodschappen bezorgd?"

En dan moet Siri gewoon weten dat ik op dinsdag met de fiets naar werk ga, Klaas een collega is van werk (en dus in de Outlook-app moet kijken) en dat ik de boodschappen via Albert Heijn doe. Zal nog wel een tijdje duren voordat we in die fase zijn. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:11
Ik heb de beta’s al heel wat weken draaien, maar voor mij is de beste feature de reduce transparency toggle ;)

De laatste week heb ik deze weer uit laten staan, maar ik kan en zal er denk ik niet aan gaan wennen. Voor mij had het een kans van slagen gehad als het allemaal wat strakker, minder rond of minder bubbly effecten had gehad. De looks van Windows Vista heeft mij destijds definitief naar OS X doen overgaan, en de looks van 26 doen mij dezelfde vibe geven.

Ik ben gebruiker sinds iPhone OS 1 en heb alle major release als een mooie stap ervaren. Al die jaren als ik van een kennis een Android in handen kreeg vroeg ik mij altijd af wanneer ze het nu eens gingen afmaken, UI/UX gezien. En ik krijg met 26 hetzelfde gevoel heel eerlijk.

Functioneel gezien is het allemaal prima in orde. Ook voor een beta draaien ze zowel op mijn iPhone 15 pro als iPad Pro M4 uitstekend. Ben in de laatste 3-4 weken ook geen enkele echte bug of problemen tegengekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
renegrunn schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 21:16:
Ik heb de beta’s al heel wat weken draaien, maar voor mij is de beste feature de reduce transparency toggle ;)

De laatste week heb ik deze weer uit laten staan, maar ik kan en zal er denk ik niet aan gaan wennen. Voor mij had het een kans van slagen gehad als het allemaal wat strakker, minder rond of minder bubbly effecten had gehad. De looks van Windows Vista heeft mij destijds definitief naar OS X doen overgaan, en de looks van 26 doen mij dezelfde vibe geven.

Ik ben gebruiker sinds iPhone OS 1 en heb alle major release als een mooie stap ervaren. Al die jaren als ik van een kennis een Android in handen kreeg vroeg ik mij altijd af wanneer ze het nu eens gingen afmaken, UI/UX gezien. En ik krijg met 26 hetzelfde gevoel heel eerlijk.

Functioneel gezien is het allemaal prima in orde. Ook voor een beta draaien ze zowel op mijn iPhone 15 pro als iPad Pro M4 uitstekend. Ben in de laatste 3-4 weken ook geen enkele echte bug of problemen tegengekomen.
Ik zie dat Liquid Glass niet eens meer. Het is weer een volgende versie van iOS geworden. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 21:24:
[...]

Ik zie dat Liquid Glass niet eens meer. Het is weer een volgende versie van iOS geworden. _O-
Moet je eens een 18.x apparaat pakken, dan zie je hoe gedateerd dat ineens oogt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:11
Donstil schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 21:28:
[...]
Moet je eens een 18.x apparaat pakken, dan zie je hoe gedateerd dat ineens oogt.
Grappig hoe een ieder dat anders kan beleven. De iPhone van vriendin en iPad dochter hebben nog iOS 18. Zie er voor mij als een volwassen en ‘serieus’ OS uit :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

renegrunn schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 21:37:
[...]

Grappig hoe een ieder dat anders kan beleven. De iPhone van vriendin en iPad dochter hebben nog iOS 18. Zie er voor mij als een volwassen en ‘serieus’ OS uit :P
18, klinkt als 8 versies geleden :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
[...]

Merk amper schil tussen mijn iPad en iPhone, iPad met io26 en iPhone met ios18 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Het is moderner en verfrissend, maar het is voor mij ook niet veel meer dan een skin.

Maar ja, is het ook niet gewoon een beetje uitontwikkeld allemaal na bijna 20 jaar?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
[...]

Mag ook gedateerd ogen van mij. Het mooiste van iOS/iPadOS vind ik juist dat het zich niet prominent opdringt. Klinkt wellicht wat zweverig, maar het voelt voor mij alsof het zich dienstbaar opstelt aan mij als gebruiker zonder aandacht te vragen voor enig pracht en praal. Al die apparaten zijn een middel en niet een doel op zich. Of klinkt dit heel raar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
THE_BASE schreef op zondag 7 september 2025 @ 08:44:
Het is moderner en verfrissend, maar het is voor mij ook niet veel meer dan een skin.

Maar ja, is het ook niet gewoon een beetje uitontwikkeld allemaal na bijna 20 jaar?
Wat mij betreft wel. Ik verwacht dat functionaliteit en werking nog zullen wijzigen wanneer de hardware verandert. Dat zie je ook bij de Vision Pro waar ontwikkelaars opnieuw worden geprikkeld om na te denken over gebruikersgemak. Een foldable iPhone zou misschien opnieuw iets kunnen brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb een fundamenteel probleem met Siri/Apple Intelligence in mijn message apps.

Zakelijke communicatie kan ik nog wat mee, hoewel ik de tone of voice van Siri echt super-corporate vind. Kies liever voor mijn eigen stijl, maar goed, niet iedereen voelt zich comfortabel in die context.

Maar over mijn lijk dat een AI gaat bepalen hoe ik met mijn vrienden, familie en laat staan met mijn partner communiceer!

Dat voelt als zo'n inbreuk in een intieme relatie! Wij praten met elkaar op de manier die we praten, niet in gemeenplaatsen, dankuwel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Keypunchie schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:20:
Ik heb een fundamenteel probleem met Siri/Apple Intelligence in mijn message apps.

Zakelijke communicatie kan ik nog wat mee, hoewel ik de tone of voice van Siri echt super-corporate vind. Kies liever voor mijn eigen stijl, maar goed, niet iedereen voelt zich comfortabel in die context.

Maar over mijn lijk dat een AI gaat bepalen hoe ik met mijn vrienden, familie en laat staan met mijn partner communiceer!

Dat voelt als zo'n inbreuk in een intieme relatie! Wij praten met elkaar op de manier die we praten, niet in gemeenplaatsen, dankuwel!
Niemand die jou verplicht het te gebruiken. Daarbij kan je ook gewoon via Siri de zin zeggen die je wilt sturen dus ik snap je probleem niet helemaal?

Tekstuele communicatie is doorgaans sowieso emotieloos dus in dat op zicht veranderd er weinig.

Die ‘inbreuk’ die je voelt sta je zelf toe, niet Ai.

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 07-09-2025 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostHex
  • Registratie: Juli 2025
  • Nu online
Gebruik gewoon ChatGPT die voice-chatoptie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
Ik heb het dan ook uitstaan! ik bedoel de “suggestions”. En nee, Siri spraakbericht snapt geen moer van wat ik met mijn partner bespreek, want wij hebben ook onze eigen woorden en spellingen (zeker als we bijvoorbeeld elkaar berichten sturen wat we ons inbeelden wat onze hond denkt. Die “praat” dan namelijk in een hondentaaltje…)

[ Voor 90% gewijzigd door Keypunchie op 07-09-2025 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Keypunchie schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:18:
Ik heb het dan ook uitstaan! ik bedoel de “suggestions”. En nee, Siri spraakbericht snapt geen moer van wat ik met mijn partner bespreek, want wij hebben ook onze eigen woorden en spellingen (zeker als we bijvoorbeeld elkaar berichten sturen wat we ons inbeelden wat onze hond denkt. Die “praat” dan namelijk in een hondentaaltje…)
Straks als AI-assistenten een beetje gemeengoed zijn en daadwerkelijk context begrijpen dan denk je hier geen seconde meer aan.

Oppassen dat je straks niet zelf de generatie wordt die niets met computers te maken wil hebben. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:30
Maak zelf nog geen gebruik van Siri en Apple
Intelligence zoals @Keypunchie Maar kan me er het e.e.a wel bij voorstellen. Ben zelf Limburger dus mijn dialect of lokale woorden zal Siri niet (denk nooit) gaan begrijpen. Moet nu al ABN spreken om me verstaanbaar te maken voor Siri. Is het hinderlijk? Een beetje. Stoor ik me eraan? Misschien soms. Maar ben er zelf altijd bij om te bepalen of ik het gebruik of niet. Maar er hier over klagen zal geen zin hebben. Ligt aan mezelf en aan Siri. 😉

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittavic
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
In de kast heb ik nog een iPhone XS liggen. Ik dacht eraan om alvast mijn 15 Pro Max te verkopen en dan deze even te gebruiken totdat ik de 17 Pro in huis heb. Maar de XS gaat niet verder dan IOS 18. De 17 Pro wordt natuurlijk geleverd met IOS 26. Lukt het dan nog wel om mijn reservekopie terug te zetten op de nieuwe telefoon ondanks IOS 26? Er staat me iets bij dat de iPhone waar je je reservekopie op wilt zetten minimaal dezelfde versie moet hebben of nieuwer. Ik wil het even zeker weten voordat ik actie onderneem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mittavic schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:41:
In de kast heb ik nog een iPhone XS liggen. Ik dacht eraan om alvast mijn 15 Pro Max te verkopen en dan deze even te gebruiken totdat ik de 17 Pro in huis heb. Maar de XS gaat niet verder dan IOS 18. De 17 Pro wordt natuurlijk geleverd met IOS 26. Lukt het dan nog wel om mijn reservekopie terug te zetten op de nieuwe telefoon ondanks IOS 26? Er staat me iets bij dat de iPhone waar je je reservekopie op wilt zetten minimaal dezelfde versie moet hebben of nieuwer. Ik wil het even zeker weten voordat ik actie onderneem.
Ja hoor dat is geen probleem! Officieel is het dezelfde versie of nieuwer inderdaad, nieuwer op het apparaat waar de back-up op hersteld gaat worden.

Edit: Overigens is dit nu nog het beta topic natuurlijk, dus voor de volledigheid: nu een iOS 26 beta draaien en die back-up op een XR met iOS18 zetten kan niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 07-09-2025 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:17
Mittavic schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:41:
Als je 15 nu op iOS18 staat is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittavic
  • Nu online
Dennisdn schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:44:
[...]

Als je 15 nu op iOS18 staat is het geen probleem.
Ja, staat inderdaad op 18. Dus wordt dan van 15 PM met 18 naar een XS. Dan vanaf XS met 18 naar 17 PRO waar 26 op staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mittavic
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:44:
[...]

Ja hoor dat is geen probleem! Officieel is het dezelfde versie of nieuwer inderdaad, nieuwer op het apparaat waar de back-up op hersteld gaat worden.

Edit: Overigens is dit nu nog het beta topic natuurlijk, dus voor de volledigheid: nu een iOS 26 beta draaien en die back-up op een XR met iOS18 zetten kan niet.
Fijn! Dan kan ik actie ondernemen met de verkoop van mijn 15 PM.

Nee precies dat begreep ik wel al. Heb alleen de beta op mijn ipad pro. Bewust nog even gewacht met mijn iphone en maar goed ook dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 22:46
TheKerremenke schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:04:
Intelligence zoals @Keypunchie Maar kan me er het e.e.a wel bij voorstellen. Ben zelf Limburger dus mijn dialect of lokale woorden zal Siri niet (denk nooit) gaan begrijpen. Moet nu al ABN spreken om me verstaanbaar te maken voor Siri. Is het hinderlijk? Een beetje. Stoor ik me eraan? Misschien soms. Maar ben er zelf altijd bij om te bepalen of ik het gebruik of niet. Maar er hier over klagen zal geen zin hebben. Ligt aan mezelf en aan Siri. 😉
Ai gaat zeker Limburgs begrijpen op termijn. ChatGPT kan het al, hetzij alle stadsdialecten door elkaar. Na verloop van tijd kan ChatGPT ook deze onderscheiden. De vraag is meer of Siri dit gaat kunnen met het huidige privacybeleid en achterstand vergeleken met chatGPT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

TheKerremenke schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:04:
Dat probleem heb je denk ik met elk dialect wel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zou dit de rc zijn waar we nu op draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:44:
Zou dit de rc zijn waar we nu op draaien?
Nee morgen na de Keynote de RC, achtergrond processen eruit enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:00:
[...]

Dat probleem heb je denk ik met elk dialect wel…
Ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Donstil schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:45:
[...]

Nee morgen na de Keynote de RC, achtergrond processen eruit enz.
Ik heb de updates uitstaan. Zodra de officiële versie er is ga ik direct daarheen. (Zit tussen de oortjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Laatst online: 10:00
Nog geen RC versie??

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:17
Jawel…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGDbzHEg5IaKmiWUbBy1XaJkues=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dbSsm1LbA0N4bh6ADd8trgax.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Dennisdn op 09-09-2025 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZoIJv1qP66SVVmyeAxPMGo6cFUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eFi4KZV7KFXQJHo3rak2OVc8.jpg?f=fotoalbum_large

Goed irritante bug wel in de laatste beta 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Mooi zal ik mijn iPhone vast eens bijwerken vanaf ios18 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:15
Xcode ook de RC uit

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molukker
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10:39
Zie de .ipsw helaas nog niet in de portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostHex
  • Nu online
Nu ook aan het updaten, daarna hopelijk ook de WatchOS 26 al RC (kan ik nu nog niet zien, maar lijkt me wel).

Na deze RC, kan je de developer-switch gewoon toch uitzetten en dan krijg je weer netjes gewoon de normale patches tzt of moest dat ook alweer anders? of moet ik de developer-profile echt weggooien?

[ Voor 17% gewijzigd door FrostHex op 09-09-2025 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Laatst online: 09:42
Gek ik kan me herinneren dat je altijd een Release Candidate optie krijgt in het menu van beta's kiezen. Blijkbaar krijg je nu gewoon de laatste versie als developer beta binnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
FrostHex schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:53:
[...]

Nu ook aan het updaten, daarna hopelijk ook de WatchOS 26 al RC (kan ik nu nog niet zien, maar lijkt me wel).

Na deze RC, kan je de developer-switch gewoon toch uitzetten en dan krijg je weer netjes gewoon de normale patches tzt of moest dat ook alweer anders?
WatchOS 26 RC is er inmiddels ook. :)

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:32
Morgen dan de publieke versie? Heb beta nu uit staan

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:38
SuperVeloce schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:55:
Morgen dan de publieke versie? Heb beta nu uit staan
Nee meestal week na het event, thans zo ging het in voorgaande jaren altijd

volgende week dinsdag dus

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 09:47
Live Translation with AirPods works on AirPods 4 with Active Noise Cancellation and AirPods Pro 2 and later

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrostHex
  • Nu online
Ik heb de eerdere beta's niet gedraaid, dus dit wordt nu de eerste echte kennismaking met iOS26 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:43
matthijst schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:57:
Live Translation with AirPods works on AirPods 4 with Active Noise Cancellation and AirPods Pro 2 and later
Nog een reden minder om te upgraden :D

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrostHex
  • Nu online
Update is binnen, voorbereiden ook klaar. Update geverifieerd. Reboot en nu bezig installing. Tweede reboot gehad. Nu verder installing. Derde reboot gehad en nu klaar :D

[ Voor 57% gewijzigd door FrostHex op 09-09-2025 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 23:44
FrostHex schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:02:
Update is binnen, voorbereiden ook klaar. Update geverifieerd. Reboot en nu bezig installing. Tweede reboot gehad. Nu verder installing. Derde reboot gehad en nu klaar :D
Via beta kanaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:44
Benieuwd per wanneer dan nu de Apple intelligentie in het Nederlands komt.
Nu nog niets….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:22

Cordon

Lievelings jankert

Andre_J schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:41:
Benieuwd per wanneer dan nu de Apple intelligentie in het Nederlands komt.
Nu nog niets….
26.1/26.2 pas, zo ongeveer? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Slaapscore en hypertensie zitten in de RC bèta.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:01
Is Tahoe al een beetje stabiel? En is daar nu ook de RC voor uit?

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009

Cordon

Lievelings jankert

Knoezelbos schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:51:
Is Tahoe al een beetje stabiel? En is daar nu ook de RC voor uit?
Daar is een ander topic voor, maar is behoorlijk stabiel, maar het is soms wel een allegaartje van ronde hoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Die RC is stukken vloeiender dan beta 9 in elk geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 22:03:
Kuch, achtergrond processen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 22:17:
[...]

Kuch, achtergrond processen.
Ah, normaal stap ik pas in bij RC. Nu snap ik weer waarom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:07
THE_BASE schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 22:03:
Behoorlijk idd. Merk het direct!

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb iemand van “het normale volk” zojuist de RC laten installeren.
Kreeg dit terug:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUMkwvylHMPD5RpDFckuf6isklo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6pARAd0LJhi87EoFPR4bHPSF.jpg?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd hoe dat bij de rest gaat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Net de RC geïnstalleerd. Wel iets mooier, maar verder weinig verschil toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
giantgiantus schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 22:37:
Net de RC geïnstalleerd. Wel iets mooier, maar verder weinig verschil toch?
Zullen heel wat achtergrond processen uit zijn gesloopt (feedback app is denk ik ook verdwenen) die de telefoon toch trager en warmer maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
mprkooij schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 22:39:
[...]

Zullen heel wat achtergrond processen uit zijn gesloopt (feedback app is denk ik ook verdwenen) die de telefoon toch trager en warmer maakte.
Bedoelde tov iOS 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
mprkooij schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 22:39:
[...]

Kan dat ook het issue zijn waardoor mijn iPhone veel te warm wordt tijdens draadloos opladen in de auto? Vandaag voor het eerst en toevallig vorige week beta 9 geïnstalleerd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:36
Durf ik m’n 16 Pro hier op vakantie te updaten naar iOS 26 RC?
YOLO? :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:32
Rivanov schreef op woensdag 10 september 2025 @ 05:01:
Kan gewoon. Zelfs eerste beta werkte prima zonder gedoe

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tuuuurlijk .

Of heb je geen mac bij om te kunnen recoveren :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacArnold
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:52
Gisteren iPhone 13 Mini (met verse accu) geüpdatet van iOS18.6 naar iOS 26 RC: buttery smooth. Kan niet anders zeggen. Wel benieuwd wat accuduur op langere termijn doet…we'll see.

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bluetooth LE Audio is vanaf Bluetooth versie 5.2 opgenomen in de Bluetooth standaard.
Met Bluetooth LE Audio, dat gebruik maakt van de codec LC3, wordt een flinke kwaliteitsverbetering bereikt bij het streamen van audio. Bijvoorbeeld bij het streamen naar hoorapparaten.

Moderne hoorapparaten beschikken over Bluetooth LE Audio.
Apple heeft Bluetooth LE Audio echter tot nu toe niet gefaciliteerd op de iPhone.
Is dat met de komst van iOS26 en/of de iPhone 17 thans wel het geval?

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

• Rivanov
Donstil schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:39:
[...]

Tuuuurlijk .

Of heb je geen mac bij om te kunnen recoveren :P
Nee. ;)
Wel een iPad Pro die de beta al had draaien en nu ook de RC.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ja dat is echt wel veilig. 100% garanties heb je niet maar dit is wel heel erg vergelijkbaar met de go live deployment. Het idee is tenslotte dat de RC is wat released gaat worden.

Ik zou m aandurven.
Mijn 16 pro is er blij mee ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Hann1BaL op 10-09-2025 17:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Mijn 15 Pro draait er ook lekker op. Snappier :)

• Keypunchie
  • Niet online
MacArnold schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:01:
Gisteren iPhone 13 Mini (met verse accu) geüpdatet van iOS18.6 naar iOS 26 RC: buttery smooth. Kan niet anders zeggen. Wel benieuwd wat accuduur op langere termijn doet…we'll see.
Ik heb ook een 13 mini, maar dan met licht gegaarde batterij (86%). iOS 26 is niet merkbaar beter of slechter. Als ik hem veel gebruik, moet ik bijladen, als ik hem niet veel gebruik haal ik het einde van de dag/begin van de avond.

Ik heb wel een automation die op 33% low power mode inschakelt, Dat is voor mij altijd het teken dat ik ff in een lader moet knallen… maar zo niet dan red ik het met licht gebruik nog wel 3-5 uur, ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Met beta 9 zat ik om 18 uur al op 30% terwijl ik amper iets deed. Nu met RC zit ik rond 18 uur op 55% en dat is een flinke vooruitgang. Zoals @Donstil al zei: achtergrondprocessen eruit gesloopt.

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:58:
Met beta 9 zat ik om 18 uur al op 30% terwijl ik amper iets deed. Nu met RC zit ik rond 18 uur op 55% en dat is een flinke vooruitgang. Zoals @Donstil al zei: achtergrondprocessen eruit gesloopt.
Ja hier ook wel beter, 5% nu op 16 pro, maar weinig teams vandaag dat scheelt zo 20%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:04:
[...]

Ja hier ook wel beter, 5% nu op 16 pro, maar weinig teams vandaag dat scheelt zo 20%.
Verslaafde. Ik 89% op pro Max. Teams is inderdaad verschrikkelijk. Trekt m’n iPhone ook rap leeg.

[ Voor 12% gewijzigd door giantgiantus op 10-09-2025 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

MacRumors: Sleep Score is ook beschikbaar voor oudere Apple Watches (wel in iOS 26).

Gelijk even opgezocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5V7b7qEnxr6dzKj_AvIGnic_7Pw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jf3arbuVUS6nRIKq0IHQEEMk.jpg?f=fotoalbum_large

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Here we go! Lekker traag hotel WiFi hier in Banff. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2FNjlc_pEu9OzItotP9eDYflrqc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HYpbDAd6f790tzTdkJhDqIrE.png?f=fotoalbum_large

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:40
Hier is het probleem met siri en carplay in mijn bmw nog steeds aanwezig, ook in de RC. BMW software heeft ondertussen ook een update gehad maar het blijft hetzelfde: siri doet carplay elke keer crashen en is compleet onbruikbaar.

Ik blijf maar feedback sturen want vind dit wel een kwalijk probleem eigenlijk… ( maar ik weet dat ik hier de enige ben met dat probleem)

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:07
nokie schreef op donderdag 11 september 2025 @ 07:01:
Hier is het probleem met siri en carplay in mijn bmw nog steeds aanwezig, ook in de RC. BMW software heeft ondertussen ook een update gehad maar het blijft hetzelfde: siri doet carplay elke keer crashen en is compleet onbruikbaar.

Ik blijf maar feedback sturen want vind dit wel een kwalijk probleem eigenlijk… ( maar ik weet dat ik hier de enige ben met dat probleem)
iOS26 is dan ook nog niet officieel uit. Dus BMW heeft feitelijk nog een paar dagen ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb nu weer op alle apparaten het beta profiel uitgezet en ga weer verder met officiele releases van *OS26. Draait als een zonnetje op watch9, ipad pro M1 en iPhone 16 pro.
Ik vind vooral nu de immersive view met fotos (ook op je lockscreen) erg leuk.
De knoppen met Carplay zijn een stuk duidelijker door de diepteweergave.
De exercises/activities lijst op de Apple Watch is beter vorm gegeven

Verder heb ik nog steeds apps icons die in een folder (dus klein) wit worden weergegeven en als je de folder opent alsnog dark icon laten zien.

Eerlijk gezegd verder allemaal niet zo revolutionair. :) Prima
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!