Kijk er dit jaar toch iets meer naar uit als anders.... Zooo benieuwd of de Air een AOD gaat krijgen (voor mij de laatste dealbreaker)
Dat sowieso, maar ook hoe de camera is. Ik merk dat ik de camera’s van de Pro niet maximaal gebruik, maar wil ook niet teveel stappen terug doen qua specs.Dennisdn schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:43:
[...]
Kijk er dit jaar toch iets meer naar uit als anders.... Zooo benieuwd of de Air een AOD gaat krijgen (voor mij de laatste dealbreaker)
Daarbij gezegd: Air staat bij MacBook voor instap (nu nog), Air staat bij iPad voor middensegment, waar staat het dan bij de iPhone voor?
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ja die Air moet ik ook hebben, voor mij ook AOD en die enkele camera moet dezelfde zijn als de wide van de huidige pro of 17pro. Dan ga ik ervoor, ultra-wide en zoom gebruik ik eigenlijk nooit, kleinere accu kan ik ook mee leven want de pro’s moet ik toch ook al bijladen.Dennisdn schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:43:
[...]
Ik vind het ook wel goed klinken dat het scherm formaat precies tussen de pro en pro max in gaan zitten.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Voor de camera heb ik mij er al bij neergelegd de consessie te doen. Het lijkt er nu op dat de camera best aardig is met dezelfde hoofdcamera als in de rest van lineup, alleen niet het maximaal inzoomen enzo van de Pro. Ik verwacht dat ze hem nu tussen de "normale" en de Pro positioneren en dat ie volgend jaar de rol van de "normale" overneemt als ze de Fold in de line-up gaan zettenTHE_BASE schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:45:
[...]
Dat sowieso, maar ook hoe de camera is. Ik merk dat ik de camera’s van de Pro niet maximaal gebruik, maar wil ook niet teveel stappen terug doen qua specs.
Daarbij gezegd: Air staat bij MacBook voor instap (nu nog), Air staat bij iPad voor middensegment, waar staat het dan bij de iPhone voor?
Vraag mij nog steeds een beetje af of dat Air verhaal wel gaat kloppen.THE_BASE schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:45:
[...]
Dat sowieso, maar ook hoe de camera is. Ik merk dat ik de camera’s van de Pro niet maximaal gebruik, maar wil ook niet teveel stappen terug doen qua specs.
Maak dat ding van titanium ipv aluminium en je kunt er met AOD/120hz en wat camera;s minder toch makkelijk het ultra label op plakken zou je zeggen.
Zo maar die Fold moet ik helemaal zegDennisdn schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:48:
[...]
Voor de camera heb ik mij er al bij neergelegd de consessie te doen. Het lijkt er nu op dat de camera best aardig is met dezelfde hoofdcamera als in de rest van lineup, alleen niet het maximaal inzoomen enzo van de Pro. Ik verwacht dat ze hem nu tussen de "normale" en de Pro positioneren en dat ie volgend jaar de rol van de "normale" overneemt als ze de Fold in de line-up gaan zetten
Een iPad Mini voor in je broekzak, shut up and take my money.
Nou, ik zat toevallig gister even met die nieuwste Samsung van een maatje te spelen, heel mooi apparaat, maar ik vroeg mij juist af wat ik ermee moet: buiten heb ik geen iPad nodig, en op de bank ligt de Pro binnen handbereik.... (Al verwacht ik dat de "ik-wil-hem-gewoon-factor" wel weer gaat winnen...)Donstil schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:50:
[...]
Zo maar die Fold moet ik helemaal zeg![]()
Een iPad Mini voor in je broekzak, shut up and take my money.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 19-08-2025 07:53 ]
Ja he wie koopt er nou wat hij nodig heeftDennisdn schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:52:
[...]
Nou, ik zat toevallig gister even met die nieuwste Samsung van een maatje te spelen, heel mooi apparaat, maar ik vroeg mij juist af wat ik ermee moet: buiten heb ik geen iPad nodig, en op de bank ligt de Pro binnen handbereik....
Maar mij lijkt de extra screen real estate juist wel lekker voor veel zaken, E-Mail, teams, surfen on the go, dat soort werk. Lees: Reels swipen.
Zit van 30 augustus t/m 22 september in USA & Canada. Dus ben benieuwd of ik daar ben met de release.
Met de huidige koers kan het interessant zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 19-08-2025 08:42 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hou wel rekening met State en/of Sales Tax en minder garantie.Rivanov schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:42:
Zit van 30 augustus t/m 22 september in USA & Canada. Dus ben benieuwd of ik daar ben met de release.
Was vorige week bij Apple Visitor Center naast Apple Loop, qua prijzen scheelde het amper met NL.
Voorbeeld:
Apple AirPods Max = $549
Sales tax = $51.47
Total = $600.47
Wisselkoers = 514,37 Euro
500,95 Euro volgens Pricewatch: uitvoering: Apple AirPods Max - USB-C (Zwart)
iPhone 16 Pro Max 256GB Desert Titanium = $1,199.00
Sales tax = $112.41
Total = $1,311.41
Wisselkoers = 1.123,38 Euro
1244 Euro volgens Pricewatch: uitvoering: Apple iPhone 16 Pro Max, 256GB opslag Brons
Op US Apple Watches kun je geek NL sim activeren, kan ook een overweging zijn om die te laten liggen.Rivanov schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:42:
Hoef ook geen nieuwe Watch. M'n zwarte Ultra 2 doet het nog perfect.basmq schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:13:
[...]
Op US Apple Watches kun je geek NL sim activeren, kan ook een overweging zijn om die te laten liggen.
Enkel de 17 Pro.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
I know. Washington State (USA) heeft 6.5%. En British Columbia (Canada) heeft 5% GST.makooy schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:10:
[...]
Hou wel rekening met State en/of Sales Tax en minder garantie.
Was vorige week bij Apple Visitor Center naast Apple Loop, qua prijzen scheelde het amper met NL.
Voorbeeld:
Apple AirPods Max = $549
Sales tax = $51.47
Total = $600.47
Sales tax = $112.41
Total = $1,311.41
1244 Euro volgens Pricewatch: uitvoering: Apple iPhone 16 Pro Max, 256GB opslag Brons
Zodra de fold er komt bestel ik hem direct. En idd voor de reels en de pron natuurlijkDonstil schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:54:
[...]
Ja he wie koopt er nou wat hij nodig heeft
Maar mij lijkt de extra screen real estate juist wel lekker voor veel zaken, E-Mail, teams, surfen on the go, dat soort werk. Lees: Reels swipen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Merk juist dat ik mijn Nikon's steeds meer thuis laat en de camera's van de Pro gebruik!Donstil schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:46:
[...]
Ja die Air moet ik ook hebben, voor mij ook AOD en die enkele camera moet dezelfde zijn als de wide van de huidige pro of 17pro. Dan ga ik ervoor, ultra-wide en zoom gebruik ik eigenlijk nooit, kleinere accu kan ik ook mee leven want de pro’s moet ik toch ook al bijladen.
Ik vind het ook wel goed klinken dat het scherm formaat precies tussen de pro en pro max in gaan zitten.
Bing
Dat is al sinds wij kinderen hebben zo. Dan ben je altijd te laat met je “Nikon”. Dacht in begin de zoom te missen, maar ook zelden dat ik daar tegenaan liep. Afgelopen vakantie wel (safari) maar daar had ik al op voorgesorteerd.bing69 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:33:
[...]
Merk juist dat ik mijn Nikon's steeds meer thuis laat en de camera's van de Pro gebruik!
Daarom dit keer ook echt aan het uitkijken naar de 17Pro want als die echt 8x optische zoom krijgt, wordt het weer minder noodzakelijk

Mijn boefje is liev!
Plus 21% BTW op Schiphol afrekenen….makooy schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:10:
[...]
Hou wel rekening met State en/of Sales Tax en minder garantie.
Voorbeeld:
Apple AirPods Max = $549
Sales tax = $51.47
Total = $600.47
Sales tax = $112.41
Total = $1,311.41
Ik ga niet uit van belastdingontduiking.JB schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:08:
[...]
Want? Jij loopt met je doosje in de hand, door de paspoortcontroles?
@Rivanov natuurlijk ook niet. Die gaat braaf aangevenDennisdn schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:10:
[...]
Ik ga niet uit van belastdingontduiking.
Mijn boefje is liev!
De AirPods Pro 2 zijn momenteel bij de grotere ketens in de aanbieding.Rivanov schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:42:
Vorige week deze gekocht bij BestBuy voor $169,99 en met de huidige wisselkoers is dat minder dan €160 incl. salestax.
Die heb ik al sinds release.Marco schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:21:
[...]
De AirPods Pro 2 zijn momenteel bij de grotere ketens in de aanbieding.
Vorige week deze gekocht bij BestBuy voor $169,99 en met de huidige wisselkoers is dat minder dan €160 incl. salestax.
Wacht op de AirPods Pro 3.
De PB4 release lost het probleem met VPN profiles op die ik had op de voorgaande PB.
Zie ook mijn vorige post hier.
Dat is erg fijn. Ook lijkt PB4 weer meer smooth op mijn iPad Pro M1
Zie ook mijn vorige post hier.
Dat is erg fijn. Ook lijkt PB4 weer meer smooth op mijn iPad Pro M1
Ik schiet tegenwoordig weer op film, dus de iPhone wordt alleen nog maar voor kiekjes gebruikt die prima gaan kunnen op een 17 Air.bing69 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:33:
[...]
Merk juist dat ik mijn Nikon's steeds meer thuis laat en de camera's van de Pro gebruik!
Is de watchOS beta al redelijk stabiel? Iemand ervaringen? Dan knal ik die er ook op 😄
©2004
Rekening mee houden dat je deze nagenoeg niet ongedaan kunt maken. Volgens mij is terug gaan naar watchOS 18 geen optie…hk12nl schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:31:
Is de watchOS beta al redelijk stabiel? Iemand ervaringen? Dan knal ik die er ook op 😄
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Draai hem sinds beta 1 op een ultra en is wel goed te doen. Maar vernieuwingen zijn marginaal dus de moeite is het eigenlijk niet waard.hk12nl schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:31:
Ik heb een vraag die niet per se gerelateerd is aan de beta, maar ik heb m wel draaien.
Is het eigenlijk mogelijk als je dual sim hebt en je een focus modus aan hebt staan, dat van 1 van de 2 nummers de belletjes wel binnen komen, maar van de ander niet?
Is het eigenlijk mogelijk als je dual sim hebt en je een focus modus aan hebt staan, dat van 1 van de 2 nummers de belletjes wel binnen komen, maar van de ander niet?
Ik was wel benieuwd naar het NL toetsenbord. Ik denk dat ik de dat beste toevoeging vind.Donstil schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:48:
[...]
Draai hem sinds beta 1 op een ultra en is wel goed te doen. Maar vernieuwingen zijn marginaal dus de moeite is het eigenlijk niet waard.
©2004
Je kunt een automation maken die 1 van de 2 simkaarten uitschakelt bij gebruik van die focus.mv1 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:24:
Ik heb een vraag die niet per se gerelateerd is aan de beta, maar ik heb m wel draaien.
Weer echt analoog?? Op foto rolletjes?Donstil schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:50:
[...]
Ik schiet tegenwoordig weer op film, dus de iPhone wordt alleen nog maar voor kiekjes gebruikt die prima gaan kunnen op een 17 Air.
Bing
Je kunt hiervoor beter in [WatchOS 26] Ervaringen & Discussie kijken, aangezien dit topic voor iOS en iPadOS 26 ishk12nl schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:31:
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Nou om het on-topic te houden en daardoor voor iedereen leuk: Doordat ik nu inderdaad weer op Rolletjes (maar dan zeggen we “op film” want dat klinkt beter) fotografeer gaat de accu in iOS 26 beta7 een stuk langer mee op vakantie, mijn ervaringen daarmee zijn dus een stuk beter.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 20-08-2025 16:46 ]
Ik zie nog geen iPhone 17 topic, dus toch maar even hier. Er zijn foto's opgedoken van TechWoven cases voor iPhone 17 en als die authentiek zijn dan is dus uitgesloten dat we van iPhone 16 naar iPhone 26 gaan. 
https://www.macrumors.com...es-crossbody-strap-rumor/
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
iCulture lees je mee?Donstil schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:45:
[...]
Nou om het on-topic te houden en daardoor voor iedereen leuk: Doordat ik nu inderdaad weer op Rolletjes (maar dan zeggen we “op film” want dat klinkt beter) fotografeer gaat de accu in iOS 26 beta7 een stuk langer mee op vakantie, mijn ervaringen daarmee zijn dus een stuk beter.
Lees hier de beste tips om batterij te besparen tijdens de iOS26-beta:
Een camera, notitieblok en ansichtkaartjes meenemen en de krant lezen
En geen kleiner Dynamic Island zo te zien.THE_BASE schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 18:00:
Ik zie nog geen iPhone 17 topic, dus toch maar even hier. Er zijn foto's opgedoken van TechWoven cases voor iPhone 17 en als die authentiek zijn dan is dus uitgesloten dat we van iPhone 16 naar iPhone 26 gaan.
Zover ik weet heb ik die al sinds de eerste beta.Donstil schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 03:39:
[Afbeelding]
Is deze transparante audio player nieuw in beta 7?
Het contrast is in ieder geval een stuk beter dan de eerste beta’s.Donstil schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 03:39:
[Afbeelding]
Is deze transparante audio player nieuw in beta 7?
Have you tried turning it off and on again?
Sinds gisteren draai ik ook Beta7 op m’n 14, draait soepel, ik vind de graphics mooi om te zien en verder moet ik nog iets meer spelen.
Widgets in CarPlay vind ik een nuttige toevoeging in elk geval. Wel viel het me op dat Whatsapp niet (meer) beschikbaar is in CarPlay, iemand dat ook gemerkt of is t een bug?
Widgets in CarPlay vind ik een nuttige toevoeging in elk geval. Wel viel het me op dat Whatsapp niet (meer) beschikbaar is in CarPlay, iemand dat ook gemerkt of is t een bug?
Klinkt als een bugje. Hier werkt die prima.Stalensnuitje schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:13:
Sinds gisteren draai ik ook Beta7 op m’n 14, draait soepel, ik vind de graphics mooi om te zien en verder moet ik nog iets meer spelen.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Heb ik idd ook gemerkt, maar dat heb ik het verleden ook meermaals gehad terwijl ik niet een beta draaide. Ik vermoed dat het een Whatsapp issue is. Er stond bij mij net een update klaar voor Whatsapp, wellicht dat die dit oplost.Stalensnuitje schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:13:
Edit: bij mij idd na de update opgelost.
[ Voor 3% gewijzigd door basmq op 21-08-2025 20:16 ]
Tylen schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 07:16:
[...]
Zover ik weet heb ik die al sinds de eerste beta.
Ja ik weet eigenlijk ook niet waarom het mij nu opvalt maar het leek ineens anders.Gr4mpyC3t schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 07:54:
[...]
Het contrast is in ieder geval een stuk beter dan de eerste beta’s.
Ik snap even iets niet, bij welke achtergronden kan ik een grotere klok doen op m'n homescreen? Dit is me tot nu toe allen gelukt met de basis achtergronden van iOS26 maar niet bij eigen foto's.
Nieuwe toetsenbord is ook fijn, hopen dat dit snel bij app's van andere ontwikkelaars ook toegepast gaat worden.
Nieuwe toetsenbord is ook fijn, hopen dat dit snel bij app's van andere ontwikkelaars ook toegepast gaat worden.
Gisteren iets vreemds meegemaakt: een video opgenomen en het geluid is niet meegekomen! Heel raar.... na opnieuw opstarten van de telefoon en een nieuwe video maken is het probleem opgelost. Iemand ook meegemaakt? Heb nu meerdere video's zonder geluid...
turkeyhakan schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 20:45:
Gisteren iets vreemds meegemaakt: een video opgenomen en het geluid is niet meegekomen! Heel raar.... na opnieuw opstarten van de telefoon en een nieuwe video maken is het probleem opgelost. Iemand ook meegemaakt? Heb nu meerdere video's zonder geluid...
AppleFan2007 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 14:30:
Net toch wel een zeer vervelende bug gevonden. Gisteren naar Imagine Dragons geweest en uiteraard enkele video's gemaakt van het optreden, nu bij het herbekijken blijkt dat er geen geluid is op de video.
Vreemd genoeg kan ik het nu niet reproduceren dus het kwam gewoon op een zeer slechte timing.
Grotere klok kan alleen met het eerste lettertype, die selecteer je en ga je uit het klok lettertype venster. Daarna zie je in de rechter onderhoek een dingetje verschijnen waarmee je hem kan uitrekken.Agostino schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:35:
Ik snap even iets niet, bij welke achtergronden kan ik een grotere klok doen op m'n homescreen? Dit is me tot nu toe allen gelukt met de basis achtergronden van iOS26 maar niet bij eigen foto's.
Zit er in al die bèta’s ook al nl voor Apple intelligence ?
NeeMarioMark1541 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 17:44:
Jammer
Dat zit er dus ook niet in met de officiële release
Klopt, waarschijnlijk pas bij iOS 26.2 (die komt meestal in december)MarioMark1541 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 18:15:
[...]
Jammer
Dat zit er dus ook niet in met de officiële release
Nee helaas niet, na de slide op de WWDC is het stil gebleven.MarioMark1541 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 17:44:
[quote]Donstil schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:14:
[...]
Nee helaas niet, na de slide op de WWDC is het stil gebleven.
[/quote
Jammer dat zal dan wel in 26.2 komen ?!
[...]
[/quote
Ja zoiets of 26.4MarioMark1541 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:17:
[quote]Donstil schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:14:
[...]
[/quote
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Er is wel een bevestiging dat het voor het einde van het jaar zou komen dacht ik. Dus 26.4 is daarvoor te laat
Van beta 7, gistere 10.31 100% en nu 15% (16PM)
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Vond beta 7 heel matig met de accu, ben benieuwd wat beta8 gaat doen.
Ik heb na de update een LFP batterij in plaats van LCO en heb nu nog meer capaciteit!
Have you tried turning it off and on again?
Zou dit de laatste bèta zijn voor de golden master ? Of misschien geen veranderingen tussen nu en het event.
Denk het niet, volgende week beta 9 en aankondiging van het event, dan na de keynote de Release Candidate.Signs schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:59:
Zou dit de laatste bèta zijn voor de golden master ? Of misschien geen veranderingen tussen nu en het event.
Beta 8 nog niet geïnstalleerd maar beta 7 voelde niet alsof er nog maar een paar kleine fixes nodig waren.
Ik ben op vakantie en gebruik de camera dus relatief veel en die is bijvoorbeeld nog heel buggy.
Vond 'm ook erg warm lopen met Beta 7 wat die op Beta 5 en 6 weer niet deed.Donstil schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:31:
Vond beta 7 heel matig met de accu, ben benieuwd wat beta8 gaat doen.
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Ik denk niet dat hij daar iets zinnigs over kan roepen 1 minuut nadat hij de update gaat binnenhalen..🙈
Nog geen Nederlandse Apple Intelligence vermoed ik?
Pas bij 26.2 oftewel einde van het jaarHerax10NL schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:27:
Zucht...
Dat is de grapbob-nwk schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:23:
[...]
Ik denk niet dat hij daar iets zinnigs over kan roepen 1 minuut nadat hij de update gaat binnenhalen..🙈
PSN: Sluuz
bob-nwk schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:23:
[...]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/J1Oh63E4jIfINNq9ROppuwvE.jpg?f=user_large)
Vraag het aan Siri!?Herax10NL schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:27:
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Prachtige UI na slechts 8 bèta's.Dennisweb schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:16:
[Afbeelding]
Die eerste knop is wel lekker leesbaar. Goed design.
Zeg ook niet dat het niet mooi is. Maar ik kan die rode knop niet lezen. En dat gaat het straks wel schoppen tot in de normale release.
Nog zoiets: op beta 8 heb ik nog steeds geen wallpaper als ik ‘verminder transparantie’ aan zet. Valt me tegen, van zo’n toegankelijk bedrijf.
Ik kan het wel lezen, maar het is niet heel duidelijk.Dennisweb schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:16:
[Afbeelding]
Die eerste knop is wel lekker leesbaar. Goed design.
Alleen vraag ik me af of het geen excessen zijn, ik heb dit in het dagelijks gebruik namelijk helemaal nog niet ervaren de afgelopen maanden/weken.
Vind het in ieder geval niet iets om het hele design op af te fakkelen.
Hier wel, reduced transparency aan:Dennisweb schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:11:
[...]
Nog zoiets: op beta 8 heb ik nog steeds geen wallpaper als ik ‘verminder transparantie’ aan zet. Valt me tegen, van zo’n toegankelijk bedrijf.
/f/image/tyxr2oJQLMYc4Ywlg0M0JMZd.png?f=fotoalbum_large)
reduced transparency uit:
:strip_exif()/f/image/CTIIMaCjvi6uRuL1pDP12JxN.jpg?f=fotoalbum_large)
Zal in de final wel goed komen dus, lijkt een bugje te zijn.
Edit: Ziet er best prima uit ook “reduced transparency” nu ik er zo even doorheen klik.
[ Voor 37% gewijzigd door Donstil op 25-08-2025 23:57 ]
@Donstil Even voor het reproduceren: als je reduce transparency aanzet en dan door je notificatiescherm scrolt en dan weer teruggaat naar je homescherm, dan is je wallpaper weg, toch?
Heb dat hier ook even getest, dan is de background idd wegDennisweb schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 00:04:
@Donstil Even voor het reproduceren: als je reduce transparency aanzet en dan door je notificatiescherm scrolt en dan weer teruggaat naar je homescherm, dan is je wallpaper weg, toch?
Heb dit ook even getest en bij mij blijft de achtergrond gewoon.Dennisweb schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 00:04:
Nee dan blijft bij mij de achtergrond wel.Dennisweb schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 00:04:
iPhone 16 Pro Max toevallig?TheVMaster schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 00:13:
[...]
Heb dat hier ook even getest, dan is de background idd weg
@WayLikeMark Welk toestel heb jij?
Thanks! Ik probeer uit te vissen waarom de een er wel last van heeft en de ander niet. Beetje vreemd, dit.Donstil schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 01:12:
Ik heb een 16 pro overigens.
Hier een 15 Pro Max btwDennisweb schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 01:13:
[...]
Thanks! Ik probeer uit te vissen waarom de een er wel last van heeft en de ander niet. Beetje vreemd, dit.
iOS26 PB 5 is ook uit. 2.8gb bij mij (15 pro)
Toevallig Wallpaper blur aanstaan? Als ik die aan heb dan is mijn wallpaper weg. Maar zet ik die uit dan blijft de wallpaper. Zo te zien heeft Donstil ook geen wallpaper blur aanstaan.Dennisweb schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 01:13:
[...]
Thanks! Ik probeer uit te vissen waarom de een er wel last van heeft en de ander niet. Beetje vreemd, dit.
+5GB op de 15PMRoadRunnerRik schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 07:54:
iOS26 PB 5 is ook uit. 2.8gb bij mij (15 pro)
Ik heb inderdaad de 16 Pro MaxDennisweb schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 00:59:
[...]
iPhone 16 Pro Max toevallig?
@WayLikeMark Welk toestel heb jij?
Yep. Goede opmerking. Daar komt het inderdaad door.Psql schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:27:
[...]
Toevallig Wallpaper blur aanstaan? Als ik die aan heb dan is mijn wallpaper weg. Maar zet ik die uit dan blijft de wallpaper. Zo te zien heeft Donstil ook geen wallpaper blur aanstaan.
Waarom heb je de Hue app niet in de Woning folder staanDonstil schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:53:
[...]
Hier wel, reduced transparency aan: [Afbeelding]
reduced transparency uit: [Afbeelding]
Zal in de final wel goed komen dus, lijkt een bugje te zijn.
Edit: Ziet er best prima uit ook “reduced transparency” nu ik er zo even doorheen klik.
Omdat ik zeker het komende jaar nog vasthoud aan mijn prachtige titanium iPhone 16 pro max (zo jammer dat ze weer terug gaan naar alu), ervoor gekozen eens de beta te installeren. Heb wel gewacht tot ik terug was van vakantie en dat er al betere builds te downloaden zijn. Dus vanaf nu durf ik het wel aan.
Vind iOS 26 er, nu ik gebruik van maak, wel fijn aanvoelen. Ergens heeft het ook wel weer de feel van het design van voor iOS 7 maar dan van nu. Apps lopen soepel voor nu. Batterydrain ben ik erg benieuwd naar maar zal hopelijk inmiddels wel meevallen in pb 5. En ik heb nog geen app gehad die het niet deed.
Voor mij reden om nu ook m’n iPad Pro M1 naar iOS 26 te tillen. Ben erg benieuwd. Twijfel alleen over m’n Awu2….
Vind iOS 26 er, nu ik gebruik van maak, wel fijn aanvoelen. Ergens heeft het ook wel weer de feel van het design van voor iOS 7 maar dan van nu. Apps lopen soepel voor nu. Batterydrain ben ik erg benieuwd naar maar zal hopelijk inmiddels wel meevallen in pb 5. En ik heb nog geen app gehad die het niet deed.
Voor mij reden om nu ook m’n iPad Pro M1 naar iOS 26 te tillen. Ben erg benieuwd. Twijfel alleen over m’n Awu2….
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+
Waarom twijfelen over AWU2? Werkt prima, batterij ook goedKnoezelbos schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:01:
Omdat ik zeker het komende jaar nog vasthoud aan mijn prachtige titanium iPhone 16 pro max (zo jammer dat ze weer terug gaan naar alu), ervoor gekozen eens de beta te installeren. Heb wel gewacht tot ik terug was van vakantie en dat er al betere builds te downloaden zijn. Dus vanaf nu durf ik het wel aan.
Vind het iOS 26 er nu ik gebruik van maak wel fijn aanvoelen. Ergens heeft het ook wel weer de feel van het design van voor iOS 7 maar dan van nu. Apps lopen soepel voor nu. Batterydrain ben ik erg benieuwd naar maar zal hopelijk inmiddels wel meevallen in pb 5. En ik heb nog geen app gehad die het niet deed.
Idd, zelfs op de AWU1 werkt het erg lekker. Pff…heb (met het oog op de iPhone 17 release) de Pro Max 15 alvast in de verkoop gedaan, maar nu moet ik dus even tijdelijk naar een SE 2022. Pff..dat is wel even wennen zeg. Gelukkig is de datum bekend, dus maximaal nog twee weken met de SE op iOS26 aan de gang.SuperVeloce schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:03:
[...]
Waarom twijfelen over AWU2? Werkt prima, batterij ook goed
Ik blijf bij 16PM. Volgend jaar misschien jaar abbo
met 18PM, want 2027 misschien speciale editie ivm
20 jaar iPhone.
met 18PM, want 2027 misschien speciale editie ivm
20 jaar iPhone.
Reken maar op 3 weken, je heb geen iPhone 17 in de week van 9 septemberTheVMaster schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:53:
[...]
Idd, zelfs op de AWU1 werkt het erg lekker. Pff…heb (met het oog op de iPhone 17 release) de Pro Max 15 alvast in de verkoop gedaan, maar nu moet ik dus even tijdelijk naar een SE 2022. Pff..dat is wel even wennen zeg. Gelukkig is de datum bekend, dus maximaal nog twee weken met de SE op iOS26 aan de gang.
Ik heb er altijd wel iemand voor, mijn 16 pro was al verkocht voor ik hem binnen kreegTheVMaster schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:53:
[...]
Idd, zelfs op de AWU1 werkt het erg lekker. Pff…heb (met het oog op de iPhone 17 release) de Pro Max 15 alvast in de verkoop gedaan, maar nu moet ik dus even tijdelijk naar een SE 2022. Pff..dat is wel even wennen zeg. Gelukkig is de datum bekend, dus maximaal nog twee weken met de SE op iOS26 aan de gang.
Ik was als een van de eerste vorig jaar en had m binnen laatste weekend september. Maar het hangt helemaal af hoe snel je bent met pre order en waar vooral…TheVMaster schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:53:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Alekz87 op 27-08-2025 07:04 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Daarom ben ik blij ik niks meer hoef vanaf dag1(Op Apple gebied), en ook niet verkoop. Maar het gewoon inruil bij Apple/Coolblue/Amac bijv.
Geen geneuzel met andere telefoon of iets, of iemand vinden die het wil overnemen.
Gedaan met mijn Apple watch al vorig jaar April, Apple Watch7 ingeruild voor een Ultra2(Hiervoor de 5 en 7 direct op de release dag besteld).
Mijn Iphone15 PM maakte helaas afgelopen December een hele vieze val, waardoor een nieuwe gewoon een betere optie was.
Dus toen mij zelf maar als kerst cadeautje de 16pm gekocht(Hiervoor ook altijd release besteld), heerlijk gelijk opgehaald, in dit geval bij Coolblue. Oude inleveren heb je nog 2 weken de tijd voor ofzo,
Lekker relaxed allemaal, wellicht komt het omdat ik niet zo enthousiast meer wordt van een nieuw toestel.
Ik dacht eens van ja, waarom zou ik eigenlijk. Het is aanzetten/ back-up terugzetten. En je gaat eigenlijk verder als of je nog loopt met het oude toestel.
Zeker als je dit elk jaar doet, of zelfs elke 2 jaar. Er zijn gewoon geen verschillen te zien of merken zowat.
Maar goed ieder zo ze ding uiteraard
.
Geen geneuzel met andere telefoon of iets, of iemand vinden die het wil overnemen.
Gedaan met mijn Apple watch al vorig jaar April, Apple Watch7 ingeruild voor een Ultra2(Hiervoor de 5 en 7 direct op de release dag besteld).
Mijn Iphone15 PM maakte helaas afgelopen December een hele vieze val, waardoor een nieuwe gewoon een betere optie was.
Dus toen mij zelf maar als kerst cadeautje de 16pm gekocht(Hiervoor ook altijd release besteld), heerlijk gelijk opgehaald, in dit geval bij Coolblue. Oude inleveren heb je nog 2 weken de tijd voor ofzo,
Lekker relaxed allemaal, wellicht komt het omdat ik niet zo enthousiast meer wordt van een nieuw toestel.
Ik dacht eens van ja, waarom zou ik eigenlijk. Het is aanzetten/ back-up terugzetten. En je gaat eigenlijk verder als of je nog loopt met het oude toestel.
Zeker als je dit elk jaar doet, of zelfs elke 2 jaar. Er zijn gewoon geen verschillen te zien of merken zowat.
Maar goed ieder zo ze ding uiteraard
Deze discussie start natuurlijk ieder jaar opnieuw met precies dezelfde argumenten. De één vindt het zonde, de ander vindt het prachtig. Het is gewoon leuk speelgoedCarlos0_0 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:36:
Daarom ben ik blij ik niks meer hoef vanaf dag1(Op Apple gebied), en ook niet verkoop. Maar het gewoon inruil bij Apple/Coolblue/Amac bijv.
Maar goed ieder zo ze ding uiteraard.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Dat is natuurlijk niet zo. Sommige MFA accounts moeten opnieuw, je bankapp moet (waarschijnlijk) opnieuw. Je crypo walltets, je applepay. je andere mfa token apps etc etc. Was het maar zo makkelijk als je tiktCarlos0_0 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:36:
Maar goed ieder zo ze ding uiteraard.
Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!