En de batterijduur? Is die heel veel korter?Donstil schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 02:21:
[...]
Ja hoor kan prima, zitten geen dealbrekers meer in.
Gewoon lekker installeren.
Denk 10 minuten.turkeyhakan schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 04:30:
[...]
En de batterijduur? Is die heel veel korter?
Dat is toch echt afhankelijk van je gebruik.turkeyhakan schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 04:30:
[...]
Als ik m in vliegtuigmodus zet gaat die best lang mee
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ja, en als je hem uit zet gaat ie vast nóg langer mee...Alekz87 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 07:47:
[...]
Dat is toch echt afhankelijk van je gebruik.
Als ik m in vliegtuigmodus zet gaat die best lang mee

Ik denk dat de vraag was hoe de batterijduur is in ten opzichte van de huidige, stabiele iOS 18.6 (of ten opzichte van de vorige beta) bij vergelijkbaar gebruik...?
[ Voor 4% gewijzigd door SambalBij op 08-08-2025 07:57 ]
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Precies, lijkt mij toch een legitieme vraag na 5 beta's. :-)SambalBij schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 07:57:
[...]
Ja, en als je hem uit zet gaat ie vast nóg langer mee...![]()
Ik denk dat de vraag was hoe de batterijduur is in ten opzichte van de huidige, stabiele iOS 18.6 (of ten opzichte van de vorige beta) bij vergelijkbaar gebruik...?
Ik heb eergisteren PB 1 geinstalleerd en gisteren de PB2 eroverheen.turkeyhakan schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 04:30:
[...]
Tot nu toe is battery life redelijk slecht bij mij, maar waarschijnlijk staat er op de achtergrond nog van alles te indexeren etc.
Meestal kun je pas echt iets roepen over battery life bij een nieuwe OS update na een dag of 3 is mijn ervaring. Ik zal na het weekend nog wel even reporten.
Edit: ter vergelijking: normaal gesproken heb ik na een werkdag ongeveer 45% over einde dag, dit was de afgelopen 2 dagen 20%.
[ Voor 10% gewijzigd door bob-nwk op 08-08-2025 08:09 ]
Nu even serieus. Voor mij is het acceptabel. Ik vermoed wel iets minder, maar ik had überhaupt met mijn iPhone 15 Pro al het idee dat die wat minder werd. Dus lastig zeggen of dit aan de Beta ligt. Maar feit is; als je twijfelt, doe het niet en wacht tot GA.
Bij mij is de batterijduur (Iphone 15 Pro) met PB1 een stuk slechter, normaliter zit ik aan het einde van de dag rond de 53% en nu op 35% of zelfs iets minder.
Ga nu PB2 installeren, dus ben benieuwd!
[ Voor 13% gewijzigd door entony10 op 08-08-2025 08:44 ]
Sinds de update van mijn Iphone 15pro naar IOS 18.6 ervaar ik veel wifiproblemen. Ik lees online dat dat een meer voorkomende bug is. Iemand die al weet of en zo ja wat een eventuele oplossing is?
Dit is het IOS 26 topic...twodigits schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:10:
Sinds de update van mijn Iphone 15pro naar IOS 18.6 ervaar ik veel wifiproblemen. Ik lees online dat dat een meer voorkomende bug is. Iemand die al weet of en zo ja wat een eventuele oplossing is?
Wellicht beter hier plaatsen: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2251240
ik krijg nu voor het eerst een voicemail op IOS26 maar waar is het voicemail icoontje. ?n de oude layout stond die naast de keypad icoon.
Ik denk bij Calls, of rechts boven staan die streepjes als goed is.
Eventueel kan je hem terug switches na de oude interface, dit gaat via edit volgens mij.
Dit heb ik op mijn Ipad al gedaan, schrok mij helemaal kapot zo erg zag het eruit(Net z'n schrik als je de foto app van ios18 echt niks vind).
Eventueel kan je hem terug switches na de oude interface, dit gaat via edit volgens mij.
Dit heb ik op mijn Ipad al gedaan, schrok mij helemaal kapot zo erg zag het eruit(Net z'n schrik als je de foto app van ios18 echt niks vind).
Als je in de phone app zit bij "oproepen" kan je rechtsboven op het filter icoontje klikken en dan de klassieke weergave activeren.
Ik kan niet wennen aan de oude. Zoek mij de pest erin.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Kreeg gisteren een mail van Apple Beta Software Program <betaprogram@insideapple.apple.com>.
'Probeer de nieuwe publieke bèta's'
'Je ontvangt deze e mail als deelnemer aan het Apple Beta Software-programma.'
Eigenaardig, heb nooit deelgenomen aan enig Apple Bèta Software project.
Toevallig eens wezen neuzen op de Apple Beta website? Volgens mij is dat al genoeg.PKHS schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:40:
Kreeg gisteren een mail van Apple Beta Software Program <betaprogram@insideapple.apple.com>.
Have you tried turning it off and on again?
Je zal ooit wel eens ergens hebben doorgeklikt zonder dat nu nog te weten, je krijgt die mail niet omdat ze je zo leuk vinden natuurlijk.PKHS schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:40:
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik wou net zeggen, dat gaat toch echt niet vanzelfDonstil schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:42:
[...]
Je zal ooit wel eens ergens hebben doorgeklikt zonder dat nu nog te weten, je krijgt die mail niet omdat ze je zo leuk vinden natuurlijk.
Idempotent.
Zowel in PB1 als PB2 kan ik de ABN AMRO app niet activeren. (16 Pro).
App opnieuw installeren helpt niet.
Bij werkt het op een 16 Pro met PB2bob-nwk schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:29:
Ik loop tegen een issue aan in PB2.
Ik kan geen widgets toevoegen, ook als ik iets in de zoekbalk invul verschijnt er niets
Reboot heeft niet geholpen. Hebben anderen dit ook?
Ik heb steeds een probleem met het openen van de Camera-app. Ik krijg dan simpelweg alleen een blur te zien en verbinding met de camera’s is niet mogelijk. Daarna sluit ik de app en open ik deze weer. Dan werkt het wel.
Deze week meerdere keren mee mogen maken tijdens mijn weekje Praag.
Dit kan ik beamen. PB1 was op mijn 13 Pro echt een flinke verslechtering van de batterijduur. PB2 lijkt echter wel een stuk beter te werken op dat gebied. Sowieso vind ik dat PB2 een flink meer af al voelt. Echte issues ben ik zelf nog niet echt tegengekomen.entony10 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 08:42:
Bij mij is de batterijduur (Iphone 15 Pro) met PB1 een stuk slechter, normaliter zit ik aan het einde van de dag rond de 53% en nu op 35% of zelfs iets minder.
uhm...
iPhone Mini 13, en ik zie dat idd met de NS app en met "Social Schools" app (niet heel storend, maar wel opvallend).Meer mensen dat met beta 2 de iconen nog steeds een beetje blurry zijn?
Ik zie het nu ja. In Dark mode haarscherp de NS app.Keypunchie schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 23:08:
[...]
iPhone Mini 13, en ik zie dat idd met de NS app en met "Social Schools" app (niet heel storend, maar wel opvallend).
Dat is voor mij de nummer 1 reden om nooit een beta te installeren op de iPhone die je dagelijks gebruikt. Je hele online identiteit zit er aan vast, bank apps, DigiD, etc. Erg lastig als dat niet werkt.remmuz schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:14:
Zowel in PB1 als PB2 kan ik de ABN AMRO app niet activeren. (16 Pro).
Jup hier ook, ook als ik schakel naar de selfie-cam krijg ik best lang een zwart scherm. Ook heb ik het gevoel dat de camera een wat lager FPS heeft in de foto modus.Dennisweb schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 13:25:
Ik heb steeds een probleem met het openen van de Camera-app. Ik krijg dan simpelweg alleen een blur te zien en verbinding met de camera’s is niet mogelijk. Daarna sluit ik de app en open ik deze weer. Dan werkt het wel.
[ Voor 7% gewijzigd door Imperium op 10-08-2025 20:36 ]
Ok, ga ik even feedback inschieten. Het wordt toch wel wat hinderlijk zo.Imperium schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 20:36:
[...]
Jup hier ook, ook als ik schakel naar de selfie-cam krijg ik best lang een zwart scherm. Ook heb ik het gevoel dat de camera een wat lager FPS heeft in de foto modus.
Nu sinds vrijdag PB2 draaien op mijn telefoon, de batterijduur is een stuk beter. Eigenlijk weer normaal.entony10 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 08:42:
Heb wel flink veel WiFi issues op de één of andere manier, en merk dat sommige apps (bijv. Whatsapp, Chrome) buggy zijn en het toetsenbord lagged

Hoe is de batterij?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
vierkantcarpebios schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:11:
Hoe is de batterij?
Zo. Deze beta voelt wel heel snappy aan en het voelt ook veel meer 'af'. Nog steeds verdwijnt de wallpaper als je 'reduce transparency' aanzet. Maar ik vind de animaties om de een of andere reden minder storend. Kan er alleen niet helemaal de vinger op leggen waar dat door komt.
Jij kijkt erg scherp naar de implementatie van Liquid Glass. Nog grote wijzigingen die voor jou een positieve impact hebben?Dennisweb schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:51:
Zo. Deze beta voelt wel heel snappy aan en het voelt ook veel meer 'af'. Nog steeds verdwijnt de wallpaper als je 'reduce transparency' aanzet. Maar ik vind de animaties om de een of andere reden minder storend. Kan er alleen niet helemaal de vinger op leggen waar dat door komt.
Ooh nice. Ik had best wel wat problemen met beta 5. Vooral de accu die enorm hard ging maar ook de camera die enorm log lijkt.
Kreeg voor het eerst weer de vraag of ik Siri wil inschakelen(Na de update), heeft die lang niet meer gevraagd.
Weer niet gedaan en door gegaan, dat hoeft niet aan
.
Weer niet gedaan en door gegaan, dat hoeft niet aan
Oh gelukkig, was al bang dat je het dit keer wel had aangezet! Bedankt voor de update.Carlos0_0 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 21:05:
Kreeg voor het eerst weer de vraag of ik Siri wil inschakelen(Na de update), heeft die lang niet meer gevraagd.
Weer niet gedaan en door gegaan, dat hoeft niet aan.
Nou ja toch ook eens leuk, om te zien dat systeem weer eens wat wil activeren. behalve bij tig mensen die alles out of the Box gebruiken en ingeschakeld houden :P(Misschien toch iets aangepast ofzo dan).Gr4mpyC3t schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 21:18:
[...]
Oh gelukkig, was al bang dat je het dit keer wel had aangezet! Bedankt voor de update.
Nee hoor, ik kreeg 'm ook. Tussen Beta 5 en Beta 6 is waarschijnlijk gewerkt aan de Out Of Box Experience waar deze vraag (nog steeds) vrolijk in terugkomt. In Beta 5 zat het hele OOBE-verhaal er nog niet in.Carlos0_0 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 21:32:
[...]
Nou ja toch ook eens leuk, om te zien dat systeem weer eens wat wil activeren. behalve bij tig mensen die alles out of the Box gebruiken en ingeschakeld houden :P(Misschien toch iets aangepast ofzo dan).
Apple Changes Liquid Glass Again in iOS 26 Beta 6
[ Voor 30% gewijzigd door Carlos0_0 op 11-08-2025 21:46 ]
Grappige is op mijn iPad verdwijnt de wallpaper helemaal niet, heb verminder transparency al een paar keer aangehad(En ook bij deze update blijft de wallpaper als ik de optie inschakel).Dennisweb schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:51:
Hahahah, ja dit.Gr4mpyC3t schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 21:18:
[...]
Oh gelukkig, was al bang dat je het dit keer wel had aangezet! Bedankt voor de update.
Iemand bekend met het volgende probleem:
Zodra je geen Wi-Fi meer hebt en je telefoon moet overschakelen op mobiele data dat hij het niet pakt?
Hij geeft wel aan dat ik gewoon 5g heb, maar moet hem even in vliegtuigmodus zetten en dan werkt hij wel weer.
iPhone 15 Pro Max, DB5
Ga het zo nog indienen als feedback,
Zodra je geen Wi-Fi meer hebt en je telefoon moet overschakelen op mobiele data dat hij het niet pakt?
Hij geeft wel aan dat ik gewoon 5g heb, maar moet hem even in vliegtuigmodus zetten en dan werkt hij wel weer.
iPhone 15 Pro Max, DB5
Gisterenavond is DB6 uitgekomen. Zou die sowieso eerst installeren. Weet je zeker dat het geen storing van je provider is?NickC schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:09:
Iemand bekend met het volgende probleem:
iPhone 15 Pro Max, DB5
Ahh die had ik idd nog niet geïnstalleerd.Tdem schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:24:
[...]
Gisterenavond is DB6 uitgekomen. Zou die sowieso eerst installeren. Weet je zeker dat het geen storing van je provider is?
Maar geen storing bij m'n provider, al weet je het met odido tegenwoordig niet meer zeker. Had nadat ik vliegtuig modus aan en uit had gezet ook gewoon weer internet.
En wat ik me voor nu ook nog bedacht is dat hij verbinding maakte met Carplay.
Misschien al genoemd, maar ik heb de PB2 geinstalleerd op een ipad Pro 2021 en nu kan PIA geen VPN config profile meer aanmaken op de ipad. Ik heb online gezien dat dit ook met andere VPN oplossingen een probleem is (zoals NordVPN)
De workaround schijnt te zijn om faceID, passcode uit te zetten, dan het profiel weer te laten installeren en dan kun je faceID weer inschakelen.
Dit is wel een redelijk probleem zou ik zeggen. Iets om rekening mee te houden.
De workaround schijnt te zijn om faceID, passcode uit te zetten, dan het profiel weer te laten installeren en dan kun je faceID weer inschakelen.
Dit is wel een redelijk probleem zou ik zeggen. Iets om rekening mee te houden.
Ik hoop heel erg dat er een toggle komt om de dock kleiner te maken dan de standaard maat. Op mijn 11 inch ipad air is het net te veel ruimte wat ingenomen wordt. Of heeft iemand gezien dat die er komt?
Edit: met het gebruiken van de nieuwe window management functie*
[ Voor 14% gewijzigd door combimagnetronn op 12-08-2025 15:49 ]
Een toggle om het dock kleiner te maken gaat er deze beta ronde niet meer komen. Mocht dat überhaupt een feature worden is dat meer voor .2 of .4 schat ik zo in.combimagnetronn schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:49:
Ik hoop heel erg dat er een toggle komt om de dock kleiner te maken dan de standaard maat. Op mijn 11 inch ipad air is het net te veel ruimte wat ingenomen wordt. Of heeft iemand gezien dat die er komt?
Ik heb hem op mijn 13” pro helemaal vol gestopt, dan worden de iconen erg klein en stoort hij mij meer dan wanneer hij minder vol is en de iconen groot.
Wie weet misschien in een .x update. ik ga even kijken of dat inderdaad een optie is, de hele dock volstoppen.Donstil schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:03:
[...]
Een toggle om het dock kleiner te maken gaat er deze beta ronde niet meer komen. Mocht dat überhaupt een feature worden is dat meer voor .2 of .4 schat ik zo in.
Ik heb hem op mijn 13” pro helemaal vol gestopt, dan worden de iconen erg klein en stoort hij mij meer dan wanneer hij minder vol is en de iconen groot.
Edit: Het helpt niet voor jou, wel echt heel erg voor mij!
[ Voor 5% gewijzigd door combimagnetronn op 12-08-2025 16:16 ]
Ik wil ook een slider voor de dock grootte. Ik heb die nu bijna vol gezet zodat hij kleiner is, maar staan dan wel veel apps in.
Ik wil graag meerdere rijen en kolommen.
Zoals in Android dat je kunt aanpassen van bijv 4x4 naar 5x5 😊
Zoals in Android dat je kunt aanpassen van bijv 4x4 naar 5x5 😊
Ik heb iOS 26 beta 6 zojuist geïnstalleerd. Tot nu toe erg tevreden, ja wat kleine bugs, maar al met al erg tevreden voor zo'n drastische verandering! Ook gelijk mijn ringtone veranderd, eindelijk na volgens mij sinds de iPhone 4 :-)
Jammer dat je de datum boven de klok niet groter kunt maken.
Jammer dat je de datum boven de klok niet groter kunt maken.
[ Voor 12% gewijzigd door turkeyhakan op 14-08-2025 11:05 ]
Gisteren iPadOS 26 geïnstalleerd op m'n iPad Pro M1.
Ik krijg de iPad niet meer afgesloten, reageert niet op de gebruikelijke toetsencombinaties.
Groter probleem (waarvoor ik het ding wil herstarten) is dat hij nu geblokkeerd lijkt door een app die rechts vertikaal een centimer van het beeld inneemt met enkel een < symbool zichtbaar. Ik kan dat iets groter maken door er even op te drukken, maar dat is ook de enige mogelijke interactie.
Het menu van de openstaande apps krijg ik ook niet meer open...
Ook andere apps openen voorlopig niet.
Straks eens proberen of ik er terug meer leven in krijg door de iPad aan laptop te koppelen.
Ah en via actiemenu is er ook een aan/uit-knop, maar dat doet ook niets
Ik krijg de iPad niet meer afgesloten, reageert niet op de gebruikelijke toetsencombinaties.
Groter probleem (waarvoor ik het ding wil herstarten) is dat hij nu geblokkeerd lijkt door een app die rechts vertikaal een centimer van het beeld inneemt met enkel een < symbool zichtbaar. Ik kan dat iets groter maken door er even op te drukken, maar dat is ook de enige mogelijke interactie.
Straks eens proberen of ik er terug meer leven in krijg door de iPad aan laptop te koppelen.
volume up (kort) -> volume down (kort) en dan de aan/uit knop vasthouden totdat apple logo verschijnt werkt ook niet?BeArt schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:08:
Gisteren iPadOS 26 geïnstalleerd op m'n iPad Pro M1.
Gewoon spullen
Nee, net wel een oplossing gevonden. Ik ken de juiste termen niet maar via dat "actiemenu" heb ik side manager ofzo kunnen uitschakelen. Nu kan ik weer verder.Soepie schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:20:
[...]
volume up (kort) -> volume down (kort) en dan de aan/uit knop vasthouden totdat apple logo verschijnt werkt ook niet?
Ah, en nu werkt de toetsencombinatie ook terug om het toestel af te zetten... Zal wel een beta-dingetje zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door BeArt op 14-08-2025 13:28 ]
Nogmaals dev beta 6 beschikbaar
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
PB3 is er ook.
Al geïnstalleerd? Zit op de 1e DB6 en vind die animatie snelheden wel erg relaxed., is dit ook nog zo in de 2e DB6/ PB3?Tylen schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 19:38:
PB3 is er ook.
Anders probeer ik er nog even van te genieten, gezien ik praktisch geen problemen ervaar verder.
Ja. Loopt iid allemaal wat soepeler.Harrie-Handbak schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 20:39:
[...]
Al geïnstalleerd? Zit op de 1e DB6 en vind die animatie snelheden wel erg relaxed., is dit ook nog zo in de 2e DB6/ PB3?
Anders probeer ik er nog even van te genieten, gezien ik praktisch geen problemen ervaar verder.
PB3/DB6 (2e release) lijkt vooralsnog weer beter te zijn dan de eerste DB6. Loopt toch weer een tikkeltje soepeler op een manier.
Apple is lekker aan het finetunen. Lekker hoor
Apple is lekker aan het finetunen. Lekker hoor
Weer paar stapjes terug, DB6 v1 had een ‘c’ v2 een ‘f’.
Zucht...
Van DB6 v1 naar PB3 gegaan, blijft lekker vlot., dit mogen ze wat mij betreft erin houden. Voelt aan als een snow leopard 🐆 tweak (voor de oudjes onder ons) 🥹
Vraag mij af of dat nog wat zegt, een F was vroeger juist heel onstabiel. Die brengen ze nu echt niet uit als public beta.SgtElPotato schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 22:12:
In mijn alfabet is dat juist vooruit.SgtElPotato schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 22:12:
Het gaat alleen niet om het alfabet.
De F staat/stond voor “ver van af, erg buggy”. A en B waren (of zijn) voor bèta’s dicht bij productie kwaliteit/stabiliteit.
Ik denk niet veel meer, alhoewel we begonnen met M of N volgens mij. Maar terug van C naar F, zo voelt het niet.Donstil schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 01:11:
[...]
Vraag mij af of dat nog wat zegt, een F was vroeger juist heel onstabiel. Die brengen ze nu echt niet uit als public beta.
Zucht...
Misschien hebben ze een foutje gemaakt en de verkeerde letter gebruikt en herstellen ze dit nu, want kennelijk is er verder niks veranderd. Wellicht in de toekomst DB 7/8 met C en dus dichter bij de release.SgtElPotato schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 07:56:
[...]
Ik denk niet veel meer, alhoewel we begonnen met M of N volgens mij. Maar terug van C naar F, zo voelt het niet.
Op MacRumors schrijft men hierover op het forum:Donstil schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 07:02:
[...]
Het gaat alleen niet om het alfabet.
De F staat/stond voor “ver van af, erg buggy”. A en B waren (of zijn) voor bèta’s dicht bij productie kwaliteit/stabiliteit.
Daarmee lijkt het dus niet (direct) iets te zeggen over kwaliteit.The letter equates to the number of compiles (new tweaks or changes) to a particular build they do before completion. A=1, B=2 etc. So basically they made 3 more compiles or changes of this build (d,e,f) before they signed it off and released it.
[ Voor 5% gewijzigd door VeeGee op 15-08-2025 13:34 ]
Ik heb op mijn iPhone (15 Pro) en mijn iPad Pro zojuist een nieuwe versie van beta 6 beschikbaar gekregen. Zullen wel kleine fixes zijn voordat de nieuwe PB beschikbaar komt.
@Carlos0_0 Heb jij nog een wallpaper met Reduce Transparency?
Bij mij is hij nu compleet weg, tenzij ik het notificatie centrum bekijk. Ik heb een Ménière-aanval, dus dit is de enige manier dat ik mijn iPhone nu kan gebruiken.
Bij mij is hij nu compleet weg, tenzij ik het notificatie centrum bekijk. Ik heb een Ménière-aanval, dus dit is de enige manier dat ik mijn iPhone nu kan gebruiken.
/f/image/jzv6mvzvlfhpGrnb0bvolvrC.png?f=fotoalbum_large)
Zo ik zou instant anxiety krijgen van die 65267 ongelezen items 😝
Ja mijn eigen achtergrond blijft gewoon(op mijn iPad), ook al zet ik maak minder zuchtig aan.Dennisweb schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 20:39:
@Carlos0_0 Heb jij nog een wallpaper met Reduce Transparency?
Bij mij is hij nu compleet weg, tenzij ik het notificatie centrum bekijk. Ik heb een Ménière-aanval, dus dit is de enige manier dat ik mijn iPhone nu kan gebruiken. [Afbeelding]
Hnn. Zal wel een bug met iOS zijn, dan.Carlos0_0 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 23:16:
[...]
Ja mijn eigen achtergrond blijft gewoon(op mijn iPad), ook al zet ik maak minder zuchtig aan.
Sinds gister de sprong genomen en m'n daily 15 Pro geupdate van 18.6 naar iOS 26 PB3. Tot heden geen complicaties ondervonden met apps (ook bankapps). Lijkt allemaal wat vlotter te werken dan 18.6.
Vanochtend alleen tot de conclusie gekomen dat Windows verkenner de Iphone wel ziet alleen niet de mappen met foto's weergeeft. Dit was bij 18.6 nog wel zo. Zijn er meer pioniers die dit ondervonden hebben?
Edit: voor de duidelijkheid, probeer de 15 Pro middels de USB C kabel te verbinden met de PC (windows 11) om geschoten foto's eraf te krijgen. Verschillende USB kabels al getest, daar ligt het niet aan
Vanochtend alleen tot de conclusie gekomen dat Windows verkenner de Iphone wel ziet alleen niet de mappen met foto's weergeeft. Dit was bij 18.6 nog wel zo. Zijn er meer pioniers die dit ondervonden hebben?
Edit: voor de duidelijkheid, probeer de 15 Pro middels de USB C kabel te verbinden met de PC (windows 11) om geschoten foto's eraf te krijgen. Verschillende USB kabels al getest, daar ligt het niet aan
[ Voor 20% gewijzigd door RoadRunnerRik op 18-08-2025 12:12 ]
Vreemd, bij mij wel.RoadRunnerRik schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:55:
Sinds gister de sprong genomen en m'n daily 15 Pro geupdate van 18.6 naar iOS 26 PB3. Tot heden geen complicaties ondervonden met apps (ook bankapps). Lijkt allemaal wat vlotter te werken dan 18.6.
Hier na mijn verlof ook op mijn daily driver gezet, en deze morgen toch iets vervelend ontdekt: siri doet carplay crashen (verliest verbinding, telefoon verbindt daarna netjes opnieuw maar Siri werkt totaal niet). Herstarten en zo helpt niets, crasht gewoon elke keer opnieuw.
Heeft iemand anders dit ook? (Heb sowieso feedback aangemaakt, in mijn geval 15PM icm BMW).
Heeft iemand anders dit ook? (Heb sowieso feedback aangemaakt, in mijn geval 15PM icm BMW).
Hier werkt dat vanaf het begin gewoon goed. 15PM icm Audi.nokie schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:16:
Hier na mijn verlof ook op mijn daily driver gezet, en deze morgen toch iets vervelend ontdekt: siri doet carplay crashen (verliest verbinding, telefoon verbindt daarna netjes opnieuw maar Siri werkt totaal niet). Herstarten en zo helpt niets, crasht gewoon elke keer opnieuw.
Carplay (draadloos) werkt hier ook feilloos. 15P PB3, icm SEAT uit 2020.
Hier idem, 15Pro en 13Mini icm Volvo.Tylen schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:35:
[...]
Hier werkt dat vanaf het begin gewoon goed. 15PM icm Audi.
Mijn boefje is liev!
Iedere Beta zie ik hier updates van 10GB en terwijl bij mij het nooit meer dan 3GB is. Toch vreemd zo’n grote verschillen
Bij het zelfde, deze update voor mijn iPad 2,05gb.AppleFan2007 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:12:
Iedere Beta zie ik hier updates van 10GB en terwijl bij mij het nooit meer dan 3GB is. Toch vreemd zo’n grote verschillen
Misschien omdat mijn iPad geen ai ondersteund, dus de vernieuwingen misschien heel klein zijn ?.
[ Voor 19% gewijzigd door Carlos0_0 op 18-08-2025 19:18 ]
Paar weken geleden hebben we hier al eens alle verschillen tussen gebruikers onder elkaar gezet en het gaat Inderdaad van 2 tot voorbij 10 GB steeds. Bijzonder fenomeen….AppleFan2007 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:12:
iPhone 16 pro en iPad Air M1 lagen hierbij allebei rond de 2,6 GB dus ben niet van overtuigd dat het aan AI zou liggen.Carlos0_0 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:17:
[...]
Bij het zelfde, deze update voor mijn iPad 2,05gb.
Misschien omdat mijn iPad geen ai ondersteund, dus de vernieuwingen misschien heel klein zijn ?.
Hier telkens groter dan 10GB op 16PM. Zojuist ook met DevB7
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
16PM hier 2,86GB 🤷🏼♂️ (geen AI btw)
[ Voor 17% gewijzigd door Cardwizard op 18-08-2025 20:47 ]
NeWSJuNK schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 00:21:
[...]
Hier een Pixel 9 pro en Galaxy Classic 8 watch. 0,0 problemen. It just works 😜
offtopic:
Nieuwe poging gewaagd. Accounts instellen overgeslagen en de nieuwste apk’s gedownload. Probleem opgelost.
Nieuwe poging gewaagd. Accounts instellen overgeslagen en de nieuwste apk’s gedownload. Probleem opgelost.
iPhone 16 Pro... DevB7 hier 10,5GB.
Elke voorgaande dev beta was telkens groter dan 10GB voor mij.
Niet te verklaren... :-)
Elke voorgaande dev beta was telkens groter dan 10GB voor mij.
Niet te verklaren... :-)
Maar heb je Siri/ AI ook ingeschakeld helemaal, voor zover het in Nederland mogelijk is ?.AppleFan2007 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:21:
[...]
iPhone 16 pro en iPad Air M1 lagen hierbij allebei rond de 2,6 GB dus ben niet van overtuigd dat het aan AI zou liggen.
Heb toch sterk idee het hier aan ligt, want lees van andere ook met 16pm. en die geen AI hebben geactiveerd ook maar een gb of 2 is(Zoals @Cardwizard ).
Als je AI activeert, moet het toestel 1ste keer nog van alles downloaden achteraf. dus misschien hierdoor de beta's erna ook groter zijn(Omdat er meer valt bij te werken).
Je gaat gelijk hebben, mijn toestel staat in het Nederlands dus Apple Intelligence is helemaal niet geactiveerd.Carlos0_0 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:52:
[...]
Maar heb je Siri/ AI ook ingeschakeld helemaal, voor zover het in Nederland mogelijk is ?.
Heb toch sterk idee het hier aan ligt, want lees van andere ook met 16pm. en die geen AI hebben geactiveerd ook maar een gb of 2 is(Zoals @Cardwizard ).
Als je AI activeert, moet het toestel 1ste keer nog van alles downloaden achteraf. dus misschien hierdoor de beta's erna ook groter zijn(Omdat er meer valt bij te werken).
Zo ze zijn goed aan het doorpakken met die bèta’s. Beta6 is nog geen week oud toch?
Hoe is je batterij? En build 'a' dus redelijk dichtbij final?Donstil schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 23:07:
Zo ze zijn goed aan het doorpakken met die bèta’s. Beta6 is nog geen week oud toch?
[ Voor 8% gewijzigd door SgtElPotato op 18-08-2025 23:14 ]
Zucht...
Dat idee had ik ook jaDonstil schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 23:07:
Als ze op de avond van Keynote willen lanceren hebben ze vanaf nu ook nog maar 2 maandagen voor een betaDonstil schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 23:07:
[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 19-08-2025 07:34 ]
Ja dat is ook zo, de RC komt vaak met de Keynote of net erna idd.Dennisdn schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:32:
[...]
Als ze op de avond van Keynote willen lanceren hebben ze vanaf nu ook nog maar 2 maandagen voor een beta(ok, die keynotedatum staat nog niet maar 9 september is wel erg waarschijnlijk...)
Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!