[iOS en iPadOS 26] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:29
Het Tweakerslogo is terug in Safari :)

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 31-07-2025 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:48
Dennisdn schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 12:12:
Het Tweakerslogo is terug in Safari :)
Eindelijk nu hopen dat die niet steeds meer uitgelogd wordt want moet elke dag wel een keer opnieuw inloggen op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:46
Roy Tollenaar schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 12:24:
[...]

Eindelijk nu hopen dat die niet steeds meer uitgelogd wordt want moet elke dag wel een keer opnieuw inloggen op tweakers.
Dat heb ik dus totaal nog niet mee gemaakt met de beta.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Raf78 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:19:
Hallo,

Ik ben nieuw op deze site en nieuw met testen van béta. Hoop dat ik met mijn vraag in de juiste forum ben en hier mag stellen zonder de huisregels te overschrijden.

Ik lees overal dat het advies is om public betá te installeren op een reserve iPhone. Doet groot aantal dit ook of kan ik met gerust hart public béta ook installeren op mijn huidige iPhone 16 pro als ik wat bugs voor lief neem?

Breng ik schade aan mijn iPhone 16 pro wanneer deze op public béta draait met de bijkomende bugs, kijkend naar vastlopen, heet worden, snel lege batterij etc?

Alvast bedankt voor reactie(s)

Rafa.
Kijk Rafa het is gewoon belangrijk dat je full Yolo gaat.

Tuurlijk er werkt wel eens wat niet, of je kunt een paar weekjes niet bij je rekeningen of de app van je airco, maar dat is allemaal niet belangrijk in het leven. Je bent onboard for the ride, en dat is wat echt telt! Laat je niet afschrikken door dat politiek correcte geneuzel over beta's installeren op reserve apparaten, ga met je kop in de wind en ontdek!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Donstil schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 13:35:
[...]

Kijk Rafa het is gewoon belangrijk dat je full Yolo gaat.

Tuurlijk er werkt wel eens wat niet, of je kunt een paar weekjes niet bij je rekeningen of de app van je airco, maar dat is allemaal niet belangrijk in het leven. Je bent onboard for the ride, en dat is wat echt telt! Laat je niet afschrikken door dat politiek correcte geneuzel over beta's installeren op reserve apparaten, ga met je kop in de wind en ontdek!
Juist, ik ga al jaren full YOLO :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:07
Wat wel stuk is: de app van KLM. De knoppen werken helemaal niet en de app reageert niet.

Btw: ik heb een Pixel 9 Pro XL voor het ontwikkelen van apps (beide platforms: Android en iOS) en probeerde daar een Galaxy Watch 8 Classic aan te koppelen. Een uur mee bezig geweest. Hij raakt de verbinding tijdens het instellen steeds kwijt en daarna kloppen de pair codes niet meer. Een bekend probleem.

Snap nu waarom Apple nog steeds beter is. It just works. Ben wel weer even genezen van Android. Gebruik wel reduce transparency. Die functie is duidelijk niet af. Want mijn achtergrond verdwijnt steeds. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dennisweb schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:31:
Wat wel stuk is: de app van KLM. De knoppen werken helemaal niet en de app reageert niet.
Die werkt helemaal goed hier. Heb je wel de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Tylen schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:36:
[...]

Die werkt helemaal goed hier. Heb je wel de laatste versie?
Ja, maar even verwijderen en opnieuw installeren heeft gewerkt. Dankje! Ik ga zaterdag op vakantie, dus dan is de app wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat is overigens wel irritant 😆. Sinds de laatste update (van iOS maar ook van de KLM app) gaat het wel beter, ik kan er weer een beetje doorheen navigeren maar de app kan ook random bevriezen merkte ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:54

Btw: ik heb een Pixel 9 Pro XL voor het ontwikkelen van apps (beide platforms: Android en iOS) en probeerde daar een Galaxy Watch 8 Classic aan te koppelen. Een uur mee bezig geweest. Hij raakt de verbinding tijdens het instellen steeds kwijt en daarna kloppen de pair codes niet meer. Een bekend probleem.

Snap nu waarom Apple nog steeds beter is. It just works. Ben wel weer even genezen van Android. Gebruik wel reduce transparency. Die functie is duidelijk niet af. Want mijn achtergrond verdwijnt steeds. 😂
Hier een Pixel 9 pro en Galaxy Classic 8 watch. 0,0 problemen. It just works 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
NeWSJuNK schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 00:21:
[...]

Hier een Pixel 9 pro en Galaxy Classic 8 watch. 0,0 problemen. It just works 😜
offtopic:
Hnnn, vreemd. Het verst dat ik kwam, was ergens rond de 80% bij het instellen. Hij was daarna de verbinding kwijt en ik kreeg sindsdien alleen maar errors dat de pincodes van beide apparaten niet overeenkwamen. Alles geprobeerd. Beide apparaten resetten, opnieuw opstarten. Helemaal niks.

Ik had wel gewoon Android 16, dus ik snap het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
Is het jullie ook opgevallen dat het installeren van app updates een stuk sneller lijkt te gaan sinds beta 3 of 4 (weet ff niet meer welke). Het lijkt erop dat het proces is veranderd omdat de lijst met geupdatete apps ook anders reageert.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:23

Steeffoon

Smartphone-nerd

Misschien een stomme vraag, maar ik lees veel berichten over het Liquid Glass. Ik heb een iPad (gewoon nog met iOS 18). Ik vind persoonlijk het transparante glas-design echt lelijk, maar dat is persoonlijk.

Maar kan je liquid glass ook met een simpele druk op de knop aan- of uitzetten, dat je gewoon de normale weergave krijgt zoals je dat nu gewend bent? Ben wel benieuwd hoe dat er dan uitziet in iOS 26, als dat inderdaad kan.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:02
Steeffoon schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:53:
Misschien een stomme vraag, maar ik lees veel berichten over het Liquid Glass. Ik heb een iPad (gewoon nog met iOS 18). Ik vind persoonlijk het transparante glas-design echt lelijk, maar dat is persoonlijk.

Maar kan je liquid glass ook met een simpele druk op de knop aan- of uitzetten, dat je gewoon de normale weergave krijgt zoals je dat nu gewend bent? Ben wel benieuwd hoe dat er dan uitziet in iOS 26, als dat inderdaad kan.
Kan volgens mij niet uit. Je kan wel reduce transparancy doen

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 17:00
Maar kan je liquid glass ook met een simpele druk op de knop aan- of uitzetten, dat je gewoon de normale weergave krijgt
Dus jij denkt het beter te weten dan de mensen van Apple.... foei. ;)

Duurt altijd gewoon jaren voor ze hun "fouten" herstellen. Mijn grootste irritatie was de introductie van de multitasking functie. Hoe vaak ik mijn ouders (en een hele sloot aan ouderen) heb moeten uitleggen dat ze per ongeluk meerdere windows van dezelfde app hadden geopend is niet te tellen. Ongekend lompe implementatie ook op iPad's die helemaal niet in staat waren om fatsoenlijk te multitasken. En dan pas na jaren de optie om het uit te zetten :-(. Te triest voor woorden....

[ Voor 44% gewijzigd door TweakGP op 01-08-2025 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Sluuz schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:49:
Is het jullie ook opgevallen dat het installeren van app updates een stuk sneller lijkt te gaan sinds beta 3 of 4 (weet ff niet meer welke). Het lijkt erop dat het proces is veranderd omdat de lijst met geupdatete apps ook anders reageert.
Viel mij ook op ja. Ze springen bij het updaten sneller naar de lijst met geüpdatete apps. Maar het updaten zelf is dan nog niet klaar. Lijkt sneller, is het volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:21
Hier de eerste app die niet werkt: STid Mobile ID. Sluit direct af na openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:23

Steeffoon

Smartphone-nerd

TweakGP schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:58:
[...]

Dus jij denkt het beter te weten dan de mensen van Apple.... foei. ;)

Duurt altijd gewoon jaren voor ze hun "fouten" herstellen. Mijn grootste irritatie was de introductie van de multitasking functie. Hoe vaak ik mijn ouders (en een hele sloot aan ouderen) heb moeten uitleggen dat ze per ongeluk meerdere windows van dezelfde app hadden geopend is niet te tellen. Ongekend lompe implementatie ook op iPad's die helemaal niet in staat waren om fatsoenlijk te multitasken. En dan pas na jaren de optie om het uit te zetten :-(. Te triest voor woorden....
Ik snap je reactie niet helemaal. Het was een vraag; niet dat ik het beter weet dan Apple. :+

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56
Raf78 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:19:
Hallo,

Ik ben nieuw op deze site en nieuw met testen van béta. Hoop dat ik met mijn vraag in de juiste forum ben en hier mag stellen zonder de huisregels te overschrijden.

Ik lees overal dat het advies is om public betá te installeren op een reserve iPhone. Doet groot aantal dit ook of kan ik met gerust hart public béta ook installeren op mijn huidige iPhone 16 pro als ik wat bugs voor lief neem?

Breng ik schade aan mijn iPhone 16 pro wanneer deze op public béta draait met de bijkomende bugs, kijkend naar vastlopen, heet worden, snel lege batterij etc?

Alvast bedankt voor reactie(s)

Rafa.
Heb voor het eerst de public beta geïnstalleerd, omdat ik niet meer kon wachten op de nieuwe looks. Heb er geen moment spijt van. Zowel phone als Watch zijn over. Uiteraard een backup gemaakt voor installatie, maar daar komt ie volgens mij zelf mee tijdens het proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Bulligan schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:51:
[...]

Heb voor het eerst de public beta geïnstalleerd, omdat ik niet meer kon wachten op de nieuwe looks. Heb er geen moment spijt van. Zowel phone als Watch zijn over. Uiteraard een backup gemaakt voor installatie, maar daar komt ie volgens mij zelf mee tijdens het proces.
Hij vraagt niet om een backup te maken, dat heb je toch echt zelf gedaan extra een keer ;).
Updaten is gewoon updaten, een extra backup zal die niet om vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 17:00
Steeffoon schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:31:
[...]
Ik snap je reactie niet helemaal. Het was een vraag; niet dat ik het beter weet dan Apple. :+
Sarcasme heet dat, vandaar ook de emoji.
Bij Apple houden ze er niet van dat jij als gebruiker veel GUI dingen kan aan/uitzetten.

[ Voor 6% gewijzigd door TweakGP op 01-08-2025 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0

Helemaal uitzetten nee, je kan het wel ongeveer zetten zoals het was.
In de toegankelijk opties, hier zit een optie verminder transparant. Dan ziet het er best oke uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Het tweakers logo is er weer! Waarom was dat eigenlijk weg 🤔

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb

Het moest een keer gebeuren dat iemand het nieuwe ontwerp ‘gewoon niet mooi’ vindt. Ik ben mezelf aan het trainen om met Liquid Glass om te kunnen gaan vanwege mijn ziekte. Ik zet steeds een beetje langer Liquid Glass aan en ik merk dat de animaties niet meer zo heftig voor me zijn als ze waren. Je ogen trainen om met je evenwichtsorgaan samen te werken is bij Ménière een hele uitdaging.

Als je nu op X had gezeten, was je een hater geweest die niet tegen veranderingen kan. Ik ben zwaar tegen dat soort reacties. Je hebt het volste recht om iets niet mooi te vinden.

Verminder transparantie is de enige mogelijkheid die je hebt. Maar het ziet er niet erg mooi uit. Het design van iOS 18 gaat niet meer terugkomen. Dus heb je - heel Apple-achtig - twee keuzes. Of je past je aan, of je komt uit op alternatieven zoals OneUI. Ik heb lang geprobeerd OneUI praktisch te vinden, maar ik mis de manier van werken zoals iOS dat wel heeft.

Overigens is deze functie nog niet af. Zo verdwijnt je wallpaper als je tussen apps wisselt. Toont wel aan dat toegankelijkheidsfuncties nog niet af zijn.

Helaas zal je voor jezelf moeten uitzoeken wat je wil. Besef wel dat Apple meer is dan alleen Liquid Glass. De synergie tussen Apple-apparaten is erg mooi en Android werkt gewoon minder goed samen met andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57

JB

Cédric roelt!

Iemand al eens een beta restored op een nieuwe/refurbed iPhone? Moet helaas gebruik maken van express replacement, maar zal eerst de nieuwe/refurbed iPhone moeten upgraden naar iOS26 aangezien ik nu ook de beta draai? Voor de zekerheid maar geupdate van beta 3 naar de public beta op de huidige, omdat het me makkelijker lijkt die (ook) op de nieuwe te krijgen alvorens ik restore.

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 03-08-2025 00:09 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

JB schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 00:07:
Iemand al eens een beta restored op een nieuwe/refurbed iPhone? Moet helaas gebruik maken van express replacement, maar zal eerst de nieuwe/refurbed iPhone moeten upgraden naar iOS26 aangezien ik nu ook de beta draai? Voor de zekerheid maar geupdate van beta 3 naar de public beta op de huidige, omdat het me makkelijker lijkt die (ook) op de nieuwe te krijgen alvorens ik restore.
Ja ik vorige week. Ook een express replacement gehad. Tijdens het overzetten komt hij zelf met de melding dat hij ios 26 erop gaat zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:36

mv1

Ik heb vorige week ook een express replacement gehad, maar ik begin altijd vers.

Dus iPhone kwam binnen, IPSW gedownload en meteen er op geïnstalleerd.

Maar idd zoals hierboven aangegeven krijg je de vraag om te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:02
Waarom allemaal express replacement gehad? Telefoon te hard laten vallen?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

SuperVeloce schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 16:06:
Yuup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57

JB

Cédric roelt!

SuperVeloce schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 16:06:
Nope, Zanzibar en zout water :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loentje48
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:29
Ik heb een icoontjes pakket aangekocht en geïnstalleerd op iOS 18.
Als dadelijk iOS 26 uitgebracht word, blijven deze dan geïnstalleerd of moet ik ze dan weer helemaal opnieuw installeren via shortcuts?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
loentje48 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 17:47:
Ik heb een icoontjes pakket aangekocht en geïnstalleerd op iOS 18.
Als dadelijk iOS 26 uitgebracht word, blijven deze dan geïnstalleerd of moet ik ze dan weer helemaal opnieuw installeren via shortcuts?
Die blijven. Ze gaan er waarschijnlijk wel anders uitzien dan orginele app-iconen omdat iOS26 de shortcut iconen niet mee laat kleuren in glass. (In ieder geval nu in de bèta, ik zal er eens een bugreport voor indienen, misschien doen ze er iets mee).

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 03-08-2025 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Vanavond beta 5!

(waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:44
Hoe zit dit ook alweer? lk wil mijn 15 Pro doorschuiven naar mijn dochter. Er staat nu 26 PB1 op.
Mijn dochter heeft nu 18.6 op haar huidige 13 mini.
Als ik de 15 Pro leeg maak en ze logt daarop in met haar Apple ID, gaat hij dan 'downgraden' naar 18.6?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
remmuz schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:17:
Hoe zit dit ook alweer? lk wil mijn 15 Pro doorschuiven naar mijn dochter. Er staat nu 26 PB1 op.
Als ik de 15 Pro leeg maak en ze logt daarop in met haar Apple ID, gaat hij dan 'downgraden' naar 18.6?
Nee. Ze moet dan upgraden naar de beta. Je kan alleen terug via een ISPW-bestand. Maar kan wel een backup upgraden maar niet downgraden.

Dus jouw telefoon via ITunes voorzien van de ISPW en dan haar backup terugzetten.

[ Voor 7% gewijzigd door La1974 op 04-08-2025 15:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:38

s0kkie

Cowabunga

remmuz schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:17:
iPhone in DFU mode zetten, dan aan een computer hangen met de usb kabel, dan krijg je de optie om te herstellen naar 18.6 :)
Omdat dit de laatste officiele update is kan je makkelijk naar 18.6 herstellen.

[ Voor 7% gewijzigd door s0kkie op 04-08-2025 15:38 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Sluuz schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:17:
Vanavond beta 5!

(waarschijnlijk)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dv_VBSZTRORFpXnjpSbDX2Ir4SU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/agVC7EASPhFVA0GOqx7Kng7L.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:17

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:36
En anders volgende week >:)

Hoop dat de WiFi bij Apple dan een beetje goed is, zit dan bij Apple in Cupertino :o

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

makooy schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:12:
[...]

En anders volgende week >:)

Hoop dat de WiFi bij Apple dan een beetje goed is, zit dan bij Apple in Cupertino :o
Die is daar uitstekend ;). Been there done that.

Als je dan toch in the valley bent een bezoekje aan “Computer History Museum” is echt de moeite waard.

[ Voor 15% gewijzigd door Tylen op 05-08-2025 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:16
Meer mensen bij wie ios26 beta outlook app niet meer opent na een update van de app?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:36
Alekz87 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:06:
Meer mensen bij wie ios26 beta outlook app niet meer opent na een update van de app?
Geen problemen hier :)

Geen updates in AppStore beschikbaar dus heb de laatste versie van de app

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
makooy schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:07:
[...]

Geen problemen hier :)

Geen updates in AppStore beschikbaar dus heb de laatste versie van de app
Vandaag geüpdatet naar versie: 4.2530.0

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:21
Alekz87 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:10:
[...]

Vandaag geüpdatet naar versie: 4.2530.0
Werkt bij mij maar behoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:21
Alekz87 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:06:
Ik heb het gisteravond kort gehad. Opent en sloot direct weer af. Als je snel kiest voor je kalender o.i.d. dn doet hij het wel en blijft hij het daarna doen. Strange....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
GilbertvH schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:45:
[...]

Ik heb het gisteravond kort gehad. Opent en sloot direct weer af. Als je snel kiest voor je kalender o.i.d. dn doet hij het wel en blijft hij het daarna doen. Strange....
Dank! 🙏

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sluuz
Vanavond beta 5!

(waarschijnlijk!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28
Beta 5 is er!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Ot-uIWlAQMXaw5ErJ3R2e5FvnU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Jr0PMlwhfS9smm3BdUgsulyq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 92% gewijzigd door Signs op 05-08-2025 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Komt public dan ook vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Alekz87 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:28:
[...]

Komt public dan ook vandaag?
Dagje of twee later meestal als er geen bijzonderheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Dennisdn schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:32:
[...]

Dagje of twee later meestal als er geen bijzonderheden zijn.
Is ook beter. Mochten devs tegen critical bugs aanlopen. Dan kunnen die nog gefixt worden voordat het gewone volk er tegenaan loopt. ;) (en ja, ik ben ook het gewone volk :+ )

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
Spotlight search doet een beetje raar. Zoekbalk knippert, toetsenbord verschijnt en verdwijnt weer. En dat dan heel snel :)

Voordat ik feedback stuur, kan iemand anders eens proberen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Signs schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:41:
Spotlight search doet een beetje raar. Zoekbalk knippert, toetsenbord verschijnt en verdwijnt weer. En dat dan heel snel :)

Voordat ik feedback stuur, kan iemand anders eens proberen ?
Zou voordat je de moeite neemt feedback in de schieten sowieso eens opnieuw opstarten, dat lost vaak een boel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Nou gaan maar weer 2,54gb voor mijn gewone ipad2022, zo maar eens kijken of glas interface weer iets veranderd is 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
Dennisdn schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:46:
[...]

Zou voordat je de moeite neemt feedback in de schieten sowieso eens opnieuw opstarten, dat lost vaak een boel op :)
Nou inderdaad, stom dat ik er zelf niet aan dacht.
Na herstart geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Nog steeds geen NL Siri! :(

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ah Nice daar zijn ze weer. Ik ga donderdag lang vliegen met de VisionPro dus elke extra stap stabiliteit is meegenomen 🤪

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:36

mv1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6rA1zHDh0vjbEyzc8uHzbXxGBqg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ris28htzwtzwomp7pUnPaXA6.png?f=fotoalbum_large

Deze melding is nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:45:
Ah Nice daar zijn ze weer. Ik ga donderdag lang vliegen met de VisionPro dus elke extra stap stabiliteit is meegenomen 🤪
Tieten kijken zeker?

Maar hoe is de accu duur? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja sowieso, nummer 1 reden dat ik er nog een heb.
P*ron kijken op de bank als de vrouw thuis is :+
Maar hoe is de accu duur? :+
2,5uur ongeveer, maar heb een powerbank die net mee op de vlucht mag (99,7Wh) dus met die erbij zou ik een eind moeten komen, zeker als ik die powerbank aan het vliegtuig kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

?? Heb gewoon nl siri. Of bedoel je ai??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Donstil schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:06:
[...]

Hell yeah was een top usecase. Nu ga ik ook twijfelen voor 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

[...]

[...]

2,5uur ongeveer, maar heb een powerbank die net mee op de vlucht mag (99,7Wh) dus met die erbij zou ik een eind moeten komen, zeker als ik die powerbank aan het vliegtuig kan hangen.
Heb het over de accu duur van de nieuwe beta…

Als je nog content nodig hebt, stuur maar even een berichtje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Tylen schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:08:
[...]

?? Heb gewoon nl siri. Of bedoel je ai??
Ja de Ai variant :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
[...]

P*ron

2,5uur ongeveer, maar heb een powerbank die net mee op de vlucht mag (99,7Wh) dus met die erbij zou ik een eind moeten komen.
Duren die films dan langer dan 3 minuten? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Blijft bijzonder hoe zelfs in beta 5 de wallpaper blijft verdwijnen als je reduce transparency aanzet. Toegankelijkheid krijgt dit jaar weinig liefde van het inclusiefste bedrijf ter wereld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Gefeliciteerd. Glansrijk gewonnen.

Ik ga, waar nodig, reduce transparency gebruiken. Maar verder word ik er niet heel erg blij van. Alternatief is Android. De Pixel is goed te doen, maar ik kreeg er allerlei andere accessoires niet mee aan de praat. Een Fold 7 vind ik ook machtig mooi, maar bang dat het snel stukgaat.

Dus pas ik me maar aan. Wetende dat ik mijn iPhone tijdens de Ménièredagen een soort kreupel moet maken. Het is wat het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Met deze bèta loopt mijn 16 pro max echt weer heerlijk soepel _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisweb schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:59:
[...]

Gefeliciteerd. Glansrijk gewonnen.
Glasrijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Bouncy zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrIKbLPvEfmrzUzIeIxm9Z6okeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xp5wv7V18G7kLtKgrufU2tB4.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik dit op default heb staan, en Light/Drak op Automatic, dan horen de iconen ook mee te kleuren toch?
Mijn os gaat wel op dark na zonsondergang maar de iconen niet. Op zowel iPad als iPhone.

Edit: Nevermind, na het posten zie ik dat hij op Dark Automatic moet staan. Misschien wat onlogisch maar goed het werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 06-08-2025 00:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Signs
Eindelijk!!

De vorige variant onderbrak je spel of filmpje etc.
Nu gewoon een notificatie melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
...

[ Voor 98% gewijzigd door TechFox op 06-08-2025 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:49
Ik heb zojuist ook de Public Beta 26 geïnstalleerd op een iPad Air. Het eerste wat ik altijd met een nieuwe update probeer is checken of dat nu alle scherm/pen functionaliteit wordt benut. Voorbeeld, ik heb ook een Samsung Ultra en hier kan je met het pennetje ook het multitask overview oproepen door vanuit de onderzijde van het scherm te swipen of de quick-toggles vanuit de bovenzijde. Helaas kan dit nu ook nog niet met PB26. Ook het nieuwe multiwindow systeem maakt hier geen gebruik van. Als ik een scherm wil verkleinen of vergroten moet dit met de vinger. Jammer dat dit nog steeds niet met de pencil kan.

Ik neem aan dat dit een software aangelegenheid is en geen hardware limitatie, toch?

Desalniettemin, (wederom) een gemiste kans vindt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Crawl NL schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:15:
Ik heb zojuist ook de Public Beta 26 geïnstalleerd op een iPad Air. Het eerste wat ik altijd met een nieuwe update probeer is checken of dat nu alle scherm/pen functionaliteit wordt benut. Voorbeeld, ik heb ook een Samsung Ultra en hier kan je met het pennetje ook het multitask overview oproepen door vanuit de onderzijde van het scherm te swipen of de quick-toggles vanuit de bovenzijde. Helaas kan dit nu ook nog niet met PB26. Ook het nieuwe multiwindow systeem maakt hier geen gebruik van. Als ik een scherm wil verkleinen of vergroten moet dit met de vinger. Jammer dat dit nog steeds niet met de pencil kan.

Ik neem aan dat dit een software aangelegenheid is en geen hardware limitatie, toch?

Desalniettemin, (wederom) een gemiste kans vindt ik.
Klinkt als iets dat dmv opdrachten/shortcuts opgelost zou kunnen worden..

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:05
Ik merk sinds iOS 26 op dat ik geen contacten meer kan verwijderen, meer van jullie die dit probleem herkennen?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:57

Maxow

Hidden Sound System

Hier lukt het nog gewoon. Bij het desbetreffende contact rechtsboven op “wijzig” drukken en vervolgens helemaal onderdaan “verwijder contact”. En daarmee verdwijnt die ook gewoon uit de lijst met contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Davidas schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 12:24:
Ik merk sinds iOS 26 op dat ik geen contacten meer kan verwijderen, meer van jullie die dit probleem herkennen?
Werkt hier prima. Long-press en dan delete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:05
Donstil schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 12:35:
[...]

Werkt hier prima. Long-press en dan delete.
Nope, krijg ik de optie niet, en ook in de contactposter niet via Wijzig. Even feedback insturen. :)

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:14
Als ik het goed heb begrepen is inmiddels de 2e Public Beta beschikbaar (of elk moment).

Wat zijn de ervaringen met de PB? Ik zie alleen maar berichten voorbij komen over de Dev Beta. Dev 5 zou gelijk moeten staan aan Pub 2? Is deze al stabiel genoeg als daily driver?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:59
bob-nwk schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 20:41:
Als ik het goed heb begrepen is inmiddels de 2e Public Beta beschikbaar (of elk moment).

Wat zijn de ervaringen met de PB? Ik zie alleen maar berichten voorbij komen over de Dev Beta. Dev 5 zou gelijk moeten staan aan Pub 2? Is deze al stabiel genoeg als daily driver?
Vaak komt de DB als eerste en de PB één of twee dagen later. Ze delen vaak dezelfde code/functionaliteit. Tot nu toe werkt het voor mij prima op een toestel dat ik enkel gebruik om zaken te testen.

Zoals @Donstil in verschillende vormen al vaker heeft gepost: YOLO! Gewoon doen, werkt voor 99% prima.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
Nou ik heb hem maar gewoon ge YOLO'ed.

Mijn eerste reactie: f*ck this! :(

Before:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-PYYYTZDJoYu8ZCyJvEKMImOOI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YSzAN6a0JYd0z4M5JGKitL5a.png?f=fotoalbum_large

After:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EOLSOM6DwtkL8WFO_s0t0VaQ8uM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9IG5SD2vC8EmjJd1sG4EQHXN.png?f=fotoalbum_large

Widgy lijkt sowieso nog niet klaar voor iOS 26..

En kunnen die foeilelijke borders weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
bob-nwk schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 21:36:

Before:
[Afbeelding]

After:
[Afbeelding]

Onder Toegankelijkheid in je Instellingen ‘Verhoog Contrast’ uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:35

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Edit: ik zie dat mijn bericht verplaatst is.

[ Voor 98% gewijzigd door Benjamin- op 06-08-2025 23:33 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
Dennisweb schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 22:37:
[...]

Onder Toegankelijkheid in je Instellingen ‘Verhoog Contrast’ uitzetten.
Dit maakt helaas 0 verschil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

bob-nwk schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 21:36:

Before:
[Afbeelding]

After:
[Afbeelding]

Even feedback indienen dat je graag wilt dat die randen weggaan om widgets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:58
PB2 gereleased d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09:35

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Laat maar :+

[ Voor 97% gewijzigd door t.w.e.a.k.e.r op 07-08-2025 20:46 ]

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:15
Zijn jullie tevreden over iOS 26 beta 5 / PB 2? Nog veel bugs? Wil hem installeren op mijn main toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Werkt goed. Had met pb1 sommige apps wat moeite. Maar nu niet meer. Bijvoorbeeld social deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Is pb nu beter dan db 3?

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
De PB van vandaag is de DB van dinsdag. Iets meer zekerheid dus nadat ie al een paar dagen is getest door de frontlinie, maar verder hetzelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 07-08-2025 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Ah thx Dennis! Zal updaten worden vannacht of morgen.

Shit happens yk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
turkeyhakan schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 20:47:
Zijn jullie tevreden over iOS 26 beta 5 / PB 2? Nog veel bugs? Wil hem installeren op mijn main toestel.
Ik zou wachten tot september. Het blijft een beta.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:48

Cordon

Lievelings jankert

Gewoon netjes wachten.. :P

Al draai ik heb sinds beta 2 op mijn main iPhone, zonder echte problemen (ja bugs soms, maar zijn niet 'killing'). Gebruik dat ding voor appen, bellen en op reddit rondsnuffelen, doet 't prima. :P 🤫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja dat mag ik wel hopen. Want we zijn bij db5 inmiddels :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja hoor kan prima, zitten geen dealbrekers meer in.
Gewoon lekker installeren.

Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste

Let op:
iOS/iPadOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS/iPadOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook de huisregels.
Vergeet ook niet om feedback en bugs bij Apple te melden!