Het grote Sigenergy / Sigenstor topic – Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 85 86 Laatste
Acties:

• wjn
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:06

wjn

Mipatje schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:39:
Vraag mijn PV Solaredge communiceert via de Eastron Sdm 630-ModbusV2 net mijn Sig. Ik heb op mijn Vaillant WP een Eastron SDM630- Wifi om het stroomverbruik van mijn WP te monitoren. Kan deze laatste ook met Sig communiceren en hoe zou dat moeten. Zo niet als ik deze door een SDM630-Modbus V2 zou vervangen is het dan wel mogelijk?
PS Ik heb geen HA en wil er ook niet aan beginnen.
Voor communicatie zou je een gateway (TCP - RS485) kunnen gebruiken, kost een paar tientjes. Bijv. ModbusCloud Gateway | Industriële IoT gateway met RS485, Ethernet en 4G LTE

Of wat je wilt werkt met Sigen, goede vraag.

• MaartenE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:55
Ik ben nog even naar de tariff plan settings aan het kijken. Ik zit bij Frank, die zie ik er twee keer bij staan, lekker handig... Weet iemand al wat het verschil is tussen de twee? Anders ga ik ze beide even uitproberen.

Los daarvan, is het niet handiger om, als je je eigen leverancier kiest bij buying, dan ook je eigen leverancier te kiezen bij selling, maar daar dan een negatieve offset tegenaan te plakken? Als je een 9 cent spread had op EPEX Spot, dan kun je natuurlijk ook voor selling kiezen voor Price = 1.00 * price - 9.0. Of zie ik dat verkeerd?

• ArPi75
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11:00
Djaro schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:46:
[...]

vragen terug:

Hoe vaak valt je stroom uit en hoelang duurt het ?
Een generator aansluiting met een kleine generator is wellicht handiger in jouw situatie
Dan kan je door brandstof bij te vullen ook een veel langere periode overbruggen in de winter.
met extra kabeltje naar de generator start en stopt deze zelf en kan je de batterij van 0 tot 100 gebruiken.
Stroom is afgelopen 2 jaar 1x uitgevallen voor ongeveer 1,5 uur. Helaas had ik toen nog geen batterij, maar dat terzijde.
Ik weet dat ik met een generator ook eea kan bereiken, maar eerlijk gezegd wil ik niet ook nog ergens een generator neer gaan zetten. Tegelijk, als de stroom daadwerkelijk lang uitvalt dan valt die na een aantal uur (momenteel minimaal 5) ook maar uit bij mij. De meeste "gewone" storingen zijn binnen die tijd wel opgelost.

Wij hebben bewust gekozen voor de gateway en noodstroom (en kiezen ook bewust om daar een deel van de batterij voor te reserveren). Niet omdat er veel stroomuitval is geweest in het verleden, maar tegelijk heb ik ook geen glazen bol die me vertelt dat het net in de toekomst even stabiel blijft als het tot nu toe altijd is geweest.
Doelstelling is zeker niet om 24/7 onafhankelijk door te kunnen draaien ongeacht wanneer.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 17,6 kWp PV, WW-warmtepomp, gasloos sinds 2023, 32 kWh / 17 kW thuisaccu

Pagina: 1 ... 85 86 Laatste