Dolby Atmos is alleen beschikbaar in China, heeft met de licentie te maken. Momenteel een 7X en genoeg discussies hierover gehad.DSomme schreef op woensdag 15 april 2026 @ 20:53:
In de eerste aankondigingen spreken sommige websites over Dolby Atmos voor de premium versie van het audiosysteem. In de officiële specs voor Europa lees ik dat nergens terug. Weet iemand hier meer over en maakt het label iets uit voor de prestaties / signaal verwerking voor het ruimtelijk geluid?
#Zeekr7GT privilege mystic liliac
Via Ayvens is de kleur ‘forest green’ beschikbaar (volgens de website). Ik zie de kleur verder niet op dit forum voorbij komen. Bestaat deze kleur überhaupt wel? Anyway, offerte is aangevraagd dus ik ga er snel achterkomen. 😅
Hier staat de groene bij:
FrenzyFreak in "Het grote Zeekr 7GT topic"
FrenzyFreak in "Het grote Zeekr 7GT topic"
No niet beschikbaarwgkleefstra schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 20:46:
Via Ayvens is de kleur ‘forest green’ beschikbaar (volgens de website). Ik zie de kleur verder niet op dit forum voorbij komen. Bestaat deze kleur überhaupt wel? Anyway, offerte is aangevraagd dus ik ga er snel achterkomen. 😅
Bestelling is geplaatst. Ik ga mijn Polestar 2 Long Range inruilen voor de Long Range RWD.
Loopt allemaal via Van Mossel, maar ben benieuwd naar de verwachte levertijd. Iemand recent nog iets vernomen van de verwachte levertijden?
Loopt allemaal via Van Mossel, maar ben benieuwd naar de verwachte levertijd. Iemand recent nog iets vernomen van de verwachte levertijden?
Polestar 2 LRSM Moon Pilot 19"
Ik dacht ik bel laatst eens om te kijken of ze iets meer wisten al maar voor mijn bestelling krijg ik nog steeds te horen: Levering vanaf de week 01.07 of de week daarop.JaoZeetie schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:09:
Bestelling is geplaatst. Ik ga mijn Polestar 2 Long Range inruilen voor de Long Range RWD.
Ik heb ook de LR RWD besteld half maart. Geen update en vooralsnog "vanaf 1 juli".JaoZeetie schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:09:
Ik heb hem 17 januari besteld, ik denk als een van de eerste, maar ik kreeg gisteren nog steeds begin Juli te horen.JaoZeetie schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:09:
Mijn contact persoon heeft even zijn onderzoek gedaan op deze auto en dit is een pers auto. Deze wordt dus voor marketing doeleinden gebruikt. Er schijnt een klein plukje van dit soort auto's binnen te komen voor Europa.Rm1983 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 20:59:
[Afbeelding]. Zo te zien is de eerste zeekr 7gt ondertussen wel op kenteken gezet vorige week.
Ja dat verbaast me niets, wat me wel verbaast is dat er nog geen enkele proefrit/testrit online staat gereden met het eu model. Kijk er wel naar uit wat de bevindingen zijn. Qua leveringen is de informatie erg summier, een collega van mij had een polestar besteld die kon via de polestar app de bestelling volgen in stappen van bestelling; in productie; op de boot naar Antwerpen; en dan afleveren. Hopelijk faciliteert Zeekr dit ook in een soort gelijke vorm.remame schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 18:11:
[...]
Mijn contact persoon heeft even zijn onderzoek gedaan op deze auto en dit is een pers auto. Deze wordt dus voor marketing doeleinden gebruikt. Er schijnt een klein plukje van dit soort auto's binnen te komen voor Europa.
No, je wordt gebeld als je hem kan ophalen en ter plekke wordt de app en auto gekoppeldRm1983 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 18:45:
[...]
Ja dat verbaast me niets, wat me wel verbaast is dat er nog geen enkele proefrit/testrit online staat gereden met het eu model. Kijk er wel naar uit wat de bevindingen zijn. Qua leveringen is de informatie erg summier, een collega van mij had een polestar besteld die kon via de polestar app de bestelling volgen in stappen van bestelling; in productie; op de boot naar Antwerpen; en dan afleveren. Hopelijk faciliteert Zeekr dit ook in een soort gelijke vorm.
Dan wordt het gewoon afwachtenIan_ schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:30:
[...]
No, je wordt gebeld als je hem kan ophalen en ter plekke wordt de app en auto gekoppeld
Zeekr verwacht pas mei/juni auto's voor proefrit, dus tot die tijd denk ik geen rijtest-verslagen gok ik.Rm1983 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 18:45:
[...]
Ja dat verbaast me niets, wat me wel verbaast is dat er nog geen enkele proefrit/testrit online staat gereden met het eu model. Kijk er wel naar uit wat de bevindingen zijn. Qua leveringen is de informatie erg summier, een collega van mij had een polestar besteld die kon via de polestar app de bestelling volgen in stappen van bestelling; in productie; op de boot naar Antwerpen; en dan afleveren. Hopelijk faciliteert Zeekr dit ook in een soort gelijke vorm.
Limbids
De proefrit auto zit bij de eerste levering.Limbids schreef op woensdag 22 april 2026 @ 13:17:
[...]
Zeekr verwacht pas mei/juni auto's voor proefrit, dus tot die tijd denk ik geen rijtest-verslagen gok ik.
Antwoord op de eerdere vraag dan. Nog later dus dan wat ze mij in februari gezegd hebben. Dan ook geen rijtest-verslagen voor juli
Limbids
Hi allemaal,
Ik heb vandaag mijn bestelling bij de leasemaatschappij geplaatst voor een 7GT privelege. Nu begrijp ik van de wagenparkbeheerder dat hij in de wandelgangen gehoord heeft dat de launch editions niet meer te bestellen zijn.
Hebben jullie hier wellicht meer informatie over? Heb het ook al op de mail naar Zeekr gezet maar die reageren nogal langzaam...
Ik heb vandaag mijn bestelling bij de leasemaatschappij geplaatst voor een 7GT privelege. Nu begrijp ik van de wagenparkbeheerder dat hij in de wandelgangen gehoord heeft dat de launch editions niet meer te bestellen zijn.
Hebben jullie hier wellicht meer informatie over? Heb het ook al op de mail naar Zeekr gezet maar die reageren nogal langzaam...
Officieel was het tot en met maart, sommige waren nog in april maar de site is niet zo snel geupdate.Albo1995 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:00:
Hi allemaal,
Ik ben heel benieuwd wat de nederlandse autojournalisten er van gaan vinden. Kijk er naar uit.Limbids schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:32:
[...]
Antwoord op de eerdere vraag dan. Nog later dus dan wat ze mij in februari gezegd hebben. Dan ook geen rijtest-verslagen voor juli
Ik heb een reactie van zeekr, volgens de sales afdeling kan je tot juni nog een launch edition bestellen.Ian_ schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:36:
[...]
Officieel was het tot en met maart, sommige waren nog in april maar de site is niet zo snel geupdate.
Klopt. Eergisteren ook dame gesproken nav het invullen van het formulier op de Zeekr website. Gaf aan dat de deals tot eind juni geldig zijn. Aanstaand weekend alvast een proefrit maken in de 7X.Albo1995 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 21:02:
[...]
Ik heb een reactie van zeekr, volgens de sales afdeling kan je tot juni nog een launch edition bestellen.
Zijn er hier mensen met ervaring met de Zeekr charge card? Heeft Zeekr een goede deal gemaakt met FastNed, Ionity en andere aanbieders?
Wat ik kan vinden is dat de Zeekr Charge Card in feite een Plugsurfing card is, ze zijn aangesloten bij grote aanbieders alleen is het een roamingkaart zoals ik kan vinden met niet echt goedkopere tarieven.supernova99 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:21:
Zijn er hier mensen met ervaring met de Zeekr charge card? Heeft Zeekr een goede deal gemaakt met FastNed, Ionity en andere aanbieders?
De gene die jij noemt zijn snellader CPO’s waarbij je het beste een abonnement kunt afnemen bij de bedrijven zelf (stuk goedkoper).supernova99 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:21:
De kaart komt met een credit van €40,-, handing in noodsituaties maar verder kan je beter privé kijken waar je terecht kunt. Erg afhankelijk van de regio waar je woont of veel komt wat de lokale aanbieders zijn.
Helder!
Ik rijd al een paar jaar Tesla en heb een mooie collectie kaarten (plugsurfing, Vattenfall, Shell, gekke Franse, etc.) - dus dan idd maar een abonnement bij Fastned of vergelijkbaars. Hoopte even dat Zeekr iets moois geregeld had. Vriend van me kocht een Taycan en kreeg een gratis abonnement bij Ionity voor 12 maanden oid op de Porsche kaart.
Ik rijd al een paar jaar Tesla en heb een mooie collectie kaarten (plugsurfing, Vattenfall, Shell, gekke Franse, etc.) - dus dan idd maar een abonnement bij Fastned of vergelijkbaars. Hoopte even dat Zeekr iets moois geregeld had. Vriend van me kocht een Taycan en kreeg een gratis abonnement bij Ionity voor 12 maanden oid op de Porsche kaart.
[ Voor 11% gewijzigd door supernova99 op 23-04-2026 17:16 ]
Je weet ook wie de mede eigenaar van IONITY is…supernova99 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 17:15:
Helder!
Arval geeft gewoon nog aan levering +- half juni van mijn 7gt privilegeLimbids schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:32:
[...]
Vanmorgen even in het echt kunnen bewonderen, wat een prachtige auto. Vond helaas dat ik toch net met m’n hoofd wat te dicht op de dakrand kwam (zicht door de voorruit leek ruim voldoende verder) dus ga uiteindelijk toch liever voor een hoge zit, maar anders wist ik het wel
@Southern Sun op welke locatie/vestiging heb je de auto vanmorgen kunnen bekijken?
Zeist. Was er voor de 7X, maar kon snel even kijken bij de GT.Sokka14 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 12:24:
@Southern Sun op welke locatie/vestiging heb je de auto vanmorgen kunnen bekijken?
Op youtube zag ik dat de versie die naar Europa komt al is uitverkocht in China ????
In China is er al een nieuw model 7gt uit maar met een 900v. batterij en meer rij berijk !
En ik dacht de duurste versie , nu de all wheel drive van 664pk.. naar meer dan 900 pk !!!
In China is er al een nieuw model 7gt uit maar met een 900v. batterij en meer rij berijk !
En ik dacht de duurste versie , nu de all wheel drive van 664pk.. naar meer dan 900 pk !!!
In China hebben ze volgens mij een jaarlijkse update op de modellen. Dat gaan ze uiteraard niet doen voor de Europese modellen. Vandaar ook dat bijvoorbeeld de 001 hier nog steeds de oude is.gunshooter schreef op zondag 26 april 2026 @ 14:18:
Op youtube zag ik dat de versie die naar Europa komt al is uitverkocht in China ????
Limbids
Weet iemand of de auto nog in Zeist staat en tot wanneer?
2 weken geleden nog contact gehad met Zeekr maar toen konden ze me nog niks nieuws vertellen (eind Juni/ begin Juli). Mijn contactpersoon verwacht eind Mei meer te kunnen zeggen. Ik zal het hier laten weten als ik meer info heb.menno76 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 11:34:
Iemand nog wat laatste levertijd info gekregen van Zeekr en/of leasemaatschappij?
Bedankt!remame schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 16:57:
[...]
2 weken geleden nog contact gehad met Zeekr maar toen konden ze me nog niks nieuws vertellen (eind Juni/ begin Juli). Mijn contactpersoon verwacht eind Mei meer te kunnen zeggen. Ik zal het hier laten weten als ik meer info heb.
Waarom loopt Europa achter?gunshooter schreef op zondag 26 april 2026 @ 14:18:
1. China vernieuwt EV’s extreem snel
In China is de EV-markt keihard. Merken als Zeekr, BYD, Xpeng, Xiaomi en Nio concurreren op laadsnelheid, software, ADAS, prijs en accu-upgrades. Daardoor krijgen modellen soms al binnen 12 maanden een grote technische update. Voor Europese begrippen is dat bizar snel; hier is een modelcyclus vaak 3 tot 5 jaar.
2. Europa heeft typegoedkeuring, WLTP, veiligheid en software-aanpassingen nodig
Een auto kan niet zomaar één-op-één van China naar Europa. Hij moet door Europese typegoedkeuring, WLTP-tests, veiligheids- en markttoezichtregels, softwarelokalisatie, taal, navigatie, eCall, ADAS-afstemming, laadpoort/CCS2-integratie en service-documentatie heen. EU-regels zoals Regulation 2018/858 gaan over technische eisen, type approval, markttoezicht en compliance voor voertuigen op de EU-markt.
3. Zeekr bouwt Europa nog uit
Zeekr is in Europa nog bezig met opschalen. Reuters meldde dat Zeekr in 2026 uitbreidt naar onder meer Frankrijk, VK, Italië en Spanje, en het Europese dealernetwerk wil vergroten van ongeveer 30 naar circa 100 dealers. Dat betekent dat modellen, onderdelen, trainingen, lease-aanbod en servicecapaciteit eerst stabiel moeten staan voordat elke Chinese facelift direct naar Europa komt.
4. Europese prijsstrategie en EU-tarieven spelen mee
Chinese EV’s hebben in Europa te maken met invoerheffingen, positionering, leaseprijzen, marges en fleet-contracten. Zeekr onderzoekt zelfs plug-in hybrides voor Europa, mede omdat die kunnen helpen rond Europese tarieven op Chinese BEV’s. Daardoor kan Zeekr bewust kiezen om eerst een goedgekeurde 800V-versie uit te rollen in plaats van meteen de nieuwste Chinese 900V-versie opnieuw door het EU-proces te trekken.
5. Productieplanning en voorraad
De Europese versie was waarschijnlijk al maanden eerder vastgelegd: homologatie, marketing, brochures, dealertraining, onderdelen, leaseprijzen en importplanning. Tegen de tijd dat Europa hem lanceert, is China alweer bij de volgende modeljaar-update.
Kort samengevat
De Zeekr 7GT die nu naar Europa komt is niet slecht of ouderwets — hij heeft 800V, tot 655 km WLTP, 480 kW laden en tot 646 pk. Maar China krijgt inmiddels de snellere 900V-refresh met betere laadsnelheid, nieuwere ADAS-hardware en mogelijk sterkere aandrijving.
De reden is simpel: China ontwikkelt en vernieuwt EV’s veel sneller dan Europa ze kan homologeren, importeren en commercieel uitrollen. Europa krijgt daardoor vaak een “stabiele exportversie”, terwijl China alweer de volgende update krijgt. Voor kopers betekent dat: de Europese 7GT is technisch sterk. 💪🏻
Ze houden de winstmarge ook interessant door EU model afwijkingen zoals het weglaten van Lidar. Staar je daarom ook niet blind op zelfrijdende filmpjes van het Chinese model.
Waarschijnlijk kost het ook tijd om nieuwe productielijnen op te zetten, zoals voor 900v architectuur. Daardoor zullen ze ook niet in 1x alleen nog maar het nieuwste model kunnen produceren. Dan is het wel handig dat je de vorige versie kunt blijven produceren en exporteren.
Waarschijnlijk kost het ook tijd om nieuwe productielijnen op te zetten, zoals voor 900v architectuur. Daardoor zullen ze ook niet in 1x alleen nog maar het nieuwste model kunnen produceren. Dan is het wel handig dat je de vorige versie kunt blijven produceren en exporteren.
Eens met de 2 posts hierboven.
Ik ben zelfs blij dat wij geen lidar (ziet er uit als taxibord) op onze versie krijgen…
Ik ben zelfs blij dat wij geen lidar (ziet er uit als taxibord) op onze versie krijgen…
Zolang je de auto koopt zoals hij nu is en niet rekent op een toekomstige Tesla-achtige FSD update, is het weglaten van de Lidar inderdaad mooier.
Het weglaten van Lidar betekent namelijk meestal ook het weglaten van onbenutte rekencapaciteit, wat deze toekomstige functies met alleen camera's en sensoren onmogelijk maakt.
Bij Xpeng zijn er redelijk wat berijders die wel erop rekenden dat hun auto in de toekomst even zelfstandig zou moeten kunnen rijden als in China. Nu blijkt dat deze hardware in Europa gewoon niet aanwezig is, ook niet optioneel zoals in China wel het geval is.
Het weglaten van Lidar betekent namelijk meestal ook het weglaten van onbenutte rekencapaciteit, wat deze toekomstige functies met alleen camera's en sensoren onmogelijk maakt.
Bij Xpeng zijn er redelijk wat berijders die wel erop rekenden dat hun auto in de toekomst even zelfstandig zou moeten kunnen rijden als in China. Nu blijkt dat deze hardware in Europa gewoon niet aanwezig is, ook niet optioneel zoals in China wel het geval is.
Staat die in Zeist? Wat een beauty..TweakersDerik schreef op maandag 4 mei 2026 @ 21:36:
Ik moest het oranje nog ergens laten terug komen, dit gaat hem worden denk ik 🦁
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Hij heeft er tot 19 april gestaan, durf niet te zeggen waar die naar toe verhuisd is
MonacoTweakersDerik schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:22:
[...]
Hij heeft er tot 19 april gestaan, durf niet te zeggen waar die naar toe verhuisd is
https://www.linkedin.com/posts/zeekreurope_zeekr-zeekreurope-zeekrfrance-ugcPost-7458127089406418945-7FHd
/f/image/qppuvZgprED1MZ7u7dASZqB5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/fcp4cttiCZzr7Qs812NgmyCj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LKGiWguupRd41drRJUSUhjtj.png?f=fotoalbum_large)