https://zeekrstats.nl
Ik ben zeker geen expert, maar in mijn oren klinkt dit alsof je banden 1 kant zijn ingesleten door verkeerde uitlijning. En door ze om te draaien, ze tijdelijk het effect tegenwerken, totdat ze weer verder zijn ingesleten naar die ene kant. Verkeerde uitlijning werkt versnelde slijtage in de hand...funkylicious schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 18:45:
[...]
ls 7X-rijder heb je misschien iets aan mijn ervaring. Ik heb ruim een jaar rondgereden met een 7X die voortdurend naar rechts trok. De auto is in die periode drie keer uitgelijnd, maar dat heeft bij mij eigenlijk niets opgelost.
De laatste keer hebben ze daarom uitgebreider naar de banden gekeken. Daaruit bleek inderdaad dat de auto duidelijk naar rechts trok. Uiteindelijk hebben ze de linker voorband naar rechtsachter verplaatst. Daarna was het probleem vrijwel volledig verdwenen en reed de auto weer netjes rechtdoor.
Inmiddels zijn we een paar maanden verder en merk ik helaas dat de auto opnieuw naar rechts begint te trekken. Het lijkt er bij mij dus op dat het probleem eerder met de banden te maken heeft dan met de uitlijning.
Op 16 september schreef broodje_aap hier over als de ruitenwisser op auto staat of op max dan krijg je deze fout en op stand 2 heb je dit niet.TweakersDerik schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 08:10:
Hebben jullie deze meldingen ook met huidig weer? Heb het voor de 3e keer nu
[Afbeelding]
Alleen in de ochtend met ochtenddauw en beslagen ramen. De camera's zijn beslagen waardoor ADAS functies niet alles goed kunnen waarnemen, na 10/15 min rijden is dit weg (ik heb het idee dat ADAS functies constant kijken of het weer werkt, krijg je helaas geen melding van).TweakersDerik schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 08:10:
Hebben jullie deze meldingen ook met huidig weer? Heb het voor de 3e keer nu
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/VpncLCi7QjsRTdyQaE7Jjdqm.jpg?f=fotoalbum_large)