• Cappiebara013
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15:24
AFNJL511 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 07:19:
Beste allen, afgelopen donderdag mijn zeekr 7GT LR opgehaald. Super blij want had er erg naar uitgekeken. Trekhaak TRM module was niet op voorraad, dus heb wel een trekhaak, maar deze werkt niet.... Helaas al wel snel wat zaken waarvan ik die bij het meelezen van dit topic nog niet voorbij heb zien komen. Wellicht kunnen jullie mij hierin wat wijzer maken?

- Spotify laadt niet/slecht. Als ik dan op het muziek icoon klik dan loopt het hele scherm vast en dan moet ik een reset uitvoeren van het scherm en spotify opnieuw koppelen waarna het weer even werkt. Na een telefoontje kan het zijn dat spotify weer niet wil laden.

- de bestuurdersstoel is zachter, je zakt er verder in weg, dan de bijrijdersstoel. En eigenlijk tot het punt dat het niet comfortabel is.

- Ik heb nu al meerdere malen gehad (in het weekend) dat de auto tijdens het rijden aangeeft dat een deel van de veiligheidssystemen zijn uitgeschakeld en dat contact moet worden opgenomen met Zeekr. Zeekr assist belt de ANWB en de ANWB zegt niks te kunnen doen. Advies: terug naar Zeekr voor diagnose.

- Ondanks dat de snelheidswaarschuwing is uitgezet geeft de auto toch bij ongeveer >8km/uur te hard een waarschuwing.

- Het middenconsole loopt zeer schokkerig bij wisselen van apps of bij de navigatie van Zeekr zelf.

Hebben jullie deze software zaken ook? Zeekr geeft aan de software opnieuw te willen installeren in de hoop dat alles is opgelost. Ik vrees dat ik een maandagochtend model heb ontvangen en overweeg deze te retourneren aangezien ik nog binnen de 14 dagen en 500km zit...
Over het uitvallen van je veiligheidssystemen.

Ik heb al een aantal keer gehad dat bij het wegrijden of tijdens het rijden dat de hele kerstboom gaat branden met Oranje lampjes en de melding dat een aantal veiligheidssystemen zijn uitgevallen. Als je dan oplet en doorrijd zul je zien dat de meldingen 1 voor 1 verdwijnen omdat systemen opnieuw opstarten. Wel zul je dan je snelheid & vermoeidheid melding opnieuw moeten uitzetten. Zal een software "bug" oid zijn. Bij mij waren de meldingen alle keren binnen 60 seconden weer weg en werkte alles weer naar behoren.

• Cappiebara013
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15:24
Tigerik schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 21:18:
[...]

Punt 2 Hier precies hetzelfde (privilege). Vandaag de camera’s laten calibreren. Eind van de dag de auto opgehaald en 60km op zeer drukke snelweg gereden. Het leek inderdaad verbeterd, maar veel met LCC gereden en dan gebeurt het niet. Moet het dus nog verder testen. Eerste indruk positief!
Waar heb jij de camera's laten kalibreren? bij Zeekr in Zeist of had je een afspraak gemaakt bij een service center? Ik twijfel erover om eerdaags is te kijken voor een afspraak om bepaalde dingen te laten nakijken, kan ik dit direct mee nemen.

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:51
Ian_ schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 10:20:
[...]

Ik heb de originele velgen bij Zeekr besteld (brons pakket) in combinatie met Pirelli Pzero Winter II banden voor de winter. Even met AI gekeken hoe het resultaat zou worden ervoor maar ik was meteen om!

[Afbeelding]
Over smaak valt niet te twisten, maar wat een tokkie-uitstraling met die velgen...

Limbids

• voors
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16:38
Perception is reality...

Ik vind persoonlijk dat lang niet elke wagen/model met zo'n kleur velgen staat. De 7 GT behoort tot het lijstje die daar wel bij staat.

• TweakersDerik
  • Registratie: Januari 2026
  • Nu online
Heb vanmorgen de Zeekr opgehaald en gelijk de eerste near miss gehad op een kruis punt.

Hij ging in de ankers op een kruispunt terwijl er een vrachtwagen aanstormende en kon niet meer voor uit, kon alleen achteruit. Sta je daar te zwaaien op een kruispunt in de hoop dat die op tijd gaat remmen.

Heb nu gelijk een vuist regel gemaakt, alles van ADAS uitschakelen, niet alleen die snelkoppelingen maar alles uit het AD menu. Levensgevaarlijk dit.

https://zeekrstats.nl

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 16:19
TweakersDerik schreef op woensdag 23 september 2026 @ 16:14:
Heb vanmorgen de Zeekr opgehaald en gelijk de eerste near miss gehad op een kruis punt.

Hij ging in de ankers op een kruispunt terwijl er een vrachtwagen aanstormende en kon niet meer voor uit, kon alleen achteruit. Sta je daar te zwaaien op een kruispunt in de hoop dat die op tijd gaat remmen.

Heb nu gelijk een vuist regel gemaakt, alles van ADAS uitschakelen, niet alleen die snelkoppelingen maar alles uit het AD menu. Levensgevaarlijk dit.
Het probleem zit hem in: Accelerator Pedal Misapplication Assist

Dat is de boosdoener.

Zeekr 7GT Privilege AWD | OS 3.0.1

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 16:19
voors schreef op woensdag 23 september 2026 @ 15:24:
Perception is reality...

Ik vind persoonlijk dat lang niet elke wagen/model met zo'n kleur velgen staat. De 7 GT behoort tot het lijstje die daar wel bij staat.
Thanks, dat vind ik ook!

Zeekr 7GT Privilege AWD | OS 3.0.1

• TweakersDerik
  • Registratie: Januari 2026
  • Nu online
Ian_ schreef op woensdag 23 september 2026 @ 16:19:
[...]

Het probleem zit hem in: Accelerator Pedal Misapplication Assist

Dat is de boosdoener.
Thanks voor de tip! ik hoopte al dat iemand dat wist want dan weet ik nu wat ik uit kan zetten, scheelt weer paar knoppen.

Nadat het uitgeschakeld was, heerlijke auto verder! heb genoten vandaag.

https://zeekrstats.nl

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste