• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik kijk ook naar de overstap van M3 naar 7GT. De 7GT heeft inderdaad meer ruimte op de achterbank maar de 7X nog heel veel meer, misschien is dat nog een optie?
Kofferbak van de 7GT is beter toegankelijk dan in de Tesla dus voor mij praktischer.

Ik vind de Tesla wel lekkerder rijden

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 13-09 07:24
emnich schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 11:52:
Ik kijk ook naar de overstap van M3 naar 7GT. De 7GT heeft inderdaad meer ruimte op de achterbank maar de 7X nog heel veel meer, misschien is dat nog een optie?
Kofferbak van de 7GT is beter toegankelijk dan in de Tesla dus voor mij praktischer.

Ik vind de Tesla wel lekkerder rijden
Ik kom ook uit M3 en kofferbak liters geen idee maar gaat veel meer in de 7GT voor mijn gevoel vanwege de hatchback vorm denk ik. 7X nog veel praktischer gezien de hoogte. En eens ik vond de M3 ook lekkerder rijden/sturen, althans (veel) betere wegligging de 7GT is dan wel weer stuk stiller en beter/comfortabeler geveerd (luchtvering) en had de M3 performance = keihard geveerd.

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17:27
menno76 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 22:26:
[...]

Wat was voor jou reden om koplampen te laten controleren?
Omdat ik op een onverlichte weg de lampen te kort voor de auto vind schijnen. Ik had het continue het idee dat er op het laatste moment iets kon opduiken voor de auto. En groot licht is ook niet altijd een optie met tegenliggers.
Hier op het forum kwam het ook al naar voren en toevallig reed mijn neef laatst mee en die maakte uit zichzelf de opmerking over de verlichting. Hij werkt bij een garagebedrijf en doet ook APK keuringen en onderhoud. Die ging al meteen door het menu bladeren om de koplamp instellingen te zoeken. Maar misschien hoort het wel zo door het type koplamp???

• menno76
Eddo schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 12:09:
[...]

Omdat ik op een onverlichte weg de lampen te kort voor de auto vind schijnen. Ik had het continue het idee dat er op het laatste moment iets kon opduiken voor de auto. En groot licht is ook niet altijd een optie met tegenliggers.
Hier op het forum kwam het ook al naar voren en toevallig reed mijn neef laatst mee en die maakte uit zichzelf de opmerking over de verlichting. Hij werkt bij een garagebedrijf en doet ook APK keuringen en onderhoud. Die ging al meteen door het menu bladeren om de koplamp instellingen te zoeken. Maar misschien hoort het wel zo door het type koplamp???
Okay helder en dat is precies wat ik ook dacht, koplampen schijnen stuk minder ver dan gewenst. Wanneer heb jij afspraak?

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:24
Ik heb dit vantevoren aan Zeekr delivery service aangekaart en kreeg dit als antwoord:

Uw Zeekr word van te voren door onze detailers standaard afgesteld en gaat meestal goed dus daar gaan we graag vanuit! Als u hier achteraf toch problemen over ervaart kunt u uiteraard dan contact met ons opnemen om dit op te lossen en helpen we u graag verder.

Ik vind het een onbevredigend antwoord, wan ik ga niet zomaar even langs een dealer terwijl dit vantevoren even doorgegeven kan worden.

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:10
BeaM-R schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 11:42:
[...]

Ruimte op de achterbank is groter bij de Zeekr, kofferruimte stuk kleiner (456 vs 594 in het voordeel van de Tesla).
Model 3:
Als je netjes conform de andere leveranciers meten (VDA): 425 liter
Als je sluw conform Tesla meet (laten we de hele kofferbak + alle gaten, vakjes etc behandelen als een fles die we kunnen vullen met water): 594 liter

• TheLuckys
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:07
Eddo schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 12:09:
[...]

En groot licht is ook niet altijd een optie met tegenliggers.
Je hebt in de 7GT (volgens mij in alle uitvoeringen) een matrix functie voor het groot licht. Dit betekent dat andere weggebruikers automatisch weg worden gedimd terwijl de rest van de omgeving wel wordt verlicht door je koplampen. Uit reviews van o.a. Bjorn (Youtube) heb ik begrepen dat het niet het beste matrix systeem is, maar ook zeker niet het slechtste.
In mijn Model 3 gaat groot licht (met matrix functie, ook niet het beste systeem) standaard aan en rij ik hier in het donker dus altijd mee. Er wordt vrijwel nooit door tegenliggers geseind, dus volgens mij werkt het prima.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat je het liefst ook het bereik van je dimlicht goed wil hebben. En het is vervelend dat je de matrix groot licht functie iedere keer expliciet aan moet zetten in de 7GT, zover ik weet.

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:24
Tesla doet over het algemeen het aantal liters meten tot aan het dak i.p.v. zoals andere merken tot aan de hoedeplank.

• Multiboxer
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01:27
Wat een verschrikkelijke website vol scripts.

Kan niet eens geladen worden zonder adblocker.

• menno76
TheLuckys schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 12:46:
[...]

Je hebt in de 7GT (volgens mij in alle uitvoeringen) een matrix functie voor het groot licht. Dit betekent dat andere weggebruikers automatisch weg worden gedimd terwijl de rest van de omgeving wel wordt verlicht door je koplampen. Uit reviews van o.a. Bjorn (Youtube) heb ik begrepen dat het niet het beste matrix systeem is, maar ook zeker niet het slechtste.
In mijn Model 3 gaat groot licht (met matrix functie, ook niet het beste systeem) standaard aan en rij ik hier in het donker dus altijd mee. Er wordt vrijwel nooit door tegenliggers geseind, dus volgens mij werkt het prima.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat je het liefst ook het bereik van je dimlicht goed wil hebben. En het is vervelend dat je de matrix groot licht functie iedere keer expliciet aan moet zetten in de 7GT, zover ik weet.
Net als elektrische deuren weer zon zinloze ontwikkeling. Ik zou graag niet elke keer mijn super moderne matrix lampen willen aanzetten met de hoop geen tegenliggers te verblijden met verblinding. Ga wel even vragen of de dimlichten wat verder kunnen schijnen zoals de andere miljoenen autos sinds 1950 ook kunnen;)

• menno76
menno76 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:46:
[...]

Net als elektrische deuren weer zon zinloze ontwikkeling. Ik zou graag niet elke keer mijn super moderne matrix lampen willen aanzetten met de hoop geen tegenliggers te verblijden met verblinding. Ga wel even vragen of de dimlichten wat verder kunnen schijnen zoals de andere miljoenen autos sinds 1950 ook kunnen;)
Kleine correctie op mijzelf: Als de elektrische deuren opengaan dmv mijn smartphone als ik de auto nader met 2 handen vol boodschappen, dan zouden ze wel nuttig zijn!

• Eddo
menno76 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 12:13:
[...]

Okay helder en dat is precies wat ik ook dacht, koplampen schijnen stuk minder ver dan gewenst. Wanneer heb jij afspraak?
Ik kreeg zojuist deze reactie van de garage. Ik ga donderdagmiddag even langs.
Toevallig was hier vorige week een klant met hetzelfde probleem, en ook een ZEEKR 7gt.
Dat was u niet toch ?
Van mij mag u langs komen rijden dagelijks na 13:00.
Dan stellen wij de lampen ter plekke voor u af.

• Nondejuu84
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 14-09 10:48
Eddo schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:52:
[...]

Ik kreeg zojuist deze reactie van de garage. Ik ga donderdagmiddag even langs.

[...]
Net bij mijn lokale Zeekr service garage binnengelopen (Weert-Limburg) en ze hadden meteen tijd voor mij om de koplampen bij te stellen. Super snelle service dus!

Duurde nog geen 10minuten. Ik zal het vanavond of morgen eens testen of het verbeterd is.

Wordt vervolgd dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Nondejuu84 op 11-08-2026 15:10 ]

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05
Mpaj schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:32:
[...]
Je kunt instellen of je LCC snel wilt inschakelen (1 keer naar beneden ipv 2x), heb je dat aanstaan?
DaLass schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:49:
[...]

Geen idee, ga ik checken maar klinkt wel als een mogelijke oorzaak.
Dit bleek inderdaad aan te staan. Nu uitgezet, dan kan ik wel de ACC gebruiken zonder iets achter de auto, dus blij! :)

Bijzonder overigens: Ik had de trekhaak nog uitgeklapt, dan is deze optie niet beschikbaar. Ik moest dus eerst de trekhaak inklappen, daarna kon ik snelle LCC uitzetten.

Mijn advertenties op V&A

• menno76
Nondejuu84 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:09:
[...]

Net bij mijn lokale Zeekr service garage binnengelopen (Weert-Limburg) en ze hadden meteen tijd voor mij om de koplampen bij te stellen. Super snelle service dus!

Duurde nog geen 10minuten. Ik zal het vanavond of morgen eens testen of het verbeterd is.

Wordt vervolgd dus.
Top goor het graag dan ga ik hier in midden nl ook zoeken wie dat kan afstellen.

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:21
Mpaj schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 15:23:
De LCC hier ook steeds meer in de smiezen.

Morgen richting Italië voor 3 weken. Nu aan het laden. Mooi uitgangspunt:

[Afbeelding]

Vannacht laat ik m nog even doorladen tot 100% bij vertrek rond 5. Zal dan even updaten.
Update:

Hij heeft vannacht niet tot 100% geladen. Kwam er achter dat ik d oplaadlimiet niet had aangepast.

Vanmorgen vroeg om 5.15 vertrokken richting Duitsland met 89% / 534 km. Eerste half uur gemiddeld 25,7 kWh/100km, dalend naar 20 rond na 100 km. Geëindigd in de Elzas met gemiddeld 18 kWh/100km. Snelheid continu op 120-130, 100 waar dat moest. ACC en LCC veel gebruikt. Nadat LCC aan geweest is, krijg ik niet alleen meer ACC aan de praat, lastig als het drukker wordt en je dus meer moet wisselen. Met 130 blijf je in Duitsland immers niet op de linker baan hangen… wat ook opvalt is dat LCC Iet mogelijk is zonder de afleidingswaarachuwingeen aan. Uitschakeling die meldingen schakelt gelijk LCC uit.

Gevoel overheerst/bevestigd dat de range sterk temperatuur afhankelijk is. Na 600km fluctueerde deze ook nog steeds tienden bij een afdaling of klim. Temp bij vertrek was 10 graden buiten, bij aankomst 26. Binnentemp op 22 gehad.

Nu weer aan de lader. Tot nu toe 96% en 608 km range! En nee, dat is niet wltp weergave.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qj2Yiw7MD454WZgmq7U8ufLySM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4T125bZr65IzoTeMxNz3D1Sy.jpg?f=fotoalbum_large

details: LR, individuele instellingen bestaande uit eco vermogen, sportief sturen, wagenziektebeperking aan (dus eigenlijk comfort modus).

• menno76
Mpaj schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:52:
[...]

Update:

Hij heeft vannacht niet tot 100% geladen. Kwam er achter dat ik d oplaadlimiet niet had aangepast.

Vanmorgen vroeg om 5.15 vertrokken richting Duitsland met 89% / 534 km. Eerste half uur gemiddeld 25,7 kWh/100km, dalend naar 20 rond na 100 km. Geëindigd in de Elzas met gemiddeld 18 kWh/100km. Snelheid continu op 120-130, 100 waar dat moest. ACC en LCC veel gebruikt. Nadat LCC aan geweest is, krijg ik niet alleen meer ACC aan de praat, lastig als het drukker wordt en je dus meer moet wisselen. Met 130 blijf je in Duitsland immers niet op de linker baan hangen… wat ook opvalt is dat LCC Iet mogelijk is zonder de afleidingswaarachuwingeen aan. Uitschakeling die meldingen schakelt gelijk LCC uit.

Gevoel overheerst/bevestigd dat de range sterk temperatuur afhankelijk is. Na 600km fluctueerde deze ook nog steeds tienden bij een afdaling of klim. Temp bij vertrek was 10 graden buiten, bij aankomst 26. Binnentemp op 22 gehad.

Nu weer aan de lader. Tot nu toe 96% en 608 km range! En nee, dat is niet wltp weergave.

[Afbeelding]

details: LR, individuele instellingen bestaande uit eco vermogen, sportief sturen, wagenziektebeperking aan (dus eigenlijk comfort modus).
Goede reis! je weet dat laatste 10-20%, van 80-100, veel langer duurt om te laden? Je kan net zo goed steeds tot 80% laden en 1 keer meer stoppen. Vaak net zo snel en hoef je je minder druk te maken. Gewoon half uurtje langer rekenen met de reis en gas(stroom) erop.

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05
menno76 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:19:
[...]

Goede reis! je weet dat laatste 10-20%, van 80-100, veel langer duurt om te laden? Je kan net zo goed steeds tot 80% laden en 1 keer meer stoppen. Vaak net zo snel en hoef je je minder druk te maken. Gewoon half uurtje langer rekenen met de reis en gas(stroom) erop.
Dat "veel langer" valt echt enorm mee met de 7GT. Ik heb met mijn reis naar/in Denemarken regelmatig aan de snellader naar 100% geladen, dat was maar een paar minuten meer dan tot 80%.

Ik heb bij 95% nog met 140kw staan laden bij Fastned.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6oqhOt2DnTdleLoRR8GsAxzOdU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aa3ozNYVpNmgunZML8ljpHeT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MdKxWMlTvOS-64wI0LBmifLww9o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1030tnBzwAIJ2Ikuo76OZQdK.jpg?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door DaLass op 11-08-2026 17:30 ]

Mijn advertenties op V&A

• Mpaj
menno76 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:19:
[...]

Klopt, maar overnachten hier, dus sta niet op tijd ;)

Vanmorgen kwartiertje bij de Aldi onderweg aan een 150 (helaas, app gaf 400 aan) paal gestaan. Als je in 1 ruk door rijdt zou het met 2 stops mogelijk moeten zijn!

• menno76
Mpaj schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:28:
[...]

Vanmorgen kwartiertje bij de Aldi onderweg aan een 150 (helaas, app gaf 400 aan) paal gestaan. Als je in 1 ruk door rijdt zou het met 2 stops mogelijk moeten zijn!
En dan rij je in 1 ruk door en terug ook zon ruk en dan heb je op een vakantie van 2 weken van +- 200 wakkere uren 2 uren extra verdient door 2 ipv 3 stops te doen.... laat het laden los en go with the flow.

• menno76
Mpaj schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:28:
[...]

Vanmorgen kwartiertje bij de Aldi onderweg aan een 150 (helaas, app gaf 400 aan)

[ Voor 37% gewijzigd door menno76 op 11-08-2026 18:26 ]

• Mpaj
menno76 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 18:02:
[...]

En dan rij je in 1 ruk door en terug ook zon ruk en dan heb je op een vakantie van 2 weken van +- 200 wakkere uren 2 uren extra verdient door 2 ipv 3 stops te doen.... laat het laden los en go with the flow.
Ho ho, ik wist niet dat je boos werd… 😂

• remame
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:03
[...]

Update:

[Afbeelding]

Om van LCC terug te gaan naar ACC moet je eerst weer 2 keer omhoog tikken. Daarna weer 1 keer om laag om de ACC te activeren.

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 22:08
Van een betrouwbare bron vernomen dat het navigatie issue komende week wordt opgelost door middel van een OTA update.

#nomorechoppyNavi

Zeekr 7GT Privilege AWD | OS 3.0.1

• remame
Ian_ schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:14:
Van een betrouwbare bron vernomen dat het navigatie issue komende week wordt opgelost door middel van een OTA update.

#nomorechoppyNavi
Goed om te horen dat ze er mee bezig zijn. Nu de ACC en LCC nog..... :*)

• Ian_
remame schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 20:06:
[...]

Goed om te horen dat ze er mee bezig zijn. Nu de ACC en LCC nog..... :*)
Ik heb geen idee wat er nog verder in de update zit, kunnen positief verrast worden

• Markus M
  • Laatst online: 21:45
Duurde dat wachten op aflevering bij jullie ook zo lang? :+

Ik moet nog iets meer dan drie (lange) weken geduld hebben, moet lukken, maar ik kan niet wachten!

• Muus
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 02-09 12:53
Markus M schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 20:58:
Duurde dat wachten op aflevering bij jullie ook zo lang? :+

Ik moet nog iets meer dan drie (lange) weken geduld hebben, moet lukken, maar ik kan niet wachten!
1 Juni besteld, 1 september ophalen.

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Heeft iemand al een goede locatie gevonden voor een Flitsmeister Dash? Vooral stroom zal volgens mij een uitdaging worden…

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Multiboxer schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:46:
[...]

Wat een verschrikkelijke website vol scripts.

Kan niet eens geladen worden zonder adblocker.
Ja had hem met adblocker gekeken hier nog 1 van Topgear die wel gewoon leesbaar.

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

stoutski schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 22:19:
[...]

Ja had hem met adblocker gekeken hier nog 1 van Topgear die wel gewoon leesbaar.
Wel een dodelijk commentaar eronder

• menno76
Mpaj schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 18:26:
[...]

Niet boos;) goed bedoelde tip!

• menno76
Mpaj schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 18:26:
[...]

Haha nee hoor niet boos, goed bedoelde reistip!

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:39
[...]

Wat wil je daarmee aangeven? Je gaat echt geen 600+ km halen, ook al geeft ie dat aan :)

Limbids

• Ian_
Limbids schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:53:
[...]

Wat wil je daarmee aangeven? Je gaat echt geen 600+ km halen, ook al geeft ie dat aan :)
Eens, laten we het simpel maken voor iedereen hier. Dit is wat je aan bereik hebt zonder een keer je preheating aan te zetten, sentry mode aan of andere zaken.
  • 19.0kWh/100km verbruik / 96kWh batterij = 500 km
  • 18.0kWh/100km verbruik / 96kWh batterij = 533 km
  • 17.0kWh/100km verbruik / 96kWh batterij = 564 km
  • 16.0kWh/100km verbruik / 96kWh batterij = 600 km
  • 15.0kWh/100km verbruik / 96kWh batterij = 640 km
  • 14.0kWh/100km verbruik / 96kWh batterij = 687 km
  • 13.0kWh/100km verbruik / 96kWh batterij = 738 km
  • 12.0kWh/100km verbruik / 96kWh batterij = 800 km

[ Voor 17% gewijzigd door Ian_ op 12-08-2026 10:14 ]

• TheLuckys
[...]

Dit ligt er sterk aan hoe je rijdt. Bjorn haalde tijdens zijn "sunday driving" test meer dan 600km met de core/business. Zijn gemiddelde verbruik was 12,5kWh/100km. De LR is slechts 20kg zwaarder maar heeft wel 25kWh extra accu capaciteit. In zijn test haalde hij 610km. Als je dit extrapoleert naar de LR dan haal je meer dan 800km. Dan moet je natuurlijk wel heel rustig provinciaal rijden met goed weer.

Test kan je hier zien: YouTube: Zeekr 7GT Core RWD eco range test aka Sunday driving on a Monday

[ Voor 3% gewijzigd door TheLuckys op 12-08-2026 10:03 ]

• Ian_
TheLuckys schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:01:
[...]

Dit ligt er sterk aan hoe je rijdt. Bjorn haalde tijdens zijn "sunday driving" test meer dan 600km met de core/business. Zijn gemiddelde verbruik was 12,5kWh/100km. De LR is slechts 20kg zwaarder maar heeft wel 25kWh extra accu capaciteit. In zijn test haalde hij 610km. Als je dit extrapoleert naar de LR dan haal je meer dan 800km. Dan moet je natuurlijk wel heel rustig provinciaal rijden met goed weer.

Test kan je hier zien: YouTube: Zeekr 7GT Core RWD eco range test aka Sunday driving on a Monday
Dan neem je niet mee dan we het hebben over een LFP versus NMC batterij ;)

• TheLuckys
Ian_ schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:15:
[...]

Dan neem je niet mee dan we het hebben over een LFP versus NMC batterij ;)
En hoe denk jij dat de chemische samenstelling van de batterij verschil maakt met het bereik van de auto? Anders dan capaciteit en gewicht zijn er volgens mij niet echt andere significante factoren die invloed hebben op het bereik.
Alleen met koude temperaturen treed er mogelijk een verschil op in efficiëntie maar dit zal in het voordeel van de NMC batterij liggen, die hier minder gevoelig voor zijn. Natuurlijk ga je met zulke koude temperaturen sowieso nooit deze afstanden halen.

• Limbids
  • Laatst online: 18:39
TheLuckys schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:01:
[...]

Ja, wanneer je de gemiddelde snelheid drastisch naar beneden haalt, zeg 50-60 km/u "sunday driving", dan ga je zeker 600+ halen. Een gemiddelde rit binnen/buiten bebouwde kom en snelweg, ga je dat sowieso niet halen. Daarnaast telt voor de meeste mensen - denk ik - range op de snelweg en dat gaat zeker geen 600+ zijn ;)

Limbids

• TheLuckys
Limbids schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:42:
[...]

Ja, wanneer je de gemiddelde snelheid drastisch naar beneden haalt, zeg 50-60 km/u "sunday driving", dan ga je zeker 600+ halen. Een gemiddelde rit binnen/buiten bebouwde kom en snelweg, ga je dat sowieso niet halen. Daarnaast telt voor de meeste mensen - denk ik - range op de snelweg en dat gaat zeker geen 600+ zijn ;)
Ik ben het met je eens dat het bereik met normaal gebruik een stuk lager zal liggen, maar het is zeker niet onmogelijk. Ik denk zelfs dat de LR die 600km wel haalt als je netjes constant 100km/u rijdt onder gunstige omstandigheden. Ik zal even rekenen:

Tijdens zijn range test met de 75kWh core/business haalde Bjorn 14,5kWh/100km bij 90km/u en 19,3kWh/100km bij 120km/u.

Voor de LR betekent dit een bereik van ~690km bij 90km/u en ~518km bij 120km/u.

Luchtweerstand neemt exponentieel toe bij lineaire snelheidstoename. We kunnen dit benaderen met: Verbruik(snelheid) = ConstanteWeerstand + LuchtweerstandsCoëfficiënt * snelheid^2

Eventjes rekenen en dan kom je op een (geschat) verbruik van 15,4kWh/100km bij 100km/u. Dit zou de LR een bereik geven van 649km. Dit is natuurlijk een schatting, maar de realiteit zal niet enorm verschillen, ergens tussen 640km en 660km. Dat is meer dan 600km ;).

Grote maar: het is in de praktijk haalbaar, maar vrijwel niemand gaat dat echt halen. Sowieso rijdt niemand van 100% naar 0%, en ook vrijwel niemand rijdt 650km onafgebroken constant 100km/u. Maar toch leuk om te weten dat als je echt wil, de auto heel ver komt.

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:47
[...]

Dat je met combinatie LR 100kwh, lager gewicht, 19 inch E-primacy dit zeker wel haalbaar is, na 1800 kilometer zit ik op 16.4kwh/100km (na laatste laadsessie 250km, 105km/h snelweg zelfs 15.5kwh/100km op Eco) en zoals Ian_ al zegt, kom je er zeker dicht in de buurt.

En ik heb in die 1800km lang niet altijd Eco gereden. Dus het is zeker WEL haalbaar, en natuurlijk ga ik dit in praktijk bijna nooit doen van 100% naar 0% rijden, maar het geeft aan dat zelfs met dit gewicht en grootte van de auto, het veel zegt dat het met de effientie/cw-waarde van de auto het echt wel goed zit. Nog meer argumenten nodig?

• Nondejuu84
  • Laatst online: 14-09 10:48
Koplampen zijn super afgesteld na mijn bezoek gister.

Schijnt nu veel verder en gelijkmatig.

Oh misschien handig voor degene die zich hier ook op ergeren.

Als je langere tijd aan het rijden bent, verplaats je je linkerarm weleens. (Althans ik doe dat;) De airco die altijd op AUTO staat, blaast dan continu best wel hard op je linkerarm wat zeer irritant en koud is. Ik kwam er vandaag achter, dat als je in het menu van de verwarming/airco bent, je kunt kiezen waar de blazer aan en uit moet, en ook de richting. Als je dubbel klikt op bijvoorbeeld de linkerblazer dan blijft hij uit. Erg prettig dat het kan.

• Ian_
seezu schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 11:37:
[...]

Dat je met combinatie LR 100kwh, lager gewicht, 19 inch E-primacy dit zeker wel haalbaar is, na 1800 kilometer zit ik op 16.4kwh/100km (na laatste laadsessie 250km, 105km/h snelweg zelfs 15.5kwh/100km op Eco) en zoals Ian_ al zegt, kom je er zeker dicht in de buurt.

En ik heb in die 1800km lang niet altijd Eco gereden. Dus het is zeker WEL haalbaar, en natuurlijk ga ik dit in praktijk bijna nooit doen van 100% naar 0% rijden, maar het geeft aan dat zelfs met dit gewicht en grootte van de auto, het veel zegt dat het met de effientie/cw-waarde van de auto het echt wel goed zit. Nog meer argumenten nodig?
Ik snapte niet waarom de LR en de P zoveel van elkaar verschillen qua verbruik gezien een P in ECO basic een LR is. Dit is heel bij de 7X hetzelfde en soms is de P zelfs zuiniger vanwege de Continental banden als ze beide 20inch hebben.

Besef me nu met dit bericht dat de LR 7GT ook een inch kleinere banden heeft en type band, dat verklaart een hoop want de Pilot Sport EV zijn naar mijn idee niet de juiste band voor dit type auto.

• TheLuckys
Ian_ schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:13:
[...]

Ik snapte niet waarom de LR en de P zoveel van elkaar verschillen qua verbruik gezien een P in ECO basic een LR is. Dit is heel bij de 7X hetzelfde en soms is de P zelfs zuiniger vanwege de Continental banden als ze beide 20inch hebben.

Besef me nu met dit bericht dat de LR 7GT ook een inch kleinere banden heeft en type band, dat verklaart een hoop want de Pilot Sport EV zijn naar mijn idee niet de juiste band voor dit type auto.
Van wat ik in reviews heb begrepen zijn de Pilot Sport EV banden van de Privilege wel een stuk stiller dan de banden op de Core/Business edition. Nu is het sowieso al een stille auto, maar dit kan natuurlijk alsnog belangrijk voor je zijn, zeker op lange afstanden.

• Ian_
TheLuckys schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:19:
[...]

Van wat ik in reviews heb begrepen zijn de Pilot Sport EV banden van de Privilege wel een stuk stiller dan de banden op de Core/Business edition. Nu is het sowieso al een stille auto, maar dit kan natuurlijk alsnog belangrijk voor je zijn, zeker op lange afstanden.
Zeker, het zijn stille banden maar niet erg efficient helaas. Ik had deze ook op mijn 7X en was daar erg tevreden over.

• Ian_
Toevallig heb ik net met een software developer van Zeekr gezeten (in person, niet te geloven maar wat een top service voor een ongerelateerd issue aan wat ik nu post), maar hij kon mij in ieder geval uitleggen wat het issue was met de navigatie.

Simpel gezegd, als je het scherm deelt in meerdere vakken (surround en navigatie) of je hebt CarPlay / Android Auto draaien geeft het systeem nu prioriteit daaraan en gaat er vrijwel geen computing power naar de navigatie.

• TheLuckys
Ian_ schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:21:
Toevallig heb ik net met een software developer van Zeekr gezeten (in person, niet te geloven maar wat een top service voor een ongerelateerd issue aan wat ik nu post), maar hij kon mij in ieder geval uitleggen wat het issue was met de navigatie.

Simpel gezegd, als je het scherm deelt in meerdere vakken (surround en navigatie) of je hebt CarPlay / Android Auto draaien geeft het systeem nu prioriteit daaraan en gaat er vrijwel geen computing power naar de navigatie.
Ontwikkelen ze in NL? Of was er toevallig een ontwikkelaar in NL? In ieder geval heel gaaf dat zoiets mogelijk is!

• Tsjuni
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:34
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met snelladen?

Twee weken terug wilde ik bij Fastned even laden. Stekker erin, laadpas tegen de paal, maar de laadsnelheid kwam uiteindelijk niet boven de 5 kW uit.

Gisteren weer raak: ik wilde snelladen bij de 600 kW-laders van Fastned langs de A6. Ik kwam aanrijden met 5% batterij, maar de laadsnelheid kwam niet hoger dan 97 kW. Laden gestopt, twee laadpalen verderop opnieuw ingeplugd bij een 400 kW-lader, daar kwam de snelheid niet boven de 5 kW uit. Uiteindelijk maar 100 meter verderop bij de Shell Recharge gaan staan, en daar tikte hij gewoon 300 kW aan.

Heeft iemand hier ook last van, en weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn?

• Ian_
TheLuckys schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:26:
[...]

Ontwikkelen ze in NL? Of was er toevallig een ontwikkelaar in NL? In ieder geval heel gaaf dat zoiets mogelijk is!
Ze ontwikkelen echt in Nederland een deel

• Ian_
Tsjuni schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:27:

Twee weken terug wilde ik bij Fastned even laden. Stekker erin, laadpas tegen de paal, maar de laadsnelheid kwam uiteindelijk niet boven de 5 kW uit.

Gisteren weer raak: ik wilde snelladen bij de 600 kW-laders van Fastned langs de A6. Ik kwam aanrijden met 5% batterij, maar de laadsnelheid kwam niet hoger dan 97 kW. Laden gestopt, twee laadpalen verderop opnieuw ingeplugd bij een 400 kW-lader, daar kwam de snelheid niet boven de 5 kW uit. Uiteindelijk maar 100 meter verderop bij de Shell Recharge gaan staan, en daar tikte hij gewoon 300 kW aan.

Heeft iemand hier ook last van, en weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn?
SlowNed, maar geef wat informatie erbij? Hoeveel mensen etc.

Sidenote, die 600 kW van Alpitronic bij Fastned is een test case en het product werkt ruk...

• Tsjuni
Ian_ schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:35:
[...]

SlowNed, maar geef wat informatie erbij? Hoeveel mensen etc.

Sidenote, die 600 kW van Alpitronic bij Fastned is een test case en het product werkt ruk...
Ik was de enige gebruiker bij zowel de 600 kW- als de 400 kW-lader. Bij de 600 kW-lader stond mijn batterijpercentage op 5%. Toen ik uiteindelijk besloot om naar de 400 kW-lader te gaan, had ik 10% batterij.

Verder ben ik ernaartoe gereden met de standaardnavigatie, en die gaf aan dat de batterij op temperatuur was.

[ Voor 7% gewijzigd door Tsjuni op 12-08-2026 13:57 ]

• Ian_
Tsjuni schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:54:
[...]

Ik was de enige gebruiker bij zowel de 600 kW- als de 400 kW-lader. Bij de 600 kW-lader stond mijn batterijpercentage op 5%. Toen ik uiteindelijk besloot om naar de 400 kW-lader te gaan, had ik 10% batterij.

Verder ben ik ernaartoe gereden met de standaardnavigatie, en die gaf aan dat de batterij op temperatuur was.
Hoe lang heb je gewacht want het vermogen moet wel echt opbouwen

• Tsjuni
Ian_ schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 14:00:
[...]

Hoe lang heb je gewacht want het vermogen moet wel echt opbouwen
Gisteren +- 10/15 minuten. De sessie van twee weken geleden heb ik een half uur staan wachten.

• Ian_
Tsjuni schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 14:05:
[...]

Gisteren +- 10/15 minuten. De sessie van twee weken geleden heb ik een half uur staan wachten.
Waar woon je in de buurt van?

• Daklem
  • Laatst online: 22:20

Daklem

Nerd

Tsjuni schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:27:

In Italië heb ik vandaag aan een 300kw lader gehangen (3 palen, totaal 6 laadpunten) en haalde strak 300kw.

Een week eerder stond ik er ook en haalde ik nog maar 150 omdat er nog iemand aan de paal stond te laden.

Onderweg heb ik ook al meegemaakt dat ik de enige aan een lader was en maar maximaal 90kw haalde. Maar max 5kw is wel heel weinig.

• Daklem

Daklem

Nerd

Ian_ schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:59:
[...]

Eens, laten we het simpel maken voor iedereen hier. Dit is wat je aan bereik hebt zonder een keer je preheating aan te zetten, sentry mode aan of andere zaken.
  • 19.0kWh/100km verbruik / 96kWh batterij = 500 km
  • 18.0kWh/100km verbruik / 96kWh batterij = 533 km
  • 17.0kWh/100km verbruik / 96kWh batterij = 564 km
  • 16.0kWh/100km verbruik / 96kWh batterij = 600 km
  • 15.0kWh/100km verbruik / 96kWh batterij = 640 km
  • 14.0kWh/100km verbruik / 96kWh batterij = 687 km
  • 13.0kWh/100km verbruik / 96kWh batterij = 738 km
  • 12.0kWh/100km verbruik / 96kWh batterij = 800 km
Op mijn totale rit (nu 3900km gereden) heb ik een verbruik van 15.6kw/100km.

Ben zeer tevreden met het verbruik.

• remame
Ian_ schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:21:

Gaaf dat je die gesproken hebt. Heb je het alleen over de navigatie gehad of over nog meer issues?

• Mpaj
menno76 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:05:
[...]

Haha nee hoor niet boos, goed bedoelde reistip!

Ik kom uit een Enyaq 60, dus die trip naar Italië was de afgelopen jaar enkele reis met minimaal 5x een 45 minuten laden. Ik word enthousiast van de capaciteit.

Ik merk ook dat hij de soc bij aankomst zeer conservatief inschat.

Nu merk ik dat de snelheid beperkt wordt door de kids. Laadstops zijn minder vaak nodig dan wenselijk en duren korter dan wenselijk.

• Mpaj
[...]

Nou..

Vandaag op 1 lading van 100% van Colmar naar Genua gereden. Door de Alpen, zwaar beladen met gezin op vakantie en airco op 21 en acc 120-130. 556 km.

dat afremmen van de acc is flauwe bochten is wel echt om te janken op de Zwitserse alpensnelwegen! :(

• menno76
Nondejuu84 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 12:37:

Oh misschien handig voor degene die zich hier ook op ergeren.

Als je langere tijd aan het rijden bent, verplaats je je linkerarm weleens. (Althans ik doe dat;) De airco die altijd op AUTO staat, blaast dan continu best wel hard op je linkerarm wat zeer irritant en koud is. Ik kwam er vandaag achter, dat als je in het menu van de verwarming/airco bent, je kunt kiezen waar de blazer aan en uit moet, en ook de richting. Als je dubbel klikt op bijvoorbeeld de linkerblazer dan blijft hij uit. Erg prettig dat het kan.
Super ga ik ook inplannen!

• menno76
Daklem schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:31:
[...]

In Italië heb ik vandaag aan een 300kw lader gehangen (3 palen, totaal 6 laadpunten) en haalde strak 300kw.

Een week eerder stond ik er ook en haalde ik nog maar 150 omdat er nog iemand aan de paal stond te laden.

Onderweg heb ik ook al meegemaakt dat ik de enige aan een lader was en maar maximaal 90kw haalde. Maar max 5kw is wel heel weinig.
Heb het ook al gehad, fastned is heel vaak wispelturig en reken daar maar niet op dat je standaard boven de 150 uitkomt. Geld ook zeker voor Teslag chargers die hebben moeite met 800 volt systeem en daar nog nooit boven 150 uitgekomen, vraag me af of dat uberhaupt kan afgezien van de enkele nieuwe superchargers die Tesla heeft neergezet voor 800 volt. Zal eens Ionity proberen binnenkort maar ik laad maar 1 keer per zoveel weken keer buitenshuis en zelfs dat is eigenlijk niet nodig dus laadsnelheid boeit me wat minder dan vele anderen hier.

[ Voor 18% gewijzigd door menno76 op 13-08-2026 08:12 ]

• TheLuckys
menno76 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 08:05:
[...]

Heb het ook al gehad, fastned is heel vaak wispelturig en reken daar maar niet op dat je standaar boven de 150 uitkomt. Geld ook zeker voor Teslag chargers die hebben moeite met 800 volt systeem en daar nog nooit boven 150 uitgekomen.
Bij Tesla zijn de laders niet wispelturig, ze leveren alleen maximaal 400V. Alle Tesla auto's afgezien van de Cybertruck hebben namelijk een 400V batterij. In het geval van de 7GT moet de auto deze 400V zelf "boosten" naar 800V en dit gaat zover ik heb gezien met zo'n 80kW.
Tenzij het echt niet anders kan zou ik dus voor een andere aanbieder gaan als je snel wilt laden.
Tesla is wel begonnen met de uitrol van een nieuw systeem dat tot 1000V en 500kW kan leveren, maar dit is pas net gestart en er is geloof ik maar 1 locatie in Noorwegen waar dit beschikbaar is.

• Ian_
menno76 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 08:05:
[...]

Heb het ook al gehad, fastned is heel vaak wispelturig en reken daar maar niet op dat je standaard boven de 150 uitkomt. Geld ook zeker voor Teslag chargers die hebben moeite met 800 volt systeem en daar nog nooit boven 150 uitgekomen, vraag me af of dat uberhaupt kan afgezien van de enkele nieuwe superchargers die Tesla heeft neergezet voor 800 volt. Zal eens Ionity proberen binnenkort maar ik laad maar 1 keer per zoveel weken keer buitenshuis en zelfs dat is eigenlijk niet nodig dus laadsnelheid boeit me wat minder dan vele anderen hier.
  • Fastned heeft premium locaties
  • Fastned heeft slechte aansluiting

• Ian_
remame schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 20:21:
[...]

Gaaf dat je die gesproken hebt. Heb je het alleen over de navigatie gehad of over nog meer issues?
Hi,

We hebben gesproken over wat bugs, wie de BA leest (Nederland en Sweden blijkbaar) en hoe de ACC en LCC op dit moment werken.

Lang verhaal kort, auto komt ertussen, 7GT signaleert 'crash imminent' en gaat op de rem. Dit willen ze in ieder geval nog aanpassen gaf die aan.

Deze man was vooral van UI en de Zeekr App, ik heb namelijk dat mijn auto de Digital Key 3.0 niet kan aanmaken:
  • Telefoon zelf
  • Telefoon vrouw
  • Telefoon Zeekr personeel 3 stuks
  • Telefoon Developer
Zelfs Digital Key 2.0 wilt de auto niet aanmaken, moest een app downloaden, speciale Zeekr app versie erop waardoor logs op mijn telefoon werden opgeslagen en vervolgens direct naar Zeekr konden verstuurd worden. Had iets te maken met een Token wat niet wordt aangemaakt. Best mooi om zoiets van dichtbij even te zien en dat het wordt aangeboden.

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:31
FREAKJAM schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 22:13:
Review van Snelladen zojuist gepubliceerd op Youtube. De titel doet vermoeden dat ze de business variant testen (gelet op de prijs) maar ze behandelen de witte privilege in de review.

[YouTube: Premium voor €46K? Waarom de Zeekr 7GT de Europese concurrentie laat beven.]
Wel herkenbaar punt van de zitpositie. Ik vind het een mooie auto dus ben er in gaan zitten. Met mijn 1.90 kijk ik praktisch tegen de zonneklep aan. Stoel in laagste stand. Hierdoor valt hij voor mij helaas af.

• menno76
tim.w schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 10:38:
[...]

Wel herkenbaar punt van de zitpositie. Ik vind het een mooie auto dus ben er in gaan zitten. Met mijn 1.90 kijk ik praktisch tegen de zonneklep aan. Stoel in laagste stand. Hierdoor valt hij voor mij helaas af.
Ja vriend van mij van 1.9 meter zat ook zowat met zijn hoofd tegen het dak. Auto is echt tot max 1.85 meter gemaakt wat dan wel weer raar is als je focust op europese markt naast China. Maar ze zullen denken voor de echt lange mensen uit europa hebben we de 7X bedacht.

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 20:56
tim.w schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 10:38:
[...]

dan weet ik niet hoe je je stoel hebt neergezet, maar ik 1m92 kan perfect zien.... zonder tegen zonneklep aan te kijken. alleen stoel kan NET niet voldoende naar achteren voor mij... zit je op de rugleuning ofzo? :P

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:28
Tvdl2000 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:35:
[...]

dan weet ik niet hoe je je stoel hebt neergezet, maar ik 1m92 kan perfect zien.... zonder tegen zonneklep aan te kijken. alleen stoel kan NET niet voldoende naar achteren voor mij... zit je op de rugleuning ofzo? :P
1,94m en ook nergens problemen mee. Sterker nog, in de 7GT zit ik ruimer dan in mijn huidige EV6.

• Tvdl2000
heb daarentegen niet in een core of buisness edition gezeten, alleen in de priveledge.....

• tim.w
Tvdl2000 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:35:
[...]

Alles geprobeerd. Naar voor, naar achteren, rugleuning rechter en meer achterover. Stoel kon niet lager. Ik kreeg er geen lekkere zitpositie in.

Zal ook per persoon verschillen vermoed ik. Of je langere benen hebt of juist niet etc.

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
tim.w schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 13:05:
[...]

Zal ook per persoon verschillen vermoed ik. Of je langere benen hebt of juist niet etc.
Dit is het gewoon. Eerder al geschreven, maar ik heb dus een relatief lang bovenlijf en zit met ruim 1,90m dus ook iets dichter op het stuur dan je normaal zou verwachten. Daarmee zit ik op de laagste stand echt veel te hoog in de 7GT. Ik kijk horizontaal tegen de zonneklep aan (eigenlijk alsof hij permanent omlaag staat) en ik zit er ook nog eens relatief dicht op, wat het met de zwarte dakhemel bijna claustrofobisch maakte.

De stoel had gewoon 3-4cm minimaal verder omlaag moeten kunnen. Ik heb de afgelopen jaren in een veelvoud aan elektrische auto's gereden, als eigen auto, maar ook voor proefritten of van collega's (Tesla's, EV6, Ioniq 5/6, ID.3/4/5/7) en daar nooit eerder last van gehad. Dat terwijl de 7GT niet eens een hele lage auto is, de Model 3 is 1,5 cm lager en daarin heb ik zeeën van (hoofd)ruimte.

Niet alle lange mensen zullen er last van hebben, maar ga bij 1.85m of langer écht even proefzitten, zéker als je de Privilege overweegt.

• Koenst
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 22:32
BigSmurf schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 13:27:
[...]
Dit is het gewoon. Eerder al geschreven, maar ik heb dus een relatief lang bovenlijf en zit met ruim 1,90m dus ook iets dichter op het stuur dan je normaal zou verwachten. Daarmee zit ik op de laagste stand echt veel te hoog in de 7GT. Ik kijk horizontaal tegen de zonneklep aan (eigenlijk alsof hij permanent omlaag staat) en ik zit er ook nog eens relatief dicht op, wat het met de zwarte dakhemel bijna claustrofobisch maakte.

De stoel had gewoon 3-4cm minimaal verder omlaag moeten kunnen. Ik heb de afgelopen jaren in een veelvoud aan elektrische auto's gereden, als eigen auto, maar ook voor proefritten of van collega's (Tesla's, EV6, Ioniq 5/6, ID.3/4/5/7) en daar nooit eerder last van gehad. Dat terwijl de 7GT niet eens een hele lage auto is, de Model 3 is 1,5 cm lager en daarin heb ik zeeën van (hoofd)ruimte.

Niet alle lange mensen zullen er last van hebben, maar ga bij 1.85m of langer écht even proefzitten, zéker als je de Privilege overweegt.
Helemaal mee eens! Ikzelf ben 1,93m en heb weer nergens last van. Ik heb dan ook weer relatief langere benen. Zitpositie is een beetje hetzelfde als de Kia Proceed gtline, deze auto heb ik nu namelijk.

Kortom weet je van jezelf dat je in verhouding kortere benen hebt dan gemiddeld, dan kan je verwachten dat de 7GT niks voor jou is.

• Tvdl2000
[...]

tesla had ik ook geen enkel probleem in qua hoofdruimte (zowel de oude 3 nieuwe 3 en de Y) polestar 2 ook geen probleem, EV6 NIET gekozen vanwege het glazen dak omranding wat me in de weg zat als ik het normale interuer had. met het GT interieur had ik er geen last van. ID4 en enyaq ook geen probleem

• tim.w
[...]

De stoel 3-4 cm lager had inderdaad net het verschil kunnen maken. Jammer, want nogmaals ik vind de 7GT een knappe verschijning :)

De Kia EV6 had ik overigens hetzelfde probleem. Bij de uitvoering met dakraam zat ik met m'n hoofd tegen de rand aan.

• Eddo
Nondejuu84 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 12:37:

Net bij Mobron in Almere en zij hebben de koplampen beter afgesteld. Ze stonden iets te laag.
Eerdaags even een donkere weg opzoeken.

• Ian_
Eddo schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 15:18:
[...]

Net bij Mobron in Almere en zij hebben de koplampen beter afgesteld. Ze stonden iets te laag.
Eerdaags even een donkere weg opzoeken.
Ik ga daar morgen heen, bleek de 5e al te zijn.

• TheLuckys
Net te horen gekregen dat ik de levering van mijn post-Launch Edition Privilege midden tot eind oktober mag verwachten (9 juli besteld).

• JaoZeetie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15:48
Ik zou vandaag om 16.00 uur mijn LR gaan ophalen, maar kreeg woensdag een telefoontje dat mijn auto vertraagd was en dat de levering nu naar maandag verplaatst was. Dat is natuurlijk niet wat je wilt horen, want ik zou dit weekend lekker gaan toeren.

Maar nu krijg ik ook nog eens een WhatsApp-bericht dat het een compleet andere auto wordt, met een ander kenteken (wel gewoon een LR 😉), omdat de originele vertraagd is...

Op zich fijn dat ze blijkbaar een oplossing hebben gevonden, maar ik vind het toch een beetje vreemd dat er ineens een andere auto aan mij gekoppeld wordt.

Wat zouden jullie hiervan vinden als dit bij jullie zou gebeuren? Ik heb er toch een klein beetje een naar gevoel bij.

Polestar 2 LRSM Moon Pilot 19"

• N-ickel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:48
JaoZeetie schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 10:23:
Ik zou vandaag om 16.00 uur mijn LR gaan ophalen, maar kreeg woensdag een telefoontje dat mijn auto vertraagd was en dat de levering nu naar maandag verplaatst was. Dat is natuurlijk niet wat je wilt horen, want ik zou dit weekend lekker gaan toeren.

Maar nu krijg ik ook nog eens een WhatsApp-bericht dat het een compleet andere auto wordt, met een ander kenteken (wel gewoon een LR 😉), omdat de originele vertraagd is...

Op zich fijn dat ze blijkbaar een oplossing hebben gevonden, maar ik vind het toch een beetje vreemd dat er ineens een andere auto aan mij gekoppeld wordt.

Wat zouden jullie hiervan vinden als dit bij jullie zou gebeuren? Ik heb er toch een klein beetje een naar gevoel bij.
Als het toch gewoon de spec is die je hebt besteld maakt het 0 uit?

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:37

ScreamGT

joejoe

Bij Zeekr maakt dat niet zoveel uit toch, net als bij een Tesla. Alleen de kleur en eventueel velgen zijn te kiezen? Tesla werkt ook zo om continuïteit te kunnen borgen met betrekking tot leveringen.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 3TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• seezu

Maakt niet zoveel uit, ik kan me alleen voorstellen dat het misschien onhandig is voor je verzekering ofzo die je opnieuw moet contacteren ivm andere kenteken.

De VIN wordt pas op locatie met je Zeekr account gekoppeld en alle nieuwe LR met dezelfde kleur en velgen zijn exact hetzelfde.

• Ian_
Zeekr 7GT koplampen [WINNAAR]

Vandaag bij de Garage Almere - Vakgarage Mobron geweest en daar kwam een aparte waarde uit.

De Zeeker 7GT valt in de volgende categorie: Onderkant koplampglas ≤ 80 cm boven het wegdek: daling minimaal 0,5% en maximaal 2,5%.

Bij het meten, kwam de waarde uit op 3,5% en zou zelfs voor een APK worden afgekeurd. Maar goed, 10 minuten verder en de monteurs hadden het bijgesteld en ik kan weer in het donker rijden. Vanavond eens kijken naar het verschil!

• Dennis Slotboom
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 03-09 08:19
Ik ga overstappen van Tesla MY Performance (08-2023) naar de 7GT Privilege. Proefgereden en man wat een verschil in comfort, vering, stoelen, cabinegeluid. Ik lees dat de software matig is, maar qua rijcomfort een wereld van verschil, dat is niet op te verbeteren in de Tesla met een OTA. Bij Zeekr kan daarin nog wel wat verbeterd worden. Van stuiterbak naar smooth.

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:15

Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen we hebben een foutje gemaakt met uw kenteken, dit is de juiste. Dan had je het helemaal niet geweten dat je een andere auto zou krijgen.

En dan nog, exact zelfde auto met zelfde opties, volledig nieuw. Wat maakt het uit?

• TheLuckys
TheLuckys schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:26:
Net te horen gekregen dat ik de levering van mijn post-Launch Edition Privilege midden tot eind oktober mag verwachten (9 juli besteld).
Ik stond vandaag wel even raar te kijken toen ik Zeekr aan de telefoon had om een afleverafspraak in te plannen... voor 22 september! De bestellingspagina is nog niet bijgewerkt, en ik heb er nog geen mail over ontvangen, dus we gaan zien of het ook daadwerkelijk 22 september wordt. Het zal in ieder geval eerder zijn dan midden tot eind oktober. Leuke verrassing!

• menno76
Krijgen jullie de auto wel snel koud? Mijne heeft wel erg lang nodig koud te worden. 15min nadat ik via app airco op low heb gezet stap ik nog in een tostiijzer. Meen mij te herinneren dat bij 7x ook airco matig werkte zomer 2025 toen gelezen in 7X forum. (Had 7x privilege besteld en december gecanceld)

[ Voor 31% gewijzigd door menno76 op 14-08-2026 17:46 ]

• Daklem

Daklem

Nerd

menno76 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:44:
Krijgen jullie de auto wel snel koud? Mijne heeft wel erg lang nodig koud te worden. 15min nadat ik via app airco op low heb gezet stap ik nog in een tostiijzer. Meen mij te herinneren dat bij 7x ook airco matig werkte zomer 2025 toen gelezen in 7X forum. (Had 7x privilege besteld en december gecanceld)
Ik heb de afgelopen 2 weken in italie rondgereden. Overdag was de buitentemperatuur minimaal 37 graden tot 40 graden. Geen problemen ervaren.

• N-ickel
Mijn Volvo was echt een diepvries en de Zeekr is echt zeer matig. Het komt wel volgens mij ook omdat de luchtstroom in de Volvo veel meer op mijn lichaam terecht kwam.

• Ian_
90% van de tijd heel erg tevreden ermee. De functie “Rapid Cooling” in zowel de app als in het voertuig werkt goed.

Merk duidelijk het verschil als de auto in de zon staat dat het dan lastiger is om de auto te koelen. Maar al met al niet lager dan 19.0C 3/5 fan speed gereden (en ik heb het snel warm).

• N-ickel
Ian_ schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 19:27:
[...]

90% van de tijd heel erg tevreden ermee. De functie “Rapid Cooling” in zowel de app als in het voertuig werkt goed.

Merk duidelijk het verschil als de auto in de zon staat dat het dan lastiger is om de auto te koelen. Maar al met al niet lager dan 19.0C 3/5 fan speed gereden (en ik heb het snel warm).
Grappig, ik rij tot nu toe altijd op temperatuur "laag" en dan speed max, en ik ben een kaukleum.

Ik koel hem met dit extreme weer, voorafgaan aan een lange rit ook 30 minuten lang voor.

Overigens is het naast de airco en de vele verplichte piepjes de beste reis auto die ik ooit heb gehad als totaalpakket.

[ Voor 17% gewijzigd door N-ickel op 14-08-2026 19:39 ]

• Ian_
N-ickel schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 19:36:
[...]

Grappig, ik rij tot nu toe altijd op temperatuur "laag" en dan speed max, en ik ben een kaukleum.

Ik koel hem met dit extreme weer, voorafgaan aan een lange rit ook 30 minuten lang voor.
Ik heb de hem standaard staan op 45 minuten en dan 19.0C. Als ik in de auto zit staat die op 3/5 speed en zet ik hem zelf op 2/5 en meestal dan als ik rij ECO aan.

• N-ickel
Ian_ schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 19:40:
[...]

Ik heb de hem standaard staan op 45 minuten en dan 19.0C. Als ik in de auto zit staat die op 3/5 speed en zet ik hem zelf op 2/5 en meestal dan als ik rij ECO aan.
Standaard staan op 45 minuten? Ik zet hem via de app meerdere keren aan, maar dan gaat hij vanzelf uit na 15 minuten. Doe ik dan iets fout?

• Ian_
N-ickel schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 20:11:
[...]

Standaard staan op 45 minuten? Ik zet hem via de app meerdere keren aan, maar dan gaat hij vanzelf uit na 15 minuten. Doe ik dan iets fout?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8l-PcGTK5mZbvD-6P-1yAzs1Zo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4kegNEaNvejD8VEwcxHyE4Je.jpg?f=fotoalbum_large

• remame
N-ickel schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 19:07:
[...]

Mijn Volvo was echt een diepvries en de Zeekr is echt zeer matig. Het komt wel volgens mij ook omdat de luchtstroom in de Volvo veel meer op mijn lichaam terecht kwam.
Je kunt de ventilatie op oscillerend of focus zetten. Dan staat hij meer op je lichaam.

Ik voel hem dan wel degelijk over me heen gaan?

• seezu
Werkt hier goed, gisteren stond de auto in de zon geparkeerd en circa 25 min van te voren Rapid Cooling aangezet en de airco deed goed zijn werk.

• Ian_
Ian_ schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:56:
Zeekr 7GT koplampen [WINNAAR]

Vandaag bij de Garage Almere - Vakgarage Mobron geweest en daar kwam een aparte waarde uit.

De Zeeker 7GT valt in de volgende categorie: Onderkant koplampglas ≤ 80 cm boven het wegdek: daling minimaal 0,5% en maximaal 2,5%.

Bij het meten, kwam de waarde uit op 3,5% en zou zelfs voor een APK worden afgekeurd. Maar goed, 10 minuten verder en de monteurs hadden het bijgesteld en ik kan weer in het donker rijden. Vanavond eens kijken naar het verschil!
*Update

Wat een verschil in het donker, verlichting vond ik matig maar wel sterk qua licht. Nu alles goed afgesteld is kan je echt ver vooruit kijken!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:43
Dennis Slotboom schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 15:03:
Ik ga overstappen van Tesla MY Performance (08-2023) naar de 7GT Privilege. Proefgereden en man wat een verschil in comfort, vering, stoelen, cabinegeluid. Ik lees dat de software matig is, maar qua rijcomfort een wereld van verschil, dat is niet op te verbeteren in de Tesla met een OTA. Bij Zeekr kan daarin nog wel wat verbeterd worden. Van stuiterbak naar smooth.
Tesla heeft met de Juniper natuurlijk ook wel weer een stap gezet. Als ik het 7x topic zo lees weet ik niet of er snel vebetering komt aan de software.

• Ian_
Inspired schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 08:44:
[...]

Tesla heeft met de Juniper natuurlijk ook wel weer een stap gezet. Als ik het 7x topic zo lees weet ik niet of er snel vebetering komt aan de software.
De developer gaf aan dat de Zeekr 7GT een software update per kwartaal krijgt.

• KevinLammers
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 07-09 08:30
Afgelopen donderdag mijn zeekr 7gt business edition opgehaald. Tot nu toe super tevreden. Echter loop ik tegen 1 ding aan en dat is dat de auto niet altijd even goed vergrendeld en ontgrendeld wanneer ik bij de auto sta met mijn telefoon in de zak (Iphone). Ook zegt de auto vaker als ik al in de auto zit: “sleutel niet herkend”. Doe ik iets fout mis ik een instelling? Hoor graag als iemand de oplossing heeft

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:43
Ian_ schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 08:47:
[...]

De developer gaf aan dat de Zeekr 7GT een software update per kwartaal krijgt.
Van wanneer is 3.0.1? En wat waren de release notes? Kan er verder weinig van vinden.
Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste