Het grote Zeekr 7GT topic

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik kijk ook naar de overstap van M3 naar 7GT. De 7GT heeft inderdaad meer ruimte op de achterbank maar de 7X nog heel veel meer, misschien is dat nog een optie?
Kofferbak van de 7GT is beter toegankelijk dan in de Tesla dus voor mij praktischer.

Ik vind de Tesla wel lekkerder rijden

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 13:50
emnich schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 11:52:
Ik kijk ook naar de overstap van M3 naar 7GT. De 7GT heeft inderdaad meer ruimte op de achterbank maar de 7X nog heel veel meer, misschien is dat nog een optie?
Kofferbak van de 7GT is beter toegankelijk dan in de Tesla dus voor mij praktischer.

Ik vind de Tesla wel lekkerder rijden
Ik kom ook uit M3 en kofferbak liters geen idee maar gaat veel meer in de 7GT voor mijn gevoel vanwege de hatchback vorm denk ik. 7X nog veel praktischer gezien de hoogte. En eens ik vond de M3 ook lekkerder rijden/sturen, althans (veel) betere wegligging de 7GT is dan wel weer stuk stiller en beter/comfortabeler geveerd (luchtvering) en had de M3 performance = keihard geveerd.

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:03
menno76 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 22:26:
[...]

Wat was voor jou reden om koplampen te laten controleren?
Omdat ik op een onverlichte weg de lampen te kort voor de auto vind schijnen. Ik had het continue het idee dat er op het laatste moment iets kon opduiken voor de auto. En groot licht is ook niet altijd een optie met tegenliggers.
Hier op het forum kwam het ook al naar voren en toevallig reed mijn neef laatst mee en die maakte uit zichzelf de opmerking over de verlichting. Hij werkt bij een garagebedrijf en doet ook APK keuringen en onderhoud. Die ging al meteen door het menu bladeren om de koplamp instellingen te zoeken. Maar misschien hoort het wel zo door het type koplamp???

• menno76
Eddo schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 12:09:
[...]

Omdat ik op een onverlichte weg de lampen te kort voor de auto vind schijnen. Ik had het continue het idee dat er op het laatste moment iets kon opduiken voor de auto. En groot licht is ook niet altijd een optie met tegenliggers.
Hier op het forum kwam het ook al naar voren en toevallig reed mijn neef laatst mee en die maakte uit zichzelf de opmerking over de verlichting. Hij werkt bij een garagebedrijf en doet ook APK keuringen en onderhoud. Die ging al meteen door het menu bladeren om de koplamp instellingen te zoeken. Maar misschien hoort het wel zo door het type koplamp???
Okay helder en dat is precies wat ik ook dacht, koplampen schijnen stuk minder ver dan gewenst. Wanneer heb jij afspraak?

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:48
Ik heb dit vantevoren aan Zeekr delivery service aangekaart en kreeg dit als antwoord:

Uw Zeekr word van te voren door onze detailers standaard afgesteld en gaat meestal goed dus daar gaan we graag vanuit! Als u hier achteraf toch problemen over ervaart kunt u uiteraard dan contact met ons opnemen om dit op te lossen en helpen we u graag verder.

Ik vind het een onbevredigend antwoord, wan ik ga niet zomaar even langs een dealer terwijl dit vantevoren even doorgegeven kan worden.

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:39
BeaM-R schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 11:42:
[...]

Ruimte op de achterbank is groter bij de Zeekr, kofferruimte stuk kleiner (456 vs 594 in het voordeel van de Tesla).
Model 3:
Als je netjes conform de andere leveranciers meten (VDA): 425 liter
Als je sluw conform Tesla meten (laten we de hele kofferbak + alle gaten, vakjes etc behandelen als een fles die we kunnen vullen met water): 594 liter

• TheLuckys
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:22
Eddo schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 12:09:
[...]

En groot licht is ook niet altijd een optie met tegenliggers.
Je hebt in de 7GT (volgens mij in alle uitvoeringen) een matrix functie voor het groot licht. Dit betekent dat andere weggebruikers automatisch weg worden gedimd terwijl de rest van de omgeving wel wordt verlicht door je koplampen. Uit reviews van o.a. Bjorn (Youtube) heb ik begrepen dat het niet het beste matrix systeem is, maar ook zeker niet het slechtste.
In mijn Model 3 gaat groot licht (met matrix functie, ook niet het beste systeem) standaard aan en rij ik hier in het donker dus altijd mee. Er wordt vrijwel nooit door tegenliggers geseind, dus volgens mij werkt het prima.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat je het liefst ook het bereik van je dimlicht goed wil hebben. En het is vervelend dat je de matrix groot licht functie iedere keer expliciet aan moet zetten in de 7GT, zover ik weet.

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:41
Tesla doet over het algemeen het aantal liters meten tot aan het dak i.p.v. zoals andere merken tot aan de hoedeplank.

• Multiboxer
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:49
Wat een verschrikkelijke website vol scripts.

Kan niet eens geladen worden zonder adblocker.

• menno76
TheLuckys schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 12:46:
[...]

Je hebt in de 7GT (volgens mij in alle uitvoeringen) een matrix functie voor het groot licht. Dit betekent dat andere weggebruikers automatisch weg worden gedimd terwijl de rest van de omgeving wel wordt verlicht door je koplampen. Uit reviews van o.a. Bjorn (Youtube) heb ik begrepen dat het niet het beste matrix systeem is, maar ook zeker niet het slechtste.
In mijn Model 3 gaat groot licht (met matrix functie, ook niet het beste systeem) standaard aan en rij ik hier in het donker dus altijd mee. Er wordt vrijwel nooit door tegenliggers geseind, dus volgens mij werkt het prima.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat je het liefst ook het bereik van je dimlicht goed wil hebben. En het is vervelend dat je de matrix groot licht functie iedere keer expliciet aan moet zetten in de 7GT, zover ik weet.
Net als elektrische deuren weer zon zinloze ontwikkeling. Ik zou graag niet elke keer mijn super moderne matrix lampen willen aanzetten met de hoop geen tegenliggers te verblijden met verblinding. Ga wel even vragen of de dimlichten wat verder kunnen schijnen zoals de andere miljoenen autos sinds 1950 ook kunnen;)

• menno76
menno76 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:46:
[...]

Net als elektrische deuren weer zon zinloze ontwikkeling. Ik zou graag niet elke keer mijn super moderne matrix lampen willen aanzetten met de hoop geen tegenliggers te verblijden met verblinding. Ga wel even vragen of de dimlichten wat verder kunnen schijnen zoals de andere miljoenen autos sinds 1950 ook kunnen;)
Kleine correctie op mijzelf: Als de elektrische deuren opengaan dmv mijn smartphone als ik de auto nader met 2 handen vol boodschappen, dan zouden ze wel nuttig zijn!

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:03
menno76 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 12:13:
[...]

Okay helder en dat is precies wat ik ook dacht, koplampen schijnen stuk minder ver dan gewenst. Wanneer heb jij afspraak?
Ik kreeg zojuist deze reactie van de garage. Ik ga donderdagmiddag even langs.
Toevallig was hier vorige week een klant met hetzelfde probleem, en ook een ZEEKR 7gt.
Dat was u niet toch ?
Van mij mag u langs komen rijden dagelijks na 13:00.
Dan stellen wij de lampen ter plekke voor u af.

• Nondejuu84
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 15:11
Eddo schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:52:
[...]

Ik kreeg zojuist deze reactie van de garage. Ik ga donderdagmiddag even langs.

[...]
Net bij mijn lokale Zeekr service garage binnengelopen (Weert-Limburg) en ze hadden meteen tijd voor mij om de koplampen bij te stellen. Super snelle service dus!

Duurde nog geen 10minuten. Ik zal het vanavond of morgen eens testen of het verbeterd is.

Wordt vervolgd dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Nondejuu84 op 11-08-2026 15:10 ]

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Mpaj schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:32:
[...]
Je kunt instellen of je LCC snel wilt inschakelen (1 keer naar beneden ipv 2x), heb je dat aanstaan?
DaLass schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:49:
[...]

Geen idee, ga ik checken maar klinkt wel als een mogelijke oorzaak.
Dit bleek inderdaad aan te staan. Nu uitgezet, dan kan ik wel de ACC gebruiken zonder iets achter de auto, dus blij! :)

Bijzonder overigens: Ik had de trekhaak nog uitgeklapt, dan is deze optie niet beschikbaar. Ik moest dus eerst de trekhaak inklappen, daarna kon ik snelle LCC uitzetten.

Mijn advertenties op V&A

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste