• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 22:08
Inspired schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:36:
[...]

Van wanneer is 3.0.1? En wat waren de release notes? Kan er verder weinig van vinden.
Day one patch voor iets met parkeren wat niet werkte.

Zeekr 7GT Privilege AWD | OS 3.0.1

• N-ickel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 18:48
remame schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 21:46:
[...]

Je kunt de ventilatie op oscillerend of focus zetten. Dan staat hij meer op je lichaam.

Ik voel hem dan wel degelijk over me heen gaan?
Ik voel hem alleen een beetje bij mij haren als oscillerende of focus aan staat. Voelen jullie hem echt op de borst of rond de rechterarm?

• Ian_
N-ickel schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:44:
[...]

Ik voel hem alleen een beetje bij mij haren als oscillerende of focus aan staat. Voelen jullie hem echt op de borst of rond de rechterarm?
Heb je een foto van je settings als je dat voelt?

• N-ickel
Ian_ schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 13:01:
[...]

Heb je een foto van je settings als je dat voelt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drWKigaXq1laHFoGowLqLIkdJUw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HcDHWPPLf6eadlgRpuimlA0o.jpg?f=user_large

Normaal staat de fan minimaal op 6/9, maar vandaag is het in het zuiden erg bewolkt en maar 24 graden. Met deze settings, maar ook met oscillerend voel ik niks op mijn lichaam (enkel mijn haren). Ook niet met de fan speed op maximaal.

• Ian_
N-ickel schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 16:29:
[...]

[Afbeelding]

Normaal staat de fan minimaal op 6/9, maar vandaag is het in het zuiden erg bewolkt en maar 24 graden. Met deze settings, maar ook met oscillerend voel ik niks op mijn lichaam (enkel mijn haren). Ook niet met de fan speed op maximaal.
Zet hem eens op auto, dat werkt zoveel beter.

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:38

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Eergister samen met de leasemaatschappij het offertetraject gestart voor de long range in de kleur Glacier Silver. Ik kon ook vrij snel een XPENG P7+ krijgen in de kleur zwart, inclusief trekhaak en met extra korting (ik hoef helemaal geen trekhaak, maar deze was blijkbaar snel leverbaar).

De P7+ was mede door de korting een stuk goedkoper, maar de Zeekr spreekt mij toch meer aan. Vooral de lengte vind ik spannend bij de P7+, maar dat kan ik niet direct beoordelen aangezien ik alleen een proefrit heb gehad in de G6. Nu afwachten wat het uiteindelijk gaat worden na de onderhandelingen en dan wachten op de levering.

[ Voor 17% gewijzigd door FREAKJAM op 15-08-2026 18:22 ]

is everything cool?

• Zeskantmoer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-09 07:18
TheLuckys schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 16:48:
[...]

Ik stond vandaag wel even raar te kijken toen ik Zeekr aan de telefoon had om een afleverafspraak in te plannen... voor 22 september! De bestellingspagina is nog niet bijgewerkt, en ik heb er nog geen mail over ontvangen, dus we gaan zien of het ook daadwerkelijk 22 september wordt. Het zal in ieder geval eerder zijn dan midden tot eind oktober. Leuke verrassing!
Whut??? Ik heb ook op 9 juli besteld, maar nog helemaal niks gehoord. Hang jij dagelijk aan de telefoon of op de app, ofzo? 🤣 Maar in ieder geval gefeliciteerd! Da's beter dan oktober! Ik ga ook eens appen...

• TheLuckys
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 20:07
Zeskantmoer schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 18:34:
[...]

Whut??? Ik heb ook op 9 juli besteld, maar nog helemaal niks gehoord. Hang jij dagelijk aan de telefoon of op de app, ofzo? 🤣 Maar in ieder geval gefeliciteerd! Da's beter dan oktober! Ik ga ook eens appen...
Valt best mee, maar whatsapp is wel het beste kanaal; op email reageren ze niet... Maarja, de info die je daar krijgt is dus niet per sé accuraat. Overigens staat de bestelpagina nog gewoon op "betaling voltooid", zonder enige extra info.

Heb je ook een Privilege besteld? Een andere uitvoering heeft mogelijk te maken met een andere levertijd (al is de Privilege volgens mij het traagst in de levering).

• Meteor Sans
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 00:56
menno76 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:44:
Krijgen jullie de auto wel snel koud? Mijne heeft wel erg lang nodig koud te worden. 15min nadat ik via app airco op low heb gezet stap ik nog in een tostiijzer. Meen mij te herinneren dat bij 7x ook airco matig werkte zomer 2025 toen gelezen in 7X forum. (Had 7x privilege besteld en december gecanceld)
Ik heb het snel warm en ik heb gemerkt dat als je de zonneklep iets schuin zet dat de airco die over de ruit geblazen wordt daarna beter bij mij terecht komt. Hopelijk helpt het!

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08:52
Gisteravond de opnieuw afgestelde koplampen getest en die zijn weer helemaal in orde d:)b

• TheDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 13:34
Net verrast door de snelle levering van m'n 7GT Privilege AWD in 't forest green; zal 2 maanden worden.

Op 22.07 besteld
Op 31.07 financiel lease goedgekeurd
Op 28.09 mag ik 'm ophalen

Heb dat koplamp-probleem via WA aangekaart en kreeg d'r op terug dat ze er zelf niets aan gaan doen:
"Dit probleem is bekend bij onze detailer en houden hier zo veel mogelijk rekening mee"

• Zeskantmoer
TheLuckys schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 18:42:
[...]

Valt best mee, maar whatsapp is wel het beste kanaal; op email reageren ze niet... Maarja, de info die je daar krijgt is dus niet per sé accuraat. Overigens staat de bestelpagina nog gewoon op "betaling voltooid", zonder enige extra info.

Heb je ook een Privilege besteld? Een andere uitvoering heeft mogelijk te maken met een andere levertijd (al is de Privilege volgens mij het traagst in de levering).
Ja, een Privilege. Gekocht, geen lease. Lees hierboven ook een levering in september, maar dat is een lease. Zal daar ook verschil in zitten?

Rekenen is trouwens ook niet het sterkste punt bij Zeekr... Heb er niet zo'n probleem mee... 🤣 (- €3800)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/du801gPvVN7Y5YgD5E9hKUleSic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e54qF6GgWhyknoWL658VMmJn.jpg?f=fotoalbum_large

• TheLuckys
Zeskantmoer schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 08:38:
[...]

Ja, een Privilege. Gekocht, geen lease. Lees hierboven ook een levering in september, maar dat is een lease. Zal daar ook verschil in zitten?

Rekenen is trouwens ook niet het sterkste punt bij Zeekr... Heb er niet zo'n probleem mee... 🤣 (- €3800)

[Afbeelding]
Ik heb ook gekocht, maar volgens mij maakt het voor de levering niet uit of het lease of koop is. Ik zie wel dat je de laatste betaling nog niet hebt gedaan, dat heb ik wel gedaan. Alhoewel het er niet duidelijk staat is dat misschien wat het plannen van de levering tegenhoudt? Ik zou dat eens vragen.

• Markus M
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 21:45
TheLuckys schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 08:57:
[...]

Ik heb ook gekocht, maar volgens mij maakt het voor de levering niet uit of het lease of koop is. Ik zie wel dat je de laatste betaling nog niet hebt gedaan, dat heb ik wel gedaan. Alhoewel het er niet duidelijk staat is dat misschien wat het plannen van de levering tegenhoudt? Ik zou dat eens vragen.
Daar heb ik achteraan gebeld, bij mij was er in eerste instantie nog geen leverdatum bekend, dus was ik niet van plan om zoveel geld (koop) vooruit te betalen. Aanbetalingen doe ik überhaupt niet, tenzij het om een klein bedrag gaat

Ze vertelden mij dat de laatste betaling los staat van het inplannen van een leverdatum. Ze controleren de dag van aflevering of de laatste betaling is gedaan

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:45
FREAKJAM schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 18:20:
Eergister samen met de leasemaatschappij het offertetraject gestart voor de long range in de kleur Glacier Silver. Ik kon ook vrij snel een XPENG P7+ krijgen in de kleur zwart, inclusief trekhaak en met extra korting (ik hoef helemaal geen trekhaak, maar deze was blijkbaar snel leverbaar).

De P7+ was mede door de korting een stuk goedkoper, maar de Zeekr spreekt mij toch meer aan. Vooral de lengte vind ik spannend bij de P7+, maar dat kan ik niet direct beoordelen aangezien ik alleen een proefrit heb gehad in de G6. Nu afwachten wat het uiteindelijk gaat worden na de onderhandelingen en dan wachten op de levering.
Ik was heilig ervan overtuigd dat het de Zeekr 7GT ging worden. Ik heb business edition proef gereden en ik was zeker onder de indruk (rij nu model 3 RWD Highland). Zeekr reed zoveel volwassen en was echt veel stiller dus ik was overtuigd. Maar ik heb daarna met de Xpeng P7+ proefgereden en dat was echt een nog een klasse hoger en werkelijk waar alles zit er standaard op. Dus ik snap het helemaal.

Ik ben wel benieuwd naar de korting op de Xpeng, waar moet ik ongeveer aandenken (zakelijk of privé aanschaf?).

• TheLuckys
Markus M schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 09:49:
[...]

Daar heb ik achteraan gebeld, bij mij was er in eerste instantie nog geen leverdatum bekend, dus heb ik niet van plan om zoveel geld (koop) vooruit te betalen. Aanbetalingen doe ik überhaupt niet, tenzij het om een klein bedrag gaat
Daar had ik ook een beetje moeite mee, maar gezien het een online aankoop is, is het herroepingsrecht van toepassing. Dit betekent in het kort dat je binnen de bedenktijd (tot 14 dagen na levering) de aankoop zonder reden mag retourneren en dat je het aankoopbedrag volledig terug krijgt. Voor mij was dat voldoende geruststelling.

Overigens staat er in de voorwaarden dat er wel kosten worden gerekend als je binnen die 14 dagen meer dan "normaal" gebruik hebt gemaakt van de auto. Volgens mij stelt Zeekr dit "normale" gebruik als max 500 km.

• Markus M
Dat klopt, alleen bij een ‘normale’ dealer betaal je ook pas vlak voor levering.

Aangezien de leverdatum toen nog niet bekent was, was ik nog een beetje wantrouwend :)

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06:39
BlacKstaR- schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 09:50:
[...]

Ik was heilig ervan overtuigd dat het de Zeekr 7GT ging worden. Ik heb business edition proef gereden en ik was zeker onder de indruk (rij nu model 3 RWD Highland). Zeekr reed zoveel volwassen en was echt veel stiller dus ik was overtuigd. Maar ik heb daarna met de Xpeng P7+ proefgereden en dat was echt een nog een klasse hoger en werkelijk waar alles zit er standaard op. Dus ik snap het helemaal.

Ik ben wel benieuwd naar de korting op de Xpeng, waar moet ik ongeveer aandenken (zakelijk of privé aanschaf?).
Smaken verschillen natuurlijk maar snap wel dat die P7+ met korting weg moet..

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:20

Daklem

Nerd

Inspired schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:25:
[...]

Voordat ik definitief voor de 7gt heb gekozen, is mijn oog ook gevallen op de Xpeng g6 (ook proefgereden) en de P7+.

Uiteindelijk niet voor de P7+ gekozen vanwege zijn lengte. Ik vond hem te lang. Ik merk dat zelfs de 7GT al regelmatig met zijn neus over de streep staat waardoor hij uitsteekt. De Xpeng zal nog eens 30cm verder uitsteken. Onpraktisch groot.

Daarnaast was ik niet volledig overtuigd door de styling. Blij met mijn huidige keuze.

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 20:56
Inspired schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:25:
[...]

smaken verschillen gelukkig ja maar om de Xpeng nou op achterhandse manier lelijk te noemen is het hier niet de plek voor.

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 19:24
Dat mag iemand toch best vinden? Smaak is subjectief. Op papier is de P7+ een goed alternatief voor de 7GT, maar met name de billen van de auto kunnen mij niet bekoren.

Dank voor de meldingen over de koplamp. Zodra die van mij in februari/maart geleverd gaat worden zal ik vragen of ze dat meteen kunnen fixen bij aflevering.

• Tsjuni
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:53
Het valt me op dat als ik mijn telefoon op de draadloze oplader leg, deze best heet wordt. Het lijkt ook niet alsof de koeling het doet. Hoor je die goed te kunnen voelen?

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 21:21
Tsjuni schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 19:35:
Het valt me op dat als ik mijn telefoon op de draadloze oplader leg, deze best heet wordt. Het lijkt ook niet alsof de koeling het doet. Hoor je die goed te kunnen voelen?
Ik voel ook niks koelen. Ja hij wordt wel warm, maar heet is het ook niet.

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 13-09 07:24
BlacKstaR- schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 09:50:
[...]

Zag laatst die xpeng7+ maar zelden zo'n lelijke auto gezien met name de achterkant valt niet te begrijpen in mijn ogen. Geloof wel dat die heerlijk rijdt en full options is. Chinezen moeten elkaar ook hard beconcurreren anders gaan ze kopje onder want zag laatst de verkoopcijfers en zijn nou ook net zo goed dat ze er allemaal genoeg graantjes vn mee pikken lijkt mij

• menno76
Tvdl2000 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:41:
[...]

smaken verschillen gelukkig ja maar om de Xpeng nou op achterhandse manier lelijk te noemen is het hier niet de plek voor.
Hoezo je kan een auto toch lelijk vinden. Mag je alleen een auto mooi of minder mooi vinden? Het is maar 2000 kilo aan materiaal hoor niet te emotioneel over doen. Mensen mag je niet lelijk noemen dat mag je alleen denken en vaak zijn dat trouwens de leukste!

• menno76
menno76 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 22:25:
[...]

Zag laatst die xpeng7+ maar zelden zo'n lelijke auto gezien met name de achterkant valt niet te begrijpen in mijn ogen. Geloof wel dat die heerlijk rijdt en full options is. Chinezen moeten elkaar ook hard beconcurreren anders gaan ze kopje onder want zag laatst de verkoopcijfers van diverse chineze merken in NL en die zijn nou ook niet zo goed dat ze allemaal genoeg graantjes mee pikken lijkt mij.

• Tvdl2000
menno76 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 22:28:
[...]

Hoezo je kan een auto toch lelijk vinden. Mag je alleen een auto mooi of minder mooi vinden? Het is maar 2000 kilo aan materiaal hoor niet te emotioneel over doen. Mensen mag je niet lelijk noemen dat mag je alleen denken en vaak zijn dat trouwens de leukste!
je mag vinden wat je wilt maar ik dacht dat dit een zeekr 7GT topic was. Dat er regelmatig vergelijkingen voorbij komen is natuurlijk logisch, en ook de 7X zal qua verwantschap ook vaak genoemd worden. Maar als iemand zelf kiest voor een andere auto, doet diegene dat om zijn eigen redenen, hoeft geen extra schop onder de kont omdat jij die auto toevallig lelijk vindt.

[ Voor 10% gewijzigd door Tvdl2000 op 16-08-2026 22:34 ]

• Ian_
Tvdl2000 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 22:30:
[...]

je mag vinden wat je wilt maar ik dacht dat dit een zeekr 7GT topic was. Dat er regelmatig vergelijkingen voorbij komen is natuurlijk logisch, en ook de 7X zal qua verwantschap ook vaak genoemd worden. Maar als iemand zelf kiest voor een andere auto, doet diegene dat om zijn eigen redenen, hoeft geen extra schop onder de kont omdat jij die auto toevallig lelijk vindt.
Blij met de Zeekr 7GT, mijn mening is ook dat de Xpeng P7+ echt heel lelijk is, net als de BYD Seal.

Dat noemen we vergelijken op basis van mening. Voor een vergelijking op basis van datasheets kan je beter niet op Tweakers zitten en een LLM vragen om de datasheets naast elkaar te houden voor je…

Het is maar materiaal, niet te emotioneel doen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Ian_ op 16-08-2026 23:01 ]

• Flatsixsupply
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 30-08 22:27
Afgelopen zaterdag nogmaals een proefrit gemaakt in de business edition in Eindhoven. Nog steeds een erg mooie en fijne auto. Ik rijd eigenlijk nooit op cruise control en heb op mijn voorloop auto geen LCC en mis ik ook niet. Maar toch maar eens, na het lezen van al die reviews over acc, zelf ACC getest en voldeed prima maar toen kwam ik in een flauwe bocht van 100 km/h en zakte helemaal terug naar 83 km/h. Dat is jammer maar via software updates te verhelpen. Wat ik ook ervaarde was dat het stuur ineens raar reageerde in een bocht alsof ik door een middelste stuurstand heen duwde en swiepte het stuur toen ineens naar rechts. Dat vond ik minder betrouwbaar. Herkent iemand dit? Ben ook echt benieuwd naar de ervaringen met range voor de business edition. De auto gaf het volgende aan: batterij 61% en 275km range. Dit zou uitkomen op 451 km echte range. In de winter zal dit lager liggen schat ik zo in.

flatsixsupply.nl / Porsche 996.2 Carrera 2/ Audi A1/ Ford Focus / BMW 1

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:40
pfff... nog 24 uur wachten.......
Morgen om 12:00 de 7GT ophalen....

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• Witheet
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:41
Zijn er meer mensen die bij de nieuwe wagen wintervelgen plus banden hebben besteld en die nog in backorder hebben staan? Was dit ook met de 7x?

• Ian_
Witheet schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 11:49:
Zijn er meer mensen die bij de nieuwe wagen wintervelgen plus banden hebben besteld en die nog in backorder hebben staan? Was dit ook met de 7x?
Yes

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 22:14
Witheet schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 11:49:
Hier staan eigenlijk alle accessoires nog in backorder en communicatie met Zeekr gaat wel wat moeizaam (klantenservice die geen inzage hebben in wat er in Zeist allemaal binnen is en mee gedaan wordt);
  • Dakdragers
  • V2L kabel
  • Mattenset
  • Wintervelgen

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Zeekr 7GT MY26 | Glacier Silver | Privilege Launch Edition + trekhaak |

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 08:29
Flatsixsupply schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 07:58:
Afgelopen zaterdag nogmaals een proefrit gemaakt in de business edition in Eindhoven. Nog steeds een erg mooie en fijne auto. Ik rijd eigenlijk nooit op cruise control en heb op mijn voorloop auto geen LCC en mis ik ook niet. Maar toch maar eens, na het lezen van al die reviews over acc, zelf ACC getest en voldeed prima maar toen kwam ik in een flauwe bocht van 100 km/h en zakte helemaal terug naar 83 km/h. Dat is jammer maar via software updates te verhelpen. Wat ik ook ervaarde was dat het stuur ineens raar reageerde in een bocht alsof ik door een middelste stuurstand heen duwde en swiepte het stuur toen ineens naar rechts. Dat vond ik minder betrouwbaar. Herkent iemand dit? Ben ook echt benieuwd naar de ervaringen met range voor de business edition. De auto gaf het volgende aan: batterij 61% en 275km range. Dit zou uitkomen op 451 km echte range. In de winter zal dit lager liggen schat ik zo in.
ID.7 rijder hier, dit stukje herken ik wel.
In mijn rollende batterij is het op te lossen door ACC los te koppelen van de navigatie.
Heb je dat aan staan dan herkent de wagens bochten, rotondes etc en zal hij je naar een EU-veilige snelheid terugbrengen. Bijzonder irritant en meteen uitgezet.
Kan me voorstellen dat dit op dezelfde manier uit te zetten is in de Zeekr.

• Cappiebara013
  • Registratie: Juni 2023
  • Nu online
Poah, Die velgen zijn wel echt goed gelukt! Als ik die had kunnen kiezen in de configurator bij het bestellen, had ik ze er zeker bij gedaan in de lease!

• Zeskantmoer
TheLuckys schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 08:57:
[...]

Net contact gehad via de app met Zeekr. Snel antwoord wat wel fijn is. Maar de auto staat op de boot en is onderweg. Levering nog steeds half tot eind oktober. Kan komen door verschil in configuratie. Ik heb heb geen elektrochromatisch dak en geen elektrische deuren. Misschien daardoor net de boot gemist. Verschil in bedrag is de verrekening van de Zeekr inruilpremie en de aanbetaling (€3500 + €300). En nu maar wachten. Komt goed! 🎉

• Markus M
Iemand nog opzoek naar een zure review? :+

YouTube: De goedkoopste auto met 646 pk, Zeekr 7GT

• Roger Beurskens
wouter doet alles voor de views ;)

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• TheLuckys
Ik vind het nog wel meevallen, je moet natuurlijk meenemen vanuit welk perspectief hij auto's reviewt. In zo ongeveer iedere review probeert ie minimaal 1x zijwaarts door een bocht of over een rotonde te gaan. Als je dat niet wil dan heb je niet zoveel aan die geweldig gebalanceerde sportieve ophanging van een auto. Als je dat wel wil dan moet je maar dieper in de portemonnee tasten en een BMW M halen. Hij reviewt het als een sportieve auto, terwijl het toch overduidelijk een GT is (niet alsof dat uit de naam blijkt toch? 8)7).

Als je selectief luistert naar de punten die hij noemt die belangrijk zijn voor een GT dan zegt ie:
  • dat de auto groot is en veel ruimte biedt,
  • dat de luchtvering comfortabel en goed is zolang je niet het lokale dijkje behandelt alsof het een race circuit is,
  • dat de auto beschikt over alle luxe opties die je maar wil,
  • dat je meer vermogen hebt dan je nodig hebt,
  • dat de auto praktisch even snel laadt als dat je kan tanken,
  • dat de zitpositie voor lange mensen misschien niet ideaal is
  • en dat hij een ventilatierooster in het midden mist (maar het zou net zo goed kunnen dat ie de climate control interface niet snapt)
Al met al vind ik dat een vrij positieve review.

• Markus M
het was sarcastisch bedoeld ;) , ik kijk vaker (bijna altijd) de reviews van Wouter en ken zijn ondertoon, aangezien hij de auto beoordeeld, aan wat hij in een auto wenst (rijgedrag van een BMW M, Porsche). Ook merk ik dat ‘we’ ouder worden en zelf eerst even serieus in de software moeten duiken, het stikt namelijk van de instellingen

ik heb bewust voor een LR gekozen, omdat ik de deuren ook erg irritant vond (was tijdens het bestellen een standaard optie voor de PR) en ik de LR meer in balans vond (onderstel en vermogen) rijden.

Dus ik snap zijn mening wel degelijk, idem met de software. Ik hoop er zelf op dat de software issues (incl acc ed) worden opgelost, echter heb ik daar zelf nog niet alle vertrouwen in, vanuit de reviews van de 7x en 001.

• Mpaj
Net voor het eerst in de avond gereden. Onverlicht buitengebied.
  • Matrix is geen pré, maar een must. Huidige verlichtingsinstellingen zijn levensgevaarlijk.
  • Verlichting bij je voeten bij zowel bestuurder als bijrijder staat continu op fel wit en leidt af.
Verder:
  • Projectie van auto’s in de omgeving draait mee als er een portier open gaat. Heel begrijpelijk door de camera in de spiegel op de deur, maar vreemd natuurlijk dat hier softwarematig niks op bedacht is.
  • Internet via hotspot is elke keer een hit and miss. Automatisch gaat m’n hotspot aan als de m’n telefoon verbinding maakt, maar vaak niet gelijk de muziek aan kunnen doen is wel even een paar jaar terug.
  • ACC niet makkelijker per 1 km/u omhoog of omlaag bijstellen mis ik wel. Op nl snelweg rijd ik regelmatig 107 (104 gps). In de Zeekr is het langer ingedrukt houden, dan ben je al gauw 3-4 km/u verder.
  • Afremmen in bochten al eerder over gehad. Drama. Nu kun je wel uitschakelen dat de acc rekening houdt met de kaart, maar dan remt hij ook niet meer voor kruispunten en stoplichten. Dat lijkt me wel zo praktisch.
  • Stoelen vind ik nog wel wennen. In Enyaq zat ik als gegoten, hier lijkt het wat ruimer en nog geen ideale positie gevonden. Uiteraard persoonlijk.
  • Met scherm op minimaal is de HUD wel echt een fijne toevoeging. Lekker voor je uit kijken terwijl je onoverzichtelijke wijzigingen vooruit al ruim ziet aankomen. Ook de actueel geldende snelheid lijkt nauwkeurig, dus dan kun je snel de acc aanpassen.
  • Indeling van het grote scherm kan ook efficiënter. Openen van het dashboardkastje kun je op 3 of 4 plekken tegelijk neerzetten, terwijl andere cruciale functies echt pas bij de instellingen weggepropt zitten (hallo alleen trillen bij alleen doorgetrokken lijnen).
  • Sportmodus heb ik onder de instelbare knop op het stuur. Ideaal om hem zo bij de hand te hebben voor onverwachte situaties. Ik rijd standaard in comfort met antiwagenziekte modus aan, maar de sportmodus geeft net dat extra beetje push om je uit ongemakkelijkke situaties te trekken. Al paar keer een vrachtwagen op rechtse gehad die besloot een baantje op te schuiven zonder richting, net terwijl ik werd ingehaald via links.
  • De auto is laag. Twee keer de bodem al geschraapt aan mediterrane op en afritten.
  • De frunk is awesome. Alles wat je verplicht mee moet hebben, laadkabel, extra paar comfortabele sneakers en nog een fles water. Nooit meer grabbelen onder tassen onder een luikje.

Voor nu dus een heerlijke vakantiewagen! Super op de lange afstanden en de eerste 2700 km een genot. Er moet nog softwarematig een boel worden rechtgetrokken, maar niet dat het hele systeem eigenlijk op de schop moet.

• Mpaj
Oh: en deze punten staan grotendeels in het bouwers/feedback gedeelte in de app. Ik en ieder ander die al rijdt is er denk ik wel bij gebaat als de posts goed geliked worden.

• Daklem

Daklem

Nerd

Ik ben vandaag bij een autobedrijf langs geweest bij mij in de buurt.. Koplampen zijn nagekeken en voldoen perfect aan de norm. Aanpassen was volgens hen niet aan te raden.

Mijn gevoel zegt precies wat jullie ook denken, het staat te laag afgesteld maar meting laat zien dat het prima is.

Ik denk als auto groot licht altijd aan staat, dat dit prima is, helaas moet je dat handmatig telkens aanzetten.

• Ian_
Daklem schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:50:
Ik ben vandaag bij een autobedrijf langs geweest bij mij in de buurt.. Koplampen zijn nagekeken en voldoen perfect aan de norm. Aanpassen was volgens hen niet aan te raden.

Mijn gevoel zegt precies wat jullie ook denken, het staat te laag afgesteld maar meting laat zien dat het prima is.

Ik denk als auto groot licht altijd aan staat, dat dit prima is, helaas moet je dat handmatig telkens aanzetten.
Bij mij liet de meeting zien dat ze buiten de norm stonden en ik zie ook een wezenlijk verschil.

• Daklem

Daklem

Nerd

Ian_ schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:54:
[...]

Bij mij liet de meeting zien dat ze buiten de norm stonden en ik zie ook een wezenlijk verschil.
Ik heb het meten ook gezien. Het licht scheen precies op de stippellijn van het meetapparaat.

• Eddo
Gister viel het mij op dat de ACC toch wel snel wordt uitgeschakeld bij regen. Ik had 2 buien waar het echt hard ging en dan snap ik het, maar er zaten ook buien tussen waarbij ik met de Cupra gewoon lekker door kon blijven rijden. Je krijgt wel zo'n terugloop balkje in het scherm te zien dat ACC wordt uitgeschakeld. Dan kun je er nog enigszins op anticiperen voordat de snelheid ineens omlaag gaat.

Eind juli ben ik bij een autostoel bedrijf langs geweest voor het bekijken van mijn zithouding in de auto. Dit heb ik 4 jaar geleden ook gedaan vanwege de kuipstoelen in de Cupra. Daar kon ik maar niet aan wennen. Altijd fijn als iemand even meekijkt of je houding ongemerkt niet klopt. Zelf nog wat kleine aanpassingen gedaan de afgelopen tijd en nu zit ik weer heerlijk achter het stuur.

Gister bij Ali een kofferbakmat, sleutelhoes en groter faraday hoesje besteld voor de auto. Ben benieuwd.

• TheLuckys
Eddo schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 09:40:
Gister bij Ali een kofferbakmat, sleutelhoes en groter faraday hoesje besteld voor de auto. Ben benieuwd.
Ik zou dat faraday hoesje wel even testen; in het verleden heb ik die ook via ali besteld maar ging de auto gewoon open met de sleutel in het hoesje. Ik heb toen 3 andere hoesjes besteld en daarvan werkte er 2.

• Roger Beurskens
Gisteren onze long range opgehaald.
Was wel grappig, toevallig 3 opeenvolgende kentekens en dan ook de 3 uitvoeringen ( business, LR en Privilege), Ze zeiden dat ze het wel eens tegen kwamen bij uitlevering, maar zo op straat is die kans miniem dat het nog ooit voorkomt.
Nu ik beide anderen weer in het zwart zag ben ik echt wel blij met mijn keuze voor een witte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dpno8BvIuZJ-GzxyM8zU76kskV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SX57sEPdsDmo86bXYVATgg9N.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik het me goed herinner was er nog iemand van hier die hem gisteren om 12:00 opgehaald heeft toch?
Kwa ervaring zijn de volgende dingen me op de 180km terugweg al opgevallen:
- Wagen remt in de "niet one pedal mode" ook behoorlijk af als je het gas los laat;
- HUD en driver display in minimale setting zijn echt top, geen afleiding meer door allerlei dingen in je gezichtsveld;
- ACC werkt beter dan ik uit andere berichten verwacht had. enige punt waar hij echt even gas terug nam was net bovenkant Eindhoven van de A2 de A50 op richting het zuiden bij kruispunt Batadorp;
- Gas bijgeven als de acc stand ingeschakeld is om ergens voor te duiken of in te halen en dan weer terug laten vallen gaat wat "lomp", weer dat harde afremmen op de motor ipv meer laten rollen zeg maar.
- Verbruik stond op 15.9kWh/100km met nog de nodige regen onderweg en gewoon met het verkeer mee rijden (inclusief file, drukte etc), dikke prima, viel me niks tegen;
- Nog veel zoek werk en onlogisch geplaatste dingen in de software. Zo is het wel wat werk om van radio naar spotify te wisselen (vast een shortcut voor te maken) en ik heb nog steeds niet het telefoon menu gevonden;
- Losse sleutel/knop ding/ afstandbediening zonder een oogje voor een sleutelhanger is echt stom, zeker als je prive geen telefoon hebt welke digital key ondersteund (Poco x7 pro) ;
- Geen 2e afstandbediening voor m'n vrouw, ja daar ook iedem, geen ondersteunde digital key telefoon (OnePlus Nord3).
- Wegligging echt wel aan de comfortabele kant ( zou het bijna week noemen), stuk comfortabeler als bij voorbeeld de Volvo V60 T6 wat we hiervoor hadden.
- Bakje onder de armsteun is HUGE ! en loopt zelfs nog een stukje door onder de bekerhouders. Je raakt er bijna verdwaald in en nu snap ik ook dat men hier dat bakje voor bovenin besteld.

Er zullen vast nog wel meer dingen gaan opvallen, maar dit is tot nu toe even met de kritische pet bekeken.
Buiten dat, echt wel een fijne auto met veel ruimte en een hoop toeters en bellen erop voor een beetje normale (lease)prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Roger Beurskens op 19-08-2026 10:55 ]

• JaoZeetie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-09 15:48
Afgelopen maandag kon ik eindelijk mijn LR ophalen. Erg blij met m’n keuze. Sluit me aan bij de meeste opsomming van @Roger Beurskens (behalve dat ik met een iPhone wel die digital key heb en de Volvo V60 is in mijn geval de Polestar 2 had). Ik heb de sleutel de eerste dag wel die keer laten vallen. Dat ding is erg glad.

Het is inderdaad nog wel even wennen waar ik alles kan vinden na 4 jaar een Polestar 2 te hebben gereden. Vooral de ACC is even wennen. Dat was bij de P2 eenvoudig via een knop op het stuur te starten en onderbreken/stoppen en ik was gewend aan hoe hij reageerde in het verkeer. Dat was vanmorgen in de spits naar Rotterdam wel even zoeken. Ook ging in de binnenstad het grote licht aan.
Het ziet er in de Zeekr allemaal wel net even beter uit en wat een mooie auto is het toch.

Wat ik nog niet kan vinden, als het überhaupt kan, is de koppeling tussen mijn Agenda en de navigatie. Weet iemand van jullie of dit mogelijk is en zo ja, waar ik dat kan vinden?

Polestar 2 LRSM Moon Pilot 19"

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:17
Ik lees al enige tijd met het Zeekr 7X topic mee en zie daar veel problemen voorbij komen die maar niet worden opgelost. De conclusie van deze video maakt me weinig hoopvol voor de 7GT.
Zo jammer, want ik vind het een mooie auto.

[ Voor 45% gewijzigd door tim.w op 19-08-2026 13:09 ]

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06:39
tim.w schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 13:07:
[YouTube: Zeekr 7GT | Great, but Greatly Flawed... FULL IN-DEPT REVIEW]
Ik lees al enige tijd met het Zeekr 7X topic mee en zie daar veel problemen voorbij komen die maar niet worden opgelost. De conclusie van deze video maakt me weinig hoopvol voor de 7GT.
Ja, ook omdat de auto al even mee gaat. Na meer dan een jaar zou je verwachten dat bepaalde basale issues al wel opgelost zouden zijn.

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:25
Inspired schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 13:25:
[...]

Ja, ook omdat de auto al even mee gaat. Na meer dan een jaar zou je verwachten dat bepaalde basale issues al wel opgelost zouden zijn.
De GT gaat al meer dan een jaar mee ja, de sedan stamt al uit 2023. :+

• Nedje
tim.w schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 13:07:
[YouTube: Zeekr 7GT | Great, but Greatly Flawed... FULL IN-DEPT REVIEW]
zijn kritiek (en die van andere reviewers zoals Out of Spec Roaming) gaan vooral over de ADAS systemen. Ik denk dat je voor je zelf moet afvragen of die systemen een dealbreaker zijn of niet.

Ik heb ze nu niet (of nauwelijks) en ga ze zelf denk ik niet echt missen.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:18

BeaM-R

Powerrrrr

Ik heb mijn 7GT inmiddels al besteld zonder hem überhaupt ooit in het echt gezien te hebben, laat staan in gezeten/gereden.

Dus toch maar even een proefrit ingepland in Eindhoven voor aanstaande zaterdag :) Ik kon bij de aanvraag niet aangeven in welke versie ik wilde proefrijden. Iemand een idee of je daar ter plekke nog een keuze in hebt? (Core/LR of Privilege). Of is het maar net wat ze vrij hebben?

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Flatsixsupply
BeaM-R schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:14:
Ik heb mijn 7GT inmiddels al besteld zonder hem überhaupt ooit in het echt gezien te hebben, laat staan in gezeten/gereden.

Dus toch maar even een proefrit ingepland in Eindhoven voor aanstaande zaterdag :) Ik kon bij de aanvraag niet aangeven in welke versie ik wilde proefrijden. Iemand een idee of je daar ter plekke nog een keuze in hebt? (Core/LR of Privilege). Of is het maar net wat ze vrij hebben?
Afgelopen zaterdag hadden ze 2 x core staan in zwart en in Tech Grey en 1 x de Privilege in paars

https://tweakers.net/gallery/2515484/fotoalbum/ zie mijn fotoalbum voor de tech grey en er naast de zwarte uitvoering van de core

[ Voor 13% gewijzigd door Flatsixsupply op 19-08-2026 14:56 ]

• Roger Beurskens
BeaM-R schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:14:

toen ik daar proef gereden heb (een van de laatste dagen van juni) hadden ze een zwarte business/core, een zwarte long range en de paarse privilege.
Ik heb toen sowieso eerst in een 7X gereden en daarna met de 7GT Longrange, als ik gewild had, had ik ook met de privilege kunnen rijden, ze zijn best flexibel naar mijn ervaring.

• Tsjuni
Vandaag voor het eerst in natte omstandigheden gereden met de E Primacy band. Wat me opvalt, de achterkant breekt vrij snel uit als je wegrijdt bij het stoplicht, en op rotondes heb ik dan weer geregeld met onderstuur te maken. Prestaties in natte omstandigheden vallen me wat tegen. Ben benieuwd hoe anderen dit ervaren.

• Flatsixsupply
Tsjuni schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:21:
Vandaag voor het eerst in natte omstandigheden gereden met de E Primacy band. Wat me opvalt, de achterkant breekt vrij snel uit als je wegrijdt bij het stoplicht, en op rotondes heb ik dan weer geregeld met onderstuur te maken. Prestaties in natte omstandigheden vallen me wat tegen. Ben benieuwd hoe anderen dit ervaren.
Test door ANWB

De e.Primacy scoort in onze test zeer goed op milieu-eigenschappen. Maar door zwakke (onvoldoende) prestaties op nat wegdek eindigt de band op 2 sterren.

Op droog wegdek zou wat meer stuurgevoel wenselijk zijn. Op nat wegdek presteert de band zwak (onvoldoende) op alle onderdelen. De remweg is (te) lang en de weerstand tegen aquaplaning, volgens onze normen, te laag. Op het natte circuit is de testauto niet nauwkeurig te plaatsen. In noodsituatie op nat wegdek is de auto moeilijk te controleren.

Op milieu-eigenschappen scoort de e.Primacy zeer goed. Dit is de nieuwe maatstaf op dit onderdeel. De e.Primacy is de meest duurzame band uit de test (en waarschijnlijk ook op de markt).

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:30
seezu schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:12:
Ik had gisteren iets vreemds, gisteren regende het een beetje natuurlijk en ik pakte een rotonde zoals alle andere rotondes, alleen was de weg nat en de achterkant leek een beetje weg te glijden bij verlaten en accelereren van de rotonde. Ik zat gewoon in de comfort stand en ESC was aan, heel vreemd maar later niet meer gebeurd.
Ik heb dit keer eerder gemeld inderdaad. Ik denk combinatie van E-primacy dat slecht natweer prestatie heeft en 421PK op de achterwielen dat dit geen goede combinatie is met nat weer.

• voors
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-09 21:33
Tsjuni schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:21:
Gisteren exact hetzelfde ervaren. Milieu-eigenschappen interesseren mij geen hol.
Grip en stilte daarintegen wel.

• Nedje
Zou je daar nog wat mee kunnen bij de LM? Als je aantoonbaar kunt maken dat prestaties bij slecht weer ondermaats zijn is een setje nieuwe/betere banden ook niet echt een enorme kostenpost..

• menno76
Ik heb vandaag iets ontdekt met het audiosysteem van mijn Zeekr 7GT Privilege. Ik speelde mijn muziek tot nu toe af vanaf mijn Samsung S24+, draadloos verbonden via Bluetooth/Android Auto, en vond het geluid eerlijk gezegd nogal rommelig en middelmatig.

Vandaag dezelfde muziek eens rechtstreeks via Online Media in het ingebouwde Zeekr-systeem afgespeeld. Echt een wereld van verschil: veel strakker, helderder en gewoon aanzienlijk beter geluid.

Dus voor mensen die het audiosysteem ook wat tegen vinden vallen: test zeker eens Online Media rechtstreeks in de auto in plaats van afspelen vanaf je telefoon via draadloze Android Auto. Bij mij is het verschil echt enorm.

• Roger Beurskens
menno76 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:09:
Ik heb vandaag iets ontdekt met het audiosysteem van mijn Zeekr 7GT Privilege. Ik speelde mijn muziek tot nu toe af vanaf mijn Samsung S24+, draadloos verbonden via Bluetooth/Android Auto, en vond het geluid eerlijk gezegd nogal rommelig en middelmatig.

Vandaag dezelfde muziek eens rechtstreeks via Online Media in het ingebouwde Zeekr-systeem afgespeeld. Echt een wereld van verschil: veel strakker, helderder en gewoon aanzienlijk beter geluid.

Dus voor mensen die het audiosysteem ook wat tegen vinden vallen: test zeker eens Online Media rechtstreeks in de auto in plaats van afspelen vanaf je telefoon via draadloze Android Auto. Bij mij is het verschil echt enorm.
Dit probleem speelt niet alleen bij een Zeekr, bij een Volvo met Android Automotive gebeurt precies hetzelfde, de ingebouwde Spotify app klinkt echt extreem goed, terwijl geluid via android auto koppeling echt maar matig is. Het lijkt wel of de autio bitrate via android auto echt geknepen is.

• menno76
Heeft iemand ervaren dat de rijbaanassistentie niet uit wil en zichzelf meteen weer aanzet (ps zeekr rijbaanassistentie is waardeloos want op binnendoorwegen mag je niet over gestippelde lijn aan de zijkant wat levensgevaarlijk is om Niet te doen)

2e vraag ik krijg om de zoveel tijd melding "autofordel correct vastmaken" jullie gehad en opgelost?

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Roger Beurskens schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:31:
[...]

Dit probleem speelt niet alleen bij een Zeekr, bij een Volvo met Android Automotive gebeurt precies hetzelfde, de ingebouwde Spotify app klinkt echt extreem goed, terwijl geluid via android auto koppeling echt maar matig is. Het lijkt wel of de autio bitrate via android auto echt geknepen is.
Kan je dit eens proberen? Dit fenomeen heb je ook wel eens bij koptelefoons via bluetooth. Geen idee of dat ook werkt voor Android Auto.

is everything cool?

• Roger Beurskens
FREAKJAM schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:41:
[...]

Kan je dit eens proberen? Dit fenomeen heb je ook wel eens bij koptelefoons via bluetooth. Geen idee of dat ook werkt voor Android Auto.
Dat is wel een goeie. ik verwacht inderdaad ook dat het iets in die richting is.
Ik weet trouwens wel nog dat wired of wireless android auto op dat punt niks uitmaakt.

• N-ickel
Hier dezelfde "problemen" met de E-primacy.

• Cappiebara013
  • Nu online
Roger Beurskens schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 10:53:
Gisteren onze long range opgehaald.
Was wel grappig, toevallig 3 opeenvolgende kentekens en dan ook de 3 uitvoeringen ( business, LR en Privilege), Ze zeiden dat ze het wel eens tegen kwamen bij uitlevering, maar zo op straat is die kans miniem dat het nog ooit voorkomt.
Nu ik beide anderen weer in het zwart zag ben ik echt wel blij met mijn keuze voor een witte.

[Afbeelding]

Als ik het me goed herinner was er nog iemand van hier die hem gisteren om 12:00 opgehaald heeft toch?
Kwa ervaring zijn de volgende dingen me op de 180km terugweg al opgevallen:
- Wagen remt in de "niet one pedal mode" ook behoorlijk af als je het gas los laat;
- HUD en driver display in minimale setting zijn echt top, geen afleiding meer door allerlei dingen in je gezichtsveld;
- ACC werkt beter dan ik uit andere berichten verwacht had. enige punt waar hij echt even gas terug nam was net bovenkant Eindhoven van de A2 de A50 op richting het zuiden bij kruispunt Batadorp;
- Gas bijgeven als de acc stand ingeschakeld is om ergens voor te duiken of in te halen en dan weer terug laten vallen gaat wat "lomp", weer dat harde afremmen op de motor ipv meer laten rollen zeg maar.
- Verbruik stond op 15.9kWh/100km met nog de nodige regen onderweg en gewoon met het verkeer mee rijden (inclusief file, drukte etc), dikke prima, viel me niks tegen;
- Nog veel zoek werk en onlogisch geplaatste dingen in de software. Zo is het wel wat werk om van radio naar spotify te wisselen (vast een shortcut voor te maken) en ik heb nog steeds niet het telefoon menu gevonden;
- Losse sleutel/knop ding/ afstandbediening zonder een oogje voor een sleutelhanger is echt stom, zeker als je prive geen telefoon hebt welke digital key ondersteund (Poco x7 pro) ;
- Geen 2e afstandbediening voor m'n vrouw, ja daar ook iedem, geen ondersteunde digital key telefoon (OnePlus Nord3).
- Wegligging echt wel aan de comfortabele kant ( zou het bijna week noemen), stuk comfortabeler als bij voorbeeld de Volvo V60 T6 wat we hiervoor hadden.
- Bakje onder de armsteun is HUGE ! en loopt zelfs nog een stukje door onder de bekerhouders. Je raakt er bijna verdwaald in en nu snap ik ook dat men hier dat bakje voor bovenin besteld.

Er zullen vast nog wel meer dingen gaan opvallen, maar dit is tot nu toe even met de kritische pet bekeken.
Buiten dat, echt wel een fijne auto met veel ruimte en een hoop toeters en bellen erop voor een beetje normale (lease)prijs.
Dat was ik! En heerlijk de business variant opgehaald links van jou. Sluit me aan bij jouw ervaringen en over de e-primacy band. Vandaag naar Luxemburg gereden en bij het stoplicht in de regen brak hij flink uit. Hij corrigeert heel netjes maar je moet wel opletten in de sportstand, in Eco doseert hij het gas beter.

Daarnaast vind ik de ACC prima rijdbaar maar de LCC "niet af" naast dat alle meldingen weer aanschieten, wordt je gek van alle bliepjes en vindt ik het onbetrouwbaar.

Op lange ritten (zelfs in België met dat fantastische wegdek) is het wel echt een cruiser. Rijdt mega comfortabel en gemiddeld 16.5kWh / 100km.

Wel heb ik sinds dat ik de grens over ben geen connectie meer met de auto en de app. Auto genereerd geen nieuwe qr-code meer om te koppelen en auto gaat niet meer open met iPhone van vriendin. Iemand anders ook dit issue al is meegemaakt. Ben benieuwd of netwerk reset (10 seconden SOS knop indrukken) dit verhelpt. Met opnieuw inloggen in de app was ik de hele auto kwijt 😂

• Ian_
Roger Beurskens schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:31:
[...]

Dat is wel een goeie. ik verwacht inderdaad ook dat het iets in die richting is.
Ik weet trouwens wel nog dat wired of wireless android auto op dat punt niks uitmaakt.
Apart, gezien bij Apple CarPlay de kwaliteit hoger is dan bij native Spotify app.

• Markus M
Vandaag het kenteken vanuit Zeekr Delivery ontvangen, nu nog ruim twee weken wachten op aflevering.

Waar hebben jullie de auto verzekerd?

Univé verzekert de auto niet all-risk, dus was benieuwd of iemand hier nog het eea aan premie heeft vergeleken.

[ Voor 29% gewijzigd door Markus M op 19-08-2026 19:06 ]

• Roger Beurskens
Cappiebara013 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:23:
[...]

Dat was ik! En heerlijk de business variant opgehaald links van jou. Sluit me aan bij jouw ervaringen en over de e-primacy band. Vandaag naar Luxemburg gereden en bij het stoplicht in de regen brak hij flink uit. Hij corrigeert heel netjes maar je moet wel opletten in de sportstand, in Eco doseert hij het gas beter.

Daarnaast vind ik de ACC prima rijdbaar maar de LCC "niet af" naast dat alle meldingen weer aanschieten, wordt je gek van alle bliepjes en vindt ik het onbetrouwbaar.

Op lange ritten (zelfs in België met dat fantastische wegdek) is het wel echt een cruiser. Rijdt mega comfortabel en gemiddeld 16.5kWh / 100km.

Wel heb ik sinds dat ik de grens over ben geen connectie meer met de auto en de app. Auto genereerd geen nieuwe qr-code meer om te koppelen en auto gaat niet meer open met iPhone van vriendin. Iemand anders ook dit issue al is meegemaakt. Ben benieuwd of netwerk reset (10 seconden SOS knop indrukken) dit verhelpt. Met opnieuw inloggen in de app was ik de hele auto kwijt 😂
Hier geen gekke dingen gehad met de app, al paar keer de grens met duitsland over geweest om eten te halen en boodschappen te doen en op mijn prive android en de iPhone van het werk geen gekke dingen gehad.
Had jij trouwens wel al premium connectivity aangeschaft? ik heb dat direct gisteravond maar gedaan, geen zin in gekloot met een hotspotje op de telefoon.
Kwa grip met die premacy ev's heb ik nog geen gekke dingen gehad, bewust zostraks in duitsland wat sportiever over de natte rotondes gedoken en weinig geks. het kan trouwens wel nog met bandenspanning te maken hebben, mocht die erg hoog staan, dan heb je ook een stuk minder grip in het nat.

Ik heb de LCC nog niet eens geprobeerd trouwens. Vond dat bij de enyaq (travel assist) en volvo (pilot assist) die ik hiervoor reed ook al niet mijn ding. Dus zolang die acc goed werkt, ben ik al grote blij.

• N-ickel
Roger Beurskens schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:46:
[...]

Hier geen gekke dingen gehad met de app, al paar keer de grens met duitsland over geweest om eten te halen en boodschappen te doen en op mijn prive android en de iPhone van het werk geen gekke dingen gehad.
Had jij trouwens wel al premium connectivity aangeschaft? ik heb dat direct gisteravond maar gedaan, geen zin in gekloot met een hotspotje op de telefoon.
Kwa grip met die premacy ev's heb ik nog geen gekke dingen gehad, bewust zostraks in duitsland wat sportiever over de natte rotondes gedoken en weinig geks. het kan trouwens wel nog met bandenspanning te maken hebben, mocht die erg hoog staan, dan heb je ook een stuk minder grip in het nat.

Ik heb de LCC nog niet eens geprobeerd trouwens. Vond dat bij de enyaq (travel assist) en volvo (pilot assist) die ik hiervoor reed ook al niet mijn ding. Dus zolang die acc goed werkt, ben ik al grote blij.
Esc op sport of uit en dan begint het sportieve plezier vanzelf ;)

• Roger Beurskens
N-ickel schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 20:18:
[...]

Esc op sport of uit en dan begint het sportieve plezier vanzelf ;)
Nahh, dat komt wel een keertje, nu eerst even de rest op de rit hebben. wordt sowieso wennen met dat vermogen op alleen de achterwielen.
Ben met zulke vermogens en nog beetje meer toch echt wel 4-wiel aandrijving gewend.

• T-imo
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 15-09 10:48
menno76 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:38:
Heeft iemand ervaren dat de rijbaanassistentie niet uit wil en zichzelf meteen weer aanzet (ps zeekr rijbaanassistentie is waardeloos want op binnendoorwegen mag je niet over gestippelde lijn aan de zijkant wat levensgevaarlijk is om Niet te doen)

2e vraag ik krijg om de zoveel tijd melding "autofordel correct vastmaken" jullie gehad en opgelost?
Goedenavond,

Tot dusver is dit een erg prettige auto, ligt erg fijn en laag op de weg. Ook heb ik geen probleem bij het gebruik van ACC, mede omdat dit de eerste keer is dat ik hier gebruik van maak is dit wel lastig voor mij te vergelijken. Auto trekt erg veel bekijks, leuk om te merken trijdens het rijden.

Wat mij ook is opgevallen, wat Menno hierboven aangeeft, is dat de rijbaanassistentie zich vaak weer opnieuw aan zet, meer mensen die hier last van hebben of hier tips voor hebben?
Ik merk dat ik nogal links op de weg rijd, hierom gaat deze rijbaanassistentie dan ook elke 1 minuut piepen en stopt de muziek.

Daarnaast ook nog twee vragen met betrekking tot Apple Carplay voor de rijders hier:
- Zijn er meer rijders met een iPhone 13, die erg warm wordt tijdens het draadloos laden? Ik merk momenteel dat de airco het echt niet aan kan, hierdoor de telefoon erg warm wordt en de Apple Carplay erg traag begint te worden en slecht reageerd... Heb vooral niet het gevoel dat dit aan de software van de auto ligt... Herkenbaar?

- Heeft er iemand tips om, in combinatie met Apple Carplay, ervoor te zorgen dat de muziek niet de hele tijd wordt onderbroken bij meldingen van bijvoorbeeld Flitsmeister, of de bovengenoemde rijbaanassistentie? Ik heb al ingesteld dat de meldingen door de hoofdsteun komen, maar ik zou het erg fijn vinden als de muziek aan blijft tijdens deze meldingen.

• TweakersDerik
  • Registratie: Januari 2026
seezu schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 15:41:
[...]

Ik heb dit keer eerder gemeld inderdaad. Ik denk combinatie van E-primacy dat slecht natweer prestatie heeft en 421PK op de achterwielen dat dit geen goede combinatie is met nat weer.
Asap die banden oproken en laten vervangen voor Continental Sport Contact 7 als je zeer goede grip wilt op nat en droog wegdek, of als je iets meer budget band wilt met uitstekende prestaties dan kan ik de Pirelli P-Zero PZ5 aanbevelen. Dit is echt een wereld van verschil in vergelijking met die Michelins.

https://zeekrstats.nl

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

T-imo schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 20:55:
[...]

Goedenavond,

Tot dusver is dit een erg prettige auto, ligt erg fijn en laag op de weg. Ook heb ik geen probleem bij het gebruik van ACC, mede omdat dit de eerste keer is dat ik hier gebruik van maak is dit wel lastig voor mij te vergelijken. Auto trekt erg veel bekijks, leuk om te merken trijdens het rijden.

Wat mij ook is opgevallen, wat Menno hierboven aangeeft, is dat de rijbaanassistentie zich vaak weer opnieuw aan zet, meer mensen die hier last van hebben of hier tips voor hebben?
Ik merk dat ik nogal links op de weg rijd, hierom gaat deze rijbaanassistentie dan ook elke 1 minuut piepen en stopt de muziek.

Daarnaast ook nog twee vragen met betrekking tot Apple Carplay voor de rijders hier:
- Zijn er meer rijders met een iPhone 13, die erg warm wordt tijdens het draadloos laden? Ik merk momenteel dat de airco het echt niet aan kan, hierdoor de telefoon erg warm wordt en de Apple Carplay erg traag begint te worden en slecht reageerd... Heb vooral niet het gevoel dat dit aan de software van de auto ligt... Herkenbaar?

- Heeft er iemand tips om, in combinatie met Apple Carplay, ervoor te zorgen dat de muziek niet de hele tijd wordt onderbroken bij meldingen van bijvoorbeeld Flitsmeister, of de bovengenoemde rijbaanassistentie? Ik heb al ingesteld dat de meldingen door de hoofdsteun komen, maar ik zou het erg fijn vinden als de muziek aan blijft tijdens deze meldingen.
Het staat standaard aan omdat de Europe Unie actieve veiligheidssystemen verplicht op alle nieuwe auto's om ongelukken te voorkomen. Dit geldt bijv. ook voor meldingen als je vermoeid bent.

is everything cool?

• Witheet
T-imo schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 20:55:
[...]

Goedenavond,

Naast iedere start alle waarschuwingen uitschakelen. De swipe down en de twee bij ZEEKR AD. kun je ook alles op trillen zetten ipv geluid bij het waarschuwen.

• Witheet
Markus M schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:05:
Vandaag het kenteken vanuit Zeekr Delivery ontvangen, nu nog ruim twee weken wachten op aflevering.

Univé verzekert de auto niet all-risk, dus was benieuwd of iemand hier nog het eea aan premie heeft vergeleken.
NH1816 , alleen via tussenpersoon. In mijn situatie beste package en prijs. Krijg je ook menselijke vriendelijkheid;)

• remame
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-09 19:03
Markus M schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:05:

Ik kwam het beste uit bij Abn Amro.

• Cappiebara013
  • Nu online
Roger Beurskens schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:46:
[...]

Oow ideaal, na een soft reset van het netwerk in de auto deed alles het weer op de telefoon van mijn vriendin, zal wel goedkomen.

Nee, geen premium connectivity, als het enkel om netwerk gaat gebruik ik hotspot. Zodra telefoon verbind met de auto opend hij flitsmeister en start hij hotspot, werkt voor mij prima.

Bandenspanning is een 2.7 maar het was hier gister goed nat dus kan daardoor komen. Even wat meer testen met die band en anders tijdens de zomerband periode m'n best doen ze toch wat harder te laten slijten 😁

• T-imo
FREAKJAM schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 21:55:
[...]

Het staat standaard aan omdat de Europe Unie actieve veiligheidssystemen verplicht op alle nieuwe auto's om ongelukken te voorkomen. Dit geldt bijv. ook voor meldingen als je vermoeid bent.
Dat begrijp ik inderdaad, alleen zou het fijn zijn als de muziek niet iedere keer wordt onderbroken, en in plaats hiervan de melding door de hoofdsteun komt, en de muziek voor de passagiers door blijft gaan.
Witheet schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 22:30:
[...]

Naast iedere start alle waarschuwingen uitschakelen. De swipe down en de twee bij ZEEKR AD. kun je ook alles op trillen zetten ipv geluid bij het waarschuwen.
Wellicht dat het aanpassen van geluid naar trillen inderdaad een oplossing zal zijn, dit ga ik vanavond even testen. Ook de twee waarschuwingen bij ZEEKR AD ben ik nog niet tegengekomen. Ik zet momenteel alleen de 4 waarschuwingen op het startscherm uit..

Update: de knoppen in ZEEKR AD aanpassen heeft geholpen!

[ Voor 3% gewijzigd door T-imo op 21-08-2026 09:29 ]

• TheLuckys
Heeft iemand al geprobeerd om de sensoren op de stuurkolom en/of de interieurcamera af te plakken om te zien of dit de vervelende waarschuwingen met LCC oplost?

• menno76
Ik lees allerlei antwoorden over de rijbaanassitent. Even voor de goede orde dat ding werkt gewoon gevaarlijk op 60km wegen met fietspad aan beide zijde de auto wil dan weg van fietspad bljven ondanks dat die doorgetrokken streep heeft en je daar wel over heen moet soms als je de tegenliggende auto niet te pletter wilt rijden. Nu zrt ik bij elke start deze gevaarlijke rijbaan-assistent uit maar springt dus gewoon tijdens rijden aan. Ik snap dat het verplicht aan moet bij starten maar niet waarom die vanzelf weer aanspringt. Net zo goed als dat cruise controle ook ineens afremt zo nu en dan als je fietser i haalt en in bochten. Zeekr moet echt nog even aan de bak voor deze software/rijsystemen te verbeteren. Ow ja en zeekr is het nou echt zo lastig anno 2026 te weten wat de max snelheid is op een weg......geeft die ook 1 op 4 keer fout aan. Wens de mensen succes die dus snelheidheidzwaarschuwing aan hebben staan tijdens rijden dan word je dus gek van valse meldingen. Zo genoeg gemopper verder heerlijk vliegend tapijt hoor:)

• Ian_
menno76 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 15:17:
Ik lees allerlei antwoorden over de rijbaanassitent. Even voor de goede orde dat ding werkt gewoon gevaarlijk op 60km wegen met fietspad aan beide zijde de auto wil dan weg van fietspad bljven ondanks dat die doorgetrokken streep heeft en je daar wel over heen moet soms als je de tegenliggende auto niet te pletter wilt rijden. Nu zrt ik bij elke start deze gevaarlijke rijbaan-assistent uit maar springt dus gewoon tijdens rijden aan. Ik snap dat het verplicht aan moet bij starten maar niet waarom die vanzelf weer aanspringt. Net zo goed als dat cruise controle ook ineens afremt zo nu en dan als je fietser i haalt en in bochten. Zeekr moet echt nog even aan de bak voor deze software/rijsystemen te verbeteren. Ow ja en zeekr is het nou echt zo lastig anno 2026 te weten wat de max snelheid is op een weg......geeft die ook 1 op 4 keer fout aan. Wens de mensen succes die dus snelheidheidzwaarschuwing aan hebben staan tijdens rijden dan word je dus gek van valse meldingen. Zo genoeg gemopper verder heerlijk vliegend tapijt hoor:)
De snelheidsborden herkenning is iets wat ik zelf totaal niet ervaar op deze manier. 90% van de tijd is deze correct en hij geeft ook al aan wat de snelheid gaat worden op de weg waar ik heen ga?

• N-ickel
menno76 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 15:17:
Of je zet het niet volledig uit, of het springt aan omdat je lcc gebruikt. Met gewone acc blijft alles netjes uit.

• menno76
N-ickel schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:07:
[...]

Of je zet het niet volledig uit, of het springt aan omdat je lcc gebruikt. Met gewone acc blijft alles netjes uit.
Nee ik gebruik geen lcc of acc. Ik swipe na elke start naar beneden en zet rijbaanassistentie uit alleen die gaat te pas en onpas gewoon weer aan.

• menno76
Ian_ schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 15:22:
[...]

De snelheidsborden herkenning is iets wat ik zelf totaal niet ervaar op deze manier. 90% van de tijd is deze correct en hij geeft ook al aan wat de snelheid gaat worden op de weg waar ik heen ga?
Dan hebben ze bij jou mooiere borden dan hier in het gooi. Binnen 3 km van huis mist hij al 4 keer de juiste snelheid tot zelfs 30 waar je 60 mag. Ik zet snelheidwaarschuwing standaard iit maar snap alleen niet waarom autos niet gewoon data halen/kopen uit navi als google/flitsmeister/waze/etc etc. Die klopt 99%.

• Ian_
menno76 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 18:03:
[...]

Dan hebben ze bij jou mooiere borden dan hier in het gooi. Binnen 3 km van huis mist hij al 4 keer de juiste snelheid tot zelfs 30 waar je 60 mag. Ik zet snelheidwaarschuwing standaard iit maar snap alleen niet waarom autos niet gewoon data halen/kopen uit navi als google/flitsmeister/waze/etc etc. Die klopt 99%.
Dat verbaasd mij ook nog altijd. Standaard maps moeten dat echt prima kunnen weergeven en dan alleen wegwerkzaamheden etcetera aanpassen.

zelfs netjes de 100 of 130 km/h doet het systeem en rij regelmatig in het gooi tbh

• Roger Beurskens
even terugkomend op de

Ik ben erachter gekomen dat de auto veel meer "rolt" en niet zo hard terug afremt als je de modus ter verkoming van wagenziekte of hoe die heet inschakelt.. het is echt veel relaxter dan.
ook het gas bijgeven op acc en dan laten terugvallen gaat veel relaxter en natuurlijker.
Dacht vanmorgen probeer het eens omdat ik merkte dat het gewoon heel erg nerveus en onrustig reed. zo echt een stuk beter :D

[ Voor 3% gewijzigd door Roger Beurskens op 21-08-2026 14:11 ]

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Zijn er al echte foto’s van de 7GT in forest green?

• N-ickel
menno76 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 18:01:
[...]

Nee ik gebruik geen lcc of acc. Ik swipe na elke start naar beneden en zet rijbaanassistentie uit alleen die gaat te pas en onpas gewoon weer aan.
Heb je dit allemaal uit staan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwMKBhSDN9YEFbrZDrf2uX2o338=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ixc2zKWCBZUyzdafgaL2J1yO.jpg?f=user_large

• menno76
Ik ga checken vandaag. Heb dit week terug allemaal uitgezet. Moet dit bij elke start weer opnieuw uit gezet worden of blijft het dan uit? Misschien dat inmiddels weer aanstaat.....

• Eddo
Deze moet ik even delen... zelfs de slakken kiezen voor Zeekr :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHHXs9FmW3-6H4E0Qj_qL8-SJAY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uHVQnJCwG07QwcsrliGsiyYB.png?f=user_large

• N-ickel
menno76 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 07:38:
[...]

Ik ga checken vandaag. Heb dit week terug allemaal uitgezet. Moet dit bij elke start weer opnieuw uit gezet worden of blijft het dan uit? Misschien dat inmiddels weer aanstaat.....
Bij elke start opnieuw helaas

• T-imo
Iemand enig idee hoe ik de voorruit kan schoonmaken (ruitensproeier), zie de knop nergens zitten om dit te doen?
Daarnaast begreep ik van de verkoper dat er geen cruise control op de auto zit wat ik wel erg vreemd vind. Wel ACC maar niet de normale Cruise Control, klopt dit?

• Tsjuni
T-imo schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:28:
Iemand enig idee hoe ik de voorruit kan schoonmaken (ruitensproeier), zie de knop nergens zitten om dit te doen?
Daarnaast begreep ik van de verkoper dat er geen cruise control op de auto zit wat ik wel erg vreemd vind. Wel ACC maar niet de normale Cruise Control, klopt dit?
Aan de linker hendel (knipperlicht) zit op het uiteinde van de hendel een knop die je kan indrukken.

• Tvdl2000
T-imo schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:28:
de oude vertrouwde " normale" CC mag niet meer van de EU.....

• remame
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-09 19:03
Is het bij meerdere mensen opgevallen dat de AR ongeveer een seconde lag heeft? Hij loopt trouwens ook niet lekker vloeiend....
Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste