https://www.autoweek.nl/r...-rwd-launch-edition-2026/wouter1982 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:24:
Ook ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe auto waarvan de Zeekr LR boven aan het lijstje staat.Maar de Kia EV6 is ook nog niet afgeschreven.
Ik ben zelf geïnteresseerd in de Glacier Silver. Heeft iemand hier meerdere fotos van? Op internet krijg ik amper resultaten. Hopelijk is hier wel iemand die deze kleur heeft besteld.
Bij mij precies hetzelfde en daar had ik Zeekr in Zeist over gemaild. Als reactie kreeg ik om bij hun een afspraak te maken over 6 weken of om bij een Zeekr partner garage een afspraak te maken.Kockie80 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 13:37:
Ik rijd inmiddels een maand met mijn LR. heb er nu 4000km op zitten.
Maar kan iemand me zeggen hoe ik de dimlichten omhoog kan stellen?
Zonder de grootlicht matrix functie is er niet mee te rijden in het donker.... 10 meter voor de auto is alles verlicht maar dan houdt het wel op.
Kent iemand heel toevallig dit bedrijf?
Wat voor caravan had je erachter? En wat was je range met die erachter? Benieuwd hoe ver je dan komt in de coreDaLass schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 13:09:
Ik ben er twee weken geleden mee naar Denemarken geweest met een caravan erachter. Verbruik zonder caravan was 14,8kwh/100km, met caravan het dubbele, soms iets meer. En dat was met snelheden van max. 95km/h.
De aerodynamica van de auto zelf is dus dikke prima, maar als je er een groot blok achter hangt heb je daar weinig meer aan.
Het was dus iets vaker laden, maar bij de 400kw laders is dat een feestje, zelfs naar de 100% is heel goed te doen, zo'n 5 minuten langer dan tot 80% laden. Pas bij 95% zag ik de laadsnelheid onder de 100kw gaan.
Gisteren een ritje met een fietsendrager en twee electrische fietsen erop: 20kwh/100km.
Dit alles in de Core/Business Edition.
Waar ik nog niet achter ben, waarschijnlijk kijk ik ergens overheen:
Zonder aanhanger krijg ik de auto alleen in LCC, niet in ACC. Ik vind de LCC niet fijn, maar ACC is prima. Hoe krijg ik die werkend zonder iets aan de trekhaak?
wouter1982 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:24:
Ook ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe auto waarvan de Zeekr LR boven aan het lijstje staat.Maar de Kia EV6 is ook nog niet afgeschreven.
Ik ben zelf geïnteresseerd in de Glacier Silver. Heeft iemand hier meerdere fotos van? Op internet krijg ik amper resultaten. Hopelijk is hier wel iemand die deze kleur heeft besteld.
:strip_exif()/f/image/SXHJLPhEyJ8lcjnMCcWSmpEq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e3JWJIsuMyKwuPQxR4ccGelN.jpg?f=fotoalbum_large)
Alstu
nu 750km en zit op 20,5 maar ik let totaal niet op verbruik want boeit me weinig, denk dat als je beetje door rijdt en nergens op let je rond 20 uitkomt en volle accu geeft die bij mij 540km aan. (privilege) ik gok winter 450km. voor mij zat wat laad elke avond weer naar 100%.Nedje schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:46:
Ik vind het verbruik bij de diverse berijders hier wel erg netjes. Bij de velle reviews die langzaam op Youtube verschijnen zie je vaak dat het meer rond de 20kwh/100km zit.
Mag ik vragen waarom drive Eco? Is dit puur om zuinig te rijden of vind je de auto dan rustiger optrekken voor het comfort? Weet je of er een manier is om individual vanaf stuur in te schakelen enof dat dit gewoon altijd de default rijstand wordt elke keer als je de auto start?Ian_ schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:54:
[...]
Ik heb een 7GT Privilege en rij echt een combinatie van wegen. Gemiddeld +5 of +10 km/h en zit over de afgelopen 5.000* km op 18.6 kWh/100km.
*Hier zitten ook genoeg km's bij waarbij de volle 646 pk wordt gebruikt en Sport stand aanstaat.![]()
Zelf heb ik wel altijd individueel aanstaan:
- Drive: ECO
- Steering: SPORT
- Dampening: Comfort
- Suspension: Low
Iedere avond 100% is niet heel goed voor je accu. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar dat je het iig weetmenno76 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:32:
voor mij zat wat laad elke avond weer naar 100%.
96 kWh / 20 kWh/100km = 480 km (jij hebt je bereik op WLTP gezet ipv Dynamic gok ik). Tot 100% laden zelf is niet super erg maar je moet dan eigenlijk zodra die op de 100% zit moet je zsm naar 80% ontladen (rijden).menno76 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:32:
[...]
nu 750km en zit op 20,5 maar ik let totaal niet op verbruik want boeit me weinig, denk dat als je beetje door rijdt en nergens op let je rond 20 uitkomt en volle accu geeft die bij mij 540km aan. (privilege) ik gok winter 450km. voor mij zat wat laad elke avond weer naar 100%.
Zeekr 7GT Privilege AWD | OS 3.0.1
Omdat er geen reden voor mij is om met comfort (meer vermogen) te rijden. Het rijdt vooral rustiger en met de druk op een knop gaat 'The Beast from the East' losmenno76 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:36:
[...]
Mag ik vragen waarom drive Eco? Is dit puur om zuinig te rijden of vind je de auto dan rustiger optrekken voor het comfort? Weet je of er een manier is om individual vanaf stuur in te schakelen enof dat dit gewoon altijd de default rijstand wordt elke keer als je de auto start?
Daarnaast vind ik het ook wel fijn om gewoon wat meer bereik te hebben, ik zit gemiddeld nu op 18.6 kWh/ 100 km over +5000 km.
Nee, je moet elke keer naar quick menu en dan op individueel drukken.
Uit de test van TeslaBjorn is gebleken dat de accu netto 100 kWh groot is, en dit is bevestigd door Zeekr. Het is een iets nieuwere accu dan in de 7X.
De accu is zowel bij de 7X als de 7GT 100.01 kWh rated energy. Dit is zonder buffer die elk voertuig er in heeft zitten. De 94 of 96 kWh in beide gevallen volgens mij. Zie hier de foto van de batterij rating plate.TheLuckys schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:52:
[...]
Uit de test van TeslaBjorn is gebleken dat de accu netto 100 kWh groot is, en dit is bevestigd door Zeekr. Het is een iets nieuwere accu dan in de 7X.
aha duidelijk thanksIan_ schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:50:
[...]
Omdat er geen reden voor mij is om met comfort (meer vermogen) te rijden. Het rijdt vooral rustiger en met de druk op een knop gaat 'The Beast from the East' los.
Daarnaast vind ik het ook wel fijn om gewoon wat meer bereik te hebben, ik zit gemiddeld nu op 18.6 kWh/ 100 km over +5000 km.
Nee, je moet elke keer naar quick menu en dan op individueel drukken.
Ow dat kan het grote bereik verklaren haha vond het al wat veel. Zal eens omzetten en opnieuw checken. Ik doe niet mee met al die laadregels als Zeekr en/of leasemaatschappij mij een auto geven die 100% kan laden en er niks bij gezegd wordt om dit minder te doen, laad ik 100%. Als je een benzine auto krijgt die tot 5000 rpm gaat en erna roo, ga je toch ook niet ineens 4000rpm max rijden omdat de versnellingsbak of motor dit fijner vindt over 5 jaar? Over 3 jaar lever ik mijn auto in en als leasemaatschappij dan 500 euro meer afschrijving heeft omdat ik 3 jaar tot 100% heb geladen is dat heel jammer voor ze maar denk dat ze nog wel wat centjes aan mij verdient hebben.Ian_ schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:47:
[...]
96 kWh / 20 kWh/100km = 480 km (jij hebt je bereik op WLTP gezet ipv Dynamic gok ik). Tot 100% laden zelf is niet super erg maar je moet dan eigenlijk zodra die op de 100% zit moet je zsm naar 80% ontladen (rijden).
menno76 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 09:14:
[...]
Ow dat kan het grote bereik verklaren haha vond het al wat veel. Zal eens omzetten van WLTP naar dynamisch en opnieuw checken. Ik doe niet mee met al die "laadregels" als Zeekr en/of leasemaatschappij mij auto geven die 100% kan laden en er niks gezegd wordt om tot max 80% te laden, laad ik gewoon vol tot 100%. Als je een benzine auto krijgt die tot 5000 rpm gaat en erna rood ga je toch ook niet ineens 4000rpm max rijden omdat de versnellingsbak of motor dit fijner vindt over 5 jaar? Over 3 jaar lever ik mijn auto in en als leasemaatschappij dan 500 euro meer afschrijving heeft omdat ik 3 jaar tot 100% heb geladen is dat heel jammer voor ze maar denk dat ze nog wel wat centjes aan mij verdient hebben. Overigens na 4 jaar Tesla performance te hebben gereden en altijd naar 100% viel mij op dat mijn bereik met ongeveer 30km gedaald was bij 100%. Op 500km is dat dus echt niet erg boeiend.
[ Voor 3% gewijzigd door menno76 op 06-08-2026 09:17 ]
mooi! helemaal blij met mijn keuze als ik deze foto zie!
Ik dacht dat ik het al eerder had gevraagd, maar kan het nergens terug vinden;
Hoe lang is de bijgeleverde laadkabel?
Gebruikers van de 7GT, met welke bandenspanning rijden jullie? De aangegeven 2.7 bar of anders? Mijn 7GT stond op maximale druk wegens zware vakantie belading en ben nu zoekende naar de juiste druk.
Iemand al eens een Forest Green 7GT gezien?
Je kan die bestellen in dat kleur maar ik heb er nog geen enkele gezien, ook niet bij de dealer.
Je kan enkel een heel klein aantal foto's vinden van een forest green 007 GT uit China, europees? Geen.
Je kan die bestellen in dat kleur maar ik heb er nog geen enkele gezien, ook niet bij de dealer.
Je kan enkel een heel klein aantal foto's vinden van een forest green 007 GT uit China, europees? Geen.
De 7X is al langer in Forrest Green leverbaar, ziet er chique uit.
Dat komt omdat deze kleur pas sinds juli te bestellen is. De launch edition had deze kleur optie niet.Multiboxer schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 08:11:
Ik heb de auto op 2,6 gezet stond hier ook op 2.9 bij aflevering veel te hard en doen ze ivm transport. Bij zeeker vergeten dit naar aanbevolen druk te zetten.j.walop schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 07:20:
Gebruikers van de 7GT, met welke bandenspanning rijden jullie? De aangegeven 2.7 bar of anders? Mijn 7GT stond op maximale druk wegens zware vakantie belading en ben nu zoekende naar de juiste druk.
Kijk even in de binnenkant portier van bestuurderszijde als je de deur opentj.walop schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 07:20:
Dit zijn de waardes van mijn LR, de boordcomputer geeft nu voor alle banden nu 2.8 aan.
Multiboxer schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 08:11:
Hier 2 kleuren die ik online vond. 1 spuuglelijke groen en 1 mooie vrijwel gelijk an de reeds geleverde 7x green.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aWD9gTPrvnE8esYKURWVGXs7.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OFqwsIwsKOZU2X8PyMtJllO7.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mU1bh3BAyfMUQ0M8mDZ8ropo.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IrB9VbYWKZtv8tTVNFS6i4g1.jpg?f=user_large)
Als je het side menu opent (waar je het weer en alles kan zien) daar heb je ook trip staan. Als je op het informatie logo klikt dan verschijnt daar de recommended tyre pressure.seezu schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 08:57:
[...]
Kijk even in de binnenkant portier van bestuurderszijde als je de deur opent
Dit zijn de waardes van mijn LR, de boordcomputer geeft nu voor alle banden nu 2.8 aan.
[Afbeelding]
Zelf staan ze op 2.7 BAR koud.
Ik denk dat de forrest green op de 7GT net als op de 7X heel mooi zal staan en weer eens wat anders dan wit/grijs/zwart. Ben benieuwd wie er als eerste 1 besteld!
Ik vind het zo apart dat de AWD uitvoeringen in China hetzelfde eruit zien als de Core en de Long Range uitvoeringen in Europa. Dan heb ik het dus over de stijlen van het dak die niet zwart zijn maar ook in de kleur van de auto. Dat zie je ook weer bij deze groene. Alleen je ziet het aan de velgen en remschijf. Zou dat in China een optie zijn ofzo?
Overigens is die groene kleur mooi tenzij het niet die hele lelijke kleur groen is (foto 4).
Ik zou dan wel gaan voor de lichte bekleding
Wordt er eigenlijk wel een laadkabel meegeleverd, aangezien deze in verschillende lengtes en uitvoeringen in de accessoirelijst staan?Fallout schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:02:
Ik dacht dat ik het al eerder had gevraagd, maar kan het nergens terug vinden;
Volgens mij wel, maar ik weet niet zeker waar ik dat heb gezien. De laadkabels die je kunt bijbestellen als accessoires zijn voor een stopcontact (schuko).Markus M schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:06:
[...]
Wordt er eigenlijk wel een laadkabel meegeleverd, aangezien deze in verschillende lengtes en uitvoeringen in de accessoirelijst staan?
Kan die trekhaak eigenlijk achteraf nog geinstalleerd worden, bvb na een jaar de wagen te hebben?
Standaard meegeleverd is een 5m TYPE2 AC 32AMarkus M schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:06:
[...]
Wordt er eigenlijk wel een laadkabel meegeleverd, aangezien deze in verschillende lengtes en uitvoeringen in de accessoirelijst staan?
Op reddit vergelijkt iemand alle modellen van Xpeng en Zeekr, waarbij de 7GT als absolute winnaar uit de bus komt: https://www.reddit.com/r/...7gt7x_xpeng_p7_g6_and_g9/
Welliswaar op basis van proefritten, maar toch.
Welliswaar op basis van proefritten, maar toch.
[ Voor 35% gewijzigd door NimmaRoc op 07-08-2026 13:36 ]
Lijkt mij wel, technisch gezien. Die van mij wordt ook er pas vlak voor aflevering in Zeist ondergezet.Multiboxer schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:30:
Kan die trekhaak eigenlijk achteraf nog geinstalleerd worden, bvb na een jaar de wagen te hebben?
Misschien moet je er alleen even een belletje aan wagen, ik weet namelijk niet of het trekgewicht standaard op het kentekenbewijs komt te staan (dus ook zonder trekhaak).
Ik heb toevallig net kenteken van m'n LR gekregen, die heb ik zonder trekhaak besteld en daar staat gewoon trekgewicht op kenteken.Markus M schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:15:
[...]
Lijkt mij wel, technisch gezien. Die van mij wordt ook er pas vlak voor aflevering in Zeist ondergezet.
Misschien moet je er alleen even een belletje aan wagen, ik weet namelijk niet of het trekgewicht standaard op het kentekenbewijs komt te staan (dus ook zonder trekhaak).
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Heeft er iemand gekozen voor de 19" lichtmetalen aerodynamische velgen? Of een goede foto van?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ja.NimmaRoc schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:17:
[...]
Heel blij dit te lezen. LCC interesseert me niet, maar cruise control gebruik ik wel veel.
Dat anticiperen, bedoel je daarmee dat je gas bijgeeft als de auto inhoudt?
3 dingen
- stel, je rijdt op de rechterbaan, je wordt ingehaald en diegene gaat vroeg naar rechts, dan begint de auto best fors te vertragen. Hij wil zo snel mogelijk een groot gat laten vallen.
- als je wil inhalen dan houd hij in. Zet dan je lcc uit, doe je inhaalactie en activeer hem weer ( niet ideaal)
- onnodig hard afremmen bij bochten.
In mijn ogen zaken die prima opgelost kunnen worden. Prima mee te rijden als je met deze zaken rekening houdt.
Een vraag over de cruise control , om deze uit te schakelen tik ik het rempedaal even aan. Is hier ook een andere/makkelijkere manier voor en als je hebt ingehaald kun je dan om een makkelijke manier weer de cruise control activeren op de snelheid van voor je inhaal actie? Als ik bijv. 87 km/h had ingesteld en ik de rem aan tik blijf ik deze nog wel in mijn scherm zien staan maar het is mij niet duidelijk hoe ik deze snelheid weer kan vastzetten (mijn manier is nu gewoon rond die snelheid rijden en cruise control weer activeren)Daklem schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 08:13:
[...]
Ja.
3 dingen
- stel, je rijdt op de rechterbaan, je wordt ingehaald en diegene gaat vroeg naar rechts, dan begint de auto best fors te vertragen. Hij wil zo snel mogelijk een groot gat laten vallen.
- als je wil inhalen dan houd hij in. Zet dan je lcc uit, doe je inhaalactie en activeer hem weer ( niet ideaal)
- onnodig hard afremmen bij bochten.
In mijn ogen zaken die prima opgelost kunnen worden. Prima mee te rijden als je met deze zaken rekening houdt.
De hele dag op pad geweest tot hij gisteravond nog 70-80km aan bereik aangaf op het scherm en vannacht tot 100% opgeladen.
:strip_exif()/f/image/hUYweD1ERWIqSaIB5pKfsJtb.png?f=user_large)
Hieronder de statistieken van de langste heen- en terugreis gister. Terug was het drukker op de weg en reed ik 4km verder naar kantoor i.p.v. mijn thuisadres.
:strip_exif()/f/image/3ioDgr1paDAnZ1malkmiJib8.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/hUYweD1ERWIqSaIB5pKfsJtb.png?f=user_large)
Hieronder de statistieken van de langste heen- en terugreis gister. Terug was het drukker op de weg en reed ik 4km verder naar kantoor i.p.v. mijn thuisadres.
:strip_exif()/f/image/3ioDgr1paDAnZ1malkmiJib8.png?f=user_large)
[ Voor 50% gewijzigd door Eddo op 08-08-2026 09:04 ]
Is dat een screenshot van de Zeekr app? Dan heeft de accu echt veel capaciteit voor een "96 kWh" netto specificatie. En dan had je nog ~15% over denk ik?Eddo schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 08:56:
De hele dag op pad geweest tot hij gisteravond nog 70-80km aan bereik aangaf op het scherm en vannacht tot 100% opgeladen.
[Afbeelding]
Dit is een screenshot van mijn laadpaal app.TheLuckys schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:03:
[...]
Is dat een screenshot van de Zeekr app? Dan heeft de accu echt veel capaciteit voor een "96 kWh" netto specificatie. En dan had je nog ~15% over denk ik?
In de Zeekr app zie ik wel bij 'stroombediening' de laadgegevens tijdens het laden, maar ik zie even niet of ik die achteraf nog ergens kan zien.
Ik ben vergeten te kijken hoeveel procent ik over had, maar ik gok rond de 10%. Laatste stuk was binnendoor van Amersfoort naar Hilversum en dat durfde ik wel aan.
Linker knop op het stuurwiel indrukken (silveren), voor het deactiveren je drive omhoog drukken.Rm1983 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 08:46:
[...]
Een vraag over de cruise control , om deze uit te schakelen tik ik het rempedaal even aan. Is hier ook een andere/makkelijkere manier voor en als je hebt ingehaald kun je dan om een makkelijke manier weer de cruise control activeren op de snelheid van voor je inhaal actie? Als ik bijv. 87 km/h had ingesteld en ik de rem aan tik blijf ik deze nog wel in mijn scherm zien staan maar het is mij niet duidelijk hoe ik deze snelheid weer kan vastzetten (mijn manier is nu gewoon rond die snelheid rijden en cruise control weer activeren)
Maar lees voor the user manual 😅
Ipv rempedaal, even rechter pookje tikje omhoog. Dan krijg je geen schokje.Rm1983 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 08:46:
[...]
Een vraag over de cruise control , om deze uit te schakelen tik ik het rempedaal even aan. Is hier ook een andere/makkelijkere manier voor en als je hebt ingehaald kun je dan om een makkelijke manier weer de cruise control activeren op de snelheid van voor je inhaal actie? Als ik bijv. 87 km/h had ingesteld en ik de rem aan tik blijf ik deze nog wel in mijn scherm zien staan maar het is mij niet duidelijk hoe ik deze snelheid weer kan vastzetten (mijn manier is nu gewoon rond die snelheid rijden en cruise control weer activeren)
Als je weer wilt hervatten, linker tuimelschakelaar (die waarmee je acc snelheid regelt) even indrukken, dan hervat hij weer.
probleem bij mij is dat, wanneer ik LCC aan had, hij die dan ook weer inschakelt. Ik ben zoekende hoe ik dat kan voorkomen…
Ff snel rekenen met een laadverlies tussen de 6% en 9,5% geeft dat een totale bruikbare capaciteit (zonder buffer) van 97-99 kWh. Netjes!Eddo schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:08:
[...]
Dit is een screenshot van mijn laadpaal app.
In de Zeekr app zie ik wel bij 'stroombediening' de laadgegevens tijdens het laden, maar ik zie even niet of ik die achteraf nog ergens kan zien.
Ik ben vergeten te kijken hoeveel procent ik over had, maar ik gok rond de 10%. Laatste stuk was binnendoor van Amersfoort naar Hilversum en dat durfde ik wel aan.
Capaciteit of bereik 😜 hieronder is puur de capaciteit van de batterij 96 kWh zonder enige vorm van verliezen en bijvoorbeeld het koelen of verwarmenTheLuckys schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:03:
[...]
Is dat een screenshot van de Zeekr app? Dan heeft de accu echt veel capaciteit voor een "96 kWh" netto specificatie. En dan had je nog ~15% over denk ik?
96 kWh / 20.0 kWh * 100 km = 480 km bereik
96 kWh / 18.0 kWh * 100 km = 533 km bereik
Het bereik is weer een heel ander verhaal, ik ben geïnteresseerd in de bruikbare capaciteit van de accu.Ian_ schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:27:
[...]
Capaciteit of bereik 😜 hieronder is puur de capaciteit van de batterij 96 kWh zonder enige vorm van verliezen en bijvoorbeeld het koelen of verwarmen
96 kWh / 20.0 kWh * 100 km = 480 km bereik
96 kWh / 18.0 kWh * 100 km = 533 km bereik
Wegligging was in mijn geval prima. Ik heb er ook geen hele grote caravan achter hangen, een Adria Aviva 400PS. Die weegt leeg 850KG en mag 1300KG wegen. Het werkelijke gewicht zal daar dus ergens tussenin gelegen hebben.BeaM-R schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 16:19:
[...]
Erg benieuwd hoe dat bevallen in met de caravan. Volgend jaar wil ik ook met de Core Business en caravan naar Spanje. Over de prestaties zit ik niet in maar hoe is de wegligging?
Auto rijdt erg strak met de caravan erachter.
Geen idee, ga ik checken maar klinkt wel als een mogelijke oorzaak.Mpaj schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:32:
[...]
Je kunt instellen of je LCC snel wilt inschakelen (1 keer naar beneden ipv 2x), heb je dat aanstaan?
96 kWh bruikbaar, zit een 4% buffer in.TheLuckys schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:34:
[...]
Het bereik is weer een heel ander verhaal, ik ben geïnteresseerd in de bruikbare capaciteit van de accu.
Een Adria Aviva 400PS. Geen extreem grote jongen, maar wel een windvanger.HBO88 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 23:21:
[...]
Wat voor caravan had je erachter? En wat was je range met die erachter? Benieuwd hoe ver je dan komt in de core
Verbruik lag tussen de 28,5kwh/100km en de 32kwh/100km bij een maximum snelheid van 90-95km/h.
Dus de range komt dan uit op +/- 250 km ofzo. Ik heb daar geen last van gehad, met de genoemde snelheid vind ik het ook wel lekker om na 2/2,5 uur sturen even te pauzeren. Mijn planning was langs Fastned en Circle K laders die veelal laadstations hebben waar je doorheen kunt rijden, dus dan hoef je ook niet af te koppelen.
En het laden gaat echt snel. Wat TeslaBjorn in zijn 1000km video laat zien heb ik ook ervaren, zelfs tot 100% laden is interessant omdat het maar een paar minuten extra vraagt. Dat geeft, zeker met een caravan erachter, toch wat meer marge op je rit.
:strip_exif()/f/image/CKBOsUXKDzgxeVGkXerrTLf4.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik snap dat dit de specificatie is, maar het lijkt er sterk op dat er meer in zit. Als je er van 100% naar 0% (niet gebruik makende van de buffer onder de 0%) meer dan 96 kWh uit kan halen dan heb je minder dan 4% buffer óf de accu heeft meer capaciteit dan de gespecificeerde 100 kWh. Bjorn Nyland (youtube) leek ook meer dan de 96 kWh uit zijn test auto te halen, terwijl hij met de 7X wel netjes op 96 kWh uitkwam.
Het maakt allemaal niet super veel uit, een paar kWh meer of minder, maar ik vind het leuk om het uit te zoeken.
Is er nog iemand die de bandenspanning nergens kan vinden? In zowel de app niet als via de scherm in de auto niet?
Al van alles geprobeerd en de stappen gevolgd en het gehele menu op het scherm nagelopen, maar nergens te vinden. Dit zal natuurlijk aan mij liggen, maar kan het echt nergens vinden
Alvast bedankt
Al van alles geprobeerd en de stappen gevolgd en het gehele menu op het scherm nagelopen, maar nergens te vinden. Dit zal natuurlijk aan mij liggen, maar kan het echt nergens vinden
Alvast bedankt
De batterij is 100.01 kWh, dat is een gegeven. Staat ook de batterij rating plate en kan je niet zomaar aanpassen. Het is nier meer, niet minder. De buffer ligt tussen de 4/6 % maar in sommige omstandigheden lijkt die dan minder of er wordt geen rekening gehouden met koeling wat die ook verbruikt.TheLuckys schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:46:
[...]
Ik snap dat dit de specificatie is, maar het lijkt er sterk op dat er meer in zit. Als je er van 100% naar 0% (niet gebruik makende van de buffer onder de 0%) meer dan 96 kWh uit kan halen dan heb je minder dan 4% buffer óf de accu heeft meer capaciteit dan de gespecificeerde 100 kWh. Bjorn Nyland (youtube) leek ook meer dan de 96 kWh uit zijn test auto te halen, terwijl hij met de 7X wel netjes op 96 kWh uitkwam.
Het maakt allemaal niet super veel uit, een paar kWh meer of minder, maar ik vind het leuk om het uit te zoeken.
Angie1985 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:49:
Is er nog iemand die de bandenspanning nergens kan vinden? In zowel de app niet als via de scherm in de auto niet?
Al van alles geprobeerd en de stappen gevolgd en het gehele menu op het scherm nagelopen, maar nergens te vinden. Dit zal natuurlijk aan mij liggen, maar kan het echt nergens vinden![]()
Alvast bedankt
BedanktIan_ schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:58:
[...]
De batterij is 100.01 kWh, dat is een gegeven. Staat ook de batterij rating plate en kan je niet zomaar aanpassen. Het is nier meer, niet minder. De buffer ligt tussen de 4/6 % maar in sommige omstandigheden lijkt die dan minder of er wordt geen rekening gehouden met koeling wat die ook verbruikt.
Icoontje rechtsboven moest ik dus op drukken..
is 2.6 bar vanaf de dealer? ik heb namelijk tussen de 2.9-3.1
Ook af te lezen in het schermpje achter het stuur aan de rechterkant staat in het rijtje van rit gegevens, muziek, klimaat etc.Angie1985 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:49:
Al van alles geprobeerd en de stappen gevolgd en het gehele menu op het scherm nagelopen, maar nergens te vinden. Dit zal natuurlijk aan mij liggen, maar kan het echt nergens vinden![]()
Alvast bedankt
sam0223 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 14:31:
[...]
Betreft WLTPRm1983 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 20:29:
[Afbeelding]
De eerste 4000km zitten er op, 598km op 85% maakt 700+ op 100%, zeer tevreden over het verbruik. (Betreft de LR)
Dat bedoel ik, 700 km op Dynamisch lijkt me sterk (13.7 kWh/100 km) maar mooie cijfers!Rm1983 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 20:52:
[...]
Ik heb hem op dynamisch staan op wltp had ik 570km bij 85%
[ Voor 4% gewijzigd door Ian_ op 08-08-2026 21:36 ]
Zo gek is dat niet. Björn haalde met een core (tijdens een Sunday drive) een verbruik van 12.5kwh/100km.Ian_ schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 21:31:
[...]
Dat bedoel ik, 700 km op Dynamisch lijkt me sterk (13.7 kWh/100 km) maar mooie cijfers!
De RWD is gewoon een stuk zuiniger dan privilege.
Zojuist de auto aan de (openbare) laadpaal gelegd. Nu bleef de auto voor ongeveer een minuut lang met de dagrijverlichting knipperen nadat die op slot was.
Enig idee of dit een instelling is die ik uit kan zetten? Ik kon het zo niet vinden.
Ik denk dat mijn buren dat ook zullen waarderen.
Enig idee of dit een instelling is die ik uit kan zetten? Ik kon het zo niet vinden.
Dealer geeft autos mee bij aflevering met veel te hoge bandenspanning, dit is zo hoog ivm transport uit china. Snel naar beneden halen al zal je in geval van luchtvering niet veel merken zoals ik er pas na week achterkwam dat banden op 3.0 stondensam0223 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 14:31:
[...]
Kan mij niet voorstellen dat je 700km haalt dan ga je ver over de WLTP heen. Wel denk ik dat Zeekr je meteen inhuurt voor veel geld om je 700km te bewijzen met je unieke rijstijl en dan passen ze de WLTP aan van 600 nog wat in de long range naar 700;)Rm1983 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 20:29:
[Afbeelding]
De eerste 4000km zitten er op, 598km op 85% maakt 700+ op 100%, zeer tevreden over het verbruik. (Betreft de LR)
zeker een stuk zuiniger denk ik gezien het 200 kilo scheelt en 200pk. Krijg mijn privilige niet onder 17KW wat voor mij meer dan zat is maar LR denk ik wel richting 14-15. Blijft grappig dat veel mensen sinds elektrische autos er zijn helemaal los gaan over of een auto 50km meer of minder ver komt want totaal aantal laadstops nou niet heel bijzonder veel verandert en voort thuisladers al helemaal niet interessant lijkt mij. Of rijdt iedereen elke dag meer dan 500km?> moet er niet aan denken;)Mesmerize schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 22:27:
[...]
Zo gek is dat niet. Björn haalde met een core (tijdens een Sunday drive) een verbruik van 12.5kwh/100km.
De RWD is gewoon een stuk zuiniger dan privilege.
Precies dit dus, maar goed misschien vanuit kosten besparing omdat ze de elektriciteit zelf moeten betalen?menno76 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 08:17:
[...]
zeker een stuk zuiniger denk ik gezien het 200 kilo scheelt en 200pk. Krijg mijn privilige niet onder 17KW wat voor mij meer dan zat is maar LR denk ik wel richting 14-15. Blijft grappig dat veel mensen sinds elektrische autos er zijn helemaal los gaan over of een auto 50km meer of minder ver komt want totaal aantal laadstops nou niet heel bijzonder veel verandert en voort thuisladers al helemaal niet interessant lijkt mij. Of rijdt iedereen elke dag meer dan 500km?> moet er niet aan denken;)
Eco mode aan, Airco en ventilatie uit, 80km/h snelweg rijden en uitrollen 😅. Kan mij nog wel de Prius testen heugen door ook het voertuig uit te zetten en van alles 😂
[ Voor 11% gewijzigd door Ian_ op 09-08-2026 08:21 ]
Nee joh 7 van 10 7GT's zijn leaseautos en die zien nooit in hun leven een stroomafrekening. Wel is er nog de categorie zonnnepanelen op het dak en dan de werkgever wel vragen de stroom te betalen die dus "gratis" uit de zon komt, die mensen genieten denk ik het meest van iedereen. verder is er met elektrische autos een soort nieuwe hobby ontstaan "hoe zuinig je een auto kan laten rijden, op zich heel goed voor milieu alleen beetje jammer dat we dat dan weer doen in autos van 22-2400 kilo en 400 of 650 pk;) Denk toch dat een prius dan betere keuze is;)Ian_ schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 08:20:
[...]
Precies dit dus, maar goed misschien vanuit kosten besparing omdat ze de elektriciteit zelf moeten betalen?
Eco mode aan, Airco en ventilatie uit, 80km/h snelweg rijden en uitrollen 😅. Kan mij nog wel de Prius testen heugen door ook het voertuig uit te zetten en van alles 😂
Herkenbaar, rij zelf een Privilege en op individuel omdat het met mensen in de auto wat rustiger rijdt (drive ECO). Verder gewoon rijden en gisteren bijna kotsmisselijk om met Dragy wat tijden naar te zetten 😂menno76 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 08:27:
[...]
Nee joh 7 van 10 7GT's zijn leaseautos en die zien nooit in hun leven een stroomafrekening. Wel is er nog de categorie zonnnepanelen op het dak en dan de werkgever wel vragen de stroom te betalen die dus "gratis" uit de zon komt, die mensen genieten denk ik het meest van iedereen. verder is er met elektrische autos een soort nieuwe hobby ontstaan "hoe zuinig je een auto kan laten rijden, op zich heel goed voor milieu alleen beetje jammer dat we dat dan weer doen in autos van 22-2400 kilo en 400 of 650 pk;) Denk toch dat een prius dan betere keuze is;)
Voor mij is méér laden juist ook in het voordeel. Ik krijg 30cent/kwh van de werkgever, terwijl het me een stuk minder kost. Tevens de ERE certificaten….
Lekker krom allemaal 😅
Lekker krom allemaal 😅
Ben wel benieuwd naar 80-120 tijd als je die keer kan klokken heb idee dat met name daar de auto ervandoor gaat als een malle. Voelt sneller dan mijn vorige eletromobielIan_ schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 08:34:
[...]
Herkenbaar, rij zelf een Privilege en op individuel omdat het met mensen in de auto wat rustiger rijdt (drive ECO). Verder gewoon rijden en gisteren bijna kotsmisselijk om met Dragy wat tijden naar te zetten 😂
Misschien kunnen mensen hier op het forum af en toe bij jou komen laden hahaFallout schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 08:34:
Voor mij is méér laden juist ook in het voordeel. Ik krijg 30cent/kwh van de werkgever, terwijl het me een stuk minder kost. Tevens de ERE certificaten….
Lekker krom allemaal 😅
Klopt, dat was ook duidelijk te zien en wat tijden. Zal binnenkort hier wel even wat posten.menno76 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 08:44:
[...]
Ben wel benieuwd naar 80-120 tijd als je die keer kan klokken heb idee dat met name daar de auto ervandoor gaat als een malle. Voelt sneller dan mijn vorige eletromobiel
Hier precies hetzelfde. Elke kilowatt via de eigen laadpaal is winst.Fallout schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 08:34:
Lekker krom allemaal 😅
Wat levert het je nou echt op om zuiniger te rijden. 😅Eddo schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 08:50:
[...]
Hier precies hetzelfde. Elke kilowatt via de eigen laadpaal is winst.
Zo, net terug van een tripje Frankrijk en in totaal zo’n 1.800 km gereden. Hieronder wat dingen die me aan de 7GT zijn opgevallen.
De auto is stil, rijdt fijn en het is natuurlijk heerlijk om zoveel vermogen te hebben. Laden gaat echt bizar snel. Direct na het inpluggen naar zo’n 295 kW bij een 300 kW-lader was geen uitzondering. Echt een verademing. Ook de bagageruimte is, zeker ten opzichte van mijn Polestar 2, ruim te noemen. De stoelen zitten heerlijk en de stoelventilatie is met warm weer absoluut een aanrader.
Ook maar eens goed de navigatie getest. De laadpunten en suggesties werken op zich goed en de aanwijzingen zijn prima te volgen. Wel staat de kaart voor mijn gevoel behoorlijk ingezoomd. Ik kijk persoonlijk liever wat verder vooruit. Is ook niet aanpasbaar zover ik weet.
De SOC bij aankomst wordt overigens behoorlijk conservatief ingeschat. Goed om te weten, want je komt dus meestal met meer procenten aan dan de auto vooraf aangeeft.
Een enkele keer kiest hij een wat onlogische route. Daar blijft Google Maps toch wel heer en meester, net als met het zoeken van bestemmingen. Mijn workaround: bestemming even opzoeken in Google Maps, adres kopiëren en via de app naar de auto sturen. Dat kwam overigens soms niet aan en dan moest ik het nog een keer doen (beste als je in de auto zit en gelijk de navigatie opent).
Ook de LCC eens goed geprobeerd. Daar is prima mee te rijden, zolang je de auto maar niet probeert "tegen te werken". De rijbaanwisselassistent is voor mij iets nieuws en na behoorlijk wat testen op de Franse snelweg heb ik hem inmiddels redelijk door.
Als je eenmaal doorhebt hoe het werkt, ben je niet meer met de auto aan het vechten om in te halen of van rijbaan te wisselen. Ik dacht in eerste instantie dat de assistent boven de 130 km/u niet meer werkte, maar het is me ook bij 135 km/u gelukt.
Je kunt in het instrumentenscherm zien of de rijbaanwisselassistent (wat een woord trouwens) beschikbaar is. Dat zijn de blauwe pijltjes naast het stuurwielpictogram. Richtingaanwijzer aan en als alles goed is doet de auto de rest.
Als je hem eenmaal door hebt, werkt het eigenlijk best aardig in combinatie met de CC en kun je lekker met het verkeer meerijden. Twee handen aan het stuur is wel echt een ding. Met één hand rijden, zoals ik graag doe, is deze assistent een stuk minder vaak beschikbaar. Los van de meldingen die je dan continu om je oren krijgt haha.
Geen last gehad van ghost braking of het abnormaal snelheid verminderen in flauwe bochten, zoals eerder hier gemeld. Wel op N-wegen twee keer een stuuringreep uit het niets gehad. Dat is toch wel even schrikken.
De concentratiemelding staat wat mij betreft echt veel te gevoelig afgesteld. Die krijg je te pas en te onpas als je even een fractie te lang om je heen kijkt.
Op de terugweg kreeg ik een storing met de gordelwaarschuwing die ik niet weg kreeg. Daarvoor een reset via de stuurknoppen gedaan. Wel gewoon bij stilstand overigens, al zei ChatGPT dat dit rijdend kon 😅. Het systeem reboot overigens vrij vlot moet ik zeggen. Een zegen ten opzichte van de Polestar. Binnen no-time was alles weer in de lucht en daarna geen storingen meer gehad.
Verder vooral in Comfort gereden en dat beviel me eigenlijk erg goed. Meer dan genoeg vermogen en een fijne response op het gaspedaal. Dat miste ik een beetje in Eco; daar vond ik het gaspedaal nogal sompig aanvoelen. Verder is het afremmen bij de de one pedal drive inderdaad te licht afgesteld en moet je veel bijremmen.
De luchtvering mag van mij in Comfort nog wel iets strakker. De auto deint net wat te veel na over drempels. Maar eerlijk gezegd vind ik het niet storend genoeg om daar een individuele instelling voor te maken die ik vervolgens bij iedere rit opnieuw moet selecteren. Jaja, wat een luxeproblemen allemaal haha.
Andere dingen die me opvielen:
De auto is stil, rijdt fijn en het is natuurlijk heerlijk om zoveel vermogen te hebben. Laden gaat echt bizar snel. Direct na het inpluggen naar zo’n 295 kW bij een 300 kW-lader was geen uitzondering. Echt een verademing. Ook de bagageruimte is, zeker ten opzichte van mijn Polestar 2, ruim te noemen. De stoelen zitten heerlijk en de stoelventilatie is met warm weer absoluut een aanrader.
Ook maar eens goed de navigatie getest. De laadpunten en suggesties werken op zich goed en de aanwijzingen zijn prima te volgen. Wel staat de kaart voor mijn gevoel behoorlijk ingezoomd. Ik kijk persoonlijk liever wat verder vooruit. Is ook niet aanpasbaar zover ik weet.
De SOC bij aankomst wordt overigens behoorlijk conservatief ingeschat. Goed om te weten, want je komt dus meestal met meer procenten aan dan de auto vooraf aangeeft.
Een enkele keer kiest hij een wat onlogische route. Daar blijft Google Maps toch wel heer en meester, net als met het zoeken van bestemmingen. Mijn workaround: bestemming even opzoeken in Google Maps, adres kopiëren en via de app naar de auto sturen. Dat kwam overigens soms niet aan en dan moest ik het nog een keer doen (beste als je in de auto zit en gelijk de navigatie opent).
Ook de LCC eens goed geprobeerd. Daar is prima mee te rijden, zolang je de auto maar niet probeert "tegen te werken". De rijbaanwisselassistent is voor mij iets nieuws en na behoorlijk wat testen op de Franse snelweg heb ik hem inmiddels redelijk door.
Als je eenmaal doorhebt hoe het werkt, ben je niet meer met de auto aan het vechten om in te halen of van rijbaan te wisselen. Ik dacht in eerste instantie dat de assistent boven de 130 km/u niet meer werkte, maar het is me ook bij 135 km/u gelukt.
Je kunt in het instrumentenscherm zien of de rijbaanwisselassistent (wat een woord trouwens) beschikbaar is. Dat zijn de blauwe pijltjes naast het stuurwielpictogram. Richtingaanwijzer aan en als alles goed is doet de auto de rest.
Als je hem eenmaal door hebt, werkt het eigenlijk best aardig in combinatie met de CC en kun je lekker met het verkeer meerijden. Twee handen aan het stuur is wel echt een ding. Met één hand rijden, zoals ik graag doe, is deze assistent een stuk minder vaak beschikbaar. Los van de meldingen die je dan continu om je oren krijgt haha.
Geen last gehad van ghost braking of het abnormaal snelheid verminderen in flauwe bochten, zoals eerder hier gemeld. Wel op N-wegen twee keer een stuuringreep uit het niets gehad. Dat is toch wel even schrikken.
De concentratiemelding staat wat mij betreft echt veel te gevoelig afgesteld. Die krijg je te pas en te onpas als je even een fractie te lang om je heen kijkt.
Op de terugweg kreeg ik een storing met de gordelwaarschuwing die ik niet weg kreeg. Daarvoor een reset via de stuurknoppen gedaan. Wel gewoon bij stilstand overigens, al zei ChatGPT dat dit rijdend kon 😅. Het systeem reboot overigens vrij vlot moet ik zeggen. Een zegen ten opzichte van de Polestar. Binnen no-time was alles weer in de lucht en daarna geen storingen meer gehad.
Verder vooral in Comfort gereden en dat beviel me eigenlijk erg goed. Meer dan genoeg vermogen en een fijne response op het gaspedaal. Dat miste ik een beetje in Eco; daar vond ik het gaspedaal nogal sompig aanvoelen. Verder is het afremmen bij de de one pedal drive inderdaad te licht afgesteld en moet je veel bijremmen.
De luchtvering mag van mij in Comfort nog wel iets strakker. De auto deint net wat te veel na over drempels. Maar eerlijk gezegd vind ik het niet storend genoeg om daar een individuele instelling voor te maken die ik vervolgens bij iedere rit opnieuw moet selecteren. Jaja, wat een luxeproblemen allemaal haha.
Andere dingen die me opvielen:
- Spotify: de Spotify-app in de auto is behoorlijk beperkt qua functionaliteit en ook wat traag. Zoeken is omslachtig en tijdens het rijden eigenlijk niet (echt) prettig te doen.
- Spraakassistent: mijn jongste zoon had een passende omschrijving voor de Zeekr-spraakassistent: "nutteloos". 😂 We zijn Gemini in de Polestar gewend en dat werkt echt indrukwekkend goed, ook voor algemene vragen en het bedienen van de navigatie. De Zeekr begrijpt eigenlijk vrijwel niets behalve wat simpele in-car commando's zoals volume. Voor de rest heb je er inderdaad weinig aan.
- Schermen/HUD: de schermen, HUD en menu's zijn best druk en soms wat overweldigend. Ik heb op de HUD de dynamische omgeving uitgezet en dat gaf al een stuk meer rust. Wat me wel opviel: met een gepolariseerde zonnebril zie je de HUD vrijwel niet meer.
- Bekijks: de auto trekt best wat bekijks en ik kreeg er regelmatig leuke reacties op.
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Zeekr 7GT MY26 | Glacier Silver | Privilege Launch Edition + trekhaak |
@cornholio24 Alleen je signature nog even aanpassen Polestar -> Zeekr 7GT
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Die height hobbel in de grafiek is waar de neus omhoog komt?
Het wegdek maar je voelt hem wel lanceren. Zit wel veel meer potentie in, denk met Launch control is onder de 3 sec mogelijkFallout schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 16:41:
[...]
Die height hobbel in de grafiek is waar de neus omhoog komt?
ik krijg 40 cent/kwh van WG dit is al zo sinds vorige energie contract welke ik op minst ongustige moment dat zou moeten betalen.... (had toen ook geen zonnepanelen)Fallout schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 08:34:
Lekker krom allemaal 😅
officieel is het natuurlijk wel zo dat men er niet aan mag verdienen..... mogen ze mij gaan uitleggen hoe ik het dan administratief geregeld krijg om er niet aan te verdienen.... komt de stroom uit de zonnepanelen, zou het eigenlijk gratis zijn tenzij je zonnepanelen afschrijving nog meetelt of kunt meetellen, komt de stroom uit de thuisaccu, zelfde verhaal. is die accu geladen met stroom uit het net of uit de zonnepanelen. en op welk moment? dit is fiscaal toch niet eenduidig te krijgen zonder dat het lukrake onzin wordt? is 40 cent te veel.... wellicht. ik heb een keer gezegd dat het omlaag aangepast mocht worden naar 28 cent meen ik, is nooit wat mee gedaan. Is dat mijn schuld? ohja, ERE krijg ik ook.
Helemaal gelijk in. Zelfde discussie met mijn WG gevoerd. Hoe bepaal je waar die stroom vandaan komt, daarnaast nog 2 punten, als ik stroom uit panelen gebruik voor auto, moet ik stroom kopen voor eigen gebruik, dat is in principe ook nadelig. En de panelen en eventueel een thuisaccu is alles behalve gratis, daar wordt aanschaf en afschrijving ook niet verrekend…. Daarom conclusie, niet te bepalen, vast bedrag.Tvdl2000 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 22:09:
[...]
ik krijg 40 cent/kwh van WG dit is al zo sinds vorige energie contract welke ik op minst ongustige moment dat zou moeten betalen.... (had toen ook geen zonnepanelen)
officieel is het natuurlijk wel zo dat men er niet aan mag verdienen..... mogen ze mij gaan uitleggen hoe ik het dan administratief geregeld krijg om er niet aan te verdienen.... komt de stroom uit de zonnepanelen, zou het eigenlijk gratis zijn tenzij je zonnepanelen afschrijving nog meetelt of kunt meetellen, komt de stroom uit de thuisaccu, zelfde verhaal. is die accu geladen met stroom uit het net of uit de zonnepanelen. en op welk moment? dit is fiscaal toch niet eenduidig te krijgen zonder dat het lukrake onzin wordt? is 40 cent te veel.... wellicht. ik heb een keer gezegd dat het omlaag aangepast mocht worden naar 28 cent meen ik, is nooit wat mee gedaan. Is dat mijn schuld? ohja, ERE krijg ik ook.
Mooie review en herkenbaar. Je weet wel dat je vermoeidheid waarschuwing en nog paar andere zaken uit kan zetten? Ik start standaard met alle 4 van deze zaken uit omdat ze of niet goed werken of wel werken maar niet nuttig zijn.cornholio24 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 11:39:
Zo, net terug van een tripje Frankrijk en in totaal zo’n 1.800 km gereden. Hieronder wat dingen die me aan de 7GT zijn opgevallen.
Andere dingen die me opvielen:Al met al na 1.800 km een behoorlijk positieve eerste indruk. Er zijn zeker nog wat dingen die beter kunnen, maar qua rijden, comfort, vermogen en vooral het laden ben ik tot nu toe erg tevreden. Voor mij voelt het in ieder geval als een flinke stap vooruit ten opzichte van de Polestar 2. Over 2 weken naar Italië - dus nog meer km's voor de boeg!
- Spotify: de Spotify-app in de auto is behoorlijk beperkt qua functionaliteit en ook wat traag. Zoeken is omslachtig en tijdens het rijden eigenlijk niet (echt) prettig te doen.
- Spraakassistent: mijn jongste zoon had een passende omschrijving voor de Zeekr-spraakassistent: "nutteloos". 😂 We zijn Gemini in de Polestar gewend en dat werkt echt indrukwekkend goed, ook voor algemene vragen en het bedienen van de navigatie. De Zeekr begrijpt eigenlijk vrijwel niets behalve wat simpele in-car commando's zoals volume. Voor de rest heb je er inderdaad weinig aan.
- Schermen/HUD: de schermen, HUD en menu's zijn best druk en soms wat overweldigend. Ik heb op de HUD de dynamische omgeving uitgezet en dat gaf al een stuk meer rust. Wat me wel opviel: met een gepolariseerde zonnebril zie je de HUD vrijwel niet meer.
- Bekijks: de auto trekt best wat bekijks en ik kreeg er regelmatig leuke reacties op.
Stelschroeven bij de Frunk waar je niet aan mag zitten en een afspraak voor moet maken.menno76 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 09:04:
Wat vinden jullie van de koplampen? Ik reed gisteren op donkere 80km weg en vond dat de koplampen niet al te ver schenen. Herkent iemand dit? Is dit bij te laten stellen en zoja waar?
Ik heb wat getest met een 47% SoC – de perfecte tijden kan je echt alleen krijgen boven de 90% daarna bouwt het vrij rap af. Evengoed nog rap natuurlijk maar waar EV afbouwt, heb je dit niet met brandstof natuurlijk.menno76 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 08:44:
[...]
Ben wel benieuwd naar 80-120 tijd als je die keer kan klokken heb idee dat met name daar de auto ervandoor gaat als een malle. Voelt sneller dan mijn vorige eletromobiel
:strip_exif()/f/image/AlFwDQZvFhTMXtmNGdk5zbuo.jpg?f=fotoalbum_large)
https://zeekrstats.nl
menno76 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 09:04:
Wat vinden jullie van de koplampen? Ik reed gisteren op donkere 80km weg en vond dat de koplampen niet al te ver schenen. Herkent iemand dit? Is dit bij te laten stellen en zoja waar?
Ik heb onderstaande garage gemaild of het mogelijk is om bij hen de koplampen te laten controleren. Ken ze verder niet.Ian_ schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 09:05:
[...]
Stelschroeven bij de Frunk waar je niet aan mag zitten en een afspraak voor moet maken.
Ik heb gisteren nav je tips ook LCC weer een kans gegeven, en zoals jij hier beschrijft het is best goed te doen inderdaad! Het is nog lang niet perfect hoor, maar als je dit door hebt en doet wat de auto verwacht, is het vrij goed te doen.cornholio24 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 11:39:
Goede tip is de pijltjes naast de stuurwiel icoon, het verschijnt alleen als je de stuur "vast" hebt, ik heb alleen mijn rechterhand heel subtiel het stuur rechtsonderin vast en dan werkt het, knipperlicht aan en de auto gaat vanzelf. Laat je de stuur los dan wordt de actie helemaal geannuleerd.
Met deze manier is het best goed te doen, maar toch zou ik willen dat de auto toestaat het stuur vaker of helemaal los te laten is.
Review van Snelladen zojuist gepubliceerd op Youtube. De titel doet vermoeden dat ze de business variant testen (gelet op de prijs) maar ze behandelen de witte privilege in de review.
is everything cool?
Wat was voor jou reden om koplampen te laten controleren?Eddo schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 13:20:
[...]
[...]
Ik heb onderstaande garage gemaild of het mogelijk is om bij hen de koplampen te laten controleren. Ken ze verder niet.
[Afbeelding]
Heb het topic aardig doorzocht maar niet kunnen vinden wat ik zocht. Ik heb nu een tesla model 3 rwd (2023). Ben op zoek naar vervanging voor deze auto niet omdat hij niet bevalt maar omdat de 3 kids (4, 7 en 10 jaar) steeds groter worden en het niet lang meer duurt voordat ze niet echt lekker meer kunnen zitten achterin.
Makkelijke keuze is om voor een tesla model y te gaan. Maar ik vind de standaard rwd niet mooi en de premium is meteen een klap duurder.
Is er iemand die ook van een model 3 naar de 7gt is gegaan en iets kan zeggen over de ruimte op de achterbank, zowel in de breedte als in de hoogte van de bank. Als ook de bagageruimte, ik vind dat er echt absurd veel in de model 3 past maar ik zou ook niet minder willen hebben..
Ik ben wel gecharmeerd van de core versie..hopelijk is het een upgrade qua ruimte anders ga ik toch verder kijken..
Makkelijke keuze is om voor een tesla model y te gaan. Maar ik vind de standaard rwd niet mooi en de premium is meteen een klap duurder.
Is er iemand die ook van een model 3 naar de 7gt is gegaan en iets kan zeggen over de ruimte op de achterbank, zowel in de breedte als in de hoogte van de bank. Als ook de bagageruimte, ik vind dat er echt absurd veel in de model 3 past maar ik zou ook niet minder willen hebben..
Ik ben wel gecharmeerd van de core versie..hopelijk is het een upgrade qua ruimte anders ga ik toch verder kijken..
Bedankt voor het delen, maar wat een belabberde review. Volgens mij stapt hij voor het eerst in. Nergens de diepte en alleen wat algemeenheden benoemen. Veel knopjes, scherp scherm, snel en comfortabel. Range volledig geschat. Niet best dit.FREAKJAM schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 22:13:
Review van Snelladen zojuist gepubliceerd op Youtube. De titel doet vermoeden dat ze de business variant testen (gelet op de prijs) maar ze behandelen de witte privilege in de review.
[YouTube: Premium voor €46K? Waarom de Zeekr 7GT de Europese concurrentie laat beven.]
Yes, staat ergens in settings. Ik ben helaas niet bij de auto, dus ik kan momenteel niet helpen. Het enige wat ik mij herinner was dat het niet onder energie of laden stond. Volgens mij ergens bij exterieur verlichting.Meteor Sans schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 02:01:
Zojuist de auto aan de (openbare) laadpaal gelegd. Nu bleef de auto voor ongeveer een minuut lang met de dagrijverlichting knipperen nadat die op slot was.
Eindelijk Zeekr Entertainment aan de praat gekregen met Youtube en Disney+.
Via Android hotspot (routine Hotspot aan als BT verbonden is) eindelijk werkend gekregen (ik ga geen Premium connected nemen met maar 7GB). En het werkt best goed moet ik zeggen, als je video's kijkt op youtube dan merk je echt dat je met een vrij scherp OLED scherm te maken heb in de auto.
Het is een gimmick, maar toch leuk om te hebben.
Via Android hotspot (routine Hotspot aan als BT verbonden is) eindelijk werkend gekregen (ik ga geen Premium connected nemen met maar 7GB). En het werkt best goed moet ik zeggen, als je video's kijkt op youtube dan merk je echt dat je met een vrij scherp OLED scherm te maken heb in de auto.
Het is een gimmick, maar toch leuk om te hebben.
[ Voor 27% gewijzigd door seezu op 11-08-2026 11:21 ]
Ruimte op de achterbank is groter bij de Zeekr, kofferruimte stuk kleiner (456 vs 594 in het voordeel van de Tesla).XPS15 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 23:58:
Heb het topic aardig doorzocht maar niet kunnen vinden wat ik zocht. Ik heb nu een tesla model 3 rwd (2023). Ben op zoek naar vervanging voor deze auto niet omdat hij niet bevalt maar omdat de 3 kids (4, 7 en 10 jaar) steeds groter worden en het niet lang meer duurt voordat ze niet echt lekker meer kunnen zitten achterin.
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Tesla meet op hun eigen manier of is dit de niet Tesla opgaveBeaM-R schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 11:42:
[...]
Ruimte op de achterbank is groter bij de Zeekr, kofferruimte stuk kleiner (456 vs 594 in het voordeel van de Tesla).
:strip_exif()/f/image/mDToqVRBOVEZ2vaZqEpUpufC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aZg0iA9isbOwk8ee7HXNatrl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Uf9dRtHl9ugowPyHldyHL6SV.jpg?f=fotoalbum_large)