• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 13-09 07:24
menno76 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:55:
[...]

Ik vind de auto deinen zacht geveerd (met sportstand dus minder) en ook is zijn rechtuitstabiliteit minder dan andere autos waar ik in gereden heb. KIA EV6, Polestar/Tesla model 3/BMW. Rijdt prima hoor maar ben niet onder de indruk van wegligging. Geef je de 650 pk op zijn lazer stijgt neus zowat op en voelt alles voor mij vrij zenuwachtig en krijg idee dat de auto niet ontworpen is voor dit extreme vermogen/koppel. Verder heel tevreden maar een BMW m3 rijdt toch echt heel anders maar kost ook dubbele.
IK vindt de naam GT: GT staat voor Gran Turismo (Italiaans) of Grand Touring (Engels). Het is een aanduiding voor een sportieve auto die is gemaakt om comfortabel en snel lange afstanden te rijden. Dus meer gelden voor comfortabel dan sportief.

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:56
Ik heb een 001 en lees mee in dit topic uit interesse/om soms tips te geven aan nieuwe gebruikers.

Voor de 001 was het €99 voor 7GB, inmiddels is het €99 voor 5GB. Verschilt dus blijkbaar per model.

• menno76
itsme9x schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:56:
[...]

Ik heb een 001 en lees mee in dit topic uit interesse/om soms tips te geven aan nieuwe gebruikers.

Voor de 001 was het €99 voor 7GB, inmiddels is het €99 voor 5GB. Verschilt dus blijkbaar per model.
Ik heb toch echt 149 afgerekend voor de 7GT privilege connect. Waar haal je 99 vandaan?

• itsme9x
menno76 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:59:
[...]

Ik heb toch echt 149 afgerekend voor de 7GT privilege connect. Waar haal je 99 vandaan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EX7cm5gN5TgojARguXhMHh__os=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hPVjPn1riVNsiHoSyW6f1M1r.jpg?f=fotoalbum_large

Screenshot uit de Zeekr app, van 1 minuut geleden, wel voor de Zeekr 001

• CheesePizza
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-09 19:36
itsme9x schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:00:
[...]

[Afbeelding]

Screenshot uit de Zeekr app, van 1 minuut geleden, wel voor de Zeekr 001
Leuk dat die voor de 7GT gewoon even 49 euro duurder is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qC8PntOg-W3BOo1nDAh3_SDS2E8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KXxBAPkMy5QMlwDrN3D8yQP9.png?f=fotoalbum_large

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Nu online
menno76 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:55:
[...]

Ik vind de auto deinen zacht geveerd (met sportstand dus minder) en ook is zijn rechtuitstabiliteit minder dan andere autos waar ik in gereden heb. KIA EV6, Polestar/Tesla model 3/BMW. Rijdt prima hoor maar ben niet onder de indruk van wegligging. Geef je de 650 pk op zijn lazer stijgt neus zowat op en voelt alles voor mij vrij zenuwachtig en krijg idee dat de auto niet ontworpen is voor dit extreme vermogen/koppel. Verder heel tevreden maar een BMW m3 rijdt toch echt heel anders maar kost ook dubbele.
Ja, het blijft een GT die meer comfort is dan sportief.

M3 is een auto die ook echt hard geveerd is en compleet ander publiek.

De 7GT maak je reizen van +1.000km en stap je relaxed een auto uit.

Rechtuit is kaarsrecht hier en echt 0 correcties nodig. Zelf hiervoor ook Model Y P en wat andere sportieve gereden maar afgezien van het opstijgen niet echt iets raars

Zeekr 7GT Privilege AWD | OS 3.0.1

• menno76
CheesePizza schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:51:
[...]

[Afbeelding]
chinezen moeten ergens geld aan verdienen.....

• menno76
Ian_ schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 18:08:
[...]

Ja, het blijft een GT die meer comfort is dan sportief.

M3 is een auto die ook echt hard geveerd is en compleet ander publiek.

De 7GT maak je reizen van +1.000km en stap je relaxed een auto uit.

Rechtuit is kaarsrecht hier en echt 0 correcties nodig. Zelf hiervoor ook Model Y P en wat andere sportieve gereden maar afgezien van het opstijgen niet echt iets raars
allemaal kwestie van smaak/ervaring/verwachting etc etc. Ik blijf de 7GT de minst goede wegligging hebben van alle autos gereden laatste 8 jaar maar verder heel tevreden, zeker gezien het bedrag wat je betaalt (leased). Nou die mega irritante piep enof uitzetten audio als je op een 60km weg de niet doorgetrokken streep overgaat. Lees NIET doorgetrokken streep wat dus gewoon mag. Hoe verzin je het. Hoop snel een update. Dit soort dingen zou toch zo gefixt moeten zijn.

• menno76
CheesePizza schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:51:
[...]

[Afbeelding]
vraag me af als je hotspot maakt kan je dan wel "slim" navigeren naar een fastcharger en gaat de auto zelf de accu alvast voorverwarmen?

• Ian_
  • Nu online
menno76 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 18:38:
[...]

allemaal kwestie van smaak/ervaring/verwachting etc etc. Ik blijf de 7GT de minst goede wegligging hebben van alle autos gereden laatste 8 jaar maar verder heel tevreden, zeker gezien het bedrag wat je betaalt (leased). Nou die mega irritante piep enof uitzetten audio als je op een 60km weg de niet doorgetrokken streep overgaat. Lees NIET doorgetrokken streep wat dus gewoon mag. Hoe verzin je het. Hoop snel een update. Dit soort dingen zou toch zo gefixt moeten zijn.
Software hebben ze een betere versie neergezet dan de 7X (had ik hiervoor) maar nog steeds wat punten aan te pakken.

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:48

FREAKJAM

"MAXIMUM"

29 juli wordt een nieuw model aangekondigd in Europa. Ik vermoed de 8X of 9X maar zeker weten doe ik dat niet. Ben benieuwd.

is everything cool?

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:37

Daklem

Nerd

Tsjuni schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 16:50:
Net wat bijzonders meegemaakt bij het invoegen vanuit stilstand. Ik ging redelijk vlot op het gas en er gebeurde niets. De auto rolde een klein stukje naar voren maar accelereerde niet. Op het display kwam te staan dat ik het gaspedaal volledig los moest laten (omhoog moest laten komen). Een seconde later ging de melding weg en kon ik verder rijden.
Ik heb dit gisteren ook meegemaakt. Dit was best eng aangezien ik een 80 weg wilde oversteken en voor verkeer door wilde kruisen. Ik kon de foutmelding niet zien omdat ik bezig was met op verkeer letten en snel achteruit terug.

Ik stond stil en wilde dus even vlot voor verkeer door. Ik stond er wel even van te kijken. Raar gedrag dat ik daarna niet meer heb meegemaakt. Dit kan wel gevaarlijk zijn.

• rssikkel
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-09 22:33
Daklem schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 21:05:
[...]

Ik heb dit gisteren ook meegemaakt. Dit was best eng aangezien ik een 80 weg wilde oversteken en voor verkeer door wilde kruisen. Ik kon de foutmelding niet zien omdat ik bezig was met op verkeer letten en snel achteruit terug.

Ik stond stil en wilde dus even vlot voor verkeer door. Ik stond er wel even van te kijken. Raar gedrag dat ik daarna niet meer heb meegemaakt. Dit kan wel gevaarlijk zijn.
Idem hier. 3 keer meegemaakt. 1 keer aandrijving weg bij passeren van een voetgangersovergang. Afgelopen weekend en vandaag weer. Vanuit stilstand bij verkeerslichten accelereren en volledige aandrijving weg. Voet van versnellingspedaal af en aandrijving was weer terug.

• Daklem

Daklem

Nerd

Bugmelding gemaakt via de app voor dit issue.

• Rm1983
  • Registratie: Januari 2019
  • Nu online
Vanmiddag mijn 7gt LR op gehaald, digital key aangemaakt was een fluitje van een cent. Zowel op de iPhone 15pro en op de iPhone 17pro. HUD vind ik echt een toegevoegde waarde, auto voelt snel vertrouwd. Benieuwd hoe deze gaat bevallen.

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:04
Hier ook meegemaakt. Wilde achter een auto aan die passeerden op de rotonde. Zat er (denk ik? :? ) te kort op dat ik niet mocht doorrijden, waardoor de volgende die van links over de rotonde kwam (en dus voorrang zou hebben) in de ankers moest.

Nu met de media gaat wel goed! Zeekr entertainment lijkt een andere interface te hebben dan gisteren, met veel meer mogelijkheden en Disney, Videoland en Viaplay erbij! Ook een hoop nieuwszenders standaard! (y)

Ik moet ook wel erg wennen aan dat er wel erg veel gebeurt! Groot scherm in het midden met allemaal verkeer, voor je neus én de hud met allemaal bewegende autootjes en informatie.

Daardoor snel afgeleid en weinig focus nog in de auto. ACC moet ook makkelijker kunnen in plaats van aan een hendel sjorren rechts en knopjes die niet per km maar per 5 finetunen.

Ik moet nog even inkomen..

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 20:56
Kvdv88 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:55:
[...]

Gaspedaal response t.o.v. de polestar 2 en het gevoel van 'gewicht' achter het gaspedaal ook. Bij de PS2 heb je veel meer gevoel bij het gaspedaal en wat dit doet qua snelheid, bij de zeekr had ik dit totaal niet. Daar zat geen gewicht achter en had ik geen gevoel bij wat de hoeveelheid indrukken van het pedaal met de snelheid deed.

Daarnaast moest ik de auto rechtuit meer corrigeren dan dat ik zou moeten doen met de PS2 en PS4, deze reden gewoon rustiger over de snelweg heen.
dankzij een auto en auto tuning verleden heb ik allerlei auto's en in allerlei vormen van vering en gebrek daar aan gereden. voor wie denkt dat een 7gt op rails rijdt heeft echt geen idee wat op rails rijden is. daarentegen als je veel moet corrigeren met rechtuit rijden met je 7gt, breng hem dan terug want er is echt iets mis. geometrisch gezien klopt er dan iets niet misschein uitlijning, wellicht wat anders.

het is echt een grand tourer, niet een grand tourismo. hij weegt +/- 2300 KG en nu zijn er mensen hier hem aan het vegelijken met sportauto's die minimaal 700KG lichter zijn. dat verschil voel je of je het nou graag hebt of niet. dat gewicht helpt ook mee met het rustiger gedragen en gezapiger aanvoelen. wil je een direct en mechanisch gevoel, sorry maar dan ben je hier echt wel fout, in het foute tijdperk, met minimaal 15 jaar gemist. niet zozeer de 7gt specifiek.

en zo ook je gaspedaal. de polestar 2 heeft een gigantisch direct gaspedaal. de 7gt heeft een van de minst gevoelige aan het begin van de slag en meest gevoelige in het midden van de slag van het pedaal daarbovenop is er een lichte vertraging in wat je doet met het gaspedaal t.o.v. dat de auto reageert. lijkt meer op oude grote turbo motor gedrag. dit is pedal-mapping waar ik hoop dat nog wat finetuning aan gedaan kan worden.
en nog steeds rijdt de 7gt RUIM meer alsof je IN de auto zit, inplaats van OP de auto, een gevoel wat ik echt ruim meer had met de 7X

• remame
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:45
Net terug van mijn vakantie naar Italië. Een reis van ongeveer 3750km. Ik heb er totaal nu 5700km op staan. Qua comfort is het echt een hele fijne auto. Ik heb op 1 dag ongeveer 9 uur(veel files) in de auto gezeten zonder met een houten reet of gebroken achter het stuur vandaan te komen. Dit is echt te danken aan de stoelen en de luchtvering. Mijn dochter heeft al jaar en dag last van reisziekte. Deze vakantie 0.0 last van gehad. Dit heeft echt met de vering te maken.

Heel veel met de ACC gereden, de LCC is niet mee te rijden. Als Zeekr het reeds benoemde punt van het afremmen in de bochten verhelpt is dat heel goed te doen. Wat mij zelf nog op viel wat ik nog niet eerder gelezen heb is dat de auto bij het wisselen van rijstrook even van het gas af lijkt te gaan waardoor hij 2 a 3 km/h vertraagd om daarna weer na de ingestelde snelheid te gaan. Is dat andere ook al opgevallen? Wat ik zelf nog graag zou zien is dat als je het knipperlicht aan zet de auto alvast gaat accelereren naar de ingestelde snelheid. Dit deed mijn vorige auto( Peugeot 408) wel en dat rijd zo veel soepeler. Nu wacht hij tot dat je op de andere baan zit voordat hij gaat accelereren.

Aan LCC moeten ze echt nog veel sleutelen. Bij 80km/h wegen zit hij te veel naar links, bij 100/130 wegen zit hij te veel naar rechts. In bochten pakt hij ook meer de buitenkant waar je verwacht meer de binnenkant te pakken. Maar vooral de melding van dat hij je ogen niet kan zien is mega irritant.

Ik heb de hele vakantie op de navigatie van de auto gereden en dat gaat heel goed. Hij schat vaak in het begin wat voorzichtig in maar je komt vaak veel verder. Het laden gaat super. vaak was ik met 15 a 20 min weer weg. Ik stond vandaag nog bij een Ionity laadpunt. Waar de rest allemaal stond te druppel laden op 60 of 150 kw knalde de 7gt er 316kw in :*).

Als Zeekr de ACC en LCC goed werkend krijgt is het echt een hele fijne auto.

Ik ga eerdaags ook al mijn opmerkingen richting Zeekr sturen. Ik denk dat we dat ook zoveel mogelijk met zijn alle moeten doen. Hopelijk komt er dan zsm verbetering.

Ik denk dat ik de auto nu wel aardig door heb dus als er vragen zijn laat maar weten. ;)

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:44
Tvdl2000 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 22:10:
[...]

en nog steeds rijdt de 7gt RUIM meer alsof je IN de auto zit, inplaats van OP de auto, een gevoel wat ik echt ruim meer had met de 7X
ik vind het ‘op de bok’ zitten tegenwoordig juist wel fijn. Dat is juist wat ik bij mijn huidige EV6 ook prettig vind. Het gevoel van overzicht vind ik prettig. Ik snap wel dat anderen weer meer genieten van het contact met de weg en de controle.

Misschien ben ik meer een vrachtwagenchauffeur dan een coureur tegenwoordig 😄

• Meteor Sans
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 13-09 21:50
Zojuist een mede 7GT rijder tegengekomen net buiten Oostkapelle in Zeeland met een (ik dacht Privilege) Mystic Lilac, iemand van hier?

En even later ook nog een Tech Grey Privilege

[ Voor 14% gewijzigd door Meteor Sans op 25-07-2026 14:26 ]

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:54
remame schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 23:47:
Net terug van mijn vakantie naar Italië. Een reis van ongeveer 3750km. Ik heb er totaal nu 5700km op staan. Qua comfort is het echt een hele fijne auto. Ik heb op 1 dag ongeveer 9 uur(veel files) in de auto gezeten zonder met een houten reet of gebroken achter het stuur vandaan te komen. Dit is echt te danken aan de stoelen en de luchtvering. Mijn dochter heeft al jaar en dag last van reisziekte. Deze vakantie 0.0 last van gehad. Dit heeft echt met de vering te maken.

Heel veel met de ACC gereden, de LCC is niet mee te rijden. Als Zeekr het reeds benoemde punt van het afremmen in de bochten verhelpt is dat heel goed te doen. Wat mij zelf nog op viel wat ik nog niet eerder gelezen heb is dat de auto bij het wisselen van rijstrook even van het gas af lijkt te gaan waardoor hij 2 a 3 km/h vertraagd om daarna weer na de ingestelde snelheid te gaan. Is dat andere ook al opgevallen? Wat ik zelf nog graag zou zien is dat als je het knipperlicht aan zet de auto alvast gaat accelereren naar de ingestelde snelheid. Dit deed mijn vorige auto( Peugeot 408) wel en dat rijd zo veel soepeler. Nu wacht hij tot dat je op de andere baan zit voordat hij gaat accelereren.

Aan LCC moeten ze echt nog veel sleutelen. Bij 80km/h wegen zit hij te veel naar links, bij 100/130 wegen zit hij te veel naar rechts. In bochten pakt hij ook meer de buitenkant waar je verwacht meer de binnenkant te pakken. Maar vooral de melding van dat hij je ogen niet kan zien is mega irritant.

Ik heb de hele vakantie op de navigatie van de auto gereden en dat gaat heel goed. Hij schat vaak in het begin wat voorzichtig in maar je komt vaak veel verder. Het laden gaat super. vaak was ik met 15 a 20 min weer weg. Ik stond vandaag nog bij een Ionity laadpunt. Waar de rest allemaal stond te druppel laden op 60 of 150 kw knalde de 7gt er 316kw in :*).

Als Zeekr de ACC en LCC goed werkend krijgt is het echt een hele fijne auto.

Ik ga eerdaags ook al mijn opmerkingen richting Zeekr sturen. Ik denk dat we dat ook zoveel mogelijk met zijn alle moeten doen. Hopelijk komt er dan zsm verbetering.

Ik denk dat ik de auto nu wel aardig door heb dus als er vragen zijn laat maar weten. ;)
Gebeurt dat afremmen in de bochten op de snelweg ook met acc? als dat alleen met lcc is dan is er tot dat verbeterd is in ieder geval nog goed mee te leven.

Ook het versnellen als je op acc rijdt met een lager dan ingestelde snelheid en het knipperlicht inschakeld zou fijn zijn.. onze ex Volvo V60 had dat ook.

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• Meteor Sans
Roger Beurskens schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 19:06:
[...]

Gebeurt dat afremmen in de bochten op de snelweg ook met acc?
Ook met ACC, vrij irritant maar ondertussen ben ik al gewend om gas bij te geven of de ACC even uit te zetten.

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09:54
Fijn om steeds nieuwe reacties over de (rij)ervaringen te lezen. En met name dat je dingen herkent en het toch niet alleen aan mij ligt.
Het elektrisch rijden vind ik echt heerlijk. De stilte in de auto en het geleidelijk optrekken. Dat was bij de hybride Cupra wel eens anders. Af en toe een schok en wat knikkende hoofden.
Mijn grootste uitdaging is nog steeds de stoelpositie. Daar ben ik blijkbaar nogal gevoelig voor sinds de Cupra met sportstoelen. Of gewoon ouder aan het worden :X
Het uitzetten van de meldingen is al een routine. De 4 knoppen uit en dan nog via Zeekr AD menu de 2 andere (noodstrook) meldingen uit.
Het afremmen in flauwe bochten is inderdaad heel erg vervelend met de ACC (LCC gebruik ik niet). Afgelopen week een paar keer getest. Bocht A30 naar A12 gaat ie van 100 naar 82 km/u. En binnen de bebouwde kom de bocht bij dierenpark Amersfoort gaat ie van 54 rustig naar 42 km/u. En wat ik ook vervelend vind, is dat als je dan je gaspedaal intrapt om toch harder die bocht te pakken dat hij steeds gaat inhouden. Gas=gas en dan moet ie alleen afremmen als je het pedaal loslaat of gaat remmen. Als oplossing geef ik de hendel van de ACC een tikje omhoog om hem even uit te zetten. Dat werkt voor mij tot nu toe het beste.
Grappig dat hierboven het puntje wagenziekte werd aangehaald, want mijn schoonmoeder had daar ook last van en deed dan 1 oordopje in haar oor. Bij deze auto helemaal niet meer.
Helaas werkt Android Auto i.c.m. de S25 nog steeds niet lekker met spraakbesturing. Heb me toch maar even aangemeld voor het Android Auto beta programma in de hoop dat het daar in zit.
Verlichting heb ik nog geen tijd voor gehad om beter te testen op onverlichte wegen.
Maar gelukkig nog steeds meer positief dan negatief over de 7GT en ik vind het nog steeds een heel mooie wagen om te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Eddo op 26-07-2026 07:46 ]

• N-ickel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:47
Ian_ schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 18:46:
[...]

Deel je stats even 🙌🏻
Heb ik van die specifieke rit helaas niet meer. Maar, heb de afgelopen week (woon-werk) ook netjes de 15,5 kWh aangeraakt voor een hele charge.

• Angie1985
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 28-08 08:38
De laatste week toch al een aantal 7GT’s tegen gekomen, dus de verkoop lijkt prima te gaan :)

Hopelijk doen ze daardoor ook echt wat met de feedback mbt verbeteringen die gedaan kunnen worden.

Waar melden jullie de feedback/klachten?

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Angie1985 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 15:04:
De laatste week toch al een aantal 7GT’s tegen gekomen, dus de verkoop lijkt prima te gaan :)

Hopelijk doen ze daardoor ook echt wat met de feedback mbt verbeteringen die gedaan kunnen worden.

Waar melden jullie de feedback/klachten?
Volgens mij kan dit onder het kopje "Builders" in de Zeekr app, maar of ze daar goed op reageren weet ik niet. In het 7X topic kun je ervaringen terugvinden als je zoekt naar de term "Builders".

"Onder Builders kunt u Zeekr helpen de software en rijervaring nog beter te maken, door uw ideeen voor verbetering te delen, door bugs te melden of door tips en trucs te delen met de Zeekr-community"

[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 26-07-2026 15:28 ]

is everything cool?

• Ian_
  • Nu online
FREAKJAM schreef op zondag 26 juli 2026 @ 15:16:
[...]

Volgens mij kan dit onder het kopje "Builders" in de Zeekr app, maar of ze daar goed op reageren weet ik niet. In het 7X topic kun je ervaringen terugvinden als je zoekt naar de term "Builders".

"Onder Builders kunt u Zeekr helpen de software en rijervaring nog beter te maken, door uw ideeen voor verbetering te delen, door bugs te melden of door tips en trucs te delen met de Zeekr-community"
Wat ik begreep is, reacties erop minimaal maar de ontwikkelaars lezen het wel. Zelf:

ZEEKR 7X 32 Posts

ZEEKR 7GT 8 Posts

• gunshooter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09 13:17
menno76 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:27:
[...]

Ik rij nu de privilege week en auto is zenuwachtiger dan meeste andere vind ik met name in comfortstand deint die nog al met sport wordt het beter maar dan nog niet een auto op rails. Wel heb ik luchtvering dat heeft de LR niet dus kan anders rijden. De ACC is bekend en heefg snel een update nodig valt niet mee te rijden. De auto is super alleen nog niet helemaal af denk 10 updates verder meeste wel opgelost.
Tijdens mijn proefrit met de 7GT privilege ondervond ik ook in de sportstand ( optrekken testen )

Dat als je plank gas geeft ,, de wagen wat ligt te zoeken ?

Beetje zenuwachtig ...RECHTDOOR... ik weet niet of dat het juiste woord is ? maar je moet wel aandachtig je stuurwiel beetje bij corrigeren . 646pk. is ook niet niets he.

Ik heb geen idee of dit met andere EV wagens ook zo is ?

• menno76
gunshooter schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:52:
[...]

Tijdens mijn proefrit met de 7GT privilege ondervond ik ook in de sportstand ( optrekken testen )

Dat als je plank gas geeft ,, de wagen wat ligt te zoeken ?

Beetje zenuwachtig ...RECHTDOOR... ik weet niet of dat het juiste woord is ? maar je moet wel aandachtig je stuurwiel beetje bij corrigeren . 646pk. is ook niet niets he.

Ik heb geen idee of dit met andere EV wagens ook zo is ?
Auto kan zijn vermogen gewoon niet goed kwijt met plank gas, en dan zwabbert die wat en neus gaat veel te ver omhoog. Gelukkig is half gas al snel genoeg en dan is alles stuk rustiger. Het is gewoon geen sportieve auto maar meer een cruiser de 7gt.

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Ik had gisteren iets vreemds, gisteren regende het een beetje natuurlijk en ik pakte een rotonde zoals alle andere rotondes, alleen was de weg nat en de achterkant leek een beetje weg te glijden bij verlaten en accelereren van de rotonde. Ik zat gewoon in de comfort stand en ESC was aan, heel vreemd maar later niet meer gebeurd.

• Ian_
  • Nu online
seezu schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:12:
Ik had gisteren iets vreemds, gisteren regende het een beetje natuurlijk en ik pakte een rotonde zoals alle andere rotondes, alleen was de weg nat en de achterkant leek een beetje weg te glijden bij verlaten en accelereren van de rotonde. Ik zat gewoon in de comfort stand en ESC was aan, heel vreemd maar later niet meer gebeurd.
Welke versie heb je?

• Ian_
  • Nu online
Geen idee wie het vroeg maar de Zeekr 9X wordt gepresenteerd.

Foto van Autoweek April 2025 en de LinkedIn post over wat gaan komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltvMWlVTNQZEqf-cCq0QgAls9GA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tBj65ddfK4KMZnSJRwh4BPSE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJDi3i76VGhx_hYQOwzMjgyHYNo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PKv7NmkKc4vzrz5HIZuhPQ2b.png?f=fotoalbum_large

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Dat is niet te missen inderdaad als je zo naar de foto's kijkt. In eerste instantie dacht ik dat het de 8x zou worden omdat de 9x mij echt te groot lijkt. Ben benieuwd naar het evenement woensdag.

is everything cool?

• Rm1983
  • Nu online
Ik had een soortgelijke ervaring, maar gewoon in een bocht in de polder tijdens de regen in de comfort stand. Slipte iets weg en denk dat de auto daarna corrigeerde. Reed gewoon rustig de bocht door.

• TweakersDerik
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 14:08
Bij achterwiel aandrijving is dat vrij normaal, comfort of sport maakt niet uit. Ik rij nu nog Mercedes met achterwiel aandrijving en als het geregend heeft en het wegdek van de rotondes zijn slecht, dan is een klein tikje op het gas al voldoende om ESC aan te laten springen. Ik heb geleerd dat je gewoon nooit moet accelereren in natte rotondes/bochten tot dat je stuur recht staat. Gepaste snelheid vast houden kan wel, gewoon niet accelereren.

Verder is achterwiel aandrijving wel echt fantastisch, rijd en accelereert veel prettiger dan voor.

Ben benieuwd hoe de AWD straks werkt in dezelfde natte rotondes, heb weinig AWD ervaring maar denk dat die je een stuk beter binnen de lijnen houd.

[ Voor 3% gewijzigd door TweakersDerik op 27-07-2026 19:24 ]

https://zeekrstats.nl

• supernova99
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-07 12:32
De eerste 2.000km er op in mijn AWD - 19.1kWh/100km gemiddeld. Mix van snelweg en stad waarbij verbruik op de snelweg echt een stuk hoger ligt dan stadsverkeer. Ben geen hardrijder maar rij wel door. Dus best prima tevreden met het verbruik!

• menno76
supernova99 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:16:
De eerste 2.000km er op in mijn AWD - 19.1kWh/100km gemiddeld. Mix van snelweg en stad waarbij verbruik op de snelweg echt een stuk hoger ligt dan stadsverkeer. Ben geen hardrijder maar rij wel door. Dus best prima tevreden met het verbruik!
Vind dat heel netjes voor 2.400 kilo 650pk en 2 motoren. Zo hou je in de winter straks ook nog 400-450km over denk ik. Zelf zit ik rond de 23 kWh maar let totaal niet op zuinig rijden, laad immers thuis op (in de straat) en rij zelden meer dan 500km op 1 dag.

[ Voor 13% gewijzigd door menno76 op 27-07-2026 22:54 ]

• menno76
Heeft iemand een afstandbediening kunnen vinden waar wel een gat in zit voor aan een sleutelhanger?

• Vic_28
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 13-09 13:04
menno76 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:01:
Heeft iemand een afstandbediening kunnen vinden waar wel een gat in zit voor aan een sleutelhanger?
Zoiets als dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MN2k-SO4ur7AJBMaGlLfVt_hzl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AHvnrWZpL4NGIAvpiwET7IX6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8rgYCsiCWmZ7NXhnxSU3isAuRlE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aEytLLTNoT8cPUUcOX3XH7Yx.jpg?f=fotoalbum_large

• menno76
Jaaaaaa. Waar koop je dit?

• Vic_28
  • Laatst online: 13-09 13:04
menno76 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 11:27:
[...]

Jaaaaaa. Waar koop je dit?
Ome Ali: Sleutel Case

Ze hebben verschillende varianten. Ik heb alleen de losse case.

• Daklem

Daklem

Nerd

Vic_28 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:01:
[...]

Let wel op een extra €3,00 ex btw extra kosten achteraf door nieuwe wetgeving per productcategorie uit China. Ik hoop dat ze het in rekening brengen van deze kosten nog niet onder controle hebben ;-).

• menno76
Vic_28 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:01:
[...]

Thanks besteld. Hoop dat snel samsung ook werkt zodanig dat de telefoon als afstandbediening werkt zonder de auto te hoeven aanraken, dat werkt wel al met apple toch?

• Ian_
  • Nu online
menno76 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 14:57:
[...]

Thanks besteld. Hoop dat snel samsung ook werkt zodanig dat de telefoon als afstandbediening werkt zonder de auto te hoeven aanraken, dat werkt wel al met apple toch?
Zou moeten, ben zelf al 3 keer in Zeist geweest om het laten werken maar nu denken ze dat mijn antenne van de NFC reader in the charging pad kapot was bij levering………

• seezu
  • Nu online
menno76 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 14:57:
[...]

Hier een iPhone, het werkt inderdaad. Ook de auto vooruit/achteruit laten rollen uit een parkeervak, via de app als je buiten de auto staat werkt ook goed.

• supernova99
seezu schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:19:
[...]

Hier een iPhone, het werkt inderdaad. Ook de auto vooruit/achteruit laten rollen uit een parkeervak, via de app als je buiten de auto staat werkt ook goed.
Ik heb alleen nog niet ontdekt hoe ik het zo kan fixen dat de auto niet meteen als een blije puppy los gaat als ik langs loop. De auto staat meestal voor de deur en als je komt en gaat, hond uitlaten en alles en steeds 2x de hele licht- en geluidshow krijgt is wel heftig :)

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:55
supernova99 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:24:
[...]

Ik heb alleen nog niet ontdekt hoe ik het zo kan fixen dat de auto niet meteen als een blije puppy los gaat als ik langs loop. De auto staat meestal voor de deur en als je komt en gaat, hond uitlaten en alles en steeds 2x de hele licht- en geluidshow krijgt is wel heftig :)
Is daar een filmpje van? Ben wel benieuwd wat je bedoelt

• seezu
  • Nu online
[...]

De licht en geluid kan je uitzetten, volgens mij bij Voertuig >> Portier en ramen >> onderin ergens kan je kiezen alleen waarschuwingslichten. Helemaal voorkomen dat je met je telefoon langsloopt en ontgrendelt zal denk ik niet kunnen.

• itsme9x
Voor de 001 hebben een aantal mensen deze ook gekocht, maar weer direct weggegooid omdat de sleutel er zo enorm groot / bulky van wordt.

Ik heb uiteindelijk deze gekocht, is een simpele maar stevige siliconen hoes die om de sleutel heenvalt, en niet de sleutel nog lomper maakt: https://nl.aliexpress.com/item/1005008849164941.html , deze zal vast ook passen voor de 7GT aangezien de sleutel hetzelfde is.

• Tamboerijn
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-09 22:57
Ik vond dit ook een aardige test door een ervaren tester, hij noemt het een "unfinished car":

YouTube: Zeekr 7GT AWD | RANGE TEST @120KPH (75MPH) + FIRST IMPRESSION, NOISE TEST, ROUTEPLANNER TEST +++

• Meteor Sans
Ik heb dit hoesje, type B/C

En deze inzet voor de middenconsole, type D

Beide bevallen prima.

• menno76
[...]

Je kan die show wel uitzetten toch?

• menno76
Eens er zijn nog al wat restpunten en snap niet dat je anno 2026 geen cruisecontrol kan maken die gewoon werkt zoals ze in 2005 deden. Voorbeeld je rijdt op cruisecontrol 50 en bij elke fietsen die keurig op fietspand langs de weg rijdt gaat ie terug naar 35-40. De lane controle cruisecontrol kan je beter maar helemaal uitlaten. Erg vreemd dat zon machtig bedrijf samen met Volvo dit niet kan fixen wat Tesla bijv 10 jaar terug al prima kon. Zou zeggen koop daar wat mensen weg. Verder blijft het heerlijk cruise auto en nog steeds veel waar voor je geld en ik gebruik cruisecontrol eigenlijk alleen op vakanties waar uren aan 1 stuk naar het zuiden afgezakt wordt.

• menno76
Ian_ schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:00:
[...]

Zou moeten, ben zelf al 3 keer in Zeist geweest om het laten werken maar nu denken ze dat mijn antenne van de NFC reader in the charging pad kapot was bij levering………
Ik bedoel eigenlijk dat je gewoon aan kan komen lopen en de auto je telefoon als sleutel herkent zonder dat je deze tegen de deurpost moet houden. Dat kan toch al met apple of heb ik het verkeerd begrepen. Eigenlijk dus de functie van de afstandbediending maar dan in de app.

• Ian_
  • Nu online
menno76 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 08:15:
[...]

Ik bedoel eigenlijk dat je gewoon aan kan komen lopen en de auto je telefoon als sleutel herkent zonder dat je deze tegen de deurpost moet houden. Dat kan toch al met apple of heb ik het verkeerd begrepen. Eigenlijk dus de functie van de afstandbediending maar dan in de app.
Precies dit en het werkt maar bij mijn auto lijkt de antenne kapot bij levering (dus werkt het niet)

• seezu
  • Nu online
menno76 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 08:15:
[...]

Yep dit werkt, iPhone hier. Digital key toegevoegd.
Je komt aanlopen de auto ontgrendelt netjes, de portierengrepen komen naar buiten (LR RWD) en je stapt in, zet in D, zet al die waarschuwingen uit en wegrijden maar. Ook andersom werkt prima, je loopt weg en de auto vergrendelt. Ik heb alleen me iPhone in me zak en geen fysieke sleutel of de card.
Zoals gezegd werkt de vooruit/achteruit rollen ook goed via de app.

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Zoals verwacht heeft Zeekr net de 9x aangekondigd in Europa.
Er is nu een livestream:

is everything cool?

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:01

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:37
Kris Rifa is inderdaad kritisch, maar komt niet direct over als een zuurpruim. Wat ik uit zijn video vooral opmaak is dat hij sterk leunt op ADAS en dat nog niet helemaal werkt zoals hij verwacht. Dat komt wel redelijk overeen met alle andere reviews die ik gezien heb (en de ervaringen hier op het forum).

Mijn huidige auto heeft enkel Cruise Control en ik merk dat ik dat ook niet/nauwelijks gebruik, gaat helemaal goed komen dus :D

• Nondejuu84
  • Laatst online: 10:48
Kleine verslagje van mijn corsica trip!

Long range uitvoering FYI

Nu al een week Corsica onveilig aan het maken en de auto is een heerlijke grand tourer. Zolang je ACC en LCC niet gebruikt.

De reis hiernaartoe ging moeiteloos maar ACC was idd erg vervelend met het afremmen in de bochten. Zeker voor achterliggers aangezien de remlichten ook aan gaan.

Ik heb ook gemerkt dat als je een willekeurige snelheid insteld op de ACC dan doet hij 1x in het uur lichtjes remmen en weer accelereren voor 5 minuten. Heel raar.

En idd eerst alle veiligheids systeem uitzetten met de swipe naar onder en bij zeekr AD de rest.

veel bekijks en aanspraak bij laadpunten en stops onderweg. Vooral van Tesla rijders.

ik kan niet wachten tot de software updates alles fixen, want voor mijn werk stap ik veel in en uit op een dag.

En het navigatie scherm stottert. (Gebruik geen carplay)

Nog geen moment spijt van mijn keuze hoor;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqQfJcQ3CXYsJYqDGFJ7DA5asNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQy8oTymAga7G7wsrBKzVlPA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8wcD0QUyBJwsOGMVc34ZtVKRDY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OpHc9aVp989zLuWRB9l5Z2D5.jpg?f=fotoalbum_large

• NimmaRoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 22:43
Ik heb de auto nog niet, maar dacht ergens gezien te hebben dat je in Zeekr AD de "Curve Speed Control" kunt uitschakelen. Verhelpt dit het afremmen in de bochten op ACC niet?

• Meteor Sans
NimmaRoc schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 13:05:
Ik heb de auto nog niet, maar dacht ergens gezien te hebben dat je in Zeekr AD de "Curve Speed Control" kunt uitschakelen. Verhelpt dit het afremmen in de bochten op ACC niet?
Helaas niet, vermoedelijk dat dit dan een bug is?

• Ian_
  • Nu online
NimmaRoc schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 13:05:
Helaas zitten er nog wat bugs in.

• TheLuckys
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:35
Gesproken over mensen die de auto nog niet hebben, zijn er andere mensen die begin juli hebben besteld maar nog niks hebben gehoord over een leverdatum (of een leverweek)?

Ik heb 9 juli een Privilege AWD besteld maar tot dusver geen leverdatum of -week gekregen. De klantenservice zegt dat er nog geen VIN is gekoppeld, en dat er daarom nog niets bekend is.

Zijn er toevallig anderen die in hetzelfde schuitje zitten? Of hebben er mensen rond deze tijd besteld en al wel een week of zelfs datum gekregen?

Ik ben benieuwd of we wat inzicht kunnen krijgen in de levertijd.

• Dauphi
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:14
TheLuckys schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 13:35:
Gesproken over mensen die de auto nog niet hebben, zijn er andere mensen die begin juli hebben besteld maar nog niks hebben gehoord over een leverdatum (of een leverweek)?

Ik heb 9 juli een Privilege AWD besteld maar tot dusver geen leverdatum of -week gekregen. De klantenservice zegt dat er nog geen VIN is gekoppeld, en dat er daarom nog niets bekend is.

Zijn er toevallig anderen die in hetzelfde schuitje zitten? Of hebben er mensen rond deze tijd besteld en al wel een week of zelfs datum gekregen?

Mijn auto is op 10 juli door de leasemaatschappij besteld. Op 21 juli kreeg ik bericht van Zeekr Zeist om een afleverafspraak in te plannen. De aflevering staat gepland op 25 september. Het gaat overigens wel om een Business Edition.

• NimmaRoc

Ik heb ook 21 juli bericht gehad. Levering 2 september. AWD, eind juni privé besteld.

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:39
NimmaRoc schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:32:
[...]

Ik heb ook 21 juli bericht gehad. Levering 2 september. AWD, eind juni privé besteld.
Ah, ik heb ook de levering op 2 sept. In Zeist om 10:00

• Markus M
  • Laatst online: 13-09 22:38
Ik heb 16 juli op de bestelknop gedrukt (Long Range), ben 24 juli gebeld om de aflevering op 3 september te plannen.

Ik heb op 24 juli ook de bevestigingsmail van Zeekr gehad, met daarin de punten en tijdstip voor aflevering.

Lekker vlot dus!

• MarcS73
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19:04
Mijn business uitvoering is dinsdag besteld, deze wordt in week van 10 aug geleverd (eerder mocht niet ivm einddatum huidige leaseauto)

Edit leasemaatschappij zegt week van 10 aug. Zeekr sales heeft het over week van 24 aug. Nog steeds heel snel

[ Voor 29% gewijzigd door MarcS73 op 29-07-2026 20:51 ]

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:54
MarcS73 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 17:47:
Mijn business uitvoering is dinsdag besteld, deze wordt in week van 10 aug geleverd (eerder mocht niet ivm einddatum huidige leaseauto)
dat is wel heel erg snel zeg.

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• Rm1983
  • Nu online
seezu schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 08:42:
[...]

Yep dit werkt, iPhone hier. Digital key toegevoegd.
Je komt aanlopen de auto ontgrendelt netjes, de portierengrepen komen naar buiten (LR RWD) en je stapt in, zet in D, zet al die waarschuwingen uit en wegrijden maar. Ook andersom werkt prima, je loopt weg en de auto vergrendelt. Ik heb alleen me iPhone in me zak en geen fysieke sleutel of de card.
Zoals gezegd werkt de vooruit/achteruit rollen ook goed via de app.
Werkt inderdaad perfect, zowel met iPhone 15 pro, 17 pro en Apple Watch Ultra 2. Komt aan lopen en auto ontgrendeld. Loopt weg en auto vergrendeld, tevens kun je zowel via de app van Zeekr als in de wallet bij Apple je auto ontgrendelen en vergrendelen handmatig. Bij het ophalen van de auto werd verteld werkt alleen met Apple.

• TheLuckys
NimmaRoc schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:32:
[...]

Klinkt alsof ik net die boot heb gemist.

Levertijden voor de Business en LR modellen zijn wel een stuk beter!

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:04
Rm1983 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 18:49:
[...]

Werkt inderdaad perfect, zowel met iPhone 15 pro, 17 pro en Apple Watch Ultra 2. Komt aan lopen en auto ontgrendeld. Loopt weg en auto vergrendeld, tevens kun je zowel via de app van Zeekr als in de wallet bij Apple je auto ontgrendelen en vergrendelen handmatig. Bij het ophalen van de auto werd verteld werkt alleen met Apple.
Werkt het ook bij meerdere telefoons? Mij werd verteld dat de automatische ontgrendeling slechts bij 1 gekoppelde telefoon kan. Mijn vrouw heeft die optie ook niet in de app…

• Zeskantmoer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-09 19:17

Ik heb ook op 9 juli een Privelege besteld (koop, particulier). Het enige wat mij verteld is, is begin Q4. Oktober dus. Let op dat er groot verschil in levertijden zit tussen de Launch Editions en de auto's die daarna besteld zijn.

• Rm1983
  • Nu online
Mpaj schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 19:14:
[...]

Werkt het ook bij meerdere telefoons? Mij werd verteld dat de automatische ontgrendeling slechts bij 1 gekoppelde telefoon kan. Mijn vrouw heeft die optie ook niet in de app…
Mij is verteld dat je maximaal 5 sleutels kan delen. Zodra je sleutel in de Wallet zit kan je deze via de Wallet delen met een ander apparaat. Op de Apple Watch werd deze automatisch toegevoegd. Kleine kanttekening de Zeekr app kan Max op 1 toestel tegelijk gebruikt worden maar deze heb je niet nodig om de sleutel te delen en tijdens het delen kan je volgens mij ook de rechten kiezen die de andere persoon krijgt.

• SjoerdPos
  • Laatst online: 14:28
Auto begin mei besteld via Arval, witte LR. 1 september ophalen

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:44
Auto op 30 juni besteld via ActiveLease. De witte PR wordt vanwege het lopende leasecontract pas in december geleverd. Volgens de eerste planning had hij vandaag geleverd kunnen worden. Dus nog even geduld!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 18:51
Vanmiddag een overnight proefrit met de AWD, ben benieuwd :)

• menno76
Rm1983 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 18:49:
[...]

Apart dat Zeekr als chinees merk dit niet voor elkaar heeft met Android, is toch echt zeer veel gebruikt in Azie. Hoop dat snel komt want ik vind die afstandbediening achterlijk groot en anno 2026 mag je toch gewoon verwachten dat je met je telefoon je auto open doet zonder wat te doen en wegrijden zoals mijn tesla dit 9 jaar geleden ook al deed

• GJBNL
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 11:56

De LR Launch Edtion is op 7 mei besteld door de leasemaatschappij, aflevering is op 14 september, dit ivm mijn huidig leasecontract van een VW ID4 die op die dag afloopt.
's Morgens de ID4 inleveren en in de middag de nieuwe auto ophalen in Zeist.

• TheLuckys
menno76 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:16:
[...]

Apart dat Zeekr als chinees merk dit niet voor elkaar heeft met Android, is toch echt zeer veel gebruikt in Azie. Hoop dat snel komt want ik vind die afstandbediening achterlijk groot en anno 2026 mag je toch gewoon verwachten dat je met je telefoon je auto open doet zonder wat te doen en wegrijden zoals mijn tesla dit 9 jaar geleden ook al deed
De software voor de europese auto's wordt in de EU gemaakt en is daarmee anders dan de Chinese software. Bovendien zou een Android variant van Apple Wallet waarschijnlijk gebruik maken van Google Wallet, wat niet in China kan worden gebruikt. Ze hebben daar waarschijnlijk iets wat alleen werkt met een Chinese app die niemand hier heeft.

Dat gezegd hebbende ben ik wel helemaal met je eens dat ze dit hadden moeten fixen voor de lancering.

• Ian_
  • Nu online
TheLuckys schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:41:
[...]

De software voor de europese auto's wordt in de EU gemaakt en is daarmee anders dan de Chinese software. Bovendien zou een Android variant van Apple Wallet waarschijnlijk gebruik maken van Google Wallet, wat niet in China kan worden gebruikt. Ze hebben daar waarschijnlijk iets wat alleen werkt met een Chinese app die niemand hier heeft.

Dat gezegd hebbende ben ik wel helemaal met je eens dat ze dit hadden moeten fixen voor de lancering.
Wat ik begreep is dit dus niet zo, de software wordt wereldwijd door China gemaakt en vervolgens aangepast voor de EU versie.

Dat laatste (aanpassen) kost dus zoveel tijd...

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 22:14
Vanmorgen eindelijk en voor het eerst een andere 7GT in het wild gespot nabij Ridderkerk.... leuk om te zien!

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Zeekr 7GT MY26 | Glacier Silver | Privilege Launch Edition + trekhaak |

• cornholio24
Ian_ schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:43:
[...]

Wat ik begreep is dit dus niet zo, de software wordt wereldwijd door China gemaakt en vervolgens aangepast voor de EU versie.

Dat laatste (aanpassen) kost dus zoveel tijd...
Hoop dat ze binnenkort wel eens met een update doorkomen. De meldingen uitzetten met de swipe down zit er inmiddels goed in. Wat ik jammer vind is dat elke trip mn rijmodus naar individueel moet terugzetten zetten (en die ook niet kan vastzetten / selecteren onder de programmeerbare knop op het stuur) ...

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Zeekr 7GT MY26 | Glacier Silver | Privilege Launch Edition + trekhaak |

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:55
Ik rij zelf nog een oudere auto, maar ik snap niet dat iedereen het continu heeft over alle rijhulp meldingen uitzetten. Die zitten er toch niet voor niets?

Of rijdt iedereen dan zo beroerd of zijn die meldingen slecht geprogrammeerd, want dan zou iedereen juist dat als bug moeten indienen?

• NimmaRoc
HBO88 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 12:43:
Ik rij zelf nog een oudere auto, maar ik snap niet dat iedereen het continu heeft over alle rijhulp meldingen uitzetten. Die zitten er toch niet voor niets?

Of rijdt iedereen dan zo beroerd of zijn die meldingen slecht geprogrammeerd, want dan zou iedereen juist dat als bug moeten indienen?
Het gaat om de nieuwe meldingen, die op last van Brussel op alle nieuwe auto's ingeschakeld moeten zijn bij het starten van de auto. Onder andere het gepiep wanneer je 1 km boven de limiet rijdt wekt veel irritatie op. Extra vervelend is dat het systeem soms denkt dat je op een 30-weg zit, terwijl het een 50-weg is. Je hoeft dus geen Verstappen uit te hangen om deze ellende te ervaren.

Mijn huidige EV (Megane uit 2022) heeft dit allemaal niet, maar heb de ergernis in huurauto's van verschillende merken mogen/moeten ervaren. En man, wat is het dan vreselijk als je telkens een heel menu door moet (zoals hij sommige VAG's) om verlost te worden van het kwaad. Wel zo fijn dus, dat je die meldingen eenvoudig en snel kunt uitzetten.

Kwam verder nog een leuke review tegen, van een Roemeen. Zie hier: YouTube: ZEEKR 7GT - PERFORMANȚĂ DE TAYCAN, PREȚ DE VW GOLF GTI Mijn YouTube premium synchroniseert de audio (gaaf). Moest hardop lachen om te opmerking dat de 7GT een liefdesbaby lijkt van Lucid Air en Tesla, die door Volvo is opgevoed :D

[ Voor 48% gewijzigd door NimmaRoc op 01-08-2026 08:09 ]

• Nedje
HBO88 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 12:43:

Je merkt dat veel mensen van mening zijn dat de assistentiesystemen te aggresief zijn of te vroeg ingrijpen. Mijn Skoda Enyaq is ook wat enthousiast met lane keeping assist bijvoorbeeld, maar ik laat het systeem wel altijd aan. Soms zijn de systemen erg irritant, langs de andere kant overschatten veel mensen hun rijvaardigheid wellicht ook een beetje. Waarheid zal ergens in het midden liggen mogelijk.

• LigeTRy
Op het moment de 7GT privilege voor de deur staan (overnight drive). Aardige kerels in Rijswijk, legde nog het een en ander uit (vooral hoe ik de rijhulpsystemen uitzette) en kon op weg.

Mijn huidige leasebak is een Tesla Model 3 Highland RWD, dus dat is vooral mijn referentiekader, daarvoor reed ik benzine.

Dit zijn mijn bevindingen, niet gerangschikt op een of andere manier:

Bouwkwaliteit, Comfort & Uiterlijk
  • Bouwkwaliteit is echt top vergeleken met Tesla, lekker stuur, fysieke knoppen. Een richtingaanwijzer gebruiken was wel weer even wennen op een rotonde
  • Qua uiterlijk vind ik m echt vet. Mooie 20" wielen met oranje remklauwen.
  • Stoelcomfort is top, maar daarbij komt wel, teveel handelingen op het scherm om simpel ventilatie aan te zetten. Als ik alles op "auto" zette ging hij verwarmen en blazen (het was buiten 27 graden, AC stond op 21), wellicht dat dit met shortcuts handiger kan.
  • Luchtvering is echt top, nu is de Tesla vering natuurlijk al makkelijk te overtreffen, maar hij zit echt relaxt
  • Geluid in de auto is top
  • Geluidsisolatie is ook echt top
  • Op lage snelheid (<30kmh) hoor je een soort geluid alsof de vaatwasser aan staat, ik denk dat dat het geluid is wat men buiten de auto hoort, maar ik heb me er meermaals aan geïrriteerd (vooral omdat de rest zo stil is)
  • Achterin zit je denk ik luxer dan voorin. Enorm veel ruimte (waar ik zelf nooit echt plezier van zal hebben, in de tijd dat ik deze auto ga rijden is het gezin ook niet zo groot dat iemand dat standaard wel zou hebben)
  • De raamknopjes zijn gek, maar dat zal wel design zijn.
  • De hond vond de achterbak eng (in de Tesla zit ie op de Achterbank), maar dat is wennen.
Rijgedrag & Prestaties
  • Wat een bak met power, natuurlijk even een paar keer de banden op de proef gesteld, maar denk niet dat ik dat tijdens normaal gebruik ook maar enigzins nodig heb. Ik heb alles op comfort gezet waar mogelijk
    • "maar waarom neem je dan geen LR met minder power? ", ik ben een sucker voor stoelventilatie.
  • One pedal drive is op een Tesla beduidend beter, ik heb veel bij moeten remmen.
  • Het rempedaal is rete gevoelig, opzich logisch met zulke brakepads en wellicht weer wat wennen na zo weinig gebruik op de Tesla
Software, Navigatie & Functionaliteiten
  • De software vind ik so so, voelt erg el cheapo aan en in mijn Tesla is het toch overzichelijker
  • De navigatie hapert als een malle, dat is hier al eerder benoemd. Een bestemming zoeken/vinden duurt echt te lang.
  • Carplay is de oplossing, maar ik ben inmiddels gewend: instappen, gordel, rempedaal, rijden, bij de wijk uit rijden het snelheidssymbooltje aantikken voor de snelheidsbliepjes. De Zeekr heeft beduidend meer stappen (op het scherm) om tot hetzelfde resultaat te komen
  • Door alle software perikelen en het advies om alle rijhulpsystemen maar uit te zetten, heb ik geen Cruise Control of andere hulpsystemen gebruikt buiten het inparkeren. Dat werkt, maar ik heb het idee dat de technologie de afgelopen 10 jaar niet vooruit is gegaan, ik blijf dat toch zelf doen
    • In m'n tesla gebruik ik ook amper deze features, zelf rij ik rustiger met het verkeer mee, en m'n voet ergens anders parkeren dan het gaspedaal is vaak minder comfortabel.
  • Had ik al gezegd dat de navigatie meh is? Ik zou wellicht wel range anxiety krijgen als ik zie hoe hij plant (stops met 2 stalls etc), bij Tesla weet ik dat ik altijd wel bij een vrije supercharger stall uitkom.
  • Spraakassistent is weinig nuttig.
  • Veel gimmicks zoals een geurpatroon (wellicht handig), elektrische deuren (zie ik het nut niet van in)
Al om al denk ik dat ik me aansluit bij de meeste hier in het forum. Fijne auto, rijdt echt lekker, softwarematig is het meh vergeleken met Tesla.

Ik was vooral nieuwsgierig naar deze auto en over een paar maanden mag ik pas bestellen. Wellicht dat ik dan nog een proefrit doe om te kijken of er punten zijn verbeterd.

Maar in het motto: neem een product voor wat het nu is, niet voor wat er wordt beloofd dat er nog komt, verkies ik misschien de naadloze ervaring (Tesla) boven rijcomfort, power en gimmicks die ik weinig zou gebruiken. Dan zou het een Tesla Model Y (L als ie er is) worden. Nu eerst maar een nachtje alles laten bezinken en morgen de auto als "normale forenzenauto" gebruiken.

Morgen meer :)

[ Voor 4% gewijzigd door LigeTRy op 30-07-2026 21:41 . Reden: stomme chatgpt formatting (gebruikt voor categoriseren findings) ]

• cornholio24
Ik heb een redelijke goede en recente telefoon (S25 Ultra ) en toch zie ik die niet tussen de digital key / compatible telefoons staan. Iemand hier enig idee waar dat aan ligt of al aan de praat gekregen?

• remame
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:45
LigeTRy schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 21:29:
Op het moment de 7GT privilege voor de deur staan (overnight drive). Aardige kerels in Rijswijk, legde nog het een en ander uit (vooral hoe ik de rijhulpsystemen uitzette) en kon op weg.

Mijn huidige leasebak is een Tesla Model 3 Highland RWD, dus dat is vooral mijn referentiekader, daarvoor reed ik benzine.

• Bouwkwaliteit is echt top vergeleken met Tesla, lekker stuur, fysieke knoppen. Een richtingaanwijzer gebruiken was wel weer even wennen op een rotonde
  • Stoelcomfort is top, maar daarbij komt wel, teveel handelingen op het scherm om simpel ventilatie aan te zetten. Als ik alles op "auto" zette ging hij verwarmen en blazen (het was buiten 27 graden, AC stond op 21), wellicht dat dit met shortcuts handiger kan.
  • Luchtvering is echt top, nu is de Tesla vering natuurlijk al makkelijk te overtreffen, maar hij zit echt relaxt
  • Op lage snelheid (<30kmh) hoor je een soort geluid alsof de vaatwasser aan staat, ik denk dat dat het geluid is wat men buiten de auto hoort, maar ik heb me er meermaals aan geïrriteerd (vooral omdat de rest zo stil is)
  • Achterin zit je denk ik luxer dan voorin. Enorm veel ruimte (waar ik zelf nooit echt plezier van zal hebben, in de tijd dat ik deze auto ga rijden is het gezin ook niet zo groot dat iemand dat standaard wel zou hebben)
  • De hond vond de achterbak eng (in de Tesla zit ie op de Achterbank), maar dat is wennen.
Rijgedrag & Prestaties
  • Wat een bak met power, natuurlijk even een paar keer de banden op de proef gesteld, maar denk niet dat ik dat tijdens normaal gebruik ook maar enigzins nodig heb. Ik heb alles op comfort gezet waar mogelijk
    • "maar waarom neem je dan geen LR met minder power? ", ik ben een sucker voor stoelventilatie.
  • One pedal drive is op een Tesla beduidend beter, ik heb veel bij moeten remmen.
  • Het rempedaal is rete gevoelig, opzich logisch met zulke brakepads en wellicht weer wat wennen na zo weinig gebruik op de Tesla
  • De software vind ik so so, voelt erg el cheapo aan en in mijn Tesla is het toch overzichelijker
  • De navigatie hapert als een malle, dat is hier al eerder benoemd. Een bestemming zoeken/vinden duurt echt te lang.
  • Carplay is de oplossing, maar ik ben inmiddels gewend: instappen, gordel, rempedaal, rijden, bij de wijk uit rijden het snelheidssymbooltje aantikken voor de snelheidsbliepjes. De Zeekr heeft beduidend meer stappen (op het scherm) om tot hetzelfde resultaat te komen
  • Door alle software perikelen en het advies om alle rijhulpsystemen maar uit te zetten, heb ik geen Cruise Control of andere hulpsystemen gebruikt buiten het inparkeren. Dat werkt, maar ik heb het idee dat de technologie de afgelopen 10 jaar niet vooruit is gegaan, ik blijf dat toch zelf doen
    • In m'n tesla gebruik ik ook amper deze features, zelf rij ik rustiger met het verkeer mee, en m'n voet ergens anders parkeren dan het gaspedaal is vaak minder comfortabel.
  • Had ik al gezegd dat de navigatie meh is? Ik zou wellicht wel range anxiety krijgen als ik zie hoe hij plant (stops met 2 stalls etc), bij Tesla weet ik dat ik altijd wel bij een vrije supercharger stall uitkom.
  • Veel gimmicks zoals een geurpatroon (wellicht handig), elektrische deuren (zie ik het nut niet van in)
Al om al denk ik dat ik me aansluit bij de meeste hier in het forum. Fijne auto, rijdt echt lekker, softwarematig is het meh vergeleken met Tesla.

Ik was vooral nieuwsgierig naar deze auto en over een paar maanden mag ik pas bestellen. Wellicht dat ik dan nog een proefrit doe om te kijken of er punten zijn verbeterd.

Maar in het motto: neem een product voor wat het nu is, niet voor wat er wordt beloofd dat er nog komt, verkies ik misschien de naadloze ervaring (Tesla) boven rijcomfort, power en gimmicks die ik weinig zou gebruiken. Dan zou het een Tesla Model Y (L als ie er is) worden. Nu eerst maar een nachtje alles laten bezinken en morgen de auto als "normale forenzenauto" gebruiken.

Ik rijd zelf ook de Privilege. Ik heb net een rit van 3700km naar Italië en terug er op zitten. Bij mij, met Android auto, werkt de navigatie prima. Het intikken en vinden van bestemmingen werkt erg snel. De laad stops plant hij goed in. Zelfs aan de voorzichtige kant. In het begin gaf hij dan aan dat ik met 10% aan kom maar dit was vaak veel meer.(20-25% zelfs). Je kunt er dan een stop uitgooien, links swipen, en dan plant hij meteen nieuwe stop voor je in. Ik heb zelf nooit Tesla gereden dus daar kan ik niet over oordelen. Ik heb de auto nu meer dan 5 weken en vind het een erg fijne auto. Zeker het rijcomfort. Als Zeekr het remmen voor bochten fixt bij de ACC is dit heel goed bruikbaar. LCC vergt wat meer..... Veel rij plezier morgen en succes met kiezen!

• menno76

Rijgedrag & Prestaties

Ik denk tesla y de ratio keuze de 12 in een dozijn keuze en 7gt de emotie de lol en keer wat anders. Tesla 100% zeker beter over nagedacht maar ja dat is een Nokia 6110 ook wel en kan je nog steeds prima mee bellen;) succes met je keuze

• LigeTRy
Vandaag is morgen, zojuist de 7GT privilege weer in Rijswijk afgegeven. Nog een paar aanvullingen op mijn eerdere lijstje:
  • Heads up display heb ik uitgezet, er zijn voor mij teveel plekken met dezelfde informatie waar auto's om me heen zitten. (Dashboard, HUD, en dan natuurlijk ook nog wat je zelf gewoon ziet op de weg :P ) HUD weghalen maakt het al een stuk rustiger.
  • Stoplichtherkenning is echt snel, maar ziet daardoor soms ook een stoplicht die er niet is, met bijbehorende 'pling'
  • Tijdens het optrekken op snelheid (80kmh+) voelde ik soms een 'schakel hikje', ik denk dat dit het aan/uitzetten van de extra motor is, dit is niet heel storend maar had even het idee dat ik in een benzine schakelbak reed
  • De draaicirkel is echt klein zeg. waar ik met m'n Model 3 soms moet steken was het voor de 7GT een eitje
  • Online lees ik dat de API niet zo publiek is zonder trucjes, jammer voor Home Assistant/Tibber, zou voor mij een nice to have zijn
Conclusie over m'n forenzenritje: Erg fijne relaxte auto voor dagelijkse ritjes. M'n huidige auto voelde een beetje als een (luid en hobbelig) 'winkelwagentje' toen ik er weer mee wegreed, en zoals @menno76 benoemde, wel een beetje 13/12 en saai.
remame schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 22:36:
[...]

. Bij mij, met Android auto, werkt de navigatie prima.
Welke navigatie app gebruik je? Ik had op Carplay alleen even snel google maps voorhanden maar die stuurde me zonder laadstops naar m'n eindbestemming die ik had ingevoerd.

Persoonlijk vind ik het wel jammer dat je steeds switcht tussen de Zeekr UI en Carplay voor instellingen/muziek/navigatie, maar daarin ben ik verwend en is het vooral iets wat je in de beginfase veel doet. als de refreshrate beter wordt, is deze ervaring automatisch ook een stuk beter.

Conclusie van het hele verhaal: Erg fijne auto, als over een paar maanden (als ik mag bestellen) de software een significante verbetering heeft gehad, wordt het een 7GT, de benoemde minpunten/bevindingen zijn denk ik overheen te komen of aan te wennen (simplicity vs tierlantijntjes). Tesla is namelijk ook niet heilig (iets met ruitenwissers)

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:24

BeaM-R

Powerrrrr

Ik sta op het punt om een 7GT Bussiness Edition te bestellen via onze leasemaatschappij Arval. Nu wil ik graag een trekhaak maar die staat niet bij de accessoires. Wel kan ik verschillende soorten trekhaken selecteren bij dealeropties. Wordt de trekhaak altijd pas gemonteerd bij de dealer of kan dat ook als fabrieksoptie?

Of wordt het gewoon even een belletje naar Arval?

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Nedje
Ik zou even bellen. Op mijn offerte stond de trekhaak ook als niet fabriek optie, maar volgens mij komt dat ding gewoon bij de fabriek vandaan.

• supernova99

Rijgedrag & Prestaties

Ik kom uit een M3P, en ik ben het 100% met je analyse eens!

• TheLuckys
BeaM-R schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 11:27:
Ik sta op het punt om een 7GT Bussiness Edition te bestellen via onze leasemaatschappij Arval. Nu wil ik graag een trekhaak maar die staat niet bij de accessoires. Wel kan ik verschillende soorten trekhaken selecteren bij dealeropties. Wordt de trekhaak altijd pas gemonteerd bij de dealer of kan dat ook als fabrieksoptie?

Of wordt het gewoon even een belletje naar Arval?
Yes, trekhaak is een fabrieksoptie. Ik heb mijn auto bij Zeekr direct besteld met trekhaak. Je krijgt een elektrische trekhaak die is geïntegreerd in het systeem van de auto (dus op het scherm in en uit te klappen). Ik weet niet of een derde partij deze integratie kan maken. Ook herkent de auto dat je een aanhanger hebt aangekoppeld, en reageert deze mogelijk anders? Ik las dat ACC bijvoorbeeld wel beschikbaar, maar LCC (lane-keeping) niet.

• TheLuckys
LigeTRy schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 10:54:

Welke navigatie app gebruik je? Ik had op Carplay alleen even snel google maps voorhanden maar die stuurde me zonder laadstops naar m'n eindbestemming die ik had ingevoerd.
Volgens mij kunnen Carplay en Google Maps geen laadstops inplannen. ABRP (A Better Route Planner) wel, maar dan moet je wel betalen voor de app en een bluetooth OBD dongle in je auto installeren.
als de refreshrate beter wordt, is deze ervaring automatisch ook een stuk beter.
Dit is geloof ik een bug. Als ik mij niet vergis is het op te lossen met een reboot van het display.
Tesla is namelijk ook niet heilig (iets met ruitenwissers)
En phantom-braking ;).

• LigeTRy
TheLuckys schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 12:57:
[...]

Volgens mij kunnen Carplay en Google Maps geen laadstops inplannen. ABRP (A Better Route Planner) wel, maar dan moet je wel betalen voor de app en een bluetooth OBD dongle in je auto installeren.
Anno 2026 vind ik dat echt bizar 8)7 en dan ook nog handmatig voorverwarmen zeker

• seezu
  • Nu online
LigeTRy schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 10:54:
[...]

Vandaag is morgen, zojuist de 7GT privilege weer in Rijswijk afgegeven. Nog een paar aanvullingen op mijn eerdere lijstje:
  • Heads up display heb ik uitgezet, er zijn voor mij teveel plekken met dezelfde informatie waar auto's om me heen zitten. (Dashboard, HUD, en dan natuurlijk ook nog wat je zelf gewoon ziet op de weg :P ) HUD weghalen maakt het al een stuk rustiger.
Je kan in de Display instellingen de bestuurdersdiplay op “minimal” zetten. Zo heb je de niet meer de omgeving visualisatie in deze display. Voor mij ziet deze er lekker clean uit en niet meer dubbel met de HUD. De HUD heb ik voor omgeving visualisatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJmBFnu2lDwc3xHBdMie9Nr_WJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cg2pDPxmpZWb2Njtic62T9BE.jpg?f=fotoalbum_large

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:39
seezu schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 15:11:
[...]

Je kan in de Display instellingen de bestuurdersdiplay op “minimal” zetten. Zo heb je de niet meer de omgeving visualisatie in deze display. Voor mij ziet deze er lekker clean uit en niet meer dubbel met de HUD. De HUD heb ik voor omgeving visualisatie.

[Afbeelding]
Is het ook mogelijk om de HUD minimaal uit te voeren? Het lijkt mij vrij onnodig (en afleidend) om te zien dat er autos en voetgangers zijn, terwijl je dat ook recht voor je ziet gebeuren.
Pagina: 1 ... 20 ... 27 Laatste