is everything cool?
Hij is behoorlijk kritisch, met name software. Herkenbaar voor degenen die deze auto al rijden?FREAKJAM schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 18:43:
En de review van InstaAutoVlog ook:
[YouTube: 800km in de Zeekr 7GT | Softwarematig ellendig, maar toch begeerlijk]
Sommige punten die hij aanhaalt kunnen beter, maar zo dramatisch is het nou ook weer niet. Het zit hem met name in ACC/LCC Functies wat beter moet. Houd je van zelf rijden dan heb je echt een prima auto. Ik ben er iig heel blij mee en heb weinig op/aan te merken.epicbeardman schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 18:53:
[...]
Hij is behoorlijk kritisch, met name software. Herkenbaar voor degenen die deze auto al rijden?
Zo heeft elke auto wel iets qua software. Mijn vorige Mustang Mach-E was ook niet perfect.
De perfecte auto bestaat in mijn ogen niet.
In maart 2027 komt mijn 7GT, ik heb nog geen ADAS systemen nu dus ik mis het vast ook niet 😂
Paar dingen die ik zo in het dagelijks gebruik zie gebeuren,
- De navigatie geeft uit zichzelf snellere alternatieven, maar denkt dat je op de laatste 10 minuten van je rit een uur tijdswinst kan halen (bug, lijkt te rekenen vanaf je vertrekpunt in plaats van actuele positie)
- Diverse instellingen zijn niet sticky. Zo gaat het regeneratieve remmen om de zoveel tijd vanzelf van "strong" naar "standard" bij mij. De rij instelling (eco, comfort, etc.) reset iedere nieuwe rit.
- CarPlay met m'n iPhone start soms niet vanzelf, dan even naar het "Connectivity" menu gaan het het airplay icoontje aantikken.
- Als m'n telefoon unlocked is als ik 'm op de charge pad legt gaat mn wallet open en springt 'ie op de Zeekr digital key en blijft daar op staan (geen auto lock dus). Als de telefoon locked is gaat 'ie gewoon opladen zoals verwacht.
- De airco springt soms spontaan uit "sync" stand tussen links en rechts. Ben nog aan het puzzelen hoe het komt maar lijkt vooral te gebeuren als je 'm keer op MAX zet en daar weer uit haalt.
- Niet echt een bug maar ik ervaar het missen van dashcam functionaliteit echt als een gemis. Als ze iets toevoegen dan please dat.
- Niet echt een bug of iets, maar de telefoon app is nog wat beperkt. Zo kun je wel de achterklep open en dicht doen, maar niet de deuren. En je hebt geen inzicht in de pet mode (geen activeren / deactiveren of inzicht in de status).
- Ik heb opgegeven alle piepjes en geluidjes te willen begrijpen. Er is een instelling om er minder te hebben, dat scheelt. Maar een betere afstandswaarschuwing van het "forward collission system" is nou juist weer wat ik wel zou kunnen waarderen. Meer dan een piepje en een "keep safe distance" in het scherm is het niet. M'n Tesla schreeuwde het uit als ik te dicht op mn voorligger kwam en gaf altijd goede waarschuwingen. Bij een voetganger of fietser een paar keer een goede ingreep van de software gehad. Nog niets van gemerkt dat de 7GT dit überhaupt kan. Dus al een paar keer bijna ergens op gezeten omdat ik zo gewend ben dat m'n auto me wel waarschuwt.
- Pet mode kun je alleen in de auto aanzetten en alleen als je 25% of meer charge hebt. Echt bizarre default. Tesla kun je tot 20% in de auto activeren, in de app tot 10% geloof ik. En op een paar procent ben jij echt een uur in de supermarkt. Hopelijk passen ze dat aan.
- Strong regeneratief remmen vind ik nog vrij slap, ik moet continue zelf bij remmen.
Zoals iemand tegen me zei, zijn die punten nou echt show stoppers? Of gewoon "inconveniences". Voor mij het laatste en die neem ik dan maar op de koop toe :-)
Ja idem. Hij zit telkens in een auto om vervolgens non-stop te mopperen, met in mijn ogen (oren) maar vreemde intonatie en op een toontje alsof hem persoonlijk leed is aangedaan. Kan er eigenlijk maar moeilijk naar kijken.Nedje schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 20:25:
Ik vind die betreffende reviewer sowieso wel vaak vrij zeurderig. Zo had hij ook vrij veel feedback op de Kia EV5 terwijl veel andere reviewers daar nagenoeg unaniem enorm enthousiast over waren.
In maart 2027 komt mijn 7GT, ik heb nog geen ADAS systemen nu dus ik mis het vast ook niet 😂
Wat betreft alle kritiek die hij heeft, is mijn ervaring (opgedaan tijdens een proefrit) heel anders. Vind zijn kritiek dan ook niet helemaal terecht en of iemand gelukkig zal worden in een 7GT zal grotendeels afhangen van de persoonlijke voorkeuren: ik zal bijvoorbeeld de LCC maar sporadisch gebruiken en zet ook in mijn huidige EV de one pedal driving standaard uit. Verder lijkt het mij op sommige punten een kwestie van instellingen (audio) en gewenning (elektrische deuren).
[ Voor 11% gewijzigd door NimmaRoc op 21-07-2026 21:12 ]
Zo, die is echt héél kritisch! Ook verrast op zijn kritiek over het audiosysteem.FREAKJAM schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 18:43:
En de review van InstaAutoVlog ook:
[YouTube: 800km in de Zeekr 7GT | Softwarematig ellendig, maar toch begeerlijk]
Ja, die opmerking over die bestek-lade was ook precies de reden om hierboven te reageren!Tamboerijn schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 21:15:
[...]
Zo, die is echt héél kritisch! Ook verrast op zijn kritiek over het audiosysteem.
Die opmerking over die bestek-lade deed mij beseffen dat deze reviewer echt geen flauw benul heeft waarover hij het heeft (of hij gewoonweg niet in staat is de instellingen goed te zetten, wat je van zo'n 'kenner' denk ik wel mag verwachten). Een andere reviewer uit Noorwegen begrijpt het kennelijk beter en die noemde - als ik mij niet vergis - de audio 'subliem' en zelfs beter dan die van Dynaudio in de Xpeng G9.
[ Voor 10% gewijzigd door NimmaRoc op 21-07-2026 22:05 ]
Het zal ongetwijfeld allemaal niet perfect gewerkt hebben, maar dit strookt totaal niet met mijn twee proefritten.
bij deze is uw EV rijbewijs ingevorderd......NimmaRoc schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 21:06:
[...]
.... en zet ook in mijn huidige EV de one pedal driving standaard uit.
kun je er niet aan wennen of wat is t. want is meest relaxte rijden wat er is als het goed werkt....
Haha, nou het begon vier jaar geleden ermee dat vrouw en kinderen er wagenziek van werden, dus ben gewend gebleven aan oldschool rijden door te anticiperen en te remmen. En dat remmen gaat uiteraard wel grotendeels op de elektromotor, niet op de remschijven. Voor regeneratie maakt het dus weinig uit.Tvdl2000 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 22:11:
[...]
bij deze is uw EV rijbewijs ingevorderd......
kun je er niet aan wennen of wat is t. want is meest relaxte rijden wat er is als het goed werkt....
Mag ik het EV rijbewijs nu terug?
er is legio aan ev's welke als je OPD uit zet hij dan ook niet regeneratief remt. 7gt doet eerst wel de regeneratie aanspreken. dus voor nu is het je vergeven en mag je hem terug hebbenNimmaRoc schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 22:19:
[...]
Haha, nou het begon vier jaar geleden ermee dat vrouw en kinderen er wagenziek van werden, dus ben gewend gebleven aan oldschool rijden door te anticiperen en te remmen. En dat remmen gaat uiteraard wel grotendeels op de elektromotor, niet op de remschijven. Voor regeneratie maakt het dus weinig uit.
Mag ik het EV rijbewijs nu terug?
p.s. maat van me wordt ook meestal beetje wagenziek maar dat is ongeacht wat voor auto en bestuurder.... dus ipv daar mee te kloten laat ik hem gewoon rijden. kun je ook met de vrouw doen.... tenzij je zelf ook wagenziek wordt, dan wordt het lastig.
Fijn, want dat rijbewijs ga ik de komende weken nog hard nodig hebben voor vakantie naar Italië. En rijd zelf overigens te graag (en vaak alleen) om vrouw te laten rijden, en zij rijdt ook zonder one pedal. Met one pedal driving uit of heel laag is er nog maar weinig autoziekte, dus dit werkt prima zo. Gaan zien hoe dat bij de 7GT uitpakt.Tvdl2000 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 22:27:
[...]
er is legio aan ev's welke als je OPD uit zet hij dan ook niet regeneratief remt. 7gt doet eerst wel de regeneratie aanspreken. dus voor nu is het je vergeven en mag je hem terug hebben![]()
p.s. maat van me wordt ook meestal beetje wagenziek maar dat is ongeacht wat voor auto en bestuurder.... dus ipv daar mee te kloten laat ik hem gewoon rijden. kun je ook met de vrouw doen.... tenzij je zelf ook wagenziek wordt, dan wordt het lastig.
Dat weten we overigens begin september: vandaag gehoord dat ik mijn AWD Privilage (zwart) dan in ontvangst mag nemen
[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 21-07-2026 22:55 ]
is everything cool?
De auto rijdt heerlijk en daar gaat het om. Ik kwam uit een A4 Avant uit 2024 en de 7GT is op alle fronten een stuk luxueuzer. Ik had gisteren wel een probleempje met de navigatie. Die leek op 10 FPS te draaien. Na een reset van het systeem (twee zilveren knoppen op het stuur indrukken voor 10 seconden) was het probleem opgelost. Hopelijk blijft het hierbij.
Verder ga ik binnenkort velgen shoppen. Als iemand daar nog advies over heeft, hou ik me van harte aanbevolen.
*Qua, kwa is geen woord 😅Dauphi schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 09:33:
Mijn business edition RWD in tech grey is 10 juli door de leasemaatschappij besteld en gisteren een afspraak gemaakt met Zeekr Zeist voor aflevering op 25 september! Ben heel benieuwd hoe de vlag kwa software er over 2 maanden bij hangt. Ik maak me op dit moment nog niet zo druk.
Ik zou me überhaupt niet druk maken, elke auto van de laatste jaren is niet perfect wat betreft software en heeft wat te verbeteren.
Prima auto en software 💯
Zeekr 7GT Privilege AWD | OS 3.0.1
Ticket heb ik aangemaakt en is in behandelingTsjuni schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 09:44:
Maandag de auto opgehaald in Zeist. De aflevering was niet wat ik gewend ben van bijvoorbeeld Audi of Volvo, maar er was verder niets mis mee.
De auto rijdt heerlijk en daar gaat het om. Ik kwam uit een A4 Avant uit 2024 en de 7GT is op alle fronten een stuk luxueuzer. Ik had gisteren wel een probleempje met de navigatie. Die leek op 10 FPS te draaien. Na een reset van het systeem (twee zilveren knoppen op het stuur indrukken voor 10 seconden) was het probleem opgelost. Hopelijk blijft het hierbij.
Verder ga ik binnenkort velgen shoppen. Als iemand daar nog advies over heeft, hou ik me van harte aanbevolen.
Persoonlijk vond ik de oplevering echt geweldig. Eerst met z'n 10en 1 voor 1 langs een medewerker met een laptop om de auto op naam te zetten en te activeren in de app. En dan met 10 man in een zaaltje een powerpoint over Zeekr en de auto's. Daarna iemand die langs de auto loopt met je, je key instelt. En succes! Allemaal super vriendelijk en hulpvaardig, maar een oplevering met een Powerpoint was nieuw voor me, de tranen liepen over m'n wangen.Nedje schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 09:52:
Uit nieuwsgierigheid, wat was er exact anders aan de aflevering waardoor het niet van hetzelfde niveau was?
Er stonden drie auto's klaar waarvan twee nog met een doek overheen. In eerste instantie werd het doek van de verkeerde auto getrokken. Het kenteken krijg je op voorhand via WhatsApp. Nadat ik het appje liet zien, ging het doek weer over de auto en werd de andere auto onthuld (beide waren precies dezelfde spec).Nedje schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 09:52:
Uit nieuwsgierigheid, wat was er exact anders aan de aflevering waardoor het niet van hetzelfde niveau was?
Verder weinig persoonlijke aandacht. Er was geen tijd voor een bakje koffie. De informatie over de auto was beperkt (en soms onjuist).
Kan je de auto deze instelling laten onthouden? Elke keer als ik wegrijd moet ik opnieuw de grootlichtassistent inschakelen. Net zoals de stoelverwarming. Die onthoudt de laatste instelling niet.Ian_ schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 08:12:
Bijna elke tunnel die ik overdag al inrijdt werkt de grootlicht assistent en ik zie het ook op de muren. In de avond doet het ook zijn werk.
Stoelverwarming op auto zetten dat onthoudt de auto, grootlicht moet je opnieuw aanzetten elke keerTsjuni schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:08:
[...]
Kan je de auto deze instelling laten onthouden? Elke keer als ik wegrijd moet ik opnieuw de grootlichtassistent inschakelen. Net zoals de stoelverwarming. Die onthoudt de laatste instelling niet.
Leipe cijfers voor de long range of core is dit?Nondejuu84 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:11:
Gister tot 95% opgeladen, want wilde even testen wat hij in de praktijk haalt alvorens ik naar Corsica rij.
Niet slecht lijkt me.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Net getest, met stoelverwarming op auto gaat de auto zelf voorspellen wat je wil. Kies ik toch om de stoelverwarming hoger of lager te zetten springt hij weer van auto af.Ian_ schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:53:
[...]
Stoelverwarming op auto zetten dat onthoudt de auto, grootlicht moet je opnieuw aanzetten elke keer
KloptTsjuni schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 12:58:
[...]
Net getest, met stoelverwarming op auto gaat de auto zelf voorspellen wat je wil. Kies ik toch om de stoelverwarming hoger of lager te zetten springt hij weer van auto af.
Yep LRIan_ schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:53:
[...]
Leipe cijfers voor de long range of core is dit?
Ik zit als ik een beetje oplet met rijden op de 17.2 kWh/100 km in de P.
Doet dit een reset of een herstart?Tsjuni schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 09:44:
Na een reset van het systeem (twee zilveren knoppen op het stuur indrukken voor 10 seconden) was het probleem opgelost.
Volgens de handleiding is het een herstart van het bestuurders- en middendisplay.
Tsjuni schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:20:
[...]
Volgens de handleiding is het een herstart van het bestuurders- en middendisplay.
- 2 Zilveren knoppen of het stuurwiel = systeem herstart
- SOS knop 10 seconden = netwerk herstart
- Kofferbak knop 5 seconden = 24v herstart
Dat was ik! Net opgehaald en even testen op de oprit! Nu spelen met de instellingen.Fallout schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:10:
Ik zag tussendemiddag een witte BE of LR de A12 opschieten bij Driebergen. Wat een mooi apparaat is het toch!
Ik wil voorkomen dat ik carplay ga gebruiken, maar heb begrepen tijdens de instructie net, dat ik om apps (als spotify) te installeren, wel het betaalde pakket nodig heb? Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
Je kan de apps wel installeren zonder het betaalde pakket, alleen heb je dan een hotspot nodig van je telefoon om er gebruik van te maken.Mpaj schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:41:
[...]
Dat was ik! Net opgehaald en even testen op de oprit! Nu spelen met de instellingen.
Ik wil voorkomen dat ik carplay ga gebruiken, maar heb begrepen tijdens de instructie net, dat ik om apps (als spotify) te installeren, wel het betaalde pakket nodig heb? Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
Je dient het certificaat te accepteren in de app, terwijl deze is verbonden met de auto. Dus als je in de auto zit. Dit staat helemaal onderaan, in het Service-deel. Dan heb je 12 maanden het Premium-pakket, daarna pas betaald (dien je tzt pas aan te schaffen). (lukt mij even niet screenshot toe te voegen)Mpaj schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:41:
[...]
Dat was ik! Net opgehaald en even testen op de oprit! Nu spelen met de instellingen.
Vervolgens kun je na acceptatie van het certificaat, via de Zeekr Store in de auto het Entertainment pakket installeren.
Spotify kun je vervolgens syncen met je bestaande Spotify account
Ik vond dit trouwens niet goed (helemaal niet) uitgelegd. En in de survey rondom de aflevering kun je dat niet aangeven, want daarin kun je niet eens de 7GT selecteren, alleen de 001, X en 7X 😆
[ Voor 10% gewijzigd door PeeGee73 op 22-07-2026 22:38 ]
Vanavond maar weer proberen.
heb je dan ook het premium pakket genomen, of alleen de verificatie (die via Vodafone loopt)?
nu in de Zeekr Entertainment app wel linkjes naar “free live sports” YouTube filmpjes, waarvandaan je verder in YouTube kunt zoeken. Maar nog geen YouTube browser, Disney, Amazon of andere streaming diensten.
ik kan overigens ook nergens vinden dat ik 12 maanden gratis zou moeten krijgen?
[ Voor 14% gewijzigd door Mpaj op 22-07-2026 20:44 ]
Heb ik ook al gehad, volgens mij gebeurd het als je flink op het gas gaat net nadat een andere wagen voor je langs is gereden.Tsjuni schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 16:50:
Net wat bijzonders meegemaakt bij het invoegen vanuit stilstand. Ik ging redelijk vlot op het gas en er gebeurde niets. De auto rolde een klein stukje naar voren maar accelereerde niet. Op het display kwam te staan dat ik het gaspedaal volledig los moest laten (omhoog moest laten komen). Een seconde later ging de melding weg en kon ik verder rijden.
Alleen die verificatie.Mpaj schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 18:26:
Gedaan! Het entertainment pakket blijft alleen maar laden en laden. Totdat het pakket vastloopt.
Vanavond maar weer proberen.
heb je dan ook het premium pakket genomen, of alleen de verificatie (die via Vodafone loopt)?
Ik zag je opmerking over de 12 maanden. Collega heeft een 7X en daar was dat het geval. Ik zal ff eea checken!
Je hebt gelijk, die Premium Connect is inderdaad betaald. Connected Services standaard maar zeer beperkt. Ik heb net Premium aangeschaft, eens kijken wat het brengt! Ik zal een update geven.Mpaj schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:12:
Top! Dat is gelukt. Spotify had ik overigens vanmiddag ook al aan de praat gekregen.
nu in de Zeekr Entertainment app wel linkjes naar “free live sports” YouTube filmpjes, waarvandaan je verder in YouTube kunt zoeken. Maar nog geen YouTube browser, Disney, Amazon of andere streaming diensten.edit:
ik kan overigens ook nergens vinden dat ik 12 maanden gratis zou moeten krijgen?
[ Voor 3% gewijzigd door PeeGee73 op 22-07-2026 22:37 ]
Hi @Ian_ , hoe heb je Disney aan de praat gekregen?Ian_ schreef op maandag 13 juli 2026 @ 09:29:
[...]
Als je goed leest, dit is al live bij de Zeekr 7GT en het werkt echt minimaal...
[…]
Momenteel heb je:
- Disney+
- YouTube
[…]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
YouTube lukt mij alleen via de entertainment app, dan een filmpje starten en dan op het YouTube logo drukken. Is geen directe app ook van?
Geely heeft een samenwerking opgezet met 3SS-suite https://www.3ss.tv/news/geely-tech-eu-and-3ss-launch-next-generation-in-car-entertainment-hub-for-zeekr-across-europeMpaj schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 23:03:
[...]
Hi @Ian_ , hoe heb je Disney aan de praat gekregen?
YouTube lukt mij alleen via de entertainment app, dan een filmpje starten en dan op het YouTube logo drukken. Is geen directe app ook van?
Het is een in-app programma die is omgezet naar 'Zeekr' entertainment en daar kan je op alle apps inloggen die momenteel beschikbaar zijn.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Ik vermoed een proefrit. Zeekr organiseert proefritten op donderdag t/m zaterdag vanaf het Evoluon in Eindhoven en dat is vlakbij de Hurk. Als je zelf een keer wilt rijden zou ik zeker adviseren dat te doen. Je krijgt een paar minuten uitleg en nadat je je spiegels etc hebt afgesteld krijg je de auto een uur mee. Ik heb de route gepakt richting Boxtel en daar in het centrum ook wat drempels etc meegepakt om de auto uitvoerig te testen.pjotreke schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:15:
Vanmorgen voor het eerst een 7GT in het wild gezien op De Hurk in Eindhoven. Iemand van hier toevallig? Ik zat in de rode Smart #5 voor je.
is everything cool?
Ik heb afgelopen zaterdag een proefrit gehad in Eindhoven. t/m half augustus staan ze bij het Evoluon t.b.v. proefritten.pjotreke schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:15:
Vanmorgen voor het eerst een 7GT in het wild gezien op De Hurk in Eindhoven. Iemand van hier toevallig? Ik zat in de rode Smart #5 voor je.
Hoe laat? Misschien heb ik je dan wel gezien haha. Ik had een proefrit van 11:00 tot 12:00 in de zwarte LR.Pipita schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 11:09:
[...]
Ik heb afgelopen zaterdag een proefrit gehad in Eindhoven. t/m half augustus staan ze bij het Evoluon t.b.v. proefritten.
is everything cool?
Ik was vanmorgen met mijn witte LR in LR, bij het ziekenhuis in de buurt?Wicked-Game schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:46:
Hier een 7GT Privilege in Leidsche Rijn (Utrecht) gespot. Kleur was wit. In het echt wel een echt mooie auto, het is dat ik veel meer ruimte nodig heb op het moment. Maar Zeekr heeft naar mijn mening hier wel een mooie auto neergezet.
Dank. Is dat dan alleen met het premium abonnement? Ik heb namelijk wel verbinding, maar geen YouTube of Disney dat ik er verder kan openen…Ian_ schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 08:46:
[...]
Geely heeft een samenwerking opgezet met 3SS-suite https://www.3ss.tv/news/geely-tech-eu-and-3ss-launch-next-generation-in-car-entertainment-hub-for-zeekr-across-europe
Het is een in-app programma die is omgezet naar 'Zeekr' entertainment en daar kan je op alle apps inloggen die momenteel beschikbaar zijn.
Het was vanaf LR/Vleuten richting de Zuilense Ring op de Haarrijnse RadingMpaj schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 11:54:
[...]
Ik was vanmorgen met mijn witte LR in LR, bij het ziekenhuis in de buurt?
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Hi Pjotreke, that was me!pjotreke schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:15:
Maybe in the manual?JP2 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 13:50:
Vraag: Is er een hand-/softwarematige manier voor het openen van de actieve gril shutters aan de voorkant van de auto?
Ik wil de auto in PPF laten zetten en dan is het wellicht handig dat deze kunnen worden geopend tijdens het aanbrengen. Dank alvast!
Grappig dat klopt, kwamen van de Nettorama en ineens zag ik het in mijn binnenspiegel. Vorige week was ik bij de Philips fruittuin en daar stond een 7X waar ik hem naast gezet heb. 3 verschillende auto’s maar toch allemaal 646 PK.JP2 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 13:42:
[...]
Hi Pjotreke, that was me!Rond kwart over 7 zag ik idd een rode Smart #5 voor me op de Hurksestraat. Sinds 2 wkn trotse eigenaar van een Crystal White Privilege. Ik denk in de regio Eindhoven 1 van de eerste?
Helaas, de Zeekr optie is vorig jaar in Oisterwijk bij de on tour verloren gegaan toen ik ondanks een bevestiging per e-mail niet in het systeem stond en niet kon proefrijden. Nu zit ik nog bijna 4 jaar in een #5 Brabus en dat is ook geen straf.FREAKJAM schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:54:
[...]
Ik vermoed een proefrit. Zeekr organiseert proefritten op donderdag t/m zaterdag vanaf het Evoluon in Eindhoven en dat is vlakbij de Hurk. Als je zelf een keer wilt rijden zou ik zeker adviseren dat te doen. Je krijgt een paar minuten uitleg en nadat je je spiegels etc hebt afgesteld krijg je de auto een uur mee. Ik heb de route gepakt richting Boxtel en daar in het centrum ook wat drempels etc meegepakt om de auto uitvoerig te testen.
oei..... maar 1 uurtjeFREAKJAM schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:54:
[...]
Ik vermoed een proefrit. Zeekr organiseert proefritten op donderdag t/m zaterdag vanaf het Evoluon in Eindhoven en dat is vlakbij de Hurk. Als je zelf een keer wilt rijden zou ik zeker adviseren dat te doen. Je krijgt een paar minuten uitleg en nadat je je spiegels etc hebt afgesteld krijg je de auto een uur mee. Ik heb de route gepakt richting Boxtel en daar in het centrum ook wat drempels etc meegepakt om de auto uitvoerig te testen.
Dus echt goed kunnen testen .
En iets vroeger terug gekomen om hem ineens te bestellen .
top wagen , was al lang verliefd op deze bolide
Nope en ook ChatGPT geeft geen bevredigend antwoord. Dus ik dacht ik vraag het aan de ervaringsdeskundigen in dit forum of zij een loophole weten...
En welke variant en kleur is het geworden?gunshooter schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:26:
[...]
oei..... maar 1 uurtjebij Zeekr Antwerpen mocht ik hem ( 7gt privilege) van 12.30u gebruiken tot 17u.... verkoper zei ::: als je maar terug bent voor ik naar huis ga
![]()
Dus echt goed kunnen testen .
En iets vroeger terug gekomen om hem ineens te bestellen .
top wagen , was al lang verliefd op deze bolide
Ik ben persoonlijk nog heel erg aan het twijfelen tussen de G6 en 7GT. Twee totaal verschillende auto's natuurlijk en zit ook nog eens vast een leasebudget. De G6 valt vermoedelijk binnen budget, maar de 7GT Long range moet ik eigen bijdrage leveren en dan is nog de vraag of ik dat ga redden.
Keuzes, keuzes.
is everything cool?
Glacier Silver ..... half augustus komt hij binnen in Belgie ....FREAKJAM schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:34:
[...]
En welke variant en kleur is het geworden?
Ik ben persoonlijk nog heel erg aan het twijfelen tussen de G6 en 7GT. Twee totaal verschillende auto's natuurlijk en zit ook nog eens vast een leasebudget. De G6 valt vermoedelijk binnen budget, maar de 7GT Long range moet ik eigen bijdrage leveren en dan is nog de vraag of ik dat ga redden.
Keuzes, keuzes.
Business edition is zeer gunstig geprijsd…FREAKJAM schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:34:
[...]
En welke variant en kleur is het geworden?
Keuzes, keuzes.
Ik mag de mijne op 11 augustus ophalen en kom veel in de regio Eindhoven (Ons kantoor zit in Valkenswaard) . Dat wordt een Long Range in Crystal White.JP2 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 13:42:
[...]
Hi Pjotreke, that was me!Rond kwart over 7 zag ik idd een rode Smart #5 voor me op de Hurksestraat. Sinds 2 wkn trotse eigenaar van een Crystal White Privilege. Ik denk in de regio Eindhoven 1 van de eerste?
Oja, onze general manager heeft een zwarte 7x Privilege, wellicht dat je die gezien hebt?
Hij woont in Valkenswaard maar komt ook echt met enige regelmaat in het eindhovense.
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Dan ga ik goed om mij heen kijken de komende tijd gezien ik ook in Valkenswaard woonRoger Beurskens schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:51:
[...]
Ik mag de mijne op 11 augustus ophalen en kom veel in de regio Eindhoven (Ons kantoor zit in Valkenswaard) . Dat wordt een Long Range in Crystal White.
Oja, onze general manager heeft een zwarte 7x Privilege, wellicht dat je die gezien hebt?
Hij woont in Valkenswaard maar komt ook echt met enige regelmaat in het eindhovense.
Ik denk trouwens dat je GM een oud collega van mij is nu je het zegt.
[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 23-07-2026 15:00 ]
is everything cool?
nou, sterker nog, ik had even op je linkedin gekeken.. officieel gezien ben je ook een oud collega van mijFREAKJAM schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:57:
[...]
Dan ga ik goed om mij heen kijken de komende tijd gezien ik ook in Valkenswaard woonMisschien binnenkort een theekransje haha.
Ik denk trouwens dat je GM een oud collega van mij is nu je het zegt.(iets met apen en vier IP-adressen).
[ Voor 6% gewijzigd door Roger Beurskens op 23-07-2026 15:56 ]
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
[ Voor 97% gewijzigd door pjotreke op 23-07-2026 16:18 ]
Dat is zeker niet slecht! Ik ben er ook zeer over te spreken. Ook LRNondejuu84 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:11:
Gister tot 95% opgeladen, want wilde even testen wat hij in de praktijk haalt alvorens ik naar Corsica rij.
Niet slecht lijkt me.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vic_28 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 17:42:
[...]
Dat is zeker niet slecht! Ik ben er ook zeer over te spreken. Ook LR[Afbeelding]
Wat zijn jullie settings en dan haal je 640 km op een volle charge?
Driving (Zeekr 7GT Privilege)
- Drive: ECO
- Steering: Standard
- Dampening: Comfort
- Suspension: Low
Airconditioning
- Mode: AUTO / ECO
- Fan speed: 2
- Temperature: +19.5C
- Circulation: AUTO
Tyres
- Pressure: 2.7 BAR
Speed
- Average: 80km/h
- Adjusted: +5km/h or +10km/h
Consumption and charge
- Average all time: 18.2 kWh/100 km*
- Average last charge: 17.5 kWh/100 km
- Dynamic range: 512 km
[ Voor 47% gewijzigd door Ian_ op 23-07-2026 18:45 ]
Die snap ik ook niet zo goed. Ik zit met een LR op gemiddeld 18.1 op 100km. Zelfs op een trip door frankrijk 24/100 angeraakt over 300km.Ian_ schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 18:16:
[...]
Wat zijn jullie settings en dan haal je 640 km op een volle charge?
Ik zit met de P op 18.2 kWh / 100 km over 3.000 km. Gemiddeld overal 5 tot 10 km/h dan het bord aangeeft. Airco op 2/5 eco / auto / 19/20 graden.
Deel je stats even 🙌🏻N-ickel schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 18:34:
[...]
Die snap ik ook niet zo goed. Ik zit met een LR op gemiddeld 18.1 op 100km. Zelfs op een trip door frankrijk 24/100 angeraakt over 300km.
Vergeet de 20 inch niet en de Pilot Sport die niet zuinig zijn, vooralsnog zie ik wel een best groot verschil in verbruik tot nu toe.menno76 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 20:18:
Volgens mij rijdt de privilege in eco stand en/of als je je gaspedaal met rust laat vrijwel net zo zuinig als de long range gezien je 1 van de 2 motoren nauwelijks belast en dan alleen nog het wat zwaardere gewicht telt.
Standaard modus, enkel stuur op de sportstand.Ian_ schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 18:16:
[...]
Wat zijn jullie settings en dan haal je 640 km op een volle charge?Driving (Zeekr 7GT Privilege)
- Drive: ECO
- Steering: Standard
- Dampening: Comfort
- Suspension: Low
Airconditioning
- Mode: AUTO / ECO
- Fan speed: 2
- Temperature: +19.5C
- Circulation: AUTO
Tyres
- Pressure: 2.7 BAR
Speed
- Average: 80km/h
- Adjusted: +5km/h or +10km/h
Consumption and charge
*Hier zitten ook de mooie full power stukken tussen met de privilege.
- Average all time: 18.2 kWh/100 km*
- Average last charge: 17.5 kWh/100 km
- Dynamic range: 512 km
Sterk regeneratief remmen. Alle hulpsystemen uit. Airco uit, want die heb ik in de ochtend en middag niet nodig. Ik reed in mijn vorige auto's ook bijna nooit met de airco aan. Vaak heb ik die simpelweg niet nodig. Volgende week met het warme weer misschien wel. Verder goed anticiperen op het verkeer, vroegtijdig van het gas en dan vooral de auto laten uitrollen. Niet al te vlot willen optrekken, maar vooral beheerst met de rechtervoet omgaan. Op de snelweg 104 op de ACC, af en toe gewoon inhalen.
Met deze auto is het gewoon lekker relaxed rijden voor mij. Heel af en toe de sportstand aan en dan een keertje doortrekken, maar veelal gewoon lekker normaal rijden. Heb de eco-modus dus niet aanstaan
Climate control aan vind ik wel erg fijn. De long range en core hebben welke velgen en banden?Vic_28 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 21:36:
[...]
Standaard modus, enkel stuur op de sportstand.
Sterk regeneratief remmen. Alle hulpsystemen uit. Airco uit, want die heb ik in de ochtend en middag niet nodig. Ik reed in mijn vorige auto's ook bijna nooit met de airco aan. Vaak heb ik die simpelweg niet nodig. Volgende week met het warme weer misschien wel. Verder goed anticiperen op het verkeer, vroegtijdig van het gas en dan vooral de auto laten uitrollen. Niet al te vlot willen optrekken, maar vooral beheerst met de rechtervoet omgaan. Op de snelweg 104 op de ACC, af en toe gewoon inhalen.
Met deze auto is het gewoon lekker relaxed rijden voor mij. Heel af en toe de sportstand aan en dan een keertje doortrekken, maar veelal gewoon lekker normaal rijden. Heb de eco-modus dus niet aanstaan
19-inch multispaaks lichtmetalen velgen en 255/45-banden van MichelinIan_ schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 21:49:
[...]
Climate control aan vind ik wel erg fijn. De long range en core hebben welke velgen en banden?
Gemiddeld verbruik van 18.1kWh/100km met een relatief zware voet en wat stukjes doortrappen om te kijken wat erin zit. Gemiddelde snelheid 66,5km/h.
Ik rijd ook rond omgeving Eindhoven. Ik heb nog geen andere in het wil gespot.JP2 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 13:42:
[...]
Vandaag zat er op de A67 een groene 7X achter mij. Mooie kleur en zal op de 7GT ook een goede combinatie zijn.
Ik denk dat dit een teken is van GodRoger Beurskens schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 14:51:
[...]
Ik mag de mijne op 11 augustus ophalen en kom veel in de regio Eindhoven (Ons kantoor zit in Valkenswaard) . Dat wordt een Long Range in Crystal White.
is everything cool?
Wat mij opvalt:
- Binnenkant is netjes afgewerkt.
- Stoelen vond ik zelf erg prettig.
- Geluidssysteem, veel bas maar dat is geen nadeel voor mij.
- Looks - Gewoon in het echt een hele toffe auto ook om te zien.
- Wegligging algeheel in bochten was goed.
- ACC remde wel enorm af in iedere bocht terwijl dit nergens voor nodig was.
- In vergelijking met de PS2 en PS4 voelt de 7GT wat ''zenuwachtig" op zijn gasresponse en het rustig rijden in een rechte weg. Is dit iets wat andere PS2/PS4 rijders herkennen t.o.v. de 7GT of heb ik gewoon wat opties gemist qua response tijdens de testrit?
[ Voor 32% gewijzigd door Tvdl2000 op 24-07-2026 13:47 ]
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Zeekr 7GT MY26 | Glacier Silver | Privilege Launch Edition + trekhaak |
Ik rij nu de privilege week en auto is zenuwachtiger dan meeste andere vind ik met name in comfortstand deint die nog al met sport wordt het beter maar dan nog niet een auto op rails. Wel heb ik luchtvering dat heeft de LR niet dus kan anders rijden. De ACC is bekend en heefg snel een update nodig valt niet mee te rijden. De auto is super alleen nog niet helemaal af denk 10 updates verder meeste wel opgelost.Kvdv88 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 13:37:
Vandaag in de regio Eindhoven wezen proefrijden met de 7GT LR. Ik rijd nu een Polestar 2 en heb na de 7GT ook de Polestar 4 gereden.
Wat mij opvalt:Wat ik iets minder vond bij de testrit:
- Binnenkant is netjes afgewerkt.
- Stoelen vond ik zelf erg prettig.
- Geluidssysteem, veel bas maar dat is geen nadeel voor mij.
- Looks - Gewoon in het echt een hele toffe auto ook om te zien.
- Wegligging algeheel in bochten was goed.
- ACC remde wel enorm af in iedere bocht terwijl dit nergens voor nodig was.
- In vergelijking met de PS2 en PS4 voelt de 7GT wat ''zenuwachtig" op zijn gasresponse en het rustig rijden in een rechte weg. Is dit iets wat andere PS2/PS4 rijders herkennen t.o.v. de 7GT of heb ik gewoon wat opties gemist qua response tijdens de testrit?
Tot 2025 zat het eerste jaar gratis bij een nieuwe auto, in 2026 is dit door Zeekr aangepast.cornholio24 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:02:
Heb vandaag ook premium connect genomen - nogsteeds vreemd dat de internetverbinding niet standaard bij deze nieuwe auto zit (al is het voor het eerste jaar / paar maanden) - bij mn Polestar 2 was dit wel zo (en heeft me de afgelopen 4 jaar niets gekost)
Ik vindt het alleen nutteloos aangezien een hotspot van je telefoon opzetten hetzelfde resultaat bied. €99 per jaar voor 7GB per maand is veels te duur, daarvan kun je makkelijk een flinke databundel / unlimited databundel nemen op je mobiel.
99? is 150 volgens mijitsme9x schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:29:
[...]
Tot 2025 zat het eerste jaar gratis bij een nieuwe auto, in 2026 is dit door Zeekr aangepast.
Ik vindt het alleen nutteloos aangezien een hotspot van je telefoon opzetten hetzelfde resultaat bied. €99 per jaar voor 7GB per maand is veels te duur, daarvan kun je makkelijk een flinke databundel / unlimited databundel nemen op je mobiel.
Wat bedoelen jullie met zenuwachtig allemaal, ik heb echt geen idee 🤷♂️menno76 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:27:
[...]
Ik rij nu de privilege week en auto is zenuwachtiger dan meeste andere vind ik met name in comfortstand deint die nog al met sport wordt het beter maar dan nog niet een auto op rails. Wel heb ik luchtvering dat heeft de LR niet dus kan anders rijden. De ACC is bekend en heefg snel een update nodig valt niet mee te rijden. De auto is super alleen nog niet helemaal af denk 10 updates verder meeste wel opgelost.
Ik vind de auto deinen zacht geveerd (met sportstand dus minder) en ook is zijn rechtuitstabiliteit minder dan andere autos waar ik in gereden heb. KIA EV6, Polestar/Tesla model 3/BMW. Rijdt prima hoor maar ben niet onder de indruk van wegligging. Geef je de 650 pk op zijn lazer stijgt neus zowat op en voelt alles voor mij vrij zenuwachtig en krijg idee dat de auto niet ontworpen is voor dit extreme vermogen/koppel. Verder heel tevreden maar een BMW m3 rijdt toch echt heel anders maar kost ook dubbele.Ian_ schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:35:
[...]
Wat bedoelen jullie met zenuwachtig allemaal, ik heb echt geen idee 🤷♂️
Gaspedaal response t.o.v. de polestar 2 en het gevoel van 'gewicht' achter het gaspedaal ook. Bij de PS2 heb je veel meer gevoel bij het gaspedaal en wat dit doet qua snelheid, bij de zeekr had ik dit totaal niet. Daar zat geen gewicht achter en had ik geen gevoel bij wat de hoeveelheid indrukken van het pedaal met de snelheid deed.Ian_ schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:35:
[...]
Wat bedoelen jullie met zenuwachtig allemaal, ik heb echt geen idee 🤷♂️
Daarnaast moest ik de auto rechtuit meer corrigeren dan dat ik zou moeten doen met de PS2 en PS4, deze reden gewoon rustiger over de snelweg heen.
:strip_exif()/f/image/vVObMBSxJinuGbrxe1haLMqD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/awpcrnjIeKaRK3rUSNdoGsjP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tUQASntMahoYjmyupUNXQgbh.jpg?f=fotoalbum_large)