De handgrepen gaan naar binnen wanneer de auto op zit staat. Wanneer je de auto unlocked schuiven ze automatisch naar buiten (bij de niet privilege variant).Eddo schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:46:
[...]
Het valt me op dat de handgrepen naar buiten staan... is dat standaard?
Zojuist de bevestiging ontvangen dat ik mijn LR op 14 september mag komen ophalen in Zeist, nog twee maanden wachten dus.
Dit betreft een Long Range, die heeft geen automatische deuren en heeft hendels die naar buiten komenEddo schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:46:
[...]
Zeekr 7GT Privilege AWD | OS 3.0.1
Dat verbruik van 250wh/km met dakkoffer en vouwwagen is best prima.
Met de Model Y met vouwwagen zonder dakkoffer zit ik op de 225 als ik 90 rijd. In België/Frankrijk houd ik 115 aan, dan is het verbruik 260 wh/km ongeveer.
Het liefst zou ik een single motor versie zien met alle opties minus de elektrische deuren en met de golden brick batterij.
Met de Model Y met vouwwagen zonder dakkoffer zit ik op de 225 als ik 90 rijd. In België/Frankrijk houd ik 115 aan, dan is het verbruik 260 wh/km ongeveer.
Het liefst zou ik een single motor versie zien met alle opties minus de elektrische deuren en met de golden brick batterij.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Kogel is door de kerk. Bestelling voor een Business Edition gedaan, initiële offertes vielen wat hoog uit maar na wat tweaken van looptijd en kilometrage kwamen we op een acceptabel bedrag uit.
De LR viel me toch net even te duur uit en de hoeveelheid meerwaarde is (voor mij persoonlijk) wat beperkt, daardoor wat centen in de zak gehouden, nu nog tot begin 2027 wachten 🤣
De LR viel me toch net even te duur uit en de hoeveelheid meerwaarde is (voor mij persoonlijk) wat beperkt, daardoor wat centen in de zak gehouden, nu nog tot begin 2027 wachten 🤣
Ik heb vandaag de Long Range in ontvangst mogen nemen.
Wat een heerlijke wagen. Ik ben er heel blij mee.
Wat een heerlijke wagen. Ik ben er heel blij mee.
Viel mij vandaag op dat bij lease-sites zoals directlease en ayvens de business edition nu ook ineens in het wit te verkrijgen is (Crystal white). Voor de andere kleuren (Tech Grey en Onyx Black) moet je nu ook extra betalen. Volgens mij waren voorheen alleen Tech Grey en Onyx Black te verkrijgen in Nederland; in Belgie kon je wel al de witte verkrijgen bij de business editie.
is everything cool?
Er zaten 3 kids in de auto op het moment van de foto (ja Gerda, met huisdiermodus aan) vandaar dat ik hem van ‘t slot liet.Eddo schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:46:
[...]
Inmiddels aangekomen in Spanje, de auto doet het echt fantastisch én ik ben nog geen andere 7GT of überhaupt een Zeekr tegen gekomen. Ik krijg ook heel veel leuke reacties van passanten 👌
Morgen nog 450 km.
Gekeken naar de Zeekr website kun je in NL nog steeds enkel Onyx Black & Tech Grey krijgen. Bij diverse lease sites kun je inderdaad een witte configureren, maar als Zeekr zelf het niet aanbied zou ik me toch afvragen hoe ze die bestelling gaan plaatsen :-).FREAKJAM schreef op maandag 13 juli 2026 @ 22:15:
Viel mij vandaag op dat bij lease-sites zoals directlease en ayvens de business edition nu ook ineens in het wit te verkrijgen is (Crystal white). Voor de andere kleuren (Tech Grey en Onyx Black) moet je nu ook extra betalen. Volgens mij waren voorheen alleen Tech Grey en Onyx Black te verkrijgen in Nederland; in Belgie kon je wel al de witte verkrijgen bij de business editie.
Overigens zag ik ook op meerdere offertes voor de business edition dat ze 1300 euro rekenen voor de kleur, terwijl die bij de business edition inbegrepen is volgens de Zeekr site.
Mij is in maart verteld dat er wel een dashcam in zit, maar deze niet automatisch filmpjes synchroniseert naar een online map…voors schreef op maandag 13 juli 2026 @ 18:53:
Geen dashcam. Enkel sentry mode, die je elke keer manueel moet aanzetten wil je hem gebruiken.
[ Voor 7% gewijzigd door Mpaj op 13-07-2026 22:54 ]
Voor de liefhebbers van een carmount, ik heb het volgende setje besteld:
https://www.brodit.com/en/product/202011
https://www.brodit.com/en/product/216176 (heb ik al voor op mijn huidige setup, maar kan ik dus eenvoudig overzetten)
https://www.brodit.com/en/product/202011
https://www.brodit.com/en/product/216176 (heb ik al voor op mijn huidige setup, maar kan ik dus eenvoudig overzetten)
Iemand die in augustus de auto geleverd zou moeten krijgen maar nog niet gebeld is? Twee weken geleden gaven ze aan dat ze vorige week zouden beginnen met het inplannen van de leveringen voor augustus. Ik heb tot op heden niks gehoord. Ik zou die van mij eind augustus moeten krijgen.
Waarom denk je dit? Of hoop? De 7X is ook nog steeds niet top qua software. Die is er toch al even.menno76 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 11:00:
[...]
Als perfecte software nu prioriteit is neem maar een tesla zeekr moet nog even jaartje finetunen en dan zit dat vast ook wel goed in elkaar
Omdat ik denk dat zeekr nu nadat ze 4500 7gts verkopen in paar maanden in Europa sneller aan de bak gaat en software gaat finetunen. Kan wel jaar duren hoor maar zal vast en zeker gebeuren. Tesla vond ik gewoon perfect in elkaar zitten vwb software (en audio) alleen oersaaie auto en dan had ik nog de performance.Inspired schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:36:
[...]
Waarom denk je dit? Of hoop? De 7X is ook nog steeds niet top qua software. Die is er toch al even.
Hoezo maken die paar k auto’s hier uit dan? Ze hebben bijna een miljoen auto’s verkocht in 1,5 jaar. In China boeit brakke software niet? Ik hoop het hoor maar de verkopen in NL zullen weinig teweeg brengen. Verder kwestie van smaak. 7GT zeker een mooie auto hoor, alleen een te kleine koffer voor mij.menno76 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:09:
[...]
Omdat ik denk dat zeekr nu nadat ze 4500 7gts verkopen in paar maanden in Europa sneller aan de bak gaat en software gaat finetunen. Kan wel jaar duren hoor maar zal vast en zeker gebeuren. Tesla vond ik gewoon perfect in elkaar zitten vwb software (en audio) alleen oersaaie auto en dan had ik nog de performance.
Denk dat ik 1 van de weinige niet veeleisende klant ben. Ik rij van Nederland naar Italië en m’n werk zonder muziek/geluid, zonder ACC , LCC of hoe je ook al die opties noemt. Enige wat ik wil is een dicht dak, en die heb gevonden gister om erin te zetten.
Heerlijk om geen last te hebben van al die opties die wel of niet werken. Enige reden waarom ik de Zeekr 7GT wilde was het carrosserie & performance, dat is beide in orde op de banden na. Ik ben tevreden, nog een kleine 2 maandjes en dan kunnen we hem ophalen 👍🏻
Heerlijk om geen last te hebben van al die opties die wel of niet werken. Enige reden waarom ik de Zeekr 7GT wilde was het carrosserie & performance, dat is beide in orde op de banden na. Ik ben tevreden, nog een kleine 2 maandjes en dan kunnen we hem ophalen 👍🏻
https://zeekrstats.nl
Wanneer heb je 'm besteld? Ik heb 'm vorige week besteld en de verwachting is medio september.GJBNL schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:50:
Zojuist de bevestiging ontvangen dat ik mijn LR op 14 september mag komen ophalen in Zeist, nog twee maanden wachten dus.
Ik wacht ook nog steeds op een ophaal dag belletje/berichtje. Bij de LM staat verwachte levering week 31, maar lijkt mij niet meer dat deze gehaald gaat worden als ik de overige berichten zo lees dat ze nu bezig zijn met eind augustus/september...Albo1995 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:20:
Iemand die in augustus de auto geleverd zou moeten krijgen maar nog niet gebeld is? Twee weken geleden gaven ze aan dat ze vorige week zouden beginnen met het inplannen van de leveringen voor augustus. Ik heb tot op heden niks gehoord. Ik zou die van mij eind augustus moeten krijgen.
"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing
Hoop echt dat ze dit als eerste fixen in de volgende software. Dat je sentry mode steeds aan moet zetten is echt beroerd, en geen dashcam met zoveel camera's is gewoon een update met nieuwe app die ze moeten pushen ;-)voors schreef op maandag 13 juli 2026 @ 18:53:
Geen dashcam. Enkel sentry mode, die je elke keer manueel moet aanzetten wil je hem gebruiken.
Ik kom ook uit een Model 3 performance en op heel veel punten is de Zeekr echt een betere auto, zeker de afwerking, luxe van het interieur, comfort, snelheid van het laden, etc. Maar qua "software maturity" is Tesla nog wel een hele stap verder. Maar dat vind ik ook wel een beetje de samenvatting van alle reviews - de auto is top, de software heeft nog wat TLC nodig. Maar goed, dat is makkelijker te fixen dan andersom.menno76 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:09:
[...]
Tesla vond ik gewoon perfect in elkaar zitten vwb software (en audio) alleen oersaaie auto en dan had ik nog de performance.
Vraagje! In een aantal reviews komt er naar voren dat de 7GT een 106kWh (?) batterij zou hebben in plaats van de 100 uit de specificaties. Is iemand dat opgevallen, of heeft er iemand die al wat meer kiloteers gereden heeft al wat slim terug gerekend?
Ik heb vandaag 2x autopark functie gebruikt en 1x stond ze flink scheef in zijn vak.
Wat mij ook opviel was dat ze beiden parkeeracties vooruit inparkeerde en niet achteruit. Moet je dat aangeven of bepaalt ze zelf hoe ze wil in parkeren.
(Ja, het is een ze met prima heupen.
)
Wat mij ook opviel was dat ze beiden parkeeracties vooruit inparkeerde en niet achteruit. Moet je dat aangeven of bepaalt ze zelf hoe ze wil in parkeren.
(Ja, het is een ze met prima heupen.
Ik heb vandaag definitief bevestigd gekregen dat ik 24ste Juli mijn LR Crystal white op kan halen (had al wel een afspraak onder voorbehoud staan)
Je kunt in het parkeer icoontje dat verschijnt wanneer je de parkeerfunctie start de voorzijde van het auto icoontje aanwijzen en dan parkeert hij met de neus naar voren. Soms parkeert hij recht en soms enigszins schuin heb ik ook ervaren. Soms neemt hij de bocht krap en triggert hij de nabijheid van de muur sensor dus helemaal vlekkeloos is het nog niet.....
[ Voor 37% gewijzigd door EV angelist op 14-07-2026 18:04 ]
Ik heb hem halverwege mei besteld bij de LM. Rond 20 mei is die definitief besteld bij Zeekr met week 35 als leverdatum.Zeskantmoer schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 16:12:
[...]
Wanneer heb je 'm besteld? Ik heb 'm vorige week besteld en de verwachting is medio september.
Kofferbak zeker niet groot. Voor vakantie zou ik dan wel gewoon dakkoffer erop slingeren maar heb je dagelijks veel meer kofferbakruimte nodig dan beter 7X of ander groter model. We zullen zien ik denk dat software heel snel verbetert want chinezen komen nu rap tempo met kritische europeanen in aanraking en met name daarmee verliezen ze het nu van de Duitsers en Tesla okay en wegligging maar dat is enkel interessant voor de speedy mensen onder ons. Mijn gok eind volgend jaar is 90% van software probleem opgelost. Zelf rijd ik maar 3 jaar in deze auto en als echt drama is overleef ik dat wel en als na 2 jaar en 11 maanden nog steeds hapert en kraakt de software zijn de tesla's en duitsers zeker ver in prijs gezakt want deze (prijzen) slag om de elektrische automarkt is pas net begonnen.....Inspired schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:45:
[...]
Hoezo maken die paar k auto’s hier uit dan? Ze hebben bijna een miljoen auto’s verkocht in 1,5 jaar. In China boeit brakke software niet? Ik hoop het hoor maar de verkopen in NL zullen weinig teweeg brengen. Verder kwestie van smaak. 7GT zeker een mooie auto hoor, alleen een te kleine koffer voor mij.
Ik weet niet of deze al voorbij gekomen was?
YouTube: I suggest 36 software changes for Zeekr 7GT Privilege AWD - Do you a...
YouTube: I suggest 36 software changes for Zeekr 7GT Privilege AWD - Do you a...
als je de auto een "ze" noemt dan parkeer de auto ook als een "ze" zo intuitief is de 7GT!Daklem schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 17:56:
Ik heb vandaag 2x autopark functie gebruikt en 1x stond ze flink scheef in zijn vak.
(Ja, het is een ze met prima heupen.)
Op de site bij Zeekr staat nu de nieuwe brochure online van Juli 2026 (vorige was van juni)
De business is nog ongewijzigd qua uitrusting en lak kleuren.
De long range heeft geen leder/nappa interieur meer standaard, speaker systeem is optioneel en zelfs de multi spoke wielen zijn optioneel (zitten nog wel op de business versie standaard)
Remote parking assist optioneel op alle 3 de modellen
De business is nog ongewijzigd qua uitrusting en lak kleuren.
De long range heeft geen leder/nappa interieur meer standaard, speaker systeem is optioneel en zelfs de multi spoke wielen zijn optioneel (zitten nog wel op de business versie standaard)
Remote parking assist optioneel op alle 3 de modellen
Onder de spiegel zit een interieur camera en er zijn hier al wat tickets over aangemaakt.supernova99 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 17:36:
[...]
Hoop echt dat ze dit als eerste fixen in de volgende software. Dat je sentry mode steeds aan moet zetten is echt beroerd, en geen dashcam met zoveel camera's is gewoon een update met nieuwe app die ze moeten pushen ;-)
Zie hier het bewijs!supernova99 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 17:56:
[...]
Ik kom ook uit een Model 3 performance en op heel veel punten is de Zeekr echt een betere auto, zeker de afwerking, luxe van het interieur, comfort, snelheid van het laden, etc. Maar qua "software maturity" is Tesla nog wel een hele stap verder. Maar dat vind ik ook wel een beetje de samenvatting van alle reviews - de auto is top, de software heeft nog wat TLC nodig. Maar goed, dat is makkelijker te fixen dan andersom.
Vraagje! In een aantal reviews komt er naar voren dat de 7GT een 106kWh (?) batterij zou hebben in plaats van de 100 uit de specificaties. Is iemand dat opgevallen, of heeft er iemand die al wat meer kiloteers gereden heeft al wat slim terug gerekend?
Electra van 9% naar 80% SoC geladen. Dat was 75,38 kWh
75,38 kWh / 0,71 (71% battery) = 106,2 kWh.
Heeft iemand de eacape scene mode al uitgeprobeerd? Zo ja, wat is de ervaring?
Ik heb hem nog niet kunnen vinden in ieder geval 😅Fallout schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 19:42:
Heeft iemand de eacape scene mode al uitgeprobeerd? Zo ja, wat is de ervaring?
- Comfort
- Eco
- Sport
- Snow
- Individual
[ Voor 17% gewijzigd door Ian_ op 14-07-2026 19:55 ]
Het is op alle twee de websites weer teruggedraaid. Vermoedelijk een fout geweest.Nedje schreef op maandag 13 juli 2026 @ 22:24:
[...]
Gekeken naar de Zeekr website kun je in NL nog steeds enkel Onyx Black & Tech Grey krijgen. Bij diverse lease sites kun je inderdaad een witte configureren, maar als Zeekr zelf het niet aanbied zou ik me toch afvragen hoe ze die bestelling gaan plaatsen :-).
Overigens zag ik ook op meerdere offertes voor de business edition dat ze 1300 euro rekenen voor de kleur, terwijl die bij de business edition inbegrepen is volgens de Zeekr site.
is everything cool?
Ik neem aan dat in deze hoeveelheid ook het laadverlies en de stroom zit om de batterij te koelen. Dus ik denk dat die rekensom niet helemaal op gaat. Bjorn Nyland kwam op iets meer dan 100 kWh netto capaciteit. Als je 5% laadverlies afhaalt van jouw rekensom dan kom je aardig in de buurt.Ian_ schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 19:13:
[...]
Zie hier het bewijs!
Electra van 9% naar 80% SoC geladen. Dat was 75,38 kWh
75,38 kWh / 0,71 (71% battery) = 106,2 kWh.
[Afbeelding]
Geeft de auto zelf aan wat er netto in de batterij gegaan is? Dat is dan wel interessant om te bekijken...Ruben. schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:55:
[...]
Ik neem aan dat in deze hoeveelheid ook het laadverlies en de stroom zit om de batterij te koelen. Dus ik denk dat die rekensom niet helemaal op gaat. Bjorn Nyland kwam op iets meer dan 100 kWh netto capaciteit. Als je 5% laadverlies afhaalt van jouw rekensom dan kom je aardig in de buurt.
Dit was gross battery capacity, netto lijkt het 100 kWh ipv 96 kWh wat natuurlijk prima is 😅Ruben. schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:55:
[...]
Ik neem aan dat in deze hoeveelheid ook het laadverlies en de stroom zit om de batterij te koelen. Dus ik denk dat die rekensom niet helemaal op gaat. Bjorn Nyland kwam op iets meer dan 100 kWh netto capaciteit. Als je 5% laadverlies afhaalt van jouw rekensom dan kom je aardig in de buurt.
Wat is jouw gemiddelde kW/h per 100km nu Ian? wat geeft de autoi aan voor actieradius na volladen?Ian_ schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 23:12:
[...]
Dit was gross battery capacity, netto lijkt het 100 kWh ipv 96 kWh wat natuurlijk prima is 😅
Ik mag aankomende maandag mijn 7GT LR ophalen. In de mail die ik vanuit Zeekr heb ontvangen staat dat ze vijf werkdagen voor aflevering het kenteken communiceren. Ik heb hier nog niet over mogen ontvangen. Zijn er meer mensen die het kenteken later/niet door hebben gekregen?
Heel wisselvallig maar gemiddeld zit ik op 18.1 kWh/100 km over 2.500 km.menno76 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:25:
[...]
Wat is jouw gemiddelde kW/h per 100km nu Ian? wat geeft de autoi aan voor actieradius na volladen?
80% is meestal 400 km of net iets erboven. Vanochtend zonder preheating, sentry mode aan stond die op 360 km maar dan blijft die daar heeeeeel lang op staan 😅
Ik lees steeds meer over de sentry mode en daarnaast (in de video van Bjorn) over de USB stick die lagg veroorzaakt.Ian_ schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:22:
[...]
Heel wisselvallig maar gemiddeld zit ik op 18.1 kWh/100 km over 2.500 km.
80% is meestal 400 km of net iets erboven. Vanochtend zonder preheating, sentry mode aan stond die op 360 km maar dan blijft die daar heeeeeel lang op staan 😅
Nu lijkt me de sentry mode in sommige gevallen erg prettig, maar is een extrerne Usb stick (met genoeg snelheid) noodzakelijk voor opslag van de video's of het uit de auto halen van de video's ?
Goedemorgen, ik mag mijn long range volgende week vrijdag ophalen en men gaf gister aan dat ik maandag het kenteken kan verwachten.Tsjuni schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:19:
Ik mag aankomende maandag mijn 7GT LR ophalen. In de mail die ik vanuit Zeekr heb ontvangen staat dat ze vijf werkdagen voor aflevering het kenteken communiceren. Ik heb hier nog niet over mogen ontvangen. Zijn er meer mensen die het kenteken later/niet door hebben gekregen?
8GB interne geheugen speciaal voor Sentry mode dus zou niet weten waarom er een USB stick in zou moeten.Cappiebara013 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:26:
[...]
Ik lees steeds meer over de sentry mode en daarnaast (in de video van Bjorn) over de USB stick die lagg veroorzaakt.
Nu lijkt me de sentry mode in sommige gevallen erg prettig, maar is een extrerne Usb stick (met genoeg snelheid) noodzakelijk voor opslag van de video's of het uit de auto halen van de video's ?
Thanks! waarom 80%? je wil niet naar 100% laden?Ian_ schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:22:
[...]
Heel wisselvallig maar gemiddeld zit ik op 18.1 kWh/100 km over 2.500 km.
Als ik niet een lange trip heb, zet ik hem altijd op 80%. Meer dan genoeg bereik en ik laad veel DC en dan heb ik geen zin om elke keer die schuif terug naar 80% te zettenmenno76 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:40:
[...]
Thanks! waarom 80%? je wil niet naar 100% laden?
100kWh netto is wel echt geweldig en beter dan waar ik op gerekend had trouwens.Ian_ schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:45:
[...]
Als ik niet een lange trip heb, zet ik hem altijd op 80%. Meer dan genoeg bereik en ik laad veel DC en dan heb ik geen zin om elke keer die schuif terug naar 80% te zetten
De 7GT zelf zegt 90% tegen me als recommended. M'n Tesla was altijd boos als ik 80+ instelde. Wat is de Zeekr recommendation voor een 100kWh batterij?
80%supernova99 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:50:
[...]
100kWh netto is wel echt geweldig en beter dan waar ik op gerekend had trouwens.
De 7GT zelf zegt 90% tegen me als recommended. M'n Tesla was altijd boos als ik 80+ instelde. Wat is de Zeekr recommendation voor een 100kWh batterij?
Had uit nieuwsgierigheid eens nagevraagd bij Zeekr Support naar info omtrent YouTube Music app in hun ecosysteem. Had eerlijk gezegd niet veel anders verwacht:
Hello!
Thank you for reaching out.
At the moment, we unfortunately don’t have any confirmed information regarding if or when YouTube Music will be implemented in the ZEEKR app ecosystem. We understand that this is a feature many customers would find valuable, but there is no official timeline to share at this time.
ZEEKR continuously develops and updates its connected services and infotainment features via OTA updates, so new apps and services may be introduced in the future.
kind regard
Jesper
Zeekr Support
Ik mag de mijne morgen ophalen. Afgelopen maandag zelf gebeld om het kenteken en VIN-nummer bevestigd te krijgen zodat ik de verzekering kon regelen.Tsjuni schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:19:
Gister kreeg ik nog een bevestiging per WhatsApp van het delivery team.
Later gistermiddag kreeg ik nog even het bericht dat ik de inruilwaarde van mijn huidige auto even moest overmaken alvorens ik de auto mocht komen ophalen. Dit terwijl hier nooit iets over is aangegeven van tevoren. In de financieringsaanvraag voor het restant staat ook duidelijk "inruil" en niet "eerste betaling" of "aanbetaling". Er is niet door een verkoper tijdens het gesprek, of het delivery team iets aangegeven op een eerder moment. Dit staat ook niet in de algemene voorwaarden. Ohja, en dat mijn auto dan ook 3 dagen voor levering bij Zeekr had moeten staan. Dan zou de externe partij aan wie zij de auto doorleveren mij betalen waarna ik Zeekr zou moeten betalen. Hele vreemde manier van handelen, ook omdat ik dit even 1,5 dag van tevoren gemeld krijg. Ik ben ook nog met ze in conclaaf hierover en ik verwacht dat het wel los loopt. Morgenochtend rij ik daar hopelijk alsnog vrolijk weg met mijn nieuwe auto.
[ Voor 7% gewijzigd door Vic_28 op 15-07-2026 10:11 ]
Okay helder, ik laad gewoon overal tot 100% geen zin met schuifjes heen en weer te gaan en dat de accu dan over 10 jaar wat minder is geloof ik maar dan moeten ze maar default deze accu op max 80 zetten vind ik.Ian_ schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:45:
[...]
Als ik niet een lange trip heb, zet ik hem altijd op 80%. Meer dan genoeg bereik en ik laad veel DC en dan heb ik geen zin om elke keer die schuif terug naar 80% te zetten
Ik ga vandaag mijn LR ophalen en pas afgelopen maandag kenteken gekregen, die ook pas afgelopen vrijdag op Zeekrstats geregistreerd was.Tsjuni schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:19:
[ Voor 3% gewijzigd door seezu op 15-07-2026 11:06 ]
Hij is op 7 mei besteld, Zeekr geeft aan de auto eerder te kunnen leveren maar ivm het contract van mijn huidige leasauto mag hij niet eerder worden geleverd van de leasemaatschappij.Zeskantmoer schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 16:12:
[...]
Wanneer heb je 'm besteld? Ik heb 'm vorige week besteld en de verwachting is medio september.
Ik heb zojuist afgestemd dat ik mijn Privilege op 2 sept mag ophalen!
Hoi allemaal, ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld, maar is de trekhaak zowel bij het uitklappen als inklappen volledig elektrisch bedienbaar, of moet je hem nog handmatig een zetje geven?
Nope, dat klopt niet. Mijn Tesla Model Y heeft 1x hendel voor LCC/autopilot.Ian_ schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 16:13:
[...]
Zowel Tesla, BYD, Xpeng als Zeekr hebben 2x hendel voor LCC.
Zeekr heeft in de opties (menu) een vinkje wat je kunt aanzetten “Simplified LCC” waardoor je maar 1x de hendel hoeft te drukken.
ik haal maandag ook mn LR Onyx Black op. Ook nog geen verdere info ontvangen maar zal wel goed komen als ik dat allemaal lees.Tsjuni schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:19:
Die degradatie doe je geen 10 jaar over. Over 5 jaar al significant, ook met 80% laden.menno76 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 10:16:
[...]
Okay helder, ik laad gewoon overal tot 100% geen zin met schuifjes heen en weer te gaan en dat de accu dan over 10 jaar wat minder is geloof ik maar dan moeten ze maar default deze accu op max 80 zetten vind ik.
Limbids
Hij is volledig electrisch bedienbaar. Wel vanuit de boordcomputer, er is geen knop in de kofferruimte.RobVW schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 11:53:
Hoi allemaal, ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld, maar is de trekhaak zowel bij het uitklappen als inklappen volledig elektrisch bedienbaar, of moet je hem nog handmatig een zetje geven?
Elke bron die ik zie heeft het over 96 netto en 100 bruto. Inclusief Zeekr zelf.supernova99 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:50:
[...]
100kWh netto is wel echt geweldig en beter dan waar ik op gerekend had trouwens.
[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 15-07-2026 14:09 ]
Zojuist via whatsapp m’n kenteken aangevraagd. Een KRB-.. staat wel op rdw maar nog niet op Zeekrstats. Volgens rdw vandaag toegelaten 🥳
Vandaag mijne opgehaald, bevalt fantastisch! Navigatie wordt wel schokkend weergegeven?
Het premium sounds systeem is imo ook beter dan in de 7X.
Ik heb gisterochtend mijn kenteken gekregen en ga de auto vrijdag ophalen, wel via de leasemaatschappij maar ik zie dat het kenteken pas op 13-7 is aangemaakt.Tsjuni schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:19:
Ticket staat open intern (niet in de builders app)N-ickel schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 15:19:
Vandaag mijne opgehaald, bevalt fantastisch! Navigatie wordt wel schokkend weergegeven?
Lol de navigatie schokt, dat is toch onacceptabel? Krijg hier Volvo EX90 vibes van, ook een auto die softwarematig niet af was maar toch werd verkocht.N-ickel schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 15:19:
bij Bjorn werd dit minder toen hij een USB stick uit de eerste USB poort in het middenarmsteun haalde (die ene waar geen Power Delivery bij staat).N-ickel schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 15:19:
Nog steeds niet acceptabel, maar wellicht kan je daar nu mee uit de voeten.
Kleine verschil is wel dat dit een auto is van een 50-60k en niet van dik een ton ;)mrbones92 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:03:
[...]
Lol de navigatie schokt, dat is toch onacceptabel? Krijg hier Volvo EX90 vibes van, ook een auto die softwarematig niet af was maar toch werd verkocht.
Desalniettemin, zou je verwachten dat dit niet voor zou mogen komen.
Oja, had hier ook al ergens gelezen dat het voorkwam als dat je apple carplay gekoppeld had.
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Zo ken ik er ook nog wel een paar, een Twingo van 22k hapert niet ;-). Ik vind het prima als mensen willen fungeren als beta tester maar ik haak daarom af.Roger Beurskens schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:32:
[...]
Kleine verschil is wel dat dit een auto is van een 50-60k en niet van dik een ton ;)
Desalniettemin, zou je verwachten dat dit niet voor zou mogen komen.
Oja, had hier ook al ergens gelezen dat het voorkwam als dat je apple carplay gekoppeld had.
Voor degenen die een core/LR hebben. Hoe is de efficiëntie gemiddeld/op de snelweg?
Nou, dan hoef je helaas geen nieuwe auto meer te kopen binnen 3 a 4 jaar na officiële launch.mrbones92 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:47:
[...]
Zo ken ik er ook nog wel een paar, een Twingo van 22k hapert niet ;-). Ik vind het prima als mensen willen fungeren als beta tester maar ik haak daarom af.
Ik spreek uit ervaring met een Skoda Enyaq van het eerste uur. Wat een drama was dat zeg.
Hardnekkige issues wat lang duurden of nooit opgelst werden zoals hands-on detectie van het stuurwiel issues waardoor je trafficassist gewoon niet correct functioneerd een bleef zeuren dat je je handen aan het stuur moest houden, systeem wat 3 a 4 minuten nodig had na het openen van de auto, vastlopers/freezes/lockups complete uitval van navigatiescherm en display achter het stuur etc etc etc.
Dan laat ons maar zeuren over een stotterende navi of een bestuurders detectie die wat nerveus is en je uit kan zetten. of nog gekker, iets over multimedia streaming wat wel of niet werkt.
Ik ben het helemaal met je eens dat alles perfect zou moeten werken, echter lijkt dit echt niet meer voor te komen omdat men hoe langer hoe meer verwacht van ene auto.
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
AMENRoger Beurskens schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:32:
[...]
Nou, dan hoef je helaas geen nieuwe auto meer te kopen binnen 3 a 4 jaar na officiële launch.
Ik spreek uit ervaring met een Skoda Enyaq van het eerste uur. Wat een drama was dat zeg.
Hardnekkige issues wat lang duurden of nooit opgelst werden zoals hands-on detectie van het stuurwiel issues waardoor je trafficassist gewoon niet correct functioneerd een bleef zeuren dat je je handen aan het stuur moest houden, systeem wat 3 a 4 minuten nodig had na het openen van de auto, vastlopers/freezes/lockups complete uitval van navigatiescherm en display achter het stuur etc etc etc.
Dan laat ons maar zeuren over een stotterende navi of een bestuurders detectie die wat nerveus is en je uit kan zetten. of nog gekker, iets over multimedia streaming wat wel of niet werkt.
Ik ben het helemaal met je eens dat alles perfect zou moeten werken, echter lijkt dit echt niet meer voor te komen omdat men hoe langer hoe meer verwacht van ene auto.
Uurtje geleden kenteken ontvangen via Whatsapp!PeeGee73 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 12:27:
[...]
ik haal maandag ook mn LR Onyx Black op. Ook nog geen verdere info ontvangen maar zal wel goed komen als ik dat allemaal lees.
Is het wit of toch glacier silver? Blijft moeilijk te zien, erg mooi! Persoonlijk vind ik de raamstijlen in lak kleur mooier dan zwart. Nog 9 dagen wachten dan ben ik aan de beurt.Mpaj schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 18:43:
Net even spieken in Zeist, staan een witte LR en Privelege klaar. Net gekeken, verschil is te zien in zwarte daklijsten van de Privelege.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vandaag 17,5 kWh/100 km gehaald op een rit van 200km. Airco op 21 graden, de auto in sport stand en ik ben eigenlijk enkel op de linkerbaan te vinden. Daarnaast ook diverse keren tussensprints gehad.Mesmerize schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:30:
Voor degenen die een core/LR hebben. Hoe is de efficiëntie gemiddeld/op de snelweg?
En aan de velgen is het heel makkelijk te zien.Mpaj schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 18:43:
Net even spieken in Zeist, staan een witte LR en Privelege klaar. Net gekeken, verschil is te zien in zwarte daklijsten van de Privelege.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb even snel in mijn middenarmsteun gekeken vanmiddag, maar volgens mij zat daar geen stick?Nedje schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:06:
[...]
bij Bjorn werd dit minder toen hij een USB stick uit de eerste USB poort in het middenarmsteun haalde (die ene waar geen Power Delivery bij staat).
Nog steeds niet acceptabel, maar wellicht kan je daar nu mee uit de voeten.
Maar ik rij eigenlijk sowieso enkel op Waze via Carplay
Koppel je carplay eens los..N-ickel schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:45:
[...]
Ik heb even snel in mijn middenarmsteun gekeken vanmiddag, maar volgens mij zat daar geen stick?
En de handgrepen van de deur. Maar wist niet de de spiegels en lijsten ook in kleur waren bij de LR.Ian_ schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:45:
[...]
En aan de velgen is het heel makkelijk te zien.
Vind beide wel wat hebben!
Al het toch een Glacier Silver P is is het wel misschien de mijneRm1983 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:10:
[...]
Is het wit of toch glacier silver? Blijft moeilijk te zien, erg mooi! Persoonlijk vind ik de raamstijlen in lak kleur mooier dan zwart. Nog 9 dagen wachten dan ben ik aan de beurt.
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Zeekr 7GT MY26 | Glacier Silver | Privilege Launch Edition + trekhaak |
zorgen dat je carplay niet verbonden is. Ben niet genoeg iPhone kenner om te weten hoe je dat makkelijkste doet, maar gok dat als je wifi uitschakelt hij alleen via BT verbind en geen carplay ( zo werkt het bij Android iig)N-ickel schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:12:
[...]
Bedoel je daarmee de telefoon niet connecten of helemaal vergeten oid?
Er was iemand die hetzelfde had tijdens een proefrit namelijk.
Loskoppelen van het carplay gedeelte zorgde dat de navi weer vloeiend werkte.
Wellicht wel iets om bij Zeekr te malden mocht dat nog niet gedaan zijn.
Aan de schaduwwerking te zien vermoed ik Glacier Silver.
Veel plezier morgen @cornholio24 en deel de uitslag met ons 😎
Veel plezier morgen @cornholio24 en deel de uitslag met ons 😎
Lijkt me inderdaad geen echte witte.cornholio24 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:13:
[...]
Al het toch een Glacier Silver P is is het wel misschien de mijnemorgenochtend ga ik hem ophalen
Daarvan zijn er nog steeds met 15 van op kenteken volgens Zeekrstats.
Dan zou het wel apart zijn als er een crystal white P en LR langs mekaar staan nu.
De Glacier Silver staat als grijs op kenteken
Als ik een gokje moest wagen denk ik ook Glacier Silver! Wit is echt witRoger Beurskens schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:21:
[...]
Lijkt me inderdaad geen echte witte.
Daarvan zijn er nog steeds met 15 van op kenteken volgens Zeekrstats.
Dan zou het wel apart zijn als er een crystal white P en LR langs mekaar staan nu.
De Glacier Silver staat als grijs op kenteken
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Zeekr 7GT MY26 | Glacier Silver | Privilege Launch Edition + trekhaak |
Nou deze middag het kenteken ontvangen.
Aankomende maandag is het zover en ga ik voor het eerst elektrisch rijden!
Ik heb 'm 9 juli besteld. Toen zeiden ze levering eind augustus (wat ik al erg snel vond). Bij proefrijden zeiden ze september en nu zeggen ze oktober. Ik weet hoe het werkt met levertijden en klantverwachtingen. Ik verwacht dat het nog wel later zal worden. Bij veel opdrachten schuiven levertijden vanzelfsprekend op.Albo1995 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 18:11:
[...]
Ik heb hem halverwege mei besteld bij de LM. Rond 20 mei is die definitief besteld bij Zeekr met week 35 als leverdatum.
Leuk om te zien! Die rechter is de mijne denk ik. 10:00 ophalen. LR Glacier SilverMpaj schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 18:43:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
veel plezier samen met @cornholio24 . lijkt wel bijna een date zoVic_28 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 23:35:
[...]
Leuk om te zien! Die rechter is de mijne denk ik. 10:00 ophalen. LR Glacier Silver
Twingo leuke auto hoor die krijg je bijna gratis tegenwoordig, zeker doenmrbones92 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:47:
[...]
Zo ken ik er ook nog wel een paar, een Twingo van 22k hapert niet ;-). Ik vind het prima als mensen willen fungeren als beta tester maar ik haak daarom af.
Have fun!Tsjuni schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:25:
Nou deze middag het kenteken ontvangen.
9 van 10 mensen die ik ken gebruiken helemaal niet de auto navi, maar google maps/waze/apple etc. Heb je meteen flitsinfo. enige nadeel is dat de auto dan niet voorvervarmd als je naar snellader navigeert al kom ik daar persoonlijk zeldenN-ickel schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:45:
[...]
Ik heb even snel in mijn middenarmsteun gekeken vanmiddag, maar volgens mij zat daar geen stick?
Verschil is klein, nog los van feit dat ik auto na 3 jaar lease weer inlever. Zal zeker de waarde van deze auto minimaal veranderen en die paar km merkt de volgende rijder ook vast nagenoeg niet. Hier wat chatgpt info:Limbids schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 12:31:
[...]
Die degradatie doe je geen 10 jaar over. Over 5 jaar al significant, ook met 80% laden.
Als je de Zeekr 7GT Privilege (100 kWh NMC-accu) slechts ongeveer 2 keer per week tot 100% oplaadt, is het verschil met een laadlimiet van 80% een stuk kleiner dan wanneer je dat dagelijks doet.
Een realistische inschatting na 5 jaar is:
| Laadstrategie | Verwachte accucapaciteit na 5 jaar |
|---|---|
| Meestal laden tot 80% | 94–97% |
| 2× per week laden tot 100%, daarna normaal gebruiken | 92–96% |
In de praktijk betekent dat:
- Bij 80% laden houd je bijvoorbeeld nog ongeveer 95 kWh over.
- Bij 2× per week naar 100% houd je misschien 93–94 kWh over.
De belangrijkste factor
Het is niet zozeer hoe vaak je 100% aantikt, maar hoe lang de accu op 100% blijft staan.- Goed: 's Nachts laden tot 100% en de volgende ochtend vertrekken.
- Minder goed: op vrijdag naar 100% laden en de auto vervolgens het hele weekend met een volle accu laten staan.
Ik heb dit “probleem” ook. De inruil gaat via een partner (Emil Frey) die de inkoop doet; Zeekr neemt de auto namelijk niet zelf over. Dus aan de ene kant snap ik wel dat de inruil niet wordt verrekend.Vic_28 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 10:07:
[...]
Ik mag de mijne morgen ophalen. Afgelopen maandag zelf gebeld om het kenteken en VIN-nummer bevestigd te krijgen zodat ik de verzekering kon regelen.
Gister kreeg ik nog een bevestiging per WhatsApp van het delivery team.
Later gistermiddag kreeg ik nog even het bericht dat ik de inruilwaarde van mijn huidige auto even moest overmaken alvorens ik de auto mocht komen ophalen. Dit terwijl hier nooit iets over is aangegeven van tevoren. In de financieringsaanvraag voor het restant staat ook duidelijk "inruil" en niet "eerste betaling" of "aanbetaling". Er is niet door een verkoper tijdens het gesprek, of het delivery team iets aangegeven op een eerder moment. Dit staat ook niet in de algemene voorwaarden. Ohja, en dat mijn auto dan ook 3 dagen voor levering bij Zeekr had moeten staan. Dan zou de externe partij aan wie zij de auto doorleveren mij betalen waarna ik Zeekr zou moeten betalen. Hele vreemde manier van handelen, ook omdat ik dit even 1,5 dag van tevoren gemeld krijg. Ik ben ook nog met ze in conclaaf hierover en ik verwacht dat het wel los loopt. Morgenochtend rij ik daar hopelijk alsnog vrolijk weg met mijn nieuwe auto.
Waar ik wel tegenaan liep, was de dag van inruilen. Ik kreeg ook te horen dat ik de auto moest inleveren vóór de levering, terwijl ik had afgesproken dat ik op de dag van levering van mijn LR kon inruilen. Ik had alle documentatie al opgestuurd en geregeld (zoals de tenaamstellingscodes), maar in Zeist konden ze mij geen vrijwaringsbewijs geven; dat doet namelijk Emil Frey. Dus ik moest mijn oude auto noodgedwongen daar achterlaten zonder vrijwaringsbewijs. Een vreemde gang van zaken, maar ze verzekerden mij dat alles geregeld zou worden. Ik kon ook geen bevestiging op papier krijgen dat ik de auto had achtergelaten. Normaal gesproken krijg je bij inruil op de dag van levering het vrijwaringsbewijs. Ik laat je weten hoe dit is afgelopen.
Voor de rest ben ik weggereden met de 7GT Long Range. Wat een apparaat zeg! Mijn vorige auto had geen rijhulpsystemen, dus ik ken de werking van ACC en LCC nog niet echt. Voorlopig ga ik die dus weinig gebruiken en stuur ik vooral zelf. Ik heb de navigatie via het Zeekr-systeem gebruikt en dat ging prima en vlot. Ik was inderdaad verbonden met CarPlay. Nog geen irritante softwarebugs kunnen ontdekken, maar dat komt vast nog wel, haha. Het is vooral een ontzettend luxe auto, van binnen én van buiten, en het is écht een hoofdendraaier. Dat merk ik nu al na één dag.
Verbruik: gisteren ruim 200 km gereden, met een nette 17,1 kWh/100 km ( ik heb braaf overal aan de snelheid gehouden en rechterbaan). Ongeveer 80% snelweg en voornamelijk in Sport Mode.
Niet stiekem mijn pimpel paarse pakken die ik om 12 uur haalRoger Beurskens schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 06:37:
[...]
veel plezier samen met @cornholio24 . lijkt wel bijna een date zo
Die stond er ook op links!menno76 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:58:
[...]
Niet stiekem mijn pimpel paarse pakken die ik om 12 uur haal
Voor lease idd geen probleem 👍menno76 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:15:
[...]
Verschil is klein, nog los van feit dat ik auto na 3 jaar lease weer inlever. Zal zeker de waarde van deze auto minimaal veranderen en die paar km merkt de volgende rijder ook vast nagenoeg niet. Hier wat chatgpt info:
Als je de Zeekr 7GT Privilege (100 kWh NMC-accu) slechts ongeveer 2 keer per week tot 100% oplaadt, is het verschil met een laadlimiet van 80% een stuk kleiner dan wanneer je dat dagelijks doet.
Een realistische inschatting na 5 jaar is:Het verschil is dan meestal slechts 1 à 3 procentpunt.
Laadstrategie Verwachte accucapaciteit na 5 jaar Meestal laden tot 80% 94–97% 2× per week laden tot 100%, daarna normaal gebruiken 92–96%
In de praktijk betekent dat:Dat is een verschil van ongeveer 1–3 kWh, oftewel grofweg 5–15 km actieradius.
- Bij 80% laden houd je bijvoorbeeld nog ongeveer 95 kWh over.
- Bij 2× per week naar 100% houd je misschien 93–94 kWh over.
De belangrijkste factor
Het is niet zozeer hoe vaak je 100% aantikt, maar hoe lang de accu op 100% blijft staan.Voor jouw gebruik (ongeveer twee keer per week naar 100%) zou ik me eerlijk gezegd weinig zorgen maken, zeker als je na het opladen meestal binnen enkele uren vertrekt. De extra slijtage ten opzichte van altijd tot 80% laden zal naar verwachting beperkt zijn.
- Goed: 's Nachts laden tot 100% en de volgende ochtend vertrekken.
- Minder goed: op vrijdag naar 100% laden en de auto vervolgens het hele weekend met een volle accu laten staan.
Degradatie is gemiddeld ongeveer 1,8 - 2% per jaar zeggen de huidige cijfers. Dus bovenstaande is wel heel positief.
Laden tot 100% inderdaad belangrijk om daarna direct te rijden. Volle accu stilstaan is heel slecht voor SoH.
Maar goed, als leaser maakt dat niet veel uit.
Limbids
Idd snap heel goed als prive rijder dat je totaal anders kijkt immers je hebt wellicht over 10 jaar te maken met meer afschrijving enof aanzienlijk minder bereik.Limbids schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:23:
[...]
Voor lease idd geen probleem 👍
Degradatie is gemiddeld ongeveer 1,8 - 2% per jaar zeggen de huidige cijfers. Dus bovenstaande is wel heel positief.
Laden tot 100% inderdaad belangrijk om daarna direct te rijden. Volle accu stilstaan is heel slecht voor SoH.
Maar goed, als leaser maakt dat niet veel uit.
Gebruikersvraag.
Op een smalle 60km/u weg kom je soms over de wegmarkering heen. De auto begint dan te miepen dat je over de lijn rijdt. Daar ben ik wel aan gewend. Het vervelende is, is dat de auto dit doet met een geluidmelding en daardoor stopt de reguliere muziek. Op een lange 60 km/u weg gebeurt dit continu wat heel irritant is.
Heeft iemand al uitgevonden hoe je de geluidsmelding uit kan zetten in dit geval zodat je muziek niet continu stopt?
Op een smalle 60km/u weg kom je soms over de wegmarkering heen. De auto begint dan te miepen dat je over de lijn rijdt. Daar ben ik wel aan gewend. Het vervelende is, is dat de auto dit doet met een geluidmelding en daardoor stopt de reguliere muziek. Op een lange 60 km/u weg gebeurt dit continu wat heel irritant is.
Heeft iemand al uitgevonden hoe je de geluidsmelding uit kan zetten in dit geval zodat je muziek niet continu stopt?
:strip_exif()/f/image/0x6vslJBlaR5r8mbnxti9EOo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PSc5AVnqT2NnCS3GVtq5qg3R.jpg?f=fotoalbum_large)