Het grote Zeekr 7GT topic

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:58
Ik kom me hier ook maar eens melden, mijn Tesla Model 3 staat op de lijst om vervangen te worden. ivm toekomstige gezinsuitbreiding en een hond (Golden Retriever, dus best flink) gaat een sedan niet meer passen.

Na een boel onderzoek blijven er 3 kandidaten over. een Model Y (L als ie in NL uitkomt), een VW ID7 Tourer of de 7GT.

Qua looks en specs vind ik de 7GT het aantrekkelijkst, switchen van navigatie met superchargernetwerk zal even wennen zijn, maar dat is voor die paar keer per jaar wel te overzien. Ik was wel verbaasd door het verschil in efficiëntie, maar voor mij is dat ook geen dealbreaker.

Ik lees in dit topic relatief weinig ervaringen met een hond. Wellicht dat iemand die kan delen? Het idee is om de hond in de kofferbak te doen. de ID7 daar wel aftermarket mogelijkheden voor, wat ideaal is om er nog een beetje bagage naast te doen, maar voor de 7GT vind ik daar niks voor.

Ik ben bezig een overnight proefrit in te plannen, dan kan ik het eea natuurlijk ook zelf testen, maar omdat mijn nieuwsgierigheid te groot is, mocht iemand hem al in z'n bezit hebben en iets voor mij willen testen. Welke stops geeft hij aan als je nu met je huidige SOC aangeeft naar Oostenrijk (bijvoorbeeld Mayrhofen) te willen rijden? Alvast bedankt!

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 16:10
Verbruik valt me hartstikke mee op de Privilege AWD versie. Paar keer stukken van + 200km gereden en gemiddeld 18.0 kWh/100km

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZ4f_zqGq5IGPvWUCpm1RerWB88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dsjbHO5kF8OaBR8fPLg0c2f8.jpg?f=fotoalbum_large

• Fallout
  • Registratie: September 2001
Ian_ schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:18:
Verbruik valt me hartstikke mee op de Privilege AWD versie. Paar keer stukken van + 200km gereden en gemiddeld 18.0 kWh/100km

[Afbeelding]
Merk je nog een verschil tussen comfort en eco mbt verbruik? Begreep dat beiden alleen de achtermotor gebruiken...?

• awesterduin1984
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:01
SimplySimon schreef op maandag 6 juli 2026 @ 23:13:
[...]

Zonder een stekker erin begrijp ik?
Hier ben ik benieuwd naar. Heeft iemand dit al geprobeerd?

ik begreep dat cruise control niet zou werken als de trekhaak gebruikt (dus niet alleen uitgeklapt) wordt. Klopt dit?

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
Fallout schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:24:
[...]

Merk je nog een verschil tussen comfort en eco mbt verbruik? Begreep dat beiden alleen de achtermotor gebruiken...?
1 tot 2 kWh/100km meer verbruik je met Comfort.
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste