Het grote Zeekr 7GT topic

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste
Acties:

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:21
Ik kom me hier ook maar eens melden, mijn Tesla Model 3 staat op de lijst om vervangen te worden. ivm toekomstige gezinsuitbreiding en een hond (Golden Retriever, dus best flink) gaat een sedan niet meer passen.

Na een boel onderzoek blijven er 3 kandidaten over. een Model Y (L als ie in NL uitkomt), een VW ID7 Tourer of de 7GT.

Qua looks en specs vind ik de 7GT het aantrekkelijkst, switchen van navigatie met superchargernetwerk zal even wennen zijn, maar dat is voor die paar keer per jaar wel te overzien. Ik was wel verbaasd door het verschil in efficiëntie, maar voor mij is dat ook geen dealbreaker.

Ik lees in dit topic relatief weinig ervaringen met een hond. Wellicht dat iemand die kan delen? Het idee is om de hond in de kofferbak te doen. de ID7 daar wel aftermarket mogelijkheden voor, wat ideaal is om er nog een beetje bagage naast te doen, maar voor de 7GT vind ik daar niks voor.

Ik ben bezig een overnight proefrit in te plannen, dan kan ik het eea natuurlijk ook zelf testen, maar omdat mijn nieuwsgierigheid te groot is, mocht iemand hem al in z'n bezit hebben en iets voor mij willen testen. Welke stops geeft hij aan als je nu met je huidige SOC aangeeft naar Oostenrijk (bijvoorbeeld Mayrhofen) te willen rijden? Alvast bedankt!

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 19:51
Verbruik valt me hartstikke mee op de Privilege AWD versie. Paar keer stukken van + 200km gereden en gemiddeld 18.0 kWh/100km

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZ4f_zqGq5IGPvWUCpm1RerWB88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dsjbHO5kF8OaBR8fPLg0c2f8.jpg?f=fotoalbum_large

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:24
Ian_ schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:18:
Verbruik valt me hartstikke mee op de Privilege AWD versie. Paar keer stukken van + 200km gereden en gemiddeld 18.0 kWh/100km

[Afbeelding]
Merk je nog een verschil tussen comfort en eco mbt verbruik? Begreep dat beiden alleen de achtermotor gebruiken...?

• awesterduin1984
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-07 14:58
SimplySimon schreef op maandag 6 juli 2026 @ 23:13:
[...]

Zonder een stekker erin begrijp ik?
Hier ben ik benieuwd naar. Heeft iemand dit al geprobeerd?

ik begreep dat cruise control niet zou werken als de trekhaak gebruikt (dus niet alleen uitgeklapt) wordt. Klopt dit?

• Ian_
Fallout schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:24:
[...]

Merk je nog een verschil tussen comfort en eco mbt verbruik? Begreep dat beiden alleen de achtermotor gebruiken...?
1 tot 2 kWh/100km meer verbruik je met Comfort.

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09:18
Ian_ schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:18:

[Afbeelding]
Hier precies hetzelfde gemiddelde verbruik van 18kWh/100km. Soms zelfs nog iets eronder. Heb nu 808km gereden in totaal. Gister mooi ritje gemaakt Hilversum-Beek (Limburg)-Kessel(Limburg)-Hilversum. Tussendoor express niet geladen bij de klant en bij terugkomst nog 160km over. Paa N-wegen, maar op de snelweg meestal op 105 of 110 als je lekker mee kunt rijden met de rest. Ik moet zeggen dat ik wel rustiger rijdt dan met de Cupra.
De homewizard P1 meter is af en toe wat van slag met 55kwh totaalverbruik per dag. De load balance functie werkt gelukkig goed. Lekker met 13.8kw laden en dan gewoon de oven en inductieplaat aan en dan gaat ie netjes omlaag.
Wat ik ook wel mooi vindt is dat je de hoogte van de luchtvering ziet tijdens het rijden. Dat begint op standaard, dan naar laag en op de snelweg naar zeer laag.
Vandaag nog eens alle instellingen bekeken en ontdekte dat ik nog wat moest aanzetten om de reisgeschiedenis in de app te kunnen zien. En ook voor sommige apps moet je toestemming geven voordat ze gebruik kunnen maken van camera, microfoon, etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rq_Vxd8ujh61P34ljpaMtumRgOQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/oC5quxu19gfbWJGv4FmQHI2A.png?f=user_large

• Ian_
Eddo schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 18:45:
[...]

Hier precies hetzelfde gemiddelde verbruik van 18kWh/100km. Soms zelfs nog iets eronder. Heb nu 808km gereden in totaal. Gister mooi ritje gemaakt Hilversum-Beek (Limburg)-Kessel(Limburg)-Hilversum. Tussendoor express niet geladen bij de klant en bij terugkomst nog 160km over. Paa N-wegen, maar op de snelweg meestal op 105 of 110 als je lekker mee kunt rijden met de rest. Ik moet zeggen dat ik wel rustiger rijdt dan met de Cupra.
De homewizard P1 meter is af en toe wat van slag met 55kwh totaalverbruik per dag. De load balance functie werkt gelukkig goed. Lekker met 13.8kw laden en dan gewoon de oven en inductieplaat aan en dan gaat ie netjes omlaag.
Wat ik ook wel mooi vindt is dat je de hoogte van de luchtvering ziet tijdens het rijden. Dat begint op standaard, dan naar laag en op de snelweg naar zeer laag.
Vandaag nog eens alle instellingen bekeken en ontdekte dat ik nog wat moest aanzetten om de reisgeschiedenis in de app te kunnen zien. En ook voor sommige apps moet je toestemming geven voordat ze gebruik kunnen maken van camera, microfoon, etc.

[Afbeelding]
2.000km erop en zit net iets onder de 18.0 kWh / 100 km

Vandaag netjes onder de 16 minuten geladen van 9% naar 80%. De lader haalde ook 400 kW de eerste paar minuten, helaas lader zelfs limiterend
De borden bij Electra zijn dynamisch en geven dus aan wat je krijgt en hoe lang je nog moet laden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUKMZ3ygw9uoo7R7_N_6V11lb1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2WL6hVgzvdXIuSlgoB3m4xcV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXpa-wLjngt6lliDFUbjcPxxYn4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCmGuutOFORzjULQLRq11r4g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WdFg-P7NRYKjAscYwTJIzhaIGKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6L4Hr8Ir7GQJxCgQQgtyPjxD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVgNoEvznU-K6Gbdd20wauxkdzI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WyrN1C0SZQDJz4bNPyBuXNeT.jpg?f=fotoalbum_large

• Eddo
Ian_ schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 19:06:
[...]

Vandaag netjes onder de 16 minuten geladen van 9% naar 80%. De lader haalde ook 400 kW de eerste paar minuten, helaas lader zelfs limiterend
De borden bij Electra zijn dynamisch en geven dus aan wat je krijgt en hoe lang je nog moet laden

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie dat je een met een aangepast profiel rijdt. Veel aangepast? Ik heb die van mij op comfort staan.

• Ian_
Eddo schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 19:34:
[...]

Ik zie dat je een met een aangepast profiel rijdt. Veel aangepast? Ik heb die van mij op comfort staan.
Drive: Eco

Steering: Standard

Demping: Comfort

Suspension: Low

Steering is anders echt te licht voor mij persoonlijk en zo heb je basically een eco in comfort 😂.

Airco heb ik staan op:

AUTO

AUTO circulatie

ECO

2/5 fan

20.0 graden

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42
Ian_ schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 19:06:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hey, nu ik het zie, Ok het display achter je stuur heb je de kmteller centraal staan, tijdens de proefrit die ik met de LR gedaan hebm, stond daar dat display van het verkeer zeg maar. is dit aanpasbaar? oja, kan je dat verkeer rondom je heen ook uitschakelen op je heads up display? dat je alleen snelheid en eventueel navigatie pijlen krijgt ofzo?

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:46
Gister een tweede proefrit gemaakt in de LR samen met mijn vrouw en dochter. Dit keer dus met HUD. Ik merkte dat ik het heel druk vond, vond het prettiger rijden _zonder_ HUD
  • Schermpje bij het stuur
  • Infotainmentscherm
  • HUD
die allemaal min of meer vergelijkbare informatie laten zien. Leren stoelen waren wel fijn, maar niet perse fijner dan de stoelen van de Core. De grotere batterij + Forest Green zijn nu nog de enige reden om voor de LR te gaan. Dat word rekenen geslagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nedje op 10-07-2026 09:17 ]

• Ian_
Nedje schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:17:
Gister een tweede proefrit gemaakt in de LR samen met mijn vrouw en dochter. Dit keer dus met HUD. Ik merkte dat ik het heel druk vond, vond het prettiger rijden _zonder_ HUD
  • Infotainmentscherm
  • HUD
die allemaal min of meer vergelijkbare informatie laten zien. Leren stoelen waren wel fijn, maar niet perse fijner dan de stoelen van de Core. De grotere batterij + Forest Green zijn nu nog de enige reden om voor de LR te gaan. Dat word rekenen geslagen.
  • Zeekr Premium Sound System: 23 luidsprekers + subwoofer + hoofdsteun luidspreker voor bestuurder
  • Interieur geursysteem
  • Automatisch dimmende buitenspiegel (bestuurderszijde)
  • Geperforeerd Nappa leer bekleding. Zwart houtskool interieur
  • Stuurwiel elektrisch verstelbaar
Qua batterij moet je afvragen is het privé of zakelijk?

• Nedje
Ik was inderdaad op de hoogte dat de zaken die jij noemt extra zijn t.o.v. de core. Maar ik hecht daar (persoonlijk) minder waarde aan. Dat zou dus niet perse een reden zijn voor mij om voor de duurdere variant te gaan. :-)

Ik ga de auto zakelijk rijden.

• Roger Beurskens
Nedje schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:17:
  • Infotainmentscherm
  • HUD
Precies hetzelfde gevoel had ik met de HUD ook, vandaar de vraag hier of iemand weet of je het ka n uitschakelen zonder heel de HUD uit te zetten.

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• Nedje
Ik kon enkel vinden om die hele HUD uit te schakelen. Wat ik dus ook precies gedaan heb na 10 minuten rijden

• Ian_
Nedje schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:02:
Ik kon enkel vinden om die hele HUD uit te schakelen. Wat ik dus ook precies gedaan heb na 10 minuten rijden
Je kan het deels uitzetten en aangeven welke informatie je erop wilt hebben

• Ian_
Nedje schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:42:
Ik was inderdaad op de hoogte dat de zaken die jij noemt extra zijn t.o.v. de core. Maar ik hecht daar (persoonlijk) minder waarde aan. Dat zou dus niet perse een reden zijn voor mij om voor de duurdere variant te gaan. :-)

LFP is 0% - 100% laden (every time) en is zelfs goed voor een LFP omdat de batterij hierdoor zijn SoC kan resetten (betere weergave bereik)

NMC is 20% - 80% laden (every time) en een keer per maand 100% laden als je de beste SoH wilt behouden na je bezit en wilt verkopen. Gezien je zakelijk rijdt, boeit het niemand wat en kan je gewoon laden tot hoe ver je wilt. Dan zou ik zelf voor het extra bereik gaan.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:20
Nedje schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:42:

De Core LFP laad je elke week tot 100% op. De LR idealiter eens per maand, bij lange trips en de rest van de keren tot 80%.

Voor dagelijkse range zou je dus in de core (75kwh) dezelfde range hebben als de LR (100kwh). Als je koopt is LFP misschien nog wat gunstiger, aangezien de accu iets langer goed blijft dan een LR NMC accu.

• Ian_
1Mark schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:11:
[...]

De Core LFP laad je elke week tot 100% op. De LR idealiter eens per maand, bij lange trips en de rest van de keren tot 80%.

Voor dagelijkse range zou je dus in de core (75kwh) dezelfde range hebben als de LR (100kwh). Als je koopt is LFP misschien nog wat gunstiger, aangezien de accu iets langer goed blijft dan een LR NMC accu.
Zakelijk zou ik niet weten waarom je tot 80% zou opladen? Nergens in een contract staat hoe de auto moet worden opgeladen.

Zelf rijdt ik een P en haal momenteel 530 km bereik op een volle accu 100%

• Nedje
De LFP Accu zou beter bestand zijn tegen 100% opladen dan de NMC accu. Gekeken naar mijn collega's met NMC accu's: iedereen laad vrijwel altijd tot 100% op.

Nog even de offertes afwachten.

• Ian_
Nedje schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:57:
De LFP Accu zou beter bestand zijn tegen 100% opladen dan de NMC accu. Gekeken naar mijn collega's met NMC accu's: iedereen laad vrijwel altijd tot 100% op.

Nog even de offertes afwachten.
Het zit vooral er in dat NMC het niet fijn vindt om op 100% te blijven. Gewoon tot 100% laden en rijden en alles goed.

• Fallout
Kan iemand aub bevestigen dat het achterkant van het scherm magnetisch is?
Ik wil een telefoonhouder monteren met een MagSafe lader en kom op het volgende uit:
https://broditnederland.nl/contents/nl/p76475_Brodit-Standard-Duty-Pedestal-Magnetic-mount-7.5--o88mm-190mm_-202030.html
https://broditnederland.nl/contents/nl/p76486_Brodit-houder-Apple-MagSafe-Charger-216172.html

Als iemand een beter idee heeft, sta ik voor open!
Ik vind de oplaad plekken in de auto niks, want telefoon wordt erg warm en laadt bijna niet op. (ervaring in andere autos) Tevens wil ik de telefoon op ooghoogte.

• N-ickel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:27
Fallout schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:54:
Ik wil een telefoonhouder monteren met een MagSafe lader en kom op het volgende uit:
https://broditnederland.nl/contents/nl/p76475_Brodit-Standard-Duty-Pedestal-Magnetic-mount-7.5--o88mm-190mm_-202030.html
https://broditnederland.nl/contents/nl/p76486_Brodit-houder-Apple-MagSafe-Charger-216172.html

Ik vind de oplaad plekken in de auto niks, want telefoon wordt erg warm en laadt bijna niet op. (ervaring in andere autos) Tevens wil ik de telefoon op ooghoogte.
Volgens mij heeft de zeekr gekoelde oplaad plekken

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Volgens mij wel, heb ik een van de Bjorn Nyland's video's gezien, maar ik weet het niet zeker, ik krijg mijn 7GT as woensdag.

Maar je hebt een 15-inch scherm die je met Android Auto of Apple Carplay kan spiegelen en wat ik ervan gezien heb gebruik je gehele 15-inch in gebruik en als je niet draadloos wilt opladen hou je m in je zak of via kabel in de middensteun.

• Ian_

Why?

• Nondejuu84
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 30-07 19:11
Interessante test!

YouTube: Zeekr 7GT Privilege AWD 1000 km challenge

Hoe lang doet hij er over om 1000km te rijden. Mooie prestaties en grappige verslaggever.

Maar, hij kraakt het LCC helemaal af. Remt veel te hard in de bochten. soms gevaarlijke situaties met links en rechts van baan wisselen. Kun je ook cruise control gebruiken zonder LCC?

Ook de vermoeidheidsherkenning wordt hij gek van. Maar het is s'nachts en dat is misschien moeilijker voor het systeem om te detecteren.

• Fallout
zie laatste regel

• Ian_
Why zou je dat willen?

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:58
Ian_ schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:00:
[...]

Why zou je dat willen?
zie laatste regel

• Ian_
Waarom wil je de telefoon op ooghoogte? Het enige waar je mee bezig moet zijn in een auto is rijden?
  • Muziek
  • Bellen
  • Navigatie
  • Berichten voorlezen
Zit allemaal op het grote scherm, voor andere dingen zou ik je auto lekker langs de kant zetten ;)

• Fallout
Nou vooruit, Teams....

Maar om terug te komen op mijn vraag. Is de achterkant van het scherm magnetisch?

• Mpaj
Fallout schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:29:
Nou vooruit, Teams....

Maar om terug te komen op mijn vraag. Is de achterkant van het scherm magnetisch?
Why zou je dat willen?

• Nedje
Voor zover ik heb gezien is het scherm aan de achterkant niet magnetisch. Bjorn Nyland heeft in zijn filmpjes volgens mij ook een soort zuignapsysteem op de achterkant van het scherm zitten.

Edit; net lease offertes binnen.

Business Edition: 1001 op basis van 25.000km per jaar met een looptijd van 48 maanden.
LR: 1044 op basis van 20.000 km per jaar met een looptijd van 48 maanden

EX eletriciteit....

Eerlijk gezegd best teleurgesteld over deze prijzen, zeker nadat iemand eerder in dit topic een prijs van 830 had..

Forse stijging van leaseprijs en bijtelling t.o.v. nu, toch even rekenen nog...

[ Voor 52% gewijzigd door Nedje op 10-07-2026 16:13 ]

• sjiht777
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:42
Vandaag de klap gegeven en de Core besteld! ik vind het een fantastische auto! Gezien mijn huidige contract nog loopt tot november moet ik nog wel even wachten helaas :(
Zijn er al mensen die hem dagelijks rijden?

• Albo1995
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 18:27
Nedje schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 15:37:
Voor zover ik heb gezien is het scherm aan de achterkant niet magnetisch. Bjorn Nyland heeft in zijn filmpjes volgens mij ook een soort zuignapsysteem op de achterkant van het scherm zitten.

Business Edition: 1001 op basis van 25.000km per jaar met een looptijd van 48 maanden.

EX eletriciteit....

Eerlijk gezegd best teleurgesteld over deze prijzen, zeker nadat iemand eerder in dit topic een prijs van 830 had..

Dat is fors inderdaad. De mijne was 1070 voor een witte privilege. 30k km per jaar, wel 60 maanden.

• Fallout
Albo1995 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 17:07:
[...]

Dat is fors inderdaad. De mijne was 1070 voor een witte privilege. 30k km per jaar, wel 60 maanden.
Ik heb exact de zelfde specs, maar mijne is 1130 per maand bij vwpfs van eind maart. Heb jij winterbanden en vervangend vervoer etc?

• Albo1995
Fallout schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 17:14:
[...]

Ik heb exact de zelfde specs, maar mijne is 1130 per maand bij vwpfs van eind maart. Heb jij winterbanden en vervangend vervoer etc?
Geen winterbanden (Allseasons), vervangend vervoer, verlaagd eigen risico etc zit er allemaal bij. Moet wel zeggen dat het denk ik ook afhangt van je wagenparkbeheerder. Ik merk wel dat Athlon vaak wel een van de goedkopere is. (Wij hebben ook alphabet maar die tegenwoordig altijd wel duurder, zelfs met BMW modellen)

• TweakersDerik
  • Registratie: Januari 2026
  • Nu online
Fallout schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:29:
Nou vooruit, Teams....

Same here, met dezelfde reden. Hiervoor heb ik deze toen gekocht, werkt uitstekend en plakt op iedere ondergrond en hoek: https://share.temu.com/jKt96xeombB je kan hem ook los halen en in een andere zetten zonder dat het lijm achterlaat.

https://zeekrstats.nl

• Knarremaar
  • Laatst online: 19:09
Nedje schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 15:37:

EX eletriciteit....

Heb de business edition eergisteren besteld voor 890,- op 48 mnd 25.000 km. Goeie deal gemaakt met ABClease, tot nu toe prettig contact!

• Knarremaar
  • Laatst online: 19:09
Albo1995 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 17:07:
[...]

White privilege 😳

• Cappiebara013
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 14:56
Albo1995 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 18:00:
[...]

Geen winterbanden (Allseasons), vervangend vervoer, verlaagd eigen risico etc zit er allemaal bij. Moet wel zeggen dat het denk ik ook afhangt van je wagenparkbeheerder. Ik merk wel dat Athlon vaak wel een van de goedkopere is. (Wij hebben ook alphabet maar die tegenwoordig altijd wel duurder, zelfs met BMW modellen)
Valt wel mee met Alphabet toch? Ik heb ook het full package, incl. Zomer & winterbanden, 30k /48mnd en de business "core" kwam bij mij uit op +- €925 p/mnd.

BMW was echt heel goedkoop als ik het vergeleek met andere merken. Het is alleen een hell om door de optie en accessoire lijst te gaan van BMW....

• Nedje
Mijn werkgever is erg flexibel dus we kijken inderdaad nog verder naar andere leasemaatschappijen, we geven nog niet op. Op basis van deze offerte en mijn hollandsche gierigheid denk ik wel dat ik de LR laat voor wat het is. Hogere leaseprijs plus een fors hogere fiscale waarde dan mijn huidige Enyaq, ik denk niet dat ik dat kan rechtvaardigen naar mezelf.

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 22:20
Nedje schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 20:27:
Mijn werkgever is erg flexibel dus we kijken inderdaad nog verder naar andere leasemaatschappijen, we geven nog niet op. Op basis van deze offerte en mijn hollandsche gierigheid denk ik wel dat ik de LR laat voor wat het is. Hogere leaseprijs plus een fors hogere fiscale waarde dan mijn huidige Enyaq, ik denk niet dat ik dat kan rechtvaardigen naar mezelf.
ik werk er zelf niet voor maar als je niet vasthangt aan welke leasemaatschapij... geef dan activ lease een belletje.... hebben een betere prijs voor mij voor een 7GT priveledge weten af te spreken dan elke andere die ik vond. je mag mijn handle hier rustig noemen.... geeft je geen extra korting en ik krijg er ook geen kickback van maar is wel leuk...

• Albo1995
Cappiebara013 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 20:19:
[...]

Valt wel mee met Alphabet toch? Ik heb ook het full package, incl. Zomer & winterbanden, 30k /48mnd en de business "core" kwam bij mij uit op +- €925 p/mnd.

BMW was echt heel goedkoop als ik het vergeleek met andere merken. Het is alleen een hell om door de optie en accessoire lijst te gaan van BMW....
Naja alphabet was bij mij 70 euro per maand duurder. Op jaarbasis scheelt dat toch best wel wat.

• Roger Beurskens
Tvdl2000 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 20:30:
[...]

ik werk er zelf niet voor maar als je niet vasthangt aan welke leasemaatschapij... geef dan activ lease een belletje.... hebben een betere prijs voor mij voor een 7GT priveledge weten af te spreken dan elke andere die ik vond. je mag mijn handle hier rustig noemen.... geeft je geen extra korting en ik krijg er ook geen kickback van maar is wel leuk...
Mijn LR gaat ook via ActivLease komen over een maandje.
Was ook een prijs die ik nergens anders gezien heb zo scherp.

Onderliggend onder gebracht bij Arval trouwens.

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 22:20
Roger Beurskens schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:31:
[...]

mijne ook bij Arval.

60dkm/jr 48mnd arctic silver priveledge met trekhaak en winterbanden en alles. 1355

[ Voor 4% gewijzigd door Tvdl2000 op 10-07-2026 21:43 ]

• Roger Beurskens
Tvdl2000 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:33:
[...]

mijne ook bij Arval.

60dkm/jr 48mnd arctic silver priveledge met trekhaak en winterbanden en alles. (zoek de prijs nog ff)
35km/jr 48 mnd Crystal White LR Launch Edition voor 1000 rond als ik het goed heb begrepen van mijn werkgever. incl winterbanden zover ik weet

• Nedje
Bedankt voor de tips mannen, ik neem het mee!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:36
Roger Beurskens schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:31:
[...]

Zag wel dat activlease een eigen versie LR launch editie had met iets minder opties in de uitrusting dan de normale of dit moet een foutje zijn. Dit is het verschil bij de uitrusting

✅ Head-up display ✅ Automatisch dimmende binnenspiegel ✅ Grootlichtassistent ✅ Keyless Go ✅ Voorverwarming ✅ Rijbaanassistent ✅ Elektrische achterklep

• Roger Beurskens
stoutski schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:53:
[...]

Zag wel dat activlease een eigen versie LR launch editie had met iets minder opties in de uitrusting dan de normale of dit moet een foutje zijn. Dit is het verschil bij de uitrusting

✅ Head-up display ✅ Automatisch dimmende binnenspiegel ✅ Grootlichtassistent ✅ Keyless Go ✅ Voorverwarming ✅ Rijbaanassistent ✅ Elektrische achterklep
Het lijkt me stug, een Launch Edition "is what it is" Enige keuze wat je eigenlijk had was een kleurtje en eventueel een trekhaak achteraf geplaatst.

• voors
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14:45
Vanmiddag om 13:00 m'n Crystal White LR mogen afhalen bij Zeekr Hasselt. Vlotte & vriendelijke afhandeling, duidelijke uitleg en hulp bij het instellen van de belangrijkste dingen. Wagen was helemaal opgeladen bij aflevering! Superblij dat ik de standaard kleur genomen had. Staat hem echt prachtig.

Ondertussen een kleine 200 km gereden, waarvan ruim de helft snelweg. Gemiddelde van 18 kwh/100 km.
Voor mij heeft de LR meer dan voldoende vermogen. Hij rijdt echt wel heerlijk en mede dankzij de aangename vering nodigt hij uit om er rustig mee te cruisen.

Head-up was compleet nieuw voor mij, maar ik vind het echt wel een meerwaarde.

Equalizer meteen ingesteld op @Ian_ zijn settings. Klinkt echt lekker man ^^
Wagen krijgt ook enorm veel bekijks onderweg. Het is duidelijk dat het publiek hem nog niet kent.
De software daarintegen heeft inderdaad nog wat updates nodig. Maar dit komt goed.

Digital key op Iphone en watch werkt ook zonder problemen.
Dus vrouwlief heeft de vierkante sleutel opgeëist.

• Eddo
Roger Beurskens schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:59:
[...]

Het lijkt me stug, een Launch Edition "is what it is" Enige keuze wat je eigenlijk had was een kleurtje en eventueel een trekhaak achteraf geplaatst.
Ja, en dan stond bij de meeste leasemaatschappijen ook nog groen erbij, maar die is er (nog) niet.

• Ian_
Audio settings

Hieronder hoe ik mijn EQ en audio settings heb staan, komt voor mij in ieder geval op deze manier het best tot zijn recht

Input: Apple CarPlay wired / wireless (Lossless).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mw7dcZXOIeF_dd78sRJmLGJEYIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q6Ghv6MMZxuOXJGE24vf7u5k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTvvp6SJiXpeLZjY5fuCZ6K0LR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1z4YxubQ4tu1ryPoN2OpG3X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ia86rA0-Lm5A2CSIjcN7tFjsjAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rHltKPC27cCim4qFuBPedPDM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QxbsCfvpCR_U59UP2nwY9bDhQrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0t3kknA7TbbFGeux3sLPZsy1.jpg?f=fotoalbum_large

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 30-07 23:07
Nondejuu84 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:43:
Interessante test!

YouTube: Zeekr 7GT Privilege AWD 1000 km challenge

Hoe lang doet hij er over om 1000km te rijden. Mooie prestaties en grappige verslaggever.

Maar, hij kraakt het LCC helemaal af. Remt veel te hard in de bochten. soms gevaarlijke situaties met links en rechts van baan wisselen. Kun je ook cruise control gebruiken zonder LCC?

Ook de vermoeidheidsherkenning wordt hij gek van. Maar het is s'nachts en dat is misschien moeilijker voor het systeem om te detecteren.
Heeft iemand al met 7gt tijdje rondgereden en ook last van valse waarschuwingen dat je niet op de weg let zoals deze video aantoont met name snachts ? Is het op 1 of andere manier te omzeilen (camera af plakken of zo). Als je het uitzet moet je dat dan elke keer als je start weer opnieuw uitzetten of is het dat dan alleen lane control (lca) niet werkt, dat zou mij niet uitmaken want die functie schijnt toch niet goed te werken.

• menno76
Ian_ schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 11:19:
Audio settings

Hieronder hoe ik mijn EQ en audio settings heb staan, komt voor mij in ieder geval op deze manier het best tot zijn recht

Input: Apple CarPlay wired / wireless (Lossless).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
thanks nuttige info!

• TweakersDerik
  • Registratie: Januari 2026
  • Nu online
menno76 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 11:20:
[...]

Heeft iemand al met 7gt tijdje rondgereden en ook last van valse waarschuwingen dat je niet op de weg let zoals deze video aantoont met name snachts ? Is het op 1 of andere manier te omzeilen (camera af plakken of zo). Als je het uitzet moet je dat dan elke keer als je start weer opnieuw uitzetten of is het dat dan alleen lane control (lca) niet werkt, dat zou mij niet uitmaken want die functie schijnt toch niet goed te werken.
Ik heb de 7GT nog niet maar heb opgezocht wat mogelijk is gezien ik dit ook graag uitgeschakeld wil hebben zodra ik hem heb.

Ja, je kunt de vermoeidheids- en afleidingswaarschuwing tijdelijk uitschakelen, maar bij de Europese Zeekr 7GT waarschijnlijk niet permanent.

Ga op het middenscherm naar ongeveer:

Auto-icoon linksonder → Zeekr AD / Rijassistentie → Bestuurdersbewaking → Vermoeidheid en afleiding

Schakel daar afzonderlijk uit:
  • Vermoeidheidswaarschuwing
  • Afleidingswaarschuwing / Driver Distraction Warning
De exacte benamingen kunnen per taal en softwareversie iets verschillen.

Waarom springt hij steeds opnieuw aan?

De Europese regelgeving vereist dat zowel het vermoeidheidssysteem als het geavanceerde afleidingswaarschuwingssysteem bij iedere nieuwe activering van de auto weer normaal wordt ingeschakeld. Daardoor kan Zeekr de instelling na uitstappen of opnieuw starten automatisch terugzetten.

Vervolgens kijken of je dit direct als snelkoppeling kan toevoegen aan snel menu

https://zeekrstats.nl

• Ian_
menno76 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 11:20:
[...]

Elke EU auto die na 2024 is geproduceerd heeft deze meldingen:

- Speed limit warming

- Fatigue warming

- Driver awareness

Op het main screen naar beneden swipen, drie snelkoppelingen instellen en zo uitgezet.

Deze MOETEN elke keer opnieuw uitgezet worden vanwege de EU regelgeving. Heeft in ieder geval niks met Zeekr te maken.

Camera afplakken helpt niet, Zeekr gebruikt de infrarood sensor achter het stuur voor je ogen.

• Nedje
Men is veel bezig met multitasken achter het stuur. Ik ben ook niet heilig. Die piepjes zijn irritant, maar ik snap het ergens wel.

• Fallout
Ian_ schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 12:01:
[...]

Elke EU auto die na 2024 is geproduceerd heeft deze meldingen:

- Speed limit warming

- Fatigue warming

- Driver awareness

Op het main screen naar beneden swipen, drie snelkoppelingen instellen en zo uitgezet.

Deze MOETEN elke keer opnieuw uitgezet worden vanwege de EU regelgeving. Heeft in ieder geval niks met Zeekr te maken.

Camera afplakken helpt niet, Zeekr gebruikt de infrarood sensor achter het stuur voor je ogen.
Ik heb ooit iets gehoord van een device wat je daarvoor kan plaatsen, zodat de adas denkt dat je vooruit kijkt. Mijn oud collega had zoiets in zijn tesla. Ik vraag me af of dat nog werkt op de nieuwste auto’s.

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-07 22:23
Komende week mijn P in Glacier Silver halen... kan niet wachten. Ik zou het denk ik mooi vinden om het zeekr logo op de motorkap te laten wrappen - al heb ik daar geen ervaring mee. Iemand hier wel, gaat dat mooi worden en vooral blijft het goed zitten? Wil zowiezo de type aanduiding eraf laten halen.. kan ik het logo eventueel gelijk laten wrappen was mijn idee (natuurlijk in het zwart ;))

[ Voor 4% gewijzigd door cornholio24 op 11-07-2026 14:55 ]

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

• j.walop
  • Laatst online: 17-07 10:59
Gisteren eindelijk mijn LR in Glacier Silver opgehaald, wat een apparaat zeg!

Direct ook een retourtje naar Charleroi “moeten” maken. Erg vervelend!

Nog vervelender: morgen vertrekken we ermee op vakantie richting Alicante 😎

Eerste indruk is goed. Er zijn alleen 2 zaken waar ik nog niet uitkom, hopelijk kan iemand van hier me daarbij helpen:
  1. In de app lijkt het alsof ik geen routes kan maken. De app geeft dan de melding ‘autolocatie niet beschikbaar, activeer de autolocatie in de auto’. Even gegoogled en de stappen gevolgd, maar helaas zonder resultaat. De app blijft de melding geven.
  2. De digital key op mijn telefoon werkt me op mijn zenuwen, de auto staat naast het huis geparkeerd en ik hoor nu, iedere keer als ik in huis langs de auto loop, het welkomsdeuntje. in de auto staat het ontgrendelen bij nadering uit, maar ook dit zonder resultaat.
Wie heeft de oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AusgbYbYakXA9FrZecnO8MJ9ULE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGZEgVOKbRY5imc9Cf75fkUW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fc4khzUGMIY1aMA-b_OeAl5DSP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VFGElFuHGXsWi5x6pXoSAqAS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gEDoqVBuqSvNNaMQ3S163tIsIfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9wZ5tJ5MXbBD77rd3hh8TjnG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZELC2wrkn179dmoHqMlP9o15bY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DXdOxFe0UYj1i0huUANgSEY3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door j.walop op 11-07-2026 17:57 ]

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:57

Daklem

Nerd

j.walop schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 17:25:

Eerste indruk is goed. Er zijn alleen 2 zaken waar ik nog niet uitkom, hopelijk kan iemand van hier me daarbij helpen:
  1. In de app lijkt het alsof ik geen routes kan maken. De app geeft dan de melding ‘autolocatie niet beschikbaar, activeer de autolocatie in de auto’. Even gegoogled en de stappen gevolgd, maar helaas zonder resultaat. De app blijft de melding geven.
  2. De digital key op mijn telefoon werkt me op mijn zenuwen, de auto staat naast het huis geparkeerd en ik hoor nu, iedere keer als ik in huis langs de auto loop, het welkomsdeuntje. in de auto staat het ontgrendelen bij nadering uit, maar ook dit zonder resultaat.
Wie heeft de oplossing?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Hoe rijdt het in combinatie met de dakkoffer?

• j.walop
Daklem schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 18:41:
[...]

Gefeliciteerd! Hoe rijdt het in combinatie met de dakkoffer?
Hier kan ik qua verbruik nu nog niets over zeggen.

We nemen ook nog een vouwwagen mee, dus morgen geeft ook geen realistisch beeld.

Wat ik wel kan aangeven is dat het windgeruis (uiteraard) aanwezig is, maar niet zo storend als ik zou verwachten met zo’n stille auto.

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-07 22:26

Dani86

AeroGeek

j.walop schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 19:19:
[...]

We nemen ook nog een vouwwagen mee, dus morgen geeft ook geen realistisch beeld.

Wat ik wel kan aangeven is dat het windgeruis (uiteraard) aanwezig is, maar niet zo storend als ik zou verwachten met zo’n stille auto.
Hier ben ik wel heel benieuwd naar. Dagelijks gebruik is deze auto een no-brainer.

Waar ik benieuwd naar ben is hoe bepakt en bezakt je er mee op vakantie kan.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:30
j.walop schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 19:19:
[...]

Zou je willen aangeven of ACC en LCC nog werken met iets achter de trekhaak?
Een vraag die veel personen bezig houd, maar nog niemand beantwoord heeft.

• Ian_
itsme9x schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 21:40:
[...]

Zou je willen aangeven of ACC en LCC nog werken met iets achter de trekhaak?
Een vraag die veel personen bezig houd, maar nog niemand beantwoord heeft.
Werkt niet

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:42
Ik hoop dat dat niet klopt of dat er nog een instelling mogelijk is.

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 22:59
Wie heeft de oplossing?
Uit mijn hoofd moet je in de auto in de privacy instellingen de locatie beschikbaar maken. Dan krijg je in de app de locatie van de auto te zien en kan je ook die route functie gebruiken.

Mijn advertenties op V&A

• j.walop
Niet waar.

ACC werkt prima, het andere inderdaad niet maar dat mag geen probleem zijn.

We zijn nu op onze eerste laad stop, onderin Luxemburg. De auto gaf bij start aan dat wij met 25% SOC hier zouden arriveren, dat is 23% geworden. Heel netjes!

Het verbruik zit na 300 km op 26,1 kw/100km bij een gemiddelde snelheid van zo’n 90 km/u - incl. Het doorkruisen van de Ardennen.

Ik vind dat ik niet mag klagen!

• Mpaj
Graag meer reviews en tips en tricks van nieuwe eigenaren! Die EQ instellingen ga ik volgende week ook proberen. Ik zit al aan de 160k met m’n huidige auto, dus ben geneigd morgen Zeekr te bellen of ze deze week niet nog een slot over hebben. 🫣

• Ian_
j.walop schreef op zondag 12 juli 2026 @ 08:08:
[...]

Niet waar.

We zijn nu op onze eerste laad stop, onderin Luxemburg. De auto gaf bij start aan dat wij met 25% SOC hier zouden arriveren, dat is 23% geworden. Heel netjes!

Het verbruik zit na 300 km op 26,1 kw/100km bij een gemiddelde snelheid van zo’n 90 km/u - incl. Het doorkruisen van de Ardennen.

Kijk, nu heb je iemand die reageert 😜 altijd mooi als je gewoon nee roept er dan een goede reactie komt 😂

De 7X had het eerst niet, nu met software updates gelukkig wel maar 7GT gelukkig ook! Nu nog ACC + LCC en dan helemaal top!

Hopelijk zie ik snel een medebestuurder van een 7GT onderweg 🔥

• Roger Beurskens

Wie heeft de oplossing?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ahh, dus Glacier Silver staat als "grijs" op kenteken.
Ik vond al zo weinig als wit geregistreerd. Dat is dus alleen de Crystal White.
Blijkbaar heb ik straks dan toch nog iets aparts :D

• Mpaj
Idem. Staan (pas) 2 witte LR op kenteken. Gok dat er 1 van mij is! 👍🏻

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:06
j.walop schreef op zondag 12 juli 2026 @ 08:08:
[...]

Niet waar.

Met vouwwagen en een dakkoffer toch? Valt verbruik me niet tegen

• seezu
  • Nu online
YouTube: I suggest 36 software changes for Zeekr 7GT Privilege AWD - Do you agree?

Bjorn Nyland heeft 36 software issues ter feedback, er is dus werk aan de winkel voor Zeekr en ik hoop toch echt niet dat dit een 7X verhaal gaat worden. Als ze maar de helft zouden fixen zou heel veel schelen en wordt het een topauto!
Trouwens zou ik als Zeekr, Bjorn persoonlijk bedanken voor deze waardevolle feedback.

[ Voor 10% gewijzigd door seezu op 12-07-2026 11:18 ]

• Fallout
Ben benieuwd of de SOC berekening voor de navigatie anders is zodra je de trekhaak uit doet

• voors
Heb zn 36 opmerkingen filmpje net bekeken. Het merendeel zijn echt waardevolle verbeteringen, maar er zit ook veel tussen dat gewoon persoonlijke voorkeur is. Björn blijft wel een van de weinigen die zo dedicated EV’s test. Benieuwd of eventuele feedback van Zeekr gedeeld gaat worden.

Ik verken de wagen eerst nog enkele weken alvorens ik de feedback optie in de auto ga gebruiken.

• j.walop
HBO88 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 10:20:
[...]

Met vouwwagen en een dakkoffer toch? Valt verbruik me niet tegen
Jep. Inmiddels op de 2e stop (wij doen het met 3 kids op de achterbank veilig qua range) het verbruik is na een dikke 600 km gedaald naar ca. 25kw/100km. Dit is nu dus ook met een flink (vlak) stuk autoroute de soleilAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b6417GvEUVNH1Zib1TRaDU06iBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0fBmncxjhMbKNp5X3DP4daMQ.jpg?f=fotoalbum_large

• seezu
  • Nu online
j.walop schreef op zondag 12 juli 2026 @ 12:27:
[...]

Jep. Inmiddels op de 2e stop (wij doen het met 3 kids op de achterbank veilig qua range) het verbruik is na een dikke 600 km gedaald naar ca. 25kw/100km. Dit is nu dus ook met een flink (vlak) stuk autoroute de soleil[Afbeelding]
Dank voor de foto! Wat zien de velgen van de Core/LR er ook gewoon goed uit! Veel succes en fijne vakantie en veilige kilometers!

• Ian_
[...]

Jep. Inmiddels op de 2e stop (wij doen het met 3 kids op de achterbank veilig qua range) het verbruik is na een dikke 600 km gedaald naar ca. 25kw/100km. Dit is nu dus ook met een flink (vlak) stuk autoroute de soleil[Afbeelding]
Wat zijn je settings qua driving and airconditioning?

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:30
Ian_ schreef op zondag 12 juli 2026 @ 08:33:
[...]

Kijk, nu heb je iemand die reageert 😜 altijd mooi als je gewoon nee roept er dan een goede reactie komt 😂

De 7X had het eerst niet, nu met software updates gelukkig wel maar 7GT gelukkig ook! Nu nog ACC + LCC en dan helemaal top!

Hopelijk zie ik snel een medebestuurder van een 7GT onderweg 🔥
Ah dus de 7GT en 7X kunnen biede wel ACC gebruiken met trekhaak, maar nog geen LCC.
Dan wordt het tijd dat de 001 en X ook ACC ondersteuning krijgen hiervoor, in plaats van slappe excuusjes van Zeekr omtrent beleid.

• Meteor Sans
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 07:58
[...]

Nu ik de Glacier Silver hier zie staan naast een witte Tesla ben ik wel blij met mijn keuze, vrijdag mag ik de mijne ophalen!

• mrbones92
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:24
seezu schreef op zondag 12 juli 2026 @ 11:18:
YouTube: I suggest 36 software changes for Zeekr 7GT Privilege AWD - Do you agree?

Bjorn Nyland heeft 36 software issues ter feedback, er is dus werk aan de winkel voor Zeekr en ik hoop toch echt niet dat dit een 7X verhaal gaat worden. Als ze maar de helft zouden fixen zou heel veel schelen en wordt het een topauto!
Trouwens zou ik als Zeekr, Bjorn persoonlijk bedanken voor deze waardevolle feedback.
Veel basale zaken die gewoon niet goed zijn. Ik kijk het nog even aan totdat het is verbeterd. Gisteren proefgereden in een ander elektrisch merk en daar werkte de software allemaal perfect

• Roger Beurskens
Mpaj schreef op zondag 12 juli 2026 @ 10:05:
Idem. Staan (pas) 2 witte LR op kenteken. Gok dat er 1 van mij is! 👍🏻
Inderdaad, op "zeekrstats" staan de KNJ02T en de KJH22N waarvan de eerste nog niet op de weg rijdt, want, nog niet verzekerd.
Ik gok dat degene die ik 11 Aug zal krijgen, nog niet op kenteken staat.
Als je inderdaad kijkt dat er maar 15 Witte zijn van de 147 die er nu op kenteken staan, rij je met een witte toch nog wat aparts :D

• Ian_
mrbones92 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 12:53:
[...]

Veel basale zaken die gewoon niet goed zijn. Ik kijk het nog even aan totdat het is verbeterd. Gisteren proefgereden in een ander elektrisch merk en daar werkte de software allemaal perfect
Elk merk/model heeft issues of laat ik zeggen dingen die beter kunnen.

Veel zijn ook persoonlijke dingen maar goed. Je zou maar een goede Duitse merk auto kopen met ringen van €75K en je geen enkele mogelijkheid hebt tot het voorverwarmen van de batterij behalve door het ingebakken MMI te gebruiken.

Nogmaals, alles is relatief. De auto is genieten.

• mrbones92
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:24
Ian_ schreef op zondag 12 juli 2026 @ 14:19:
[...]

Elk merk/model heeft issues of laat ik zeggen dingen die beter kunnen.

Veel zijn ook persoonlijke dingen maar goed. Je zou maar een goede Duitse merk auto kopen met ringen van €75K en je geen enkele mogelijkheid hebt tot het voorverwarmen van de batterij behalve door het ingebakken MMI te gebruiken.

Nogmaals, alles is relatief. De auto is genieten.
Ik heb in de Tesla Model Y gereden (goedkoper) en BMW IX3 (duurder) en daar zaten dit soort issues niet in. Deze auto is softwarematig gewoon niet helemaal af zoals veel Chinese autos op dit moment. Ik heb de Zeekr dan ook van de shortlist gehaald

• j.walop
Ian_ schreef op zondag 12 juli 2026 @ 12:46:
[...]

Wat zijn je settings qua driving and airconditioning?
Comfort en airco op 20 graden automatisch.

Ik heb nog niet teveel instellingen gewijzigd

[ Voor 11% gewijzigd door j.walop op 12-07-2026 17:01 ]

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Blijkbaar komt er een grote update aan van het infotainmentsysteem en is de 7GT als eerste aan de beurt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdyNjBepStiEOKFwsNKWGBlDKjg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWiayMjOBUjCnWqHX0E4AdoG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wV6EmZDiFIEgT97azUL5PMkROkk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3HCzjBpgaQAm8w2u44Ndmxok.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk ook voor de overige modellen. De 001 en de X hebben echter flink andere hardware dan de 7X en de 7GT. Als dat maar goed gaat.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Ian_
PaT schreef op maandag 13 juli 2026 @ 08:13:
Blijkbaar komt er een grote update aan van het infotainmentsysteem en is de 7GT als eerste aan de beurt.[Afbeelding]

[Afbeelding]

Uiteindelijk ook voor de overige modellen. De 001 en de X hebben echter flink andere hardware dan de 7X en de 7GT. Als dat maar goed gaat.
Als je goed leest, dit is al live bij de Zeekr 7GT en het werkt echt minimaal...

- HBO komt niet meer in 2026

- Amazon Prime komt zsm

Momenteel heb je:

- Disney+

- YouTube

Overig:

- Netflix komt niet (rechten)

- AppleTV komt niet (rechten)

- Verdere services en muziek konden ze niks over zeggen.. het plaatje is ook aangepast van Zeekr entertainment omdat het valse verwachtingen schept (goh waar kennen we dat van). Super auto en luxe maar qua software is het elke keer net de 5.5 scoren ipv iedereen omver blazen met een +9!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cqg-P0LrFKriaXgu50i7XttOr80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNwSk8WVyd63L9OsUBKJHv7H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxjQPLx3LlSoFV_AhTOxs1UAIzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/896V9Nl15jT3RRcVAmp77wCv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmtKX9MVr1yR6__sbEW1rRIJc6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WAnP3GP5ScR23ieFVIXY9GbJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKLumoyVrSMBn_qzidmWMSxFgxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1tTW9B4DFXlf9b9lthrvRAGL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRaqbhNNcQn7gVrtqJEmpGs-O3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HSiGutjP7YwlVeIl7Gb3euti.jpg?f=fotoalbum_large

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:40
Zag vanochtend een zwarte GT rijden in Papendrecht, even netjes voor laten gaan natuurlijk, iemand van hier?

• supernova99
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12:32
OK - ik heb vast de eerste 7GT met schade. Afgelopen zondag op parkeer terrein bij de supermarkt rijdt er een ID.4 gewoon achteruit bij mij tegen de rechter achterhoek terwijl ik aan het inparkeren ben. Als je met de 7GT langs een struik rijdt gillen alle alarmen maar als er een ID.4 achteruit komt terwijl je zelf aan het inparkeren bent gebeurd er niets. Ook frustrerend is dat Sentry mode default uit gaat en niet aan blijft, en er lijkt geen dashcam functie te zijn die deze dingen opneemt. Dus schade, 100 camera's op je auto, en geen video. Dat hebben andere merken wel echt serieus beter voor elkaar.

Ben benieuwd hoe het herstel gaat, net online een afspraak gemaakt bij 1 van de service centers.

Daarnaast nu 2000km op de teller. Ik vind het een geweldige tourer maar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3Gy4Mm0FXYX2Do9-XR0NoxNlpo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r0yQQvy5So6Wn86j5EjlwGbQ.jpg?f=fotoalbum_large

• voors
Ian_ schreef op maandag 13 juli 2026 @ 09:29:
[...]

Als je goed leest, dit is al live bij de Zeekr 7GT en het werkt echt minimaal...

- HBO komt niet meer in 2026

- Amazon Prime komt zsm

Momenteel heb je:

- Disney+

- YouTube

Overig:

- Netflix komt niet (rechten)

- AppleTV komt niet (rechten)

- Verdere services en muziek konden ze niks over zeggen.. het plaatje is ook aangepast van Zeekr entertainment omdat het valse verwachtingen schept (goh waar kennen we dat van). Super auto en luxe maar qua software is het elke keer net de 5.5 scoren ipv iedereen omver blazen met een +9!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die geeft bij mij momenteel alleen maar problemen. Al vanalles geprobeerd.

Dit is het verste dat ik geraakt ben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LB1rspx2g1-09PI_7rYICQDoZXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8uzEg74zcV7GjDhKXA6VEw9.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast ben ik nog vol ongeduld aan het wachten op de YouTube Music app. Hij gaat uitkomen, maar ze konden nog niet zeggen wanneer. Dus toch nog even noodgedwongen CarPlay gebruiken.

• menno76
mrbones92 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 12:53:
[...]

Als perfecte software nu prioriteit is neem maar een tesla zeekr moet nog even jaartje finetunen en dan zit dat vast ook wel goed in elkaar

• Nondejuu84
  • Laatst online: 30-07 19:11
Sorry hoor maar wat een onzin met dat amazon en youtube.

Je rijd toch geen auto om vervolgens een film te kunnen kijken. Muziek is toch het enige wat je nodig hebt als je rijd?

Auto laad zo snel dat het me vrij zinloos lijkt om film te kijken tijdens laden.

Je hebt DAB radio en je kunt spotify gebruiken voor je eigen persoonlijke smaak aan muziek.

• Ian_
Nondejuu84 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 11:42:

Je rijd toch geen auto om vervolgens een film te kunnen kijken. Muziek is toch het enige wat je nodig hebt als je rijd?

Auto laad zo snel dat het me vrij zinloos lijkt om film te kijken tijdens laden.

Je hebt DAB radio en je kunt spotify gebruiken voor je eigen persoonlijke smaak aan muziek.
Iedereen heeft het recht om zich druk te maken om zijn eigen problemen 8)7

Het gaat vooral om beloftes die niet nagekomen worden, verwachtingen die geschept worden.

Ik zit met kleine kinderen soms langer te wachten omdat je volgens mij de term laaddrukte niet snapt of ontkent.

De auto laad supersnel op, ik werk voor een bedrijf dat laders DC produceert maar de realiteit en zeker op vakantie bestemmingen is anders. Wanneer er een transformator van 1 kVA staat en jij met 8 auto’s aan het laden bent, dan heb je mazzel als je 70 kW krijgt. Toch wel lekker om dan even wat ontspanning in de auto te kijken.

Maar kan begrijpen dat jij het onzin vindt, focus jij je op de punten die jij belangrijk vindt. Doen wij dat ook :)

• Nedje
Ik kan me wel indenken dat het practisch is om even wat te kijken met kleintjes. Als vader van twee zorg ik altijd dat er een tablet aanwezig is voor de echte lange ritten met wat gedownloade zaken van Netflix bijvoorbeeld.

Als de auto dat ook kan, mooi mee genomen, maar ik ga er zelf niet te zwaar op leunen denk ik.

• seezu
  • Nu online
Nondejuu84 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 11:42:

Deels mee eens, video streamen is leuk maar voor mij niet echt nodig. Je hoeft niet alleen op laden te wachten, maar vaak sta ik de wachten op iets of iemand (soms duurt dat langer dan je wenst :)), toch leuk als je op grote scherm iets kan kijken, mijn persoonlijke mening.

Ik heb wel jaren Spotify gebruikt, maar sinds een jaar overgestapt op Youtube Music.
YM is voor mij duidelijk beter dan Spotify als het gaat om muziek ontdekken. Het algoritme is superieur en van YM begrijpt mijn smaak veel nauwkeuriger en leert sneller van wat ik luister, oversla en opnieuw afspeel. Daardoor zijn de gepersonaliseerde mixen en aanbevelingen veel relevanter en sluiten ze beter aan bij mijn voorkeuren. Bovendien kan YM putten uit de enorme muziekbibliotheek van YouTube, waardoor je ook live-optredens, remixes, covers en minder bekende nummers ontdekt die Spotify vaak niet aanbiedt.

Daarom zou tof zijn als Zeekr , YM als native app aanbiedt in hun systeem, ook mijn persoonlijke voorkeur.

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:21
Ik ben benieuwd met welke geluidskwaliteit de native apps streamen, de spotify app op m'n Tesla doet bijvoorbeeld maar 96kbps. Vandaar dat ik eigenlijk altijd via bluetooth stream, dan heb je wel een AAC codec ertussen zitten, maar dat is nog altijd beter dan 96kbps.

• Eddo
[...]

Het valt me op dat de handgrepen naar buiten staan... is dat standaard?
Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste