Het grote Zeekr 7GT topic

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste
Acties:

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:43
MarcS73 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 10:28:

- Tesla model y standaard en long range. Maar sinds introductie van FSD krijg je geen auto pilot standaard erbij. En dan is een long range in mijn geval eur 75 + 100 fsd= eur 175 pmnd duurder, wat het niet waard is (en ik heb het geld niet). Model y standaard+ FSD was pmnd idem aan 7GT, dan heeft de 7GT toch de voorkeur.
FSD is toch echt zelfrijdend, wat de 7GT ook niet heeft. De standaard autopilot van tesla is meer vergelijkbaar met wat de 7GT heeft voor stuurhulpsystemen geloof ik.

Ik vind adaptive cruise control en lane keeping wel aardig, vooral als ik bij hele vroege of late ritten zelf wat moe ben, maar ik vind zelf rijden toch het meest prettig en zet die systemen meestal uit.

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 22:20
heb toch wel geluiden gehoord her en der dat het volledig zelf rijden mogelijk is voor de 7GT. en als de regelgeving het toestaat het ook in werking gesteld zou kunnen worden. denk dus dat we daar gezamelijk op moeten gaan hameren aangezien het hier met de tesla's mag....

• Angie1985
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 30-07 23:11
Ian_ schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:25:
[Afbeelding] Mooi dat dit nu ook werkt in de 7GT!
Beter! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Nu online
Angie1985 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 16:30:
[...]

Beter! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Zeekr Entertainment app is beschikbaar in de APP store.

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42
Ian_ schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:51:
[...]

Zeekr Entertainment app is beschikbaar in de APP store.
appstore van de auto zelf?
En zit daar ook spotify in odat je die kan gebruiken, los staand van je telefoon?
Dit gebruikte ik in onze Volvo V60 altijd heel veel. dan heb je geen android auto of apple carplay meer nodig namelijk.

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• Ian_
  • Nu online
Roger Beurskens schreef op zondag 5 juli 2026 @ 18:52:
[...]

appstore van de auto zelf?
En zit daar ook spotify in odat je die kan gebruiken, los staand van je telefoon?
Dit gebruikte ik in onze Volvo V60 altijd heel veel. dan heb je geen android auto of apple carplay meer nodig namelijk.
Ja, zit ook Spotify, YouTube Music, Tidal of Amazon Music bij.

• remame
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-07 22:36
Ian_ schreef op zondag 5 juli 2026 @ 19:00:
[...]

Heb je hier de premium connected services voor nodig?

• voors
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14:45
Ian_ schreef op zondag 5 juli 2026 @ 19:00:
[...]

Nice, no more carplay for me als YT Music als app beschikbaar is 🥳

Jij was ook tevreden van de audio (uit je 7x) herinner ik mij. Mind sharing you equalizer settings?

• mrbones92
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:24
Zijn er al mensen die wat zinnigs kunnen zeggen over het verbruik? Zat vanmorgen te kijken naar Bjorn Nyland en ik was niet heel erg onder de indruk, zeker als je ziet wat de temperaturen nu zijn.

YouTube: Zeekr 7GT Privelege AWD range test

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 22:20
Voor efficiency moet je de 7GT en 7X echt niet nemen.

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:46
Volgens mij is 'ie OK qua efficiency, het is geen Tesla Model 3/Y, maar is dat echt zo erg met deze laadsnelheden?

• Roger Beurskens
mrbones92 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 20:23:
Zijn er al mensen die wat zinnigs kunnen zeggen over het verbruik? Zat vanmorgen te kijken naar Bjorn Nyland en ik was niet heel erg onder de indruk, zeker als je ziet wat de temperaturen nu zijn.

mijn ervaring met een EV ( heb een jaar/60000km in een Skoda Enyaq gereden) is dat laadsnelheden/accu grootte echt boven efficiëntie gaan. daarom heb ik ook gezegd dat ik echt nog geen EV wilde. Het was een 80IV versie, dus grote accu. maar met temperaturen rondom het vriespunt was dat ook gewoon een verbruik van 25-30kW/100km zonder dat je echt te gek deed. daarna 2 jaar en 80k km met een Volvo V60 T6 gereden, 80-85km elektrisch met directe motor op achteras, dus wel het genot van ev rijden, maar wel de range van een benzine auto met 60liter tank als je die nodig had op langere ritten en in de winter.

Die Enyaq was op 300km gewoon leeg van 100=>10% met lage temperaturen en zo'n 100kmh rijden. geen warmtepomp, geen accu voorverwarming. Deze had toen al de "laadsnelheid upgrade" maar het laden met een goeie 120kWh is echt niet leuk. je bent dan snel 45minuten verder om er weer ene beetje lading in te krijgen.

Aangezien ik na mijn baas-wissel nu verplicht een EV moet gaan rijden, bleef er maar weinig over want het moest gewoon zo snel mogelijk kunnen laden in mijn ogen. want daar zit het probleem/tijdsverkwisting op langere ritten. efficiëntie is alleen maar van belang dan ivm kosten. Sorry dat ik het zeg, maar het is een lease auto. daarbij maakt het weinig uit of die 20kW/100km doet of 18....

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• Ian_
  • Nu online

Na 1.000 km te hebben gereden in een week ongeveer is mijn gemiddelde verbruik 18.5 kWh/100 km wat niet realistisch is gezien ik nog steeds graag AMG & Golf R met Gucci petjes bij het stoplicht eruit trek 😂

Komende week even normaal wat lange ritten staan +/- 1.200 km en zal mij weer melden.

• Ian_
  • Nu online
voors schreef op zondag 5 juli 2026 @ 19:30:
[...]

Nice, no more carplay for me als YT Music als app beschikbaar is 🥳

Jij was ook tevreden van de audio (uit je 7x) herinner ik mij. Mind sharing you equalizer settings?
Say no more fem 😂💯
  • 40 Hz: −1
  • 80 Hz: −3
  • 500 Hz: −3
  • 1 kHz: 0
  • 5 kHz: +2
  • 16 kHz: +1
Sound mode: HiFi

• Ian_
  • Nu online
Roger Beurskens schreef op zondag 5 juli 2026 @ 21:51:
[...]

mijn ervaring met een EV ( heb een jaar/60000km in een Skoda Enyaq gereden) is dat laadsnelheden/accu grootte echt boven efficiëntie gaan. daarom heb ik ook gezegd dat ik echt nog geen EV wilde. Het was een 80IV versie, dus grote accu. maar met temperaturen rondom het vriespunt was dat ook gewoon een verbruik van 25-30kW/100km zonder dat je echt te gek deed. daarna 2 jaar en 80k km met een Volvo V60 T6 gereden, 80-85km elektrisch met directe motor op achteras, dus wel het genot van ev rijden, maar wel de range van een benzine auto met 60liter tank als je die nodig had op langere ritten en in de winter.

Die Enyaq was op 300km gewoon leeg van 100=>10% met lage temperaturen en zo'n 100kmh rijden. geen warmtepomp, geen accu voorverwarming. Deze had toen al de "laadsnelheid upgrade" maar het laden met een goeie 120kWh is echt niet leuk. je bent dan snel 45minuten verder om er weer ene beetje lading in te krijgen.

Aangezien ik na mijn baas-wissel nu verplicht een EV moet gaan rijden, bleef er maar weinig over want het moest gewoon zo snel mogelijk kunnen laden in mijn ogen. want daar zit het probleem/tijdsverkwisting op langere ritten. efficiëntie is alleen maar van belang dan ivm kosten. Sorry dat ik het zeg, maar het is een lease auto. daarbij maakt het weinig uit of die 20kW/100km doet of 18....
Verbruik en accu capaciteit is in kWh

Laadsnelheid en vermogen in kW

8)7

Dan kom je van een koude kermis thuis als je bij Fastned staat met 4 andere auto’s en jij denkt 400 kW te trekken…

Batterijgrote en efficiënte zijn de grootste knoppen om aan te draaien. Laadsnelheid is ook belangrijk maar met netcongestie en laadruk moet je niet blind staren op en een hoge laadsnelheid

100 kWh batterij die 20 kWh/100 km doet is 500 km bereik.

100 kWh batterij die 16 kWh/100 km doet is 625 km bereik.

• mrbones92
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:24
Nedje schreef op zondag 5 juli 2026 @ 20:46:
Volgens mij is 'ie OK qua efficiency, het is geen Tesla Model 3/Y, maar is dat echt zo erg met deze laadsnelheden?
De ideale mix is natuurlijk snel laden en efficient. Maar goed de laadsnelheden van deze auto zijn zeker indrukwekkend

• Roger Beurskens
Ian_ schreef op zondag 5 juli 2026 @ 22:02:
[...]

Verbruik en accu capaciteit is in kWh

Laadsnelheid en vermogen in kW

8)7

Dan kom je van een koude kermis thuis als je bij Fastned staat met 4 andere auto’s en jij denkt 400 kW te trekken…

Batterijgrote en efficiënte zijn de grootste knoppen om aan te draaien. Laadsnelheid is ook belangrijk maar met netcongestie en laadruk moet je niet blind staren op en een hoge laadsnelheid

100 kWh batterij die 20 kWh/100 km doet is 500 km bereik.

100 kWh batterij die 16 kWh/100 km doet is 625 km bereik.
Mijn verhaal was wel duidelijk toch :D sorry voor het doormekaar halen van de waarden.
Maar die 400kW hoef je ook neit te halen. De helft en dan over de volle tijd van het laden van 10-80% zit je al 10x beter als bij een VW op het MEB platform war de iD7 ook op zit.
Dat was bij mij de grootste reden om daar voorbij te lopen.
Ja hij is redelijk efficiënt. maar als hij leeg is sta je nog 45 minuten te wachten.
Onderstaande laadcurve vertelt dat hele verhaal. inclusief de text wat erbij staat, deze is dan van een enyaq... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aa5ZSurBvLUv80L0dD8bBY8LzvU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/56U6PaSVlF8L0Abu0EQ7hbax.png?f=fotoalbum_large

Trust me, dit wil je niet, in de winter als je een rit op en neer Leeuwarden doet vanuit Limburg en niet ter plekke kan laden. De rit terug was ook nog eens na 19:00, was dus laden in Veereveen en bij Venlo op de terugweg om thuis te komen. Heel dit verhaal hoop ik toch echt te kunnen voorkomen met een snel ladende 800v Zeekr 7GT longrange.

• Ian_
  • Nu online
Roger Beurskens schreef op zondag 5 juli 2026 @ 22:13:
[...]

Mijn verhaal was wel duidelijk toch :D sorry voor het doormekaar halen van de waarden.
Maar die 400kW hoef je ook neit te halen. De helft en dan over de volle tijd van het laden van 10-80% zit je al 10x beter als bij een VW op het MEB platform war de iD7 ook op zit.
Ja hij is redelijk efficiënt. maar als hij leeg is sta je nog 45 minuten te wachten.
Onderstaande laadcurve vertelt dat hele verhaal. inclusief de text wat erbij staat, deze is dan van een enyaq... [Afbeelding]

Trust me, dit wil je niet, in de winter als je een rit op en neer Leeuwarden doet vanuit Limburg en niet ter plekke kan laden. De rit terug was ook nog eens na 19:00, was dus laden in Veereveen en bij Venlo op de terugweg om thuis te komen. Heel dit verhaal hoop ik toch echt te kunnen voorkomen met een snel ladende 800v Zeekr 7GT longrange.
Gaat goed komen, hij rijdt heerlijk en kan super snel laden! De 7X had ik hiervoor en heeft dezelfde batterij en daar zeggen ze ook 420 kW en heb ik 425 kW mee gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5YNK5zFapRxv1KkVsma4jLcnZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16lCAdMCEGygG1x0FZlKHCuX.jpg?f=fotoalbum_large

• Angie1985

Ik kan zeggen dat het mij in ieder geval alles meevalt. Gisteren 320km gereden en had nog 38% accu over. Ging met 95% accu weg.

Dus 550km met een volle accu moet ik sowieso halen. Gewoon normaal gereden, zowel toeristisch als snelweg met muziekje en airco aan.

• Koenst
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 16:39
Ian_ schreef op zondag 5 juli 2026 @ 21:57:
[...]

Say no more fem 😂💯
  • 40 Hz: −1
  • 80 Hz: −3
  • 500 Hz: −3
  • 1 kHz: 0
  • 5 kHz: +2
  • 16 kHz: +1
Sound mode: HiFi
Thanks, als ik hem heb ga ik dit direct proberen! Moet nog even een weekje wachten.

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:36
Fallout schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:41:
Die software verbeteringen komen er vast wel.

Maar ik ga vooral lekker ZELF rijden, want daar kies ik een dergelijke auto voor.
Dat is nog maar de vraag als ik het 7X topic de afgelopen maanden moet geloven. Frustratie loopt daar af en toe hoog op.

[ Voor 6% gewijzigd door tim.w op 05-07-2026 22:52 ]

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-07 21:22
MarcS73 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 10:28:
Afgelopen vrijdag de 7GT in business uitvoering besteld bij de leasemaatschappij. Kleur tech gray, met als extra opties de trekhaak (wat een belachelijk dure optie trouwens (eur 1749)) en een v2L stekker.

Auto is ter vervanging van huidige Tucson Phev uit 2021.

Bedoeling is om deze auto ook als caravan trekker te gaan gebruiken. Dit in combi met super snelle laden verwacht ik niet teveel extra vertraging tov phev. Iedere twee uur moeten we echt even stoppen, omdat de drie (jonge) kids aan pauze toe zijn en ik meestal ook...

Andere opties waren de
- Tesla model y standaard en long range. Maar sinds introductie van FSD krijg je geen auto pilot standaard erbij. En dan is een long range in mijn geval eur 75 + 100 fsd= eur 175 pmnd duurder, wat het niet waard is (en ik heb het geld niet). Model y standaard+ FSD was pmnd idem aan 7GT, dan heeft de 7GT toch de voorkeur.
Ik zit ook al een beetje rond te snuffelen, maar ik begreep dat de 7GT alle acc/lanekeep/autopilot functies uit zet als je iets aan de trekhaak hebt.

Ik vind het nu al jammer dat lanekeep (autosteer) bij mijn model 3 nu werkt met iets aan de trekhaak, maar zonder acc naar zuid Frankrijk lijkt me echt wel irritant.

Heb jij hier misschien navraag over gedaan, want ik weet het niet zeker of dit nu klopt of niet.

Misschien een andere berijder die dit weet?

• MarcS73
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05:47
Heb Gemini gevraagd en die zegt dat acc wel werkt, maar lane assist niet.

Geen enkele auto is perfect. Deze ook vast niet. Hopelijk is auto beleving van de 7GT overwegend positief. En daar heb ik vertrouwen in.

• St_frederik
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-07 20:42
Ik denk eraan om m’n i5 40e touring te vervangen voor een Zeekr 7GT.

Ik krijg momenteel nog een goede prijs voor m’n i5.

Ik doe + 60.000 km/jaar (vooral lange ritten naar Duitsland / Oostenrijk / Zwitserland) en stoor me bij de i5 toch aan de wat beperkte range & laadsnelheid.

Logische wissel?

Of zie ik iets over het hoofd ?

• Roger Beurskens
Ian_ schreef op zondag 5 juli 2026 @ 22:21:
[...]

Gaat goed komen, hij rijdt heerlijk en kan super snel laden! De 7X had ik hiervoor en heeft dezelfde batterij en daar zeggen ze ook 420 kW en heb ik 425 kW mee gehaald.

[Afbeelding]
We gaan het meemaken.
Nog een goed maandje wachten volgens de berichten wat ik van Arval gekregen heb.

• Nedje
[...]

Onderstaande laadcurve vertelt dat hele verhaal. inclusief de text wat erbij staat, deze is dan van een enyaq... [Afbeelding]

Dit is precies mijn uitdaging met mijn Enyaq 60. Voor normaal woon-werk is het op zich prima omdat ik op werk altijd wel kan laden, maar zodra er wat langere ritjes op de planning staan is het altijd passen en meten. Snelladen met 125kw maximaal is dan niet heel rap 😅.

Ik kijk er heel erg naar uit daar minder last van te hebben. Nu nog afwachten wat het verschil gaat zijn in de lease tussen de core en LR.

• Flatsixsupply
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 30-07 16:32
Nedje schreef op maandag 6 juli 2026 @ 07:50:
[...]

Dit is precies mijn uitdaging met mijn Enyaq 60. Voor normaal woon-werk is het op zich prima omdat ik op werk altijd wel kan laden, maar zodra er wat langere ritjes op de planning staan is het altijd passen en meten. Snelladen met 125kw maximaal is dan niet heel rap 😅.

Ik kijk er heel erg naar uit daar minder last van te hebben. Nu nog afwachten wat het verschil gaat zijn in de lease tussen de core en LR.
Bij mij zit er tussen de core en longe range een verschil van 130 euro. Als ik hem voor 30 juni besteld zou hebben dan 100 euro maar twijfel nog te veel of het een 7GT moet worden. Maar veel andere opties zijn er niet qua looks die mijn smaak zijn.

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-07 23:20
MarcS73 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 06:47:
Heb Gemini gevraagd en die zegt dat acc wel werkt, maar lane assist niet.

Geen enkele auto is perfect. Deze ook vast niet. Hopelijk is auto beleving van de 7GT overwegend positief. En daar heb ik vertrouwen in.
Gemini vragen is wel heel kort door de bocht! Kan namelijk zijn. dat bepaald features in andere landen niet hetzelfde zijn vanwege wettelijke bepalingen. Gemini geeft gewoon een algemeen antwoord op basis van meet voorkomend op internet.

Zendure 2400 AC+ 16,8 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 7.7200wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09:18
De laadpaal thuis is vanmorgen gerepareerd en wat een genot om met 13.8 kw thuis te kunnen laden. Zo eens even die ERE certificaten regelen via de laadpaal beheerder om wat extra euro's terug te verdienen.

Hieronder mijn bevindingen tot nu toe van de privilege:
  • Laten we beginnen dat de auto heerlijk rijdt. Heerlijk stil en fijne vering. Bij een enkele drempel heb je soms een soort van bonk.
  • Nieuwe autostoelen zijn altijd een dingetje bij mij dus daar moet ik weer even een goede instelling voor vinden. In de Cupra had ik smalle sportstoelen met net wat meer steun aan de zijkanten en ook veel stugger. De stoelventilatie is erg fijn.
  • Wat ik tot nu toe al 2x heb gemist, is het openen van de kofferbak met de voet. Dat was zo relaxt als je de handen vol hebt.
  • Sportmodus is echt ziek. De familie noemt het al 'puke-mode'.
  • De noodstrookassistent is irritant en lijkt niet permanent uitgeschakeld te kunnen worden. Op smalle wegen of dijken waar je wel op de rand moet rijden, gaat ie aan het stuur trekken.
  • ACC is nog even wennen en dan met name de afstand voor het zeer sterk afremmen/inhouden bij invoegend verkeer.
  • Airco is top. Met name de oscillerende roosters zijn fijn.
  • Glazen dak is fijn en voldoende geblindeerd tegen felle zon.
  • De massagestoelen vindt mijn vrouw helemaal geweldig. Die gaat zitten, zet het aan en valt zo in slaap.
  • Genoeg geheugenstanden voor de stoelen van de bestuurder en bijrijder.
  • Geluidsinstallatie is erg goed. Je kunt genoeg instellen. Standaard al beter dan de Cupra.
  • Voor de vierkante afstandsbediening moet ik nog een goed hoesje zien te vinden.
  • Bediening via de app is top. Net even de accu van 80% naar 90% gezet. Nu nog wachten tot de S25 ook als digitale sleutel gebruikt kan worden.
  • De binnen- en bagageruimte is meer dan voldoende. In de grote bak tussen de stoelen en de diepe bak in kofferbak kun je erg veel kwijt. En dan ook nog een dubbele bodem voor wat reserve (werk)kleding, paraplu, etc.
  • De frunk is compleet nutteloos. Handmatig openen is al onhandig, maar zelfs de laadkabel wil er niet fatsoenlijk goed in blijven liggen.
Afgelopen vrijdag zag ik een mystic lilac rijden in de winkelstraat in Soest. Toevallig iemand van hier?

• Roger Beurskens
ik heb net belletje van Zeekr ontvangen.
11 augustus onze 7GT Long Range ophalen in Crystal White. dat was toch verdorie echt vlot gegaan dan.
30 juni besteld.

• Cappiebara013
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 14:56
Roger Beurskens schreef op maandag 6 juli 2026 @ 12:07:
11 augustus onze 7GT Long Range ophalen in Crystal White. dat was toch verdorie echt vlot gegaan dan.
30 juni besteld.
Dat is inderdaad heel vlot! Heb je hem particulier besteld? ik heb 10 Juni de bevestiging gekregen vanuit LM dat we hem de week van 4 Augustus kunnen ophalen, maar nog geen definitieve bevestiging vanuit Zeekr gehad.

• Ian_
  • Nu online
Vrij content met het verbruik, overal +5km/h boven de snelheid

P.S ik heb de Zeekr 7GT AWD P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYF65I_eX4NpDO54oP8RR4-qUmM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IJ2NIsXcjPEQ1BtfL2qAEqaL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OI7DhO-df3nivovVazGDmMjF8Es=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6JPw8Do9HmKOglXXb6ZBzQYU.jpg?f=fotoalbum_large

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:31
Smobbo schreef op zondag 5 juli 2026 @ 23:01:
[...]

[...]

Ik zit ook al een beetje rond te snuffelen, maar ik begreep dat de 7GT alle acc/lanekeep/autopilot functies uit zet als je iets aan de trekhaak hebt.

Ik vind het nu al jammer dat lanekeep (autosteer) bij mijn model 3 nu werkt met iets aan de trekhaak, maar zonder acc naar zuid Frankrijk lijkt me echt wel irritant.

Heb jij hier misschien navraag over gedaan, want ik weet het niet zeker of dit nu klopt of niet.

Dat is nu wel zo bij de andere Zeekr modellen, in de handleiding van de 7GT staat dat het (deels) wel kan, maar er is nog niemand die het hier bevestigd heeft.

• Angie1985
Heeft iemand hier de 99 euro betaald voor het Premium Connected Package? Want volgens mij is dat de enige manier om YouTube of iets te kijken in de Zeekr, toch?

• Eddo
Angie1985 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 14:48:
Heeft iemand hier de 99 euro betaald voor het Premium Connected Package? Want volgens mij is dat de enige manier om YouTube of iets te kijken in de Zeekr, toch?
Nog niet. Ik kreeg wel een popup om die onderste (vehicle entertainment) te voltooien.
Kreeg daarna ook iets van Vodafone.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzulEIpMT7dS30X0WsW31SEP7us=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MLNORLq0nrqICwlZjtf9w07M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5uzpmpJp-5foa3vlBLarW6po8tE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4phns2snDWco34WoaomOgv33.png?f=fotoalbum_large

• Cappiebara013
Roger Beurskens schreef op maandag 6 juli 2026 @ 12:07:
30 juni besteld.
Jaloers! Ik werd net gebeld voor een afspraak. Ik mag de 7GT business in het zwart op 18 Augustus ophalen.

• Eddo
Ik ontdek net een kier tussen de auto en de bumper. Als je het iets verder opentrekt met je vingers dan zie je dat het zwarte stukje aan de kant van de bumper bovenop de grijze klim ligt. Volgens mij moet die juist eronder zitten zodat hij klem zit. Ik heb trouwens een trekhaak. Sluit dit bij jullie wel netjes strak aan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-iAfmKLPtcC_-KTsiK_lOvUNUY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hOBq8lAQQzwIZACYlnnnysoj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpvRgVNXXselv2wguq2sFnjAbU4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P5V8NmcjkUhYgTwncX1pVZxv.png?f=fotoalbum_large

• Nedje
Door die kekke slippers van je lijkt het net alsof er een deuk in de bumper zit, misschien dat 'ie daarom er niet helemaal lekker op zit? Het lijkt me sowieso niet goed

[ Voor 5% gewijzigd door Nedje op 06-07-2026 17:12 ]

• Ian_
  • Nu online
Eddo schreef op maandag 6 juli 2026 @ 16:15:
Ik ontdek net een kier tussen de auto en de bumper. Als je het iets verder opentrekt met je vingers dan zie je dat het zwarte stukje aan de kant van de bumper bovenop de grijze klim ligt. Volgens mij moet die juist eronder zitten zodat hij klem zit. Ik heb trouwens een trekhaak. Sluit dit bij jullie wel netjes strak aan?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sluit perfect aan

• Nondejuu84
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 30-07 19:11
Goedemiddag allemaal.

Ik lees al maanden mee op deze pagina en dat is verdomde handig;)

Ik heb in Maart een Zeekr Long range in het zwart besteld, en mag hem 20 Juli ophalen.

Het is mijn eerste EV _/-\o_ en ik rij zo'n 60.000km per jaar,

Ik vertrek er 25 juli gelijk mee naar Corsica en ik ben nieuwsgierig welke laadpas(sen) en of/apps ik het beste kan gebruiken voor zo'n reis. Ik heb de MKB laadpas en de Shell recharge al paraat. Maar is dat voldoende?

[ Voor 98% gewijzigd door Nondejuu84 op 06-07-2026 17:02 ]

• Ian_
  • Nu online
Nondejuu84 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 16:58:
Goedemiddag allemaal.

Ik lees al maanden mee op deze pagina en dat is verdomde handig;)

Ik heb in Maart een Zeekr Long range in het zwart besteld, en mag hem 20 Juli ophalen.

Het is mijn eerste EV _/-\o_ en ik rij zo'n 60.000km per jaar,

Ik vertrek er 25 juli gelijk mee naar Corsica en ik ben nieuwsgierig welke laadpas(sen) en of/apps ik het beste kan gebruiken voor zo'n reis. Ik heb de MKB laadpas en de Shell recharge al paraat. Maar is dat voldoende?
IONITY abonnement en je bent klaar

• Nondejuu84
  • Laatst online: 30-07 19:11
Ian_ schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:05:
[...]

IONITY abonnement en je bent klaar
Dank je wel _/-\o_ _/-\o_

• Ian_
  • Nu online
Standaard €0,79 per kWh

Power €0,43 per kWh + €11,99 per maand (maandelijks opzegbaar) + korting bij Alliance

Een laadsessie van 34 kWh en je hebt je abonnement er al uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oReGEk3vhqCpcyqFMKfzHQmMthI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBDbHQfile4BTVyRuG0WabAy.jpg?f=fotoalbum_large

• Cappiebara013
Ian_ schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:41:
[...]

Standaard €0,79 per kWh

Power €0,43 per kWh + €11,99 per maand (maandelijks opzegbaar) + korting bij Alliance

Een laadsessie van 34 kWh en je hebt je abonnement er al uit!

[Afbeelding]
Heb je toevallig ook ervaring met de aanbieder "elli"? Hier hoor ik ook wel eens mensen over als ze op vakantie gaan. Is deze goedkoper of beschikbaar bij meer palen?

Ik ga in September zelf met de auto op vakantie en zoek naar de fijnste / goedkoopste app voor snellaad palen.

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 22:59
Ik heb bij die grote Chinese webshop een hoesje voor de sleutel en een inzet voor de armsteun gekocht. Die zijn vandaag binnengekomen.

De sleutelhanger maakt de sleutel wat meer bulky, maar kan hierdoor wel tegen een stootje en ik kan hem ergens aan hangen. (En mijn laadtag kan eraan. :))
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxwndHMr0jztRnDq1DA8iUobm3w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ON2AfSBO7mvIhhRFJMdkOJq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-fhgkgfjApv7ExrtODcNb1woI0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2cgknD7wW8GG7gNt9buYZjd8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWEKL50-t_CpgJ8w8Fy0YDPOJME=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i8DHZiTeQmdXoKYzvyd3JBGX.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJDyZa8Tc-9vTouH-YSb7lDtXqI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LgqU5cSTnLpwMgBfcer38eeb.jpg?f=fotoalbum_tile
Voor de inzet heb ik gekozen voor eentje die "gestoffeerd" is, zie foto's. Er zit een gaatje voor de usb kabel om je telefoon in de inzet te kunnen leggen, maar als je een kabel hebt met een te lange connector dan past hij er niet in omdat het niet goed boven een van de USB poorten is uitgelijnd. Dat gat heb ik dus wat groter gemaakt zodat het nu wel goed past.

In de 2e USB poort heb ik een stick zitten voor extra opslag van de Sentry Mode, als die laag genoeg is past dat prima onder de inzet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iG4HodPq-btgKpKQny0Qv2_-oK4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nZc4RD4UACAo06IvKpfkGwBp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EIZ_Rmkrgw8gIjoFggfCC3HV7mk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/soetT6O346L9up2l4BxowVqk.jpg?f=fotoalbum_tile
Ohja, bij die inzet kreeg ik nog een Free Gift: een siliconen sleutelhoes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/clJCIrmS-GiwpJrEqEA9xVDAy60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q7YkdNqtDiGapBKWcvMs4U4O.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn advertenties op V&A

• Ian_
  • Nu online
Cappiebara013 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:20:
[...]

Heb je toevallig ook ervaring met de aanbieder "elli"? Hier hoor ik ook wel eens mensen over als ze op vakantie gaan. Is deze goedkoper of beschikbaar bij meer palen?

Ik ga in September zelf met de auto op vakantie en zoek naar de fijnste / goedkoopste app voor snellaad palen.
Het wel bekende Volkswagen Group, leuke poging gedaan maar niet goedkoper en minder toegankelijk.

LM pas voor AC laden in de EU

IONITY abbo voor DC laden in de EU

• DaLass
Eddo schreef op maandag 6 juli 2026 @ 16:15:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier ook een trekhaak, de bumper zit er superstrak op. Daar zou ik even mee terug gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxmIQELzvpiVStlB8VKh5y6jA08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PmNcBoRjSox4yUL4EvETEyQW.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn advertenties op V&A

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:31
Angie1985 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 14:48:
Nee, als je je telefoon als hotspot gebruikt voor de wifi verbinding heb je hetzelfde effect, de data gaat dan alleen van je telefoon bundel af en niet van de Zeekr auto bundel.

• rssikkel
  • Registratie: April 2023
  • Nu online
Iemand hier met een Bussines Edition?

Tijdens bezoek aan Zeist begin van het jaar uitgebreid gevraagd naar de instel mogelijkheden van de stoelen.

Volgens verkoper van Zeekr zou de lendensteun op een Bussines Edition verstelbaar zijn. Helaas nog niet kunnen ontdekken?

Iemand?

• Ian_
  • Nu online
rssikkel schreef op maandag 6 juli 2026 @ 20:05:
Iemand hier met een Bussines Edition?

Tijdens bezoek aan Zeist begin van het jaar uitgebreid gevraagd naar de instel mogelijkheden van de stoelen.

Volgens verkoper van Zeekr zou de lendensteun op een Bussines Edition verstelbaar zijn. Helaas nog niet kunnen ontdekken?

Iemand?
Niet mogelijk.

• rssikkel
  • Nu online
Dus ben ik onjuist voorgelicht door Zeekr. Nog lastig om een goede zitpositie te vinden.

• Ian_
  • Nu online
rssikkel schreef op maandag 6 juli 2026 @ 20:08:
[...]

Dus ben ik onjuist voorgelicht door Zeekr. Nog lastig om een goede zitpositie te vinden.
Bedoel je dat ding in je rug of? Want die kan niet, rest weet ik niet. Rij zelf de P

• rssikkel
  • Nu online
Ian_ schreef op maandag 6 juli 2026 @ 20:39:
[...]

Bedoel je dat ding in je rug of? Want die kan niet, rest weet ik niet. Rij zelf de P
Ja ding in je rug.... De rest is prima. Alleen idee dat steun te laag wordt gegeven. Voorafgaand aan bestellen nog in een 7x bussines gereden. Tijdens het bestelproces expliciet gevraagd en bevestigd door Zeekr Zeist. Zal morgen eens bellen met de leasemaatschappij hoe hiermee om te gaan...

• rssikkel
  • Nu online
Smobbo schreef op zondag 5 juli 2026 @ 23:01:
[...]

[...]

Net de trekhaak uitgeklapt en functie van LCC werkt niet. Adaptive cruise control lijkt wel te werken

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 30-07 23:07
[...]

Op en neer van Limburg naar leeuwarden in de winter op 1 dag ia sowieso niet fijn. Beter hotel pakken en lekker relaxed aan doen.

• Roger Beurskens
menno76 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 21:15:
[...]

Op en neer van Limburg naar leeuwarden in de winter op 1 dag ia sowieso niet fijn. Beter hotel pakken en lekker relaxed aan doen.
nahh, 350km heen in de vroege ochtend en terug in de avond. waar hebben we het over, 700km op een dag. Met die Enyaq was dat inderdaad een enkele rit van meer dan 4 uur. Vorig jaar hetzelfde gedaan met een PHEV, Dat was net geen 3 uurtjes enkele rit. Lastige in deze situatie is dat het gaat om een hondenshow en dus "eventjes" een hotel pakken niet echt een optie is zeg maar.

Wie wil er trouwens sowiso naar Friesland ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Roger Beurskens op 06-07-2026 21:28 ]

• Angie1985
itsme9x schreef op maandag 6 juli 2026 @ 20:00:
[...]

Nee, als je je telefoon als hotspot gebruikt voor de wifi verbinding heb je hetzelfde effect, de data gaat dan alleen van je telefoon bundel af en niet van de Zeekr auto bundel.
Goeie tip! Bedankt :)

• SXZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:19

SXZ

Bodemvrijheid van de 7gt is ongeveer 12cm volgens de brochure. Lijkt me vrij weinig en vraag me af of dat wel klopt. Google geeft 14cm aan.

Grote wielbasis en lage bodemvrijheid zijn geen goede combinatie voor drempels, opritten en hellingbanen (in parkeergarages).

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:42
rssikkel schreef op maandag 6 juli 2026 @ 21:04:
[...]

Net de trekhaak uitgeklapt en functie van LCC werkt niet. Adaptive cruise control lijkt wel te werken
Zonder een stekker erin begrijp ik?

• j.walop
  • Laatst online: 17-07 10:59
Goedemorgen, komende vrijdag mag ik mijn LR ophalen 🤘🏼

Zondag vertrekken we ermee, samen met de vouwwagen, naar 🇪🇸🫣

Nu de vraag vanuit mij;

Ik heb Hapro Cronos Aero III dakdragers klaarliggen van onze privé auto. passen deze op de 7GT dat iemand zo weet?

Op internet krijg ik dit niet teruggevonden.

• TweakersDerik
  • Laatst online: 18:47
j.walop schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 06:23:
Goedemorgen, komende vrijdag mag ik mijn LR ophalen 🤘🏼

Zondag vertrekken we ermee, samen met de vouwwagen, naar 🇪🇸🫣

Nu de vraag vanuit mij;

Ik heb Hapro Cronos Aero III dakdragers klaarliggen van onze privé auto. passen deze op de 7GT dat iemand zo weet?

Op internet krijg ik dit niet teruggevonden.
Dat past, Zeekr 7GT heeft geïntegreerde dakreling. Zijn heel veel dakdragers passend hierop.

https://zeekrstats.nl

• menno76
SXZ schreef op maandag 6 juli 2026 @ 22:05:
Bodemvrijheid van de 7gt is ongeveer 12cm volgens de brochure. Lijkt me vrij weinig en vraag me af of dat wel klopt. Google geeft 14cm aan.

Grote wielbasis en lage bodemvrijheid zijn geen goede combinatie voor drempels, opritten en hellingbanen (in parkeergarages).
Specificaties en Werking

De luchtvering is specifiek aanwezig op het topmodel, de Zeekr 7GT Privilege AWD. De belangrijkste details op een rij: [1]
  • Minimale bodemvrijheid: 121 mm
  • Maximale bodemvrijheid: 177 mm
  • Functionaliteit: Actieve aanpassing van de rijhoogte en automatische niveauregeling (bijvoorbeeld om in- en uitstappen te versoepelen).
  • Rijervaring: Het systeem houdt de carrosserie strak onder controle en strijkt oneffenheden in het wegdek moeiteloos glad. [1, 2, 3]
Voor de nietluchtvering zou 121 mm kunnen kloppen wellicht.

Chatgpt zegt echter weer dit;:

e standaard bodemvrijheid van de Zeekr 7GT is 141 mm (14,1 cm).

Bij uitvoeringen met de luchtvering kan de auto de rijhoogte aanpassen:
  • Laagste stand: 121 mm
  • Hoogste stand: 177 mm (17,7 cm)
Voor Nederlandse drempels en parkeergarages is 14,1 cm doorgaans voldoende, maar de 7GT is wel lager dan de meeste SUV's. De versie met luchtvering biedt daarom wat extra marge bij hoge drempels of steile inritten.

Ik zou denken 14cm voor de standaard versie en tussen 12 en 17 voor de luchtvering

• menno76
menno76 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 08:47:
[...]

Specificaties en Werking

De luchtvering is specifiek aanwezig op het topmodel, de Zeekr 7GT Privilege AWD. De belangrijkste details op een rij: [1]
  • Minimale bodemvrijheid: 121 mm
  • Maximale bodemvrijheid: 177 mm
  • Functionaliteit: Actieve aanpassing van de rijhoogte en automatische niveauregeling (bijvoorbeeld om in- en uitstappen te versoepelen).
  • Rijervaring: Het systeem houdt de carrosserie strak onder controle en strijkt oneffenheden in het wegdek moeiteloos glad. [1, 2, 3]
Voor de nietluchtvering zou 121 mm kunnen kloppen wellicht.

Chatgpt zegt echter weer dit;:

e standaard bodemvrijheid van de Zeekr 7GT is 141 mm (14,1 cm).

Bij uitvoeringen met de luchtvering kan de auto de rijhoogte aanpassen:
  • Laagste stand: 121 mm
  • Hoogste stand: 177 mm (17,7 cm)
Voor Nederlandse drempels en parkeergarages is 14,1 cm doorgaans voldoende, maar de 7GT is wel lager dan de meeste SUV's. De versie met luchtvering biedt daarom wat extra marge bij hoge drempels of steile inritten.

Ik zou denken 14cm voor de standaard versie en tussen 12 en 17 voor de luchtvering

• voors
Zojuist telefoontje gehad van Zeekr Hasselt. M'n LR is geleverd. Nu de verzekering nog en de ophaling inplannen. 8-)

• Zaptres
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:47
Bestelling bij Zeekr Gent vooralsnog geen datum, besteld op 22 januari Privilege Mystic lilac

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-07 22:23
DaLass schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:44:
Ik heb bij die grote Chinese webshop een hoesje voor de sleutel en een inzet voor de armsteun gekocht. Die zijn vandaag binnengekomen.

De sleutelhanger maakt de sleutel wat meer bulky, maar kan hierdoor wel tegen een stootje en ik kan hem ergens aan hangen. (En mijn laadtag kan eraan. :))
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor de inzet heb ik gekozen voor eentje die "gestoffeerd" is, zie foto's. Er zit een gaatje voor de usb kabel om je telefoon in de inzet te kunnen leggen, maar als je een kabel hebt met een te lange connector dan past hij er niet in omdat het niet goed boven een van de USB poorten is uitgelijnd. Dat gat heb ik dus wat groter gemaakt zodat het nu wel goed past.

In de 2e USB poort heb ik een stick zitten voor extra opslag van de Sentry Mode, als die laag genoeg is past dat prima onder de inzet.
[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Mag ik misschien het linkje via PM? Weet ik zeker dat die past :*)

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

• Loetje-II
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:43
DaLass schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:44:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er robuust uit. Het schijnt dat Zeekr per model verschillende sleutels kan hebben, dus ik durfde nog niet goed te bestellen. Hier zien we in iedergeval zeker dat 't past.

Zou je mij wellicht de linkjes naar de juiste paginas op de chinese webshop willen sturen (PM)?

Dankjewel alvast!

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:01
DaLass schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:52:
[...]

Hier ook een trekhaak, de bumper zit er superstrak op. Daar zou ik even mee terug gaan.

[Afbeelding]
Wel zonde dat je bumper al zo gekrast is :o

Limbids

• DaLass
Limbids schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:21:
[...]

Wel zonde dat je bumper al zo gekrast is :o
Dat is viezigheid, hij moet nodig even gewassen worden. ;)

Mijn advertenties op V&A

• DaLass
cornholio24 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:23:
[...]

Mag ik misschien het linkje via PM? Weet ik zeker dat die past :*)
Loetje-II schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:53:
[...]

Dat ziet er robuust uit. Het schijnt dat Zeekr per model verschillende sleutels kan hebben, dus ik durfde nog niet goed te bestellen. Hier zien we in iedergeval zeker dat 't past.

Zou je mij wellicht de linkjes naar de juiste paginas op de chinese webshop willen sturen (PM)?

Dankjewel alvast!
Volgens mij mag ik de linkjes hier ook wel plaatsen, dus zie hieronder:

De inzet voor onder de armsteun: https://nl.aliexpress.com/item/1005011712997460.html
Hier heb ik voor de volgende gekozen: D 1PCS

Het hoesje voor de sleutel: https://nl.aliexpress.com/item/1005009307344805.html
Hier heb ik voor de volgende gekozen: A2-Black-1PC, Fit for Zeekr 7X

Mijn advertenties op V&A

• Oblomow
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 00:48
Staat de 7GT nu permanent in Amsterdam?

• Angie1985
Iemand waarbij de deuren maar een cm of 15 opengaan (bij de privilege automatische deuren).

Zoals ik het overal zie moeten deze eigenlijk volledig openen als er niets in de weg staat, maar bij alle deuren openen deze maar een cm of 15.

Kan het zijn dat ik een instelling mis?

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:06
Angie1985 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 23:59:
Iemand waarbij de deuren maar een cm of 15 opengaan (bij de privilege automatische deuren).

Zoals ik het overal zie moeten deze eigenlijk volledig openen als er niets in de weg staat, maar bij alle deuren openen deze maar een cm of 15.

AI zegt dit:

Parkeer de auto op een volledig open plek (geen muren, andere auto's of struiken in de buurt).Ga op het scherm naar het Voertuigmenu (Auto-icoon) > Settings > Doors & Windows (of Service).Zoek naar de optie Door Calibration (Deurkalibratie).Start de kalibratie en stap uit. De auto zal alle deuren een voor een rustig helemaal openen en sluiten om de uiterste standen opnieuw in te leren.

• Ian_
  • Nu online
Angie1985 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 23:59:

Geen last van, bij Doors & Windows kan je wel instellen of de deuren handmatig open moeten gaan of elektrisch hoeveel %.

• Meteor Sans
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 07:58
De 7GT is pas 2,5 weken bij eigenaren maar heeft wel al het mainstream nieuws gehaald. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGR1bS1MEZDU5VPOSbc9tonxyao=/x800/filters:strip_exif()/f/image/L3GvqR6COcrLFbIExki7RW8W.png?f=fotoalbum_large

• Ian_
  • Nu online
Meteor Sans schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 09:13:
De 7GT is pas 2,5 weken bij eigenaren maar heeft wel al het mainstream nieuws gehaald. :P

[Afbeelding]
De Telegraaf, want een 🐎💩 📰. Leuke foto, jammer dat het een negatief beeld schetst over elektrische auto’s. Het eerlijke verhaal was een foto van een hoogspanningsmast met fout in software…

• voors
YouTube: Eerste rijtest en review met de Zeekr 7GT Privilege AWD persfoto.com zal wel zijn goedkeuring gegeven hebben voor die foto.

• menno76
Zaptres schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:20:
Bestelling bij Zeekr Gent vooralsnog geen datum, besteld op 22 januari Privilege Mystic lilac
Wat raar in nl besteld maart en volgende week ophalen ook privilege lilac duurt bij jou wel rg lang als je jan besteld hebt was je zo goed als de eerste bestelling en momenteel wordt alles uitgeleverd van bestellingen rond maart. Zou ze eens vragen hoe dat kan dat je zo lang moet wachten

• voors
Belgische markt loopt volledig anders dan bij jullie. Die zijn van in het begin met dealers (van andere merken) aan het werk gegaan. Eerste Belgische GT's zijn pas sinds 1 juli in uitlevering.

• menno76
voors schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 12:08:
Belgische markt loopt volledig anders dan bij jullie. Die zijn van in het begin met dealers (van andere merken) aan het werk gegaan. Eerste Belgische GT's zijn pas sinds 1 juli in uitlevering.
Okay dat verklaart het. 1 voordeel als jouw auto komt zijn er al meerdere bugs gefixt enof updates geweest

• voors
Die van mij komt aanstaande vrijdag. Wat ik tussentijds heb opgevolgd hier, lijkt het maar om 1 kleine update te gaan, met vooral wijzigingen mbt het automatisch parkeren?

• Broodje_Aap
  • Laatst online: 18:44

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Ik heb 15 juni bestelling geplaats van de 7GT Long Range (Launch edition) Mystic Lilac. Heb echter nog niets over levering gehoord . Had toch wel gehoopt al wat gehoord te hebben/gebeld te zijn, aangezien andere in dit forum wel al zijn benaderd voor een ophaal afspraak. Komt dat omdat er minder Mystic Lilac's zijn gemaakt/verscheept? Lijkt mij vrij sterk...

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

• Cappiebara013
Broodje_Aap schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 13:08:
Ik heb 15 juni bestelling geplaats van de 7GT Long Range (Launch edition) Mystic Lilac. Heb echter nog niets over levering gehoord . Had toch wel gehoopt al wat gehoord te hebben/gebeld te zijn, aangezien andere in dit forum wel al zijn benaderd voor een ophaal afspraak. Komt dat omdat er minder Mystic Lilac's zijn gemaakt/verscheept? Lijkt mij vrij sterk...
Ik denk dat het te maken heeft met wat er verstuurd is vanuit China en hier verkocht is. Er zullen er genoeg zijn verscheept maar waarschijnlijk meer verkocht zijn dan onderweg. Kwestie van pech?
Ik had een gemist oproep vanuit Zeekr (belde "prive") maar kreeg erna wel een whatsapp bericht van hun om een afspraak te maken. Zou rond 4 Augustus zijn, maar tijdens gesprek werd aangegeven dat hij vanaf 18 Augustus afgeleverd kan worden omdat het erg druk is. Wellicht moeten ze je nog contacten?

[ Voor 3% gewijzigd door Cappiebara013 op 08-07-2026 13:15 ]

• Broodje_Aap
  • Laatst online: 18:44

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Cappiebara013 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 13:13:
[...]

Ik denk dat het te maken heeft met wat er verstuurd is vanuit China en hier verkocht is. Er zullen er genoeg zijn verscheept maar waarschijnlijk meer verkocht zijn dan onderweg. Kwestie van pech?
Ik had een gemist oproep vanuit Zeekr (belde "prive") maar kreeg erna wel een whatsapp bericht van hun om een afspraak te maken. Zou rond 4 Augustus zijn, maar tijdens gesprek werd aangegeven dat hij vanaf 18 Augustus afgeleverd kan worden omdat het erg druk is. Wellicht moeten ze je nog contacten?
Inderdaad nog niet gebeld of een appje gekregen. Wanneer ben jij benaderd? Hoop dat snel wat van ze te horen :)

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

• Cappiebara013
Broodje_Aap schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 13:17:
[...]

Inderdaad nog niet gebeld of een appje gekregen. Wanneer ben jij benaderd? Hoop dat snel wat van ze te horen :)
Ik heb ze auto 3 Juni doorgegeven bij LM (Alphabet);
LM heeft de auto 10 Juni besteld bij Zeekr;
Zeekr gaf 12 Juni een verwachte afleverdatum van +- 4 Augustus;
(Afgelopen) Maandag 6 Juli 15:00 had ik gemiste oproep / geappt door Zeekr.
(Afgelopen) Maandag 6 Juli 16:00 werd ik teruggebeld door Zeekr en afspraak gemaakt voor 18 Augustus.

• JaoZeetie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14:24
Bij mij lijkt het iets langzamer te gaan:
  • Auto (LR in Crystal White) besteld door Van Mossel op 6 mei
  • VM gaf 15 juli als verwachte afleverdatum
  • Nu staat het afhalen ingepland op 14 augustus
Al met al nog niet heel lang hoeven wachten, bij andere merken is de levertijd wel eens langer geweest.

Polestar 2 LRSM Moon Pilot 19"

• iWillem86
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 18:31
Die van mij is 12 mei besteld via Ayvens.
Geplande datum volgens Ayvens was tussen 27 juli en 2 augustus.
Deze week gebeld en afspraak gemaakt op 19 augustus (eerste mogelijkheid die er was).

Het gaat om de LR Mystic Lilac.

• Roger Beurskens
JaoZeetie schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 15:06:
Bij mij lijkt het iets langzamer te gaan:
  • Auto (LR in Crystal White) besteld door Van Mossel op 6 mei
  • VM gaf 15 juli als verwachte afleverdatum
  • Nu staat het afhalen ingepland op 14 augustus
Al met al nog niet heel lang hoeven wachten, bij andere merken is de levertijd wel eens langer geweest.
Ahh, je mocht ook een slot kiezen in de week van 10 augustus?
Ik werd dus maandag gebeld voor dezelfde auto, LR in Crystal White.
Mijn slot is de 11e geworden om 10 uur smorgens.
Wellicht meerdere van hier die op dat moment daar zijn?

Wel grappig, de mijne is echt op 30 juni besteld via Arval met als tussenpartij Activ Lease.

• EV angelist
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 30-07 22:49
https://www.euroncap.com/assessments/zeekr/7gt/1229/

Goede 5 sterren score voor de 7Gt, zelfs op onderdelen hoger dan de Ix3 neue klasse!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 30-07 17:34
Vandaag heb ik het voertuig in levende lijve mogen aanschouwen. Het is een mooi exemplaar om te zien. De achterlichten vind ik echter enigszins onconventioneel, aangezien de camera de lichtbalk onderbreekt. Een meer geïntegreerde oplossing, zoals Porsche die toepast, zou naar mijn mening de esthetiek ten goede komen.

• Eddo
DaLass schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:52:
[...]

[Afbeelding]
Zo ziet die van mij er nu ook uit :*)
Ik had Zeekr gemaild en ik kreeg erg snel een antwoord terug dat ik dagelijks tussen 9 tot 15 uur langs kon komen om het te laten beoordelen en eventueel verhelpen. Gistermiddag meteen maar even langsgereden om 14:45 uur en hij zat inderdaad niet goed. Ze hebben hem eraf gehaald en opnieuw gemonteerd. Top service. Maar als ik een andere keer terug had moeten komen, was dat ook prima geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2hm7nYjunILewfuflTlaydBoGY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7wEt7UDbUmDHJh24xIOUJivo.png?f=fotoalbum_large

• Daklem
  • Laatst online: 18:57

Daklem

Nerd

DeJurist schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 19:45:
Vandaag heb ik het voertuig in levende lijve mogen aanschouwen. Het is een mooi exemplaar om te zien. De achterlichten vind ik echter enigszins onconventioneel, aangezien de camera de lichtbalk onderbreekt. Een meer geïntegreerde oplossing, zoals Porsche die toepast, zou naar mijn mening de esthetiek ten goede komen.
Tsja. Geen auto is perfect en je betaalt ook niet de prijs van een Porsche.

Je zit meer in de auto dan dat je achter je eigen auto rijd. :*)

• JaoZeetie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14:24
Roger Beurskens schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 18:48:
[...]

Ahh, je mocht ook een slot kiezen in de week van 10 augustus?
Ik werd dus maandag gebeld voor dezelfde auto, LR in Crystal White.
Mijn slot is de 11e geworden om 10 uur smorgens.
Wellicht meerdere van hier die op dat moment daar zijn?

Wel grappig, de mijne is echt op 30 juni besteld via Arval met als tussenpartij Activ Lease.
Ah, leuk man.

Ja, ik had de optie voor verschillende tijden en kon in eerste instantie ook de 11e al inplannen. Kwam alleen niet uit in m’n agenda. Nu dus die vrijdag pas en ook daar had ik nog de keus qua tijd.

Polestar 2 LRSM Moon Pilot 19"

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 30-07 17:34
Daklem schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 21:09:
[...]

Tsja. Geen auto is perfect en je betaalt ook niet de prijs van een Porsche.

Je zit meer in de auto dan dat je achter je eigen auto rijd. :*)
Ik werp regelmatig een blik op mijn voertuig bij het uitstappen. Sterker nog, ik hecht meer waarde aan het esthetische aspect van een auto dan aan de functionele mogelijkheid om van A naar B te reizen.

• Daklem
  • Laatst online: 18:57

Daklem

Nerd

DeJurist schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 21:54:
[...]

Ik werp regelmatig een blik op mijn voertuig bij het uitstappen. Sterker nog, ik hecht meer waarde aan het esthetische aspect van een auto dan aan de functionele mogelijkheid om van A naar B te reizen.
Dan is een Porsche een uitstekende keus. Mooie wagens om te zien. 👍

• MarcS73
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05:47
Wie heeft er goede ervaringen met een V2L stekker van derden? Vindt eur 250 voor twee stekkers met wat kabel er tussen erg aan de prijs .

• SXZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:19

SXZ

De 7gt heeft, vergeleken met de 7x, geen camera in het voorscherm en slechts 1 camera onder de buitenspiegel. Ik vraag me af wat voor beelden je mist, aangezien het 360-zicht hebt en sentry. Op de 7x kan je iig alle 4 velgen goed zien.

• Ian_
  • Nu online
SXZ schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 00:28:
De 7gt heeft, vergeleken met de 7x, geen camera in het voorscherm en slechts 1 camera onder de buitenspiegel. Ik vraag me af wat voor beelden je mist, aangezien het 360-zicht hebt en sentry. Op de 7x kan je iig alle 4 velgen goed zien.
Op de 7GT kan je dat ook allemaal goed zien.

• Ian_
  • Nu online
MarcS73 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 23:45:
Wie heeft er goede ervaringen met een V2L stekker van derden? Vindt eur 250 voor twee stekkers met wat kabel er tussen erg aan de prijs .
NiceEV’s website eentje aanschaffen

• MacFan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-07 23:20

Zendure 2400 AC+ 16,8 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 7.7200wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste