Ah, nooit geweten dat een lifehammer geen nut heeft bij gelaagd glas. Weer wat geleerd.Broodje_Aap schreef op maandag 29 juni 2026 @ 18:51:
[...]
Zal mij niets verbazen dat je die niet krijgt. Een lifehammer tikt namelijk niet heel makkelijk door dubbel (gelaagd) glas. Dan heb je alleen wat aan de lifehammer om je gordel door te snijden.
Bij andere auto's met gelaagd glas heb ik ook geen lifehammers gekregen.
Wel wat raar dat je dan een “extra lifehammer” kunt bijbestellen bij de auto. Dat wekt toch wel de suggestie dat ie erbij zou moeten zitten en niet nutteloos is 😅
Iemand een idee hoe je ze versteld? Het lijkt me dat ze een vaste setup hebben en je de stoel dus niet smaller kan maken.Nedje schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:31:
Enkel in de privilege. De core die ik vorige week mee had, geen lendensteun.
Digital Key 3.0
Na contact te hebben gehad met “Zeekr Service” over het niet kunnen aanmaken van een sleutel heb ik de volgende reactie:
Na contact te hebben gehad met “Zeekr Service” over het niet kunnen aanmaken van een sleutel heb ik de volgende reactie:
Het betreft in ieder geval de iPhone 17 Pro maar zijn er ook andere iPhone’s waarbij dit niet lukt?Dank voor je heldere omschrijving van je probleem.
Navraag bij ons Delivery team leert dat blijkbaar alle klanten met een iPhone 17 Pro tegen deze bug aanlopen bij de 7GT. Ik heb dit zojuist opnieuw ge-escaleert bij ons Connectivity team. Zodra er meer duidelijkheid is laat ik je het weten.
[ Voor 30% gewijzigd door Ian_ op 30-06-2026 04:13 ]
Als iemand handige tips op een rijtje heeft die nu al eventjes rondrijdt dat zou super zijn voor mij en anderen die komende weken hun auto ophalen. Ik hoorde bijv over piepende riemen, instellen cruisecontrole/acc en wel of niet kunnen koppelen van bepaalde telefoons?
Ik heb lifehammer bij de auto mee geleased, lekker dan als ding niet werkt en dat zou best tricky van zeekr zijn want leg dat maar uit als iemand met die hamer in nood ruit niet stuk krijgt.....Nedje schreef op maandag 29 juni 2026 @ 21:55:
Wel wat raar dat je dan een “extra lifehammer” kunt bijbestellen bij de auto. Dat wekt toch wel de suggestie dat ie erbij zou moeten zitten en niet nutteloos is 😅
Een klassieke lifehammer werkt in de meeste gevallen niet op de zijruiten van moderne auto's zoals de Zeekr 7GT. Dit komt doordat veel moderne (elektrische) auto's zijn uitgerust met gelaagd of akoestisch glas. Hier zit een stevige folie tussen, waardoor de ruit niet versplintert.
- Check uw glas: Controleer of uw auto gelaagd glas (gelamineerd glas) heeft. Dit is vaak te herkennen aan een klein labeltje met een ruiticoon in de hoek van de ramen.
- Elektrisch openen: Is uw Zeekr te water geraakt? Probeer dan direct de elektrische ramen te openen. Dankzij moderne regelgeving werkt de raambediening in veel nieuwe auto's nog minimaal 10 minuten onder water.
- Alternatieve ontsnapping: Mocht dit niet lukken, probeer dan de achterruit in te slaan. Deze is bij bijna alle auto's nog wél van het klassieke geharde glas, waardoor een lifehammer hier wel effectief is. [1, 2]
Zoals je zelf ook al in je laatste bericht aangeeft en ik ook al in mijn eerdere bericht is het niet perse alleen Zeekr die hiervoor kiest. Heel veel autobedrijven kiezen voor gelaagd glas, voor comfort en mogelijk ook wel tegen inbraakbeveiliging. Maar in geval van nood is het inderdaad minder praktisch...menno76 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:30:
[...]
Ik heb lifehammer bij de auto mee geleased, lekker dan als ding niet werkt en dat zou best tricky van zeekr zijn want leg dat maar uit als iemand met die hamer in nood ruit niet stuk krijgt.....
"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing
Zeekr heeft dit filmpje gemaakt.menno76 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:42:
Een klassieke lifehammer werkt in de meeste gevallen niet op de zijruiten van moderne auto's zoals de Zeekr 7GT. Dit komt doordat veel moderne (elektrische) auto's zijn uitgerust met gelaagd of akoestisch glas. Hier zit een stevige folie tussen, waardoor de ruit niet versplintert.
- Check uw glas: Controleer of uw auto gelaagd glas (gelamineerd glas) heeft. Dit is vaak te herkennen aan een klein labeltje met een ruiticoon in de hoek van de ramen.
- Elektrisch openen: Is uw Zeekr te water geraakt? Probeer dan direct de elektrische ramen te openen. Dankzij moderne regelgeving werkt de raambediening in veel nieuwe auto's nog minimaal 10 minuten onder water.
- Alternatieve ontsnapping: Mocht dit niet lukken, probeer dan de achterruit in te slaan. Deze is bij bijna alle auto's nog wél van het klassieke geharde glas, waardoor een lifehammer hier wel effectief is. [1, 2]
Is mij alleen niet bekend of het ook in de Europese 7gt zit.
Overigens zie ik dat de 7gt vanaf €35k te krijgen is in Noorwegen. Beetje zuur dat we €10k meer moeten neerleggen.
Volgens mij hanteren ze daar geen btw / bpm op ev’s. Dus geen btw scheelt al 5k ofzo? Hij zal hier vast iets duurder zijn maar dat het verschil van 10k ligt niet alleen aan zeekr.Oppernerd schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:43:
[...]
Zeekr heeft dit filmpje gemaakt.
Overigens zie ik dat de 7gt vanaf €35k te krijgen is in Noorwegen. Beetje zuur dat we €10k meer moeten neerleggen.
Ja, heeft niks met Zeekr te maken maar met lokale belastingen (BPM, BTW, Incentives).addictive_rhymz schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:46:
[...]
Volgens mij hanteren ze daar geen btw / bpm op ev’s. Dus geen btw scheelt al 5k ofzo? Hij zal hier vast iets duurder zijn maar dat het verschil van 10k ligt niet alleen aan zeekr.
Als ik me niet vergis betalen wij importheffingen die worden geheven op Chinese auto’s en daar heeft Zweden zich van weerhouden. Wij betalen 18,8% extra op auto’s van de geely groep.Ian_ schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:59:
[...]
Ja, heeft niks met Zeekr te maken maar met lokale belastingen (BPM, BTW, Incentives).
Interessante video over de Core: YouTube: Road Trip In The Zeekr 7GT Core RWD - Charging, ADAS, & Real Efficiency Tested
zoals ik al zei in vorige bericht is het levensgevaarlijk en erg dom om een lifehammer te verkopen bij een auto die niet werktBroodje_Aap schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 11:11:
[...]
Zoals je zelf ook al in je laatste bericht aangeeft en ik ook al in mijn eerdere bericht is het niet perse alleen Zeekr die hiervoor kiest. Heel veel autobedrijven kiezen voor gelaagd glas, voor comfort en mogelijk ook wel tegen inbraakbeveiliging. Maar in geval van nood is het inderdaad minder praktisch...
Hoe moet je dan je gordel los snijden in geval van nood?menno76 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 15:42:
[...]
zoals ik al zei in vorige bericht is het levensgevaarlijk en erg dom om een lifehammer te verkopen bij een auto die niet werkt
Gordelsnijder werkt vast maar 99 van de 100 berijders denkt ook dat de meegeleverde hamer werkt voor je ruiten wat dus niet zo is. Of denk je dat iemand de hamer pakt in nood en denkt ow ja ik heb folie glas deze hamer werkt niet ik ga even andere zoeken......DNLK schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 15:47:
[...]
Hoe moet je dan je gordel los snijden in geval van nood?
Hoeveel berijders zien dit filmpje vraag ik mij af?Oppernerd schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:43:
[...]
Zeekr heeft dit filmpje gemaakt.
Heb er nu 700km op zitten in m'n 7GT en ik ga het met iedere kilometer een fijnere auto vinden. Ik heb de AWD versie en ervaar het als een hele rustige auto. Het is stil vanbinnen, heel heel erg stil. Dat maakt dat ik wat meer afstand voel ten opzichte van wat er om me heen gebeurd waardoor ik rustiger ga rijden en niet als een Max Verstappen met m'n getunede VW 4-cylinder kris kras door het verkeer ga. Echt geweldig. Ik kom uit een Tesla model 3 en dan is dit weer een hele klasse luxer als auto. Het voelt ook echt weer meer als een auto. M'n Tesla vertelde je als de stoplichten op groen gingen, had een wat agressievere collision warning, nam me wat meer uit handen. De 7GT doet veel, maar dit niet allemaal, het is weer wat meer een "auto".
M'n verbruik valt me nog alleszins mee. Met 700km dorp/stad/snelweg zit ik nu op 18,9kWh/100km en dat is echt beter dan ik vermoedde. Dat is meer dan m'n model 3 had, maar goed, dat is de minimalistische efficiency king.
Positief: draaicirkel, verbruik, stereo/audio, stuurbediening en extra knoppen, comfort van de rit, sport stand.
Aandachtspunten: koets schommelt wat als de automatische handrem er op gaat, wat kleine ruitenwissers, CarPlay+navigatie maakt de kaart schokkerig, missende instelling voor de lendesteunen en een Chinese foutmelding in mn scherm.
M'n verbruik valt me nog alleszins mee. Met 700km dorp/stad/snelweg zit ik nu op 18,9kWh/100km en dat is echt beter dan ik vermoedde. Dat is meer dan m'n model 3 had, maar goed, dat is de minimalistische efficiency king.
Positief: draaicirkel, verbruik, stereo/audio, stuurbediening en extra knoppen, comfort van de rit, sport stand.
Aandachtspunten: koets schommelt wat als de automatische handrem er op gaat, wat kleine ruitenwissers, CarPlay+navigatie maakt de kaart schokkerig, missende instelling voor de lendesteunen en een Chinese foutmelding in mn scherm.
Ik heb ook mega last van de navigatie, heel choppysupernova99 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 17:58:
Heb er nu 700km op zitten in m'n 7GT en ik ga het met iedere kilometer een fijnere auto vinden. Ik heb de AWD versie en ervaar het als een hele rustige auto. Het is stil vanbinnen, heel heel erg stil. Dat maakt dat ik wat meer afstand voel ten opzichte van wat er om me heen gebeurd waardoor ik rustiger ga rijden en niet als een Max Verstappen met m'n getunede VW 4-cylinder kris kras door het verkeer ga. Echt geweldig. Ik kom uit een Tesla model 3 en dan is dit weer een hele klasse luxer als auto. Het voelt ook echt weer meer als een auto. M'n Tesla vertelde je als de stoplichten op groen gingen, had een wat agressievere collision warning, nam me wat meer uit handen. De 7GT doet veel, maar dit niet allemaal, het is weer wat meer een "auto".
ik had met de proefrit wireless android auto naar mijn oppo find N5 en die werkte feilloos en volledig chop-vrij
had eigenlijk de apple carplay ook willen proberen. maar ook dat vergeten
had eigenlijk de apple carplay ook willen proberen. maar ook dat vergeten
Als het goed is heeft de AWD een ronde knop voor de lendesteun in te stellen. zie youtube rond 3:40supernova99 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 17:58:
Apple Carplay zelf werkte tijdens mijn proefrit vlekkeloos, wat ik echter niet geprobeerd heb is of de ingebouwde navigatie dan nog fatsoenlijk werkt. Volgens mij gaat het specifiek daar mis.
Ik heb gisteren mijn verwachte leverdatum gekregen zowat direct na het bestellen (gisteren officieel helemaal rond gemaakt en bestelling geplaats door Arval bij Zeekr).
dus 30 juni besteld, verwachte levering: week van 17 augustus.
Betreft een 7GT Long Range Launch Edition in Crystal White
Ik vind het stiekem best vlot als het dat wordt.
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Klopt, wanneer je naar connections gaat en op je telefoon drukt (dan wisselt hij van CarPlay naar Bluetooth) zie je meteen al verbetering. Het gekke is, de surrounds view (waarop je al het verkeer ziet) werkt prima. Het voelt als:Nedje schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 08:26:
Apple Carplay zelf werkte tijdens mijn proefrit vlekkeloos, wat ik echter niet geprobeerd heb is of de ingebouwde navigatie dan nog fatsoenlijk werkt. Volgens mij gaat het specifiek daar mis.
- Surrounding 30 FPS
- Navigation 10 FPS
Inderdaad lekker vlot! Ik bestelde mijn "Core" business edition via Alphabet op 2 Juni en deze was definitief besteld bij Zeekr op 10 Juni. Ik kreeg toen verwachtte leverdatum 4 Augustus. Ik zal het wel laten weten in het forum als Zeekr definitief de afspraak met mij inplant. Dan heb je een beeld of het realistisch is.Roger Beurskens schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 08:31:
Ik heb gisteren mijn verwachte leverdatum gekregen zowat direct na het bestellen (gisteren officieel helemaal rond gemaakt en bestelling geplaats door Arval bij Zeekr).
Ben heel benieuwd. altijd een leuk vooruitzicht.Cappiebara013 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 08:40:
[...]
Inderdaad lekker vlot! Ik bestelde mijn "Core" business edition via Alphabet op 2 Juni en deze was definitief besteld bij Zeekr op 10 Juni. Ik kreeg toen verwachtte leverdatum 4 Augustus. Ik zal het wel laten weten in het forum als Zeekr definitief de afspraak met mij inplant. Dan heb je een beeld of het realistisch is.
heb jij al iets van zeekr gehoord, wellicht al iets in de app veranderd ofzo?
Of nog stilte?
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Helaas is dat alleen voor het deel in je rug, niet de zij-steunen om de stoel smaller te maken, je meer zijwaartse steun te geven. Die lijken fixed te zijn.stoutski schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:04:
[...]
Als het goed is heeft de AWD een ronde knop voor de lendesteun in te stellen. zie youtube rond 3:40
Daarnaast was de auto met de 3.0.1 update in de war en werd m'n stoel instelling niet automatisch opnieuw gezet en was de "regenerative breaking" weer op standaard in plaats van sterk gezet.
Weet iemand trouwens waar de "Forward Collision Warning" in zit? Is dat onderdeel van de Lane Assist? Als ik de LCC aanzet krijg ik de melding de FCW ook aangezet is, maar ik vind er nergens een button voor.
Vanuit Alphabet kreeg ik na bestelling 4 Augustus door en dat is ook de laatste update in Lease app.Roger Beurskens schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 08:52:
[...]
Ben heel benieuwd. altijd een leuk vooruitzicht.
heb jij al iets van zeekr gehoord, wellicht al iets in de app veranderd ofzo?
Of nog stilte?
Zeekr belde toevallig die dag ook voor het maken van een proefrit afspraak want die had ik weken eerder aangevraagd. Daar ben ik niet op in gegaan maar wel nagevraagd of de week van 4 Augustus realistisch was. Verkoop / administratie van Zeekr gaf toen aan dat ze de data over het algemeen aardig halen welke ze afgeven aan leasemaatschappijen.
Ik heb zelf geen ervaring / reden om te denken dat ze het niet gaan halen maar you never know. Ik hoop dat ze het halen want ik ga de 3e week van Augustus op vakantie en dat doe ik liever met de Zeekr 7GT dan mijn huidige MG ZS EV....
Interessant om te zien, de configurator op de Zeekr site is aangepast.
Launch editions zijn eraf en er zijn wat extra opties te bestellen, waarvan eigenlijk een heel interessante op de privilege...
Namelijk de "Elektrochromatisch dak" optie... werd daar niet door iemand destijds naar gevraagd of die naar Europa zou komen aangezien die op de Chinese versie al zat... nou bij deze het antwoord
Verrek, en ineens is heel de privilege er vanaf, goed dat ik snel een printscreen gemaakt had:
/f/image/dNT4paQNkEigy5ZmpceIeSDZ.png?f=fotoalbum_large)
En inmiddels weer terug op de site.. lijkt alsof ze er "as we speak" mee bezig zijn.
Opvallend is ook dat "forest green" nu ook op de 7GT beschikbaar is (Y)
Launch editions zijn eraf en er zijn wat extra opties te bestellen, waarvan eigenlijk een heel interessante op de privilege...
Namelijk de "Elektrochromatisch dak" optie... werd daar niet door iemand destijds naar gevraagd of die naar Europa zou komen aangezien die op de Chinese versie al zat... nou bij deze het antwoord
Verrek, en ineens is heel de privilege er vanaf, goed dat ik snel een printscreen gemaakt had:
/f/image/dNT4paQNkEigy5ZmpceIeSDZ.png?f=fotoalbum_large)
En inmiddels weer terug op de site.. lijkt alsof ze er "as we speak" mee bezig zijn.
Opvallend is ook dat "forest green" nu ook op de 7GT beschikbaar is (Y)
[ Voor 42% gewijzigd door Roger Beurskens op 01-07-2026 11:27 ]
Ik had gehoopt dat de leren stoelen en HUD opties waren geworden op de LR dat hoeft namelijk niet zo van mij. Ik ben wel HEEL blij om te zien dat Forest Green is toegevoegd als kleur! Die vond ik heel mooi op de 7X
je was me net voor met de kleur, die viel me nu ook op.Nedje schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:27:
Ik had gehoopt dat de leren stoelen en HUD opties waren geworden op de LR dat hoeft namelijk niet zo van mij. Ik ben wel HEEL blij om te zien dat Forest Green is toegevoegd als kleur! Die vond ik heel mooi op de 7X
Wat wel goed is, is dat de automatische deuren een optie zijn geworden op de privilege.
alleen moet je die pakken als je ook het dak wil
De Long Range zou nu ook een AWD zijn, terwijl het bereik nog steeds op 655WLTP staat. Ik vermoed dat iemand hier een foutje heeft gemaakt
Maar de niet privilege is duurder en heeft dit er niet op zitten. Lijkt me dus een minder goede deal. Jammer dat ik nog een maand moet wachten totdat ik kan bestellen.Roger Beurskens schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:28:
[...]
je was me net voor met de kleur, die viel me nu ook op.
Wat wel goed is, is dat de automatische deuren een optie zijn geworden op de privilege.
alleen moet je die pakken als je ook het dak wil
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Jammer dat ze de groene kleur en elektrochromatische dak nu pas aanbieden. Die had ik toch wel erg graag gehad op mijn Privilege. Snap niet dat ze dat niet eerder aanboden als optie.
Ik denk dat het een fout is, maar let's see. Zou wel echt heel jammer zijn als het zo is... Zie namelijk ook op de website Dolby Atmos nu staan terwijl in de brochure dit niet staat.MrJG schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:38:
Jammer dat ze de groene kleur en elektrochromatische dak nu pas aanbieden. Die had ik toch wel erg graag gehad op mijn Privilege. Snap niet dat ze dat niet eerder aanboden als optie.
Goedemiddag allen,
Gisteren heeft de auto een update gehad, en sinds vandaag speelt hij Carplay soms niet af, en als hij wel afspeelt gaat dat via de spraakassistent (dus schel geluid).
Meer mensen met dit probleem?
Zo ja, heeft iemand dit toevallig al verholpen?
Gisteren heeft de auto een update gehad, en sinds vandaag speelt hij Carplay soms niet af, en als hij wel afspeelt gaat dat via de spraakassistent (dus schel geluid).
Meer mensen met dit probleem?
Zo ja, heeft iemand dit toevallig al verholpen?
Bevestigd door Zeekr:
- GEEN DOLBY ATMOS
- ELEKTROCHROMATISCHE DAK is vanaf 1 juli WEL te bestellen
- FOREST GREEN is vanaf 1 juli WEL te bestellen
[ Voor 17% gewijzigd door Ian_ op 01-07-2026 14:43 ]
Ik was altijd benieuwd of de coating van het panoramadak voldoende sterk zou zijn om de warmte voldoende uit de auto te halen. Zeker omdat dit de eerste Zeekr is die dit op deze manier oplost. De andere hebben allemaal een afdekzeil.
Als ik dan de tekst lees bij de optie voor het elektromagnetische dak, neemt mijn zorg toch wel wat toe.
"Het glazen dak schakelt met één druk op de knop tussen transparant en getint, houdt warmte en verblinding tegen op heldere dagen en laat licht binnen wanneer je dat wilt, zonder dat een zonnescherm nodig."
Als ik dan de tekst lees bij de optie voor het elektromagnetische dak, neemt mijn zorg toch wel wat toe.
"Het glazen dak schakelt met één druk op de knop tussen transparant en getint, houdt warmte en verblinding tegen op heldere dagen en laat licht binnen wanneer je dat wilt, zonder dat een zonnescherm nodig."
Toch wel bijzonder dat forest green beschikbaar komt. Vooral omdat de Chinese 007gt niet eens forest green als optie heeft (overigens wel een net andere kleur groen die ook erg mooi is).Ian_ schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:25:
Bevestigd door Zeekr:
- GEEN DOLBY ATMOS
Meer dan genoeg! 35C en airco op 21C gehad was prima, het raam is warm maar binnen niet.MrJG schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:32:
Ik was altijd benieuwd of de coating van het panoramadak voldoende sterk zou zijn om de warmte voldoende uit de auto te halen. Zeker omdat dit de eerste Zeekr is die dit op deze manier oplost. De andere hebben allemaal een afdekzeil.
Ik heb vorige week met 37 graden volle zon op het dak van de auto lekker rond gereden. De airco moet dan echt wel werken maar ik had geen last van warmte die door het dak heen kwam of iets. Maar dan nog had ik deze optie wel mooi gevonden...
Staan er ook al nieuwe prijzen ten opzichte van de launch editions?
edit:
De AWD Privilege lijkt idd 5000 euro duurder nu, maar dan krijg je het nieuwe dakraam (1400 euro) er bij, maar moet je betalen (800 euro) voor de elektrische deuren.
De AWD Privilege lijkt idd 5000 euro duurder nu, maar dan krijg je het nieuwe dakraam (1400 euro) er bij, maar moet je betalen (800 euro) voor de elektrische deuren.
[ Voor 22% gewijzigd door supernova99 op 01-07-2026 15:48 ]
nou, die waren er maar t/m 30 juni. Ik ga er vanuit dat die grotendeels allemaal al in Europa zijn met een "vaste" configuratie buiten de kleur.supernova99 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:43:
.
Gaan dus ook echt niet meer terug komen voor die prijs.
Bij de Long Range RWD kan je nu de gewone pakken waarbij je wel dan keuze van wielen en extra kleur hebt die bij de launch versie niet beschikbaar waren.
Een afdekzeil aan de binnenkant helpt niks met de warmte die in de auto komt (alleen directe stralingswarmte), aangezien de warmte tussen het panoramadak en het zeil opbouwt.MrJG schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:32:
In de handleiding staat dit als beschrijving via het middenscherm.Eddo schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 16:42:
Hij staat op de oprit hoor. Ik ben heel erg blij met de kleur en de uitvoering.
Nu alle instellingen nog gaan onthouden. Kon al niet meer vinden waar ik de trekhaak kan uitklappen![]()
[Afbeelding]
[ Voor 36% gewijzigd door Koenst op 01-07-2026 18:09 ]
Zonde dat Forest Green pas vanaf nu beschikbaar is, als die er was geweest toen ik mijn bestelling heb geplaatst was het zeker een groene geworden...Ian_ schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:25:
Bevestigd door Zeekr:
- GEEN DOLBY ATMOS
Idem voor mij inderdaad, wel een gemiste kans!Meteor Sans schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 18:13:
[...]
Zonde dat Forest Green pas vanaf nu beschikbaar is, als die er was geweest toen ik mijn bestelling heb geplaatst was het zeker een groene geworden...
Ik begrijp de reden erachter ook niet. Bij PlayStation 5 spelletjes krijg je bij een pre-order vaak iets extra’s dat je niet regulier kunt krijgen.
Nu is het andersom? Beetje gek.
Nu is het andersom? Beetje gek.
Je kreeg vooral korting. Als ik nu dezelfde auto zou bestellen(met elektrochromatisch dak) ben ik €4000,- meer kwijt.
Precies mijn gedachten. Ben er niet rouwig om. Met 40 graden proefrit gemaakt en heb geen seconde last van de zon of warmte gehad.remame schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 18:25:
Je kreeg vooral korting. Als ik nu dezelfde auto zou bestellen(met elektrochromatisch dak) ben ik €4000,- meer kwijt.
[ Voor 16% gewijzigd door NimmaRoc op 01-07-2026 20:09 ]
Het is meer de communicatie wat mist, mensen moeten zelf een keuze kunnen maken en niet achteraf opeens allemaal nieuwe features releasen…
Nu scheelt een Launch LR Glacier Silver en de huidige in Forest Green €2200, in de bijtelling is dat €20,- per maand. Nu heb ik wel over 3 jaar wel €720,- "bespaard" met mijn huidige keuze.remame schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 18:25:
Is het iemand nog gelukt om de iPhone sleutel te gebruiken zonder dat de auto steeds open gaat als je in de buurt ben? Ik wil graag dat hij automatisch op slot gaat paar pas open gaat als ik de deurklink indruk met mijn telefoon in mijn zak. Nu gaat mijn auto steeds open als ik in de buurt van de voordeur ben
Wel gezellig. Als ik voorbij loop altijd de blije-puppy-jingle.CheesePizza schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 20:33:
Is het iemand nog gelukt om de iPhone sleutel te gebruiken zonder dat de auto steeds open gaat als je in de buurt ben? Ik wil graag dat hij automatisch op slot gaat paar pas open gaat als ik de deurklink indruk met mijn telefoon in mijn zak. Nu gaat mijn auto steeds open als ik in de buurt van de voordeur ben
Wat ik laat doen is een legale folie op de voorruit laten plakken, dat is een reductie van ~52% stralingswarmte (infrarood) bij de premium folies. Deze hebben nano keramische deeltjes.MrJG schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:32:
Het dakraam wil ik ook laten beplakken met een donker nano keramische folie voor een reductie van 70% stralings warmte. Ben sowieso geen fan van dakramen, had het liever dicht gehad maar denk dat dit een goede oplossing is.
Voorruit: XPEL Prime XR Plus 70 (68% lichtdoorlaatbaarheid)
Dakraam: XPEL Prime XR Plus 15 (12% lichtdoorlaatbaarheid)
De grens is 55% voor de voorruit en zijruiten volgens de wet, maar vaak heeft je standaard autoglas al een tint zonder folie. Dat moet je mee laten berekenen wat wel of niet kan.
https://zeekrstats.nl
Ik snap die hele panoramadak-discussie eerlijk gezegd niet zo.
Ik rijd inmiddels bijna 5 jaar in een Polestar 2 met glazen panoramadak en zou niet meer zonder willen. Het geeft enorm veel licht in het interieur, de kinderen vinden het achterin geweldig en ik heb eigenlijk nooit ervaren dat het daardoor té warm wordt in de auto.
Natuurlijk loopt de temperatuur op tijdens een zonnige dag of wanneer je in hartje zomer in Zuid-Frankrijk staat, maar dat geldt voor iedere auto. Bovendien kun je de auto vooraf via de app laten voorkoelen, dus ook dat is eigenlijk geen issue.
Kortom: voor mij wegen de voordelen ruimschoots op tegen de nadelen. En laten we eerlijk zijn, klagen over een auto die je met één druk op de knop kunt voorkoelen zijn misschien ook wel luxeproblemen van de bovenste plank 😉.
Ik rijd inmiddels bijna 5 jaar in een Polestar 2 met glazen panoramadak en zou niet meer zonder willen. Het geeft enorm veel licht in het interieur, de kinderen vinden het achterin geweldig en ik heb eigenlijk nooit ervaren dat het daardoor té warm wordt in de auto.
Natuurlijk loopt de temperatuur op tijdens een zonnige dag of wanneer je in hartje zomer in Zuid-Frankrijk staat, maar dat geldt voor iedere auto. Bovendien kun je de auto vooraf via de app laten voorkoelen, dus ook dat is eigenlijk geen issue.
Kortom: voor mij wegen de voordelen ruimschoots op tegen de nadelen. En laten we eerlijk zijn, klagen over een auto die je met één druk op de knop kunt voorkoelen zijn misschien ook wel luxeproblemen van de bovenste plank 😉.
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |
Denk dat het een beetje verschild per rijder. Ik vind licht van boven af juist heel vervelend met rijden, vooral als de zon erop schijnt. In mijn laatste 2 auto's heb ik panorama daken gehad maar altijd de gordijnen dicht, dat heeft de 7GT helaas niet.cornholio24 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 14:18:
Ik snap die hele panoramadak-discussie eerlijk gezegd niet zo.
https://zeekrstats.nl
Je kunt zo'n klemgordijn kopen op AlieExpress voor een paar tientjes. Zal misschien niet precies hetzelfde zijn maar helpt misschien al iets.
Vandaag een proefrit gemaakt in een long range. In veel opzichten vond ik het een vooruitgang tov mijn instapversie van de EV6, al is de sprong niet zo groot als ik vooraf verwacht had. Wel oa veel fijnere stoelen en weer veel meer features natuurlijk.
Wat me in zeer negatieve zin opviel was de lane keeping. Daar kan ik in de EV6 min of meer blindelings op vertrouwen, maar in de 7GT vind ik die in alle opzichten super irritant werken. Begint al met inschakelen met dat twee keer op de hendel drukken, maar daar is aan te wennen. Maar dan onder het rijden oa veel te bruuske stuurcorrecties en niet kunnen centreren op een smalle 3e rijstrook. De verkoper gaf aan dat dit te maken had met de preproductie software en dat er net als voor de 7X een update aankomt. In dat geval had Zeekr er wat mij betreft beter aan gedaan om nog even te wachten met de lancering. Voor nu wacht ik de update graag nog even af en tegen die tijd maak ik wel weer een proefrit, want dit is helaas een dealbreaker.
Wat me in zeer negatieve zin opviel was de lane keeping. Daar kan ik in de EV6 min of meer blindelings op vertrouwen, maar in de 7GT vind ik die in alle opzichten super irritant werken. Begint al met inschakelen met dat twee keer op de hendel drukken, maar daar is aan te wennen. Maar dan onder het rijden oa veel te bruuske stuurcorrecties en niet kunnen centreren op een smalle 3e rijstrook. De verkoper gaf aan dat dit te maken had met de preproductie software en dat er net als voor de 7X een update aankomt. In dat geval had Zeekr er wat mij betreft beter aan gedaan om nog even te wachten met de lancering. Voor nu wacht ik de update graag nog even af en tegen die tijd maak ik wel weer een proefrit, want dit is helaas een dealbreaker.
Zowel Tesla, BYD, Xpeng als Zeekr hebben 2x hendel voor LCC.marcel3 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 16:06:
Vandaag een proefrit gemaakt in een long range. In veel opzichten vond ik het een vooruitgang tov mijn instapversie van de EV6, al is de sprong niet zo groot als ik vooraf verwacht had. Wel oa veel fijnere stoelen en weer veel meer features natuurlijk.
Zeekr heeft in de opties (menu) een vinkje wat je kunt aanzetten “Simplified LCC” waardoor je maar 1x de hendel hoeft te drukken.
Top, dat is alweer goed om te weten.Ian_ schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 16:13:
[...]
Zowel Tesla, BYD, Xpeng als Zeekr hebben 2x hendel voor LCC.
Zeekr heeft in de opties (menu) een vinkje wat je kunt aanzetten “Simplified LCC” waardoor je maar 1x de hendel hoeft te drukken.
Overigens een tip voor de mensen die de fragrance hebben (volgens mij Long Range en Privilege). Er zit al een cartridge in, maar die is nog niet geactiveerd. je moet dus het dashboardkastje opnen, cartridge er uit trekken. de sticker er af halen, de cartridge een kwartslag draaien en weer terug stoppen.
Voor nu waarschijnlijk niet nodig maar wel handig voor als de nieuwe auto geur er uit is.
Voor nu waarschijnlijk niet nodig maar wel handig voor als de nieuwe auto geur er uit is.
Is het iemand al gelukt om hem op afstand ,via de app, in of uit een parkeervak te laten rijden? Gaat dit alleen met Apple?
YouTube: No Driver Needed! The Zeekr 7GT Parks Itself w/ Remote Parkingremame schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 20:12:
Is het iemand al gelukt om hem op afstand ,via de app, in of uit een parkeervak te laten rijden? Gaat dit alleen met Apple?
Wat ik wel fijn vind aan de LCC is dat als ik van baan wil wisselen de LCC even op pauze gaat en 'm dan weer overneemt. Daar had ik in de Tesla altijd ruzie over, want die kan zelf van baan wisselen maar deed dat meestal zo traag en onduidelijk dat ik vaak ingreep en dan schakelde de hele LCC uit. Dus dit vind ik een veel fijner mechanisme.marcel3 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 16:06:
Wat me in zeer negatieve zin opviel was de lane keeping.
Gewoon de A2 af met 100km/h werkt het prima. Dus ook langere stukken op de Franse snelweg heb ik goede hoop voor. Ik moet nog wel testen wat 'ie doet met die domme strepen op de spits stroken die dan naar rechts een pompstation in duiken. Daar heb ik in m'n Tesla wel een paar keer een hart infarct van opgelopen.
Rechtdoor rijden? Werkt in ieder geval prima bij mij1Mark schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 08:27:
en wat doet die LCC op een smalle weg met alleen strepen aan de zijkanten?
Misschien naief, maar ik dacht obv de ervaringen met de EV6 dat 'simpele' lane keeping wel een ding was dat alle autofabrikanten inmiddels onder de knie hadden. Zoals gezegd kan ik daar echt blind op rijden en staat hij bij mij altijd op de snelweg aan met en zonder ACC. Ook bij smalle stroken icm bijvoorbeeld een vrachtwagen op de strook ernaast blijft het goed gaan, je merkt dan dat de auto subtiel nog wat naar links opschuift om voldoende afstand te houden. Dat in constrast met de 7GT gisteren waarbij het op de A28 voelde alsof er een paniekerige beginnend bestuurder steeds zenuwachtig aan het stuur trok. En helaas zijn dat de wegen waar ik meestal op rijd en niet op lange overzichtelijke tolwegen in Frankrijk. Dus zolang Zeekr dit niet onder controle heeft is het voor mij geen optie.supernova99 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 01:48:
[...]
Wat ik wel fijn vind aan de LCC is dat als ik van baan wil wisselen de LCC even op pauze gaat en 'm dan weer overneemt. Daar had ik in de Tesla altijd ruzie over, want die kan zelf van baan wisselen maar deed dat meestal zo traag en onduidelijk dat ik vaak ingreep en dan schakelde de hele LCC uit. Dus dit vind ik een veel fijner mechanisme.
Gewoon de A2 af met 100km/h werkt het prima. Dus ook langere stukken op de Franse snelweg heb ik goede hoop voor. Ik moet nog wel testen wat 'ie doet met die domme strepen op de spits stroken die dan naar rechts een pompstation in duiken. Daar heb ik in m'n Tesla wel een paar keer een hart infarct van opgelopen.
Ik heb tijdens de proefrit met de Zeekr 7GT exact dezelfde ervaring gehad. De auto is veel nerveuzer met de lane keeping, je ziet het stuur ook continue bewegen op een volledig rechte weg. De Xpeng P7+ doet het wel wat beter maar ook niet zo als de EV6.marcel3 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 08:59:
[...]
Misschien naief, maar ik dacht obv de ervaringen met de EV6 dat 'simpele' lane keeping wel een ding was dat alle autofabrikanten inmiddels onder de knie hadden. Zoals gezegd kan ik daar echt blind op rijden en staat hij bij mij altijd op de snelweg aan met en zonder ACC. Ook bij smalle stroken icm bijvoorbeeld een vrachtwagen op de strook ernaast blijft het goed gaan, je merkt dan dat de auto subtiel nog wat naar links opschuift om voldoende afstand te houden. Dat in constrast met de 7GT gisteren waarbij het op de A28 voelde alsof er een paniekerige beginnend bestuurder steeds zenuwachtig aan het stuur trok. En helaas zijn dat de wegen waar ik meestal op rijd en niet op lange overzichtelijke tolwegen in Frankrijk. Dus zolang Zeekr dit niet onder controle heeft is het voor mij geen optie.
Zendure 2400 AC+ 16,8 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 7.7200wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh
Ik heb ook afgelopen week proefgereden, ookal moet ik nog wel even wachten voordat ik weet wat mogelijk is.
LCC was drama, ook oordelend hoe mijn p2 dat doet. Ik reed in een LR versie en hij wilde telkens de linker lijn over of er op rijden. Mensen dachten echt dat ik dronken was.
Automatisch file parkeren snapt hij ook niet, dan zet die hem 50 cm van de stoep af, werkt alleen goed bij vakken met witte lijnen. Auto voelt ook wel zwaarder aan dan de P2 en heeft een tragere gasrespons(ook in performance stand).
Dat waren wel wat dingen die me tegenvielen, verder qua zit positie voor mij subliem, carplay werkte goed en je kon zelfs waze op het scherm voor je krijgen in een mini map. Stoelen ook geweldig, met instelbare beenverlenger. Airco deed het goed op stand auto bij 37 graden en de immersive speakers vanuit de stoel zijn ook gaaf.
Laadruimte is echt dik in orde, panorama dak zorgt voor veel licht, maar geen warmte. Daarnaast zijn de telefoonladers top en ben ik fan van het hebben van je Park, drive en reverse op het stuur. Daarnaast heb je bizar veel functies voor audio en eigenlijk teveel. De voorganger had veel functies uit gezet of naar mijn mening verkeerd staan, na het einde van de rit werd alles steeds beter:)
Wel denk ik persoonlijk dat ik voor een business edition zou (moeten) gaan.
Geweldige auto, maar wat een idioterie dat je LCC niet gewoon goed werkend hebt. Mijn 5 jaar oude P2 snapt dit nog beter.. Dus totdat dit gefixed is ga ik ook niet verder op onderzoek uit en wacht ik rustig af, moet 1 december wisselen maar misschien zelfs later.
![]() | Even kijken of die op de oprit past:)![]() | ![]() |
Automatisch file parkeren snapt hij ook niet, dan zet die hem 50 cm van de stoep af, werkt alleen goed bij vakken met witte lijnen. Auto voelt ook wel zwaarder aan dan de P2 en heeft een tragere gasrespons(ook in performance stand).
Dat waren wel wat dingen die me tegenvielen, verder qua zit positie voor mij subliem, carplay werkte goed en je kon zelfs waze op het scherm voor je krijgen in een mini map. Stoelen ook geweldig, met instelbare beenverlenger. Airco deed het goed op stand auto bij 37 graden en de immersive speakers vanuit de stoel zijn ook gaaf.
Laadruimte is echt dik in orde, panorama dak zorgt voor veel licht, maar geen warmte. Daarnaast zijn de telefoonladers top en ben ik fan van het hebben van je Park, drive en reverse op het stuur. Daarnaast heb je bizar veel functies voor audio en eigenlijk teveel. De voorganger had veel functies uit gezet of naar mijn mening verkeerd staan, na het einde van de rit werd alles steeds beter:)
Geweldige auto, maar wat een idioterie dat je LCC niet gewoon goed werkend hebt. Mijn 5 jaar oude P2 snapt dit nog beter.. Dus totdat dit gefixed is ga ik ook niet verder op onderzoek uit en wacht ik rustig af, moet 1 december wisselen maar misschien zelfs later.
[ Voor 34% gewijzigd door Terrie op 03-07-2026 10:38 ]
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Bij mijn proefrit ging die ook constant over de linker lijn heen! Ik dacht dat het aan mij of een instelling lag...Terrie schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 10:33:
Ik heb ook afgelopen week proefgereden, ookal moet ik nog wel even wachten voordat ik weet wat mogelijk is.LCC was drama, ook oordelend hoe mijn p2 dat doet. Ik reed in een LR versie en hij wilde telkens de linker lijn over of er op rijden. Mensen dachten echt dat ik dronken was.
[Afbeelding] [Afbeelding] Even kijken of die op de oprit past:)[Afbeelding] [Afbeelding]
Heb de auto nu een week, nergens last van.N-ickel schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:26:
[...]
Bij mijn proefrit ging die ook constant over de linker lijn heen! Ik dacht dat het aan mij of een instelling lag...
Is dit qua lengte in te stellen? Ik leek een korter zitvlak te hebben tov van de bijrijder stoel maar dat je het kunt bijstellen heb ik niet gezien.Terrie schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 10:33:
Stoelen ook geweldig, met instelbare beenverlenger. .
Jup, aan de zijkant van de stoel zitten meerdere knopjes. Het voorste knopje (of de meest linkse als je naast de bestuurderskant staat) regelt die functie
Uiteindelijk zal het van situatie tot situatie verschillen of je ermee kunt leven, maar het laat wel zien hoe belangrijk het is dat je in dat uurtje van de proefrit probeert de situaties op te zoeken die representatief zijn voor jouw gebruik. Ook de reviews van 'professionals' zeggen niet alles. Dat deze auto prima kan werken op Spaanse bergweggetjes (met LCC helemaal uit) of op verlaten 'snel'wegen in Noorwegen geloof ik prima, maar het zegt niks over de hectiek hier op ons krappe wegennet.
[ Voor 13% gewijzigd door marcel3 op 03-07-2026 12:46 ]
Cool want dat was een irritatie punt van mijn vrouw die kortere benen heeft en dan zal die ver uitgeschoven gestaan hebben tijdens de proefrit.Nedje schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:35:
Jup, aan de zijkant van de stoel zitten meerdere knopjes. Het voorste knopje (of de meest linkse als je naast de bestuurderskant staat) regelt die functie
Waar ik wel echt van baal is dat de business edition niet in wit te verkrijgen is in Nederland. Als dat wel was geweest had ik hem al lang besteld. Twijfel erg of de tech grey me gaat bevallen. Die stond helaas niet in Eindhoven om te zien. Hebben in de zwarte gereden en zeker niet onaardig maar zie je de zwarte accenten niet op.
Kan iemand al iets zeggen over de range in de core editie of over het gemiddelde verbruik? Ben wel benieuwd of de wltp van de core benaderd wordt of gehaald wordt.
YouTube: Road Trip In The Zeekr 7GT Core RWD - Charging, ADAS, & Real Efficiency TestedFlatsixsupply schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 20:03:
Kan iemand al iets zeggen over de range in de core editie of over het gemiddelde verbruik? Ben wel benieuwd of de wltp van de core benaderd wordt of gehaald wordt.
Thanks en ik hoor het ook graag van iemand hier op het forum wat de ervaringen zijn. Alvast bedankt.
Ik zit het te volgen, maar vraag me af wat ie gaat doen. Hij zit nu een zakje chips te eten in de 7GT…
Hij is niet echt positief over de LCC zeg maar.
Zoals ik ook al zei, werkt echt kut. Maar de cameras en sensors zijn er, dus het lijkt exht een software issue.Flatsixsupply schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 23:07:
Hij is niet echt positief over de LCC zeg maar.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Gisteren een proefrit gemaakt in de RWD Long Range Launch edition. Vooral op het rijden gelet t.o.v. mijn huidige Polestar 2. Dus nog vergeten op een paar dingen te letten.
Vraagje voor diegenen die al een 7GT hebben. Heb er niet op gelet, maar kan je meerdere berijdersprofielen vastleggen zodat je als je instapt niet zelf alles hoeft in te stellen? En als je meerdere berijdersprofielen hebt, kan je die dan aan telefoon of sleutel koppelen?
Vraagje voor diegenen die al een 7GT hebben. Heb er niet op gelet, maar kan je meerdere berijdersprofielen vastleggen zodat je als je instapt niet zelf alles hoeft in te stellen? En als je meerdere berijdersprofielen hebt, kan je die dan aan telefoon of sleutel koppelen?
Ja, de mijne doet het op basis van gezichtsherkenningrjrutte schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:12:
Gisteren een proefrit gemaakt in de RWD Long Range Launch edition. Vooral op het rijden gelet t.o.v. mijn huidige Polestar 2. Dus nog vergeten op een paar dingen te letten.
Zag vanmiddag een lichtgrijze(?) rijden op de A28 bij afslag Leusden. Mooie bak hoor! Toch wel onder de indruk hoe deze er in het echt uit ziet. Gelijk maar een proefrit geboekt voor 18 juli
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
en hoe was het rijden tov de PS2?rjrutte schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:12:
Voor de mensen die al in een 7GT rijden, is het mogelijk om net als bij Renault via een sneltoets alle ADAS functies naar eigen wens in te stellen. Bijvoorbeeld met de programmeerbare knop op het stuur? Of gaat dit alleen via het infotainment?
Nee, maar ik heb in dit topic gelezen dat dat er wel komt in een software update.Meteor Sans schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 18:48:
Voor de mensen die al in een 7GT rijden, is het mogelijk om net als bij Renault via een sneltoets alle ADAS functies naar eigen wens in te stellen. Bijvoorbeeld met de programmeerbare knop op het stuur? Of gaat dit alleen via het infotainment?
Er komt een update met one touchMeteor Sans schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 18:48:
Fallout schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 18:51:
[...]
Nee, maar ik heb in dit topic gelezen dat dat er wel komt in een software update.
Ik heb hier helemaal overheen gelezen in de voorgaande berichten, dank!
Vandaag ook een proefrit in de 7gt long range. De basis is goed. Comfortabel, degelijk, goed afgewerkt. Maar de rijhulpsystemen zijn nog niet af. Remt te veel af in bochten. Gaat op een 80km weg rustig terug naar 40 en dat is niet veilig voor verkeer achter je. Als je dan zelf gas bij gaat geven terug naar 80 en je doseert je voet terug van het pedaal dan remt ie weer af naar een ‘veilige’ snelheid. Ook het sturen met dit soort situatie is niet goed. Daarnaast voel je de de elektro motor bij acc steeds bokken als ie weer aan gaat sluiten op de auto voor je. Is ie dan weer binnen de acc range dan zakt ie weer langzaam terug. Ook het lane keeping is af en toe vechten. Ik heb toen meer afstand in de acc gezet en toen was het duidelijk beter.
Al met al toch een goede indruk aan overgehouden. De software behoeft nog wel wat tweaking maar dat is te fixen. Het platform zoals het is is zeer goed.
Al met al toch een goede indruk aan overgehouden. De software behoeft nog wel wat tweaking maar dat is te fixen. Het platform zoals het is is zeer goed.
Crosshair V, FX-6200, HD 6970, Corsair sizzle
Die software verbeteringen komen er vast wel.
Maar ik ga vooral lekker ZELF rijden, want daar kies ik een dergelijke auto voor.
Maar ik ga vooral lekker ZELF rijden, want daar kies ik een dergelijke auto voor.
Er is geen sneltoets maar als je bovenaan het scherm naar beneden veegt kom je meteen in het menu en kan je ze uitzetten. Heel snel dus.Meteor Sans schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 18:48:
Afgelopen vrijdag de 7GT in business uitvoering besteld bij de leasemaatschappij. Kleur tech gray, met als extra opties de trekhaak (wat een belachelijk dure optie trouwens (eur 1749)) en een v2L stekker.
Auto is ter vervanging van huidige Tucson Phev uit 2021.
Bedoeling is om deze auto ook als caravan trekker te gaan gebruiken. Dit in combi met super snelle laden verwacht ik niet teveel extra vertraging tov phev. Iedere twee uur moeten we echt even stoppen, omdat de drie (jonge) kids aan pauze toe zijn en ik meestal ook...
Andere opties waren de
- Hyundai Ioniq 5 core business, maar is afgevallen omdat auto alweer tijdje op de markt is en software matig achter begint te lopen. Daarnaast stuk minder opties dan de 7GT.
- xpeng P7+, stond op 1, maar mag niet van werkgever.
- Tesla model y standaard en long range. Maar sinds introductie van FSD krijg je geen auto pilot standaard erbij. En dan is een long range in mijn geval eur 75 + 100 fsd= eur 175 pmnd duurder, wat het niet waard is (en ik heb het geld niet). Model y standaard+ FSD was pmnd idem aan 7GT, dan heeft de 7GT toch de voorkeur.
Hopelijk komt er API koppeling met bv Frank Energie, zodat ik auto zo gunstig mogelijk kan laden met de panelen in zomer in laagste dynamische tarieven in winter.
Ik heb geen proefrit gemaakt en zo uit de folder besteld. Heb collega die een Zeekr 7X rijdt en daar erg tevreden over is. Is hetzelfde platform+ de nodige YouTube reviews maakt dat ik dit wel aan durf.
Auto is ter vervanging van huidige Tucson Phev uit 2021.
Bedoeling is om deze auto ook als caravan trekker te gaan gebruiken. Dit in combi met super snelle laden verwacht ik niet teveel extra vertraging tov phev. Iedere twee uur moeten we echt even stoppen, omdat de drie (jonge) kids aan pauze toe zijn en ik meestal ook...
Andere opties waren de
- Hyundai Ioniq 5 core business, maar is afgevallen omdat auto alweer tijdje op de markt is en software matig achter begint te lopen. Daarnaast stuk minder opties dan de 7GT.
- xpeng P7+, stond op 1, maar mag niet van werkgever.
- Tesla model y standaard en long range. Maar sinds introductie van FSD krijg je geen auto pilot standaard erbij. En dan is een long range in mijn geval eur 75 + 100 fsd= eur 175 pmnd duurder, wat het niet waard is (en ik heb het geld niet). Model y standaard+ FSD was pmnd idem aan 7GT, dan heeft de 7GT toch de voorkeur.
Hopelijk komt er API koppeling met bv Frank Energie, zodat ik auto zo gunstig mogelijk kan laden met de panelen in zomer in laagste dynamische tarieven in winter.
Ik heb geen proefrit gemaakt en zo uit de folder besteld. Heb collega die een Zeekr 7X rijdt en daar erg tevreden over is. Is hetzelfde platform+ de nodige YouTube reviews maakt dat ik dit wel aan durf.
[ Voor 50% gewijzigd door MarcS73 op 05-07-2026 11:18 ]
:strip_exif()/f/image/WCPZ9cEKXLHC0lYMeb3bUt7Z.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/li1CefOUYYHGiA7x0BqCAafb.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Y0e8L53kz2hRO8rzxl0wLiv3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aAESMDw4vF1fmaHxMWX4mjKS.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/aowq35Xyslvi6b9nQo9wUEY4.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/QsWGQnwSxgvsXTA0R7aS7k2W.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/wNwSk8WVyd63L9OsUBKJHv7H.jpg?f=fotoalbum_large)