Staat er toevallig een Crystal White en Glacier Silver naast elkaar? Wil je dan aub fotos van maken van de combi (zon en schaduwkant)? Muchas graciasNedje schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:40:
Ik ben nu in Zeist voor mijn proefrit, het staat hier hélemaal vol met 7GT’s!
Er stonden vooral witte, zwart, tech gray en een verdwaalde Mystic Lilac, die ik daarna ook niet meer kon vinden.
Zojuist een proefrit gemaakt in de core, ik vind het heerlijk rijden. Ik heb ook niet perse het idee dat de Zeekr Soundsystem heel veel zou toevoegen voor mij. HUD is leuk, maar hoeft ook niet perse.
Dan blijft de rest vraag; vind ik de extra range + mystic Lilac voldoende reden om voor de LR te gaan i.p.v de core. Maar eens kijken waar mijn LM mee komt!
Voor wat het waard is. Ik heb een offerte gekregen voor een long range launch edition met kleur. Leaseprijs is 834 euro p/m (ex-btw) excl. brandstofNedje schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:00:
Ik kon helaas geen Glacier silver vinden.
Er stonden vooral witte, zwart, tech gray en een verdwaalde Mystic Lilac, die ik daarna ook niet meer kon vinden.
Zojuist een proefrit gemaakt in de core, ik vind het heerlijk rijden. Ik heb ook niet perse het idee dat de Zeekr Soundsystem heel veel zou toevoegen voor mij. HUD is leuk, maar hoeft ook niet perse.
Dan blijft de rest vraag; vind ik de extra range + mystic Lilac voldoende reden om voor de LR te gaan i.p.v de core. Maar eens kijken waar mijn LM mee komt!
Dat is op basis van 25.000 km per jaar en looptijd van 60 maanden.Fallout schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:23:
Dat is heel weinig geld. Voor hoeveel jaar en KM per jaar is dat dan?
Die voor stond was een Glacier Silver, geen witte. Dat was de auto waarmee ik vandaag heb proefgeredenNedje schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:00:
Ik kon helaas geen Glacier silver vinden.
Dat is wel een verschil ik moet m uitzoeken op 60.000km 36mndalexdr schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:24:
[...]
Dat is op basis van 25.000 km per jaar en looptijd van 60 maanden.
60.000km en 36.000km is wel extreem veel km en extreem korte duur waardoor de leaseprijs omhoog schiet. Rij je echt 60.000 km per jaar? En waarom 36 maanden en niet gebruikelijke 48 of zelfs 60?Rm1983 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:28:
[...]
Dat is wel een verschil ik moet m uitzoeken op 60.000km 36mnd
Met dit weer vind ik het leer van de Tesla die ik nu heb een groot nadeel...TalkingCarrot schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 07:07:
[...]
Ben je blij met de interieur van de Business? Ik heb, omdat we nu een ID4 met leer hebben, toch een beetje een onterechte (?) afkeur voor textiel gekregen.
We wilden eerst de LR of Privilege vanwege de mystic kleur, maar daarvan zijn we afgestapt en willen we naar tech grey. Bij de business is dit een standaard kleur, bij de long rage moet je ervoor bij betalen. Dat maakt de business wel ineens erg interessant. De HUD is echt vet, maar ik denk dat ik dat wel durf te missen.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Ja rijd ca 65000km p.j. gemiddeld, wat inderdaad de leaseprijs hoog maakt. Wilde daarom ook heel graag de long range. In Brussel op de autosalon gaf men aan dat de auto eens per 2 jaar onderhoud zou moeten hebben. Maar toen ik vertelde hoeveel ik rijd moest hij het opzoeken en kwam eens per 40.000 km naar voren. Wat vele malen beter is dan eens per 15.000 bij een ev van toyota of Hyundai.menno76 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:40:
[...]
60.000km en 36.000km is wel extreem veel km en extreem korte duur waardoor de leaseprijs omhoog schiet. Rij je echt 60.000 km per jaar? En waarom 36 maanden en niet gebruikelijke 48 of zelfs 60?
Onderhoud stelt nix voor bij een EV. Mijn tesla hiervoor kwamen ze bij mij thuis "oh" doen. beetje remmen checken, ruitenwisservloeistof keer knipperlicht aanzetten en klaar. Niemand meet ook actief meer profiel van banden, levensgevaarlijk sommige EV rijden jaar of langer rond op banden. Mijn Tesla met 500pk had toch echt kale banden toen ik zelf maar keer bij profile center naar binnen reed. Dat is eigenlijk belangrijkste om OH aan te doen naast remmen. rest blijft wel werken al doe je er nooit meer wat aan. Ik gok je leasebedrag rond 1200 per maand bij 65000 en 3 jaar +-Rm1983 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:45:
[...]
Ja rijd ca 65000km p.j. gemiddeld, wat inderdaad de leaseprijs hoog maakt. Wilde daarom ook heel graag de long range. In Brussel op de autosalon gaf men aan dat de auto eens per 2 jaar onderhoud zou moeten hebben. Maar toen ik vertelde hoeveel ik rijd moest hij het opzoeken en kwam eens per 40.000 km naar voren. Wat vele malen beter is dan eens per 15.000 bij een ev van toyota of Hyundai.
Gelukkig hebben wij winterbanden dus 2x per jaar wordt het profiel gecontroleerd met de bandenwissel. En idd 60.000 36 mnd is zelfs nog iets duurder 1266,- zonder verzekering, laadpaal, laadpas en winterbanden bij Ayvens.menno76 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:59:
[...]
Onderhoud stelt nix voor bij een EV. Mijn tesla hiervoor kwamen ze bij mij thuis "oh" doen. beetje remmen checken, ruitenwisservloeistof keer knipperlicht aanzetten en klaar. Niemand meet ook actief meer profiel van banden, levensgevaarlijk sommige EV rijden jaar of langer rond op banden. Mijn Tesla met 500pk had toch echt kale banden toen ik zelf maar keer bij profile center naar binnen reed. Dat is eigenlijk belangrijkste om OH aan te doen naast remmen. rest blijft wel werken al doe je er nooit meer wat aan. Ik gok je leasebedrag rond 1200 per maand bij 65000 en 3 jaar +-
Daar stonden buiten 2 zwarte 7GT's ook een 7GT Privilege in Paars en een 7X core in "normaal" wit..
De ruimte is voldoende en een 7X past mij toch niet helemaal zeg maar. De 7GT was instappen en direct thuis voelen.
Mijn vrouw was mee en uiteindelijk toch samen besloten niet voor een paarse te gaan maar voor een "standaard" witte 7GT Longrange..
Bestelling vanmiddag direct ingelegd bij de leasemaatschappij, als het goed is, is die ook direct doorgezet naar Zeekr zodat we nog een Launch Edition kunnen bestellen.
Levertijd volgens de heren van Zeekr in Eindhoven zou zijn "in augustus" als we hem voor 30 juni zouden bestellen.
Oja, 30 juni is nu echt harde deadline voor de Launch Editions werd aangegeven.
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Ik heb het zelfde, rij gemiddeld 60.000 per jaar. Maar heb een contract op 30.000 en 48 maanden. Wij nemen de boete voor lief bij het inleveren.Rm1983 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:28:
[...]
Dat is wel een verschil ik moet m uitzoeken op 60.000km 36mnd
https://zeekrstats.nl
Nice! Dan hebben we dezelfde uitvoering. Hopelijk mag je hem snel ophalen.Roger Beurskens schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:11:
Hier vanmorgen proefrit met een 7X LR en een 7GT LR gedaan in Eindhoven.
Daar stonden buiten 2 zwarte 7GT's ook een 7GT Privilege in Paars en een 7X core in "normaal" wit..
De ruimte is voldoende en een 7X past mij toch niet helemaal zeg maar. De 7GT was instappen en direct thuis voelen.
Mijn vrouw was mee en uiteindelijk toch samen besloten niet voor een paarse te gaan maar voor een "standaard" witte 7GT Longrange..
Bestelling vanmiddag direct ingelegd bij de leasemaatschappij, als het goed is, is die ook direct doorgezet naar Zeekr zodat we nog een Launch Edition kunnen bestellen.
Levertijd volgens de heren van Zeekr in Eindhoven zou zijn "in augustus" als we hem voor 30 juni zouden bestellen.
Oja, 30 juni is nu echt harde deadline voor de Launch Editions werd aangegeven.
Rijd je dan wel 48 maanden of lever je hem na 120.000 km in omdat je aan de kilometers zit?TweakersDerik schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:12:
[...]
Ik heb het zelfde, rij gemiddeld 60.000 per jaar. Maar heb een contract op 30.000 en 48 maanden. Wij nemen de boete voor lief bij het inleveren.
Dan hebben we dezelfde proefritten gemaakt vanochtendRoger Beurskens schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:11:
Hier vanmorgen proefrit met een 7X LR en een 7GT LR gedaan in Eindhoven.
[...]
.
Bij mij gaan ze er altijd uit bij 180.000 op km stand. Of omdat ze op zijn.Rm1983 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:16:
[...]
Rijd je dan wel 48 maanden of lever je hem na 120.000 km in omdat je aan de kilometers zit?
Heb altijd benzine gereden en de meeste auto’s zijn dan zodanig versleten (automaat bak in meeste gevallen) dat kosten te hoog worden en dan trekken ze hem er ook uit.
Mijn huidige leaseauto staat nu op 240.000+ moet zeggen eigenlijk geen grote problemen gehad. Nog even deze 4 weken uitzingen 🙂.TweakersDerik schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:21:
[...]
Bij mij gaan ze er altijd uit bij 180.000 op km stand. Of omdat ze op zijn.
Heb altijd benzine gereden en de meeste auto’s zijn dan zodanig versleten (automaat bak in meeste gevallen) dat kosten te hoog worden en dan trekken ze hem er ook uit.
Dat is netjes! ik heb altijd zoveel gezeur gehad onder de motorkap dat ik destijds dacht, ik ga voor een Mercedes C200 want dat zou wel een goede auto zijn. Daar heb ik ook bijzonder veel issues mee gehad vooral motor, turbo & electrische problemen mee gehad. En voor die mercedes had ik een Peugeot 5008, die kon alleen nog maar vooruit 🤣 kwam hem inleveren bij de dealer, ik zeg ja sorry; hij gaat alleen nog maar voorruit, achteruit werkt niet meer, inparkeren lukte niet. Die heb ik nooit meer terug gehad.Rm1983 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:32:
[...]
Mijn huidige leaseauto staat nu op 240.000+ moet zeggen eigenlijk geen grote problemen gehad. Nog even deze 4 weken uitzingen 🙂.
Dus nu dacht ik, wat nou als ik een electrische auto neem, wat kan er verrot gaan aan een electrische auto behalve de banden en remmen. Zodoende op deze Zeekr uit gekomen. Had nog naar tesla gekeken en getest maar vind het model niet mooi, en te karig/cheap van binnen.
Denk dat Zeekr mij slechts alleen boardcomputer storingen en bugs gaaan geven komende jaren, dat is nog wel te overzien.
Ik heb 9 jaar tesla gereden en enkel problemen met ophanging gehad, bekend euvel bij tesla die ophanging kon gewoon vermogen niet aan. Verder in 300.000km geen minuut bij dealers gestaan. Valt gewoon weinig stuk te gaan bij 2 elektromotoren banden remmen en stuk metaal eromheenTweakersDerik schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:40:
[...]
Dat is netjes! ik heb altijd zoveel gezeur gehad onder de motorkap dat ik destijds dacht, ik ga voor een Mercedes C200 want dat zou wel een goede auto zijn. Daar heb ik ook bijzonder veel issues mee gehad vooral motor, turbo & electrische problemen mee gehad. En voor die mercedes had ik een Peugeot 5008, die kon alleen nog maar vooruit 🤣 kwam hem inleveren bij de dealer, ik zeg ja sorry; hij gaat alleen nog maar voorruit, achteruit werkt niet meer, inparkeren lukte niet. Die heb ik nooit meer terug gehad.
Dus nu dacht ik, wat nou als ik een electrische auto neem, wat kan er verrot gaan aan een electrische auto behalve de banden en remmen. Zodoende op deze Zeekr uit gekomen. Had nog naar tesla gekeken en getest maar vind het model niet mooi, en te karig/cheap van binnen.
Denk dat Zeekr mij slechts alleen boardcomputer storingen en bugs gaaan geven komende jaren, dat is nog wel te overzien.
Kijk dat is goed om te horen! hoop dat Zeekr zich net zo gedraagtmenno76 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:43:
[...]
Ik heb 9 jaar tesla gereden en enkel problemen met ophanging gehad, bekend euvel bij tesla die ophanging kon gewoon vermogen niet aan. Verder in 300.000km geen minuut bij dealers gestaan. Valt gewoon weinig stuk te gaan bij 2 elektromotoren banden remmen en stuk metaal eromheen
Grappig, was je ook in Eindhoven toevallig?soap schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:17:
[...]
Dan hebben we dezelfde proefritten gemaakt vanochtendmaar vanwege mijn lengte viel de GT juist af. Had mijn ervaring in het 7x topic neergepend voor de geïnteresseerde: soap in "Het grote Zeekr 7x topic" lang verhaal kort vond ik de 7GT wel verder staan qua software, qua rijbeleving de 7X fijner.
Ik vond de 7GT echt een stap verder doorontwikkeld dan de 7X.
Alleen al het dichtgooien van de deuren vond ik de 7GT veel massiever aanvoelen.
De HUD vond ik trouwens best wel afleidend tijdens het rijden. ik hoef al die andere auto's niet op mijn HUD, ik zie die wel door de voorruit
MBT je lengte, snap ik het compleet. ik ben zelf 1m75 en daar is met de laagste stand de 7GT echt perfect.
In de 7X voelde ik me minder op het gemak, die voelde groot en lomp, dat had ik bij de 7 GT helemaal niet.
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Volgens mij is het toch (onbewust) half gelukt. Ze stonden helaas niet naast elkaar. De eerste is de witte en ik denk dat de tweede glacier silver is. Naast de tweede foto stond een Enyaq dus ik kom meteen een gevoel krijgen bij het hoogte verschil. Was stiekem toch heel even wennen bij het instappenFallout schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:42:
[...]
Staat er toevallig een Crystal White en Glacier Silver naast elkaar? Wil je dan aub fotos van maken van de combi (zon en schaduwkant)? Muchas gracias
van schaduw was helaas weinig te bekennen….
:strip_exif()/f/image/R2PnsfJXCiKRoGKhyL1WrkM2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Nedje op 26-06-2026 18:07 ]
Ik kom van 5 jaar Tesla rijden - het is even puzzelen maar we komen er wel!
Niet in de app beschikbaar helaas, komt nog wel.supernova99 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 19:24:
Toen ik probeerde Sentry mode aan te steken kreeg ik een vraag over een USB stick plaatsen. Die heb ik wel liggen, maar weet iemand of dat klopt en zo ja, waar die zit? Is het daarna ook in de app beschikbaar?
Ik kom van 5 jaar Tesla rijden - het is even puzzelen maar we komen er wel!
Weet je toevallig ook of ze voor aflevering de auto door een automatische wasstraat heen rijden?seezu schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 19:22:
Voor diegenen die zelf gaan glascoaten of het laten doen, volgens de planning van Zeekr net bevestigd gekregen dat geen enkele auto die ze uitleveren, wordt uitgeleverd met lakbescherming of wax. Dit hebben ze gezegd nav een verzoek van mij om de auto te leveren zonder wax/lakbescherming.
Waarvoor dank. Ik denk dat ik geen spijt mag hebben voor mijn keuze voor Crystal White.Nedje schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 18:04:
[...]
Volgens mij is het toch (onbewust) half gelukt. Ze stonden helaas niet naast elkaar. De eerste is de witte en ik denk dat de tweede glacier silver is. Naast de tweede foto stond een Enyaq dus ik kom meteen een gevoel krijgen bij het hoogte verschil. Was stiekem toch heel even wennen bij het instappen
van schaduw was helaas weinig te bekennen….
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mwah ieder zijn ding. Ik vind glacier zilver vele malen mooier en de normale witte op grondverf lijken, alsof het nog niet af isRoger Beurskens schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:57:
Ja, als ze bij Zeekr zelf al zeggen dat het nergens op slat om 1300 euro bij te betalen voor een zo goed als zelfde witte kleur... dan weet je genoeg. Of ze hebben veel crystal white op voorraad waar ze vanaf willen
Heb je tcrystal white gezien?N-ickel schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 23:02:
[...]
Mwah ieder zijn ding. Ik vind glacier zilver vele malen mooier en de normale witte op grondverf lijken, alsof het nog niet af is
Is geen uni lak maar een metallic lak, zelfde als op de "witte" volvo's
Toen ik in april ben gaan kijken in Zeist stond er de zilveren 7GT en aan de andere kant van de showroom een witte 7X. Toen vond ik al meteen dat de zilveren mooier was dan de witte, die zag er naar mijn mening iets te standaard uit en de zilveren had net iets meer diepte.N-ickel schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 23:02:
[...]
Mwah ieder zijn ding. Ik vind glacier zilver vele malen mooier en de normale witte op grondverf lijken, alsof het nog niet af is
Getwijfeld of ik de paarse kleur aandurfde maar uiteindelijk niet gedaan omdat er geen kleurstalen waren, achteraf ook een mooie kleur maar ik weet niet of het iets voor mij is.
Over 3 weken mag ik mijn Glacier Silver LR ophalen.
Jup, ik heb de witte gezien en het is niks voor mij.Roger Beurskens schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 23:20:
[...]
Heb je tcrystal white gezien?
Is geen uni lak maar een metallic lak, zelfde als op de "witte" volvo's
Ik durfde paars ook niet aan, maar mag dezelfde uitvoering als jij op de 15e ophalenMeteor Sans schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 23:33:
[...]
Toen ik in april ben gaan kijken in Zeist stond er de zilveren 7GT en aan de andere kant van de showroom een witte 7X. Toen vond ik al meteen dat de zilveren mooier was dan de witte, die zag er naar mijn mening iets te standaard uit en de zilveren had net iets meer diepte.
Getwijfeld of ik de paarse kleur aandurfde maar uiteindelijk niet gedaan omdat er geen kleurstalen waren, achteraf ook een mooie kleur maar ik weet niet of het iets voor mij.
Over 3 weken mag ik mijn Glacier Silver LR ophalen.
Idem dito al had dat zeker een mooie keuze geweest! Bij de private viewing toen in Amsterdam geweest en daar stond the Privilege in Glacier Silver en dat is m geworden (De Crystal White blijft ook een hele mooie combi maar heb ik nu ook al op mn Polestar 2). Slechts 3 weken nogN-ickel schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 23:48:
Ik durfde paars ook niet aan, maar mag dezelfde uitvoering als jij op de 15e ophalen
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |
De volgende post op LinkedIn geeft een indruk op basis van een aantal koffers.
https://www.linkedin.com/posts/alexander-roberts-75032138a_wir-konnten-auf-dem-zeekr-europe-7-gt-testdrive-ugcPost-7474722294557442048-sz3w
Daar aangekomen de keuze tussen privilege of core, maar ik ben voor de core gegaan omdat ik graag het vermogen van de long range wilde voelen. Zoals we al wisten is de auto van binnen en van buiten heel mooi afgewerkt, maar op de demo auto zaten al flink wat swirls en hologrammen. Hoewel ik geen super poets fanaat ben, ga ik Zeekr toch vragen om mijne bij aflevering niet te poetsen.
Dan het rijden zelf, de auto lag als een blok op de weg en reed heerlijk. De airco kon het ook goed bijhouden, al is die niet zo stil in vergelijking met mijn V60, al heb ik die ook de bijnaam diepvries gegeven.
Het sturen was in comfort erg licht en in de sportstand lekker stevig. De auto is wel erg breed, maar dat went vast ook wel snel. De vermogen afgifte was vanuit stilstand een beetje tegenvallend (vooral 0-50). In dit geval is het qua gevoel trager dan mijn V60 (T6 Recharge). Echter, als je 70 reed en hem dan volledig doortrapte in de sportstand, dan voelde die vlotter aan dan de Volvo. Natuurlijk is de Volvo eigenlijk ook al een bijzonder snelle wagen voor het gewicht.
Remmen voelde verder ook soepel, al heb ik expliciet one pedal drive en sterke regeneratie uitgezet. De zitpositie was met 1,80m ook oké, al stond de stoel wel op de laagste stand.
Het standaard audio systeem viel mij tegen, maar dat is ook een van de redenen dat ik voor de LR ben gegaan. Overigens vind ik de auto super mooi in het zwart!
De organisatie viel me wel een klein beetje tegen.
Werkt bij mij, ingesteld bij aflevering. Tijdens instellen van de key zei de app en auto zelf dat UW ondersteund werd door m’n telefoon (14 pro).Ian_ schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 23:19:
Iemand de UWB sleutel net iPhone al werkend gekregen en zo ja hoe?
Blijf een foutmelding houden
Kan je een screenshot sturen? Deze bedoel ik dan, want je hebt nu ook in je iPhone wallet een “pasje” Zeekr staan?supernova99 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 19:45:
[...]
Werkt bij mij, ingesteld bij aflevering. Tijdens instellen van de key zei de app en auto zelf dat UW ondersteund werd door m’n telefoon (14 pro).
/f/image/2iyVhNCK91X6lak7RNh5Bcf2.png?f=fotoalbum_large)
Zendure 2400 AC+ 16,8 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 7.7200wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh
Kwestie van smaak misschien, maar vind los van de sportiviteit de P7+ echt geen mooie auto om te zien.MacFan schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:58:
Vanochtend proefrit gemaakt in de long range, wil voor een business edition gaan, maar die was al onderweg. Mooie fijne, lekker sturende en complete auto, vrouw enthousiast wat moet je nog meer. Nou…, een uur later, tussendoor nog even sneakpreview van Mazda CX6e gehad, in de Xpeng P7+ gestapt. Wat een fantastische auto! Ondanks z’n enorme lengte, makkelijk te handelen, fantastisch adaptief onderstel, super HUD met blindspotcamera en achteruitrijcamera op je raam, sneller en vooral veel intuitiever scherm, mooiere afwerking, kortom, geen Zeekr voor mij denk ik. Wil je puur sportief is de Zeekr wellicht de betere optie.
Zowel exterieur als (voor mijn smaak) te Chinees interieur. Met name dat stuurwiel..
[ Voor 4% gewijzigd door NimmaRoc op 27-06-2026 21:27 ]
ik was bang voor een gevoel van OP de auto te rijden met de luchtvering zoals ik al meer het gevoel daarvan had met de 7X ipv echt IN de auto te rijden. en bleek absoluut niet het geval. ja je voelt het gewicht van de auto wel maar de vering heeft de koets toch echt wel onder controle. en ook in de sport stand niet oncomfortabel of hard (wat met de perfromance onderstel in de PS2 en gewone i4 Edrive 40 wel was)
heb gereden in een tech grey uitvoering. en ik ben blij dat ik voor zilver ben gegaan. tech grey net wat te grijze muizen gevoel. had iets meer metallic of net iets lichter grijs mogen zijn dan had ik echt meer getwijfeld. audiosysteem stond alle bas maximaal en was de bas ook erg modderig en afleidend. daarna de bas een heel stuk minder prominent gezet en toen was het al stukken beter maar denk dat ik echt veel meer met de equaliser moet spelen. (audio gaat wel lekker hard!)
helaas geen trekhaak op het proefrit model dus daar niet naar kunnen kijken, en zowel ik als de vrouw gelijk al gewend aan de electrische deuren. al zal dat wel wat zijn op drukke wegen maar dan moet ik maar galanter zijn als de vrouw uit moet stappen aan de straat kant LOL.
ook nog even een paar kiekjes geschoten.
:strip_exif()/f/image/as9WQ0fRGhb2X5SaWFyhwzja.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZG284TulpwiufODSai6CIuxm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d94PpreVs59vJvneuZxqB3qp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Tvdl2000 op 27-06-2026 22:21 ]
Deze 3 auto's staan ook op mijn shortlist. Hoe was de Mazda?MacFan schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 20:58:
Vanochtend proefrit gemaakt in de long range, wil voor een business edition gaan, maar die was al onderweg. Mooie fijne, lekker sturende en complete auto, vrouw enthousiast wat moet je nog meer. Nou…, een uur later, tussendoor nog even sneakpreview van Mazda CX6e gehad, in de Xpeng P7+ gestapt. Wat een fantastische auto! Ondanks z’n enorme lengte, makkelijk te handelen, fantastisch adaptief onderstel, super HUD met blindspotcamera en achteruitrijcamera op je raam, sneller en vooral veel intuitiever scherm, mooiere afwerking, kortom, geen Zeekr voor mij denk ik. Wil je puur sportief is de Zeekr wellicht de betere optie.
Zendure 2400 AC+ 16,8 kWh | Zendure 2400 PRO 16,8 kWh | Solar 7.7200wp | KIA EV6 Plus 77.4 RWD | Renault Megane E-Tech 60 kWh | Fiat 500e 42 kWh
Ian_ schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 19:59:
[...]
Kan je een screenshot sturen? Deze bedoel ik dan, want je hebt nu ook in je iPhone wallet een “pasje” Zeekr staan?
:strip_exif()/f/image/pJGpCB3xEVprQ58lzidcVDsl.jpg?f=fotoalbum_large)
als ik op het icon klik zie ik een digital key, die zit ook in m’n wallet. Vaag genoeg, als ik m’n telefoon op de charger leg gaat ‘ie op wallet mode met de Zeekr key. Dus dat klopt ook nog niet.
Grappig ook m’n eerste Chinese melding gezien in het scherm. Ik draaide een parkeerplaats in en de auto gaf een melding op het scherm in chinees. prima hoor, had ‘m in iedere taal genegeerd 🤣
Minpuntje. Een 100kWh batterij duurt echt eeuwig om op te laden met 10kW (publieke paal, eens zoeken naar een 22kW paaltje) en iedere keer dat ik langs de auto loop gaat ‘ie zo blij als een puppy z’n jingle doen. Moet nog even uitpluizen hoe ik de digital key unlock kan koppelen aan de fysieke deur klop bediening. Iemand?
Verder is pet mode geweldig maar geven zowel pet mode and sentry mode 0 feedback in de app. Ik ben wellicht verwend (ex-Tesla) maar geen camera view of iets in de app is wel heel mager.
[ Voor 13% gewijzigd door supernova99 op 27-06-2026 23:22 ]
Weet je toevallig hoe het ging, pas of keyfob, waar legde hij de pas en telefoon neer? iPhone 17 maar niks lijkt te werken.supernova99 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:14:
[...]
[Afbeelding]
als ik op het icon klik zie ik een digital key, die zit ook in m’n wallet. Vaag genoeg, als ik m’n telefoon op de charger leg gaat ‘ie op wallet mode met de Zeekr key. Dus dat klopt ook nog niet.
Grappig ook m’n eerste Chinese melding gezien in het scherm. Ik draaide een parkeerplaats in en de auto gaf een melding op het scherm in chinees. prima hoor, had ‘m in iedere taal genegeerd 🤣
iPhone 16 en 17 staan niet op de lijst van goedgekeurde toestellen voor digitale keyIan_ schreef op zondag 28 juni 2026 @ 02:20:
[...]
Weet je toevallig hoe het ging, pas of keyfob, waar legde hij de pas en telefoon neer? iPhone 17 maar niks lijkt te werken.
Dit was vermeld in een eerder contact (8 juni) met zeekr support:
"Bij navraag aan ons Connectiviteits Team hebben we begrepen er geen uitbreiding gepland staat voor de Oppo. Er zal wel een update komen eind deze maand die de Iphone 17 onder andere zal ondersteunen maar zullen nog even afwachten of alles werkt naar verwachting. "
[ Voor 34% gewijzigd door Tvdl2000 op 28-06-2026 07:56 ]
Dit is vreemd, gezien ik al anderhalf jaar een Zeekr 7X rijdt en met de iPhone 17 Pro bij release ook werkte en de kaart nog in mijn wallet had…Tvdl2000 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 07:50:
[...]
iPhone 16 en 17 staan niet op de lijst van goedgekeurde toestellen voor digitale key
Dit was vermeld in een eerder contact (8 juni) met zeekr support:
"Bij navraag aan ons Connectiviteits Team hebben we begrepen er geen uitbreiding gepland staat voor de Oppo. Er zal wel een update komen eind deze maand die de Iphone 17 onder andere zal ondersteunen maar zullen nog even afwachten of alles werkt naar verwachting. "
Op 11kW zit hij toch gewoon in een nacht vol? Lijkt me prima. Publieke 22kW palen zijn er amper in Nederland.supernova99 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:20:
Wat ik nog niemand iets over heb horen zeggen is de draaicirkel. Voor zo’n toch forse auto heeft ‘ie een verrassend kleine draaicirkel. Na m’n eerste kilometers zou ik zelfs zeggen kleiner dan m’n Tesla model 3. Heel bijzonder en fijn en echt wel essentieel voor een auto vandaag.
Minpuntje. Een 100kWh batterij duurt echt eeuwig om op te laden met 10kW (publieke paal, eens zoeken naar een 22kW paaltje) en iedere keer dat ik langs de auto loop gaat ‘ie zo blij als een puppy z’n jingle doen. Moet nog even uitpluizen hoe ik de digital key unlock kan koppelen aan de fysieke deur klop bediening. Iemand?
Verder is pet mode geweldig maar geven zowel pet mode and sentry mode 0 feedback in de app. Ik ben wellicht verwend (ex-Tesla) maar geen camera view of iets in de app is wel heel mager.
Ik denk dat niet veel mensen de p7+ mooi vinden veel te ingewikkelde achterkant. Rest wel okay. En dan lengte dik over 5 meter maar niet hoog vraag me af of daar veel markt voor is. Beetje gelijk aan zeekr001 en die verkocht in NL ook niet al te best laatste jaren. Als je echt veel ruimte wil nemen mensen denk ik eerder een suv model y etc etcNimmaRoc schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 21:16:
[...]
Kwestie van smaak misschien, maar vind los van de sportiviteit de P7+ echt geen mooie auto om te zien.
Zowel exterieur als (voor mijn smaak) te Chinees interieur. Met name dat stuurwiel..
Ik mag mij gelukkig prijzen met een 4 openbare 17kW laders binnen 200m van mijn appartement die meer dan de helft van de tijd allemaal vrij zijn, anders was ik ook minder enthusiast om over te stappen naar een EV.Inspired schreef op zondag 28 juni 2026 @ 09:28:
[...]
Op 11kW zit hij toch gewoon in een nacht vol? Lijkt me prima. Publieke 22kW palen zijn er amper in Nederland.
YouTube: Zeekr 7GT Core RWD Full Tour - Is The Base Model Enough
Ik word steeds blijer van jullie foto's... ik vind het voor de verandering wel fijn dat hij wat minder opvalt.Tvdl2000 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 21:55:
vandaag proefrit gereden met de 7GT in den haag. gelukkig op de valreep de Priveledge kunnen rijden. (direct na mij liep er iemand binnen die ook de priveledge wilde rijden)
ik was bang voor een gevoel van OP de auto te rijden met de luchtvering zoals ik al meer het gevoel daarvan had met de 7X ipv echt IN de auto te rijden. en bleek absoluut niet het geval. ja je voelt het gewicht van de auto wel maar de vering heeft de koets toch echt wel onder controle. en ook in de sport stand niet oncomfortabel of hard (wat met de perfromance onderstel in de PS2 en gewone i4 Edrive 40 wel was)
heb gereden in een tech grey uitvoering. en ik ben blij dat ik voor zilver ben gegaan. tech grey net wat te grijze muizen gevoel. had iets meer metallic of net iets lichter grijs mogen zijn dan had ik echt meer getwijfeld. audiosysteem stond alle bas maximaal en was de bas ook erg modderig en afleidend. daarna de bas een heel stuk minder prominent gezet en toen was het al stukken beter maar denk dat ik echt veel meer met de equaliser moet spelen. (audio gaat wel lekker hard!)
helaas geen trekhaak op het proefrit model dus daar niet naar kunnen kijken, en zowel ik als de vrouw gelijk al gewend aan de electrische deuren. al zal dat wel wat zijn op drukke wegen maar dan moet ik maar galanter zijn als de vrouw uit moet stappen aan de straat kant LOL.
ook nog even een paar kiekjes geschoten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik hoop dat de mensen die de nieuwe wagen afgelopen week hebben opgehaald geen hagelschade hebben van afgelopen nacht. Met de Cupra 4 jaar lang zonder schades, krasjes, etc. gereden en gisteravond zo'n hagelsteen van 5cm op de motorkap. Kon gelukkig precies schuilen onder een viaduct. Gelukkig staat de nieuwe a.s. woensdag pas voor de deur. Dat was echt zwaar *piep* geweest als dat een poffertjespan was geworden.
Ik kom er alleen net achter dat de groep van mijn laadpaal eruit klapt als ik de Cupra aansluit om te laden. Hoop dat het door de Cupra komt en niet de laadpaal.
Maar als beide kanten bezet zijn krijg je geen 17kW meer neem ik aan. Daarbij, ik snap nog steeds de noodzaak niet echt. Je bent doorgaans van 23 tot 7 wel thuis? Krijg je hem nagenoeg vol als je met 0% aan zou komen.Meteor Sans schreef op zondag 28 juni 2026 @ 11:11:
[...]
Ik mag mij gelukkig prijzen met een 4 openbare 17kW laders binnen 200m van mijn appartement die meer dan de helft van de tijd allemaal vrij zijn, anders was ik ook minder enthusiast om over te stappen naar een EV.
[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 28-06-2026 11:54 ]
Daar moet ik nog achter komen, maar inderdaad s'nachts zou het altijd wel moeten lukken om 'm vol te krijgen, en mocht het een keer niet lukken is een snellader ook zo gevonden.Inspired schreef op zondag 28 juni 2026 @ 11:52:
[...]
Maar als beide kanten bezet zijn krijg je geen 17kW meer neem ik aan. Daarbij, ik snap nog steeds de noodzaak niet echt. Je bent doorgaans van 23 tot 7 wel thuis? Krijg je hem nagenoeg vol als je met 0% aan zou komen.
Precies, eerst BEV voor je? In de praktijd is 11kW echt meer dan genoeg. En neem aan dat je ook niet je wekker om 4 uur gaat zetten om de auto bij een 22kW paal weg te halen als hij vol is.Meteor Sans schreef op zondag 28 juni 2026 @ 11:57:
[...]
Daar moet ik nog achter komen, maar inderdaad s'nachts zou het altijd wel moeten lukken om 'm vol te krijgen, en mocht het een keer niet lukken is een snellader ook zo gevonden.
Yes, eerste BEV. Ik was zeker niet van plan om midden in de nacht op te gaan staan. Het scheelt dat de kleefkosten ook voor de rekening van de baas zijn.Inspired schreef op zondag 28 juni 2026 @ 12:12:
[...]
Precies, eerst BEV voor je? In de praktijd is 11kW echt meer dan genoeg. En neem aan dat je ook niet je wekker om 4 uur gaat zetten om de auto bij een 22kW paal weg te halen als hij vol is.
Als ik de mogelijkheid had dan was die er zeker een gekomen, alleen op 1 hoog is het toch iets lastiger.Tvdl2000 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 12:14:
ben ik dan een van de weinigen met een eigen laadpaal en ook mogelijkheid tot 22KW? (zolang de zonnepanelen of thuisaccu het aanvullen vanaf 17 KW)
de meeste mensen rijden ook hun accu niet van 100 naar 0% voor hun werk. Dus je hoeft niet de volle 75 of 100kwh bij te laden 's nachts.Meteor Sans schreef op zondag 28 juni 2026 @ 12:28:
[...]
Yes, eerste BEV. Ik was zeker niet van plan om midden in de nacht op te gaan staan. Het scheelt dat de kleefkosten ook voor de rekening van de baas zijn.
In de auto in de app rechts bovenaan klikken, toen door een Bluetooth pairing heen en idd de keycard als ik me goed herinner.Ian_ schreef op zondag 28 juni 2026 @ 02:20:
[...]
Weet je toevallig hoe het ging, pas of keyfob, waar legde hij de pas en telefoon neer? iPhone 17 maar niks lijkt te werken.
ze vertelden dat als je puzzelt je twee Bluetooth koppelingen ziet. Dus misschien die er even helemaal uit aan beide kanten en opnieuw beginnen.
Inderdaad, 20% > 80% (met 100kWh) is dan max 6 uurtjes laden. Dat is toch prima zou ik zeggen. Kun je ook nog prima doen in de goedkoopste uurtjes overdag en in de nacht (met eigen paal dan)1Mark schreef op zondag 28 juni 2026 @ 12:51:
[...]
de meeste mensen rijden ook hun accu niet van 100 naar 0% voor hun werk. Dus je hoeft niet de volle 75 of 100kwh bij te laden 's nachts.
Limbids
Glacier is toch ook gewoon Crystal met een extra "coating" erover?Roger Beurskens schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 21:57:
Ja, als ze bij Zeekr zelf al zeggen dat het nergens op slat om 1300 euro bij te betalen voor een zo goed als zelfde witte kleur... dan weet je genoeg. Of ze hebben veel crystal white op voorraad waar ze vanaf willen
Idem voor Lilac, dat is Tech Grey met daarover een "coating".
Limbids
Beetje vaag, in andere review(s) is koffer al bijna vol met 2 van die koffertjes...Daklem schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 15:08:
Voor degene die benieuwd zijn naar hoeveel er in de kofferbak van de 7GT past.
De volgende post op LinkedIn geeft een indruk op basis van een aantal koffers.
https://www.linkedin.com/posts/alexander-roberts-75032138a_wir-konnten-auf-dem-zeekr-europe-7-gt-testdrive-ugcPost-7474722294557442048-sz3w
Limbids
Dat kan ik mij haast niet voorstellen. Ik rijd nu een Mach E en kan 4 ( misschien zelfs wel 5) van dit formaat kwijt. De Mach E heeft slechts 405 liter.Limbids schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:25:
[...]
Beetje vaag, in andere review(s) is koffer al bijna vol met 2 van die koffertjes...
In Nederland is publiek laden op basis van tenders. De tenders schrijven voor dat een aansluiting voor twee laadpunten (1 laadpaal) een netaansluiting heeft/krijgt van 3x25 A.supernova99 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 18:54:
Ik heb een 22kW paaltje om de hoek - dat wil ik toch wel eens proberen. Ik herinner me dat ik in Frankrijk wel vaak 22kW paaltjes zag, dat is wel top als je even een dorpje in loopt en de auto met een paar uurtjes vrijwel vol zit. Voor "normaal" gebruik is 11kW uiteraard helemaal super - de auto staat er toch een nachtje.
Door selectiviteit is dat per laadpunt 3x20 A. Daarnaast moeten ze Smart charging ondersteunen, hiermee wordt het vermogen omhoog of omlaag gestuurd tot maximaal 20 A op basis van de energie behoefte in het land en nog wat andere factoren.
Praktijk:
Minimaal 6 A (3,7 kW)
Maximaal 20 A (14 kW)
MacFan schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:21:
Heb afgelopen zaterdag proefgereden in de long range, maar vraag me nu ineens of of er eigenlijk wel een blind spot warning op zat en zo ja hoe?
- Lichtje in de spiegel
- Geluid
- Weergave in het drivers display
- Weergave in het central display
Interessant, weer wat geleerd!
De 22kW paal staat op het parkeer terrein van een bedrijfspand hier naast het woonwijkje. Is open terrein geworden (pand is nu multi-tenant).
Misschien geen nuttige feature voor de meeste gebruikers maar ik vind dat het kan wel een erg leuke +. Eens zien hoeveel plezier ik daarvan ga hebben in Frankrijk deze zomer.
En als ik het me goed herinner zelfs in je Heads-up display.Ian_ schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:28:
[...]Genoeg opties in ieder geval
- Lichtje in de spiegel
- Geluid
- Weergave in het drivers display
- Weergave in het central display
nu nog de vraag of je uberhaupt nog op de weg blijft rijden als je zo afgeleid bent dat er iets in je dode hoek zit.......Roger Beurskens schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:57:
[...]
En als ik het me goed herinner zelfs in je Heads-up display.
Helemaal mee eens.. ik weet niet wat er in te stellen is, maar die animatie van de auto's om je heen op de weg enzo wat je ook op je middendisplay kan zien hoeft echt niet in het HUD. Slaat naar mijn idee nergens op. Dat leidt alleen maar af.Nedje schreef op maandag 29 juni 2026 @ 09:21:
Ik vond, in de diverse filmpjes, de HUD sowieso vrij druk. Ik denk niet dat ik het zou missen
HUD hoeft in mijn ogen alleen snelheid, navigatie en wellicht wat waarschuwingen te laten zien indien nodig. Verder geen poespas
Thanks! Ik heb er niet op gelet afgelopen zaterdag tijdens de proefrit.Nedje schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:31:
Enkel in de privilege. De core die ik vorige week mee had, geen lendensteun.
Simpel, laat iemand met je meerijdenCheesePizza schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:50:
Hoe gaan jullie naar Zeist? Ik mag hem morgen eindelijk ophalen maar het is ruim 2 uur met het ov (en geen goede verbindingen) en als ik met de auto gaat dan staat mijn auto daar
Lease auto’s kan je daar achterlaten, anders met iemand meerijden inderdaad.CheesePizza schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:50:
Hoe gaan jullie naar Zeist? Ik mag hem morgen eindelijk ophalen maar het is ruim 2 uur met het ov (en geen goede verbindingen) en als ik met de auto gaat dan staat mijn auto daar
Ik was idd lekker met de trein naar Driebergen-Zeist en dan een mooie U-OV bus. Die stopt wel om de hoek, dus viel me mee.CheesePizza schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:50:
Ben zelf ook benieuwd, volgens de specs enkel de privilege maar als je bij Zeekr op de site de 7gt gaat samen gaat stellen en dan het plaatje van het interieur er bij pakt zie je bij de core geen knop voor de lende steun en bij de long range en privilege wel. Hopelijk zit het in de long range nu ook door dat de launch editie uitgerust is met nappa leder. Als er iemand is die uitsluitsel kan geven dan hoor ik het graag.MacFan schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:28:
Volgens de specs op autoweek zou de Business edition over lendesteunverstelling beschikken, in de specs van zeer zelf staat dat echter niet. Kan iemand met een business edition daar uitsluitsel over geven?
In de proefrit met de long range zat het er niet op.Rm1983 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:54:
[...]
Ben zelf ook benieuwd, volgens de specs enkel de privilege maar als je bij Zeekr op de site de 7gt gaat samen gaat stellen en dan het plaatje van het interieur er bij pakt zie je bij de core geen knop voor de lende steun en bij de long range en privilege wel. Hopelijk zit het in de long range nu ook door dat de launch editie uitgerust is met nappa leder. Als er iemand is die uitsluitsel kan geven dan hoor ik het graag.
Staat nog op mn to-do lijst, nog niet van gekomen afgelopen dagen.SimplySimon schreef op maandag 29 juni 2026 @ 16:22:
Is er toevallig al iemand die een fietsendrager of aanhanger i.c.m. ACC heeft geprobeerd?
[ Voor 8% gewijzigd door DaLass op 29-06-2026 18:30 ]
Top. Ging er met de warmte van de afgelopen dagen al niet vanuit dat iemand het vrijwillig ging testen.DaLass schreef op maandag 29 juni 2026 @ 18:25:
[...]
Staat nog op mn to-do lijst, nog niet van gekomen afgelopen dagen.
Wat ik zaterdag al wel getest had was of er een verschil in de cruise control zat tussen met of zonder trekhaak rijden.SimplySimon schreef op maandag 29 juni 2026 @ 18:30:
[...]
Top. Ging er met de warmte van de afgelopen dagen al niet vanuit dat iemand het vrijwillig ging testen.
Dat is niet het geval, maar het viel mij wel op dat ik met de trekhaak achter de auto niet de lane assist uit kon schakelen via de snelkoppelingen.
Ik dubbelcheck het deze week zeker nog een keer, samen met het daadwerkelijk rijden met een fietsendrager erop.
Zal mij niets verbazen dat je die niet krijgt. Een lifehammer tikt namelijk niet heel makkelijk door dubbel (gelaagd) glas. Dan heb je alleen wat aan de lifehammer om je gordel door te snijden.DaLass schreef op maandag 29 juni 2026 @ 18:29:
Voor degene die al de gelukkige berijder zijn van een Zeekr 7GT: Hebben jullie de auto geleverd gekregen met (een) lifehammer(s)? Het viel mij vandaag op dat die er bij mij niet in zitten, terwijl andere merken er vaak wel een of twee in de auto hebben zitten bij aflevering.
Bij andere auto's met gelaagd glas heb ik ook geen lifehammers gekregen.
"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing
:strip_exif()/f/image/DcZC2S2zbTbRBr0uyubJROFL.jpg?f=fotoalbum_large)