Staat er toevallig een Crystal White en Glacier Silver naast elkaar? Wil je dan aub fotos van maken van de combi (zon en schaduwkant)? Muchas graciasNedje schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:40:
Ik ben nu in Zeist voor mijn proefrit, het staat hier hélemaal vol met 7GT’s!
Ik kon helaas geen Glacier silver vinden.
Er stonden vooral witte, zwart, tech gray en een verdwaalde Mystic Lilac, die ik daarna ook niet meer kon vinden.
Zojuist een proefrit gemaakt in de core, ik vind het heerlijk rijden. Ik heb ook niet perse het idee dat de Zeekr Soundsystem heel veel zou toevoegen voor mij. HUD is leuk, maar hoeft ook niet perse.
Dan blijft de rest vraag; vind ik de extra range + mystic Lilac voldoende reden om voor de LR te gaan i.p.v de core. Maar eens kijken waar mijn LM mee komt!
Er stonden vooral witte, zwart, tech gray en een verdwaalde Mystic Lilac, die ik daarna ook niet meer kon vinden.
Zojuist een proefrit gemaakt in de core, ik vind het heerlijk rijden. Ik heb ook niet perse het idee dat de Zeekr Soundsystem heel veel zou toevoegen voor mij. HUD is leuk, maar hoeft ook niet perse.
Dan blijft de rest vraag; vind ik de extra range + mystic Lilac voldoende reden om voor de LR te gaan i.p.v de core. Maar eens kijken waar mijn LM mee komt!
Voor wat het waard is. Ik heb een offerte gekregen voor een long range launch edition met kleur. Leaseprijs is 834 euro p/m (ex-btw) excl. brandstofNedje schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:00:
Ik kon helaas geen Glacier silver vinden.
Er stonden vooral witte, zwart, tech gray en een verdwaalde Mystic Lilac, die ik daarna ook niet meer kon vinden.
Zojuist een proefrit gemaakt in de core, ik vind het heerlijk rijden. Ik heb ook niet perse het idee dat de Zeekr Soundsystem heel veel zou toevoegen voor mij. HUD is leuk, maar hoeft ook niet perse.
Dan blijft de rest vraag; vind ik de extra range + mystic Lilac voldoende reden om voor de LR te gaan i.p.v de core. Maar eens kijken waar mijn LM mee komt!
Dat is heel weinig geld. Voor hoeveel jaar en KM per jaar is dat dan?
Dat is op basis van 25.000 km per jaar en looptijd van 60 maanden.Fallout schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:23:
Dat is heel weinig geld. Voor hoeveel jaar en KM per jaar is dat dan?
Die voor stond was een Glacier Silver, geen witte. Dat was de auto waarmee ik vandaag heb proefgeredenNedje schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:00:
Ik kon helaas geen Glacier silver vinden.
Er stonden vooral witte, zwart, tech gray en een verdwaalde Mystic Lilac, die ik daarna ook niet meer kon vinden.
Zojuist een proefrit gemaakt in de core, ik vind het heerlijk rijden. Ik heb ook niet perse het idee dat de Zeekr Soundsystem heel veel zou toevoegen voor mij. HUD is leuk, maar hoeft ook niet perse.
Dan blijft de rest vraag; vind ik de extra range + mystic Lilac voldoende reden om voor de LR te gaan i.p.v de core. Maar eens kijken waar mijn LM mee komt!
Dat is wel een verschil ik moet m uitzoeken op 60.000km 36mndalexdr schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 14:24:
[...]
Dat is op basis van 25.000 km per jaar en looptijd van 60 maanden.
60.000km en 36.000km is wel extreem veel km en extreem korte duur waardoor de leaseprijs omhoog schiet. Rij je echt 60.000 km per jaar? En waarom 36 maanden en niet gebruikelijke 48 of zelfs 60?Rm1983 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:28:
[...]
Dat is wel een verschil ik moet m uitzoeken op 60.000km 36mnd
Met dit weer vind ik het leer van de Tesla die ik nu heb een groot nadeel...TalkingCarrot schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 07:07:
[...]
Ben je blij met de interieur van de Business? Ik heb, omdat we nu een ID4 met leer hebben, toch een beetje een onterechte (?) afkeur voor textiel gekregen.
We wilden eerst de LR of Privilege vanwege de mystic kleur, maar daarvan zijn we afgestapt en willen we naar tech grey. Bij de business is dit een standaard kleur, bij de long rage moet je ervoor bij betalen. Dat maakt de business wel ineens erg interessant. De HUD is echt vet, maar ik denk dat ik dat wel durf te missen.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Ja rijd ca 65000km p.j. gemiddeld, wat inderdaad de leaseprijs hoog maakt. Wilde daarom ook heel graag de long range. In Brussel op de autosalon gaf men aan dat de auto eens per 2 jaar onderhoud zou moeten hebben. Maar toen ik vertelde hoeveel ik rijd moest hij het opzoeken en kwam eens per 40.000 km naar voren. Wat vele malen beter is dan eens per 15.000 bij een ev van toyota of Hyundai.menno76 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:40:
[...]
60.000km en 36.000km is wel extreem veel km en extreem korte duur waardoor de leaseprijs omhoog schiet. Rij je echt 60.000 km per jaar? En waarom 36 maanden en niet gebruikelijke 48 of zelfs 60?
Onderhoud stelt nix voor bij een EV. Mijn tesla hiervoor kwamen ze bij mij thuis "oh" doen. beetje remmen checken, ruitenwisservloeistof keer knipperlicht aanzetten en klaar. Niemand meet ook actief meer profiel van banden, levensgevaarlijk sommige EV rijden jaar of langer rond op banden. Mijn Tesla met 500pk had toch echt kale banden toen ik zelf maar keer bij profile center naar binnen reed. Dat is eigenlijk belangrijkste om OH aan te doen naast remmen. rest blijft wel werken al doe je er nooit meer wat aan. Ik gok je leasebedrag rond 1200 per maand bij 65000 en 3 jaar +-Rm1983 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:45:
[...]
Ja rijd ca 65000km p.j. gemiddeld, wat inderdaad de leaseprijs hoog maakt. Wilde daarom ook heel graag de long range. In Brussel op de autosalon gaf men aan dat de auto eens per 2 jaar onderhoud zou moeten hebben. Maar toen ik vertelde hoeveel ik rijd moest hij het opzoeken en kwam eens per 40.000 km naar voren. Wat vele malen beter is dan eens per 15.000 bij een ev van toyota of Hyundai.
Gelukkig hebben wij winterbanden dus 2x per jaar wordt het profiel gecontroleerd met de bandenwissel. En idd 60.000 36 mnd is zelfs nog iets duurder 1266,- zonder verzekering, laadpaal, laadpas en winterbanden bij Ayvens.menno76 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:59:
[...]
Onderhoud stelt nix voor bij een EV. Mijn tesla hiervoor kwamen ze bij mij thuis "oh" doen. beetje remmen checken, ruitenwisservloeistof keer knipperlicht aanzetten en klaar. Niemand meet ook actief meer profiel van banden, levensgevaarlijk sommige EV rijden jaar of langer rond op banden. Mijn Tesla met 500pk had toch echt kale banden toen ik zelf maar keer bij profile center naar binnen reed. Dat is eigenlijk belangrijkste om OH aan te doen naast remmen. rest blijft wel werken al doe je er nooit meer wat aan. Ik gok je leasebedrag rond 1200 per maand bij 65000 en 3 jaar +-
Hier vanmorgen proefrit met een 7X LR en een 7GT LR gedaan in Eindhoven.
Daar stonden buiten 2 zwarte 7GT's ook een 7GT Privilege in Paars en een 7X core in "normaal" wit..
De ruimte is voldoende en een 7X past mij toch niet helemaal zeg maar. De 7GT was instappen en direct thuis voelen.
Mijn vrouw was mee en uiteindelijk toch samen besloten niet voor een paarse te gaan maar voor een "standaard" witte 7GT Longrange..
Bestelling vanmiddag direct ingelegd bij de leasemaatschappij, als het goed is, is die ook direct doorgezet naar Zeekr zodat we nog een Launch Edition kunnen bestellen.
Levertijd volgens de heren van Zeekr in Eindhoven zou zijn "in augustus" als we hem voor 30 juni zouden bestellen.
Oja, 30 juni is nu echt harde deadline voor de Launch Editions werd aangegeven.
Daar stonden buiten 2 zwarte 7GT's ook een 7GT Privilege in Paars en een 7X core in "normaal" wit..
De ruimte is voldoende en een 7X past mij toch niet helemaal zeg maar. De 7GT was instappen en direct thuis voelen.
Mijn vrouw was mee en uiteindelijk toch samen besloten niet voor een paarse te gaan maar voor een "standaard" witte 7GT Longrange..
Bestelling vanmiddag direct ingelegd bij de leasemaatschappij, als het goed is, is die ook direct doorgezet naar Zeekr zodat we nog een Launch Edition kunnen bestellen.
Levertijd volgens de heren van Zeekr in Eindhoven zou zijn "in augustus" als we hem voor 30 juni zouden bestellen.
Oja, 30 juni is nu echt harde deadline voor de Launch Editions werd aangegeven.
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Ik heb het zelfde, rij gemiddeld 60.000 per jaar. Maar heb een contract op 30.000 en 48 maanden. Wij nemen de boete voor lief bij het inleveren.Rm1983 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:28:
[...]
Dat is wel een verschil ik moet m uitzoeken op 60.000km 36mnd
https://zeekrstats.nl
Nice! Dan hebben we dezelfde uitvoering. Hopelijk mag je hem snel ophalen.Roger Beurskens schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:11:
Hier vanmorgen proefrit met een 7X LR en een 7GT LR gedaan in Eindhoven.
Daar stonden buiten 2 zwarte 7GT's ook een 7GT Privilege in Paars en een 7X core in "normaal" wit..
De ruimte is voldoende en een 7X past mij toch niet helemaal zeg maar. De 7GT was instappen en direct thuis voelen.
Mijn vrouw was mee en uiteindelijk toch samen besloten niet voor een paarse te gaan maar voor een "standaard" witte 7GT Longrange..
Bestelling vanmiddag direct ingelegd bij de leasemaatschappij, als het goed is, is die ook direct doorgezet naar Zeekr zodat we nog een Launch Edition kunnen bestellen.
Levertijd volgens de heren van Zeekr in Eindhoven zou zijn "in augustus" als we hem voor 30 juni zouden bestellen.
Oja, 30 juni is nu echt harde deadline voor de Launch Editions werd aangegeven.
Rijd je dan wel 48 maanden of lever je hem na 120.000 km in omdat je aan de kilometers zit?TweakersDerik schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:12:
[...]
Ik heb het zelfde, rij gemiddeld 60.000 per jaar. Maar heb een contract op 30.000 en 48 maanden. Wij nemen de boete voor lief bij het inleveren.
Dan hebben we dezelfde proefritten gemaakt vanochtendRoger Beurskens schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:11:
Hier vanmorgen proefrit met een 7X LR en een 7GT LR gedaan in Eindhoven.
[...]
De ruimte is voldoende en een 7X past mij toch niet helemaal zeg maar. De 7GT was instappen en direct thuis voelen.
.
Bij mij gaan ze er altijd uit bij 180.000 op km stand. Of omdat ze op zijn.Rm1983 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:16:
[...]
Rijd je dan wel 48 maanden of lever je hem na 120.000 km in omdat je aan de kilometers zit?
Heb altijd benzine gereden en de meeste auto’s zijn dan zodanig versleten (automaat bak in meeste gevallen) dat kosten te hoog worden en dan trekken ze hem er ook uit.
https://zeekrstats.nl
Mijn huidige leaseauto staat nu op 240.000+ moet zeggen eigenlijk geen grote problemen gehad. Nog even deze 4 weken uitzingen 🙂.TweakersDerik schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:21:
[...]
Bij mij gaan ze er altijd uit bij 180.000 op km stand. Of omdat ze op zijn.
Heb altijd benzine gereden en de meeste auto’s zijn dan zodanig versleten (automaat bak in meeste gevallen) dat kosten te hoog worden en dan trekken ze hem er ook uit.
Ik heb mijn 7 Gt Privilege met wit zwarte nappalederen bekleding gisteren mogen ophalen en kom uit een performance 001. Ongeveer 130 km afgelegd, gem.verbruik rond de 19.6 Kw per 100 km. Met intensieve airco en met stoelventilatie voor 2 stoelen en met regelmatig gebruik van de massage functie. Qua rijbeleving vind ik hem wendbaarder dan de 001 en de luchtvering zorgt voor een prettige, comfortabele rijbeleving. De autonome parkeerfunctie vond ik subliem werken en zeer snel. Ook de Lcc functie vond ik aanzienlijk verbeterd; verkeersborden worden nauwkeurig afgelezen en de Lcc anticipeert prima op bochten en wisselingen in de max. snelheid. En ja je moet er ff goed voor gaan zitten om alle instellingen goed door te krijgen. Ook ik heb vernomen dat er een softwarematige launch control button aan zit te komen die een acceleratie van 0 tot 100 binnen 3 seconden mogelijk maakt. Dus de banden leveranciers zullen blij met deze ontwikkeling zijn....
Dat is netjes! ik heb altijd zoveel gezeur gehad onder de motorkap dat ik destijds dacht, ik ga voor een Mercedes C200 want dat zou wel een goede auto zijn. Daar heb ik ook bijzonder veel issues mee gehad vooral motor, turbo & electrische problemen mee gehad. En voor die mercedes had ik een Peugeot 5008, die kon alleen nog maar vooruit 🤣 kwam hem inleveren bij de dealer, ik zeg ja sorry; hij gaat alleen nog maar voorruit, achteruit werkt niet meer, inparkeren lukte niet. Die heb ik nooit meer terug gehad.Rm1983 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:32:
[...]
Mijn huidige leaseauto staat nu op 240.000+ moet zeggen eigenlijk geen grote problemen gehad. Nog even deze 4 weken uitzingen 🙂.
Dus nu dacht ik, wat nou als ik een electrische auto neem, wat kan er verrot gaan aan een electrische auto behalve de banden en remmen. Zodoende op deze Zeekr uit gekomen. Had nog naar tesla gekeken en getest maar vind het model niet mooi, en te karig/cheap van binnen.
Denk dat Zeekr mij slechts alleen boardcomputer storingen en bugs gaaan geven komende jaren, dat is nog wel te overzien.
https://zeekrstats.nl
Ik heb 9 jaar tesla gereden en enkel problemen met ophanging gehad, bekend euvel bij tesla die ophanging kon gewoon vermogen niet aan. Verder in 300.000km geen minuut bij dealers gestaan. Valt gewoon weinig stuk te gaan bij 2 elektromotoren banden remmen en stuk metaal eromheenTweakersDerik schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:40:
[...]
Dat is netjes! ik heb altijd zoveel gezeur gehad onder de motorkap dat ik destijds dacht, ik ga voor een Mercedes C200 want dat zou wel een goede auto zijn. Daar heb ik ook bijzonder veel issues mee gehad vooral motor, turbo & electrische problemen mee gehad. En voor die mercedes had ik een Peugeot 5008, die kon alleen nog maar vooruit 🤣 kwam hem inleveren bij de dealer, ik zeg ja sorry; hij gaat alleen nog maar voorruit, achteruit werkt niet meer, inparkeren lukte niet. Die heb ik nooit meer terug gehad.
Dus nu dacht ik, wat nou als ik een electrische auto neem, wat kan er verrot gaan aan een electrische auto behalve de banden en remmen. Zodoende op deze Zeekr uit gekomen. Had nog naar tesla gekeken en getest maar vind het model niet mooi, en te karig/cheap van binnen.
Denk dat Zeekr mij slechts alleen boardcomputer storingen en bugs gaaan geven komende jaren, dat is nog wel te overzien.
Kijk dat is goed om te horen! hoop dat Zeekr zich net zo gedraagtmenno76 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:43:
[...]
Ik heb 9 jaar tesla gereden en enkel problemen met ophanging gehad, bekend euvel bij tesla die ophanging kon gewoon vermogen niet aan. Verder in 300.000km geen minuut bij dealers gestaan. Valt gewoon weinig stuk te gaan bij 2 elektromotoren banden remmen en stuk metaal eromheen
https://zeekrstats.nl
Grappig, was je ook in Eindhoven toevallig?soap schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:17:
[...]
Dan hebben we dezelfde proefritten gemaakt vanochtendmaar vanwege mijn lengte viel de GT juist af. Had mijn ervaring in het 7x topic neergepend voor de geïnteresseerde: soap in "Het grote Zeekr 7x topic" lang verhaal kort vond ik de 7GT wel verder staan qua software, qua rijbeleving de 7X fijner.
Ik vond de 7GT echt een stap verder doorontwikkeld dan de 7X.
Alleen al het dichtgooien van de deuren vond ik de 7GT veel massiever aanvoelen.
De HUD vond ik trouwens best wel afleidend tijdens het rijden. ik hoef al die andere auto's niet op mijn HUD, ik zie die wel door de voorruit
MBT je lengte, snap ik het compleet. ik ben zelf 1m75 en daar is met de laagste stand de 7GT echt perfect.
In de 7X voelde ik me minder op het gemak, die voelde groot en lomp, dat had ik bij de 7 GT helemaal niet.
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Volgens mij is het toch (onbewust) half gelukt. Ze stonden helaas niet naast elkaar. De eerste is de witte en ik denk dat de tweede glacier silver is. Naast de tweede foto stond een Enyaq dus ik kom meteen een gevoel krijgen bij het hoogte verschil. Was stiekem toch heel even wennen bij het instappenFallout schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:42:
[...]
Staat er toevallig een Crystal White en Glacier Silver naast elkaar? Wil je dan aub fotos van maken van de combi (zon en schaduwkant)? Muchas gracias
van schaduw was helaas weinig te bekennen….
:strip_exif()/f/image/R2PnsfJXCiKRoGKhyL1WrkM2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Nedje op 26-06-2026 18:07 ]
@Nedje heb je meer foto’s VS de Enyaq? Daar kom ik ook uit. Kan het verschil moeilijk inschatten, maar gisteren toen ik langs reed leek het me ineens heel groot…
Ik heb de witte, het is meer metallic white dan ik oorspronkelijk dacht en in de zon erg mooi (vind ik).
Voor diegenen die zelf gaan glascoaten of het laten doen, volgens de planning van Zeekr net bevestigd gekregen dat geen enkele auto die ze uitleveren, wordt uitgeleverd met lakbescherming of wax. Dit hebben ze gezegd nav een verzoek van mij om de auto te leveren zonder wax/lakbescherming.
Toen ik probeerde Sentry mode aan te steken kreeg ik een vraag over een USB stick plaatsen. Die heb ik wel liggen, maar weet iemand of dat klopt en zo ja, waar die zit? Is het daarna ook in de app beschikbaar?
Ik kom van 5 jaar Tesla rijden - het is even puzzelen maar we komen er wel!
Ik kom van 5 jaar Tesla rijden - het is even puzzelen maar we komen er wel!
Niet in de app beschikbaar helaas, komt nog wel.supernova99 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 19:24:
Toen ik probeerde Sentry mode aan te steken kreeg ik een vraag over een USB stick plaatsen. Die heb ik wel liggen, maar weet iemand of dat klopt en zo ja, waar die zit? Is het daarna ook in de app beschikbaar?
Ik kom van 5 jaar Tesla rijden - het is even puzzelen maar we komen er wel!
Weet je toevallig ook of ze voor aflevering de auto door een automatische wasstraat heen rijden?seezu schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 19:22:
Voor diegenen die zelf gaan glascoaten of het laten doen, volgens de planning van Zeekr net bevestigd gekregen dat geen enkele auto die ze uitleveren, wordt uitgeleverd met lakbescherming of wax. Dit hebben ze gezegd nav een verzoek van mij om de auto te leveren zonder wax/lakbescherming.
https://zeekrstats.nl
:strip_exif()/f/image/DcZC2S2zbTbRBr0uyubJROFL.jpg?f=fotoalbum_large)