Het grote Zeekr 7GT topic

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste
Acties:

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 14:08
N-ickel schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 20:55:
Hebben jullie nog tips voor een goede laadpas? Ik zal vooral aangewezen zijn op snelladers in binnen en buitenland en andere publieke laders.
Snelladers kan je beter een subscription afnemen bij de gene die je het meeste gaat gebruiken.
  • Allego heeft nu 3 maanden gratis het + abbo
  • Electra heeft nu 3 maanden gratis het + abbo
Zefl heb ik een abbo bij IONITY en FASTNED omdat ik 90% daar momenteel laadt.

• Ian_
Rickm schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:05:
[...]

Heeft de 7GT ook normale cruise control? Die dus niet automatisch afstand houdt? Of is het altijd ACC?
Altijd ACC

• Ian_
NimmaRoc schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 18:45:
[...]

Stomme vraag misschien, maar die LCC kan ook uit toch? In mijn huidige auto heb ik die functie standaard uit staan, omdat ik niet weg ben van getrek aan het stuur.
LCC kan gewoon uit.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Daklem schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:26:
Wordt dezelfde vierkante sleutel (en pasje) geleverd als bij de zeekr 7x? zo ja, hoeveel van elk?
En die sleutel/keyfob is een naar ding. Gewoon zoals hij is, is hij behoorlijk glad en krasgevoelig maar vooral gewoon lomp groot voor wat het moet doen.

Velen kopen er een hoesje omheen. Dat houdt hem in ieder geval krasvrij en minder glad.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• remame
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-07 22:36
Heeft er iemand ervaring met de Premium connected? Is dit echt een toevoeging?

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:46

Daklem

Nerd

remame schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:16:
Eerste jaar is het toch gratis?

• Ezekielll
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-07 07:07
Ik ben wel benieuwd naar het rijgedrag van de core en long range, vooral in kader van de suspension, is dit een beetje lekker rijden? Je mist de luchtvering maar hoe is die in basis afgesteld? Dat is nog een vraagteken voor me, ik moet wachten op de long range in december, geen leasebudget voor de privilege

• Rickm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:21
Jammer. Zeker als ik wat sneller rij dan het overige verkeer vind ik CC vaak fijner dan ACC. Anders zit je de hele tijd alleen maar te voorkomen dat de auto gaat remmen en ga je eigenlijk onnodig vroeg naar de linkerrijstrook.

Op m'n Polestar 2 kan ik nog wisselen naar normale cruise control, dat ga ik dan wel missen.

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:41
Als we met z'n allen zoveel mogelijk feedback via de app blijven geven, zullen ze wellicht een aanpassing maken...?

• Fallout
Even heel wat anders; ik heb alvast een paar (niet foute) gadgets bij ome Ali gekocht. Waaronder een paar Zeekr Smart buttons. Ik denk (hoop) dat je hier een aantal presets mee kan programmeren. Zoals ADAS, luchtvering, etc. Ze passen met de siliconen inserts mooi achter het stuur:

https://nl.aliexpress.com/item/1005010162962764.html
https://nl.aliexpress.com/item/1005009087321649.html

Wat denken jullie er van?

En dan deze nog:
https://nl.aliexpress.com/item/1005011712997460.html

[ Voor 31% gewijzigd door Fallout op 24-06-2026 08:56 ]

• TweakersDerik
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 13:59
Fallout schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:53:
Even heel wat anders; ik heb alvast een paar (niet foute) gadgets bij ome Ali gekocht. Waaronder een paar Zeekr Smart buttons. Ik denk (hoop) dat je hier een aantal presets mee kan programmeren. Zoals ADAS, luchtvering, etc. Ze passen met de siliconen inserts mooi achter het stuur:

En dan deze nog:
Die kwam ik ook tegen inderdaad en leek mij ideaal. Was alleen even echte reviews aan het afwachten wat je ermee kan programmeren. Ik zou het top vinden als je die knoppen kan gebruiken om direct alle ADAS mee uit te schakelen, rijstrook assistentie, nood rem etc.. en ook gelijk je zit positie met een druk op de knop.

https://zeekrstats.nl

• Ian_
Fallout schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:53:

En dan deze nog:
De button werkt niet op de EU versie, heb ik met mijn 7X ook geprobeerd.

De inlay is heel fijn, heb ik ook voor de 7X! Zelf ben ik erg benieuwd naar de ramen. Bij de 7X heb je enkel glas en werd de binnentemperatuur zo heet dat ik na 3 weken warmtewerende folie erop heb laten zetten.

De 7GT heeft 2/3 glas lijkt het:
  • Isolatie laag
  • Warmte laag
  • Glas laag dubbel

• Ian_
TweakersDerik schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:32:
[...]

Die kwam ik ook tegen inderdaad en leek mij ideaal. Was alleen even echte reviews aan het afwachten wat je ermee kan programmeren. Ik zou het top vinden als je die knoppen kan gebruiken om direct alle ADAS mee uit te schakelen, rijstrook assistentie, nood rem etc.. en ook gelijk je zit positie met een druk op de knop.
Er komt een: One Tap functie binnenkort.

• TweakersDerik
Ian_ schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:33:
[...]

Er komt een: One Tap functie binnenkort.
fantastisch!

• Fallout
Ian_ schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:32:
[...]

De button werkt niet op de EU versie, heb ik met mijn 7X ook geprobeerd.

De inlay is heel fijn, heb ik ook voor de 7X! Zelf ben ik erg benieuwd naar de ramen. Bij de 7X heb je enkel glas en werd de binnentemperatuur zo heet dat ik na 3 weken warmtewerende folie erop heb laten zetten.

De 7GT heeft 2/3 glas lijkt het:
  • Isolatie laag
  • Warmte laag
  • Glas laag dubbel
Ouch dat zou erg jammer zijn. Ik zag wat positieve reviews vanuit Oekraine, dus ging er vanuit dat dat ook voor ons zou gaan werken... Ik gooi ze voorlopig nog maar even niet weg tot ik de mijne krijg in september.

Wel fijn dat er een one-touch functie komt voor ADAS!

• Fallout
@TweakersDerik is het wellicht mogelijk om de pagina uit te breiden met een dropdown menu voor aantal resultaten? (25/50/100/all oid) https://zeekrstats.nl/models/7GT

Ik zie dat er gisteren een heleboel nieuwe kentekens zijn geregistreerd!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 22:59
Fallout schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:49:
[...]

Ouch dat zou erg jammer zijn. Ik zag wat positieve reviews vanuit Oekraine, dus ging er vanuit dat dat ook voor ons zou gaan werken... Ik gooi ze voorlopig nog maar even niet weg tot ik de mijne krijg in september.

In welke regio woon je? Misschien is het wel mogelijk om bij een van de gelukkige bezitters van een 7GT te testen of het werkt. Heb jij antwoord voor september en weten we hier ook of de knoppen gekocht kunnen worden. O-)

Ik heb vandaag ook mijn auto mogen ophalen, een Business Edition. Man man man, wat een dikke bak. Komende van een Skoda Enyaq is de zitpositie wel wat lager, maar hij ligt lekker op de weg en is behoorlijk vlot.

Mijn advertenties op V&A

• Fallout
DaLass schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:58:
[...]

In welke regio woon je? Misschien is het wel mogelijk om bij een van de gelukkige bezitters van een 7GT te testen of het werkt. Heb jij antwoord voor september en weten we hier ook of de knoppen gekocht kunnen worden. O-)

Ik heb vandaag ook mijn auto mogen ophalen, een Business Edition. Man man man, wat een dikke bak. Komende van een Skoda Enyaq is de zitpositie wel wat lager, maar hij ligt lekker op de weg en is behoorlijk vlot.
Gefeliciteerd!
Ik wilde uberhaupt al gaan vragen of iemand in de buurt van Dordrecht een keer zijn 7GT aan mij wil showen. Goed idee om dat gelijk te combineren met het testen van de Smart button.
Dus: wie-o-wie?

• TweakersDerik
Fallout schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:47:
@TweakersDerik is het wellicht mogelijk om de pagina uit te breiden met een dropdown menu voor aantal resultaten? (25/50/100/all oid) https://zeekrstats.nl/models/7GT

Ik zie dat er gisteren een heleboel nieuwe kentekens zijn geregistreerd!
Dat vind ik een goed idee! gaan we implementeren

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
DaLass schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:58:
[...]

Benieuwd hoe je met de kofferbak uit de voeten komt. Voldoende denk je?

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:01
Ben benieuwd wie als eerste de ACC gaat testen met een fietsendrager of aanhanger. Zou volgens de handleiding moet werken.

• TweakersDerik
Nedje schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:27:
[...]

Ik vind de kleinere kofferbak alleen maar ideaal! Men past zich altijd aan in hoe vol je hem kan proppen.

Als die kleiner is, neem je gewoon minder mee, het lukt altijd linksom of rechtsom.

• Nedje
  • Nu online
Ik hoop dat mijn vrouw die memo ook krijgt 8)7

• TweakersDerik
Nedje schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:32:
Ik hoop dat mijn vrouw die memo ook krijgt 8)7
Mijn vrouw wist ik al te overtuigen, vanaf nu alleen maar de zwembroeken mee en voor 3 dagen kleding - op het vakantie park de wasmachine gebruiken.

En we nemen geen stepjes van de kinderen meer mee en ook geen eigen ventilator meer, en ga zo maar door wat je allemaal wel mee neemt als je een grotere kofferbak hebt. Voor je het weet neem je je eigen koelkast mee 😜

• TweakersDerik
Fallout schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:02:
[...]

Gefeliciteerd!
Ik wilde uberhaupt al gaan vragen of iemand in de buurt van Dordrecht een keer zijn 7GT aan mij wil showen. Goed idee om dat gelijk te combineren met het testen van de Smart button.
Staat er nu in, met als default 50

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omEz82MRfUuSg5EBITtJZh3yisE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FEJW9NWoJ2M5fYJ6qYmrtFVL.png?f=user_large

• DaLass
[...]

Gefeliciteerd!
Ik zit in de regio Amersfoort dus niet direct om de hoek helaas.
Nedje schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:27:
[...]

Ja, dat verwacht ik van wel. De Enyaq was tijdelijk, hiervoor reed ik een EV6 en die is maar marginaal groter qua kofferruimte dan de 7GT. In de EV6 zijn we ook op vakantie geweest zonder problemen. Scheelt wel dat we met zijn drietjes zijn. :)
SimplySimon schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:29:
Ben benieuwd wie als eerste de ACC gaat testen met een fietsendrager of aanhanger. Zou volgens de handleiding moet werken.
Ik heb er een trekhaak onder laten zetten, dus dat kan ik ergens de aankomende dagen wel even proberen met de fietsendrager erop.

Mijn advertenties op V&A

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:01
DaLass schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:55:
[...]

Ik zit in de regio Amersfoort dus niet direct om de hoek helaas.

[...]

Ja, dat verwacht ik van wel. De Enyaq was tijdelijk, hiervoor reed ik een EV6 en die is maar marginaal groter qua kofferruimte dan de 7GT. In de EV6 zijn we ook op vakantie geweest zonder problemen. Scheelt wel dat we met zijn drietjes zijn. :)

[...]

Ik heb er een trekhaak onder laten zetten, dus dat kan ik ergens de aankomende dagen wel even proberen met de fietsendrager erop.
Zou super zijn als je dat kan proberen. Dit is een dealbreaker voor mij dus hoop heel erg dat het werkt zoals beschreven in de handleiding.
Dank alvast!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-07 22:23
[...]

Gefeliciteerd!
Hier regio Rotterdam maar krijg hem pas over 3 weken... nog even geduld hebben.

Aan alle gelukkigen - hoe bevalt de app? Digital key, laadschema en laadsnelheid goed te plannen / aan te passen? En nu met dit weer ... climatisering op afstand te plannen / regelen? (zet ondertussen de koeling van zijn PS2 aan om zo koel naar huis te rijden :+ )

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

• Nijverdal85
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-07 21:38
Ik ga morgen even bij een wrapper langs, ik wil sowieso de typeaanduiding laten verwijderen. Ik denk er ook over om de ‘Zeekr’ letters aan de achterkant weg te laten wrappen. Meer mensen die dit overwegen?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

remame schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:16:
Als je je telefoon koppelt heeft premium connected ongeveer nul meerwaarde. Spotify kan je net zo makkelijk bedienen streamend vanaf je smartphone als vanaf de auto zelf. Zelfde voor navigatie enz. Voor mij de redenen om dat pakket niet af te nemen.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Fallout schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:47:
Als we met z'n allen zoveel mogelijk feedback via de app blijven geven, zullen ze wellicht een aanpassing maken...?
Hoop er niet teveel op. De 001, X en 7X rijders hebben dat ook allemaal geroepen in het begin. Resultaat...nada

• TweakersDerik
Nijverdal85 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 18:07:
Ik ga morgen even bij een wrapper langs, ik wil sowieso de typeaanduiding laten verwijderen. Ik denk er ook over om de ‘Zeekr’ letters aan de achterkant weg te laten wrappen. Meer mensen die dit overwegen?
Same! Heb ik bij m’n vorige auto’s ook altijd laten doen, inclusief ontchromen maar hier zit geen Chrome op, dat scheelt.

Op de voorruit laat ik ook gelijk de blauwe chameleon folie plakken.

• supernova99
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12:32
Heb Fastned eens gevraagd wanneer ze de 7GT aan de auto lijst toevoegen. Er zijn er immers al een stuk of 60 op de weg 🤣
edit:
Ze gaan de 7GT toevoegen 😇

[ Voor 17% gewijzigd door supernova99 op 24-06-2026 19:18 ]

• Ian_
supernova99 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:11:
Heb Fastned eens gevraagd wanneer ze de 7GT aan de auto lijst toevoegen. Er zijn er immers al een stuk of 60 op de weg 🤣
edit:
Ze gaan de 7GT toevoegen 😇
Had ik vorige week gedaan, ze zijn de enige die het nog niet hebben: Electra, IONITY, Allego hebben het bijvoorbeeld wel al.

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 22:20
cornholio24 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:24:
[...]

Hier regio Rotterdam maar krijg hem pas over 3 weken... nog even geduld hebben.

Aan alle gelukkigen - hoe bevalt de app? Digital key, laadschema en laadsnelheid goed te plannen / aan te passen? En nu met dit weer ... climatisering op afstand te plannen / regelen? (zet ondertussen de koeling van zijn PS2 aan om zo koel naar huis te rijden :+ )
pas over 3 weken.... bruh. i wish. december heb ik de mijne en dan weten we 3 in in regio rotterdam

• rssikkel
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 29-07 21:37
Tvdl2000 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:52:
[...]

pas over 3 weken.... bruh. i wish. december heb ik de mijne en dan weten we 3 in in regio rotterdam
Nummer 4 in regio Rotterdam. Volgende week donderdag auto ophalen in Zeist.

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 22:20
7GT bende regio rotterdam chapter krijgt al vormen

• Cappiebara013
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 30-07 21:51
Hier nog een. Geplande levering van mijn zwarte 7 gt staat gepland begin Augustus.

Zijkant "zeekr": zwart wrappen

Voorkant logo: zwart wrappen

Achterkant zeekr tekst: zwart wrappen (als deze niet oplicht)

7gt letters: verwijderen.

• cornholio24
Achterkant zeekr tekst: zwart wrappen (als deze niet oplicht)

Dit is een leuke ... ook wel erg benieuwd naar... iemand??

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:40
Ik ben ook van plan om de witte letters op achterruit zwart te gaan maken, ik dacht plastidippen. Wat denken jullie beste optie?

• Cappiebara013
seezu schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:10:
[...]

Ik ben ook van plan om de witte letters op achterruit zwart te gaan maken, ik dacht plastidippen. Wat denken jullie beste optie?
Mijn ervaring met plastidip is dat dit na een tijdje niet zo mooi meer is, daarnaast standaard altijd Mat. Iedergeval vroeger was het altijd mat.

Zover ik op de foto's kan zien is het een heeel simpel klein wrap klusje. Dit zou je zelf kunnen doen als je er handig in bent of je vraagt een wrapper tussendoor in zijn pauze.

• DaLass
De Zeekr letters op de achterklep vind ik wel geslaagd zo in de achterruit. De 7GT letters gaan er bij mij ook af.

Ik had nog gevraagd of ze dat voor de uitgifte wilde doen bij Zeekr zelf, maar daar wilde ze niet aan. Te hoog risico op beschadigingen zeiden ze, wat de uitlevering dan in gevaar zou brengen.

Wel de tip gehad om zelf aan de slag te gaan met een föhn en flosdraad. Al denk ik dat we met de huidige buitentemperatuur overdag de föhn wel achterwege kunnen laten. :)

Mijn advertenties op V&A

• Ezekielll
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-07 07:07
Jammer dat de 7gt nog niet op carsized staat om te vergelijken met huidige auto's of alternatieven

• PeeGee73
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07:53
PaT schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:44:
[...]

En die sleutel/keyfob is een naar ding. Gewoon zoals hij is, is hij behoorlijk glad en krasgevoelig maar vooral gewoon lomp groot voor wat het moet doen.

Velen kopen er een hoesje omheen. Dat houdt hem in ieder geval krasvrij en minder glad.
Goedemorgen, ik ontvang mijn LR Onyx Black op 20 juli. Kijk er heel erg naar uit!

Kan iemand een foto van de sleutel delen? Ik bestel graag al zsm een sleutelhoesje 😊

Trouwens iedereen bedankt voor alle info en foto's, erg waardevol!!

• Cappiebara013
DaLass schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:05:
[...]

De Zeekr letters op de achterklep vind ik wel geslaagd zo in de achterruit. De 7GT letters gaan er bij mij ook af.

Ik had nog gevraagd of ze dat voor de uitgifte wilde doen bij Zeekr zelf, maar daar wilde ze niet aan. Te hoog risico op beschadigingen zeiden ze, wat de uitlevering dan in gevaar zou brengen.

Wel de tip gehad om zelf aan de slag te gaan met een föhn en flosdraad. Al denk ik dat we met de huidige buitentemperatuur overdag de föhn wel achterwege kunnen laten. :)
Letters eraf halen heb ik bij al heel veel van mijn auto's gedaan. Beste is inderdaad de plak folie achter de letters te verwarmen dmv de letters te föhnen. Flosdraad werkt het beste (krasvrij) en anders visdraad (eerder krasjes, maar trek je minder snel kapot) . Hierna zitten er altijd nog plakresten op de auto die je zult moeten verwijderen. Als er nog een soort plakschuim op de auto zit, probeer ik dit altijd weg te pulken met mijn nagel, hierna met milde sticker verwijderaar (van supermarkt of Kruitvat) de laatste restjes verwijderen. Hierna even goed wassen met was zeep zodat alle chemicaliën van de auto af zijn en alles op eenzelfde manier in de zon bakt ;)

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:30
Voor de mensen die de 7GT al hebben: ik ben heel erg benieuwd hoe de airco het doet in dit weer? In het topic voor de 7X lees ik veel klachten over dat de airco het niet goed trekt op het moment dat het ook maar een beetje warm wordt. Met een temperatuur ruim boven de 30 de afgelopen en komende dagen is dit natuurlijk de perfecte stresstest voor de 7GT :)

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 30-07 23:07
Heeft iemand 7GT van lease mtschp Arval al ontvangen, zat er een laadkabel in de wagen bij aflevering?

• SjoerdBBB
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 28-07 11:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IV2TNx4ToByQFiT7tqPHtQxgyiI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PzUY6TWLzwo5jAtMkOTIz0vi.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, gisteren mijn Zeekr (Business Edition) opgehaald. De eerste 150 KM zitten erop.
Wat een heerlijke auto, prijs/kwaliteit is echt bizar. De auto rijdt heerlijk, is absoluut rap genoeg, de 19' velgen vindt ik in de werkelijkheid nog beter dan op de foto. En ja, de 20' velgen van de Privelege zijn nog net wat dikker.

Geluidssysteem voor deze variant erg goed aan de binnenkant, maakt me vooral nieuwsgierig naar de 23-boxen variant.

Qua software/bedieningssysteem is het vaak ff zoeken, veel toeters en bellen (o.a. snelheid, LLC). Als je eenmaal vindt hoe je het uitzet prima, is simpelweg de Europese wetgeving waarmee we hebben te maken.

Tech Grey kleur in het echt super dik. Zou dit in 100/100 gevallen verkiezen boven de volledig zwarte variant.

Heel heel blij met deze auto, ik kom van een Opel Astra station - zegt genoeg lijkt me ;)

• Fallout
Gefeliciteerd @SjoerdBBB !
Die wielen zien er inderdaad mooi uit, zeker zo in het echt.
Woon jij toevallig in de buurt van Dordrecht om een keer te laten showen? :*)

• seezu
SjoerdBBB schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:58:
[Afbeelding]

Zo, gisteren mijn Zeekr (Business Edition) opgehaald. De eerste 150 KM zitten erop.
Wat een heerlijke auto, prijs/kwaliteit is echt bizar. De auto rijdt heerlijk, is absoluut rap genoeg, de 19' velgen vindt ik in de werkelijkheid nog beter dan op de foto. En ja, de 20' velgen van de Privelege zijn nog net wat dikker.

Geluidssysteem voor deze variant erg goed aan de binnenkant, maakt me vooral nieuwsgierig naar de 23-boxen variant.

Qua software/bedieningssysteem is het vaak ff zoeken, veel toeters en bellen (o.a. snelheid, LLC). Als je eenmaal vindt hoe je het uitzet prima, is simpelweg de Europese wetgeving waarmee we hebben te maken.

Tech Grey kleur in het echt super dik. Zou dit in 100/100 gevallen verkiezen boven de volledig zwarte variant.

Heel heel blij met deze auto, ik kom van een Opel Astra station - zegt genoeg lijkt me ;)
Bedankt, ik heb een Long Range voor uitlevering binnenkort, dezelfde kleur en velgen dus bedankt voor de foto! Erg mooi inderdaad.

• Cappiebara013
[Afbeelding]

Zo in het wild in die kleur is hij inderdaad erg mooi! doet mij twijfelen over mijn keuze voor een zwarte ;) Daarnaast met deze velgen vind ik hem ook erg mooi, ik was bang dat het misschien "klein" zou ogen met grote wielkasten.

Hoe bevalt het rij comfort van de Business? Alle reviews hadden het natuurlijk over de luchtvering ipv de "conventionele".

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-07 22:06
Fallout schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:49:
[...]

Resultaat daarvan - ADAS uitschakelen - is dan wel dat je niet met ACC kunt rijden.

Limbids

• DaLass
Ruben. schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:33:
Voor de mensen die de 7GT al hebben: ik ben heel erg benieuwd hoe de airco het doet in dit weer? In het topic voor de 7X lees ik veel klachten over dat de airco het niet goed trekt op het moment dat het ook maar een beetje warm wordt. Met een temperatuur ruim boven de 30 de afgelopen en komende dagen is dit natuurlijk de perfecte stresstest voor de 7GT :)
Het is mij gisteren zeker niet tegengevallen. De auto was goed warm toen ik wegreed van kantoor en ik vergeten was om voor te koelen, maar de temperatuur zakt tijdens het rijden best vlot.

Iets later heeft de auto weer een uur in de volle zon gestaan en had ik de airco 5 min voor ik terug was bij de auto aangezet, dat was zeer goed merkbaar bij het instappen.

Mijn advertenties op V&A

• DaLass
[Afbeelding]

Hij is inderdaad erg mooi in Tech Grey. Ik was bang dat het zwart er minder mooi uit zou komen omdat er nogal wat zwarte accenten op zitten, maar dat valt heel erg mee.

Bovenstaande twijfel heeft mij in ieder geval doen besluiten om voor de zwarte variant te gaan, daar ben ik ook heel blij mee. :)

Mijn advertenties op V&A

• DaLass
Cappiebara013 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:07:
[...]

Zo in het wild in die kleur is hij inderdaad erg mooi! doet mij twijfelen over mijn keuze voor een zwarte ;) Daarnaast met deze velgen vind ik hem ook erg mooi, ik was bang dat het misschien "klein" zou ogen met grote wielkasten.

Hoe bevalt het rij comfort van de Business? Alle reviews hadden het natuurlijk over de luchtvering ipv de "conventionele".
Zwart is ie ook heel erg mooi hoor, dus daar ga je geen spijt van krijgen. ;)

Rij comfort in de weinige KM's die ik gisteren gemaakt heb is prima, misschien wat te zacht afgeveerd, maar dat maakt hem wel heel comfortabel in het rijgedrag.

Mijn advertenties op V&A

• Cappiebara013
DaLass schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:20:
[...]

Zwart is ie ook heel erg mooi hoor, dus daar ga je geen spijt van krijgen. ;)

Rij comfort in de weinige KM's die ik gisteren gemaakt heb is prima, misschien wat te zacht afgeveerd, maar dat maakt hem wel heel comfortabel in het rijgedrag.
Ik ga er denk ik ook echt geen spijt van krijgen. Ik had alleen de zwarte kleur afgezworen na mijn laatste Lexus, ik bleef de vogelpoep eraf wassen. Maar ben heel benieuwd naar een volledig zwarte variant!

Dank voor je reactie m.b.t. het rijcomfort. Ben benieuwd hoe ik deze zal ervaren. Ik rij nu tijdelijk een MG ZS EV van het werk dus alles zal een gigantische stap zijn. Dat ding is echt een verschikking op alle vlakken.

• TweakersDerik
Heb nu net de testrit gedaan met de Long Range en voor jullie een officiële Dragy test gedaan op privé terrein met 30% accu capaciteit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fj4e953ZNY7zom0Fl7UBk20nDq8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R6SAN7Bnsr1181ECXqZ1j5xa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eqDxGgJCMVzU5htbeI2tSuSuj2I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1JRxu69teCe0jcU23myDRr1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Jy_KMfOgR-m4s0UGJqwyrTMrOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jUdSNu4ln9h8gFNH4oRBAHBS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVZsANccacUYCfKax9w32EPy6JA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ulLGUSzlq7CKMiJDoUz389iD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRoyZlvmpltFTC-KcWTsMPPQA24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q4Rn73knjLgdbLtTJkBIqUcM.jpg?f=fotoalbum_large

• SjoerdBBB
Fallout schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:05:
Gefeliciteerd @SjoerdBBB !
Die wielen zien er inderdaad mooi uit, zeker zo in het echt.
Woon jij toevallig in de buurt van Dordrecht om een keer te laten showen? :*)
Niet bepaald, woon in Brabant haha ;).

Overigens over de zwarte kleur - ook gewoon heel dik mensen, de Tech grey is puur mijn eigen voorkeur.

Bij Zeekr vertelde me ze dat ze per dag ongeveer 25 auto's de deur uit stuurde (niet alleen 7GT overigens). Het is daar momenteel erg druk, en die drukte zal nog wel even voortzetten.

Ook grappig: de geluidsfunctionaliteiten aan de buitenkant van de auto. Heerlijke gimmik hahah.

• Cappiebara013
SjoerdBBB schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:51:
[...]

Niet bepaald, woon in Brabant haha ;).

Overigens over de zwarte kleur - ook gewoon heel dik mensen, de Tech grey is puur mijn eigen voorkeur.

Bij Zeekr vertelde me ze dat ze per dag ongeveer 25 auto's de deur uit stuurde (niet alleen 7GT overigens). Het is daar momenteel erg druk, en die drukte zal nog wel even voortzetten.

Ook grappig: de geluidsfunctionaliteiten aan de buitenkant van de auto. Heerlijke gimmik hahah.
Welke regio van Brabant? :> Als dit in de buurt is rij ik wellicht is langs om te gluren. kan ik hem eindelijk in het echt zien.

• DaLass
PeeGee73 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:27:
[...]

Goedemorgen, ik ontvang mijn LR Onyx Black op 20 juli. Kijk er heel erg naar uit!

Kan iemand een foto van de sleutel delen? Ik bestel graag al zsm een sleutelhoesje 😊

Trouwens iedereen bedankt voor alle info en foto's, erg waardevol!!
Zie hieronder, foto van de voor- en achterkant. Van wat ik heb gelezen zijn er twee type key fobs: Type A en Type C. De Type A heeft de diamant look aan voor- en achterkant en het Zeekr logo in een van de vier vlakken van de diamant. De Type C heeft een vlakke achterkant.

De sleutel die bij de Zeekr 7GT zit is dus de Type A.

Als je op Ali Express gaat shoppen, laat je dan niet misleiden door de kleur. Daar staat de Type A veelal in het zwart afgebeeld (zoals hij o.a. bij de Zeekr 001 komt) en de Type C in deze creme kleur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ln2-F3plfkVOAO_yB4vwfcTuEVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m1VwiRRX27XEA823u5fljAtQ.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn advertenties op V&A

• TweakersDerik
Heb de Privilige ook mogen testen! Niemand die hier spijt van gaat krijgen! Fantastisch!

(2 personen - 50% accu)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2qDSubW_4R-jCtb00-1U8jrH7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X2MHbENXehqgUbfuTF7u5C5s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VseUhtsitqYj6tUOkJ67DAEwss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pLdR6w7j0WVkeGqspk8qGK5I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJBz-zcF3WfFXblL2x6Icgh7HOs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEtOa6MQIrOEnUEtTJCrR2Uk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-eML4joyUwWPRD6L5IErsadaNOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3BWX0Fzo5YVlC9B2ZamRleJK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ie46tYy7Wlil8AgwITysw3Rmlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXhQO923jBTpvIxfBjNPiX1U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-XqESnLkqEmsfTYsvlPNYH14E48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdiTkC8rTtWg69d7hggkDTN3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTdF248ncD4Qwj3SvAzacb7jx0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2fa0UC9C9eAykyuRrRzm1YUW.jpg?f=fotoalbum_large

• SjoerdBBB
Cappiebara013 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:01:
[...]

Welke regio van Brabant? :> Als dit in de buurt is rij ik wellicht is langs om te gluren. kan ik hem eindelijk in het echt zien.
Den Bosch!

• cornholio24
Gaaf die testritten en eindelijk al die aanvullende detailinfo!!

Zie en hoor maar weinig Glacier Silver ... niet in Zeist en niet onder jullie bestellingen. Das mooi want dat maakt de mijne weer wat unieker 🙌

• seezu
TweakersDerik schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:46:
Heb de Privilige ook mogen testen! Niemand die hier spijt van gaat krijgen! Fantastisch!

(2 personen - 50% accu)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had toch wel 3.3s verwacht 0 naar 100 km/h, of zat je niet in sportmodus?
Alsnog bloedsnel hoor.

• TweakersDerik
seezu schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:14:
[...]

Ik had toch wel 3.3s verwacht 0 naar 100 km/h, of zat je niet in sportmodus?
Helaas niet gehaald in de sportmodus. Ik denk dat de omstandigheden niet ideaal waren: het was buiten zo'n 30 graden, we zaten met twee personen in de auto en de accu stond nog op ongeveer 50%.

Ik vermoed dat die 3,3 seconden alleen haalbaar zijn als je alleen in de auto zit, de accu boven de 80% is en het iets koeler is.

Maar dat mocht de pret niet drukken. Het koppel voelt echt heerlijk aan. Een klein minpuntje vond ik wel de banden. Zonder echt vol in de remmen te gaan, grepen ze al snel door de ABS heen, slippend en in bochten begonnen ze ook vrij snel te piepen. Een upgrade naar de Continental SportContact 7 lijkt me dan ook wel een must.

Dat gezegd hebbende: dit was natuurlijk met sportief rijgedrag. In het dagelijks gebruik ga je dit soort situaties niet snel opzoeken.

Over het algemeen is het echt een heerlijke auto om te rijden, zeker in de comfortstand.

Wat me ook opviel is dat de laagste zitpositie in de Privilege AWD iets hoger is dan in de RWD. Tijdens mijn eerste proefrit met de RWD kon ik duidelijk lager zitten, maar ondanks mijn 1,96 m was de zitpositie in de AWD nog steeds prima.

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:55
TweakersDerik schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:27:
[...]

Wat me ook opviel is dat de laagste zitpositie in de Privilege AWD iets hoger is dan in de RWD. Tijdens mijn eerste proefrit met de RWD kon ik duidelijk lager zitten, maar ondanks mijn 1,96 m was de zitpositie in de AWD nog steeds prima.
Je hebt ze dus allebei gereden? Hoe voelt het onderstel van de RWD aan?
Ik hoop dat ik morgen wellicht ook die mazzel heb om met een Longrange rijden dan omdat een privilege niet in het budget gaat passen.

Oja, de zitpositie hoogte had met de stoelventilatie te maken meen ik ergens gehoord te hebben.
Daardoor kunnen de stoelen zonder ventilatie iets lager.

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• alexdr
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:56
Weet iemand hoe lang het tijdelijke voordeel op de launch edities er gaat zijn? Ik heb op 3 juli een proefrit. Hopelijk val ik niet buiten de boot.

• Fallout
Bedankt voor deze info @TweakersDerik Dat van die stoelhoogte zal vast komen door de dikkere “bepakking” van de extra functies…?

Ik reed vanmorgen rond 10:30 langs 2 vrachtwagens vol met 7GT’s. Dit was op de A2 tussen Beesd en Vianen, richting utrecht.

• TweakersDerik
Roger Beurskens schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:38:
[...]

Je hebt ze dus allebei gereden? Hoe voelt het onderstel van de RWD aan?
Ik hoop dat ik morgen wellicht ook die mazzel heb om met een Longrange rijden dan omdat een privilege niet in het budget gaat passen.

Oja, de zitpositie hoogte had met de stoelventilatie te maken meen ik ergens gehoord te hebben.
Daardoor kunnen de stoelen zonder ventilatie iets lager.
Het onderstel van de RWD is echt uitstekend en de stoelen zitten ook zeer comfortabel.
Heb wat drempeltjes getest van verschillend formaat en snelheid en ik kan er niks negatiefs over zeggen.

En verbazingwekkend vermogen ook in de RWD, het trok bij ons een glimlach.

Daarnaast kan je ook fluisterend met elkaar praten in de auto, bijzonder stil van binnen.

Toen ik aankwam hadden ze alleen de long range staan, en toen ik daarmee terug kwam was net de AWD geleverd, toen mocht ik daar nog 45 min mee rond rijden 😁

[ Voor 8% gewijzigd door TweakersDerik op 25-06-2026 13:49 ]

• NimmaRoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:38
TweakersDerik schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:48:
[...]

Het onderstel van de RWD is echt uitstekend en de stoelen zitten ook zeer comfortabel.
Heb wat drempeltjes getest van verschillend formaat en snelheid en ik kan er niks negatiefs over zeggen.

En verbazingwekkend vermogen ook in de RWD, het trok bij ons een glimlach.

Daarnaast kan je ook fluisterend met elkaar praten in de auto, bijzonder stil van binnen.

Toen ik aankwam hadden ze alleen de long range staan, en toen ik daarmee terug kwam was net de AWD geleverd, toen mocht ik daar nog 45 min mee rond rijden 😁
Had je het idee dat de AWD met luchtvering meer 'deint' dan de LR, of is daarvan geen sprake?

• TweakersDerik
alexdr schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:41:
Weet iemand hoe lang het tijdelijke voordeel op de launch edities er gaat zijn? Ik heb op 3 juli een proefrit. Hopelijk val ik niet buiten de boot.
Dat werd mij net verteld bij Zeekr - dat is nu nog 5 dagen.

Er word sterk geadviseerd om die aanbetaling van 300 euro te doen voor het einde van deze maand, anders ben je telaat. Achteraf valt dit nog te overleggen na die tijd of je het wilt cancelen of door wilt laten gaan. Maar wel in samen spraak met de lokale Zeekr dealer verkoper.

• TweakersDerik
NimmaRoc schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:54:
[...]

Had je het idee dat de AWD met luchtvering meer 'deint' dan de LR, of is daarvan geen sprake?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens een significant verschil merkte tussen de lucht vering en de vering van de RWD.
In Comfort merk je wel iets betere demping en lichte deining maar het zou geen deal breaker zijn voor mij.

• Rm1983
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-07 21:44
Wat een positieve verhalen! Kan niet wachten om m’n long range in het wit op te halen! Nog 4 weekjes 🥳.

• menno76
TweakersDerik schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:03:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens een significant verschil merkte tussen de lucht vering en de vering van de RWD.
In Comfort merk je wel iets betere demping en lichte deining maar het zou geen deal breaker zijn voor mij.
Verschil luchtvering en gewone vering merk je volgens mij enkel op slechte wegen zoals er in heel belgie ligt of in nederland in de bossen of straten die 300 jaar niet meer zijn opgeknapt

• Nedje
  • Nu online
Ik hoor in de diverse review filmpjes dat de luchtvering wel eens wat 'bouncy' aan kan voelen nadat je over een drempeltje gaat. Dat zou voor mij (heel snel wagenziek) al meer dan voldoende reden zijn om deze te laten staan. Gelukkig stond de AWD niet op de shortlist :9

Edit; ik mag in februari volgend jaar pas een nieuwe auto laten leveren dus ik verwacht dat ik sowieso te laat ga zijn voor de launch editions. Weet iemand wellicht wat het verschil gaat zijn, anders dan een kleine slagje duurder?

[ Voor 30% gewijzigd door Nedje op 25-06-2026 15:27 ]

• Ian_
Nedje schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:26:
Ik hoor in de diverse review filmpjes dat de luchtvering wel eens wat 'bouncy' aan kan voelen nadat je over een drempeltje gaat. Dat zou voor mij (heel snel wagenziek) al meer dan voldoende reden zijn om deze te laten staan. Gelukkig stond de AWD niet op de shortlist :9

Edit; ik mag in februari volgend jaar pas een nieuwe auto laten leveren dus ik verwacht dat ik sowieso te laat ga zijn voor de launch editions. Weet iemand wellicht wat het verschil gaat zijn, anders dan een kleine slagje duurder?
Op de website staat het voordeel, tot een paar duizend euro volgens mij en natuurlijk extra bijtelling als je een lease hebt.

• Fallout

Kijk maar even naar de configurator van de 7X. Wat je daar bij kan bestellen, zit standaard op de launch editions..

• TweakersDerik

Ze hebben een feature erin zitten die wagenziekte zou reduceren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OaKH_CkZmZW6E0pR-iBCxBU2r0Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5JujnDTGbsqVN23D0MtD1oem.png?f=user_large

• Nedje
  • Nu online
Hoewel ik zelden wagenziek word wanneer ik zelf rij gaat die feature zeker aan! Ik merk nu zelfs dat ik het regeneratief remmen van de Enyaq in meest aggresieve stand al vrij heftig vind.

Top man, dank!

• voors
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02:44

• TweakersDerik
Ik zou niet durven! 😁

• menno76
Heb nu al 3 keer 0-100 gezien boven 3.8 seconden. Sloom hoor nu gaat alsnog elke model 3 in performance trim je eruit racen.......

• Roger Beurskens
menno76 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:26:
[...]

Heb nu al 3 keer 0-100 gezien boven 3.8 seconden. Sloom hoor nu gaat alsnog elke model 3 in performance trim je eruit racen.......
Ik zou ze gewoon dan echt langs mekaar zetten, dan weet je het.
Maar met deze tijden maakt een 7GT AWD iig gehakt van een Model 3 Performance van 100-200.
Persoonlijk vind ik dat ook belangrijker dan 0-100 tijden trouwens, geeft veel beter weer wat de daadwerkelijke potentie van een auto is.
0-100 heeft veel meer te maken met tractie en temperatuur.

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• Angie1985
  • Laatst online: 30-07 23:11
Blij om vooral positieve reviews te zien. Binnenkort mag ik eindelijk de mijne ook ophalen :) Word de accu een beetje vol opgeladen afgeleverd of kan je bij het eerste het beste laadpunt gelijk stoppen om te laden?

• Ian_
Angie1985 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:46:
Blij om vooral positieve reviews te zien. Binnenkort mag ik eindelijk de mijne ook ophalen :) Word de accu een beetje vol opgeladen afgeleverd of kan je bij het eerste het beste laadpunt gelijk stoppen om te laden?
Minimaal 40% en maximaal 80%

• supernova99
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12:32
Vandaag m’n witte AWD opgehaald. Echt een geweldige ervaring, uitleg per groep met een PowerPoint. De tranen liepen me over de wangen. Maar veel personeel, en voldoende aandacht. Ze hadden de 7GT toen al aan m’n app gekoppeld (dat doen ze voor de uitleg en alles). Kwam met 45% charge en een laadkabel en EHBO set

Het rijdt geweldig. Vind het wel even wennen na een Tesla Model 3 performance, maar het went snel. Die rij assistenten zijn echt mega irritant. Je wordt stapel dol van alle geluidjes en meldingen, maar ze staan gelukkig snel uit. Geluidssysteem is fantastisch en de geventileerde stoelen met dit weer een cadeautje. Denk dat ik wel een jaar nodig heb om alle instellingen te vinden.

Anyway, enige dingetje is dat met een kinderstoel achterin en de gordel er in zit de auto blijft schreeuwen dat een gordel niet in zit. Erg vervelend.

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:30
Vandaag een proefrit in Rijswijk gemaakt met de long range. Mijn observaties:
  • De tint van het glazen dak stoorde mij totaal niet. Ik had geen last van de zon.
  • De airco deed het uitstekend. Het was buiten ruim boven de 30°C, maar met de klimaatregeling op 21°C bleef het comfortabel in de auto.
  • De internetverbinding van de auto werkte niet tijdens mijn rit. Daardoor (of ik deed iets verkeerd) moest ik mijn telefoon koppelen om de navigatiekaarten te kunnen gebruiken.
  • Ik kon Lane Keeping Assist uitschakelen, maar deze schakelde direct weer in. Dit was eerder op het forum ook al besproken.
  • De vering en demping vond ik goed. Ik mis de luchtvering niet.
  • Wel vond ik dat de auto iets minder sportief rijdt dan mijn huidige Kia EV6. De EV6 helt naar mijn gevoel minder over in bochten en voelt wat strakker afgestemd.
  • Het stuur vond ik in de standaardstand erg licht. In de Sport-stand voelde het steviger en prettiger aan. Ik kon alleen geen aparte instelling vinden om uitsluitend de stuurzwaarte aan te passen.
  • De frunk viel me positief mee. Ik had vooral de Privilege gezien, maar de long range is erg schappelijk.
  • Ik had liever iets lager gezeten. Omdat dit in vrijwel alle reviews wordt genoemd, had ik echter verwacht dat het me meer zou storen dan uiteindelijk het geval was.
Al met al een prachtige auto!

• remame
Tijdens mijn aflevering de 22ste werd ik geholpen door een man die heel veel van Zeekr afweet. Hij is altijd de eerste die nieuws weet en die ook naar events gaat en dergelijke. Ik had ook al een tijdje met hem staan praten over de 7GT in december tijdens een proefrit in een 001. Hij wist mij nu te vertellen dat er waarschijnlijk een update aan gaat komen waar ze ook een Launch mode introduceren. Hij zou dan net als in China onder de de 3 sec moeten duiken!!! _/-\o_ . Wanneer dit zou komen kon hij helaas niet vertellen. Nu maar hopen dat hij gelijk heeft maar tot nu toe is het allemaal waar geweest wat hij heeft verteld. O-)

• TweakersDerik
supernova99 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 19:05:
Vandaag m’n witte AWD opgehaald. Echt een geweldige ervaring, uitleg per groep met een PowerPoint. De tranen liepen me over de wangen. Maar veel personeel, en voldoende aandacht. Ze hadden de 7GT toen al aan m’n app gekoppeld (dat doen ze voor de uitleg en alles). Kwam met 45% charge en een laadkabel en EHBO set

Het rijdt geweldig. Vind het wel even wennen na een Tesla Model 3 performance, maar het went snel. Die rij assistenten zijn echt mega irritant. Je wordt stapel dol van alle geluidjes en meldingen, maar ze staan gelukkig snel uit. Geluidssysteem is fantastisch en de geventileerde stoelen met dit weer een cadeautje. Denk dat ik wel een jaar nodig heb om alle instellingen te vinden.

Anyway, enige dingetje is dat met een kinderstoel achterin en de gordel er in zit de auto blijft schreeuwen dat een gordel niet in zit. Erg vervelend.
Ohja! Nu je het zegt, dit heb ik ook met de AWD variant gehad vanmorgen, wij hadden allebei de gordel om, maar hij bleef maar piepen om de gordel goed vast te zetten, dit is echt een bug denk ik. Je kon met een knopje op het stuur bevestigen dat het in orde is en dan stopte het wel. Maar na iedere parkeer stand kwam de melding weer terug.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06:55
Roger Beurskens schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:36:
[...]

Ik zou ze gewoon dan echt langs mekaar zetten, dan weet je het.
Maar met deze tijden maakt een 7GT AWD iig gehakt van een Model 3 Performance van 100-200.
Persoonlijk vind ik dat ook belangrijker dan 0-100 tijden trouwens, geeft veel beter weer wat de daadwerkelijke potentie van een auto is.
0-100 heeft veel meer te maken met tractie en temperatuur.
8 vs 9 seconden. Valt wel mee toch?

• TweakersDerik
remame schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 20:40:
Tijdens mijn aflevering de 22ste werd ik geholpen door een man die heel veel van Zeekr afweet. Hij is altijd de eerste die nieuws weet en die ook naar events gaat en dergelijke. Ik had ook al een tijdje met hem staan praten over de 7GT in december tijdens een proefrit in een 001. Hij wist mij nu te vertellen dat er waarschijnlijk een update aan gaat komen waar ze ook een Launch mode introduceren. Hij zou dan net als in China onder de de 3 sec moeten duiken!!! _/-\o_ . Wanneer dit zou komen kon hij helaas niet vertellen. Nu maar hopen dat hij gelijk heeft maar tot nu toe is het allemaal waar geweest wat hij heeft verteld. O-)
Hij zou zo maar eens gelijk hebben want ik merkte bij alle launches die ik probeerde vandaag, dat hij niet maximaal geeft. Je voelt dat de software de eerste 0-60 reguleert en voelde dat hij wel meer kan geven maar dit niet doet. Als hij 100-200 in 7.9 seconden kan, dan kan hij zeker meer koppel geven in de eerste 0-100 maar niet op de standaard banden.

Ben benieuwd wat er gaat komen!

• meynen88
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20-07 22:30
Hoi iedereen,

Toevallig iemand iets gehoord in België over levering? Zelf een witte privilege besteld in hasselt eond februari maar ze weten nog steeds niets wanneer er leveringen zullen zijn.

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-07 22:33
Vanochtend ook even een uurtje gestuurd in de LongRange en is goed bevallen, dus nu achteraf ook bevestigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt :-)

Ik was nog wel op zoek naar de camera's op het scherm als je het knipperlicht gebruikt. In mijn herinnering kon je dat ook op het grote scherm zien maar ik kon nergens vinden hoe dit in te stellen. Iemand een idee?

• voors
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02:44
meynen88 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:07:
Hoi iedereen,

Toevallig iemand iets gehoord in België over levering? Zelf een witte privilege besteld in hasselt eond februari maar ze weten nog steeds niets wanneer er leveringen zullen zijn.
Ben zelf afgelopen zaterdag in Hasselt geweest omdat ze eindelijk showroom modellen hadden staan. Hij vertelde me dat de VIN's sowieso al toegewezen zijn en dat ze sowieso officieel pas vanaf 1 juli mogen uitleveren. Hij verwacht dat we binnen dit en een paar weken opgebeld zullen worden door hun.

Volgens mij kunnen ze echt wel meer zien dan hetgeen hij vertelde.
Maar goed, so be it. Ik wacht geduldig af.

Zelf een LR in bestelling sinds eind januari.

• remame
ruudje1983 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:08:
Vanochtend ook even een uurtje gestuurd in de LongRange en is goed bevallen, dus nu achteraf ook bevestigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt :-)

Ik was nog wel op zoek naar de camera's op het scherm als je het knipperlicht gebruikt. In mijn herinnering kon je dat ook op het grote scherm zien maar ik kon nergens vinden hoe dit in te stellen. Iemand een idee?
Ik heb het niet ingesteld maar die van mij doet dat inderdaad. Dit is wel tot een bepaalde snelheid. Dus alleen bij lage snelheid volgens mij.

• Roger Beurskens
Inspired schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 20:51:
[...]

8 vs 9 seconden. Valt wel mee toch?
Ik dacht dat die toch zeker 10 á 11 sec deed van 100-200. de nieuwe dik 10 en de oude m3p zelfs tegen de 12 seconden als ik me niet vergis
in ieder geval langzamer dan onze Audi S4 B5 met een "paar" kleine modificaties die we prive hebben ;)

• Flatsixsupply
  • Laatst online: 30-07 16:32
Cappiebara013 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:01:
[...]

Zaterdag ga ik een proefrit rijden in Eindhoven bij het Evoluon. Zullen meerdere auto's beschikbaar zijn lijkt me en kun je ze dus in het echt zien.

• TalkingCarrot
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-07 18:59
[Afbeelding]

Ben je blij met de interieur van de Business? Ik heb, omdat we nu een ID4 met leer hebben, toch een beetje een onterechte (?) afkeur voor textiel gekregen.

We wilden eerst de LR of Privilege vanwege de mystic kleur, maar daarvan zijn we afgestapt en willen we naar tech grey. Bij de business is dit een standaard kleur, bij de long rage moet je ervoor bij betalen. Dat maakt de business wel ineens erg interessant. De HUD is echt vet, maar ik denk dat ik dat wel durf te missen.

• SjoerdBBB
TalkingCarrot schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 07:07:
[...]

Ben je blij met de interieur van de Business? Ik heb, omdat we nu een ID4 met leer hebben, toch een beetje een onterechte (?) afkeur voor textiel gekregen.

We wilden eerst de LR of Privilege vanwege de mystic kleur, maar daarvan zijn we afgestapt en willen we naar tech grey. Bij de business is dit een standaard kleur, bij de long rage moet je ervoor bij betalen. Dat maakt de business wel ineens erg interessant. De HUD is echt vet, maar ik denk dat ik dat wel durf te missen.
Ja, 100%. Top afwerking voor deze prijsklasse. De stoelen zijn van stof, maar eerlijk voor mij is dat geen punt. Ze zitten prettig en zijn ook elektrisch verstelbaar (geen massagefunctionaliteit). Leren stoelen met ventilatie natuurlijk mooi/beter, maar zo kan je voor alles wel weer wat verzinnen. En HUD is inderdaad leuk, al vind ik het infotainment systeem voor me voldoende (je ziet op de HUD namelijk praktisch hetzelfde haha).
Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste