• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-12 10:43
D4NG3R schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:58:
Men, ik ook, acht de kans groter dat Clair Obscur: Expedition 33 er daarmee vandoor gaat. AR is heel goed, maar pure multiplayer games behalen maar zeer zelden GoTY status: Wikipedia: List of Game of the Year awards
Game of the year van Geoff Keighley is toch iets doms en commercieels. Je moet er geen enkel gewicht aan hangen want de juryleden zijn mensen zoals reviewers van Ign en Eurogamer enzo.

Een groot wankfest.

E33 zal vast een hele goede game zijn maar hoe er nu mee wordt omgegaan is echt overdreven.

• invine
  • Laatst online: 22-12 16:01
Donstil schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:30:
Ppff die paddestoelen zijn ook wel onnodig moeilijk zeg. Ik probeer al dagen die kip te upgraden maar daarvoor moet je 12 paddestoelen vinden. Op alle plekken die ik via google/reddit/youtube vind spawned helemaal niets :(
Ga met Lush Blooms op spaceport de verschillende wicker baskets af en je hebt in 1 run al je fruit en paddestoelen :)

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-12 14:59
James Pond schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:11:
[...]

Game of the year van Geoff Keighley is toch iets doms en commercieels. Je moet er geen enkel gewicht aan hangen want de juryleden zijn mensen zoals reviewers van Ign en Eurogamer enzo.

Een groot wankfest.

E33 zal vast een hele goede game zijn maar hoe er nu mee wordt omgegaan is echt overdreven.
De game is inderdaad wel een toppertje en heeft me ook wel weggeblazen. Is gewoon totaal anders dan ARC en ook niet te vergelijken. Persoonlijk zeker mij favoriet voor single player dit jaar

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 16:57
Ppff die paddestoelen zijn ook wel onnodig moeilijk zeg. Ik probeer al dagen die kip te upgraden maar daarvoor moet je 12 paddestoelen vinden. Op alle plekken die ik via google/reddit/youtube vind spawned helemaal niets :(
Paddenstoelen duren even inderdaad. Gewoon in de gaten houden als je andere dingen doet.
Als er een Lush Bloom event is kan je manden vinden waar vaak een aantal mushrooms in zitten. Dan gaat het hard ineens.
Morion schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:24:
[...]

De no-brainer epic en above kan je vaak wel houden, loopt niet meteen je stash van vol vaak. Keys gebruik ik tegenwoordig zo snel mogelijk, zijn pas wat waard als je de loot haalt, key zelf is nutteloos...
Verder denk ik dat je vrij snel door krijgt welke loadout je het liefste hebt en kan craften en wat je daarvoor nodig hebt, die zooi stashen (zoals in mijn geval sensors voor Raider Keys) en de andere zooi max 1 stash/slot voor houden en rest sellen? Dan kom je een eind hoor...
Ja, ik kom er ook wel uit hoor. Gewoon nog niet echt veel mee bezig geweest, na elke raid druk ik gewoon op het 'alles naar de stash' knopje. Moet er even 15 min doorheen lopen om te kijken wat ik nou echt wil houden.

• Fragger123
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:05
Wacht op een Lush Bloom event en zoek naar die mandjes (Dam Battlegrounds). Had ze in een ronde bij elkaar ;)

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Aah Lush Bloom event kende ik niet, thanks allemaal!
Ik ga weer verder zoeken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 20-11-2025 16:01 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:25

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-12 15:22
Fragger123 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:45:
[...]

Wacht op een Lush Bloom event en zoek naar die mandjes (Dam Battlegrounds). Had ze in een ronde bij elkaar ;)
Tip waar die mandjes liggen?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:51
Alekz87 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:32:
[...]

Voornamelijk bij de Raider Hide-outs.

Zucht...

• Fragger123
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:05
Alekz87 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:32:
[...]

https://metaforge.app/arc-raiders/map/dam

Er zitten filters links, eerst hide all, en daarna even zoeken naar "Basket" dan heb je dus alleen die fruit mandjes :)

• fruitsla2800
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-12 20:36

fruitsla2800

PSN : Fruitsla379

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6iDoCRp60ZBgZp7ndl7UAclBXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L02oHKUignUvW90SD1QhUFOU.jpg?f=fotoalbum_large

Probeer deze locatie eens. Is een gegarandeerde spot om ze te vinden volgens mij. Paar potjes na elkaar gespeeld om ze te verzamelen en ze hingen daar elke keer.

PSN : Fruitsla379

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:49

Secsytime

Automagisch

Op die Dam map bij water treatment, zitten ze op de buizen.. kun je er zo 2-3 per keer meenemen.

• Larmoth
Nice dat je hideout verandert met al het gerief je vind.

• Morion
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12 15:52
Speel alleen solo's, dus kan niet spreken voor duo's/trios, maar mijn switch van Looting L2 kit (blauw) met Light Shield (groen) naar Tactical L2 kit (blauw) en medium shield (blauw) is al meerdere keren mijn redding geweest tegen ratjes... Shield is net iets duurder, maar de auto-deploy van een smokescreen als je shield breekt is wel echt een game-changer. Bijna altijd als een third-party of rat je in de rug schiet heeftie je shield down voor je cover hebt, maar nu heb je dus een smokescreen en kan je danwel de andere kant op vluchten, danwel cover zoeken/healen/terugvechten... echt een aanrader als je veel solo speelt imho :)

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Twee dingen die ik graag aangepast zou willen hebben.
Als je net 1 of 2 over je max stash heen zit, dan kan je niet bij het laatste gecrafte item, dat is juist het item dat ik wil pakken en in mijn backpack wil zetten.

Scrappy moet een optie hebben om 1 ding eruit te kiezen, gister metal parts nodig, scrappy heeft ze....maar die zegt dat mijn stash te vol is...ik had nog wel ruimte voor 1 item ;)

Burp

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:27

On_E

Housemusic

Morion schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:09:
Speel alleen solo's, dus kan niet spreken voor duo's/trios, maar mijn switch van Looting L2 kit (blauw) met Light Shield (groen) naar Tactical L2 kit (blauw) en medium shield (blauw) is al meerdere keren mijn redding geweest tegen ratjes... Shield is net iets duurder, maar de auto-deploy van een smokescreen als je shield breekt is wel echt een game-changer. Bijna altijd als een third-party of rat je in de rug schiet heeftie je shield down voor je cover hebt, maar nu heb je dus een smokescreen en kan je danwel de andere kant op vluchten, danwel cover zoeken/healen/terugvechten... echt een aanrader als je veel solo speelt imho :)
Alsof ik dat soort dingen mee durf te nemen in mijn eentje. :+

Ik heb sowieso altijd het gevoel dat als ik een echte loadout meeneem ik afgemaakt word door de eerste de beste Arc of speler die ik tegenkom. En met free loadout haal ik wél de extraction. :P

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:51

Rudios

Lost in space?

Ik heb zelden tot nooit stash problemen, er is zoveel wat weg kan, wat je gewoon echt niet nodig hebt. Daarbij heb ik altijd amper ammo op voorraad, die craft ik altijd als ik ga raiden specifiek wat ik nodig heb. Ook mods voor guns kun je allemaal kwijt in de guns zelf. Alle craft items waar ik een stack van 10 of minder van heb verkoop ik. Ik heb altijd wel 20 tot 25 vakken vrij.

Whole lot of stars ***

• SgtElPotato
Rudios schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:06:
Ik heb zelden tot nooit stash problemen, er is zoveel wat weg kan, wat je gewoon echt niet nodig hebt. Daarbij heb ik altijd amper ammo op voorraad, die craft ik altijd als ik ga raiden specifiek wat ik nodig heb. Ook mods voor guns kun je allemaal kwijt in de guns zelf. Alle craft items waar ik een stack van 10 of minder van heb verkoop ik. Ik heb altijd wel 20 tot 25 vakken vrij.
Ik heb de stash al maxxed out, maar nog steeds kom ik ruimte te kort. En dan verkoop ik alle shit items al.. :+

Zucht...

• BlueFoxOne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-12 13:45
Het hele tracken en pingen wat heeft het voor nut?
Ik zie als je boven de grond bent alleen maar een lijstje van de resources die je dan tracked maar meer niet.
Mis ik iets, moet er ergens iets gaan knipperen of geluid maken als ik dicht bij een resource ben die ik track of is het niet meer dan het lijstje.
Ook als ik ping, ik zie niks veranderen/hoor niks bijzonders..

Misschien verwacht ik iets te veel?

Xbox C#, .NET, Vissen

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:45
Voor de items die je trackt staat er een oogje bij de items in de loot en in je inventory.

• PuckStar
BlueFoxOne schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:56:
Het hele tracken en pingen wat heeft het voor nut?
Ik zie als je boven de grond bent alleen maar een lijstje van de resources die je dan tracked maar meer niet.
Mis ik iets, moet er ergens iets gaan knipperen of geluid maken als ik dicht bij een resource ben die ik track of is het niet meer dan het lijstje.
Ook als ik ping, ik zie niks veranderen/hoor niks bijzonders..

Misschien verwacht ik iets te veel?
Het tracken heeft voor mij heel veel nut omdat er een icoontje bij de resource komt te staan, dus als ik aan het looten ben weet ik gelijk dat ik die resource zeker moet meenemen.
Ik track dus elke volgende workbench upgrade zodat al die items een extra icoontje krijgen.
Later is bijv. een Lemon niet meer interessant, maar voor je tweede Scrappy upgrade wel.

Items pingen is vooral als je met anderen speelt om hun te attenderen op iets wat ze misschien willen hebben.

Wat ik trouwens wel zou willen, is dat ik bepaalde items kan untracken. Want nu trackt hij alles van een workbench upgrade bijv. terwijl ik dan 1 van die items al volledig heb. Dit maakt dat ik alsnog vaak deze lijst er maar weer bij pak om te zien of ik iets moet houden of (voor de rest) kan verkopen/recyclen.
Er zijn meer van dit soort lijsten maar ik vind tot nu toe deze het handigst. Op een tweede scherm open en snel scrollen op alfabetische volgorde. https://arcraiders.wiki/wiki/Loot

[ Voor 19% gewijzigd door PuckStar op 21-11-2025 13:10 ]

• BlueFoxOne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-12 13:45
PuckStar schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:01:
[...]

Het tracken heeft voor mij heel veel nut omdat er een icoontje bij de resource komt te staan, dus als ik aan het looten ben weet ik gelijk dat ik die resource zeker moet meenemen.
Ik track dus elke volgende workbench upgrade zodat al die items een extra icoontje krijgen.
Later is bijv. een Lemon niet meer interessant, maar voor je tweede Scrappy upgrade wel.

Items pingen is vooral als je met anderen speelt om hun te attenderen op iets wat ze misschien willen hebben.
Aha dus er komt een icoontje bij mn resource ik ga er op letten.

Xbox C#, .NET, Vissen

• Morion
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12 15:52
BlueFoxOne schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:05:
[...]

Aha dus er komt een icoontje bij mn resource ik ga er op letten.
Idd, komt een oogje bij die items als je ze vindt, dus heel handig als je met "normal" items iets moet maken, dat is soms lastig bij te houden... de epics die weet je wel, maar de normale items zijn er vrij veel en raak je wel es in de war... nu weet je on-the-fly tijdens het looten welke normals je prio moet geven over andere als je backpack vol raakt.

• Aftansert
Wat betreft het tracken van items vind ik het wel onhandig dat je niet individuele items kan tracken, maar alleen alle requirements. Zo moet ik bijvoorbeeld nog een 'cracked bioscanner', maar ik track ondertussen ook 'durable cloth', terwijl je die gewoon kan craften.

Of kijk ik er overheen en kan je wel individuele items tracken?

[ Voor 3% gewijzigd door Aftansert op 21-11-2025 13:11 ]

• Wii4all
  • Niet online
Aftansert schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:10:
Wat betreft het tracken van items vind ik het wel onhandig dat je niet individuele items kan tracken, maar alleen alle requirements. Zo moet ik bijvoorbeeld nog een 'cracked bioscanner', maar ik track ondertussen ook 'durable cloth', terwijl je die gewoon kan craften.

Kan volgens mij niet, je kan alleen de hele 'groep' tracken die je nodig hebt voor een bepaalde upgrade.

Burp

• PuckStar
Aftansert schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:10:

Kan inderdaad (nog) niet. Die bioscanners kun je trouwens makkelijk vinden op Stella Montis in de Medical Research kamers.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
fruitsla2800 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:22:
[...]

[Afbeelding]

Probeer deze locatie eens. Is een gegarandeerde spot om ze te vinden volgens mij. Paar potjes na elkaar gespeeld om ze te verzamelen en ze hingen daar elke keer.
Hier nu paar keer geweest, inmiddels heb ik er 6 *O*
Als je er vlakbij begint lukt het super goed, gelijk in de safe pocket en potje afmaken. Soms spawn je wat verder en zijn ze vaak al weg.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:56

D4NG3R

kiwi

:)

@Aftansert
Medical spawns, en dan vooral bovenop de bedden. Dat is ook de #1 plek voor Rusted medical cases overigens.

Ik behaal nog het meeste succes om die dingen te krijgen in het ziekenhuis op Buried City.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 21-11-2025 15:02 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-12 19:31

Mitchell

Ondertitel

Iemand toevallig een Rusted gear over? Heb een Anvil/Venator blueprint in return? Stuur maar een prive bericht, kunnen we een squad maken en een safe pocket swap doen.

Heb alles zelf gevonden :D

[ Voor 47% gewijzigd door Mitchell op 21-11-2025 20:03 . Reden: Offer has changed ]

Signature

• PuckStar
Mitchell schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:27:
Iemand toevallig een Rusted gear over? Heb een Anvil/Venator blueprint in return? Stuur maar een prive bericht, kunnen we een squad maken en een safe pocket swap doen. :P
Die zijn echt lastig te vinden! Heb er na lange tijd zoeken inmiddels 1 gevonden (heb er 3 nodig).
Traden kan trouwens ook hier: https://metaforge.app/arc-raiders/market

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-12 19:31

Mitchell

Ondertitel

PuckStar schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:48:
[...]

Die zijn echt lastig te vinden! Heb er na lange tijd zoeken inmiddels 1 gevonden (heb er 3 nodig).
Traden kan trouwens ook hier: https://metaforge.app/arc-raiders/market
Ja echt idioot vervelend, haha. Thanks voor de link, zal m'n offer daar neerzetten.

Signature

• PuckStar
Mitchell schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:49:
[...]

Ja echt idioot vervelend, haha. Thanks voor de link, zal m'n offer daar neerzetten.
Het kan soms ook via de Tweakers Community Discord! https://discord.gg/py2YYyeyZ4
Daar ben je natuurlijk ook van harte welkom :)

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-12 15:56
Toevallig mensen die morgen gaan kijken via streams hoe de Bungulators eraan gaan in Arc? Als je geen idee hebt wat ik hier zeg, geen probleem 🤪

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-12 16:12

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Matchmaking werkt ook weer lekker vandaag.. Dit alleen al is een reden voor PvE.. Ik wil gewoon spelen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XNuJFWwg_9uEPuXoc-PL0Vq11o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xRxA3BUPApzpEpGWSkIG3UOK.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMuGNPGSUqY0dlYXo2W8J-F2lnc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/P2RpPgg7E13HCRA1UfdziAex.png?f=user_large
:( :( :(

Na 10 min nog niets.. Maar ook andere maps gaan niet.. Servers down ofzo?

Ok issues met servers dus idd.. Steam discussions lopen al vol

[ Voor 73% gewijzigd door Angeloonie op 21-11-2025 21:31 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-12 07:37
Angeloonie schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 21:22:
Matchmaking werkt ook weer lekker vandaag.. Dit alleen al is een reden voor PvE.. Ik wil gewoon spelen :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]
:( :( :(

Na 10 min nog niets.. Maar ook andere maps gaan niet.. Servers down ofzo?

Ok issues met servers dus idd.. Steam discussions lopen al vol
Gaat niet lekker inderdaad, hele avond gaat goed maar nu 4 min aan het wachten op een match... Morgen weer verder denk ik zo!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:10

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Het duurt inderdaad significant langer om een match te krijgen, minimaal 5 minuten terwijl het de rest van de week binnen een minuut wel geregeld was.

HANDTEKENING!!!

• Aftansert
D4NG3R schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:01:
@Aftansert
Medical spawns, en dan vooral bovenop de bedden. Dat is ook de #1 plek voor Rusted medical cases overigens.
Ja, inderdaad. Alleen dat wilde alsnog niet echt lukken daar. Bij de tiende solo raid daarnaartoe inmiddels de '3 van 3' voor de upgrade gevonden. Ook een hoop spannende gevechten daar gehad. Ik ben toch zo'n lul die als alles in hospital al geloot blijkt, iemand afknalt om diens loot te bekijken (geen 'cracked medical scanner' te bekennen though). Maar ben ook zelf onder vuur genomen door ratten die een plekje gevonden hadden achter de privacyschermen naast die bedden.

Na een aantal gewonnen gevechten daar hoorde ik iemand via voice chat zeggen 'who killed that guy?'. Ik wist niet hoe snel genoeg ik weg moest komen van zo'n zelfbenoemde sheriff. Wel weer fijn dat 'ie z'n wraak aankondigde.

[ Voor 12% gewijzigd door Aftansert op 21-11-2025 21:55 ]

• PuckStar
Ik kom niet eens het spel in!
staat al een tijdje zo: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-astFy4BCYBHFY2-nULio_-YISo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bSSz7TDjzKNxrHq92kniLyZm.png?f=user_large

• Ricmaniac
  • Laatst online: 22:57

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Poooh mooie extract gehad net zeg. mega veel materials gestacked. Bijna een volledige match in de game geweest. Eerste nukes al gedropt zien worden, dat ziet er zo dik uit.

Als je Solo speelt kom je zoo weinig hostiles tegen though. Iedereen roept maar don't shoot 😛

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Ricmaniac schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 22:29:
Poooh mooie extract gehad net zeg. mega veel materials gestacked. Bijna een volledige match in de game geweest. Eerste nukes al gedropt zien worden, dat ziet er zo dik uit.

Als je Solo speelt kom je zoo weinig hostiles tegen though. Iedereen roept maar don't shoot 😛
Ja … maar toch ook niet, zojuist mijn “precious” loot verloren bij extraction. We gingen samen onderweg, hand in hand, vrolijk huppelend door de nacht in de Dam. Echter eindigde dat bij extraction, en kreeg een onverwachte wending van kogel regen in mijn rug …. Achjah, volgende ronde meer geluk (hoop ik)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-12 13:53
Inmiddels ook een paar potjes Arc Raiders achter de rug. Het is mijn eerste extraction shooter (en heb hiervoor eigenlijk nog nooit shooters gespeeld), dus ik heb eigenlijk nog geen idee wat ik aan het doen ben. Eerste keer liep ik direct naar de extraction elevator zonder materiaal te verzamelen, de tweede keer lukte het wel om wat materiaal te verzamelen, de derde keer had ik mijn rugzak niet geleegd en was het dus weer voor niks. Maar goed, we komen er... Ik speel vaak in trio zodat ik kan zien wat die andere twee doen.

Ik kom onderweg veel blauwe en groene 'loot' tegen (common / uncommon). Moet ik gewoon mijn rugtas volgooien met alles of is het slim om te focussen op bepaalde dingen?

Ik speel momenteel met gratis wapons / munitie (dus niet met mijn eigen spullen), te bang dat ik wat ga verliezen. Is dat gewoon goed of zijn er grote voordelen in dit beginstadium aan eigen wapens meenemen? Volgens mij heb ik nog niet veel soeps namelijk.

Ook mijn eerste blauwdruk gevonden. Waar kan ik die precies laten ontwikkelen?

• Tuktop
  • Laatst online: 00:41
X-GeaR schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 09:20:
Inmiddels ook een paar potjes Arc Raiders achter de rug. Het is mijn eerste extraction shooter (en heb hiervoor eigenlijk nog nooit shooters gespeeld), dus ik heb eigenlijk nog geen idee wat ik aan het doen ben. Eerste keer liep ik direct naar de extraction elevator zonder materiaal te verzamelen, de tweede keer lukte het wel om wat materiaal te verzamelen, de derde keer had ik mijn rugzak niet geleegd en was het dus weer voor niks. Maar goed, we komen er... Ik speel vaak in trio zodat ik kan zien wat die andere twee doen.

Ik kom onderweg veel blauwe en groene 'loot' tegen (common / uncommon). Moet ik gewoon mijn rugtas volgooien met alles of is het slim om te focussen op bepaalde dingen?

Ik speel momenteel met gratis wapons / munitie (dus niet met mijn eigen spullen), te bang dat ik wat ga verliezen. Is dat gewoon goed of zijn er grote voordelen in dit beginstadium aan eigen wapens meenemen? Volgens mij heb ik nog niet veel soeps namelijk.

Ook mijn eerste blauwdruk gevonden. Waar kan ik die precies laten ontwikkelen?
Hecht in dit spel vooral niet teveel aan je items. Ze krijgen pas waarde als je ze daadwerkelijk gebruikt. En ja, je zult ze regelmatig gaan verliezen, maar dat hoort bij deze game.

Ik zou een Ferro craften, dat is een lekker wapen om mee te beginnen.

Qua welke loot meenemen: ik loot vaak alles totdat er geen plek is, dan wisselen naar waarde/noodzaak. Je kunt een bepaalde craft/workbench upgrade 'tracken' en dan zie je ingame bij de benodigde materials een oogje staan, zodat je weet dat je die iig moet looten.
Verder ben ik ook nog noob hoor, zowel in deze game als in dit genre. Have fun!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-12 09:34

spartacusNLD

This is Sparta!!

Zooo Arc Raiders gekocht nu ik in BF6 tegen de lvl100 ben. Nooit echt van de extraction shooters geweest, maar ben wel heel erg benieuwd, mede door alle youtuber en twich streamer aandacht. Vooral die burntpeanut is hilarisch.. :D

Hoe voeg je mensen toe uit de ''spelerslijst'' trouwens?

@himlims_ heb ook opnieuw een join request gedaan op de discord, geen idee waarom ik er weer uit was.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:18

Oxigeon

En zo is dat!

spartacusNLD schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 15:42:
Zooo Arc Raiders gekocht nu ik in BF6 tegen de lvl100 ben. Nooit echt van de extraction shooters geweest, maar ben wel heel erg benieuwd, mede door alle youtuber en twich streamer aandacht. Vooral die burntpeanut is hilarisch.. :D

Hoe voeg je mensen toe uit de ''spelerslijst'' trouwens?

@himlims_ heb ook opnieuw een join request gedaan op de discord, geen idee waarom ik er weer uit was.
Bij system en dan friend request zeg ik uit mijn hoofd

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Wii4all
  • Niet online
Doen jullie eigenlijk allemaal mee aan project expedition?

Ik twijfel aangezien ik nog niet eens alles unlocked heb.

Als je je verzamelde spullen erin stopt dan kan je die items natuurlijk niet meer gebruiken om te craften...

Burp

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-12 09:14
Wii4all schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 19:24:

Als je je verzamelde spullen erin stopt dan kan je die items natuurlijk niet meer gebruiken om te craften...
Ik heb mijn project af inmiddels. Maar kun je verder nu nog niks mee.

Moet toch af en toe ruimte maken in mijn inventory dus die zooi heb ik maar daar in gedaan.

• PuckStar

Nee, ik ben beginnend speler en doe nog helemaal niets daarmee. Ik wil eerst de benches upgraden en de quests afhebben en dan kijk ik wel weer verder :)

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-12 16:44
Ok dus de game is eigenlijk opgehouden mij blueprints te geven waar ik in de eerste 50 uur nog veel kreeg. Dus ik het idee om aan trials te doen om aan blueprints te kom. Één daarvan zoveel mogelijk flying arcs vernietigen. Dan load je je Hullcracker met veel ammo en een Bettina en geef je veel uit om deze te upgraden…

Eerste de beste run, 5 minuten in, word je geambushed. OK al je shit kwijt en nog meer tijd en items investeren om een simpele trial af te kunnen ronden.

Dan vraag ik me af waarom er PvE trials zijn als iedere fucking match uitdraait op een all-out PvP Battle Royale. Ik klaag niet zozeer over het PvP aspect maar iedere match draait erop uit dat ik 5-6 kills moet maken voordat ik aan een quest/trial of persoonlijke goal wil komen. Dan heb je nog maar 5-10 minuten over, als je al niet de pech hebt dat de game jou in minuut 17 in de match blijft droppen.

Ik ga gewoon een shitload aan explosieven meenemen voortaan.

• James Pond
TrafalgarLaw schreef op zondag 23 november 2025 @ 02:31:
Ok dus de game is eigenlijk opgehouden mij blueprints te geven waar ik in de eerste 50 uur nog veel kreeg. Dus ik het idee om aan trials te doen om aan blueprints te kom. Één daarvan zoveel mogelijk flying arcs vernietigen. Dan load je je Hullcracker met veel ammo en een Bettina en geef je veel uit om deze te upgraden…

Eerste de beste run, 5 minuten in, word je geambushed. OK al je shit kwijt en nog meer tijd en items investeren om een simpele trial af te kunnen ronden.

Dan vraag ik me af waarom er PvE trials zijn als iedere fucking match uitdraait op een all-out PvP Battle Royale. Ik klaag niet zozeer over het PvP aspect maar iedere match draait erop uit dat ik 5-6 kills moet maken voordat ik aan een quest/trial of persoonlijke goal wil komen. Dan heb je nog maar 5-10 minuten over, als je al niet de pech hebt dat de game jou in minuut 17 in de match blijft droppen.

Ik ga gewoon een shitload aan explosieven meenemen voortaan.
YouTube: You’re Walking Past the Best Loot in Arc Raiders

• Albinoraptor
  • Laatst online: 00:06
TrafalgarLaw schreef op zondag 23 november 2025 @ 02:31:

Karma voor dat extraction camping van je met een trigger nade. :+ :P

• TrafalgarLaw
Albinoraptor schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:03:
[...]

Karma voor dat extraction camping van je met een trigger nade. :+ :P
Nee de mensen die dood gingen verdienden het allemaal. Allemaal free loadout losers.

• PuckStar
TrafalgarLaw schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:06:
[...]

Nee de mensen die dood gingen verdienden het allemaal. Allemaal free loadout losers.
eh, wat is er mis met raiders met een free loadout?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Al @Albinoraptor :+ dat dus; zoals je ze geeft, kun je ze terug verwachten

Part of the game, juist die verschillen in potjes (locatie, items, spelers) vind ik geweldig.

Het is balen wanneer “je er eens goed voor gaat zitten” en juist dat potje zit alles tegen }:|

Dit weekend veel op de handheld gespeeld ipv de game computer (fijne controller settings heb ik nog niet gevonden) maar dat weerhoud niet van de raids.

Potjes gehad waarin niemand gezien of gehoord heb. Maar ook raids waarbij ik sneaky denkt te doen en ineens een berg arc aantrek alsof honig heb. Of dat een beetje te enthousiast (agressief) aan het rennen ben (toch niemand in de buurt) en dan om de hoek ineens tegen een “gang” solo spelers aanloop …. En weer opnieuw :+

Sommige missies krijg ik haast niet uitgevonden, en dan moet je haaks wel de oplossing op YT zoeken (vind ik jammer - haalt toch iets van charme en verrassingen van het ontdekken weg)

//? misschien heb ik het gemist bij laatste patch; maar kan het zijn dat de drop rate van blueprints verlaagd of veranderd is? Ik vind er nauwelijks nog zelf en zie ze nauwelijks op raiders.

• TrafalgarLaw
Het ligt niet aan jou, droprates lijken keihard gekelderd te zijn. Gelukkig had ik al een paar belangrijke verdiend maar zo houdt de grind nooit op.

• Korkss
TrafalgarLaw schreef op maandag 24 november 2025 @ 02:56:
Het ligt niet aan jou, droprates lijken keihard gekelderd te zijn. Gelukkig had ik al een paar belangrijke verdiend maar zo houdt de grind nooit op.
Prima toch? Anders hebben we eind vd week de game al “uitgespeeld”

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12 09:15

NoTimeRemains

I know

ja ik vind t wel ideaal hoor ik ben nu 5/6 in de expedition dus alles wat ik nu loot wat ik niet wil houden gaat direct de expedition in en daardoor ineens plaats over.

This is the Way.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik ben zelf afgelopen weekend begonnen met de expedition, op wat bulbs/fans/humidifiers na zou ik alles al moeten hebben.

En die 3 zijn gelukkig prima te farmen, de bulbs hebben zelfs een gegarandeerde spawn. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Yf1VFLs5EUHskWL8Cz6e2bljiw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/M2UdZLpEXRqCmd7GoZPCNZ6q.png?f=user_large

Scrappy gisteren ook naar het hoogste level gebracht, man wat waren die mushrooms irritant om te farmen.. Beetje te vaak tegen exit campers aangelopen terwijl ik op een free loadout zat.

De laatste welke ik nodig was zag ik voor m'n neus van een boom af geplukt worden, dus die gast opgejaagd. })

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 24-11-2025 09:44 ]

• Jobius
D4NG3R schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:42:
Ik ben zelf afgelopen weekend begonnen met de expedition, op wat bulbs/fans/humidifiers na zou ik alles al moeten hebben.
Ik had hetzelfde, kon bijna alles direct inleveren, op de laatste stage na... ;) (daar ben ik nogsteeds mee bezig, maar bijna klaar)

Ben me nu maar gaan focussen op de trials en gewoon leuke runs doen met grappige gimmicks of roleplay.
Het nieuwe begint een beetje van de game af te raken (mag ook wel na 60 uur), maar vind het nog steeds tof.
Ik ben doorgaans iemand die vrij snel verveeld is van spellen, maar door de vele mogelijkheden en sandboxy gameplay word dit een van mijn 'forever' games (naast Hunt: Showdown). _/-\o_

• RobbyDoozy
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Zo, wat een game! Lang geleden dat ik zoveel fun in een shooter heb beleefd.

In de basis is het een extraction shooter. Maar alles er omheen maakt het zo interessant! het craften van wapens en items, je workbenches (en je scharrelkip..) upgraden, de daily challenmges, de quests, de trials... er is zoveel te doen!

Ik heb het afgelopen maandag gekocht, heb nu 30 uur gespeeld in een week.
Dat is voor mijn doen uitzonderlijk veel.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Jobius schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:06:
Ik ben doorgaans iemand die vrij snel verveeld is van spellen, maar door de vele mogelijkheden en sandboxy gameplay word dit een van mijn 'forever' games (naast Hunt: Showdown). _/-\o_
Het is wel van belang dat ze het huidige update-tempo de komende tijd vast weten te houden. Het spel heeft nog genoeg bugs welke er inmiddels sinds de launch in zitten (denk aan moeiteloos dwars door deuren heen kunnen glitchen..) en er is veel vraag naar QoL in het menu. Dezelfde paar losse dingen voor je loadout elke keer weer handmatig moeten craften wordt aardig vervelend als je het al 100x gedaan hebt. :+

• Jobius
D4NG3R schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:05:
[...]

Het is wel van belang dat ze het huidige update-tempo de komende tijd vast weten te houden. Het spel heeft nog genoeg bugs welke er inmiddels sinds de launch in zitten (denk aan moeiteloos dwars door deuren heen kunnen glitchen..) en er is veel vraag naar QoL in het menu. Dezelfde paar losse dingen voor je loadout elke keer weer handmatig moeten craften wordt aardig vervelend als je het al 100x gedaan hebt. :+
Die bugfixes en QoL hebben wel het meest prioriteit voor mij. Content kan ik nog wel ff mee doen omdat er genoeg mogelijkheden zijn om jezelf uit te dagen. Daarnaast is het spel super geschikt voor roleplay achtige runs. Bijvoorbeeld door jezelf een rol als 'combat medic' aan te meten en met een stack defibs op pad te gaan. Of als fotograaf (zoals ik hier ook al voorbij heb zien komen). Of misschien speel je tijdens kerst 'Santa' en deel je je dubbele blueprints uit aan random raiders. Dat soort dingen bouwen community en uiteindelijk is een sterke community het belangrijkst om een gezonde playerbase te houden.

Ik hoop dat ze niet te veel gaan focussen op het 'balanceren' van guns enzo. Is voor mij gevoel een stuk minder belangrijk in een spel zoals dit. Ik vind die Hullcracker nerf vrij nutteloos bijvoorbeeld (en zie op Reddit dat het ook veel frustatie oproept onder de PvE playerbase) :?

• Tuktop
Hebben jullie deze al eens meegemaakt? Op de console van de extraction elevator zaten 2 sticky bombs geplakt, vlak naast de knop om de elevator te roepen. Het lukte niet om ze te defusen (greyed out) en in een poging om de liftknop in te drukken, ontplofte ze natuurlijk. Down > gekilled door een camper.

Beetje een rattenactie, best leuk om een keer mee te maken maar dit gaat me niet nog eens overkomen :)

@Pana thanks voor de tip!

[ Voor 5% gewijzigd door Tuktop op 24-11-2025 12:17 ]

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-12 11:30
Tuktop schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:09:
Hebben jullie deze al eens meegemaakt? Op de console van de extraction elevator zaten 2 sticky bombs geplakt, vlak naast de knop om de elevator te roepen. Het lukte niet om ze te defusen (greyed out) en in een poging om de liftknop in te drukken, ontplofte ze natuurlijk. Down > gekilled door een camper.

Best leuk om een keer mee te maken maar dit gaat me niet nog eens overkomen :)
Dismantelen van andermans zaken is een skill in de skilltree. Maarja, op een trigger nade staat vaak iemand te kijken, dus gewoon vanop afstand op schieten als je ze ziet, of de asshole opjagen die wellicht ergens in de buurt zit.

EDIT: de trials gaan ze toch moeten herbekijken hoor. Ik had 60k afgelopen week en stond nog steeds op de 51ste plek in mijn bracket, net niet voldoende voor een promotion. Top 20 zaten allemaal boven de 150k! Ik lees net op reddit dat je in een bracket wordt gezet vanaf je iets voor de trials doet en dat als je dus wat later in de week speelt; je minder kans hebt om in de tryhard brackets terecht te komen die er maandag al invliegen: Dus wil je enige kans maken om te promoveren -> minder spelen: Kan toch niet de bedoeling zijn...

Bovendien hebben ze de hullcracker donderdag generfed, terwijl die broodnodig was voor damage op de queen/matriarch trial. Dus pech voor de mensen die die trials pas in het weekend konden doen.

[ Voor 37% gewijzigd door Pana op 24-11-2025 12:33 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
dit weekend de 'extra dingen craften' vrijgespeeld, zitten paar leuke +buff crafts tussen
eao fruitmix, met sneller hp/stamina herstel

• Aftansert
Tuktop schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:09:
Kan je zo'n sticky bomb niet kapotschieten dan?

• Jobius
Pana schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:12:
[...]
EDIT: de trials gaan ze toch moeten herbekijken hoor. Ik had 60k afgelopen week en stond nog steeds op de 51ste plek in mijn bracket, net niet voldoende voor een promotion. Top 20 zaten allemaal boven de 150k! Ik lees net op reddit dat je in een bracket wordt gezet vanaf je iets voor de trials doet en dat als je dus wat later in de week speelt; je minder kans hebt om in de tryhard brackets terecht te komen die er maandag al invliegen: Dus wil je enige kans maken om te promoveren -> minder spelen: Kan toch niet de bedoeling zijn...
Eens, trials kan nog wat werk gebruiken. Mijn voornaamste irritatie is dat je veel makkelijker punten kan verzamelen als je als team speelt. Omdat al activiteiten van teamsgenoten ook tellen voor jou punten.
Als solo maak je eigenlijk geen schijn van kans.

Ze moeten of solo brackets introduceren. Of solo spelers een 3x multiplier geven oid. Mijn voorkeur gaat uit naar dat eerste.

• Tuktop
Aftansert schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:48:
[...]

Kan je zo'n sticky bomb niet kapotschieten dan?
Ja dat kan blijkbaar (live and learn) maar ik was ze nog niet eerder tegengekomen en was eigenlijk al dood voordat ik doorhad wat er precies aan de hand was :) een typische noob-trap dus.

• TrafalgarLaw
Xbox spelers worden door de xbox moderatie-team geband voor ruilen van items. Wat een dooie pier van een consolemaker zeg jezus

• Pana
Jobius schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:17:
[...]
Ze moeten of solo brackets introduceren. Of solo spelers een 3x multiplier geven oid. Mijn voorkeur gaat uit naar dat eerste.
Vraag is, hoe ga je solo brackets regelen? Ik speel soms alleen, soms met 2 of 3. Trials doe ik soms alleen, soms met 3. In welke bracket kom ik terecht?
Mss als je je op voorhand kan inschrijven op een solo of trio bracket, en dan tellen de trial punten enkel mee als je in de mode speelt waarvoor je je ingeschreven hebt oid.

@Tuktop Fixed!

[ Voor 26% gewijzigd door Pana op 24-11-2025 14:11 ]

• DivjeFR
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22-12 06:29
TrafalgarLaw schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:24:
Xbox spelers worden door de xbox moderatie-team geband voor ruilen van items. Wat een dooie pier van een consolemaker zeg jezus
Regels zijn regels :o omfg
Xbox Enforcement will suspend accounts that use LFG to sell, buy, trade, advertise, recruit, or use the LFG feature for activities and actions it was not intended for.

[ Voor 25% gewijzigd door DivjeFR op 24-11-2025 13:33 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

TrafalgarLaw schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:24:
Heb je hier een bron voor? Tot dusver heb ik hier zowel op de AR sub als AR Discord nog niks over langs horen komen. En op beide platformen azijnzeiken ze juist als de beste als zoiets gebeurt. :+

Trading is in principe niet tegen de regels, mits het uitsluitend om ingame zaken gaat.

• DivjeFR

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zie daar dan ook de bovenste comment, het gaat hier niet om het traden, het gaat hier om het gebruiken van LFG kanalen waar MS deze niet voor bedoeld heeft. ;)

Dat daar direct met een ban wordt geslingerd vind ik ook wel wat van, maar dit verhaal staat los van AR.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 24-11-2025 14:17 ]

• DivjeFR
D4NG3R schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:37:
Zie daar dan ook de bovenste comment, het gaat hier niet om het traden, het gaat hier om het gebruiken van LFG kanalen waar MS deze niet voor bedoeld heeft. ;)

Dat daar direct met een ban wordt geslingerd vind ik een ander verhaal. Maar goed, dit verhaal staat los van AR.
Ik weet het :P

Maar onze extract-bomber gooit er een ongenuanceerde post in dus wou even wat context toevoegen ;)

• Tuktop
Pana schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:25:
[...]

Vraag is, hoe ga je solo brackets regelen? Ik speel soms alleen, soms met 2 of 3. Trials doe ik soms alleen, soms met 3. In welke bracket kom ik terecht?
Mss als je je op voorhand kan inschrijven op een solo of trio bracket, en dan tellen de trial punten enkel mee als je in de mode speelt waarvoor je je ingeschreven hebt oid.
Ik denk dat je op de verkeerder persoon reageerde.

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12 14:45
D4NG3R schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:42:

En die 3 zijn gelukkig prima te farmen, de bulbs hebben zelfs een gegarandeerde spawn. :)

[Afbeelding]

Scrappy gisteren ook naar het hoogste level gebracht, man wat waren die mushrooms irritant om te farmen.. Beetje te vaak tegen exit campers aangelopen terwijl ik op een free loadout zat.

De laatste welke ik nodig was zag ik voor m'n neus van een boom af geplukt worden, dus die gast opgejaagd. })
Dat betekent dus dat je meedoet met de wipe?
Ik zie op YT heel veel die hard spelers die juist niet gaan wipen omdat ze nu al zoveel goed spul hebben en dat de skillpoints er eigenlijk niet echt toe doen. Wat is jouw reden om toch mee te doen aan de wipe?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Vinnocchio schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:11:
Wat is jouw reden om toch mee te doen aan de wipe?
Vrij simpel; Crafting is momenteel omslachtig, waardoor ik blueprints eigenlijk nauwelijks gebruik.
Zodra het niet meer omslachtig is, is de kans dat ik wil wipen waarschijnlijk ook een stuk kleiner.

Dat maakt nu een mooi moment om te kijken of ik het in de toekomst (snel) weer zou willen doen. :)

Wat bedoel ik met omslachtig? Hoe veel (sub)stappen het kost om wapens e.d. in elkaar te timmeren vanaf 0:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yCKrIIbt9Kb7QeAL_0VIayXkhw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/z4EnQATxFW0cnZpVoyiIfE9z.png?f=user_large
Explosive compound kost weer het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-i-M3Z_ge7uDDzr_DVNbiCMr_0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sU2sA6aPSPIvDmPnaPHmvxSD.png?f=user_large
Crude explosive kost weer het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_md6KBLo-Z_irAbHMy2hy9GHtDE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/E3rLomYwA9ZM2zgxrxb5VEZ8.png?f=user_large
Arc motion cores weer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQv68Rh0paYXyo5Dy9hBh3TlpRA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jMDR01g9cPMmc85BHkazIEsv.png?f=user_large
En dat meerdere malen als je verschillende dingen mee wil slepen.

Ondertussen ben je constant tussen materials aan het heen en weer ping-pongen kijkend naar de hoeveelheden om maar niet te veel of te weinig te craften omdat je stash uit z'n naden barst.

Nee als ik een Wolfpack wil craften, en daar in principe genoeg (sub)materials voor heb, wil ik gewoon een popup zien met de materials welke ik op het punt sta om te gebruiken, met een OK en een cancel knop. En dat willen met mij veel anderen ook. :)

Bijv zoiets omdat je maar 2 explosive compounds en 1 motion core, en nog ergens een crude explosive in je inventory hebt:
Use the following materials to craft a Wolfpack Grenade:
2x Explosive compound
1x ARC Motion core
8x ARC Alloy
1x Crude Explosive
6x Chemicals
4x Oil

[ Voor 67% gewijzigd door D4NG3R op 25-11-2025 08:57 ]

• Jobius
Pana schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:25:
[...]

Ja goede vraag inderdaad. Ik dacht ook aan vooraf inschrijven, of misschien gewoon 3 aparte leaderboards? Dat je ze alle 3 speelt, afhankelijk van welke mode je speelt op dat moment.

Eventueel zou je ook nog alle progressie gewoon per speler kunnen maken, dus dat trio's gewoon alleen per persoon score krijgen, maar dan heeft solo bij veel challenges al snel een voordeel denk ik.

• ActualFantasy
[...]

Ik zie op YT heel veel die hard spelers die juist niet gaan wipen omdat ze nu al zoveel goed spul hebben en dat de skillpoints er eigenlijk niet echt toe doen. Wat is jouw reden om toch mee te doen aan de wipe?
Er is ook nog niet bekend wat de voordelen precies gaan zijn van de wipe toch? Als daar leuke bonussen aanzitten of speciale items is het atijd een optie.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ActualFantasy schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:42:
[...]

Er is ook nog niet bekend wat de voordelen precies gaan zijn van de wipe toch? Als daar leuke bonussen aanzitten of speciale items is het atijd een optie.
Klopt, enkel nog overwegingen:
https://arcraiders.com/news/expedition-project

+

https://www.pcgamesn.com/...-interview-embark-studios
"So what we're targeting right now, at least for the first Expedition, based on how much stuff or how much wealth you accrue by the end of it, you get up to five bonus skill points on your subsequent run to invest in your skill tree," Watkins tells me. " [That's] on top of the ones you might already earn. You [also] get a small stash space increase.
Het zal een aardig lastig spelletje zijn voor Embark om wipes interessant genoeg te maken (zonder dat ze overpowered worden) dat zelfs de meest doorgewinterde spelers af en toe een keer willen resetten. :)

[ Voor 54% gewijzigd door D4NG3R op 24-11-2025 15:54 ]

• Pana
[...]

Het is toch net leuk om weer progressie te kunnen maken lijkt me. Niet wipen lijkt me maar saai als je alles al hebt.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Pana schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:02:
[...]

Het is toch net leuk om weer progressie te kunnen maken lijkt me. Niet wipen lijkt me maar saai als je alles al hebt.
ligt denk ook aan je frequentie en progressie; ik heb zo 10-15potjes gedaan, zonder ook maar 1 quest afgerond te krijgen :+ (resetten... mij niet gezien)

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12 14:45
Pana schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:02:
[...]

Niet wipen is juist perfect want je bent dan altijd sterker uitgerust dan de rest (want die moeten weer beginnen vanaf 0). Dus de teams die PVP gericht zijn zullen daarom juist niet wipen. De skillpoints zijn een druppel op de gloeiende skilltree plaat.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het ding is alleen dat gear nauwelijks het verschil maakt, en sowieso niet lastig is om aan te komen.

Of die +5 skillpoints het verschil gaan maken betwijfel ik even goed overigens ook. :+

• Pana
Vinnocchio schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:16:
[...]

Niet wipen is juist perfect want je bent dan altijd sterker uitgerust dan de rest (want die moeten weer beginnen vanaf 0). Dus de teams die PVP gericht zijn zullen daarom juist niet wipen. De skillpoints zijn een druppel op de gloeiende skilltree plaat.
Nja, boeit me op zich maar weinig. Lijkt me ook perfect zo, de sweats kunnen verder sweaten en ik kan weer lekker loot dopamine ophalen :-D

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:18
kun je niet een loadout saven oid? iedere keer alles handmatig plaatsen wat je mee wilt nemen kost extra tijd wat niet perse hoeft vind ik

nothing stops this train

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kol Nedra schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:06:
kun je niet een loadout saven oid? iedere keer alles handmatig plaatsen wat je mee wilt nemen kost extra tijd wat niet perse hoeft vind ik
Nog niet helaas

• Larmoth
Zou wel leuk zijn als ik eens niet in 2 shots wordt afgemaakt. Van mij mogen we meer weerstand hebben in pvp

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Kol Nedra schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:06:
Zo’n vermoeden dat we de aanstaande “grote” update een aantal tweaks en verbeteringen gaan krijgen als gaat om UI en “workflow” in de lobby/serparanza. Waar baseer dat op? Enkele suggestieve uitlatingen op Twitter en likes van enkele ontwikkelaars op berichten van gamers.

Ook is constructieve input “van Reddit” ten harten genomen bij “The Finals”… is natuurlijk geen garantie. Maar embark lijkt input vanuit de community/reddit wel te evalueren.

Nu de game zo succesvol is en er (extra?) euro’s binnen rollen, er misschien budget beschikbaar gemaakt kan worden om separanza te ontwikkelen. De uitwerking daarvan vind ik best summier en zwak; niet meer dan paar UI schermpjes en “3d” plaatjes, totaal geen sfeer of enige vorm van interactie

• Wii4all
  • Niet online
gister ook iets bijzonders.
Ik roep de trein/metro aan
Gaan de deuren open, ligt daar gewoon een dooie raider...
Heb ik nog niet eerder gehad.

Burp

• James Pond
himlims_ schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 00:30:
[...]

Zo’n vermoeden dat we de aanstaande “grote” update een aantal tweaks en verbeteringen gaan krijgen als gaat om UI en “workflow” in de lobby/serparanza. Waar baseer dat op? Enkele suggestieve uitlatingen op Twitter en likes van enkele ontwikkelaars op berichten van gamers.

Ook is constructieve input “van Reddit” ten harten genomen bij “The Finals”… is natuurlijk geen garantie. Maar embark lijkt input vanuit de community/reddit wel te evalueren.

Nu de game zo succesvol is en er (extra?) euro’s binnen rollen, er misschien budget beschikbaar gemaakt kan worden om separanza te ontwikkelen. De uitwerking daarvan vind ik best summier en zwak; niet meer dan paar UI schermpjes en “3d” plaatjes, totaal geen sfeer of enige vorm van interactie
Om van trader naar trader te lopen gaat weer veel tijd kosten dus zo vind ik het prima.

Het hoeft geen Destiny te zijn met een social hub enzo

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wii4all schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:43:
gister ook iets bijzonders.
Ik roep de trein/metro aan
Gaan de deuren open, ligt daar gewoon een dooie raider...
Heb ik nog niet eerder gehad.
Gebeurt vaker bij die extracts, als je door het hek heen kijkt kan je de lijken al boven het spoor zien zweven. :P

• Korkss
D4NG3R schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:27:
Het ding is alleen dat gear nauwelijks het verschil maakt, en sowieso niet lastig is om aan te komen.

Of die +5 skillpoints het verschil gaan maken betwijfel ik even goed overigens ook. :+
Dit vind ik dus ook, in bijvoorbeeld Tarkov ben je echt nergens met je begin gear tegen iemand die alles max heeft. Maar in Arc heb ik dus het idee dat het allemaal niet zo uitmaakt. Je kan je aanval tactisch maken icm 3rd person etc. Verdedigen ook. Als je een paar lootruns doet en wat Arc’s killed vliegen de purples en gold’s je al om de oren. Dus dat wipen doet me niet zoveel. Ik zou al Wipen voor een uniek skinnetje ofzo.

• ActualFantasy
Korkss schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:14:
[...]

Dit vind ik dus ook, in bijvoorbeeld Tarkov ben je echt nergens met je begin gear tegen iemand die alles max heeft. Maar in Arc heb ik dus het idee dat het allemaal niet zo uitmaakt. Je kan je aanval tactisch maken icm 3rd person etc. Verdedigen ook. Als je een paar lootruns doet en wat Arc’s killed vliegen de purples en gold’s je al om de oren. Dus dat wipen doet me niet zoveel. Ik zou al Wipen voor een uniek skinnetje ofzo.
Dit is ook waar men nu beetje bang voor gaat worden. De beste wapens doen weinig onder voor de default freeloadout wapens als een stitcher of een ferro. Dus er is weinig te halen door met je volledig paarse en goude items eropuit te gaan, als je door een tegenstander met een stitcher net zo makkelijk neergemaaid wordt.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

De laatste dagen vaak gehad dat ik in een match gegooid wordt die al lang bezig is, bijv. nog 16-17 minuten op de timer.
Waarom gebeurt dit? Dit is toch niet fair qua looting, alles waar je komt is al lang geloot.

• Jobius
Angeloonie schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:41:
De laatste dagen vaak gehad dat ik in een match gegooid wordt die al lang bezig is, bijv. nog 16-17 minuten op de timer.
Waarom gebeurt dit? Dit is toch niet fair qua looting, alles waar je komt is al lang geloot.
Dit is een game mechanic. Ik denk dat het word gedaan omdat de match zo minder voorspelbaar is. Als iedereen tegelijkertijd spawned zal je elkaar vooral midden in de map tegenkomen (Daar waar de goede loot is). En word het veel voorspelbaarder. Door het in waves te doen hou je het onvoorspelbaar, overal kan je iemand tegenkomen.

Qua loot niet 'fair' maar, er zijn altijd wel plekken die nog niet geloot zijn, als je heel specifiek opzoek bent kan je gewoon snel extracten en een nieuwe match beginnen. Of je schiet iemand af om zijn loot 'over te nemen'. O-)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

In principe gewoon een game mechanic ja, maar wel eentje welke imho nog op de schop moet. Die feedback heb ik zelf tijdens de beta periode ook gegeven:

Queue je met je eigen loadout zou het spel moeten prioriteren dat je zo vroeg mogelijk de ronde in wordt gegooid. Queue je met een free loadout zou het spel moeten prioriteren dat je wat later de ronde in wordt gegooid.

• invine
  • Laatst online: 22-12 16:01
D4NG3R schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:17:
Queue je met je eigen loadout zou het spel moeten prioriteren dat je zo vroeg mogelijk de ronde in wordt gegooid. Queue je met een free loadout zou het spel moeten prioriteren dat je wat later de ronde in wordt gegooid.
Precies dit! Lees dit vaker als suggestie en ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dit niet wordt opgepakt. Eigenlijk wil ik de game niet vergelijken met Tarkov, maar als je daar met een scav spawnt (vergelijkbaar met free loadout) dan kom je vaak (niet altijd) later in een match.

• SgtElPotato
D4NG3R schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:17:
In principe gewoon een game mechanic ja, maar wel eentje welke imho nog op de schop moet. Die feedback heb ik zelf tijdens de beta periode ook gegeven:

Ik vind het wel verfrissend en wat anders. Bij EFT had je dit ook. Je kon in een nieuwe ronde starten of midden in een ronde. Je wist het niet, maakt het wat spannender qua gameplay.

Zucht...

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@SgtElPotato EFT prioriteert dat je met je PMC aan het begin van de ronde spawned, en als scav later in de ronde.

EFT doet (imho) een hoop dingen fout, dat is er niet een van, integendeel zelfs. :)

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste