• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:32

NoTimeRemains

I know

Welke extraction shooter is volledig PVE/friendly of is vrij van "rats"? Het hele Aggression Based Matchmaking is natuurlijk nooit waterdicht zolang mensen gewoon op elkaar kunnen schieten en damage kunnen doen. Er hoeft er maar eentje te denken "oh hij heeft die dikke gun is en die wil ik" en dan ga je nat.

En die ratjes daar kan je niets aan doen want hun tactiek werkt gewoon... Is het leuk? Eervol? Irritant? Ligt er maar net aan welk perspectief je hebt. Hoe zou je willen dat Embark dit aanpakt? Ik vind er ook van alles van maar ik laat m'n game er niet door verpesten.

Ik ben ook op m'n hoede en check ik m'n hoeken, ren ik niet zo maar overal naar toe, heb ik m'n dikke gun niet altijd op m'n rug, ga ik geen keyrooms in die ik niet geopend heb, etc., etc.

This is the Way.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31

ShadowBumble

Professioneel Prutser

WeeDzi schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:09:
[...]

ben ik niet met je eens, en den beginne was dit namelijk totaal niet het geval daar kwam ik tenminste eigenlijk solo of met 2 spelers altijd in friendly servers terecht en was de algemene tendens in het spel vriendelijk en niet naaierig. Dit is op een of andere manier omgeslagen naar altijd naaierig of in ieder geval altijd wel een iemand die zo speelt. Ook de aanpassing van het spel in lategame joinen met een free kit lijkt niet te werken. ik kwam met volledige loadout binnen op 15 min en een free kit op 29.

Dus of dat systeem wat er wel of niet was werkt niet goed meer of het is altijd mazzel geweest of de vriendelijk mensen zijn opgehouden met spelen, en nu dus ik ook. Als ik een shooter wil spelen speel ik wel een shooter.
Gelukkig hoef je het ook niet met mij eens te zijn, maar realiseer je wel dat je een "PvEvP Extraction SHOOTER" speelt, je speelt geen minecraft waar je gezellig met zijn allen blokjes gaat stapelen en zelfs daar heb je mensen die het voor andere willen verpesten. Kortom dat heb je in elke online game, het is nu eenmaal niet verboden om bij een extractie punt te gaan schieten / campen. Is het fair ? Nee, Is het leuk ? Nee kan je er iets aan doen ? Nee nou ja beter opletten en je omgeving scouten voor je wat doet.

Het spel is nu eenmaal een PvEvP spel, ze zijn mensen al tegemoed gekomen met een semi workaround die een beetje onderscheid maakt maar het is nu eenmaal geen PvE. Only en die optie gaat er ook niet komen volgens Embark.

Het enige wat ik als valide kritiek zie in je hele post is het "volledige loadout binnen op 15 min en een free kit op 29" aan de ene kant ben ik van mening dat als je een custom loadout hebt je volledig ronde moet hebben aan de andere kant ben ik van mening dan ren ik toch naar een hatch en exit ik om opnieuw te starten vanuit de lobby.

Mijn punt is een beetje de speler speelt het spel, niet de speler bepaalt het spel. Ik blijf bij mijn initiele punt dat het gewoon een stukje verwachtings management van jezelf is, jij verwacht dat dingen er zijn die niet gegarandeerd zijn. Je hebt geen garantie dat je in pacifistische lobbies terecht komt, zelfs al heb je er 30 op een rij, je zou er altijd vanuit moeten gaan maar de volgende kan anders zijn, het wordt ook vaak genoeg aangegeven in het loading screen onder de quotes van NPC's

"I have seen many raiders with injuries, not all from arc" - Lance

[ Voor 12% gewijzigd door ShadowBumble op 16-04-2026 16:51 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-05 21:38
NoTimeRemains schreef op donderdag 16 april 2026 @ 15:28:
Welke extraction shooter is volledig PVE/friendly of is vrij van "rats"? Het hele Aggression Based Matchmaking is natuurlijk nooit waterdicht zolang mensen gewoon op elkaar kunnen schieten en damage kunnen doen. Er hoeft er maar eentje te denken "oh hij heeft die dikke gun is en die wil ik" en dan ga je nat.

En die ratjes daar kan je niets aan doen want hun tactiek werkt gewoon... Is het leuk? Eervol? Irritant? Ligt er maar net aan welk perspectief je hebt. Hoe zou je willen dat Embark dit aanpakt? Ik vind er ook van alles van maar ik laat m'n game er niet door verpesten.

Ik ben ook op m'n hoede en check ik m'n hoeken, ren ik niet zo maar overal naar toe, heb ik m'n dikke gun niet altijd op m'n rug, ga ik geen keyrooms in die ik niet geopend heb, etc., etc.
meeste PvE extraction shooters werken anders. Maar eerste waar ik aan denk is Helldivers 2 of Deep Rock Galactic. Bij beide moet je eerst een aantal objectives doen voor je naar een soort extraction toewerkt.

Maar echt veel looten doe je daar niet. PvE met looten is eerder een soort "wie het snelste bij de hotspot kan komen" en is dan ook afhankelijk van je spawnplek en moment. Dus dat is denk ik ook niet zo heel erg leuk....

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 16-04-2026 16:53 ]

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
soms wil ik echt stoppen..

gister nightraid spaceport. Ik denk die bastion om te leggen, redelijk beschoten bastion ligt schuin op zijn kant..., dus ik klim op dat ding voor de mijn.

Daarna ik lieg het niet DRIE comets, alledrie naar mij toe...in de lucht kwamen er ook nog 1 wasp en 2 fireflies aan...
De rocketeer was net te ver...

Soms heb ik het idee dat ze bij embark gewoon dachten, het gaat nu wel heel simpel, we introduceren wat nieuwe arc's en we laten er gewoon veel tegelijk spawnen in een heel klein gebied...

Halve spaceport map is leeg en alles concentreert zich een beetje rond het centrum....

Burp

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:25
Wii4all schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:15:

gister nightraid spaceport. Ik denk die bastion om te leggen, redelijk beschoten bastion ligt schuin op zijn kant..., dus ik klim op dat ding voor de mijn.

Daarna ik lieg het niet DRIE comets, alledrie naar mij toe...in de lucht kwamen er ook nog 1 wasp en 2 fireflies aan...

Soms heb ik het idee dat ze bij embark gewoon dachten, het gaat nu wel heel simpel, we introduceren wat nieuwe arc's en we laten er gewoon veel tegelijk spawnen in een heel klein gebied...

Halve spaceport map is leeg en alles concentreert zich een beetje rond het centrum....
Een patrouille met 3 Comets ben ik ook wel eens tegengekomen! Een lure nade is dan erg grappig :)
En verder, ja, het kan erg ongelukkig samenkomen allemaal, dat is ook wel de charme. Het moet af en toe schuren, anders wordt het saai imo.

• Waah
Tuktop schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:50:
[...]

Een patrouille met 3 Comets ben ik ook wel eens tegengekomen! Een lure nade is dan erg grappig :)
En verder, ja, het kan erg ongelukkig samenkomen allemaal, dat is ook wel de charme. Het moet af en toe schuren, anders wordt het saai imo.
"Zonder wrijving geen glans"
En ja het is balen, maar uiteindelijk is het nog wel zo dat je het zelf in de hand hebt. Je gekozen locatie, het in de gaten houden van je omgeving. Het enige echt vervelende waar je weinig aan kan doen is als ze echt OP je spawnen. Een soort korte waarschuwing (landing-indicator ofzo) dat er iets aan komt zou dan beter zijn. Hoeft maar enkele seconden te zijn..maar dat je weet "oh, time to run!"

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

https://arcraiders.com/news/a-triumphant-exit

De nieuwe expedition requirements zijn bekend.
Ipv stash value moet je nu in een periode van 5 dagen ( April 28th 13:00 CEST/11:00 UTC/04:00 PT and closes on May 4th 09:00 CEST/07:00 UTC/00:00 PT.) x schade doen (pve of pvp maakt niet uit). (x is nog niet bekend) om de 5 skillpunten te kunnen krijgen.

Beetje last minute change weer, op zich geen stash value is positief, maar bv de hoeveelheid schade had ook over de hele wipe gekunt ipv verplichten om perse die 5 dagen te spelen.
Lekker dan als je dan net mei vakantie hebt bv.

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:31

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Wii4all schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:15:

Mijn theorie is dat Embark soms zelf inlogt als ARC en dan op ons gaat jagen. :+

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:19
JBplap schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 19:45:

Ipv stash value moet je nu in een periode van 5 dagen ( April 28th 13:00 CEST/11:00 UTC/04:00 PT and closes on May 4th 09:00 CEST/07:00 UTC/00:00 PT.) x schade doen (pve of pvp maakt niet uit). (x is nog niet bekend) om de 5 skillpunten te kunnen krijgen.

Beetje last minute change weer, op zich geen stash value is positief, maar bv de hoeveelheid schade had ook over de hele wipe gekunt ipv verplichten om perse die 5 dagen te spelen.
Mja, waardeloze verandering.. Dat maakt het hele spelen zinloos na het verzamelen van alle spullen voor de expeditie... En dan moet je inderdaad weer precies op die dagen veel kunnen spelen; belachelijk

• Waah
President schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 21:09:
[...]

Mja, waardeloze verandering.. Dat maakt het hele spelen zinloos na het verzamelen van alle spullen voor de expeditie... En dan moet je inderdaad weer precies op die dagen veel kunnen spelen; belachelijk
Eens. Zal de eerste zijn die ik mis. Ben dan op vakantie. Dus kan niet eens spelen....

Laat ons gewoon spelen en dan de requirements verdienen..... En tijdens de window automatisch vertrekken als je aan de requirements voldoet.

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05 15:44
JBplap schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 19:45:

ik had net 3 miljoen total stash value bij elkaar.. nu maar zoveel mogelijk explosives en ammo kopen/maken om maar aan die damage te komen :+

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• Khaelos
Waah schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 01:02:
[...]

Eens. Zal de eerste zijn die ik mis. Ben dan op vakantie. Dus kan niet eens spelen....

Laat ons gewoon spelen en dan de requirements verdienen..... En tijdens de window automatisch vertrekken als je aan de requirements voldoet.
voor op vakantie heb ik een game laptop en die gaat altijd mee :*)

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• Waah
Khaelos schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 14:34:
[...]

voor op vakantie heb ik een game laptop en die gaat altijd mee :*)
Hier gaat de switch mee. Maar dat is puur voor familievermaak. Dat staat tijdens de vakantie even op 1

• Wii4all
  • Niet online
Zoveel pech als ik vorige keer had zoveel geluk had ik gisteren met een rondje nighraid space port. Ik loop daar hoor ik iemand defib defib ik was echt net geland zeg maar...ik had geen defib...kom bij doe gast aan is die al dood... hullcracker lvl 4 anvil lvl 4 ongeveer de kit die ik ook run...2 deadlines. Toen bedacht ik maar meteen weer te extracten...

Burp

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11-05 11:56

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

President schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 21:09:
[...]

In principe zou je als je de damage wil doen alsnog naar een Queen oid moeten om het te halen. Voordeel is wel dat als je doodgeschoten word dat je dan niet al die waarde kwijt bent.

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

• Sanghelios
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06-05 12:54
De tijd die je krijgt nadat je out bent en nog naar een extraction point kan kruipen zou iets langer mogen imo.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:59

Crusader

Arc Nature

Sanghelios schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 11:16:
De tijd die je krijgt nadat je out bent en nog naar een extraction point kan kruipen zou iets langer mogen imo.
Dat kan ook, met de juiste augment :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Sanghelios schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 11:16:
sommige arguments hebben een (passive/active) skill. Een daarvan zorgt ervoor dat je langer kunt kruipen wanneer je “down” bent.

Dat aangevuld met enkele talents uit je skilltree, kan je stiekem best lang kruipen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Khaelos
nog een paar uurtjes wachten en dan kan de grote 100.000 damage race beginnen! :*)

• Wii4all
  • Niet online
Precies op de laatste dag nog 2 trails scherp gesteld, ben precies op de laatste plek geeindigd in hotshot, dus net geen degradatie.

Is kijken of ik vol voor de nieuwe expeditie ga....
Khaelos schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 06:44:
nog een paar uurtjes wachten en dan kan de grote 100.000 damage race beginnen! :*)
en het zal nog wat pittiger worden om te halen want de 2x multiplier is weg voor speciale map conditions.

Nieuwe update met nieuwe map is live.
Nieuwe arc ook.
Alleen wat ik me afvraag, we zien in de map blue gate toch die mega arcs lopen.
Het wordt toch wel is tijd dat je tegen die kan 'vechten' toch?

[ Voor 61% gewijzigd door Wii4all op 28-04-2026 13:26 ]

Burp

• Khaelos
ik start AR nu op, net wakker uit nachtdienst :D
wordt weer even wennen, heb de laatste week alleen maar ingelogd, granaten gekocht en weer uit gelogd :+

• Khaelos
damn! die nieuwe arc is echt leip!
hij schiet mijnen en bliksem om zich heen, sowieso is Riven Tide een heftige en grote map.
erg veel erg aanwezig
ik zit momenteel op 15k damage na een potje of 5 gespeeld te hebben

[ Voor 18% gewijzigd door Khaelos op 28-04-2026 17:00 ]

• Wii4all
  • Niet online
Ik gisteravond even gedaan, alleen de nieuwe map nog niet, je ziet gelijk een hele andere manier van spelen ivm de expedition.Iedereen knalt alles af, paar keer blue gate gedaan elke arc die spawnt is binnen een paar tellen weg. Bastions / rocketeers / vaporizers.

Ze hebben ook wat meer arcs toegevoegd aan de metro stations heb ik gezien, normaal spawnde er bij de metro tussen de 1 a 3 fireballs etc, gister waren het er in een normale burried city map ineens 6 tegelijk allemaal bij de 'metro aanroep' knop zeg maar.

ik sta nu ook op 15K.
Vanavond nog wat rondjes closed en matriarch doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Wii4all op 29-04-2026 11:59 ]

Burp

• Khaelos
wat me wel opvalt is dat er helemaal geen Queen/Matriarch maps meer zijn..
zou dat bewust zijn omdat je daar makkelijk veel damage kan doen?

• Melatja
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:12
Khaelos schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:26:
Die zijn er nog steeds, zie: https://arcraiders.com/map-conditions.

Lijkt er wel op dat ze wat minder zijn dan voorheen maar dat is ergens logisch aangezien er steeds meer verschillende conditions zijn.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Khaelos schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:26:
Ik heb er nog nooit eentje gesloopt :X

• Khaelos
ik dacht ik ga even de queen battle doen voor damage..
ik mn hullcracker 4 en berg shells mee, binnen 2 min dood door de queen :(

• Wii4all
  • Niet online
Khaelos schreef op woensdag 29 april 2026 @ 21:08:
ik dacht ik ga even de queen battle doen voor damage..
ik mn hullcracker 4 en berg shells mee, binnen 2 min dood door de queen :(
Ja het gaat hard, als je op tijd infillt en je staat op een mooie plek dan lukt het wel om redelijk wat schade te doen met een beetje geluk pak je een bastion en/of leaper mee, dan gaat het hard.

Met de matriarch haal ik normaal meer punten dan een queen, omdat de queen wat zwakker is en er volgens mij minder arcs omheen spawnen.

Ze hebben nu zelfs verzonnen een vaporizer in stella montis te proppen zag ik.....

[ Voor 11% gewijzigd door Wii4all op 30-04-2026 09:03 ]

Burp

• Khaelos
Wii4all schreef op donderdag 30 april 2026 @ 09:02:
[...]

Ja het gaat hard, als je op tijd infillt en je staat op een mooie plek dan lukt het wel om redelijk wat schade te doen met een beetje geluk pak je een bastion en/of leaper mee, dan gaat het hard.

Met de matriarch haal ik normaal meer punten dan een queen, omdat de queen wat zwakker is en er volgens mij minder arcs omheen spawnen.

Ze hebben nu zelfs verzonnen een vaporizer in stella montis te proppen zag ik.....
vaporizer in stella is echt hell >:)

• Khaelos
is deze game nou zo ontzettend dood dat er amper forum activiteit is of.. is het zo tof dat mensen geen tijd hebben om op een forum te posten maar alleen potjes spelen? :+
ik zit ergens in het midden :*)

• Dacuuu
  • Laatst online: 18:54
Khaelos schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 22:57:
is deze game nou zo ontzettend dood dat er amper forum activiteit is of.. is het zo tof dat mensen geen tijd hebben om op een forum te posten maar alleen potjes spelen? :+
Ik heb in dit spel al meer uren zitten dan 20 games de afgelopen 10 jaar.

Ik post gewoon weinig hier :)

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:21

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

De hype is gaan liggen. Minder mensen over gebleven die nog spelen. Maar dood is het zeker niet :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Iedere euro waard deze game, de hype is er vanaf, maar gameplay blijft uniek

• Wii4all
  • Niet online
Ik ben druk bezig met de expeditie. Kom veel vuldig vriendelijke mensen tegen die me reviven of die ik revive en dat je dan wat terug krijgt. Door de expeditie krijg je nu wel hele andere games...een hele lege burried city map waar elke arc spawn direct afgemaakt wordt door de hele lobby.

Of een Queen map waar de Queen al in 3 minuten weg is en je tegen een map zonder arc aan kijkt.

Ik was tussen nu en de vorige expeditie heel bewust op zoek naar blueprints om alles weer compleet te maken...

Mis nu bijv de survivor blueprint wolfpack snap hook etc.

Maar omdat ik de expeditie weer ga doen ben ik daarmee nu gestopt..

Verder een prima spel waar ik me goed mee vermaak

Burp

• Lacroix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:05
Survivor is wat mij betreft de enige echt noodzakelijke blueprint. :-)
Anvil is ook leuk om te hebben, maar ondanks dat ik eigenlijk elke raid een Anvil meepak, en de blueprint deze expeditie nog niét gevonden had, zit mijn inventory toch nog vol met een 5-tal reserve Anvils.... dus eigenlijk niet zo heel belangrijk om te hebben.

Sta hier klaar om mijn 3de expeditie te doen.
Wat mij betreft geen optie om ze niet te doen, tegen het einde aan is er amper nog 'doel', behalve de expeditie te doen, en de grind opnieuw te starten. :-)

• Wii4all
  • Niet online
Je raakt je stash kwijt bij de expeditie maar heeft het bij deze expeditie nog zin wat voor waarde je stash heeft?

Gisteren leuke lobbies gehad, nadat we de matriarch gedaan hadden had iemand aan dat we moesten wachten op de turbine. Ik had een gitaar bij me een andere een fluit andere gingen dansen of met de snap hook klooien. En toen kwam de turbine

Wij dat ding neerhalen had ik maar 24 punten schade gedaan terwijl ik vol met een Equalizer aan het schieten was...ik ben er daarna uitgegaan maar er komt in een spel soms eenn 1 turbine of komen er meerdere?

[ Voor 8% gewijzigd door Wii4all op 03-05-2026 09:28 ]

Burp

• Lacroix
Er is kans vanaf dat de ronde 15 min bezig is tot 17 of 18 min bezig ofzo, dat er turbine(s) komen.

Dat kan zijn dat er in een ronde géén komt.
Soms komen er 2 tegelijk.
3 kan ook denk ik, maar nog nooit gezien.

Wanner ze laat spawnen, en ver weg zijn (of ver weg gaan), is het knap lastig om ze op tijd neer te halen (en dan de extract nog te halen).

Stash value maakt niet meer uit, tenzij je nog extra skill points van vorige expedities (die je wél gedaan hebt) moet inhalen. Dat kan je dan wel met stash value doen.

• Wii4all
  • Niet online
Lacroix schreef op zondag 3 mei 2026 @ 17:59:
Er is kans vanaf dat de ronde 15 min bezig is tot 17 of 18 min bezig ofzo, dat er turbine(s) komen.

Dat kan zijn dat er in een ronde géén komt.
Soms komen er 2 tegelijk.
3 kan ook denk ik, maar nog nooit gezien.

Wanner ze laat spawnen, en ver weg zijn (of ver weg gaan), is het knap lastig om ze op tijd neer te halen (en dan de extract nog te halen).

Stash value maakt niet meer uit, tenzij je nog extra skill points van vorige expedities (die je wél gedaan hebt) moet inhalen. Dat kan je dan wel met stash value doen.
bedankt.
Dit is pas mijn 2e expeditie, ik heb er ook pas twee volledig doorgespeeld..

Volgens mij heeft het geen zin om dan een stash aan te houden tot de expeditie....

Burp

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:19
Zooo, gaat iedereen vanavond aan de slag met Arcs meppen? :-P

• Sanghelios
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06-05 12:54
Waarom zou de je expeditions eigenlijk uitspelen als je dan een reset van je hele profiel krijgt?
De voordelen lijken mij hier niet echt de moeite voor te zijn?

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:58

Oxigeon

En zo is dat!

Sanghelios schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:36:
Waarom zou de je expeditions eigenlijk uitspelen als je dan een reset van je hele profiel krijgt?
Als je genoeg speelt en je hebt anders toch niets te doen dan is X meer space in je hideout wel de moeite waard lijkt me. Ik speel te weinig om aan die expeditions mee te doen in elk geval.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Dacuuu
  • Laatst online: 18:54
Die extra stack space is wel prettig.

• Wii4all
  • Niet online
Je hebt wel een beetje gelijk...
Maar goed, ik begin ook weer opnieuw ;)

Alles verzamelen, wat quests doen om die hullcracker weer te krijgen...zal wel weer wennen worden met basic wapens, is kijken hoever ik kom.

Burp

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:18
Zit er nu onderhand al een beetje een normale pve mode in? of is het nog steeds mixed pvp?

Dat is eingelijk het enige waar ik op wacht, een fatsoenlijke manier om gewoon pve te spelen.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:58

Oxigeon

En zo is dat!

Visgek82 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 12:09:
Zit er nu onderhand al een beetje een normale pve mode in? of is het nog steeds mixed pvp?

Dat is eingelijk het enige waar ik op wacht, een fatsoenlijke manier om gewoon pve te spelen.
Je weet toch dat de game pve/p is? Dit gaan ze nooit veranderen naar mijn idee

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Visgek82
Oxigeon schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 12:27:
[...]

Je weet toch dat de game pve/p is? Dit gaan ze nooit veranderen naar mijn idee
Zeker, dat weet ik. Er was alleen sprake van dat er een pve mode zou komen omdat veel spelers geen pvp willen doen.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:21

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Visgek82 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 12:36:
[...]

Zeker, dat weet ik. Er was alleen sprake van dat er een pve mode zou komen omdat veel spelers geen pvp willen doen.
Volgens mij was dit alleen een tijdelijke mode en was het alsnog niet volledig pve maar wel pve focus

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Visgek82
Ricmaniac schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 12:54:
[...]

Volgens mij was dit alleen een tijdelijke mode en was het alsnog niet volledig pve maar wel pve focus
Ah, jammer.. pass dan voor mij , helaas. ziet er wel leuk uit

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Visgek82 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 14:01:
[...]

Ah, jammer.. pass dan voor mij , helaas. ziet er wel leuk uit
Ben zelf ook een PvE player maar wordt zelden aangevallen door andere spelers. Die aggression-based matchmaking algoritmes werken best goed. Gewoon zelf niemand aanvallen (ook niet uit zelfverdediging, geen downed raiders searchen, etc.), dan is het in mijn ervaring gewoon heel goed te spelen als PvE player.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:25
Crusader schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 16:37:
[...]

Ben zelf ook een PvE player maar wordt zelden aangevallen door andere spelers. Die aggression-based matchmaking algoritmes werken best goed. Gewoon zelf niemand aanvallen (ook niet uit zelfverdediging, geen downed raiders searchen, etc.), dan is het in mijn ervaring gewoon heel goed te spelen als PvE player.
Ik deel deze ervaring. Soms word ik een paar games achter elkaar genadeloos neergeknald maar dat is dan tijdelijk. Daarna is het weer veelal friendly. En het zorgt er wel voor dat elk potje toch weer spannend is, want het kan elk moment bad gaan op een onvoorspelbare manier.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Tuktop schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 19:21:
[...]

Ik deel deze ervaring. Soms word ik een paar games achter elkaar genadeloos neergeknald maar dat is dan tijdelijk. Daarna is het weer veelal friendly. En het zorgt er wel voor dat elk potje toch weer spannend is, want het kan elk moment bad gaan op een onvoorspelbare manier.
klopt, het PvP element vind ik niet erg, houdt het toch nog extra spannend.
En ratten heb je af en toe sowieso :)

• Lacroix
Afgelopen expeditie (dus 2 maanden denk ik? heb ik weer minstens 50u gespeeld denk ik, en ben ik werkelijk minder dan 5x afgeschoten door een andere speler. Als je zelf totaal NIETS aan PVP doet, valt dat echt wel mee (maar het gevaar is er altijd! wat ik ook net goed vind).

Mss nog een 5-tal andere keren beschoten, maar dat ik ben kunnen 'ontsnappen'.
Want door die PVP/PVE matchmaking schiet ik gewoon niét terug, want vanzodra je zelfs een beetje dmg doet, merk je wel heel hard dat je daarna meer richting de PVP lobbies gaat.

Dat vind ik dan ook wel jammer, dat het systeem toch niet (of niet correct) rekening lijkt te houden met jezelf te verdedigen als iemand eerst op je geschoten heeft.

TLDR: de hoeveelheid PVP valt echt reuze mee vind ik als je zelf enkel PVE wil spelen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
het 'niet terug schieten' in een shooter vind ik oprecht onlogisch, puur vanwege de 'angst' om potentieel in een drukkere pvp lobbie te komen [..] maar dat is mijn opinie :+

• Crusader

Crusader

Arc Nature

himlims_ schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 08:32:
het 'niet terug schieten' in een shooter vind ik oprecht onlogisch, puur vanwege de 'angst' om potentieel in een drukkere pvp lobbie te komen [..] maar dat is mijn opinie :+
Plus het looten van een downed raider die je ergens tegenkomt, dat ook schijnt mee te tellen. Is ook niet echt logisch naar mijn idee.

• Lacroix
himlims_ schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 08:32:
klopt, en dat is ook zeker voor verbetering vatbaar.
Je kan natuurlijk ook gewoon terugschieten, en de gevolgen dragen, maar ik heb weinig zin om dan enkele potjes te starten en veilig te extracten zonder te schieten (of terug te schieten), puur om weer carebear PVE lobbies te krijgen. Dan probeer ik liever te ontsnappen (en dat is vaak ook nog spannend eigenlijk)
Crusader schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 08:42:
[...]

Plus het looten van een downed raider die je ergens tegenkomt, dat ook schijnt mee te tellen. Is ook niet echt logisch naar mijn idee.
Zou kunnen, maar die ervaring heb ik alleszins zelf niet.
Zal mss wel maar 1 op de 5 à 10 potjes gebeuren dat ik downed raiders loot.

• Wii4all
  • Niet online
Iedereen die de expedition gedaan heeft zijn of haar workbenches alweer op het hoogste niveau ;)

Vanavond maar is kijken...of het nog lukt om wat up te graden....

Burp

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Heb nog geen een keer expedition gedaan, niet overtuigd van meerwaarde tozv al die BP weer moeten verzamelen.

merk wel, dat nu achter loop, als gaat om skills en opslagcapaciteit.

maar als zie hoeveel uur en frustratie gekost heeft om bepaalde BP te hebben, wil ik die eigenlijk niet opgeven

//edit; onderbuikgevoel zegt dat mensen met expeditie een hogere droogste hebben van BP

[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 11-05-2026 17:38 ]

• Spacewide
  • Laatst online: 22:36
Wii4all schreef op maandag 11 mei 2026 @ 16:54:
Iedereen die de expedition gedaan heeft zijn of haar workbenches alweer op het hoogste niveau ;)

Vanavond maar is kijken...of het nog lukt om wat up te graden....
Heb jij ook enkele skillpoints te weinig? Ik heb die van de laatste expeditie niet meegekregen ondanks dat ik al het nodige gedaan had.

• Wii4all
  • Niet online
Spacewide schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 08:44:
[...]

Heb jij ook enkele skillpoints te weinig? Ik heb die van de laatste expeditie niet meegekregen ondanks dat ik al het nodige gedaan had.
Ik heb ze wel gehad zag ik. Ik las wel dat er problemen mee zijn. Vervelend is dat oa daarvoor doe je juist de expeditie.

Ik heb alle work benches staan en scrappy is level 2.

Nu weer upgraden en wat missies doen zodat ik de hullcracker weer heb;)

Burp

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:45

Valkyre

Kitesurf FTW!

hier ook de expedition gedaan 4 extra skill points (had geen zin en tijd voor het laatste puntje) en ook omdat de meeste lobbies de arc's zo verschikkelijk hard in elkaar gestampt werden dat je nauwelijks damage erin kreeg. (hielp ook niet mee dat ik 1x mijn backpak vol geladen had met iets van 10 wolfpacks en toen heel stom doodging door Arc).

wel handig dat je nu dingen verzameld en bijvoorbeeld weet dat rusted bolts handig zijn om te behouden voor further down the line.

iRacing Profiel

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:32

NoTimeRemains

I know

Spacewide schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 08:44:
[...]

Is een known bug. Embark is ermee bezig.

Gisteren even gespeeld, toch al weer wat BP's gevonden. En maar eens Tides gechecked.

This is the Way.

• E2max
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:38
Hoi ArcTweaekers,

Ik twijfel of ik wel het juist aantal skillpoints heb. Heb alle 3 expidtions gedaan en heb nu 16 skillpoints beschikbaar.

Begon je bij launch met 1 punt en met elke expo 5 erbij?

Ik herinner het misschien verkeerd, maar dacht dat ik vorig expo ook al iets van 15 had.

[ Voor 5% gewijzigd door E2max op 12-05-2026 19:56 ]

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste