• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:08

NoTimeRemains

I know

Welke extraction shooter is volledig PVE/friendly of is vrij van "rats"? Het hele Aggression Based Matchmaking is natuurlijk nooit waterdicht zolang mensen gewoon op elkaar kunnen schieten en damage kunnen doen. Er hoeft er maar eentje te denken "oh hij heeft die dikke gun is en die wil ik" en dan ga je nat.

En die ratjes daar kan je niets aan doen want hun tactiek werkt gewoon... Is het leuk? Eervol? Irritant? Ligt er maar net aan welk perspectief je hebt. Hoe zou je willen dat Embark dit aanpakt? Ik vind er ook van alles van maar ik laat m'n game er niet door verpesten.

Ik ben ook op m'n hoede en check ik m'n hoeken, ren ik niet zo maar overal naar toe, heb ik m'n dikke gun niet altijd op m'n rug, ga ik geen keyrooms in die ik niet geopend heb, etc., etc.

This is the Way.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

WeeDzi schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:09:
[...]

ben ik niet met je eens, en den beginne was dit namelijk totaal niet het geval daar kwam ik tenminste eigenlijk solo of met 2 spelers altijd in friendly servers terecht en was de algemene tendens in het spel vriendelijk en niet naaierig. Dit is op een of andere manier omgeslagen naar altijd naaierig of in ieder geval altijd wel een iemand die zo speelt. Ook de aanpassing van het spel in lategame joinen met een free kit lijkt niet te werken. ik kwam met volledige loadout binnen op 15 min en een free kit op 29.

Dus of dat systeem wat er wel of niet was werkt niet goed meer of het is altijd mazzel geweest of de vriendelijk mensen zijn opgehouden met spelen, en nu dus ik ook. Als ik een shooter wil spelen speel ik wel een shooter.
Gelukkig hoef je het ook niet met mij eens te zijn, maar realiseer je wel dat je een "PvEvP Extraction SHOOTER" speelt, je speelt geen minecraft waar je gezellig met zijn allen blokjes gaat stapelen en zelfs daar heb je mensen die het voor andere willen verpesten. Kortom dat heb je in elke online game, het is nu eenmaal niet verboden om bij een extractie punt te gaan schieten / campen. Is het fair ? Nee, Is het leuk ? Nee kan je er iets aan doen ? Nee nou ja beter opletten en je omgeving scouten voor je wat doet.

Het spel is nu eenmaal een PvEvP spel, ze zijn mensen al tegemoed gekomen met een semi workaround die een beetje onderscheid maakt maar het is nu eenmaal geen PvE. Only en die optie gaat er ook niet komen volgens Embark.

Het enige wat ik als valide kritiek zie in je hele post is het "volledige loadout binnen op 15 min en een free kit op 29" aan de ene kant ben ik van mening dat als je een custom loadout hebt je volledig ronde moet hebben aan de andere kant ben ik van mening dan ren ik toch naar een hatch en exit ik om opnieuw te starten vanuit de lobby.

Mijn punt is een beetje de speler speelt het spel, niet de speler bepaalt het spel. Ik blijf bij mijn initiele punt dat het gewoon een stukje verwachtings management van jezelf is, jij verwacht dat dingen er zijn die niet gegarandeerd zijn. Je hebt geen garantie dat je in pacifistische lobbies terecht komt, zelfs al heb je er 30 op een rij, je zou er altijd vanuit moeten gaan maar de volgende kan anders zijn, het wordt ook vaak genoeg aangegeven in het loading screen onder de quotes van NPC's

"I have seen many raiders with injuries, not all from arc" - Lance

[ Voor 12% gewijzigd door ShadowBumble op 16-04-2026 16:51 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:23
NoTimeRemains schreef op donderdag 16 april 2026 @ 15:28:
Welke extraction shooter is volledig PVE/friendly of is vrij van "rats"? Het hele Aggression Based Matchmaking is natuurlijk nooit waterdicht zolang mensen gewoon op elkaar kunnen schieten en damage kunnen doen. Er hoeft er maar eentje te denken "oh hij heeft die dikke gun is en die wil ik" en dan ga je nat.

En die ratjes daar kan je niets aan doen want hun tactiek werkt gewoon... Is het leuk? Eervol? Irritant? Ligt er maar net aan welk perspectief je hebt. Hoe zou je willen dat Embark dit aanpakt? Ik vind er ook van alles van maar ik laat m'n game er niet door verpesten.

Ik ben ook op m'n hoede en check ik m'n hoeken, ren ik niet zo maar overal naar toe, heb ik m'n dikke gun niet altijd op m'n rug, ga ik geen keyrooms in die ik niet geopend heb, etc., etc.
meeste PvE extraction shooters werken anders. Maar eerste waar ik aan denk is Helldivers 2 of Deep Rock Galactic. Bij beide moet je eerst een aantal objectives doen voor je naar een soort extraction toewerkt.

Maar echt veel looten doe je daar niet. PvE met looten is eerder een soort "wie het snelste bij de hotspot kan komen" en is dan ook afhankelijk van je spawnplek en moment. Dus dat is denk ik ook niet zo heel erg leuk....

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 16-04-2026 16:53 ]

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
soms wil ik echt stoppen..

gister nightraid spaceport. Ik denk die bastion om te leggen, redelijk beschoten bastion ligt schuin op zijn kant..., dus ik klim op dat ding voor de mijn.

Daarna ik lieg het niet DRIE comets, alledrie naar mij toe...in de lucht kwamen er ook nog 1 wasp en 2 fireflies aan...
De rocketeer was net te ver...

Soms heb ik het idee dat ze bij embark gewoon dachten, het gaat nu wel heel simpel, we introduceren wat nieuwe arc's en we laten er gewoon veel tegelijk spawnen in een heel klein gebied...

Halve spaceport map is leeg en alles concentreert zich een beetje rond het centrum....

Burp

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:28
Wii4all schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:15:
soms wil ik echt stoppen..

gister nightraid spaceport. Ik denk die bastion om te leggen, redelijk beschoten bastion ligt schuin op zijn kant..., dus ik klim op dat ding voor de mijn.

Daarna ik lieg het niet DRIE comets, alledrie naar mij toe...in de lucht kwamen er ook nog 1 wasp en 2 fireflies aan...
De rocketeer was net te ver...

Soms heb ik het idee dat ze bij embark gewoon dachten, het gaat nu wel heel simpel, we introduceren wat nieuwe arc's en we laten er gewoon veel tegelijk spawnen in een heel klein gebied...

Halve spaceport map is leeg en alles concentreert zich een beetje rond het centrum....
Een patrouille met 3 Comets ben ik ook wel eens tegengekomen! Een lure nade is dan erg grappig :)
En verder, ja, het kan erg ongelukkig samenkomen allemaal, dat is ook wel de charme. Het moet af en toe schuren, anders wordt het saai imo.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:23
Tuktop schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:50:
[...]

Een patrouille met 3 Comets ben ik ook wel eens tegengekomen! Een lure nade is dan erg grappig :)
En verder, ja, het kan erg ongelukkig samenkomen allemaal, dat is ook wel de charme. Het moet af en toe schuren, anders wordt het saai imo.
"Zonder wrijving geen glans"
En ja het is balen, maar uiteindelijk is het nog wel zo dat je het zelf in de hand hebt. Je gekozen locatie, het in de gaten houden van je omgeving. Het enige echt vervelende waar je weinig aan kan doen is als ze echt OP je spawnen. Een soort korte waarschuwing (landing-indicator ofzo) dat er iets aan komt zou dan beter zijn. Hoeft maar enkele seconden te zijn..maar dat je weet "oh, time to run!"
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste