• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 21:43
Tuktop schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:27:
Ai, dat klinkt matig zeg! Maar dat zou na morgen afgelopen moeten zijn, toch?

Ik vraag me af of ze hiervoor niet alleen Arc damage hadden moeten laten meetellen, maar dat is waarschijnlijk teveel PvE-focused voor velen :)
ik heb geen idee, komt er een PVE modus? :Dhier wordt het een en ander besproken m.b.t. een eventuele pve mode

[ Voor 36% gewijzigd door Khaelos op 21-07-2026 01:13 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE [stage 2] | MG4 Ultimate Edition 51kw 2025

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:18

Crusader

Arc Nature

Khaelos schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:29:
[...]

ik heb geen idee, komt er een PVE modus? :Dja dus! _/-\o_
Nee dus, dat is geen betrouwbaar artikel.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Vandaag kreeg ik mijn spullen terug van die gast die me stond op te wachten in blue gate afgelopen weekend, bleek dus een cheater te zijn. Dat is wel weer ok.

Burp

• Khaelos
vandaag even wat potjes gespeeld, ik vind het opnieuw beginnen in games altijd leuk (ook bijvoorbeeld Path of Exile 1 en 2 leagues)

gewoon weer met een Ferro rondlopen en volle bak loot verzamelen :D

wel in de paar games die ik gespeeld heb, alleen maar friendlies tegen gekomen O+

vooralsnog niks gezien m.b.t. een PVE mode

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE [stage 2] | MG4 Ultimate Edition 51kw 2025

• Wii4all
  • Niet online
Khaelos schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 00:27:
vandaag even wat potjes gespeeld, ik vind het opnieuw beginnen in games altijd leuk (ook bijvoorbeeld Path of Exile 1 en 2 leagues)

gewoon weer met een Ferro rondlopen en volle bak loot verzamelen :D

wel in de paar games die ik gespeeld heb, alleen maar friendlies tegen gekomen O+

vooralsnog niks gezien m.b.t. een PVE mode
Ik gisteren ook ik hield mijn hart vast toen we in de laatste minuten in Stella met 4 tegelijkertijd exfillden maar dat ging zonder probleem

Burp

• Khaelos
Wii4all schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 11:02:
[...]

Ik gisteren ook ik hield mijn hart vast toen we in de laatste minuten in Stella met 4 tegelijkertijd exfillden maar dat ging zonder probleem
ik speel sinds expeditie 1 al geen stella montis meer :X

• Sanghelios
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21-09 20:19
Was het een tijdje beu, maar dan deze week toch weer eens paar potjes gespeeld.
Vooral veel friendlies behalve 1 potje.
Toen ik ging schuilen voor wat fireflies zat er eentje mij te beschieten door het zijraampje en vervolgens te bestoken met wat granaten.
Gelukkig heeft ie het onderspit moeten delven! Had zo'n 7 wapens bij. Vermoedelijk was ik niet de eerste die hij had belaagd :)

Hatelijk, zo van die figuren die je staan opwachten bij extraction points dus het is wel nice als je ze dan kan terugpakken.
Ik snap echt niet wat je eraan hebt. Is toch te makkelijk, niet? Even ergens om het hoekje wachten en dan beginnen schieten. Win je meestal wel lijkt me dus hou ik me niet mee bezig.

• Khaelos
man man man.. weekend vrij en dacht ik ga weer eens spelen..

nou dat was van korte duur, de eerste 3 maps binnen een paar minuten zonder agressief te zijn gekilled. en alle 3 de keren zonder coms.. |:(

ik ben er alweer klaar mee, de community van deze game is totaal verrot :(

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 08:17
Khaelos schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 16:16:
man man man.. weekend vrij en dacht ik ga weer eens spelen..

nou dat was van korte duur, de eerste 3 maps binnen een paar minuten zonder agressief te zijn gekilled. en alle 3 de keren zonder coms.. |:(

ik ben er alweer klaar mee, de community van deze game is totaal verrot :(
Exact hetzelfde hier! Steeds terwijl we bezig waren met een grote Arc, heel lame. Het hoort erbij soms, I know, maar na de 4e keer op rij was ik er ook wel klaar mee > Esc > Exit game. Een heuse ragequit dus, haha, dat is me heeeel lang niet overkomen.

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:45
Huh? Ik wilde hier net gaan melden dat de laatste paar potjes juist weer heel vriendelijk zijn geweest, gewoon kunnen “exiten” zonder op het laatst in je rug te worden geschoten.

De ervaringen lijken dus wel heel random, wisselend!

• Arfman
  • Laatst online: 21-09 16:34

Arfman

Drome!

Net een paar Matriarch potjes gespeeld op Dam, allemaal supervriendelijk. Ben ook een echte carebear dus merk ook weinig tot niks va nde cheaters die het in trio's zowat onspeelbaar maken als je reddit moet geloven.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Khaelos
Bij mij was het gewoon alt+F4!

En ik zou ook in de totale carebear lobbies moeten zitten, en het waren ook nog eens matriarch potjes waarbij je er van uit gaat dat men elkaar helpt in plaats van overhoop schiet 8)7

• Arfman
  • Laatst online: 21-09 16:34

Arfman

Drome!

Dat is zuur, heb ook mijn fair share alt-f4 potjes gehad hoor, tijdje terug. Hopelijk brengt de oktober update wat van de mensen van het eerste uur terug, de eerste weken/maanden waren geweldig.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
gister even gespeeld, maar dat was helaas van korte duur. het aantal hackers, en de latency-bugs (achter dekking dood geschoten worden) haalt het plezier enorm onderuit. Oprecht jammer, vond ARC:Raiders zeker game of the year. Op zo veel fronten unieke speel elementen, en uitzonderlijk smakelijke gameplay. Echter blijft van dat plezier weinig over, als mensen valsspelen zonder consequenties. Met een cheater gesproken, in kort; boeien, rapporteer mij maar. Ik koop voor 5$ een nieuw account, en speel over 2uur weer vrolijk verder met cheats.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 08:17
Ik speel inmiddels ook minder. Heb overigens niet het idee dat ik veel cheaters tegenkom, maar ik geef echt helemaal niks om PvP (en ben er dus ook erg slecht in) en ondanks dat het een belangrijke spanning toevoegt aan het spel, zorgt het de laatste maanden bovenal voor frustratie. Het blijft een prachtig en spannend spel, maar denk dat het voor mij (en mijn broer; we spelen uitsluitend duo) pas weer echt interessant gaat worden na de oktober-update. Of een full PvE-mode waarbij de Arc enemies daadwerkelijk uitdagend en onvoorspelbaar zijn.

• testmanager
testmanager schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 20:42:
Huh? Ik wilde hier net gaan melden dat de laatste paar potjes juist weer heel vriendelijk zijn geweest, gewoon kunnen “exiten” zonder op het laatst in je rug te worden geschoten.

De ervaringen lijken dus wel heel random, wisselend!
Ik heb er nu echt al weer heel wat avondjes op gezeten, en geen enkele genaaid of in mijn rug geschoten door cheaters..... Alleen maar PvE potjes gehad...?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
testmanager schreef op woensdag 9 september 2026 @ 11:53:
[...]

Ik heb er nu echt al weer heel wat avondjes op gezeten, en geen enkele genaaid of in mijn rug geschoten door cheaters..... Alleen maar PvE potjes gehad...?
mij staat vaaag bij dat de 'verdeling' (pve/pvp) ongeveer het gemiddelde pakt van jouw speelstijl, van de afgelopen 10 potjes. speel je 10 ronden erg terughoudend, zul je in pve lobby komen. na een update of langdurig niet inloggen, wordt die 'teller' gereset.

• testmanager
himlims_ schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:33:
[...]

mij staat vaaag bij dat de 'verdeling' (pve/pvp) ongeveer het gemiddelde pakt van jouw speelstijl, van de afgelopen 10 potjes. speel je 10 ronden erg terughoudend, zul je in pve lobby komen. na een update of langdurig niet inloggen, wordt die 'teller' gereset.
Shit, dus ik moet nu elke dag blijven spelen ;-)

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 16:03
himlims_ schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:33:
[...]

na een update of langdurig niet inloggen, wordt die 'teller' gereset.
Heb je daar ook een bron van, dat na een update de teller wordt gereset?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
EnigmA-X schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:45:
[...]

Heb je daar ook een bron van, dat na een update de teller wordt gereset?
was bij interview van ontwikkelaars, 'ooit op reddit gezien'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvNtdhnciFjdaWTuv1ZRljr0d3M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LocCbkyCysbIeU5JeWROA2Ww.png?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door himlims_ op 09-09-2026 13:52 ]

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 16:03
himlims_ schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:49:
[...]

was bij interview van ontwikkelaars, 'ooit op reddit gezien'

[Afbeelding]
Aah ok, nog even opgezocht, maar die klopt dus niet :)

https://arcraiders.com/news/notes-on-the-matchmaking-system

Onder het kopje "Mythbusting":
Patches and updates don't reset your matchmaking profile.
Your playstyle history carries over across patches. You may notice slightly rougher matches in the first few minutes after an update - that's just because the pool is small while players are still updating - but it recovers quickly as more Raiders come online.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
EnigmA-X schreef op woensdag 9 september 2026 @ 14:16:
[...]

Aah ok, nog even opgezocht, maar die klopt dus niet :)

https://arcraiders.com/news/notes-on-the-matchmaking-system

Onder het kopje "Mythbusting":

[...]
daar heb oprecht sterk mijn twijfels over; na iedere update, begon bij mij het pvp > pve verhaal weer. maar [..] dat kan ook komen vanwege de mede spelers in squad. onderaan de streep blijft dit voor mij wel de game die meeste plezier heeft gebracht afgelopen 10jr

• testmanager
Wii4all schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 22:18:
Vandaag kreeg ik mijn spullen terug van die gast die me stond op te wachten in blue gate afgelopen weekend, bleek dus een cheater te zijn. Dat is wel weer ok.
Hoe maak je daar dan een melding aan bij Embark?

• Wii4all
  • Niet online
testmanager schreef op woensdag 9 september 2026 @ 18:19:
[...]

Hoe maak je daar dan een melding aan bij Embark?
Ik heb geen melding gemaakt ik werd zelf afgemaakt en wist niet eens dat het toen een cheater betrof

Burp

• testmanager
Wii4all schreef op woensdag 9 september 2026 @ 20:07:
[...]

Ik heb geen melding gemaakt ik werd zelf afgemaakt en wist niet eens dat het toen een cheater betrof
Ah, je bedoeld cheater als in iemand die bugs in de game misbruikt? Gebeurt dat echt?
Ik dacht dat je doelde op klojo's die je net voor je exit verstopt je in de rug invallen en je spullen afpakken.

• Wii4all
  • Niet online
testmanager schreef op woensdag 9 september 2026 @ 20:32:
[...]

Ah, je bedoeld cheater als in iemand die bugs in de game misbruikt? Gebeurt dat echt?
Ik dacht dat je doelde op klojo's die je net voor je exit verstopt je in de rug invallen en je spullen afpakken.
Dan krijg je volgens mij je spullen niet terug.

Burp

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 22:17
Ik heb er zo’n 200 uur in zitten, maar voor mij was het grootste probleem vooral dat er geen echte endgame was. Steeds je character resetten voor wat blueprints, een kek outfitje en iets meer opslag voelde gewoon niet echt als goede progressie.

De random encounters zijn/waren prima, alleen was er te weinig reden om steeds opnieuw te gaan grinden. Het questsysteem voelde ook nogal nutteloos. Op een paar blueprints en wapens na leverde het weinig op. Die rewards waren niet eens exclusief en je kreeg ook geen XP voor het voltooien van quests.

Ik mis vooral iets waarvoor je echt wilt blijven grinden, zoals wapens met betere rolls of upgrades. Een beetje zoals in Destiny 2 of The Division 2, zodat je tenminste een doel hebt om naartoe te werken.

Daarnaast lijkt Embark het cheaterprobleem maar niet onder controle te krijgen. Als je regelmatig onder verdachte omstandigheden doodgaat, en soms is het gewoon overduidelijk, en daardoor je spullen kwijtraakt is de lol er snel vanaf. Op een gegeven moment krijg je ook dat onderbuikgevoel en denk je bij iedere vreemde death: “Het zal wel weer een cheater zijn.”

Ik heb dan ook niet het gevoel dat de "grote" oktober update de redding van Arc Raiders gaat zijn, een nieuwe map is leuk en er zijn wat dingen gereworked maar in essentie zal de game hetzelfde blijven.
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste