• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12-02 21:26
Ik zie nu dat ik in het verkeerde topic zit. Dacht echt dat ik in het BF6 topic zat.

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-02 13:04
Demonslayer schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 18:45:
Ik zie nu dat ik in het verkeerde topic zit. Dacht echt dat ik in het BF6 topic zat.
Nee helaasch.. Arc Raiders behoud haar spelers wel :7

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 21:29
Demonslayer schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 18:45:
Dit is veel leuker dan BF hoor. dus je bent op de goede plek 😉

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

Crusader

Arc Nature

Ik ben nu al twee keer dood gegaan door serverproblemen, rubberbanding en hangen. Niet te doen dit. Jullie ook last hiervan? Op PS5 in mijn geval.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:41

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Crusader schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 10:46:
Ik ben nu al twee keer dood gegaan door serverproblemen, rubberbanding en hangen. Niet te doen dit. Jullie ook last hiervan? Op PS5 in mijn geval.
Er schijnt weer een DDoS te zijn ze zijn er mee bezig .....

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik stond in Stella Montis. even gewacht. Toen ging het weer en kon ik gelukkig gelijk extracten.

Wel behulpzame mensen tegen gekomen gisteren. Blue Gate Locked bunker werd ik omgelegd toen werd er door verschillende mensen rondgevraagd om een defib waaar uiteindelijk iemand op afkwam. Ik heb er zelf altijd wel 1 of 2 bij me, en een paar minuten later kon ik iemand anders helpen.

Zelfde op Stella ik had een dubbele blue print die deelde ik en toen kreeg ik weer wat hulp met wat schtedders en voor het verzamelen van mijn dingen. Blijkt echt wel leuk zo

Burp

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Kunt ticket aanmaken. Maar is ook kans dat je per mail items terug krijgt.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Waah
  • Laatst online: 22:51
Ik heb al maanden issues met verbinding waarbij ik meerdere keren per avond gewoon 2 minuten geen verbinding heb met de gameserver. Alle andere zaken blijven werken (zoals discord etc) maar alles in de game staat stil... Maar ik ga verder.

Vreemde is, mensen in de game zien me gewoon rondlopen. Maar ze staan bij mij stil. De arcs ook. Ook al aangekaart bij Embark maar die doen er niets aan. Gek genoeg hebben beide pc's hier in huis hier last van, maar niet tegelijk.

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02:44
Waah schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 20:51:
[...]

Ik heb al maanden issues met verbinding waarbij ik meerdere keren per avond gewoon 2 minuten geen verbinding heb met de gameserver. Alle andere zaken blijven werken (zoals discord etc) maar alles in de game staat stil... Maar ik ga verder.

Vreemde is, mensen in de game zien me gewoon rondlopen. Maar ze staan bij mij stil. De arcs ook. Ook al aangekaart bij Embark maar die doen er niets aan. Gek genoeg hebben beide pc's hier in huis hier last van, maar niet tegelijk.
Als beide pc's er last van hebben lijkt het mij toch een internet / netwerk issue. Ik heb het ook wel eens gehad op een avond, en het bleek dat er een torrent kuch linux iso kuch( ineens vol gas aan downloaden was.

Maar misschien heb je iets anders op je netwerk zoals adguard? Of misschien werkt je provider DNS niet lekker, en zou je bijvoorbeeld eens 9.9.9.9 (quad9) kunnen proberen. Soms is een reboot van de modem ook al eens genoeg als die ene lange tijd aan staat.

Daarnaast weet ik niet of je monitoring mogelijkheden hebt, maar ik zag het in mijn unifi netwerk monitor dat er ineens veel verkeer was.

• Waah
Senaxx schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 21:23:
[...]

Als beide pc's er last van hebben lijkt het mij toch een internet / netwerk issue. Ik heb het ook wel eens gehad op een avond, en het bleek dat er een torrent kuch linux iso kuch( ineens vol gas aan downloaden was.

Maar misschien heb je iets anders op je netwerk zoals adguard? Of misschien werkt je provider DNS niet lekker, en zou je bijvoorbeeld eens 9.9.9.9 (quad9) kunnen proberen. Soms is een reboot van de modem ook al eens genoeg als die ene lange tijd aan staat.

Daarnaast weet ik niet of je monitoring mogelijkheden hebt, maar ik zag het in mijn unifi netwerk monitor dat er ineens veel verkeer was.
Dat zou niet verklaren waarom we tegelijk kunnen spelen, en slechts 1 iemand last heeft van het probleem. Dan zouden beide pc's tegelijk problemen moeten hebben.

En het kan ook niet verklaren waarom alle services blijven werken, behalve die van Arc Raiders. Internet werkt, voice chat via andere apps werkt... Op de server zien mensen mij gewoon nog rondlopen. Dus er is duidelijk uitgaand verkeer mogelijk. Anders zou de server mijn inputs niet doorgeven.... Dan zou ik bij anderen ook stil moeten staan.

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:02
Waah schreef op zondag 1 februari 2026 @ 01:13:
[...]

Dat zou niet verklaren waarom we tegelijk kunnen spelen, en slechts 1 iemand last heeft van het probleem. Dan zouden beide pc's tegelijk problemen moeten hebben.

En het kan ook niet verklaren waarom alle services blijven werken, behalve die van Arc Raiders. Internet werkt, voice chat via andere apps werkt... Op de server zien mensen mij gewoon nog rondlopen. Dus er is duidelijk uitgaand verkeer mogelijk. Anders zou de server mijn inputs niet doorgeven.... Dan zou ik bij anderen ook stil moeten staan.
Dit lijkt me echt een lokaal probleem. Heb je eigen apparatuur op je internet verbinding staan zoals een firewall of iets dergelijks? Klinkt als een firewall of een NAT tabel wat ergens vol loopt. Kan ook op je eigen PC iets zijn, zoals een firewall. Is het op de PC? Draai je iets van beveiligingssoftware die niet van Microsoft is? Zeker als jij de enige bent die hier dagelijks last van heeft dan is het zeer onwaarschijnlijk een probleem op de server.

[ Voor 4% gewijzigd door Aalard99 op 01-02-2026 11:23 ]

• Waah
Aalard99 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 11:21:
[...]

Dit lijkt me echt een lokaal probleem. Heb je eigen apparatuur op je internet verbinding staan zoals een firewall of iets dergelijks? Klinkt als een firewall of een NAT tabel wat ergens vol loopt. Kan ook op je eigen PC iets zijn, zoals een firewall. Is het op de PC? Draai je iets van beveiligingssoftware die niet van Microsoft is? Zeker als jij de enige bent die hier dagelijks last van heeft dan is het zeer onwaarschijnlijk een probleem op de server.
Er zijn online meer mensen met issues. Maar het is een kleine groep.En alles wat je noemt zou prima kunnen... Als alle pc's in dit huis dezelfde problemen zouden hebben op hetzelfde moment. Maar dat is dus niet zo. We zitten naast elkaar in dezelfde game als team. En ik kan het issue hebben maar de andere pc niet (daarom weten we ook dat de persoon waarbij de mensen/arcs stil blijven staan en hun laatste animatie blijven herhalen, toch nog door de wereld kunnen bewegen ondanks dat er blijkbaar "geen verbinding" zou zijn. Die is er dus wel anders kunnen andere mensen je niet zien lopen).

Ik heb ermee leren dealen. Maar ideaal is het niet. En Embark is niet erg behulpzaam (3 weken berichtjes "we zijn je niet vergeten" gevolgd door "we zetten het door naar het development team maar communiceren er verder niet meer met je over" (dev\nul waarschinnlijk)

Geen beveiligingssoftware van andere bedrijven dan Microsoft. Firewall zelfs volledig uit gehad. Geen verschil. Zelfs een ander modem/router er tussen maar geen verschil.

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02:44
Waah schreef op zondag 1 februari 2026 @ 23:32:
[...]

Er zijn online meer mensen met issues. Maar het is een kleine groep.En alles wat je noemt zou prima kunnen... Als alle pc's in dit huis dezelfde problemen zouden hebben op hetzelfde moment. Maar dat is dus niet zo. We zitten naast elkaar in dezelfde game als team. En ik kan het issue hebben maar de andere pc niet (daarom weten we ook dat de persoon waarbij de mensen/arcs stil blijven staan en hun laatste animatie blijven herhalen, toch nog door de wereld kunnen bewegen ondanks dat er blijkbaar "geen verbinding" zou zijn. Die is er dus wel anders kunnen andere mensen je niet zien lopen).

Ik heb ermee leren dealen. Maar ideaal is het niet. En Embark is niet erg behulpzaam (3 weken berichtjes "we zijn je niet vergeten" gevolgd door "we zetten het door naar het development team maar communiceren er verder niet meer met je over" (dev\nul waarschinnlijk)

Geen beveiligingssoftware van andere bedrijven dan Microsoft. Firewall zelfs volledig uit gehad. Geen verschil. Zelfs een ander modem/router er tussen maar geen verschil.
Maar doet het probleem zich alleen voor als je met zijn 2 tegelijkertijd gamed? Of ook bij 1 van de 2 als die alleen is?

Ik weet in het verleden nog wel eens dat er bij sommige games routing problemen waren als je met zijn 2 tegelijkertijd op hetzelfde netwerk online probeerde te spelen.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Senaxx schreef op zondag 1 februari 2026 @ 23:40:
[...]

Ik weet in het verleden nog wel eens dat er bij sommige games routing problemen waren als je met zijn 2 tegelijkertijd op hetzelfde netwerk online probeerde te spelen.
Dit doe ik heel regelmatig met ARC Raiders, en wij hebben dit probleem nog nooit ervaren. Het is dus in ieder geval niet zo dat deze game daar structureel last van heeft.

• Waah
Senaxx schreef op zondag 1 februari 2026 @ 23:40:
[...]

Maar doet het probleem zich alleen voor als je met zijn 2 tegelijkertijd gamed? Of ook bij 1 van de 2 als die alleen is?

Nee gebeurd ook als er een iemand alleen speelt. Dus dat is het probleem ook niet. Ik ben alle common issues al langs geweest O-)

• Wii4all
  • Niet online
hmmm ik ben nu bij die trophy aangekomen bij het moment dat ik van die queen reactors moet hebben....

Tot nu toe rocketeers / bastions / leapers / bombadiers solo gedaan.
Dit wordt wel andere koek vrees ik.

Heb wel is van een afstand staan schieten op een queen met een hulcracker, maar dit keer gaat er denk ik wat meer voorbereiding inzitten.

Burp

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-02 15:27

dwaas

_

Wii4all schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:10:
hmmm ik ben nu bij die trophy aangekomen bij het moment dat ik van die queen reactors moet hebben....

Heb wel is van een afstand staan schieten op een queen met een hulcracker, maar dit keer gaat er denk ik wat meer voorbereiding inzitten.
Waar heb je Bastions solo kunnen doen, zonder dat je genakt wordt door andere raiders?

King for a day,... fool for a lifetime.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
dwaas schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:37:
[...]

Waar heb je Bastions solo kunnen doen, zonder dat je genakt wordt door andere raiders?
ik doe m altijd op stella montis, EZ

• dwaas
  • Laatst online: 02-02 15:27

dwaas

_

himlims_ schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:39:
[...]

ik doe m altijd op stella montis, EZ
grappenmakert, ben je friendly? >:)

King for a day,... fool for a lifetime.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
dwaas schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:43:
[...]

grappenmakert, ben je friendly? >:)
loop vanavond maar keertje mee, geloof dat 18 bastion cells in stash heb zitten (verhandel ze op metaforge)

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

himlims_ schreef op maandag 2 februari 2026 @ 10:06:
[...]

loop vanavond maar keertje mee, geloof dat 18 bastion cells in stash heb zitten (verhandel ze op metaforge)
haha je bent weer lekker bezig :P Stella is altijd wel een feestje inderdaad, inmiddels heb ik alles klaar staan voor de expedition. Nu beetje de quests afronden en de trophy project verder pushen.

Wil eigenlijk alle quests nog afgerond hebben voor de (eventuele) departure window, dan zijn alle cosmetics hiervoor binnen en is het geen must om alle quests opnieuw te doen na de reset

[ Voor 39% gewijzigd door ShadowBumble op 02-02-2026 10:12 ]

• Wii4all
  • Niet online
dwaas schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:37:
[...]

bij spaceport gedaan in de trench, ik had een cloak bij me en een mijn. Toen ik hem opblies leeggehaald, daarna kwam er nog 1 persoon die wat andere zaken meenam en die liet mij met rust. ik merk dat het daar net wat rustiger is dan op andere plekken waar een bastion loopt.

Ik had overigens alle spullen direct in mijn safepocket gedaan dus mocht het fout aflopen dan was ik alleen mijn gear kwijt die ik weer opnieuw kan craften. MK3 survivor, met 3 safepockets.

Burp

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:30

NoTimeRemains

I know

Gisteren volledig gegeared naar een Queen gegaan, het was de derde keer die dag voor een Matriach of Queen, en elke keer was het goed gegaan. Flink damage gedaan, wat spul kunnen looten en goed kunnen extracten.

De laatste keer met een Equalizer aan de slag gegaan, Queen dood, twee core geloot, grote blij. Ik voelde me de grote man... totdat ik overconfident en totaal offguard wordt gespot door twee Wasps en een Hornet die er nog even even een Rocketeer bij roepen. Zeg maar daag met je dikke loot, wapens en gear ;w

Al een tijdje op zoek naar een MK3 Looting maar ik kan maar niets vinden :(

This is the Way.

• Wii4all
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:00:
Ik heb een aantal mk3 blue prints gevonden (bij verschillende runs uiteraard) bij de kamer die je moet breachen op bluegate. Reinforced reception. Wellicht is de loot nu alweer een beetje generfed.

Burp

• Albinoraptor
  • Laatst online: 23:17
totdat ik overconfident en totaal offguard wordt gespot door twee Wasps en een Hornet.
Ja zo ben ik gister 2 keer achter elkaar dood gegaan. Na denk 40 potjes overleefd te hebben toch de ARC beetje gaan onderschatten.

Eerste keer op Blue gate zat eigenlijk al helemaal vol qua loot maar zag Bombadier en moest er nog 1 killen voor missie, hij was gefocust op andere raider, dus denk sluip naar hem toe van achter en plak even deadline op, nee daar dacht hij anders over hij draaide zich om en hop 2 granaten op mijn kop. :|

Nou ja shit happens volgende raid, was nog 1 min voor night raid op Buried City, denk die pak ik nog even snel mee, snelle loadout samengestelt. Spawn in en kortbij Santa Marie room, waar je alleen via dak kan komen. Ah altijd aardige loot snel heen voordat iemand anders er is.
Ik hoor dat een Hornet alert wordt, ik ren hoekje om op een dak en denk och die zal me wel niet meer zien. Ik pak zipline en Hornet kreeg me wel te zien en zap ik flikker van zipline, komt ook nog Wasp erbij en kan nog net 20m rennen, maar helaas geen adrenaline shots bij mij en ga weer neer. |:(

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39
Wii4all schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:10:

Om Queen en Matriarch cores te bemachtigen moet je vooral een beetje assertief/brutaal zijn want anders is alles weg. Je zult dus wat risico moeten nemen en dicht in de buurt moeten blijven om zo de leg armor te looten. Doe geen moeite om voor de core te gaan want kans is erg klein dat je die als eerste weet te looten. Bij de Queen kun je de harvester gebruiken voor dekking.

De Matriach is wat lastiger omdat die geen harvester heeft. Bovendien is de Matriach agressiever en spawnt ook andere Arc (met een beetje pech pal naast/achter je :+) en schiet barrages met mortieren. Je zult bij de Matriarch meer op je dekking moeten letten wat het lastiger maakt om de leg armor te looten.

Overigens heb ik nog drie Queen en drie Matriarch cores over voor de liefhebber (stuur maar een PM) maar voor de trophy geeft het meer voldoening om ze zelf te scoren ;).
Probeer Testing Annex op Dam en ook de medical wing van Arrival Building op Spaceport, beide zijn vrijwel altijd prijs wat blueprints betreft en zijn vaak ongeloot.

• Wii4all
  • Niet online
Volgens mij zit er een fout in de trials.
Ik zag dat het hidden bunker evenement erbij staat, die zit momenteel helemaal niet in de rotatie als ik het goed heb.

Burp

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Wii4all schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:39:
[...]

Ik heb een aantal mk3 blue prints gevonden (bij verschillende runs uiteraard) bij de kamer die je moet breachen op bluegate. Reinforced reception. Wellicht is de loot nu alweer een beetje generfed.
gevonden! thanks

This is the Way.

• Albinoraptor
Wii4all schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:43:
Ik zag dat het hidden bunker evenement erbij staat, die zit momenteel helemaal niet in de rotatie als ik het goed heb.
Volgens mij komt dat event morgen weer terug en Bird City verdwijnt dan alweer even. Maar weet nu al dat ik deze week demoted ga worden, want hidden bunker trial ga ik niet doen. Geen idee wie bij Embark dacht dat dat een leuke trial zou zijn. :?
edit:
Bird city is niet verdwenen, hij is nu juist zelfs vaker te spelen. (y)

[ Voor 7% gewijzigd door Albinoraptor op 03-02-2026 10:53 ]

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-02 07:59
Wii4all schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:39:
[...]

Jorick schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:24:
[...]

[...]

Probeer Testing Annex op Dam en ook de medical wing van Arrival Building op Spaceport, beide zijn vrijwel altijd prijs wat blueprints betreft en zijn vaak ongeloot.
Thnx voor de tips, hier ga ik ook eens even kijken!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Ik had gisteren wat gekke raids:
- op Dam loop ik rustig met m'n lampje aan naar een extract, sta er boven op en wordt vanaf 3 km verder beschoten. Dus ik neem dekking, heal en maak me klaar voor gevecht. Komt die vent aangelopen, ziet me, schiet op me, mist voornamelijk, terwijl hij "don't shoot" blijft spammen, ik knal em neer, zeg tegen hem "Come on let's extract" en hij geeft meteen op. Dankjewel voor de Bobcat en de Renegade IV.
- Tijdens Matriach op Blue Gate wordt een gast beschoten door een Rocketeer, ik sprint er binnen een paar sec naar toe met m'n Defib. Zegt ie tegen me: "Do you have a defib?" "Yes" Ik defib hem, hij staat op zegt bedankt en surrender meteen. Dus raider flare, en dood :? Ik denk dat ik er 2 minuten vreemd bij hem staan kijken. Bedankt voor de 3 Wolfpacks, Jupiter en Anvil IV, I guess.
Rohem schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:12:
[...]

[...]

Thnx voor de tips, hier ga ik ook eens even kijken!
Reinforced Reception is wel chaos! Sprinten naar de ingang, hopelijk issie nog niet open, bij de ingang mss een Turret, Pop of Fireball ontwijken, naar beneden springen, Pop/Fireball ontwijken, snel rennen naar de breachable deur, en dan snel snel alles doorzoeken. Wss kom je nog 10 man tegen die allemaal hetzelfde willen, dus gillen door die microfoon "Friendly, Friendly"

This is the Way.

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-02 10:43
Wii4all schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:43:
Gisteravond rond 21:00 gewoon kunnen doen

psn: HertogJack

• Wii4all
  • Niet online
HertogJack schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 08:32:
[...]

Gisteravond rond 21:00 gewoon kunnen doen
Top, dan kan ik daar ook mijn punten voor halen.
Dam battlegrounds electric storm is een mooie voor de probes.

Die carriables wordt nog wel een dingetje, net geluk hebben dat ze nog niet gedaan zijn.
Kreeg vorige keer bij blue gate maar 500 punten voor 3 dingen bij de deur in reinforced reception/

Burp

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

Crusader

Arc Nature

Wii4all schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:15:
[...]

Top, dan kan ik daar ook mijn punten voor halen.
Dam battlegrounds electric storm is een mooie voor de probes.

Die carriables wordt nog wel een dingetje, net geluk hebben dat ze nog niet gedaan zijn.
Kreeg vorige keer bij blue gate maar 500 punten voor 3 dingen bij de deur in reinforced reception/
Ik zag voor het eerst drie van die dingen bij een deur van de reinforced reception, maar geen idee hoe dat werkt en wat je er mee kunt doen. Eenmaal er uit gehaald kon je ze niet meer terugstoppen. (edit: het is dus een puzzel, YouTube: Arc Raiders Blue Gate Puzzle: Battery Door Loot Room Guide)

En die kleine displays met een button, als je er op drukt gaat er ergens anders een alarm ofzo, schermpje krijgt een blauwe of groene kleur. Wat kun je daarmee?

[ Voor 9% gewijzigd door Crusader op 04-02-2026 10:45 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Wii4all
  • Niet online
Crusader schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:50:
[...]

Ik zag voor het eerst drie van die dingen bij een deur van de reinforced reception, maar geen idee hoe dat werkt en wat je er mee kunt doen. Eenmaal er uit gehaald kon je ze niet meer terugstoppen. (edit: het is dus een puzzel, YouTube: Arc Raiders Blue Gate Puzzle: Battery Door Loot Room Guide)

En die kleine displays met een button, als je er op drukt gaat er ergens anders een alarm ofzo, schermpje krijgt een blauwe of groene kleur. Wat kun je daarmee?
Je drukt op de computer dan krijg je een kleur bijvoorbeeld blauw.
Op de muur en/of grond staat dan precies welke route je moet volgen, in dit geval blauw.
Als je je kleur hebt gevolgd staat er op een gegeven moment een apparaat waar je je loot kan ophalen.

Burp

• HertogJack
Moet nu 4 van die gare shredder gyro's hebben voor project.. argghhh! Iedereen hunt op die krengen

• Morion
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-02 16:11
HertogJack schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 17:08:
Moet nu 4 van die gare shredder gyro's hebben voor project.. argghhh! Iedereen hunt op die krengen
Gelukkig is het huidige project zonder eindtijd, dus kan gewoon Stella lootruns doen of quests and dan komt die vanzelf een keer langs :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Neem een Shotgun mee! Dan “zaag” je die shredders zo in kleine stukjes

//edit; je krijgt meestal ook nieuwe shotgun ammo van een gesloopte shredder

//edit2; [video]YouTube: How To Easily Kill Shredders | Arc Raiders[/]

[ Voor 28% gewijzigd door himlims_ op 05-02-2026 09:28 ]

• HertogJack
Morion schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:13:
[...]

Gelukkig is het huidige project zonder eindtijd, dus kan gewoon Stella lootruns doen of quests and dan komt die vanzelf een keer langs :)
Goed om te weten, vroeg ik me nog af :)

Dan heb ik alle tijd!

• Morion
HertogJack schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:14:
[...]

Goed om te weten, vroeg ik me nog af :)

Dan heb ik alle tijd!
De huidige, het project voor de display table ofzo, was volgens de patchnotes met een nog-nader-te-bepalen-eindtijd en voorlopig dus oneindig, zou ook over expeditions heen progressen, dus je kan zelfs eind feb de expedition doen en gewoon rustig aan dat project werken... wel nodig, want phase 4 en phase 5 hebben echt leuke requirements qua mats (not gonna spoil it :P )

• prutser387
  • Laatst online: 16-02 21:29
ik doe dit met een ferro1.

Zoek een plek op waar een pilaar oid staat. Archives werkt ook goed.
Er zit bij medical op de begane grond een kamertje (naast de keyroom) waar een grote kast in het midden staat.
lok hem naar binnen, deur dicht.
Dan schiet je op de blauwe vlammen onderaan. verstop achter kast/pilaar, wachten tot hij schiet
Repeat.
Kost ongeveer 10 kogels met een ferro.

• HertogJack
Morion schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:20:
[...]

De huidige, het project voor de display table ofzo, was volgens de patchnotes met een nog-nader-te-bepalen-eindtijd en voorlopig dus oneindig, zou ook over expeditions heen progressen, dus je kan zelfs eind feb de expedition doen en gewoon rustig aan dat project werken... wel nodig, want phase 4 en phase 5 hebben echt leuke requirements qua mats (not gonna spoil it :P )
heb al wat gezien, die queen en matriarch cores gaan het probleem niet worden.. heb er 10 van each in mn stash

die geiger counter kan wel eens een probleem worden :) stella is niet mijn favo map

[ Voor 6% gewijzigd door HertogJack op 05-02-2026 10:44 ]

• Wii4all
  • Niet online
Matig gister, ik op dam met electric storm. Eindelijk een carriable gevonden, wil ik hem in het depot stoppen, wordt ik ineens van achter geschoten door de bastion. Nu is dat op zich geen probleem ware het niet dat toen ik uit het field depot sprong meteen de bliksem insloeg. Bam dood....

Die carriables.....verschrikkelijk

Burp

• HertogJack
Wii4all schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 11:17:
Matig gister, ik op dam met electric storm. Eindelijk een carriable gevonden, wil ik hem in het depot stoppen, wordt ik ineens van achter geschoten door de bastion. Nu is dat op zich geen probleem ware het niet dat toen ik uit het field depot sprong meteen de bliksem insloeg. Bam dood....

Die carriables.....verschrikkelijk
jup.. alles staat al op 3 sterren behalve carriables nog op 1 ster

• Morion
Shredders net vandaag afgerond, nightraids op Stella... iedereen is te druk met looten, vinden het allang fijn als ik de aggro van de shredder overneem zodat ze door kunnen looten :)
Nu nog 8 vd 10 Leaper Cores...

• Khaelos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SKOWv8h3DB7cFsetL7q6kQHHBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kjg8ydixoNM32S00NqxDUktr.jpg?f=fotoalbum_large
expedition 2 rewards

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• Waah
Die catch up skill points is wel nice. Vorige keer niet gelukt om 5 miljoen te sparen. Twijfel nog of ik weer ga ivm met blueprints. Aan de andere kant, wel weer leuk en misschien een goed excuus om de PvP Kant te proberen. Al ben ik bang dat ik daar niet zo goed in ga zijn

• Khaelos
Waah schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 22:09:
[...]

Die catch up skill points is wel nice. Vorige keer niet gelukt om 5 miljoen te sparen. Twijfel nog of ik weer ga ivm met blueprints. Aan de andere kant, wel weer leuk en misschien een goed excuus om de PvP Kant te proberen. Al ben ik bang dat ik daar niet zo goed in ga zijn
Ik had de 1e expeditie 2 miljoen, nu met gemak miljoen in een kleine 2 weken 😬

• Waah
Khaelos schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 00:49:
[...]

Ik had de 1e expeditie 2 miljoen, nu met gemak miljoen in een kleine 2 weken 😬
Met 1 miljoen in een kleine 2 weken ga je het toch weer niet redden? Expeditie is over 3 weken toch?

• Morion
Waah schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 07:19:
[...]

Met 1 miljoen in een kleine 2 weken ga je het toch weer niet redden? Expeditie is over 3 weken toch?
De skillpoints zijn nu 600k per point, max van 5 per expedition.
Als je vorige keer niet bent gegaan en dit keer wel gaat, dan kan je volgens mij alleen de eerste expedition doen en weet niet of die nog op 1mio per skillpoint = 5mio zit?
Als je vorige keer wel bent gegaan, maar geen 5mio had maar minder, kan je nu de resterende punten bijkopen voor 600k per point. Dus stel je had 3mio vorige keer, dan had je 3 points extra, kan je nu voor 1.2mio ook de laatste 2 points erbij krijgen. Je kan dan ook nog de 5 nieuwe skillpoints voor 3mio fixen.
Als je vorige keer wel bent gegaan en alle 5mio had, kan je nu voor "slechts" 3mio 5 skillpoints in de nieuwe expedition kopen.

Als je in friendly lobbies zit omdat je PvE focussed bent gewoon vaak Stella in denk ik... de loot daar is de meeste value, gewoon na je spawn de dichtsbijzijnde ruimte legen voor een hoop blauwe en paarse items, extract, repeat... (en ook iedere dag even inloggen om met je blauwe credits, die op 800 capped zijn, voor 70 credits de guitar te kopen. Supply is 1 per dag, maar die sellen voor 7k, dus per week heb je dan 49k gratis :) )

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-02 13:14

Oxigeon

En zo is dat!

Morion schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 08:49:
[...]

De skillpoints zijn nu 600k per point, max van 5 per expedition.
Als je vorige keer niet bent gegaan en dit keer wel gaat, dan kan je volgens mij alleen de eerste expedition doen en weet niet of die nog op 1mio per skillpoint = 5mio zit?
Als je vorige keer wel bent gegaan, maar geen 5mio had maar minder, kan je nu de resterende punten bijkopen voor 600k per point. Dus stel je had 3mio vorige keer, dan had je 3 points extra, kan je nu voor 1.2mio ook de laatste 2 points erbij krijgen. Je kan dan ook nog de 5 nieuwe skillpoints voor 3mio fixen.
Als je vorige keer wel bent gegaan en alle 5mio had, kan je nu voor "slechts" 3mio 5 skillpoints in de nieuwe expedition kopen.

Als je in friendly lobbies zit omdat je PvE focussed bent gewoon vaak Stella in denk ik... de loot daar is de meeste value, gewoon na je spawn de dichtsbijzijnde ruimte legen voor een hoop blauwe en paarse items, extract, repeat... (en ook iedere dag even inloggen om met je blauwe credits, die op 800 capped zijn, voor 70 credits de guitar te kopen. Supply is 1 per dag, maar die sellen voor 7k, dus per week heb je dan 49k gratis :) )
Bwoah. Ik krijg met moeite ongeveer 2-3 van dir blauwe caps bij elkaar als ik een rondje gespeeld heb. Of ik nu veel loot of niet.

Die dailys doe ik altijd eigenlijk te weinig. Die moet ik al net op mijn pad krijgen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Morion
Oxigeon schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 09:56:
[...]

Bwoah. Ik krijg met moeite ongeveer 2-3 van dir blauwe caps bij elkaar als ik een rondje gespeeld heb. Of ik nu veel loot of niet.

Die dailys doe ik altijd eigenlijk te weinig. Die moet ik al net op mijn pad krijgen.
Ik heb 700+ van die dingen en doe na een paar rondjes altijd "per ongeluk" wel een quest voor 10+ van die dingen... "arc damage", "open 10 unopened containers", "succesfully extract from X/Y/Z" komen vanzelf voorbij als je speelt...
Als je idd niet veel van die tokens hebt kan je ze gewoon bewaren, maar als je rond de 700 zit zou ik dagelijks toch die guitar kopen en sellen voor de space-dollars voor de expedition.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik ben wel super benieuwd of die 600k per point ook retrofit zijn, dus voor de mensen die nu Expedition 1 doen. Alles staat hier klaar namelijk en ik zit ruim over de 5M space dollars. ( Niet dat het heel erg uitmaakt aangezien je toch alles kwijt raakt maar toch zo lastig was het ook weer niet )

• Morion
ShadowBumble schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:48:
Ik ben wel super benieuwd of die 600k per point ook retrofit zijn, dus voor de mensen die nu Expedition 1 doen. Alles staat hier klaar namelijk en ik zit ruim over de 5M space dollars. ( Niet dat het heel erg uitmaakt aangezien je toch alles kwijt raakt maar toch zo lastig was het ook weer niet )
Op basis van Discord is het volgens mij voor mensen die Expedition 1 niet gedaan hebben gewoon een window om Expedition 1 te doen op basis van oude voorwaarden, dus 1mio per skillpoint, max 5...
Expedition 2 is 600k per skillpoint en voor mensen die Expedition 2 doen en van 1 niet alle skillpoints hebben kunnen ze de ontbrekende ook voor 600k per stuk krijgen, maar alleen als je dus Expedition 1 gedaan hebt en nu Expedition 2 gaat doen...

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Morion schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:56:
[...]

Op basis van Discord is het volgens mij voor mensen die Expedition 1 niet gedaan hebben gewoon een window om Expedition 1 te doen op basis van oude voorwaarden, dus 1mio per skillpoint, max 5...
Expedition 2 is 600k per skillpoint en voor mensen die Expedition 2 doen en van 1 niet alle skillpoints hebben kunnen ze de ontbrekende ook voor 600k per stuk krijgen, maar alleen als je dus Expedition 1 gedaan hebt en nu Expedition 2 gaat doen...
Dat lijkt mij ook het meest fair, en daarna heb je eventueel een catchup systeem en reduced points. Ik was al uit gegaan van de oorspronkelijke requirements dus heel erg is het ook weer niet maar ik heb er wel zin in.

• Albinoraptor
Ze zijn soms echt onduidelijk met communiceren vanuit Embark.
Maar ik ga er vanuit dat mensen die nu eerste keer expeditie gaan doen dat ze in totaal 3 miljoen moet hebben. Want ze zeggen duidelijk dat ze community gehoord hebben dat 1 miljoen per skillpoint te veel is.

En mocht in in eerst expeditie niet alle skill points hebben gehaald, kan je ze nu inhalen voor 300K per skill point dus niet 600K zoals hierboven wordt aangegeven. Dus maar 1.5 miloen als je geen enkele skillpoint zou hebben gehaald.
For this Expedition, you will need to gather 300k Stash value per Skill Point missing from the first Expedition. When departing, Coins will contribute to the Skill Points of the second Expedition, before contributing to missing Skill Points from the first one.
Mensen die dus flink hebben gefarmed voor die 5M bij eerste expeditie hebben gewoon beetje pech gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door Albinoraptor op 06-02-2026 12:29 ]

• Morion
Albinoraptor schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:21:
Ze zijn soms echt onduidelijk met communiceren vanuit Embark.
Maar ik ga er vanuit dat mensen die nu eerste keer expeditie gaan doen dat ze in totaal 3 miljoen moet hebben. Want ze zeggen duidelijk dat ze community gehoord hebben dat 1 miljoen per skillpoint te veel is.

En mocht in in eerst expeditie niet alle skill points hebben gehaald, kan je ze nu inhalen voor 300K per skill point dus niet 600K zoals hierboven wordt aangegeven. Dus maar 1.5 miloen als je geen enkele skillpoint zou hebben gehaald.

[...]

Mensen die dus flink hebben gefarmed voor die 5M bij eerste expeditie hebben gewoon beetje pech gehad.
Dat is dus niet wat ze tot nu toe op hun discord hebben gezegd... daar zeggen ze:
- Eerste expedition gemist? Dan kan je die nu doen, 1mio per point, max 5 points.
- Eerste expedition gedaan, maar minder dan 5 points/5mio gehad toen? Dan kan je nu de resterende points voor 600k per stuk er bij halen als je de tweede expedition in gaat.

• Albinoraptor
Tja ik ga toch uit van wat ze zelf op hun website zetten:
Preparing for your second Expedition - Embark site daar staat duidelijk voor catch-up mechanic dat je maar 300K nodig hebt.

En dit staat op pagina over stash value per skill point:
Starting off, we want to get one announcement out of the way right off the bat: we’ve heard your feedback about the required Stash value for maximum rewards being too high, and have decided to lower the requirement to 3 million Coins (600k per Skill Point).

[ Voor 5% gewijzigd door Albinoraptor op 06-02-2026 14:06 ]

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Morion schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:53:
[...]

Dat is dus niet wat ze tot nu toe op hun discord hebben gezegd... daar zeggen ze:
- Eerste expedition gemist? Dan kan je die nu doen, 1mio per point, max 5 points.
- Eerste expedition gedaan, maar minder dan 5 points/5mio gehad toen? Dan kan je nu de resterende points voor 600k per stuk er bij halen als je de tweede expedition in gaat.
^^ Dit zou ook veel zinniger zijn als ik eerlijk ben, anders is er nu een hele groep die gefarmed hebben voor niks om aan de requirements te doen, mits ze he nog anders doen, eerst stash value -> dan space dollars en als je nog space dollars over hebt dat je die dan blijft houden.

Maar voorlopig zit ik in kamp "Expeditie 1 requirements blijven zoals het was" en pas vanaf Expeditie 2 gaan ze het anders doen, we gaan er sowieso achter komen in krap 3 weken :)

• Morion
Albinoraptor schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:03:
Tja ik ga toch uit van wat ze zelf op hun website zetten:
Preparing for your second Expedition - Embark site daar staat duidelijk voor catch-up mechanic dat je maar 300K nodig hebt en ook

[...]
Catch-up mechanisme is idd 600k per stuk, maar dat is precies dat, catch-up... oftewel, als je al expedition 1 hebt gedaan, maar niet de volle 5 punten hebt gepakt, kan je het resterende deel een expedition later "catch uppen" voor 600k per punt... Die personen hebben al een wipe gedaan met minder bonus skillpoints en kunnen daartegenover nu "goedkoper" de missende punten kopen.
Spelers die nog helemaal niet een expedition gedaan hebben kunnen niets catch-uppen, die kunnen niet expedition 2 doen, die moeten eerste nog expedition 1 doen en je kan er maar 1 per window doen... die doen dus nu expedition 1 tegen expedition 1 voorwaarden, aldus de Embark mensjes op de Arc Raiders discord...

EDIT:
"Let's be clear, if someone haven't done the first expedition they cannot get the 5 skillspoints catchup from first exp?" - asked on Discord:
"that's correct" - Embark Ossen
https://discord.com/chann...84895/1469019204274487510

[ Voor 11% gewijzigd door Morion op 06-02-2026 13:16 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 19:34

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Als je de expedition doet, dan zijn je workbenches en scrappy e.d. gereset. Maar is dat nieuwe Trophy Project dan ook reset? Of blijft die wel bestaan?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Morion
Angeloonie schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:16:
Als je de expedition doet, dan zijn je workbenches en scrappy e.d. gereset. Maar is dat nieuwe Trophy Project dan ook reset? Of blijft die wel bestaan?
Trophy project reset NIET, die blijft gewoon over expeditions doorlopen.
EDIT: Je stash is wel leeg, dus je kan niet mats alvast verzamelen voor het project en pas inwisselen na de expedition voor de rewards (snelle BPs :P )... je moet dus even zoveel mogelijk inwisselen voor je wiped.

[ Voor 23% gewijzigd door Morion op 06-02-2026 13:18 ]

• Albinoraptor
Morion schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:08:
[...]

Catch-up mechanisme is idd 600k per stuk, maar dat is precies dat, catch-up... oftewel, als je al expedition 1 hebt gedaan, maar niet de volle 5 punten hebt gepakt, kan je het resterende deel een expedition later "catch uppen" voor 600k per punt... Die personen hebben al een wipe gedaan met minder bonus skillpoints en kunnen daartegenover nu "goedkoper" de missende punten kopen.
Ik heb het niet over catchup als je eerste expeditie niet hebt gedaan.
Kijk gewoon even op de pagina van Embark die ik heb gepost. Er staat duidelijk dat die catchup 300K is per skillpoint en dat is quote die ik ook al heb gepost:
You will need to gather 300k Stash value per Skill Point missing from the first Expedition.
Dus tja helaas als je 5 miljoen hebt lopen farmen voor eerste expeditie, heb je gewoon pech gehad.

Daarnaast staat op pagina dat de REWARDS het zelfde zijn als je eerste keer expeditie doet, hier staat niets over hoeveel cash/value je nodig hebt om 5 skillpoints te krijgen.
Players who will be doing the Expedition for the first time will get the rewards from the first Expedition
Maar zoals ik in 2e bericht ik quote dat ze hebben gehoord dat 1 miljoen te veel is voor 1 skillpoint dat hebben verlaagt naar 600K, dus dat zal logisch gezien dus ook gelden voor mensen die nu pas eerste keer expeditie gaat doen.

Embark wil liefst dat zo zoveel mensen op expeditie gaan, want dat betekent dat die mensen blijven doorspelen en dat is het belangrijkste voor hun. Dat het niet "eerlijk' is is jammer voor sommige mensen.

Niet voor niets zei ik in mijn eerste post, dat Embark soms erg onduidelijk is in hun communicatie. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Albinoraptor op 06-02-2026 14:14 ]

• Morion
Ok, je kan er in lezen wat je wil... maar op discord geven Embark employees letterlijk aan dat de expedition 1 voor 1mio per skillpoint gaat en dus 5mio, expedition 2 voor 600k per skillpoint en voor mensen die expedition 1 hebben gedaan maar niet de max 5 punten gescoord hebben kunnen die tijdens expedition 2 gebruik maken van catch-up voor 300k per point gemist...
Als jij met 3mio expedition 1 wilt gaan doen over 3 weken dan mag dat, maar niet gek staan te kijken als dat slechts 3 skillpoints zijn dan, want dat is letterlijk wat ze zelf aangeven op hun officiele discord en ook hoe je de blog zou kunnen lezen.
Starting off, we want to get one announcement out of the way right off the bat: we’ve heard your feedback about the required Stash value for maximum rewards being too high, and have decided to lower the requirement to 3 million Coins (600k per Skill Point). The reward will still be 5 Skill Points for reaching the 3 million Stash value.
Deze quote staat op de blog onder de header "Preparing for your second Expedition" en is dus aannemelijk voor de tweede expediton, niet de eerste.
Catch Up Mechanic
For Raiders who could not amass enough Coins during the first Expedition, we are introducing a Skill Point catch up system allowing Raiders to reclaim the ones they missed. The catch up Skill Points will be heavily discounted, making the total Coins needed to reach max Skill Points less for each Expedition. Amass the entire Stash value and enjoy your Skill Points before everyone else, fail to do so and the catch-up system will allow you to close the gap over time.

For this Expedition, you will need to gather 300k Stash value per Skill Point missing from the first Expedition. When departing, Coins will contribute to the Skill Points of the second Expedition, before contributing to missing Skill Points from the first one.
Deze quote staat er direct onder en heeft het over "For this Expedition, you will need to gather 300k Stash value per Skill Point missing from the first Expedition.". Missing from the first Expedition geeft dus aan dat je die gedaan hebt, dus dit geldt niet voor de mensen die nog geen expedition gedaan hebben...

Kortom, op basis van de blog (die toegegeven op beide manieren gelezen kan worden) icm discord informatie, zou ik zeggen:
- Expedition 1 nog niet gedaan dan kan alleen Expedition 1 doen tegen Expedition 1 voorwaarden, 1mio per skillpoint, max 5.
- Expedition 1 gedaan, dan kan je Expedition 2 doen tegen Expedition 2 voorwaarden, 600k per skillpoint, max 5.
- Indien je Expedition 2 gaat doen en je hebt van Expedition 1 niet alle 5 points kan je de ontbrekende dit keer er bij halen, voor 300k per skillpoint, max 5 minus wat je al hebt.

Overigens als je tot nu toe nog geen Expedition gedaan hebt is 5mio natuurlijk een schijntje... dan wist je sinds kerst al dat dat een doel was en in 2 maanden is dat zelfs met casual spelen makkelijk bij elkaar te fietsen...

• Khaelos
Waah schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 07:19:
[...]

whoops easy 5 mil in 2 weken |:(

• Albinoraptor
@Morion Uit eindelijk zijn we het dus iig over eens dat Embark niet het beste is in communiceren. :+ :P

En ik ga idd er van uit dat ik met 3 miljoen genoeg ga hebben voor 5 skill points.
Mocht je een quote hebben van Discord waar duidelijk wordt gezegd dat als het eerste expeditie nu voor je is dat je toch 1 miljoen moet hebben per skillpoint.
(Heb geen toegang tot discord, dus screenshot zou fijn zijn,ipv link)

Op reddit gaan ze iig ook uit van 3 miljoen ook al is het je eerste expedition, of dat nu iets zegt is een tweede. :+ :P

• Morion
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0eGvZ_p3-ESbOWlLgNDmGreEfy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zfuTGFm67HjWcrJE34jrKTZ0.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is waar de link naar discord naar verwijst, het antwoord van Embark officials op die letterlijke vraag... de blog verwijst ook naar Expedition 1 pagina voor die dingen, deze blog gaat duidelijk over Expedition 2 en hoe die in elkaar steekt...

Het is niet helemaal zwart-wit verwoord, als je het blog leest als de Expedition 2 voorwaarden dan is het logisch dat Expedition 1 gewoon 1mio per skillpoint blijft... als je het leest als algemene Expedition voorwaarden, dan kan je het zien als dat Expedition 1 ook op de schop gaat. Maar nergens staat letterlijk "Expedition 1 will now change as well because X/Y/Z" en de blog is getiteld "Preparing for your second Expedition", dus zo zou ik hem lezen... dat icm de discord antwoorden van Embark mensen dat het zo werkt zou ik zelf gewoon mikken op 5mio als ik de eerste expedition zou doen, vind het nogal een risico om aan te nemen dat je easy-mode met 3mio weg kan komen... (overigens kan je ook voor 3mio gaan, accepteren dat je 3 skillpoints krijgt en dan bij het 3de window wanneer je Expedition 2 gaat doen de catchup voor die laatste 2 doen voor 600k, moet je alleen accepteren dat je nu wiped voor slechts 3 extra points :P )

EDIT:
En deze screenshot van discord:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCD1TjnX-XoAEyD2sosC0OXwDhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CUkvB0mwVVD6nFyfA6MfqeSY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Morion op 06-02-2026 14:41 ]

• Albinoraptor
Dat gaat steeds over catch up van skill points als je eerste expedition hebt gedaan, daar heb ik het ook helemaal niet over gehad of je kan catch-uppen als je die niet hebt gedaan. Snap ook niet dat mensen dat uberhaupt denken dat dat mogelijk zou zijn.

1.) Ik gaf aan dat als je eerste expedition had gedaan, je catch-up skillpoint kon krijgen voor 300K en niet zoals je eerst zei 600K per punt.
2.) Dat stash-value van 1 miljoen punten verlaagt is naar 600k per skill point, en dat je dus logisch gezien je nu maar 3 miljoen nodig hebt om 5 skillpoints te krijgen + de rewards van eerste expedition krijgt, als je eerste keer op expedition gaat.

Wat dus alleen niet duidelijk is dat als je nu dus voor eerste keer expedition zou gaan je alsnog 1 miljoen per punt zou moeten hebben, dat zou niet logisch zijn. En denk dat dat ook niet ergens op discord bevestigd is. :)

• Morion
Albinoraptor schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:03:
Dat gaat steeds over catch up van skill points als je eerste expedition hebt gedaan, daar heb ik het ook helemaal niet over gehad of je kan catch-uppen als je die niet hebt gedaan. Snap ook niet dat mensen dat uberhaupt denken dat dat mogelijk zou zijn.

1.) Ik gaf aan dat als je eerste expedition had gedaan, je catch-up skillpoint kon krijgen voor 300K en niet zoals je eerst zei 600K per punt.
2.) Dat stash-value van 1 miljoen punten verlaagt is naar 600k per skill point, en dat je dus logisch gezien je nu maar 3 miljoen nodig hebt om 5 skillpoints te krijgen + de rewards van eerste expedition krijgt.

Wat dus alleen niet duidelijk is dat als je nu dus voor eerste keer expedition zou gaan je alsnog 1 miljoen per punt zou moeten hebben, dat zou niet logisch zijn. En denk dat dat ook niet ergens op discord bevestigd is. :)
Dan lezen we de laatste opmerking in die screenshot toch verschillend... er wordt geklaagd door mensen die de eerste expeditie hebben gedaan en rond kerst 5mio hebben gegrind dat het raar is dat mensen die dus niet actief deelnamen nu rewarded worden door het goedkoper te krijgen, daarop wordt gereageerd dat het dus niet zo is. In mijn ogen betekend dit dus dat Expedition 1 punten 1mio blijven, Expedition 2 punten 600k worden en gemiste Expedition 1 punten wanneer je Expedition 2 doet (catch-up) 300k worden... maar goed, we gaat het zien... ik zou persoonlijk op safe spelen en 5mio regelen, is echt niet heel moeilijk na al die maanden, maar ik voorzie dat velen gaan hopen op een goedkope 3mio Expedition 1 en die dan de boot in gaan en gaan klagen dat ze niet binnen het window nog 2mio kunnen grinden :P

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Ik ben er iig klaar: expedition (II) taken een tijd geleden afgerond en ik had al 5 mil klaar staan. Fijn voor de mensen die Expo I gemist hebben alles kunnen inhalen.
Denk wel dat ik dit niet nog een keer ga doen. Ik heb nu veel van de BP's (64 ofzo) en veel gelevelede en gemodde wapens. Toch wel jammer dat alles weer weg is, maar goed dat wist ik vantevoren natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door NoTimeRemains op 06-02-2026 15:38 ]

This is the Way.

• Morion
NoTimeRemains schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:36:
Ik ben er iig klaar: expedition (II) taken een tijd geleden afgerond en ik had al 5 mil klaar staan. Fijn voor de mensen die Expo I gemist hebben alles kunnen inhalen.

Overigens heb ik al meerdere berichten gezien dat t 300k per punt wordt, ook voor Expo I.

Denk wel dat ik dit niet nog een keer ga doen. Ik heb nu veel van de BP's (64 ofzo) en veel gelevelede en gemodde wapens. Toch wel jammer dat alles weer weg is, maar goed dat wist ik vantevoren natuurlijk.
Same here, heb toevallig vorige week mijn stash-value bekeken en heb 1.6mio in stash value en ruim 2mio in coins, dus zit op 3.6mio... dacht nog 1.4mio te moeten, maar ben dus al ruim klaar :) Nu nog ff werken aan de Throphy Project dan maar, die wiped niet :)

• WouterW89
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 00:50
Morion schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:38:
[...]

Same here, heb toevallig vorige week mijn stash-value bekeken en heb 1.6mio in stash value en ruim 2mio in coins, dus zit op 3.6mio... dacht nog 1.4mio te moeten, maar ben dus al ruim klaar :) Nu nog ff werken aan de Throphy Project dan maar, die wiped niet :)
Ik wacht nog even met die Trophy Project, zodat je 300k coins kan krijgen en alle andere rewards

• Morion
WouterW89 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:40:
[...]

Ik wacht nog even met die Trophy Project, zodat je 300k coins kan krijgen en alle andere rewards
Laatste 2 phases hebben Queen en Matriarch spullen nodig, die heb ik niet en ga ik ook niet voor de wipe halen, bewust... dus die dingen krijg ik er na wel. De eerste 3 phases zijn prima om voor de wipe te doen, niet veel "must-haves" die ik weer kwijt raak? Enige wat fijn is na de wipe is de Snaphook-BP :)

• WouterW89
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 00:50
Morion schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:44:
[...]

Laatste 2 phases hebben Queen en Matriarch spullen nodig, die heb ik niet en ga ik ook niet voor de wipe halen, bewust... dus die dingen krijg ik er na wel. De eerste 3 phases zijn prima om voor de wipe te doen, niet veel "must-haves" die ik weer kwijt raak? Enige wat fijn is na de wipe is de Snaphook-BP :)
En de bobcat BP krijg je ook als het goed is

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
NoTimeRemains schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:36:
Vind de reward het “resetten” niet waard, althans … heb er de tijd en zin niet voor.

Extra stash space is altijd goed, en extra skillpoints kan zeker verschil maken…. Maar ik vind het nu (met alle BP) wel leuk spelen. En de quests lijn heb nog lang niet doorlopen.

• Albinoraptor
Morion schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 15:10:
[...]
Dan lezen we de laatste opmerking in die screenshot toch verschillend... er wordt geklaagd door mensen die de eerste expeditie hebben gedaan en rond kerst 5mio hebben gegrind dat het raar is dat mensen die dus niet actief deelnamen nu rewarded worden door het goedkoper te krijgen, daarop wordt gereageerd dat het dus niet zo is.
Het gaat steeds over de catch-up mechanic staat letterlijk in het antwoord van die Ossen, en de vragensteller heeft niet begrijpend gelezen en de hele catch-up mechanic verkeerd begrepen, die gaat er vanuit dat mensen makkelijk 5 extra skillpoint kunnen krijgen zonder dat ze de eerste expeditie hebben gestart, wat idd oneerlijk zou zijn.

Het gaat nergens over dat je nu maar 600K punten nodig hebt voor 1 skillpunt en daar wordt ook niet over geklaagd.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Albinoraptor schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 16:49:
[...]

Het gaat steeds over de catch-up mechanic staat letterlijk in het antwoord van die Ossen, en de vragensteller heeft niet begrijpend gelezen en de hele catch-up mechanic verkeerd begrepen, die gaat er vanuit dat mensen makkelijk 5 extra skillpoint kunnen krijgen zonder dat ze de eerste expeditie hebben gestart, wat idd oneerlijk zou zijn.

Het gaat nergens over dat je nu maar 600K punten nodig hebt voor 1 skillpunt en daar wordt ook niet over geklaagd.
Je kan natuurlijk je vraagtekens hebben bij die catch up mechanic inderdaad het was prima te coden dat de eerste 5 extra points altijd 1mil per stuk kosten en daarna minder. Dus als je er nog twee miste tijdens expeditie 1 dan kan je die bij kopen voor een mil p/st en dan daarna naar het goedkopere tarief voor extra point 6 en hoger.

De vraag is blijft die catch up mechanic enkel voor dit stukje of blijft het altijd bestaan want dat haalt wel de druk af van je expeditie window moeten doen, of is dit gewoon een actie omdat de vorige keer het zo short notice was ?

[ Voor 11% gewijzigd door ShadowBumble op 06-02-2026 17:20 ]

• Wii4all
  • Niet online
Eindelijk de bunker trials gehaald...2 antennes gestart. Kom je daar aan heel de bunker leeg ;) toen dat downloaden wel omslachtig zeg duurt lang.... Drie sterren..

Misschien als ik zin heb de carriables nog

Burp

• HertogJack
Expedition kan me voorlopig ook nog even gestolen worden, marginale rewards en zoveel speeltijd heb ik niet 🙈

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ben nu eindelijk klaar voor Expedition 1. Niet heel veel zin in gezien ik niet die-hard speel en dus nu pas klaar ben :P Maar goed die stash space gaat wel handig zijn op de lange termijn ook.
Die laatste stap is onduidelijk, staat enkel "up to five skill points based on the total value of those items". Online staat 5 miljoen totaal, is dat nog steeds actueel voor Exp1?
Heb nu iig 2,1M cash en dan nog een stash met zooi, geen idee hoeveel dat waard is.

• Waah
Angeloonie schreef op zondag 8 februari 2026 @ 20:35:
Ben nu eindelijk klaar voor Expedition 1. Niet heel veel zin in gezien ik niet die-hard speel en dus nu pas klaar ben :P Maar goed die stash space gaat wel handig zijn op de lange termijn ook.
Die laatste stap is onduidelijk, staat enkel "up to five skill points based on the total value of those items". Online staat 5 miljoen totaal, is dat nog steeds actueel voor Exp1?
Heb nu iig 2,1M cash en dan nog een stash met zooi, geen idee hoeveel dat waard is.
Dat staat in je inventory. De waarde (of totale waarde?) Staat dan ergens bovenin.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Waah schreef op zondag 8 februari 2026 @ 20:44:
[...]

Dat staat in je inventory. De waarde (of totale waarde?) Staat dan ergens bovenin.
Nopes?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UobmkLStcG9jOs2UBoVJLoSpVjg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pkVYW2g4uewuwHdx45T9KMKV.png?f=fotoalbum_large

• Albinoraptor
Dat is echt nog een quality of life change die ze mogen maken, enige manier om het nu te zien, is elk item met CTRL selecteren en dan rechtermuis knop en dan zie je bij sell hoeveel het waard is samen.

• Waah
Ik zou zweren dat er vorige keer een manier was om je te zien. Misschien op de expedition pagina? Ik kon het toen wel zien dacht ik... Maar blijkbaar niet meer?

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Waah schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:20:
[...]

Ik zou zweren dat er vorige keer een manier was om je te zien. Misschien op de expedition pagina? Ik kon het toen wel zien dacht ik... Maar blijkbaar niet meer?
Op de expedition pagina klopt net voordat je op depart hebt gedrukt :P maar ja je wilt het natuurlijk voor die week weten want je wilt alles klaar hebben staan

• Waah
ShadowBumble schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:58:
[...]

Op de expedition pagina klopt net voordat je op depart hebt gedrukt :P maar ja je wilt het natuurlijk voor die week weten want je wilt alles klaar hebben staan
Ohja da's wel wat laat ja _O- had ik het toch érgens gezien

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39
Stond inderdaad op de expedition pagina. Enige manier om het nu te zien is al je items in je inventory te selecteren en dan rechts klikken > sell items om de waarde van stash te zien. Nogal omslachtig maar het is niet anders.

• Wii4all
  • Niet online
Echt 2 soorten mensen als je de queen of matriarch doet..

Eerste potje queen lukte mij niet om te looten toen kreeg ik 2 queen reactors. Volgende potje lukte het mij wel een reactor te krijgen toen schoot 1 of andere gast op 1 van de mensen die er ene beetje buiten stond gelijk keerde iedereen zich tegen die malloot zeg maar..

Daarna de matriarch die een stuk pittiger is ben lekker aan het schieten zie een stuk Armor vallen ik denk ik ga ernaar toe helaas ging het niet goed ..we waren met een stuk of 6 op dat ding aan het schieten. Ik ging down staat er een gast op het hoekje loopt weer weg. Ik heb een survivor augments, exfill was redelijk dichtbij....en ja hoor knalt die gast me in mijn rug...

Beide keren waren het gasten met die Hockey Skin ;)

Die zijn dus de hele tijd aan het rond rennen in de hoop dat er iemand down gaat or even niet oplet om je af te maken voor je spullen...

Volgende keer iets rustiger aan ik ging er iets te gehaast naartoe

Burp

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

de vorige keer kon je de datum van je PC veranderen naar de begindatum van de expo (dus nu 1 maart) en dan zie je in het project expedition scherm je totale value dus je stash + space dollars.

NIET OP DE KNOP DUWEN!

werkt nog steeds
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7PgicGJbII3hmLNpRwyQcYRYNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FueOtTQ8ifyoV9lp78dKVcsA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door NoTimeRemains op 09-02-2026 09:13 ]

This is the Way.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

@NoTimeRemains Helaas werkt dit niet (meer), met een aangepaste datum/tijd kan ik de game niet eens in komen.

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Angeloonie schreef op maandag 9 februari 2026 @ 09:50:
@NoTimeRemains Helaas werkt dit niet (meer), met een aangepaste datum/tijd kan ik de game niet eens in komen.
Voor mij wel, de screenshot heb ik net gemaakt.

This is the Way.

• Waah
NoTimeRemains schreef op maandag 9 februari 2026 @ 09:07:
[...]

de vorige keer kon je de datum van je PC veranderen naar de begindatum van de expo (dus nu 1 maart) en dan zie je in het project expedition scherm je totale value dus je stash + space dollars.

NIET OP DE KNOP DUWEN!

werkt nog steeds
[Afbeelding]
Wat gebeurd er al je op de knop drukt? })

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Waah schreef op maandag 9 februari 2026 @ 09:56:
[...]

Wat gebeurd er al je op de knop drukt? })
volgens reddit "vertrek" je dan al en wordt je stash, etc ingenomen maar je kan nog niet vertrekken en dus niet meer spelen.

This is the Way.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

NoTimeRemains schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:01:
[...]

volgens reddit "vertrek" je dan al en wordt je stash, etc ingenomen maar je kan nog niet vertrekken en dus niet meer spelen.
Ik zou inderdaad niet eens het risico nemen om het te proberen, overigens wle slecht dat dat soort dingen blijkbaar lokaal gechecked worden lol.

• Wii4all
  • Niet online
Nieuwe trials!

3 sterren maar die handel!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/giIivhQbalblEqvqMsmZBF5daec=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SuFIJE9xqFP6SiTcUasYWDHd.png?f=fotoalbum_large

Burp

• AzijnKapitein
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:48
Wii4all schreef op maandag 9 februari 2026 @ 14:46:
Nieuwe trials!

3 sterren maar die handel!

[Afbeelding]
Oeh, dat wordt flink ARCs aanvallen! Zin in!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

NoTimeRemains schreef op maandag 9 februari 2026 @ 09:55:
[...]

Voor mij wel, de screenshot heb ik net gemaakt.
Ok dus éérst opstarten, dan datum veranderen :P

Crap, ben er nog niet :( Dacht dat ik er wel voor 90% zou zijn..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-oxh59nTZt6S9Wb0KH65oBiAVA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K1g6D9rSFfZdkDSL3UG8BIcB.png?f=fotoalbum_large

• Khaelos
Angeloonie schreef op maandag 9 februari 2026 @ 21:27:
[...]

[Afbeelding]
Ga op Dam naar Ruby residence en die andere woon gebouwen toe en neem een hatch key mee.
hetzelfde geldt voor blue gate, daar ga je naar village en opk hatch key mee.
dan heb je binnen 10 minuten vaak 50-100K aan loot ;)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Khaelos schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 07:59:
[...]

Ga op Dam naar Ruby residence en die andere woon gebouwen toe en neem een hatch key mee.
hetzelfde geldt voor blue gate, daar ga je naar village en opk hatch key mee.
dan heb je binnen 10 minuten vaak 50-100K aan loot ;)
50-100 is wel erg optimistisch :P

Gisteren meerdere rondjes Buried City gedaan en telkens met volle blauwe inventories weg (met de augment voor valuables dus nog 3 slots extra), maar ook dan kom je maar tot max 50k. Paarse items kwamen er niet echt.
Maar goed inmiddels alweer 2,9 mil cash dus kom er wel :)

• Morion
Angeloonie schreef op maandag 9 februari 2026 @ 21:27:
[...]

[Afbeelding]
Hieruit blijkt toch wat we eerder in dit topic besproken hebben? Dat mensen die voor het eerst de expedition doen nog gewoon 1mio per punt moeten betalen, gezien de screenshot een totaal van 3.5mio geeft en slechts 3 skillpoints (1mio per skillpoint) ipv 5 skillpoints?
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste