• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ShadowBumble schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:38:
[...]

Nice ! Ik ga het zeker niet redden voor die tijdm is er eigenlijk een discord waar jullie uithangen ? Ik speel regelmatig solo maar samen is altijd leuker :+
Gezelliger... niet perse leuker imho ;) Als je niet solo speelt is het in mijn beleving sowieso meer PvP, dus 't is een beetje wat je zoekt. Als je aan het questen bent is solo gewoon vaak zo veel beter...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:37

ShadowBumble

Professioneel Prutser

dizzytal schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:01:
[...]

Gezelliger... niet perse leuker imho ;) Als je niet solo speelt is het in mijn beleving sowieso meer PvP, dus 't is een beetje wat je zoekt. Als je aan het questen bent is solo gewoon vaak zo veel beter...
Dat is natuurlijk waar, maar dit departure window ga ik toch niet redden ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:14
Hello Raiders! Zo, ik speel op PS5 met crossplay uit. Level 75, bijna mn project klaar. Ongeveer 40 blue prints. Redelijk wat uurtjes gespeeld inmiddels.

Er lijkt op het moment een omslag punt te zijn ontstaan bij veel spelers. Voorheen was het vriendelijk en samenspelen. Hey Raider! Dont Shoot!

Maar nu, is het stil. En als er interactie is dan wordt het 9/10 keer toch schieten.

Het maakt dat ik nu ook alleen nog maar wantrouw en iedereen als vijandelijk zie. Ik ben dan ook noodgedwongen geworden wat ik minder leuk vind aan AR. Maar ja, teveel en te vaak teleurgesteld als ik een helpende hand uit stak.

En dat terwijl ik de PVE mix met PVP eerder juist zo leuk vond. Mooie interacties, elkaar helpen. Griefers pakken met andere solos en samen extracten.

Nu is het kill or be killed. Ergens jammer en lijkt me dat het de PVE spelers gaat weg duwen en het alleen maar erger gaat worden.

Overigens crossplay uit omdat PC spelers wat mij betreft een paar te grote voordelen hebben; sneller inventory management in een match en muiskliken gaat sneller met schieten dan een trigger.

Jullie zelfde ervaringen?

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:18

Rudios

Lost in space?

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat levels wel degelijk meespelen in een lobby, zoals ook de post boven me. Ben nu ergens in lvl 50, maar friendly’s in solo kan ik op 1 hand tellen, keer op keer.

Whole lot of stars ***

• dizzytal
  • Niet online
Volgens mij is 't gewoon echt afhankelijk van ' het moment'.

Ik ben level.. 65 (ofzo 60+ in ieder geval) en kom solo toch echt nog heel veel PvE spelers tegen. Wel is het afhankelijk van waar ik speel; night raid op bijv BC is wel vaker PvP want iedereen wil natuurlijk die 'top loot'., Space Port of Stella is eigenlijk no matter what wel PvP (er lopen er altijd wel een paar tussen de PvE-ers)

Ik heb gewoon avonden dat 't PvP is, dan denk ik ook; dit is 't omslagpunt terwijl de volgende dag het weer allemaal heel friendly is.. Ik durf echt niet te zeggen dat level afhankelijk is..

• RobbyDoozy
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Ik merk soms ook wel dat het allemaal wat minder lievig wordt in Solo.
Of dat aan het hogere level ligt ofiets anders weet ik niet.
Eergisteren 's avonds was het echt een bloedbad! Alleen maar PVP spelers.
Gisteren weer wat vriendelijker gelukkig.

Ik ben niet zo zeer anti PVP, some wel 'leuk' als ik verrast wordt door een aanval uit het niets. SOms lukt het me om snel ergens achter te schuilen, shield te rechargen, en dan wordt het een 'eerlijk' PVP gevecht, waar het me soms ook lukt om de andere speler te verslaan.

Ik merk wel dat het met ge-upgrade wapens beter lukt! Ze doen niet zozeer meer damage, maar vooral reloaden gaat veel sneller. Vooral met een Ferro IV ten opzichte van een Ferro I.

Gisteren kwam ik ook iemand tegen op de dam battlegrounds in een tunnel. Ik aimde meteen mijn Ferro, tot die ander riep "Don't shoot!"
Ik knipperde een paar keer met mijn lamp, die ander ok, en we passeerden elkaar zonder een schot te lossen.
Ik draai me dan wel om en loop achteruit wanneer die ander me voorbij gaat.
Om te kijken of ze me niet van achter alsnog neermaaien.

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:07
Ik heb iets gedaan waar ik me toch een beetje slecht over voel 😅 Maar wat wel weer een typische Arc gebeurtenis was.

Solo op Buried kruip ik wat over de daken en zie een stukje verderop 3 gasten staan die een Arc neerschieten. Voor de grap schiet ik er 1 in zijn been. De groep raakt in paniek natuurlijk. Ik sluip er omheen voordat ik met "Don't shoot!" op hen afren. Dus ik zeg "I was shot at!" en zij "Yeess we too!" en ik reageer "Ok better be careful guys!"
Een paar tellen later komt er een 5e man tevoorschijn en voor dat ik weet zeg ik "IT WAS HIM!" 🤣 "What?! No nooo I swear I didn't" PAF PAF PAF wordt 'ie door die 3 gasten omgelegd.

Ik heb echt heel hard zitten lachen in m'n eentje maar heb achteraf toch een beetje medelijden met die onschuldige raider.

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:56
pimskie schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:33:
Ik heb iets gedaan waar ik me toch een beetje slecht over voel 😅 Maar wat wel weer een typische Arc gebeurtenis was.

Solo op Buried kruip ik wat over de daken en zie een stukje verderop 3 gasten staan die een Arc neerschieten. Voor de grap schiet ik er 1 in zijn been. De groep raakt in paniek natuurlijk. Ik sluip er omheen voordat ik met "Don't shoot!" op hen afren. Dus ik zeg "I was shot at!" en zij "Yeess we too!" en ik reageer "Ok better me careful guys!"
Een paar tellen later komt er een 5e man tevoorschijn en voor dat ik weet zeg ik "IT WAS HIM!" 🤣 "What?! No nooo I swear I didn't" PAF PAF PAF wordt 'ie door die 3 gasten omgelegd.

Ik heb echt heel hard zitten lachen in m'n eentje maar heb achteraf toch een beetje medelijden met die onschuldige raider.
Jij bent echt evil >:) _O- :*)

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:39
Level 7 hier.

Ben het spel vooral nog aan het ontdekken.
Merk dat ik nog vrij snel dood ga. Wel veel vriendelijke raiders online, dus kan het niet beamen dat solo niet te doen is. Wellicht als ik wat hoger ben qua level en andere maps speel dan wel, maar met mijn level is het totaal oninteressant om mij neer te schieten voor mijn loot.

Ben inmiddels wel een osprey blueprint tegen gekomen, maar vooral juist opzoek naar de Anvil blueprint.
Blueprints schijnen echter juist lastig te vinden te zijn :)
Het werkt niet echt in mijn voordeel dat ik vaak in een game start die al een paar minuten onderweg is.

Voor nu loot ik gewoon zoveel mogelijk wat ik kan vinden wat enigzins van waarde is en extract als ik voldoende heb gevonden.

Merk wel dat ik erg moet wennen aan mijn "inventory menu"
Soms is het even haasten, maar heb ik onvoldoende tijd om te kijken welk vakje ik nu geselecteerd hebt. De UI kan beter. Probeer zoveel mogelijk met quick buttons te doen, maar soms zit mijn inventory vol en wil ik wat droppen. Duurt allemaal best lang terwijl ARCs onderweg zijn.

Anyways: tips zijn welkom!

wijze woorden

• dizzytal
  • Niet online
Valandil schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:23:
Level 7 hier.

Ben het spel vooral nog aan het ontdekken.
, maar met mijn level is het totaal oninteressant om mij neer te schieten voor mijn loot.
Anyways: tips zijn welkom!
Je loot is niet level afhankelijk hoor, dus vergeet het maar dat je om je level geen interessant doelwit bent.

Ook qua wapens e.d. hoef je echt niet onder te doen voor een hoger level, een lvl 4 Sticher kun je gewoon maken. Op dit moment (geen idee of dat nog wat veranderd) maakt je level dus niet super veel uit; je heb gewoon minder skill points te besteden dus maak je bijv. meer lawaai bij breachen en val je dus mss eerder op, je kan minder lang sprinten (OK dus de chicken run is wat moeilijker) dat soort dingen.. niets wat imho echt super verschil maakt in een PvP gevecht

Verder tips; eigenlijk heb je alles (veel) van wat je vindt wel een keer nodig. Er zijn gewoon dingen die naar het lijkt in droprate gewijzigd zijn, als je gewoon casual speelt maar wel je benches wilt upgraden kan het mss interessant zijn om te 'spieken' wat je nodig bent.

Daarnaast heb je altijd wel de basics nodig; metal parts bijv, dus als je het kan en je zit vol met spul wat je echt nodig bent en je hebt nog ruimte scrap dan zoveel mogelijk al topside naar metal parts, rubber en plastics, je krijg minder topside maar kan wel gewoon een stack van 40-50 meenemen..

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:41

harlekein

Creator Owner

Ik heb een verzoek voor mensen die de Espresso quest open hebben staan of nog moeten krijgen:

Mijn quest is bugged doordat ik de Espresso Machine Parts had opgepikt, maar had ze bij terugkeer in Speranza niet meer. Ik kan ze niet opnieuw oppakken. Bug report/support issue blijft onbeantwoord.

Als iemand de quest heeft, kunnen we dan even een team doen zodat ik de quest item kan oppakken. Ik weet twee locaties waar je ze kan pakken als je de quest hebt. Desnoods kunnen we het ook in twee keer doen.

Als tegenprestatie kan ik je wel een item geven waar je naar op zoek bent. Ik heb geen extra blue prints of zo, maar kan vast wel iets betekenen.

[ Voor 12% gewijzigd door harlekein op 05-12-2025 11:41 ]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:24

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:37

ShadowBumble

Professioneel Prutser

kneusteun schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:58:
[...]

Hij zegt bij mij nog steeds expired :?
Ik heb deze vanmorgen nog gebruikt ? Dus dat is vreemd inderdaad

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:29

D4NG3R

kiwi

:)

discord.gg links redirecten wel vaker niet helemaal lekker. Probeer het eens met de invite link https://discord.com/invite/ZAyuYPMe

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
pimskie schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:33:

Solo op Buried kruip ik wat over de daken en zie een stukje verderop 3 gasten staan die een Arc neerschieten. Voor de grap schiet ik er 1 in zijn been. De groep raakt in paniek natuurlijk. Ik sluip er omheen voordat ik met "Don't shoot!" op hen afren. Dus ik zeg "I was shot at!" en zij "Yeess we too!" en ik reageer "Ok better be careful guys!"

Ik zag een mooie quote onder een Youtube filmpje over ARC Raiders:

"This game is not far from the truth and reflects humanity in all it's aspects, both good and bad."
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste