• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ShadowBumble schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:38:
[...]

Nice ! Ik ga het zeker niet redden voor die tijdm is er eigenlijk een discord waar jullie uithangen ? Ik speel regelmatig solo maar samen is altijd leuker :+
Gezelliger... niet perse leuker imho ;) Als je niet solo speelt is het in mijn beleving sowieso meer PvP, dus 't is een beetje wat je zoekt. Als je aan het questen bent is solo gewoon vaak zo veel beter...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28

ShadowBumble

Professioneel Prutser

dizzytal schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:01:
[...]

Gezelliger... niet perse leuker imho ;) Als je niet solo speelt is het in mijn beleving sowieso meer PvP, dus 't is een beetje wat je zoekt. Als je aan het questen bent is solo gewoon vaak zo veel beter...
Dat is natuurlijk waar, maar dit departure window ga ik toch niet redden ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-01 10:21
Hello Raiders! Zo, ik speel op PS5 met crossplay uit. Level 75, bijna mn project klaar. Ongeveer 40 blue prints. Redelijk wat uurtjes gespeeld inmiddels.

Er lijkt op het moment een omslag punt te zijn ontstaan bij veel spelers. Voorheen was het vriendelijk en samenspelen. Hey Raider! Dont Shoot!

Maar nu, is het stil. En als er interactie is dan wordt het 9/10 keer toch schieten.

Het maakt dat ik nu ook alleen nog maar wantrouw en iedereen als vijandelijk zie. Ik ben dan ook noodgedwongen geworden wat ik minder leuk vind aan AR. Maar ja, teveel en te vaak teleurgesteld als ik een helpende hand uit stak.

En dat terwijl ik de PVE mix met PVP eerder juist zo leuk vond. Mooie interacties, elkaar helpen. Griefers pakken met andere solos en samen extracten.

Nu is het kill or be killed. Ergens jammer en lijkt me dat het de PVE spelers gaat weg duwen en het alleen maar erger gaat worden.

Overigens crossplay uit omdat PC spelers wat mij betreft een paar te grote voordelen hebben; sneller inventory management in een match en muiskliken gaat sneller met schieten dan een trigger.

Jullie zelfde ervaringen?

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-01 20:19

Rudios

Lost in space?

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat levels wel degelijk meespelen in een lobby, zoals ook de post boven me. Ben nu ergens in lvl 50, maar friendly’s in solo kan ik op 1 hand tellen, keer op keer.

Whole lot of stars ***

• dizzytal
  • Niet online
Volgens mij is 't gewoon echt afhankelijk van ' het moment'.

Ik ben level.. 65 (ofzo 60+ in ieder geval) en kom solo toch echt nog heel veel PvE spelers tegen. Wel is het afhankelijk van waar ik speel; night raid op bijv BC is wel vaker PvP want iedereen wil natuurlijk die 'top loot'., Space Port of Stella is eigenlijk no matter what wel PvP (er lopen er altijd wel een paar tussen de PvE-ers)

Ik heb gewoon avonden dat 't PvP is, dan denk ik ook; dit is 't omslagpunt terwijl de volgende dag het weer allemaal heel friendly is.. Ik durf echt niet te zeggen dat level afhankelijk is..

• RobbyDoozy
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Ik merk soms ook wel dat het allemaal wat minder lievig wordt in Solo.
Of dat aan het hogere level ligt ofiets anders weet ik niet.
Eergisteren 's avonds was het echt een bloedbad! Alleen maar PVP spelers.
Gisteren weer wat vriendelijker gelukkig.

Ik ben niet zo zeer anti PVP, some wel 'leuk' als ik verrast wordt door een aanval uit het niets. SOms lukt het me om snel ergens achter te schuilen, shield te rechargen, en dan wordt het een 'eerlijk' PVP gevecht, waar het me soms ook lukt om de andere speler te verslaan.

Ik merk wel dat het met ge-upgrade wapens beter lukt! Ze doen niet zozeer meer damage, maar vooral reloaden gaat veel sneller. Vooral met een Ferro IV ten opzichte van een Ferro I.

Gisteren kwam ik ook iemand tegen op de dam battlegrounds in een tunnel. Ik aimde meteen mijn Ferro, tot die ander riep "Don't shoot!"
Ik knipperde een paar keer met mijn lamp, die ander ok, en we passeerden elkaar zonder een schot te lossen.
Ik draai me dan wel om en loop achteruit wanneer die ander me voorbij gaat.
Om te kijken of ze me niet van achter alsnog neermaaien.

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb iets gedaan waar ik me toch een beetje slecht over voel 😅 Maar wat wel weer een typische Arc gebeurtenis was.

Solo op Buried kruip ik wat over de daken en zie een stukje verderop 3 gasten staan die een Arc neerschieten. Voor de grap schiet ik er 1 in zijn been. De groep raakt in paniek natuurlijk. Ik sluip er omheen voordat ik met "Don't shoot!" op hen afren. Dus ik zeg "I was shot at!" en zij "Yeess we too!" en ik reageer "Ok better be careful guys!"
Een paar tellen later komt er een 5e man tevoorschijn en voor dat ik weet zeg ik "IT WAS HIM!" 🤣 "What?! No nooo I swear I didn't" PAF PAF PAF wordt 'ie door die 3 gasten omgelegd.

Ik heb echt heel hard zitten lachen in m'n eentje maar heb achteraf toch een beetje medelijden met die onschuldige raider.

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:48
pimskie schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:33:
Ik heb iets gedaan waar ik me toch een beetje slecht over voel 😅 Maar wat wel weer een typische Arc gebeurtenis was.

Solo op Buried kruip ik wat over de daken en zie een stukje verderop 3 gasten staan die een Arc neerschieten. Voor de grap schiet ik er 1 in zijn been. De groep raakt in paniek natuurlijk. Ik sluip er omheen voordat ik met "Don't shoot!" op hen afren. Dus ik zeg "I was shot at!" en zij "Yeess we too!" en ik reageer "Ok better me careful guys!"
Een paar tellen later komt er een 5e man tevoorschijn en voor dat ik weet zeg ik "IT WAS HIM!" 🤣 "What?! No nooo I swear I didn't" PAF PAF PAF wordt 'ie door die 3 gasten omgelegd.

Ik heb echt heel hard zitten lachen in m'n eentje maar heb achteraf toch een beetje medelijden met die onschuldige raider.
Jij bent echt evil >:) _O- :*)

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01 16:28
Level 7 hier.

Ben het spel vooral nog aan het ontdekken.
Merk dat ik nog vrij snel dood ga. Wel veel vriendelijke raiders online, dus kan het niet beamen dat solo niet te doen is. Wellicht als ik wat hoger ben qua level en andere maps speel dan wel, maar met mijn level is het totaal oninteressant om mij neer te schieten voor mijn loot.

Ben inmiddels wel een osprey blueprint tegen gekomen, maar vooral juist opzoek naar de Anvil blueprint.
Blueprints schijnen echter juist lastig te vinden te zijn :)
Het werkt niet echt in mijn voordeel dat ik vaak in een game start die al een paar minuten onderweg is.

Voor nu loot ik gewoon zoveel mogelijk wat ik kan vinden wat enigzins van waarde is en extract als ik voldoende heb gevonden.

Merk wel dat ik erg moet wennen aan mijn "inventory menu"
Soms is het even haasten, maar heb ik onvoldoende tijd om te kijken welk vakje ik nu geselecteerd hebt. De UI kan beter. Probeer zoveel mogelijk met quick buttons te doen, maar soms zit mijn inventory vol en wil ik wat droppen. Duurt allemaal best lang terwijl ARCs onderweg zijn.

Anyways: tips zijn welkom!

wijze woorden

• dizzytal
  • Niet online
Valandil schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:23:
Level 7 hier.

Ben het spel vooral nog aan het ontdekken.
, maar met mijn level is het totaal oninteressant om mij neer te schieten voor mijn loot.
Anyways: tips zijn welkom!
Je loot is niet level afhankelijk hoor, dus vergeet het maar dat je om je level geen interessant doelwit bent.

Ook qua wapens e.d. hoef je echt niet onder te doen voor een hoger level, een lvl 4 Sticher kun je gewoon maken. Op dit moment (geen idee of dat nog wat veranderd) maakt je level dus niet super veel uit; je heb gewoon minder skill points te besteden dus maak je bijv. meer lawaai bij breachen en val je dus mss eerder op, je kan minder lang sprinten (OK dus de chicken run is wat moeilijker) dat soort dingen.. niets wat imho echt super verschil maakt in een PvP gevecht

Verder tips; eigenlijk heb je alles (veel) van wat je vindt wel een keer nodig. Er zijn gewoon dingen die naar het lijkt in droprate gewijzigd zijn, als je gewoon casual speelt maar wel je benches wilt upgraden kan het mss interessant zijn om te 'spieken' wat je nodig bent.

Daarnaast heb je altijd wel de basics nodig; metal parts bijv, dus als je het kan en je zit vol met spul wat je echt nodig bent en je hebt nog ruimte scrap dan zoveel mogelijk al topside naar metal parts, rubber en plastics, je krijg minder topside maar kan wel gewoon een stack van 40-50 meenemen..

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 11:23

harlekein

Creator Owner

Ik heb een verzoek voor mensen die de Espresso quest open hebben staan of nog moeten krijgen:

Mijn quest is bugged doordat ik de Espresso Machine Parts had opgepikt, maar had ze bij terugkeer in Speranza niet meer. Ik kan ze niet opnieuw oppakken. Bug report/support issue blijft onbeantwoord.

Als iemand de quest heeft, kunnen we dan even een team doen zodat ik de quest item kan oppakken. Ik weet twee locaties waar je ze kan pakken als je de quest hebt. Desnoods kunnen we het ook in twee keer doen.

Als tegenprestatie kan ik je wel een item geven waar je naar op zoek bent. Ik heb geen extra blue prints of zo, maar kan vast wel iets betekenen.

[ Voor 12% gewijzigd door harlekein op 05-12-2025 11:41 ]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:51

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

kneusteun schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:58:
[...]

Hij zegt bij mij nog steeds expired :?
Ik heb deze vanmorgen nog gebruikt ? Dus dat is vreemd inderdaad

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54

D4NG3R

kiwi

:)

discord.gg links redirecten wel vaker niet helemaal lekker. Probeer het eens met de invite link https://discord.com/invite/ZAyuYPMe

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
pimskie schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:33:

Solo op Buried kruip ik wat over de daken en zie een stukje verderop 3 gasten staan die een Arc neerschieten. Voor de grap schiet ik er 1 in zijn been. De groep raakt in paniek natuurlijk. Ik sluip er omheen voordat ik met "Don't shoot!" op hen afren. Dus ik zeg "I was shot at!" en zij "Yeess we too!" en ik reageer "Ok better be careful guys!"

Ik zag een mooie quote onder een Youtube filmpje over ARC Raiders:

"This game is not far from the truth and reflects humanity in all it's aspects, both good and bad."

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01 00:14

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Had laatst ook een mooie run met 2 andere dudes die ik onderweg tegenkwam en mee gingen lopen (die waren niet samen overigens). Vonden we op Dam in de Admin building een andere speler die vast zat tussen 2 kasten. Konden hem er niet uit krijgen. Ook down lukte het niet, dus toen maar neergehaald.

Alleen was het ietwat donker in die kamer, en op de een of andere manier ging een van die andere spelers door mijn beeld heen, waardoor ik mij de pleuris schrok en een half magazijn in hem leegde :+
Gelukkig was hij vooral verrast en niet boos, hij schoot niet terug en ik bood direct mijn excuses aan. Heb hem bandages en shield recharge gegeven om het weer goed te maken _O-

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 05-12-2025 13:13 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:36

HugoBoss1985

Xenotech

Door alle lovende (oude) reviews had ik vandaag overwogen om de game te kopen.
Maar door de sporadische negatieve reviews, met vooral dezelfde punten van kritiek, ben ik eigenlijk afgehaakt.
Ik wil hier toch nog even vragen wat jullie ervaring is.
Dan doel ik vooral op het PVP element en dat spelers er (als ik de reviews mag geloven) steeds meer een PVP festijn van maken i.p.v. PVE.
Campen bij de extraction bijvoorbeeld en gewoon backstabbing gedrag.

Ik speel graag een beetje relaxte coop game met controller maar door bovenstaande denk ik dat dit niet iets voor mij is.

• dizzytal
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 17:10:
Maar door de sporadische negatieve reviews, met vooral dezelfde punten van kritiek, ben ik eigenlijk afgehaakt.
Dan doel ik vooral op het PVP element en dat spelers er (als ik de reviews mag geloven) steeds meer een PVP festijn van maken i.p.v. PVE.

Ik speel graag een beetje relaxte coop game met controller maar door bovenstaande denk ik dat dit niet iets voor mij is.
Als je niet solo speelt is 't imho geen relaxte co-op/mp game. Gewoon even teruglezen, iedereen heeft een beetje ander idee, maar het wisselt gewoon erg. Uiteindelijk denk ik dat het naar mate men verder in de game is en er weinig meer te anders te doen is dan looten en schieten het gewoon PvP wordt... Nu hebben veel spelers nog wel wat quests en zijn daar druk mee. Maar mijn ervaring is dat je beter solo kan questen, juist omdat non-solo meer PvP is..

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-01 12:41
inmiddels lvl 56, wat een toffe game is het toch he.
gisteren alle quests afgerond, expedition sla.ik voor nu over, eerst maar de lvl 75 halen :)

nothing stops this train

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:40

On_E

Housemusic

HugoBoss1985 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 17:10:

Zonder PvP zou er niks aan zijn.

En relaxt is dit al helemaal niet, heb er nu een uur of 20 in zitten, uitsluitend solo en het is bijna survival horror. :D

Andere spelers zijn over het algemeen vriendelijk trouwens, echt maar een handvol potjes gehad waarin ik genaaid werd door iemand. Als je in groepen speelt is het meer kill on sight schijnbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door On_E op 05-12-2025 22:24 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

On_E schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 22:22:
[...]

Zonder PvP zou er niks aan zijn.
Onzin, ze moeten alleen wat afstellen.

Bijv. de detection range van Arc verhogen, ze slimmer laten samenwerken, meer arc in de map in PvE modus etc. Er zijn zat dingen om ook PvE leuk te maken.

• On_E

On_E

Housemusic

Angeloonie schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 22:29:
[...]

Onzin, ze moeten alleen wat afstellen.

Bijv. de detection range van Arc verhogen, ze slimmer laten samenwerken, meer arc in de map in PvE modus etc. Er zijn zat dingen om ook PvE leuk te maken.
De PvE is al leuk! En het gevaar van PvP erbij maakt het nog leuker. :)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

On_E schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 22:34:
[...]

De PvE is al leuk! En het gevaar van PvP erbij maakt het nog leuker. :)
Dat vindt lang niet iedereen. Er is niets leuks aan bijv. een Queen of Matriarch neerhalen, misschien zelfs solo, om vervolgens ergens door iemand gerat te worden. PvP in een goede vorm is leuk, hier is het te makkelijk en te belonend om te ratten.

Ik heb nog nooit iets met een Queen, Harvester of Matriarch gedaan precies om die reden, geen zin om na 20+ minuten alles te verliezen door een of andere camper.

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:32
Angeloonie schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 22:36:
[...]

Dat vindt lang niet iedereen. Er is niets leuks aan bijv. een Queen of Matriarch neerhalen, misschien zelfs solo, om vervolgens ergens door iemand gerat te worden. PvP in een goede vorm is leuk, hier is het te makkelijk en te belonend om te ratten.

Ik heb nog nooit iets met een Queen, Harvester of Matriarch gedaan precies om die reden, geen zin om na 20+ minuten alles te verliezen door een of andere camper.
Dat heb ik dus met die PvE. Het is allemaal zo voorspelbaar, makkelijk neer te halen en bosses zijn soms nog te cheesen ook. Geef mij maar een gunfight tegen iemand die daadwerkelijk hersens heeft, daarvan gaat mijn bloed sneller stromen en ga ik voorover zitten voor extra focus. Niet zo’n leaper die klem komt te zitten, of een matriarch met 1iq.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Het lijkt wel of de game iets doet, ik merk dat als ik vooral solo bezig ben geweest een avondje en dan pvp ik nagenoeg niet. Dat de dag erna ik in relatief vriendelijke matches zit maar als ik een avond fanatiek aan het pvp-en ben geweest kom ik ook alleen maar in pvp games.

Iemand dat al eerder meegemaakt of is dat een gevoel tussen mijn oren ?

• link_AJ
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:03
Het is juist de mix van PvE en PvP die de game echt interessant houdt.
Als je op zo'n map zou rondlopen zonder PvP van andere spelers en dus alleen de ARC enemies dan zou het na een paar games al saai worden, de ARC enemies zijn enorm snel neer te halen, helemaal als je hulp krijgt van andere spelers.
En als je alleen PvP maps zou hebben, zonder de PvE enemies zou de map enorm leeg en levenloos zijn, iedereen zou gewoon rond kunnen sprinten van gebouw naar gebouw zonder echt op te hoeven letten, totdat er een andere speler in beeld verschijnt, en dan zou het gewoon direct schieten zijn zonder na te denken. (Wat Stella Mantis momenteel een beetje is eigenlijk)

Nu vind ik wel dat ze de Queen/Matriarch event wat mogen bijschaven, want momenteel werkt dat niet echt. Het is net iets te makkelijk om met een Free Loadout zo'n map te joinen en het spel voor iedereen te verpesten. Van mij mogen ze de Free Loadout op die events wel verbieden, zodat je iig wat van je eigen gear moet inzetten om er aan deel te mogen nemen. High risk, high reward, zegmaar.

[ Voor 26% gewijzigd door link_AJ op 06-12-2025 10:35 ]

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:35

Secsytime

Automagisch

ShadowBumble schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:25:
Het lijkt wel of de game iets doet, ik merk dat als ik vooral solo bezig ben geweest een avondje en dan pvp ik nagenoeg niet. Dat de dag erna ik in relatief vriendelijke matches zit maar als ik een avond fanatiek aan het pvp-en ben geweest kom ik ook alleen maar in pvp games.

Iemand dat al eerder meegemaakt of is dat een gevoel tussen mijn oren ?
Dit merk ik ook ja.. Lijkt net alsof ze de matchmaking erop aanpassen.

• Tuktop
  • Laatst online: 13:30
Secsytime schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 11:11:
[...]

Dit merk ik ook ja.. Lijkt net alsof ze de matchmaking erop aanpassen.
Ik heb inmiddels 15 uur playtime en de PvP-encounters zijn bij mij op één hand te tellen tot nu toe. Heb alleen nog solo gespeeld, dus dat zal ook meespelen. Binnenkort mijn broer eens overhalen, dan verwacht ik wel wat meer PvP-actie.

• Kol Nedra
op een gegeven moment ga je wel meer pvp doen, ik iig wel.
heb nu alle quests gedaan dus je gaat meer naar andere aspecten kijken.
als ik iemand encounter praat ik tegen ze, ligt eraan hoe ze reageren en dan speel ik hierop in.
is het muisstil en je hoort ze niet meer bewegen dan weet je dat je alert moet zijn :p

nothing stops this train

• link_AJ
Ze hebben net bekend gemaakt dat je 5 miljoen waarde in je stash moet hebben om de volledige reward voor de Expedition te krijgen (5 skillpoints). Vind ik vrij vors... en helemaal om op zo'n korte termijn bekend te maken. Ik begrijp het niet helemaal, je bent al een tijd bezig geweest om al die dingen te verzamelen, is het nog steeds niet goed genoeg. Ik zit nu op 2 miljoen, maar heb geen zin om de laatste 2 weken nog keihard te moeten grinden. Sowieso is het idee uberhaupt nogal krom, want nu wordt hoarden juist beloond, terwijl je meestal in extraction shooters lekker los moet kunnen gaan, helemaal vlak voor een wipe...

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-01 05:32
goedenavond!

ik heb gisteren een nieuwe headset van de sint gehad, de Anker Soundcore Q20i
bij youtube en in de menu's van arc raiders doet hij het goed maar zodra ik in-game ga dan hoor ik non-stop een soort sound debug geluid van allerlei geluid door elkaar met een soort vage static sound daar overheen..
ik kan online hier wel wat over vinden maar niet echt een oplossing.
heeft iemand hier een oplossing of instelling voor? :?

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• On_E

On_E

Housemusic

Ik ben pas lvl 22 met lvl 2 workbenches en 1 of 2 blueprints. Dus ik ga gewoon door in mijn eigen tempo en niet resetten.

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:34
On_E schreef op zondag 7 december 2025 @ 09:58:
Ik ben pas lvl 22 met lvl 2 workbenches en 1 of 2 blueprints. Dus ik ga gewoon door in mijn eigen tempo en niet resetten.
Zelfde hier. Game sinds release, maar niet echt meters kunnen maken. Maar merk ook echt dat ik niks voel om te gaan grinden in een shooter…heb daar andere leukere RPGs voor 🫣. Kijk farmen voor gear/wapens prima, maar zodra t als “werk” gaan aanvoelen vind ik t voor t shooter iets te

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:08

Crusader

Arc Nature

link_AJ schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 21:38:
Ze hebben net bekend gemaakt dat je 5 miljoen waarde in je stash moet hebben om de volledige reward voor de Expedition te krijgen (5 skillpoints). Vind ik vrij vors... en helemaal om op zo'n korte termijn bekend te maken. Ik begrijp het niet helemaal, je bent al een tijd bezig geweest om al die dingen te verzamelen, is het nog steeds niet goed genoeg. Ik zit nu op 2 miljoen, maar heb geen zin om de laatste 2 weken nog keihard te moeten grinden. Sowieso is het idee uberhaupt nogal krom, want nu wordt hoarden juist beloond, terwijl je meestal in extraction shooters lekker los moet kunnen gaan, helemaal vlak voor een wipe...
Volgens mij is het geen verplichting, je kunt *tot* max. 5 miljoen aan waarde in je stash hebben. Alles daaronder wordt naar rato beloond als ik het filmpje goed heb begrepen.

edit: maar da's precies wat je al zei haha, ik las over het woord "volledige" heen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Crusader op 07-12-2025 18:59 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik vind de rewards wel erg mager.. 5 skillpoints.. Mwah ok.. Maar 12 stash spaces.. Doe er dan 24 ofzo.
Denk ook dat ik het skip, moet die hele expedition mats nog halen ook, weet niet of ik daar zin in heb nu.

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-12-2025
Voor de mensen die erg op hun stash gesteld zou ik de expedition / project afraden. Ik ben net van 280 items in mijn stash naar 40 gegaan :-(

Voor de rest ervaar ik solo erg als PVE. Ik ben ook al een paar keer een aantal vriendelijke mensen tegen gekomen. Wordt er dan 1 iemand beschoten, dan duikt echt iedereen op de agressor :D Uiteraard zijn er uitzonderingen.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Waar kan ik uberhaupt zien hoeveel mijn stash waard is? Coins zit ik op 1,5 mil, maar stash zie ik nergens terug

• link_AJ
Nee je moet handmatig alles Ctrl+Klik selecteren en dan kijken hoeveel er bij Sell staat

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Vind het spel echt heel gaaf hoor Solo en duo met een maat...

Alleen vandaag en gisteren ook weer solo...wilde de Bombardier proberen in mijn uppie...heel druk Bombardier en rocketeer dicht bij elkaar... Loop een gebouw in turret knal ik kapot hops 2 schoten van achter en weg ben je..

Kan je toch weer je spulletjes opnieuw gaan maken kom je weer gunparts of mechanical components te kort...dat frustreert wel een beetje

We blijven stug doorgaan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Wii4all op 08-12-2025 08:50 ]

Burp

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-01 16:18
Angeloonie schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 22:36:
[...]
Vaak ben je te bang. Dit valt echt reuze mee.

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-01 16:36
Iemand nog tips om voor Scrappy de bombardeer en bastion cells en dergelijke te bemachtigen?
Afgelopen week met 2 Wolfpacks een bombardeer neergehaald en 1 van de cells binnen nu. Maar zonder wolfpacks is het toch bijna niet te doen in je eentje? 1 hit en dan nog een wasp erbij en je bent het haasje zo ongeveer.

• link_AJ
Pannekoek_NL schreef op maandag 8 december 2025 @ 09:51:
Iemand nog tips om voor Scrappy de bombardeer en bastion cells en dergelijke te bemachtigen?
Afgelopen week met 2 Wolfpacks een bombardeer neergehaald en 1 van de cells binnen nu. Maar zonder wolfpacks is het toch bijna niet te doen in je eentje? 1 hit en dan nog een wasp erbij en je bent het haasje zo ongeveer.
Dagelijks de Deadline mine kopen bij de explosives trader. Daarmee kun je in een keer een Bombardier of Bastion opblazen. Eerst zorgen dat het gebied veilig is van andere ARCS, dan een smoke grenade erop gooien of de photoelectric cloak gebruiken om dichtbij te komen. Mijntje erop plakken en enjoy the fireworks.

(Het is iets makkelijker gezegd dan gedaan, maar met een beetje oefening is het goed te doen)

[ Voor 6% gewijzigd door link_AJ op 08-12-2025 10:12 ]

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:32
link_AJ schreef op maandag 8 december 2025 @ 10:10:
[...]

Dagelijks de Deadline mine kopen bij de explosives trader. Daarmee kun je in een keer een Bombardier of Bastion opblazen. Eerst zorgen dat het gebied veilig is van andere ARCS, dan een smoke grenade erop gooien of de photoelectric cloak gebruiken om dichtbij te komen. Mijntje erop plakken en enjoy the fireworks.

(Het is iets makkelijker gezegd dan gedaan, maar met een beetje oefening is het goed te doen)
Dit is precies de reden die ik bedoelde met het “cheesen” van PvE. Geen haat ofzo, maar als je jezelf een beetje verdiept in de gadgets en weet hoe de game werkt is het gewoon te makkelijk tegen ai. Daarom is het PvP gedeelte wat erbij komt kijken in mijn ogen een must voor het succes van Arc Raiders..

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:32
Ik blijf toch echt eigenlijk alleen maar friendly encounters hebben, alleen op Dam gister 1x dat iemand op me begon te schieten terwijl ik een Husk aan het breachen was, maar geloof dat het een beginner was, want raak schieten kon hij niet. :+ En vervolgens toen ik terug schoot kreeg hij het voor elkaar om ergens vast te zitten en hij vloeken, dus maar gezegd dat het me speet toen ik hem finishte. :P

En gister op Buried City tijdens night raid een Bastion neer gehaald met alleen wat Snap Blast nades en met een Ferro op de weakpoints schieten. Duurt natuurlijk wat langer als zo'n Deadline, maar echt vervelend was het niet. Ik begon en vervolgens kwam iemand mee schieten die ik minuutje eerder even gedag had gezegt toen ik langs hem kwam gerend.
Mooi samen geloot en weer ieder zijn eigen weg en kwam hem toen 5 minuten later weer tegen bij extract. Maar als je dan zo'n loot hebt dan wordt het ook weer echt even spannend of je kan extracten en dat gevoel zou ik wel missen als je alleen maar PVE hebt.

Maar net als in elke shooter is positionering het aller belangrijkste, of je nu gewoon je verplaats over de map of tijdens een gevecht met grotere ARC's. Zorg voor cover of dat je altijd weg kan duiken en probeer er voor te zorgen dat je niet in je rug gepakt kan worden. Er bestaan niet voor niets mijnen / barricade kit / door blocker.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Voor de volledigheid even de uiteindelijke informatie rondom expeditions: https://arcraiders.com/ne...project-is-departing-soon
Permanent Unlocks:
  • The Patchwork Raider outfit
  • Scrappy Janitor Cap
  • Expeditions Indicator icon
  • Skill points (depending on Stash value)
  • +12 Stash space
Temporary Buffs:
  • 10% repair buff
  • 5% xp boost
  • 6% more materials from Scrappy
Bonus skillpoints krijg je per 1M stash/cash value, met een maximum van 5 bij 5.000.000.

De bonus skillpoints waren al geen hoogvlieger, maar ook nog eens een flinke grind om voor elkaar te krijgen als je wat meer casual speelt.

• link_AJ
Mja het is best een grind idd, vind het niet goed bedacht van de makers. Ik snap dat het optioneel is en een endgame objective, maar je stimuleert nu juist de gear fear in mensen omdat je nu een beetje geforceerd wordt om al je loot te verkopen en Free Loadout runs te doen, wil je die 5 miljoen halen. De game zou juist moeten aanmoedigen om lekker je dure guns mee te nemen en leuke dingen te craften, zodat de gameplay loop interessant blijft.

Maargoed, ik zit ondertussen nu op 3 miljoen in cash en een half miljoen aan stash value, dus gaat de goede kant op.
Mijn go-to money farm is nu: Free Loadout naar Stella Mantis, rush naar Assembly Workshop, alle kastjes leegtrekken (veel epic en rare crafting materials) en gelijk naar de exit bij de Lobby Metro. Duurt 5 minuten en levert 50k-70k op.
Heel saai, maar totdat ik zeker weet dat ik die 5 miljoen heb voelt het niet lekker om weer met dure loadouts te gaan spelen.

• Fragger123
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:57
link_AJ schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:57:
Mja het is best een grind idd, vind het niet goed bedacht van de makers. Ik snap dat het optioneel is en een endgame objective, maar je stimuleert nu juist de gear fear in mensen omdat je nu een beetje geforceerd wordt om al je loot te verkopen en Free Loadout runs te doen, wil je die 5 miljoen halen. De game zou juist moeten aanmoedigen om lekker je dure guns mee te nemen en leuke dingen te craften, zodat de gameplay loop interessant blijft.
Niemand forceert je met de expedition mee te gaan. Je kan prima overslaan en doorspelen tot de volgende over een paar maanden :)

Ik vind het juist wel een goede ontwikkeling i.p.v seasonal wipes zoals bij andere games waar je mee MOET met de wipe. Ook als casual gamer kun je nu dus zelf kiezen i.p.v dat je mee moet wanneer je nog niet eens endgame bent.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Fragger123 schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:03:
Ik vind het juist wel een goede ontwikkeling i.p.v seasonal wipes zoals bij andere games waar je mee MOET met de wipe. Ook als casual gamer kun je nu dus zelf kiezen i.p.v dat je mee moet wanneer je nog niet eens endgame bent.
De insteek is inderdaad tof, ik betwijfel alleen of de uitvoer interessant genoeg is om zo veel mogelijk mensen over te halen om (af en toe) te wipen.

Zeker als er meer content in het spel komt moet er goed nagedacht worden hoe/of de beloningen voor wipes (op)schalen.

Ik weet iig dat ik zelf niet zo snel weer zal gaan wipen als de rewards niet beter worden. Zo veel tijd als dat ik er in de afgelopen weken in heb gestoken zal ik namelijk niet weer snel in het spel steken. :P

• Tuktop
  • Laatst online: 13:30
D4NG3R schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:32:
[...]

De insteek is inderdaad tof, ik betwijfel alleen of de uitvoer interessant genoeg is om zo veel mogelijk mensen over te halen (af en toe) te wipen.

Zeker als er meer content in het spel komt moet er goed nagedacht worden hoe/of de beloningen voor wipes (op)schalen.

Ik weet iig dat ik zelf niet zo snel weer zal gaan wipen als de rewards niet beter worden. Zo veel tijd als dat ik er in de afgelopen weken in heb gestoken zal ik namelijk niet weer snel in het spel steken. :P
Zo sta ik er ook in, ik zie nu de meerwaarde van een wipe niet genoeg in, behalve een persoonlijke uitdaging. Ben er ook nog lang niet aan toe overigens, nog genoeg andere quests/doelen.

In die zin denk ik wel dat het spel nog wat denkwerk te doen heeft rondom de endgame. Misschien PvP modes ofzo? Of juist/ook dungeon-achtige PvE content met leaderboards. Geen idee eigenlijk :)

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-01 16:36
link_AJ schreef op maandag 8 december 2025 @ 10:10:
[...]

Ik had het inderdaad al regelmatig bij wat youtubers gezien maar nog niet echt bij stil gestaan om dat zelf ook eens te proberen. Komende paar dagen maar even snel inloggen, deadline mijn kopen en weer uitloggen wanneer ik niet van plan was om te gaan spelen.

• link_AJ
Angeloonie schreef op zondag 7 december 2025 @ 21:05:
Waar kan ik uberhaupt zien hoeveel mijn stash waard is? Coins zit ik op 1,5 mil, maar stash zie ik nergens terug
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-leGVaOyqID8ydXpS5jfcl3y-h4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jevNFGLF0viJGyPa6rLxUpKp.png?f=fotoalbum_large

Als je je PC systeem datum handmatig op 20 december zet kun je op het Expedition scherm zien wat je totale stash waarde is 8)7

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Zondag zo'n leuk evenement gedaan.
De streamer Gaming Merchant had een event om allemaal precies op het hele uur en :30 de Queen maps te joinen. Er zaten 350 man in de event discord dus dit was genoeg om meerdere servers te vullen.
In totaal dus 5x de Queen gekilled met een hele groep mensen, echt lachen.

Geeft wel aan dat alleen PvE de Arc's geen weerstand kunnen bieden tegen zulke grote groepen.

Hier een impressie:
YouTube: How we Killed The Queen In 31 Seconds In ARC Raiders

Wel mooi om iedereen met dezelfde skin te zien en zo goed samen te werken.

Daarnaast toch besloten om een 2e account te nemen en die gaat dan hopelijk nog de expedition halen, mn main blijft dan de crafter met alle blueprints. 5 skill points is natuurlijk niet zoveel, maar het stacked wel. Dus straks na 5 expeditions is bv 25 skill punten echt wel te merken.
Wel apart om weer met een lvl 1 char te spelen, voelt toch wel sluggish en alles duurt toch flink langer. Per skill punt lijkt het allemaal niet zoveel te doen, maar alles bij elkaar tikt het toch aan schijnbaar.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
JBplap schreef op maandag 8 december 2025 @ 23:14:

Wel apart om weer met een lvl 1 char te spelen, voelt toch wel sluggish en alles duurt toch flink langer. Per skill punt lijkt het allemaal niet zoveel te doen, maar alles bij elkaar tikt het toch aan schijnbaar.
Ik ben net begonnen en speel met wat bekenden die wat hoger geleveled zijn, ik merk alleen al aan suffe dingen als stamina en sliden dat ik een achterstand heb qua skillpoints. Maargoed; dat trekt vanzelf bij

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Tip om XP te farmen: ga op Dam met een Ferro en 300 ammo naar de zipline naar de onderkant van de control tower (zipline begint bij de marker met het witte bolletje):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hyjCF23EN4n_-slutaRe6rAujzE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/a7BCJKyh2L60AYsdGDSVTgEY.png?f=user_large

Je kunt hier vanuit een behoorlijk veilige positie eindeloos Hornets en Wasps snipen. Laat je vooral ook spotten door Snitches voor nog meer ARCs.

Je kunt zo echt bakken XP halen en je kunt meestal gewoon de hele match daar blijven en alles wat je ziet (ook spelers :P) snipen.

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 09-12-2025 12:56 ]

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-01 16:18
Angeloonie schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:56:
Laat je vooral ook spotten door Snitches voor nog meer ARCs.
Je kan ze beter ook neer schieten en dan de Snitch Core gooien voor meer ARC's. Dan hoef je de Snitch niet te laten 'ontsnappen'. Is er weer 1 extra.

• On_E

On_E

Housemusic

Ik heb juist moeite met die snitches, ze zijn vaak al weg voor ik ze af heb kunnen maken.

Hornets en wasps geen probleem. :P

• Crusader

Crusader

Arc Nature

On_E schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 13:19:
Ik heb juist moeite met die snitches, ze zijn vaak al weg voor ik ze af heb kunnen maken.

Hornets en wasps geen probleem. :P
Met een Ferro of Anvil echt geen moeite (hier dan).

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jobius schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 13:13:
[...]

Je kan ze beter ook neer schieten en dan de Snitch Core gooien voor meer ARC's. Dan hoef je de Snitch niet te laten 'ontsnappen'. Is er weer 1 extra.
Ja tuurlijk schiet je ze neer, alleen even wachten tot hij de reinforcements geroepen heeft :P

Maar die snitch core oprapen is wel onhandig, dan moet je telkens je plek verlaten

• On_E

On_E

Housemusic

Crusader schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 13:40:
[...]

Met een Ferro of Anvil echt geen moeite (hier dan).
Ik mik niet goed denk ik haha.

• Morion
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 15:18
link_AJ schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:57:

Maargoed, ik zit ondertussen nu op 3 miljoen in cash en een half miljoen aan stash value, dus gaat de goede kant op.
Mijn go-to money farm is nu: Free Loadout naar Stella Mantis, rush naar Assembly Workshop, alle kastjes leegtrekken (veel epic en rare crafting materials) en gelijk naar de exit bij de Lobby Metro. Duurt 5 minuten en levert 50k-70k op.
Heel saai, maar totdat ik zeker weet dat ik die 5 miljoen heb voelt het niet lekker om weer met dure loadouts te gaan spelen.
Zit ook op 3mio and counting, had initieel dezelfde gedachte en gisteravond ook ff gedaan... free loadouts quick runs in Stella... maar vraag me toch af of het niet efficienter is in solo's om een cheap loadout te nemen en bijvoorbeeld de gebouwen in Buried City af te gaan? Ja, als je dan dood gaat verlies je geld aan je loadout craften, maar is dat niet in 1 enkele run al goed gemaakt? En solo's is relatief veilig van pvp?
Een Anvil bijvoorbeeld is 5k (of 10k indien je hem L3 maakt), een looting MK2 is 2k en levert je 22 slots (ipv 14), 2 safe pockets (ipv 0) en 3 trinket slots (ipv 0) op en een light shield is 640... tel er wat ammo en heals bij op en je bent in totaal 15k kwijt voor je loadout, maar Buried City is easier to avoid PVP en die 13 extra slots als je wat trinkets uit de huisjes haalt leveren je per raid toch wel 15k meer op dan een free loadout run in Stella? Geloof dat ik in Stella per run gisteren 40k-50k average had en ook af en toe dood ging door PvP, maar een loot MK2 run in Buried City levert regelmatig 70k+ op volgens mij... in theorie zou dat dus efficienter kunnen zijn?

EDIT:
Ook nog op basis van https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83966010 zitten kijken of je dingen uit je stash beter nog kan recyclen of craften, maar beide lijken overigens vaak value verlies op te leveren... enkel de ammo voor Equalizer gun ofzo schijnt interessant te zijn als je de BP hebt, iets van 1200 value in crafting voor 5k sellable ammo, maar dan moet je wel de Harvester doen om de BP te krijgen voor je reset en em weer kwijt bent :P

[ Voor 9% gewijzigd door Morion op 09-12-2025 15:02 ]

• link_AJ
Wat voor mij Stella efficiënter maakt is dat het een kleine map is en je binnen 5 minuten weer buiten kan zijn met 50k-70k inventory. Doe dat een uur lang en je zit op 600k ongeveer. Op Buried City gaat dat me niet lukken.

Ik begin met een Free Loadout, en als ik het overleef upgrade ik de Free Augment naar de Looting Augment bij Lance en dan ga ik nog een keer.

Wat ik ook merk is dat de laatste dagen 90% van de mensen op Stella friendly zijn omdat iedereen die 5 miljoen aan het grinden is. Waardoor je dus extra snel op de plek moet zijn waar je wilt looten, Assembly bijv is nu super contested. Ik stond gisteravond met 2 andere mensen naast elkaar dezelfde kast te looten 8)7

• Morion
link_AJ schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 15:14:
Wat voor mij Stella efficiënter maakt is dat het een kleine map is en je binnen 5 minuten weer buiten kan zijn met 50k-70k inventory. Doe dat een uur lang en je zit op 600k ongeveer. Op Buried City gaat dat me niet lukken.

Ik begin met een Free Loadout, en als ik het overleef upgrade ik de Free Augment naar de Looting Augment bij Lance en dan ga ik nog een keer.

Wat ik ook merk is dat de laatste dagen 90% van de mensen op Stella friendly zijn omdat iedereen die 5 miljoen aan het grinden is. Waardoor je dus extra snel op de plek moet zijn waar je wilt looten, Assembly bijv is nu super contested. Ik stond gisteravond met 2 andere mensen naast elkaar dezelfde kast te looten 8)7
Ah, ok, blijft gokken dan... tijd is inderdaad een factor, al ken ik Stella lang niet zo goed als Buried, dus denk dat ik daar nog te vaak verdwaal... en gisteren met free loadouts toch nog regelmatig dat je wat goeie loot vindt en in de rug geschoten wordt omdat je als eerste in bijv de Seed Vault was en men dus je loot wil...

• link_AJ
Dit is mijn Stella loot run. Hersendodend, maar naar mijn mening het meest profitabel vs tijd besteding. Mocht iemand er interesse in hebben.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:39

NoTimeRemains

I know

link_AJ schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 18:14:
[YouTube: Arc Raiders 2025 12 09 17 51 12 03 DVR]

Dit is mijn Stella loot run. Hersendodend, maar naar mijn mening het meest profitabel vs tijd besteding. Mocht iemand er interesse in hebben.
an sich interessant, alleen het risico is Stella is mij te groot. Veel PVP en veel exploiters. Afgelopen week ook een aantal keer door een muur heen afgeknald. Hoop dat dat soort trieste lui ook daadwerkelijk gebanned worden, maar voor nu zijn m'n tickets nog steeds in behandeling.

This is the Way.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

NoTimeRemains schreef op woensdag 10 december 2025 @ 08:45:
[...]

an sich interessant, alleen het risico is Stella is mij te groot. Veel PVP en veel exploiters. Afgelopen week ook een aantal keer door een muur heen afgeknald. Hoop dat dat soort trieste lui ook daadwerkelijk gebanned worden, maar voor nu zijn m'n tickets nog steeds in behandeling.
Wat betreft die exploiters, dit is de reden waarom ik als PS5 speler crossplay uit heb staan. Mijn aanname is dat exploits op de PS5 (en andere consoles) lastiger zijn dan op Windows. Geen idee of die gedachte klopt maar ik heb in raids nog nooit verdachte situaties meegemaakt dat ik dacht, hoe kan dat nou weer.

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:30
Het spel vind ik qua physics, graphics en gameplay echt heel leuk. Maar toch kom ik (na zo'n 50 uur) een beetje op een punt dat ik gewoon niet meer goed weet waarom ik speel. Op één bench na heb ik alles level 3. De blueprints van mijn favoriete guns heb ik. Tijd om de expeditie te doen heb ik niet en weet ook niet of ik het dat waard vind.

Dus beetje first world problems en ik weet dat ik het spel niet hoef te spelen, maar voor mij is het nu een beetje doelloos en dat vind ik jammer. Iemand die dat ook zo ervaart?

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
xtreme_lunatic schreef op woensdag 10 december 2025 @ 10:26:
Het spel vind ik qua physics, graphics en gameplay echt heel leuk. Maar toch kom ik (na zo'n 50 uur) een beetje op een punt dat ik gewoon niet meer goed weet waarom ik speel. Op één bench na heb ik alles level 3. De blueprints van mijn favoriete guns heb ik. Tijd om de expeditie te doen heb ik niet en weet ook niet of ik het dat waard vind.

Dus beetje first world problems en ik weet dat ik het spel niet hoef te spelen, maar voor mij is het nu een beetje doelloos en dat vind ik jammer. Iemand die dat ook zo ervaart?
Dat krijg je met alle live service games, al is dit wel snel. Dus of nieuwe manieren vinden om het spel te spelen, of wachten op nieuwe content

• Morion
Crusader schreef op woensdag 10 december 2025 @ 09:12:
[...]

Wat betreft die exploiters, dit is de reden waarom ik als PS5 speler crossplay uit heb staan. Mijn aanname is dat exploits op de PS5 (en andere consoles) lastiger zijn dan op Windows. Geen idee of die gedachte klopt maar ik heb in raids nog nooit verdachte situaties meegemaakt dat ik dacht, hoe kan dat nou weer.
Ik heb dit ook een tijdje geprobeert, maar ervaar ook meer PvP als ik crossplay uitzet... wat opzich weer logisch is, als je als console speler bewust PvP wil gaan doen, zet je iig cross play uit om het playfield te levelen en niet tegen een M&K raider te komen... dus speel nu weer met crossplay aan en merk eigenlijk best veel dat de PvP meevalt.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:32
Tijd om de expeditie te doen heb ik niet en weet ook niet of ik het dat waard vind.

Ik vermaak me nog altijd er goed mee, maar het is toch ook niet erg om op gegevens moment klaar te zijn met een game, of later weer op te pakken als er weer meer content is? Je kan natuurlijk wel de expeditie groten deels vullen en dit op later tijdstip afmaken mocht je er dan wel behoefte aan hebben.
Heb je iig nog aantal uur dat je iig met een doel de juiste resources te vinden.

Ik heb allang niet meer dat ik games echt honderden uren hoef/wil te spelen, liever flink wat afwisseling en veel andere games spelen.

Bekijk wat een game je per uur heeft gekost. 80 Cent per uur voor entertainment is toch een goede deal, zeker als je je die 50 uur wel goed vermaakt hebt. (y)
Morion schreef op woensdag 10 december 2025 @ 10:49:
[...]
Ik heb dit ook een tijdje geprobeert, maar ervaar ook meer PvP als ik crossplay uitzet... wat opzich weer logisch is, als je als console speler bewust PvP wil gaan doen, zet je iig cross play uit om het playfield te levelen en niet tegen een M&K raider te komen... dus speel nu weer met crossplay aan en merk eigenlijk best veel dat de PvP meevalt.
Dat op console veel meer PVP is was al tijdje geleden opgemerkt:
https://old.reddit.com/r/...some_things_we_found_out/

Dus als je op PC speelt en het teveel PVP vind, kan het misschien helpen om crossplay uit te zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door Albinoraptor op 10-12-2025 10:59 ]

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:46

Ik speel zelf vooral omdat het gezellig is en de game leuke gameplay heeft. De goede items heb ik al e.d. daar hoef ik het niet voor te doen, het is geen gekke grind zoals bij EFT bijvoorbeeld. Heb er nu zelf tegen de 100 uur inzitten en speel nu gemiddeld 2-3 avonden per week.

Ik richt me nu vooral op de grotere ARCs samen met een teammaat. Rondje over de map om wat goede loot locaties langs te gaan, wat PVP op te zoeken en daarna een Queen / Matriarch uit te dagen.

[ Voor 3% gewijzigd door SgtElPotato op 10-12-2025 11:02 ]

Zucht...

• Kol Nedra
de game blijft leuk ook in sociaal aspect.
gewoon een game starten en gewoon doodleuk tegen Raiders aanpraten. er zitten mensen bij die dat ook leuk vinden, beetje ouwehoeren over onzin en beetje kloten :)

de expeditie sla ik over, te grindy voor mij. heb alle quests af en ben inmiddels lvl 59.

nothing stops this train

• Waah
  • Laatst online: 22:53
Yes! Wolfpack blueprint! Matriarch, here i come!....
nou ja, morgen

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:46
Waah schreef op donderdag 11 december 2025 @ 00:29:
Yes! Wolfpack blueprint! Matriarch, here i come!....
nou ja, morgen
Dat is een blueprint waar ik al 100+ uur naar aan het zoeken ben.....

Zucht...

• Waah
SgtElPotato schreef op donderdag 11 december 2025 @ 08:30:
[...]

Dat is een blueprint waar ik al 100+ uur naar aan het zoeken ben.....
Night raid in die Sand-level.
Space-travel gebouw op de 3e (ik denk laagste?) Verdieping.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqODZMly5KW73Uadan3ELMm42VA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/h7XypCuFCifptEAcTcV5o0sJ.jpg?f=user_large

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:48
Waah schreef op donderdag 11 december 2025 @ 08:32:
[...]

Night raid in die Sand-level.
Space-travel gebouw op de 3e (ik denk laagste?) Verdieping.
[Afbeelding]
Vanavond staat het daar vol met Tweakers op zoek naar de blueprint :9~

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• Morion
Pure luck though... heb hem ook bij day-raids in Buried City in een random huis gezien in de kast bij een streamer en heb em ook op een dayraid op Dam gezien bij een streamer in een van de appartmentbuildings...

(en als je voor de Expedition gaat wil je hem niet nu vinden, beetje zonde 1 week voor tijd :P )

• Waah
Morion schreef op donderdag 11 december 2025 @ 08:37:
Pure luck though... heb hem ook bij day-raids in Buried City in een random huis gezien in de kast bij een streamer en heb em ook op een dayraid op Dam gezien bij een streamer in een van de appartmentbuildings...

(en als je voor de Expedition gaat wil je hem niet nu vinden, beetje zonde 1 week voor tijd :P )
Zeker luck. Maar het helpt wel dat het Night Raid is, dat je in een High-loot area zit en dat er daar heel veel bureau-lades te looten zijn. Daardoor nemen je kansen wel een stuk toe. Er zullen ongetwijfelt meer plekken zijn waar je het kan vinden en deze locatie is geen garantie. Maar als je online leest zie je dat veel mensen hem nu in Buried Sands tijdens een night raid vinden. Ik heb ook wel streams gezien bij Dam Battleground bij de residentials in het noorden, maar die zijn allemaal een stuk ouder.

• spokje
  • Laatst online: 18:00
Ik had hem uit een random containertje gehaald tijdens een nighr raid. Ik ben voor m'n gevoel al jaren opzoek naar de Anvil BP. Gelukkig liggen Anvils lekker veel verspreid maar zou 'm graag willen kunnen craften :)

• Morion
spokje schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:01:
Ik had hem uit een random containertje gehaald tijdens een nighr raid. Ik ben voor m'n gevoel al jaren opzoek naar de Anvil BP. Gelukkig liggen Anvils lekker veel verspreid maar zou 'm graag willen kunnen craften :)
Anvil heb ik dus echt al 4x gevonden, 1x zelf in gebruik en 3 in de stash... maar idd, craft em vrijwel niet, ondanks dat ik altijd Anvil in de loadout heb, omdat ik er genoeg vind op raids en bewaar in mijn stash als backup :D
3 vd 4 vond ik daytime op Dam in de kleine ruine gebouwtjes tussen de Red Appartments en het noordelijke deel... als je vanaf die appartments naar het noorden, de broken highway, gaat zie je onderweg allemaal ruines met soms kleine lootboxes en laatjes er in, daar vond ik ze...

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-01 12:31

beetje afwisselen met escape to tarkov dan?
Zelf vind ik het leuk om ook bijvoorbeeld mensen te helpen met extractions. Soort ranger.
Of juist boobytraps leggen bij extraction points. Laatst 40 jolt mines rondom een extraction point gelegd. Heerlijk om mensen te zien horen ragen. :)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/profile_images/1346570530099494916/yaBXz8WO_400x400.jpg

Wat mij wel echt opvalt is dat ondanks ik 100+ extractions heb gedaan, de RNG god mij ongustig gezind is qua blueprints. Slechts 4 blueprints kunnen vinden, ondanks continu looten in rode zones, geen breach crates en alleen kasten, laatjes etc. Night raids. Ach, het is niet anders.

[ Voor 31% gewijzigd door Sosua op 11-12-2025 09:42 ]

• spokje
  • Laatst online: 18:00
Morion schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:20:
[...]

Anvil heb ik dus echt al 4x gevonden, 1x zelf in gebruik en 3 in de stash... maar idd, craft em vrijwel niet, ondanks dat ik altijd Anvil in de loadout heb, omdat ik er genoeg vind op raids en bewaar in mijn stash als backup :D
3 vd 4 vond ik daytime op Dam in de kleine ruine gebouwtjes tussen de Red Appartments en het noordelijke deel... als je vanaf die appartments naar het noorden, de broken highway, gaat zie je onderweg allemaal ruines met soms kleine lootboxes en laatjes er in, daar vond ik ze...
Hmm interessant, kun je aanwijzen waar die ruines ongeveer zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dd76Tj0VIPApqN8f9_i8nWFWxlI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SOLsb9nDbc2f3olC07eLf192.png?f=fotoalbum_large

• Morion
spokje schreef op donderdag 11 december 2025 @ 10:02:
[...]

Hmm interessant, kun je aanwijzen waar die ruines ongeveer zijn?

[Afbeelding]
Volgens mij net onder de "Victory Ridge" tekst in jouw plaatje... zijn echt amper gebouwen te noemen, gewoon restanten van muren die nog staan... je moest er ook zijn voor een quest met 3 triggers die je uit moest zetten... meeste muurtjes zijn kaal/niets, sommige hebben een crate er bij liggen of een kapotte ladekast die nog open kan en daar zaten ze bij mij steeds in...

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap