• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:28
richards3 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:01:
geniet enorm van het spel, heb echter 1 grote ergenis. Soms kom je regelmatig in een game die al halverwege is. Alles interessant al geloot en meestal kun je meestal rechtstreeks weer naar een exfil gaan, echt irritant.
Hangt van m’n loadout af. Raiders hebben veel loot. Dus PvP loont enorm in de situatie.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• link_AJ
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-01 21:36
richards3 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:01:
geniet enorm van het spel, heb echter 1 grote ergenis. Soms kom je regelmatig in een game die al halverwege is. Alles interessant al geloot en meestal kun je meestal rechtstreeks weer naar een exfil gaan, echt irritant.
Ja heel vervelend. Ik vind dat ze free loadouts wel halverwege mogen laten joinen, maar als ik mn goeie gear equipped heb wil ik gewoon in een verse game terecht komen.

Ik snap waarom ze het doen, want als iedereen elkaar in de eerste 5 minuten neer knalt is de server de rest van de match leeg.

[ Voor 11% gewijzigd door link_AJ op 28-11-2025 15:54 ]

• Alekz87
link_AJ schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:53:
[...]

Ja heel vervelend. Ik vind dat ze free loadouts wel halverwege mogen laten joinen, maar als ik mn goeie gear equipped heb wil ik gewoon in een verse game terecht komen.

Ik snap waarom ze het doen, want als iedereen elkaar in de eerste 5 minuten neer knalt is de server de rest van de match leeg.
Dus dan heb je al amper wat in je stash. En dan laat(d) je mensen zo ver in de game in dat ze ook niks meer kunnen verzamelen. Nee dankje ;).

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:17
Alekz87 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:22:
[...]

Dus dan heb je al amper wat in je stash. En dan laat(d) je mensen zo ver in de game in dat ze ook niks meer kunnen verzamelen. Nee dankje ;).
Wel mooi cannon fodder voor mensen die langer spelen en beter wapens hebbende betere speler.... En zo maak je van een PvPvE game een PvP only game :+

• link_AJ
Nouja ik ga ook op mijn beurt vaak genoeg dood door iemand met een simpele Stitcher dus dan ben ik een mooie loot pinata voor anderen.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:22

OMD

Spel voor 1 euro op de kop getikt maar als ik had geweten hoe leuk dit was had ik hem op launch day gekocht. Sure, ben al aardig wat keren neergemaaid en zelfs in de lift maar heb ook leuke momenten gehad met anderen.

Dat hele pop dacht ik te haten maar het brengt een constante spanning met zich mee. Is ie vriendelijk, is ie vijandig. Heel tof gedaan. Level 8 pas en heb nog geen andere plekken gedaan dan de dam.

Heel erg positief verrast door deze game.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Waah
Welk level je doet maakt ook wel uit voor solo. Mijn ervaring met PVP encounters op de maps:

Blue gate ben ik nog nooit beschoten.
Dam is het meestal vriendelijk maar niet altijd.
Space Port wordt er vaker gevochten, maar nog vriendelijk.
Stella Montis heb ik vaker wel dan niet PVP.

Buried city kom ik nog te weinig.

• Waah
OMD schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:43:
Spel voor 1 euro op de kop getikt maar als ik had geweten hoe leuk dit was had ik hem op launch day gekocht. Sure, ben al aardig wat keren neergemaaid en zelfs in de lift maar heb ook leuke momenten gehad met anderen.

Dat hele pop dacht ik te haten maar het brengt een constante spanning met zich mee. Is ie vriendelijk, is ie vijandig. Heel tof gedaan. Level 8 pas en heb nog geen andere plekken gedaan dan de dam.

Heel erg positief verrast door deze game.
Een euro? Waar?

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:22

OMD

Was een pass sale gister bij een website die hier niet echt geliefd is (zo een key site zeg maar) maar kon ik niet laten liggen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Waah
OMD schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 18:54:
[...]

Was een pass sale gister bij een website die hier niet echt geliefd is (zo een key site zeg maar) maar kon ik niet laten liggen.
Ah jammer. Voor mijn zoontje een leuke optie geweest. :+ Maar 40 euro om te proberen is me wat te gortig.

Maar met hen speel ik meer PvE (Helldivers 2)

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 28-11-2025 19:06 ]

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:02
Ik speel op de map space port. Rugzak zit vol met waardevolle loot ( ik kom van de arrival building ). Ga naar central elevator en word juist voor het player spawn punt neergeschoten door een camper. Ik val naar beneden en kan niet meer naar boven. Einde, dat was balen.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:48

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Man die mushrooms.. Doe nu telkens swamp runs op Dam, maar als ik er 1 vind is het al veel... Heb er nu 6... pff
Ben er ook achter dat gewoon zonder augment het beter is, want safe pocket. Kost mij dan ook niets zo'n run, ga er leeg in en als ik wapens vind gebruik ik die de volgende run. :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:30
Ik vind het een heel tof spel, de muziek, de spanning, etc.
Maar, als ik 1 drone wil neerhalen wordt ik gelijk van 3 kanten belaagd door andere drones en ben ik ik no-time weer dood. En dus al mijn dingen in de rugzak kwijt. En dan moet ik elke volgende game eerst weer 10 minuten allerlei spulletjes gaan uitzoeken en laden in rugzak en primary en secundaire wapen-optie Enzo. Ik merk dat ik daar bijna tegen op ga zien.

Wat doe ik fout?

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:52
testmanager schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:19:
Maar, als ik 1 drone wil neerhalen wordt ik gelijk van 3 kanten belaagd door andere drones en ben ik ik no-time weer dood. En dus al mijn dingen in de rugzak kwijt. En dan moet ik elke volgende game eerst weer 10 minuten allerlei spulletjes gaan uitzoeken en laden in rugzak en primary en secundaire wapen-optie Enzo. Ik merk dat ik daar bijna tegen op ga zien.

Wat doe ik fout?
Eerst wat practice runs met een free loadout. Dan uitzoeken wat goede positionering is (bijv. in gebouwtjes). En weak spots van enemies opzoeken. De drones kun je met 2 goedgeplaatste Ferro shots wel neerkrijgen en met wat oefening kun je er wel 2 of 3 tegelijk aan.

Dat zijn tips van mij als noob, zijn vast betere tips te vinden hier dus bring it on boys <+:)

• Waah
testmanager schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:19:

Wat doe ik fout?
Voor je een drone aanvalt, eerst kijken of er meer in de buurt zijn...
Bedenk hoe je kan zorgen dat een drone niet meer kan vliegen :+ Wat houd hem in de lucht? Weakspot!
Kijk of je cover in de buurt hebt voor als het mis gaat. Een gebouwtje kan je leven dan redden.
Rennen is geen schande. Je moet looten, je bent geen Rambo. Dat maakt het spannend!
Free loadout = gratis wapen en ammo. Als je dan extract, heb je gratis wapen en je kan je free loadout inruilen in de shop voor een andere loadout.

Prachtige game toch. Had net een heerlijke hart-in-de-keel solorun. Paar spulletjes maar gepakt, maar wel een missie gedaan. Had voor het eerst een Wolfpack meegenomen in de safe slot. Zou gaan extracten, ren naar de extract, hoor wat achter me.... Rocketeer.

Lang verhaal kort: Mijn eerste Rocketeer neergehaald, spullen ervan geloot. Daarna 3 drones op me, vanuit een gebouw onschadelijk gemaakt met veel moeite (want zenuwen want wilde mijn loot niet kwijt!). Vervolgens exfill... Wel verdacht dat er iemand dood ligt.... En jawel, camper bij de exfil. Wegrennen, bijna dood vallen, en met een exfil key maar ergens anders de exfil gepakt.

Hart boven in mijn keel, maar fantastisch.

Kort verhaal lang:
Rocketeer neerhalen
[video]https://www.youtube.com/watch?v=oceP1LwEj34[/video]

Camper:
[video]https://youtu.be/qcxyzVw0_QI[/video]

edit: YouTube doet raar en kan het niet fixen nu

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:48
Waah schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 01:17:
[...]

Kort verhaal lang:
Rocketeer neerhalen
[YouTube]

Camper:
[YouTube]
Vids zijn niet te zien met die links.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-01 13:00

On_E

Housemusic

Ik was net in Spaceport bezig om een Bastion af te maken, door vanaf een dak steeds met een Ferro in zijn ‘oog’ te schieten en daarna een paar stappen terug doen zodat hij me niet kon raken. Wachten tot ie uitgeschoten was, repeat.

Ging prima, beetje bij beetje raakte ie meer beschadigd en aan het einde werd ik geholpen door een raider die vanaf een ander dak ook mee was gaan doen.

Alleen toen die Bastion eindelijk neer was en ik die raider naar m toe zag rennen om te gaan looten, besloot ik hem in zijn hoofd te schieten…

Kreeg uiteraard een paar ‘Thank You’ emotes voor mijn neus en voel me nu oprecht slecht haha. Dus Asmongold, sorry maat. :D

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Secsytime
  • Laatst online: 26-01 12:30

Secsytime

Automagisch

Was je gematched met Asmongold? Dat is US?

• On_E

On_E

Housemusic

Secsytime schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 14:53:
Was je gematched met Asmongold? Dat is US?
Is dat een bekende naam?
Het was een XBox account iig, en ik speel volgens mij gewoon op EU servers.

• Secsytime
  • Laatst online: 26-01 12:30

Secsytime

Automagisch

On_E schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 15:27:
[...]

Is dat een bekende naam?
Het was een XBox account iig, en ik speel volgens mij gewoon op EU servers.
Is een Amerikaanse streamer, maar die speelt op de PC.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08

ShadowBumble

Professioneel Prutser

On_E schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 13:42:
Kreeg uiteraard een paar ‘Thank You’ emotes voor mijn neus en voel me nu oprecht slecht haha. Dus Asmongold, sorry maat. :D
Ach, ik trapte net in een soort gelijke val, op Spaceport was er iemand die downed was midden op een veld, niemand in de wijde omtrek, ik denk daar trap ik niet in. Ik voorzichtig afwachten nee echt niemand, gaat er naar toe hoor geen schoten. Mooi !

Ik knock hem out en van veraf wordt ik afgeschoten, en kwam er een andere raider aan rennen die mij ook KO-ed. Gelukkig op een freeloadout want was met quests bezig maar soms kan je ze toch echt wel wurgen :D

Anyways die spanning maakt het wel leuk, wat van de shortcuts zitten nu op mijn muis, daar heb ik nu mijn reload, shoulder swap en emote wheel op gemapped. Speelt wel heel fijn :) Inmiddels lv15 al en je wordt er steeds handiger in alhoewel ik nog steeds af en toe zoekende ben naar de keybinds ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ShadowBumble op 29-11-2025 16:22 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Angeloonie schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 21:22:
Man die mushrooms.. Doe nu telkens swamp runs op Dam, maar als ik er 1 vind is het al veel... Heb er nu 6... pff
Ben er ook achter dat gewoon zonder augment het beter is, want safe pocket. Kost mij dan ook niets zo'n run, ga er leeg in en als ik wapens vind gebruik ik die de volgende run. :P
Er is een gegarandeerde spot op SpacePort (kreeg ik in dit topic als tip dacht ik), moet je even op googlen. Spawnen er gegarandeerd 3 en soms 4. Had ze in een paar potjes.

Voordeel is dat vele andere ze ook met een freeloadout gaan halen, kom je daar dus iemand tegen maai je ze zo neer en kan je ze alsnog pakken :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-01 18:26
Beste manier om mushrooms of lemons/apeicots/olives en alles wat eetbaar is, is om tijdens een LUSH BLOOMS als een map deze heeft te spelen. Je hebt dan in kleine gevlochten mandjes heel veel ‘nature’-loot, inclusief fertilizers en seeds. Het is een mooie manier om snel geld te verdienen omdat ze heel hoog stacken.

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
OMG, kom er net achter dat je je stash gewoon kunt uitbreiden met normale coins!?

Speel al tot level 16 met de standaard 64 slot stash, heel de tijd managen.. Als je op upgrade klikt is het aantal coins wat je nodig hebt blauw, dus ik dacht dat je die blauwe currency nodig had....niet dus...

[ Voor 5% gewijzigd door Navi op 30-11-2025 11:43 ]

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Navi schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:41:
OMG, kom er net achter dat je je stash gewoon kunt uitbreiden met normale coins!?
Dat duurde bij mij tot lv13 :+ dus nu ben ik voornamelijk geld aan het farmen en mats om mijn stash zo ver mogelijk uit te breiden, scrappy en mijn workbenches te upgraden tot max :)

• Cit7
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
YouTube: Arc Raiders
Het is meer dan een spel. Het is een manier om na te denken over het leven. Hoe ga ik om met onmacht, boosheid en wraakgevoelens? Ga ik me gedragen zoals zij? Word ik net zo? Word ik kwaadaardig naar anderen die eigenlijk onschuldig zijn, of richt ik me op het goede en ga ik op een andere manier om met mijn woede?

[ Voor 13% gewijzigd door Cit7 op 30-11-2025 13:40 ]

• Alekz87
Cit7 schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:49:

[YouTube: Arc Raiders]

Het is meer dan een spel. Het is een manier om na te denken over het leven. Hoe ga ik om met onmacht, boosheid en wraakgevoelens? Ga ik me gedragen zoals zij? Word ik net zo? Word ik kwaadaardig naar anderen die eigenlijk onschuldig zijn, of richt ik me op het goede en ga ik op een andere manier om met mijn woede?
Hoezo zijn anderen onschuldig 😇. Je weet niet wat zo op hun kerfstok hebben.

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:13
Angeloonie schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 21:22:
Wat anderen ook al zeiden, ga tijdens een Lush Bloom event op Spaceport naar de Eastplains en loot de mandjes.
Hier vind je wanneer en waar de events weer komen: https://metaforge.app/arc-raiders/event-timers

Buiten events kun je ook altijd (mits iemand je niet voor is) bij deze boom 3 mushrooms vinden: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VAfVck8ljEbX33t1EDYQzSKslwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4dlLx0ovGBLty512eGcYxWT.jpg?f=fotoalbum_large

Neem adrenaline shots mee voor als je aan de andere kant van de map spawned. Met dit shots kun je sneller weer door rennen.

• TrafalgarLaw
Navi schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:41:

Speel al tot level 16 met de standaard 64 slot stash, heel de tijd managen.. Als je op upgrade klikt is het aantal coins wat je nodig hebt blauw, dus ik dacht dat je die blauwe currency nodig had....niet dus...
Vertrouw me maar, ook 280 slots wat momenteel het maximum is…zijn niet genoeg…inventory management blijft een ding

• PuckStar
TrafalgarLaw schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:43:
[...]

Vertrouw me maar, ook 280 slots wat momenteel het maximum is…zijn niet genoeg…inventory management blijft een ding
Klopt ja. Enige manier is dan nog Expeditions doen. Dan krijg je wel meer stash space.

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:09
PuckStar schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:35:
[...]

Wat anderen ook al zeiden, ga tijdens een Lush Bloom event op Spaceport naar de Eastplains en loot de mandjes.
Hier vind je wanneer en waar de events weer komen: https://metaforge.app/arc-raiders/event-timers

Buiten events kun je ook altijd (mits iemand je niet voor is) bij deze boom 3 mushrooms vinden: [Afbeelding]

Neem adrenaline shots mee voor als je aan de andere kant van de map spawned. Met dit shots kun je sneller weer door rennen.
Epic, thanks! Dit waren even zenuwslopende games afgelopen 10 raids - maar ik heb ze! _/-\o_

Ik ben geen rat, maar net doodgemaakt met 0,1 seconden op de teller tot de deuren dicht waren, echt heel lelijk. gelukkig niks echt waardevol bij me, maar ik was toch wel even woest. :9

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-01 18:28
Vandaag voor het eerst de game gespeeld met een irl vriend. Samen waren we ooit in Tarkov een dodelijk duo, nu hem zo ver Arc Raiders te proberen. Ondanks dat alles nieuw was voor hem, was de chemie gelijk daar. Geen enkel team was opgewassen tegen ons. Heerlijke raids gelijk. Nu zaak om hem te levelen en hem meer goede gear te laten vinden.
Wat zijn gunfights met teams toch leuk als je een teammate hebt die communiceert en weet wat ie doet.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

[...]

Buiten events kun je ook altijd (mits iemand je niet voor is) bij deze boom 3 mushrooms vinden: [Afbeelding]

Ja ben daar nu 10x geweest en 10x met lege handen weggegaan :P

Tot nu toe elke ronde wel geluk in de swamp op Dam, ook al is het er dan maar 1. Ben er bijna nu :P

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:39

NoTimeRemains

I know

knip onnodige reactie.

[ Voor 97% gewijzigd door Chaoss op 30-11-2025 21:53 ]

This is the Way.

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01 17:18

Rudios

Lost in space?

Niet zo naïef, iedereen kan elke naam verzinnen in deze game, ben ook al tig Ninja’s tegengekomen, dus naam zegt helemaal niks.

[ Voor 7% gewijzigd door Rudios op 30-11-2025 20:54 ]

Whole lot of stars ***

• TrafalgarLaw
Ik heb het e.e.a. uitgevogeld om zo veilig mogelijk de trials te doen zonder dat iemand je ambusht en je shit jat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BrS_29V52fE5Zk6oFtGB03sm8qc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MerFpXnZqATskexmoCAoO5XO.jpg?f=fotoalbum_large

Gedurende hidden bunker is vrijwel iedereen friendly omdat ze met elkaar werken om zo snel mogelijk alle radarpunten te activeren om de bunker te betreden en de "download data during hidden bunker" trial te doen en natuurlijk de bunker zelf te looten. Er zijn veel meer Rocketiers en Bombardiers op de map en de point multiplyer is X2. Let wel dat je met je goede wapens komt, een paar wolfpacks en een hullcracker is ook een goede optie.

TLDR; Je doet je trials gedurende de 40 minuten van Hidden Bunker (SpacePort) event waarin vrijwel iedereen friendly is.

• TrafalgarLaw

[YouTube: Arc Raiders]

Het is allemaal zoveel makkelijker als je als sinds dag 1 al fucking evil bent hehehehe
Ik laat andere mensen voor mij looten en ze brengen hun loot netjes naar de extract of de raider hatch

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik heb hier gewoon een notitieblaadje voor, met namen die roepen "don't shoot" (of dergelijks) en je dan vervolgens toch kapot schieten :+ Nu even zonder dollen natuurlijk want dat is niet het geval maar ik kwam er net wel eentje tegen die mij in het verleden af heeft geschoten, die wilde extracten via de "Red Lakes Balcony Lift" en was met wat wasps in gevecht. Ik stond op de high ground ernaast had een prachtig overzicht, dus heb wat grenades neer binnen gegooid :+.

Toen ik ging extracten op hetzelfde punt trof ik een dode raider aan in het extractie punt, dat voelde stiekem wel goed. Was blij met de loot die hij achter liet.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

ShadowBumble schreef op zondag 30 november 2025 @ 22:34:
[...]

Ik heb hier gewoon een notitieblaadje voor, met namen die roepen "don't shoot" (of dergelijks) en je dan vervolgens toch kapot schieten :+ Nu even zonder dollen natuurlijk want dat is niet het geval maar ik kwam er net wel eentje tegen die mij in het verleden af heeft geschoten, die wilde extracten via de "Red Lakes Balcony Lift" en was met wat wasps in gevecht.
Die lijst is er: https://www.speranza-watchlist.com/
spoiler:
;) website is fake :+
Productieve avond gehad, Scrappy is maxed, eindelijk van de mushrooms af.
Vervolgens de laatste Sentinel Firing Core gezocht, duurde langer dan nodig omdat de loot van eentje gewoon verdween in de map.

Moet nu enkel nog Bombardier en Bastion mats.. Maarja daar heb ik vrij weinig zin in, laatste keren dat ik ze neerschoot werd ik tijdens het looten afgemaakt.. Al dat werk voor niets.

[ Voor 28% gewijzigd door Angeloonie op 30-11-2025 23:41 ]

• TrafalgarLaw
Angeloonie schreef op zondag 30 november 2025 @ 23:37:
[...]

Die lijst is er: https://www.speranza-watchlist.com/
spoiler:
;) website is fake :+
Productieve avond gehad, Scrappy is maxed, eindelijk van de mushrooms af.
Vervolgens de laatste Sentinel Firing Core gezocht, duurde langer dan nodig omdat de loot van eentje gewoon verdween in de map.

Moet nu enkel nog Bombardier en Bastion mats.. Maarja daar heb ik vrij weinig zin in, laatste keren dat ik ze neerschoot werd ik tijdens het looten afgemaakt.. Al dat werk voor niets.
Misschien niet meer relevant voor jou maar Sentinel cores kun je het best looten van Arc Couries (die gecrashte drones die lijken op mini millenium falcons). De lijken van de turrets despawnen steeds.

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:06
Angeloonie schreef op zondag 30 november 2025 @ 23:37:
[...]
Bombardier en Bastion mats stellen echt niks voor. Gewoon een Deadline meenemen en ergens achterop (weakpoint) plakken. Instant kill. Dan ben je alweer weg voordat andere raiders überhaupt doorhebben waar je mee bezig bent. Je hebt ook maar 1 of 2 kills nodig voor alle upgrade materialen.

• link_AJ
Ja en Bombariers en Bastions geven de beste XP, ik wou dat er meer te vinden zijn op een map, je levelt er echt keihard van.

• Donstil
  • Niet online
TrafalgarLaw schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:43:
[...]

Inventory slots zijn als een grote zolder, als je ze hebt hebt krijg je ze vol.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:03

D4NG3R

kiwi

:)

Ruimte die je hebt, gebruik je ook. Of dat nu 64, 280 of bij wijze van 500 slots is. :+

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:37
Wees maar blij dat het geen tetris is net zoals bij EFT.

Zucht...

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Donstil schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:10:
[...]

Inventory slots zijn als een grote zolder, als je ze hebt hebt krijg je ze vol.
Het is ook een beetje een mind set natuurlijk, ik wil zo veel mogelijk op voorraad hebben want misschien heb ik het straks nodig. Ik focus nu vooral op mijn benches levellen en scrappy en de mats daarvoor voor de rest lekker farmen voor mats van gear en het meeste gewoon gebruiken.

In het begin had ik hetzelfde "Oh dit niet gebruiken want ik heb geen mats of blue print om het zelf te maken" maar inmiddels is het, te veel zooi gewoon meenemen en gebruiken :D

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jobius schreef op maandag 1 december 2025 @ 08:53:
[...]

Bombardier en Bastion mats stellen echt niks voor. Gewoon een Deadline meenemen en ergens achterop (weakpoint) plakken. Instant kill. Dan ben je alweer weg voordat andere raiders überhaupt doorhebben waar je mee bezig bent. Je hebt ook maar 1 of 2 kills nodig voor alle upgrade materialen.
Net een deadline meegenomen, was een andere raider een Bastion aan het bevechten. Gewoon rustig afgewacht, en nadat hij de Bastion voor 80% down had ging hij down (zonder mijn hulp :+). Bastion afgemaakt met m'n ferro in een rustig en lastig te zien hoekje en hoppa 3 cells en een deadline over :+

• On_E

On_E

Housemusic

Gisteravond nog even snel een potje Stella Montis gedaan voor die quest om 3 androids te vinden. Spawnde met free loadout en kwam vrijwel direct een andere raider tegen die Don’t Shoot zei. In de verte zag ik 2 Shredders patrouilleren dus ik wilde me daar op voorbereiden, toen die raider ineens met granaten naar me begon te gooien. :D

Hartstikke dood dus nog geen minuut nadat ik ingame was. En tsja, technisch gezien heeft ie zich aan zijn woord gehouden…

• DivjeFR
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16:56
On_E schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:28:
Gisteravond nog even snel een potje Stella Montis gedaan voor die quest om 3 androids te vinden. Spawnde met free loadout en kwam vrijwel direct een andere raider tegen die Don’t Shoot zei. In de verte zag ik 2 Shredders patrouilleren dus ik wilde me daar op voorbereiden, toen die raider ineens met granaten naar me begon te gooien. :D

Hartstikke dood dus nog geen minuut nadat ik ingame was. En tsja, technisch gezien heeft ie zich aan zijn woord gehouden…
Reageerde je wel op z'n don't shoot? Als ik geen reactie krijg schakel ik vaak direct over naar hostile :+

Voorbereiden op Shredders met een free loadout is ook wel een soort van death wish trouwens :P

• Waah
DivjeFR schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:43:
[...]

Reageerde je wel op z'n don't shoot? Als ik geen reactie krijg schakel ik vaak direct over naar hostile :+

Voorbereiden op Shredders met een free loadout is ook wel een soort van death wish trouwens :P
Shredders is bij mij gewoon rennen en de deuren achter me dicht doen :+
En dan hopen dat ik geen raiders tegenkom... al roep ik dan gewoon dat er shredders aankomen en meestal kiezen ze dan ook het hazenpad O-)

• DivjeFR
Waah schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:07:
[...]

En dan hopen dat ik geen raiders tegenkom... al roep ik dan gewoon dat er shredders aankomen en meestal kiezen ze dan ook het hazenpad O-)
Ja precies, ik zet het ook op een lopen haha.

Het is wel machtig als je via prox chat hoort dat anderen in paniek zijn door shredders, dat gegil en geschreeuw :D

• On_E

On_E

Housemusic

DivjeFR schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:43:
[...]

Ik reageerde zeker!

En tsja voorbereiden was misschien een groot woord, ik hield rekening met die dingen en niet met die raider. Laten we het daarop houden. :D

• DivjeFR
On_E schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:21:
[...]

Ik reageerde zeker!

En tsja voorbereiden was misschien een groot woord, ik hield rekening met die dingen en niet met die raider. Laten we het daarop houden. :D
Ahh ja, zulke mensen. :X die verdienen wel een Anvil IV love-tap in hun gezicht O+

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Waah schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:07:
[...]

vind de shredder een van de minst vervelende ARC-bots; kwestie van op die 'thrusters' schieten aan de onderkant. wel zorgen dat je 'ergens in dekking' kunt staan/zitten.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:33
Ik had mij niet veel verdiept in de game en was in mijn eentje beetje blanco begonnen.

Dus ik heb lange tijd veeel te voorzichtig gespeeld.
Alleen maar solo en alle vorm van confrontatie vermijden, tot je dus parts van ARC's moet verzamelen... kwam ineens tot de ontdekking dat je echt prima beetje kan schieten en aanvallen zonder dat het meteen vol stroomt met meer ARC.

Heb ook alles gestoken in workbenches en ruimte voor loot.
Kortom heb nu best een lading wapes en gear om een keer echt te gaan jagen.

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-01 12:16
kneusteun schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:26:
...
Kortom heb nu best een lading wapes en gear om een keer echt te gaan jagen.
Dat dacht ik vorige week ook met wat mooie paarse wapens, tot ik in drie rondes alles kwijt was :')

Maar goed, deze game heeft me ook zeker geleerd niet te huilen en gewoon door te gaan!

• Korkss
RoFlame schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:50:
[...]

Dat dacht ik vorige week ook met wat mooie paarse wapens, tot ik in drie rondes alles kwijt was :')

Maar goed, deze game heeft me ook zeker geleerd niet te huilen en gewoon door te gaan!
Al je loot zoals wapens, shields, augments etc zijn toch geleend. Jij vind een paars wapen, speelt er een raid of wat mee, gaat dood en zo gaat ie naar de volgende met dezelfde uitkomst. Niet te druk om maken 😜

• Waah
Korkss schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:30:
[...]

Al je loot zoals wapens, shields, augments etc zijn toch geleend. Jij vind een paars wapen, speelt er een raid of wat mee, gaat dood en zo gaat ie naar de volgende met dezelfde uitkomst. Niet te druk om maken 😜
En toch trek ik altijd steevast aan het kortste eind bij PvP. Nog een enkele gewonnen volgens mij. Ook geen ramp hoor. Maar ik ben er gewoon niet zo goed in

• Alekz87
Waah schreef op maandag 1 december 2025 @ 20:38:
[...]

En toch trek ik altijd steevast aan het kortste eind bij PvP. Nog een enkele gewonnen volgens mij. Ook geen ramp hoor. Maar ik ben er gewoon niet zo goed in
Ik PvP ook te weinig. In CoD of bf6 is het altijd raak. Dan word je vrij snel wel beter. Maar hier in arc raider heb ik soms hele dag vriendjes zitten maken in solo. En dan dag later kom zie ik iemand en roep ik: hey om daarna doorzeeft te worden.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Waah schreef op maandag 1 december 2025 @ 20:38:
[...]

denk dat ook meer velies dan win; waar zit m dat in? veel is terug te herleiden naar positie (cover) en/of gear (granaten, of ander serieus dmg spul). maar cover/positie is denk ik de doorslag bij mij

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 02-12-2025 08:45 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• RobbyDoozy
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Ik doe tegenwoordig ook meer PVP dan in het begin.

Er is iets geknapt in mij :o
Vooral toen ik een een apartment binnen liep, en ik zag iemand een koffer looten. Ik roep "Hey raider" en loop hem voorbij. Om vervolgens in mijn rug doorzeefd te worden. Sindsdien pak ik de easy kills, voor de zekerheid.

Ook als ik roep "don't shoot" en ik krijg geen reactie terug. Dan zoek ik cover achter een muurtje, en als de raider dan naar mij toe komt zonder een antwoord is het voor mij een teken van agressie en vraag je er om.

Gisteren had ik ook een feat om 100 damage te doen aan raiders met light ammo wapens.
Sorry dan voor de eerste raider bent die ik tegenkom! Ook al is het in de eerste minuut van een nieuwe ronde.

• RobbyDoozy
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:45:
[...]

denk dat ook meer velies dan win; waar zit m dat in? veel is terug te herleiden naar positie (cover) en/of gear (granaten, of ander serieus dmg spul). maar cover/positie is denk ik de doorslag bij mij
Maakt ook veel uit of je de eerste bent die schiet. De ander is dan al een groot deel van hun shield kwijt voordat die in de PVP mode zit en uberhaupt terugschiet. Ik heb gisteren iemand neergeknald met een miezerige kettle I en een light shield. Basicly een free loadout setup.

• Waah
Kan de YouTube video niet terug vinden, maar dat was meer op Battlefield gericht. Maar je moet kijken of je een voordelige positie hebt of een nadelige.

Heeft de ander zijn pistool al op je gericht en jij nog op je rug? Disengage.
Heeft de ander cover en jij niet? Disengage
Heb je een shotgun en wordt je op afstand beschoten? Disengage.
Zit jij laag en de ander hoog? Disengage.

Andersom werkt ook.
Heb jij cover en de ander niet? Engage.
Heeft de ander een sniper en jij een shotgun indoors? Engage.
Zit jij hoog en de ander laag? Engage
Etc etc.

Ik ging altijd veel gevechten aan waarbij ik gewoon in het nadeel was bij het begin van het gevecht. Als ik nu verrast wordt, dan zet ik het op een lopen, zigzaggend en zo snel mogelijk naar cover of uit de line of sight. Als dat niet kan... Heb ik daarvoor de fout gemaakt om buiten cover te zijn.

En deels is gut feeling. Gisteren liep ik naar een exfill die net open was. Rende naar een gebouwtje en bleef daar achter. Riep don't shoot.... Kreeg geen antwoord. Dat is al een red flag. Vervolgens sloop ik naar de deur van het gebouw, en daar zat iemand de exfill te campen....

Had een free loadout dus ging niet winnen. Dus ben vertrokken, een andere player opgezocht, die gewaarschuwd voor de exfill camper. En die stelde voor hem samen te pakken. Hij een zap-mijn geplaatst terwijl ik een gevonden gas grenade naar binnen lobte. En toen was het een kort gevecht zeg maar.

Vaak als je wegrent en dekking kan zoeken, zullen ze niet roekeloos volgen. Dat geeft tijd om jezelf te healen en eventueel traps te plaatsen of een omtrekkende beweging te maken en in een voordelige situatie te komen.

En als ik zie waardoor ik vaak wordt afgeknalt :+ dat zijn meestal gewoon level 1 wapens inderdaad. Het is niet alsof ik altijd wordt afgeknalt door paarse of gouden wapens.

Ook lijkt het tijdstip van de dag wel mee te spelen. Overdag merk ik toch dat ik sneller wordt afgeknalt dan na 22.00 s'avonds. Dan zijn er ook meer mensen met mic valt me op. Dat is N=1 natuurlijk.

Gisteren voor het eerst op jacht geweest naar de grotere ARC's. Samen met een vriend een Leaper, een Bastion en een Grenadier verslagen. Bij de Leaper werden we na het looten afgeknalt bij de exfil die er naast zat. maar gelukkig hadden we de leaper-dingen in een safe pocket.

Vervolgens maar Keys meegenomen voor een rustige exfill. De bastion geprobeerd de paarse mijn OP de bastion te plakken maar dat is niet gelukt. Na mijn teammate 3x te hebben revived verslagen en een Hatch exfill gedaan. Daarna de grenadier verslagen wat ook pittig was. Een ander team van 2 kwam ons helpen maar dat ging niet zo geweldig. Omdat je toch ook vaak per ongeluk elkaar raakt in een klein huisje. Maar na een omtrekkende beweging gemaakt te hebben ook die verslagen. Het andere team was vervolgens al vertrokken voor het looten. Na wat roepen zelf de spullen maar meegenomen.

Ik hoop dat mensen de voice chat blijven gebruiken. Want dat maakt het best leuk. Toen ik begon met Helldivers 2 (PvE) gebruikten veel mensen Voicechat. Maar nu niemand meer wat best jammer is. Het is toch leuk om te horen als er 2 mensen op de vlucht zijn voor een Grenadier die eerst volledig in paniek zijn en als ze dan weten te ontsnappen dat je ze in de verte hoort lachen en praten wat er gebeurt is.

[ Voor 33% gewijzigd door Waah op 02-12-2025 10:28 ]

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-01 16:40
RobbyDoozy schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:20:
Ik doe tegenwoordig ook meer PVP dan in het begin.

Er is iets geknapt in mij :o
Vooral toen ik een een apartment binnen liep, en ik zag iemand een koffer looten. Ik roep "Hey raider" en loop hem voorbij. Om vervolgens in mijn rug doorzeefd te worden. Sindsdien pak ik de easy kills, voor de zekerheid.

Ook als ik roep "don't shoot" en ik krijg geen reactie terug. Dan zoek ik cover achter een muurtje, en als de raider dan naar mij toe komt zonder een antwoord is het voor mij een teken van agressie en vraag je er om.

Gisteren had ik ook een feat om 100 damage te doen aan raiders met light ammo wapens.
Sorry dan voor de eerste raider bent die ik tegenkom! Ook al is het in de eerste minuut van een nieuwe ronde.
Zo sta ik er ook in. Ik geef de mensen over het algemeen (iig in solo) een kans te antwoorden, anders neem ik het zekere voor het onzekere.
En wat betreft die feat, ik vind dat veel mensen vergeten dat het niet alleen PVE is. Soms wil ik ook een missie doen of echt die loot hebben, dan stel ik geen vragen en perforeer ik je gelijk. Dat doe ik niet als ze al hebben aangegeven friendly te zijn trouwens. Maar dan nog krijg ik zo vaak gejank en gezeik om m'n oren. Maar tjsa, dan had je maar een ander spel moeten gaan spelen.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
1 van die trials is deliver carriables. Hoe ga je daar 3 sterren voor halen.
Per locatie op de kaart zijn er toch altijd maar 2 crates of respawnen die ook elke zoveel minuten?

Burp

• Korkss
Wii4all schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:09:
Per locatie op de kaart zijn er toch altijd maar 2 crates of respawnen die ook elke zoveel minuten?
Bedoel je die batterijen die je bij een field depot erin moet knallen? Ik heb er op dam weleens 3 gevonden en binnen enkele minuten erin gedaan namelijk.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Korkss schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:25:
[...]

Bedoel je die batterijen die je bij een field depot erin moet knallen? Ik heb er op dam weleens 3 gevonden en binnen enkele minuten erin gedaan namelijk.
Ze bedoelen toch die dingen die je in dat laatje moet schuiven dat je wat wapens en minutie terugkrijgt.
Of is dat hetzelfde?

Ik vraag me af of je er voldoende kan doen voor 3 sterren

[ Voor 18% gewijzigd door Wii4all op 02-12-2025 15:33 ]

Burp

• Korkss
Wii4all schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:32:
[...]

Ze bedoelen toch die dingen die je in dat laatje moet schuiven dat je wat wapens en minutie terugkrijgt.
Of is dat hetzelfde?

Ja die bedoel ik.. op Dam heb je zo’n ding staan vlakbij van die soort grote torens (watertowers). Daar liggen soms 3/4 batterijen per keer. Dus ik denk dat je als je goed zoekt wel wat kan vinden hoor.

• Donstil
  • Niet online
Ja die kan wel hoor, ik heb er ook wel eens 3 in een pot gevonden.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Op dam linksonderin heb je de Water Towers, daar spawnen er tot 4 tegelijk. 2 van de torens hebben een spawn, het lagere gebouw heeft een spawn, en naast de scheepscontainers buiten is er ook een spawn.

In de Swamp Outpost zijn er ook 2 spawns, in de Hydrophonics Dome Complex zijn er ook 2. (beide locaties wellicht wel meer, maar ik ken er maar 2) Edit: aanzienlijk meer.

Een goeie night run en je levert er zo 4 in, wat genoeg is voor de 4000 punten. :)

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 02-12-2025 16:04 ]

• PuckStar
Wii4all schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:09:
kies dam of spaceport als er electric storm is, dan zijn er vaak een aantal bij elkaar.
loop de map rond en je kunt er genoeg vinden.
ook als 1tje al gebreached en geloot is kun je punten halen omdat je enkel een search hoeft uit te voeren.

• link_AJ
PuckStar schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:03:
[...]

kies dam of spaceport als er electric storm is, dan zijn er vaak een aantal bij elkaar.
loop de map rond en je kunt er genoeg vinden.
ook als 1tje al gebreached en geloot is kun je punten halen omdat je enkel een search hoeft uit te voeren.
Volgens mij heb je het nu over de ARC Probes

• PuckStar
link_AJ schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 18:02:
[...]

Volgens mij heb je het nu over de ARC Probes
haha ohja dat is waar ja! oeps!

betreft carryen. tja map open houden en langs de plekken lopen waar ze mogelijk kunnen spawnen.

• link_AJ
De Hidden Bunker Event is ook een goed idee, dubbele punten en de match time is daar 40 minuten

• testmanager
  • Registratie: Augustus 2004
Geen grap: ik stond vanavond in de Hornbach, een beetje in gedachten verzonken te turen naar wat producten in een schap. Hoor ik ineens schuin-hoog achter me een Hornet… Wilde al gelijk de hoek omsprinten, hartslag omhoog.

Ohnee…. het was een heftruck die iets hoog van een schap pakte.

Ik sla het potje ARC vanavond maar even over….

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:54
Korkss schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:25:
[...]

Je hebt ook op sommige maps fuel cells die je moet vinden om een deur open te maken, geloof dat die ook tellen. Zoals Ancient Fort op Blue Gate map, en op Stella Montis heb je ook een deur in de buurt van Sandbox geloof ik.

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-01 20:11
Wii4all schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:32:
[...]

Of is dat hetzelfde?

Je hebt op de Blue gate rechts ondering dat kasteel. Daar is een soort van mini game, met een gesloten bunker onder het kasteel. Daar heb je er 3 voor nodig en die liggen altijd ergens rond dat kasteel. Die tellen ook mee.

Oowh, oude info, maar zag die laatste post niet want stond op volgende bladzijde. Maar wat Lincor zegt dus.

[ Voor 9% gewijzigd door ActualFantasy op 03-12-2025 10:55 ]

• Waah
testmanager schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 22:42:
Geen grap: ik stond vanavond in de Hornbach, een beetje in gedachten verzonken te turen naar wat producten in een schap. Hoor ik ineens schuin-hoog achter me een Hornet… Wilde al gelijk de hoek omsprinten, hartslag omhoog.

Ohnee…. het was een heftruck die iets hoog van een schap pakte.

Ik sla het potje ARC vanavond maar even over….
one of us.... one of US.... ONE OF US.... :+

Nightraid is ook best leuk voor looten. Misschien had ik geluk maar iedereen bij de exfil was vriendelijk, behalve de plaatselijke Leaper.
Nou ja... Bijna iedereen. Maar de persoon die niet lief was, kon dat niet navertellen.
(en alvast excuus dat mijn eigen mic blijkbaar zo luid is. Gelukkig praat ik slechts 1x)

Gast had ook praktisch niks mee. Ja, het is een viable strategy. Maar man wat ben je dan zielig in mijn ogen :+

En dit soort spelers kan je ook weinig mee.
Eerst "don't shoot" roepen en "wanna team up?" voorstellen... Vervolgens 2 minuten samen looten... Vervolgens je proberen neer te schieten tijdens het looten.

Nog aangeboden dat ze al mijn loot mocht hebben (ik deed een naked run, puur om een quest te voltooien dus ongewapend). Maar toen ik dat wilde neergooien bleef ze proberen me neer te schieten.

99/100 keer verlies je natuurlijk. Maar dit keer had die persoon wel erg slechte aim O-)

[ Voor 26% gewijzigd door Waah op 03-12-2025 11:48 ]

• RobbyDoozy
  • Niet online
@Waah erg mooi die laatste! Hoe rustig je ook blijft :) Ik zou ze wat onvriendelijker te woord staan terwijl ze down zijn haha

• Waah
RobbyDoozy schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:08:
@Waah erg mooi die laatste! Hoe rustig je ook blijft :) Ik zou ze wat onvriendelijker te woord staan terwijl ze down zijn haha
Ach het is een spel, en ik had letterlijk niets wat ik graag wilde houden ofzo. Was er letterlijk met niks in gegaan, en was enkel op zoek naar een flow controller (welke niet in de seed vault zit kan ik je vertellen... Maar vond wel grappig om heel veel seeds op te zoeken). Als ik een mooie blueprint had gehad was ik vast minder vriendelijk geweest.

Maar schelden doet toch niet zoveel. het hele "I'm not mad, i'm disappointed" werkt toch vaak beter :D

Maar die laatste kon ook echt niet mikken. Elke andere had me allang gepakt. Of de rookgranaat op zichzelf gegooid zodat ik niet kon zien van welke kant die kwam.... Of eerst gekeken of ik niet om een hoekje stond. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 03-12-2025 12:18 ]

• Albinoraptor
  • Laatst online: 22:36
Gasten die dat soort taferelen uithalen zijn meestal gewoon super slecht in de game.

Had ik ook pas op Blue Gate, liepen op gegeven moment in de Olive Garden stuk of 4/5 man allemaal naar olijven te zoeken, maar we waren al te laat. Gaan vervolgens ieder ons weg, kom op gegeven moment ook nog iemand tegen en vraag nog een idee waar er olijfbomen zijn.

Hij zegt helemaal niets, denk goed dan niet. En draai me om, maar toch altijd even mensen die niets zeggen of emoten altijd toch in de gaten houden. Dus na stukje lopen kijk ik weer even om, zie ik hem granaat in handen hebben. En ik dive-roll meteen terwijl hij gooit en erna begint te schieten en ik schiet 1 keer met mijn Ferro, ren een klein gebouw in. Komt er een Hornet aan die op hem begint te schieten, ik denk mooi even healen en shield oplaten. En vervolgens komt hij binnen gerend met zijn stitcher ik schiet nog eens met mijn Ferro raak en hij is down. Dus zeg hem ook: "That was embarrassing hey". Wat een prutser. :P

Weet trouwens niet of iedereen het weet dat shields alleen een damage reduction (40% light, 42.5% medium, 52.5% heavy) zijn en niet een soort health. Dus als je nog minder dan 50% health hebt het belangrijker is om te healen ipv meteen je shield te recharchen.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Crusader

Arc Nature

Waah schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:17:
[...]

Maar vond wel grappig om heel veel seeds op te zoeken). Als ik een mooie blueprint had gehad was ik vast minder vriendelijk geweest.
Ik gebruik seeds meestal voor de verkoop, een volle stash levert 10k op.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb uitgevonden hoe ik ingame muziek kan broadcasten :+

Mooie playlist met classics als Barbie Girl, Crazy Frog, Cotton Eye Joe etc. Snel even 2 potjes gedaan en het was direct een mooi dansfeestje. Ondanks de sniper die het probeerde te verpesten _O-
Gelachen met een zooi random gamers *O* Ook mooi de dance emote en de A<>D dansmoves, was een echte happening.

Wel grappig hoe spelers dan ineens bij elkaar kunnen komen. Samen nog een Bastion neergehaald en ipv alles grabben was het echt delen en wilde niemand de Bastion Cores oppakken :D Moest er zelf nog 2 voor de workshop upgrade, de rest uiteindelijk eerlijk verdeeld.

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:40
Vind het een heerlijke game, heb eigenlijk al een aantal jaar geen echte online multiplayer meer gespeeld, maar dit is echt leuk. Vooral de hoeveelheid vriendelijke spelers is een verademing. Gister 3 uur gespeeld, voornamelijk spullen verzamelen voor Scrappy en de workstations en ben in geen enkel gevecht (buiten de ARCs) beland.

Ben wel voorzichtiger, de eerste dagen een aantal keer door een fake friendly in de rug geschoten, één keer terwijl ik op de extract knop druk, dan leer je het wel. Vanavond wat rusted gear verzamelen :-)

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Net op een seconde te laat begonnen met mijn extract..

Had nog 6 min om een raider hatch te vinden, geen enkele issue. Toen zag ik het huisje ernaast, toch even geloot met nog een minuut te gaan.. Toen met 5 sec de hatch geopend en was al bijna volledig in de hatch, maar echt 0,5-1 sec te langzaam :+

Hebberigheid....

• Albinoraptor
  • Laatst online: 22:36
Angeloonie schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:50:
Net op een seconde te laat begonnen met mijn extract..

Had nog 6 min om een raider hatch te vinden, geen enkele issue. Toen zag ik het huisje ernaast, toch even geloot met nog een minuut te gaan.. Toen met 5 sec de hatch geopend en was al bijna volledig in de hatch, maar echt 0,5-1 sec te langzaam :+

Hebberigheid....
Ga je dood als tijd op is en raider hatch is open?
Goed om te weten dan, had ik niet verwacht, want als de tijd op is en extraction point is open/je hebt op knop geduwd, overleef je de laatste bom wel en kan je nog extracten.
Want heb 1 keer toen er nog iets van 25 sec op klok was op knop van extraction geklikt en ik heb toen nog kunnen extracten.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Albinoraptor schreef op woensdag 3 december 2025 @ 22:34:
[...]

Ga je dood als tijd op is en raider hatch is open?
Goed om te weten dan, had ik niet verwacht, want als de tijd op is en extraction point is open/je hebt op knop geduwd, overleef je de laatste bom wel en kan je nog extracten.
Want heb 1 keer toen er nog iets van 25 sec op klok was op knop van extraction geklikt en ik heb toen nog kunnen extracten.
Ik denk dat er een bom precies op mij viel.. Was ook de eerste keer na de 0:00 voor mij :P

• Waah
Net toevallig ook tot het eind gebleven door quests die wat uitliepen.... en ik bij de verkeerde trap naar de metro ging. Sta je voor een dicht hek.

Metro geroepen voor de timer op was, maar pas ge-extract nadat de tijd om was. Er komt dan een timer van 30 seconden als je in de metro staat.

Wel blij dat ik gewacht heb, want weet niet WAT er gebeurt was maar er lagen 11 raiders tussen de ingang van de metro en tot IN de metro. Helaas geen tijd om ze te looten XD

Kennen jullie de truc van het gooien van een Snitch-module? Dat is best geinig :+
Vanaf 0:45 loopt de aanvaller me voorbij nadat ik ben weggerend, mocht je het te lang vinden duren ;-)

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:40
Waah schreef op woensdag 3 december 2025 @ 23:07:
Kennen jullie de truc van het gooien van een Snitch-module? Dat is best geinig :+
[YouTube: Arc Raiders: Snitch Grenade]
Vanaf 0:45 loopt de aanvaller me voorbij nadat ik ben weggerend, mocht je het te lang vinden duren ;-)
Heerlijk die encounters, moet wel zeggen dat solo en in team twee verschillende games zijn. In solo kan ik redelijk onbezorgd rond lopen, spullen verzamelen etc. In team is alles en iedereen vijand, heb geen enkele keer gehoord "Don't Shoot!".

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-01 14:52

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

[...]

Ik heb tot nu toe altijd de pech dat ik helemaal aan de andere kant van de map spawn.

If it aint fixed, it's broken.

• PuckStar
Tjebakka schreef op donderdag 4 december 2025 @ 09:25:
[...]

Ik heb tot nu toe altijd de pech dat ik helemaal aan de andere kant van de map spawn.
Ja dat ken ik :). Neem gewoon 5 of wat adrenaline shots mee.
Die zijn makkelijk te craften/kopen en dan kun je een heel stuk sneller aan de andere kant van de map komen.

• Donstil
  • Niet online
Ik was dus vanavond ff Solo, ben ik op burried city, roep ik “don’t shoot” naar een gast bij de trein, hij roept don’t shoot terug, ik roep de trein op, vervolgens klapt hij mij zo neer in de trein 🤬.

Potje erna. Ik weer bij de trein maar deze stond er al, weer don’t shoot maar gast reageert niet. Dus ik maai hem neer, just to be sure door mijn vorige pot.

Gaat hij maximaal janken via de voice “I was Juuuuuuuust don’t missions, why are you doing that to me, I have nothing”

Kijk ik, is hij helemaal afgeladen met paarse en oranje shit, maar los van dat voelde ik mij toch een beetje naar erna 🤣

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
Ik heb me tot nu toe ook ingehouden richting andere spelers. Ook omdat in mijn solo potjes 95% van de spelers echt heel relaxed en behulpzaam is richting mij. Dus ik zou mezelf ook schuldig voelen als ik zomaar het vuur zou openen. Maar ik kan het me wel voorstellen :P

Merk wel dat ik nog erg casual speel. Zo zag ik gister in dit topic ineens de Dog Collars weer voorbij komen. Toen dacht ik: ja fuck, die moet ik ook nog. Dus ik opzoeken waar je die het beste kan vinden. Ondertussen een run of 8 Buried City en Dam gehad in residential area's, maar ik vind maar niks :(
Of ik kom aan op de meest logische locaties en alles blijkt al geloot. Hoort bij het spel, ik weet het.

Maar goed, ook casual is het heerlijk rond roamen in de wereld, looten, met altijd die spanning op de achtergrond of er niet een Arc of Raider in de buurt is. Morgen maar weer eens wat runs doen!

Join het GoT Pulse-Team!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Inmiddels beland bij de laatste stage van de expedition:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLgjaVlhaHEfhbP-vp2mZy_FuJg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/y2DcYR1Zgn49pMhGKGazKFzt.png?f=fotoalbum_large

Komend weekend ga ik wat mensen helpen met het farmen van hun eigen quest/bench/expedition items, de rest vult dan wel mooi aan. :)

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

D4NG3R schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:15:
Inmiddels aanbeland bij de laatste stage van de expedition:

[Afbeelding]

Komend weekend ga ik wat mensen helpen met het farmen van hun eigen quest/bench/expedition items, de rest vult dan wel mooi aan. :)
Nice ! Ik ga het zeker niet redden voor die tijdm is er eigenlijk een discord waar jullie uithangen ? Ik speel regelmatig solo maar samen is altijd leuker :+

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:33
De discord link in de OP werkt inderdaad bij mij niet.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-01 14:22

spartacusNLD

This is Sparta!!

:+
pas een keer gehad trouwens dat iemand leuk de extraction in loopt en dan opeens begint te schieten.. :P voor de rest zijn mensen echt heel heel aardig.. ik snap er echt niks van :o

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-01 14:22

spartacusNLD

This is Sparta!!

kneusteun schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:41:
De discord link in de OP werkt inderdaad bij mij niet.
https://discord.gg/ZAyuYPMe

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

spartacusNLD schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:48:
:+

[YouTube: Jordan Peterson Psychoanalyzes Extract Campers in ARC Raiders]

pas een keer gehad trouwens dat iemand leuk de extraction in loopt en dan opeens begint te schieten.. :P voor de rest zijn mensen echt heel heel aardig.. ik snap er echt niks van :o
Hahahha f*cking AI 8)7

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• RobbyDoozy
  • Niet online
Ik was gisteren feats aan het doen, 1 feat was om 600 damage naar ARC enemies te down. Ik was lekker bezig, maar zat op 592 toen ik out of ammo kwam te zitten. Shit! Een beetje looten hier en daar, maar kon niet het type ammo vinden voor de wapens die ik nbij me had. Uiteindelijk naar de extract gegaan, daar zwermde het van ARC, op de knop gedrukt en huisje in gerend tot ie er is, Lift gaat open, ik duik erin, en voor de console ligt een dode raider. Ik kijk, heeft ie het juiste type ammo nog :D Dank je dode raider, dat je mij de feat laat afmaken! Je dood was niet voor niets.
Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste