Gezien de situatie in Berlijn zou je er nog is overna kunnen denken.SampleUser schreef op zondag 26 juli 2026 @ 11:30:
[...]
… maar als ik even terugdenk aan wat vrijwilligerswerk die ik in dat omveld heb gedaan dan heb ik zo'n donkerbruin vermoeden
Geen Idee wat er in Berlijn loos is. Wel dat er bij dat soort clubjes die opduiken bij dat soort boot-evenementen echt een machocultuur hangt.Lekkerboeie86 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 11:52:
[...]
Gezien de situatie in Berlijn zou je er nog is overna kunnen denken.
Chefke reed met zijn auto door de pride heen, minimaal een dode en een zwik gewonden. Blijft toch fascinerend hoe sommige mensen een hekel hebben aan andere mensen waar ze in het dagelijks leven helemaal geen last van hebben.SampleUser schreef op zondag 26 juli 2026 @ 12:14:
[...]
Geen Idee wat er in Berlijn loos is. Wel dat er bij dat soort clubjes die opduiken bij dat soort boot-evenementen echt een machocultuur hangt.
* Abdul.
bron: https://www.nu.nl/buitenl...e-fors-meer-gewonden.html
Eerder werd al bekend dat het gaat om een 21-jarige man die bij de politie bekend is als "lid van het islamistische milieu". Volgens Duitse media werd Abdul B. in mei dit jaar vrijgelaten uit de jeugdgevangenis. Hij zat een celstraf van een jaar uit, maar die werd omgezet in een voorwaardelijke straf.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Worden die mensen ook weer over 1 kam geschoren door zo'n gestoorde idioot.evilution schreef op zondag 26 juli 2026 @ 18:42:
[...]
* Abdul.
[...]
Ik snap je wel maar ik vind het triest dat mensen een deel van zichzelf moeten verstoppen uit angst voor vervelende gevolgen als ze dat niet doen. Ik kom dat zo af en toe wel tegen dat mensen praten over hun "partner" i.p.v. het beestje bij de naam te noemen zeg maar. Wat aan de andere kant wel grappig is. Door zich vaag te verwoorden geven ze juist iets bloot, althans, zo vat ik dat op.Mizgala28 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:37:
[...]
[...]
Hoofdreden waarom ik naar de hele wereld uitschreeuw wie ik ben, ik ben mezelf, de wereld ziet dat ook zo en zo hou ik het graag.
Iedereen moet vooral doen waar ze zich goed bij voelen, maar ik leid liever een wat rustiger leven.
Ik ben er niet op tegen, maar ik wil ook niet een mes in mijn rug omdat ik toevallig het uitschreeuw wanneer zo'n gek langsloopt en mij neersteekt "omdat ik anders ben".
Men ziet het niet dus ik hou het zo, naja tenzij ik mij moet legitimeren want dan krijg ik na al die jaren wel rare blikken (ID klopt niet).
Zo iemand doet dat vanuit de overtuiging dat de mensen die hij aanrijdt geen mensen zoals hij zijn en dus geen reden van bestaan hebben. Het zou inderdaad niet moeten gebeuren maar zover zijn we nog lang niet helaas.Maar... dan nog zou dit niet moeten gebeuren, waarom bestaan dat soort mensen die een ander pijn doen alleen omdat iemand anders is?
Wat denkt zo iemand daarmee te bereiken?
Alleen pijn en verdriet... maar is dat werkelijk het doel van zo iemand? Het "probleem" (zo iemand ziet mensen die anders zijn dan diegene als een probleem) is er nog steeds.
Mensen zijn raar, zo iemand heeft er geen last van, zo iemand maakt het zichzelf wijs dat diegene er last van heeft.
Anyway, just my 2cts. Ik ben geen deel van deze gemeenschap en vind vooral dat een ieder moet doen waar die zich lekker bij voelt. Probeer ik zelf ook zoveel mogelijk te doen hoewel ik ook zo mijn uitdagingen heb.
Dus ik laat jullie verder lekker met rust. Succes met de strijd.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Ik ben het wel met je eens, maar puur kijkend naar mijn eigen situatie ligt het iets complexer dan dat.evilution schreef op zondag 26 juli 2026 @ 19:26:
[...]
Ik snap je wel maar ik vind het triest dat mensen een deel van zichzelf moeten verstoppen uit angst voor vervelende gevolgen als ze dat niet doen. Ik kom dat zo af en toe wel tegen dat mensen praten over hun "partner" i.p.v. het beestje bij de naam te noemen zeg maar. Wat aan de andere kant wel grappig is. Door zich vaag te verwoorden geven ze juist iets bloot, althans, zo vat ik dat op.
Zolang niemand mijn ID ziet, of mij lang genoeg kent (moet minimaal 12+ jaar zijn) weten mensen niet wie ik geweest ben, ik had het geluk om redelijk jong aan de hormonen te mogen beginnen.
Ik als vrouw besta voor iedereen elke dag, ik loop alleen niet te koop met het stukje "trans", de wereld weet het niet en dat is puur geluk/toeval, dus dat is dan wat ik verberg en dat is een feit.
Maar het stukje trans zie ik niet echt als iets dat anderen moeten weten, ik ga ook mensen niet vertellen welke kleur onderbroek ik draag, die info is niet relevant voor anderen.
Maar dat is een luxe die ik heb, daarom zei ik ook aan het begin van deze bericht dat ik het wel met je eens ben, ik behoor tot een niche en de meesten moeten zichzelf vaak deels of volledig verbergen/verstoppen, ze kunnen dan niet zichzelf zijn.
Qua het woord partner, daar heb ik een mening over die je het beste als een munt kunt zien.
Aan de ene kant (mijn mening) ken ik hetero stellen die hun man of vrouw partner noemen, het woord zelf is heel normaal, en het is niet specifiek gebonden aan "je hebt wat te verbergen" (bijvoorbeeld dat je lesbisch bent, homoseksueel enz).
Aan de andere kant (de realiteit) gebruiken veel LHBT'ers het inderdaad om te verbergen dat ze niet hetero zijn, ik noem mijn partner (die vrouw is) mijn partner omdat ik dat wil, niet omdat ik iets te verbergen heb, maar genoeg mensen die dat uit angst doen om niet raar aangekeken te worden.
Want zelfs anno 2026 treft je mensen die je raar aankijken omdat je niet "de standaard" man/vrouw relatie hebt, en het is soms bizar uit welke hoek de mensen die er tegen zijn komen.
Daar komt het helaas op neer.evilution schreef op zondag 26 juli 2026 @ 19:26:
Zo iemand doet dat vanuit de overtuiging dat de mensen die hij aanrijdt geen mensen zoals hij zijn en dus geen reden van bestaan hebben. Het zou inderdaad niet moeten gebeuren maar zover zijn we nog lang niet helaas.
Ze hebben hem overigens gevonden en doodgeschoten.
Wilders heeft waarschijnlijk een extra doos tissues nodig na dit nieuws. Kan hij direct iedereen met zwart haar weer in de hoek trappen. En zijn achterban smult ervan. Blijft alleen vreemd dat niet hetzelfde gebeurt als een witte man zijn vrouw vermoord.evilution schreef op zondag 26 juli 2026 @ 18:42:
[...]
* Abdul.
[...]
Heterostel en cis hier.emeralda schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 13:49:
Het huwelijk zien wij tegenwoordig als iets romantisch maar in de kern is het eigenlijk een zakelijk contract.
[...]
Ik zag het huwelijk met mijn partner als iets zakelijks, namelijk hele gezin dezelfde achternaam. Was zelfs gratis, al probeerde ze ons vanalles aan te smeren (waar mijn partner voor viel). Kerk deden we niet aan; immers niet gelovig.
Wij gebruiken inderdaad graag het woord partner. Omdat geslacht of huwelijkse staat doorgaans in de context onbelangrijk is. We zijn er echter niet consequent in. Soms krijg je een zetje van let er nog eens op, zoals dit topic. Dank hiervoor.
Voor mij heeft het allemaal nul betekenis als iemand zegt mijn man, mijn vriendin, enz. Niemand is jouw bezit, dus ze hebben een relatie (of degene die dat zegt vindt dat
Misschien is het onbewust een geste richting stellen die non-standaard zijn. Wij zijn immers beide ook niet echt typisch doorsnee man/vrouw, en ik vind mijn hele leven bepaald doorsnee mensen ontzettend saai of vervelend, maar het is wat het is. Je kunt maar tot op zekere hoogte kiezen (buren, collega's, ...), en je moet mensen een behoorlijke kans geven, er samen uit proberen te komen. Daar hoort ook bij dat je een vooroordeel waarneemt, probeert dat te negeren, en het uiteindelijk toch blijkt te kloppen. Zo heeft mijn buurvrouw een 'Karen', en na vijf jaar kwamen we er op een vervelende manier achter dat dat stereotype in dit geval klopt. Dat kan dan pijnlijk zijn, maar het is zaak dat niet te projecteren op bijv. alle buren, alle vrouwen met zo'n kapsel, alle babyboomers, enzovoort.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Aan de andere kant kun je zeggen, het christelijke geloof heeft aardig wat reformeringen doorgegaan. Vroeger ging ik ook naar de kerk, en ik ken meerdere kerken waar homo's gewoon lid waren. En dit geaccepteerd is. (Ben nu agnost)R_Zwart schreef op zondag 26 juli 2026 @ 21:20:
[...]
Wilders heeft waarschijnlijk een extra doos tissues nodig na dit nieuws. Kan hij direct iedereen met zwart haar weer in de hoek trappen. En zijn achterban smult ervan. Blijft alleen vreemd dat niet hetzelfde gebeurt als een witte man zijn vrouw vermoord.
Dit zie je echt niet in een moskee.
Waar ik op doel is, je moet wel kijken wie jou echte vijand is. De meeste rechtse mensen hebben echt helemaal niks tegen LHBTQIA+ en zijn juist voor die persoonlijke vrijheid. Vaak zie je in de extreem rechtse hoek dat ze wel tegen het opdringerig gedrag zijn het overdreven aandachtstrekkerij en het activisme. Maar besef je wel welke prachtige vrijheid we hier in Nederland hebben.
Ik vind persoonlijk dat het activisme qua vrijheden in het westen aardig zijn doel al behaald heeft en soms doorschiet, en dat het eigenlijk nu tijd is om deze activisme door te trekken naar landen die niet deze prachtige westerse vrijheden kennen. O.a. het midden oosten? goed plan?
Het zou mooi zijn dat de Islam ook gaat hervormen zoals de christenen, het probleem is dat dat al in geen honderden jaren is gebeurd. Wanneer worden homo's geaccepteerd in de moskee bijvoorbeeld? Zoals ik vroeger zag in de christelijke kerken? Dat moet eens tijd worden.
(p.s. ben zelf centrist, word altijd door beide kanten aangevallen.)
[ Voor 4% gewijzigd door Immutable op 26-07-2026 23:22 ]
Kom ook wel eens in India veel mensen hierover gesproken ook. Ja die fase... we zijn echt HEEL VEEL verder. Maar er zijn veel mensen die steeds meer buiten hun kaste daten, en steeds meer zelf kiezen. Wat ik wel merk is dat dat nog met grote weerstand gaat, en die kerel waar ik het daarover had. Heeft het heel veel jaren geduurd, maar uiteindelijk is het allemaal geaccepteerd in de familie. Het komt uiteindelijk vaak goed zegt hij, maar het duurt wel heel veel jaren. Hij kwam uit een hogere kaste dan zijn vrouw, en hij koos zelf voor haar en zij voor hem.Llopigat schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 14:06:
[...]
Nee maar ervaring is iets dat je op kan bouwen, niet? En zakelijke contracten zijn ook niet gelimiteerd aan twee partijen.
Maar in veel landen is het inderdaad nog een soort zielige koehandel, zelfs met uithuwelijken aan toe. Ik had een collega uit een dorpje uit India die hier mee te maken had. Haar ouders waren met een soort "huwelijks-CV" aan het leuren voor partners voor haar, terwijl ze zelf een vriend had waar haar ouders niks van wisten. Dat kon ook niet want hij was uit de 'verkeerde' kaste en dat zou niet goed vallen.
Uitendelijk heeft ze het gewoon gezegd en na een hele periode van kwaadheid/verstoting en betaling van een flinke bruidsschat van zijn familie is het toch nog goedgekomen (vond ik echt dapper van haar, dat ze daar echt met gestrekt been in ging en volhield). Maar ik ben blij dat wij die fase allang voorbij zijn.
Gelukkig is dat hier niet zo nee.
Let op:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
• Bespreek trends, ontwikkelingen en achtergronden: geen anekdotes, persoonlijke voorbeelden of eenmalige incidenten.
• Dit topic gaat over de Nederlandse samenleving. Dus niet over het buitenland.
• Voorbeelden uit het buitenland behoeven gedegen onderbouwing met betrouwbare bronnen waarom het toepasbaar is op Nederland.
• Geen discussie over LHBTQIA+ representatie in buitenlandse media series/films/etc.
• Geen discussie over seksuele stoornissen.
• Discussie over topsport is offtopic.
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Topic regels en kaders
Zie voor meer toelichting de topic start: [ZT] LHBTQIA+ en de Nederlandse samenleving - #2• Bespreek trends, ontwikkelingen en achtergronden: geen anekdotes, persoonlijke voorbeelden of eenmalige incidenten.
• Dit topic gaat over de Nederlandse samenleving. Dus niet over het buitenland.
• Voorbeelden uit het buitenland behoeven gedegen onderbouwing met betrouwbare bronnen waarom het toepasbaar is op Nederland.
• Geen discussie over LHBTQIA+ representatie in buitenlandse media series/films/etc.
• Geen discussie over seksuele stoornissen.
• Discussie over topsport is offtopic.