Homey — A Better Smart Home (Deel 3) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:10

johanm3

Het kan altijd slechter

DCNY schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:17:
[...]

Deel ook zeker je ervaring hier, ik heb namelijk een aantal smartblinds in bestelling staan ;)
Ik heb nu vraag uitstaan bij smartblinds wat een upgrade kost van die motor voor m'n gordijnrails. Ze moesten dat navragen, want los verkopen doen ze eigenlijk niet. Dus ze gaan importeur even kijken wat ze kunnen doen.

Gadgets fan

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:39

dollyking

duck tape

elsinga schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:45:
Mail van Homey:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Ontdek Climate Coaster
Eén hub. Elk drankje. Geen concessies.

Vandaag introduceren we Climate Coaster. Een feature die achteraf zo logisch voelt dat het bijna ongemakkelijk is dat hij er niet al was.

Al jaren staat Homey Pro op je bureau, rustig bezig met je verlichting, verwarming en beveiliging. Nuttig, zeker. Maar we hadden altijd het gevoel dat er meer in zat.

het flesje Grolsch maakt het helemaal af.

Nu blijft je koffie warm en je bier koud. Zie Climate Coaster in actie.
Daar zat ik net op te wachten! Was al op ali aan het kijken naar een warmhoudplaatje voor mijn thee (die ik steeds vergeet op te drinken). Nu nog even kijken of de draadloze communicatie niet vermindert als ik er een grote mok thee op zet. Ga ik vandaag even testen, want uitstel is afstel in dit geval. ;)
Het flesje Grolsch maakt het helemaal af.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:46
“want uitstel is afstel in dit geval”. Ik zou inderdaad hiervoor niet wachten to morgen.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:28

JB

Cédric roelt!

Wellicht een suffe vraag maar heb ik voor het Energy tab ook de Energy dongel nodig? Ik kom nu op punt dat ik over ga op dynamische tarieven en zoek een workaround om de Easee laadpaal aan te sturen obv stroomprijs. In filmpjes/screenshots van Homey zie ik onderin gewoonweg een "Energy" tab, maar die heb ik niet?

Mijn boefje is liev!

• Maxiemillian
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
JB schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:42:
Wellicht een suffe vraag maar heb ik voor het Energy tab ook de Energy dongel nodig? Ik kom nu op punt dat ik over ga op dynamische tarieven en zoek een workaround om de Easee laadpaal aan te sturen obv stroomprijs. In filmpjes/screenshots van Homey zie ik onderin gewoonweg een "Energy" tab, maar die heb ik niet?
Niet per se. Bij ons is het tabblad in ieder geval ook zichtbaar met de HomeWizard P1 meter. Maar ik heb geen idee hoe het eruit ziet als er geen energiemeter is verbonden.

• JB

JB

Cédric roelt!

Maxiemillian schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:52:
[...]

Niet per se. Bij ons is het tabblad in ieder geval ook zichtbaar met de HomeWizard P1 meter. Maar ik heb geen idee hoe het eruit ziet als er geen energiemeter is verbonden.
Die heb ik ook aangesloten zitten.

Mijn boefje is liev!

• Maxiemillian
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
JB schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:54:
[...]

Die heb ik ook aangesloten zitten.
Ik lees trouwens wel dat het tabblad pas beschikbaar is vanaf HP2023: https://support.homey.app...y-of-the-Homey-Energy-tab. Kan het daarmee te maken hebben?

• JB

JB

Cédric roelt!

Maxiemillian schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:55:
[...]

Ik lees trouwens wel dat het tabblad pas beschikbaar is vanaf HP2023: https://support.homey.app...y-of-the-Homey-Energy-tab. Kan het daarmee te maken hebben?
Aah lekker weer, ik heb een 2019 inderdaad...

[edit]

dus dan kun je niets met energieprijzen? Dashboard zegt "Dynamische prijzen zijn niet ingeschakeld" maar zou niet weten of dat dan wel kan...

[ Voor 16% gewijzigd door JB op 02-04-2026 10:58 ]

Mijn boefje is liev!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:28
JB schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:57:
[...]
dus dan kun je niets met energieprijzen? Dashboard zegt "Dynamische prijzen zijn niet ingeschakeld" maar zou niet weten of dat dan wel kan...
Ik gebruik het allemaal niet, dus mogelijk zeg ik nu iets geks, maar op het community forum lees ik veel berichten over Power By The Hour (link naar app, link naar forum) en dat dat eigenlijk beter werkt dat wat Homey native bied qua dynamische energie prijzen. Misschien kun je daar een blik op werpen / mee experimenteren?

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:37
Anoniemand schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:11:
[...]

Ik gebruik het allemaal niet, dus mogelijk zeg ik nu iets geks, maar op het community forum lees ik veel berichten over Power By The Hour (link naar app, link naar forum) en dat dat eigenlijk beter werkt dat wat Homey native bied qua dynamische energie prijzen. Misschien kun je daar een blik op werpen / mee experimenteren?
Absoluut! Maak er intussen al een jaar gebruik van. Ontwikkelaar is ook behoorlijk actief.

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:57
Nou, zeg maar gerust overactief 8)
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste