Homey — A Better Smart Home (Deel 3) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

• bertbrutus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-01 16:47
Een knop bij de voordeur?
elsinga schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:58:
Vraag: hoe doen jullie de aanwezigheidsdetectie binnen Homey? Ik heb het nog niet goed werkend gekregen....

Wat heb ik geprobeerd:
- de standaard Aanwezigheid van Homey ("als <gebruiker> thuiskomt"), maar daarvoor moet iedereen de Homey app draaien (wat voor gasten zeker niet het geval is) en dit is nogal afhankelijk van goede GPS ontvangst. Kan ik ook niet goed instellen, qua geofencing.
- aanwezigheid op basis van mijn Ubiquiti netwerk, waar ik dan de aanwezigheid van de telefoons koppel aan aanwezigheid. Helaas is Ubiquiti erg traag met het bijhouden van de online status van wifi apparatuur, dus dit werkt met echt hele grote vertraging.
- op basis van de Netstat Homey app, die werkt met het pingen van telefoons. Levert best wel veel false positives op, als de telefoon bijvoorbeeld van access point wisselt.

Zijn er nog andere, beter bruikbare en betrouwbare, manieren om aanwezigheid goed te detecteren? Waar ik bewust een vertraging/groter gebied voor afwezigheid kan inbouwen, zodat ik niet als afwezig wordt gezien als ik even de kliko voor aan de weg zet of even naar het schuurtje loop om iets op te halen. Liefst een manier die werkt zonder extra apps op telefoons.

Wat werkt bij jullie goed?

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:25
@elsinga Ik gebruik deze settings. Geen random Mac gebruiken is inderdaad wel iets om op te letten. Heb sowieso Mac filtering aan staan op mijn router
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIlOd12GhgWht9PCiBdhpaKkHww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Llve34gEfMNUd3QVjbjo0zPL.jpg?f=fotoalbum_large

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; homey pro2019

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:20
Elac schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 17:40:
@elsinga Ik gebruik deze settings. Geen random Mac gebruiken is inderdaad wel iets om op te letten. Heb sowieso Mac filtering aan staan op mijn router
[Afbeelding]
Mag ik vragen waar je deze instellingen vind? Ik heb namelijk net als @elsinga ook problemen met mijn afwezigheidsdetectie en wil dit ook graag aanpakken

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:56
Hi,

Ik heb een Wallbox laadpaal met een E-Flux abonnement (road.io). Als ik mijn auto inplug zet ik via de Eflux app het laden aan. Dat werkt prima, echter vergeet ik het wel eens. En wil ik idealiter via Homey een flow maken.... De flow zou moeten zijn:

Als auto is ingeplugd - start laadactie. En die laadactie moet dan gestart worden via mijn Eflux account (laadpas van de zaak).

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23:18
Netstat, veel properen met de juiste time-out en een slimme flow erachter die ons beide wel/niet aanwezig zet.

• MrKwezel
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 23:17
jacobras schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 18:09:
[...]

Ook in Zwolle hebben ze MYGGBETT al! Ouders hebben er eentje afgelopen donderdag meegenomen, naast een TIMMERFLOTTE, INSPELNING en tweemaal RODRET.

Werkt perfect met mijn Homey Pro (2023), superfijn. Ook best prettig dat het "gewoon" AAA-batterijen slikt. De deur/raam-sensor kost €5,99.

Op de doosjes staat bij de nieuwe producten het Matter logo duidelijk aangegeven:
Ik heb vier Myggbett's gehaald, krijg geen van allen gekoppeld aan mijn Homey Pro 2026. Ter controle ook gepoogd te koppelen aan IKEA smarthome app zonder succes. Daarna poging om te koppelen aan Woning (iOS) maar ook geen succes. Een lamp met Matter is zo gekoppeld aan de Homey Pro 2026 zonder enige issues.

Hij blijft enorm lang laden om te koppelen/configureren (meerdere minuten) en geeft op een bepaald moment error dat het koppelen mislukt is en niet toegevoegd kan worden. Pairing modus (4x drukken) of complete reset (12 sec ingedrukt) helpt ook niet om succesvol te verbinden.

Morgen maar eerst even contact met Ikea opnemen, aangezien devices in eigen app ook niet willen koppelen. Meer mensen die dit herkennen?

[ Voor 0% gewijzigd door MrKwezel op 01-01-2026 21:18 . Reden: toevoegen MYGGBETT ]

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:13
Na een jaar of 2 (of langer?) op een 2e hands Homey Pro gespeeld te hebben viel helaas de zigbee uit… dus heb met een beetje korting een 2026 model besteld. Ik heb nog altijd een oude homewizard draaien, voornamelijk voor wat thermometers. Ik was aan het kijken hoe ik die slim kan vervangen en de nieuwe van de Ikea lijken me wel wat… alleen heb ik ook buiten thermometer hangen… Hiervoor kan ik nog geen betaalbaar (20-30 euro) alternatief vinden… (die ook echt open en bloot buiten kan hangen).

Iemand daar een tip voor?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:25
@blueman85 In je device op het tandwieltje rechts bovenin klikken en dan geacvanceerde instellingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IBoOapM7M2Yo0GkFGQooJr7KBw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uL4rfSaBIYIkoJSUbqjtNXMF.jpg?f=fotoalbum_large

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; homey pro2019

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste