Homey kan maar één Zigbee-apparaat tegelijkertijd koppelen. Dus je zult het apparaat na apparaat moeten doen.DennusB schreef op maandag 22 december 2025 @ 08:16:
Je moet Hue lampen wel in fases importeren, als ik er 36 tegelijk wil doen (vanaf de Bridge Pro) dan krijg ik allemaal timeouts
Zigbee2mqtt is een alternatief wat ik zou kunnen toepassen. Geeft wel weer extra complexiteit waar ik eigenlijk vanaf wil.eovermeer schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:00:
[...]
De Homey Bridge werkt als Zigbee router en als er dan nog 15 routers aangestuurd kunnen worden dan moet je toch een heel eind kunnen komen.
Overigens zal je de Homey Bridge toch moeten gaan inzetten als je met Homey SHS aan de slag gaat. Zonder de Homey Bridge zal je (voorlopig) niet heel ver komen. Ik had nog een Homey Bridge liggen die ik tot nu toe (overbodig) had aangesloten als Zigbee extender voor mijn Homey Pro 2023. Deze ga ik in ieder geval gebruiken om te experimenteren met Homey SHS.
Een losse Homey Pro 2026 neemt die complexiteit weg, kost wel meer. Daarnaast, 4GB ram, is dat niet krap zat?
Het is mij nu wel gelukt om in een keer al mijn lampen van 1 bridge te importeren. Inderdaad time outs, maar ze lijken er wel allemaal te zijn.SunBeech schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:22:
[...]
Homey kan maar één Zigbee-apparaat tegelijkertijd koppelen. Dus je zult het apparaat na apparaat moeten doen.
Zie net dat de homey pro 2023 in de aanbiedt is voor €329 b robbshop
[ Voor 12% gewijzigd door Elac op 22-12-2025 15:51 ]
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW
JaNougat schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:23:
Kun je de batterijstatus van bijv. een Fibaro sensor zien in Homey Pro?
Top! bedankt... kwam namelijk alleen maar melding van mensen (uit 2020 en 2021) dat het niet mogelijk was.
Iemand een suggstie voor een App om de camera van een android tablet (dashboard) te gebruiken als IP cam ?
Ik ken IP Cam (wordt je mee doodgegooid als je googled) maar die laat dus een hinderlijke overlay op het dashboard zien als de app in de achtergrond draait.
Een simpele app die elk 5-10 sec een snapshot maakt is eigenlijk ook al voldoende...
Op een laptop gebruik ik YAWCAM en dat werkt perfect..
Ik ken IP Cam (wordt je mee doodgegooid als je googled) maar die laat dus een hinderlijke overlay op het dashboard zien als de app in de achtergrond draait.
Een simpele app die elk 5-10 sec een snapshot maakt is eigenlijk ook al voldoende...
Op een laptop gebruik ik YAWCAM en dat werkt perfect..
Top!AgeOfPanic schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:02:
[...]
Het is mij nu wel gelukt om in een keer al mijn lampen van 1 bridge te importeren. Inderdaad time outs, maar ze lijken er wel allemaal te zijn.
Mijn opmerking had betrekking op nieuwe apparaten: Als je nieuwe Zigbee-apparaten wilt koppelen, dan kan dat slechts één voor één. Misschien dat het importeren van bestaande apparaten van een ander Homey-apparaat wel met meerdere kan. Dat is dan mooi meegenomen.
Weet niet of dit de plek is maar bin het opruimen mijn oude Homey Pro gevonden, gemod en wel met vier externe antennes. Heb tegenwoordig zelf een Homey Pro 2023 dus heb er geen doel meer voor.
Iemand interesse in? Omgeving Eindhoven, mag voor appel en ei weg, pm me maar…
Iemand interesse in? Omgeving Eindhoven, mag voor appel en ei weg, pm me maar…
Waarschijnlijk omdat ze dan al wel in een Zigbee netwerk zitten ?SunBeech schreef op maandag 22 december 2025 @ 21:47:
[...]
Top!
Mijn opmerking had betrekking op nieuwe apparaten: Als je nieuwe Zigbee-apparaten wilt koppelen, dan kan dat slechts één voor één. Misschien dat het importeren van bestaande apparaten van een ander Homey-apparaat wel met meerdere kan. Dat is dan mooi meegenomen.