Je vangt er dus alleen domme boeven meeAganim schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:12:
[...]
Vorig jaar nog bij de overburen van mijn schoonouders. Buurvrouw hoorde gerommel, maar de dader was al gevlogen toen ze beneden kwam. Ze had hem wel haarscherp met zijn tronie op de deurbelcamera staan, die ook bij beweging opneemt. Beelden gedeeld met de wijkagent en de beste man zat dezelfde dag achter slot en grendel, de gestolen spullen lagen zelfs nog in zijn auto. Zou ik daarvoor persoonlijk een deurbelcamera nemen? Nee, want een veel te kleine kans dat je er ooit iets mee oplost . Maar ik zal zeker niet zeggen dat het nooit kan helpen.
En gelegenheidsdieven die gebruik maken van de domheid van mensen zelf

Alles wat een beetje georganiseerd is is slim genoeg om zich niet druk te maken om camera's.
We hebben hier in de regio een golf fietsendiefstallen gehad, oa mijn vrouw haar fiets is uit onze voortuin gejat. Politie gaf aan legio camerabeelden te hebben uit het dorp, ze konden zelfs de gereden routes reconstrueren maar daders onherkenbaar in generieke kleding met hoodies, kentekens vals en/of gestolen.
Succes met opsporen, tegen de tijd dat alle beelden verzameld zijn zijn die fietsen het land al uit.