Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Farabi schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:27:
[...]

ik ben altijd goed aan het upgraden bij de checkpointvlaggen. lumina's zijn toch de punten die je nodig hebt om up te graden? kan je het uitleggen?

maar goed, ik ga het weer oppakken. was bang dat het met levelen te maken had. ik moet er dus iets meer tijd in steken om ze te verslaan.
Pictos zijn de items die je vind, waar je slots voor hebt, als he 4x een gevecht gewonnen hebt, dan worden de Pictos beschikbaar als Lumina.

Lumina's kosten 'punten' om te gebruiken, je karakters hebben x aantal van deze punten, maar die zijn uit te breiden.

Weet niet hoe je de stats van je karakters hebt verdeeld, maar dat kan ook een rol spelen in hoeveel damage je doet.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-05 20:29
Is er een picto dat je kan gebruiken voor de giant flying beast? Het neemt altijd mijn ap punten weg. Heb er negen en dan alles weg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:43
Wolverine9000 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:04:
Is er een picto dat je kan gebruiken voor de giant flying beast? Het neemt altijd mijn ap punten weg. Heb er negen en dan alles weg...
Daar zou ik me pas mee bezighouden nadat je de main game hebt uitgespeeld. Dat is namelijk een Superboss :)
spoiler:
Mocht je de game hebben uitgespeeld, dan zou ik eerst de Nevron in het water doen, die dropt een Pictos waardoor je altijd 2 keer achter elkaar kunt. daarnaast zou ik ook de energising attack 1 tm 4 hebben samen met een Solo Maelle Build. Voor solo pictos kun je de gestral arena doen, die geven rush/powerfull/crit en een 50% damage boost als er maar 1 character is.

met natuurlijk paint power en Stendahl zou je als je alle attack boost dingetjes hebt (en dat zijn er teveel om om te noemen) je redelijkerwijs de boss bijna of zowat bijna moeten kunnen oneshotten ( hoogste crit die ik heb gedaan met deze build post patch was iets van 5-6 mill damage) Zorg er ook voor dat je wapen (liefst die je krijgt van Golgra, Starten in Virtuoso Stance) tot 32/33 geupgrade is voor betere scaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:50
Als het te moeilijk wordt, altijd dodgen. Is een stuk makkelijker, alleen duurt het dan wat langer zonder counters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:31

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Wolverine9000 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:04:
Er is een picto voor 2 keer achter elkaar kunnen spelen. Die picto heet cheater. Daarnaast is speed belangrijk om zoveel als mogelijk te kunnen spelen waardoor je AP kunt sparen / stapelen om je aanvallen te kunnen doen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:06

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wow dit was de demo van deze game in 2020. Kan niet vinden of het echt zo is maar lijkt er wel op.
Deze demo zou ze de publisher geland hebben :P

Holy moly wat ziek dat je nu 5 jaar later gewoon 1 van de beste games ooit in handen hebt haha

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Wanneer kan ik een 4e character toevoegen? Er is een vierde aanwezig. Maar speel tot nu toe met 3.

[ Voor 81% gewijzigd door Farabi op 12-05-2025 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:31
Farabi schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:55:
Wanneer kan ik een 4e character toevoegen? Er is een vierde aanwezig. Maar speel tot nu toe met 3.
Niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Klopt, je totale groep wordt wel groter maar dan moet je de keuze maken met welke 3 je een party vormt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13:20
@Farabi En dat is lekker onduidelijk. Je moet in het menu waar je de poppetjes ziet eerst iemand uit je party zetten (x op xbox, vierkantje op ps) en dan iemand anders toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Wat is daar onduidelijk aan? Staat toch gewoon in die menu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
mister_S schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:05:
Wat is daar onduidelijk aan? Staat toch gewoon in die menu?
Sorry wist niet dat je boos werd. Dacht geef ff een tip aan iemand die iets niet kon vinden, dat ik met vrij veel ervaring met spellen zo 1,2,3 ook niet duidelijk vond. Zal dat voortaan achterwege laten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Bokkie schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:33:
[...]

Pictos zijn de items die je vind, waar je slots voor hebt, als he 4x een gevecht gewonnen hebt, dan worden de Pictos beschikbaar als Lumina.

Lumina's kosten 'punten' om te gebruiken, je karakters hebben x aantal van deze punten, maar die zijn uit te breiden.

Weet niet hoe je de stats van je karakters hebt verdeeld, maar dat kan ook een rol spelen in hoeveel damage je doet.
potjandorie, ik wist dus niet dat je ook via het startmenu allemaal wapens en krachten kon toewijzen. ik dacht het alleen bij de checkpointvlaggetjes kon. na het toewijzen van deze upgrades heb ik de lampmaster na 3x verslagen. ik creëerde inderdaad te weinig damage voorheen.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 13-05-2025 09:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-05 08:36
Ik zit nu in Act 2 en heb monoco net unlocked (uurtje of 10 gespeeld). Ik weet het nog niet zo goed met deze game. Ziet er prachtig uit, muziek is fantastisch en de combat is leuk, maar het klikt bij mij nog niet echt. Wat mij betreft zijn de combatmechanics echt onnodig complex. Dat weerhoudt mij ervan om met Sciel te gaan spelen of überhaupt te experimenteren met andere team setups dan Lune, Maelle en Verso. Ik kan nog niet goed inschatten hoe het is om met Monoco te spelen, maar daar lijkt een behoorlijke gelukfactor aan te hangen, omdat je afhankelijk bent van het in die turn geldende masker.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 13-05-2025 09:27 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Hulleman schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:24:
Ik zit nu in Act 2 en heb monoco net unlocked (uurtje of 10 gespeeld). Ik weet het nog niet zo goed met deze game. Ziet er prachtig uit, muziek is fantastisch en de combat is leuk, maar het klikt bij mij nog niet echt. Wat mij betreft zijn de combatmechanics echt onnodig complex. Dat weerhoudt mij ervan om met Sciel te gaan spelen of überhaupt te experimenteren met andere team setups dan Lune, Maelle en Verso. Ik kan nog niet goed inschatten hoe het is om met Monoco te spelen, maar daar lijkt een behoorlijke gelukfactor aan te hangen, omdat je afhankelijk bent van het in die turn geldende masker.
Monoco is top :). Die zat steevast in mijn party. Ik wisselde uiteindelijk Verso, Lune en Sciel af. Monoco en Maelle waren mijn vaste partygenoten.

Geen enkel karakter is afhankelijk van geluk. Ook Monoco is erg goed te managen, alleen moet je daar aan de voorkant wel wat tijd in stoppen om optimaal gebruik te kunnen maken van de mechanics in combinatie met de verschillende perks die zijn wapens met zich meebrengen.

Ook Sciel is goed te managen, maar ook dat vraagt aan de voorkant wat tijd om die gewoon goed te optimaliseren zodat haar skills een goede synergie hebben.

Ik vond het juist verfrissend dat elk karakter een eigen "systeem" heeft in plaats van vijf inwisselbare karakters waarbij het enige verschil is of ze DPS doen of support zijn.

Maar dat het complexer is dan andere rpg systemen ben ik wel met je eens. Dat het onnodig complexer is, dat dan weer niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:14
Hulleman schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:24:
Monoco moet je een tijdje in je party houden omdat hij bij iedere enemy die hij voor de eerste keer verslaat ee nieuwe skill leert. Idealiter heb je voor iedere mask een skill equiped, maar ook zonder de juiste mask werken die attacks vaak prima. Desnoods ook even backtracken naar gebieden waar je al geweest bent zodat je ook de skills leert van enemies die je anders niet zoveel meer tegenkomt (en ik ontdekte dat ik soms nog dingen had gemist in die gebieden).

Mijn vaste team is momenteel Maelle, Verso en Monoco. Sciel heb ik niet echt onder de knie gekregen, maar ik wil haar binnenkort weer eens proberen en ze loopt wat achter in levels. Ook Lune moet ik weer eens levellen. Ik vind het expirementeren met builds en teamsamenstellingen juist ontzettend leuk omdat er zoveel mogelijkheden zijn.

Als ik de game heb uitgespeeld ga ik eens kijken naar de buildguides die er inmiddels wel zullen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:06
Mijn main party is Mealle,Sciel en Lune
spoiler:
(ik kan instant replacement Gustav niet accepteren :+ )

Alleen nu heb ik even Lune vervangen voor Monoco. Maar om later (ik ben nu tegen het einde) in de game te switchen is wel lastig omdat ik de meeste lumina points dus in de main 3 heb gestopt. Dan nog switchen maakt dat je die points niet meer optimaal kan inzetten...Dus ben bang dat ik Monoco er weer uit moet gooien, het is een toffe character met nice skills.
Sciel vind ik tof, goede support en harde dmg, Lune vind ik wat lastig te controleren met de juiste stains verkrijgen. Maelle is echt een beast dus die gaat er sws niet uit :D

[ Voor 4% gewijzigd door Mutatie op 13-05-2025 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb een character die nu 4 levels achterloopt op mijn maincharacters. is het slim om die een keer te laten levelen door mee te laten draaien in de party? ik ben bang dat deze te zwak is voor de bosses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Farabi schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:25:
ik heb een character die nu 4 levels achterloopt op mijn maincharacters. is het slim om die een keer te laten levelen door mee te laten draaien in de party? ik ben bang dat deze te zwak is voor de bosses.
Meedraaien en dan paar iets lagere continent mobs farmen (content die je 2 andere party members 1 shotten) zo bij.

Ook solo wat andere oudere content laten doen werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-05 21:48
Farabi schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:25:
Ik heb een vaste party en inmiddels is het verschil opgelopen tot 10+ levels. Tot dusver ben ik nergens echt in de problemen gekomen. Later krijg je alleen te maken met optionele side-content. Die moet je soms individueel doen. Het zou zonde zijn als grinden in het begin ertoe leidt dat je de game uiteindelijk zat wordt.
Helemaal verwaarlozen zou ik niet doen, omdat je ook een reserve-team kunt inzetten, maar mijn main party krijgt ook als eerste de wapen upgrades, meeste lumina points en de beste picto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy
Voor wie meer wil weten of de lore, het verhaal nog eens samengevat wil hebben, of graag naar dergelijke postcasts luistert:
YouTube: Clair Obscur: Expedition 33 - The Complete Story Explained.

Het kanaal van The Lorebrarians vat vaak verhalen van games samen. Ik luister er graag naar. Naast het verhaal gaan ze ook in op de thema's in games en de wat meer filosofische aspecten. Uiteraard bevat het spoilers, dus ik zou het wel na het uitspelen luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

In lange tijd geen game gespeeld die me zo in de wereld trok. Dan vergeef je ook wat sneller schoonheidsfoutjes merk ik. Qua moeilijkheidsgraad heb ik het liefst iets tussen Story en Expeditioner (?) in. De timings bij Expeditioner zijn wel echt snaarstrak met flink hogere damages en flink lagere DPS. Ook de charges van Gustav zijn tussen die twee niveaus uit balans. Een eitje op Story. Doe mij maar de timings van Story en de damages en DPS van Expeditioner, dat is denk ik wel de sweetspot.

Ik ben dit soort games met dodge/parry-techniek/tactiek ook helemaal niet gewend, dus dat kan prima aan mij liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door FirePuma142 op 14-05-2025 10:55 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Mutatie schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:40:
Mijn main party is Mealle,Sciel en Lune
spoiler:
(ik kan instant replacement Gustav niet accepteren :+ )

Alleen nu heb ik even Lune vervangen voor Monoco. Maar om later (ik ben nu tegen het einde) in de game te switchen is wel lastig omdat ik de meeste lumina points dus in de main 3 heb gestopt. Dan nog switchen maakt dat je die points niet meer optimaal kan inzetten...Dus ben bang dat ik Monoco er weer uit moet gooien, het is een toffe character met nice skills.
Sciel vind ik tof, goede support en harde dmg, Lune vind ik wat lastig te controleren met de juiste stains verkrijgen. Maelle is echt een beast dus die gaat er sws niet uit :D
Ik heb Sciel volledig in Luck zitten met nu net onder de 50% crit. DPS galore.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Woodsy schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:52:
Voor wie meer wil weten of de lore, het verhaal nog eens samengevat wil hebben, of graag naar dergelijke postcasts luistert:
YouTube: Clair Obscur: Expedition 33 - The Complete Story Explained.

Het kanaal van The Lorebrarians vat vaak verhalen van games samen. Ik luister er graag naar. Naast het verhaal gaan ze ook in op de thema's in games en de wat meer filosofische aspecten. Uiteraard bevat het spoilers, dus ik zou het wel na het uitspelen luisteren.
Thanks :) Heb al best wat lore video’s gekeken, maar krijg er geen genoeg van. Bijna 2 weken later houdt de game me nog behoorlijk bezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 19-05 22:14
Interessant filmpje over de ontwikkeling van het spel:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
En hoe de hell moet ik renoir verslaan?

Edit: gaat beter nu. Beter parryen en counteren dus.

[ Voor 41% gewijzigd door Farabi op 14-05-2025 21:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exactor it
Farabi schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:03:
En hoe de hell moet ik renoir verslaan?

Edit: gaat beter nu. Beter parryen en counteren dus.
Hell is een uitstekende skill van Lune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Renoir lukt hier gewoon niet. Ff dagje pauzeren ivm frustraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Hoewel parry uiteraard de voorkeur geniet is dodge in sommige situaties beter omdat de risk-reward beter is. Het window voor een parry is korter, waardoor het risico alsnog geraakt te worden hoger is. Zeker bij multi-hit combo's, omdat het missen van een parry vaak ertoe leidt dat je de volgende ook mist (of in ieder geval een deel daarvan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:12
Woodsy schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:51:
Hoewel parry uiteraard de voorkeur geniet is dodge in sommige situaties beter omdat de risk-reward beter is. Het window voor een parry is korter, waardoor het risico alsnog geraakt te worden hoger is. Zeker bij multi-hit combo's, omdat het missen van een parry vaak ertoe leidt dat je de volgende ook mist (of in ieder geval een deel daarvan).
Het is toch ook zo dat als je bij een combo er 1 mist je sowieso geen counter meer hebt,daarvoor moet je de hele combo parry-en toch?

In dat geval kan je net zo goed switchen naar dodgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:30
Gisteren ook mijzelf over de streep getrokken en de game gehaald. Eerst op normal de game geprobeerd, maar de quick time events zijn voor mij wel heel erg quick. De game toen op story mode gezet, maar daar zijn quick time events vrijwel compleet overbodig zelfs als je niets dodged/parried win je de fight vrijwel nog. Werd daardoor iets wat saai. Gelukkig brengt de modding community uitkomst! Een mod gedownload waarbij dodge en parry window iets groter worden. Dus game weer op normal difficulty maar toch met de story mode dodge/parry windows.
Ben nog maar net op het eiland aangekomen en een paar fights daar gehad, maar vind de game nu echt al mega vet! ik sta regelmatig te apengapen naar al het moois dat te zien is. Wat een game zeg!

voordat iemand zegt je moet gewoon oefenen voor quick time events. Ik ben er gewoon geen ster in heb altijd al een hekel aan de quick time events in games gehad. Ik ben nou eenmaal veel te traag met reageren bij dat soort zaken. :)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:42
Ik krijg het parry systeem nog niet helemaal onder de knie, dus ik gebruik nog voornamelijk dodge. Maar ik heb ook het idee dat ik het verkeerd doe. Ik probeer namelijk ook rekening te houden met de animatie van de character, dus dat jij en je vijand op het juiste moment een clash hebben. Maar volgens mij druk ik hiermee te vroeg op de parry knop als ik ook dit lees:
for parries in particular, remember this: you need to press the button at the moment of impact
Perfect dodge lukt me wel redelijk vaak. Zou een perfect dodge in theorie een succesvolle parry zijn geweest als ik dan op R1 had gedrukt ipv O? Of ligt de timing voor een parry nóg iets strakker?

[ Voor 3% gewijzigd door Raem op 15-05-2025 11:22 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akaendra
Raem schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:14:
Ik krijg het parry systeem nog niet helemaal onder de knie, dus ik gebruik nog voornamelijk dodge. Maar ik heb ook het idee dat ik het verkeerd doe. Ik probeer namelijk ook rekening te houden met de animatie van de character, dus dat jij en je vijand op het juiste moment een clash hebben. Maar volgens mij druk ik hiermee te vroeg op de parry knop als ik ook dit lees:

[...]

Perfect dodge lukt me wel redelijk vaak. Zou een perfect dodge in theorie een succesvolle parry zijn geweest als ik dan op R1 had gedrukt ipv O? Of ligt de timing voor een parry nóg iets strakker?
Perfect Dodge zou idd een Parry moeten zijn normaal gesproken. Iig op normal, op Expert weet ik niet hoe strak het daar gaat zijn.
Sowieso probeer ik altijd eerst te dodgen om timing wat meer onder de knie te krijgen alvorens ik ga uberhaupt probeer te parryen. En bij sommige vijanden is zelfs dodgen een ontzettende uitdaging geweest (kuch Superboss waar ik geen spoilers op ga geven)

Inmiddels zelf de game op Platinum nu, ook leuk om te zien hoe broken je sommige characters kunt maken met bepaalde setups, waardoor letterlijk alles in een klap dood is, maar dat zou ik persoonlijk pas aanraden voor eventuele superbosses mocht je ze echt niet neerkrijgen of NG+, zeker niet voor de main story want dan is er natuurlijk weinig meer aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Heb ook redelijk vaak de spotify playlist van de game aan staan als ik aan het werk ben en dergelijke :P

Het is echt zo vet wat de composer voor deze game heeft gedaan.
Kom gewoon niet zo vaak muziek in games tegen die zo indruk maakt dat ik het vervolgens ook op spotify ga luisteren :D

https://open.spotify.com/playlist/4edLwaF8nNFS9i5pm9uNqa
Deze playlist is van Lorien Testard - De composer van alle muziek in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Akaendra schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:30:
[...]

Perfect Dodge zou idd een Parry moeten zijn normaal gesproken. Iig op normal, op Expert weet ik niet hoe strak het daar gaat zijn.
Sowieso probeer ik altijd eerst te dodgen om timing wat meer onder de knie te krijgen alvorens ik ga uberhaupt probeer te parryen. En bij sommige vijanden is zelfs dodgen een ontzettende uitdaging geweest (kuch Superboss waar ik geen spoilers op ga geven)

Inmiddels zelf de game op Platinum nu, ook leuk om te zien hoe broken je sommige characters kunt maken met bepaalde setups, waardoor letterlijk alles in een klap dood is, maar dat zou ik persoonlijk pas aanraden voor eventuele superbosses mocht je ze echt niet neerkrijgen of NG+, zeker niet voor de main story want dan is er natuurlijk weinig meer aan :)
Ik speel ook op normal. Vanavond nog de parries oefenen. Dan drukte ik dus denk ik altijd te vroeg waardoor ze steeds mislukte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
Raem schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:32:
[...]

Ik speel ook op normal. Vanavond nog de parries oefenen. Dan drukte ik dus denk ik altijd te vroeg waardoor ze steeds mislukte.
De meeste attacks hebben een tell qua geluid of licht. Zeker bij bosses is het handig daar op te letten terwijl je in het begin vooral dodged. Als je eenmaal de perfect dodge moment hebt, ontdekt dan zit je gebakken. Want met parry haal je flink wat AP op voor je eigen aanvallen en de counter damage is ook niet misselijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Raem schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:32:
[...]

Jep, het is echt op moment van impact. Je kunt beter zelfs wat te laat de knop indrukken dan te vroeg. Dat was ook even schakelen vond ik, want dat wijkt net wat af van de souls like games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Wren schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:06:
[...]

Het is toch ook zo dat als je bij een combo er 1 mist je sowieso geen counter meer hebt,daarvoor moet je de hele combo parry-en toch?

In dat geval kan je net zo goed switchen naar dodgen.
Klopt. Tenzij er sprake is van een jump-counter (op PS5: X en daarna R2). Of een gradient counter (R2 op moment van impact wanneer het beeld zwart-wit is geworden). Aanvullend voordeel van (in het begin) dodge gebruiken, is dat je kunt zien wanneer er sprake is van een reguliere dodge en wanneer van een perfect dodge. Zou kun je oefenen en zien of je op het juiste moment drukt. Terwijl het risico lager is. Dat schept de mogelijkheid de moveset te leren. Alleen bij aanvallen die continu resulteren in een perfect dodge schakel ik over naar parry.

[ Voor 5% gewijzigd door Woodsy op 15-05-2025 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:16
Exactor it schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:03:
[...]

De meeste attacks hebben een tell qua geluid of licht. Zeker bij bosses is het handig daar op te letten terwijl je in het begin vooral dodged. Als je eenmaal de perfect dodge moment hebt, ontdekt dan zit je gebakken. Want met parry haal je flink wat AP op voor je eigen aanvallen en de counter damage is ook niet misselijk.
Ik vind zelf de geluidsindicator echt het belangrijkste, ik kijk soms niet eens echt goed naar de animaties maar luister alleen naar het geluid. Merk dat de animaties me soms voor de gek houden met een fake-out maar het geluid is altijd juist. :P je moet uiteraard uiteindelijk nog steeds visueel opletten voor gradient of jump counters of bepaalde ranged aanvallen.

Voor degenen die het nog niet goed opgevallen was, let op het soort van scherp ''woosh'' geluid dit komt altijd recht voor de aanval bij melee attacks in ieder geval.

[ Voor 6% gewijzigd door Redblader op 15-05-2025 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:51
Kan iemand me uitleggen wat ik met de Lumina points moet doen? Ik heb ze nu evenredig verdeeld over de characters, maar het zou ook iets met de picto's moeten doen? Ik ben een paar uur onderweg in Act1, moet nu voor iemand zijn lievelingssteen zoeken.....

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

VinnieV schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:31:
Kan iemand me uitleggen wat ik met de Lumina points moet doen? Ik heb ze nu evenredig verdeeld over de characters, maar het zou ook iets met de picto's moeten doen? Ik ben een paar uur onderweg in Act1, moet nu voor iemand zijn lievelingssteen zoeken.....
Je hebt picto's en elk karakter heeft de mogelijkheid om 3 picto's te selecteren. Dan krijgt die karakter de specifieke eigenschappen van die picto. Neem als voorbeeld de picto: Dodger: Dan krijgt die karakter de volgende "upgrade": gain 1 AP on Perfect Dodge, once per turn.
Daarnaast krijgt het karakter een passieve buff in de vorm van bijvoorbeeld extra health, speed of critical.

Als een karakter een picto heeft geequipped en je wint vier gevechten dan heb je in feite de picto voor het hele team vrijgespeeld en kun je met de hulp van Lumina points de specifieke eigenschappen van die picto voor elk karakter selecteren.

Dus in het geval van Dodger kan je hele party de specifieke eigenschappen van de Dodger picto selecteren. Echter enkel degene die de picto in 1 van zijn of haar 3 slots heeft geselecteerd krijgt de passieve buff van extra health, speed of critical. Echter elke picto heeft een bepaalde waarde van lumina points. Dus een picto met een hele sterke "upgrade" kost meer lumina points. Je kunt je lumina points dus evenredig verdelen over al je karakters, maar uiteindelijk had ik het meeste geinvesteerd in Maelle, zodat zij een stuk meer upgrades kon selecteren dan de rest van mijn party, omdat zij mijn belangrijkste damage dealer was.

Het zijn ook echt twee aparte schermen. De pictos selecteer je door op 1 van de 3 picto slots te klikken. De lumina's selecteer je rechtsonder in het karakterscherm volgens mij.

Het klinkt misschien ingewikkeld, maar zodra je die twee verschillende schermen weet te vinden is het een vrij eenvoudig systeem.

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-05-2025 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
11u gespeeld. Net de
spoiler: title
Monolith bereikt
. Dat voelt erg snel. Komt er nog een goeie twist aan met heel wat speeluren of ben ik nabij het einde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Timothy3000 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:47:
11u gespeeld. Net de
spoiler: title
Monolith bereikt
. Dat voelt erg snel. Komt er nog een goeie twist aan met heel wat speeluren of ben ik nabij het einde?
Je bent behoorlijk ver en als je nog rusht heb je nog een paar uur in het kader van de main story line. Maar het verbaasd me behoorlijk. Ik had wel verwacht dat je wat meer zou sidetracken. :)

Ik heb er 80 uur in zitten en ik had volgens mij al 18 uur in act 1 zitten ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:50:
[...]

Je bent behoorlijk ver en als je nog rusht heb je nog een paar uur in het kader van de main story line. Maar het verbaasd me behoorlijk. Ik had wel verwacht dat je wat meer zou sidetracken. :)

Ik heb er 80 uur in zitten en ik had volgens mij al 18 uur in act 1 zitten ofzo :)
hoe lang heb ik nog te gaan na renoir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:50:
[...]

Ik ben weinig tegen gekomen wat me echt van de main mission weghield. Misschien heb ik wel enorm veel sidecontent gemist....

De game is op normal ook aan de makkelijke kant dus echt farmen oid is nog niet echt nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Farabi schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:53:
[...]

hoe lang heb ik nog te gaan na renoir?
Welke act ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Act 2, maar dit lijkt wel een eindbaas pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Timothy3000 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:54:
[...]

Ik ben weinig tegen gekomen wat me echt van de main mission weghield. Misschien heb ik wel enorm veel sidecontent gemist....
Ik vermoed van wel want er is behoorlijk wat optionele side content. Zeker als je die probeert te tackelen als je wat underleveled bent heb je daar vele uren plezier van. :)
Echter als je die optionele content doet als je te hoog level bent na de damage break dan loop je er denk ik snel doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Farabi schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:58:
[...]

Dan heb je nog wel eventjes te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:58:
[...]

Ik vermoed van wel want er is behoorlijk wat optionele side content. Zeker als je die probeert te tackelen als je wat underleveled bent heb je daar vele uren plezier van. :)
Echter als je die optionele content doet als je te hoog level bent na de damage break dan loop je er denk ik snel doorheen.
Misschien goed om die dan juist tot na de main te bewaren (als dat kan). Echt quests? Of vooral fights en verzamelen?

Ik had verwacht dat de game een stuk moeilijker zou worden maar die parry is overal goed te doen en levert zo enorm veel damage op.... dat in combo met het karakter dat flink iedereen kan healen en je gaat er zo doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

@Timothy3000 je gaat er rap doorheen dan ja :P gemiddeld is het toch wel 30 uur wat mensen over de main story doen :P

en voor 100% completion toch wel 60-80 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ricmaniac schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:04:
@Timothy3000 je gaat er rap doorheen dan ja :P gemiddeld is het toch wel 30 uur wat mensen over de main story doen :P

en voor 100% completion toch wel 60-80 uur.
Snap echt niet hoe dat kan haha. Ik doe ook al die gesprekjes bij camp en heb ook al wat optionele bosses verslagen. Misschien dat ik gewoon een heel gedeelte heb gemist of overgeslagen ofzo? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Timothy3000 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:05:
[...]

Snap echt niet hoe dat kan haha. Ik doe ook al die gesprekjes bij camp en heb ook al wat optionele bosses verslagen. Misschien dat ik gewoon een heel gedeelte heb gemist of overgeslagen ofzo? :o
Jij bent, net zoals ik, gewoon een betere gamer. Ik zit op hetzelfde punt met vergelijkbare uren. :) Enige wat ik niet gedaan heb is eilandjes bezoeken die niks met de main quest te maken hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

[...]

Of je bent gewoon kneiter goed 🤣 haha ja ik kan niet beoordelen heb er nog lang niet helemaal doorheen gespeeld. Andere game eerst afmaken.

Maar keek net even online en zie al speedruns van < 2 uur.. dus je kan er zeker snel doorheen als je wilt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
Je kunt er best snel doorheen als je alles behalve de mainquest negeert. Zit met mijn platinum trophy ook op ongeveer 40-50 uur ofzo dus ook sneller dan verwacht. Maakt het allemaal niet minder leuk natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[...]

Je hebt op de wereldmap behoorlijk wat locaties die je nog kan bezoeken. Maar die zijn vrijwel volledig optioneel. En zoals ik aangaf, als je die optionele locaties in het begin bezoekt met lage levels kun je je daar uren in kwijt raken want je doet dan nog zo weinig damage waardoor gevechten behoorlijk lang kunnen duren.

Een specifieke boss wilde ik gewoon verslaan terwijl die minimaal 7.000 damage tegen mijn hele party deed ofzo, terwijl mijn health 500. Dat duurde dus wel een uurtje of 2. 20% van jouw hele speeltijd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:20

ötzi

eclecticus

Farabi schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:58:
[...]

Parry is je vriend bij Renoir

spoiler:
Ben zelf net Visages uit, wel een vervelend mannetje die Mask Keeper maar na alleen de audio cues te gebruiken om een parry te doen ging het stukken sneller :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• clannad
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 21:46
Wat een fantastisch spel, zit aan ACT 3 en doe mijn best dit aan zoveel mogelijk mensen aan te raden.
Deze mag je niet missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:54
Gister geprobeerd m'n vriendin aan deze game te krijgen. Ze heeft The Last Of Us (1) uitgespeeld op het allermakkelijkst en vond dat geweldig. Dacht dat ze hier misschien ook wel in zou kunnen komen, maar toen Act 1 eenmaal begon en alle mechanieken werden uitgelegd begon d'r hoofd te tollen en stopte ze ermee haha.
Helpt ook niet als je elke keer op je controller moet kijken om te zien waar die ene knop ook alweer zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Sluuz op 16-05-2025 08:16 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-05 14:34
Echt een fenomenaal spel hoor, grootste minpunt tot nu toe is wellicht een beetje de dialogen. Heb een beetje het gevoel dat daar een bezuiniging op de schrijvers is geweest. Maar daar kan ik wel doorheen kijken.

Loop ook wel een beetje vast met alle verschillende personages die allemaal een andere manier van vechten hebben, lukt me dus niet om builds te optimaliseren. Heb uit angst voor spoilers niet echt naar guides hiervoor durven zoeken, kan iemand me er eentje aanraden waar geen spoilers in voorkomen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

CrabpPeople schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:17:
Echt een fenomenaal spel hoor, grootste minpunt tot nu toe is wellicht een beetje de dialogen. Heb een beetje het gevoel dat daar een bezuiniging op de schrijvers is geweest. Maar daar kan ik wel doorheen kijken.

Loop ook wel een beetje vast met alle verschillende personages die allemaal een andere manier van vechten hebben, lukt me dus niet om builds te optimaliseren. Heb uit angst voor spoilers niet echt naar guides hiervoor durven zoeken, kan iemand me er eentje aanraden waar geen spoilers in voorkomen?
Doordat je een damage cap van 9999 hebt, maakt het op zich niet heel veel uit hoe je build (totdat je die cap kan breken later) je krijgt genoeg respec items om naar hartelust te experimentern. Dus build eerst naar die cap en pas als je die gehaald hebt, ga voor speed (meer beurten) en defense

Ik heb mijn prio in act 1 en act 2 voornamelijk gelegd op AP generatie (bonus ap bij start etc) en dmg.
HP van Picto's pakken en alleen vit pakken als het met je wapen schaald. verder full on glass canon om dodge en parry te oefenen. Dan maar fights paar keer opnieuw doen.

Als je moe bent van steeds moeten teruglopen na een failed fight. Zorg dat je voordat je combat in gaat op 1 van je chars, haarstyle of kleding wisselt, dit doet een quicksave.

spoiler is niet build related :P
spoiler:
Gisteren in frozen heart? die dodge quest gedeaan voor een outfit foor Lune ... 20 mins bezig geweest voor ik hem eindelijk had >_<

[ Voor 6% gewijzigd door Bokkie op 16-05-2025 08:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:56:
[...]

Jep, het is echt op moment van impact. Je kunt beter zelfs wat te laat de knop indrukken dan te vroeg. Dat was ook even schakelen vond ik, want dat wijkt net wat af van de souls like games.
Gisteravond geprobeerd en het ging me nu een stuk beter af. Maak optionele bossfights die eigenlijk nog nét te sterk zijn een stuk leuker om het toch te proberen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Zag deze net voorbij komen. echt tof om te zien de motioncapture op deze manier in deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-05 16:09
Ik ben heel benieuwd naar de game echter zoek ik geen "onrails" of linear spel. Is er veel te missen side content en endgame? Dus bijv. superbosses in areas die niet makkelijk te vinden zijn? Is er grind nodig? Ik hoop dat het iets is zoals ff x of ff xii, uitdagende content met veel gear, endgame en mystery :p.

Lekker omschreven als ik dit zo teruglees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dakracs
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08:08
Einde gezien, wat een game.
spoiler:
beide eindes gedaan

Ik ben uiteindelijk naar het einde gegaan omdat ik niet te overleveled wou zijn en er zo zou doorblazen, uiteindelijk voelde het echter nog altijd alsof ik iets te high level was en dat het zo over was.

Heb niets van builds opgezocht, gewoon skills gekozen die me lagen, wapens geswitched die het hoogste power hadden en dat het element niet absorbeerde en zo tot het einde gespeeld.

Party zodra ik iedereen had was Maelle, Verso en Monoco. Dat laatste meer omdat ik anders zijn skills niet compleet zou hebben, wat uiteindelijk niet zoveel uitmaakte want ik heb eigenlijk tot het einde dezelfde zes gehouden.

Ik ga nu nog wat side content doen en dan toch een new game+ starten want ik heb iets gemist in de start en bij vendors.

spoiler:
De mime in Lumiere en wat kleding voor Gustav, dat laatste is niet zo spannend maar wel soort van completionist in me die het allemaal wil hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-05 19:28
jellybrah schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 10:19:
Ik ben heel benieuwd naar de game echter zoek ik geen "onrails" of linear spel. Is er veel te missen side content en endgame? Dus bijv. superbosses in areas die niet makkelijk te vinden zijn? Is er grind nodig? Ik hoop dat het iets is zoals ff x of ff xii, uitdagende content met veel gear, endgame en mystery :p.

Lekker omschreven als ik dit zo teruglees
In het begin van de game is er niet heel veel side content, wel wat her en der. Hoe verder je komt hoe meer er open gaat qua opties. Er zijn mensen die fights veel en dan ook echt veel te vroeg gedaan hebben om bepaalde drops te krijgen die je pas veel later hoort te hebben. Ook zijn er areas en bosses die optioneel zijn.

Nadat je de main story hebt verslagen kan je verder met de side content, en daar gaat de wereld echt open en kan je opwerken naar een aantal superbosses :D

Ik heb zo goed als niet gegrind op normal difficulty, het was vooral items verzamelen en aan het einde moest ik 4 fights 'grinden' om bepaalde dingen te unlocken, oftewel 5 minuten grinden. Maar ik heb wel zo goed als alle side content gedaan.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Na 2 dagen het spel weer opgepakt. Want mijn frustraties jegens renoir waren weer ingezinkt. En nu versloeg ik hem in een keer.
Het leek zelfs erg makkelijk te gaan, heel gek. Soms dus even adempauze nemen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
coptician schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 11:54:
[...]
“… je pas veel later hoort te hebben.”
Hier ben ik het niet mee eens. Zodra je ze op een “legale “ manier aan kan komen, vind ik (!) dat je ze kan/mag gebruiken.

Wel ben ik er mee eens dat sommige drops er voor zorgen dat je erg snel, erg sterk wordt.

Het is en blijft allemaal een keuze. Dat vind ik ook mooi aan dit spel. Wil je een soort “godmode” creëren, dan kan dat. Wil je jezelf echt uitdagen, dan kan dat ook.
Je moet in principe niets.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-05 19:28
streamnl schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 13:09:
[...]

Hier ben ik het niet mee eens. Zodra je ze op een “legale “ manier aan kan komen, vind ik (!) dat je ze kan/mag gebruiken.
Eens! Het mag zeker! Maar hoort, dat denk ik niet. Als je een fight van een uur doet waarin je nagenoeg perfect moet spelen, dan valt dat buiten 'hoort' imo ;)

Respect als het je lukt trouwens, ik weet niet of ik het wil proberen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Mij persoonlijk boeit het niet (meer) dat ik games niet op de moeilijkste stand speel. Zo veel tijd heb/neem ik niet meer om te gamen. Dus meestal zet ik de games op de makkelijkste stand staan en loop zo door de game heen. De momenten dat ik game, wil ik niet gebruiken met frustraties als iets niet lukt :+
spoiler:
en ik ben (bijna) dichter bij de 50, dan bij de 40.... Mijn reactie zal ook niet meer zo snel zijn dan wanneer ik nog 18 was :+

Dat heb ik hier ook gedaan. De gevechten probeer ik wel zo veel mogelijk "perfect" te doen, dat wil zeggen, ik probeer zo veel mogelijk te counteren.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clannad
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 21:46
Wanneer jullie nieuwe kledij verkrijgen voor de personages, gebruiken jullie die?

Ik heb nu een hoop cosmetics verzameld en fantastisch dat je dit kan verzamelen door te spelen en niet door te betalen.

Maar ik gebruik eigenlijk altijd de default skin.
Ik ben op een missie de wereld te redden. Dan ga ik geen zwempak gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

clannad schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 21:24:
Wanneer jullie nieuwe kledij verkrijgen voor de personages, gebruiken jullie die?

Ik heb nu een hoop cosmetics verzameld en fantastisch dat je dit kan verzamelen door te spelen en niet door te betalen.

Maar ik gebruik eigenlijk altijd de default skin.
Ik ben op een missie de wereld te redden. Dan ga ik geen zwempak gebruiken.
Ik heb wel eens wat pakjes en haarstijlen geprobeerd ja :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ay1072VxabkVdRHIctlQXHTv8pw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iypVc9wJgBqsxBNFFH2aC1Q5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Se9wS57GNd1cnwpIZzwUg0W4Ee4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9Z6W1pDK1YSXE4dbLMubeFl1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhZL_3RGsN0YUv4AZ4S6yt1tDBk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g24JdlCvrMT0as4GRD3J5TpF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:20

ötzi

eclecticus

Nog niet heel veel cosmetics gevonden, dit is zo'n beetje het enige dat ik heb :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZJK3cCHEimlQ5Llg-2vyjqtu1M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZyTNo7FgTbbdDQSqaRlLl4G2.png?f=fotoalbum_large

spoiler:
"Het leek zelfs erg makkelijk te gaan, heel gek."
Nou Farabi, maak je borst maar nat; kom net voor de 3e keer Renoir tegen 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door ötzi op 17-05-2025 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Middenin de epiloog. Wat een waanzinnig goed verhaal heeft deze game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Yonix schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 15:03:
[...]

Got the bastard! >:)

[Afbeelding]

spoiler:
Uiteindelijk Luna geswitcht met Sciel en mij daarnaast gericht op de ‘lamp trial’ voor extra dmg.

Edit: En nu in Act II aangekomen.
spoiler:
F-ing Hell, wat een spel is dit! Gedurfd dat ze Gustave laten sneuvelen, maar het heeft zoveel impact. Chapeau! _/-\o_

En dan de cutscenes die volgen, de twists en exposition … gepaard met die geweldige muziek. Wauw!

Het is dat ik nu moet stoppen, ik kan niet wachten om vanavond weer verder te gaan. :D
Gister ook deze boss verlagen.
spoiler:
Sciel kon hem in theorie met 2 klappen neerkrijgen. Alleen had ik daarvoor wel wat beurten nodig om haar Twilight op te bouwen. En aangezien ik in nu na jouw post pas weet dat er een 'lamp trial' is heb ik regelmatig zijn zwaard moeten ontwijken. :P

Toffe bossfight in ieder geval en een indrukwekkend einde van Act I.
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
Na 31 uur ben ik klaar met de verhaallijn, wat een geweldig spel was dit zeg. Design van de gamewereld, verhaal (en dan vooral hoe het wordt verteld) en de karakters waren geweldig. De briljante samenkomst van bijvoorbeeld muziek, actie en gesprekken tijdens sommige scenes was mooi om te zien. Ongelooflijk dat dit een eerste spel van een studio is. Ik had echt nog nooit gehoord van dit spel en studio.
Er is nog genoeg te doen, misschien dat ik dat ook allemaal doe.

[ Voor 5% gewijzigd door mister_S op 18-05-2025 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 10:19

SideShow

Administrator

Begin me laatste tijd dikwijls te ergeren aan games die te lang duren.
Laatste hoofdstuk van act 2 bleef maar duren. Echt uuuuuuuuuuuren. Zit nu net op die laatste boss.

Ondertussen ook wel een beetje gehad met de timer spelletjes. Ik denk dat ik het op easy zal zetten, ik zie dat er toch geen achievement is om het uit te spelen op medium.

*edit: eerlijk gezegd zie ik ook niet wat er zo extreem goed is aan het verhaal. De karakters zijn heel goed, voice acting, de muziek, en de graphics, maar maakt dat het verhaal zo extra ordinair? Misschien verandert mn mening nog na het helemaal uit te spelen.

[ Voor 27% gewijzigd door SideShow op 18-05-2025 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

SideShow schreef op zondag 18 mei 2025 @ 22:06:
Laatste hoofdstuk van act 2 bleef maar duren. Echt uuuuuuuuuuuren. Zit nu net op die laatste boss.

Ondertussen ook wel een beetje gehad met de timer spelletjes. Ik denk dat ik het op easy zal zetten, ik zie dat er toch geen achievement is om het uit te spelen op medium.

*edit: eerlijk gezegd zie ik ook niet wat er zo extreem goed is aan het verhaal. De karakters zijn heel goed, voice acting, de muziek, en de graphics, maar maakt dat het verhaal zo extra ordinair? Misschien verandert mn mening nog na het helemaal uit te spelen.
Hoofdstukken? Volgens mij zijn er niet echt aparte hoofdstukken in acts toch? Maar als je redelijk de main storyline volgt valt het wel mee toch met dat het te lang duurt? @Timothy3000 was binnen 12 uur al in act 3 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik heb hem in 17u uitgespeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
SideShow schreef op zondag 18 mei 2025 @ 22:06:

Je kunt de quick time dingen bij je eigen attacks uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Gisteren dus uitgespeeld. Game krijgt van mij een dikke acht. Pluspunten voor verhaal, muziek en de gevechten. Minpunten voor de repetitieve enemies en op den duur repetitieve gameplay en het gebrek aan een minimap. Nu al nieuwsgierig naar de volgende game van deze makers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Gebrek aan een minimap een minpunt?

Persoonlijk vind ik het zo juist goed. Beetje zoals vroeger. Goed naar je omgeving kijken zodat je weet waar je heen loopt en waar je bent. Zodat je vrij snel ziet, hè, hier ben ik al geweest.
Bij zo’n minimapje word je lui. Tenminste, ik.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
streamnl schreef op maandag 19 mei 2025 @ 17:26:
Gebrek aan een minimap een minpunt?

Persoonlijk vind ik het zo juist goed. Beetje zoals vroeger. Goed naar je omgeving kijken zodat je weet waar je heen loopt en waar je bent. Zodat je vrij snel ziet, hè, hier ben ik al geweest.
Bij zo’n minimapje word je lui. Tenminste, ik.
Ik zou een minimap wel waarderen voor cleanup na het verhaal. Het is mij onduidelijk waar ik wel en niet geweest ben. Geen halszaak uiteraard. Tijdens het verhaal (ben denk ik aan einde act 2 aanbeland) vind ik het ook juist een plus dat er geen mini map is!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wat ze hadden kunnen doen is om een soort vinkje bij de diverse optionele gebieden te doen als je in dat gebied geweest bent en de boss hebt gekilled dan wel de collectibles hebt verzameld. Ik heb even zelf via een notitie op telefoon bijgehouden welke gebieden ik gecomplete had en welke ik in het begin heb overgeslagen omdat het gebied een te hoog level was.

Een minimap heb ik zelf niet gemist. Juist het exploreren maakte het voor mij leuk. En omdat enemies pas respawnen na een rust periode was het vrij eenvoudig om te weten of je ergens al geweest was of nog niet. In Doom bijvoorbeeld kijk ik teveel naar de minimap, juist omdat deze er is en exploreer ik minder omdat ik via de minimap weet dat er niets te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik vond de omgevingen wat te samey om het exploren echt leuk te gaan vinden. Een vinkje was inderdaad de beste middenweg geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

SD5k

>4&X

Timothy3000 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:49:
Ik vond de omgevingen wat te samey om het exploren echt leuk te gaan vinden. Een vinkje was inderdaad de beste middenweg geweest.
Ik ben net in Act 3 aangekomen en ervaar dit ook wel. Vind het level design niet super, het is voor een groot deel erg lineair.

Nog een heel klein minpunt vind ik soms de camerahoeken tijdens gevechten, zo nu en dan blokkeert mijn eigen karakter het zicht op de vijand, waardoor parries moeilijk te doen zijn. Dit gebeurt in mijn ervaring vooral bij kleine vijanden.

Om positief te eindigen: het vechtsysteem en het design van de game zijn wat het voor mij meer dan waard maakt om te spelen. :) Het verhaal vind ik wel een goede sfeer geven, maar ik zit er niet echt ín.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste