Inmiddels een stukje verder en dodgen gaat wel wat beter.
Die ene bonus boss waar ik tegenaan liep bleek gewoon extreem moeilijk, wel erg apart dat ze die zo vroeg in de game al zo’n verschrikkelijk moeilijke ‘mini’ boss erin stoppen. Kwam ook al een comment van iemand tegen die om die reden met de game gestopt was

De eerste echte boss, Eveque ging eigenlijk best goed na een flink aantal keren proberen.
Dodgen heb ik nog het meest verbeterd door dichter bij de TV te gaan zitten.

Ik speel op een PS5 met een 55 inch TV en vanaf de bank is de afstand een ruime 3 meter, nu ik op de rand van de salontafel ga zitten is dat nog maar 1,75m en kan ik die aanvallen een stuk beter zien!
Hoewel ik alsnog die Volester attacks totaal niet kan duiden, ze zitten meestal ook ergens aan de zijkant als extra enemy wat de zichtbaarheid niet beter maakt. Die probeer ik als maar zo snel mogelijk af te knallen met
free aim.
Heb daarnaast ook mijn koptelefoon erbij gepakt en de achtergrond muziek uitgezet maar qua audio cues valt het wat tegen eigenlijk. Spell attacks zijn wel duidelijk met 3 van die knallen in een vast ritme maar voor de rest heb ik tot nu toe weinig aan het geluid.
Ben inmiddels net zover dat ik Maelle heb gevonden.
Ander ding dat ik nog ga proberen om het beter zichtbaar te maken en daarmee hopelijk mijn dodge te verbeteren is de graphics instellingen aanpassen, deze
aanbevolen graphics settings kwam ik hiervoor tegen op reddit:
- Turn on Performance mode
- Turn off Motion blur, Film grain & Chromatic Aberration
Aangezien ik toch maar een Full HD (1080p) TV heb verwacht ik dat ik met die performance settings niet te veel aan visuele kwaliteit inlever aangezien de game dan in 864p draait vs 1224p voor quality mode waar hij nu op staat, want die wordt toch al beperkt door mijn 1080p TV.
Jammer dat ik geen PS5 Pro heb want daar is de performance mode precies 1080p.
Omdat ik me afvroeg hoeveel milliseconden je nu eigenlijk hebt om de dodgen en parryen heb ik dat opgezocht toen ik daar achter kwam voelde ik me eigenlijk best wel gescammed
Timings per difficulty (Story/Expeditioner/Expert modes)*
- Dodge: 0.5s/0.22s/0.22s
- Parry: 0.35s/0.15s/0.15s
(* bron: Easier or Harder Dodge and Parry)
Er is dus geen enkel verschil tussen
Expeditioner en
Expert difficulty!
Dat had ik echt niet verwacht, is blijkbaar enkel verschil in de hoeveelheid damage.
Daarbij vind ik 220ms wel erg kort, laat staan de 150ms voor de parry.
Snap echt niet dat er geen ruimere timings zijn voor de
Expeditioner difficulty, en jammer dat ik niet op Steam speel anders had ik die timing mod kunnen installeren.
Maar goed, we gaan gewoon verder, het verhaal is goed en het zal uiteindelijk wel beter gaan en misschien kom ik ook nog eens aan parryen toe.
Was alleen wel een beetje onaangenaam verrast dat er nu nog een derde vorm van dogde/parry is, de jump&parry. Alsof het niet al lastig genoeg was, hoop dat daar bij blijft.