Dat zal het waarschijnlijk wel zijn ja, ben nu lvl 2 voor beide party members.uchiha tijntje schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:26:
[...]
Je bent ook gewoon nog underleveld als je die boss wil verslaan zonder dodgen / parry.
Misschien moet ik eerst wat meer gaan grinden.
Kwam er net pas achter dat na uitrusten bij een camp de vijanden weer respawnen, dus daar kan ik wel wat XP verzamelen.
Daar is die boss wel goed voor jaIk heb juist deze boss gebruikt om het dodgen / parry onder de knie te krijgen. Is ook direct de eerste boss geweest die ik versloeg zonder geraakt te worden.Koste me wel flink wat pogingen maar toch
Ben er inmiddels achter dat je wel first strike kan krijgen bij deze, lag aan mijn timing blijkbaar, was daarvoor steeds te laat.
Waarschijnlijk kan het dan wel bij de meeste / alle gevechten dus ook iets om op te letten want het geeft flink wat voordeel.
Timing is gewoon niet mijn ding, dat was vroeger al op de verplichte stijldansles waarbij ik altijd uit de pas liep, dus dit is wel een uitdagend spelletje voor mij. Ben timing gehandicapt denk ik.
Mijn zoon deed die boss in iets van 15 pogingen op Expert difficulty maar dat is iets wat ik ‘m niet na ga kunnen doen.
Dat is en was me al duidelijk hoor, maar zo als gezegd gaat me om de plotselinge bumb in moeilijkheid.En dodgen / parry hoort gewoon bij de game.
Maar zal dan wel aan mijn level liggen icm mijn slechte timing skills waardoor het voor mij niet in een flow doorspeelt maar ik als ik net lekker op gang ben een roadblock tegenkom.
Maelle op de dock voor vertrek vond ik ook erg lastig bijvoorbeeld.
Dat is natuurlijk ook het hele idee van Expert tochOp expert (speelde ik op) is het cruciaal om gewoon niet geoneshot te worden in het begin.
Dat verwacht ik ook niet, dan had ik de difficulty wel op Story gezet.Op andere moeilijkheidsgraden is de noodzaak wat minder maar het is natuurlijk niet zo dat je alle damage maar kan tanken zonder te dodgen of parryen.
Maar van gevechten net winnen met een 50% dodge rate naar 100% dodge rate nodig omdat je geen enkele damage kan hebben omdat je ge-one shot wordt is wel wat anders natuurlijk.
Maar ik ga gewoon meer oefenen op dodgen en de koptelefoon proberen om te zien of de audio cues helpen, en misschien helpt de achtergrond muziek uitzetten tijdens gevechten daar ook mee.
En met een beetje geluk zal parry ook ooit nog eens gaan lukken.
Ik zag al wel dat je daar flink wat free damage mee kan doen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/O7s1eJNwuTxD4GohytYfr6AL.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Sgd7xv44KrwwHQnGRtpDHeKn.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SDMtp0fAMPTNBcOfKskvWS9w.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fVcy7qDCpIQYnxiPuQ5qeJ8e.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NQj34o0eKRyQQjgQ2qKt03Nw.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/tKTH9twRwzjD4FRd9LG71hFL.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OWRSFXXMIqsekrWUNnpgHZKk.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/P3mGwKJh7NKjyrdXUyY1lfe4.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/JEkn1lnRCMf7xwwkfbVmK77S.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/rQbtcGnbiMh9DCdSykIenWgW.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/cUHI806K6YZ1YriTSURfRr0q.jpg?f=fotoalbum_tile)

:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JSvhtirM9jht8ogvov8DO8Ur.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mCBqMkVx8B5v8yftuouQqZlI.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YpLNePLjeMzaSNEIwl4T6IcD.jpg?f=user_large)