En dan de vraag of het iets is
Ja, heb hem gekocht met gasveer, montage hooguit 15 minuten met sleutel 12 en 13, verder niets.hmvanmol schreef op woensdag 17 december 2025 @ 21:46:
Iemand die frunk al besteld?
En dan de vraag of het iets is
Staat mooi, en ook nog funtioneel qua ruimte.
Zo mooi..ik ben morgen aan de beurt. Exact dezelfde.hmvanmol schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 21:32:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij deze nog een paar foto's van onze "Cupi"![]()
De teller staat nu op iets meer dan 200, maar wat een heerlijke auto. En wat ziet er ontzettend dik en gaaf uit!
We genieten elke keer weer als we erin rijden.
Reed van de week op de snelweg en moest beetje remmen voor file. De persoon achter mij remde niet hard genoeg en reed achterop. ik reed denk ik 30kmh en hij 50 ofzo.
Flink balen. bumper achter gebarsten en parkeer sensor was naar binnen gevallen. maar schade leek visueel mee te vallen. (weet natuurlijk niet wat er allemaal daaronder stuk is.)
Ik kon gelukkig uiteindelijk zelf door. de andere auto achterop was total loss (oud klein autotje). Nu tijdje in een ID7 overbruggen tot hij gemaakt is..
De BC staat bij mij nog steeds op 5.2 en krijg heel soms wel een update maar geen grote.
en kreeg van de week weer 2x de melding over de storing SOS: noodoproepfuntie.
Hopelijk blijft het hierbij en moet die niet weer dalijk weer terug.
Crysania schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 10:47:
Zo ik ben denk ik de eerste met een Tavascan die al bij de schade herstel staat.
Reed van de week op de snelweg en moest beetje remmen voor file. De persoon achter mij remde niet hard genoeg en reed achterop. ik reed denk ik 30kmh en hij 50 ofzo.
Flink balen. bumper achter gebarsten en parkeer sensor was naar binnen gevallen. maar schade leek visueel mee te vallen. (weet natuurlijk niet wat er allemaal daaronder stuk is.)
Ik kon gelukkig uiteindelijk zelf door. de andere auto achterop was total loss (oud klein autotje). Nu tijdje in een ID7 overbruggen tot hij gemaakt is..
:strip_exif()/f/image/1dae6QNLY12sAmQMbWFbWZyc.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog geen 2 weken oud.
Lekke band rechts achter… ANWB gaat tot 20 inch
Zo ik ben denk ik de eerste met een Tavascan die al bij de schade herstel staat.
Nee, die van mij stond al bij de schadehersteller voor dat ie werd afgeleverd, gevalletje vrachtwagen schamt tegen een af te leveren Tavascan.
Bij Media kun je video selecteren.
Nu had ik wat video's op een usb stick gezet.
Dit werkt eigenlijk wel goed.
Alleen als ik ga rijden, weg videobeeld. Alleen nog geluid.
Kan ik hier iets aan doen, zodat ik tijdens rijden nog videobeeld heb?
Weet iemand of hiervan 3d print files zijn? Heb 2 3d printers en wil het zelf maken.hmvanmol schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 16:21:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vandaag 2 bakjes van Ali geplaatst in Cupi.
Passen perfect 👌🏻
Ome Ali? FF linkje misschien? (Mag dat van de mod?)hmvanmol schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 16:21:
Vandaag 2 bakjes van Ali geplaatst in Cupi.
Passen perfect 👌🏻
Heel snel: Super!!, elke dag is weer een feestje om in te stappen, en ermee te rijden.
Comfort is zeer goed, rijgedrag is zeer goed, ook bij sportief rijden, en het Sennheiser geluidsysteem vind ik een streling voor het oor.
Geen minpunten dan? Zeker wel, het enige waar ik me aan stoor, is dat de shortcut voor het uitschakelen van de snelheidswaarschuwing niet bewaart blijft, wat ik ook doe (alle shortcuts weggehaald, en alleen de snelheisdswaarschuwing opgeslagen, volgende dag weg, enz).
Hoop dat Cupra dit voor de volgende software update meeneemt om dit te fixen.
https://nl.aliexpress.com...5971&gatewayAdapt=glo2nldPenny Lane schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:56:
[...]
Ome Ali? FF linkje misschien? (Mag dat van de mod?)
Hier staan ze beiden.
Zo gek.. Al vanaf het begin bleef het bij mij staan (5.2). Op een gegeven moment zat ik te klooien en verdween de snelheidswaarschuwing bij het starten. Vervolgens heb ik alle snelkoppelingen weggehaald waardoor de standaard koppelingen terug kwamen (snelheid op positie 3) en daarna nooit meer verdwenen.Njord1 schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:20:
Na 19 dagen de Tavascan te hebben en dik 2000 km verder, maar eens de balans opmaken hoe de auto bevalt.
Heel snel: Super!!, elke dag is weer een feestje om in te stappen, en ermee te rijden.
Comfort is zeer goed, rijgedrag is zeer goed, ook bij sportief rijden, en het Sennheiser geluidsysteem vind ik een streling voor het oor.
Geen minpunten dan? Zeker wel, het enige waar ik me aan stoor, is dat de shortcut voor het uitschakelen van de snelheidswaarschuwing niet bewaart blijft, wat ik ook doe (alle shortcuts weggehaald, en alleen de snelheisdswaarschuwing opgeslagen, volgende dag weg, enz).
Hoop dat Cupra dit voor de volgende software update meeneemt om dit te fixen.
[ Voor 16% gewijzigd door M@cer op 22-12-2025 18:35 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Heb jij 1 gebruiker of meerdere?
1 telefoon gekoppeld of meerdere?
Ik vermoed nog steeds de snelkoppelingen issues verband houden met iets hiervan. Mja maakt hier iets zoveel uit. Wij trekken het menu naar beneden, klikken op de auto settings en zetten alles zo uit. 1 handeling meer.
Thx. Zie dat ze (blijkbaar) identiek zijn van VW en Cupra.
Ik heb een Apple en een Android gekoppeld, maar kan me niet voorstellen dat dit invloed heeft.sheane schreef op maandag 22 december 2025 @ 20:36:
@M@cer & @Njord1
Ik vermoed nog steeds de snelkoppelingen issues verband houden met iets hiervan. Mja maakt hier iets zoveel uit. Wij trekken het menu naar beneden, klikken op de auto settings en zetten alles zo uit. 1 handeling meer.
2 gebruikers, 3 IPhones..sheane schreef op maandag 22 december 2025 @ 20:36:
@M@cer & @Njord1
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Wat betreft de snelkoppelingen heb ik hetzelfde probleem, na wat aanpassingen werden deze niet meer onthouden. Het resetten naar de originele configuratie heeft ook niet geholpen, alsmede de update naar 5.2 niet. Ik heb één gebruiker met één iphone ingesteld.
Heb je al eens geprobeerd om alle snelkoppelingen weg te halen.. Daarna stond de snelheid er weer tussen bij mij en is deze niet meer weggegaan.. Weet nou niet of het was op het moment dat ik de auto opnieuw had gestart of gelijk.Cupra KvG schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 17:35:
Hier ook 1 gebruiker en 1 IPhone. Auto is 2 weken oud. Snelkoppeling is weg bij elke nieuwe start. Erg vervelend ! .
Zo ellendig dat ik hetzelfde heb gehad en het op 1 of andere manier heb opgelost, maar ik weet niet meer precies hoe.. In ieder geval met het verwijderen van alle snelkoppelingen omdat ik ze toen zo zat was. En daarna stond snelheid er weer (op plek 2) en is deze niet meer verdwenen. En ik durf er ook niet meer mee te experimenteren
[ Voor 26% gewijzigd door M@cer op 24-12-2025 14:38 ]
Heb ik vanmiddag gedaan. En zojuist stond hij er nog (idd op plek 2). Dus hoop dat het zo blijft.M@cer schreef op woensdag 24 december 2025 @ 14:35:
[...]
Heb je al eens geprobeerd om alle snelkoppelingen weg te halen.. Daarna stond de snelheid er weer tussen bij mij en is deze niet meer weggegaan.. Weet nou niet of het was op het moment dat ik de auto opnieuw had gestart of gelijk.
Zo ellendig dat ik hetzelfde heb gehad en het op 1 of andere manier heb opgelost, maar ik weet niet meer precies hoe.. In ieder geval met het verwijderen van alle snelkoppelingen omdat ik ze toen zo zat was. En daarna stond snelheid er weer (op plek 2) en is deze niet meer verdwenen. En ik durf er ook niet meer mee te experimenteren
Er is wel meteen een afspraak gemaakt, maar ik ben wel pissed. Ik hoop dat ze het snel voor elkaar krijgen.
Vandaag was de snelkoppeling weer weg. Erg triest hoe dit functioneert. Zal volgende week eens bij dealer langsgaan.Cupra KvG schreef op woensdag 24 december 2025 @ 19:38:
[...]
Heb ik vanmiddag gedaan. En zojuist stond hij er nog (idd op plek 2). Dus hoop dat het zo blijft.
Je kunt in ieder geval al genieten van het rijden in een Tavascan. Ik snap wel dat het een tegenvaller is als de trekhaak er niet op zit en je die wel besteld hebt.Ccreator schreef op donderdag 25 december 2025 @ 15:17:
Vorige week vrijdag de Cupra opgehaald helaas ondanks dat ik het bij de dealer al ruim vantevoren had aangegeven waren ze de trekhaak toch vergeten🫣.
Er is wel meteen een afspraak gemaakt, maar ik ben wel pissed. Ik hoop dat ze het snel voor elkaar krijgen.
Veel mooie, fijne en veilige kilometers toegewenst.
Bij welke garage heb je een afspraak gemaakt voor het plaatsen van de trekhaak?
Wij zouden in Den Bosch onze Tavascan ophalen op 21 november....met trekhaak...maar onze auto is door het plaatsen van de trekhaak in storing geraakt. De dealer krijgt samen met de fabriek en importeur tot op dit moment nog niet opgelost en daarom rijden we nu in een leenauto (Skoda Scala
Ik hoor op het forum tot nu toe weinig andere nieuwe problemen met het plaatsen van de trekhaak. Dus bij jullie zal het vast goed komen. Wij hebben blijkbaar wat meer pech.
Veel plezier met de Tavascan
Dan heb je echt vreselijke pech zeg. Ik heb hem in Alkmaar opgehaald. Ik ga ervan uit dat het goed komt. Eerlijk is eerlijk hij rijd super fijn.mitodriver schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 12:20:
[...]
Je kunt in ieder geval al genieten van het rijden in een Tavascan. Ik snap wel dat het een tegenvaller is als de trekhaak er niet op zit en je die wel besteld hebt.
Veel mooie, fijne en veilige kilometers toegewenst.
Bij welke garage heb je een afspraak gemaakt voor het plaatsen van de trekhaak?
Wij zouden in Den Bosch onze Tavascan ophalen op 21 november....met trekhaak...maar onze auto is door het plaatsen van de trekhaak in storing geraakt. De dealer krijgt samen met de fabriek en importeur tot op dit moment nog niet opgelost en daarom rijden we nu in een leenauto (Skoda Scala![]()
)
Ik hoor op het forum tot nu toe weinig andere nieuwe problemen met het plaatsen van de trekhaak. Dus bij jullie zal het vast goed komen. Wij hebben blijkbaar wat meer pech.
Veel plezier met de Tavascan
Jullie ook veel plezier ermee je gaat echt genieten.
395 km met volle lading, dit is wel oke?
ik heb geen idee, dit is onze eerste electrische auto.
Ja hoor is prima, actiradius is met deze temperaturen een stukje minder.hmvanmol schreef op zondag 28 december 2025 @ 15:01:
Zojuist voor het eerst aan de openbare laadpaal opgeladen, er staat er twee hier tegenover op de parkeerplaats.
395 km met volle lading, dit is wel oke?
ik heb geen idee, dit is onze eerste electrische auto.
395 km heb ik nu ook met een volle accu.
Ik heb het ondertussen ook opgelost, afgelopen weekend heb ik alle snelkoppelingen stuk voor stuk verwijderd en hierna toen de balk leeg was op 'gereed' geklikt. Na een herstart van de auto waren alle snelkoppelingen nog steeds leeg, toen op het eerste + icoon geklikt en toen verschenen alle originele snelkoppelingen. Toen direct op gereed geklikt en sindsdien blijven ze in de originele positie staan en blijf ik er van af :-)Cupra KvG schreef op donderdag 25 december 2025 @ 22:54:
[...]
Vandaag was de snelkoppeling weer weg. Erg triest hoe dit functioneert. Zal volgende week eens bij dealer langsgaan.
Deze maanden is het verbruik een stuk hoger.. Krijg mijn verbruik ook niet meer onder 20kw/100. Zeker vorige week met temperaturen onder 0 gaat het hard. Dus niet te druk over maken.Njord1 schreef op zondag 28 december 2025 @ 15:34:
[...]
Ja hoor is prima, actiradius is met deze temperaturen een stukje minder.
395 km heb ik nu ook met een volle accu.
Ik ga eens kijken binnenkort wat voor drivers erin zitten.
Hier ook wel eens gekeken, maar zijn geen malse prijzen...Mitchelll010 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 15:35:
Ik kan je geruststellen, de Adrenaline stelt ook teleur.
Ik ga eens kijken binnenkort wat voor drivers erin zitten.
https://www.cambridgecar....an-audio-upgrade-packages
En idd de centerspeaker kraakt, maakt niet uit wat voor muziek. Zelfs bij zacht volume.
Wordt denk ik effe terug naar Cupra. Heb al een bericht gestuurd
Update: Vrijdagmorgen naar Den Bosch, even na laten kijken.
[ Voor 11% gewijzigd door hmvanmol op 31-12-2025 19:52 ]
Hahahaha koekoek! Wat een gekkies.hmvanmol schreef op woensdag 31 december 2025 @ 15:53:
[...]
Hier ook wel eens gekeken, maar zijn geen malse prijzen...
https://www.cambridgecar....an-audio-upgrade-packages
Foto en video’s van de installatie aanbieden voor een meerprijs. Alles wat daar staat kan ik zelf ook wel doen.. absurd.
Ik heb er zin in...en heb voor de zekerheid maar een sneeuwschuiver voor de auto laten monteren
Zou ik toch mee oppassen, staat die straks weer 5 weken in storingmitodriver schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 18:44:
Morgen is het eindelijk zover. Na 5 weken in storing gestaan te hebben door het plaatsen van een trekhaak wordt onze Tavascan uitgeleverd. Omdat ik jullie de afgelopen weken heb vermoeid met mijn frustratie vind ik dat ik ook het mooie nieuws moet brengen![]()
![]()
Ik heb er zin in...en heb voor de zekerheid maar een sneeuwschuiver voor de auto laten monteren![]()
Maar heel veel plezier met je nieuwe Tavascan
[ Voor 4% gewijzigd door AWEF op 03-01-2026 08:54 ]
Er zitten all weather banden op volgens afspraak van de leasemaatschappijMitchelll010 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 09:21:
Spannend, want standaard komt die op zomerbanden. Hahaha
👍🏼
Meteen een vraagje, hebben anderen ook dat de kofferbak wel opent met de sleutel en de knop in de deur bij de bestuurder, maar niet sluit bij een 2e keer drukken. De knop op de klep zelf en schoppen onder de bumper werken wel om te sluiten.
Of is dit nog ergens een setting?
Update: al uitgevogeld. Je moet de knop in de deur met contact aan lang naar je toe trekken. Dan gaat hij weer dicht...
[ Voor 12% gewijzigd door Snikkelbibs op 04-01-2026 13:09 ]
Het vervangen van de ruitenwissers met de "Bosch A027S" ruitenwissers zoals eerder genoemd in dit topic is wat mij betrefd een MUST. De standaard ruitenwissers zijn niet adequaat genoeg.
Voor de rest nog niet de tijd gehad om alles te testen. Overigens wel uitermate blij met de auto!
of doe je dat via de dealer?
Ik heb deze besteld. https://www.winparts.nl/r...uitenwisser/p1598374.htmlhmvanmol schreef op zondag 4 januari 2026 @ 10:20:
Degene die ze bestellen, waar bestellen jullie die Bosch ruitenwissers?
of doe je dat via de dealer?
Volgens mij wordt op de site een check gedaan of ze idd voor een Tavascan zijn.
Anders nog ff in dit forum op “ruitenwissers” zoeken dan vind je ze vast ook
Deze passen perfect.mitodriver schreef op zondag 4 januari 2026 @ 11:24:
[...]
Ik heb deze besteld. https://www.winparts.nl/r...uitenwisser/p1598374.html
Volgens mij wordt op de site een check gedaan of ze idd voor een Tavascan zijn.
Anders nog ff in dit forum op “ruitenwissers” zoeken dan vind je ze vast ook
https://www.techniekwebsh...0-mm-lengte-2-450-mm.html
https://www.autodoc.nl/bosch/18104688
Hier wel leverbaar, anders even zoeken op: EAN: 4047023096722.
Deze schijnen ook zeer goed te zijn.
https://www.winparts.nl/r...77834-valeo/p1532698.html
Ga ik morgen halen.
Thanks!Njord1 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 13:49:
[...]
https://www.techniekwebsh...0-mm-lengte-2-450-mm.html
https://www.autodoc.nl/bosch/18104688
Hier wel leverbaar, anders even zoeken op: EAN: 4047023096722.
Maar wat een prijsverschillen... ik bedoel waarom bij de ene 35 en bij de ander 83...
[ Voor 5% gewijzigd door hmvanmol op 04-01-2026 15:45 ]
Heb em net 3 weken.Jeroen1979 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 15:50:
Heb de mijne laten vervangen bij profile, op kosten van de leasemaatschappij
nog even wat met regen rijden, dan kijken.
[ Voor 23% gewijzigd door hmvanmol op 04-01-2026 18:41 ]
Nog tips waarop te letten?
Of er problemen zijn geweest met de 12volt accu. Rest van de zaken zijn redelijk hetzelfde als andere elektrische auto's. Zou bij VZ nog even de remmen (laten) checken.grid8400 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 17:23:
Ik ga rond juni opzoek naar een VZ extreme en wil er 1 met de kop eraf particulier kopen.
Nog tips waarop te letten?
Krijg je dat gratis bij mankementen? En dan alleen in de garantieperiode, of zolang de Tavascan bij Cupra in onderhoud is?
Of is dat ook bij onderhoud?
Er is mij bij aflevering eigenlijk niets over verteld. Dus dan maar hier… 🙂
https://www.winparts.nl/r...7834-valeo/p1532698.html#
Waren binnen 2 dagen binnen, en passen perfect, en direct zichtbaar verschil. Dit zou gewoon in mijn leasecontract moeten zitten maar bij de dealer vond ik dat ze er best wel wat moeilijk over deden. Dus nu gewoon zelf besteld en die 3 tientjes, in overleg, op mijn onkostensheet gezet. Wat een verschil!
Ik heb dezelfde besteld. Wilde ze bij lokale automaterialen winkel halen maar die hadden geen voorraad en waren veel duurder. Dus zelf maar besteld.Brak1977 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:37:
Voor de mensen die, zoals ik, last hadden van de standaard ruitenwissers op de Tavascan. Ik heb deze besteld ;
https://www.winparts.nl/r...7834-valeo/p1532698.html#
Waren binnen 2 dagen binnen, en passen perfect, en direct zichtbaar verschil. Dit zou gewoon in mijn leasecontract moeten zitten maar bij de dealer vond ik dat ze er best wel wat moeilijk over deden. Dus nu gewoon zelf besteld en die 3 tientjes, in overleg, op mijn onkostensheet gezet. Wat een verschil!
Het lijkt me dat dat afhankelijk is van of je de auto particulier hebt gekocht of privé lease of lease via het werk.Penny Lane schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 22:28:
Hoe zit het nu precies met vervangend vervoer?
Krijg je dat gratis bij mankementen? En dan alleen in de garantieperiode, of zolang de Tavascan bij Cupra in onderhoud is?
Of is dat ook bij onderhoud?
Er is mij bij aflevering eigenlijk niets over verteld. Dus dan maar hier… 🙂
Bij ons krijgen we via de leasemaatschappij vanuit het werk vervangend vervoer als er problemen zijn met de auto. Dit omdat de auto nodig is om bij klanten te komen
[ Voor 3% gewijzigd door mitodriver op 07-01-2026 17:00 ]
Ik heb hem particulier. Ik meen eens in het algemene cupra forum te hebben gelezen dat er zelfs een verschil is als je een auto import uit het buitenland hebt, of door Pon geleverd. Dus ik hoop dat ik hier nog wat wijzer uit wordt.
Zijn nog wel wat mogelijke variabelen: hoe chill is je garage/dealer, als het een verzekering kwestie is kan daar ook beleid over zijn bij hen, kan ook zijn als het een garantie ding is je de documenten van Cupra en in jouw geval Pon moet doornemen.Penny Lane schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 21:22:
Thx!
Ik heb hem particulier. Ik meen eens in het algemene cupra forum te hebben gelezen dat er zelfs een verschil is als je een auto import uit het buitenland hebt, of door Pon geleverd. Dus ik hoop dat ik hier nog wat wijzer uit wordt.
Zal mij benieuwen hoe lang ik zal moeten wachten. Wordt vervolgd
UPDATE!
gisteren 8-1 was de trekhaak erop en kreeg ik mijn auto terug
Het kan dus toch
[ Voor 28% gewijzigd door Ccreator op 09-01-2026 08:42 ]
:strip_exif()/f/image/UPbdZ07mdHD9TUKwQuGtaoH1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u4xCPlPZWRJDLMDDt7wr0t2r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rqEUw08PcgZadEB3aY9PZNNm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9pkBqziG6c1qsCjy8KqlcVSS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rgyVREYuyN3NgTIm6by2dl8r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xVBfPvVnfLKHbUfarRVSpcrr.jpg?f=fotoalbum_large)