Het grote Cupra Tavascan Topic

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rob1984
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 03-11 11:01
Holleblok schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:13:
Leuk dat er zo veel mensen binnenkort hun Tavascan ontvangen! Zijn er nog meer handige accessoires buiten de tablethouders, die mensen kunnen aanraden? Ik moet nog acht dagen wachten, dus hoop met het zoeken naar leuke gadgets de tijd een beetje te kunnen doden en wat extra voorpret te beleven.
Ik heb een hangbakje bij Ali gekocht voor in het middenconsole. Middenconsole is namelijk zo groot, dat je er bijna zelf in kan zitten.
En op de vloer heb je ook een loos stukje ruimte, hier hebben ze ook bakjes voor bij Ali

[ Voor 29% gewijzigd door Rob1984 op 15-10-2025 15:43 ]

• Rob1984
sheane schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:56:
[...]

Duidelijk een matten set. Die bij de Tavascan wordt geleverd is mooi, maar blijft stof. Als je kinderen hebt of sporttassen erin gooit wil je al gauw wat extra bescherming (https://www.amazon.de/dp/B0CYC6PMP4?).

Daarnaast eigenlijk gewoon simpele en goede USB-C kabels. Verder hebben wij njog een verhoging voor de zijkant vakjes in de kofferbak (welliswaar van VW, maar past goed want ID4 is soort van Tavascan).
Waarom € 80 voor een rubberen mattenset, terwijl die voor € 110 bij de dealer te krijgen is en dan zit het Cupra logo er ook nog in. Misschien ben ik wel verwend hoor, maar ik vind deze matten van Amazon niet echt heel fraai om te zien.

• Addre
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 01-11 12:11
Hoi allen, ik volg dit forum nu al een tijdje en dacht zal ook maar een account aanmaken om mee te kunnen praten. Ik heb 2 juli de Tavascan besteld (essential en atacama dessert). Vandaag nog eens gebeld naar de dealer en hij gaf aan dat de auto 7-11 aankomt bij de importeur en daarmee levering dit jaar absoluut geen probleem is. Nog even geduld hebben dus.

• Addre
sheane schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:56:
[...]

Duidelijk een matten set. Die bij de Tavascan wordt geleverd is mooi, maar blijft stof. Als je kinderen hebt of sporttassen erin gooit wil je al gauw wat extra bescherming (https://www.amazon.de/dp/B0CYC6PMP4?).

Daarnaast eigenlijk gewoon simpele en goede USB-C kabels. Verder hebben wij njog een verhoging voor de zijkant vakjes in de kofferbak (welliswaar van VW, maar past goed want ID4 is soort van Tavascan).
Ik heb momenteel in mijn Ford Focus rubberen matten en ik vind het een verschrikking! Stof en zand blijft er los op liggen wat het gevolg geeft dat bij bewegingen van de voeten of als de kachel/airco op de voeten staat, het opwaait en heel je auto van binnen onder zit. Nu stofzuig ik heb om de twee dagen, om het een beetje netjes te houden. Uiteraard ieder zijn eigen keuze/idee wat dat betreft

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Addre schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 14:22:
[...]

Ik heb momenteel in mijn Ford Focus rubberen matten en ik vind het een verschrikking! Stof en zand blijft er los op liggen wat het gevolg geeft dat bij bewegingen van de voeten of als de kachel/airco op de voeten staat, het opwaait en heel je auto van binnen onder zit. Nu stofzuig ik heb om de twee dagen, om het een beetje netjes te houden. Uiteraard ieder zijn eigen keuze/idee wat dat betreft
Ik had vaker het probleem juist andersom bij de stoffen maten :') vooral de modder bleef er eindeloos in zitten. Of vergde echt dat ik de matten helemaal doorspoot met een hoge druk of tuinslang. Maar precies wat je zegt, ieder zijn ding d:)b

• UBKTS10
  • Laatst online: 03-11 01:25
Rob1984 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:16:
[...]

Waarom € 80 voor een rubberen mattenset, terwijl die voor € 110 bij de dealer te krijgen is en dan zit het Cupra logo er ook nog in. Misschien ben ik wel verwend hoor, maar ik vind deze matten van Amazon niet echt heel fraai om te zien.
Heb je een link van de aankopen bij ome Ali?

En is de mattenset die te verkrijgen is bij de dealer online te vinden?

• Addre
UBKTS10 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:52:
[...]

Heb je een link van de aankopen bij ome Ali?

En is de mattenset die te verkrijgen is bij de dealer online te vinden?
De rubber mattenset staat op de prijslijst van de Tavascan, dus zal vermoedelijk via een dealer moeten lopen.

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:07
Afgelopen maandag was het dan zover en kon ik eindelijk mijn Tavascan Adrenaline afhalen. Inmiddels staan er al 800 km op de teller.
De eerste dag was meteen een mooie range-test. Ik heb 382 km gereden in 4 stukken, waarvan plmin 80km met regen. In de ochtend vertrokken met 93% en 's-avonds thuis met 3%. Wel 95% autosnelweg gereden en het was een graad op 10-13 gemiddeld.
De dealer had me overigens wijs gemaakt dat hij geen batterijverwarming doet op navigatie (dus enkel handmatig via de console), maar ik merkte gaandeweg de rit terug naar huis dat ik van 21 km naar 15km zakte als rest-km's. Toen ik op de console keek had hij de batterij voorverwarmd voor de automatisch ingeplande laadstop 40km voor het einde. Je kan die tussenstop ook niet verwijderen (nog niet ontdekt althans) en dus heb ik op een gegeven moment de navigatie uitgezet en weer 2km verdiend... :)
Ik heb inmiddels wat met de rijhulpsystemen gespeeld en daar ben ik redelijk enthousiast over. Heb altijd een hekel gehad aan ACC en Pilot Assist (travel assist van Volvo/Polestar) maar de Tavascan doet dit allemaal behoorlijk rustig en netjes. Ik ben het zowaar aan het gebruiken. Was eerst wel een beetje bang dat er geen normale CC op zit, maar ACC wekrt best prima.
De head-up display werkt i.c.m. navigatie echt heel goed. De console is snel en overzichtelijk. Ik moet enkel nog even gaan stoeien met de snelkoppeling voor de snelheidswaarschuwing, want die verwdwijnt ook bij mij steeds (software release 5.4).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6w9QmC07GDLDZtGb8Wg3Yy-6hs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OW5J6swEf9YxBhpO44eMuMdq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/taawOwMsdzNEPH_CUW9LBEIKsLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BxNUQGAuyBZPoEX3RVzSnyir.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HNnDIvyKK-FJ_kbApzdjoJfTNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dt0qe1NSJyNtLbfcAFqYrn8l.jpg?f=fotoalbum_large

• sheane
  • Niet online
@PvS_68 je kan als je het menu naar beneden trekt links met dat auto icoontje snel bij wat instellingen, waaronder de waarschuwingssystemen. Is m.i. makkelijker dan die snelkoppeling die steeds verdwijnt.

• PvS_68
sheane schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:44:
@PvS_68 je kan als je het menu naar beneden trekt links met dat auto icoontje snel bij wat instellingen, waaronder de waarschuwingssystemen. Is m.i. makkelijker dan die snelkoppeling die steeds verdwijnt.
Dan ga ik die zeker proberen. Had nog niet in de gaten waar die voor was idd. Dank je!

• mitodriver
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:05
@PvS_68 Het blijft een heerlijke auto om te zien. Thx voor de foto's ;-). Wij hebben dezelfde kleur besteld. Nog tot 21 nov wachten. Vele fijne en veilige kilometers toegewenst

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Woensdag heb ik mijn Tavvy op kunnen halen Alles binnen 3 weken geregeld nadat ik mijn werkgever had gevraagd of er nog mogelijkheden waren om dit jaar te wisselen van mijn Born naar een (demo) Tavascan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q2cQPLhoVQ8NPIeidMI6SzfP7oA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H3NTepuHkKX3dTF3bEncM0Gw.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een heerlijke upgrade. Het uiterlijk, het interieur, de Sennheiser speakers, de HUD en de range is echt wel een hele vooruitgang.

Gelukkig blijven de snelkoppelingen bij mij wel bewaard. Verder een beetje gespeeld met travel assist en rijstrookwissel, wat eigenlijk perfect werkt. Verder valt de snelheidswaarschuwing erg mee, vind het vaak niet eens storend.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Brak1977
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15:44
M@cer schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:38:
Verder valt de snelheidswaarschuwing erg mee, vind het vaak niet eens storend.
Och wat een plaatje. Kan niet wachten. Vraagje : Die snelheidswaarschuwing...hoe vaak krijg je die? Elke keer als je een bord voorbij rijdt? Elke 5 min? Of elke keer als je een nieuwe "zone" inrijdt. (Dus van bijvoorbeeld 80 km/u naar 100 km/u.

Ik ga hem toch uitzetten, maar was wel even benieuwd.

• M@cer
  • Nu online
Brak1977 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:08:
[...]

Och wat een plaatje. Kan niet wachten. Vraagje : Die snelheidswaarschuwing...hoe vaak krijg je die? Elke keer als je een bord voorbij rijdt? Elke 5 min? Of elke keer als je een nieuwe "zone" inrijdt. (Dus van bijvoorbeeld 80 km/u naar 100 km/u.

Elke weg 2 piepjes, maar erg op de achtergrond. Als je de radio wat harder het staan hoor je ze niet eens.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Jeter
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-11 21:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w4kFY6s7K5WBWF8x93FOIVw5YIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdMyKMVb7AUo5VKsHTIMZju7.jpg?f=fotoalbum_large

Tadaa. Ineens een belletje dat ie deze week al geleverd kon worden.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:02
Schitterende foto s!
Wat een mooie auto

• mitodriver
@Jeter Wat tof...mooie foto...veel rijplezier

• Chipie84
  • Laatst online: 14:19
Jeter schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 00:15:
[Afbeelding]

Tadaa. Ineens een belletje dat ie deze week al geleverd kon worden.
suuuuuuuuuuuuper vet! Ik heb nog 3 weekjes te gaan. geniet ervan en veel veilige kilometers!

• RaulDuke
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 13:50
Heeft iemand hier nog meer problemen met het activeren van de remote park assist? Ik ga in de app naar de optie, zet in de auto de QR code op het scherm maar krijg steevast de melding dat het activeren niet lukt. Iemand een tip om verder te komen?

• Balskyy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-10 09:56
Heb nu al een tijd de Tavascan en 1 reparatie verder toch heb ik al een aantal keer gehad dat als ik s ochtends bij de auto kom de verwelkomd verlichting niet aangaat en is blijkbaar de auto niet op slot gegaan.

Op slot gaan zou automatisch moeten gaan en als die dat niet doet piept die hard normaal gesproken maar nu dus al een paar keer niet gehad.

Hebben jullie dit als eens gehad?

Tevens nog steeds 5.2 software erop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LixvY6VZ8jF2f9PlJ6YmdT6c7d8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dtJSxqVGA8wpzsHaKoMnlwnf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15Cb28CejyCSPKI8MFBBjXdXuB0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YayOK24dSPr815hPxZU5kWgf.png?f=fotoalbum_large

• Jeter
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-11 21:14
RaulDuke schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:34:
Heeft iemand hier nog meer problemen met het activeren van de remote park assist? Ik ga in de app naar de optie, zet in de auto de QR code op het scherm maar krijg steevast de melding dat het activeren niet lukt. Iemand een tip om verder te komen?
Same. Helaas nog geen oplossing.

• Brakel123
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 14:08
Gisteren update van de dealer. Cupra verwacht de auto met 2 weken bij hen (in Leusden denk ik), daarna gaat hij naar de dealer. Schat nog zo'n 4 weken voor aflevering, het komt in ieder geval dichterbij...
Productiedatum: 30-07
Datum op het schip: 12-08

• Njord1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10:03
Goed nieuws, dat zou betekenen dat de auto meer dan 2 maand op het schip staat?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:54
Die staking in de rotterdamse haven heeft hier zeker invloed op. Ik zit op meerdere containers te wachten die +/- 2-3 weken vertraging hebben opgelopen.

• M@cer
  • Nu online
Heeft iemand toevallig al iets van bakjes voor in de middenconsole?

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/71cridoTHyL._AC_SL1500_.jpg

Het is nu een diepe ruimte, maar een extra laag zou best handig zijn. De bak ziet er zo uit als de ID7, dus mogelijk zouden die moeten passen, die zijn wel te vinden op verschillende sites.

[ Voor 25% gewijzigd door M@cer op 22-10-2025 10:25 ]

• Brakel123
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 14:08
Njord1 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:19:
Goed nieuws, dat zou betekenen dat de auto meer dan 2 maand op het schip staat?
Dat zou kunnen, eerst zou hij week 43 afgeleverd worden bij dealer en dat lijkt nu week 45 te worden. Ik denk dus dat de vertraging ergens bij de haven(s) zit.

• Jeroen1979
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 03-11 09:35
https://www.autoweek.nl/a...00-goedkoper-ook-fiscaal/
Ze willen er vanaf, nog dit jaar het liefst haha

• Rob1984
Brak1977 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:08:
[...]

Als je je scherm van bovenin naar beneden slide, dan zie je wat snelkoppelingen staan, waaronder lane assist en de snelheidsborden herkenning. Beiden kan je daar aantikken door uit te zetten. Dit moet je iedere rit weer opnieuw doen helaas.

• Rob1984
M@cer schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:19:
Heeft iemand toevallig al iets van bakjes voor in de middenconsole?

[Afbeelding]

Het is nu een diepe ruimte, maar een extra laag zou best handig zijn. De bak ziet er zo uit als de ID7, dus mogelijk zouden die moeten passen, die zijn wel te vinden op verschillende sites.
Ja, ik heb hem gekocht en past perfect, op Aliexpress staan diverse aanbieders. Als je nieuw account aanmaakt scheelt het wel met aankoop. Ik was in totaal € 17 voor die 2 bakjes.
Zo ook het bakje op de vloer van de loze ruimte die daar zit onder het middenconsole

[ Voor 9% gewijzigd door Rob1984 op 22-10-2025 12:01 ]

• Rob1984
Verder wil ik even terugkomen op eerder bericht betreft de 'B' stand (aantal pagina's terug)
Advies van de dealer was om dit voornamelijk binnen de bebouwde kom te gebruiken. Ik heb geluisterd naar mede tweakers en ik kan je nu zeggen dat het op de snelweg ook verrekte handig is.
Het remmen werkt veel beter dan manueel remmen in de 'D' stand vind ik persoonlijk
Ik rij echt alleen nog maar in de 'B' stand

• RaulDuke
Jeter schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 00:21:
[...]

Same. Helaas nog geen oplossing.
Op aangeven van de dealer de My Cupra app op een andere mobiel gezet en die wilde de QR code wel lezen. Mijn Samsung S25 kan de QR code niet lezen, mijn oude Samsung A52s wel. De App is dus nu gekoppeld. Maar daar houdt het ook op, de optie "Begin met parkeren" licht niet op.

• mitodriver
RaulDuke schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:38:
[...]

Op aangeven van de dealer de My Cupra app op een andere mobiel gezet en die wilde de QR code wel lezen. Mijn Samsung S25 kan de QR code niet lezen, mijn oude Samsung A52s wel. De App is dus nu gekoppeld. Maar daar houdt het ook op, de optie "Begin met parkeren" licht niet op.
Misschien dat deze youtube videos je kunnen helpen.
YouTube: Cupra Tavascan - Remote Park Assist (Teil 1)
YouTube: Cupra Tavascan - Remote Park Assist (Teil 2)

• Penny Lane
  • Laatst online: 03-11 10:53
Rob1984 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:03:
Verder wil ik even terugkomen op eerder bericht betreft de 'B' stand (aantal pagina's terug)
Het remmen werkt veel beter dan manueel remmen in de 'D' stand vind ik persoonlijk
Ik rij echt alleen nog maar in de 'B' stand
Rijdt dat niet enorm onrustig? Ik ben meer van het uitrollen. In de B stand moet je vrij lang door rijden voor je je gas loslaat. Omdat hij anders al veel te vroeg afremt.
Er is wel eens wat voorbijgekomen wat het meeste stroom bespaart. En dan blijkt het mekaar niet veel te ontlopen.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:21
Penny Lane schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 22:18:
[...]

Rijdt dat niet enorm onrustig? Ik ben meer van het uitrollen. In de B stand moet je vrij lang door rijden voor je je gas loslaat. Omdat hij anders al veel te vroeg afremt.
Er is wel eens wat voorbijgekomen wat het meeste stroom bespaart. En dan blijkt het mekaar niet veel te ontlopen.
Kwestie van gewenning denk ik. Heb nu ongeveer 11000 km met die van mij gereden, en eigenlijk volledig op B stand. Ik vind het erg prettig. Rij gemixt snelweg en N wegen..

• hmvanmol
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:32
Goedemorgen allemaal!

Ik heb voor komende zaterdag in Den Bosch een proefrit afgesproken in een Tavascan.
3 weken geleden voor het eerst in een elektrische auto gereden, een Skoda Elroq 85.
Dit was goed bevallen.
Nu dus komende zaterdag de proefrit in een Tavascan.
Ben erg benieuwd.

• sheane
  • Niet online
@Balskyy Hebben we hier ook wel eens ervaren. Nu sinds kort met de 2e auto idem. Het is toch altijd even goed kijken dat het 'op slot gaan' proces goed heeft gewerkt. Ik merk (te) vaak dat er echt iets is waardoor het niet werkte. (andere auto is overigens een nieuwe toyota hybrid, dus in zoverre geen overeenkomsten).

• Balskyy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-10 09:56
Clavis schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 03:15:
[...]

Kwestie van gewenning denk ik. Heb nu ongeveer 11000 km met die van mij gereden, en eigenlijk volledig op B stand. Ik vind het erg prettig. Rij gemixt snelweg en N wegen..
Ik vindt de B stand juist onprettig rijden omdat als je gas loslaat de auto gelijk vrij hard remt wat normaal is natuurlijk maar rij zelf eigenlijk alleen maar in de Cupra stand met ESC Sport en lane assist uit.

maar wat verbruiken jullie ongeveer allemaal ik zit vanaf 0km nu op de 18KW

• Njord1
Brakel123 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 07:22:
Gisteren update van de dealer. Cupra verwacht de auto met 2 weken bij hen (in Leusden denk ik), daarna gaat hij naar de dealer. Schat nog zo'n 4 weken voor aflevering, het komt in ieder geval dichterbij...
Productiedatum: 30-07
Datum op het schip: 12-08
Levertijd is vanochtend in de van Mossel-app 1 week vervroegd naar 14 november. d:)b

• Jeroen1979
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 03-11 09:35
Balskyy schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:14:
[...]

maar wat verbruiken jullie ongeveer allemaal ik zit vanaf 0km nu op de 18KW
Ik zit na bijna 3000km op gemiddeld 14.5kw

• sheane
  • Niet online
18,5 kw na 17k km's. Gem snelheid is 61km/u. Denk dat dit ook nog wat invloed heeft.

@Balskyy @Jeroen1979

• ErikVers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-11 21:42

ErikVers

e-Duurzaam

[...]

Het maakt ook uit hoe abrupt je van “het gas afgaat”. Rustig het pedaal laten terugkomen zorgt voor minder abrupt regeneratief remmen.

Heat Geek Certified | WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - Cupra Tavascan |

• ErikVers

ErikVers

e-Duurzaam

Tss ik had dus nog goedkoper gekund 😉🥳🧐
Ik krijg de “mijne” de 28e en heb er zin in. Zeker na toch wel te beperkte laadsnelheid en rijbereik van mijn ondertussen 5 jaar oude id3 met 58kWh. Het komt niet vaak voor maar als je weet dat het beter ksn is je geduld snel op…

Ps die goedkopere vrd modellen houd ik mezelf maar voor dat dat een lokkertje is en de vrd wel aardig op is voor 2025 🫣

Heat Geek Certified | WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - Cupra Tavascan |

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:02
[...]

Ik heb geen Tavascan maar 1 pedal drive is fantastisch.
Ik rem weken niet :)

Bij 1 pedal drive remt die sowieso harder naarmate je langzamer rijdt, dus t is niet zo dat als je 80 rijdt, dat die net zo hard remt als bij 30.
Ik wil nooit meer anders dan 1 pedal

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-11 22:07
ErikVers schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:33:
[...]

Tss ik had dus nog goedkoper gekund 😉🥳🧐
Ik krijg de “mijne” de 28e en heb er zin in. Zeker na toch wel te beperkte laadsnelheid en rijbereik van mijn ondertussen 5 jaar oude id3 met 58kWh. Het komt niet vaak voor maar als je weet dat het beter ksn is je geduld snel op…

Ps die goedkopere vrd modellen houd ik mezelf maar voor dat dat een lokkertje is en de vrd wel aardig op is voor 2025 🫣
Het gaat allen over de Essential. Misschien is dat een troost :)

• hmvanmol
Vandaag de proefrit gemaakt met de Tavascan.
Wat ziet ie er gaaf uit, en rijdt ie lekker.
Het was alleen een adrenaline. moeten we wel ff kijken of dat in ons PL-budget gaat passen.

Ook had ik eerst gekeken voor de kleur blue, maar vind in het echt de Desert kleur veel mooier.
Aan de rechterkant eentje met die blauwe kleur.

We willen nog een keer een proefrit inplannen, omdat nu totaal geen snelweg hebben gehad, Ben niet zo bekend rond Den Bosch, dus reden een beetje binnen de bebouwde kom, en 30 km stukken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gB4evSnHJH-xzP8Nf83vczwNWpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MuQ26tN0z8THry6kO1kDYI9p.jpg?f=fotoalbum_large
Dit was de VZ die er stond, de kleur dus echt wel gaaf.

[ Voor 32% gewijzigd door hmvanmol op 26-10-2025 20:54 ]

• Penny Lane
hmvanmol schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:33:
Het was alleen een adrenaline. moeten we wel ff kijken of dat in ons PL-budget gaat passen.

Ook had ik eerst gekeken voor de kleur blue, maar vind in het echt de Desert kleur veel mooier.
Ik was in eerste instantie ook in de markt voor blauw. Maar IRL viel die tegen. Geen mooie diepe blauwe kleur. Dus nu een andere kleur.

De Adrenaline wil je!
Headup display en matrix koplampen, om maar wat te noemen… Je kunt zonder. Zoals je ook zonder kiespijn kan… :D

• Rob1984
Heeft er iemand ervaring met "bescherming laagvoltageaccu"?

De HV-accu kan worden ingesteld om meer vermogen te leveren en de minimale basisfunctionaliteit van de wagen te garanderen. Het gebruik ervan kan de actieradius beïnvloeden

Dit zegt me echt helemaal niets. Wat is het voordeel als je die functie activeer?

• Clavis
Rob1984 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 07:54:
Heeft er iemand ervaring met "bescherming laagvoltageaccu"?

De HV-accu kan worden ingesteld om meer vermogen te leveren en de minimale basisfunctionaliteit van de wagen te garanderen. Het gebruik ervan kan de actieradius beïnvloeden

Dit zegt me echt helemaal niets. Wat is het voordeel als je die functie activeer?
Dat je 12V batterij opgeladen wordt door je HV batterij. Mocht je auto een tijdje stil staan.

• Rob1984
Clavis schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 07:55:
[...]

Dat je 12V batterij opgeladen wordt door je HV batterij. Mocht je auto een tijdje stil staan.
Ok, maar als je dus iedere dag rijdt heeft deze functie geen meerwaarde

• Penny Lane
Clavis schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 07:55:
[...]

Waarbij ik me dan wel afvraag wat “een tijdje” zou zijn. Een brandstof auto kan best een paar weken stilstaan als je op vakantie bent. Maar een EV? :?

• Penny Lane
Ik volg op Facebook een paar Tavascan groepen. Daar zijn nogal wat eigenaren die allerlei exotische problemen ervaren. Nu wordt goed nieuws doorgaans niet uitgebreid vermeld en zal dit vertekenen. Tevens zijn dit hoofdzakelijk Engelstalige eigenaren.

Maar ik vraag me af hoe dat hier zit. Ik lees hier niet heel veel over allerlei serieus gedoe met deze auto…
Dat geeft te denken dat de meesten er best wel in de gloria mee zijn. Ik denk gewoon even hardop…

• sheane
  • Niet online
Penny Lane schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:53:
Ik volg op Facebook een paar Tavascan groepen. Daar zijn nogal wat eigenaren die allerlei exotische problemen ervaren. Nu wordt goed nieuws doorgaans niet uitgebreid vermeld en zal dit vertekenen. Tevens zijn dit hoofdzakelijk Engelstalige eigenaren.

Maar ik vraag me af hoe dat hier zit. Ik lees hier niet heel veel over allerlei serieus gedoe met deze auto…
Dat geeft te denken dat de meesten er best wel in de gloria mee zijn. Ik denk gewoon even hardop…
Wij vallen in de categorie pechvogel iig. Auto is al weggesleept vanwege een 12v accu foutmelding. Lag uiteindelijk aan een onderdeel dat stroom convert. Precieze details weet ik niet meer. Is onder garantie vervangen.

• RaulDuke
Thnx! Dit heeft mij geholpen, Als ik dus de VW Park Assist installeer op mijn "oude" mobiel de Samsung A54 dan kan ik inderdaad de functie gebruiken. Nu nog het nut er van achterhalen :)

• Brak1977
Zojuist contact gehad met de leverancier en de leasemaatschappij, de auto staat al klaar bij de dealer, maar ik moet nog even het laatste restje van mijn huidige contract "uitzitten". Nog 6 weekjes wachten, zin in!

• mitodriver
Brak1977 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:24:
Zojuist contact gehad met de leverancier en de leasemaatschappij, de auto staat al klaar bij de dealer, maar ik moet nog even het laatste restje van mijn huidige contract "uitzitten". Nog 6 weekjes wachten, zin in!
Haha...hier hetzelfde verhaal...oude contract uitzitten. Wat duurt wachten lang he >:) >:) |:(

• hmvanmol
Iemand enig idee hoeveel de leaseprijs omhoog gaat per 1 Januari 2026?
Of zit dit al mee berekend in de Cupra configurator? Dit omdat als je nu zou bestellen, de auto toch pas na 1 Januari zou komen.

• Chipie84
hmvanmol schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:35:
Of zit dit al mee berekend in de Cupra configurator? Dit omdat als je nu zou bestellen, de auto toch pas na 1 Januari zou komen.
Volgens mij houden ze nu nog rekening met een lage bijtelling deel aangezien ze een voorraad hebben die allemaal dit jaar nog op kenteken staan en schakelen ze de configurator pas om in 2026. En bij een lease bestelling (althans dat zag ik bij mij) staat altijd een disclaimer dat de werkelijke leaseprijs wordt gebaseerd op datum van kenteken. Ik heb het geluk dat ik de auto binnen nu en 2 weken krijg. Maar mocht dit in het ergste geval toch 2026 geweest zijn dan had ik de hoge bijtelling voor mn kiezen gekregen.

• hmvanmol
Chipie84 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:26:
[...]

Volgens mij houden ze nu nog rekening met een lage bijtelling deel aangezien ze een voorraad hebben die allemaal dit jaar nog op kenteken staan en schakelen ze de configurator pas om in 2026. En bij een lease bestelling (althans dat zag ik bij mij) staat altijd een disclaimer dat de werkelijke leaseprijs wordt gebaseerd op datum van kenteken. Ik heb het geluk dat ik de auto binnen nu en 2 weken krijg. Maar mocht dit in het ergste geval toch 2026 geweest zijn dan had ik de hoge bijtelling voor mn kiezen gekregen.
Voor mij zal dat waarschijnlijk anders zijn dan, omdat het om een Private Lease zou gaan.
Het zou fijn zijn als ik dat al voor begin volgend jaar zou weten, zodat ik dan kan voor die tijd beslissen wel of niet, en misschien begin van het jaar al kan rijden.
Misschien kunnen ze nog iets met korting ofzo doen O-)

• Chipie84
hmvanmol schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:45:
[...]

Voor mij zal dat waarschijnlijk anders zijn dan, omdat het om een Private Lease zou gaan.
Het zou fijn zijn als ik dat al voor begin volgend jaar zou weten, zodat ik dan kan voor die tijd beslissen wel of niet, en misschien begin van het jaar al kan rijden.
Ik zou eens vragen of het een auto is die uit voorraad dit jaar komt en of die op kenteken staat dit jaar. Want ik heb wel gehoord dat Cupra een berg aan Essentials zal ingekocht moeten hebben om de laatste piek van bestellingen en aanbiedingen nog de deur ui te doen om dit jaar nog lage bijtelling te vangen. Mocht je een business model of adrenaline of zelfs hoger willen dan zou die denk ik wel in de tarieven van 2026 vallen

• Chipie84
hmvanmol schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:45:
[...]

Want met leasen kunnen ze niet veel met kortingen ivm fiscale zaken. Met kopen kunnen ze wel kortingen geven zover ik weet.

• Clavis
Mijn verbruik trouwens. Volgens mij redelijk hetzelfde als de andere hier wat ik zo lees.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwKQpzpXj2nhDclOlolDntgfF7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYJoOn1C9QXJb06OXnJvdDWv.jpg?f=fotoalbum_large

• hmvanmol
Chipie84 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:42:
[...]

Ik zou eens vragen of het een auto is die uit voorraad dit jaar komt en of die op kenteken staat dit jaar. Want ik heb wel gehoord dat Cupra een berg aan Essentials zal ingekocht moeten hebben om de laatste piek van bestellingen en aanbiedingen nog de deur ui te doen om dit jaar nog lage bijtelling te vangen. Mocht je een business model of adrenaline of zelfs hoger willen dan zou die denk ik wel in de tarieven van 2026 vallen
We hebben zowieso interesse in de Adrenaline versie. Als het te duur wordt, dan de Business. Maar de Adrenaline heeft duidelijk de voorkeur.

• Njord1
hmvanmol schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 21:32:
[...]

We hebben zowieso interesse in de Adrenaline versie. Als het te duur wordt, dan de Business. Maar de Adrenaline heeft duidelijk de voorkeur.
https://voorraad.cupraoff...ascan?trimline=Adrenaline
https://voorraad.cupraofficial.nl/tavascan?trimline=Business

Keuze genoeg.

• PvS_68
Ik heb iets heel raars dat ik niet kan verklaren. Toen ik vorige week naar huis reed kreeg ik onder de 20% een geel batterijsymbooltje. Ik kwam er toen ook achter dat de auto ineens begrensd was op 130Km/h. Ik zag daarvan overigens geen symbool. Eigenlijk jammer want ik wist wel dat ik het makkeijk ging halen, maar goed.
Daarna enkel korte stukje gereden en toen ik vanmorgen voor 6 uur de autoweg op reed, was ie nog steeds (of weer?) begrensd op 130 Km/h. Alle speedlimiter instelling in ACC en speedlimiter gecontroleerd. Nergens staat snelheidsbegrenzing op verkeersborden aan. Dat kan het ook niet zijn want op een stuk waar de snelheidslimiet van 120 werd herkend, was hij nog steeds begrensd op 130. Gewisseld tussen ACC, LIM en TA. Blijft hetzelfde. Systeem gereset (plmin 10 sec uit-knop aan blijven raken), maar dat mocht ook niet baten.
Misschien is het ergens een onbenullige setting die ik over het hoofd zie, maar ik krijg het dus niet voor elkaar.
Als ik overigens een kick-down doe gaat ie er wel overheen (dat deed ie niet met het gele batterij-symbool als ik het me goed herinner), dus functioneel lijkt het echt op een LIM installeing, allen zie ik die nergens geactiveerd. Iemand een idee wat ik mis?

• Brak1977
PvS_68 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 07:58:
Ik heb iets heel raars dat ik niet kan verklaren. Toen ik vorige week naar huis reed kreeg ik onder de 20% een geel batterijsymbooltje. Ik kwam er toen ook achter dat de auto ineens begrensd was op 130Km/h. Ik zag daarvan overigens geen symbool. Eigenlijk jammer want ik wist wel dat ik het makkeijk ging halen, maar goed.
Daarna enkel korte stukje gereden en toen ik vanmorgen voor 6 uur de autoweg op reed, was ie nog steeds (of weer?) begrensd op 130 Km/h. Alle speedlimiter instelling in ACC en speedlimiter gecontroleerd. Nergens staat snelheidsbegrenzing op verkeersborden aan. Dat kan het ook niet zijn want op een stuk waar de snelheidslimiet van 120 werd herkend, was hij nog steeds begrensd op 130. Gewisseld tussen ACC, LIM en TA. Blijft hetzelfde. Systeem gereset (plmin 10 sec uit-knop aan blijven raken), maar dat mocht ook niet baten.
Misschien is het ergens een onbenullige setting die ik over het hoofd zie, maar ik krijg het dus niet voor elkaar.
Als ik overigens een kick-down doe gaat ie er wel overheen (dat deed ie niet met het gele batterij-symbool als ik het me goed herinner), dus functioneel lijkt het echt op een LIM installeing, allen zie ik die nergens geactiveerd. Iemand een idee wat ik mis?
Staat de auto niet per ongeluk op "range" rijderstand? In de Born is hij in die stand gelimiteerd tot 130km/u. Ik weet alleen niet of dat ook op de Tavascan zo is.

• sheane
  • Niet online
@PvS_68 wat @Brak1977 zegt klopt ook voor de Tavascan. Check dat even 👍

• Proppel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:37
PvS_68 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 07:58:
Misschien onbedoeld de Drive knop ingedrukt en dat de rijstelling naar een andere mode is gegaan. Welk symbooltje zie je rechtsbovenin op je dashboard?

• Njord1
Vanochtend een mail gehad dat de auto op 22 oktober is aangekomen in Nederland, en op 28 oktober is aangekomen op de afleverlocatie.
Over 2 a 3 weken wordt de auto geleverd, begint nu dichtbij te komen.

• Addre
@Njord1 Ik kreeg vanmorgen hetzelfde bericht. De auto zou eergisteren zijn aangekomen en is gisteren vertrokken richting afleverlocatie. Het rijklaar maken zou 2 á 3 weken duren. Het aftellen kan beginnen! :D

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:03
hmvanmol schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:35:
Mijn Adrenaline zou 65 euro per maand duurder zijn.

Ze mailen in batches hahaha, ik kreeg ook de mail!
Met kenteken 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Mitchelll010 op 29-10-2025 14:53 ]

• Njord1
Mitchelll010 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:53:
[...]

Met kenteken 8)
Hier ook incl. kenteken :D

• Addre
Ik kon vanwege budgettaire redenen alleen de essential kiezen. Iemand die toevallig weet of er door middel van software modificatie opties te activeren zijn?

• hmvanmol
Mitchelll010 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:53:
[...]

Met kenteken 8)
Dat zou beteken dat de PL-prijs 800+ gaat worden....

• Mitchelll010
hmvanmol schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 17:03:
[...]

Dat zou beteken dat de PL-prijs 800+ gaat worden....
Ik heb het puur over zakelijke bijtelling.
Geen idee wat dat met de private lease prijs doet.
Zou me niks verbazen als de prijzen omlaag gaan in 2026 om dit te compenseren.

De Tavascan is al geen verkoop hit lijkt het.

• PvS_68
Brak1977 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:31:
[...]

Staat de auto niet per ongeluk op "range" rijderstand? In de Born is hij in die stand gelimiteerd tot 130km/u. Ik weet alleen niet of dat ook op de Tavascan zo is.
Ik had idd in mijn persoonlijk instelling profiel de moterstand op Range staan en daar reed ik gisteren in. De andere keren dat ik wel harder heb gereden heb ik waarschijnlijk in performance mode gereden. Dat krijg je als alles nieuw is en je bent overal mee aan het spelen.

Dankjewel voor de goede reacties!

• hmvanmol
Mitchelll010 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:44:
[...]

Ik heb het puur over zakelijke bijtelling.
Geen idee wat dat met de private lease prijs doet.
Zou me niks verbazen als de prijzen omlaag gaan in 2026 om dit te compenseren.

De Tavascan is al geen verkoop hit lijkt het.
Zojuist Cupra Den Bosch aan de lijn gehad.
Er zou bij de bestaande prijs 35 per maand bij komen, vanaf 01-01-2026.
Dit is dan voor Private Lease.
Het gaat dan om de Adrenaline versie.

15 November gaan we weer een proefrit maken, maar wil dan ook snelweg meepakken.

[ Voor 3% gewijzigd door hmvanmol op 30-10-2025 11:19 ]

• M@cer
  • Nu online
hmvanmol schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 11:18:
[...]

Zojuist Cupra Den Bosch aan de lijn gehad.
Er zou bij de bestaande prijs 35 per maand bij komen, vanaf 01-01-2026.
Dit is dan voor Private Lease.
Het gaat dan om de Adrenaline versie.

15 November gaan we weer een proefrit maken, maar wil dan ook snelweg meepakken.
Is de prijs dan niet veel hoger dan bijvoorbeeld een ID.7? Daar was VW heel erg mee aan het stunten de afgelopen maanden.

Ik vind mijn Tavascan heel mooi, maar als ik tegen een aanzienlijk lager bedrag een ID.7 zou kunnen Private Leasen zou ik het wel weten. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

• Mitchelll010
M@cer schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:04:
[...]

Is de prijs dan niet veel hoger dan bijvoorbeeld een ID.7? Daar was VW heel erg mee aan het stunten de afgelopen maanden.

Ik vind mijn Tavascan heel mooi, maar als ik tegen een aanzienlijk lager bedrag een ID.7 zou kunnen Private Leasen zou ik het wel weten. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Persoonlijk idd.
Ik vind de ID7 een mooie auto maar.. het is wel echt een standaard verschijning.
Dat vind ik van de Tavascan wel anders.

Maargoed, daarom heeft iedereen zijn eigen smaak.
Zou zo saai zijn anders haha

• Addre
Het is bijna zo ver! Ik werd gisteravond gebeld dat ik hem 10 november op mag halen. Het echte aftellen is begonnen!!

• Njord1
Had vanochtend ook een mail, kan hem ook op maandag 10 november ophalen, komt lekker dichtbij.

• da1roy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-11 16:02
Hi All, hier ook een CUPRA Tavascan. Business. Atacama Desert met winterpack in bestelling per 23-6.
Deze was door een software migratie in Leusden iets vertraagd maar gelukkig zal deze 14 November worden thuis gebracht.

Hiervoor een Skoda Enyaq gereden en dat was ook helemaal top ben wel echt VAG minded, daarna een Audi Q5 benzine maar nu toch weer terug naar Electra gezien de vele zonnepanelen op het dak. (stop ik het liever in de auto dan ervoor betalen ;))

Ik zie nog niet veel over V2G iemand die daar al eens naar gekeken heeft? (ik twijfel of ik een paal moet nemen die dat in de toekomst kan of dat het een ver van mijn bed show is?)

En zijn er nog leuke VCDS tweaks, ik heb een originele ross tech dus mocht je wat weten hoor ik het graag.

[ Voor 10% gewijzigd door da1roy op 31-10-2025 13:28 ]

• ErikVers

ErikVers

e-Duurzaam

Zijn er hier gebruikers die al succesvol de Tavascan via Home Assistant kunnen bedienen?

Ik heb de weconnect cupra versie en nu recent de PyCupra integratie geïnstalleerd. Data lezen gaat prima maar schrijven zeker nog niet foutloos.

• ErikVers

ErikVers

e-Duurzaam

Ps sinds afgelopen week een zeer tevreden Cupra rijder.
Wat een verschijning en prettig rijden👌💪🤙📈✌️

[ Voor 64% gewijzigd door ErikVers op 31-10-2025 11:56 ]

• Njord1
Addre schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 05:40:
Het is bijna zo ver! Ik werd gisteravond gebeld dat ik hem 10 november op mag halen. Het echte aftellen is begonnen!!
Waar mag jij hem ophalen?

• Addre
@Njord1 bij Cupra Tilburg, via Alphabet lease

• Chipie84
Addre schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:20:
Lekker man. Ik mag hem 8 november ophalen. Maar moet wel naar Dordrecht en ik woon in Venlo... ach ja.

• Mitchelll010
Chipie84 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:52:
[...]

Lekker man. Ik mag hem 8 november ophalen. Maar moet wel naar Dordrecht en ik woon in Venlo... ach ja.
Bijzonder hoe dat geregeld is.
Ik woon in Hellevoetsluis.. 30km van Dordt.. en ik moet hem in Tilburg ophalen 8)7

• Addre
Voor mij is Dordrecht ook een stuk korter bij. Bij ons gaat alles via alphabet en die doen alles met Van Mossel samen, dat zal bij mij de reden zijn vermoed ik. Tilburg is voor mij een half uur verder. Maar het scheelt dat ik vanuit mijn werk in Breda de auto moet gaan halen, dan maakt het weer niks uit.

• Mitchelll010
Och ja, maakt mij ook geen reet uit want ik haal hem tijdens werktijd op.

Dus dat wordt een mooie thuiswerk dag hahaha.
Van 2 uur ofzo

• PvS_68
Rob1984 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:15:
[...]

Dit werd mij gister bij de dealer geadviseerd. Advies wil niet zeggen dat je je er aan moet verplichten natuurlijk. Ik ga ervan uit dat jullie uit ervaring spreken en dat de remlichten niet aanspringen als je je voet doseert. Uiteraard ga ik dit ook doen natuurlijk. Voor mij is sowieso alles nog nieuw.

Side note: De tablethouders voor de Tavasvan van de website Etsy zitten als gegoten in de stoelen. Alsof de houders geïntegreerd in de stoel zitten, echt heel nice. Het bakje van Ali express bij de loze ruimte onder middenconsole op de vloer past wel, maar zit los eigenlijk. Ik ga hier 2 zijdig tape voor gebruiken, dat ie vast zit. Het hangende bakje voor in het middenconsole past perfect
Ik heb op Ali ook hier de ABS ZK en de ABS FS besteld. Passen perfect, maar idd het bakje voor op de vloer staat los. Daarvoor heb ik enkele strips klitteband (met lijm aan de achterzijde) erop geplakt en het zit nu perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/siB77nIvJ3ZCo2AsG663kcjjrpg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ACBVFu0yrXymkpfZCHvSIKAr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvPnmEvmavJRBjHaswMb4L4TVDA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g2D5diPdEu7v46LORxjz3OLY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HpwiLmn4theFP8ZLqRsKCT59DM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V3uYCooyy8GKHnz72V5U0ocg.jpg?f=fotoalbum_large

• Njord1
Addre schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:20:
Ik ook in Tilburg, 10 uur _/-\o_

• Brak1977
PvS_68 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 12:36:
[...]

Ik heb op Ali ook hier de ABS ZK en de ABS FS besteld. Passen perfect, maar idd het bakje voor op de vloer staat los. Daarvoor heb ik enkele strips klitteband (met lijm aan de achterzijde) erop geplakt en het zit nu perfect.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt voor de tip, ook direct besteld!

• mitodriver
[...]

Dank je wel voor de foto's en de link naar Ali _/-\o_
Ik heb ze ook gelijk besteld. Goeie tip van de klittenband.
We krijgen 21 nov onze Tavascan. Kunnen de bakjes gelijk geplaatst worden.

• Rob1984
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks, ik moet hem ook nog even vast zetten. Nog geen tijd voor gehad. Klittenband is wel een prima oplossing voor dat bakje

• RaulDuke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfVqzIgyG1BmkKHB8vsTIJOjrq4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O6TZbM3lBrNtSl8e5wpmogMw.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind persoonlijk de geluidskwaliteit van het standaard 7 speaker VW audiosysteem niet voldoen. Dus ik heb vandaag een DSP versterker laten installeren in mijn Business editie.

Ik heb alleen een klein kastje met verloopstekkers weg laten werken achter achter het dashboardkastje. Alles kan zo weer terug naar origineel en het valt niet op.

Het resultaat is echt een gigantische verbetering van de audio. Veel strakker, de bass veel voller en het geluid kan harder. Wat mij betreft de investering meer dan waard.

• Clavis
RaulDuke schreef op maandag 3 november 2025 @ 17:22:
[Afbeelding]

Ik vind persoonlijk de geluidskwaliteit van het standaard 7 speaker VW audiosysteem niet voldoen. Dus ik heb vandaag een DSP versterker laten installeren in mijn Business editie.

Ik heb alleen een klein kastje met verloopstekkers weg laten werken achter achter het dashboardkastje. Alles kan zo weer terug naar origineel en het valt niet op.

Het resultaat is echt een gigantische verbetering van de audio. Veel strakker, de bass veel voller en het geluid kan harder. Wat mij betreft de investering meer dan waard.
Nice, waar laten doen? En wat was de prijs?

• RaulDuke
Clavis schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:02:
[...]

Nice, waar laten doen? En wat was de prijs?
Houd maar rekening met +/- €800 euro aan materiaalkosten voor deze Match DSP + kabels en dan additioneel nog kosten voor 4 uur installeren en programmeren met laptop. Best wel een investering, maar goed de DSP kan weer mee naar een volgende auto.

Ik heb het laten doen bij Herman Bosch Caraudio in Enschede. Maar ik vermoed dat een caraudio specialist bij jou in de buurt je hier ook mee kan helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door RaulDuke op 03-11-2025 19:24 ]

• hmvanmol
Een aantal weken geleden een proefrit gehad met een Skoda Elroq 85, vorige week met een Tavascan Adrenaline, nu komende zaterdag een met een VW ID4 Pro.
Volgende week zaterdag nog een keer met de Cupra, omdat we de eerste keer geen snelweg hadden gehad.

Keuzes.....

• sheane
  • Niet online
hmvanmol schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:55:
Een aantal weken geleden een proefrit gehad met een Skoda Elroq 85, vorige week met een Tavascan Adrenaline, nu komende zaterdag een met een VW ID4 Pro.
Volgende week zaterdag nog een keer met de Cupra, omdat we de eerste keer geen snelweg hadden gehad.

Keuzes.....
Oplossingen: Cupra *O* *O*

Nee serieus, iedereen die wat "anders wil dan standaard" neem alsjeblieft een Cupra boven die andere. Als je eenheidsworst wil zijn of niet houdt van een speelser interieur ben je inderdaad ergens anders beter af.

Maar qua auto's is het verschil beperkt. Hoewel een elroq nog erg optie afhankelijk is imho. Zonder opties is het de minste, met opties zeker soms beter dan menig Volkswagen

• M@cer
  • Nu online
Als je een vergelijkbare Elroq wil hebben als de Tavascan scheelt het wat bedrag betreft allemaal niet zoveel.
De Elroq is basis vrij goedkoop, maar met alle opties en grotere batterij gaat het snel omhoog.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste