WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Het grote Cupra Tavascan Topic

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 14:21
Penny Lane schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:00:
Iemand anders problemen met de verbinding met de auto? Opeens vanmorgen geen verbinding meer.
Weet niet of het ermee te maken heeft maar gisteren wel in de auto een software update gedaan die klaar stond.

Infotainment systeem al gereset (10 sec indrukken) maar dat helpt niet. Telefoon app al gesloten etc. (Ook toevallig gisteren een update van geweest)

Hebben jullie dit eerder meegemaakt? En wat was de remedie?
-
Hier geen problemen met de verbinding en gisteren ook de update gehad (eindelijk is de melding van App update weg), dus mogelijk heeft het een andere oorzaak.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 18:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/el4I-sDpOd5KpSzL61DOYiKraxk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F1X5ieoKlfA2XBEcgkrIGhuz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26etDqXcacHBnk_lMxwhIFBGogs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xN25srNEky8GyDaXvZPR8WMQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPztoBmrnDWzWaKV7EU0ZLU-JL0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wd0UnRcrOoSypEXlhSxm1wXI.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PyrVlBzRwROYO_mIGbZUH_jS24M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SnkCliHzB0BW2PmNrOPvozrh.jpg?f=fotoalbum_tile
Goed, hier dan de foto's van gisteren. Erg fijne auto, rijdt heerlijk.

En ook aan de binnenkant erg leuk ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZtCD3VCWyOWLUfSD8PmuTRMt1_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5h72HUi5zARRH8FLuHWlZ1r.jpg?f=fotoalbum_large

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-05 20:40
Blijft mooi de Adrenaline

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:00

Redwood

The Truth Is In Here

Bij gebrek aan accessoires wil ik zelf wat gaan printen.

Iemand toevallig een ervaring met welke Copper Silk filament het beste overeen komt met de L27A Copper die gebruikt wordt door Cupra?

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:43
Het is geen L27A op de Tavascan.

Tenminste, ik had een L27A lakstiftje besteld… compleet andere kleur.

Als iemand dus wel weet welke kleur het is hoor ik het graag.

[ Voor 23% gewijzigd door Mitchelll010 op 22-03-2026 13:01 ]

• Njord1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 03:06
Mitchelll010 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 13:00:
Het is geen L27A op de Tavascan.

Tenminste, ik had een L27A lakstiftje besteld… compleet andere kleur.

Als iemand dus wel weet welke kleur het is hoor ik het graag.
Toch wel, mischien niet goed gemengt?
https://www.cupradriversclub.nl/2025/03/07/kleurcodes-lak/

• Mitchelll010
Is dit specifiek voor de Tavascan?
Cupra heeft meerdere koper kleuren..

• Balskyy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-06 21:09
Nou na enige tijd weer info gehad vanuit de lease maatschappij.
Die hebben denk ik ook wel een hele andere visie op de wereld hoe die werkt.
Toch weer mijn WTF moment van de dag gehad.

Naar aanleiding van de problemen die u ervaart heb ik dit bij ons in de groep gedeeld.

Er zijn inderdaad auto’s van bepaalde types die moeite hebben met bepaalde laadpalen.
Net zoals een auto die op benzine rijdt soms beter rijdt op benzine van Shell, dan op benzine van Tinq.

Auto die op bezine rijdt kan je tenminste gewoon aftanken en dan rijdt die weer verder, gaat beetje moeilijk met een electrische auto die niet of wel laad.

• Mitchelll010
Hahahaha heerlijke reactie.
Daar heb je wat aan idd.

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Mitchelll010 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 22:06:
Is dit specifiek voor de Tavascan?
Cupra heeft meerdere koper kleuren..
Ik kom ook elke keer uit bij wel die desbetreffende kleurcode voor de koperaccenten op de Tavascan.

ChatGPT komt met de volgende opties
• eSun ePLA Copper
• eSun Silk Copper
• eSun Bronze

Bestel er eentje en dan zie ik wel. Een perfecte match zal het nooit worden.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:43
Redwood schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:18:
[...]

Ik kom ook elke keer uit bij wel die desbetreffende kleurcode voor de koperaccenten op de Tavascan.

ChatGPT komt met de volgende opties
• eSun ePLA Copper
• eSun Silk Copper
• eSun Bronze

Bestel er eentje en dan zie ik wel. Een perfecte match zal het nooit worden.
Wat voor accessoires wil je gaan printen?

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Clavis schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 17:23:
[...]

Wat voor accessoires wil je gaan printen?
https://makerworld.com/models/2244378?appSharePlatform=copy
Deze print ik nu.

https://makerworld.com/models/2181601?appSharePlatform=copy

En ik wil kijken of ik een beugel voor een telefoonhouder voor op de ‘Tavascan balk’ kan gaan maken. Geen idee hoe dat vage ding genoemd wordt, maar wel een goede plek voor een tel.

Verder heb ik hem nog niet. Bedenk vast nog meer.

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qI59jS5D1iGOtw_VoP2WONPJjw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BVlc1cr8naSvnGm0IE4AkTyg.jpg?f=fotoalbum_large

• Ccreator
Deze heb ik al een tijdje geleden geprint zie mijn eerdere post

• Ccreator
Ccreator schreef op maandag 2 maart 2026 @ 18:33:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb het eindelijk voor elkaar en kan deze opbergbak voor de Tavascan 3d printen. Werkt super en dan wordt de loze ruimte daaronder ook gebruikt.
Ik kan ze in alle kleuren 3d printen.

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Nog meer leuke dingen geprint?

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-06 00:11
Iemand enig idee waarom de prijzen voor private lease bij de Cupra Tavascan een stuk hoger zijn dan bij de Volkswagen ID.7? Ze hebben dezelfde motor en aandrijving en op papier lijkt de ID.7 zelfs de betere auto, maar toch is die ongeveer €100 per maand goedkoper.

[ Voor 23% gewijzigd door bjornricardo33 op 01-04-2026 12:22 ]

• Riick92
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-06 12:28
bjornricardo33 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 12:21:
Iemand enig idee waarom de prijzen voor private lease bij de Cupra Tavascan een stuk hoger zijn dan bij de Volkswagen ID.7? Ze hebben dezelfde motor en aandrijving en op papier lijkt de ID.7 zelfs de betere auto, maar toch is die ongeveer €100 per maand goedkoper.
Ik vermoed dat dit te maken heeft met zowel aanschafwaarde als restwaarde. Indien een auto een hogere restwaarde heeft na een leasecontract is het maandbedrag wat lager omdat ze de auto voor meer geld kunnen verkopen.

• M@cer
Waarschijnlijk ook iets met aantallen, VW kan gewoon veel meer ID.7s wegzetten en weten zeker dat ze daar een relatief goede prijs voor kunnen vragen na de leaseperiode.

En dan komt er straks ook nog een goedkopere ID.7 met de 58 Batterij en 204PK (ook in de Tavascan trouwens), dat is gewoon een ijzersterke aanbieding voor de meeste mensen.

[ Voor 34% gewijzigd door M@cer op 01-04-2026 13:22 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Mitchelll010
bjornricardo33 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 12:21:
ID7 lekkere saaie zakenauto he.
Gaan ze meer van wegzetten idd.

• Mounti_R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 21:15
Vandaag was het eindelijk zover. Ik mocht mijn Tavascan ophalen.
Fijne auto, rijdt erg lekker.
Toen ging het regenen en schrok ik me suf van ruitenwissers, dat wordt dus nieuwe bestellen.

Paar kleine dingetjes die wellicht beter hadden gekund bij aflevering:
- Ik mis een witte nummerplaat. Wel zo handig als je er een trekhaak bij hebt.
- Er zit geen ruitenwisservloeistof in... gewoon niets...

Morgen maar even terug naar de dealer.

Dit alles mag de pret niet drukken, ik vind het echt een gave bak.

• Mitchelll010
Hold up! dat dacht ik ook. Je moet die ruitenwisser sproeier knop harder indrukken... echt dieper hahaha

• Mounti_R
Ik ga gelijk kijken

• Mounti_R
Mitchelll010 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 22:46:
Hold up! dat dacht ik ook. Je moet die ruitenwisser sproeier knop harder indrukken... echt dieper hahaha
Je hebt helemaal gelijk!

• MoonRaven
Mounti_R schreef op woensdag 1 april 2026 @ 22:07:
Vandaag was het eindelijk zover. Ik mocht mijn Tavascan ophalen.
Fijne auto, rijdt erg lekker.
Toen ging het regenen en schrok ik me suf van ruitenwissers, dat wordt dus nieuwe bestellen.

Paar kleine dingetjes die wellicht beter hadden gekund bij aflevering:
- Ik mis een witte nummerplaat. Wel zo handig als je er een trekhaak bij hebt.
- Er zit geen ruitenwisservloeistof in... gewoon niets...

Morgen maar even terug naar de dealer.

Dit alles mag de pret niet drukken, ik vind het echt een gave bak.
Ik heb een paar weken geleden mijn Tavascan opgehaald en ze gaven aan dat de nieuwe lichting geen problemen met de ruitenwissers zou moeten hebben. Als je dat wel hebt, dan kan je gewoon een afspraak maken (en tegen mij zeiden ze dat ze het gratis vervangen). Bij mij werken ze wel goed.

• M@cer
Zolang ze er geen Bosch ruitenwissers op zetten blijft het troep.

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Nou leuker nieuwe uitdaging. Ik kan nergens vinden hoe ik de banden omzet van Winter naar Zomer in de instellingen. Kennelijk weer zo'n dealer ding ugh. Iemand een idee?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:33
MoonRaven schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:49:
[...]

Ik heb een paar weken geleden mijn Tavascan opgehaald en ze gaven aan dat de nieuwe lichting geen problemen met de ruitenwissers zou moeten hebben. Als je dat wel hebt, dan kan je gewoon een afspraak maken (en tegen mij zeiden ze dat ze het gratis vervangen). Bij mij werken ze wel goed.
Die van mij is in december geleverd. Geen enkel probleem met de ruitenwissers....

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 14:11
VAG gebruikt vaak Valeo wissers af-fabriek (en helaas ook wanneer je ze bij de dealer laat vervangen). Dat is waardeloos spul. Ben het helemaal eens met @M@cer. Je wil eigenlijk gewoon Bosch hebben.

• Patje_zelf
  • Laatst online: 13-04 13:06
stylezzz schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:01:
[...]

Die van mij is in december geleverd. Geen enkel probleem met de ruitenwissers....
komt nog wel. ;-) ik heb ze bij de bandenwissel van winter naar zomer zojuist toch ook maar laten vervangen. Bosch wissers zijn een verademing. :)

• stylezzz
Patje_zelf schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:19:
[...]

komt nog wel. ;-) ik heb ze bij de bandenwissel van winter naar zomer zojuist toch ook maar laten vervangen. Bosch wissers zijn een verademing. :)
Lol... volgens mij is de Bosch fanclub hier goed vertegenwoordigd ;)

• M@cer
stylezzz schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:04:
[...]

Lol... volgens mij is de Bosch fanclub hier goed vertegenwoordigd ;)
Na al dat gepiep en slecht schoongemaakte ramen bij (miezer) regen is dat echt niet zo vreemd. Dit geld overigens niet alleen bij de Tavascan, mijn Born had het ook. Maar als jij er geen last van hebt, wees geprezen, voor mij was het echt een irritatiepunt.

[ Voor 11% gewijzigd door M@cer op 07-04-2026 14:57 ]

• stylezzz
M@cer schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:56:
[...]

Na al dat gepiep en slecht schoongemaakte ramen bij (miezer) regen is dat echt niet zo vreemd. Dit geld overigens niet alleen bij de Tavascan, mijn Born had het ook. Maar als jij er geen last van hebt, wees geprezen, voor mij was het echt een irritatiepunt.
Fine with me... Geloof best dat Bosch heel goede ruitenwissers maakt hoor. Maar om het standaard spul nou per definitie af te schrijven als rommel vind ik weer schromelijk overdreven. :)

• M@cer
stylezzz schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:18:
[...]

Fine with me... Geloof best dat Bosch heel goede ruitenwissers maakt hoor. Maar om het standaard spul nou per definitie af te schrijven als rommel vind ik weer schromelijk overdreven. :)
Helaas is dat wel mijn ervaring bij meerdere VAG modellen... En ik ben blijkbaar niet de enige.
Maar nogmaals als jij er geen last van hebt, helemaal goed. Voor mij was de 35 euro die ik kwijt was om de ruitenwissers te vervangen het meer dan waard.

[ Voor 20% gewijzigd door M@cer op 07-04-2026 15:40 ]

• M@cer
Vandaag een rit gemaakt van 400km naar Sittard en terug. Dan merk je wel dat lekker weer goed is voor het verbruik.

Vertrok met 100% en kwam uiteindelijk met 23% weer thuis. Volgens de boordcomputer een gemiddeld verbruik van 14.7 per 100 km.

Waar het kon rond de 110 gereden, paar files gehad.

• stylezzz
M@cer schreef op donderdag 9 april 2026 @ 23:17:
Vandaag een rit gemaakt van 400km naar Sittard en terug. Dan merk je wel dat lekker weer goed is voor het verbruik.

Vertrok met 100% en kwam uiteindelijk met 23% weer thuis. Volgens de boordcomputer een gemiddeld verbruik van 14.7 per 100 km.

Waar het kon rond de 110 gereden, paar files gehad.
Klopt... voor mijn gevoel is het verschil groter dan bij mijn model 3 voorheen. Afgelopen (winter)maanden leek 20kwh / 100km wel eens onhaalbaar... nu zonder veel effort onder de 15kwh / 100km :)

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Vandaag hier ook de Tavascan Adrenaline VZ in ontvangst genomen. Had er al een dag in gereden, maar het blijft een fijne auto en voelt als een goede upgrade. Ik kom van een Ioniq 5.

Nu heb ik alleen een probleem met de app.
Ik heb deze verbonden. In de auto kwam ook direct mijn naam. In de auto staat het icoontje dat deze online is, de app zegt echter dat hij offline is.

Ik zie hier meer problemen mee, maar dan met name dat de auto daadwerkelijk niet online komt. Die van mij dus wel.

Ik heb mijzelf al verwijdert als gebruiker en een systeem reset uitgevoerd. Er is sowieso iets van een verbinding want in de auto komt wel mijn naam te staan.

Moet ik gewoon geduld hebben of is er toch iets anders? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTM-Lt46VUYERTWGd-zR3kQ_hvo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hZWzXj2Tj1VVxr78a3nQZPxw.png?f=fotoalbum_large

• Mitchelll010
Ben je in de auto wel als hoofdgebruiker ingelogd?

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Ja. Ik ben hoofdgebruiker.

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/do6V7-cDmCo69KQAU4aebzR7OUo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmNE8xovQxZreiePQnlN1pFx.jpg?f=fotoalbum_large

Heb mijzelf nogmaals gewist als gebruiker. Weer toegevoegd. Er is overduidelijk een verbinding, de auto zet direct mijn naam er in, maar de app blijft zeggen dat de auto offline is

• Penny Lane
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 02-06 21:38
Ben je al naar een andere locatie gereden met beter bereik? Anders even de fuse 19 trick proberen. Niet gegarandeerd maar een poging waard.

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Penny Lane schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:09:
Ben je al naar een andere locatie gereden met beter bereik? Anders even de fuse 19 trick proberen. Niet gegarandeerd maar een poging waard.
Ja. Beiden.

Het vreemde blijft dat wanneer ik in de app mijn gebruikersnaam verander deze ook direct in de auto mee wordt verandert. Hij is dus wel gekoppeld.

Ik krijg nu op de ‘winkel’ een err_sys_a0100 error.

Morgen dealer maar contacten.

Ik heb software versie 4.1.43

• hmvanmol
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06 18:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1BW4J6FwCxqpRkjvV_3mYLDuA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e7Vv6YbRF4WOLZOemw8YM95j.jpg?f=fotoalbum_large

Het bereik begint eindelijk ergens op te lijken :-)

• hmvanmol
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOaZiyaqk2EP4BuYtEH6ahe34E0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kueQc5rj02ny0QM15rN73avD.jpg?f=fotoalbum_large

Ik met onze Cupi, en onze zoon met onze "oude" Golf.
Allebei zeer blij met de auto.

• TNH
  • Laatst online: 01-06 09:21

TNH

Pura Vida!

Vorige week mijn Tavascan Adrenaline in ontvangst mogen nemen en tot nu toe ben ik zeer tevreden. Enige vreemde is dat het ingebouwde navigatiesysteem soms wat vreemde resultaten geeft. Zo werd een Kwalitaria snackbar aangegeven als 'Spaans restaurant' en staan er soms spelfouten in POI's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJPgUZ8VFhEEjZNdRCVh-SB4gzE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GbZCMCiLfi2Xutz1ae8JP2IC.png?f=fotoalbum_large

Wat wel heel grappig is, en wat ik nog nooit gehad heb met mijn vorige auto's, is dat ik echt mensen zie kijken naar de auto. Gisteren bij een laadpaal stond er zelfs iemand echt naast de auto om te kijken. Voelt wel grappig :).

• Njord1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 03:06
TNH schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:40:
Wat wel heel grappig is, en wat ik nog nooit gehad heb met mijn vorige auto's, is dat ik echt mensen zie kijken naar de auto. Gisteren bij een laadpaal stond er zelfs iemand echt naast de auto om te kijken. Voelt wel grappig :).
Krijg ook vaak de opmerking: "mooie auto meneer" ;) ;)

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Redwood schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:22:

Moet ik gewoon geduld hebben of is er toch iets anders? [Afbeelding]
Het was dus een kwestie van geduld. Vandaag na 20 dagen deed de app verbinding het uit het niets.

Verder, na dus drie weken, wat een fijne auto. Hij voelt nog steeds als een upgrade ten opzichte van de ioniq5.

• Penny Lane
Niemand bijzonderheden te melden? Of iedereen stiekem z’n Tavascan verkocht? :D

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:16
Ik heb er net een gekocht :9

Als t goed is 15 mei ophalen, dus kan nog niet veel melden _O-

• sheane
  • Niet online
Penny Lane schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 22:09:
Niemand bijzonderheden te melden? Of iedereen stiekem z’n Tavascan verkocht? :D
Hij doet het nog steeds haha? :D

Hoewel we wel twijfelen om hem niet ook een kek kleurtje te wrappen haha

• Dvh12
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-06 15:24
Ik mag die van mij over 2 dagen gaan ophalen :*)

• stylezzz
Heerlijke auto.... Als alleen die snelkoppelingen nou eens onthouden zouden worden. ;)

• MoonRaven
Rijdt prima hier, moet alleen nog eens een afspraak maken om het remote park assist te laten werken. Het Start Parking knopje blijft gedisabled.

Sleutel in hand, andere sleutel geprobeerd, volkwagen app geprobeerd, ontkoppeld, geen resultaat.

[ Voor 25% gewijzigd door MoonRaven op 07-05-2026 16:35 ]

• hmvanmol
MoonRaven schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 16:32:
Rijdt prima hier, moet alleen nog eens een afspraak maken om het remote park assist te laten werken. Het Start Parking knopje blijft gedisabled.

Sleutel in hand, andere sleutel geprobeerd, volkwagen app geprobeerd, ontkoppeld, geen resultaat.
Wat gaan ze er in de garage dan aan doen?

Hier ook een ramp om het werkend te krijgen

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

MoonRaven schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 16:32:

Bij miij werkt het, maar de bluetooth verbinding naar de auto is dramatisch slecht. Overigens enkel voor dat remote park

• hmvanmol
Goedemiddag,

Als ik de parkeerhulp inschakelt, blijft hij zeggen: Parkeerhulp gedeactiveerd. Let op omgeving.

Wat kan ik hieraan doen? Ik krijg het niet werkend

• Andries155
Zo ik heb er ook een.

Demo met erg weinig km en leuke opties 8-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0FYEpldsmAI6FEMCKtMFtx9F-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ADtbruz0fznTGRevInIqGy0W.jpg?f=fotoalbum_large

• Mitchelll010
Poh, dikke velgen!

Weer eens wat anders!

Ga denk ook eens rondkijken voor velgen.

• Andries155
Das het voordeel van een demo kopen, zien er vaak net wat leuker uit, de kop is ervan af en dan is de prijs ook wat gunstiger ;)

• Penny Lane
Welke uitvoering? Er zijn er maar 3 of zo.

• Mitchelll010
Deze heeft andere velgen, niet 1 van de 3 standaard opties zo te zien.

• Andries155
Penny Lane schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:25:
Welke uitvoering? Er zijn er maar 3 of zo.
Mitchelll010 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:28:
Deze heeft andere velgen, niet 1 van de 3 standaard opties zo te zien.
Klopt, dit is de Business uitvoering met alle opties en de dealer heeft deze velgen erop gezet.

Ik heb ze bij geen enkel model als optie gezien, dus denk als extraatje om mensen te lokken.

Gelukt _O-

En weet niet of het standaard in het winterpakket zit, maar deze heeft ook warmtepomp.

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 11:25
Andries155 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:27:
Zo ik heb er ook een.

[Afbeelding]
Dat zijn echt mooie velgen! Ik ben alleen bang dat ze 2k meerprijs zullen zijn als je ze uit de accessoires lijst aanvinkt. De velgen die je inlevert leveren doorgaans niet veel op is mijn ervaring 😕

Zijn er trouwens als mensen die de vernieuwde versie rijden met de "echte" knoppen aan het stuur en de support voor de digitale key?

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:26

Pinobigbird

doesn't share food!

LaTiNo156 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:04:
[...]

Zijn er trouwens als mensen die de vernieuwde versie rijden met de "echte" knoppen aan het stuur en de support voor de digitale key?
Ik heb wat pagina's op het Duitse Tavascan forum doorgelezen, daarin staat dat de productie in China wisselt tussen de ID.UNYX en de Tavascan, en de Tavascan productie is pas weer opgestart in week 18.

Voorbeeld van een post in die thread: (Google Translate)
De Tavascan deelt een productielijn met de Chinese VW ID.Unyx. De afgelopen maanden is het opgevallen dat er steeds pieken zijn in de productie, met specifieke geplande productieweken. Meest recent waren dit de weken 2 tot en met 4; daarvoor was het eind oktober/begin november. De volgende geplande productieweken waarover ik hier heb gelezen, en waarover ook mensen in Facebookgroepen hebben gehoord, zijn week 18.

Mijn vermoeden (!!): De Tavascan heeft productieplekken in de fabriek en wordt waarschijnlijk nu omgeschakeld, dus de productie zal sowieso niet doorgaan tot week 18.
Er zijn meer berichten dat vanaf week 18 de productie met de nieuwe updates zijn gestart. Dat zou betekenen dat de eerste leveringen in augustus of misschien wel september zullen zijn.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Penny Lane
Zou dat wisselen ook de reden zijn dat onderdelen niet leverbaar zijn? Ik wacht sinds januari op reparatie van de sos module

Zijn er hier meer die op die reparatie wachten? |:(

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Zojuist de Bosch Aerotwin wissers erop gezet. Wat een idioot verschil. De standaard wissers zouden bij wet verboden moeten worden.

Als je ze nog niet hebt, gelijk doen!

• stylezzz
Andries155 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:27:
Zo ik heb er ook een.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8LRS-k2CGABvP9kWOJYRHcXK-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NtouLO2nq6ifwGWgahB9QdkY.jpg?f=fotoalbum_large

Leuke wielen inderdaad ;)

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Driekwart jaar later nog steeds erg blij met mijn Tavascan! Morgen ga ik voor het eerst met een EV op vakantie (Italië), los van wat ritten naar Parijs en Brugge. Iemand ervaring met de routeplanner van de Tavascan i.c.m. laadmomenten/palen? Of gebruiken jullie ABRP of gewoon Google Maps en dan zelf ergens stoppen want snelladers in overvloed?

• M@cer
Vorige week naar Parijs geweest en ik heb gewoon de standaard navigatie gebruikt en dat ging perfect.. 1 keer 20 minuten laden en klaar.

Voorgaande jaren ben ik met de Born wel een paar keer verder weg (Italie, Spanje, Zweden) geweest en ook vaak begonnen met ABRP, maar uiteindelijk toch elke keer weer terug gegaan naar de standaard navigatie. Werkt wat mij betreft perfect, laadmomenten worden goed aangegeven.

• Clavis
M@cer schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:09:
Vorige week naar Parijs geweest en ik heb gewoon de standaard navigatie gebruikt en dat ging perfect.. 1 keer 20 minuten laden en klaar.

Voorgaande jaren ben ik met de Born wel een paar keer verder weg (Italie, Spanje, Zweden) geweest en ook vaak begonnen met ABRP, maar uiteindelijk toch elke keer weer terug gegaan naar de standaard navigatie. Werkt wat mij betreft perfect, laadmomenten worden goed aangegeven.
Ja dit. Vorig jaar route geplot naar noord Spanje. Uiteindelijk het hele ABRP een beetje losgelaten en pas gekeken naar laadpunten wanneer het nodig was. (Nu zijn er genoeg laadpunten aan de route soleil dus dat was een makkie).

• sheane
  • Niet online
ilhanko schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:52:
Driekwart jaar later nog steeds erg blij met mijn Tavascan! Morgen ga ik voor het eerst met een EV op vakantie (Italië), los van wat ritten naar Parijs en Brugge. Iemand ervaring met de routeplanner van de Tavascan i.c.m. laadmomenten/palen? Of gebruiken jullie ABRP of gewoon Google Maps en dan zelf ergens stoppen want snelladers in overvloed?
De routes naar Zuid Duitsland gaan prima met Google Maps, maar ben zelf nog niet verder geweest dan dat, dus kan niet spreken over Italië. In het verleden in ieder geval genoeg laders gezien voordat we zelf een Tavvy hadden. Eventueel kan je overwegen om ook nog een Tesla adapter te regelen, heb je nog meer opties.

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
sheane schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:17:
[...]

De routes naar Zuid Duitsland gaan prima met Google Maps, maar ben zelf nog niet verder geweest dan dat, dus kan niet spreken over Italië. In het verleden in ieder geval genoeg laders gezien voordat we zelf een Tavvy hadden. Eventueel kan je overwegen om ook nog een Tesla adapter te regelen, heb je nog meer opties.
Heb je een Tesla adapter nodig voor hun chargers? Dat wist ik niet. Ik heb wel de app en mijn laadpas al gekoppeld.

• stylezzz
Heb je niet nodig, Alle superchargers hebben gewoon CCS.

• M@cer
Zorgen maken voor laden is natuurlijk tegenwoordig ook nergens voor nodig. Elk tankstation langs de grote autowegen hebben gewoon laders staan en op de borden voor het tankstation kan je zien hoeveel kilometer nog tot het volgende tankstation.

En de standaard navigatie kan perfect de stops aangeven.

• Andries155
Nou ik rij nu 3 weken, maar ben aangenaam verrast door het verbruik.

Komt ook wel door het weer en voornamelijk 80 wegen op cruisecontrol denk ik.

Ik zit nu op ca. 13.5kWh/100km :9

Ook de rijeigenschappen t.o.v. me vorige benzine auto, lekker vlot nu, tov van me 130pk DS4. _O-

• Mitchelll010
13.5 hahaha

Ik kom vaak niet onder de 19.. haha

Maar ik rij vaak in de Cupra stand.. en weet het gaspedaal wel te vinden haha

• stylezzz
Andries155 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:55:
Nou ik rij nu 3 weken, maar ben aangenaam verrast door het verbruik.

Komt ook wel door het weer en voornamelijk 80 wegen op cruisecontrol denk ik.

Ik zit nu op ca. 13.5kWh/100km :9

Ook de rijeigenschappen t.o.v. me vorige benzine auto, lekker vlot nu, tov van me 130pk DS4. _O-
klopt... met de huidige temperaturen is hij heerlijk zuinig :) Van de winter kwam ik amper of niet onder de 20kwh/100km :P

• M@cer
Sinds het begin van het jaar heb ik nu 11.000 km gereden en volgens de boordcomputer heb ik een gemiddeld verbruik van 17.1kWh/100km..

• Balskyy
zit hier gemiddeld rond de 19 a 20 maar altijd ESC uit en cupra stand aan en gaan.

echter maandag kreeg ik eindelijk weer een update 5.4 werd er gepushed kreeg hierbij ook netjes een melding op de app.
55 minuten later netjes de melding dat deze gereed was en nog heel even internet verbinding nodig had.

Om vervolgens nog steeds op 5.2 te zitten en de gehele update is foetsie.
Iemand hier ervaring mee haha? Auto is van april vorig jaar.

• Mitchelll010
Merk jij nog verschil met esc uit?

Ik amper, er is nog steeds veel tractie controle aanwezig.

• Balskyy
Mitchelll010 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:51:
Merk jij nog verschil met esc uit?

Ik amper, er is nog steeds veel tractie controle aanwezig.
Klopt echt uit is het ook niet. Ik merk wel verschil met aan of "uit" met als ik hem vol in trap bij het stoplicht de snelweg op.

• Riick92
Balskyy schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 12:50:
zit hier gemiddeld rond de 19 a 20 maar altijd ESC uit en cupra stand aan en gaan.

echter maandag kreeg ik eindelijk weer een update 5.4 werd er gepushed kreeg hierbij ook netjes een melding op de app.
55 minuten later netjes de melding dat deze gereed was en nog heel even internet verbinding nodig had.

Om vervolgens nog steeds op 5.2 te zitten en de gehele update is foetsie.
Iemand hier ervaring mee haha? Auto is van april vorig jaar.
Hier had ik precies hetzelfde. Dag later stond er dan toch dat 5.4 erop stond.

• RoGrenzeloos
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-06 17:12
Riick92 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:44:
[...]

Is toevallig het issue met onthouden van de snelkoppelingen na de update oplost?

Ik zit nog altijd op 5.2, geen popup tot op heden van een update helaas...

• Clavis
RoGrenzeloos schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:48:
[...]

Is toevallig het issue met onthouden van de snelkoppelingen na de update oplost?

Same! Heb ook eigenlijk weinig issues met de auto. (Gelukkig).

• Riick92
[...]

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de snelkoppelingen eigenlijk nooit gebruik maar ik zal het straks eens testen. De snelheidswaarschuwing hoor ik geen eens meer..

Ik vermoed dat de Over air update op volgorde van bouwjaar gedaan wordt? Welke jaar is de jouwe?

[ Voor 4% gewijzigd door Riick92 op 04-06-2026 12:28 ]

• RoGrenzeloos
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-06 17:12
Riick92 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:27:
[...]

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de snelkoppelingen eigenlijk nooit gebruik maar ik zal het straks eens testen. De snelheidswaarschuwing hoor ik geen eens meer..

Ik vermoed dat de Over air update op volgorde van bouwjaar gedaan wordt? Welke jaar is de jouwe?
Dank je! De auto is van 2025.

• rovegt
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 07:58
[...]

Ik zit ook op 5.2
En bij mij verdwijnen de gemaakte snelkoppelingen niet in elk geval.
Auto is van Maart 2025

• Balskyy
Riick92 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:44:
[...]

Kijk zojuist en auto heeft nu 5.4.

Mijne is geleverd in mei 2025 dus zal maart/april gebouwd zijn?

Snelkoppelingen staan nog zoals ik ze had als je die bedoelt op het hoofdscherm.

Was er ook iemand die toen zei met 5.4 dat die een knop update erbij had staan nu ook? Of vergis ik me nu

• MoonRaven
Ik heb de auto in maart opgehaald. Hier zat toen 5.2 op, toen ik naar de winkel ging in de auto, wilde het updaten. Ik zit sindsdien op 5.4.

Snelkoppelingen probleem was er nog steeds. Verder heb ik een paar keer gehad dat ik functionaliteiten niet meer heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dt911hyPfifhQcL-MVbLswWHY9E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ijg7JDhzfNxQFcT9sHvzDKMC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_1I-ZwYYmYz5AkdzRqNLdiCkUw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KFzJzRD2Cl0eKIUtmEj3E1kP.jpg?f=fotoalbum_tile
Later werkt het dan wel (geen idee of het komt door een stukje rijden of het herstarten van het infotainment, ik doe steeds beiden)

• rovegt
Zou het mogelijk zijn om dit kapje uit de velgen te halen?
Ik snap dat deze er zit tbv de windflow, maar wat meer je remklauw en schijf zien is toch mooier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ul4rGIHpazjWcf4yzY0z81oNuu8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HqDftVb3WbdWcu2DzmUT5rEa.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0cEeP7uaUg6HZmo4mHPdRV54eoY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g55nEhYFN8HdV5fqdTv1LlJy.jpg?f=fotoalbum_large

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 11:25
Mocht het eraf kunnen, pas wel op. Bij de Smart #3 heb je ook delen die eraf kunnen maar waarbij je de velgen beschadigt als je het niet oo de juiste wijze doet.

• rovegt
LaTiNo156 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 11:17:
Mocht het eraf kunnen, pas wel op. Bij de Smart #3 heb je ook delen die eraf kunnen maar waarbij je de velgen beschadigt als je het niet oo de juiste wijze doet.
Heb het al even bekeken, per kapje zitten er 3 Torx schroefjes.
vereiste is wel dat je even de velg van de auto moet halen om er goed bij te kunnen.

Ik ga het eens proberen, een zien of het staat.

Resultaat zal ik hier plaatsen when done :)

• Mitchelll010
Erg benieuwd naar!

• Cupra KvG
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 06-06 16:10
rovegt schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 11:47:
[...]

Heb het al even bekeken, per kapje zitten er 3 Torx schroefjes.
vereiste is wel dat je even de velg van de auto moet halen om er goed bij te kunnen.

Ik ga het eens proberen, een zien of het staat.

Resultaat zal ik hier plaatsen when done :)
Wil je dat ook bij de achterwielen doen? Doen kijk je tegen de trommel aan. Lijkt me niet zo mooi.

• rovegt
Cupra KvG schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:10:
[...]

Wil je dat ook bij de achterwielen doen? Doen kijk je tegen de trommel aan. Lijkt me niet zo mooi.
Dat besef ik mij heel goed, daarom gewoon even proberen, en aankijken of het goed oogt. En dat kost gelukkig helemaal niets 💪

Bij deze voorbeelden hieronder ziet een meer open velg er helemaal nog niet zo slecht uit aan de remtrommel kant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rsb8CMfSPI_nsKfCkeeEmFBjSI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/03Fw9ExDc3TsNaKYh3QT93LN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Orusm28q8EJmo9USMQP7fQBOq28=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h7mziikeDU9iJijNlx0ydG1e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door rovegt op 06-06-2026 01:24 ]

• rovegt
Nou... Heb de aero plaatjes eruit gehaald, en dat ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLWaYu18BjuRcQ0GDjmvDg9SKRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gd6KhfgX70v9GbhPKTN9h8wa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zDX9xf7oyDLzGa1JpaZeGCz17hM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S4bVpnlSbyfLRIsGQyCwvsZ2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkBcNxzWD9ZDQ_5UeNEK3Hl9o74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/An3cu0jMjBbA7NahHKAnJv4T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxWXwQpOH1RHmIvEqmfvPgW3W9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZnUayS9vAssDEiYyjxntPyjC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUENeOeHr9fZjUoG-XiUgdRLnjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S2zeTqYGNlAuhaidsLkPDcoE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWD6MqMSUCWQymS-tlsBsD5qY30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aaLTbBI1zRPcaVdKjwwVmkKQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJhH98P1yC10ksJ146C-tzV5_zs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m8MaeQuQOc9wz65Hp3phT3j3.jpg?f=fotoalbum_large

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:23

d0s

sssst

Met plaatjes mooier imo :)

• Mitchelll010
Thnx for sharing!!

Mixed feelings ook.. ben er nog niet over uit.

• rovegt
Vlg stap zijn de remklauwen.

Huidig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-vu64ylsE6xsUTju6Mvr-7kPt0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4E5ipADONOhmw9AV4rwvT8jU.jpg?f=fotoalbum_large

En na:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XtNp_l0naqdmKL9FqFuB_C84RVQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mL1jyPyRIEJ6x2kLieDe18NA.png?f=fotoalbum_large

Zoiets moet het worden. Althans dit heb ik ongeveer in mijn hoofd.

• rovegt
Cupra KvG schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:10:
[...]

Hier wijzigt kwa zicht Helemaal niets aan.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste