Het grote Cupra Tavascan Topic

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Ray1512
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 12-03 18:16
Ik heb de Cupra (Adrenaline met winterpack) nu 2 weken en ben 2100 km verder. Ik kom uit een VW T-Roc benzine dus heb wat dat betreft geen vergelijkingsmateriaal. Hieronder toch een paar vergelijkingen gemaakt wat betreft gebruiksgemak.

- De knoppen voor de ruitbediening vallen mij mee. In de VW had ik 4 schakelaars waarbij ik ook regelmatig per abuis het achterraam opende ipv het voorraam.
- Knoppen op het stuur is wel even wennen. Ik zet de radio per ongeluk nog wel eens zachter als ik er tegenaan kom met sturen. Had liever normale druktoetsen gehad maar is een kwestie van wennen.
- De ruitenwissers zijn af fabriek van dezelfde beroerde VAG kwaliteit, was op de VW niets anders. Deze gelijk vervangen voor Bosch.
- CarPlay koppelt niet altijd. Ook dit was in de VW niet anders. In de Cupra is het het echter snel weer te koppelen, in de VW moest ik de radio telkens resetten.
- Lane Assist werkt vele malen beter dan op de VW.
- De remmen op de Cupra moet ik erg aan wennen. Had liever schijfremmen rondom gehad. Met name het gekraak als je bijna stilstaat vind ik irritant. Verder remt hij wel goed.

Verder tot nu toe geen klachten over de Cupra. Heb wel eens een per ongeluk een instelling verkeerd gehad maar gelukkig is daar het forum over deze superfijne reiswagen.

Dingen die ik echt fijn vind zijn o.a. het HUD, de Matrix lampen en de comfortabele, zeer fijn in te stellen, stoelen. Heerlijk is ook de mogelijkheid om de auto vooraf voor te verwarmen, vooral met dit weer.

Ik moest wel zoeken naar een geschikte plek voor mijn telefoonhouder (zo’n magnetisch ding). Uiteindelijk heb ik hem op de spine gemaakt. Het meegeleverde klittenband was echter niet voldoende en hij flikkerde er telkens af. Ik heb toen maar een klein gaatje aan de onderkant van de spine geboord………. en hem met een schroefje vastgezet. Je ziet er niets van en de telefoon zit nu op een perfecte plaats.

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-03 20:39
mitodriver schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 12:55:
Na 3 weken rijden in de Tavascan een korte review:

De Tavascan rijd naar mijn idee echt geweldig. Hij ligt goed op de weg en gaat makkelijk met volle snelheid door bochten zonder grip te verliezen. De Cupra stand qua vermogen is een leuk speeltje wat zo af en toe lekker is om hard op te trekken ;-)
Na 2200km rijden heb ik een gemiddeld verbruik van 19,5/100km. Voor de winterse omstandigheden waarin we gereden hebben met temperaturen meestal tussen -2 en 10 graden vind ik dat een prima verbruik.

Ik ervaar de display als zeer prettig en gebruikersvriendelijk.
Gisteren voor het eerst de actieve grootlicht functie gebruikt en dat werkt zeer prettig. Ik kreeg 1 keer een seintje terug van een tegenligger omdat de lampen iets te laat naar normaal licht gingen. Ik heb het geprobeerd op bochtige landweggetjes en heb het als zeer prettig ervaren.

Alles bij elkaar een zeer fijne auto waarin ik telkens met veel plezier rijd.

Is er dan helemaal geen minpunt? Jawel eentje die ik vandaag tegen kwam ;-(
Ik zag vandaag na het wassen van de auto met de hand dat de lak van de auto niet heel goed is. Ik kwam rondom de auto vele plekken tegen met witte en zwarte kringen/vlekken die niet weg te poetsen zijn en in de lak zitten. Deze week maar even langs de dealer om te vragen wat ze hier aan kunnen doen en wat de oorzaak is. Misschien weet iemand van jullie het?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gelijk terug naar de dealer! Ik had het ook, maar ik zag het al tijdens de afname.
Bij mij zat het onder de blanke lak dus krijg je idd niet weg.

Ze gaan bij mij de gehele motorkap opnieuw spuiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ng-z92H638u8O_fEFp3aGdPugw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NMdwLw1e2gbwtzvR9xMqcAm3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Mitchelll010 op 02-02-2026 20:17 ]

• HunterRdam
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 08:43
grid8400 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 12:51:
Zijn er ook eigenaren hier die all seasonbanden om hun 21” hebben? Zoja, welk merk en hoe bevallen ze? Wat zit er standard onder? Ik neem aan zomer banden?
Ja ik heb Continental AllSeasonContact2 eronder (zoals je ziet met velg beschermers en dat is maar goed ook) en bevalt me helemaal prima, ik was dat 2x per jaar wisselen helemaal zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hh9Gg0-JeOzVe_04c17vAzUens=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJoLaW6NH1I1KwxEf5UB8tib.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weJVpWVMn4lhRFe3vvcfskVKSlc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nyePzjaoHPzM7udsIclVsYBf.jpg?f=fotoalbum_large

• TAVASC26
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 09-02 16:41
.

[ Voor 99% gewijzigd door TAVASC26 op 03-02-2026 13:45 . Reden: x ]

• TAVASC26
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 09-02 16:41
.

[ Voor 99% gewijzigd door TAVASC26 op 04-02-2026 13:51 ]

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

grid8400 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 12:51:
Zijn er ook eigenaren hier die all seasonbanden om hun 21” hebben? Zoja, welk merk en hoe bevallen ze? Wat zit er standard onder? Ik neem aan zomer banden?
Ik heb er Continental AllSeasonContact 2 onder sinds kort. Trillen iets meer dan zomerbanden maar verder wel ok. In elk geval veel meer grip bij die gladde omstandigheden van afgelopen tijd.

Ik vind het verbruik wel achterlijk hoog. Zit met regelmaat op 23kw/100km en soms zelfs boven de 25kw/100km (snelweg en stadsverkeer). En dan heb ik nog een model met een warmtepomp ook...

I'm not as think as you stoned I am

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:04

MLLL

Palm Treo 650

In elk willekeurig ev topic komt dat hoge verbruik terug met lage temperaturen , niets nieuws onder de zon....

• mitodriver
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:54
Mitchelll010 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 20:14:
[...]

Gelijk terug naar de dealer! Ik had het ook, maar ik zag het al tijdens de afname.
Bij mij zat het onder de blanke lak dus krijg je idd niet weg.

Ze gaan bij mij de gehele motorkap opnieuw spuiten.

[Afbeelding]
Dank je voor je reactie. Fijn dat het bij jou zo opgelost wordt.
We hebben foto's naar de dealer gestuurd en die gaat een herstelexpert er naar laten kijken. Het probleem bij ons is dat het op zo'n 15 tot 20 plekken zit verdeeld over de hele auto. Dus ik verwacht dat de hele auto dan opnieuw gespoten moet worden. Tis ff afwachten.
De leasemaatschappij zal er ook nog wel iets van gaan vinden denk ik.
Het lijkt wel of we een maandagochtend auto hebben gekregen ;-)

• TVSCN
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 03-02 21:56
Een hoop nieuwe Tavascan’s zo te zien!

Even wat pagina’s terug gescrold en zag dat het onthouden van de snelkoppeling nog niet echt lekker werkt.
Is er iemand die het zelfde probleem ervaart; bij het op pauze zetten van een nummer op Spotify in Carplay (omdat je even radio wilt luisteren via media), de bron telkens naar Carplay wilt switchen en daardoor de radio constant wordt onderbroken?

[ Voor 4% gewijzigd door TVSCN op 03-02-2026 21:52 ]

• Penny Lane
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 15-03 17:02
HunterRdam schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 10:16:
[...]

Ja ik heb Continental AllSeasonContact2 eronder (zoals je ziet met velg beschermers en dat is maar goed ook)
Velgbeschermers… dat is wel een idee. Waar koop je die?

• Cupra KvG
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 15-03 20:23
TVSCN schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:49:
Een hoop nieuwe Tavascan’s zo te zien!

Even wat pagina’s terug gescrold en zag dat het onthouden van de snelkoppeling nog niet echt lekker werkt.
Is er iemand die het zelfde probleem ervaart; bij het op pauze zetten van een nummer op Spotify in Carplay (omdat je even radio wilt luisteren via media), de bron telkens naar Carplay wilt switchen en daardoor de radio constant wordt onderbroken?
Het verdwijnen van de snelkoppeling voor uitzetten snelheidswaarschuwing is er bij mij nog steeds. Na elke start is het verdwenen. Erg vervelend.
Ik heb weer een mailtje gestuurd naar Cupra NL. Als iedereen met dit probleem dit doet doen ze er misschien wat aan.

Je probleem met spotify herken ik niet.

• HunterRdam
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 08:43
Penny Lane schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 00:04:
[...]

Velgbeschermers… dat is wel een idee. Waar koop je die?
Ik heb deze https://www.alloygator.nl/ , zijn gelijk met de all season banden gemonteerd.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:02
Cupra KvG schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 07:40:
[...]

Het verdwijnen van de snelkoppeling voor uitzetten snelheidswaarschuwing is er bij mij nog steeds. Na elke start is het verdwenen. Erg vervelend.
Ik heb weer een mailtje gestuurd naar Cupra NL. Als iedereen met dit probleem dit doet doen ze er misschien wat aan.

Je probleem met spotify herken ik niet.
Dit zou het op moeten lossen, bij mij al maanden niet verdwenen.. De kans dat je vanuit Cupra NL een oplossing krijg die beter is dan dit lijkt me nihil :)
Ik heb het ondertussen ook opgelost, afgelopen weekend heb ik alle snelkoppelingen stuk voor stuk verwijderd en hierna toen de balk leeg was op 'gereed' geklikt. Na een herstart van de auto waren alle snelkoppelingen nog steeds leeg, toen op het eerste + icoon geklikt en toen verschenen alle originele snelkoppelingen. Toen direct op gereed geklikt en sindsdien blijven ze in de originele positie staan en blijf ik er van af :-)

[ Voor 6% gewijzigd door M@cer op 04-02-2026 13:35 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Cupra KvG
M@cer schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:34:
[...]

Dit zou het op moeten lossen, bij mij al maanden niet verdwenen.. De kans dat je vanuit Cupra NL een oplossing krijg die beter is dan dit lijkt me nihil :)

[...]
Dat had ik toen dus geprobeerd. Echter geen effect. Snelkoppeling verdwijnt nog steeds.zal het nog eens proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cupra KvG op 04-02-2026 17:56 ]

• RubenJdeJong
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-03 14:32
…alle snelkoppelingen stuk voor stuk verwijderd en hierna toen de balk leeg was op 'gereed' geklikt. Na een herstart van de auto waren alle snelkoppelingen nog steeds leeg, toen op het eerste + icoon geklikt en toen verschenen alle originele snelkoppelingen. Toen direct op gereed geklikt en sindsdien blijven ze in de originele positie staan en blijf ik er van af :-)

[...]
Bij mij werkt deze oplossing/workaround nu ongeveer 1 maand. Ik heb na het verschijnen van de originele snelkoppelingen op gereed gedrukt en ze daarna niet meer aangepast.

• WJE
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-03 19:56

WJE

WJE schreef op maandag 26 januari 2026 @ 11:50:
Zijn er meer die problemen hebben met de laadklep en vorst? Ik heb nu al een keer gestaan dat de klep niet open ging om te laden en gisterochtend ging hij niet meer dicht. Wat ik ook probeerde. Ook met de hand indrukken van dat staafje en dan auto open en op slot doen.

Uiteindelijk maar met Ducttape vast gezet. Later op de dag lukte het uiteindelijk wel. Toch maar de dealer ff contacten. Niet dicht kunnen is vervelend maar geen mega ramp. niet open krijgen is wel een serieus probleem.
Nou blijkt dus een defect. Nu rij ik met een noodoplossing, stuk ducttape aan de binnenkant waarmee ik hem open kan trekken. Komende woensdag wordt een nieuwe actuator geplaatst. Dus als je ook last hebt gehad van vastzittende klep niet wachten tot het weer gebeurt op een ongelukkig moment. Maar gewoon langs de dealer. Is een bekend probleem.

• Penny Lane
Ik mag binnenkort naar de garage voor een defect. SOS systeem staat in storing. (Hoefde maar 7 weken te wachten voor een afspraak… 🙄)
Is deze storing een “bekend” probleem bij anderen?

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:14

Pinobigbird

doesn't share food!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Cupra KvG schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 17:55:
[...]

Dat had ik toen dus geprobeerd. Echter geen effect. Snelkoppeling verdwijnt nog steeds.zal het nog eens proberen.
Same here, ook meerdere malen geprobeerd maar helaas. Blijft echt heel irritant

• Cupra KvG
ilhanko schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 18:30:
[...]

Same here, ook meerdere malen geprobeerd maar helaas. Blijft echt heel irritant
Ik heb het vandaag opnieuw gedaan. En ………het werkt. Zojuist stond de snelkoppeling er nog in

• Cupra KvG
Cupra KvG schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 23:29:
[...]

Ik heb het vandaag opnieuw gedaan. En ………het werkt. Zojuist stond de snelkoppeling er nog in
Helaas. Te vroeg gejuicht. Snelkoppeling is weer weg. 🥵🥵🥵

• Mitchelll010
Hahahaha heerlijk. Redelijk onbegrijpelijk toch he zoiets.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:00
LeBatidos schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 16:27:
[...]

Top, dat zou het inderdaad kunnen zijn. Ik laat een monteur meerijden om het zelf te ervaren. Hopelijk is het daarmee snel opgelost! Dank voor het meedenken
En, opgelost?

[ Voor 37% gewijzigd door Clavis op 08-02-2026 06:01 ]

• Penny Lane
Pinobigbird schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 22:30:
[...]

Bij de Born al meerdere keren voorgekomen ja:
En nog vele anderen, dit was enkel nog t/m 2021

Join the club!
Ah… ja had inderdaad ff kunnen zoeken. Had dit niet verwacht eigenlijk. Maar goed. Gelukkig dan toch geen echt exotisch probleem. Thx!

• Riick92
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-03 08:34
Nog even over de ruitenwissers

Gisteren zonder afspraak bij de Cupra dealer langsgereden vanwege de ruitenwissers. (leasemaatschappij raadde mij dit aan ivm vervanging onder garantie)
Monteur in de werkplaats gaf aan dat ze enorm veel klachten ontvingen over de ruitenwissers bij afleveren.
Werden dan ook gewoon zonder discussie vervangen voor een paar van Bosch. Wereld van verschil!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Cupra KvG schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 13:02:
[...]

Helaas. Te vroeg gejuicht. Snelkoppeling is weer weg. 🥵🥵🥵
Haha ja, wat mij opvalt is dat 'ie soms na een dag er nog in staat en dan vandaag, na letterlijk even uit- en instappen, was 'ie alweer weg... Echt geen pijl op te trekken. En als ik alle favorieten verwijder en na een paar dagen 'alles terugzetten' doe, dan het moment dat er IETS weg is, is het altijd de snelheidswaarschuwing :9

Ik lach er nog om maar het is natuurlijk echt heel treurig.

• M@cer
Toch bijzonder dat het bij mij al 3 maanden goed gaat.. Welke softwareversie draaien jullie? Hier 5.2

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Mitchelll010
Hier 5.0

Auto gaat binnenkort naar de dealer, heb gevraagd de update te forceren.
Zelf mn interieur verlichting is er mee gekapt nu. (ook een bekend probleem)

• Cupra KvG
M@cer schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:07:
Toch bijzonder dat het bij mij al 3 maanden goed gaat.. Welke softwareversie draaien jullie? Hier 5.2
Software versie 5.4

• Balskyy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-03 12:39
Ik ervaar sinds deze week dat als ik mijn auto aan de snellader hang hier bij Circle K dat deze blijft voorbereiden tot laden.

Minuten lang tot ik dit maar zelf stop nu 3 verschillende laders bij het zelfde station geprobeerd 150KW, 50KW maar bij allen doet deze het ineens niet meer, erna even naar een recharge snellader gereden en kon ik wel laden.

Er staan wel andere auto's te laden dus ligt ook niet aan de lader.

Volgens arval ligt het niet aan de pas en is deze bij hun actief.

Iemand een idee wat het kan zijn??

Ga morgen weer proberen en anders bel ik naar de service van de snellader hoe of wat.

Tevens nog een vraag ik zit nog steeds op versie 5.2 sinds weet ik veel hoeveel maanden komt 5.4 nog ooit naar mijn auto toe?

[ Voor 206% gewijzigd door Balskyy op 12-02-2026 15:55 ]

• Njord1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10:19
M@cer schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:07:
Hier ook 5.4, icoon verdwijnt ook random, soms na een paar dagen, soms een uur.

• mitodriver
mitodriver schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 12:55:

Is er dan helemaal geen minpunt? Jawel eentje die ik vandaag tegen kwam ;-(
Ik zag vandaag na het wassen van de auto met de hand dat de lak van de auto niet heel goed is. Ik kwam rondom de auto vele plekken tegen met witte en zwarte kringen/vlekken die niet weg te poetsen zijn en in de lak zitten. Deze week maar even langs de dealer om te vragen wat ze hier aan kunnen doen en wat de oorzaak is. Misschien weet iemand van jullie het?
Update: Gisteren de auto bij de garage geweest. De hele auto moet overgespoten worden omdat dit idd niet is hoe het moet zijn. De casus wordt nu door Cupra Nederland beoordeeld en wordt vervolgt.
Ik vind wel dat we door de Cupra dealer als zotjes behandeld worden. Ze gaven aan dat ze hem toch nog even door de wasstraat hadden gedaan want dan gingen de vlekken er misschien wel uit. Dit terwijl ik aangeven had dat ik hem al 2 keer goed met de hand had gewassen en geprobeerd had om de vlekken eruit te poetsen :-(
Ook met andere zaken en qua communicatie vind ik dat we echt niet als een klant behandeld worden. We kregen een Volkwagen Up mee als leenauto. Nou dat rijd dus echt voor geen meter.
Toen ik aangaf dat ik het niet tof vond dat na het onderhoud alle instellingen en persoonlijke ID's en koppelingen met de Cupra app eruit waren en dat ik die weer opnieuw moest instellen kreeg ik als antwoord "nou voor ons dat dat ook niet fijn hoor dat we dat elke keer bij onderhoud moeten loskoppelen"
Op zo'n antwoord zit je toch niet te wachten als klant...het is verdorie hun werk.

• mitodriver
Mitchelll010 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:55:
Hier 5.0

Auto gaat binnenkort naar de dealer, heb gevraagd de update te forceren.
Zelf mn interieur verlichting is er mee gekapt nu. (ook een bekend probleem)
Wij zitten ook nog op 5.0. Gisteren gevraagd aan de dealer of ie kon worden geupdate terwijl de auto in onderhoud was voor andere afleverproblemen en lakproblematiek.
Antwoord van de dealer: Dat gaat vanzelf komen via OTA omdat niet alle auto's tegelijk gedaan kunnen worden omdat onze servers dat niet aankunnen 8)7 :F

• Penny Lane
mitodriver schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:43:
[...]

Wij zitten ook nog op 5.0. Gisteren gevraagd aan de dealer of ie kon worden geupdate…
Antwoord van de dealer: Dat gaat vanzelf komen via OTA omdat niet alle auto's tegelijk gedaan kunnen worden omdat onze servers dat niet aankunnen 8)7 :F
5.0? Is dat niet van een jaar geleden? We zitten intussen (al geruime tijd) op 5.4…

• M@cer
Maar zoveel is er toch niet veranderd?? Over het algemeen zijn die updates van auto's zo klein dat je geen enkel idee hebt wat er veranderd.. Bij mijn Born 1 keer een zinnige update gehad destijds, dat was op het moment dat de resolutie van Apple Carplay verhoogd werd.

• mitodriver
Penny Lane schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:56:
[...]

5.0? Is dat niet van een jaar geleden? We zitten intussen (al geruime tijd) op 5.4…
Vandaar idd mijn vraag aan de dealer omdat 5.0 wel een beetje outdated is ;)
Maar blijkbaar is forceren van de software update niet de policy van de dealers en leunen op Cupra corporate voor de updates.

Ik vraag me sowieso wel af wat de updates voor nieuws brengen. Dat is niet echt inzichtelijk en ik heb nog niet van andere forumleden iets gelezen dat het schokkende nieuwe dingen brengt

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-03 00:34
Eindelijk heb ik de tijd kunnen nemen om mijn Cupra te wrappen. Het was wel een klus, maar ik ben wel trots op het resultaat. Zoals eerder beloofd hierbij de voor en na foto's. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMdoGsS2NSGgmfVtdyeyLKcXQU8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KFJuXKf7NQFjb9K8LHNNYCL1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DsvDxNnbQ0gX1o5jkfLxoKiNIa0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7bfsHim4RMU1tGvGuqiWf3Vv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ar_sRQ0Cj7oqT61D9ZQsctUyRS4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OxMCPui69Q49G01ldx84DajX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tfBmaDURkpysYTejP55ijsg-LGk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jhBbMIhTaV2B7bxYQXK9DLOQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/srkw-J4UqOmVZSUgR8wxymLdXy0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y2tco4Rv9xDyQovZHbO2UVrG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHSfypCVoAxFwwhf6YxSJ1SF7O0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gp3BS7AyAEmVZz3iso499Cp2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_lmrZp81VxvOcoot_I75Psy9dc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kzQiPdJ7iQX3Een7EW8Aj86e.jpg?f=fotoalbum_large

• L. Ende
  • Laatst online: 15-03 20:41
mitodriver schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:43:
[...]

Wij zitten ook nog op 5.0. Gisteren gevraagd aan de dealer of ie kon worden geupdate terwijl de auto in onderhoud was voor andere afleverproblemen en lakproblematiek.
Wat een onzin van die dealer. Ik wacht al bijna een jaar op een update. Zit nog steeds op 5.0 en ben helaas niet de enige…..

• Cupra KvG
Wow. Ziet er gaaf uit. Mooi gedaan

• mitodriver
@Ccreator Heel gaaf hoor die kleur. Ziet er sick uit. Mooi gedaan. Je zal veel bekijks hebben met deze kleur. Geniet ervan

[ Voor 5% gewijzigd door mitodriver op 14-02-2026 11:48 ]

• Ccreator
mitodriver schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 11:47:
@Ccreator Heel gaaf hoor die kleur. Ziet er sick uit. Mooi gedaan. Je zal veel bekijks hebben met deze kleur. Geniet ervan
Bedankt!
Ik heb zeker bekijks..

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-03 12:28
Ik vind je originele kleur ook heel erg mooi.

• Penny Lane
Ziet er gaaf uit, die andere kleur. Of je oranje mooi vindt of niet. Ik vraag me altijd af dat dat blijft zitten. Maar kennelijk wel.
Veel plezier ervan.

• Ccreator
Penny Lane schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 19:13:
Ziet er gaaf uit, die andere kleur. Of je oranje mooi vindt of niet. Ik vraag me altijd af dat dat blijft zitten. Maar kennelijk wel.
Veel plezier ervan.
Penny Lane de vorige wagen (Enyaq) had ik ook gewrappt ( moet wel een beetje als dat je werk is) en dat heeft er 4,5 jaar op gezeten, dus ja hoor het blijft er zeker op zitten.

Wat de kleur betreft, heb je helemaal gelijk, maar ik moest een opvallende kleur nemen die niet helemaal uit de toon zou vallen.
Bedankt ik ga er zeker van genieten.

[ Voor 3% gewijzigd door Ccreator op 15-02-2026 11:52 ]

• hmvanmol
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07:39
@Ccreator Ziet er echt heel gaaf uit!
Alhoewel de Atacama Desert ook heel mooi is, valt dit zeker sneller op.
Mag ik vragen wat zoiets normaal zou kosten?

• Balskyy
Wederom weer een laadpaal probleem gehad gisteren, de 4e keer deze week dat of laden voorbereiden blijft staan nu ging die elke keer op rood.
Morgen maar arval een bericht sturen want die garage tijden als ik zelf inplan is bizar. Soms gewoon meer dan een maand 🤦‍♂️🤦‍♂️

*update 16-02

net gebeld met arval vanochtend weer niet kunnen laden aan de snellader en in het weekend bij een langzame lader ook roodknipperend licht.

ze mogen hem stil zetten omdat het niet betrouwbaar is met laden, mag wss de auto al eerder brengen naar de garage daar blijft die dan sowieso tot 11 maart staan want dan is er pas plek.

moet alleen nog wachten of ze een auto regelen......

[ Voor 45% gewijzigd door Balskyy op 16-02-2026 08:51 ]

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
@Ccreator Klasse! Zaten we hier ook nog over te denken toen we nog voor een Tesla Model Y wilde gaan :D Lekker wat anders!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

@Ccreator Mooi gedaan hoor en het staat de auto heel goed!

39

• Penny Lane
Balskyy schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:46:.
moet alleen nog wachten of ze een auto regelen......
Weet niet of het lease is of prive. Ik rij prive. Mag vrijdag, al na 7 weken wachten, naar de garage. Maar vervangend vervoer? Vergeet het maar. Nu reed de mijne nog gewoon. Maar zelfs tijdens het onderhoud geen vervangend vervoer. Terwijl het een garantie storing betreft.

• Balskyy
Penny Lane schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 22:04:
[...]

Weet niet of het lease is of prive. Ik rij prive. Mag vrijdag, al na 7 weken wachten, naar de garage. Maar vervangend vervoer? Vergeet het maar. Nu reed de mijne nog gewoon. Maar zelfs tijdens het onderhoud geen vervangend vervoer. Terwijl het een garantie storing betreft.
Gelukkig wel lease hier zakelijk maar wel een gedoe Arval moeten overhalen omdat technische gezien de auto nog rijdt.

Hopelijk vandaag vervangend vervoer en dan morgen naar BE.
En een soortgelijke auto krijg ik want de lease wilde eerst dat ik een golf of focus kreeg voor langere tijd daar ging ik niet mee akkoord.

• AWEF
  • Laatst online: 02-03 16:08
Zijn hier mensen die de hun Tavascan ook gekoppeld hebben met Home Assistant? Ik gebruik de Cupra WeConnect HACS integratie, maar die lijkt de laatste tijd niet heel stabiel te zijn. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

• Mitchelll010
Hier PyCupra in gebruik, werkt prima

• Penny Lane
Cupra weconnect hacs? Pycupra? Ik lees wat nieuws. Ik gebruik gewoon de Cupra app. Werkt wel stabiel eigenlijk. Is een andere app handiger?

• AWEF
Penny Lane schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:41:
Cupra weconnect hacs? Pycupra? Ik lees wat nieuws. Ik gebruik gewoon de Cupra app. Werkt wel stabiel eigenlijk. Is een andere app handiger?
Ligt er aan of je ook iets met Home Automation doet :)
Ik gebruik Home Assistant voor Home Automation (HA). Kort gezegd is alles wat "slim" is bij mij gekoppeld aan HA. Op deze manier hoef ik niet voor m'n lampen de hue app te openen, voor de verwarming de tado app, enz. enz.
Op deze manier kan ik ook m'n Tavascan kan uitlezen / bedienen (voorverwarmen / opladen tot x% / enz. enz.).

Een leuk voorbeeldje wat je dan kan gaan doen: Ik zet de wekker op m'n telefoon op 6:15, en heb een ochtendroutine van 45 minuten. Dan kan ik de voorverwarming automatisch 30 minuten na mijn wekker laten starten, dan stap ik in een warme auto als ik om 7:00 weg ga.

• AWEF
Ga ik deze eens proberen

• sheane
  • Niet online
AWEF schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:51:
Zijn hier mensen die de hun Tavascan ook gekoppeld hebben met Home Assistant? Ik gebruik de Cupra WeConnect HACS integratie, maar die lijkt de laatste tijd niet heel stabiel te zijn. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik ben overgestapt naar PyCupra. Werkt relatief stabiel..laatst nog update van gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z66vqi6DFxjH7lY6g4fOwP0dLIw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RISDygaIjHvcf5y6qPQzwYRh.png?f=fotoalbum_large

• AWEF
sheane schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 11:40:
[...]

Ik ben overgestapt naar PyCupra. Werkt relatief stabiel..laatst nog update van gekomen.

[Afbeelding]
Ik heb ook net de WeConnect er af gegooid en de PyCupra er op gezet, eens kijken hoe die werkt. Heb wel al gezien dat je meer / andere mogelijkheden hebt.
offtopic:
Welke card gebruik jij (mag ook via een PM)

[ Voor 14% gewijzigd door AWEF op 19-02-2026 11:55 ]

• sheane
  • Niet online
AWEF schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 11:54:
[...]
offtopic:
Welke card gebruik jij (mag ook via een PM)
Ultra (Vehicle) Card https://ultracard.io/

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:47
Levering gaat bij mij wat stroef, zou via Udenhout gaan, is per ongeluk bij Ames beland en in plaats van maart zou het week 22 worden. Gelukkig is dit opgelost en zou mijn auto op een boot staan die bijna Nederland binnen komt.

Ik gebruik zelf ook Ultra Card, dus ik heb wat dingen erin klaar gezet met data van mijn oude auto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57y75SD29TfuvEsUebXfKydRL_o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wTVxT1ExFrlWdxea2RBfxGqv.png?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWHIUSz4dNcK0bAnW2VRi5YYMAY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QoGnVN2LI3KOIoiie3uDrQ30.png?f=fotoalbum_large
Voor de popup gebruik is bubble-card.

• RaulDuke
  • Laatst online: 06-03 20:38
Weet iemand of je een geluid kunt instellen als de auto vergendeld? Mijn "Keyless Entry & Go" werkt vaker niet dan wel.

• Ccreator
hmvanmol schreef op zondag 15 februari 2026 @ 15:42:
@Ccreator Ziet er echt heel gaaf uit!
Alhoewel de Atacama Desert ook heel mooi is, valt dit zeker sneller op.
Mag ik vragen wat zoiets normaal zou kosten?
Het is een beetje afhankelijk van wat je wel en niet gaat doen. Mijn Tav had grijze bumpers, grill en wielkasten en die heb ik ook gewrappt in satin black (staat beter met de velgen die ook satin Black hebben.)
Helemaal compleet met wielkasten enz. Is het ongeveer 3000 Euro inclusief. Btw en montage. Zonder wielkasten, grill en bumpers (want bij sommige is dit al zwart). Zou er 1000 euro ongeveer vanaf gaan.

Als je meer info wil stuur me dan een PB please.

• Riick92
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-03 08:34
RaulDuke schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 19:04:
Weet iemand of je een geluid kunt instellen als de auto vergendeld? Mijn "Keyless Entry & Go" werkt vaker niet dan wel.
Je kan instellen dat de claxon een geluid maakt als hij vergrendelt

• Penny Lane
sheane schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 11:40:
[...]
Ik heb pycupra in de Apple appstore gezocht maar daar staat het niet. Zoek ik op de verkeerde plaats?

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:47
Penny Lane schreef op maandag 23 februari 2026 @ 22:12:
[...]

Ik heb pycupra in de Apple appstore gezocht maar daar staat het niet. Zoek ik op de verkeerde plaats?
PyCupra is een integratie in Home Assistant. Het is geen app.

• RaulDuke
  • Laatst online: 06-03 20:38
Riick92 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:10:
[...]

Weet je ook hoe ik dat doe? Ik kan dit niet vinden

• Njord1
Vroeg me af waarom ik geen Youtube op het infotainment scherm kon kijken tijdens het laden, de dealer had mij aangegeven dat software 5.4 op deze auto zat. Maar wat ik ook probeerde, geen Youtube, en ook geen playstore. Blijkt dat de auto nog op 4.1.41‑v67 draait, auto's na november geproduceerd krijgen standaard pas 5.4. Vanaf Q2 - Q3 2026 wordt naar verwachting pas 5.4 via OTA gefaseerd uitgerold. Balen.
Misschien maar even vragen bij de dealer of dit ook in de werkplaats kan worden geinitieerd. Ben benieuwd naar het antwoord.

• Mitchelll010
Volgens mij kan het dan ook niet.
En je hebt het over een playstore, deze auto draait geen Android hoor.

Ik vrees dat je in de wat bent met optionele “Android AI” boxjes. Daar kan het wel mee.

• Njord1
Mitchelll010 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:54:
Volgens mij kan het dan ook niet.
En je hebt het over een playstore, deze auto draait geen Android hoor.

Ik vrees dat je in de wat bent met optionele “Android AI” boxjes. Daar kan het wel mee.
Sorry, bedoelde app store.

• Cupra KvG
RaulDuke schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:48:
[...]

Weet je ook hoe ik dat doe? Ik kan dit niet vinden
Ben ik ook benieuwd naar. Kan het namelijk ook niet vinden.

• Mitchelll010
Ik denk dat je verwachtingen te hoog zijn hahaha.
Youtube ga je daar echt niet terugvinden.

Er is wel een "app" store.. maar daar staat alleen een app in voor betaald parkeren en nog iets onzinnigs.

• Jeroen1979
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 14-03 15:47
Nee, youtube ga je echt alleen maar krijgen via een workaround, bv een kastje kopen en aansluiten.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Hier 5.4 bij aflevering erop. Geen youtube te bekennen.

• Cupra KvG
Riick92 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:10:
[...]

Waar en hoe kun je dat instellen?

• M@cer
Cupra KvG schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 20:55:
[...]

Waar en hoe kun je dat instellen?
Ik heb alle instellingen meermaals doorlopen, maar ben er vrij zeker van dat dat niet kan.
In het verleden kon je het instellen met OBD11, maar dat gaat helaas niet meer met auto's vanaf 2024.

• hmvanmol
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cakThFBwLxHOpPxAJqoZcOYA7_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q5dW19j4cYXlIOEEqiqqc2vq.jpg?f=fotoalbum_large

In de app staat deze te koop voor €0.
Wat is dit, en is het verstandig om aan.te schaffen?

• Clavis
hmvanmol schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 12:32:
[Afbeelding]

In de app staat deze te koop voor €0.
Wat is dit, en is het verstandig om aan.te schaffen?
Het nieuwe Connected Travel Assist werkt samen met de adaptieve cruise control én maakt gebruik van data uit de cloud. De schat aan informatie die dat oplevert, draagt eraan bij dat de Tavascan automatisch binnen de wegmarkeringen blijft, ook als die nauwelijks zichtbaar zijn. Bij het naderen en nemen van bochten wordt de snelheid eveneens automatisch aangepast.

Het Car2x-systeem is eveneens nieuw voor CUPRA. Als dit is geactiveerd, kan de Tavascan communiceren met andere voertuigen. Bijvoorbeeld om de bestuurder tijdig te informeren over ongevallen, wegversperringen en stilstaande voertuigen op de route. De radar-, camera- en ultrasone sensoren bouwen samen met informatie van buitenaf een compleet beeld op van de directe omgeving van de Tavascan.

Eerste 3 jaar €0. Daarna volgens mij een jaarlijks abonnement. Dus ja. Zeker activeren.

• hmvanmol
Clavis schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 14:06:
[...]

Het nieuwe Connected Travel Assist werkt samen met de adaptieve cruise control én maakt gebruik van data uit de cloud. De schat aan informatie die dat oplevert, draagt eraan bij dat de Tavascan automatisch binnen de wegmarkeringen blijft, ook als die nauwelijks zichtbaar zijn. Bij het naderen en nemen van bochten wordt de snelheid eveneens automatisch aangepast.

Het Car2x-systeem is eveneens nieuw voor CUPRA. Als dit is geactiveerd, kan de Tavascan communiceren met andere voertuigen. Bijvoorbeeld om de bestuurder tijdig te informeren over ongevallen, wegversperringen en stilstaande voertuigen op de route. De radar-, camera- en ultrasone sensoren bouwen samen met informatie van buitenaf een compleet beeld op van de directe omgeving van de Tavascan.

Eerste 3 jaar €0. Daarna volgens mij een jaarlijks abonnement. Dus ja. Zeker activeren.
Dat Car2X, moet ik dat ergens activeren?
Of is dat automatisch aan?

• Ccreator
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcoHpii0lA3477Jl1PMrj8T0dY0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/enm37D0sxCTF8Mk9GBtwVvS5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OV4cgmcG-q98bldvz_oRSdFpKC4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nkggUmvX99wSJK4RCbEnWcAy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jn-9dW5Ysla8Q24IReRHcRHSeGg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UgXQzGosX48fSusCHAdQf25h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFMlGjITCG0C7iVY-Soq_s_oPsM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gUT3iFHzq6GXjvaEjPqOqQQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb het eindelijk voor elkaar en kan deze opbergbak voor de Tavascan 3d printen. Werkt super en dan wordt de loze ruimte daaronder ook gebruikt.
Ik kan ze in alle kleuren 3d printen.

• Cupra KvG
Iemand enige ervaring met de webradio? Bij mij werkt het namelijk niet. Bij selectie van webradio als bron voor audio blijft hij zoeken maar er gebeurt verder niets.

• Penny Lane
.

[ Voor 99% gewijzigd door Penny Lane op 04-03-2026 18:17 ]

• Penny Lane
De toeter klinkt als “piep”. Maar om gehoord te worden als het nodig is wil je natuurlijk “TOET!”

Ik wil dus graag wat anders monteren. Ik zou dat doen met een relais-tje en dan stroom rechtstreeks van de LV accu. En dan dus de bestaande toeterdraad als aansturing. Maar is hier kennis/ervaring met dit topic? Waar ik aan denk is:

- is CAN bus een probleem?
- heeft er wel eens iemand zoiets gedaan en wat waren de ervaringen om überhaupt bij de bestaande toeter te komen qua verwijderen van afdekking etc.

Ik vond hier niets over met de zoekfunctie in dit forum.

• Balskyy
Mijn Cupra is inmiddels weer terug van de garage.
Het laadprobleem kon daar helaas niet worden gevonden; tijdens het onderzoek laadde de auto daar wel gewoon op. Wel is er een sensor in de achterbumper vervangen.

Gisteren heb ik opnieuw geprobeerd te laden bij Circle K.
Bij de eerste laadpaal bleef de auto opnieuw hangen op “laden voorbereiden” en startte het laden niet.
Bij een tweede laadpaal op dezelfde locatie werkte het laden wél direct zonder problemen.

Het probleem lijkt dus nog steeds aanwezig en begin behoorlijk geirriteerd te raken.

• M@cer
Balskyy schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 07:55:
Mijn Cupra is inmiddels weer terug van de garage.
Het laadprobleem kon daar helaas niet worden gevonden; tijdens het onderzoek laadde de auto daar wel gewoon op. Wel is er een sensor in de achterbumper vervangen.

Gisteren heb ik opnieuw geprobeerd te laden bij Circle K.
Bij de eerste laadpaal bleef de auto opnieuw hangen op “laden voorbereiden” en startte het laden niet.
Bij een tweede laadpaal op dezelfde locatie werkte het laden wél direct zonder problemen.

Het probleem lijkt dus nog steeds aanwezig en begin behoorlijk geirriteerd te raken.
Maar ligt het probleem niet aan de laadpaal of heb je het bij meerdere laadpalen?

• Balskyy
M@cer schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:09:
[...]

Maar ligt het probleem niet aan de laadpaal of heb je het bij meerdere laadpalen?
ik heb het bij meerdere laadpalen gehad helaas zowel langzaam als snelladers.
als ik dan de aanbieder belt geven ze aan dat de paal naar behoren werkt en er staan ook anderen te laden (zie ik weleens als ik er voorbij rijdt).

bij CircleK heb ik 5 palen gebruikt die werkte altijd en nu kan ik er maar met 1 verbinden nog.
toen erna naar Shell gereden en deze werkte deze wel gelijk maar iedereen wijst naar iedereen en ik zit er maar tussen in met me leaseauto

Heb ze nu maar weer een mail gestuurd dat het issue er nog is en ik er onderhand wel klaar mee ben zo want dit is niet te doen met werk ook (rijden naar locaties en hopen dat ik kan laden elke keer)

Het is en blijft een prachtige heerlijke auto om in te rijden verder.

• Cupra KvG
Cupra KvG schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 08:40:
Iemand enige ervaring met de webradio? Bij mij werkt het namelijk niet. Bij selectie van webradio als bron voor audio blijft hij zoeken maar er gebeurt verder niets.
Gebruikt iemand de webradio ? Ervaringen ?

• Patje_zelf
  • Laatst online: 08:26
Cupra KvG schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 07:16:
[...]

Nog niet meer dan 10s naar gekeken. Ik ben meer een podcast luisteraar. Maar nu mijn auto bedacht heeft dat het hele f*cking Infotainmentsysteem wel gereset kon worden, ga ik er wel weer even naar kijken dit weekend.

Ik heb alle bijdragen over problemen met de infotainment tot nu toe schouderophalend gelezen, want ik had nooit problemen of gekkigheden. Ik hoop dat deze reset niet vaker gebeurt, want dit is geen grap..en ik heb ook geen enkele melding gezien over een eventuele update die is doorgevoerd.. :(

• Patje_zelf
  • Laatst online: 08:26
Balskyy schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:22:
[...]

ik heb het bij meerdere laadpalen gehad helaas zowel langzaam als snelladers.
als ik dan de aanbieder belt geven ze aan dat de paal naar behoren werkt en er staan ook anderen te laden (zie ik weleens als ik er voorbij rijdt).

bij CircleK heb ik 5 palen gebruikt die werkte altijd en nu kan ik er maar met 1 verbinden nog.
toen erna naar Shell gereden en deze werkte deze wel gelijk maar iedereen wijst naar iedereen en ik zit er maar tussen in met me leaseauto

Heb ze nu maar weer een mail gestuurd dat het issue er nog is en ik er onderhand wel klaar mee ben zo want dit is niet te doen met werk ook (rijden naar locaties en hopen dat ik kan laden elke keer)

Het is en blijft een prachtige heerlijke auto om in te rijden verder.
Laden is gelukkig dan wel weer gelukt vannacht... :*)

• hmvanmol
Iemand een idee hoeveel de bandenspanning van de Adrenaline 21 zomerbanden moet zijn?

• Cupra KvG
Cupra KvG schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 07:16:
[...]

Van al de Tavascan rijders hier, niemand ervaring met de webradio?

• M@cer
Is 3 keer vragen in de afgelopen 10 berichten niet een beetje overbodig? Ik denk niet dat iemand het gebruikt.
In mijn Born heb ik er wel eens naar gekeken, maar toen kreeg ik het niet voor elkaar en in de Tavascan niet geprobeerd.

Heb het ook niet nodig, DAB is goed genoeg en anders kan ik altijd luisteren via Apple Carplay.

• Clavis
hmvanmol schreef op zondag 8 maart 2026 @ 15:39:
Iemand een idee hoeveel de bandenspanning van de Adrenaline 21 zomerbanden moet zijn?
Dit staat zoals praktisch bij elke auto ergens in de B stijl.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6h7YzeiqH5TkchsUrmz_nSPgCGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/biHMhH0GHXurtWc9CCeNvpHp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door Clavis op 10-03-2026 08:30 ]

• Clavis
Cupra KvG schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 07:21:
[...]

Van al de Tavascan rijders hier, niemand ervaring met de webradio?
1x gebruikt in het buitenland. Het werkte toen wel. Maar ik had wel een data abonnement actief in de auto om het eea te testen toendertijd.

Als ik binnenkort in de auto stap, zal ik nog eens kijken.

• Cupra KvG
M@cer schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 07:58:
Is 3 keer vragen in de afgelopen 10 berichten niet een beetje overbodig? Ik denk niet dat iemand het gebruikt.
In mijn Born heb ik er wel eens naar gekeken, maar toen kreeg ik het niet voor elkaar en in de Tavascan niet geprobeerd.

Heb het ook niet nodig, DAB is goed genoeg en anders kan ik altijd luisteren via Apple Carplay.
Dat jij denkt dat niemand het gebruikt en dat jij het niet gebruikt is fijn voor jou. Maar jij bent niet de enige hier. 😀

Ik ben veel in Duitsland en dan heb je nl niets aan DAB. In mijn vorige auto werkte de webradio perfect. Bij de Tavascan is er de functie maar werkt het niet. Vandaar de vragen naar ervaring hier. Het hoort namelijk gewoon te werken.

• M@cer
Cupra KvG schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 06:27:
[...]

Dat jij denkt dat niemand het gebruikt en dat jij het niet gebruikt is fijn voor jou. Maar jij bent niet de enige hier. 😀
Maar 3 keer dezelfde vraag in de afgelopen 10 berichten is toch een beetje overbodig?

Maar goed, hopelijk krijg je het aan het werk als het voor jou handig werkt, maar moet je niet iets van een data abonnement afsluiten ofzo, want je zal ergens verbinding moeten maken met internet en ik denk niet dat Cupra daar de 4G in de auto voor laat gebruiken. Is Apple Carplay/Android Auto geen oplossing om radio te luisteren in Duitsland?

Misschien heb je hier wat aan.

[ Voor 10% gewijzigd door M@cer op 11-03-2026 08:49 ]

• Cupra KvG
M@cer schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:47:
[...]

Maar 3 keer dezelfde vraag in de afgelopen 10 berichten is toch een beetje overbodig?

Maar goed, hopelijk krijg je het aan het werk als het voor jou handig werkt, maar moet je niet iets van een data abonnement afsluiten ofzo, want je zal ergens verbinding moeten maken met internet en ik denk niet dat Cupra daar de 4G in de auto voor laat gebruiken. Is Apple Carplay/Android Auto geen oplossing om radio te luisteren in Duitsland?

Misschien heb je hier wat aan.
Dank voor de link.
Duidelijk. Webradio valt dus niet onder gebruik van Cupra connect.

Best wel triest eigenlijk. Bij mijn vorige auto zat dat er gewoon bij. Zelfde voor spotify. Bij Cupra is er niets eens een app voor spotify. Alleen via CarPlay dus via eigen data abonnement.

• Clavis
Cupra KvG schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:05:
[...]

Dank voor de link.
Duidelijk. Webradio valt dus niet onder gebruik van Cupra connect.

Best wel triest eigenlijk. Bij mijn vorige auto zat dat er gewoon bij. Zelfde voor spotify. Bij Cupra is er niets eens een app voor spotify. Alleen via CarPlay dus via eigen data abonnement.
Dat zal dan zeker geen VAG auto geweest zijn? Ik rij zelf al jaren VAG (helaas), maar het is altijd beroerd qua infotainment.

• Cupra KvG
Clavis schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:15:
[...]

Dat zal dan zeker geen VAG auto geweest zijn? Ik rij zelf al jaren VAG (helaas), maar het is altijd beroerd qua infotainment.
Nee. Was inderdaad geen VAG. Iets uit Zweden.

• M@cer
Was de eerste link op Google met tavascan en webradio ;)

Maar ergens snap ik wel dat het niet binnen de Cupra connect valt. Als iedereen lekker in het buitenland uren webradio gebruikt spreek je over enorm veel data voor alle VAG auto’s.

Ik snap overigens niet waarom we geen Spotfy app hebben, zowel bij Skoda als VW hebben ze die wel.

• Cupra KvG
Wat betreft die data, voor spotify heb je ook data nodig. Dus als ze dat bij vw en Skoda wel hebben is dat dus niet de reden denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Cupra KvG op 13-03-2026 06:59 ]

• mitodriver
Ik wilde vandaag een oplaadschema in mijn Tavascan zetten i.v.m. mijn dynamisch energiecontract zodat ik op goedkope momenten kan laden (bijv s'nachts vanaf 12.00 uur).
Ik krijg de melding dat de functionaliteit niet beschikbaar is. Zie foto.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? In het instructieboekje vind ik geen oplossing helaas.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4JSzU0apOkYAOZQyqTRG4kcMIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HD24LoMBiHsGRtGfLpJQxuH6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__GgkKZjjU9LUevhZ82YWm4Dw_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lprFJjcJVRg2UuXX6SHpgdq9.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste