Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Cupra Tavascan Topic

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-11 11:26
Mitchelll010 schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:27:
Bizar, ik rij ook een Mazda 3 toevallig en ik heb dat nooit. Binnen 20 seconden na starten prima zicht.
Dat had ik met mijn Polestar 2 ook, maar als ik daarna (kan ook na een half uur rijden zijn) maximaal ontwasemen uitzette en de airco terug op auto zette was het ook binnen 1 minuut weer volledig beslagen (in de herfstperiode). En dat heb ik dus met de Tavascan (gelukkig) nog niet gehad nu.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Penny Lane schreef op maandag 10 november 2025 @ 20:27:
[...]

Ik denk niet dat dit een specifiek EV ding is. Waarschijnlijk rijden EV’ers altijd met airco aan? En dan heb je dit veel minder.
Ik heb hier eigenlijk nooit last van, zowel bij de Born de afgelopen jaren niet als bij de Tavascan nu. En ik rij eigenlijk altijd met airco uit (alleen als het echt warm is gaat de airco voor langere tijd aan).
Als het wel beslagen is dan gaat de airco misschien een minuut op maximaal en dan is het ook schoon.

In de Tavascan heb ik het winterpakket, dus daar zou voorruitverwarming op moeten zitten, maar dit heb ik nog niet nodig gehad.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Chipie84
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 24-11 12:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZk42Sn_YHjH6T8O-mTtWBlmRVQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KB2l0PcZxZoNy3LNNBiJcopF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhXaetMM3hx8t5x-vy5CisTgjMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFDgVtZD45o0tgTGc39E8KDH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A22uJEY8826_CXedLsjRsdTnWJk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kwh79jkKlA9NBIYiIlC1Yij4.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is er eindelijk. AL een kleine 500km mee gereden. Maar wat een leuke auto zeg. Rijd geweldig. Lekker snel. Ziet er zo mooi uit. Vooral van binnen in de avond. Ben er zeer tevreden mee. Nu ik hierin zit was mijn voorgaande Volkswagen ID4 maar een saaie bak hahaha. Nee hoor de ID4 was een prima auto maar de Tavascan is wel een uitblinker als jde niet voor de mainstream auto's wilt gaan.

Elke keer als ik hem zie staan en instap geeft elke keer weer een lach op m'n gezicht.

• mitodriver
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-11 20:56
@Chipie84 Thx voor de foto's. Leuk om te horen dat de Tavascan zo bevalt. Veel veilige km toegewenst met vele glimlachen op je gezicht.
Volgende week gaan we onze Tavascan ophalen. Dan komt er zeker een fotootje

• Brakel123
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 25-11 08:42
Gisteren bericht gehad dat ook ik volgende week vrijdag de VW Polo mag gaan inruilen voor de Tavascan Adrenaline. Erg benieuwd.

• Rob1984
  • Laatst online: 24-11 16:47
Brakel123 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 07:01:
Gisteren bericht gehad dat ook ik volgende week vrijdag de VW Polo mag gaan inruilen voor de Tavascan Adrenaline. Erg benieuwd.
Dit is hetzelfde alsof je van een 2 tact motorbootje naar een luxe jacht gaat
Of je Puch Zip inruilt voor een Triumph Rocket 3 R Storm

Heel veel plezier er mee in ieder geval. Ik heb hem nu een maandje, maar de eerder omschreven glimlach van Chipie84 heb ik ook nog steeds op mn gezicht als ik instap en wegrij :)

• RaulDuke
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 17-11 14:22
Mensen,

wie heeft DE tip voor een goede telefoonhouder?

Ik heb een werktelefoon die vanwege bedrijfspolicy de contacten niet synchroniseert met Bluetooth/Android auto. Ik wil dus de telefoon in het zicht hebben om door mijn telefoonboek te kunnen bladeren.

• Brakel123
Rob1984 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:38:
[...]

Dit is hetzelfde alsof je van een 2 tact motorbootje naar een luxe jacht gaat
Of je Puch Zip inruilt voor een Triumph Rocket 3 R Storm

Heel veel plezier er mee in ieder geval. Ik heb hem nu een maandje, maar de eerder omschreven glimlach van Chipie84 heb ik ook nog steeds op mn gezicht als ik instap en wegrij :)
Mooie vergelijking🤣, toen de dealer bij proefrit vroeg wat ik momenteel rijd, dacht hij hetzelfde, zonder deze voorbeelden aan te halen. Inderdaad wel een aardig verschil, maar de Polo (nieuw model) rijdt eigenlijk ook gewoon echt top moet ik zeggen. De Tavascan zal alleen in alles onderscheidend zijn. Van de grootte tot aan de (technische) mogelijkheden en naar alle waarschijnlijkheid ook beleving.
Ben benieuwd, ik zal wel laten weten wat ik ervan vind.

• Rob1984
RaulDuke schreef op woensdag 12 november 2025 @ 14:07:
Mensen,

Ik heb een werktelefoon die vanwege bedrijfspolicy de contacten niet synchroniseert met Bluetooth/Android auto. Ik wil dus de telefoon in het zicht hebben om door mijn telefoonboek te kunnen bladeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2aNCEeL_l606dkhmC27bzZ2nU0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AlHV39uK5P8dVvMqjbXOTLBs.jpg?f=user_large

https://nl.aliexpress.com...7hzvbkNu8iSxoCgRoQAvD_BwE

Maar het is een bedrijfsauto + je hebt een bedrijfstelefoon. Dan is het toch wel heel krom dat ze voorgeprogrammeerde telefoons aan werknemers geven die je niet kan koppelen met de bedrijfsauto. Mag ik weten welk bedrijf dat is, want dat weet ik dat ik daar niet moet gaan solliciteren. Blijkbaar is er weinig vertrouwen in werknemers...

[ Voor 41% gewijzigd door Rob1984 op 12-11-2025 15:40 ]

• Brak1977
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 25-11 16:01
Brakel123 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 07:01:
Holy shit, dat gaat een verschil worden :-D

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
RaulDuke schreef op woensdag 12 november 2025 @ 14:07:
Mensen,

Fuck dat, lekker telefoon in de hand.
En als je een boete krijgt lekker declareren.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:06
Pwaaaa. Vandaag eindelijk telefoon gehad dat mijn bestelde tavascan in nederland is. Als het goed is deze week de afleverafspraak inplannen.

• Balskyy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07:42
Zijn eral mensen die deze in de lease hebben en een banden wissel gehad hebben?

Ik had hiervoor volgens mij de continental band waarbij de velg iets in de band zit (zo geleverd) nu net anderen banden gehad en nu zijn de band en velg gelijk (meer kans op velg schade)?

de maten zijn het zelfde maar toch is de band anders.

• RaulDuke
  • Laatst online: 17-11 14:22
Rob1984 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:36:
[...]

Mag ik weten welk bedrijf dat is, want dat weet ik dat ik daar niet moet gaan solliciteren. Blijkbaar is er weinig vertrouwen in werknemers...
Iets met Nucleaire Energie en een Tavascan gemaakt in China....Het is niet zozeer dat ze mij niet vertrouwen.
[b]
Fuck dat, lekker telefoon in de hand.
En als je een boete krijgt lekker declareren.
Yes, al.gehad. 390 euro, niet mijn hobby en ook tegen mijn principes in. Ik vergeef me mezelf nooit als iemand dood rijdt.

• Chipie84
  • Laatst online: 24-11 12:48
Ik heb de Cupra app al werkend. Ik moet nog een keer dat remote parking eens proberen. Maar het vergrendelen en ontgrendelen moest ik een identificatie verificatie voor doen. Dat heb ik dus gedaan met rijbewijs en selfie foto etc. Dat is ook gelukt, maar 2 dagen later kan ik de functie vergrendelen/ ontgrendelen nog niet gebruiken want er staat nog steeds dat mijn identificatie nog geverifieerd moet worden. Zijn er andere die dezelfde ervaring hebben dat het lang duurt voordat dit rond is?

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-11 19:59
Balskyy schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:12:
Zijn eral mensen die deze in de lease hebben en een banden wissel gehad hebben?

Ik had hiervoor volgens mij de continental band waarbij de velg iets in de band zit (zo geleverd) nu net anderen banden gehad en nu zijn de band en velg gelijk (meer kans op velg schade)?

de maten zijn het zelfde maar toch is de band anders.
Ja ik. Heb gewoon Hankook banden gekregen, die er ook al standaard onder zitten, maar dan de winter variant. Bevallen goed. https://www.hankooktire.com/nl/nl/tire/ion/icept.html

• Jeroen1979
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09:48
Wel een irritatiepuntje, als de auto even stil staat in de file of voor stoplicht bv, en ik ga even verzitten om wat prettiger te zitten, heb ik nu al een paar keer gehad dat de auto helemaal uitschakelt omdat hij blijkbaar al denkt dat ik uitstap, waarschijnlijk door de sensor in de stoel en ik even met mijn kont omhoog ga om te verzitten, heel irritant en nog nooit eerder gehad in andere auto's. Andere mensen ook wel eens gehad?

• Balskyy
Clavis schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:37:
[...]

Ja ik. Heb gewoon Hankook banden gekregen, die er ook al standaard onder zitten, maar dan de winter variant. Bevallen goed. https://www.hankooktire.com/nl/nl/tire/ion/icept.html
ik ga het eens navragen bij arval hoe of wat. heb liever dat de band ietjes uitsteekt dan gelijk met de velg ivm minder snel dat er dan een beschadiging op komt.

• Balskyy
Jeroen1979 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 20:13:
Wel een irritatiepuntje, als de auto even stil staat in de file of voor stoplicht bv, en ik ga even verzitten om wat prettiger te zitten, heb ik nu al een paar keer gehad dat de auto helemaal uitschakelt omdat hij blijkbaar al denkt dat ik uitstap, waarschijnlijk door de sensor in de stoel en ik even met mijn kont omhoog ga om te verzitten, heel irritant en nog nooit eerder gehad in andere auto's. Andere mensen ook wel eens gehad?
Dit heb ik nog niet meegemaakt bij mij. Wel vreemd want staat je auto op (auto hold) of zet je hem in een andere stand?

• Jeroen1979
Balskyy schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 10:37:
[...]

Dit heb ik nog niet meegemaakt bij mij. Wel vreemd want staat je auto op (auto hold) of zet je hem in een andere stand?
Op auto hold ja, als je de rempedaal ff intrapt

• stylezzz
stylezzz schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:28:
Pwaaaa. Vandaag eindelijk telefoon gehad dat mijn bestelde tavascan in nederland is. Als het goed is deze week de afleverafspraak inplannen.
Halleluja! Het is zover... begin december ophalen. :)

• hmvanmol
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06:37
Warmtepomp, ja of nee?

• TM18
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 08:29
Gister deze zien rijden, daar zou die van mij wel eens bij kunnen zitten! 1 december ophalen👌🏼

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6VPlmh0md1O57fz6Fs0ZrA5Hdc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uubyaVJN7ePSi9v1vZySNrzk.jpg?f=fotoalbum_large

• Brak1977
TM18 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 08:44:
Gister deze zien rijden, daar zou die van mij wel eens bij kunnen zitten! 1 december ophalen👌🏼

[Afbeelding]
Ik zoek een Atacama Dessert, aan die blauwe heb ik niks! ;-)

• Brakel123
Ik zelf krijg een Adrenaline en daar zitten volgens mij al verwarmde stoelen in en misschien zelfs wel het stuur, maar dat maakt me niet uit want gebruik het beide nooit eigenlijk. Daarbij komt dat je de auto uiteraard kunt voorverwarmen.
Qua range heb ik me in Den Bosch laten vertellen dat dit echt nagenoeg niets doet, alleen als het echt koud is een paar km misschien.
Vanuit Cupra zelf adviseerden ze me om deze niet ‘aan te vinken’.

• stylezzz
Nope. 1500 euro is way to much. Verdien je nooit terug.

• Brak1977
Ik heb het "Winterpack" wel genomen, omdat ik verwarmde stoelen erg lekker vind in de winter. + ik had nog een beetje budget over voor de Essential, de Business viel net iets te hoog uit. Dus vond het wel een prima optie. Maar dat zal voor iedereen anders zijn natuurlijk.

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-11 16:47
Nee, je verdient de meerprijs inderdaad niet terug - en mocht je leaserijder zijn met laadpas, dan heb je er eigenlijk geen echt voordeel van. In het (qua weersomstandigheden in NL) meest gunstige geval haal je met warmtepomp misschien 2-6% meer bereik. Maar met de afstanden die we hier gemiddeld rijden is de kans klein dat dit echt het verschil maakt tussen extra stoppen om te laden of niet.

Ik heb wel eens begrepen dat de warmtepompinstallaties in de VAG MEB auto's ook niet bekend staan om hun efficientie. Er schijnen merken te zijn (Hyundai/Kia?) die hier meer rendement uit halen.

iRacing Profiel

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:09

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik zie dat de nieuwe kleur Dark Void nu ook in de prijslijst en configurator staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZ5zOE3X82swiwezQLTvANKHfOc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/a1RAYa5iFc6QndiUMB9BRul7.jpg?f=user_large
Ben wel benieuwd, ik denk dat je deze keur zeker eerst in het echt wil zien voordat je 'm besteld.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Cupra KvG
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 24-11 14:59
Eindelijk. Die van mij is ook in NL. Levering begin december.

• Cupra KvG
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 24-11 14:59
Pinobigbird schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 10:45:
Ik zie dat de nieuwe kleur Dark Void nu ook in de prijslijst en configurator staat.
[Afbeelding]
Ben wel benieuwd, ik denk dat je deze keur zeker eerst in het echt wil zien voordat je 'm besteld.
Erg mooie kleur. Ik heb hem gezien op de Terramar. Die wordt al een tijdje geleverd in deze kleur.
Als Dark Void op de Tavascan mogelijk was toen ik bestelde had ik die zeker gekozen.

• Mitchelll010
  • Nu online
Op bovenstaande foto vind ik hem heel vet, maar net op google wat real life foto's van de Terramar en ben ik toch blij met mn huidige keuze.

5 December ophalen, een witte :P
Twijfelde heel erg tussen de blauwe en wit, toch maar wit genomen.
Ben benieuwd.

• ErikVers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08:38

ErikVers

e-Duurzaam

Goedemorgen mede Tavascan rijders

laat ik beginnen met vermelden dat ik zeer content ben met de auto. Het rijden, het formaat en uiteraard de uitstraling veel positieve reacties over.

Ik heb een vraag over het geluid tijdens het opladen ergens rond de achterbumper, ik heb eerder een auto van zelfde platform gehad en deze was totaal niet te horen tijdens het laden enkel een ingeschakelde relais. Mijn nieuwe auto klinkt alsof er een band vrij stevig leeg loopt, ongeacht of die op laag of hoog vermogen wordt geladen.

Herkennen jullie dit? Ik zag er niks over in de topic en was voornemens om hiermee terug naar de dealer te gaan.

Heat Geek Certified | WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - Cupra Tavascan |

• hmvanmol
We twijfelen heel erg over de kleur die we zouden willen:
- Atacama Desert
- White Silver
- Dark Void

Nadeel is dat je in de showroom (Den Bosch tenminste) en proefritauto eigenlijk alleen de Atacama Desert ziet.
Er stond ook een Tavascan Blue, die wordt het zowieso niet.

Iemand die die andere kleuren ergens weet te staan? In het echt is toch altijd anders, dan dat je op de website ziet. Daarom ook niet de Blue.

• stylezzz
hmvanmol schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:04:
- Atacama Desert
- White Silver
- Dark Void

Nadeel is dat je in de showroom (Den Bosch tenminste) en proefritauto eigenlijk alleen de Atacama Desert ziet.

Iemand die die andere kleuren ergens weet te staan? In het echt is toch altijd anders, dan dat je op de website ziet. Daarom ook niet de Blue.
Ik denk dat je de dark void nog nergens zal tegenkomen(te nieuw), misschien dat je ergens een showroom exemplaar van een terramar met die kleur kunt vinden?

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 24-11 22:25
- Atacama Desert
- White Silver
- Dark Void

Nog een maand wachten en dan wort mijne geleverd deze zal ik gaan wrappen in weer een opvallende kleur. Misschien is dat een idee 8)

• hmvanmol
Ccreator schreef op maandag 17 november 2025 @ 21:09:
[...]

Nog een maand wachten en dan wort mijne geleverd deze zal ik gaan wrappen in weer een opvallende kleur. Misschien is dat een idee 8)
Mag dat met een lease auto?
Of heb je em gekocht?

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 24-11 22:25
hmvanmol schreef op maandag 17 november 2025 @ 21:40:
[...]

Mag dat met een lease auto?
Of heb je em gekocht?
Uit ervaring weet ik dat leasemaatschapijen er niet zo een punt van maken zolang je het maar aangeeft. Ze zien ook het voordeel van lakbescherming ervan.
Ik heb mijne als Financial lease dan maakt het helemaal niet uit.

• Rob1984
Brak1977 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 10:01:
Ik heb het "Winterpack" wel genomen, omdat ik verwarmde stoelen erg lekker vind in de winter. + ik had nog een beetje budget over voor de Essential, de Business viel net iets te hoog uit. Dus vond het wel een prima optie. Maar dat zal voor iedereen anders zijn natuurlijk.
Hier ook, ik kon alleen de Essential nemen. Wij hebben voor brandstof auto's een budget van 40k en het management tot 60k en directieleden tot 80k of zoiets. Eigenaar zelf rijd in nog duurdere auto's... En voor elektrische auto's krijg je 5k extra. Essential met witte kleur en winterpack ging uiteindelijk wel over het budget heen, maar heb hem toch gekregen. Aangezien wij alle bedrijfsauto's bij Ames aankopen, kwamen ze met een fikse korting, waardoor ik toch akkoord kreeg. *O* Zal ook wel geholpen hebben dat ik al 24 jaar bij dezelfde werkgever zit.

• Rob1984
ErikVers schreef op maandag 17 november 2025 @ 07:59:

laat ik beginnen met vermelden dat ik zeer content ben met de auto. Het rijden, het formaat en uiteraard de uitstraling veel positieve reacties over.

Ik heb een vraag over het geluid tijdens het opladen ergens rond de achterbumper, ik heb eerder een auto van zelfde platform gehad en deze was totaal niet te horen tijdens het laden enkel een ingeschakelde relais. Mijn nieuwe auto klinkt alsof er een band vrij stevig leeg loopt, ongeacht of die op laag of hoog vermogen wordt geladen.

Herkennen jullie dit? Ik zag er niks over in de topic en was voornemens om hiermee terug naar de dealer te gaan.
Dit ligt echt aan de oplader denk ik. Bij ons op de zaak hoor ik het niet en bij ons in de straat hoor ik het alleen als ik de rechter lader gebruik. De linker lader hoor ik niet. Meestal staat bij de rechtse lader een gewone auto geparkeerd, want die lamzak vertikt het om hem 1 vak verder te zetten. Er komt nog eens een tijd dat ik hem strak voor zijn auto neerzet en hem aan de lader hang en dan laat ik hem het hele weekend aan de stekker hangen, precies zo dat ie niet weg kan.

• Brak1977
EIN-DE-LIJK de afleverdatum te pakken, 5 December mag ik hem ophalen bij de dealer. Als dat geen mooi Sinterklaas cadeau is, dan weet ik het ook niet meer! :-)

• ErikVers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08:38

ErikVers

e-Duurzaam

Rob1984 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:52:
[...]

Dit ligt echt aan de oplader denk ik. Bij ons op de zaak hoor ik het niet en bij ons in de straat hoor ik het alleen als ik de rechter lader gebruik. De linker lader hoor ik niet. Meestal staat bij de rechtse lader een gewone auto geparkeerd, want die lamzak vertikt het om hem 1 vak verder te zetten. Er komt nog eens een tijd dat ik hem strak voor zijn auto neerzet en hem aan de lader hang en dan laat ik hem het hele weekend aan de stekker hangen, precies zo dat ie niet weg kan.
Hmm vorige auto bij zelfde lader was het niet en geluid komt uit auto. Wel bedankt voor je reactie en ik zal eens bij een andere lader kijken of ook het geluid maakt.

Heat Geek Certified | WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - Cupra Tavascan |

• Njord1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09:27
De Tavascan is weer terug van de schadehersteller sinds afgelopen vrijdag.
Autoverkoper gaf aan dat zij vrijdag de trekhaak gingen monteren :? , deze moet daarna gecodeerd worden, dit zou een aantal dagen kunnen duren. Aangezien ik 10 november de auto al zou kunnen ophalen, vind ik dit een vreemd verhaal, bij navraag kreeg ik het antwoord dat zij de trekhaak waren vergeten...... 7(8)7 7(8)7
Het zal mij beniewen wat ze na aflevering nog meer "vergeten" zijn.
Moet zeggen, gaat geweldig bij deze Cupra dealer. |:(
Al met al: Nog geen Tavascan op mijn oprit....

[ Voor 4% gewijzigd door Njord1 op 18-11-2025 20:07 ]

• Brak1977
Njord1 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:06:
De Tavascan is weer terug van de schadehersteller sinds afgelopen vrijdag.
Autoverkoper gaf aan dat zij vrijdag de trekhaak gingen monteren :? , deze moet daarna gecodeerd worden, dit zou een aantal dagen kunnen duren. Aangezien ik 10 november de auto al zou kunnen ophalen, vind ik dit een vreemd verhaal, bij navraag kreeg ik het antwoord dat zij de trekhaak waren vergeten...... 7(8)7 7(8)7
Het zal mij beniewen wat ze na aflevering nog meer "vergeten" zijn.
Moet zeggen, gaat geweldig bij deze Cupra dealer. |:(
Al met al: Nog geen Tavascan op mijn oprit....
Oef, dat is zuur man! Waardeloos!

• Penny Lane
  • Laatst online: 25-11 08:52
Rob1984 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:52:
[...]
die lamzak vertikt het om hem 1 vak verder te zetten. Er komt nog eens een tijd dat ik hem strak voor zijn auto neerzet en hem aan de lader hang en dan laat ik hem het hele weekend aan de stekker hangen, precies zo dat ie niet weg kan.
Wat voor bord hangt er bij de laadpaal? Even bellen met handhaving. Hopelijk plakken ze er een prent op.

• Mitchelll010
  • Nu online
Brak1977 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 19:11:
EIN-DE-LIJK de afleverdatum te pakken, 5 December mag ik hem ophalen bij de dealer. Als dat geen mooi Sinterklaas cadeau is, dan weet ik het ook niet meer! :-)
Hey ik ook!
Haha, Tilburg?!

• Riick92
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-11 11:43
Vanochtend toen ik naar werk reed toch wel een bijzondere 'storing'.
Ik reed op een n-weg met een gangetje of 80km/h Geen travel assist/ACC oid aan.
Ineens begint de auto keihard te piepen en schokkerig te remmen.
Tegelijkertijd een melding in het scherm dat ik het stuur direct vast moest pakken.
Hij zette ook direct de gevarenlichten aan.

Ik had het stuur gewoon vast en er was weinig aan de hand. Ik keek vlak voor het moment dat de melding kwam ook toevallig nog naar het dashboard. Hier stond niks raars vermeld.

Nu weet ik dat er een beveiliging in zit dat als je te lang het stuur niet vast pakt dat dit systeem dan ingrijpt. Echter was er nu dus niks aan de hand. Zelfs toen ik overdreven het stuur heen en weer bewoog ging de melding niet direct weg.

• M@cer
  • Nu online
Wat levert VAG toch verschrikkelijk slechte ruitenwissers bij hun auto's :( .. Weer een gepiep en een gekraak als het niet echt doorregent. Bij de Born had ik hier ook al last van.

Toch maar maar weer Bosch ruitenwissers bestellen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Riick92 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 07:31:
Vanochtend toen ik naar werk reed toch wel een bijzondere 'storing'.
Ik reed op een n-weg met een gangetje of 80km/h Geen travel assist/ACC oid aan.
Ineens begint de auto keihard te piepen en schokkerig te remmen.
Tegelijkertijd een melding in het scherm dat ik het stuur direct vast moest pakken.
Hij zette ook direct de gevarenlichten aan.

Ik had het stuur gewoon vast en er was weinig aan de hand. Ik keek vlak voor het moment dat de melding kwam ook toevallig nog naar het dashboard. Hier stond niks raars vermeld.

Nu weet ik dat er een beveiliging in zit dat als je te lang het stuur niet vast pakt dat dit systeem dan ingrijpt. Echter was er nu dus niks aan de hand. Zelfs toen ik overdreven het stuur heen en weer bewoog ging de melding niet direct weg.
Misschien het weer? Sensoren op moderne auto's zijn ook nogal gevoelig voor weersomstandigheden.

• Riick92
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-11 11:43
sheane schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:33:
[...]

Misschien het weer? Sensoren op moderne auto's zijn ook nogal gevoelig voor weersomstandigheden.
Ja dat zou best eens kunnen. Reed een auto achter mij die duidelijk schrok hiervan.(ik ook)
Hoop dat het een uitzondering blijft.

• Balskyy
Brakel123 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:24:
[...]

Ik zelf krijg een Adrenaline en daar zitten volgens mij al verwarmde stoelen in en misschien zelfs wel het stuur, maar dat maakt me niet uit want gebruik het beide nooit eigenlijk. Daarbij komt dat je de auto uiteraard kunt voorverwarmen.
Qua range heb ik me in Den Bosch laten vertellen dat dit echt nagenoeg niets doet, alleen als het echt koud is een paar km misschien.
Vanuit Cupra zelf adviseerden ze me om deze niet ‘aan te vinken’.
stuurverwarming zit erop ja hier ook zonder warmtepomp.
Wat ik had gelezen bij de Born dat het niets uit maakte met de range.

• Balskyy
- Atacama Desert
- White Silver
- Dark Void

In Rotterdam heeft een witte gestaan maar daar wisselen ze met regelmaat de auto's.

• Tamil
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19-11 13:27
Hi allemaal,

Ik volg dit forum al enige tijd om gebruiks ervaringen te lezen en om te zien wat ik straks kan verwachten als ik de Tavascan zelf mag gaan zijden. Handige tips zijn uiteraard altijd welkom 😁.

In juni is de "mijne" besteld en afleveren stond in eerste instantie gepland op 18-11-2025. Door de stakingen in de haven van Zeebrugge wordt hij iets laten opgehaald. De date staat nu gepland op 3-15-2025.

Tijdens het bestelproces ook gereden met de ID7, de P2 en de Elroq.
In de Tavascan zijn er eigenlijk geen opties aan te vinken en om geen appels met peren te vergelijken moesten de anderen flink aangekleed worden om ze op een vergelijkbaar niveau te krijgen. Hierbij viel de Elroq meteen af. Dus afsprakean gemaakt bij Poletar en Skoda en natuurlijk Cupra voor een proefrit.
In de ID7 en de P2 zat ik niet echt lekker, zeker in de P2 waar ik mij toch een beetje opgesloten voelde. De ID7 vond ik van binnen te donker omdat het pano dak niet gekozen kon worden. De Cupra had vanwege het design toch al een streepje voor en de keuze was op de dag van het proefrijden al gemaakt, het werd de Tavacan. Het is een adrenaline geworden in de kleur Century Bronze Matt, zonder winter pack. De foto's zal ik op of rond 3 dec delen met jullie. Het aftellen is nu echt begonnen 😃

[ Voor 45% gewijzigd door Tamil op 19-11-2025 11:55 ]

• Rob1984
M@cer schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:32:
Wat levert VAG toch verschrikkelijk slechte ruitenwissers bij hun auto's :( .. Weer een gepiep en een gekraak als het niet echt doorregent. Bij de Born had ik hier ook al last van.

Toch maar maar weer Bosch ruitenwissers bestellen.
Ja, echt he! Ik hoopte dat het de nieuwigheid zou zijn en dat het na 1 of 2 wasbeurten wel over zou zijn, maar het is nog steeds een doorn in mn oog, of eigenlijk mn gehoor in dit geval.
Aangezien ik nog rubberen matten ga bestellen en dakdragers, zal ik ook maar gelijk andere rubbers regelen.

• hmvanmol
Zojuist de goedkeuring van de PL binnen gekregen 🎉🥳
Vandaag/morgen ondertekenen, en terugmailen.
Enig idee wanneer we dan kunnen rijden in onze nieuwe bolide?

Heb van Cupra Den Bosch een reactie gehad.
2 a 3 weken als de papieren bij hun zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door hmvanmol op 19-11-2025 20:01 ]

• Jeroen1979
Rob1984 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:37:
[...]

Ja, echt he! Ik hoopte dat het de nieuwigheid zou zijn en dat het na 1 of 2 wasbeurten wel over zou zijn, maar het is nog steeds een doorn in mn oog, of eigenlijk mn gehoor in dit geval.
Aangezien ik nog rubberen matten ga bestellen en dakdragers, zal ik ook maar gelijk andere rubbers regelen.
Nou inderdaad, wat een rotdingen, het geluid en bij mij laat hij ook een waas achter elke keer precies in mijn gezichtsveld

• Brak1977
Nee, Heerenveen, sorry ;-) :-)

• L. Ende
  • Laatst online: 22-11 12:08
ErikVers schreef op maandag 17 november 2025 @ 07:59:

Heb ik ook inderdaad. Vroeg me al af waar dat vandaan kwam. Heb een Zaptec lader maar dat maakt niet uit volgens mij

• mitodriver
We zouden morgen (21 Nov) onze Tavascan gaan ophalen....maar helaas....vandaag kregen we een telefoontje dat de auto in storing is geraakt door plaatsing van de trekhaak. Ze weten niet wanneer het opgelost is. Ik baal er echt van. Ze hebben de auto al enkele weken op voorraad en nu ineens kan de aflevering niet doorgaan. Slechte service....ik snap dit echt niet 8)7 |:( :?

Ik hoop dat ik morgen toch een telefoontje krijg dat ik hem alsnog mag komen ophalen.

Iemand meer hier problemen gehad met trekhaak en storing??

• Brak1977
Ik had vandaag, bij Fastned, de dra-ma-tische snellaad van 27KW per uur. Normaal is dat 42KW, en dat is al niet om naar huis te schrijven. Maar 27 is wel erg laag. Dit is de Born One uit 2021. Nu heeft hij nooit heel snel geladen, maar ik vond 40-50 kw altijd wel redelijk acceptabel. Maar dit?

Dus nu de vraag, hoe doet de Tavascan dit in deze temperaturen? Ik heb er een warmtepomp op besteld, dus ik zou toch mogen hopen op minimaal 100kw per uur?

• Clavis
mitodriver schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:54:
We zouden morgen (21 Nov) onze Tavascan gaan ophalen....maar helaas....vandaag kregen we een telefoontje dat de auto in storing is geraakt door plaatsing van de trekhaak. Ze weten niet wanneer het opgelost is. Ik baal er echt van. Ze hebben de auto al enkele weken op voorraad en nu ineens kan de aflevering niet doorgaan. Slechte service....ik snap dit echt niet 8)7 |:( :?

Ik hoop dat ik morgen toch een telefoontje krijg dat ik hem alsnog mag komen ophalen.

Neuh. (Pouw Zwolle). Iets voor Pasen werd de auto bij hen bezorgd, hoopte toen nog dat ik voor Pasen de auto op kon halen, maar werd uiteindelijk de dag ná 2de paasdag. Volgens mij alles in één of twee dagen gefixt. Later geen storingen meer gehad.

• Clavis
Brak1977 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:16:
Ik had vandaag, bij Fastned, de dra-ma-tische snellaad van 27KW per uur. Normaal is dat 42KW, en dat is al niet om naar huis te schrijven. Maar 27 is wel erg laag. Dit is de Born One uit 2021. Nu heeft hij nooit heel snel geladen, maar ik vond 40-50 kw altijd wel redelijk acceptabel. Maar dit?

Dus nu de vraag, hoe doet de Tavascan dit in deze temperaturen? Ik heb er een warmtepomp op besteld, dus ik zou toch mogen hopen op minimaal 100kw per uur?
Die warmtepomp staat toch los van het opladen of ben ik gek? Volgens mij worden de batterijen op het huidig MEB platform al voorverwarmd. Ben ook wel benieuwd hoe dit in de winter gaat bij bijvoorbeeld Fastned.

• Brak1977
Clavis schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:26:
[...]

Die warmtepomp staat toch los van het opladen of ben ik gek? Volgens mij worden de batterijen op het huidig MEB platform al voorverwarmd. Ben ook wel benieuwd hoe dit in de winter gaat bij bijvoorbeeld Fastned.
Of je gek bent is wat lastig te bepalen op basis van deze post ;-)

Zover ik weet warmt een warmtepomp ook je accu/batterij op zodat die op de meest gunstige temperatuur kan laden, wat dus de laadsnelheid zou optimaliseren. Of dat automatisch gebeurd of dat je dat per keer moet installen weet ik niet. But correct me if I am wrong?

• Njord1

Hier hetzelfde verhaal, trekhaak is gemonteerd, codering gedaan, en nu staat de auto in storing, kunnen niet zeggen wanneer dit verholpen is, antwoord wat ik kreeg, kan een week zijn, kan ook een maand zijn.
Welke Cupra garage staat die van jou?

• Njord1
Clavis schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:23:
[...]

Neuh. (Pouw Zwolle). Iets voor Pasen werd de auto bij hen bezorgd, hoopte toen nog dat ik voor Pasen de auto op kon halen, maar werd uiteindelijk de dag ná 2de paasdag. Volgens mij alles in één of twee dagen gefixt. Later geen storingen meer gehad.
Ik was vandaag bij Pouw, om te vragen of het verhaal van Cupra Tilburg klopte, deze man gaf aan 2 Tavascans in de garage te hebben staan met het zelfde probleem.

• mitodriver
Njord1 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:52:
[...]

Hier hetzelfde verhaal, trekhaak is gemonteerd, codering gedaan, en nu staat de auto in storing, kunnen niet zeggen wanneer dit verholpen is, antwoord wat ik kreeg, kan een week zijn, kan ook een maand zijn.
Welke Cupra garage staat die van jou?
Ja das ook balen voor jou zeg. Mooi K**te
Belde ze jou ook een dag vooraf? Wanneer zou jij hem ophalen?

Die van mij staat in Den Bosch. Ik hoop toch echt dat ie snel klaar is. Ik hang morgenochtend aan de telefoon bij hen zodra ze open zijn. Ik heb mijn oude leaseauto al ingeleverd vandaag. Dus er moet echt snel een oplossing komen.

• Njord1
mitodriver schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:58:
[...]

Ja das ook balen voor jou zeg. Mooi K**te
Belde ze jou ook een dag vooraf? Wanneer zou jij hem ophalen?

Die van mij staat in Den Bosch. Ik hoop toch echt dat ie snel klaar is. Ik hang morgenochtend aan de telefoon bij hen zodra ze open zijn. Ik heb mijn oude leaseauto al ingeleverd vandaag. Dus er moet echt snel een oplossing komen.
Ik zou die van mij op 10 november ophalen, maar door een schade op 7 november ging dit niet door, toen de auto terug was van de spuiter moest de trekhaak er nog even onder, waren ze vergeten... sinds maandag staat de auto in storing in Tilburg.

• mitodriver
Njord1 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:55:
[...]

Ik was vandaag bij Pouw, om te vragen of het verhaal van Cupra Tilburg klopte, deze man gaf aan 2 Tavascans in de garage te hebben staan met het zelfde probleem.
Het lijkt dus een groter probleem te zijn. Meerdere Tavascans dus die in storing gaan na plaatsen van de trekhaak.
Heel bijzonder....tis mijn eerste elektrische auto....het begin is niet positief.

• Njord1
mitodriver schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:03:
[...]

Het lijkt dus een groter probleem te zijn. Meerdere Tavascans dus die in storing gaan na plaatsen van de trekhaak.
Heel bijzonder....tis mijn eerste elektrische auto....het begin is niet positief.
Hier ook de eerste elektrische, als dit de start is, wat kunnen we nog meer verwachten...

• mitodriver
Njord1 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:02:
[...]

Ik zou die van mij op 10 november ophalen, maar door een schade op 7 november ging dit niet door, toen de auto terug was van de spuiter moest de trekhaak er nog even onder, waren ze vergeten... sinds maandag staat de auto in storing in Tilburg.
Oh jee. Jij hebt dan echt dubbel pech. met eerst die schade. Hoop voor je dat ze het snel gefixt krijgen.
Dan reken ik maar niet op dat die van mij morgen klaar is. Dan maar schakelen met de leasemaatschappij voor een tijdelijke leenauto.

• PvS_68

Ik lees meerdere reacties over de trekhaak maar reageer maar even op de vrager.
Ik heb mijn Tavascan ook in Tilburg opgehaald. Werd de dag voor aflevering gebeld dat het niet door kon gaan i.v.m. het inleren/coderen van de trekhaak. Ze hadden een niet werkende code van Cupra NL gekregen.
Als ze een nieuwe code krijgen is die maar 24 uur geldig. In mijn geval dus uitgesteld naar de week erop. Zodra het coderen gelukt was hebben ze de afspraak opnieuw ingepland.

Het schijnt dat in andere landen de trekhaken af fabriek worden geinstalleerd en dat er dus geen softwarematig geklooi hoeft plaats te vinden bij de dealers. Alleen door ons fiscale beleid (accesoires vallen buiten de fiscale waarde voor lease-rijders) speelt dit dus in NL en het blijkt een niet heel stabiel process daardoor. Ik heb niet gehoord van auto's die ervan in storing raken, maar vertraging door foute codes was me al bekend idd.

• AWEF
  • Nu online
Njord1 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:55:
[...]

Als het goed is komen ze vanuit Pouw vandaag mijn Tavascan thuis leveren. Ik heb hem ook besteld met trekhaak, dus ik hoop maar dat het goed gaat komen

• mitodriver
PvS_68 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:00:
[...]

Ik lees meerdere reacties over de trekhaak maar reageer maar even op de vrager.
Ik heb mijn Tavascan ook in Tilburg opgehaald. Werd de dag voor aflevering gebeld dat het niet door kon gaan i.v.m. het inleren/coderen van de trekhaak. Ze hadden een niet werkende code van Cupra NL gekregen.
Als ze een nieuwe code krijgen is die maar 24 uur geldig. In mijn geval dus uitgesteld naar de week erop. Zodra het coderen gelukt was hebben ze de afspraak opnieuw ingepland.

Het schijnt dat in andere landen de trekhaken af fabriek worden geinstalleerd en dat er dus geen softwarematig geklooi hoeft plaats te vinden bij de dealers. Alleen door ons fiscale beleid (accesoires vallen buiten de fiscale waarde voor lease-rijders) speelt dit dus in NL en het blijkt een niet heel stabiel process daardoor. Ik heb niet gehoord van auto's die ervan in storing raken, maar vertraging door foute codes was me al bekend idd.
Thx voor je bericht. Wij hebben zojuist een vervangende Cupra Born op kunnen halen in Den Bosch totdat de Tavascan het weer doet (met trekhaak ;) ).
De verkoper gaf aan dat het te maken had met een grote software update die uitgevoerd moesten worden. Hij gaf aan dat ie niet wist van andere gevallen. Ik heb het idee dat ze maar wat zeggen om de klant tevreden te houden. Ik denk niet dat we het echte probleem te weten komen. @PvS_68 Daarmee trek ik jouw verhaal niet in twijfel hoor. Ik merk alleen dat er dus verschillende verhalen zijn waarom de auto's in storing gaan.
Ik vind het wel netjes dat we een vervangend vervoer hebben gehad. We hadden de oude leaseauto al ingeleverd en zaten dus zonder auto. De discussie wie die leenauto gaat betalen vechten de leasemaatschappij en dealer maar uit :? .
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren. De verkoper kon dat niet aangeven...hij hoopte z.s.m.
We wachten geduldig af :O

• PvS_68
mitodriver schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:26:
[...]

Thx voor je bericht. Wij hebben zojuist een vervangende Cupra Born op kunnen halen in Den Bosch totdat de Tavascan het weer doet (met trekhaak ;) ).
De verkoper gaf aan dat het te maken had met een grote software update die uitgevoerd moesten worden. Hij gaf aan dat ie niet wist van andere gevallen. Ik heb het idee dat ze maar wat zeggen om de klant tevreden te houden. Ik denk niet dat we het echte probleem te weten komen. @PvS_68 Daarmee trek ik jouw verhaal niet in twijfel hoor. Ik merk alleen dat er dus verschillende verhalen zijn waarom de auto's in storing gaan.
Ik vind het wel netjes dat we een vervangend vervoer hebben gehad. We hadden de oude leaseauto al ingeleverd en zaten dus zonder auto. De discussie wie die leenauto gaat betalen vechten de leasemaatschappij en dealer maar uit :? .
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren. De verkoper kon dat niet aangeven...hij hoopte z.s.m.
We wachten geduldig af :O
Het kan beiden waar zijn.
Zoals gezegd kreeg ik enkel een vertraging van aflevering door de foutieve codes voor mijn kiezen. Ik had dus geen last van een storing waardoor de auto het niet meer deed. We hebben het erover gehad om de auto alvast uit te leveren met niet-werkende trekhaak, maar daarvan was het risico dat zodra ze vanuit Cupra-NL een nieuwe code zouden krijgen, dat ik dan binnen 24 uur langs moest kunnen komen.

Het in storing raken zal dus naar verwachting idd een andere oorzaak moeten hebben. Hoe dan ook, het blijft vervelend. Hopelijk gaan ze het snel en naar tevredenheid voor je oplossen.

• Brak1977
Misschien een hele domme vraag hoor, maar wat heeft een trekhaak te maken met software etc? Dat is toch een fysiek item die je aan de auto schroeft? (Simpelgezegd). Of is ie elektronisch inklapbaar o.i.d.?

• mitodriver
Brak1977 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:39:
Misschien een hele domme vraag hoor, maar wat heeft een trekhaak te maken met software etc? Dat is toch een fysiek item die je aan de auto schroeft? (Simpelgezegd). Of is ie elektronisch inklapbaar o.i.d.?
Een terechte vraag. De trekhaak klapt automatisch in en uit. Dus dat is electronisch geregeld vanuit de software. En daarnaast zal er ook iets met de electra gedaan moeten worden om de stekker van fietsrek/aanhanger/caravan etc. goed te laten werken. Ik weet van mijn vorige auto dat als er een stekker voor fietsenrek was aangesloten de achteruitrij-camera en dectectoren werden uitgeschakeld.

• Brak1977
mitodriver schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:52:
[...]

Een terechte vraag. De trekhaak klapt automatisch in en uit. Dus dat is electronisch geregeld vanuit de software. En daarnaast zal er ook iets met de electra gedaan moeten worden om de stekker van fietsrek/aanhanger/caravan etc. goed te laten werken. Ik weet van mijn vorige auto dat als er een stekker voor fietsenrek was aangesloten de achteruitrij-camera en dectectoren werden uitgeschakeld.
Ah ja, ik snap hem. Duidelijk verhaal. Wel bizar dat dit zoveel problemen oplevert. Toen ik contact had met de dealer over oplevering vroeg hij wel of er een trekhaak optie bijzat, dat scheelde dus blijkbaar wel wat met het rijklaar maken. (ik heb die optie niet genomen) Sterkte iedereen met deze issues!

• AWEF
  • Nu online
Vandaag is mijn Tavascan geleverd inclusief trekhaak vanuit Pouw, dus bij mij is het goed gegaan :)

• hmvanmol
https://www.frunk.at/produkt-kategorie/cupra/tavascan/

YouTube: Front Trunk (Frunk) im Cupra Tavascan!!! Produktvorstellung der Firm...

Iemand die deze gaat aanschaffen?
Lijkt me wel handiger met de laadkabel om die daar te hebben, dan onder de laadvloer.

[ Voor 41% gewijzigd door hmvanmol op 22-11-2025 00:55 ]

• Mitchelll010
  • Nu online
Mij ook, maar niet voor dat bedrag.

• Njord1
Ik denk dat ik hem wel ga bestellen, met gasdrukveer, maar dan moet eerst de Black Friday korting werken.

• M@cer
  • Nu online
Dat is toch mega onhandig? De laadklep is achter, dus je moet elke keer via je motorkap (die je van binnenuit moet openen) de laadkabel pakken en naar achteren lopen. En als je klaar bent weer andersom. En dan moet hij, zo lijkt het, ook nog heel netjes opgerold zijn.

Lijkt mij alleen handig als je thuis een laadpaal met kabel hebt en je losse laad kabel maar sporadisch gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door M@cer op 22-11-2025 13:21 ]

• AWEF
  • Nu online
Even een vraagje voor de mede Tavascan rijders: Sinds gisteren ben ik trotse (lease) bezitter van een Tavascan. De auto is thuis geleverd, dus er is qua overdracht niet heel veel gedaan. Nu is er 1 ding wat ik zo snel niet kan vinden in de handleiding:
Zodra ik binnen een meter of 3 van de auto ben, gaat de verlichting automatisch aan (ik heb de sleutel van de auto altijd bij me). Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten? Ik denk dat de overburen hier erg blij mee zijn :)

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:32
@AWEF Als het net als bij Skoda is, dan moet je bij je verlichtingsinstellingen kijken. Ik geloof dat het Coming home/Leaving home heet.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• mitodriver
AWEF schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 21:42:
Vandaag is mijn Tavascan geleverd inclusief trekhaak vanuit Pouw, dus bij mij is het goed gegaan :)
Goed om te horen. Het kan dus gewoon goed gaan >:) .
Veel veilige en fijne kilometers toegewenst

• PvS_68
Brak1977 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 20:32:
[...]

Ah ja, ik snap hem. Duidelijk verhaal. Wel bizar dat dit zoveel problemen oplevert. Toen ik contact had met de dealer over oplevering vroeg hij wel of er een trekhaak optie bijzat, dat scheelde dus blijkbaar wel wat met het rijklaar maken. (ik heb die optie niet genomen) Sterkte iedereen met deze issues!
Daarnaast moeten een boel sensoren anders gaan reageren als er een trekhaak met aanhanger achter de auto zit. Het heet impact op veel hulpsystemen. Heb het nog niet geprobeerd maar volgens mijkan ook park-assist helpen met achteruit inparkeren met aanhanger. Aangezien dat features zijn die in duurdere opties/paketten/uitvoeringen zitten, zullen die waarschijlijk software-matig moeten worden geactiveerd als je die uitvoering hebt.

• PvS_68
AWEF schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:56:
Even een vraagje voor de mede Tavascan rijders: Sinds gisteren ben ik trotse (lease) bezitter van een Tavascan. De auto is thuis geleverd, dus er is qua overdracht niet heel veel gedaan. Nu is er 1 ding wat ik zo snel niet kan vinden in de handleiding:
Zodra ik binnen een meter of 3 van de auto ben, gaat de verlichting automatisch aan (ik heb de sleutel van de auto altijd bij me). Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten? Ik denk dat de overburen hier erg blij mee zijn :)
Afhankelijk van het model dat je hebt en instellingen op het scherm kan het zijn dat je auto dan ook ontgrendeld is/wordt. Dat moet je even goed onderzoeken. Je kan het volgens mij uitzetten op het scherm.

• AWEF
  • Nu online
PvS_68 schreef op maandag 24 november 2025 @ 08:58:
[...]

Afhankelijk van het model dat je hebt en instellingen op het scherm kan het zijn dat je auto dan ook ontgrendeld is/wordt. Dat moet je even goed onderzoeken. Je kan het volgens mij uitzetten op het scherm.
Ik heb de setting ondertussen gevonden: Hij zit in het scherm van je auto settings en dan onder "comfort verlichting", daar kan je de optie voor automatische verlichting bij nadering aan of uit zetten.

• Balskyy
Jeroen1979 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 19:17:
[...]

Nou inderdaad, wat een rotdingen, het geluid en bij mij laat hij ook een waas achter elke keer precies in mijn gezichtsveld
Heb nu ook de Bosch AeroTwin erop echt stukken beter hoor!

• Balskyy
Brak1977 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:49:
[...]

Of je gek bent is wat lastig te bepalen op basis van deze post ;-)

Zover ik weet warmt een warmtepomp ook je accu/batterij op zodat die op de meest gunstige temperatuur kan laden, wat dus de laadsnelheid zou optimaliseren. Of dat automatisch gebeurd of dat je dat per keer moet installen weet ik niet. But correct me if I am wrong?
Ik lade van de week maar met 45kw maar dat was een kwartier nadat ik weg reed en nog vrij fris was.
Voorverwarmen accu kan ook zonder warmtepomp iig ik kan het aantikken en dan duurde het van de week een half uur ofzo voor optimaal laden daar heb ik verder niet opgewacht.

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-11 09:55
RaulDuke schreef op maandag 3 november 2025 @ 17:22:
[Afbeelding]

Ik vind persoonlijk de geluidskwaliteit van het standaard 7 speaker VW audiosysteem niet voldoen. Dus ik heb vandaag een DSP versterker laten installeren in mijn Business editie.

Ik heb alleen een klein kastje met verloopstekkers weg laten werken achter achter het dashboardkastje. Alles kan zo weer terug naar origineel en het valt niet op.

Het resultaat is echt een gigantische verbetering van de audio. Veel strakker, de bass veel voller en het geluid kan harder. Wat mij betreft de investering meer dan waard.
Ik heb dezelfde dsp liggen, die ik uit mijn Enyaq heb gehaald. Ik moet hem nog in de Tavascan zetten, maar moet nog uitvinden hoe ik het dashboardkastje los krijg. Daarnaast wil ik dan net als voorheen een subwoofer in de kofferbakuitsparing onder de laadvloer maken. Je hebt zeker geen fotos hè?

Spidermellow

• M@cer
  • Nu online
Balskyy schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:34:
[...]

Heb nu ook de Bosch AeroTwin erop echt stukken beter hoor!
Zijn het de Bosch A863S Platte ruitenwisser 650 mm, 450 mm?

• Balskyy
M@cer schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:59:
[...]

Zijn het de Bosch A863S Platte ruitenwisser 650 mm, 450 mm?
Durf ik niet te zeggen zijn geplaatst via de lease en profile zelf.
Als ik kijk op de Bosch site kom ik op onderstaande als ik aangeeef dat het voor een Tavascan is.

Verkorte code : A 027 S
AEROTWIN OriginalAEROTWIN Original
Artikel: 3 397 014 027
Voorgemonteerde originele adapter (aangepaste adapter voor je voertuig)
Flatblade ruitenwissers
Set, Chauffeurskant/Passagierskant
Lengte Chauffeurskant: 700mm | Passagierskant: 450mm

• mitodriver
Njord1 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:02:
[...]

@Njord1 Hoe staat het met je auto? Is ie al uit storing en heb je hem al op kunnen halen?
Die van mijn staat sinds vorige week woensdag 19 nov in storing.

• Njord1
mitodriver schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:34:
[...]

@Njord1 Hoe staat het met je auto? Is ie al uit storing en heb je hem al op kunnen halen?
Die van mijn staat sinds vorige week woensdag 19 nov in storing.
Nee, staat er nog steeds sinds 17 november, gevraagd om de status, maar nog steeds hetzelfde, en bij jou?

• Jeroen1979
Vandaag ruitenwissers laten vervangen, wat een verademing. Profile had er al bij meerdere vervangen zeiden ze. Snap niet dat je standaard van die goedkope meuk op een toch wel prijzige auto doet.

• Mitchelll010
  • Nu online
Jeroen1979 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 19:52:
Vandaag ruitenwissers laten vervangen, wat een verademing. Profile had er al bij meerdere vervangen zeiden ze. Snap niet dat je standaard van die goedkope meuk op een toch wel prijzige auto doet.
Zelfde verhaal als die trommelremmen.
Moest zo goedkoop mogelijk allemaal haha.

Maar goed om te weten, welk model heb je er nu op?

[ Voor 6% gewijzigd door Mitchelll010 op 26-11-2025 08:46 ]

• Jeroen1979
Mitchelll010 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:45:
[...]

Zelfde verhaal als die trommelremmen.
Moest zo goedkoop mogelijk allemaal haha.

Maar goed om te weten, welk model heb je er nu op?
Weet alleen dat het Bosch is, type of artikelnummer weet ik niet helaas

• M@cer
  • Nu online
Deze ruitenwissers zouden het moeten zijn volgens mij aan de hand van de post van Ballskyy.
Ik heb ze inmiddels besteld.. Zouden morgen binnen moeten komen..

De prijs van de Tavascan gaat volgens Autoweek trouwens flink omlaag met 2.260 euro voor alle uitvoeringen.

[ Voor 117% gewijzigd door M@cer op 26-11-2025 09:47 ]

• Mitchelll010
  • Nu online
M@cer schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:40:
Deze ruitenwissers zouden het moeten zijn volgens mij aan de hand van de post van Ballskyy.
Ik heb ze inmiddels besteld.. Zouden morgen binnen moeten komen..

De prijs van de Tavascan gaat volgens Autoweek trouwens flink omlaag met 2.260 euro voor alle uitvoeringen.
Compensatie alvast denk ik, voor de bijtelling haha
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste