Het grote Cupra Tavascan Topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:54
TVSCN schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:11:
[...]

Nu wel, maar vergeleek het met met wanneer ik een go heb gegeven op de business.
Zag dat die hierboven voor 51705 op kenteken staat en de business op 49950
Ah ja, dan scheelt het inderdaad bijna niks.
Nadeel van een early adopter zijn. Business is ook nog steeds een mooie en complete uitvoering.

19” velgen lijken me persoonlijk prettiger dan de 21” velgen als daily driver.

Plus ik vind de zwarte stoelen mooier dan de blauwe stoelen.

Enige wat ik graag had gewild waren de betere speakers.

[ Voor 10% gewijzigd door Clavis op 21-05-2025 08:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:31
Seegje schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:20:
[Afbeelding] Het loopt trouwens nog niet storm qua registraties in NL, maar vind het eigenlijk wel tof dat het een bijzondere verschijning is 😎
In duitsland schijn je ze al met enige regelmaat tegen te komen. Toen ik mijn tavascan bestelde had ik een reactie verwacht van mijn manager in de trant van 'Wat heb je nu weer gevonden?' gevolgd door een verwoede google opdracht. Ik was verbaas toen ik de reactie kreeg 'Oh tof! heb ik al zien rijden in duitsland toen ik daar op vakantie was'..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 06-07 11:15
Clavis schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:20:
[...]

Ah ja, dan scheelt het inderdaad bijna niks.
Nadeel van een early adopter zijn. Business is ook nog steeds een mooie en complete uitvoering.

19” velgen lijken me persoonlijk prettiger dan de 21” velgen als daily driver.

Plus ik vind de zwarte stoelen mooier dan de blauwe stoelen.

Enige wat ik graag had gewild waren de betere speakers.
Helemaal met je eens! Maar stoelverwarming, hud en Sennheiser had ik graag 20 euro meer bijtelling voor betaald. Dat glazendak is ook wel tof.

Heb altijd met vrije dunne banden gereden, dus moet toegeven dat die 19” met redelijke dikke banden wel handiger is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVSCN
stylezzz schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:00:
[...]

In duitsland schijn je ze al met enige regelmaat tegen te komen. Toen ik mijn tavascan bestelde had ik een reactie verwacht van mijn manager in de trant van 'Wat heb je nu weer gevonden?' gevolgd door een verwoede google opdracht. Ik was verbaas toen ik de reactie kreeg 'Oh tof! heb ik al zien rijden in duitsland toen ik daar op vakantie was'..... :P
In november stonden er al ruim 600 te koop in Duitsland op Mobile.de. Keek gister en dat is nog steeds het geval. Zie ze nog steeds weinig in het wild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
TVSCN schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:12:
[...]

In november stonden er al ruim 600 te koop in Duitsland op Mobile.de. Keek gister en dat is nog steeds het geval. Zie ze nog steeds weinig in het wild
Ach... het is ook geen alledaags model natuurlijk. Ga ik van een van de meest verkochte auto's (model 3) naar een redelijk uniek ding. Heeft ook wel iets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balskyy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:43
De Cupra Garage belde vandaag hoe alles was en of ik te vreden erover ben.

Gelijk even gevraagd over de volume knop op het stuur hij gaf aan dat het inderdaad niet als een echte druk knop maar meer als druk swipe knop is.

Verder heb de auto echt wel wat bekijks van mensen hoor die oversteken en nog net niet de nek verdraaien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JAH307
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-07 20:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_o1aOctXkeTk8Cna2IDTg8EDCJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txftXrFAy26sJ168rehCbGTn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39U3FXT3bq5V9NGe4A6Umr-_ecQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0o1dZCBwCvmI6jmc9mHG506b.jpg?f=fotoalbum_large

Deze heb ik dinsdag opgehaald en rijdt rond in Amersfoort.

Weet iemand waar ik het versienummer (5 geloof ik) van de software kan uitlezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
JAH307 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 19:09:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze heb ik dinsdag opgehaald en rijdt rond in Amersfoort.

Weet iemand waar ik het versienummer (5 geloof ik) van de software kan uitlezen ?
Mooi ding! Veel plezier er mee.

In het infotainment systeem zit een blokje met “Software ID”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAH307
TVSCN schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 19:17:
[...]

Mooi ding! Veel plezier er mee.

In het infotainment systeem zit een blokje met “Software ID”
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hvs7OUpkdkmj9OeKFlbuL_A7b5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2O50sauxe6E6XftggygOG1Rq.jpg?f=fotoalbum_large

Dank.
Zie screenshot zowel gisteren als vandaag. Zijn er nog andere plekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
Bij mij geeft die overigens de zelfde melding zag ik net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seegje
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 08:49
bij mij eerst ook en nu 5.0 🤷🏼 ander vraagje: in een Engelse review zie ik ineens bij de Endurance Adrenaline projectie van de logo's op de grond, hebben wij dat ook? En zo ja waar zit die lens, want bij de Enyaq is dat alleen met deuren open geloof ik 🤔Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCKsRcIwxS7z-nFhRPhgU7P5so0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogCvXY4PHrF3YPMJQ7jeNQUS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
Seegje schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:13:
bij mij eerst ook en nu 5.0 🤷🏼 ander vraagje: in een Engelse review zie ik ineens bij de Endurance Adrenaline projectie van de logo's op de grond, hebben wij dat ook? En zo ja waar zit die lens, want bij de Enyaq is dat alleen met deuren open geloof ik 🤔[Afbeelding]
Zeker hebben we dat. (Ik tenminste wel op de Business).
De lens zit in de zijspiegel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clavis
Zag gisteren dat er een nieuwe update aan komt voor de Tavascan.

This over-the-air update will allow you to improve the stability of the Infotainment system, as well as the future over-the-air updates. It includes minor updates and bug fixes, especially about the loading process. You won’t perceive any function differences in this respect. The estimated time of this update can be until 45 minutes.

Please note that the installation of this update is necessary to enable the installation of future updates.

Update available for all vehicles (Produced until September 2024)

Rollout since: June 2025

https://www.cupraofficial...updates-electric-vehicles

Lijkt om een kleine update te gaan. Hopelijk voegen ze nog support voor video's oid toe (Netflix, Plex). om tijdens het laden een serie te kijken. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seegje
thnx! Ik heb trouwens ook als feedback op de app, in de playstore, aangegeven dat het fijn zou zijn als je het rolgordijn van het panoramadak in de app zou kunnen sluiten - dat gingen ze meenemen. Laatste wens is dat het driving profile wordt opgeslagen bij mij als gebruiker (ik gebruik liever performance dan comfort), maar dat zou misschien met de homologatie te maken hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Seegje schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:17:
thnx! Ik heb trouwens ook als feedback op de app, in de playstore, aangegeven dat het fijn zou zijn als je het rolgordijn van het panoramadak in de app zou kunnen sluiten - dat gingen ze meenemen. Laatste wens is dat het driving profile wordt opgeslagen bij mij als gebruiker (ik gebruik liever performance dan comfort), maar dat zou misschien met de homologatie te maken hebben
Nice, goed om te lezen dat ze feedback serieus nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TVSCN
Ik heb begin van het jaar naar de updates gevraagd en kreeg het volgende doorgestuurd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WSB7Un61USC-LiZuVekwbGJWRh4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kQHlByJipRpGrSh1wJlZ4gst.png?f=user_large
Met onderstaand begeleidend schrijven:
"Zojuist een reactie gehad van mijn collega en naar alle waarschijnlijkheid zullen de volgende software updates in 2025 gaan plaatsvinden voor de Tavascan:
5.2.0
5.4.0
5.4.1
Het is voor mij nog onduidelijk welke verbeteringen hier precies in zitten. Ik hoop je hierbij iig wat extra informatie te hebben gegeven."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
Weet iemand of je bij de rijprofielen ook de mate van automatische recuperatie kunt instellen?
In de Cupra-stand schakelt hij volgens mij automatisch naar niveau 2 of 3, waarbij de auto flink begint af te remmen zodra je het pedaal loslaat.

Persoonlijk vind ik het in de Comfort-stand juist prettig dat het systeem rekening houdt met het verkeer en zelf bepaalt of de auto moet uitrollen of afremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:15
Seegje schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:14:
[...]

Volgens mij kan je met de sleutel het kinderslot in zijkant van de achterdeuren vergrendelen. De knop in de deur bij de bestuuder is alleen de raamvergrendeling achter. Check de handleiding, staat het in ✌🏻
Welke website is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
https://www.cupraofficial...RA%20Tavascan%2012-23.pdf

dacht dat het ook via de Cupra app kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverchaoz
Sorry, ik bedoelde de screenshot waar je kan zien hoeveel modellen per maand geleverd zijn :)

Seegje in "Het grote Cupra Tavascan Topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seegje
https://allecijfers.nl/nieuws/autoregistraties-per-model/

Heb trouwens een nieuwe vraag: klopt het dat er geen bandenreparatiesetje met zo'n filler bij zit? Kan het niet vinden en lees alleen dat een krik fabrieksaf niet wordt meegeleverd - dat zou betekenen dat je altijd pechulp moet bellen als je met een lekke band komt te staan?

[ Voor 4% gewijzigd door Seegje op 28-05-2025 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Seegje schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:33:
https://allecijfers.nl/nieuws/autoregistraties-per-model/

Heb trouwens een nieuwe vraag: klopt het dat er geen bandenreparatiesetje met zo'n filler bij zit? Kan het niet vinden en lees alleen dat een krik fabrieksaf niet wordt meegeleverd - dat zou betekenen dat je altijd pechulp moet bellen als je met een lekke band komt te staan?
Zou goed kunnen kloppen. Mijn huidige auto (model 3) heeft er ook niks in zitten.... die fillersetjes doen ook meer kwaad dan goed heb ik wel eens gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seegje
heb inmiddels van de dealer bevestigd gekregen dat je bij een lekke band idd de dealer moet bellen, weten we dat ook weer ✅️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:08
Hallo,

Ik kan als het goed is dit jaar nog een nieuwe leaseauto uitzoeken ivm de bijtelling.
Op dit moment heb ik een ID4 Pro Performance uit 2021. En ik moet zeggen dat ik eigenlijk van plan was om gewoon weer een ID4 te bestellen. Tot ik de Tavascan zag.
Is er iemand die ook uit een ID4 komt en die de verschillen misschien kan benoemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Ik zou gewoon een keer een proefrit maken. Alleen dan kan je echt voor jezelf ervaren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Seegje
LastSamurai schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:15:
Hallo,

Ik kan als het goed is dit jaar nog een nieuwe leaseauto uitzoeken ivm de bijtelling.
Op dit moment heb ik een ID4 Pro Performance uit 2021. En ik moet zeggen dat ik eigenlijk van plan was om gewoon weer een ID4 te bestellen. Tot ik de Tavascan zag.
Is er iemand die ook uit een ID4 komt en die de verschillen misschien kan benoemen ?
Eén van mijn beste vrienden rijdt een ID4 van de eerste generatie. We hebben allebei in elkaars auto gereden en de conclusies zijn gelijk: De VW is echt gericht op comfort terwijl de Tavascan sportief is met een comfortabel randje. Zijn ID4 staat wel op 19", dat moet ik er wel bijzeggen. Persoonlijk vind ik het ontwerp van de ID4 niet lelijk maar tevens oersaai, en het leven is te kort voor saaie auto's 🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Seegje schreef op maandag 2 juni 2025 @ 21:27:
[...]

Eén van mijn beste vrienden rijdt een ID4 van de eerste generatie. We hebben allebei in elkaars auto gereden en de conclusies zijn gelijk: De VW is echt gericht op comfort terwijl de Tavascan sportief is met een comfortabel randje. Zijn ID4 staat wel op 19", dat moet ik er wel bijzeggen. Persoonlijk vind ik het ontwerp van de ID4 niet lelijk maar tevens oersaai, en het leven is te kort voor saaie auto's 🙃
Heel de id serie kon me niet bekoren. Vandaar dat ik 4.5 jaar geleden ook in een model 3 ben gestapt... ook geen wonder van design, maar qua prijs/prestatie dan weer onovertroffen. Maar goed dat cupra in dat gat is gesprongen.... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikVers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19:11

ErikVers

e-Duurzaam

LastSamurai schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:15:
Hallo,

Ik heb zelf bijna 5 jaar in de VW id3 erop zitten en uitgebreid proef gereden met de Skoda Elroq en de Cupra Tavascan. De elroq wint het nipt wat bediening en software details betreft en voelt nog net wat logischer. (Ik ben een purist en merk dingen op die niemand nog hadden gezien hoor) de tavascan wint het by far met de looks en heeft meer waar (ruimte) voor zijn geld. Een beetje aangeklede elroq 85 zit gelijk aan een veel grotere Cupra Tavascan bussines.

Dan terug naar de id versus tavascan;
Ik durf niet te zeggen wat het verschil tussen de id3 en 4 is omdat ik nooit de 4 heb gereden. Wel merk ik een enorm verschil tussen de huidige voertuigen en mijn oude id3. Terwijl platform hetzelfde is, zijn er grote stappen gemaakt dat moet wel met andere dempers ed te maken hebben.

Ga je voor wat uitdagendere looks dan pak je de tavascan. Wil je niet te veel opvallen de id4.

Voor mij is het de tavascan geworden.

Tip; via de cupra site kun je eenvoudig een proefrit inplannen.

[ Voor 4% gewijzigd door ErikVers op 02-06-2025 23:49 ]

WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18:42
Vraagje, ik ben aan een kijken naar onder andere de Tavascan, kan een eigenaar mij vertellen of je bij elke rit een privacy scherm moet wegdrukken of is dat eenmalig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proppel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:28
Msts schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:32:
Vraagje, ik ben aan een kijken naar onder andere de Tavascan, kan een eigenaar mij vertellen of je bij elke rit een privacy scherm moet wegdrukken of is dat eenmalig ?
Elke keer weer... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18:42
dank voor je reactie, dat is idd wel kut, dat had ik bij de Audi Q4 aan het begin ook, heb het er zelf afgesloopt met een OBDeleven maar dat kan volgens mij niet op de tavascan. Bij Audi is er toen een update geweest om dit scherm nog maar 1 keer te tonen en na goedkeuring niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proppel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:28
Msts schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:49:
dank voor je reactie, dat is idd wel kut, dat had ik bij de Audi Q4 aan het begin ook, heb het er zelf afgesloopt met een OBDeleven maar dat kan volgens mij niet op de tavascan. Bij Audi is er toen een update geweest om dit scherm nog maar 1 keer te tonen en na goedkeuring niet meer.
Ja, het is irritant, maar ook niet heel erg. Ik heb wel ergens in de posts hier op dit forum gelezen dat er wat updates gepland staan voor dit jaar. Dus wie weet, dat het dan uit te schakelen is. Fingers crossed. Heb liever dat je vanuit de auto de kofferbak kan openen, dat is wel een gemiste kans en een automatisch sluitende laadklep. De hoeveelheid keren dat ik seintjes krijg van fietsers, lopende mensen en automobilisten dat dat verrekte ding weer openstaat.... Pfff. Vorige auto ging dat automatisch, het zit nog niet echt in mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seegje
Bjorn Nyland heeft de VZ getest, let vooral op de comments over de CATL batterijen: YouTube: Cupra Tavascan VZ range test

PS. hebben jullie ook dat de auto af en toe niet automatisch sluit als je wegloopt?

[ Voor 19% gewijzigd door Seegje op 04-06-2025 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Over ongeveer drie weken verwacht ik mijn nieuwe auto, erg veel zin in! Wat zijn de must do tips? Bepaalde instellingen in de auto en/of app, welke stand lijkt het meest op one pedal drive enzovoorts.
Wellicht leuk om in de topic start op te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaulDuke
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 12:53
Hoi allen,

Van de week ook mijn Tavascan (Business, Atacama Desert, Winterpack) besteld via Athlon. Volgens Cupra Hengelo wordt hij ergens september geleverd.

Ik heb aufiofiele trekjes, het is jammer dat ik qua budget geen uitvoering met Sennheiser kon bestellen. Dus ik ben me nu aan het oriënteren om hets standaard audiosysteem uit te breiden met een DSP, andere speakers en misschien een subwoofer. Iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seegje
nee geen ervaring met uitbreiding achteraf. @ilhanko het beste is om gewoon zelf uit te vogelen wat je het prettigst vindt en het wachten op te vullen met reviews op YT. Die vind ik over het algemeen erg leerzaam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balskyy
Seegje schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 22:06:
Bjorn Nyland heeft de VZ getest, let vooral op de comments over de CATL batterijen: YouTube: Cupra Tavascan VZ range test

PS. hebben jullie ook dat de auto af en toe niet automatisch sluit als je wegloopt?
Ja heb ik ook soms heel irritant maar dan hoor ik ook soms niet de piepjes. Vandaag geparkeerd keek toevallig in de app na een uur stond er dat de auto nog niet vergrendeld was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-07 19:24
RaulDuke schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:36:
Hoi allen,

Van de week ook mijn Tavascan (Business, Atacama Desert, Winterpack) besteld via Athlon. Volgens Cupra Hengelo wordt hij ergens september geleverd.

Ik heb aufiofiele trekjes, het is jammer dat ik qua budget geen uitvoering met Sennheiser kon bestellen. Dus ik ben me nu aan het oriënteren om hets standaard audiosysteem uit te breiden met een DSP, andere speakers en misschien een subwoofer. Iemand hier al ervaring mee?
Ik heb dezelfde auto besteld, alleen Silver white, ook in Hengelo, alleen levering oktober (gene die in de showroom staat is blijkbaar gereserveerd voor mij). Ook ik ga audio achteraf inbouwen. Ik heb dit ook in de Enyaq gedaan, daar was het met een kleine digitale versterker met DSP te doen, welke je simpelweg op de isostekker klikt. alleen dan wel het dasboard kastje deels demonteren om weg te werken. Daarnaast had ik daar een subwoofer in de kofferbak onder de bodem verwerkt. Daar was iets meer ruimte dan bij de Tavascan. Ik heb even gecheckt of het bij de business past, maar daar is het gat onder afdekplaat kofferbak standaard te klein. Ik weet niet of je die plaats nog kunt ophogen oid. Dat kon bij de Enyaq wel met een vakverdeler, waardoor de hele afdekplaat 10 cm hoger kwam te liggen. Ik heb nog niet gecheckt of zoiets leverbaar en/of monteerbaar is. Anders wordt het voor mij de subwoofer op maat maken. Geluid in mijn Enyaq was erg goed, ik durf te beweren beter dan het Canton uitgebreide systeem wat je er later bij kon kopen.

Fotos zijn van een Enyaq dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WL1s3hif34SgSTWw9SJcpucAcOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q7pBLZ7S2noYrksXpsXTYAzT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcOZXCC606IuPTdjjAi9ys4g6n0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tXJgQyIyZSMwamFWXwYesZyX.jpg?f=fotoalbum_large

Spidermellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaulDuke
langevoort schreef op zondag 8 juni 2025 @ 14:02:
[...]

Ik heb dezelfde auto besteld, alleen Silver white, ook in Hengelo, alleen levering oktober (gene die in de showroom staat is blijkbaar gereserveerd voor mij).
Je auto zit goed 😉 Ze hadden er trouwens nu 2 staan in Silver White.

Dank je wel voor je uitvoerige antwoord. Je had in de Enyaq dus de originele luidsprekers behouden?

Over die subwoofer: In de VZ versie heb je een additioneel verstelbare laadvloer (extra afdekplaat). Die moet je vast en zeker los kunnen bestellen. Ik wil even opmeten of dat gat in de Born en/of ID4 even groot is, anders zijn daar wel.subs voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-07 19:24
RaulDuke schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:05:
[...]

Je auto zit goed 😉 Ze hadden er trouwens nu 2 staan in Silver White.

Dank je wel voor je uitvoerige antwoord. Je had in de Enyaq dus de originele luidsprekers behouden?

Over die subwoofer: In de VZ versie heb je een additioneel verstelbare laadvloer (extra afdekplaat). Die moet je vast en zeker los kunnen bestellen. Ik wil even opmeten of dat gat in de Born en/of ID4 even groot is, anders zijn daar wel.subs voor
Ja, ik had de standaard luidsprekers behouden, maar via de dsp heb ik de bas daarop verminderd zodat ze vrijer klinken. Bas werd door de sub overgenomen. Ben benieuwd naar die laadvloer, ik hoor het graag.

Spidermellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaulDuke
langevoort schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:34:
[...]
Ben benieuwd naar die laadvloer, ik hoor het graag.
Heb even gekeken, in de VZ zitten er in de kofferruimte plastic geleiders voor een verhoogde laadbodem. Die zitten er niet in de Endurance, het is dus helaas niet zo simpel als alleen een extra plaat kopen.

Laat onverlet dat zo'n verhoger vrij makkelijk zelf te bouwen is met wat balkjes, een triplex plaat en een kofferbakmat die online wel te koop is.

Geleiders in de VZ versie:
https://images.app.goo.gl/Hs8qCsHhxrKYASu5A

[ Voor 30% gewijzigd door RaulDuke op 10-06-2025 21:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ray1512
  • Laatst online: 17-06 08:24
Heb de Adrenaline in Basalt Grey met winterpack besteld via XL-Lease bij Cupra in Zwolle.

Ben zeer benieuwd, eerste elektrische auto voor mij. Ik rij nu in een VW T-Roc 1.5tsi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ray1512
Heb de Adrenaline in Basalt Grey met winterpack besteld via XL-Lease bij Cupra in Zwolle. Wordt in januari 2026 geleverd (ivm huidig leasecontract)

Ben zeer benieuwd, eerste elektrische auto voor mij. Ik rij nu in een VW T-Roc 1.5tsi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Ray1512 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:18:
Heb de Adrenaline in Basalt Grey met winterpack besteld via XL-Lease bij Cupra in Zwolle. Wordt in januari 2026 geleverd (ivm huidig leasecontract)

Hopelijk nog wel voor eind van het jaar op naam dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray1512
Zeker, was een voorwaarde van mij. Scheelt toch weer 5% bijtelling over de eerste €30.000,-

Heb een proefrit gemaakt in zowel de Tavascan als de Enyaq. Ze rijden beide fantastisch, de doorslag voor mij was dat ik de Tavascan, in tegenstelling tot de Enyaq, totaal niet saai vond.

Ook vond ik het grote scherm in de Enyaq niet fijn afleesbaar, het lijkt zelfs alsof hij meer naar de passagierskant neigt dan naar de bestuurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVSCN
Moet zeggen dat een mooie Enyaq coupe, wel de Sportline, mij ook wel kan bekoren. Zeker het interieur. Lijkt er op dat die ook weer wat goedkoper is geworden.

Veel succes met aftellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seegje
1000km challenge is here, and it's good!
En dan te bedenken dat de endurance nog wat verder komt 🙌🏻 140KW en een flat curve, laat al die mensen zich maar blind staren op peikvermogens 😄https://youtu.be/E43VQ3UU3a4?si=CWQYU0Ja6UBIgBE9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Morgen proefrit gepland met de Tavascan. Ben benieuwd. Vanwege verplichting naar EV, serieuze kandidaat om m’n huidige leaseauto op te volgen. (BMW 118i M-Sport)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cupra KvG
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 12:26
Ray1512 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:18:

Zou hem iig geval voor 31 december op kenteken laten zetten ivm bijtellingsvoordeel. Scheelt je toch 50 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray1512
Hij komt ook dit jaar op kenteken. Bericht van Cupra gehad dat de auto in week 31 wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-07 23:30
Rivanov schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:39:
Morgen proefrit gepland met de Tavascan. Ben benieuwd. Vanwege verplichting naar EV, serieuze kandidaat om m’n huidige leaseauto op te volgen. (BMW 118i M-Sport)
Laat vooral weten wat je ervan vond :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Deze middag proefgereden met de Tavascan Adrenaline in Basalt Grey. Beviel erg goed! Rij momenteel een F40 BMW 118i High Executive M-Sport, dus natuurlijk qua formaat al een enorme upgrade.

Rijcomfort was erg aangenaam alsmede het elektrisch rijden. Lekker "punchy". Alleen het regeneratieve rijden is even wennen.. gaspedaal een beetje loslaten zoals je gewend bent en je duikt al een fractie naar voren. Vond m'n partner niet altijd even fijn. :+

Qua bediening ook erg prima en lekker ruimtelijk van binnen. Sowieso is de Adrenaline goed uitgerust qua opties dus dat is top.

Achteruitrijcamera is hier al vaker besproken en die kwaliteit laat helaas wat te wensen over, als je de scherpte van m'n huidige BMW gewend bent. Maargoed, dat zijn kleine details.

Infotainment reageerde ook vooralsnog erg responsive en Apple CarPlay is natuurlijk massive op dit scherm. Hopelijk gaat de nieuwe Smart Zoom functionaliteit in iOS 26 hier ook op werken, want de icoontjes mogen wel wat kleiner.

Maar de auto is ook voor het belangrijkste geslaagd; het hondenbenchje past erin met behoud van de hoedenplank. :+

Al met al gaat dit 'm waarschijnlijk wel worden als opvolger van de huidige leaseauto. Wel in Tavascan Blue.

Nu even op de zaak regelen dat ze met de LM kunnen afspreken dat de BMW er wat eerder uit mag dan April 2025 zodat ik nog kan profiteren van de huidige bijtellingsvoordelen.

Hier wat plaatjes bij het praatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9YQBlSR397vm2T9k9xX03IbR5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CmHvS15DkUPMmmRABMFuRHhh.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b6WomZhmVowSfvL9H1Y5f4qXrgY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vCgA6IZ38zKzL28CfC852Gmz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNzkxaZGqA2VeKc96LdFkMya4tE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C46JO8Vcj1EJuHpRzEWUC7UN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TygEzdS8eAMYpYZLoq6bHJueWQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UkFG1p2Ne7VrtA3hEQhUb4nO.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-PfpLRwgJ5RQWG8QFPKbPpn6hxA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xV5wZkSwe0s86VMr01ZS9uSE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EL_KQsRk_dTEhprVnq033fSkBoI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MIFrxLNqAlX5Pia62xSkQK7n.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPyxe91Cscfnw8kUAVAuT96v-wM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lXytIYJ1iVWXzXppJC0SsQwJ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwXb34NlhYApslH2UCgU8Gqqyp4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9yaFLPVJRJz6ULPV7JgLLJUv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVYoDFiWlnUs2O5anxLEKwkmElo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AnW43GljY3iM8M8lMa83DqR6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApO-lrEETFlM_j9jKqZ1NaVl0o8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SEFvjdUSwCbDKzKncFkTvtme.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaukLZyBB9FnVUIEWdiRj9-AlJw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usVkNeZ15sVui4hMVypT7xLo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-oxaZ__cAd5tQLoCfTGwf_2NWzY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBnPRNNULcI38SGz7tE14hR3.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 14-06-2025 15:40 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppo198
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16:36
Seegje schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:17:
Hij is binnen, eerste 200km waren fantastisch 😍 Ik heb veel gereden en gehad, maar dit is toch wel het summum! De auto is veel mooier in balans dan de Ariya en zelfs als RWD rap zat. Het infotainment en de app is een verademing. Wegklapbare trekhaak zie je uiteraard niet en de Michelin Crossclimates 2 passen perfect 👌🏻

[Afbeelding]
Ik ben wel heel benieuwd naar pros en cons van de Tavascan t.o.v. de Ariya.
Ik rijd nu nog een ev6 en twijfel tussen de Tavascan en Ariya.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balskyy
Mooie waardes na het laden met airco aan. Airco uit kwam die op 573 of die dat ook zou halen is een 2e natuurlijk haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0sgI-dOuBk8zfyl1NcI3SPFqhI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mg9ZO0Mq1Wy2gNDGI5whnD5b.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverchaoz
Hoppo198 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:17:
[...]

Buiten het feit van de pros en cons om vind ik de Ariya echt een verschrikkelijk lelijke auto waar totaal geen emotie / karakter zit in het design. Alleen daarom al zou ik naar wat anders kijken.

Tevens is het bereik van die Nissan (404km WLTP bij de instapversies) ook diep triest terwijl je al vrijwel minstens €44000 voor betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppo198
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16:36
silverchaoz schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:25:
[...]

Buiten het feit van de pros en cons om vind ik de Ariya echt een verschrikkelijk lelijke auto waar totaal geen emotie / karakter zit in het design. Alleen daarom al zou ik naar wat anders kijken.

Tevens is het bereik van die Nissan (404km WLTP bij de instapversies) ook diep triest terwijl je al vrijwel minstens €44000 voor betaald.
Ik vind hem voor 46.600 met een grote accu en een vrij uitgebreide versie.
De tavascan is een vrij kale versie voor dezelfde prijs.
Leasebedrag is voor de Nissan ook beduidend beter.

Overigens is uitstraling natuurlijk een kwestie van smaak en dan heeft de ariya wel meer uitstraling vind ik dan bijvoorbeeld een scenic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seegje
Hoppo198 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:17:
[...]

Geen Ariya nemen. Ik vind het ook een mooie auto maar kans is 50/50 dat Nissan het komende jaar om gaat vallen - nog los van de wegligging, onderbemeten 12V en belabberde "mobiliteitsgarantie". En dan zit er ook nog 5kwh ondermarge onder de 0% in de batterij die je in de praktijk nooit durft aan te spreken. heb hier een rudimentaire vergelijking gemaakt, en als je alles wil weten kun je mijn review van de Ariya daar ook lezen: https://www.autoweek.nl/r...wh-210kw-adrenaline-2025/

[ Voor 12% gewijzigd door Seegje op 16-06-2025 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seegje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iD__QAG6q2w-DYPqmSEl5M1T6I4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kBZNvkDuznhgzYh31P96jBvS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clavis
Net geupdate? Of vanuit de fabriek al 5.2?

Wij vertrekken morgen ri. Spanje met de Tavascan! Eerste keer met de elektrische auto naar het zuiden. Ben heel benieuwd. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Clavis op 21-06-2025 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L. Ende
  • Laatst online: 18:49
Gisteren de VZ adrenaline opgehaald maar kan nergens vinden hoe je de massage functie op de stoelen kan inschakelen. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
L. Ende schreef op zondag 22 juni 2025 @ 11:56:
Gisteren de VZ adrenaline opgehaald maar kan nergens vinden hoe je de massage functie op de stoelen kan inschakelen. Iemand een idee?
Volgens mij bestaat die functie niet op de Tavascan. Alleen geventileerd en verwarmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seegje
volgens mij bestaat zowel ventillatie als massage niet op de tavascan. @Clavis ik kreeg eerst de hele tijd niet beschikbaar en nu ineens dit. Weet niet of hij uit zichzelf geupdate heeft. Denk het niet want een maand geleden, vlak naar aflevering kon ik m handmatig updaten. Kan ook nergens release notes vinden. Hebben jullie ook 5.2? en veel plezier!

[ Voor 52% gewijzigd door Seegje op 22-06-2025 14:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Extreme heeft wel ventilatie.
Massage heeft geen enkele Tavascan.

Adrenaline heeft enkel verwarmde stoelen.

Adrenaline
Extra uitrusting t.o.v. Business:
• Velgen 'Katla Copper', 21 inch lichtmetaal
• Panoramisch glazen dak
• Kuipstoelen vóór, Dinamica Space Blue
• Sennheiser Sound Pack
• Instelbare actieve dempers (DCC)
• Elektrisch verstelbare voorstoelen met
geheugenfunctie
Verwarmbare voorstoelen
• Head-up Display met Augmented Reality
• Sterrenhemel in portieren
• 360 graden camera
• Achteruitrijcamera
• Koplampverlichting Matrix LED

Extreme
Extra uitrusting t.o.v. Adrenaline:
• Velgen 'Etna', 21 inch lichtmetaal
• 4-wiel aandrijving
• 'VZ'-type aanduiding in Dark Chrome
• Remklauwen uitgevoerd in zwart
• CUP Bucket Seats in Enceladus Grey Nappa leder
Geventileerde stoelen vóór

[ Voor 96% gewijzigd door Rivanov op 22-06-2025 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
Seegje schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:35:
volgens mij bestaat zowel ventillatie als massage niet op de tavascan. @Clavis ik kreeg eerst de hele tijd niet beschikbaar en nu ineens dit. Weet niet of hij uit zichzelf geupdate heeft. Denk het niet want een maand geleden, vlak naar aflevering kon ik m handmatig updaten. Kan ook nergens release notes vinden. Hebben jullie ook 5.2? en veel plezier!
Net gecheckt, ik heb inderdaad ook 5.2. Heb niet gezien dat er een update is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
Hier nog 5.0. Merken jullie al verschil t.o.v. de 5.0? Ben benieuwd wat er gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaulDuke
Clavis schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 11:48:
[...]

Net geupdate? Of vanuit de fabriek al 5.2?

Wij vertrekken morgen ri. Spanje met de Tavascan! Eerste keer met de elektrische auto naar het zuiden. Ben heel benieuwd. :)
Ik ben benieuwd! Hoeveel km/u heb je aangehouden en wat was dan je praktijkrange? En gaat het laden inderdaad redelijk stabiel op z'n max?

¡Buenas Vacaciones!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clavis
RaulDuke schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 23:53:
[...]

Ik ben benieuwd! Hoeveel km/u heb je aangehouden en wat was dan je praktijkrange? En gaat het laden inderdaad redelijk stabiel op z'n max?

¡Buenas Vacaciones!
Gracias! Wij zijn maandag rond 15:00 aangekomen in Sant Pere Pescador, met een overnachting rond Lyon.

Ik heb de route met ABRP geplot en voorkeur gegeven voor Fastned, maar dat bleek achteraf niet nodig, aangezien de laaddruppel van de zaak overal werkt. Zo heb ik bij de Lidl aan de snellader gestaan voor 0.39ct per kWh!

Uiteindelijk op de meeste stukken rond de 120/130 gereden. De actieradius was volgens de auto zo’n 400km met 100% accu. Hebben zo’n 5x geladen variërend van 80 tot 100% accu.

Haalde op sommige momenten een laadsnelheid van 163kW, maar betwijfel of dat wel klopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CduOyd82-G4e05cM-8tECzrVfdE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fqmncFtxEGQYAYwJDOSZR9vp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seegje
TVSCN schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:17:
Hier nog 5.0. Merken jullie al verschil t.o.v. de 5.0? Ben benieuwd wat er gefixt is.
Nope, of misschien dat hij nu wel iedere keer afsluit als ik wegloop. Helaas worden het drive profile, de shortcuts in de dropdown en instellingen van de HUD nog steeds niet onthouden. Daarom zo benieuwd naar die release notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seegje
Clavis schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 08:41:
[...]

Gracias! Wij zijn maandag rond 15:00 aangekomen in Sant Pere Pescador, met een overnachting rond Lyon.

Ik heb de route met ABRP geplot en voorkeur gegeven voor Fastned, maar dat bleek achteraf niet nodig, aangezien de laaddruppel van de zaak overal werkt. Zo heb ik bij de Lidl aan de snellader gestaan voor 0.39ct per kWh!

Uiteindelijk op de meeste stukken rond de 120/130 gereden. De actieradius was volgens de auto zo’n 400km met 100% accu. Hebben zo’n 5x geladen variërend van 80 tot 100% accu.

Haalde op sommige momenten een laadsnelheid van 163kW, maar betwijfel of dat wel klopt.

[Afbeelding]
Nice! Hij kan zeker meer dan de geadverteerde 135KW maar dit is wel heel bruut. Gaf de zuil dat ook aan? Inmiddels lees ik reacties onder de laatste test van Björn Nyland, dat mensen liever voor dit CATL pack gaan dan de LG chem-hoge-pieken-diepe-dalen uit Polen 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
Clavis schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 08:41:
[...]

[Afbeelding]
Dat is denk ik wel netjes toch.
Welke app gebruik je om die laadsnelheid te zien?
Ik zie alleen een x aantal km per uur in de Cupra app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAH307
Ik heb last van storingen in de rijhulpsystemen bij bv een zendmast naast de A 28 ter hoogte van Leusden zuid. Alle systemen gaan 1 voor 1 in storing . Als ik er voorbij ben dan is wer niets meer aan de hand. Ook op A 2 afslag Vinkeveen onder aan de afrit gebeurd hetzelfde.
Dealer heeft auto uitgelezen en ziet geen storingen staan. Stuurt het wel door naar fabriek. Er schijnen meer VAG auto's last van te hebben zeggen ze.
Iemand dit al mee gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVSCN
Seegje schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:13:
[...]

Nope, of misschien dat hij nu wel iedere keer afsluit als ik wegloop. Helaas worden het drive profile, de shortcuts in de dropdown en instellingen van de HUD nog steeds niet onthouden. Daarom zo benieuwd naar die release notes
Toch jammer! Zoveel issues heb ik eigenlijk niet, maar dat van die short cuts mag van mij snel opgelost worden |:(
Ik rij hem sinds november maar zit nog op 5.0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njord1
  • Registratie: December 2024
Deze week een Tavascan Adrenaline in Tacama Desert met trekhaak besteld via de leasemaatschappij.
Helaas een lange levertijd, auto zou pas eind dit jaar, begin volgend jaar geleverd kunnen worden, jammer.
Als de kans groot is dat het begin volgend jaar wordt dan ga ik kijken naar een alternatief, bijvoorbeeld een Skoda Enyaq 85, en deze dan zelf aankleden.
Enige Tavascan in deze kleur leverbaar is met winterpack, en dat wil ik niet, want dan moet ik de trekhaak laten vervallen.

3x Marstek 5.12Kw, 1 per fase, Shelly Pro 3EM, V151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:03
Gisteren een proefrit met de Tavascan Business gemaakt. Vond hem best lekker rijden en voor het formaat ten opzichte van mijn huidige ID.3 behoorlijk wendbaar. Kijk ik naar mijn eerste keuze dan zou ik voor de Tavascan gaan, maar kijk ik naar mijn portemonnee is de BMW iX1 edrive20 gunstiger om te leasen.

Werkgever heeft blijkbaar een goede deal met Alphabet gemaakt. Side note. Terwijl ik over een brede tuindersweg waar je 60km mag en zelf rond de 70 (op de teller) reed ingehaald worden door nota bene BMW iX1 die het even nodig vond om daar 100 te rijden en geen richting aangaf.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikVers

ErikVers

e-Duurzaam

Njord1 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:58:
Deze week een Tavascan Adrenaline in Tacama Desert met trekhaak besteld via de leasemaatschappij.
Helaas een lange levertijd, auto zou pas eind dit jaar, begin volgend jaar geleverd kunnen worden, jammer.
Als de kans groot is dat het begin volgend jaar wordt dan ga ik kijken naar een alternatief, bijvoorbeeld een Skoda Enyaq 85, en deze dan zelf aankleden.
Enige Tavascan in deze kleur leverbaar is met winterpack, en dat wil ik niet, want dan moet ik de trekhaak laten vervallen.
Hier ook een winterpakket mee besteld omdat dan eentje uit de pipeline gaat worden. Ik wilde dat pakket niet vandaar dat de lease maatschappij de eigenbijdrage voor trekhaak heeft verlaagd naar €0,- wellicht kan de dealer in samen spraak met de leasemaatschappij er iets mee doen? Mocht je toch een eigen bijdrage moeten gaan betalen; deze is bruto en komt schat ik zo in netto lager uit dan de stap van 17 naar 22% bijtelling over de eerste €30.000,-

Edit;
5% meer bijtelling is bruto €125 p/mnd
Trekhaak zelf vol eigen bijdrage is bruto €31,25 p/mnd

[ Voor 4% gewijzigd door ErikVers op 28-06-2025 07:20 ]

WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikVers

ErikVers

e-Duurzaam

PB1983 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:20:
Gisteren een proefrit met de Tavascan Business gemaakt. Vond hem best lekker rijden en voor het formaat ten opzichte van mijn huidige ID.3 behoorlijk wendbaar. Kijk ik naar mijn eerste keuze dan zou ik voor de Tavascan gaan, maar kijk ik naar mijn portemonnee is de BMW iX1 edrive20 gunstiger om te leasen.

Werkgever heeft blijkbaar een goede deal met Alphabet gemaakt. Side note. Terwijl ik over een brede tuindersweg waar je 60km mag en zelf rond de 70 (op de teller) reed ingehaald worden door nota bene BMW iX1 die het even nodig vond om daar 100 te rijden en geen richting aangaf.
Het is dan de vraag hoeveel been ruimte achterin en kofferbak wens jij. Daarin zijn de twee auto’s die je naast elkaar zet verschillend. De ix1 is mooi maar voor mij met 3kids en watersport hobbys geen optie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-07 23:30
De Tavascan lijkt me stukken groter....ik rij zelf een BMW iX1.
De BMW rijdt geweldig maar mn werkgever heeft de kale versie en dan heb je voor €50.000

Geen adaptive cruise control
Geen verwarmde geventileerde stoelen
Geen files flitsers in de navigatie
Geen keyless entry
Geen rij ondersteuning, helemaal niks

Wel 1 pedal drive 😎

Oh ja...ook is de BMW slechts 64kwh en snellader 129kw.
Ikzelf heb niet meer nodig en ik hoef nooit te snelladen.
Mn Kia E Soul deed zomers 72kw maar de rest van t jaar 55kw, dus ik vind de BMW hemels.

Zou ik echter zelf dat geld hebben dan nam ik een Tavascan (mooiste EV ooit) met 77kwh en panoramadak.
Ik ben trots op mn BMW maar zo'n Tavascan is niet normaal zo mooi.

[ Voor 34% gewijzigd door Ferry34 op 28-06-2025 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seegje
JAH307 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 18:42:
Ik heb last van storingen in de rijhulpsystemen bij bv een zendmast naast de A 28 ter hoogte van Leusden zuid. Alle systemen gaan 1 voor 1 in storing . Als ik er voorbij ben dan is wer niets meer aan de hand. Ook op A 2 afslag Vinkeveen onder aan de afrit gebeurd hetzelfde.
Dealer heeft auto uitgelezen en ziet geen storingen staan. Stuurt het wel door naar fabriek. Er schijnen meer VAG auto's last van te hebben zeggen ze.
Bizar, ik ben i.e.g. voorbij de A28 gekomen om Amersfoort zuid in te rijden, A2 nog niet maar zoiets nog niet ervaren. Heb hier ook nog nooit van gehoord, vriend van mij rijdt al jaren ID4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L. Ende
  • Laatst online: 18:49
JAH307 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 18:42:
Bij Vinkeveen nergens last van…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:03
ErikVers schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 07:22:
[...]

Het is dan de vraag hoeveel been ruimte achterin en kofferbak wens jij. Daarin zijn de twee auto’s die je naast elkaar zet verschillend. De ix1 is mooi maar voor mij met 3kids en watersport hobbys geen optie.
Ik rij nu een ID.3 en de kofferbank is met een dochter mee ruim voldoende. Die 105l die ik in de iX1 er bij krijg is natuurlijk al mega, maar die 540l was gelijk giga :).
Ferry34 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:24:
De Tavascan lijkt me stukken groter....ik rij zelf een BMW iX1.
De BMW rijdt geweldig maar mn werkgever heeft de kale versie en dan heb je voor €50.000

Zou ik echter zelf dat geld hebben dan nam ik een Tavascan (mooiste EV ooit) met 77kwh en panoramadak.
Ik ben trots op mn BMW maar zo'n Tavascan is niet normaal zo mooi.
Dat is precies waar ik tegen aanhik. Mijn werkgever heeft dus een flinke deal met Alphabet afgesloten en die iX1 is ruim €200 lager in leasekosten ten opzichte van bijvoorbeeld Tavascan Business 77kwh. Ik vind de Tavascan echt een van de mooiste EV's die er op dit moment op de markt is. En omdat onze parkeergarage straks vol gaat staan met BMW's iX1 (x-lines).

Even een paar nachtjes over nadenken.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikVers

ErikVers

e-Duurzaam

PB1983 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:10:
[...]

Ik rij nu een ID.3 en de kofferbank is met een dochter mee ruim voldoende. Die 105l die ik in de iX1 er bij krijg is natuurlijk al mega, maar die 540l was gelijk giga :).

[...]

Dat is precies waar ik tegen aanhik. Mijn werkgever heeft dus een flinke deal met Alphabet afgesloten en die iX1 is ruim €200 lager in leasekosten ten opzichte van bijvoorbeeld Tavascan Business 77kwh. Ik vind de Tavascan echt een van de mooiste EV's die er op dit moment op de markt is. En omdat onze parkeergarage straks vol gaat staan met BMW's iX1 (x-lines).

Even een paar nachtjes over nadenken.
Die deal met alphabet voor de x1 heeft vast te maken met het feit dat Alphabet en BMW nogal met elkaar verweven zijn (zie google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Waar ik tot voor kort m'n zinnen had gezet op de Tavascan Adrenaline, zal het deze uiteindelijk niet gaan worden.

Onze leasemaatschappij (Ayvens) heeft ons namelijk aangeschreven dat zij boetevrij de contracten innemen, die begin volgend jaar eruit lopen... waaronder die van mij. Dat betekent dat ik dus dit jaar nog van de bijtellingsvoordelen kan profiteren en mijn BMW dit jaar kan inleveren i.p.v. volgend jaar. Voorwaarde is wel dat je dan een auto kiest uit het aanbod dat zij bieden.

Daar staat de Tavascan wel op, maar enkel in de Business uitvoering. En die mist voor mij wel belangrijke en fijne opties. Dus ik wil v.w.b. Tavascan enkel de Adrenaline uitvoering. Maar die valt buiten die actie en kan ik dus niet meer dit jaar rijden. Helaas. Dat wordt dus een ander EV kiezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ilhanko schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 09:09:
Over ongeveer drie weken verwacht ik mijn nieuwe auto, erg veel zin in! Wat zijn de must do tips? Bepaalde instellingen in de auto en/of app, welke stand lijkt het meest op one pedal drive enzovoorts.
Wellicht leuk om in de topic start op te nemen.
Helaas moet ik toch nog even wachten; niet deze week maar eind juli komt 'ie pas. :-(

Half februari besteld via LM, volgens Pon/Cupra pas eind april in productie gegaan en hij staat nu nog op de boot. Nou goed, dan nog maar even genieten van de voordelen van een benzineauto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
ilhanko schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:25:
[...]

Helaas moet ik toch nog even wachten; niet deze week maar eind juli komt 'ie pas. :-(

Half februari besteld via LM, volgens Pon/Cupra pas eind april in productie gegaan en hij staat nu nog op de boot. Nou goed, dan nog maar even genieten van de voordelen van een benzineauto.
Nice! Ben benieuwd of je een knopje hebt om vanuit binnenuit de kofferbak te openen. Schijnt pas vanaf week 9 dit jaar te zijn.

Verder lijkt de B stand het meest op de one pedal drive. In de D stand kun je afhankelijk van je profiel nog met de flippers de mate van regeneratie aanpassen. Merk zelf dat ik eigenlijk altijd in de B stand rij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Njord1
Njord1 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:58:
Deze week goed nieuws gekregen, de bestelde Tavascan wordt zeer waarschijnlijk eind september / begin oktober geleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clavis
Zojuist een Spanjaard met smaak gespot ;)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wICqolnDQ2DlMDbh4hqajjvJutQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CwCi4byWBXcsHwAvglyxsGvn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cupra KvG
Clavis schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:50:
Zojuist een Spanjaard met smaak gespot ;)[Afbeelding]
Wel eentje die de verkeersregels niet kent. Of is het een veïns? 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroen1979
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 17:16
Heb zelf vandaag de bevestiging gekregen dat mijn tavascan 1 aug aankomt in de haven en dat ik hem voor september heb. Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njord1
Jeroen1979 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:30:
Heb zelf vandaag de bevestiging gekregen dat mijn tavascan 1 aug aankomt in de haven en dat ik hem voor september heb. Kan niet wachten!
Welk type, en waneer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen1979
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 17:16
Essential, besteld begin april

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Clavis
Voor degene die zich afvragen hoe iOS 26 CarPlay in de Tavascan er uit ziet:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-N7tVhPPS6QBcdWYS2iUH0WmHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qdVNIoXOpGNZhEBPLFITP2lO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAH307
Vandaag mijn Tavascan Adrenaline achter moeten laten bij Pon service center Amersfoort. Vanaf Woensdag is het laden in storing gegaan tijdens laadsessie. Meerdere laadpalen geprobeerd. Maar wil niet meer laden. Rood lampje in laadpoort gaat branden, kabel is vergrendeld en wil alleen nog loslaten dmv mechanische ontgrendeling in achterbak. Pon heeft vanochtend uitgelezen. Inderdaad storing in het laadproces.... 8)7 . 'Goede' nieuws is ik kreeg een Tavascan Business mee, slechte nieuws het kan wel even duren :-( . Er staan meer gestrande auto's die op volgorde van binnenkomst worden behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
JAH307 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 20:49:
Vandaag mijn Tavascan Adrenaline achter moeten laten bij Pon service center Amersfoort. Vanaf Woensdag is het laden in storing gegaan tijdens laadsessie. Meerdere laadpalen geprobeerd. Maar wil niet meer laden. Rood lampje in laadpoort gaat branden, kabel is vergrendeld en wil alleen nog loslaten dmv mechanische ontgrendeling in achterbak. Pon heeft vanochtend uitgelezen. Inderdaad storing in het laadproces.... 8)7 . 'Goede' nieuws is ik kreeg een Tavascan Business mee, slechte nieuws het kan wel even duren :-( . Er staan meer gestrande auto's die op volgorde van binnenkomst worden behandeld.
Zo balen man! Ben benieuwd wat de uitkomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seegje
crap! hoop dat het alleen de software is en silver lining is dat het niet op vakantie gebeurd is. Keep us posted 🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
Dat is wel zuur. Hopelijk wordt het toch snel opgelost!

Wat is jullie verbruik een beetje gemiddeld?
Ik heb hem sinds eind november dus meer koud weer gehad dan warm. Ook in de winter veel ritten gehad in DE en geeft nu over 16dkm 19,6/kwh per 100km aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Oeeeh een topic voor de Tavvy *O*

Even voorstellen dan:
Adrenaline VZ uitvoering in Tavascan blauw hier :) Met winterpack. Sinds Maart. Pak em beet 9.5k gereden nu.

En uiteraard voor de twijfelaars en andere eigenaren onze ervaringen van de afgelopen maanden:

Algemene indruk:
Eigenlijk alles op de zaken hieronder na. Geen seconde spijt van en nog steeds elke dag een glimlach. Comfort is top, laden gaat vlot genoeg, geluid van buiten is prettig gedempt, geluid van binnen klinkt dikke prima met de Sennheisers.

Quirks:
  • Snelkoppeling naar 'Snelheidslimiet waarschuwing' verdwijnt - ugh wat een gedoe.
  • Elke keer die privacy verklaring wegklikken…dat voelt echt als iets dat weggeautomatiseerd moet worden.
  • Stoelprofielen wisselen is nog wel eens een ding. Soms moet ik hem eerst wijzigen naar een andere setting voordat die toch wel bedacht dat hij nog aangepast moest worden voor een setting. Nog niet vaak gehad, maar denk toch wel zo'n 4x.
  • Jammer genoeg geen 2 'echte' gebruikers kunnen toevoegen. Nu gedeeld profiel met hier en daar wat instellingen die je individueel aanpast. Een 2e profiel toevoegen kan wel, maar er zitten teveel beperkingen aan die een 2e profiel niet kan en alleen een 'hoofdgebruiker' kan. Hierdoor gauw de keuze gemaakt 1 profiel te gebruiken voor mijn vrouw en mijzelf
  • Interieur verlichting verandert voor mijn gevoel af en toe ook vrijwillig naar en ander profiel. Is relatief eenvoudig terug te zetten, maar gezien dit ding echt rampzalig is met snelkoppelingen onthouden ben je hier ook weer tijd mee kwijt
  • De achteruitrij camera is niet echt ons ding. Gelukkig kunnen we dat zelf ook zonder camera ;-). Sensoren prima, maar de camera is niet echt fijn. De 360 van boven is wel prettig werken.
  • Ergens recent weer uitgelogd van de Cupra app én auto. Kon je het hele riedeltje met aanmelden in de app en de auto koppelen weer regelen. Gelukkig instellingen behouden verder, maar fijn dat dat voor je gevoel 'opeens' gebeurde, was waarschijnlijk een automatische update.
  • Loop veel onder de bumper te dansen met m'n been om de achterklep open te krijgen, gaat beperkt goed.
  • Volume knop op het stuur is echt af en toe *peep* irritant, maar dat hebben alle ID4 gebaseerde auto's.
  • Airco is wel van standje fanatiek, goed voor de hete dagen, meer geregel voor de koude dagen. Zoveel kunnen aanpassen met allerlei sensoren en standen is soms gewoon teveel van het goede. Maar dat is vooral persoonlijke smaak. Als die op je is gericht kan het goed snel koud worden.
Accessoires gekocht:
  • Rubberen matten voor hele interieur en kofferbak
  • Beschermrand voor de deuren (doorzichtig plastic - iets met kids en muren/auto's)
  • Stevige en lange USB C kabels ;-).
  • Dashcam van FitcamX.
Onderhoud / schade etc:
Yup ook dit is helaas een onderwerp waar we al wat over kunnen zeggen -O- . Zo heeft een klootviool de voorbumper geraakt, velg is al beschadigd bij een stoep, en er zat een lak beschadiging op een deur die een muurtje had geknuffeld (ook al was dit zachtjes). Dus vandaar de beschermrand er nu op en met een lakstift weg te halen. Voorbumper wordt binnenkort onder verzekering gerepareerd - verwachtte kostte van de garage 2100 euro.

Echter ook al een eerste echte storing gehad met als gevolg weggesleept naar de garage. Bleek het onderdeel dat de stroom van buiten omzet naar de juiste stroom voor de accu kapot/in permanente storing te zijn. Dit is vervangen onder de garantie. Dit werd in de auto getoond als 12v accu storing. Laden werkte niet meer, bij geen enkele lader. Oordeel van de garage was dat dit uiteindelijk echt een defect onderdeel was.

Dingen die ik helaas wel mis:
De geventileerde stoelen! Airco werkt goed, maar een geventileerde stoel zou mij goed uitkomen, mijn vrouw mist dat uiteraard niet als koukleum zijnde :') . De meerprijs en lagere range zijn echter voor ons redenen geweest om niet de Extreme te kiezen.

Alternatieven die we hadden overwogen:
Tesla Model Y - als Elon niet stom had gedaan, hadden we waarschijnlijk deze nieuw gekocht. Nu echter geen spijt, want de Tavascan is vele malen unieker en leuker om te zien O+
Ford Capri - proefrit veel _heel_ erg tegen.
Taycan - wel 2e hands, maar viel tegen qua onderhoudskosten die allemaal begonnen te spelen bij de aangeboden modellen (afloop van Porsche garantie).

ID4 niet, andere ID4 gebaseerde auto's ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cupra KvG
sheane schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:00:
Oeeeh een topic voor de Tavvy *O*

Even voorstellen dan:
Adrenaline VZ uitvoering in Tavascan blauw hier :) Met winterpack. Sinds Maart. Pak em beet 9.5k gereden nu.

En uiteraard voor de twijfelaars en andere eigenaren onze ervaringen van de afgelopen maanden:

Algemene indruk:
Eigenlijk alles op de zaken hieronder na. Geen seconde spijt van en nog steeds elke dag een glimlach. Comfort is top, laden gaat vlot genoeg, geluid van buiten is prettig gedempt, geluid van binnen klinkt dikke prima met de Sennheisers.

Quirks:
  • Snelkoppeling naar 'Snelheidslimiet waarschuwing' verdwijnt - ugh wat een gedoe.
  • Elke keer die privacy verklaring wegklikken…dat voelt echt als iets dat weggeautomatiseerd moet worden.
  • Stoelprofielen wisselen is nog wel eens een ding. Soms moet ik hem eerst wijzigen naar een andere setting voordat die toch wel bedacht dat hij nog aangepast moest worden voor een setting. Nog niet vaak gehad, maar denk toch wel zo'n 4x.
  • Jammer genoeg geen 2 'echte' gebruikers kunnen toevoegen. Nu gedeeld profiel met hier en daar wat instellingen die je individueel aanpast. Een 2e profiel toevoegen kan wel, maar er zitten teveel beperkingen aan die een 2e profiel niet kan en alleen een 'hoofdgebruiker' kan. Hierdoor gauw de keuze gemaakt 1 profiel te gebruiken voor mijn vrouw en mijzelf
  • Interieur verlichting verandert voor mijn gevoel af en toe ook vrijwillig naar en ander profiel. Is relatief eenvoudig terug te zetten, maar gezien dit ding echt rampzalig is met snelkoppelingen onthouden ben je hier ook weer tijd mee kwijt
  • De achteruitrij camera is niet echt ons ding. Gelukkig kunnen we dat zelf ook zonder camera ;-). Sensoren prima, maar de camera is niet echt fijn. De 360 van boven is wel prettig werken.
  • Ergens recent weer uitgelogd van de Cupra app én auto. Kon je het hele riedeltje met aanmelden in de app en de auto koppelen weer regelen. Gelukkig instellingen behouden verder, maar fijn dat dat voor je gevoel 'opeens' gebeurde, was waarschijnlijk een automatische update.
  • Loop veel onder de bumper te dansen met m'n been om de achterklep open te krijgen, gaat beperkt goed.
  • Volume knop op het stuur is echt af en toe *peep* irritant, maar dat hebben alle ID4 gebaseerde auto's.
  • Airco is wel van standje fanatiek, goed voor de hete dagen, meer geregel voor de koude dagen. Zoveel kunnen aanpassen met allerlei sensoren en standen is soms gewoon teveel van het goede. Maar dat is vooral persoonlijke smaak. Als die op je is gericht kan het goed snel koud worden.
Accessoires gekocht:
  • Rubberen matten voor hele interieur en kofferbak
  • Beschermrand voor de deuren (doorzichtig plastic - iets met kids en muren/auto's)
  • Stevige en lange USB C kabels ;-).
  • Dashcam van FitcamX.
Onderhoud / schade etc:
Yup ook dit is helaas een onderwerp waar we al wat over kunnen zeggen -O- . Zo heeft een klootviool de voorbumper geraakt, velg is al beschadigd bij een stoep, en er zat een lak beschadiging op een deur die een muurtje had geknuffeld (ook al was dit zachtjes). Dus vandaar de beschermrand er nu op en met een lakstift weg te halen. Voorbumper wordt binnenkort onder verzekering gerepareerd - verwachtte kostte van de garage 2100 euro.

Echter ook al een eerste echte storing gehad met als gevolg weggesleept naar de garage. Bleek het onderdeel dat de stroom van buiten omzet naar de juiste stroom voor de accu kapot/in permanente storing te zijn. Dit is vervangen onder de garantie. Dit werd in de auto getoond als 12v accu storing. Laden werkte niet meer, bij geen enkele lader. Oordeel van de garage was dat dit uiteindelijk echt een defect onderdeel was.

Dingen die ik helaas wel mis:
De geventileerde stoelen! Airco werkt goed, maar een geventileerde stoel zou mij goed uitkomen, mijn vrouw mist dat uiteraard niet als koukleum zijnde :') . De meerprijs en lagere range zijn echter voor ons redenen geweest om niet de Extreme te kiezen.

Alternatieven die we hadden overwogen:
Tesla Model Y - als Elon niet stom had gedaan, hadden we waarschijnlijk deze nieuw gekocht. Nu echter geen spijt, want de Tavascan is vele malen unieker en leuker om te zien O+
Ford Capri - proefrit veel _heel_ erg tegen.
Taycan - wel 2e hands, maar viel tegen qua onderhoudskosten die allemaal begonnen te spelen bij de aangeboden modellen (afloop van Porsche garantie).

ID4 niet, andere ID4 gebaseerde auto's ook niet.
Dat van verdwijnende snelkoppelingen is hier of op het algemene Cupra forum wel eens besproken. Hiervoor is een oplossing dacht ik. Maar kan zelf niet testen want ik sta nog in de wacht voor mijn Tavascan :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cupra KvG
RubenJdeJong schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:13:

[...]

@TVSCN Bedoel je daarmee het snelkoppelingsmenu dat je tevoorschijn haalt door van boven naar beneden te vegen op het scherm?

Dat probleem wordt ook genoemd in deze YouTube-review (vanaf 6:22):

https://youtu.be/XlG2F-zUOYA?si=mKR0ewn3-KdTKvSG&t=382

In de reacties onder die video geeft iemand een mogelijke oplossing:

Voor het snelmenu bovenin moet je eerst een bestaande snelkoppeling verwijderen. Het menu zit standaard al vol, waardoor nieuwe snelkoppelingen niet worden opgeslagen. Klinkt wat omslachtig, maar het lijkt te werken.

[...]

Hopelijk helpt dit :)
Hier wat over snelkoppelingen

[ Voor 61% gewijzigd door Cupra KvG op 07-07-2025 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Dank @Cupra KvG . Ik laat het van de week weten of nu echt werkt voor langere tijd !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14
Schitterende auto.. Helaas moet ik in principe mijn Born nog rijden tot eind 2026, maar in verband met de wijzigingen in de bijtellingsregels maar eens een mailtje wagen of het wat eerder kan.

De Elroq vind ik ook mooi, maar inmiddels is deze al door 7 collega's besteld, dus die maakt een stuk minder kans.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Pagina: 1 2 3 Laatste