De geluidskwaliteit van de Business uitvoering is eerder besproken in dit topic en ik dacht eerst even afwachten en zelf beoordelen, maar deze is inderdaad erg ondermaats voor een auto van dit kaliber. Allerlei combinaties van instellingen geprobeerd. Op de achtergrond is het geen probleem als je bijrijders hebt, maar zodra je lekker muziek wilt luisteren valt het erg tegen. Heeft iemand zelf al een DSP geplaatst? Of zou dit wellicht bij een software-update nog kunnen verbeteren?
Ik kan je geruststellen, de Adrenaline stelt ook teleur.
Ik ga eens kijken binnenkort wat voor drivers erin zitten.
Hier ook wel eens gekeken, maar zijn geen malse prijzen...Mitchelll010 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 15:35:
Ik kan je geruststellen, de Adrenaline stelt ook teleur.
https://www.cambridgecar....an-audio-upgrade-packages
Vandaag eens goed geluisterd naar het geluid-systeem, want ik dacht iets te horen.
En idd de centerspeaker kraakt, maakt niet uit wat voor muziek. Zelfs bij zacht volume.
Wordt denk ik effe terug naar Cupra. Heb al een bericht gestuurd
Update: Vrijdagmorgen naar Den Bosch, even na laten kijken.
En idd de centerspeaker kraakt, maakt niet uit wat voor muziek. Zelfs bij zacht volume.
Wordt denk ik effe terug naar Cupra. Heb al een bericht gestuurd
Update: Vrijdagmorgen naar Den Bosch, even na laten kijken.
[ Voor 11% gewijzigd door hmvanmol op 31-12-2025 19:52 ]
Hahahaha koekoek! Wat een gekkies.hmvanmol schreef op woensdag 31 december 2025 @ 15:53:
[...]
Hier ook wel eens gekeken, maar zijn geen malse prijzen...
https://www.cambridgecar....an-audio-upgrade-packages
Foto en video’s van de installatie aanbieden voor een meerprijs. Alles wat daar staat kan ik zelf ook wel doen.. absurd.
Morgen is het eindelijk zover. Na 5 weken in storing gestaan te hebben door het plaatsen van een trekhaak wordt onze Tavascan uitgeleverd. Omdat ik jullie de afgelopen weken heb vermoeid met mijn frustratie vind ik dat ik ook het mooie nieuws moet brengen
Ik heb er zin in...en heb voor de zekerheid maar een sneeuwschuiver voor de auto laten monteren
Ik heb er zin in...en heb voor de zekerheid maar een sneeuwschuiver voor de auto laten monteren
Zou ik toch mee oppassen, staat die straks weer 5 weken in storingmitodriver schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 18:44:
Morgen is het eindelijk zover. Na 5 weken in storing gestaan te hebben door het plaatsen van een trekhaak wordt onze Tavascan uitgeleverd. Omdat ik jullie de afgelopen weken heb vermoeid met mijn frustratie vind ik dat ik ook het mooie nieuws moet brengen![]()
![]()
Ik heb er zin in...en heb voor de zekerheid maar een sneeuwschuiver voor de auto laten monteren![]()
Maar heel veel plezier met je nieuwe Tavascan
[ Voor 4% gewijzigd door AWEF op 03-01-2026 08:54 ]
Spannend, want standaard komt die op zomerbanden. Hahaha
Er zitten all weather banden op volgens afspraak van de leasemaatschappijMitchelll010 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 09:21:
Spannend, want standaard komt die op zomerbanden. Hahaha
👍🏼
Zo de onze is ook een weekje binnen. Tavascan blue Business versie. Bevalt dikke prima natuurlijk! Hoewel ook bij ons de ruitenwissers te wensen overlaten.
Meteen een vraagje, hebben anderen ook dat de kofferbak wel opent met de sleutel en de knop in de deur bij de bestuurder, maar niet sluit bij een 2e keer drukken. De knop op de klep zelf en schoppen onder de bumper werken wel om te sluiten.
Of is dit nog ergens een setting?
Update: al uitgevogeld. Je moet de knop in de deur met contact aan lang naar je toe trekken. Dan gaat hij weer dicht...
Meteen een vraagje, hebben anderen ook dat de kofferbak wel opent met de sleutel en de knop in de deur bij de bestuurder, maar niet sluit bij een 2e keer drukken. De knop op de klep zelf en schoppen onder de bumper werken wel om te sluiten.
Of is dit nog ergens een setting?
Update: al uitgevogeld. Je moet de knop in de deur met contact aan lang naar je toe trekken. Dan gaat hij weer dicht...
[ Voor 12% gewijzigd door WJE op 04-01-2026 13:09 ]
Afgelopen maandag mijn Cupra Tavascan in ontvangst mogen nemen.
Het vervangen van de ruitenwissers met de "Bosch A027S" ruitenwissers zoals eerder genoemd in dit topic is wat mij betrefd een MUST. De standaard ruitenwissers zijn niet adequaat genoeg.
Voor de rest nog niet de tijd gehad om alles te testen. Overigens wel uitermate blij met de auto!
Het vervangen van de ruitenwissers met de "Bosch A027S" ruitenwissers zoals eerder genoemd in dit topic is wat mij betrefd een MUST. De standaard ruitenwissers zijn niet adequaat genoeg.
Voor de rest nog niet de tijd gehad om alles te testen. Overigens wel uitermate blij met de auto!
Degene die ze bestellen, waar bestellen jullie die Bosch ruitenwissers?
of doe je dat via de dealer?
Ik heb deze besteld. https://www.winparts.nl/r...uitenwisser/p1598374.htmlhmvanmol schreef op zondag 4 januari 2026 @ 10:20:
Degene die ze bestellen, waar bestellen jullie die Bosch ruitenwissers?
Volgens mij wordt op de site een check gedaan of ze idd voor een Tavascan zijn.
Anders nog ff in dit forum op “ruitenwissers” zoeken dan vind je ze vast ook
Deze passen perfect.mitodriver schreef op zondag 4 januari 2026 @ 11:24:
[...]
Ik heb deze besteld. https://www.winparts.nl/r...uitenwisser/p1598374.html
Volgens mij wordt op de site een check gedaan of ze idd voor een Tavascan zijn.
Anders nog ff in dit forum op “ruitenwissers” zoeken dan vind je ze vast ook
https://www.techniekwebsh...0-mm-lengte-2-450-mm.html
https://www.autodoc.nl/bosch/18104688
Hier wel leverbaar, anders even zoeken op: EAN: 4047023096722.
Ook bij mij zijn de ruitenwissers vanaf dag 1 dramatisch slecht.
Deze schijnen ook zeer goed te zijn.
https://www.winparts.nl/r...77834-valeo/p1532698.html
Ga ik morgen halen.
Deze schijnen ook zeer goed te zijn.
https://www.winparts.nl/r...77834-valeo/p1532698.html
Ga ik morgen halen.
Thanks!Njord1 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 13:49:
[...]
https://www.techniekwebsh...0-mm-lengte-2-450-mm.html
https://www.autodoc.nl/bosch/18104688
Hier wel leverbaar, anders even zoeken op: EAN: 4047023096722.
Maar wat een prijsverschillen... ik bedoel waarom bij de ene 35 en bij de ander 83...
[ Voor 5% gewijzigd door hmvanmol op 04-01-2026 15:45 ]
Heb de mijne laten vervangen bij profile, op kosten van de leasemaatschappij
Heb em net 3 weken.Jeroen1979 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 15:50:
Heb de mijne laten vervangen bij profile, op kosten van de leasemaatschappij
nog even wat met regen rijden, dan kijken.
[ Voor 23% gewijzigd door hmvanmol op 04-01-2026 18:41 ]
Zit heel veel prijsverschil in de ruitenwissers, dus zeker even zoeken...
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik ga rond juni opzoek naar een VZ extreme en wil er 1 met de kop eraf particulier kopen.
Nog tips waarop te letten?
Of er problemen zijn geweest met de 12volt accu. Rest van de zaken zijn redelijk hetzelfde als andere elektrische auto's. Zou bij VZ nog even de remmen (laten) checken.grid8400 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 17:23:
Ik ga rond juni opzoek naar een VZ extreme en wil er 1 met de kop eraf particulier kopen.
Heb nu al een paar keer gehad dat mijn afstandsbediening niet werkte van de sleutel, auto moeten opmaken via de app. En de volgende dag werkte alles weer naar behoren. Meer mensen die dit hebben gehad?
Hoe zit het nu precies met vervangend vervoer?
Krijg je dat gratis bij mankementen? En dan alleen in de garantieperiode, of zolang de Tavascan bij Cupra in onderhoud is?
Of is dat ook bij onderhoud?
Er is mij bij aflevering eigenlijk niets over verteld. Dus dan maar hier… 🙂
Krijg je dat gratis bij mankementen? En dan alleen in de garantieperiode, of zolang de Tavascan bij Cupra in onderhoud is?
Voor de mensen die, zoals ik, last hadden van de standaard ruitenwissers op de Tavascan. Ik heb deze besteld ;
https://www.winparts.nl/r...7834-valeo/p1532698.html#
Waren binnen 2 dagen binnen, en passen perfect, en direct zichtbaar verschil. Dit zou gewoon in mijn leasecontract moeten zitten maar bij de dealer vond ik dat ze er best wel wat moeilijk over deden. Dus nu gewoon zelf besteld en die 3 tientjes, in overleg, op mijn onkostensheet gezet. Wat een verschil!
Waren binnen 2 dagen binnen, en passen perfect, en direct zichtbaar verschil. Dit zou gewoon in mijn leasecontract moeten zitten maar bij de dealer vond ik dat ze er best wel wat moeilijk over deden. Dus nu gewoon zelf besteld en die 3 tientjes, in overleg, op mijn onkostensheet gezet. Wat een verschil!
Ik heb dezelfde besteld. Wilde ze bij lokale automaterialen winkel halen maar die hadden geen voorraad en waren veel duurder. Dus zelf maar besteld.Brak1977 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:37:
Voor de mensen die, zoals ik, last hadden van de standaard ruitenwissers op de Tavascan. Ik heb deze besteld ;
Het lijkt me dat dat afhankelijk is van of je de auto particulier hebt gekocht of privé lease of lease via het werk.Penny Lane schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 22:28:
Hoe zit het nu precies met vervangend vervoer?
Bij ons krijgen we via de leasemaatschappij vanuit het werk vervangend vervoer als er problemen zijn met de auto. Dit omdat de auto nodig is om bij klanten te komen
[ Voor 3% gewijzigd door mitodriver op 07-01-2026 17:00 ]
Thx!
Ik heb hem particulier. Ik meen eens in het algemene cupra forum te hebben gelezen dat er zelfs een verschil is als je een auto import uit het buitenland hebt, of door Pon geleverd. Dus ik hoop dat ik hier nog wat wijzer uit wordt.
Ik heb hem particulier. Ik meen eens in het algemene cupra forum te hebben gelezen dat er zelfs een verschil is als je een auto import uit het buitenland hebt, of door Pon geleverd. Dus ik hoop dat ik hier nog wat wijzer uit wordt.
Zijn nog wel wat mogelijke variabelen: hoe chill is je garage/dealer, als het een verzekering kwestie is kan daar ook beleid over zijn bij hen, kan ook zijn als het een garantie ding is je de documenten van Cupra en in jouw geval Pon moet doornemen.Penny Lane schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 21:22:
Thx!
Nou vandaag is de Tav opgehaald omdat er een trekhaak onder gezet gaat worden die ik bij aankoop al had aangegeven. Ondanks het feit dat ik ze er 3 maal aan had herinnerd zat ie er niet op bij aflevering.
Zal mij benieuwen hoe lang ik zal moeten wachten. Wordt vervolgd
UPDATE!
gisteren 8-1 was de trekhaak erop en kreeg ik mijn auto terug
alles doet het...ik sta er versteld van, na alle verhalen van iedereen is het blijkbaar bij mij in 1 keer gelukt.
Het kan dus toch
Zal mij benieuwen hoe lang ik zal moeten wachten. Wordt vervolgd
UPDATE!
gisteren 8-1 was de trekhaak erop en kreeg ik mijn auto terug
Het kan dus toch
[ Voor 28% gewijzigd door Ccreator op 09-01-2026 08:42 ]
Van het weekend deze ook binnen gekregen, wat een verademingBrak1977 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:37:
Vandaag mijn eerste auto van de zaak ooit mogen bestellen, helaas moest dit een EV zijn en mocht hij niet te duur zijn. Ik kreeg eigenlijk maar 2 keuzes, een ID.4 of een Tavascan Essential. Ik had zelf nog nooit van een Cupra Tavascan gehoord, dus in eerste instantie gaf ik aan te willen gaan voor een ID.4.
Thuis aangekomen vroeg mijn zoon of ik wel helemaal lekker was en hij wilde samen met mij naar de Cupra dealer. Eenmaal daar aangekomen gelijk mn werkgever geappt dat ie de ID.4 mocht cancellen en dat ik wilde gaan voor een Tavascan Essential. Die is vandaag besteld in het white silver. Als het goed is krijg ik hem op 1 april, wat dan weer een gevaarlijke datum is, want hij zou me zo maar in de maling kunnen nemen. (in dat geval neem ik op 2 april ontslag).
Nu had ik wel even wat vragen voor diegene die een Essential rijden. Voor zover ik kan zien zit er geen navigatie op een essential, klopt dit? En zo ja, welke app gebruik je dan om te navigeren, waarbij je navigatie laadstops in plant, of hoe gaat dat? Ik heb zelf nog nooit EV gereden dus heb geen idee wat ik kan verwachten.
Thuis aangekomen vroeg mijn zoon of ik wel helemaal lekker was en hij wilde samen met mij naar de Cupra dealer. Eenmaal daar aangekomen gelijk mn werkgever geappt dat ie de ID.4 mocht cancellen en dat ik wilde gaan voor een Tavascan Essential. Die is vandaag besteld in het white silver. Als het goed is krijg ik hem op 1 april, wat dan weer een gevaarlijke datum is, want hij zou me zo maar in de maling kunnen nemen. (in dat geval neem ik op 2 april ontslag).
Nu had ik wel even wat vragen voor diegene die een Essential rijden. Voor zover ik kan zien zit er geen navigatie op een essential, klopt dit? En zo ja, welke app gebruik je dan om te navigeren, waarbij je navigatie laadstops in plant, of hoe gaat dat? Ik heb zelf nog nooit EV gereden dus heb geen idee wat ik kan verwachten.
Hahahaha heerlijk.
Ja beter joh een beetje uitgesproken auto ipv zo'n saaie ID4.
Qua navigatie zou ik lekker Carplay of Android Auto gebruiken.
Ik gebruik zelf soms chargemap om een lader te vinden.
Ja beter joh een beetje uitgesproken auto ipv zo'n saaie ID4.
Qua navigatie zou ik lekker Carplay of Android Auto gebruiken.
Ik gebruik zelf soms chargemap om een lader te vinden.
Waarom ga je niet even een proefrit maken? Dan zal je zien dat het allemaal niet zo ellendig is als waar je nu bang voor bent.Mounti_R schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:45:
Vandaag mijn eerste auto van de zaak ooit mogen bestellen, helaas moest dit een EV zijn en mocht hij niet te duur zijn. Ik kreeg eigenlijk maar 2 keuzes, een ID.4 of een Tavascan Essential. Ik had zelf nog nooit van een Cupra Tavascan gehoord, dus in eerste instantie gaf ik aan te willen gaan voor een ID.4.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Goeie inderdaad, ik had eerder al een proefrit gemaakt, maar hier totaal niet op gelet.M@cer schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:41:
[...]
Waarom ga je niet even een proefrit maken? Dan zal je zien dat het allemaal niet zo ellendig is als waar je nu bang voor bent.
Voor vanmiddag gelijk een proefrit ingepland.
Ten eerste de complimanten aan je zoon. Hij heeft duidelijk smaak.Mounti_R schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:45:
A Better Routeplanner (Premium) kan inderdaad op verschillende manieren communiceren met de Tavascan, om tot een volwaardig (EV-) navigatiesysteem te komen die je helemaal naar eigen hand kan zetten qua voorkeuren. Maar in de praktijk wordt dit pas relevant bij (voor Nederlandse begrippen) lange ritten, waarbij onderweg bijladen nodig is.
7 dagen na levering retour gegaan naar de dealer en verzocht om nieuwe ruitenwissers.Brak1977 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:37:
Na de opmerking: 'Het is koud weer meneer, rubbers zijn dan harder' .... blijven volhouden.
Vervolgens hebben ze toch nieuwe ruitenwissers gemonteerd, veeeeel beter.
Die troep die ze er standaard op monteren is echt verschrikkelijk, de Bosch ruitenwissers zijn echt 100x beter. Typisch VAG probleem, mijn Born en Skoda Elroq hadden er ook last van.TAVASC26 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:55:
[...]
7 dagen na levering retour gegaan naar de dealer en verzocht om nieuwe ruitenwissers.
Na de opmerking: 'Het is koud weer meneer, rubbers zijn dan harder' .... blijven volhouden.
Vervolgens hebben ze toch nieuwe ruitenwissers gemonteerd, veeeeel beter.
Hi allen,
Nieuwe gebruiker en tevens nieuwe Tavascan rijder. Afgelopen vrijdag de Essential binnengekregen, echter zit ik gelijk met een probleem.
Bij het rijden over een drempel, hoe langzaam ook, maakt de auto een harde klap / bonk. Zowel voor- als achter merk je dat je auto weinig meeveert en dit voel je overduidelijk ook in de auto. Het is momenteel niet comfortabel rijden zo. Ik heb maandag een switch van zomerbanden naar winterbanden gedaan met de hoop dat dat het zou oplossen maar nog helaas zonder resultaat.
Binnenkort even langs de dealer maar iemand een idee hoe dit kan? Ik heb eerder een nieuwe EV gereden (Mustang en Model Y) en die hadden dit niet.
Nieuwe gebruiker en tevens nieuwe Tavascan rijder. Afgelopen vrijdag de Essential binnengekregen, echter zit ik gelijk met een probleem.
Bij het rijden over een drempel, hoe langzaam ook, maakt de auto een harde klap / bonk. Zowel voor- als achter merk je dat je auto weinig meeveert en dit voel je overduidelijk ook in de auto. Het is momenteel niet comfortabel rijden zo. Ik heb maandag een switch van zomerbanden naar winterbanden gedaan met de hoop dat dat het zou oplossen maar nog helaas zonder resultaat.
Binnenkort even langs de dealer maar iemand een idee hoe dit kan? Ik heb eerder een nieuwe EV gereden (Mustang en Model Y) en die hadden dit niet.
Mogelijk zijn ze de transport bescherming vergeten van de vering?LeBatidos schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:10:
Hi allen,
https://www.seatcupra.net...can-v1-suspension.479173/
Sorry, dubbele post
[ Voor 85% gewijzigd door LeBatidos op 14-01-2026 16:28 . Reden: Dubbel ]
Top, dat zou het inderdaad kunnen zijn. Ik laat een monteur meerijden om het zelf te ervaren. Hopelijk is het daarmee snel opgelost! Dank voor het meedenkenClavis schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:31:
[...]
Mogelijk zijn ze de transport bescherming vergeten van de vering?
https://www.seatcupra.net...can-v1-suspension.479173/
Als iedereen nu terug gaat naar de dealer en nieuwe eist dan gaan ze misschien aktie ondernemen en standaard betere leverenM@cer schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 14:51:
[...]
Die troep die ze er standaard op monteren is echt verschrikkelijk, de Bosch ruitenwissers zijn echt 100x beter. Typisch VAG probleem, mijn Born en Skoda Elroq hadden er ook last van.
Hebben jullie ook dat er geen radiologo is bij 538?
En heeft iemand al een oplossing voor de druppels op het achterraam.. Soms mis ik toch de achterwisser zoals op andere auto's? Zou een middel als RAINX hierbij kunnen helpen?
En heeft iemand al een oplossing voor de druppels op het achterraam.. Soms mis ik toch de achterwisser zoals op andere auto's? Zou een middel als RAINX hierbij kunnen helpen?
Via een zakelijke lease krijg ik binnenkort een Tavascan. Helaas moet het bij mij onder bomen staan, mijn ervaring met mijn huidige auto is dat het in de zomer elke dag vogelpoep heeft.
Heeft de auto een wasstraat modus of moet ik (dagelijks) sensoren uitzetten o.i.d.?
Heeft de auto een wasstraat modus of moet ik (dagelijks) sensoren uitzetten o.i.d.?
Ik heb mijn auto laatst door de wasstraat gedaan zonder loopbaan. Dus eentje waar je de auto neerzet en dan gaat het wasmechanisme erover heen. Ik durfde het niet aan om de auto door een wasstraat met loopband te gaan ;-). Dus ik heb dezelfde vraag als jij @MoonRavenMoonRaven schreef op zondag 18 januari 2026 @ 03:56:
Via een zakelijke lease krijg ik binnenkort een Tavascan. Helaas moet het bij mij onder bomen staan, mijn ervaring met mijn huidige auto is dat het in de zomer elke dag vogelpoep heeft.
Maar begrijp ik nu ook uit je post dat je dagelijks de auto door een wasstraat moet halen?
Afgelopen Vrijdag voor het eerst Onze Cupi gewassen, met de hand in de wasbox bij de Washin7.
Moet wel zeggen, hij is toch wel iets groter dan onze vorige auto :-) (Golf 7 GTI)
Kon net bij het hele dak.
Onze zoon geniet nu van de Golf.
Er staat nu iets meer dan 1000 km op de teller van de Tavascan, maar wat een heerlijke auto is het toch.
Moet wel zeggen, hij is toch wel iets groter dan onze vorige auto :-) (Golf 7 GTI)
Kon net bij het hele dak.
Onze zoon geniet nu van de Golf.
Er staat nu iets meer dan 1000 km op de teller van de Tavascan, maar wat een heerlijke auto is het toch.
Morgenochtend om 10:00u kan ik mijn Tavascan Adrenaline met winterpack en trekhaak ophalen. Ben benieuwd!!
Sommige weken wel ja, ik kan hier alleen beneden onder bomen parkeren en vogels vinden het daar erg fijn... De wasstraat is een paar km verderop en ik heb een abonnement om onbeperkt langs te gaanmitodriver schreef op zondag 18 januari 2026 @ 10:41:
[...]
Maar begrijp ik nu ook uit je post dat je dagelijks de auto door een wasstraat moet halen?
Hoezo durfde je het niet aan? Ik ben al verschillende keren door wasstraat gegaan. Je zet de auto gewoon in N, automatische ruitenwissers uit en als de parkeersensoren beginnen te piepen kan je deze uitklikken. Niks aan de hand.mitodriver schreef op zondag 18 januari 2026 @ 10:41:
[...]
Ik heb mijn auto laatst door de wasstraat gedaan zonder loopbaan. Dus eentje waar je de auto neerzet en dan gaat het wasmechanisme erover heen. Ik durfde het niet aan om de auto door een wasstraat met loopband te gaan ;-). Dus ik heb dezelfde vraag als jij @MoonRaven
Denk alleen wel dat je even goed moet opletten dat je niet je kont van de zitting afhaald. De auto registreert dat en gooit de auto automatisch in P.
Overigens volkomen k*t, je kan nooit ff de auto uitstappen en dat alles gewoon even aan blijft..Riick92 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 08:22:
[...]
Hoezo durfde je het niet aan? Ik ben al verschillende keren door wasstraat gegaan. Je zet de auto gewoon in N, automatische ruitenwissers uit en als de parkeersensoren beginnen te piepen kan je deze uitklikken. Niks aan de hand.
Denk alleen wel dat je even goed moet opletten dat je niet je kont van de zitting afhaald. De auto registreert dat en gooit de auto automatisch in P.
Of heb ik iets gemist?
Als je de versnelling in N zet kan de Tav ook door een loopband wasstraat. Je laat hem gewoon aan staan en de ruitenwissers uit uiteraard. Soms is het ook beter je spiegels in te klappen, maar dat is eigen inzicht.MoonRaven schreef op zondag 18 januari 2026 @ 19:29:
[...]
Sommige weken wel ja, ik kan hier alleen beneden onder bomen parkeren en vogels vinden het daar erg fijn... De wasstraat is een paar km verderop en ik heb een abonnement om onbeperkt langs te gaan
Heeft er al iemand grotere afstanden gereden? Ik wil half mei naar zuid Spanje met de Tavascan en ben een beetje aan het kijken naar en wil gaan testen met verschillende navigatie systemen, iemand al ervaring? Tolbadge, milieu stickers en 7 laadpassen heb ik al
Thx voor je reactie. Dus gewoon in de N zetten. Ik durfde niet omdat ik bang was dat de auto op de rem gaat en dat dan de band vastloopt. Maar ik ben nu gerustgesteld en ga binnenkort een s naar zo'n wasstraat met loopband.Riick92 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 08:22:
[...]
Ik ben al verschillende keren door wasstraat gegaan. Je zet de auto gewoon in N, automatische ruitenwissers uit en als de parkeersensoren beginnen te piepen kan je deze uitklikken. Niks aan de hand.
Thx voor je reactie...ik was ook zoekende hoe het werkte in de wasstraat met loopband.Ccreator schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:32:
[...]
Als je de versnelling in N zet kan de Tav ook door een loopband wasstraat. Je laat hem gewoon aan staan en de ruitenwissers uit uiteraard. Soms is het ook beter je spiegels in te klappen, maar dat is eigen inzicht.
Ik ga het binnenkort eens proberen.
Noord Spanje hier, heenweg idd gepland met ABRP, maar bleek allemaal niet nodig. Uiteindelijk overal met de pas van de zaak kunnen laden. Langs de Route Soleil bij elk tankstation een batterij snelladers, en bij veel supermarkten ook.HunterRdam schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:15:
Heeft er al iemand grotere afstanden gereden? Ik wil half mei naar zuid Spanje met de Tavascan en ben een beetje aan het kijken naar en wil gaan testen met verschillende navigatie systemen, iemand al ervaring? Tolbadge, milieu stickers en 7 laadpassen heb ik al
Is me echt 100% meegevallen.
Op de terug weg lekker zonder al te veel plannen terug gereden, lader zoeken wanneer er 10-20% resterend was. Even half uurtje pauze en weer door.
Ik zet auto hold ook altijd uit voor de zekerheid.mitodriver schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:33:
[...]
Thx voor je reactie. Dus gewoon in de N zetten. Ik durfde niet omdat ik bang was dat de auto op de rem gaat en dat dan de band vastloopt. Maar ik ben nu gerustgesteld en ga binnenkort een s naar zo'n wasstraat met loopband.
Klopt dit is wel even opletten. Ik weet overigens niet wat er gebeurt als je zelf handmatig op de startknop bij de stuurkolom drukt misschien dat hij dan wel aan blijft? Er is in ieder geval geen optie dit uit te zetten.Mitchelll010 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:24:
[...]
Overigens volkomen k*t, je kan nooit ff de auto uitstappen en dat alles gewoon even aan blijft..
Of heb ik iets gemist?
In het voorjaar zijn er plannen om naar de Dolomieten te rijden.
Nu is heb ik een laad pas van de zaak welke niet werkt in het buitenland. Deze kosten moet ik dus zelf betalen en kan ik aftrekken.
Wie heeft hier ervaring mee en wat is de gemakkelijkste manier? Ik heb 1 keer in Duitsland gestaan en daar uiteindelijk met de creditcard betaald maar wellicht zijn er gemakkelijkere manieren.
Nu is heb ik een laad pas van de zaak welke niet werkt in het buitenland. Deze kosten moet ik dus zelf betalen en kan ik aftrekken.
Wie heeft hier ervaring mee en wat is de gemakkelijkste manier? Ik heb 1 keer in Duitsland gestaan en daar uiteindelijk met de creditcard betaald maar wellicht zijn er gemakkelijkere manieren.
Niets, gaat ook uit.
Ook al geprobeerd.. helaas
Ook al geprobeerd.. helaas
Ik heb als reserve een pas van de ANWB, zou ook overal werken.Riick92 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 07:50:
Nee helaas de auto gaat altijd uit als de passagier uitstapt, bij alle MEB platform auto's zo..
Wat mij betreft trouwens geen probleem, want dat zorgt ervoor dat de auto gewoon zonder knop in te drukken aan of uitgaat en dat is me veel meer waard dan dat de auto aanblijft die ene keer dat ik uitstap en later weer instap.
In onze E-208 moet ik elke keer een knop indrukken om te starten en af te sluiten.. Hoe vaak ik daar al niet ben uitgestapt zonder de auto uit te zetten en weer terug moest...
Wat mij betreft trouwens geen probleem, want dat zorgt ervoor dat de auto gewoon zonder knop in te drukken aan of uitgaat en dat is me veel meer waard dan dat de auto aanblijft die ene keer dat ik uitstap en later weer instap.
In onze E-208 moet ik elke keer een knop indrukken om te starten en af te sluiten.. Hoe vaak ik daar al niet ben uitgestapt zonder de auto uit te zetten en weer terug moest...
Elli is wel handig, die kun je integreren met je Cupra app en kun bij bijv. fastnet en ionity zonder pas laden (plug n charge). Elli werkt nagenoeg overal en is relatief goedkoop. Voor de zomervakantie kun je overwegen een tijdelijk abonnement te nemen dan is laden goedkoper. Ik heb daarnaast electroverse als reserve. Ook gratis. Als je de app download gaat aanmelden vrij makkelijk. Soms is die net goedkoper dan Elli.Riick92 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 07:50:
Daar is een trucje voor. Ik heb een losse alarmstoppers besteld.Mitchelll010 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:24:
[...]
Overigens volkomen k*t, je kan nooit ff de auto uitstappen en dat alles gewoon even aan blijft..
Of heb ik iets gemist?
https://www.bol.com/nl/nl...L59DUg.4_7.8.ProductTitle
Als de auto aanstaat, en je moet bijvoorbeeld even een snelle plas of iets pakken uit de kofferbak, dan druk je het rempedaal in. Die hou je ingedrukt, terwijl je je gordel afdoet. Dan stop je de alarmstopper er in, en kan je uitstappen terwijl de auto denkt dat je er nog in zit. Zodra je weer instapt staan alle instellingen dus gewoon nog aan en herhaal je de stappen maar dan met je gewone gordel. Werkt prima, maar denk er aan dat er dus wel iemand in kan wegrijden.
Pijltje rechts op het stuur naar boven en dan kan je de hud bedienen. Met links en rechts kan je het wijzigen.
Hmmmm… die had ik maar bij ome Ali besteld…Brak1977 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 20:34:
[...]
Daar is een trucje voor. Ik heb een losse alarmstoppers besteld.
.
Maar... zodra je kont van die stoel af gaat gaat de auto "uit" toch?Brak1977 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 20:34:
[...]
Daar is een trucje voor. Ik heb een losse alarmstoppers besteld.
Als de auto aanstaat, en je moet bijvoorbeeld even een snelle plas of iets pakken uit de kofferbak, dan druk je het rempedaal in. Die hou je ingedrukt, terwijl je je gordel afdoet. Dan stop je de alarmstopper er in, en kan je uitstappen terwijl de auto denkt dat je er nog in zit. Zodra je weer instapt staan alle instellingen dus gewoon nog aan en herhaal je de stappen maar dan met je gewone gordel. Werkt prima, maar denk er aan dat er dus wel iemand in kan wegrijden.
Zo niet, dan ga ik gelijk zo'n ding printen! hahaha
Niet zolang de gordel nog ingeklikt isMitchelll010 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:32:
[...]
Maar... zodra je kont van die stoel af gaat gaat de auto "uit" toch?
Zo niet, dan ga ik gelijk zo'n ding printen! hahaha
Heb alle instellingen volgens mij goed, lane assist staat ook aan, de auto slingert echter van links naar rechts tussen de lijnen en zie de rijbaanassistent niet meer in het HUD. Morgen de dealer een bellen.M@cer schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 22:28:
Pijltje rechts op het stuur naar boven en dan kan je de hud bedienen. Met links en rechts kan je het wijzigen.
Voor de rest superauto (op de ruitenwissers na, gelijk nieuwe bestellen) Zelfs remote park assist aan de praat gekregen.
Ik ben de handleiding aan het doornemen en je kan het automatisch rollen blijkbaar aan laten staan? Ik kan het niet testen (auto moet nog besteld worden), de handleiding:Riick92 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 08:22:
[...]
Hoezo durfde je het niet aan? Ik ben al verschillende keren door wasstraat gegaan. Je zet de auto gewoon in N, automatische ruitenwissers uit en als de parkeersensoren beginnen te piepen kan je deze uitklikken. Niks aan de hand.
In de afgelopen 4 jaar ben ik al vaak door de wasstraat gegaan met Born/Tavascan, maar heb nog nooit aan de autohold gezeten.. Gewoon op stand N en gaan..MoonRaven schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 23:10:
[...]
Ik ben de handleiding aan het doornemen en je kan het automatisch rollen blijkbaar aan laten staan? Ik kan het niet testen (auto moet nog besteld worden), de handleiding:
Staat je auto nog wel op Travel Assist en niet op de normale Adaptive Cruise Controle (of andersom)Ray1512 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 17:23:
[...]
Heb alle instellingen volgens mij goed, lane assist staat ook aan, de auto slingert echter van links naar rechts tussen de lijnen en zie de rijbaanassistent niet meer in het HUD. Morgen de dealer een bellen.
Voor de rest superauto (op de ruitenwissers na, gelijk nieuwe bestellen) Zelfs remote park assist aan de praat gekregen.
[ Voor 81% gewijzigd door M@cer op 23-01-2026 10:11 ]
Yes ik! DM me maar.TAVASC26 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 12:46:
Iemand nog een robberen kofferbak mat nodig ?
Verkeerd besteld, deze is geschikt voor Essential & Business en niet voor de versie met dubbele bodem.
EUR 30.-- excl. verzenden
is 1x week gebruikt[Afbeelding]
Dat was de tip die ik zocht!! Super, alles werkt weer, stond op ACC. Bedankt. (Had vanmiddag al een mailtje naar de dealer gestuurd, zal er nog wel een mailtje achteraan doen dat het opgelost is)M@cer schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:02:
[...]
In de afgelopen 4 jaar ben ik al vaak door de wasstraat gegaan met Born/Tavascan, maar heb nog nooit aan de autohold gezeten.. Gewoon op stand N en gaan..
[...]
Staat je auto nog wel op Travel Assist en niet op de normale Adaptive Cruise Controle (of andersom)
Bij mij werkte het ook niet, mijn iPhone gaf een foutmelding bij het scannen van de code. Nadat ik de registratie in de Cupra app voltooid had (ID scannen en video selfie maken), werkte het wel. Vandaag met de telefoon de auto recht achteruit uit een parkeervak gereden omdat er een andere auto dicht aan de bestuurderszijde had geparkeerd. Werkte perfect!
JaMitchelll010 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:24:
[...]
Of heb ik iets gemist?
Ik ben taxichauffeur en rijd een BMW iX1 64kwh.....ik heb 18 tot 20 klanten op een dag maar met ophaal en aflever adres betekent dat 36 tot 40 keer uitstappen en mn pauze erbij nog 2....mn auto ging ook uit.
Daarom bij AliExpress enkele metalen gordelverlengers gekocht met BMW logo
Deze blijft dus ten alle tijden in de gordel houder zitten....je klikt je gordel daar dus in.
€7 per stuk
Mn auto blijft altijd aan...ik kan m zelfs op slot zetten om een cappuccino te pakken met mn spullen er nog in.
Mn auto claxoneert dan 2 keer om te waarschuwen en de spiegels klappen niet naar binnen.
Nogmaals...dit zijn metalen stevige dingen.
[ Voor 18% gewijzigd door Ferry34 op 23-01-2026 23:45 ]
Een copy van je ID en selfie aan Cupra geven. Het moet niet gekker worden. Dat doe ik dus niet.Ray1512 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 21:22:
[...]
Bij mij werkte het ook niet, mijn iPhone gaf een foutmelding bij het scannen van de code. Nadat ik de registratie in de Cupra app voltooid had (ID scannen en video selfie maken), werkte het wel. Vandaag met de telefoon de auto recht achteruit uit een parkeervak gereden omdat er een andere auto dicht aan de bestuurderszijde had geparkeerd. Werkte perfect!
Is trouwens ook nodig voor openen/sluiten via de app.
Goedemorgen,
Iemand die Remote Park Assist aan het werk krijgt?
Ik krijg of geen verbinding, of hij staat op het scherm met die pijltjes, en doet dan nog niks.
Ben er dagen mee bezig, maar niks werkt.
Ook al de VW park assist app erop gehad, doet ook niks.
Help!! 😜
Ik krijg of geen verbinding, of hij staat op het scherm met die pijltjes, en doet dan nog niks.
Help!! 😜
Het is mij gelukt om te verbinden. Het lukte mij dus pas nadat ik mij in de Cupra app geregistreerd had met ID en video selfie, daarna lukte het mij pas om de QR-Code te scannen. Parkeren doe ik met de Cupra app. Je moet wel vrij dicht op de auto staan maar het werkt best wel goed.hmvanmol schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 11:19:
Goedemorgen,
Help!! 😜
De auto moet vergrendeld zijn, in de. Cupra app op begin met parkeren klikken, engine start ingedrukt houden totdat de app zegt dat de “motor” aan staat en vervolgens op de knop van de richting waar je naar toe wilt drukken (knop ingedrukt houden)
Laat maar even weten of het gelukt is.
QR code in de auto krijg ik perfect gescand.Ray1512 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 16:34:
[...]
Het is mij gelukt om te verbinden. Het lukte mij dus pas nadat ik mij in de Cupra app geregistreerd had met ID en video selfie, daarna lukte het mij pas om de QR-Code te scannen. Parkeren doe ik met de Cupra app. Je moet wel vrij dicht op de auto staan maar het werkt best wel goed.
De auto moet vergrendeld zijn, in de. Cupra app op begin met parkeren klikken, engine start ingedrukt houden totdat de app zegt dat de “motor” aan staat en vervolgens op de knop van de richting waar je naar toe wilt drukken (knop ingedrukt houden)
Laat maar even weten of het gelukt is.
Ik denk dat het meer om de verbinding zelf gaat.
Soms krijg ik in de app ook dat beeld met die pijlen voor de richtingen.
En dan nog doet ie niks.
Meestal krijg ik gewoon geen verbinding...
En hoezo id en video selfie??
Heeft met veiligheid te maken. De Cupra app is alleen via VIN verbonden met je auto. In principe kan iedereen met de app en je vin (gewoon af te lezen op de voorruit. Bv op straat) de auto koppelen. Dus zou ook iedereen hem kunnen openen/sluiten. Vandaar de beveiliging via ID en selfie.
Maar ik ga dus mijn ID niet aan Cupra geven. Dan maar geen openen via de app. Bij andere merken is dat beter geregeld.
[ Voor 5% gewijzigd door Cupra KvG op 24-01-2026 17:53 ]
Een collega had problemen met remote park assist, het was niet mogelijk om de auto te verplaatsen. Met de andere set sleutels werkte het wel goed.hmvanmol schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 11:19:
Goedemorgen,
Help!! 😜
Zojuist geprobeerd... Hetzelfde probleem als met de andere sleutel.MoonRaven schreef op zondag 25 januari 2026 @ 12:15:
[...]
Een collega had problemen met remote park assist, het was niet mogelijk om de auto te verplaatsen. Met de andere set sleutels werkte het wel goed.
10 Februari eens in Den Bosch vragen.
Dan ben ik er toch voor een nieuwe centerspeaker, die niet kraakt.
Schijnt een veelvoorkomend issue te zijn, die speaker.
Zijn er meer die problemen hebben met de laadklep en vorst? Ik heb nu al een keer gestaan dat de klep niet open ging om te laden en gisterochtend ging hij niet meer dicht. Wat ik ook probeerde. Ook met de hand indrukken van dat staafje en dan auto open en op slot doen.
Uiteindelijk maar met Ducttape vast gezet. Later op de dag lukte het uiteindelijk wel. Toch maar de dealer ff contacten. Niet dicht kunnen is vervelend maar geen mega ramp. niet open krijgen is wel een serieus probleem.
Uiteindelijk maar met Ducttape vast gezet. Later op de dag lukte het uiteindelijk wel. Toch maar de dealer ff contacten. Niet dicht kunnen is vervelend maar geen mega ramp. niet open krijgen is wel een serieus probleem.
Ik had het laatst ook met vrieskou dat klepje niet open ging. Ik heb toen lauw water gebruikt om de boel te laten ontdooien. Na een tijdje ging ie weer open. Wel de hele binnenkant met met een doek afgedroogd voordat ik ging laden. Maar het stekkergedeelte is afgeschermd tegen water als de klep is gesloten dus geen probleem om er water in te gooien bleek dus ;-)WJE schreef op maandag 26 januari 2026 @ 11:50:
Zijn er meer die problemen hebben met de laadklep en vorst? Ik heb nu al een keer gestaan dat de klep niet open ging om te laden en gisterochtend ging hij niet meer dicht. Wat ik ook probeerde. Ook met de hand indrukken van dat staafje en dan auto open en op slot doen.
Tis idd een vervelend probleem...maar water wat bevriest is lastig te bestrijden.
Weet niet of het al gezegd isMounti_R schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:45:
Ik heb ook een Essential. Ik gebruik de ABRP app. Is alleen wel als je gebruik wilt maken van Carplay kost het een abonnement van €5 per maand. Ik ben 2 weken geleden naar Frankrijk geweest en ik vind het een topper (snelladen in Frankrijk is echt bijzonder, 4-5 handelingen doen voordat je kan laden). Afgelopen weekend nog even Winterberg meegepakt, nu ga ik het abonnement weer opzeggen. En van de zomer neem ik hem gewoon weer als ik op vakantie ga.
Overigens kan je de app natuurlijk wel gratis op je telefoon gebruiken. Maar ja, is zo'n klein schermpje als je navi wilt volgen.
Liever verwend, dan verwaarloosd
[ Voor 34% gewijzigd door Rob1984 op 27-01-2026 09:23 ]
Hier dan eindelijk ook door de zaak besteld. Adrenaline edition ins het Tavascan Blue. Verwachte levertijd is 1 maart (zondag?). Hopelijk sneller leverbaar, echter is 4-5 weken ook niet zo lang.
Dag dag tesla model 3
Dag dag tesla model 3
OMG....
Vandaag reden we met onze Cupi naar het centrum, en daarna naar het Postnl-punt om de nieuwe ruitenwissers (Bosch) op te halen.
Eenmaal thuisgekomen meteen geïnstalleerd.
Savonds moesten we nog even naar Ikea, en het regende.
Wat een wereld van verschil die Bosch.
Geen gekraak, geschuif meer. Alleen maar een druppelvrije voorruit. Dat zoiets standaard fabriek niet kan.....
Vandaag reden we met onze Cupi naar het centrum, en daarna naar het Postnl-punt om de nieuwe ruitenwissers (Bosch) op te halen.
Eenmaal thuisgekomen meteen geïnstalleerd.
Savonds moesten we nog even naar Ikea, en het regende.
Wat een wereld van verschil die Bosch.
Geen gekraak, geschuif meer. Alleen maar een druppelvrije voorruit. Dat zoiets standaard fabriek niet kan.....
:strip_exif()/f/image/kvjXXMj4lZb06ZkPPZimaVpo.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand deze melding al gehad? In de store is vervolgens niets te vinden.
Edit: blijkbaar bekend probleem. https://www.reddit.com/r/cupraborn/s/fLIdhAo8RK
[ Voor 8% gewijzigd door Clavis op 28-01-2026 11:32 ]
Ja hier hetzelfde.. Zal binnenkort wel weer verdwijnen
[ Voor 50% gewijzigd door M@cer op 28-01-2026 11:56 ]
Zijn er ook eigenaren hier die all seasonbanden om hun 21” hebben? Zoja, welk merk en hoe bevallen ze? Wat zit er standard onder? Ik neem aan zomer banden?
Die van mij kwam met Conti EcoContact 6.
Heb nu sinds vorige week WinterContact eronder (Ja nu pas, moet naar Duitsland)
En ze zijn verrassend stil! Bijna geen verschil met de zomerbandjes.
Heb nu sinds vorige week WinterContact eronder (Ja nu pas, moet naar Duitsland)
En ze zijn verrassend stil! Bijna geen verschil met de zomerbandjes.
Ik heb een vraag met betrekking tot Battery Care Mode.
De auto geeft aan dat een accuspanning boven de 80% bij langdurige stilstand niet goed is voor de accu.
Mijn vraag is dan ook: wat wordt verstaan onder langdurig? Ik vind die 20% extra toch wel lekker.
De auto geeft aan dat een accuspanning boven de 80% bij langdurige stilstand niet goed is voor de accu.
Mijn vraag is dan ook: wat wordt verstaan onder langdurig? Ik vind die 20% extra toch wel lekker.
Na 3 weken rijden in de Tavascan een korte review:
De Tavascan rijd naar mijn idee echt geweldig. Hij ligt goed op de weg en gaat makkelijk met volle snelheid door bochten zonder grip te verliezen. De Cupra stand qua vermogen is een leuk speeltje wat zo af en toe lekker is om hard op te trekken ;-)
Na 2200km rijden heb ik een gemiddeld verbruik van 19,5/100km. Voor de winterse omstandigheden waarin we gereden hebben met temperaturen meestal tussen -2 en 10 graden vind ik dat een prima verbruik.
Ik ervaar de display als zeer prettig en gebruikersvriendelijk.
Gisteren voor het eerst de actieve grootlicht functie gebruikt en dat werkt zeer prettig. Ik kreeg 1 keer een seintje terug van een tegenligger omdat de lampen iets te laat naar normaal licht gingen. Ik heb het geprobeerd op bochtige landweggetjes en heb het als zeer prettig ervaren.
Alles bij elkaar een zeer fijne auto waarin ik telkens met veel plezier rijd.
Is er dan helemaal geen minpunt? Jawel eentje die ik vandaag tegen kwam ;-(
Ik zag vandaag na het wassen van de auto met de hand dat de lak van de auto niet heel goed is. Ik kwam rondom de auto vele plekken tegen met witte en zwarte kringen/vlekken die niet weg te poetsen zijn en in de lak zitten. Deze week maar even langs de dealer om te vragen wat ze hier aan kunnen doen en wat de oorzaak is. Misschien weet iemand van jullie het?
:strip_exif()/f/image/TVD1qTTicx8ddCbamZXLw5Dm.jpg?f=fotoalbum_large)
De Tavascan rijd naar mijn idee echt geweldig. Hij ligt goed op de weg en gaat makkelijk met volle snelheid door bochten zonder grip te verliezen. De Cupra stand qua vermogen is een leuk speeltje wat zo af en toe lekker is om hard op te trekken ;-)
Na 2200km rijden heb ik een gemiddeld verbruik van 19,5/100km. Voor de winterse omstandigheden waarin we gereden hebben met temperaturen meestal tussen -2 en 10 graden vind ik dat een prima verbruik.
Gisteren voor het eerst de actieve grootlicht functie gebruikt en dat werkt zeer prettig. Ik kreeg 1 keer een seintje terug van een tegenligger omdat de lampen iets te laat naar normaal licht gingen. Ik heb het geprobeerd op bochtige landweggetjes en heb het als zeer prettig ervaren.
Ik zag vandaag na het wassen van de auto met de hand dat de lak van de auto niet heel goed is. Ik kwam rondom de auto vele plekken tegen met witte en zwarte kringen/vlekken die niet weg te poetsen zijn en in de lak zitten. Deze week maar even langs de dealer om te vragen wat ze hier aan kunnen doen en wat de oorzaak is. Misschien weet iemand van jullie het?
:strip_exif()/f/image/TVD1qTTicx8ddCbamZXLw5Dm.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij hebben voor de 19" velgen op de Bussiness uitvoering een All Season band van Hankook Kinergy 4S 2 Xgrid8400 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 12:51:
Zijn er ook eigenaren hier die all seasonbanden om hun 21” hebben? Zoja, welk merk en hoe bevallen ze? Wat zit er standard onder? Ik neem aan zomer banden?
Bevalt goed en heeft met winterse omstandigheden voldoende grip. Ik vind het geluid in de auto ook prima. Hoe ze in de zomer rijden moet nog blijken ;-)
Standaard zitten er idd zomerbanden onder. Onze leasemaatschappij wil er All Season onder dus bij aflevering zaten er All Season banden op.
Ik heb de Cupra (Adrenaline met winterpack) nu 2 weken en ben 2100 km verder. Ik kom uit een VW T-Roc benzine dus heb wat dat betreft geen vergelijkingsmateriaal. Hieronder toch een paar vergelijkingen gemaakt wat betreft gebruiksgemak.
- De knoppen voor de ruitbediening vallen mij mee. In de VW had ik 4 schakelaars waarbij ik ook regelmatig per abuis het achterraam opende ipv het voorraam.
- Knoppen op het stuur is wel even wennen. Ik zet de radio per ongeluk nog wel eens zachter als ik er tegenaan kom met sturen. Had liever normale druktoetsen gehad maar is een kwestie van wennen.
- De ruitenwissers zijn af fabriek van dezelfde beroerde VAG kwaliteit, was op de VW niets anders. Deze gelijk vervangen voor Bosch.
- CarPlay koppelt niet altijd. Ook dit was in de VW niet anders. In de Cupra is het het echter snel weer te koppelen, in de VW moest ik de radio telkens resetten.
- Lane Assist werkt vele malen beter dan op de VW.
- De remmen op de Cupra moet ik erg aan wennen. Had liever schijfremmen rondom gehad. Met name het gekraak als je bijna stilstaat vind ik irritant. Verder remt hij wel goed.
Verder tot nu toe geen klachten over de Cupra. Heb wel eens een per ongeluk een instelling verkeerd gehad maar gelukkig is daar het forum over deze superfijne reiswagen.
Dingen die ik echt fijn vind zijn o.a. het HUD, de Matrix lampen en de comfortabele, zeer fijn in te stellen, stoelen. Heerlijk is ook de mogelijkheid om de auto vooraf voor te verwarmen, vooral met dit weer.
Ik moest wel zoeken naar een geschikte plek voor mijn telefoonhouder (zo’n magnetisch ding). Uiteindelijk heb ik hem op de spine gemaakt. Het meegeleverde klittenband was echter niet voldoende en hij flikkerde er telkens af. Ik heb toen maar een klein gaatje aan de onderkant van de spine geboord………. en hem met een schroefje vastgezet. Je ziet er niets van en de telefoon zit nu op een perfecte plaats.
- De knoppen voor de ruitbediening vallen mij mee. In de VW had ik 4 schakelaars waarbij ik ook regelmatig per abuis het achterraam opende ipv het voorraam.
- Knoppen op het stuur is wel even wennen. Ik zet de radio per ongeluk nog wel eens zachter als ik er tegenaan kom met sturen. Had liever normale druktoetsen gehad maar is een kwestie van wennen.
- De ruitenwissers zijn af fabriek van dezelfde beroerde VAG kwaliteit, was op de VW niets anders. Deze gelijk vervangen voor Bosch.
- CarPlay koppelt niet altijd. Ook dit was in de VW niet anders. In de Cupra is het het echter snel weer te koppelen, in de VW moest ik de radio telkens resetten.
- Lane Assist werkt vele malen beter dan op de VW.
- De remmen op de Cupra moet ik erg aan wennen. Had liever schijfremmen rondom gehad. Met name het gekraak als je bijna stilstaat vind ik irritant. Verder remt hij wel goed.
Verder tot nu toe geen klachten over de Cupra. Heb wel eens een per ongeluk een instelling verkeerd gehad maar gelukkig is daar het forum over deze superfijne reiswagen.
Dingen die ik echt fijn vind zijn o.a. het HUD, de Matrix lampen en de comfortabele, zeer fijn in te stellen, stoelen. Heerlijk is ook de mogelijkheid om de auto vooraf voor te verwarmen, vooral met dit weer.
Ik moest wel zoeken naar een geschikte plek voor mijn telefoonhouder (zo’n magnetisch ding). Uiteindelijk heb ik hem op de spine gemaakt. Het meegeleverde klittenband was echter niet voldoende en hij flikkerde er telkens af. Ik heb toen maar een klein gaatje aan de onderkant van de spine geboord………. en hem met een schroefje vastgezet. Je ziet er niets van en de telefoon zit nu op een perfecte plaats.
Gelijk terug naar de dealer! Ik had het ook, maar ik zag het al tijdens de afname.mitodriver schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 12:55:
Na 3 weken rijden in de Tavascan een korte review:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij mij zat het onder de blanke lak dus krijg je idd niet weg.
Ze gaan bij mij de gehele motorkap opnieuw spuiten.
[ Voor 9% gewijzigd door Mitchelll010 op 02-02-2026 20:17 ]
:strip_exif()/f/image/vFpExMNisaG77f9xbD5EudLx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YMRfR68lzdSqqt6kMBUi5L1C.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AqDXALaV4DJz47Wk55qq0jkU.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/NqTKL2dDWkI8JSZg6DM2DlHY.png?f=fotoalbum_large)