ilhanko schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:52:
Driekwart jaar later nog steeds erg blij met mijn Tavascan! Morgen ga ik voor het eerst met een EV op vakantie (Italië), los van wat ritten naar Parijs en Brugge. Iemand ervaring met de routeplanner van de Tavascan i.c.m. laadmomenten/palen? Of gebruiken jullie ABRP of gewoon Google Maps en dan zelf ergens stoppen want snelladers in overvloed?
Gisteren van Como in één keer naar Utrecht gereden; 12,5 uur inclusief stops, precies 1000 kilometer, gemiddeld verbruik 18.8 KW/h volgens mij. Waar het kon 135 op de teller gereden.
Begonnen met 75%, daarna vier keer gestopt om even te laden (20-25 minuten), koffietje, broodje enzo. Het had efficiënter gekund maar het was ook wel relaxed om elke 2-2,5 uur even de benen te strekken en van bestuurder te wisselen.
Met name ABRP gebruikt om een geschikte oplader te vinden op het moment dat we behoefte hadden om te stoppen, dat mist nog in de app (of kon ik niet vinden): een stop plannen omdat ik dat wil, niet omdat het moet hehe.
Liever benzine? Oh jazeker, maar al met al een fijne rit met goede afwisseling en amper files gehad.
[
Voor 9% gewijzigd door
ilhanko op 09-06-2026 12:10
]