Ja, bij mij werkt het gewoon.Balskyy schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:31:
[...]
is hier ook al enige tijd disabled volgens de app.
heeft het automatische van baanwisselen wel bij iemand ooit gewerkt?
Hmm heeft hier nog nooit gewerkt mag de knipper doen en daarna nog steeds zelf sturen haha
Je moet als je het wilt gebruiken, een klein wit < of > op de travel assist (aan de kant waar de lijnen van de weg worden getoond) zien, als die wit is kan je een veilige rijstrookwisseling maken.Balskyy schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:13:
[...]
Hmm heeft hier nog nooit gewerkt mag de knipper doen en daarna nog steeds zelf sturen haha
Nog 1 nachtje slapen..dan krijgt papa zijn nieuwe Tavascan..let's go!
Joh spannend!!!! Alvast veel plezier en we zien de foto's graag verschijnen!Patje_zelf schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:06:
[...]
Nog 1 nachtje slapen..dan krijgt papa zijn nieuwe Tavascan..let's go!
Oeh, ben net gebeld, de mijne krijg ik volgende week donderdag 🥳
Ik heb zojuist de offerte ingediend voor een Tavascan Essential bij mijn werkgever.
De Business uitvoering komt helaas boven het budget en wij doen alleen koopauto's
Ik heb al gezien dat er in Leusden meerdere Essentials staan in white silver + winterpack, dus dat komt hopelijk wel goed. Ramen blinderen doe ik achteraf wel.
Het gaat mij echt puur om de auto. Hij is mooi, hij is snel en heeft long range. Dat is eigenlijk alles wat ik nodig heb. Dan kan je ook iets anders kiezen zou je zeggen. Nou...eerst wilde ik de Enyaq (Wij moeten uit de VW groep kiezen). Enyaq coupe had ik ook in gedachte, maar ik mis hier en daar wat vorm in de auto. Een coupe mag best wat bredere wielkasten hebben vind ik. Nu loopt ie vanaf het dak recht naar beneden. Ik heb dus ook een offerte van de gewone Enyaq, maar ik wil wat meer opties, waardoor die mogelijk te duur wordt. ID.5 is te duur en de ID.4 vind ik gewoon lelijk. Mijn collega wees mij er op dat de Cupra's in prijs waren verlaagd. Toen werd ik nieuwsgierig. Proefrit in de Terramar viel tegen. Dakraam maakt lawaai, ook bij 50kmh. Als ik 100 rij en ik trap het gas even goed in, dan is die vertraging van 2 seconden echt een doorn in mn oog. 2 seconden lang maakt ie lawaai op 6 duizend toeren en dan pas vertrekt ie. Nou laat maar. Daarna de proefrit in de Tavascan. Ik was opslag verliefd. Wat een prachtexemplaar. Het rijdt lekker, stil, Sennheiser soundsystem ga ik wel missen in de Essential, maar het is zoals het is.
Dus ik hoop dat jullie allemaal voor mij willen duimen, dat ik hem mag bestellen
De Business uitvoering komt helaas boven het budget en wij doen alleen koopauto's
Ik heb al gezien dat er in Leusden meerdere Essentials staan in white silver + winterpack, dus dat komt hopelijk wel goed. Ramen blinderen doe ik achteraf wel.
Het gaat mij echt puur om de auto. Hij is mooi, hij is snel en heeft long range. Dat is eigenlijk alles wat ik nodig heb. Dan kan je ook iets anders kiezen zou je zeggen. Nou...eerst wilde ik de Enyaq (Wij moeten uit de VW groep kiezen). Enyaq coupe had ik ook in gedachte, maar ik mis hier en daar wat vorm in de auto. Een coupe mag best wat bredere wielkasten hebben vind ik. Nu loopt ie vanaf het dak recht naar beneden. Ik heb dus ook een offerte van de gewone Enyaq, maar ik wil wat meer opties, waardoor die mogelijk te duur wordt. ID.5 is te duur en de ID.4 vind ik gewoon lelijk. Mijn collega wees mij er op dat de Cupra's in prijs waren verlaagd. Toen werd ik nieuwsgierig. Proefrit in de Terramar viel tegen. Dakraam maakt lawaai, ook bij 50kmh. Als ik 100 rij en ik trap het gas even goed in, dan is die vertraging van 2 seconden echt een doorn in mn oog. 2 seconden lang maakt ie lawaai op 6 duizend toeren en dan pas vertrekt ie. Nou laat maar. Daarna de proefrit in de Tavascan. Ik was opslag verliefd. Wat een prachtexemplaar. Het rijdt lekker, stil, Sennheiser soundsystem ga ik wel missen in de Essential, maar het is zoals het is.
Dus ik hoop dat jullie allemaal voor mij willen duimen, dat ik hem mag bestellen
Hoe lang heb je moeten wachten vanaf besteldatum tot nu in totaal?Jeroen1979 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:19:
Oeh, ben net gebeld, de mijne krijg ik volgende week donderdag 🥳
Hi chipie, 4.5 maand, begin april besteld maar denk dat het nu wel sneller kan omdat er veel zijn aangekomen en nog gaan komen afgelopen maand en komende maanden. Cupra is hot zei de dealer 🤭
Gisteren mijn Adrenaline opgehaald, wát een auto zeg! En dat geluid uit die speakers, echt een genot.
Ik heb inderdaad een fysieke knop om de achterklep te openen en zit op versie 5.4. De Travel Assist ben ik nog gematigd enthousiast over, de auto lijkt erg te slingeren tussen de lijnen, zeker als het waait. Ook werkt het wisselen van rijstrook niet heel soepel, of heeft iemand nog tips hoe dat goed werkt?
Ik heb inderdaad een fysieke knop om de achterklep te openen en zit op versie 5.4. De Travel Assist ben ik nog gematigd enthousiast over, de auto lijkt erg te slingeren tussen de lijnen, zeker als het waait. Ook werkt het wisselen van rijstrook niet heel soepel, of heeft iemand nog tips hoe dat goed werkt?
Argh... en ik maar wachten tot december. Have fun everybody
Ah oke. De mijne is in juli besteld. Ben benieuwd wanneer ik de melding krijgJeroen1979 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:10:
Hi chipie, 4.5 maand, begin april besteld maar denk dat het nu wel sneller kan omdat er veel zijn aangekomen en nog gaan komen afgelopen maand en komende maanden. Cupra is hot zei de dealer 🤭
Wat gaaf. Ik had ook de Adrenaline willen hebben, maar helaas viel die net buiten mijn budget. Dus heb de business met winterpack. Geniet ervan!!ilhanko schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:57:
Gisteren mijn Adrenaline opgehaald, wát een auto zeg! En dat geluid uit die speakers, echt een genot.![]()
Bij mij ook 5.4 sw versie, fysieke knop heb ik niet gezocht of gezien..ik swipe me helemaal suf met mn been onder die bumper..hahailhanko schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:57:
Gisteren mijn Adrenaline opgehaald, wát een auto zeg! En dat geluid uit die speakers, echt een genot.![]()
Travel assist gedurende 100km op de A15 beviel mij best goed eigenlijk..ben wel al wat matigere ADAS van andere merken tegen gekomen..lat ligt misschien wat lager ..
Wisselen van rijstrook kan echt alleen ondersteund worden als je in het Travel assist icoontje een wit pijltje naar links/rechts ziet staan onder de groene lijnen van de rijbaan detectie.
Heeft iemand trouwens tips voor de inrichting van de 3 schermen? Ik vind de HUD ook een scherm..en ik wil eigenlijk zo min mogelijk dubbel, laat staan driedubbel zien..
De AR navigatie in de voorruit vind ik briljant. Ik moet nog steeds glimlachen als de blauwe pijlen bij een afslag dichterbij komen...gamification van het autorijden voor mij hoor..van thuis naar de supermarkt zet ik de navigatie zelfs aan... :-D
Ziet er echt mooi uit, gefeliciteerd. Veel plezier 👍
Mega vet!! Mooi bak. Gefeliciteerd en veel veilige kilometers!
Dik geniet ervan!!
Morgen tripje naar Phantasialand en keulen (gamescom middag/avond) even kijken hoe ver ik kom nu met de range op lange stukken.
Morgen tripje naar Phantasialand en keulen (gamescom middag/avond) even kijken hoe ver ik kom nu met de range op lange stukken.
Ohhh ziet er super vet uit. Heel veel rijplezier gewenstPatje_zelf schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:48:
Daar is ie dan! Helemaal heppiedepeppie
Sinds vandaag kan ik me hier ook melden als toekomstig Tavascan rijder. Vandaag bericht gehad dat de lease akkoord is en hij besteld is. Gaat om een Business met winterpack en trekhaak in de kleur Atacama Desert. Ik hoop dat die nog voor het eind van het jaar geleverd kan worden.
Mijn huidige auto is een Polestar 2 Launch Edition, ben benieuwd hoe de Tavascan gaat bevallen.
Mijn huidige auto is een Polestar 2 Launch Edition, ben benieuwd hoe de Tavascan gaat bevallen.
Brutale vraag. Kunnen die stukken met de cupra driehoekjes nou uit de velg verwijderd worden?Patje_zelf schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:48:
Daar is ie dan! Helemaal heppiedepeppie!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zat bij de dealer ook al aan de adrenaline kapjes te trekken hahahaha. Zat erg goed vast en vraag me af hoe het er uitziet zonder inderdaad hahaha.stylezzz schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:50:
[...]
Brutale vraag. Kunnen die stukken met de cupra driehoekjes nou uit de velg verwijderd worden?
Verkoper kon het me niet vertellen.
Nice wel die witte bekleding! Helaas geen optie hier.
Kinderen.. haha
Ben sowieso benieuwd, ik heb nu leer.. maar dat wordt dalijk stof.. ik denk dat er een hoesje over gaat komen.. ook al is het lease.
Toevallig tikte ik er vanochtend op en het lijkt iets van kunststof te zijn. Antwoord op je vraag heb ik niet, maar ik zal het eens wat nader bekijken morgen.stylezzz schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:50:
[...]
Brutale vraag. Kunnen die stukken met de cupra driehoekjes nou uit de velg verwijderd worden?
Dat pingelen tussen de lijnen lijkt meer op de lane assist, welke niet te verwarren is met travel assist.ilhanko schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:57:
Probeer lane assist eens uit te schakelen dmv bijvoorbeeld de snelkoppeling en vervolgens travel assist te activeren via het stuur.
Mocht je ACC aan hebben staan en lane assist dan snap ik je probleem met pingelen tussen de lijnen.
Hoop dat je er iets mee kan!
Edit; zelfs met wind heb ik er eigenlijk geen last van. Van rijstrook wisselen heb ik uitgeschakeld, gaat echt veel te traag. Vrij nutteloze optie in mijn ogen..
[ Voor 8% gewijzigd door TVSCN op 25-08-2025 21:46 ]
Dezelfde voorloper en ook ik verwacht in oktober over te stappen naar de Tavascan. Ga je ook de overstappen van "Het grote Polestar 2 Topic" naar hierAWEF schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:30:
Sinds vandaag kan ik me hier ook melden als toekomstig Tavascan rijder. Vandaag bericht gehad dat de lease akkoord is en hij besteld is. Gaat om een Business met winterpack en trekhaak in de kleur Atacama Desert. Ik hoop dat die nog voor het eind van het jaar geleverd kan worden.
Yep.PvS_68 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:54:
[...]
Dezelfde voorloper en ook ik verwacht in oktober over te stappen naar de Tavascan. Ga je ook de overstappen van "Het grote Polestar 2 Topic" naar hier?
Gisteren vanuit de leasemaatschappij de melding gekregen dat de voorlopige planning op 15 nov. staat (is ook vanuit de lease de eerste datum dat ze hem mogen leveren)
Welke uitvoering heb je besteld?
[ Voor 3% gewijzigd door AWEF op 26-08-2025 10:12 ]
Deze mis ik wel echt in mijn Tavascan. Vraag me af of de bekabeling er wel al op voorbereid is.. Dan zou alleen een schakelaartje inbouwen voldoende zijn.
Adrenaline in Tavascan Blue met Winterpack en trekhaak. Mijn P2 Launch Edition gaat per 1 oktober uit contract (of ze laten hem even doorlopen, dat weet ik nog niet) en in de week van 13-19 oktober wordt de Tavascan verwacht.AWEF schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:12:
[...]
Yep.
Gisteren vanuit de leasemaatschappij de melding gekregen dat de voorlopige planning op 15 nov. staat (is ook vanuit de lease de eerste datum dat ze hem mogen leveren)
Welke uitvoering heb je besteld?
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de overstap van de P2 naar de Tavascan.PvS_68 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:58:
[...]
Adrenaline in Tavascan Blue met Winterpack en trekhaak. Mijn P2 Launch Edition gaat per 1 oktober uit contract (of ze laten hem even doorlopen, dat weet ik nog niet) en in de week van 13-19 oktober wordt de Tavascan verwacht.
Zo hier ook de bevestiging.
2 weken geleden aangevraagd, staat 15 November klaar.
Gaat 1 December pas op kenteken helaas.. (afkopen huidige Mazda 3)
Och ja, nog ff 3 maanden redlinen dan maar haha
2 weken geleden aangevraagd, staat 15 November klaar.
Gaat 1 December pas op kenteken helaas.. (afkopen huidige Mazda 3)
Och ja, nog ff 3 maanden redlinen dan maar haha
Heb jij toevallig ook een andere view bij de AR navigatie dan dat die in de demo modus laat zien? Ik zie zelf inderdaad alleen de blauwe pijlen maar als je de demo modus test zie je onderstaand beeld met ook de lijnen van het wegdek welke ik zelf dus niet zie als ik de navigatie aan heb staan.Patje_zelf schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:56:
[...]
De AR navigatie in de voorruit vind ik briljant. Ik moet nog steeds glimlachen als de blauwe pijlen bij een afslag dichterbij komen...gamification van het autorijden voor mij hoor..van thuis naar de supermarkt zet ik de navigatie zelfs aan... :-D
:strip_exif()/f/image/ThiAd6cO3qeo0DxeFyaCBtgt.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag mijn auto achter gelaten voor de SOS storing in het stuur.
Hopelijk met uitlezen kunnen ze dit oplossen krijg bijna dagelijk de melding dat deze beperkt is.
Maar kans zit erin dat die moet blijven en ze wat moeten repareren of vervangen als ik hem zo begreep.
Nu terug naar basic met de leen auto (VW UP!) voor vandaag geen probleem maar voor langer ga ik wel even naar de lease aangezien dit verre van gelijkwaardig is haha.
Hopelijk met uitlezen kunnen ze dit oplossen krijg bijna dagelijk de melding dat deze beperkt is.
Maar kans zit erin dat die moet blijven en ze wat moeten repareren of vervangen als ik hem zo begreep.
Nu terug naar basic met de leen auto (VW UP!) voor vandaag geen probleem maar voor langer ga ik wel even naar de lease aangezien dit verre van gelijkwaardig is haha.
Goedemorgen allen, eind volgende maand loopt het leasecontract van mijn Q4 af. Ik heb in een aantal modellen proefgereden en ben uiteindelijk uitgekomen op een Tavascan Adrenaline in de kleur Atacama Desert. Ik heb bewust niet gekozen voor de warmtepomp gezien de grotere batterij (82 kWh t.o.v. 55 kWh in mijn Q4 35) en het bereik van de Q4 al ruim voldoende was.
Ik ben gisteren gebeld door de leasemaatschappij dat de auto inmiddels binnen is en dat ik deze op 23 september mag ophalen
Ik ben gisteren gebeld door de leasemaatschappij dat de auto inmiddels binnen is en dat ik deze op 23 september mag ophalen
wtf hahaha, ja das leuk voor 1 dag.. maar meer niet.Balskyy schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:30:
Vandaag mijn auto achter gelaten voor de SOS storing in het stuur.
Dus je hebt dezelfde auto gekozen eigenlijk hahaChirezza schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:38:
Goedemorgen allen, eind volgende maand loopt het leasecontract van mijn Q4 af. Ik heb in een aantal modellen proefgereden en ben uiteindelijk uitgekomen op een Tavascan Adrenaline in de kleur Atacama Desert. Ik heb bewust niet gekozen voor de warmtepomp gezien de grotere batterij (82 kWh t.o.v. 55 kWh in mijn Q4 35) en het bereik van de Q4 al ruim voldoende was.
Ja ben erg benieuwd voorlopig staat die op de GPS nog op dezelfde plek.Mitchelll010 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:23:
[...]
Dus je hebt dezelfde auto gekozen eigenlijk haha
Drama joh die up haha
Wanneer had je hem besteld?Chirezza schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:38:
3x Marstek 5.12Kw, 1 per fase, Shelly Pro 3EM, V151
Ik heb op 6 juni de bevestiging gehad van de leasemaatschappij (Huiskes Kokkeler).
Ik heb 15 juni de bevestiging gehad van mijn bestelling, exact dezelfde dan jij besteld hebt.Chirezza schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 17:51:
[...]
Ik heb op 6 juni de bevestiging gehad van de leasemaatschappij (Huiskes Kokkeler).
Ook woonachtig inTwente?
Hopen dat het dan ook niet te lang meer duurt! Dat niet, ik verwacht dat onze wagenparkbeheerder de goedkoopste dealer uitgezocht heeft en dat de auto daarna gewoon bij een plaatselijke dealer in onderhoud gaat. De Q4 die ik nu heb is bijvoorbeeld in Dordrecht geleverd.Njord1 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:57:
[...]
Ik heb 15 juni de bevestiging gehad van mijn bestelling, exact dezelfde dan jij besteld hebt.
Ook woonachtig inTwente?
Joh lekker snel! Ik heb 9 juli de bevestiging van bestelling gehad van leasemaatschappij (Athlon). Ben ook al in contact geweest met Cupra. Schijnbaar moet ik t.z.t. de auto in Dordrecht ophalen. Ik heb nog geen melding dat de auto er al is maar volgens Cupra is de verwachting ergens in oktober. Wachten op iets leuks duurt zo lang.....Chirezza schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 17:51:
[...]
Misschien intressant: https://www.cupradriversclub.nl/
Wat een beautyJeroen1979 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:49:
Daar is hij eindelijk 🥰
Bedankt voor de duimpjes iedereen. Hij is zojuist besteld!Rob1984 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:12:
Ik heb zojuist de offerte ingediend voor een Tavascan Essential bij mijn werkgever.

Wij hebben uiteindelijk een soort van stoel beschermers gekocht waar een vakje in zit voor een tablet. Maar in de praktijk werkt dit gewoon niet zo chill als die oudere die je kan klemmen tussen de staafjes van de hoofdsteunen. Ze worden nu vastgehoudenRob1984 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:33:
Iemand al ervaring met een tablethouder op de gewone stoelen?

https://a.aliexpress.com/_mqEcL21
Hands free rijden anyone? Hahaha
Stuurtje op de foto lijkt hetzelfde als de Tavascan..
Ook hier een Tavascan Adrenaline besteld en ik zal hem half december in ontvangst mogen nemen.
Zoals sommige die van het Enyaq topic mij kennen, zal ik deze ook gaan wrappen.
Nice, wrap je zelf?Ccreator schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:05:
Ook hier een Tavascan Adrenaline besteld en ik zal hem half december in ontvangst mogen nemen.
Wat gaat er op komen?
tof, ben lid geworden 🫡Njord1 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:58:
Misschien intressant: https://www.cupradriversclub.nl/
Endurance Adrenaline 2025 Blue, crossclimates 2, trekhaak
Bij mij worden ze ook vastgehouden achterin, meestal leggen we er een kussen ofzo tussen op vakantie, zodat die nekkies niet te scheef groeiensheane schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:56:
[...]
Wij hebben uiteindelijk een soort van stoel beschermers gekocht waar een vakje in zit voor een tablet. Maar in de praktijk werkt dit gewoon niet zo chill als die oudere die je kan klemmen tussen de staafjes van de hoofdsteunen. Ze worden nu vastgehouden
Ja ik wrapp zelf. Ik zal nog niet vertellen wat er op komt. Maar hij gaat opvallen.Mitchelll010 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:55:
[...]
Nice, wrap je zelf?
Wat gaat er op komen?
:strip_exif()/f/image/TAmipMQsUtqkLLcG8U8VGQxU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8iwzxxJFB2ORSkJg9Qqt5cpp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qg0lKXXuG2cYsqrr5EI6x8qm.jpg?f=fotoalbum_large)
Hallo, nieuw gezicht hier. Hoewel ik tweakers al vanaf het begin ken (en mijn stokoude login is verlopen).
Leuke vibe in deze groep. Hoop dat dat zo blijft. Zonder flames en gedoe zoals in sommige andere groepen.
Ik ben ook in de markt voor een Tavascan. Maar ben ik de enige die hem particulier zou hebben? Ik lees hier namelijk veel leaserijders…
Ik overweeg een Adrenaline. Zou iemand mij kunnen zeggen waarom je een 2024 model beter laat staan? Of niet natuurlijk. Ik heb dat aanbod namelijk. Maar ik neig meestal naar “verse waren”,
-
Leuke vibe in deze groep. Hoop dat dat zo blijft. Zonder flames en gedoe zoals in sommige andere groepen.
Ik ben ook in de markt voor een Tavascan. Maar ben ik de enige die hem particulier zou hebben? Ik lees hier namelijk veel leaserijders…
Ik overweeg een Adrenaline. Zou iemand mij kunnen zeggen waarom je een 2024 model beter laat staan? Of niet natuurlijk. Ik heb dat aanbod namelijk. Maar ik neig meestal naar “verse waren”,
-
Ja, ik denk dat weinig mensen het geld zo direct er voor over hebben. Blijft een dure grap een EV.
Ik denk dat het weinig uit maakt, ik begreep alleen dat de latere modellen een knopje aan de bestuurders kant hebben om de kofferbak te openen. De 2024 lijkt dit niet te hebben.
Ik denk dat het weinig uit maakt, ik begreep alleen dat de latere modellen een knopje aan de bestuurders kant hebben om de kofferbak te openen. De 2024 lijkt dit niet te hebben.
Ziet er heel mooi uit die kleur. Heel tof hoor. Ben idd benieuwd naar de foto van de Tavascan als die gewrapped is.Ccreator schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 22:26:
[...]
Ja ik wrapp zelf. Ik zal nog niet vertellen wat er op komt. Maar hij gaat opvallen. Dit is mijn huidige auto.
Nee hoorPenny Lane schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 01:14:
Hallo, nieuw gezicht hier. Hoewel ik tweakers al vanaf het begin ken (en mijn stokoude login is verlopen).
-
Een facelift o.i.d. duurt nog wel even. In de Australische markt waren nieuwe kleurtjes en velgen gespot.Penny Lane schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 01:14:
-
Verder heeft een 2024 model misschien buiten gestaan, maar de vraag is meer of je hem super lang wil houden, maar zelfs dan zijn die paar maanden niet echt impactvol. Transport e.d. heeft ook natuurlijk plaatsgevonden.
Ah… nog iemand zonder gulle baas. (Geen baas?
En ik geloof ook dat het 2024 model geen LED matrix verlichting heeft. Volgens de Cupra site dan.
Ik hoopte dat iemand deze toevallig had besteldsheane schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:56:
[...]
Wij hebben uiteindelijk een soort van stoel beschermers gekocht waar een vakje in zit voor een tablet. Maar in de praktijk werkt dit gewoon niet zo chill als die oudere die je kan klemmen tussen de staafjes van de hoofdsteunen. Ze worden nu vastgehouden
https://www.etsy.com/nl/l...9bHTB3NkzZ_xoCKr0QAvD_BwE
Helaas geen foto van de losse houder, waarop de achterkant te zien is
[ Voor 3% gewijzigd door Rob1984 op 01-09-2025 11:29 ]
Oooh, dat gaan we denk ik ff bestellen, even overleggen hier thuisRob1984 schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:28:
[...]
Ik hoopte dat iemand deze toevallig had besteld
https://www.etsy.com/nl/l...9bHTB3NkzZ_xoCKr0QAvD_BwE
Helaas geen foto van de losse houder, waarop de achterkant te zien is
Heb het al gevonden.sheane schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:32:
[...]
Oooh, dat gaan we denk ik ff bestellen, even overleggen hier thuis
Als je naar beneden scrollt op etsy zie je ook foto's van recensies
Ziet er op zich wel gelikt uit
Als ik de mijne heb ga ik wel wat tekenen/printen.
Goed idee wel zo 👍🏻😂
Goed idee wel zo 👍🏻😂
Goedenavond allemaal.
Nieuw op het forum. In mei heb ik mijn Tavascan Adrenaline in Atacama Dessert kleur ontvangen. Ondertussen al 17000 km gereden en bevalt mij erg goed. Wel wat kraakjes hier en daar maar verder totaal nog geen storingen gehad.
Erg tevreden over de kleur en de looks. Echt een schitterende auto die niet snel verveeld en waar mensen zich vaak voor om draaien.
Even een vraag. Donderdag vertrek ik naar Monza voor de F1. Google maps via Android auto en de cupra navigatie geven mij niet echt een goed gevoel over de laadsessies die ik in moet plannen. De cupra navigatie geeft mij een reistijd van 1,5 uur langer inclusief stops. Met ABRP lukt dat wel maar die is niet beschikbaar met Android auto. Hebben jullie hier nog ideeën over? Welk navigatie systeem hebben jullie goede ervaringen mee?
Ik mis ook dat ik niet kan zien met welk percentage ik aankom.
Bedankt voor jullie reacties.
Nieuw op het forum. In mei heb ik mijn Tavascan Adrenaline in Atacama Dessert kleur ontvangen. Ondertussen al 17000 km gereden en bevalt mij erg goed. Wel wat kraakjes hier en daar maar verder totaal nog geen storingen gehad.
Erg tevreden over de kleur en de looks. Echt een schitterende auto die niet snel verveeld en waar mensen zich vaak voor om draaien.
Even een vraag. Donderdag vertrek ik naar Monza voor de F1. Google maps via Android auto en de cupra navigatie geven mij niet echt een goed gevoel over de laadsessies die ik in moet plannen. De cupra navigatie geeft mij een reistijd van 1,5 uur langer inclusief stops. Met ABRP lukt dat wel maar die is niet beschikbaar met Android auto. Hebben jullie hier nog ideeën over? Welk navigatie systeem hebben jullie goede ervaringen mee?
:strip_exif()/f/image/EnOY9aw2Lj4GrI5T2kY62FUd.jpg?f=fotoalbum_large)
.
Ik heb deze zomer de routeplanner in de CUPRA app gebruikt. Hier kan je aangeven hoeveel % de accu bij het volgende laadstation moet zijn (ik heb 20%) en bij je bestemming. Voordeel is dat als je deze route dan naar je auto verstuurd hij de route en laadstops dynamisch aanpast op basis van je rijgedrag, weer, files, etc. Hij kijkt ook naar de drukte bij de laadpalen waardoor ik onderweg en terug naar Spanje geen 1 keer heb moeten wachten voor een laadpaal en die me zelfs naar plekken 1-2 min van de snelweg af stuurde omdat de "standaard" laadpalen langs de snelweg te druk waren. Mij heeft het echt positief verrast hoe goed het werkt (ja ik had ook allerlei apps zoals ABRP, IONITY, etc gedownload maar geen 1 keer hoeven te gebruiken).Jopie1966 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 22:13:
Goedenavond allemaal.
[Afbeelding]
Ik heb een Adrenaline met winterpack privé gekocht, fantastische auto die iedere keer een grote glimlach op mijn gezicht tovert. Heb een paar vergelijkende offertes in het land opgevraagd en Van den Brug in Heerenveen was met afstand de scherpste qua inruil (Ariya) én totaalprijs. Mijn auto is NL ingekomen op maart 25 maar geen idee wat de productiedatum is. Op Autoweek heb ik een wat uitgebreider review geschreven van mijn ervaringen tot zo ver ✌🏻Penny Lane schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 01:14:
-
Ik weet niet of je een bijrijder hebt, maar wij doen al jaren dat we gewoon kijken over welke snelwegen de route (AA) loopt en dan geef ik een seintje als we nog 100-150 km actieradius te gaan hebben. Mijn vrouw of zoon checkt dan de mogelijke stops in de recharge app, dan checken we de voorzieningen daar ff, tarieven, hoeveel palen er bezet zijn en kiezen we een leuke uit. Vaak geef ik die dan ook ff op als tussenstop bij google maps op AA en dan is het de kunst om de actieradius en resterende afstand gelijk af te laten lopen 🙃Jopie1966 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 22:13:
Goedenavond allemaal.
[Afbeelding]
Leuk idee, net als een klikmagneetje aan het stuur. Vraag me wel af wat er gebeurd qua aansprakelijkheid, als je bij een ongeluk betrokken raakt en de verzekeraar of politie laat het wrak onderzoeken...Mitchelll010 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:22:
https://a.aliexpress.com/_mqEcL21
zie ook deze link https://www.drive.com.au/...-to-class-action-lawsuit/
[ Voor 12% gewijzigd door Seegje op 03-09-2025 21:35 ]
Ja bij een technisch onderzoek kan je wel eens pech hebben.. nou moet ik zeggen dat ik 3 jaar geleden van de weg ben gereden en het enige wat de politie doet is de weg afzetten, zorgen dat alles veilig is, blaas testje en door.. maaar het zou kunnen inderdaad.Seegje schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:34:
[...]
Leuk idee, net als een klikmagneetje aan het stuur. Vraag me wel af wat er gebeurd qua aansprakelijkheid, als je bij een ongeluk betrokken raakt en de verzekeraar of politie laat het wrak onderzoeken...
zie ook deze link https://www.drive.com.au/...-to-class-action-lawsuit/
Update: Ik kreeg bericht over mijn bestelde auto dat deze in week 41 wordt afgeleverd aan importeur. Dus zou dan binnen 4 weken erna geleverd kunnen worden?
Besteldatum begin juli 2025.
Cupra Tavascan Business met winterpack in Atacama Dessert.
Leasemaatschappij Athlon.
Besteldatum begin juli 2025.
Cupra Tavascan Business met winterpack in Atacama Dessert.
Leasemaatschappij Athlon.
Snel verholpen? Of moest je hem achterlaten? En zo ja, krijg je dan een (gratis) leenauto?
Bijzonder, hoor toch wel veel storingen..
Maja we gaan het zien..
Hahaha ik werd gisteren gebeld, Goed nieuws meneer! Uw auto is binnen! over 5 dagen uit te leveren!
Uhmmm dat is een foutje denk ik, levering moet op 1e week December ivm afkopen huidige contract.
Oh...
Hahaha, naja iig fijn om te weten dat die optijd binnen is.
Wachten duurt wel lang nu, wetende dat hij al klaar staat.. pffff 5 December pas ophalen
Maja we gaan het zien..
Hahaha ik werd gisteren gebeld, Goed nieuws meneer! Uw auto is binnen! over 5 dagen uit te leveren!
Uhmmm dat is een foutje denk ik, levering moet op 1e week December ivm afkopen huidige contract.
Oh...
Wachten duurt wel lang nu, wetende dat hij al klaar staat.. pffff 5 December pas ophalen
Weet iemand waneer de volgende lading Tavascan weer binnenkomt in Nederland?
Vanuit Cupra kreeg ik te horen dat mijn bestelling in week 41 aan importeur wordt overgedragen. Ik denk dat er een flinke badge aan tavascan zit tegen eind september begin oktober.Njord1 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:37:
@Chipie84 Jij hebt net als ik leasemaatschappij Athlon, maar ik heb tot op heden niets gehoord. Ik verwacht dat de mijne iets later komt dan die van jou. Heb jij zelf contact opgenomen, of hoe kan ik het best de status nagaan?
Wanneer is die van jou besteld? Ik kreeg na bevestiging van bestelling van Cupra het bericht waar ook een "cupra specialist" aan gekoppeld is. Ik kreeg daar een emailadres van die kun je het beste benaderen. Ik had hem zelf benaderd voor een update en hij wist me te vertellen dat in week 41 de auto zou worden overgedragen naar importeur.Brakel123 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:36:
@Chipie84 Jij hebt net als ik leasemaatschappij Athlon, maar ik heb tot op heden niets gehoord. Ik verwacht dat de mijne iets later komt dan die van jou. Heb jij zelf contact opgenomen, of hoe kan ik het best de status nagaan?
Die mail heb ik ook gekregen, ook de vraag gesteld, enige antwoord op 16 juli was: Uw auto is onderweg en wordt met 4 tot 6 weken verwacht, na 7 weken nog een mail aan gewaagd.... antwoord: Uw auto is nog onderweg, zodra meer bekend is nemen we contact op.
Joh. Vreemd. Ik heb toch uitgebreide informatie gehad. Je zou ze ook kunnen bellen. In mijn ervaring zijn ze wel erg behulpzaam.Njord1 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:42:
Die mail heb ik ook gekregen, ook de vraag gesteld, enige antwoord op 16 juli was: Uw auto is onderweg en wordt met 4 tot 6 weken verwacht, na 7 weken nog een mail aan gewaagd.... antwoord: Uw auto is nog onderweg, zodra meer bekend is nemen we contact op.
@Chipie84 hij is rond 10 juli besteld en destijds begreep ik dat hij 30-7 in productie ging. Ondertussen is de afleverdatum een keer van november naar Februari gegaan en toe werd het 12 december. Ik heb enkel mail gehad vanuit Athlon zonder mailadres van contactpersoon. Wel weet ik wie de leverancier gaat worden ivm contract werkgever, ik zou het daar eens kunnen proberen.
Heb jij een telefoonnummer voor me, via PM.?Chipie84 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:57:
[...]
Joh. Vreemd. Ik heb toch uitgebreide informatie gehad. Je zou ze ook kunnen bellen. In mijn ervaring zijn ze wel erg behulpzaam.
De mijne is op 9 juli besteld dus zou in dezelfde badge moeten zitten. Levertijden van Athlon kloppen zo goed als nooit zegt Cupra. Ze rekenen een erg grote marge in met data doorgeven aan gebruiker. Tenminste dat zegt Cupra en ook meerdere met dezelfde ervaring. Ik denk dat jou auto ook ergens mid-eind oktober afgeleverd gaat worden.Brakel123 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:35:
@Chipie84 hij is rond 10 juli besteld en destijds begreep ik dat hij 30-7 in productie ging. Ondertussen is de afleverdatum een keer van november naar Februari gegaan en toe werd het 12 december. Ik heb enkel mail gehad vanuit Athlon zonder mailadres van contactpersoon. Wel weet ik wie de leverancier gaat worden ivm contract werkgever, ik zou het daar eens kunnen proberen.
Zullen we ruilen dan? Ik heb dezelfde besteld op 4 april en heb nu als leverdatum van 5 december staan.Mitchelll010 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 07:51:
Bijzonder, hoor toch wel veel storingen..
Maja we gaan het zien..
Oh...
@Chipie84 Zou erg mooi zijn als hij dan al komt. Ik zal toch eens contact opnemen, gezien er ook mensen zijn die hem eerder besteld hebben en later ontvangen.
Bedankt voor je reactie, ik ben nieuw hier en zie nog niet zo goed hoe ik via PC, of Iphone op een bericht van iemand kan reageren..
Bedankt voor je reactie, ik ben nieuw hier en zie nog niet zo goed hoe ik via PC, of Iphone op een bericht van iemand kan reageren..
De mijne is productiedatum juli. En mij werd gezegd dat aflevering in november zou zijn.
Adhv het productienummer konden ze dat zien.
Adhv het productienummer konden ze dat zien.
[ Voor 20% gewijzigd door Penny Lane op 10-09-2025 22:00 ]
Nee moest hem achter laten om 8u volgende dag om 1600 kon ik hem weer ophalen.Penny Lane schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:55:
Snel verholpen? Of moest je hem achterlaten? En zo ja, krijg je dan een (gratis) leenauto?
Bij mijn lease is binnen 24u geen gratis leenauto.
Ik weet eigenlijk niet hoe dat zit met een vervangende auto bij particuliere koop bij onderhoudBalskyy schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:38:
[...]
Bij mijn lease is binnen 24u geen gratis leenauto.
. Iemand daar ervaring mee?
Hangt van je verzekering en garantie af. Wij kregen iig bij onze storing een auto mee. Maar wel pas de volgende dag toen hij langer weg moest zijn.Penny Lane schreef op donderdag 11 september 2025 @ 22:05:
[...]
Ik weet eigenlijk niet hoe dat zit met een vervangende auto bij particuliere koop bij onderhoud
. Iemand daar ervaring mee?
De dealer vertelde mij dat de door mij bestelde auto op 20-07 op de boot is gegaan. Toen heb ik CoPilot aan het werk gezet en die heeft uitgezocht dat die boot (Theben) op 31 aug in Zeebrugge aanmeerde (en 3 sep in Bremerhafen). Hij is dus waarschijnlijk al aan land maar de leverdatum bij Ayvens staat nog steeds op week 42 (13-19 okt).Njord1 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:37:
De auto's op die boot worden natuurlijk in batches met de vrachtwagen naar NL gebracht, dus ik verwacht dat die vanaf eind september t/m eind oktober worden uitgeleverd ofzo....
Auto is besteld op 2-4. Afleverdatum staat op 6 december. Vreemd dat er zoveel verschil tussen zit als ik berichten hier boven lees. Gaat om Tavascan Business met winterpack en trekhaak in Atacama Desert. LM is Alphabet.
Als ie voor 31 december maar op kenteken staat vind ik het best. Moet het alleen niet nog teveel naar achter gaan schuiven.
Als ie voor 31 december maar op kenteken staat vind ik het best. Moet het alleen niet nog teveel naar achter gaan schuiven.
Inderdaad veel verschil in levertijd ervaringen.
Als het maar dit jaar gebeurt en ik nog kan genieten van het gedeeltelijke lage bijtelling.
Maar mocht het kloppen wat @PvS_68 zegt, dan hoop ik toch op korte termijn wat te horen.
Wachten op iets nieuws duurt altijd te lang......... :-D
Als het maar dit jaar gebeurt en ik nog kan genieten van het gedeeltelijke lage bijtelling.
Maar mocht het kloppen wat @PvS_68 zegt, dan hoop ik toch op korte termijn wat te horen.
Wachten op iets nieuws duurt altijd te lang......... :-D
Zit idd veel verschil in. Ik heb inmidels 5 gewijzigde leverdatums gehad. Ik heb exact dezelfde auto op 4-4 besteld via Directlease en heb nu een levertijd van 5-12. Vreemd dat er zoveel verschil is in levertijd.Jeter schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:09:
Auto is besteld op 2-4. Afleverdatum staat op 6 december. Vreemd dat er zoveel verschil tussen zit als ik berichten hier boven lees. Gaat om Tavascan Business met winterpack en trekhaak in Atacama Desert. LM is Alphabet.
Vanochtend gebeld met de dealer, auto was rond 10 juli besteld. 30 juli ging deze in productie en wat hij me vanochtend kon zeggen is dat hij 12 augustus (al) op de boot ging. Verdere info kon hij nog niet benaderen, hij ging hier achteraan en zou er op terugkomen. Verwacht dat hij binnen enkele weken in NL aan zal komen.
Idd. vreemd dat er zo afwijkende levertermijnen zijn, heb nu diverse keren geinformeerd maar kom niet verder dan "uw auto is onderweg."
Hoewel ook wel eens besproken in het algemene Cupra forum, stel ik deze vraag nu in het specifieke Tavascan deel:
Wie heeft een dashcam in zijn Tavascan gehangen? Ik ben benieuwd naar ervaringen met inbouw. Niet zozeer merk/type (al zijn tips natuurlijk welkom)
Heb je dat zelf gedaan of laten doen? Hoe “graag” wilde je Cupra garage dat doen? Wat kostte dat en wat kreeg je daarvoor? Als je het zelf deed, waar pakte je dan stroom vandaan?
Benieuwd_modus/ON 😀
Wie heeft een dashcam in zijn Tavascan gehangen? Ik ben benieuwd naar ervaringen met inbouw. Niet zozeer merk/type (al zijn tips natuurlijk welkom)
Heb je dat zelf gedaan of laten doen? Hoe “graag” wilde je Cupra garage dat doen? Wat kostte dat en wat kreeg je daarvoor? Als je het zelf deed, waar pakte je dan stroom vandaan?
Benieuwd_modus/ON 😀
Heb al mijn ervaring gepost met onze dashcam. Blader even terug zou ik zeggen. Komt hiervandaan https://fitcamx.com/Penny Lane schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 17:52:
Hoewel ook wel eens besproken in het algemene Cupra forum, stel ik deze vraag nu in het specifieke Tavascan deel:
Benieuwd_modus/ON 😀
Had jouw post inderdaad gelezen. Maar ik lees alleen dat je een fitcamX hebt. Geen ervaringen. Lees ik er overheen?
Ik zou nog bereid zijn om geld uit te trekken voor deze dashcam. (En de huidige azdome weg te doen) maar hoe is de beeldkwaliteit? In het donker en zo? Kentekens altijd goed te lezen?
Begrijp ik het goed dat hij simpel aangesloten kan worden achter de spiegelkap? Hoop vragen. Maar dit is iets waar ook niet iedere garage raad mee weet.
Ik zou nog bereid zijn om geld uit te trekken voor deze dashcam. (En de huidige azdome weg te doen) maar hoe is de beeldkwaliteit? In het donker en zo? Kentekens altijd goed te lezen?
Begrijp ik het goed dat hij simpel aangesloten kan worden achter de spiegelkap? Hoop vragen. Maar dit is iets waar ook niet iedere garage raad mee weet.