Het grote Cupra Tavascan Topic

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-10 17:16
Chipie84 schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:02:
[...]

Ik hoop het ook. Mijn auto is besteld op 18 juli. Dus zou goed kunnen dat onze bestellingen op dezelfde schip zitten. En als dat de Hoegh Detroit zou zijn, betekend dat de auto's as we speak worden afgeladen vanaf boot in Zeebrugge. Als dat zo is dan duurt het nog 1 tot 4 weken voor aflevering.
Fingers crossed voor snelle levering!
1 tot 4 weken is erg optimistisch. In mijn geval zal het 6 weken zijn. Moet wel een trekhaak gemonteerd worden door de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njord1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 19:19
Deze wordt toch af fabriek gemonteerd, mits besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penny Lane
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 07-10 20:38
Zeebrugge? Die van mij is 2 weken geleden besteld. De dealer zegt dat hij onderweg is naar Duitsland.🇩🇪
Maar die route ben ik bij jullie nog niet tegengekomen. Weet iemand daar wat over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakel123
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 18:24
Njord1 schreef op maandag 22 september 2025 @ 17:05:
Ik heb er vanaochten ook nog weer een mail aan gewaagd, naar aanleiding van de aankomst van de Hoegh Detroit, tot nu toe geen reactie.
Ik ben benieuwd naar de reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Penny Lane schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:27:
Zeebrugge? Die van mij is 2 weken geleden besteld. De dealer zegt dat hij onderweg is naar Duitsland.🇩🇪
Maar die route ben ik bij jullie nog niet tegengekomen. Weet iemand daar wat over?
Dat kan ook. De volgende aanlegplaats van de schepen na Zeebrugge is Bremerhaven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Njord1 schreef op maandag 22 september 2025 @ 18:30:
Deze wordt toch af fabriek gemonteerd, mits besteld?
Bij mij niet. Kon hem volgens mij ook niet selecteren als ik het me goed herinner. Eerlijk gezegd denk ik dat ie altijd achteraf door de uitleverende dealer wordt gemonteerd.
Bij mij valt hij dus onder de accesoires i.p.v. optie-af-fabriek, wat natuurlijk weer in de fiscale bijtelling scheelt (lease). :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob1984
  • Laatst online: 10-10 15:42
Zojuist bericht gekregen dat ik hem volgende week woensdag 1 oktober kan ophalen.
Hij was 28 augustus besteld. Scheelt dat ie op voorraad stond in Leusden.
Zoals eerder aangegeven doet ons bedrijf aan koopauto's, dus had maar een budget van 45k. Ik heb een Essential in White Silver, met winterpack (kleur was niet onderhandelbaar met de baas helaas). Zat dan wel boven het budget, maar aangezien wij bijna alle auto's bij die dealer kopen, kreeg de baas het winterpack cadeau *O*

Ik ga straks gelijk even wat ali express aankopen doen
Bakje voor op de vloer en eentje voor in de middenconsole

https://nl.aliexpress.com...%210&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njord1
PvS_68 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:54:
[...]

Bij mij niet. Kon hem volgens mij ook niet selecteren als ik het me goed herinner. Eerlijk gezegd denk ik dat ie altijd achteraf door de uitleverende dealer wordt gemonteerd.
Bij mij valt hij dus onder de accesoires i.p.v. optie-af-fabriek, wat natuurlijk weer in de fiscale bijtelling scheelt (lease). :)
Bij mij is het ook geselecteerd via de lease maatschappij, maar volgens van Mossel wordt hij af fabriek gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Njord1 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:18:
[...]

Bij mij is het ook geselecteerd via de lease maatschappij, maar volgens van Mossel wordt hij af fabriek gemonteerd.
Dan kan het dus allebei. Grappig.
Op de Cupra nl site kun je hem niet selecteren, dus de dealers zullen er zelf een prijs voor afgeven in de offerte. Dat was bij mij ook het geval. Dan hebben ze dus vervolgens de keuze om het zelf te doen of kant-en-klaar bestellen bij de fabriek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seegje
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 30-09 13:14

Seegje

Autofreak

Seegje schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:32:
heeft iemand hier ervaring hoeveel je inlevert qua range met een dakkoffer vs. bagagekoffer op de trekhaak? Ik zit te puzzelen hoe ik mijn niewe hobby efoil volgende zomer met tent en de rest mee kan nemen. Ik zie dat Thule en Spinder inmiddels ook fietsendragers verkopen waar je ook een koffer op kan plaatsen
Ik geloof dat het antwoord hier te vinden is, een trekhaakkoffer is zelfs gunstig voor je actieradius 🤯 https://www.autoblog.nl/n...-voor-actieradius-6841709

Endurance Adrenaline 2025 Blue, crossclimates 2, trekhaak

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brak1977
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16:59
Goeiemorgen, wat leuk een apart Tavascan topic, ik zit/zat voornamelijk in het "normale" Cupra topic. Mijn Born gaat er uit, na 190.000 km en counting. Born One Edition, Quasar Grey Adrenaline met de 58KWh batterij. De keuze voor Tavascan was snel gemaakt, helemaal na de proefrit. Vanwege budgettaire redenen kon ik alleen de Essential bestellen, maar gelukkig wel met het Winterpack. Normaal gesproken mis ik de additionele opties niet vande business of adrenaline, behalve misschien het verwarmde stuur die ik fijn vind in de winter, of het audiopakket. Ik hoop dat het geluid beter is dan in de One, hier moest ik het doen met een mager audio setje, zonder speakers achterin. Verder zet ik bijna alle assists standaard uit als ik in de Born wegrij, dus zal deze niet missen in de Tavascan.

Afgelopen vrijdag de bevestiging gekregen dat hij besteld is! Omdat dit een vrij standaard issue is, met ook de standaard kleur (Dessert Atacama, in mijn ogen ook echt de mooiste kleur!) hoop ik dat het een auto is die op voorraad is bij de dealers (zie ze staan bij Van de Brug) en dat hij niet nog met de boot vanuit China moet komen. Ik kan niet wachten! :-)

• Brakel123
Brak1977 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:43:
Goeiemorgen, wat leuk een apart Tavascan topic, ik zit/zat voornamelijk in het "normale" Cupra topic. Mijn Born gaat er uit, na 190.000 km en counting. Born One Edition, Quasar Grey Adrenaline met de 58KWh batterij. De keuze voor Tavascan was snel gemaakt, helemaal na de proefrit. Vanwege budgettaire redenen kon ik alleen de Essential bestellen, maar gelukkig wel met het Winterpack. Normaal gesproken mis ik de additionele opties niet vande business of adrenaline, behalve misschien het verwarmde stuur die ik fijn vind in de winter, of het audiopakket. Ik hoop dat het geluid beter is dan in de One, hier moest ik het doen met een mager audio setje, zonder speakers achterin. Verder zet ik bijna alle assists standaard uit als ik in de Born wegrij, dus zal deze niet missen in de Tavascan.

Afgelopen vrijdag de bevestiging gekregen dat hij besteld is! Omdat dit een vrij standaard issue is, met ook de standaard kleur (Dessert Atacama, in mijn ogen ook echt de mooiste kleur!) hoop ik dat het een auto is die op voorraad is bij de dealers (zie ze staan bij Van de Brug) en dat hij niet nog met de boot vanuit China moet komen. Ik kan niet wachten! :-)
Gefeliciteerd met de bestelling! Voor wat betreft levering, in principe zou je dealer moeten kunnen zien wanneer deze geleverd wordt, of wanneer deze in productie gaat. Als het niet direct aansluiting heeft met Cupra, dan zou je dealer dit bij Cupra aan kunnen vragen.

Ik hoop zo snel mogelijk voor je 😅

• Chipie84
  • Laatst online: 17:17
Brak1977 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:43:

He wat leuk! Ik hoop het ook voor een snelle levering voor je.

• Balskyy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-10 18:15
Kreeg zojuist een mail dat er een update klaar staat voor mijn auto zou het 5.4 zijn?

HI Erik!
We hebben zojuist een nieuwe update uitgerold voor je CUPRA voertuig!
Deze nieuwste over-the-air update verbetert de algehele stabiliteit van je infotainmentsysteem en bereidt je voertuig voor op soepelere toekomstige updates. De update bevat ook kleine verbeteringen en bugfixes, met name met betrekking tot het laadproces.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holleblok
  • Laatst online: 10-10 11:28
Hi allen, leuk om te zien dat er een topic is voor de Cupra Tavascan. Ook mijn Tavascan Essential is besteld in Juli en volgens de leasemaatschappij (Van Gent) wordt deze verwacht voor levering mid oktober. Hoop stiekem dat het nog wat eerder zal zijn.

• Brak1977
Ik heb gebeld met de PON Cupra afdeling, hun schatting is eind Oktober leveren, maar stond nog allemaal in potlood geschreven. Wel zie ik in mijn lease app dat het huidige contract ineens midden December afloopt (ipv februari 2026 waar ie eerst op stond), dus het is in ieder geval allemaal wel in beweging!

Even een vraag aan de mensen met de Tavascan met de "standaard' audio/radio en dus niet het Seinheiser pakket. Hoe bevalt deze? Zoals gezegd, ik kom vanuit mijn Born met een wat mager pakket, met ook alleen boxen voor en niet achter, dus het zal voor mij sowieso al een stap vooruit zijn.

• L. Ende
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 11:31
Ben ik nu de enige die nog steeds op softwareversie 5.0 zit?
Cupra stuurt me door naar servicepartner en servicepartner zegt dat hij niets kan doen om een update te verkrijgen aangezien dit OTA gaat.
Update naar 5.2 wordt sinds juni gefaseerd uitgevoerd, krijg ik steeds te horen maar duurt wel erg lang op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVSCN
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 02-10 16:59
Brak1977 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:10:
Ik heb gebeld met de PON Cupra afdeling, hun schatting is eind Oktober leveren, maar stond nog allemaal in potlood geschreven. Wel zie ik in mijn lease app dat het huidige contract ineens midden December afloopt (ipv februari 2026 waar ie eerst op stond), dus het is in ieder geval allemaal wel in beweging!

Even een vraag aan de mensen met de Tavascan met de "standaard' audio/radio en dus niet het Seinheiser pakket. Hoe bevalt deze? Zoals gezegd, ik kom vanuit mijn Born met een wat mager pakket, met ook alleen boxen voor en niet achter, dus het zal voor mij sowieso al een stap vooruit zijn.
Ik kom uit een auto met B&O installatie en vind de standaard audio van de business niet denderend, maar voor mij goed genoeg. Ben geen audiofiel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brak1977
TVSCN schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:03:
[...]

Ik kom uit een auto met B&O installatie en vind de standaard audio van de business niet denderend, maar voor mij goed genoeg. Ben geen audiofiel :9
Nou, ik kan me gewoon nauwelijks voorstellen dat het slechter is dan wat ik nu heb. Ben benieuwd! :-)

[ Voor 13% gewijzigd door Brak1977 op 26-09-2025 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seegje

Seegje

Autofreak

L. Ende schreef op donderdag 25 september 2025 @ 17:57:
Ben ik nu de enige die nog steeds op softwareversie 5.0 zit?
Cupra stuurt me door naar servicepartner en servicepartner zegt dat hij niets kan doen om een update te verkrijgen aangezien dit OTA gaat.
Update naar 5.2 wordt sinds juni gefaseerd uitgevoerd, krijg ik steeds te horen maar duurt wel erg lang op deze manier.
Dat is wel vreemd ja. Ik zit op 5.4 en de meeste in de tavascan whatsapp groep op 5.2. Maar goed dat zal allemaal vanuit Spanje geregeld worden, waarschijnljjk met een reden 🤷🏼‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seegje

Seegje

Autofreak

Balskyy schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:14:
Kreeg zojuist een mail dat er een update klaar staat voor mijn auto zou het 5.4 zijn?

HI Erik!
Deze nieuwste over-the-air update verbetert de algehele stabiliteit van je infotainmentsysteem en bereidt je voertuig voor op soepelere toekomstige updates. De update bevat ook kleine verbeteringen en bugfixes, met name met betrekking tot het laadproces.
Dit was volgens mij een losse update voor het infotaiment en niet voor de firmware. Kwam bij mij i.e.g. los van de 5.4 sprong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riick92
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-10 14:19
Balskyy schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:14:

HI Erik!
Ik kreeg deze melding ook. Ik krijg alleen geen knop in het infotainment systeem om te updaten?
Ik zit nu ook op 5.2. Toen deze werd uitgerold stond het eigenlijk gelijk in het scherm maar nu al paar dagen verder en nog niks te zien. Iemand anders ook last van?

[ Voor 11% gewijzigd door Riick92 op 26-09-2025 11:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44
Afgelopen week maar eens een mailtje naar mijn werkgever gestuurd of ik, ivm de aangepaste bijtelling, mijn Cupra Born uit 2021 nog dit jaar mag vervangen.

Gelukkig kreeg ik al snel een positief antwoord, dus de zoektocht kan beginnen.. De Tavascan staat hoog op mijn lijstje, maar omdat het einde van het jaar snel nadert moet ik dus waarschijnlijk op zoek naar een voorraadmodel (business) of een demo (adrenaline). Al die extra's van de adrenaline maken me toch weer hebberig, dus als het goed is komende dinsdag een proefrit in een demo.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brak1977
M@cer schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:27:
Afgelopen week maar eens een mailtje naar mijn werkgever gestuurd of ik, ivm de aangepaste bijtelling, mijn Cupra Born uit 2021 nog dit jaar mag vervangen.
Zo ging het bij mij ook, al moest ik er wel wat meer mijn best voor doen hehehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-10 18:15
Riick92 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:30:
[...]

Ik kreeg deze melding ook. Ik krijg alleen geen knop in het infotainment systeem om te updaten?
Ik zit nu ook op 5.2. Toen deze werd uitgerold stond het eigenlijk gelijk in het scherm maar nu al paar dagen verder en nog niks te zien. Iemand anders ook last van?
Hier is nog geen update geweest na de mail, geen idee wanneer die komt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb mijn Tavascan inmiddels ruim een maand en ben heel tevreden met de auto. Alleen die snelkoppelingen worden niet onthouden, ook niet door er eerst eentje weg te doen. Echt heel irritant. Heb ook al geprobeerd een random andere toe te voegen, maar het gaat me vooral om die snelheidswaarschuwing. Iemand al de ultieme tip? Ik zit op versie 5.4.

• Brak1977
ilhanko schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 22:53:
Ik heb mijn Tavascan inmiddels ruim een maand en ben heel tevreden met de auto. Alleen die snelkoppelingen worden niet onthouden, ook niet door er eerst eentje weg te doen. Echt heel irritant. Heb ook al geprobeerd een random andere toe te voegen, maar het gaat me vooral om die snelheidswaarschuwing. Iemand al de ultieme tip? Ik zit op versie 5.4.
Dat is toch vaag? Ik las dit al eerder hier volgens mij. Leek me juist een grote stap voorwaarts van de Born, in de youtube clips die ik van de Tavascan zag. Dit moet toch gewoon onthouden worden door een systeem?

• L. Ende
Bij mij is de instelling voor snelheidswaarschuwing ook elke keer verdwenen bij de snelkoppelingen. Ook heb ik regelmatig bij het ontgrendelen van de auto via handgreep bestuurderskant dat de deur rechtsachter niet ontgrendelt. Bij langere tijd niet gebruiken van de achterklep ook vaak dat de achterklep maar 10% omhoog gaat als ik mijn voet onder de bumper beweeg. Zijn dit herkenbare ‘probleempjes’ voor andere Tavascanrijders?

• ilhanko
  • Niet online
L. Ende schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 14:49:
Bij mij is de instelling voor snelheidswaarschuwing ook elke keer verdwenen bij de snelkoppelingen. Ook heb ik regelmatig bij het ontgrendelen van de auto via handgreep bestuurderskant dat de deur rechtsachter niet ontgrendelt. Bij langere tijd niet gebruiken van de achterklep ook vaak dat de achterklep maar 10% omhoog gaat als ik mijn voet onder de bumper beweeg. Zijn dit herkenbare ‘probleempjes’ voor andere Tavascanrijders?
Hm nee dat herken ik niet eigenlijk.

Er is wel vannacht iemand in m'n auto geweest en er was geen braakschade. Dus misschien heb ik de deur open gelaten, maar dat vind ik vrij onwaarschijnlijk want dan gaat de auto piepen. Ik woon in een bovenwoning en de auto stond voor de deur, maar geloof ook niet dat het signaal opgepikt is. Schade valt verder wel mee; een zonnebril, koekjes, twee usb kabeltjes en een doosje Smint. Vooral een naar gevoel dat iemand in m'n auto is geweest maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:17
Wat leuk een tavascan topic! Na een rondje langs auto’s op mijn shortlist ter vervanging launch edition Polestar 2 is deze met name door zijn looks toch wel erg interessant.

Helaas door de ps2 awd en overall performance wel aardig verwend geraakt en dus twijfel ik enorm of ik een rwd adrenaline geen achteruitgang ga vinden. De extreme levert dan weer aardig wat range in. Daar moet ik nog wat nachtjes over slapen.

Een andere enorm fijne feature van mijn ps2 vind ik de 360 ‘projectie’ achtige parkeer view. Camera gebruik ik nóoit. Nu lees ik geen super beste verhalen over de camera van de tavascan maar hij heeft toch ook een 360 sensor. Geeft dit dezelfde soort van projectie view als een ps2? Iemand die een foto’tje heeft kan maken toevallig?

Ik zie dat veel mensen toch het winterpack kiezen. Is dat met name voor het bereik? Of heeft de warmtepopmp en verwarmde voorruit zoveel meerwaarde voor jullie? Ik dacht dit pakket eigenlijl wel te kunnen overslaan.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
twit schreef op maandag 29 september 2025 @ 07:36:
Wat leuk een tavascan topic! Na een rondje langs auto’s op mijn shortlist ter vervanging launch edition Polestar 2 is deze met name door zijn looks toch wel erg interessant.

Helaas door de ps2 awd en overall performance wel aardig verwend geraakt en dus twijfel ik enorm of ik een rwd adrenaline geen achteruitgang ga vinden. De extreme levert dan weer aardig wat range in. Daar moet ik nog wat nachtjes over slapen.

Een andere enorm fijne feature van mijn ps2 vind ik de 360 ‘projectie’ achtige parkeer view. Camera gebruik ik nóoit. Nu lees ik geen super beste verhalen over de camera van de tavascan maar hij heeft toch ook een 360 sensor. Geeft dit dezelfde soort van projectie view als een ps2? Iemand die een foto’tje heeft kan maken toevallig?

Ik zie dat veel mensen toch het winterpack kiezen. Is dat met name voor het bereik? Of heeft de warmtepopmp en verwarmde voorruit zoveel meerwaarde voor jullie? Ik dacht dit pakket eigenlijl wel te kunnen overslaan.
Kan nu even geen foto maken, maar er zit een top down plaatje via die sensoren en camerabeelden als je de parking inschakeld naast de camera.

Maar vooral over Winterpack: wij namen het vooral voor de verwarming achter. De vooruit is mooi meegenomen. Maar in de praktijk gebruiken wij de warmtepomp niet bewust. Ik vergeet het vooral in te schakelen want volgens mij doet hij het alleen als je de navigatie van Cupra gebruikt ipv Android of iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brak1977

Als ik voor mezelf mag spreken, ik heb voor het Winterpack gekozen omdat de Essential niet standaard verwarmbare voorstoelen heeft. Dat is in de winter erg prettig. Dat er een warmtepomp bijzit is een fijne plus, maar voor mij niet noodzakelijk. Ook voorruit verwarmbaar is niet echt nodig, omdat ik de auto van afstand altijd al voorverwarm voordat ik vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Het winterpakket zou voor mij niet echt hoeven.. Met de grote batterij heb ik de mogelijk extra range niet nodig, dat is verwaarloosbaar.

Verwarmde voorruit heb ik ook niet nodig, als je van te voren de auto warm laat worden als het koud is. En de verwarmde stoelen heb ik mijn Born ook maar 2 of 3 keer gebruikt.

Maar nu ik op zoek ben naar een voorraadmodel/demo ben ik meer afhankelijk wat er wel op zit :-)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:23

Ik heb de business besteld en voor mij waren de verwarmde stoelen de reden om het winterpack te bestellen, in m'n P2 (ook Launch Edition) gaat die zo ongeveer nu aan en blijft die aan tot ergens eind maart :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Holleblok
Zojuist een belletje gehad van de leasemaatschappij dat ik vandaag of morgen een belletje kan verwachten van de Cupra dealer om de auto af te leveren.

In juli besteld en originele afleverdatum stond op 17-10, dus ben erg blij dat dat nog eerder lijkt te gaan lukken. Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakel123
Holleblok schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:47:
Zojuist een belletje gehad van de leasemaatschappij dat ik vandaag of morgen een belletje kan verwachten van de Cupra dealer om de auto af te leveren.

In juli besteld en originele afleverdatum stond op 17-10, dus ben erg blij dat dat nog eerder lijkt te gaan lukken. Kan niet wachten!
Hoi, dat is erg goed nieuws, daar zul je vast blij mee zijn. Weet je toevallig ook wanneer deze in productie is gegaan, of op het schip is gegaan? Mijn bestelling is ook van juli, zou mooi zijn als ik ook een belletje ga ontvangen...

We wachten af.

[ Voor 7% gewijzigd door Brakel123 op 29-09-2025 16:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holleblok
Brakel123 schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:57:
[...]

Hoi, dat is erg goed nieuws, daar zul je vast blij mee zijn. Weet je toevallig ook wanneer deze in productie is gegaan, of op het schip is gegaan? Mijn bestelling is ook van juli, zou mooi zijn als ik ook een belletje ga ontvangen...

We wachten af.
Nee, dat weet ik eerlijk gezegd niet. De bestelling vanuit de leasemaatschappij is gedaan op 17 juli en het betreft de Tavascan Essential. Meer informatie heb ik helaas niet voor je. Hoop dat die van jou ook snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cupra KvG
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 20:22

Altijd interessant de discussie over range. Voor iedereen verschillend natuurlijk.

Vraag 1 : hoeveel dagen per jaar rijd je meer dan 400 km?
Vraag 2 : hoeveel dagen per jaar geniet je van het extra vermogen van de Extreme?

Voor mij was het meteen duidelijk 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10 20:02
Cupra KvG schreef op maandag 29 september 2025 @ 19:35:
[...]

Altijd interessant de discussie over range. Voor iedereen verschillend natuurlijk.

Vraag 1 : hoeveel dagen per jaar rijd je meer dan 400 km?
Vraag 2 : hoeveel dagen per jaar geniet je van het extra vermogen van de Extreme?

Voor mij was het meteen duidelijk 😊
Eerlijk gezegd is de range de reden dat ik naar een andere wagen ben gaan kijken. Kom van een Skoda Enyaq 60 (helaas). Maar de Cupra is wordt toch wel een verademing. Ik moet regelmatig van Alkmaar naar Vlissingen en ik red met de huidige temperaturen het bijna niet eens heen.
Ik kan niet wachten tot 19 december.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chipie84

He leuk man! Mijn bestelling is ook van juli. Ik zie alleen online via een link vanuit Ames/Athlon (leasemaatschappij) dat uitleveren in week 45 zal zijn. Maar volgens Cupra is dat altijd eerder dan wat hun aangeven. Dus ik hoop ook op een belletje op korte termijn.

Ik heb een Business model besteld met winterpack in Atacama Dessert.
Laatste loodjes met wachten. pfffffffffff. heb er zin in!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martin_d_b
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:19
Ik heb de mijne besteld eind juni, verwachte losweek was 38, werd daarna 40 en nu nog geen extra info beschikbaar.
Moet eind deze maand geleverd worden was het idee… 🫣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
Zoals eerder gezegd is mijn bestelling eind april door Ayvens geaccepteerd. Het gaat om een Adrenaline. Hij stond in de Ayvens portal nog op verwachte leverweek van 13-19 oktober. Zojuist de dealer gesproken en ik kan hem woensdag de 8e in ontvangst nemen. Ik zal tegen die tijd wel een fotootje droppen hier :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• media-richard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 14:04
Afgelopen week bij de Cupra dealer geweest. Deze wist mij te vertellen dat ze als Cupra Nederland een enorme vloot aan Business + Winter packs besteld zijn op voorraad welke nog voor eind december in Nederland moeten zijn, zodat deze allemaal nog kunnen gaan profiteren van de huidige bijtellingsregels.

Bespaard je dan toch snel 50 euro netto per maand.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RaulDuke
  • Laatst online: 09-10 19:33
Nou, daar is ie dan. Inmiddels een week in mijn bezit. Bevalt goed!

Paar kleine dingetjes:
• Krijg de Remote Park Assist niet geactiveerd, iedere keer als ik de QR code scan via de app krijg ik een foutcode. Iemand een tip?
• De welbekende verdwijnende shortcuts voor de snelheidswaarschuwing heb ik helaas ook last van. Handmatig verwijderen en terugzetten helpt helaas niet....
• Ik heb 2 android telefoons (prive en zakelijk). Weet iemand hoe ik makkelijk kan schakelen tussen Android Auto tussen de 2 telefoons?

En verder, de standaard audio van de business valt me niet mee...ben al bij een audio specialist geweest en er komt binnenkort een DSP versterker (en evt. Subwoofer) bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQDb3KFrdbINZ48kyfnUhAED9l8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWM0myvNnPMnCC0j3q8igGJg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
RaulDuke schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:22:
Nou, daar is ie dan. Inmiddels een week in mijn bezit. Bevalt goed!

Paar kleine dingetjes:
• Krijg de Remote Park Assist niet geactiveerd, iedere keer als ik de QR code scan via de app krijg ik een foutcode. Iemand een tip?
• De welbekende verdwijnende shortcuts voor de snelheidswaarschuwing heb ik helaas ook last van. Handmatig verwijderen en terugzetten helpt helaas niet....
• Ik heb 2 android telefoons (prive en zakelijk). Weet iemand hoe ik makkelijk kan schakelen tussen Android Auto tussen de 2 telefoons?

En verder, de standaard audio van de business valt me niet mee...ben al bij een audio specialist geweest en er komt binnenkort een DSP versterker (en evt. Subwoofer) bij.

[Afbeelding]
Benieuwd of zo',n sound upgrade ook nog nuttig is voor het Sennheiser pakket. Niet dat het slecht is, maar een upgrade is leuk hah.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaulDuke
sheane schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 07:06:
[...]

Benieuwd of zo',n sound upgrade ook nog nuttig is voor het Sennheiser pakket. Niet dat het slecht is, maar een upgrade is leuk hah.
Alles kan altijd beter. En duurder 😀 Ik denk dat het dempen van de deuren het geluid van het Sennheiser pakket beter zal maken. En wellicht zijn er DSP's.die nog weer beter instelbaar zijn. Maar dan kom je best wel in de euro's en het finetunen in details hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
RaulDuke schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 07:24:
[...]

Alles kan altijd beter. En duurder 😀 Ik denk dat het dempen van de deuren het geluid van het Sennheiser pakket beter zal maken. En wellicht zijn er DSP's.die nog weer beter instelbaar zijn. Maar dan kom je best wel in de euro's en het finetunen in details hoor.
Enig idee qua euro's waar je met de basics aan zit? Heb namelijk echt geen idee..merendeel van de vorige autos was het niet waard of waren niet van mijzelf haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaulDuke
sheane schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 07:36:
[...]

Enig idee qua euro's waar je met de basics aan zit? Heb namelijk echt geen idee..merendeel van de vorige autos was het niet waard of waren niet van mijzelf haha
Ik ken de kwaliteit van de Sennheiser niet goed genoeg, maar ga er vanuit dat het een goed systeem is. Dan kom je op fijnslijpen van de details en dan is 1000 euro niets. Ik denk dat je het mooi zo moet laten wat het is en de equalizer goed in moet regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaulDuke
sheane schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 07:36:
[...]

Ik heb geen idee op welk niveau de Sennheiser al functioneert, maar het systeem heeft 12 speakers. Een DSP van kwaliteit begint ergens €1.500,- en dan moet ie er nog in ene getuned worden. Zeg maar €2.000,- begint het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brak1977
RaulDuke schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:22:

[Afbeelding]
Nou, ik kom uit de Born One, en die had maar 5 speakers, en die zaten allemaal voorin. Ik kan met NIET voorstellen dat bij zo'n premium wagen het geluid slechter is dan dat. Maar nu maak ik me toch een beetje zorgen (heb de Essential besteld)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaulDuke
Brak1977 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:12:
[...]

Nou, ik kom uit de Born One, en die had maar 5 speakers, en die zaten allemaal voorin. Ik kan met NIET voorstellen dat bij zo'n premium wagen het geluid slechter is dan dat. Maar nu maak ik me toch een beetje zorgen (heb de Essential besteld)...
Ik ben een beetje een zeurzak op het gebied van audio. Het is niet slecht hoor, maar ik wil gewoon graag beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njord1

Heb je al een leverdatum gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
Brak1977 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:12:
[...]

Hier ook uit een Born One met 5 speakers.. Dat was wel even een omschakeling na mij Skoda Karoq met Canton sound.. Maar de rest van de auto was zo veel fijner.

Als alles goed gaat wordt het voor mij een Adrenaline met Sennheiser.. Hoop volgende week duidelijkheid te krijgen van mijn werkgever....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:14
Ik ben ook een redelijke zeikerd qua audio maar ik vindt de adrenaline acceptabel.
Al mag er wel een subje bij. Ik weet alleen niet of die kleine 12v accu dat trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaulDuke
Mitchelll010 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:37:
Ik ben ook een redelijke zeikerd qua audio maar ik vindt de adrenaline acceptabel.
Al mag er wel een subje bij. Ik weet alleen niet of die kleine 12v accu dat trekt.
Vergeet niet dat er tussen de essential/business en de VZ modellen een verschil zit. De eerste hebben een standaard VW systeem met 7 speakers, de VZ's een Sennheiser systeem met 12 speakers incl sub. Daar zit nog wel een verschil tussen dus, vandaar dat ik mijn business audio systeem ga upgraden met DSP en evt. Subwoofer

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jeroen1979
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5KOYtJSYwpItGxMaJIRt_1l_Rc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ql1sYwGpsdY1TnuAMLo1PCm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PxLp24DJMGLdbWYnpszck8M4n6c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jImi54ZZ5yJcyxRvHUKZ0zUa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pe7kSR1XJoW7YFSKiI1mePhGeoE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OKKXsqtZ9veajOpwSpoM83A2.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels een maand in bezit van deze
Essential. Heerlijke auto en bevalt zeer goed. Had hiervoor een Mustang Mach E maar vind dit een speelsere auto qua looks en interieur. Wel flink ingeleverd qua audio helaas maar dit wist ik van te voren, als je er gewend aan bent is het prima, ben niet zo'n audiofiel. Wat ik wel irritant vind is dat de auto 2x nodig heeft om de sleutel te herkennen als je wilt starten, gebeurt zelden in 1x. En dat je vaak 2x aan de hendel moet trekken als je uit wilt stappen. Herkend iemand dit?
Maar wel echt een toffe bak en heel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njord1
RaulDuke schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:16:
[...]

Vergeet niet dat er tussen de essential/business en de VZ modellen een verschil zit. De eerste hebben een standaard VW systeem met 7 speakers, de VZ's een Sennheiser systeem met 12 speakers incl sub. Daar zit nog wel een verschil tussen dus, vandaar dat ik mijn business audio systeem ga upgraden met DSP en evt. Subwoofer
Adrenaline heeft ook een Sennheiser met 12 speakers incl. sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
RaulDuke schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:16:
[...]

Klopt, de Adrenaline heeft ook het Sennheiser pakket al.
Gelukkig..

Ben benieuwd waar je de 12v vandaan gaat halen.
Ik denk dat de kleine 12V accu de enige optie is.
Maar ik las al problemen met die accu zonder extra apparatuur 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaulDuke
Njord1 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:13:
[...]

Adrenaline heeft ook een Sennheiser met 12 speakers incl. sub.
Zeg ik toch ook? Vz Adrenaline

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mitchelll010
RaulDuke schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 22:01:
[...]

Zeg ik toch ook? Vz Adrenaline
Je hebt ook de non VZ adrenaline uitvoering 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gbrxf2
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 07-10 19:11
Wij hebben onze Cupra Tavascan Business in White Silver met winterpack besteld in mei 2025. Aangegeven dat wij de auto in November nodig hebben. Volgens de dealer is de auto op 26 Augustus vanuit China vertrokken met de boot, maar nu is de nieuwe leverdatum pas week 50.
Is dit normaal dat daar 14 weken tussen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen1979
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16:40
Gbrxf2 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:15:
Wij hebben onze Cupra Tavascan Business in White Silver met winterpack besteld in mei 2025. Aangegeven dat wij de auto in November nodig hebben. Volgens de dealer is de auto op 26 Augustus vanuit China vertrokken met de boot, maar nu is de nieuwe leverdatum pas week 50.
Is dit normaal dat daar 14 weken tussen zit?
Bij mij was de boot eind mei vertrokken en werd 1 augustus gelost, de auto kreeg ik uiteindelijk 28 augustus. Dus er is hoop voor je denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:14
Jeroen1979 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:17: Wat ik wel irritant vind is dat de auto 2x nodig heeft om de sleutel te herkennen als je wilt starten, gebeurt zelden in 1x. En dat je vaak 2x aan de hendel moet trekken als je uit wilt stappen. Herkend iemand dit?
Maar wel echt een toffe bak en heel tevreden mee.
Mooie bak hoor. De deurhendel blijkt een feature te zijn en geen bug. Je moet hem zachtjes aantrekken tot je weerstand voelt, dan springt de deur open, iets met veiligheid ofzo las ik op duits forum, schijnt in het instructieboekje te staan, had hetzelfde probleem nl.

[ Voor 8% gewijzigd door langevoort op 05-10-2025 21:27 ]

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1984
Rob1984 schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:28:
[...]

Ik hoopte dat iemand deze toevallig had besteld
https://www.etsy.com/nl/l...9bHTB3NkzZ_xoCKr0QAvD_BwE

Helaas geen foto van de losse houder, waarop de achterkant te zien is
Ik heb de tablethouders gewoon besteld en binnengekregen. Ze zien er solid uit in ieder geval. Helaas mn auto een weekje uitgesteld. A.s. woensdag mag ik hem ophalen, dus kan nog geen foto laten zien. De basis van de houder is een driekhoekje die schuin wegloopt. Vanaf de zitting doe je deze driehoek in je stoel en aan de andere kan schroefje de houder er op. Ben benieuwd. Ze kosten wel wat, maar dan heb je wel eentje die past. Ik was voor 2 tablethouders ongeveer € 80,00 kwijt incl verzendkosten. Bij Ali zo'n hangbakje gekocht voor in het middenconsole en een bakje voor de loze ruimte op de vloer in het midden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njord1
Zojuist via de van Mossel app vernomen dat de leverdatum verschoven is van 25-10-2025 naar 20-11-2025. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakel123
Njord1 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:51:
Zojuist via de van Mossel app vernomen dat de leverdatum verschoven is van 25-10-2025 naar 20-11-2025. :(
Dat is balen zeg, wij hebben ongeveer dezelfde besteldatum volgens mij. Dan zal mijn bestelling ook wel vertraagd zijn…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chipie84
Brakel123 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:17:
[...]

Dat is balen zeg, wij hebben ongeveer dezelfde besteldatum volgens mij. Dan zal mijn bestelling ook wel vertraagd zijn…
Bij mij juist het tegenovergestelde. Ik kreeg via leasemaatschappij app door dat verwachte afleverweek nu week 44 is i.p.v. week 52.
Ging eerst van week 52 naar week 45 en nu week 44. Dus nog effe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brak1977
Bij mij is de verwachtte levertijd nu ook December, wel met de garantie dat de auto op 2025 kenteken komt. (Voor de bijtelling). Ik rij vooralsnog nog prima in de Born, maar kan toch echt niet wachten op de nieuwe bak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Leuk dingetje gevonden: je kan je Tavascan in Home Assistant integreren. Het werkt via de MyCupra app. Dus je hebt enkele controls als langzaam laden, deuren ontgrendelen, laden, voorverwarmen. En je hebt een berg aan sensoren.

De makers zeggen wel niet te fanatiek te keer gaan vanwege de api polling limits, maar ben we benieuwd of ik hier wat leuks mee kan maken. Zou ideaal zijn als ik straks in de winter met een weersvoorspelling de auto kan laten voorverwarmen of ramen laten ontdooien, zonder dat ik dit van tevoren moet instellen via de oude app opties.

(Via HACS - PyCupra)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njord1
Brakel123 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 10:17:
[...]

Navraag leert dat de auto naar verwachting eind oktober binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakel123
Njord1 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:53:
[...]

Navraag leert dat de auto naar verwachting eind oktober binnenkomt.
Kwam dit bericht van de dealer? Ik heb dit gister per mail gevraagd en kreeg vanmorgen reactie: ‘De levertijd van Cupra is lastig te noemen, wel durf ik vast te houden op medio november.’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njord1
Brakel123 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:44:
[...]

Kwam dit bericht van de dealer? Ik heb dit gister per mail gevraagd en kreeg vanmorgen reactie: ‘De levertijd van Cupra is lastig te noemen, wel durf ik vast te houden op medio november.’
Ja, binnenkomst dealer zou eind oktober zijn. Denk ook dat dit natte vingerwerk is, afwachten maar...

[ Voor 7% gewijzigd door Njord1 op 07-10-2025 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwm013
  • Laatst online: 08-10 08:02
Sinds 2 weken de Tavascan Adrenaline. Silver White. Echt een mooie ruime wagen👌.
Na vele kilometers (176k) in mijn Polestar 2 nu overgestapt op iets europees, dacht ik🫣. Blijkt; made in china:-( .

Toch moeten me een paar meer dingetjes van het hart.
* automatisch rijden, invoegend verkeer gaat niet zo alert als de polestar dat doet. Je zou zeggen dat VAG na 5 jaar toch wel gelijk gekomen was aan de polestar/volvo standaarden.
* one-pedal drive. Als je toch altijd de rem moet intrappen om echt tot stilstand te komen moeten ik dit toch hernoemen naar two-pedal drive. Why?! Ook altijd 2 keer klikken voor de B stand is also a Why!?
Ik heb zeker geen spijt van deze mooie car. Maar het is nog wel even afkikken van de oude standaarden.

[ Voor 11% gewijzigd door Bouwm013 op 07-10-2025 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njord1
Bouwm013 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:54:
Sinds 2 weken de Tavascan Adrenaline. Silver White. Echt een mooie ruime wagen👌.
Na vele kilometers (176k) in mijn Polestar 2 nu overgestapt op iets europees, dacht ik🫣. Blijkt; made in china:-( .

* automatisch rijden, invoegend verkeer gaat niet zo alert als de polestar dat doet. Je zou zeggen dat VAG na 5 jaar toch wel gelijk gekomen was aan de polestar/volvo standaarden.
* one-pedal drive. Als je toch altijd de rem moet intrappen om echt tot stilstand te komen moeten ik dit toch hernoemen naar two-pedal drive. Why?! Ook altijd 2 keer klikken voor de B stand is also a Why!?
Ik heb zeker geen spijt van deze mooie car. Maar het is nog wel even afkikken van de oude standaarden.
Volgens mij heeft de Tavascan geen one-pedal drive, alleen regeneratie stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Bouwm013 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:54:

Ik ga het vanaf morgen meemaken (dan haal ik mijn Tavascan op), maar de Tavascan heeft geen one-pedal-drive. Dat wordt ook nergens geclaimd (zowel niet in de folder als in de handleiding). Dus ja, je mag dat gerust two pedal drive noemen. Ik vind het overigens van de Polestar idd wel fijn dat gas los altijd tot stilstand komt (zelfs bergop) ongeacht of OnePedalDrive aan of uit staat. Dat ga ik ook zeker missen in de Tavascan, maar het is bekend dat die geen OPD heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L. Ende
[quote]Rob1984 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 08:52:
[...]

Ik heb de tablethouders gewoon besteld en binnengekregen. Ze zien er solid uit in ieder geval. Helaas mn auto een weekje uitgesteld. A.s. woensdag mag ik hem ophalen, dus kan nog geen foto laten zien. De basis van de houder is een driekhoekje die schuin wegloopt. Vanaf de zitting doe je deze driehoek in je stoel en aan de andere kan schroefje de houder er op. Ben benieuwd. Ze kosten wel wat, maar dan heb je wel eentje die past. Ik was voor 2 tablethouders ongeveer € 80,00 kwijt incl verzendkosten. Bij Ali zo'n hangbakje gekocht voor in het middenconsole en een bakje voor de loze ruimte op de vloer in

[ Voor 5% gewijzigd door L. Ende op 08-10-2025 13:07 . Reden: Gevonden ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• M@cer
Nou het is geregeld, mijn Born 2021 wordt ingeruild voor een Tavascan 2025.
Moest allemaal snel, dus voorraad of demo.Uiteindelijk paste een Adrenaline demo met winterpakket met nog geen 3.000 kilometer perfect in mijn budget. Met een beetje mazzel binnen 14 dagen voor de deur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyeHL2RCo9yTuJIX8E4WIvf41OA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1yD0vCx8fNqupqqMjVUM88Zr.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penny Lane
  • Laatst online: 07-10 20:38
Ik lees hier nogal wat over levertijden en besteldata. Vooral ban de leaserijders, meen ik.
Maar kun je als eenvoudig particuliertje ook ergens wat volgen op dat gebied? Ik wil ook niet (steeds) de dealer mailen. Het laatste bericht was overigens productie in juli en aflevering in november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_d_b
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:19
De enige manier die ik weet is toch de dealer bellen..
Ik heb dat ook maar weer eens gedaan en hij is afgelopen vrijdag gelost gemeld bij de importeur. Over een week bij de dealer, dus de 31e is wellicht nog haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
sheane schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 22:30:
Leuk dingetje gevonden: je kan je Tavascan in Home Assistant integreren. Het werkt via de MyCupra app. Dus je hebt enkele controls als langzaam laden, deuren ontgrendelen, laden, voorverwarmen. En je hebt een berg aan sensoren.

De makers zeggen wel niet te fanatiek te keer gaan vanwege de api polling limits, maar ben we benieuwd of ik hier wat leuks mee kan maken. Zou ideaal zijn als ik straks in de winter met een weersvoorspelling de auto kan laten voorverwarmen of ramen laten ontdooien, zonder dat ik dit van tevoren moet instellen via de oude app opties.

(Via HACS - PyCupra)
Nice!
Zat laatst wat info te zoeken!
Even goed onthouden dit voor wanneer die binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Mitchelll010 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:57:
[...]

Nice!
Zat laatst wat info te zoeken!
Even goed onthouden dit voor wanneer die binnen is.
Heb o.b.v. de ultra vehicle card implementatie vanmiddag even lopen stoeien met HA. Vergelijkbaar natuurlijk met de app van Cupra zelf, maar het is meer een begin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3MlnicC9AhrMWpPFgQZlg9nC8c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1dykkG0eNDTmZO14HVXdKvVS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakel123
Penny Lane schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 20:36:
Ik lees hier nogal wat over levertijden en besteldata. Vooral ban de leaserijders, meen ik.
Maar kun je als eenvoudig particuliertje ook ergens wat volgen op dat gebied? Ik wil ook niet (steeds) de dealer mailen. Het laatste bericht was overigens productie in juli en aflevering in november.
Volgens mij is dat (helaas) ook de enige manier om een update te krijgen/ontvangen. Ik heb precies dezelfde updates als jij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holleblok
Njord1 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 18:45:
[...]

Heb je al een leverdatum gekregen?
Ja, ik kan de auto op 23 oktober op komen halen bij de dealer in Amsterdam.

Ik zag bij een review op Youtube dat iemand tipte om in de B-stand te rijden in plaats van D(rive). Volgens hem zorgde dit ervoor dat de rem responsiever was en beter werkte. Iemand dit toevallig al uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1984
Holleblok schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 16:48:
[...]

Ik zag bij een review op Youtube dat iemand tipte om in de B-stand te rijden in plaats van D(rive). Volgens hem zorgde dit ervoor dat de rem responsiever was en beter werkte. Iemand dit toevallig al uitgeprobeerd?
De 'B' (battery) stand is voor in de stad. Dit is de optie One Pedal Drive. Heb hem gister heel eventjes getest in de straat. Je recuperatie is dan heel hoog en hij remt zelf af met remlichten. Dit is de meest economische manier om batterij te besparen in een stad. Op de snelweg moet je hem gewoon in 'D' zetten, anders heb je om de haverklap je remlichten aan. Voor je achterganger is dat heel vervelend in ieder geval.
Verder herkent de auto in de 'D' stand kruisingen en bochten, het afremmen op de 'motor' gaat dan net iets sneller dan op de rechte weg. Ook als er een auto voor je rijdt en je hebt hem niet op ACC staan, remt ie iets harder af.
Ik rij sinds gister in een Essential en ik snapte maar niet dat de passagiers deur en achterdeuren niet van het slot gingen. Blijkbaar moet je dus 2x op de 'open' knop drukken op de sleutel, dan gaan alle deuren open. Verder vind ik sound in de Cupra stand wel grappig, licht motorgebrul over de speakers. Dit was me met de proefrit niet opgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Rob1984 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 09:42:
[...]

De 'B' (battery) stand is voor in de stad. Dit is de optie One Pedal Drive. Heb hem gister heel eventjes getest in de straat. Je recuperatie is dan heel hoog en hij remt zelf af met remlichten. Dit is de meest economische manier om batterij te besparen in een stad. Op de snelweg moet je hem gewoon in 'D' zetten, anders heb je om de haverklap je remlichten aan. Voor je achterganger is dat heel vervelend in ieder geval.
Verder herkent de auto in de 'D' stand kruisingen en bochten, het afremmen op de 'motor' gaat dan net iets sneller dan op de rechte weg. Ook als er een auto voor je rijdt en je hebt hem niet op ACC staan, remt ie iets harder af.
Ik rij sinds gister in een Essential en ik snapte maar niet dat de passagiers deur en achterdeuren niet van het slot gingen. Blijkbaar moet je dus 2x op de 'open' knop drukken op de sleutel, dan gaan alle deuren open. Verder vind ik sound in de Cupra stand wel grappig, licht motorgebrul over de speakers. Dit was me met de proefrit niet opgevallen
In mij Born rij ik al 4 jaar alleen op B en dat gaat perfect..

Wat betreft de achterdeuren, dit is een instelling in het menu, waarmee je alle deuren in 1 keer van het slot kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Holleblok schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 16:48:
[...]

Ik rij hem standaard in B om eerlijk te zijn. De remlichten op de snelweg wat @Rob1984 zegt heb ik niet eens echt bij stilgestaan, daarentegen rij ik meestal door O-) . Ik merk wel dat B het fijnste rijd en het dichste bij de one pedal drive komt. Moet wel zeggen dat rijbaan wisselen met de maximale assistentie af en toe roet in het eten gooit en hij echt opeens op de rem gaat. Zeker als je van 3 banen van links naar midden gaat en rechts rijd een vrachtwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1984
M@cer schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:58:
[...]

In mijn Born rij ik al 4 jaar alleen op B en dat gaat perfect..

Wat betreft de achterdeuren, dit is een instelling in het menu, waarmee je alle deuren in 1 keer van het slot kan halen.
Ik bedoel ook niet dat het niet goed gaat in de B. Maar voor mensen die achter je zitten op de snelweg is het bloedirritant, maar dan ook echt bloedirritant. Misschien hebben de meeste elektrische rijders hier geen besef van, want zodra je je voet van het pedaal afhaalt schieten die remlichten aan. En dat 20 keer in een minuut. Omdat je in de B stand vaak harder remt dan daadwerkelijk nodig is, wordt er ook weer steeds licht gas gegeven om vervolgens weer die voet van het pedaal te halen dat er geremd wordt, etc. Dus vandaar dat er geadviseerd wordt de B stand enkel binnen de bebouwde kom te gebruiken. Je mag hem ook wel op de snelweg gebruiken, maar dan krijg je het bovengenoemde euvel. Dus eigenlijk een irritatie in het verkeer.

Portierinstelling, check, dan ga ik daar even naar op zoek. Normaal gesproken trek ik mij een avondje terug in de auto om alles te onderzoeken, maar had gister geen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:48

Pinobigbird

doesn't share food!

Ach, het is misschien even wennen maar ik rij net zoals @M@cer bijna 4 jaar de Born One uitsluitend in B. Op de snelweg laat je dus niet zomaar het 'gas' los maar controleer je je snelheid door te spelen met het pedaal. Ik zou niet meer anders willen. Maar ieder z'n voorkeur.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cupra KvG
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 20:22
Rob1984 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 12:24:
[...]

Ik bedoel ook niet dat het niet goed gaat in de B. Maar voor mensen die achter je zitten op de snelweg is het bloedirritant, maar dan ook echt bloedirritant. Misschien hebben de meeste elektrische rijders hier geen besef van, want zodra je je voet van het pedaal afhaalt schieten die remlichten aan. En dat 20 keer in een minuut. Omdat je in de B stand vaak harder remt dan daadwerkelijk nodig is, wordt er ook weer steeds licht gas gegeven om vervolgens weer die voet van het pedaal te halen dat er geremd wordt, etc. Dus vandaar dat er geadviseerd wordt de B stand enkel binnen de bebouwde kom te gebruiken. Je mag hem ook wel op de snelweg gebruiken, maar dan krijg je het bovengenoemde euvel. Dus eigenlijk een irritatie in het verkeer.
Ben ik het niet mee eens. Ik rij met mijn huidige auto altijd in B. Benaderd zoals eerder gemeld One Pedal Drive.
Dat van die remlichten klopt maar deels. Dit wordt bepaald door mate van vertraging. Als je je voet snel en helemaal van het pedaal afhaalt vertraagd de auto veel en gaan de remlichten aan. Maar als je het pedaal iets laat opkomen (zoals OPD bedoeld is) vertraagd de auto iets en gaan de remlichten niet aan. Kwestie van gevoelige rechtervoet 😊

Verder schrijf je “vandaar dat er geadviseerd wordt de B stand enkel binnen de bebouwde kom te gebruiken “.
Wie adviseert dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1984
Cupra KvG schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 12:37:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Ik rij met mijn huidige auto altijd in B. Benaderd zoals eerder gemeld One Pedal Drive.
Dat van die remlichten klopt maar deels. Dit wordt bepaald door mate van vertraging. Als je je voet snel en helemaal van het pedaal afhaalt vertraagd de auto veel en gaan de remlichten aan. Maar als je het pedaal iets laat opkomen (zoals OPD bedoeld is) vertraagd de auto iets en gaan de remlichten niet aan. Kwestie van gevoelige rechtervoet 😊

Verder schrijf je “vandaar dat er geadviseerd wordt de B stand enkel binnen de bebouwde kom te gebruiken “.
Wie adviseert dat?
Dit werd mij gister bij de dealer geadviseerd. Advies wil niet zeggen dat je je er aan moet verplichten natuurlijk. Ik ga ervan uit dat jullie uit ervaring spreken en dat de remlichten niet aanspringen als je je voet doseert. Uiteraard ga ik dit ook doen natuurlijk. Voor mij is sowieso alles nog nieuw.

Side note: De tablethouders voor de Tavasvan van de website Etsy zitten als gegoten in de stoelen. Alsof de houders geïntegreerd in de stoel zitten, echt heel nice. Het bakje van Ali express bij de loze ruimte onder middenconsole op de vloer past wel, maar zit los eigenlijk. Ik ga hier 2 zijdig tape voor gebruiken, dat ie vast zit. Het hangende bakje voor in het middenconsole past perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Op de snelweg rij ik overigens 95% op cruise control, dus dan maakt D/B eigenlijk helemaal niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Rob1984 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:15:
[...]

Dit werd mij gister bij de dealer geadviseerd. Advies wil niet zeggen dat je je er aan moet verplichten natuurlijk. Ik ga ervan uit dat jullie uit ervaring spreken en dat de remlichten niet aanspringen als je je voet doseert. Uiteraard ga ik dit ook doen natuurlijk. Voor mij is sowieso alles nog nieuw.

Side note: De tablethouders voor de Tavasvan van de website Etsy zitten als gegoten in de stoelen. Alsof de houders geïntegreerd in de stoel zitten, echt heel nice. Het bakje van Ali express bij de loze ruimte onder middenconsole op de vloer past wel, maar zit los eigenlijk. Ik ga hier 2 zijdig tape voor gebruiken, dat ie vast zit. Het hangende bakje voor in het middenconsole past perfect
Kan je wat fotos plaatsen van de tablet houders? Vonden ze ook beetje prijzig maar als de integratie mooi is misschien toch doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob1984
M@cer schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:18:
Op de snelweg rij ik overigens 95% op cruise control, dus dan maakt D/B eigenlijk helemaal niets uit.
Ik hoop dat de ACC bij de Tavascan auto fijner is dan bij de Octavia. Zelfs op de kortste afstand vond ik de afstand tov de auto belachelijk ver dat ie al ging inhouden. Ik ga niet 100 meter voordat ik de auto voor me wil inhalen al op de linkerbaan vertoeven. Ik vind een meter of 30 kort genoeg. Daardoor reed ik nooit met ACC, ook niet naar Zuid-Frankrijk.
Komende weken ga ik het allemaal lekker uittesten op mn gemakkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob1984
sheane schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:23:
[...]

Kan je wat fotos plaatsen van de tablet houders? Vonden ze ook beetje prijzig maar als de integratie mooi is misschien toch doen
Ik zal straks close-up foto maken van voor en achterkant.
Het is 100% de moeite waard.
Ik was ook een beetje sceptisch, omdat Cupra zelf geen tablethouders heeft en dan op een andere website wel? Maar goed, toch risico genomen en besteld. Niet gewoon 1 om te testen, nee gelijk 2 haha. Anders 2x verzendkosten en nu 1x verzendkosten :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rob1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brak1977
Rob1984 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 09:42:
[...]

Verder vind ik sound in de Cupra stand wel grappig, licht motorgebrul over de speakers. Dit was me met de proefrit niet opgevallen
Serieus? Dat is me tijdens de proefrit ook niet opgevallen. Leuke feature!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TM18
  • Laatst online: 11-10 21:51
Leuk te lezen dat iedereen zo uitkijkt naar het aflevermoment, hier nog een! Half augustus de bevestiging gehad dat mijn Cupra Tavascan Adrenaline in Basalt Grey besteld is, heb ook een alternatieve 21 inch set velgen. Deze week de dealer gesproken en die gaf aan dat hij in de week van 17 november in Nederland aankomt en dus waarschijnlijk eerste week december afgeleverd gaat worden. Kan niet wachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
TM18 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:19:
Leuk te lezen dat iedereen zo uitkijkt naar het aflevermoment, hier nog een! Half augustus de bevestiging gehad dat mijn Cupra Tavascan Adrenaline in Basalt Grey besteld is, heb ook een alternatieve 21 inch set velgen. Deze week de dealer gesproken en die gaf aan dat hij in de week van 17 november in Nederland aankomt en dus waarschijnlijk eerste week december afgeleverd gaat worden. Kan niet wachten!
Duidelijk te merken idd dat er een hele lading aankomen voor het einde van het jaar.
Mijn aflevering stond gepland op afgelopen woensdag maar kon helaas niet doorgaan. Er schijnen wat probleempjes te zijn met het afgeven van correcte codes voor de activering/inlering van de trekhaak. Dat is inmiddels opgelost en dus ben ik maandag aan de beurt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKQfNwLSkFx2I09fow6rZRSaNhA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o2SeTMtB42FGLITCf25qZeZS.jpg?f=fotoalbum_large

Voor al die mensen dien nog wachten, ff een plaatje van mijn Tavascan business. Heb hem nu 10 dagen en moet na de eerste 2000km zeggen, dat hij heerlijk rijdt. Ook zuiniger op de snelweg als mijn vorige EV, een Enyaq. Het wachten waard!

Wel even nog die extra opbergbakjes bestellen nog, dat is echt waardeloos geregeld, geen plek voor zonnebril of pasjes of kleingeld, zucht.

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
Rob1984 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:24:
[...]

Ik hoop dat de ACC bij de Tavascan auto fijner is dan bij de Octavia. Zelfs op de kortste afstand vond ik de afstand tov de auto belachelijk ver dat ie al ging inhouden. Ik ga niet 100 meter voordat ik de auto voor me wil inhalen al op de linkerbaan vertoeven. Ik vind een meter of 30 kort genoeg. Daardoor reed ik nooit met ACC, ook niet naar Zuid-Frankrijk.
Komende weken ga ik het allemaal lekker uittesten op mn gemakkie
Ja vind ik ook irritant. Ik rijd op de snelweg daarom vaak met snelheidslimiet. Liever de hele tijd mijn rechtervoet op de het pedaal dan continu afremmen of veel te vroeg naar links gaan. Werkt heel goed en het 'gaspedaal' is lekker gevoelig dus het is ook niet dat je 'm echt heel ver in moet drukken.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste