Ik heb de Cupra (Adrenaline met winterpack) nu 2 weken en ben 2100 km verder. Ik kom uit een VW T-Roc benzine dus heb wat dat betreft geen vergelijkingsmateriaal. Hieronder toch een paar vergelijkingen gemaakt wat betreft gebruiksgemak.
- De knoppen voor de ruitbediening vallen mij mee. In de VW had ik 4 schakelaars waarbij ik ook regelmatig per abuis het achterraam opende ipv het voorraam.
- Knoppen op het stuur is wel even wennen. Ik zet de radio per ongeluk nog wel eens zachter als ik er tegenaan kom met sturen. Had liever normale druktoetsen gehad maar is een kwestie van wennen.
- De ruitenwissers zijn af fabriek van dezelfde beroerde VAG kwaliteit, was op de VW niets anders. Deze gelijk vervangen voor Bosch.
- CarPlay koppelt niet altijd. Ook dit was in de VW niet anders. In de Cupra is het het echter snel weer te koppelen, in de VW moest ik de radio telkens resetten.
- Lane Assist werkt vele malen beter dan op de VW.
- De remmen op de Cupra moet ik erg aan wennen. Had liever schijfremmen rondom gehad. Met name het gekraak als je bijna stilstaat vind ik irritant. Verder remt hij wel goed.
Verder tot nu toe geen klachten over de Cupra. Heb wel eens een per ongeluk een instelling verkeerd gehad maar gelukkig is daar het forum over deze superfijne reiswagen.
Dingen die ik echt fijn vind zijn o.a. het HUD, de Matrix lampen en de comfortabele, zeer fijn in te stellen, stoelen. Heerlijk is ook de mogelijkheid om de auto vooraf voor te verwarmen, vooral met dit weer.
Ik moest wel zoeken naar een geschikte plek voor mijn telefoonhouder (zo’n magnetisch ding). Uiteindelijk heb ik hem op de spine gemaakt. Het meegeleverde klittenband was echter niet voldoende en hij flikkerde er telkens af. Ik heb toen maar een klein gaatje aan de onderkant van de spine geboord………. en hem met een schroefje vastgezet. Je ziet er niets van en de telefoon zit nu op een perfecte plaats.
- De knoppen voor de ruitbediening vallen mij mee. In de VW had ik 4 schakelaars waarbij ik ook regelmatig per abuis het achterraam opende ipv het voorraam.
- Knoppen op het stuur is wel even wennen. Ik zet de radio per ongeluk nog wel eens zachter als ik er tegenaan kom met sturen. Had liever normale druktoetsen gehad maar is een kwestie van wennen.
- De ruitenwissers zijn af fabriek van dezelfde beroerde VAG kwaliteit, was op de VW niets anders. Deze gelijk vervangen voor Bosch.
- CarPlay koppelt niet altijd. Ook dit was in de VW niet anders. In de Cupra is het het echter snel weer te koppelen, in de VW moest ik de radio telkens resetten.
- Lane Assist werkt vele malen beter dan op de VW.
- De remmen op de Cupra moet ik erg aan wennen. Had liever schijfremmen rondom gehad. Met name het gekraak als je bijna stilstaat vind ik irritant. Verder remt hij wel goed.
Verder tot nu toe geen klachten over de Cupra. Heb wel eens een per ongeluk een instelling verkeerd gehad maar gelukkig is daar het forum over deze superfijne reiswagen.
Dingen die ik echt fijn vind zijn o.a. het HUD, de Matrix lampen en de comfortabele, zeer fijn in te stellen, stoelen. Heerlijk is ook de mogelijkheid om de auto vooraf voor te verwarmen, vooral met dit weer.
Ik moest wel zoeken naar een geschikte plek voor mijn telefoonhouder (zo’n magnetisch ding). Uiteindelijk heb ik hem op de spine gemaakt. Het meegeleverde klittenband was echter niet voldoende en hij flikkerde er telkens af. Ik heb toen maar een klein gaatje aan de onderkant van de spine geboord………. en hem met een schroefje vastgezet. Je ziet er niets van en de telefoon zit nu op een perfecte plaats.
:strip_exif()/f/image/NMdwLw1e2gbwtzvR9xMqcAm3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fJoLaW6NH1I1KwxEf5UB8tib.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nyePzjaoHPzM7udsIclVsYBf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KFJuXKf7NQFjb9K8LHNNYCL1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7bfsHim4RMU1tGvGuqiWf3Vv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OxMCPui69Q49G01ldx84DajX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jhBbMIhTaV2B7bxYQXK9DLOQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/y2tco4Rv9xDyQovZHbO2UVrG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gp3BS7AyAEmVZz3iso499Cp2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kzQiPdJ7iQX3Een7EW8Aj86e.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/RISDygaIjHvcf5y6qPQzwYRh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QoGnVN2LI3KOIoiie3uDrQ30.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q5dW19j4cYXlIOEEqiqqc2vq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/enm37D0sxCTF8Mk9GBtwVvS5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nkggUmvX99wSJK4RCbEnWcAy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UgXQzGosX48fSusCHAdQf25h.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7gUT3iFHzq6GXjvaEjPqOqQQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/biHMhH0GHXurtWc9CCeNvpHp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HD24LoMBiHsGRtGfLpJQxuH6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lprFJjcJVRg2UuXX6SHpgdq9.jpg?f=fotoalbum_large)