Het grote Cupra Tavascan Topic

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Njord1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09:05
mitodriver schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:34:
[...]

@Njord1 Hoe staat het met je auto? Is ie al uit storing en heb je hem al op kunnen halen?
Die van mijn staat sinds vorige week woensdag 19 nov in storing.
Nee, staat er nog steeds sinds 17 november, gevraagd om de status, maar nog steeds hetzelfde, en bij jou?

• Jeroen1979
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15-12 08:56
Vandaag ruitenwissers laten vervangen, wat een verademing. Profile had er al bij meerdere vervangen zeiden ze. Snap niet dat je standaard van die goedkope meuk op een toch wel prijzige auto doet.

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:23
Jeroen1979 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 19:52:
Vandaag ruitenwissers laten vervangen, wat een verademing. Profile had er al bij meerdere vervangen zeiden ze. Snap niet dat je standaard van die goedkope meuk op een toch wel prijzige auto doet.
Zelfde verhaal als die trommelremmen.
Moest zo goedkoop mogelijk allemaal haha.

Maar goed om te weten, welk model heb je er nu op?

[ Voor 6% gewijzigd door Mitchelll010 op 26-11-2025 08:46 ]

• Jeroen1979
Mitchelll010 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:45:
[...]

Weet alleen dat het Bosch is, type of artikelnummer weet ik niet helaas

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:16
Deze ruitenwissers zouden het moeten zijn volgens mij aan de hand van de post van Ballskyy.
Ik heb ze inmiddels besteld.. Zouden morgen binnen moeten komen..

De prijs van de Tavascan gaat volgens Autoweek trouwens flink omlaag met 2.260 euro voor alle uitvoeringen.

[ Voor 117% gewijzigd door M@cer op 26-11-2025 09:47 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Mitchelll010
M@cer schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:40:
Deze ruitenwissers zouden het moeten zijn volgens mij aan de hand van de post van Ballskyy.

De prijs van de Tavascan gaat volgens Autoweek trouwens flink omlaag met 2.260 euro voor alle uitvoeringen.
Compensatie alvast denk ik, voor de bijtelling haha

• mitodriver
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:17
Njord1 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 19:04:
[...]

Nee, staat er nog steeds sinds 17 november, gevraagd om de status, maar nog steeds hetzelfde, en bij jou?
Bij mij ook nog geen bericht. Volgens de verkoper zijn ze vorige week woensdag (19 nov) begonnen met afleverklaar maken en is bij het installeren van de trekhaak de storing erop gekomen. Dus ook al een week zijn ze bezig.

Ik snap echt niet waarom dit zo lang moet duren.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:50
Mitchelll010 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:45:
[...]

Met een ev rem je amper, daarom is het slimmer om achter trommelremmen te gebruiken. Die gaan minder snel vast zitten.

• Njord1
mitodriver schreef op woensdag 26 november 2025 @ 10:35:
[...]

Bij mij ook nog geen bericht. Volgens de verkoper zijn ze vorige week woensdag (19 nov) begonnen met afleverklaar maken en is bij het installeren van de trekhaak de storing erop gekomen. Dus ook al een week zijn ze bezig.

Als er idd. een aanpassing aan de software moet worden gedaan dan gaat het nog wel een tijd duren ben ik bang.

• Mitchelll010
stylezzz schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:56:
[...]

Met een ev rem je amper, daarom is het slimmer om achter trommelremmen te gebruiken. Die gaan minder snel vast zitten.
Ja… en dat die nu als een natte vaatdoek remt als je sportief rijdt omdat die trommelremmen hun hitte niet kwijt kunnen omdat ze 2500KG moet afremmen nemen we maar voor lief bij een sportief merk als Cupra.

Nee onbegrijpelijk.
Prima keuze voor een Prius ofzo.
Dit strookt niet met het imago wat ze hebben/willen neerzetten.

Leerde net ook dat de auto geen actief TPMS systeem heeft. Wtf, auto van 45K. Doe ff normaal.

• M@cer
Dat heeft natuurlijk niets met Cupra te maken maar met het MEB platform waar alle auto’s trommelremmen hebben.

Of het goed is geen idee, ik merk er niets van.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• stylezzz
Mitchelll010 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 18:06:
[...]

Ja… en dat die nu als een natte vaatdoek remt als je sportief rijdt omdat die trommelremmen hun hitte niet kwijt kunnen omdat ze 2500KG moet afremmen nemen we maar voor lief bij een sportief merk als Cupra.

Nee onbegrijpelijk.
Prima keuze voor een Prius ofzo.
Dit strookt niet met het imago wat ze hebben/willen neerzetten.

Leerde net ook dat de auto geen actief TPMS systeem heeft. Wtf, auto van 45K. Doe ff normaal.
Lol... Het zijn de achterremmen he. Mocht je die uberhaupt aan het oververhitten krijgen dan zijn je voorste schijven al lang en breed overleden.

• RaulDuke
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 09-12 19:36
langevoort schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:55:
[...]

Ik heb dezelfde dsp liggen, die ik uit mijn Enyaq heb gehaald. Ik moet hem nog in de Tavascan zetten, maar moet nog uitvinden hoe ik het dashboardkastje los krijg. Daarnaast wil ik dan net als voorheen een subwoofer in de kofferbakuitsparing onder de laadvloer maken. Je hebt zeker geen fotos hè?
Nee, heb het laten doen. Dus helaas geen foto's. Ik wilde ook een sub, maar vond het geluid zonder al wel prima dus die kosten bespaard.

• Brakel123
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 15-12 07:53
Nu een kleine week geleden de Tavscan in gebruik en tot nu toe bevalt hij echt super. Alles werkt naar behoren en het infotainment scherm is makkelijk te bedienen, net als de cockpit en head-up display. Klein puntje van aandacht voor mij is dat tot nu toe redelijk vaak de lane-assist niet werkt terwijl deze aan staat. Bij actieve werking is dit tekentje groen, maar hij blijft heel vaak minutenlang grijs bij mij en dat hoort volgens mij niet. De vraag heb ik zojuist gesteld bij de dealer, dus even wachten op antwoord.

Verder zoals gezegd echt super en eigenlijk geen minpunt aan te merken, behalve zoals bij iedereen bekend de kwaliteit van de achtercamera. In combinatie met dit weer is die nogal snel van een bedenkelijke kwaliteit, maar daar stoor ik me niet aan eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQzoOy0FhkqVnSzgzSo97JX_014=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NpzkJpP7MrOwarcZXDJ7jBBw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Y5dkILI0nCPMD1cAyChhMleYR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/80kKFnKtYd8AkcxzSclAjkyv.jpg?f=fotoalbum_large

• M@cer
Ik herken dat Lane-Assist wel, maar ben daar eigenlijk heel blij mee. Waar het in de Born altijd leek te werken was het vooral irritant op bijvoorbeeld wegen waar de stippellijn aan beide kanten een fietspad markeert. Daarom had ik het standaard uitgezet op de Born.

In de Tavascan gaat het veel beter en is het veel minder irritant, juist omdat het niet altijd overdreven reageert.

• Brakel123
M@cer schreef op donderdag 27 november 2025 @ 08:04:
Ik herken dat Lane-Assist wel, maar ben daar eigenlijk heel blij mee. Waar het in de Born altijd leek te werken was het vooral irritant op bijvoorbeeld wegen waar de stippellijn aan beide kanten een fietspad markeert. Daarom had ik het standaard uitgezet op de Born.

In de Tavascan gaat het veel beter en is het veel minder irritant, juist omdat het niet altijd overdreven reageert.
Het minder overdreven reageren is denk ik zeker fijn, ook al is dit een persoonlijke voorkeur, van mij mag die best flink reageren hoor. Echter in mijn geval doet hij het dus vaak niet en is het systeem niet consequent (onbetrouwbaar). Dat lijkt me toch niet te horen. Als je hem uit zet hoort hij uit, als je hem aan hebt, hoort die aan te staan.

• M@cer
M@cer schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:40:
Ruitenwissers zijn gisteren binnen gekomen.. In 2 minuten geïnstalleerd en wat een verademing is dit toch voor een paar tientjes. Gisteren in miezerregen gereden en geen gepiep meer en geen strepen in het zicht.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:15
M@cer schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:09:
[...]

Ruitenwissers zijn gisteren binnen gekomen.. In 2 minuten geïnstalleerd en wat een verademing is dit toch voor een paar tientjes. Gisteren in miezerregen gereden en geen gepiep meer en geen strepen in het zicht.
Thanks! Zojuist dezelfde besteld.

• hmvanmol
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-12 21:50
Over welk merk en type ruitenwissers hebben we het dan hier?
Is het echt zo erg, met de orginele?
Onze Tavascan wordt over 2 weken geleverd.

• M@cer
Eerst proberen, misschien is (of vind je) het niet zo erg.. Maar ik vond het zowel bij mijn Born als de Tavascan verschrikkelijk. Bij de Born heb ik me bijna 3 jaar lopen irriteren bij slecht weer voordat ik ze heb vervangen. Nu bij de Tavascan maar wat sneller gedaan.

• Jeroen1979
hmvanmol schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 13:38:
Over welk merk en type ruitenwissers hebben we het dan hier?
Is het echt zo erg, met de orginele?
Onze Tavascan wordt over 2 weken geleverd.
Staat hier een pagina terug, welk type, Bosch in ieder geval. Maar ja, de originele zijn echt erg, weet niet of ze allemaal erg zijn of misschien van een bepaalde batch alleen die naar NL zijn gekomen maar ik was er snel klaar mee met dat geluid en strepen in mijn gezicht, nu 10x beter.

• JAH307
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-11 17:12
JAH307 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:52:
[...]

Gistermiddag auto weer op kunnen halen. 2 weken niets gehoord. Navraag wat er aan de hand was leerde dat de hoogvolt lader kapot was.
Op weg naar zorgeloze kilometers...
Helaas. Niet zoveel zorgeloze kilometers mogen draaien. Auto staat sinds half Oktober bij Pon Amersfoort. Er waren storingen. Auto dacht dat hij aan de lader hing maar was niet zo. Ik heb inmiddels diverse vervangende auto's gehad. Men krijgt de programmering van de lader kennelijk niet goed voor mekaar. Ik moet zeggen dat ik geen goed woord meer over heb voor Pon als importeur maar ook werkplaats. De leasemaatschappij Arval vind het ook niet zo spannend. Ze hebben Pon nog niet actief op deze wanprestatie aangesproken. Een troost. Ik rijdt sinds 3 weken een Q8 etron sports back. Als goedmakertje.

• Brak1977
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-12 07:53
JAH307 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 19:53:
[...]

Helaas. Niet zoveel zorgeloze kilometers mogen draaien. Auto staat sinds half Oktober bij Pon Amersfoort. Er waren storingen. Auto dacht dat hij aan de lader hing maar was niet zo. Ik heb inmiddels diverse vervangende auto's gehad. Men krijgt de programmering van de lader kennelijk niet goed voor mekaar. Ik moet zeggen dat ik geen goed woord meer over heb voor Pon als importeur maar ook werkplaats. De leasemaatschappij Arval vind het ook niet zo spannend. Ze hebben Pon nog niet actief op deze wanprestatie aangesproken. Een troost. Ik rijdt sinds 3 weken een Q8 etron sports back. Als goedmakertje.
Damn, dat is niet best. (Vervanger is wel nice natuurlijk). Ja, blijf me verbazen dat bij EV het allemaal zo lastig en moeilijk is. Ik had een locale garage die ook echt elektrische auto's weigerde omdat het een heel ander vakgebied is dan de "normale" verbrandings auto's. Ik moet zeggen, ik zit nu bij Broekhuis in Purmerend maar daar bevalt het me nog wel. Ook nog geen grote problemen gehad, behalve de kritieke waar niks meer aan te doen was met de born. Konden daar wel ter plekke meteen vervangend vervoer regelen. De service is echt top daar.

• mitodriver
JAH307 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 19:53:
[...]

Je hebt wel pech met deze Tavascan. Ik zag in juli van dit jaar ook al problemen met het laden bij jouw auto.
Hopelijk komt er snel een gepaste oplossing.
Je ziet idd dat een EV gekke problemen kan hebben waar de garages (nog) geen adequate oplossing voor hebben. Ik weet niet hoe het is met andere merken EV’s.
Bij ons nog steeds problemen met uitleveren i.v.m. trekhaak installatie. Via van Mossel Den Bosch. Ook hier weinig tot geen communicatie tenzij we zelf contact opnemen.
Succes met het vervolg

• Njord1
Hier ook nog steeds geen aflevering van de Tavascan ivm. trekhaak coderings issue's. Ook de communicatie van van Mossel Tilburg is ver te zoeken.
Nu ik links en rechts op verschillende sites en fora lees hoeveel problemen de auto's kunnen hebben, begin ik toch langzamerhand te twijfelen of de Tavascan wel zo'n goede keus is geweest.

• hmvanmol
Vraagje...
Volgens Cupra Den Bosch, waar wij de Tavascan besteld hebben, zou deze in de week van 8 December geleverd moeten worden.
Wij hebben toen gezegd, doe dan maar 12 December, dan hebben wij allebei vrij.

Tot nu toe hebben we niks gehoord.
Wel de mail gehad van Pon van bevestiging van bestelling.

Wat is normaal de tijd dat je een datum te horen krijgt? 12 December is natuurlijk niet meer zo lang.
Waar moet die Cupra vandaan komen, ik dacht dat die gewoon vanuit Leusden komen...
Dat is toch gewoon ophalen en uitleveren, of zie ik dat verkeerd?

• mitodriver
Njord1 schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:16:
Hier ook nog steeds geen aflevering van de Tavascan ivm. trekhaak coderings issue's. Ook de communicatie van van Mossel Tilburg is ver te zoeken.
Nu ik links en rechts op verschillende sites en fora lees hoeveel problemen de auto's kunnen hebben, begin ik toch langzamerhand te twijfelen of de Tavascan wel zo'n goede keus is geweest.
Het schijnt dat EV;s sowieso meer problemen hebben dan benzine/diesel auto's. Als je het internet wat afspeurt dan lees je al snel dat ca 10% van de EV's de afgelopen 2 jaar een storing heeft gehad die ertoe heeft geleid dat de auto weggesleept moest worden of niet meer te berijden viel en naar de garage moest.

Als ik dat afzet tegen de ruim 1300 Tavascans die reeds zijn uitgeleverd (sinds juni 2024) dan zouden ca. 130 Tavascan rijders problemen hebben (gehad of nog krijgen). Dan lijkt het aantal wat we hier op het forum horen nog wel mee te vallen.
Het blijft natuurlijk super klote als je auto door storing niet meer rijd of niet uitgeleverd wordt (ik weet hoe dat is >:) )

https://www.autoweek.nl/a...r=https://www.google.com/

https://www.ad.nl/auto/st...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Er zijn overigens ook weer andere onderzoeken die aangeven dat EV's minder vaak stil komen te staan ;-)

https://www.evupdate.nl/e...e-minder-vaak-in-de-steek

• mitodriver
hmvanmol schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:09:
Vraagje...
Volgens Cupra Den Bosch, waar wij de Tavascan besteld hebben, zou deze in de week van 8 December geleverd moeten worden.
Wij hebben toen gezegd, doe dan maar 12 December, dan hebben wij allebei vrij.

Tot nu toe hebben we niks gehoord.
Wel de mail gehad van Pon van bevestiging van bestelling.

Wat is normaal de tijd dat je een datum te horen krijgt? 12 December is natuurlijk niet meer zo lang.
Waar moet die Cupra vandaan komen, ik dacht dat die gewoon vanuit Leusden komen...
Dat is toch gewoon ophalen en uitleveren, of zie ik dat verkeerd
Wij hebben vooraf gewoon gebeld met de garage en een tijdstip afgesproken. Dan weet je waar je aan toe bent. Was overigens ook bij Cupra in Den Bosch.
Bij ons gaven ze aan dat de auto 2 dagen vooraf wordt afgeleverd vanuit een centraal magazijn. Dan gaat de garage waar ie wordt afgeleverd de auto klaar maken. Dus daar nemen ze 2 dagen de tijd voor.

Ik ben benieuwd of je ook een trekhaak op de auto hebt. Er zijn problemen met de installatie daarvan dus interessant om te weten of jij ook een trekhaak hebt en of de installatie daarvan goed gaat.

Tof om uit te kijken naar je nieuwe auto. Het blijft een geweldige auto om te zien :)

• hmvanmol
mitodriver schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:44:
[...]

Wij hebben vooraf gewoon gebeld met de garage en een tijdstip afgesproken. Dan weet je waar je aan toe bent. Was overigens ook bij Cupra in Den Bosch.
Bij ons gaven ze aan dat de auto 2 dagen vooraf wordt afgeleverd vanuit een centraal magazijn. Dan gaat de garage waar ie wordt afgeleverd de auto klaar maken. Dus daar nemen ze 2 dagen de tijd voor.

Ik ben benieuwd of je ook een trekhaak op de auto hebt. Er zijn problemen met de installatie daarvan dus interessant om te weten of jij ook een trekhaak hebt en of de installatie daarvan goed gaat.

Tof om uit te kijken naar je nieuwe auto. Het blijft een geweldige auto om te zien :)
Er komt geen trekhaak op, dus dat probleem heb ik niet ;)
Gisteren nog in Den Bosch geweest om iets op te meten, en Gijs had het errug druk.
Hij zei wel tot snel. Ik zei ik hoop het (met een lach). hij zei zeker weten.
Dus ik ga er wel vanuit dat we de auto 12 December kunnen ophalen.

[ Voor 12% gewijzigd door hmvanmol op 30-11-2025 15:12 ]

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22
Ik mag me ook melden in dit topic want mijn Tavascan is vandaag ook geleverd :)

De Desert Acama kleur en Adrenaline uitvoering. Hij gaat mijn polestar 2 opvolgen die 5 jaar oud is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbyCFNG3bjj4u4ZVFlp76giaGIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJKSCbjWSSSlbDpz5l930buH.jpg?f=fotoalbum_large

• Njord1
Zojuist via de Cupra klantenservice, na het probleem Cupra Official neer te hebben gelegd, het bericht dat de trekhaak codering is gelukt, en er morgen een aanmelding voor intern transport naar mij toe wordt gepland. _/-\o_

• mitodriver
Njord1 schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:10:
Zojuist via de Cupra klantenservice, na het probleem Cupra Official neer te hebben gelegd, het bericht dat de trekhaak codering is gelukt, en er morgen een aanmelding voor intern transport naar mij toe wordt gepland. _/-\o_
Das mooi bericht om te horen. Fijn hoor 💪🏼. En dan nu genieten van mooie kilometers

• zappie
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 10-12 07:12
Heeft er iemand foto’s of beschrijving van hoe ik het dashboardkastje kan demonteren en een versterker kan installeren?
Misschien kan iemand ook uitleggen hoe speaker in de deur vervangen kan worden?
Alvast bedankt

• Mitchelll010
zappie schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:08:
Heeft er iemand foto’s of beschrijving van hoe ik het dashboardkastje kan demonteren en een versterker kan installeren?
Alvast bedankt
Ik vrees dat er nog niet veel mensen aan het sleutelen zijn aan deze auto’s.

Maar klinkt niet al te moeilijk, gewoon zelf even kijken.

• hmvanmol
Kun je via het infotainmentsysteem ook youtube afspelen?

• Mitchelll010
hmvanmol schreef op maandag 1 december 2025 @ 21:39:
Kun je via het infotainmentsysteem ook youtube afspelen?
Helaas, dan heb je zoiets als dit nodig. YouTube: The BEST CarPlay AI Box Yet? OneCarStereo HE Pro Review + HDMI Output!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:58
zappie schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:08:
Alvast bedankt
Ik lift even mee op de vraag. Maar mocht ik het zelf eerder hebben uitgevoerd, zal ik je een bericht je sturen.
Zal wel even duren want ik moet de subwoofer behuizing nog maken die in de uitsparing onder de kofferbakbedem past.

Spidermellow

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:58
.

[ Voor 99% gewijzigd door langevoort op 02-12-2025 11:05 ]

Spidermellow

• hmvanmol
😃😃😃

12 December 15:00 Cupra Den Bosch
Delivery time!!! 🎉

• Njord1
Vanochtend mijn Tavascan in ontvangst genomen, helaas op de auto een paar krassen aangetroffen, verkoper gaat kijken hoe hij dit gaat regelen, zonder weer naar Tilburg te moeten.
Auto rijdt geweldig, vandaag 320 km gereden, en van elke kilometer genoten. :*) oOo oOo

• Mitchelll010
Njord1 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 18:13:
Vanochtend mijn Tavascan in ontvangst genomen, helaas op de auto een paar krassen aangetroffen, verkoper gaat kijken hoe hij dit gaat regelen, zonder weer naar Tilburg te moeten.
Auto rijdt geweldig, vandaag 320 km gereden, en van elke kilometer genoten. :*) oOo oOo
Oh, spannend.
De mijne overmorgen ophalen in Tilburg.. goed om te weten..

• Brakel123
Njord1 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 18:13:
Gefeliciteerd met de aanwinst! Toevallig dat van de krassen, dat had ik nou ook en daar moet ik morgen voor terug..

• Mitchelll010
Brakel123 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 19:02:
[...]

Gefeliciteerd met de aanwinst! Toevallig dat van de krassen, dat had ik nou ook en daar moet ik morgen voor terug..
Bizar zeg, ook Tilburg toevallig?
Waar zaten de krassen als ik vragen mag?

• Brakel123
Mitchelll010 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 19:51:
[...]

Bizar zeg, ook Tilburg toevallig?
Waar zaten de krassen als ik vragen mag?
Nee, niet in Tilburg. Over eigenlijk de gehele auto zie/zag je al krasjes/swirls die je altijd ziet bij auto's die al vaak gewassen zijn en/of door een wasstraat gaan. Heel vreemd, met een vieze doek gepoetst of zo lijkt me? Dit zie je als de zon er goed op staat en je er dan naar kijkt, het is natuurlijk niet net of heel de auto onder de diepe krassen zit hoor.. Op het zwarte kunststof paneel zit een wat groter krasje van een cm of 10.

Ben benieuwd wat ze er straks van gaan zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Brakel123 op 05-12-2025 09:02 ]

• Tamil
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 05-12 13:36
Hallo allemaal,

Belofte maakt schuld. Afgelopen woensdag eindelijk de Tavascan opgehaald bij Cupra Tilburg.
Goede service en instructie gehad. Alleen krijg mijn ID niet gekoppeld in de wagen. Iemand een tip?

Anyway, hierbij de foto's.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fpuoWf8XTeQ4aIN4dmDM7fIiSsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ICfN62B1QFcgKsIztGS7cTQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1pYPQpyjFxlKn4m51h9baVBmBI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lq2dif9Z9l5pXn2wr2e9ZnAb.jpg?f=fotoalbum_large

• Clavis
Tamil schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:12:
Hallo allemaal,

Belofte maakt schuld. Afgelopen woensdag eindelijk de Tavascan opgehaald bij Cupra Tilburg.
Goede service en instructie gehad. Alleen krijg mijn ID niet gekoppeld in de wagen. Iemand een tip?

Anyway, hierbij de foto's.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat krijg je voor foutmelding?

• Njord1
Tamil schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:12:
Hallo allemaal,

Anyway, hierbij de foto's.[Afbeelding]

[Afbeelding]
He, leuk om jou Tavascan hier te zien, hebben elkaar nog ff heel kort gesproken, mijne stond naast jullie. Veel rijplezier.

• Njord1
[quote]Tamil schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:12:

Alleen krijg mijn ID niet gekoppeld in de wagen. Iemand een tip?

Op welk deel loop je vast? het koppelen van je telefoon, of de app zelf?

• Tamil
Clavis schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:33:
[...]

Wat krijg je voor foutmelding?
Het is inmiddels gelukt, maar bedankt voor je reactie!

• Tamil
Njord1 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:29:
[...]

He, leuk om jou Tavascan hier te zien, hebben elkaar nog ff heel kort gesproken, mijne stond naast jullie. Veel rijplezier.
dat rijplezier gaat zeker goed komen. Wat een verschil met mijn vorige wagen. Zeker geen spijt van de keuze. Jij ook heel veel rijplezier gewenst en hoop voor je dat ze het putje in de lak snel zullen repareren.

• UBKTS10
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 07-12 10:13
Iedere keer als ik de auto instap, krijg ik een keuze menu voor offline of online modus. Is er een mogelijkheid om dit vast in te stellen op online modus?

Mijn Cupra app is al volledig ingesteld.

• Brak1977
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-12 07:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDwpyDR2_gkH_foZEGDyTo67B0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/icwFr3ARP9p6yzSATTPPNKkE.jpg?f=fotoalbum_large

Goeiemorgen, gisteren de Tavascan opgehaald. Wat een plaatje! Kostte even wat tijd om de cruisecontrol aan te zetten, en even stoeien om er achter te komen hoe ik in vredesnaam de andere deuren + kofferbak openkreeg. (Stond een instelling zo dat alleen de berijders deur openging, en de rest op slot bleef. Dit was voornamelijk op mijn werk hilarisch omdat iedereen hem even kwam bewonderen maar ik vervolgens via de achterbank in de kofferbak moest kruipen om de spullen er uit te halen). Verder echt een megabak zeg, wat een genot!

• Mitchelll010
Nou, gisteren de Tavascan opgehaald.
Prachtige auto, tot ik een plek ONDER de blanke lak zag. Auto wordt volgende week opgehaald voor herstel.

Ik ben heeel benieuwd of er dalijk geen kleurverschil te zien is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lO-nYOnULwRFbLiMRB0pg9Dff5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFFMkPPJzsaUihvuep3u5Pkf.jpg?f=fotoalbum_large

Maargoed, verder staat hij er prachtig bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9wDagk_kqaArjlUGBf41TWUYA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xuwxsTzkCjivjWdcpVOZBYsC.jpg?f=fotoalbum_large

• AWEF
  • Laatst online: 12:27
Vraagje voor de thuisladers:
Ik heb mijn laadpaal (een Alfen Single) standaard ingesteld staan op solar charging (Green, 100%). Als ik nu mijn Tavascan aansluit op de paal, dan ziet die wel een paal, maar hij krijgt geen stroom en dit resulteerd in een laad error op de auto. Als ik de paal instel op "normaal" 11kW laden dan gaat het wel goed. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
AWEF schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:53:
Vraagje voor de thuisladers:
Ik heb mijn laadpaal (een Alfen Single) standaard ingesteld staan op solar charging (Green, 100%). Als ik nu mijn Tavascan aansluit op de paal, dan ziet die wel een paal, maar hij krijgt geen stroom en dit resulteerd in een laad error op de auto. Als ik de paal instel op "normaal" 11kW laden dan gaat het wel goed. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik weet niet hoe de Tavascan dit precies doet, maar ik weet dat er EV's zijn die onder de 4kW (6A op 3 fasen) niet thuis geven en dus helemaal niets doen. Mogelijk zit daar je probleem?

• AWEF
PvS_68 schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:41:
[...]

Ik weet niet hoe de Tavascan dit precies doet, maar ik weet dat er EV's zijn die onder de 4kW (6A op 3 fasen) niet thuis geven en dus helemaal niets doen. Mogelijk zit daar je probleem?
Klopt wat je zegt, voor zover ik weet doen alle EV's dit (behalve Tesla). Hiervoor had ik een Polestar (net als jij), maar die gaf aan "verbonden zonder stroomvoorziening", de Tavascan schiet in error....

• PvS_68
AWEF schreef op maandag 8 december 2025 @ 22:03:
[...]

Klopt wat je zegt, voor zover ik weet doen alle EV's dit (behalve Tesla). Hiervoor had ik een Polestar (net als jij), maar die gaf aan "verbonden zonder stroomvoorziening", de Tavascan schiet in error....
Misschien de verkeerde periode van het jaar om te testen, maar je zou eens aan moeten sluiten als je panelen meer dan 4kW leveren en dan kijken wat er gebeurt als ze terugzakken. Bij de Polestar was het volledige willekeur. Ik heb eens een hele werkdag aan de lader gestaan met zonnig weer, zonder maar iets te laden omdat het een systeem was dat load ging verdelen en beperken. Had niet gekeken op de app maar toen ik wegliep gaf het dashboard aan dat ie aan het laden was.. Collega's met een Kia EV konden wel laden, zelfs op 2kW ofzo. Misschien dat die terugschakelen naar 1 fase? Geen idee. Ik heb niet de indruk dat de Tavascan dat doet/kan. Wel jammer natuurlijk want idealiter wil je zoveel mogeljik alleen stroom vanaf je panelen laden.

• AWEF
PvS_68 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:21:
[...]

Misschien de verkeerde periode van het jaar om te testen, maar je zou eens aan moeten sluiten als je panelen meer dan 4kW leveren en dan kijken wat er gebeurt als ze terugzakken. Bij de Polestar was het volledige willekeur. Ik heb eens een hele werkdag aan de lader gestaan met zonnig weer, zonder maar iets te laden omdat het een systeem was dat load ging verdelen en beperken. Had niet gekeken op de app maar toen ik wegliep gaf het dashboard aan dat ie aan het laden was.. Collega's met een Kia EV konden wel laden, zelfs op 2kW ofzo. Misschien dat die terugschakelen naar 1 fase? Geen idee. Ik heb niet de indruk dat de Tavascan dat doet/kan. Wel jammer natuurlijk want idealiter wil je zoveel mogeljik alleen stroom vanaf je panelen laden.
Mijn panelen gaan nooit meer dan 4kW terug leveren, daar heb ik de aantallen niet voor :). M'n Polestar begon al te laden bij 1.4 kW (1 fase 6A), Ik verwacht dat de Tavascan dit ook gaat doen.
Zodra de Tavascan even stroom gezien heeft dan blijft die wel goed gaan. Het is puur aansluiten en dan geen stroom krijgen.
Ik vermoed trouwens dat het een VW groep dingetje is, ik stond pas naast een ID.4 aan een paal die het ook niet deed en zowel de Tavascan als de ID.4 gaven een rood lampje bij de laadpoort (error)

• HunterRdam
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 15-12 16:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qvTvOQZYXMdMaU0ysJgAOK3qjc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/PA2ChpcO3iWqqrNgVVn3Jwbs.jpg?f=user_large

Ik heb hem vandaag ook op mogen halen en met trekhaak :)

• Clavis
HunterRdam schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 14:18:
[Afbeelding]

Zo wat een vette kleur man. Veel plezier er mee! Mooie auto.

• PvS_68
AWEF schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 14:03:
[...]

Mijn panelen gaan nooit meer dan 4kW terug leveren, daar heb ik de aantallen niet voor :). M'n Polestar begon al te laden bij 1.4 kW (1 fase 6A), Ik verwacht dat de Tavascan dit ook gaat doen.
Zodra de Tavascan even stroom gezien heeft dan blijft die wel goed gaan. Het is puur aansluiten en dan geen stroom krijgen.
Ik vermoed trouwens dat het een VW groep dingetje is, ik stond pas naast een ID.4 aan een paal die het ook niet deed en zowel de Tavascan als de ID.4 gaven een rood lampje bij de laadpoort (error)
Misschien toch eens een vraagje droppen bij de dealer dan?

• AWEF
PvS_68 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 15:24:
[...]

Misschien toch eens een vraagje droppen bij de dealer dan?
Zal eens een poging wagen als ik tijd heb :)

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-12 12:49
[Afbeelding]

Prachtige wagen en ook de VZ als ik het goed zie. Ik moet nog 10 dagen wachten....

• mitodriver
[Afbeelding]

Gaaf hoor en wat een mooie kleur zo. Heel veel mooie en veilige kilometers toegewenst. d:)b

• mitodriver
mitodriver schreef op woensdag 26 november 2025 @ 10:35:
[...]

Bij ons blijft het trekhaakdrama voortduren. Vandaag bericht gehad dat de Tavascan waarschijnlijk niet meer uitgeleverd gaat worden dit jaar ivm de elektronische storing door plaatsen van de trekhaak. Ik vind het ongelofelijk en mijn vertrouwen in de professionaliteit van de werkplaats van Van Den Udenhout in Den Bosch daalt wel tot het dieptepunt. En ook in de kennis en kunde van deze Cupra dealer...mede ook omdat goede uitleg en communicatie uitblijft...en we moeten er ook zelf steeds achteraan bellen anders laten ze niets horen. Slechtste klantenservice die ik tot nu toe mee heb gemaakt bij een autodealer :'( :'(

• Njord1
mitodriver schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 20:41:
[...]

Bij ons blijft het trekhaakdrama voortduren. Vandaag bericht gehad dat de Tavascan waarschijnlijk niet meer uitgeleverd gaat worden dit jaar ivm de elektronische storing door plaatsen van de trekhaak. Ik vind het ongelofelijk en mijn vertrouwen in de professionaliteit van de werkplaats van Van Den Udenhout in Den Bosch daalt wel tot het dieptepunt. En ook in de kennis en kunde van deze Cupra dealer...mede ook omdat goede uitleg en communicatie uitblijft...en we moeten er ook zelf steeds achteraan bellen anders laten ze niets horen. Slechtste klantenservice die ik tot nu toe mee heb gemaakt bij een autodealer :'( :'(
Mss. toch een contact leggen met Cupra Official, via app krijg je eerst een BOT, maar gewoon door blijven vragen en beschrijven wat het probleem is, dan pakt een medewerker dit op, volgens mij heeft het bij mij iig. wel geholpen. https://support.cupraofficial.nl/ , Onder aan de pagina rechts button Whatsapp.

• hmvanmol
Blij dat ik geen trekhaak nodig heb, wat betreft al die klachten erover.

Nog 3 nachtjes slapen, en dan op naar Den Bosch 😃

• Penny Lane
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 15-12 23:24
AWEF schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:53:
Ik heb mijn laadpaal (een Alfen Single) standaard ingesteld staan op solar charging (Green, 100%). Als ik nu mijn Tavascan aansluit op de paal, dan ziet die wel een paal, maar hij krijgt geen stroom en dit resulteerd in een laad error op de auto. Als ik de paal instel op "normaal" 11kW laden dan gaat het wel goed.
Het probleem zit ‘m inderdaad in het aanbod vanuit de laadpaal/wallbox. De standaard voor een EV is minimaal 6 ampère. Bij 230 Volt is dat 1380 Watt.
Als je nu een 3 fase aansluiting hebt, moet je dus 3x1380=4140 Watt aanbod hebben wil de auto überhaupt beginnen met laden. Als je laadt op overschot, wil dat zeggen dat de zonnepanelen minstens een ruime 5 Kw moeten leveren. Je huis verbruikt immers ook.

Je kunt natuurlijk slim laden. Waarbij de ontbrekende zonnestroom wordt aangevuld met netstroom. Maar je wilt natuurlijk zoveel mogelijk zonnestroom gebruiken. Wat kan, als je de auto bijvoorbeeld een paar dagen niet nodig hebt en het laden (op zonnestroom/overschot) langzaam mag gaan.
Alleen… de crux van het verhaal is dat je dan eigenlijk moet laden met 1 fase. Hoe dan? Er zijn wallboxen die dat kunnen. Ik heb een Smappee die dat kan, al weet ik nog niet hoe. Ook weet ik niet of de standaard laadkabel daarvoor geschikt is.
Ik ben verre van expert op stroomgebied. Maar heb ook geprobeerd dit te begrijpen. Dus vul me gerust aan.
:)

• RadarWolf
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-12 01:39
Penny Lane schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 23:10:
[...]

Het probleem zit ‘m inderdaad in het aanbod vanuit de laadpaal/wallbox. De standaard voor een EV is minimaal 6 ampère. Bij 230 Volt is dat 1380 Watt.
Als je nu een 3 fase aansluiting hebt, moet je dus 3x1380=4140 Watt aanbod hebben wil de auto überhaupt beginnen met laden. Als je laadt op overschot, wil dat zeggen dat de zonnepanelen minstens een ruime 5 Kw moeten leveren. Je huis verbruikt immers ook.

Je kunt natuurlijk slim laden. Waarbij de ontbrekende zonnestroom wordt aangevuld met netstroom. Maar je wilt natuurlijk zoveel mogelijk zonnestroom gebruiken. Wat kan, als je de auto bijvoorbeeld een paar dagen niet nodig hebt en het laden (op zonnestroom/overschot) langzaam mag gaan.
Alleen… de crux van het verhaal is dat je dan eigenlijk moet laden met 1 fase. Hoe dan? Er zijn wallboxen die dat kunnen. Ik heb een Smappee die dat kan, al weet ik nog niet hoe. Ook weet ik niet of de standaard laadkabel daarvoor geschikt is.
Ik ben verre van expert op stroomgebied. Maar heb ook geprobeerd dit te begrijpen. Dus vul me gerust aan.
De Zappi laadpaal kan switchen tussen 1 en 3 fase.
Echter... de auto vind hier ook iets van. Sommige willen de kabel dan opnieuw aangesloten hebben, sommige vinden na enkele keren wisselen tussen 1 en 3 fase niet meer leuk etc. Stabiel? Denk nergens...

• HunterRdam
Ccreator schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 20:04:
[...]

Prachtige wagen en ook de VZ als ik het goed zie. Ik moet nog 10 dagen wachten....
Klopt en wat een heerlijke auto is het, ik rij al heel wat jaren elektrisch (Jaguar i-Pace, Audi e-Tron, BMW I3 en zo nog een paar) maar dit is veruit de fijnste auto. Ik krijg alleen dat parkeren via de app nog niet gekoppeld en moet nog even zoeken naar de instellingen om de deuren allemaal van slot te halen en de instelling van de HUD, ik ben vrij lang en moet eigenlijk een beetje bukken om het goed te zien.......

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
En dan staat er opeens aan het einde van de straat nog een Tavascan _/-\o_ 3e in de wijk. Onze in blauw, deze in zwart en er is ook nog eentje in taupe. Gezellig zo *O*

• AWEF
Penny Lane schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 23:10:
[...]

RadarWolf schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 23:35:
[...]

De Zappi laadpaal kan switchen tussen 1 en 3 fase.
Echter... de auto vind hier ook iets van. Sommige willen de kabel dan opnieuw aangesloten hebben, sommige vinden na enkele keren wisselen tussen 1 en 3 fase niet meer leuk etc. Stabiel? Denk nergens...
Het probleem zit hem niet zozeer in het schakelen tussen 1 en 3 fase laden (dat doet de paal goed). Het probleem zit hem er in dat de auto op de laadpoort een error geeft zodra de laadkabel aangesloten wordt en er geen stroom vloeit. Misschien om het wat te verduidelijken:

Het gaat hier om een Alfen Single, die ik aan stuur met Home Assistant. Standaard staat deze om 100% green met een minimum van 1.4 KW (6A op 1 fase). Als ik even de 100% green buiten beschouwing laat gebeurd er het volgende:
- Paal ingesteld op 0 A, auto aansluiten, dan geeft de auto een error.
- Paal ingesteld op 16A, auto aansluiten, auto gaat laden. Als ik nu de paal terug zet naar 0A, dan blijft alles blijft die netjes verbonden en zodra ik de paal instel op 16 A (of elke willekeurige waarde tussen de 6 en 16 A), dan gaat die verder met laden.

De reden dat ik dit doe is dat ik, via Home Assistant, geautomatiseerd op de goedkope uren kan laden en dat schema niet hand in de auto in te stellen.

• Mitchelll010
HunterRdam schreef op woensdag 10 december 2025 @ 07:58:
[...]

Klopt en wat een heerlijke auto is het, ik rij al heel wat jaren elektrisch (Jaguar i-Pace, Audi e-Tron, BMW I3 en zo nog een paar) maar dit is veruit de fijnste auto. Ik krijg alleen dat parkeren via de app nog niet gekoppeld en moet nog even zoeken naar de instellingen om de deuren allemaal van slot te halen en de instelling van de HUD, ik ben vrij lang en moet eigenlijk een beetje bukken om het goed te zien.......
Grappig, ik heb hetzelfde.. het is net niet scherp.
Ik ben "maar" 1.86.

Heb al gespeeld met de instellingen, maar helaas.

Verder nog ff lekker klagen... de audio.. teleurstellend.

Ik kom van een Mazda 3 met H&K pakket, welke echt heeerlijk klonk. super strakke laag en middentonen.

Deze Sennheiser installatie baggert maar wat weg. Hoge tonen zijn ok maar sub en midden is echt zeer matig. Misschien maar eens proberen de deuren te dempen maar ik denk dat het weinig doet.

Nee, had ik meer van verwacht.

[ Voor 22% gewijzigd door Mitchelll010 op 10-12-2025 12:14 ]

• RoGrenzeloos
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11:31
Heeft iemand toevallig al de originele rubberen mattenset van Cupra voor de vloer en/of achterbak aangeschaft en zo ja, misschien een foto hiervan willen delen? De matten kunnen alleen op bestelling worden aangeschaft en ik kan online geen duidelijke foto's vinden. BVD!

Nog een weekje en dan kan ik hem ophalen in Den Bosch, zin in :-)

• BertHKS
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik rij nu 2 weken in mijn nieuwe Tavascan (business). Wat een heerlijk rijdende auto! Na 5 jaar Tesla en 1 jaar Nissan Ariya is dit toch echt de fijnste auto om in te rijden. Paar dingen die me opvallen:

1. Achteruitrij camera is wel heel slecht. Als het donker is en slecht weer bijna onbruikbaar.
2. Ruitenwissers zijn bij mij prima! Mogelijk heeft de dealer er direct al betere opgezet?
3. Met Android Auto worden, zowel bij gebruik van Waze als bij Google Maps, tot mijn verbazing de aanwijzingen netjes op het midden display weergegeven. Dat heb ik nog niet vaak gezien!
4. De Travel Assist (auto pilot achtig) werkt verbazend goed. Eigenlijk beter als in mijn oude Tesla.
5. Stoelen alleen handmatig verstelbaar; dat is wel een minpuntje voor een auto waar andere, minder voor de hand liggende luxes wel standaard zijn.

Dus paar kleine minpuntjes, maar in grote lijnen heel positief!

• Cupra KvG
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 15-12 20:15
Vandaag de Tavascan opgehaald. Eindelijk ! Het is de VZ in Tavascan blauw.
Ik vind hem prachtig en ook al veel positieve reacties gehad. Nog niet erg veel kunnen rijden maar eerste km’s waren heerlijk.

Ben er alleen nog niet uit hoe keyless entry precies werkt.. Lijkt nu nog random. Dan wel, dan niet.
Ook comfort light ( coming homr / leaving home). Gaat soms wel en soms niet aan.

En bij uitstappen moet ik steeds 2 x aan de handel trekken voordat de deur open gaat.
Ik meen dat dat hier al eens is besproken maar vind het zo snel niet.
Iemand ervaring?

• ErikVers
  • Registratie: April 2020

ErikVers

e-Duurzaam

Cupra KvG schreef op woensdag 10 december 2025 @ 20:37:
Vandaag de Tavascan opgehaald. Eindelijk ! Het is de VZ in Tavascan blauw.
Ik vind hem prachtig en ook al veel positieve reacties gehad. Nog niet erg veel kunnen rijden maar eerste km’s waren heerlijk.

Ben er alleen nog niet uit hoe keyless entry precies werkt.. Lijkt nu nog random. Dan wel, dan niet.
Ook comfort light ( coming homr / leaving home). Gaat soms wel en soms niet aan.

En bij uitstappen moet ik steeds 2 x aan de handel trekken voordat de deur open gaat.
Iemand ervaring?
Dat wat betreft de deur openen: “handschoen modus aan”; zeer voorzichtig aan de hendel trekken :-)

Heat Geek Getraind | WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - Cupra Tavascan |

• Penny Lane
Cupra KvG schreef op woensdag 10 december 2025 @ 20:37:
Iemand ervaring?
We zijn mechanische handles gewend. Dit is een electronische. Beetje aantrekken. Niet gelijk helemaal door trekken. Dan gaat ie (magic!) vanzelf open.

• stylezzz
Inmiddels heb ik de mijne ook afgehaald :) Geweldige auto. 1 minpuntje..... Hij is op de standaard wielen geleverd, terwijl ik een leuk aftermarket setje besteld had. Nog geen fotos dus.... Anders is hij exact hetzelfde als die van @HunterRdam hierboven. Dealer gaat z.s.m. het juiste setje monteren... dan fotos.

• HunterRdam
[Afbeelding]

Gelijk maar even een bijpassende drinkfles bij gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eihv3z90wvhEblHaLD8PuW5ETkc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MuJXG1cKDELWdjki0DtqopqP.jpg?f=user_large

• Brakel123
RoGrenzeloos schreef op woensdag 10 december 2025 @ 13:29:
Heeft iemand toevallig al de originele rubberen mattenset van Cupra voor de vloer en/of achterbak aangeschaft en zo ja, misschien een foto hiervan willen delen? De matten kunnen alleen op bestelling worden aangeschaft en ik kan online geen duidelijke foto's vinden. BVD!

De rubberen mattenset heb ik, de auto staat helaas 2 daagjes bij de dealer :) daarna kan ik wel wat foto's maken. Heb de mattenset + kofferbakmat.

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-12 12:49
Brakel123 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 15:22:
[...]

De rubberen mattenset heb ik, de auto staat helaas 2 daagjes bij de dealer :) daarna kan ik wel wat foto's maken. Heb de mattenset + kofferbakmat.
Kofferbakmat kan zo van de Enyaq in de Cupra. Scheelt weer. ;)

• Rob1984
  • Laatst online: 12-12 11:37

Ik heb de rubberen mattenset ook begin vorige week opgehaald.
Ik had ze in de Octavia en nu weer. Voordeel is dat je ze makkelijk schoon kan maken, ze ruiken niet naar rubber en je mattenset gaat op den duur ook niet stinken door nat weer. En ze slijten niet...

• hmvanmol
D-day :*)

• J-r-86
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-12 22:03
Goedemorgen!

Ik ben aan het rond kijken voor de volgende leaseauto. Momenteel een Tesla Y. Tavascan ziet er super gaaf uit. Helaas kan er bij ons in leaseregeling geen optiepakketten gekozen worden en zijn we beperkt tot business uitvoeringen. Weet iemand of stoelverwarming achteraf via de Cupra app aan te schaffen is? Of zit dit enkel in winterpakket voor business uitvoering?

• Clavis
J-r-86 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 08:35:
Goedemorgen!

Ik ben aan het rond kijken voor de volgende leaseauto. Momenteel een Tesla Y. Tavascan ziet er super gaaf uit. Helaas kan er bij ons in leaseregeling geen optiepakketten gekozen worden en zijn we beperkt tot business uitvoeringen. Weet iemand of stoelverwarming achteraf via de Cupra app aan te schaffen is? Of zit dit enkel in winterpakket voor business uitvoering?
Enkel met een winterpakket. Stuurverwarming zit er wel standaard op. :-)

• Cupra KvG
Weet iemand of er een oplossing is voor het verdwijnen van de shortcut voor de snelheidswaarschuwing?

• sheane
  • Niet online
Cupra KvG schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 09:48:
Weet iemand of er een oplossing is voor het verdwijnen van de shortcut voor de snelheidswaarschuwing?
Naar beneden trekken van de snelkoppeling > op de auto klikken en daar uitzetten. Net zo snel en minder irritant dan die snelkoppeling die steeds weggaat

• Cupra KvG
sheane schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 09:50:
[...]

Naar beneden trekken van de snelkoppeling > op de auto klikken en daar uitzetten. Net zo snel en minder irritant dan die snelkoppeling die steeds weggaat
Ja dat werkt. Maar is extra klikken.een snelkoppeling is er juist om minder te klikken.

Mijn vraag is hoe je vermijdt dat de snelkoppeling uit het menu verdwijnt.

• Cupra KvG
Nog veeeeeeeeeel vragen

Hoe kun je uitzetten dat je de gebruiker moet bevestigen bij starten?

Hoe stel je in dat de deuren niet allemaal vergrendelen zodra je weg rijdt?

Wat betekent interieurbewaking aan/uit in menu portieren?

Hoe stel je verkeersinformatie in bij de nativ navigatie?

Hoe voorkom je dat snelkoppelingen verdwijnen uit het menu?

[ Voor 9% gewijzigd door Cupra KvG op 13-12-2025 11:52 ]

• stylezzz
Cupra KvG schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 11:46:
Nog veeeeeeeeeel vragen

Heb je al eens contact opgenomen met de dealer? Bij mijn aflevering zeiden ze van bel maar als je nog vragen hebt... gaat sneller als in de handleiding dingen opzoeken. ;)

• Cupra KvG
stylezzz schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 12:23:
[...]

Heb je al eens contact opgenomen met de dealer? Bij mijn aflevering zeiden ze van bel maar als je nog vragen hebt... gaat sneller als in de handleiding dingen opzoeken. ;)
Nee. Nog niet gevraagd bij de dealer. Hier op het forum is veel ervaring dus vandaar eerst de vragen hier (daar is forum ook voor denk ik😀).

• sheane
  • Niet online
Cupra KvG schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 11:39:
[...]

Ja dat werkt. Maar is extra klikken.een snelkoppeling is er juist om minder te klikken.

Mijn vraag is hoe je vermijdt dat de snelkoppeling uit het menu verdwijnt.
Lees het topic maar terug. Veel issues ongeacht software versie. Ik zou me er bij neerleggen.

• M@cer
Cupra KvG schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 09:48:
Volgens mij werkt het door alle koppelingen te verwijderen, daarna stond het bij mij goed en ging het niet meer weg.
Nog veeeeeeeeeel vragen

1) helaas gaat hem niet worden, accepteren. Instellingen zijn tegenwoordig beveiligd.
2) kan volgens mij ook niet
3) dat is alarm
4) is altijd actief bij mij
5) zie hierboven.

[ Voor 49% gewijzigd door M@cer op 13-12-2025 17:23 ]

• Cupra KvG
M@cer schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 17:19:
[...]

Volgens mij werkt het door alle koppelingen te verwijderen, daarna stond het bij mij goed en ging het niet meer weg.

[...]

1) helaas gaat hem niet worden, accepteren. Instellingen zijn tegenwoordig beveiligd.
2) kan volgens mij ook niet
3) dat is alarm
4) is altijd actief bij mij
5) zie hierboven.
Dank je.

• Penny Lane
Dat heet speedlock. Maar waarom zou je dat weg willen? Het is een veiligheidsmaatregel. (Oorspronkelijk om carjacking te voorkomen)

• Cupra KvG
Penny Lane schreef op zondag 14 december 2025 @ 21:58:
[...]

Dat heet speedlock. Maar waarom zou je dat weg willen? Het is een veiligheidsmaatregel. (Oorspronkelijk om carjacking te voorkomen)
Nu moet je handmatig ontgrendelen als je iemand ophaalt. Is gewoon niet praktisch.

Ik wil graag zelf de keus hebben om dit in of uit te schakelen. Was bij al mijn auto’s mogelijk.
Dus ga er van uit dat dit nu ook is maar kan de instelling niet vinden. Vandaar de vraag.

• Brakel123

Ik was nog vergeten foto's te maken, maar ik zag de matten ook online staan, zie: https://www.vagshop.nl/CU...FM6eqvEQPOwy6UHX95g0dyLAq
en de kofferbakmat: https://www.vagshop.nl/CU...t?search=cupra%20tavascan
Hopelijk kun je hiermee uit de voeten.

• M@cer
Cupra KvG schreef op zondag 14 december 2025 @ 22:24:
[...]

Nu moet je handmatig ontgrendelen als je iemand ophaalt. Is gewoon niet praktisch.

Ik wil graag zelf de keus hebben om dit in of uit te schakelen. Was bij al mijn auto’s mogelijk.
Dus ga er van uit dat dit nu ook is maar kan de instelling niet vinden. Vandaar de vraag.
Vroeger kon dit met ODBeleven / VAGCOM, maar bij auto's vanaf 2024 gaat dat niet meer..
Je zou het aan de dealer kunnen vragen, misschien dat die er nog bij kunnen..

• RoGrenzeloos
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11:31
Brakel123 schreef op maandag 15 december 2025 @ 07:53:
[...]

Ik was nog vergeten foto's te maken, maar ik zag de matten ook online staan, zie: https://www.vagshop.nl/CU...FM6eqvEQPOwy6UHX95g0dyLAq
en de kofferbakmat: https://www.vagshop.nl/CU...t?search=cupra%20tavascan
Hopelijk kun je hiermee uit de voeten.
Geen probleem en dank voor de info, deze had ik inderdaad ook gevonden. Ik was met name benieuwd hoe ze in de auto eruit zagen, de kwaliteit is lastig te zien op de online foto's. Ik heb voor nu de kofferbakmat besteld zodat ik dit eerst kan zien, dan bestel ik later de vloermatten eventueel. Vrijdag mag ik hem ophalen 8)
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste