Het grote Cupra Tavascan Topic

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cupra KvG
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 21:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nCw-fr5gOGh9cusW0d07K0cStsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r3LczKuxfUxIHD0jP6ecaYkU.jpg?f=fotoalbum_large

ONMISKENBAAR CUPRA DESIGN
Scherpe lijnen en driehoekige LED-koplampen geven de nieuwe CUPRA Tavascan een onmiskenbare uitstraling. De nieuwe ontwerptaal van CUPRA is hier.
EXCLUSIEF INTERIEUR
De middenconsole straalt verfijnd vakmanschap uit. Uitzonderlijk vormgegeven met hoogwaardige materialen en koperkleurige accenten voor die unieke ambiance.
DRIVER FOCUSED
Dankzij het adaptieve onderstel, de progressieve stuurinrichting en het persoonlijke interieur maak je de CUPRA Tavascan helemaal eigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FgMpBmY-hg_lQowUUB_BaciYXuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bvRwkjmHetxLPXdXRjQaxors.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4n81JqV9q1gknn2BD1HrskIlp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2RGXdGYjEtYqTStNTctCYH6I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYMkA8yJxciqY1GrtcuitFXqwT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8XfF8zvo8Cjnk0am0ypRmWWh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cupra KvG

Uitvoeringen en prijzen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1-Gbr2XlH0_7U4tmgCxvZGrz2U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yeMoxU4Mb6PFPhJyK4kS6qD3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wFKgXTEm_Dex7q3UQpLFutD0LAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e4e2kKCatQMxEnRnUKtWHPQ6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TqYEXiw2it_WZjxbydtPVkGoQY0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b1rY1iL6Yko4g6akoniPhKol.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svNcKsnArpccDECqN0gkNMDrUkI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xZyVUr262Qk406Ts5fnjEbgQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cupra KvG
Dit topic gestart om ervaringen uit te wisselen over de Cupra Tavascan.

Zijn er hier die de Tavascan al rijden?
Of besteld hebben? Zo ja, levertijd al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeter
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-05 10:31
Jazeker. Tavascan Business besteld paar weken terug. Levertijd zo'n 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19:31
Hier sinds eind november een business uitvoering. Inmiddels zo’n 9500km gereden.
Zie er nog te weinig rijden!

Had al wat ervaringen (inclusief bugs) gedeeld in het andere topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cupra KvG
TVSCN schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:23:
Hier sinds eind november een business uitvoering. Inmiddels zo’n 9500km gereden.

Je ziet er idd nog weinig rijden. Maar dat gaat wel veranderen denk ik. Vlgs dealer zijn er veel bestellingen.

Hoe is je ervaring met snelladen? Is de laadcurve inderdaad zo vlak als beloofd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik krijg donderdag eentje als voorloopauto voor mijn daadwerkelijke leaseauto. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
Even kijken of dit zo werkt;
TVSCN schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:30:
Een kleine update na ca. 3000km in de Tavascan. Het is m'n eerste EV en bevalt eigenlijk erg goed.
De auto is erg ruim en trekt door zijn nog "nieuwe uiterlijk" redelijk wat bekijks.
Het infotainment systeem is erg snel met de ID software 5.0. Helemaal glitch vrij? Nee dat niet; het instellen van de favorieten snelkoppelingen worden niet onthouden, hopelijk wordt dit met de volgende update aangepast.
De auto is gelijk op winterbanden geleverd en het is sindsdien slecht weer, dus het verbruik is denk ik vrij hoog. Vanaf het begin 22.2kw/h/100km. Moet hierbij wel zeggen dat er een ritje naar Keulen en naar Bremen in zitten. Koude en natte omstandigheden en 130+.
Vorige week een klant opgehaald van Schiphol, een rit van ca. 85km en toen kreeg ik hem wel op de 17.9kw/h per 100km. Woon- werkverkeer zijn voor mij maar stukken van 20km, dus met deze temperaturen niet echt een goed referentiekader.

Is er dan niks te klagen? Door een te kort aan budget was een Adrenaline niet mogelijk en voor de business vind ik de mogelijkheid voor het aanpassen van de stoel wat summier. (voorkant van de zitting niet afzonderlijk in te stellen)
Ruitenwissers waren verschrikkelijk, dus gelijk een set van Bosch besteld.

Het snelladen is ook erg consistent qua snelheid! Eigenlijk elke keer van 10-80% in ca. 28 min. Wel alle keren het voorverwarmen van de batterij gebruikt. Helaas wel al eens bij een Shell lader gestaan waarbij de laders op niets reageerden en in Duitsland bij een lader gestaan die m'n Travelcard niet accepteerde.
Het zou fijn zijn als je in de Cupra navigatie wat meer filters qua snelladen kan instellen.

Ben benieuwd naar ervaringen van andere Tavascan rijders!
TVSCN schreef op zondag 16 maart 2025 @ 13:31:
Met snelladen is die heel consistent als je de batterij voorverwarmd. Helaas geen baanbrekende snelheden maar de laadcurve is redelijk vlak. Hier onder de curve van de eerste snellaadsessie die ik deed.

Vind het nog steeds bijzonder dat de laadsnelheid van alle modellen op het zelfde platform verschillend zijn. 😂
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cupra KvG
Dank je voor je update
( had ik zelf natuurlijk kunnen opzoeken maar Cupra topic is redelijk groot en gaat over verschillende modellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:12
Leuk een eigen forum! Ik kan mijn Tavascan hopelijk 22 april ophalen. Halverwege maart ongeveer besteld. (Was al praktisch in Nederland volgens de dealer). 14 maart uitgeladen, staat nu bij Cupra in Leusden. Komt nu als het goed is op 18 april aan bij Pouw. Vanuit daar rijklaar gemaakt enz. Kan niet wachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proppel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46
Ik verwacht die van mij ook deze week geleverd te krijgen. Ik heb een Cupra Tavascan Adrenaline in Basalt Grey met winterpack besteld. Kan niet wachten, sinds proefrit twee week geleden, niet 1 x een Tavascan op de weg gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cupra KvG
Clavis schreef op zondag 13 april 2025 @ 09:51:
Leuk een eigen forum! Ik kan mijn Tavascan hopelijk 22 april ophalen. Halverwege maart ongeveer besteld. (Was al praktisch in Nederland volgens de dealer). 14 maart uitgeladen, staat nu bij Cupra in Leusden. Komt nu als het goed is op 18 april aan bij Pouw. Vanuit daar rijklaar gemaakt enz. Kan niet wachten!
Dat is al snel. 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cupra KvG
Proppel schreef op zondag 13 april 2025 @ 12:16:
Ik verwacht die van mij ook deze week geleverd te krijgen. Ik heb een Cupra Tavascan Adrenaline in Basalt Grey met winterpack besteld. Kan niet wachten, sinds proefrit twee week geleden, niet 1 x een Tavascan op de weg gezien.
Dat is nog sneller😀👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cupra KvG
Die van mij wordt als het goed is komende week besteld. Maar levering is pas na de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Cupra KvG schreef op zondag 13 april 2025 @ 18:57:
Die van mij wordt als het goed is komende week besteld. Maar levering is pas na de zomer.
Nice! Leuk vooruitzicht. Welke uitvoering en kleur heb je besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cupra KvG
Clavis schreef op zondag 13 april 2025 @ 19:23:
[...]

Nice! Leuk vooruitzicht. Welke uitvoering en kleur heb je besteld?
De VZ Extreme in Tavascan Blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-05 16:32
Dank je voor het openen van dit Topic voor de Tavascan.
Ik rijd momenteel nog een Polestar 2 die eind september uit de lease gaat. Ik heb half maart toegang gekregen tot de Ayvens portal om een nieuwe auto uit te zoeken. Had de Tavascan al een tijdje bovenaan mijn shortlist staan. Na een proefrit heb ik op 1 april (geen grap) de knoop doorgehakt en een Adrenaline met winterpack in Tavascan Blue besteld. Volgens de dealer (Tilburg) zou de levertijd rond de 4 a 5 maanden zijn. Ik hoop i.i.g. dat hij nog dit jaar op kenteken komt.
Inmiddels zie ik dat de bestelling akkoord is en bij Ayvens ligt. Hij is nog niet besteld bij de dealer, dus daar moet ik nog even achter aan deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
TVSCN schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:23:

Ik heb er afgelopen week voor het eerst een gezien (Tavascan Blue). Hij naderde me van achter en is erg herkenbaar met de driehoekige dagrijverlichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVSCN
Tavascan Blue had m’n voorkeur, helaas was dat geen “voorraad” model en daarom voor de Basalt Grey gegaan. Zeker geen spijt van!

Op kenteken dit jaar zou dan wel moeten lukken, zou je denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Leuk een eigen topic, goed bezig!

Ik heb ook een Tavascan Adrenaline besteld (Basalt Grey). Mijn huidige leasecontract loopt tot eind juni dus moet sowieso tot dan wachten, wel zin in en erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TVSCN
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gjwOlKM6B9i7rE6Jri3GTY331ME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vvITFGqkGd0YY61YT2IfKjB5.jpg?f=fotoalbum_large

Zomerbandjes scheelt aardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJdeJong
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-05 18:59
Leuk dat er een eigen topic is voor de Tavascan!

In maart heb ik een Tavascan Adrenaline in Silver White besteld via zakelijke lease bij Alphabet. Mijn huidige leasecontract (Skoda Enyaq 60 Sportline) loopt nog tot begin juli, dus ik moet nog even geduld hebben. Vooralsnog lijkt de levering van de Tavascan netjes op tijd te gaan gebeuren.

Qua ruimteaanbod doet de Tavascan niet veel onder voor mijn huidige Enyaq, wat me positief verraste. Ik heb proefgereden in een Adrenaline VZ bij Van den Brug in Heerenveen. Mooie auto, maar persoonlijk vond ik de vierwielaandrijving wat overbodig voor Nederlands gebruik – dus ik heb bewust voor de versie met alleen achterwielaandrijving gekozen.

Ook het winterpack heb ik niet aangevinkt. De warmtepomp levert volgens mij maar een beperkte range-winst op, en met voorverwarmen via de app mis ik de verwarmde voorruit niet echt.
TVSCN schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:30:
Helemaal glitch vrij? Nee dat niet; het instellen van de favorieten snelkoppelingen worden niet onthouden, hopelijk wordt dit met de volgende update aangepast.
@TVSCN Bedoel je daarmee het snelkoppelingsmenu dat je tevoorschijn haalt door van boven naar beneden te vegen op het scherm?

Dat probleem wordt ook genoemd in deze YouTube-review (vanaf 6:22):

https://youtu.be/XlG2F-zUOYA?si=mKR0ewn3-KdTKvSG&t=382

In de reacties onder die video geeft iemand een mogelijke oplossing:
Voor het snelmenu bovenin moet je eerst een bestaande snelkoppeling verwijderen. Het menu zit standaard al vol, waardoor nieuwe snelkoppelingen niet worden opgeslagen. Klinkt wat omslachtig, maar het lijkt te werken.
Hopelijk helpt dit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ik mag hem morgen ophalen. Ik ben wel erg benieuwd. Ik kom van een Tesla Model 3. Zoals al gezegd, het is een voorloopauto voordat ik mijn Q6 e-tron mag ontvangen maar dat duurt nog wel een paar maandjes volgens mij. Ik kende de Tavascan niet totdat de leasemaatschappij me deze auto bood als voorloper.

Dit is hem, iemand een idee welke uitvoering het is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XukNgO69_H7VDL53JDBu12jizf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JyvtPksQTkhuJtd2t79pfn1H.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Teknix1982 op 16-04-2025 14:59 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJdeJong
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-05 18:59
Teknix1982 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:56:

Dit is hem, iemand een idee welke uitvoering het is?
Aan de 21 inch velgen te zien gaat het waarschijnlijk om de Adrenaline-uitvoering.

Als je verwarmde achterstoelen hebt, dan zit het Winterpakket erbij. Dat bestaat uit een verwarmde achterbank, een verwarmde voorruit én een warmtepomp.

Zie je een klein VZ-logo op de achterklep, of staat er “Offroad” tussen de rijmodi? Dan heb je de Adrenaline VZ: vierwielaandrijving en 340 pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
RubenJdeJong schreef op woensdag 16 april 2025 @ 15:08:
[...]

Aan de 21 inch velgen te zien gaat het waarschijnlijk om de Adrenaline-uitvoering.

Als je verwarmde achterstoelen hebt, dan zit het Winterpakket erbij. Dat bestaat uit een verwarmde achterbank, een verwarmde voorruit én een warmtepomp.

Zie je een klein VZ-logo op de achterklep, of staat er “Offroad” tussen de rijmodi? Dan heb je de Adrenaline VZ: vierwielaandrijving en 340 pk.
Deze foto’s kreeg ik ook nog. Op basis van het kenteken kan ik het niet achterhalen. Naja, ga het morgen wel zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mYYxjXr2eywxsQbJs5eXepX2AQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J72Yu6hc9XpGmVuV5Jsx72wf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_0-SJwSuib6bPg3QFbmD5Nb4BA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvivkBOCc9PMfeBsziTCtQvj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2yIODFXzMpG0LxQ3442j9ti1DVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ArbKQTjVDZhUa4aykPspwrZb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen1979
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 18:46
Hoihoi, ook ik heb een Tavascan besteld. Echter zie ik nu een levertijd van 4 maanden, terwijl op alle cupra sites er echt 10tallen op voorraad zouden staan. Waarom dan zon lange levertijd of zijn dat alleen lokkertjes op de sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Jeroen1979 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 16:52:
Hoihoi, ook ik heb een Tavascan besteld. Echter zie ik nu een levertijd van 4 maanden, terwijl op alle cupra sites er echt 10tallen op voorraad zouden staan. Waarom dan zon lange levertijd of zijn dat alleen lokkertjes op de sites?
Ligt denk ik aan de uitvoering en keuze van opties. Als je informeert bij de dealer kunnen ze wel zien hoeveel er op voorraad zijn, en in welke configuratie.

Die van mij was bijvoorbeeld niet meer op voorraad in Atacama Desert, maar nog genoeg met de kleur Basalt Grey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
RubenJdeJong schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:13:
Leuk dat er een eigen topic is voor de Tavascan!

In maart heb ik een Tavascan Adrenaline in Silver White besteld via zakelijke lease bij Alphabet. Mijn huidige leasecontract (Skoda Enyaq 60 Sportline) loopt nog tot begin juli, dus ik moet nog even geduld hebben. Vooralsnog lijkt de levering van de Tavascan netjes op tijd te gaan gebeuren.

Qua ruimteaanbod doet de Tavascan niet veel onder voor mijn huidige Enyaq, wat me positief verraste. Ik heb proefgereden in een Adrenaline VZ bij Van den Brug in Heerenveen. Mooie auto, maar persoonlijk vond ik de vierwielaandrijving wat overbodig voor Nederlands gebruik – dus ik heb bewust voor de versie met alleen achterwielaandrijving gekozen.

Ook het winterpack heb ik niet aangevinkt. De warmtepomp levert volgens mij maar een beperkte range-winst op, en met voorverwarmen via de app mis ik de verwarmde voorruit niet echt.

[...]

@TVSCN Bedoel je daarmee het snelkoppelingsmenu dat je tevoorschijn haalt door van boven naar beneden te vegen op het scherm?

Dat probleem wordt ook genoemd in deze YouTube-review (vanaf 6:22):

https://youtu.be/XlG2F-zUOYA?si=mKR0ewn3-KdTKvSG&t=382

In de reacties onder die video geeft iemand een mogelijke oplossing:

[...]

Hopelijk helpt dit :)
Precies dit probleem. Heb ze allemaal al een keer verwijderd, maar lijkt elke keer na uit- en instappen weer op default te staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen1979
Clavis schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:10:
[...]

Ligt denk ik aan de uitvoering en keuze van opties. Als je informeert bij de dealer kunnen ze wel zien hoeveel er op voorraad zijn, en in welke configuratie.

Die van mij was bijvoorbeeld niet meer op voorraad in Atacama Desert, maar nog genoeg met de kleur Basalt Grey.
Gewoon de essential basalt grey. Maar zal morgen de dealer idd eens bellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
RubenJdeJong schreef op woensdag 16 april 2025 @ 15:08:
[...]

Mijn contactpersoon even gevraagd, het is inderdaad de Adrenaline VZ met 4 wiel aandrijving en winterpakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cupra KvG
Teknix1982 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:48:
[...]

Mijn contactpersoon even gevraagd, het is inderdaad de Adrenaline VZ met 4 wiel aandrijving en winterpakket.
Mooie uitvoering. Veel plezier er mee. Ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
TVSCN schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:03:
[...]

Precies dit probleem. Heb ze allemaal al een keer verwijderd, maar lijkt elke keer na uit- en instappen weer op default te staan 8)7
Het lijkt tot nu toe dus wel te werken. Begrijp nu die reactie bij de video. Je moet een “koppeling” minder gebruiken.. dan lijkt het wel opgeslagen te worden. Bedankt!

Edit: werkt toch niet

[ Voor 3% gewijzigd door TVSCN op 17-04-2025 21:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Cupra KvG schreef op woensdag 16 april 2025 @ 20:01:
[...]

Mooie uitvoering. Veel plezier er mee. Ben benieuwd naar je ervaringen.
Zojuist de eerste kilometers met de auto gemaakt. Eerste indruk is positief. Cupra stand nog even getest en dat rijdt wel pittig. Helemaal voor de grootte van de auto. Ben ook blij met de headup display die erin zit. Vind dat wel handig. Dat had de Tesla niet. Ik mis ook wel een paar dingen, vooral de software van de tesla. De dode hoek camerabeelden die de tesla wel toont in het scherm bij afslaan. Camera is scherper bij Tesla. One pedal driving moet ik nog even aan wennen, deze remt op zich aardig af maar voel nog wel verschil met die van de Tesla maar dat zal gewoon wennen zijn. De auto zelf is vele malen mooier dan de model 3. Ik denk dat ik er de komende maanden wel plezier van ga beleven maar moet zeker wel even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Vandaag de eerste volle dag en flink wat kilometers gereden in zowel licht als donker en ben toch wel zeer gecharmeerd van de auto. Hij rijdt erg lekker en de sfeerverlichting binnen ziet er mooi uit. Echt wel een ander niveau dan de Tesla model 3. Enige wat mij echt tegenvalt is de kwaliteit van die camera achteruit. Dat is kwaliteit eerste generatie webcam. Ik begin haast te denken dat hij stuk is. Ik vind dat niet echt kunnen in een auto van 60k+. Hoe ervaren andere mensen dat?

[ Voor 6% gewijzigd door Teknix1982 op 18-04-2025 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVSCN
Ik kom uit een auto die alleen parkeersensoren had :P
Maar inderdaad, de kwaliteit is niet best. En je hebt nog niet met slecht weer gereden.. Ik wel de hele winter en na twee regenbuien zie je echt helemaal niets meer. Die sproeier is dan wel weer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cupra KvG
TVSCN schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 22:33:
Ik kom uit een auto die alleen parkeersensoren had :P
Maar inderdaad, de kwaliteit is niet best. En je hebt nog niet met slecht weer gereden.. Ik wel de hele winter en na twee regenbuien zie je echt helemaal niets meer. Die sproeier is dan wel weer handig.
Jammer dat de kwaliteit van de camera niet zo geweldig is.
Dat de camera vuil wordt is bij vele auto’s zo.
Maar zit er een sproeier die de camera weer “zuiver” maakt? Dat zit niet op mijn huidige auto. Waar zit die dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Dat was mij ook nog niet opgevallen. Ik ga is even zoeken want inderdaad na een regenbui heb je niets meer aan de camera. Als een sproeier dat weer wat schoner krijgt lijkt me dat wel handig. Ik begrijp alleen niet waarom ze zo bezuinigd hebben op een camera. Ik heb de afgelopen 15 jaar altijd auto’s gehad met een camera en deze is echt de minste van al die auto’s. Ik heb deze auto zelf maar een maand of drie dus laat er niets aan doen maar anders had ik wel de leasemaatschappij gevraagd voor opties om een andere camera te monteren. Het is namelijk zo zonde want de auto zelf is prachtig en rijdt echt heerlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Teknix1982 op 19-04-2025 09:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Balskyy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:59
Hi all,

Binnenkort hier ook een trotse Tavascan houder (zakelijk).
Vorige week besteld bij de leasemaatschappij, gekozen voor een voorraad auto ivm dat die al in NL is.

Adrenaline variant genomen in Atacama dessert kleur.
Erg benieuwd naar de kleur alleen op fotos gezien.

De camera snap ik niet waarom dat zo slecht is bij de Leon is dit gewoon goed, snap die keus dus niet waarom ze hiervoor gekozen hebben ook.

Als goed is wordt de auto binnen een maand geleverd krijg hopelijk van de week de exacte datum ivm plek in de garage voor rijklaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Laatst online: 19:00

kaanmijo

Picobello B.V.

Teknix1982 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:54:
Dat was mij ook nog niet opgevallen. Ik ga is even zoeken want inderdaad na een regenbui heb je niets meer aan de camera. Als een sproeier dat weer wat schoner krijgt lijkt me dat wel handig. Ik begrijp alleen niet waarom ze zo bezuinigd hebben op een camera. Ik heb de afgelopen 15 jaar altijd auto’s gehad met een camera en deze is echt de minste van al die auto’s. Ik heb deze auto zelf maar een maand of drie dus laat er niets aan doen maar anders had ik wel de leasemaatschappij gevraagd voor opties om een andere camera te monteren. Het is namelijk zo zonde want de auto zelf is prachtig en rijdt echt heerlijk.
Als je de auto in z’n achteruit zet en dan je achterruit sproeit, neemt ‘ie als het goed is ook de camera gelijk mee :) Ben overigens wel benieuwd naar die camera dan, ik rij in een Born en de mijne is best scherp. Kan me bijna niet voorstellen dat ze die camera gedowngrade hebben, hoewel het me niet veel zou verbazen bij VW. Kan je eens een foto plaatsen van het beeld?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Clavis
Vandaag mijn Tavascan opgehaald! Wat een spektakel, en wat een auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMKNynvhUZWzVIdJVWae0Qbc0lw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKmWhRx9BdQA4UV8XBwh6847.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knO-8ygx5McwLOUX7t5ExLmXvmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kw1hxDHNTVYF1zucdSipodND.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Clavis op 22-04-2025 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proppel
  • Laatst online: 16:46
Clavis schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:35:

[Afbeelding]
Nice en gefeliciteerd! Is dat Cupra center Zwolle?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balskyy
Geniet ervan!

Hier zojuist bericht gekregen dat de bestelling officeel binnen is bij Cupra.

"Aflevering zal waarschijnlijk uiterlijk eind volgende maand kunnen plaatsvinden"

Kan me niet snel genoeg gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Proppel schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:16:
[...]

Nice en gefeliciteerd! Is dat Cupra center Zwolle?
Yes dat klopt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cupra KvG

[Afbeelding]
Veel rij plezier. Zal wel lukken 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVSCN

[Afbeelding][Afbeelding]
Gefeliciteerd! Veel veilige kilometers
:*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Vandaag bericht gehad van Cupra dat Ayvens de lease-auto (Tavascan Adrenaline met Tavascan Blue, Winterpack & trekhaak) besteld heeft. Tevens bericht in de Ayvens portal dat de bestelling geplaatst is en de (voorlopig) verwachte leverdatum is week 40. Dat komt overeen met het contracteinde van mijn huidige auto, dus verwacht ik niet dat dat is teruggekoppeld door Cupra ;).

Het lange wachten kan dus beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martindekker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:02
Op 31 maart mijn (private lease via PON) business edition met winterpakket opgehaald. Twee weken geleden al geborgen door de lokale berger nadat hij niet meer wilde starten na een reeks foutmeldingen over het 12V systeem. Kan je meteen ook de service testen. Ik zal het netjes houden. Die is suboptimaal.
Na een week teruggekregen en vandaag alweer een foutmelding in het aandrijfsysteem, een reeks andere meldingen (ACC onder andere) en de melding naar een garage te gaan. Vooralsnog lijkt het me geen goed moment voor Cupra om me voor een tevredenheidsonderzoek te vragen. Voor wie nog moet kiezen en hier zijn vooronderzoek doet: google even op 12V foutmeldingen Cupra Tavascan. Veel leesplezier, er is genoeg te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
martindekker schreef op zondag 27 april 2025 @ 15:13:
Op 31 maart mijn (private lease via PON) business edition met winterpakket opgehaald. Twee weken geleden al geborgen door de lokale berger nadat hij niet meer wilde starten na een reeks foutmeldingen over het 12V systeem. Kan je meteen ook de service testen. Ik zal het netjes houden. Die is suboptimaal.
Na een week teruggekregen en vandaag alweer een foutmelding in het aandrijfsysteem, een reeks andere meldingen (ACC onder andere) en de melding naar een garage te gaan. Vooralsnog lijkt het me geen goed moment voor Cupra om me voor een tevredenheidsonderzoek te vragen. Voor wie nog moet kiezen en hier zijn vooronderzoek doet: google even op 12V foutmeldingen Cupra Tavascan. Veel leesplezier, er is genoeg te vinden.
Oei, vervelend zeg. Had je de 12v protectie aan of uit? (Geen idee of het daadwerkelijk wat doet)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-ff0t7JPps__1_XMS4ToCyBDZk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sW78gIWfDRuRzV2XeQ5OFPOG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martindekker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:02
Clavis schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:33:
[...]

Oei, vervelend zeg. Had je de 12v protectie aan of uit? (Geen idee of het daadwerkelijk wat doet)
Die stond (standaard) uit, maar staat nu aan. Ik heb ook geen idee wat dat doet, de ANWB heeft het doorgemeten en kon niets geks aan de 12V accu ontdekken trouwens. De geneugten van een nieuw model auto rijden zullen we maar zeggen.
Zorgelijker is dat de reactie van de garage dan is dat ze je ook niet kunnen helpen en je het zelf maar uit moet zoeken en PON een vervangende auto aan de andere kant van de stad regelt, terwijl er bij de dealer waar hij naar geborgen wordt gewoon een beschikbaar was bij de verhuur afdeling. Je valt daar van de ene zoek het lekker uit houding in de andere. Complimenten overigens voor de verkoper die wel hielp, het bergingsbedrijf en de ANWB die gewoon goed hun werk deden. Nu op naar het volgende servicebezoekje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-05 17:43
Balskyy schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:31:

De camera snap ik niet waarom dat zo slecht is bij de Leon is dit gewoon goed, snap die keus dus niet waarom ze hiervoor gekozen hebben ook.
Dat is niet waar om eerlijk te zijn. Tijdens het proefrijden vond ik de camera van de Leon ook bizar slecht. Ik heb dit wel eens vermeld toen ik aan proefrijden was;

silverchaoz in "Het grote Cupra topic"

Dit geld ook voor de formentor, zelfde systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
silverchaoz schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:21:
[...]

Dat is niet waar om eerlijk te zijn. Tijdens het proefrijden vond ik de camera van de Leon ook bizar slecht. Ik heb dit wel eens vermeld toen ik aan proefrijden was;

silverchaoz in "Het grote Cupra topic"

Dit geld ook voor de formentor, zelfde systeem :)
Vind de kwaliteit nog wel meevallen om eerlijk te zijn. Het doet wat het moet doen.
Welkome verassing was de verschillende views op de camera. (Wide view bijvoorbeeld). Dat was bij mijn Ford in 2019 een extra optie dacht ik.

Ander ding;

Mijn "Connected Travel Assist" werkt niet. Dealer weet het zo ook niet, en Cupra Service ook niet.
De dealer gaf aan dat de wagen "prive" gegevens uitstuurt, en niet volledig. Maar ik zie nergens deze optie om maar uberhaupt wat aan te passen. Tevens is de shop niet beschikbaar.

Welke versie van het infotainment draaien jullie? Ben even benieuwd of de auto wel geupdate kan worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Clavis op 29-04-2025 13:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balskyy
Zojuist gebeld door de Cupra Garage Rotterdam, 14 mei mag ik de Tavascan bij ze ophalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Wat een mooie auto is dit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
Clavis schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:32:
[...]

Vind de kwaliteit nog wel meevallen om eerlijk te zijn. Het doet wat het moet doen.
Welkome verassing was de verschillende views op de camera. (Wide view bijvoorbeeld). Dat was bij mijn Ford in 2019 een extra optie dacht ik.

Ander ding;

Mijn "Connected Travel Assist" werkt niet. Dealer weet het zo ook niet, en Cupra Service ook niet.
De dealer gaf aan dat de wagen "prive" gegevens uitstuurt, en niet volledig. Maar ik zie nergens deze optie om maar uberhaupt wat aan te passen. Tevens is de shop niet beschikbaar.

Welke versie van het infotainment draaien jullie? Ben even benieuwd of de auto wel geupdate kan worden.
Staat me iets van bij dat je in het infotainment een schuifje aan moest zetten. Bij mij staat die nog op 5.0. Bij jou?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbjESq3beCMlff3jheuJ-uFrWXs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sueIq52bHCmFjoerwpfAjWQu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
TVSCN schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:23:
[...]

Staat me iets van bij dat je in het infotainment een schuifje aan moest zetten. Bij mij staat die nog op 5.0. Bij jou?
[Afbeelding]
Schuifje heb ik aan gezet. Kan ‘m ook niet in de store activeren. Store laadt niet helaas..
Misschien nog het trucje proberen om de zekering (19 geloof ik) los te halen, om het modem te herstarten. Maar de rest werkt wel (app functionaliteit). De rest staat allemaal op Activated namelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_qYLT0ldw3M_YPjfoU_Bb5ymp8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0uG993n3PjkM7e0buE2y22Ht.png?f=fotoalbum_large

Nou iets verder gekomen. Na invullen paspoortnummer in mijn cupra account, kwam de store direct beschikbaar.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAMk4kQvwCO1fT3dFPuPmH4nE0U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OoC5MxrYn3332aaYzSEVMCg9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door Clavis op 01-05-2025 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Clavis schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:57:
[...]

Nou iets verder gekomen. Na invullen paspoortnummer in mijn cupra account, kwam de store direct beschikbaar
Een paspoortnummer invullen voor een auto-app. Dat klinkt wel heftig, of vergis ik me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
PvS_68 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:57:
[...]

Een paspoortnummer invullen voor een auto-app. Dat klinkt wel heftig, of vergis ik me?
Jah, vandaar dat ik het ook niet had ingevuld.
Misschien kan ik het nu verwijderen aangezien de functies geactiveerd zijn. Dat ga ik testen. 🙃

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TVSCN
Voor de als je een idee wilt hebben van het verbruik:
TVSCN schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 22:49:
Vandaag richting Berlijn vertrokken, is allemaal zo schokkend niet meer. (zeker niet met deze temperaturen)
Van te voren even wat laadstations gecheckt met Pump, maar zelfs met de instelling van 10% zuiniger met een “te hoge” soc aangekomen.

Met 99% vertrokken vanuit regio Rotterdam.
Vertrek 99%, aankomst Melle Fastned 31% na 297km en een verbruik van 17,3kwh per 100km.
Vertrek 100%, aankomst Ionity Maagdenburg met 37% na 234km en een verbruik van 20,2kwh per 100km.
Vertrek 82%, aankomst Berlijn 39% na 181km en een verbruik van 18,2kwh per 100km.

Al met al redelijk verbaasd over het verbruik van de Tavascan. Eerste keer wat verder weg met deze temperaturen 😁
Had een één stopper kunnen zijn, mits langer doorgereden.
Nederland 115km/h en Duitsland 130-135km/h aangehouden waar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:03
Dank voor dit topic! :)
Deze auto staat ook op m'n shortlist om mijn huidige leaseauto volgend jaar april op te volgen. Rij nu een BMW 118i M-Sport High Executive, maar gezien de nieuwe company policy moeten we over op EV. Wil wat meer ruimte en een hogere zit en ben om die reden erg gecharmeerd van de Tavascan. Net wat specialer dan de Enyaq Coupé of ID5. :)

Heb m'n zinnen momenteel gezet op de Adrenaline.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seegje
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 09:46
Goed dat hier een topic voor is, sinds ik van FB af ben is dit tenminste voor iedereen toegankelijk. Ik heb bij van der Brug in Heerenveen een Adrenaline Endurance met trekhaak en winterpack besteld, en laat gelijk crossclimates 2 monteren. Deze stond op voorraad in Leusden dus de levertijd is 2 weken. Ben heel benieuwd!

Ik ben al heel mijn leven autogek en na veel onderzoek wordt dit de volgende. Rijd nu privé een Ariya 87kwh Evolve (daarvoor een eNiro en daarvoor Leon FR) en wil weer terug naar wat sportiefs. De Ariya is geen slechte auto maar heb toch een waslijst met irritaties. Nog los van de keer dat ik met gezin midden in de nacht gestrand ben door de 12V en de pechhulp van Nissan geen r**t waard bleek te zijn. Trauma! Zocht vooral een auto die er minstens zo goed uit ziet 8) . Dat mistte ik vooral in de eNiro: steengoede auto (weinig accudegradatie, nooit storingen) maar echt 13 in een dozijn. Alleen een model 3 of Y is saaier (hoe goed ook).

Zal jullie niet met alle voors en tegens vermoeien, maar volgens mij is dit een verdomd goeie deal. Zeker nu er 4000 euro van de nieuwprijs af is en een extra inruilpremie van 3000 euro wordt geboden. De 135KW laadsnelheid is prima: De laadtijd in relatie tot een ID5 of Enyaq is vrijwel gelijk en vlakt minder snel af - zie YT. In de Ariya heb ik trouwens nooit meer dan 115KW gehaald terwijl 130KW geadverteerd wordt, één van de grootste tegenvallers. Online lees je ook dat 800V auto's zelden meer dan 200KW halen.

Mocht je in de markt zijn voor een Tavascan, vraag Van der Brug dan om een inruilvoorstel: Van de 5 offertes die ik (per mail) uit heb laten brengen kwamen er 2 niet eens met een voorstel (Zeekr, Cupra Den Haag) en van de andere 3 waren zij, met afstand, de scherpste. Wat extra werk maar scheelt je duizenden euro's!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:04
Afgelopen zaterdag toevallig bij Cupra Den Haag gekeken naar de Tavascan. Ook bij mijn werkgever zit ik nu gebonden aan EV's. Rijd nu nog een ID.3 first edition, maar moet deze in november echt inleveren. Denk dat het gaat tussen de Business of de Adrenaline, beide met winterpack.

Tot zover staat de Tavascan op 1, de Elroq op 2 en de Enyaq op 3.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferry34
  • Nu online
Seegje
Mooie deal zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Zijn er hier meer mensen met problemen met opladen aan een laadpaal thuis? Mijn laadpaal met back office (EV Box) is inmiddels iets van 7 jaar oud en heb er vele auto’s mee geladen. Echter de Tavascan heeft er moeite mee. Ik krijg zeer regelmatig storingen “Extern vermogen niet ondersteund” en als hij wel de sessie start dan laad hij met halve snelheid. Max 5 kw. Justplugin gebeld en die zien inderdaad een foutcode die suggereert dat er iets fout gaat tussen auto en laadpaal maar vermoeden de oorzaak bij de auto. Soms moet de paal gereboot worden vanwege vastzittende sessie. Soms kan ik gewoon opnieuw de sessie starten. Vandaag alweer 3 x de laadsessie gestart en ben weer 15% verder geladen maar dit is erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Teknix1982 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:27:
Zijn er hier meer mensen met problemen met opladen aan een laadpaal thuis? Mijn laadpaal met back office (EV Box) is inmiddels iets van 7 jaar oud en heb er vele auto’s mee geladen. Echter de Tavascan heeft er moeite mee. Ik krijg zeer regelmatig storingen “Extern vermogen niet ondersteund” en als hij wel de sessie start dan laad hij met halve snelheid. Max 5 kw. Justplugin gebeld en die zien inderdaad een foutcode die suggereert dat er iets fout gaat tussen auto en laadpaal maar vermoeden de oorzaak bij de auto. Soms moet de paal gereboot worden vanwege vastzittende sessie. Soms kan ik gewoon opnieuw de sessie starten. Vandaag alweer 3 x de laadsessie gestart en ben weer 15% verder geladen maar dit is erg irritant.
Ik zou eerst kijken of anderen wel kunnen laden - als je die mogelijkheid hebt - en testen of je aan andere 11kW laders wel gewoon kunt laden. Het is misschien mijn persoonlijke frustratie met de administratieve dienstverlening van JustPlugin, maar ik zal niet snel iets van ze aannemen...

Het kan natuurlijk ook zijn dat na 7 jaar je laadpaal wat gaat aftakelen. Als het een paal met vaste kabel is, zou het ook daarin kunnen zitten. Dat bijv de fysieke stekker wat speling heeft gekregen en daardoor de controle-pin geen goed contact meer maakt.
Ik heb dat met mijn huidige Polestar 2 (vanaf het begin al) ook bij FastNed. Ben al vaker door moeten rijden naar een volgend station omdat het niet werkte. Het feit dat het is op te lossen door in de auto de controle-pin wat te verbuigen (schijnt het truucje te zijn wat je bij de dealer kunt laten fixen) wil natuurlijk nog niet zeggen dat het enkel aan de auto ligt, want ik heb het probleem nooit bij andere merken laders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVSCN
Ben benieuwd hoe die jullie gaat bevallen. Mij nog steeds erg goed.

Kreeg vanmorgen een update. Het was geen update voor de volgende 5.X, maar denk voor het infotainment? Geen idee eigenlijk.. omschrijving stond ook niet meer dan “verbeteringen” en “optimalisatie”, maar wat er verbeterd is werd niet vermeld.
Nog niks gemerkt overigens..

Voor de nieuwe rijders, met welke software versie is die bij jullie geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
TVSCN schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 23:25:
Ben benieuwd hoe die jullie gaat bevallen. Mij nog steeds erg goed.

Kreeg vanmorgen een update. Het was geen update voor de volgende 5.X, maar denk voor het infotainment? Geen idee eigenlijk.. omschrijving stond ook niet meer dan “verbeteringen” en “optimalisatie”, maar wat er verbeterd is werd niet vermeld.
Nog niks gemerkt overigens..

Voor de nieuwe rijders, met welke software versie is die bij jullie geleverd?
Oei, ben benieuwd. Die van mij is geleverd met 5.0.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balskyy
Ik ga er woesndag achter komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SphErEDD
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11-05 19:45
Ik heb de Tavascan VZ Extreme Basalt Grey besteld en net te horen gekregen dat de afleverdatum week 27 is (nu onderweg met de boot). Hier nog mensen die de VZ Extreme rijden of besteld hebben? Kan er ook nog weinig reviews of ervaringen over terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-05 16:33
Ik ga waarschijnlijk een Tavascan business bestellen. LEasemij geeft aan dat er een forse korting tot eind mei op de essential en de business zit (ca. 60 per maand).

Ik ga morgen proefrijden in een silver witte. Twijfel nog over de kleur. Vind dat wel mooi, maar de desert standaard ook wel. Ben alleen bamng dat iedereen in die standaard kleur gaat rijden. Ik rijd nui ook in een mooie metallic groene Enyaq, waar ook de meeste in rijden nl.

Verder iemand nog tips waarop ik moet letten of moet bijbestellen? Ik vond de spatlappen op mij Enyaq nuttig om erbij te bestellen, zodat de achteruit en de camera minder snel last van spray had.

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:08
langevoort schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:33:
Ik ga waarschijnlijk een Tavascan business bestellen. LEasemij geeft aan dat er een forse korting tot eind mei op de essential en de business zit (ca. 60 per maand).

Ik ga morgen proefrijden in een silver witte. Twijfel nog over de kleur. Vind dat wel mooi, maar de desert standaard ook wel. Ben alleen bamng dat iedereen in die standaard kleur gaat rijden. Ik rijd nui ook in een mooie metallic groene Enyaq, waar ook de meeste in rijden nl.

Verder iemand nog tips waarop ik moet letten of moet bijbestellen? Ik vond de spatlappen op mij Enyaq nuttig om erbij te bestellen, zodat de achteruit en de camera minder snel last van spray had.
Denk dat je door de Coupe vorm veel minder last hebt van een vieze achteruit. Ik weet niet precies waar de camera zit maar als die ergens rond het verlichte logo zit dan denk ik dat die ook niet heel vies wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tavascan
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 20:45
SphErEDD schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:04:
Ik heb de Tavascan VZ Extreme Basalt Grey besteld en net te horen gekregen dat de afleverdatum week 27 is (nu onderweg met de boot). Hier nog mensen die de VZ Extreme rijden of besteld hebben? Kan er ook nog weinig reviews of ervaringen over terug vinden.
Wanneer heb jij de auto besteld? Ik heb de Business besteld begin april. Verwachte levertijd is begin oktober. :'(
Bij de dealer hadden ze het over een levertijd van 3 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SphErEDD
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11-05 19:45
Tavascan schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 18:06:
[...]

Wanneer heb jij de auto besteld? Ik heb de Business besteld begin april. Verwachte levertijd is begin oktober. :'(
Bij de dealer hadden ze het over een levertijd van 3 maanden.
Heb hem ook in April besteld alleen niet rechtstreeks via de Cupra dealer maar via PON vanwege werk leaseauto (geen idee of dat wat uitmaakt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen1979
Klopt wel qua levertijden, sprak Cupra vorige week, deze week gaat weer een hele batch vanuit China op de boot naar Nederland. Mijne zal ook eind juli/begin augustus geleverd worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferry34
  • Nu online
Eindelijk ik zag er eentje Amersfoort in rijden heiligenbergerweg...WAUW
Pagina: 1