Goed dat hier een topic voor is, sinds ik van FB af ben is dit tenminste voor iedereen toegankelijk. Ik heb bij van der Brug in Heerenveen een Adrenaline Endurance met trekhaak en winterpack besteld, en laat gelijk crossclimates 2 monteren. Deze stond op voorraad in Leusden dus de levertijd is 2 weken. Ben heel benieuwd!
Ik ben al heel mijn leven autogek en na veel onderzoek wordt dit de volgende. Rijd nu privé een Ariya 87kwh Evolve (daarvoor een eNiro en daarvoor Leon FR) en wil weer terug naar wat sportiefs. De Ariya is geen slechte auto maar heb toch een waslijst met irritaties. Nog los van de keer dat ik met gezin midden in de nacht gestrand ben door de 12V en de pechhulp van Nissan geen r**t waard bleek te zijn. Trauma! Zocht vooral een auto die er minstens zo goed uit ziet

. Dat mistte ik vooral in de eNiro: steengoede auto (weinig accudegradatie, nooit storingen) maar echt 13 in een dozijn. Alleen een model 3 of Y is saaier (hoe goed ook).
Zal jullie niet met alle voors en tegens vermoeien, maar volgens mij is dit een verdomd goeie deal. Zeker nu er 4000 euro van de nieuwprijs af is en een extra inruilpremie van 3000 euro wordt geboden. De 135KW laadsnelheid is prima: De laadtijd in relatie tot een ID5 of Enyaq is vrijwel gelijk en vlakt minder snel af - zie YT. In de Ariya heb ik trouwens nooit meer dan 115KW gehaald terwijl 130KW geadverteerd wordt, één van de grootste tegenvallers. Online lees je ook dat 800V auto's zelden meer dan 200KW halen.
Mocht je in de markt zijn voor een Tavascan, vraag Van der Brug dan om een inruilvoorstel: Van de 5 offertes die ik (per mail) uit heb laten brengen kwamen er 2 niet eens met een voorstel (Zeekr, Cupra Den Haag) en van de andere 3 waren zij, met afstand, de scherpste. Wat extra werk maar scheelt je duizenden euro's!