Ik moet zeggen dat ik de software nog het meest mis van mijn model 3. Om de week was er wel een nieuwe update met keurig een changelog met nieuwe features. En bugs waren meestal al verholpen voordat je doorhad dat ze er uberhaupt waren.... wat dat betreft loopt VAG nog wel een paar jaar achter op dit vlak. Verder heel erg blij met de auto hoor....Cupra KvG schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:19:
[...]
Bij mij verdwijnt die snelkoppeling ook elke keer. Ik heb al meerdere keren Cupra NL aangeschreven maar die komen telkens met “de fabriek is er mee bezig”. Triest dat er nog steeds geen oplossing is voor deze bug in het systeem. Zo moeilijk kan dat niet zijn dus heeft waarschijnlijk geen prioriteit.
Ik had hiervoor een Polestar 2 en daar werkte blended breaking echt naadloos. Ik doe het niet vaak maar als ik de batterij helemaal tot 100% laad, dan schrik ik me bij de eerste rem-actie kapot. Het eerst stuk van het rempedaal doet dan helemaal niets omdat hij niet regenereert. Dan ineens komen de fysieke remmen erbij en sta je bijna ineens stil. Er is dus totaal geen consistentie in de remmen en dat is niet best idd.Mitchelll010 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 20:13:
[...]
Ligt niet aan jou, de Tavascan remt volkomen kut door die trommelremmen achter. Helemaal prima als je rustig rijdt maar als je sportief rijdt of laat remt.. drama idd.
Yuppp, precies wat je zegt.PvS_68 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:12:
[...]
Ik had hiervoor een Polestar 2 en daar werkte blended breaking echt naadloos. Ik doe het niet vaak maar als ik de batterij helemaal tot 100% laad, dan schrik ik me bij de eerste rem-actie kapot. Het eerst stuk van het rempedaal doet dan helemaal niets omdat hij niet regenereert. Dan ineens komen de fysieke remmen erbij en sta je bijna ineens stil. Er is dus totaal geen consistentie in de remmen en dat is niet best idd.
Alleen in standje B rijdt het redelijk, maar het is absoluut ellende om sportief te rijden in dit ding.
Over sportief rijden gesproken.. ook al zet je ESC helemaal uit... nog steeds dikke tractie controle haha.
jammer
E.e.a. aangepast in mn dashboard.sheane schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:56:
[...]
Herkenbaar. Ik ben aan het kijken of ik wat kan aanpassen o.b.v. de nieuwe EU Data Act portal integratie, maar mis inderdaad entities en commando's sturen kan hiermee niet meer
Grootste hekelpunt is dat het afhankelijk is van de laatste data pull. Dus realtime heb je niks meer. Ik vind dit erg jammer, want de bediening van beide autos uit 1 app was fijner dan 2 aparte apps per merk.
Heb nu 1 generieke 'Locked' status i.p.v. deuren, kofferbak en ramen apart. Nog niet getest of deze status wel/niet veranderd bij 1 raam of 1 deur open.
Heb geen locatie meer. Dus kan de zones niet meer fatsoenlijk laten triggeren o.b.v. of i.c.m. de auto locatie.
Verder wel terug is de huidige range en batterij percentage. Toegevoegd nog de laatste data refresh. M.a.w. kijk ik naar oude data of iets recents?
Zijn nog wel andere variabelen beschikbaar, maar merendeel gebruik ik die niet of zie ik het nut er niet zo van in. Zeker omdat er een 15min delay in de dataset zit. Dus bijv. beweging abstraheren van het feit dat de KM stand oploopt is beetje omslachtig.
Hebben er mensen hier ervaring met V2L-stekkers i.c.m. de Tavascan? Werkt dit?
Dat werkt alleen op de Tavascans van modeljaar 2026. Deze komen pas "na de zomervakantie".Mart302 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 09:27:
Hebben er mensen hier ervaring met V2L-stekkers i.c.m. de Tavascan? Werkt dit?
https://nieuws.cupraoffic...eur-en-nog-meer-hightech/
De productie is eind mei begonnen in China, dus die zijn er nu nog niet.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Daar zitten zeker wat leuke zaken bij, maar ik zie ook Android OS.Pinobigbird schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:31:
[...]
Dat werkt alleen op de Tavascans van modeljaar 2026. Deze komen pas "na de zomervakantie".
Dat is dus niet Android Auto, maar ik neem aan dat ze daarmee Android Automotive (AAOS) bedoelen. Daar ben je dan weer mooi klaar mee. Ondanks dat ik een enorme Android fanboy ben (no Apple on my watch
Aan de andere kant is dat natuurlijk ook meteen een End-of-Life verklaring voor onze huidige consoles en je weet wat dat betekent in software -land..... Einde ontwikkeling.
Eigenlijk dus slecht nieuws voor zowel bestaande als nieuwe eigenaren..
Volgens mij hoeft het niet te betekenen dat het dezelfde kant op gaat als bij Polestar en Renault. AAOS is de basis, en een fabrikant zet er een schil overheen. En dan is het de vraag hoe aktief ze ervoor blijven ontwikkelen.
Ik heb ook 4 jaar ervaring met AAOS (Volvo). En die ervaring is niet positief. Eén groot drama. Traag, instabiel en zeer beperkte functionaliteit.
Was voor mij een van de redenen om geen nieuwe Volvo te kiezen. Dan is het systeem wat we nu hebben echt geweldig. Snel, goed en stabiel.
Was voor mij een van de redenen om geen nieuwe Volvo te kiezen. Dan is het systeem wat we nu hebben echt geweldig. Snel, goed en stabiel.
Een collega van mij heeft de Raval. Deze heeft ook Android erop. Zeer snel en responsief is wat ze aan geeft.
Zo, ik ben al bijna een jaar heel blij met mijn Tavascan, maar dit zijn toch wel lekkere upgrades! Fysieke knoppen op het stuur, openen en starten met je telefoon en 'echte' one pedal drive springen er wel uit voor mijPinobigbird schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:31:
[...]
Dat werkt alleen op de Tavascans van modeljaar 2026. Deze komen pas "na de zomervakantie".
Zo begon mijn Polestar 2 in 2020 ook, maar na een jaar of 4 begon de ellende. Functioneel was er weinig toegevoegd, behalve ondersteuning voor Carplay en Android Auto. Misschien was dat wel de oorzaak.MoonRaven schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:46:
Een collega van mij heeft de Raval. Deze heeft ook Android erop. Zeer snel en responsief is wat ze aan geeft.
Na heel lang heeft Polestar ook Android Auto toegevoegd. Sinds dien heb ik Android Automotive steeds meer links laten liggen. Heb nu ook de Tavascan en ik hoeg niet meer terug naar Android Automotive....
Ben benieuwd of iemand hier mijn 'oude' Tavascan heeft gekocht in Mei dit jaar. Kenteken HNV-57-H.
Zo ja lees mijn eerdere ervaringen met deze auto.
Hoever moeten we terugbladeren?JAH307 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 19:50:
Ben benieuwd of iemand hier mijn 'oude' Tavascan heeft gekocht in Mei dit jaar. Kenteken HNV-57-H.
Terugzoeken in dit forum op zijn gebruikersnaam dan vind je de historie wel terug.
check, double check.media-richard schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 10:45:
[...]
Terugzoeken in dit forum op zijn gebruikersnaam dan vind je de historie wel terug.
Laad problemen dus, en een nalatige PON als importeur en als zijnde garage.
damn, dat is echt balen ja.
Ik ben te vaak lekker gemaakt, laat het over een week nog maar eens weten ;-)stylezzz schreef op zondag 5 juli 2026 @ 19:48:
Pas geleden een update gehad van de system extensions. En warempel, de snelkoppelingen lijken nu bewaard te worden.
[Afbeelding]
Will do... bij mij is het nog nooit gelukt dat ze langer dan een dag bleven staan.Brak1977 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 19:53:
[...]
Ik ben te vaak lekker gemaakt, laat het over een week nog maar eens weten ;-)
Herstel... vanochtend was ie alweer weg. Blijkt toch lastig te zijn
[ Voor 11% gewijzigd door stylezzz op 06-07-2026 10:31 ]
Sinds vanmiddag werkt Android Auto niet meer draadloos, alleen via de kabel. Iemand ervaring mee? Is met alle toestellen, dus probleem zit in de auto. Bij de wifi verbinding blijft ie hangen op ip adres ophalen.
edit:
Opgelost. Via instellingen alle verbindingen gewist. Auto een kwartier uitgelateenzodat "ie zeker is afgesloten" en opnieuw gekoppeld.
Opgelost. Via instellingen alle verbindingen gewist. Auto een kwartier uitgelateenzodat "ie zeker is afgesloten" en opnieuw gekoppeld.
[ Voor 26% gewijzigd door Jeter op 07-07-2026 19:06 ]
heb je toevallig een Dashcam geïnstalleerd met Wifi?Jeter schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 18:42:
Sinds vanmiddag werkt Android Auto niet meer draadloos, alleen via de kabel. Iemand ervaring mee? Is met alle toestellen, dus probleem zit in de auto. Bij de wifi verbinding blijft ie hangen op ip adres ophalen.edit:
Gisteren was ik ineens wederom spontaan uit de app uitgelogd. Ik gebruik het niet zo vaak maar als ik in de app een reisdoel naar de auto wil sturen dan vind ik nu enkel nog adressen in de USA en Mexico "Eindhoven Ln - North Carolina"...
. Het lijkt erop alsof ik enkel een licentie voor Amerkia (Noord/Zuid?) heb. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Region van de telefoon staat overigens op NL ingesteld, dus daar ligt het niet aan.
:strip_exif()/f/image/inHln1pbIwdUfMpIUy43tfdi.jpg?f=fotoalbum_large)