Het grote Cupra Tavascan Topic

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • Njord1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23:31
TNH schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:40:
Wat wel heel grappig is, en wat ik nog nooit gehad heb met mijn vorige auto's, is dat ik echt mensen zie kijken naar de auto. Gisteren bij een laadpaal stond er zelfs iemand echt naast de auto om te kijken. Voelt wel grappig :).
Krijg ook vaak de opmerking: "mooie auto meneer" ;) ;)

  • Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-06 23:21

Redwood

The Truth Is In Here

Redwood schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:22:


Moet ik gewoon geduld hebben of is er toch iets anders? [Afbeelding]
Het was dus een kwestie van geduld. Vandaag na 20 dagen deed de app verbinding het uit het niets.

Verder, na dus drie weken, wat een fijne auto. Hij voelt nog steeds als een upgrade ten opzichte van de ioniq5.

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!


  • Penny Lane
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 21-06 22:49
Niemand bijzonderheden te melden? Of iedereen stiekem z’n Tavascan verkocht? :D

  • Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-06 12:47
Ik heb er net een gekocht :9

Als t goed is 15 mei ophalen, dus kan nog niet veel melden _O-

  • sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Penny Lane schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 22:09:
Niemand bijzonderheden te melden? Of iedereen stiekem z’n Tavascan verkocht? :D
Hij doet het nog steeds haha? :D


Hoewel we wel twijfelen om hem niet ook een kek kleurtje te wrappen haha

  • Dvh12
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23:33
Ik mag die van mij over 2 dagen gaan ophalen :*)

  • stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:47
Heerlijke auto.... Als alleen die snelkoppelingen nou eens onthouden zouden worden. ;)

  • MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-06 15:09
Rijdt prima hier, moet alleen nog eens een afspraak maken om het remote park assist te laten werken. Het Start Parking knopje blijft gedisabled.

Sleutel in hand, andere sleutel geprobeerd, volkwagen app geprobeerd, ontkoppeld, geen resultaat.

[ Voor 25% gewijzigd door MoonRaven op 07-05-2026 16:35 ]


  • hmvanmol
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17:18
MoonRaven schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 16:32:
Rijdt prima hier, moet alleen nog eens een afspraak maken om het remote park assist te laten werken. Het Start Parking knopje blijft gedisabled.

Sleutel in hand, andere sleutel geprobeerd, volkwagen app geprobeerd, ontkoppeld, geen resultaat.
Wat gaan ze er in de garage dan aan doen?

Hier ook een ramp om het werkend te krijgen

  • Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-06 23:21

Redwood

The Truth Is In Here

MoonRaven schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 16:32:
Rijdt prima hier, moet alleen nog eens een afspraak maken om het remote park assist te laten werken. Het Start Parking knopje blijft gedisabled.

Sleutel in hand, andere sleutel geprobeerd, volkwagen app geprobeerd, ontkoppeld, geen resultaat.
Bij miij werkt het, maar de bluetooth verbinding naar de auto is dramatisch slecht. Overigens enkel voor dat remote park

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!


  • hmvanmol
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17:18
Goedemiddag,

Als ik de parkeerhulp inschakelt, blijft hij zeggen: Parkeerhulp gedeactiveerd. Let op omgeving.


Wat kan ik hieraan doen? Ik krijg het niet werkend

  • Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-06 12:47
Zo ik heb er ook een.

Demo met erg weinig km en leuke opties 8-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0FYEpldsmAI6FEMCKtMFtx9F-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ADtbruz0fznTGRevInIqGy0W.jpg?f=fotoalbum_large

  • Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:13
Poh, dikke velgen!

Weer eens wat anders!

Ga denk ook eens rondkijken voor velgen.

  • Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-06 12:47
Das het voordeel van een demo kopen, zien er vaak net wat leuker uit, de kop is ervan af en dan is de prijs ook wat gunstiger ;)

  • Penny Lane
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 21-06 22:49
Welke uitvoering? Er zijn er maar 3 of zo.

  • Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:13
Deze heeft andere velgen, niet 1 van de 3 standaard opties zo te zien.

  • Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-06 12:47
Penny Lane schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:25:
Welke uitvoering? Er zijn er maar 3 of zo.
Mitchelll010 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:28:
Deze heeft andere velgen, niet 1 van de 3 standaard opties zo te zien.
Klopt, dit is de Business uitvoering met alle opties en de dealer heeft deze velgen erop gezet.

Ik heb ze bij geen enkel model als optie gezien, dus denk als extraatje om mensen te lokken.

Gelukt _O-

En weet niet of het standaard in het winterpakket zit, maar deze heeft ook warmtepomp.

  • LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-06 10:28
Andries155 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:27:
Zo ik heb er ook een.

Demo met erg weinig km en leuke opties 8-)

[Afbeelding]
Dat zijn echt mooie velgen! Ik ben alleen bang dat ze 2k meerprijs zullen zijn als je ze uit de accessoires lijst aanvinkt. De velgen die je inlevert leveren doorgaans niet veel op is mijn ervaring 😕

Zijn er trouwens als mensen die de vernieuwde versie rijden met de "echte" knoppen aan het stuur en de support voor de digitale key?

  • Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:12

Pinobigbird

doesn't share food!

LaTiNo156 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:04:
[...]

Zijn er trouwens als mensen die de vernieuwde versie rijden met de "echte" knoppen aan het stuur en de support voor de digitale key?
Ik heb wat pagina's op het Duitse Tavascan forum doorgelezen, daarin staat dat de productie in China wisselt tussen de ID.UNYX en de Tavascan, en de Tavascan productie is pas weer opgestart in week 18.

Voorbeeld van een post in die thread: (Google Translate)
De Tavascan deelt een productielijn met de Chinese VW ID.Unyx. De afgelopen maanden is het opgevallen dat er steeds pieken zijn in de productie, met specifieke geplande productieweken. Meest recent waren dit de weken 2 tot en met 4; daarvoor was het eind oktober/begin november. De volgende geplande productieweken waarover ik hier heb gelezen, en waarover ook mensen in Facebookgroepen hebben gehoord, zijn week 18.

Mijn vermoeden (!!): De Tavascan heeft productieplekken in de fabriek en wordt waarschijnlijk nu omgeschakeld, dus de productie zal sowieso niet doorgaan tot week 18.
Er zijn meer berichten dat vanaf week 18 de productie met de nieuwe updates zijn gestart. Dat zou betekenen dat de eerste leveringen in augustus of misschien wel september zullen zijn.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt


  • Penny Lane
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 21-06 22:49
Zou dat wisselen ook de reden zijn dat onderdelen niet leverbaar zijn? Ik wacht sinds januari op reparatie van de sos module

Zijn er hier meer die op die reparatie wachten? |:(

  • Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-06 23:21

Redwood

The Truth Is In Here

Zojuist de Bosch Aerotwin wissers erop gezet. Wat een idioot verschil. De standaard wissers zouden bij wet verboden moeten worden.

Als je ze nog niet hebt, gelijk doen!

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!


  • stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:47
Andries155 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:27:
Zo ik heb er ook een.

Demo met erg weinig km en leuke opties 8-)

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8LRS-k2CGABvP9kWOJYRHcXK-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NtouLO2nq6ifwGWgahB9QdkY.jpg?f=fotoalbum_large

Leuke wielen inderdaad ;)

  • ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Driekwart jaar later nog steeds erg blij met mijn Tavascan! Morgen ga ik voor het eerst met een EV op vakantie (Italië), los van wat ritten naar Parijs en Brugge. Iemand ervaring met de routeplanner van de Tavascan i.c.m. laadmomenten/palen? Of gebruiken jullie ABRP of gewoon Google Maps en dan zelf ergens stoppen want snelladers in overvloed?

  • M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08
Vorige week naar Parijs geweest en ik heb gewoon de standaard navigatie gebruikt en dat ging perfect.. 1 keer 20 minuten laden en klaar.

Voorgaande jaren ben ik met de Born wel een paar keer verder weg (Italie, Spanje, Zweden) geweest en ook vaak begonnen met ABRP, maar uiteindelijk toch elke keer weer terug gegaan naar de standaard navigatie. Werkt wat mij betreft perfect, laadmomenten worden goed aangegeven.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl


  • Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:54
M@cer schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:09:
Vorige week naar Parijs geweest en ik heb gewoon de standaard navigatie gebruikt en dat ging perfect.. 1 keer 20 minuten laden en klaar.

Voorgaande jaren ben ik met de Born wel een paar keer verder weg (Italie, Spanje, Zweden) geweest en ook vaak begonnen met ABRP, maar uiteindelijk toch elke keer weer terug gegaan naar de standaard navigatie. Werkt wat mij betreft perfect, laadmomenten worden goed aangegeven.
Ja dit. Vorig jaar route geplot naar noord Spanje. Uiteindelijk het hele ABRP een beetje losgelaten en pas gekeken naar laadpunten wanneer het nodig was. (Nu zijn er genoeg laadpunten aan de route soleil dus dat was een makkie).

  • sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
ilhanko schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:52:
Driekwart jaar later nog steeds erg blij met mijn Tavascan! Morgen ga ik voor het eerst met een EV op vakantie (Italië), los van wat ritten naar Parijs en Brugge. Iemand ervaring met de routeplanner van de Tavascan i.c.m. laadmomenten/palen? Of gebruiken jullie ABRP of gewoon Google Maps en dan zelf ergens stoppen want snelladers in overvloed?
De routes naar Zuid Duitsland gaan prima met Google Maps, maar ben zelf nog niet verder geweest dan dat, dus kan niet spreken over Italië. In het verleden in ieder geval genoeg laders gezien voordat we zelf een Tavvy hadden. Eventueel kan je overwegen om ook nog een Tesla adapter te regelen, heb je nog meer opties.

  • ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
sheane schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:17:
[...]

De routes naar Zuid Duitsland gaan prima met Google Maps, maar ben zelf nog niet verder geweest dan dat, dus kan niet spreken over Italië. In het verleden in ieder geval genoeg laders gezien voordat we zelf een Tavvy hadden. Eventueel kan je overwegen om ook nog een Tesla adapter te regelen, heb je nog meer opties.
Heb je een Tesla adapter nodig voor hun chargers? Dat wist ik niet. Ik heb wel de app en mijn laadpas al gekoppeld.

  • stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:47
Heb je niet nodig, Alle superchargers hebben gewoon CCS.

  • M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08
Zorgen maken voor laden is natuurlijk tegenwoordig ook nergens voor nodig. Elk tankstation langs de grote autowegen hebben gewoon laders staan en op de borden voor het tankstation kan je zien hoeveel kilometer nog tot het volgende tankstation.

En de standaard navigatie kan perfect de stops aangeven.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl


  • Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-06 12:47
Nou ik rij nu 3 weken, maar ben aangenaam verrast door het verbruik.

Komt ook wel door het weer en voornamelijk 80 wegen op cruisecontrol denk ik.

Ik zit nu op ca. 13.5kWh/100km :9

Ook de rijeigenschappen t.o.v. me vorige benzine auto, lekker vlot nu, tov van me 130pk DS4. _O-

  • Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:13
13.5 hahaha

Ik kom vaak niet onder de 19.. haha

Maar ik rij vaak in de Cupra stand.. en weet het gaspedaal wel te vinden haha

  • stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:47
Andries155 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:55:
Nou ik rij nu 3 weken, maar ben aangenaam verrast door het verbruik.

Komt ook wel door het weer en voornamelijk 80 wegen op cruisecontrol denk ik.

Ik zit nu op ca. 13.5kWh/100km :9

Ook de rijeigenschappen t.o.v. me vorige benzine auto, lekker vlot nu, tov van me 130pk DS4. _O-
klopt... met de huidige temperaturen is hij heerlijk zuinig :) Van de winter kwam ik amper of niet onder de 20kwh/100km :P

  • M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08
Sinds het begin van het jaar heb ik nu 11.000 km gereden en volgens de boordcomputer heb ik een gemiddeld verbruik van 17.1kWh/100km..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl


  • Balskyy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-06 14:19
zit hier gemiddeld rond de 19 a 20 maar altijd ESC uit en cupra stand aan en gaan.

echter maandag kreeg ik eindelijk weer een update 5.4 werd er gepushed kreeg hierbij ook netjes een melding op de app.
55 minuten later netjes de melding dat deze gereed was en nog heel even internet verbinding nodig had.

Om vervolgens nog steeds op 5.2 te zitten en de gehele update is foetsie.
Iemand hier ervaring mee haha? Auto is van april vorig jaar.

  • Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:13
Merk jij nog verschil met esc uit?

Ik amper, er is nog steeds veel tractie controle aanwezig.

  • Balskyy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-06 14:19
Mitchelll010 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:51:
Merk jij nog verschil met esc uit?

Ik amper, er is nog steeds veel tractie controle aanwezig.
Klopt echt uit is het ook niet. Ik merk wel verschil met aan of "uit" met als ik hem vol in trap bij het stoplicht de snelweg op.

  • Riick92
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-06 14:30
Balskyy schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 12:50:
zit hier gemiddeld rond de 19 a 20 maar altijd ESC uit en cupra stand aan en gaan.

echter maandag kreeg ik eindelijk weer een update 5.4 werd er gepushed kreeg hierbij ook netjes een melding op de app.
55 minuten later netjes de melding dat deze gereed was en nog heel even internet verbinding nodig had.

Om vervolgens nog steeds op 5.2 te zitten en de gehele update is foetsie.
Iemand hier ervaring mee haha? Auto is van april vorig jaar.
Hier had ik precies hetzelfde. Dag later stond er dan toch dat 5.4 erop stond.

  • RoGrenzeloos
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23-06 15:07
Riick92 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:44:
[...]

Hier had ik precies hetzelfde. Dag later stond er dan toch dat 5.4 erop stond.
Is toevallig het issue met onthouden van de snelkoppelingen na de update oplost?

Ik zit nog altijd op 5.2, geen popup tot op heden van een update helaas...

  • Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:54
RoGrenzeloos schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:48:
[...]

Is toevallig het issue met onthouden van de snelkoppelingen na de update oplost?

Ik zit nog altijd op 5.2, geen popup tot op heden van een update helaas...
Same! Heb ook eigenlijk weinig issues met de auto. (Gelukkig).

  • Riick92
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-06 14:30
RoGrenzeloos schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:48:
[...]

Is toevallig het issue met onthouden van de snelkoppelingen na de update oplost?

Ik zit nog altijd op 5.2, geen popup tot op heden van een update helaas...
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de snelkoppelingen eigenlijk nooit gebruik maar ik zal het straks eens testen. De snelheidswaarschuwing hoor ik geen eens meer..

Ik vermoed dat de Over air update op volgorde van bouwjaar gedaan wordt? Welke jaar is de jouwe?

[ Voor 4% gewijzigd door Riick92 op 04-06-2026 12:28 ]


  • RoGrenzeloos
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23-06 15:07
Riick92 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:27:
[...]

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de snelkoppelingen eigenlijk nooit gebruik maar ik zal het straks eens testen. De snelheidswaarschuwing hoor ik geen eens meer..

Ik vermoed dat de Over air update op volgorde van bouwjaar gedaan wordt? Welke jaar is de jouwe?
Dank je! De auto is van 2025.

  • rovegt
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 21-06 08:11
RoGrenzeloos schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:48:
[...]

Is toevallig het issue met onthouden van de snelkoppelingen na de update oplost?

Ik zit nog altijd op 5.2, geen popup tot op heden van een update helaas...
Ik zit ook op 5.2
En bij mij verdwijnen de gemaakte snelkoppelingen niet in elk geval.
Auto is van Maart 2025

  • Balskyy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-06 14:19
Riick92 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:44:
[...]

Hier had ik precies hetzelfde. Dag later stond er dan toch dat 5.4 erop stond.
Kijk zojuist en auto heeft nu 5.4.

Mijne is geleverd in mei 2025 dus zal maart/april gebouwd zijn?

Snelkoppelingen staan nog zoals ik ze had als je die bedoelt op het hoofdscherm.


Was er ook iemand die toen zei met 5.4 dat die een knop update erbij had staan nu ook? Of vergis ik me nu

  • MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-06 15:09
Ik heb de auto in maart opgehaald. Hier zat toen 5.2 op, toen ik naar de winkel ging in de auto, wilde het updaten. Ik zit sindsdien op 5.4.

Snelkoppelingen probleem was er nog steeds. Verder heb ik een paar keer gehad dat ik functionaliteiten niet meer heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dt911hyPfifhQcL-MVbLswWHY9E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ijg7JDhzfNxQFcT9sHvzDKMC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_1I-ZwYYmYz5AkdzRqNLdiCkUw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KFzJzRD2Cl0eKIUtmEj3E1kP.jpg?f=fotoalbum_tile
Later werkt het dan wel (geen idee of het komt door een stukje rijden of het herstarten van het infotainment, ik doe steeds beiden)

  • rovegt
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 21-06 08:11
Zou het mogelijk zijn om dit kapje uit de velgen te halen?
Ik snap dat deze er zit tbv de windflow, maar wat meer je remklauw en schijf zien is toch mooier.


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ul4rGIHpazjWcf4yzY0z81oNuu8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HqDftVb3WbdWcu2DzmUT5rEa.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0cEeP7uaUg6HZmo4mHPdRV54eoY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g55nEhYFN8HdV5fqdTv1LlJy.jpg?f=fotoalbum_large

  • LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-06 10:28
Mocht het eraf kunnen, pas wel op. Bij de Smart #3 heb je ook delen die eraf kunnen maar waarbij je de velgen beschadigt als je het niet oo de juiste wijze doet.

  • rovegt
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 21-06 08:11
LaTiNo156 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 11:17:
Mocht het eraf kunnen, pas wel op. Bij de Smart #3 heb je ook delen die eraf kunnen maar waarbij je de velgen beschadigt als je het niet oo de juiste wijze doet.
Heb het al even bekeken, per kapje zitten er 3 Torx schroefjes.
vereiste is wel dat je even de velg van de auto moet halen om er goed bij te kunnen.

Ik ga het eens proberen, een zien of het staat.

Resultaat zal ik hier plaatsen when done :)

  • Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:13
Erg benieuwd naar!

  • Cupra KvG
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 23:02
rovegt schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 11:47:
[...]

Heb het al even bekeken, per kapje zitten er 3 Torx schroefjes.
vereiste is wel dat je even de velg van de auto moet halen om er goed bij te kunnen.

Ik ga het eens proberen, een zien of het staat.

Resultaat zal ik hier plaatsen when done :)
Wil je dat ook bij de achterwielen doen? Doen kijk je tegen de trommel aan. Lijkt me niet zo mooi.

  • rovegt
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 21-06 08:11
Cupra KvG schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:10:
[...]

Wil je dat ook bij de achterwielen doen? Doen kijk je tegen de trommel aan. Lijkt me niet zo mooi.
Dat besef ik mij heel goed, daarom gewoon even proberen, en aankijken of het goed oogt. En dat kost gelukkig helemaal niets 💪

Bij deze voorbeelden hieronder ziet een meer open velg er helemaal nog niet zo slecht uit aan de remtrommel kant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rsb8CMfSPI_nsKfCkeeEmFBjSI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/03Fw9ExDc3TsNaKYh3QT93LN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Orusm28q8EJmo9USMQP7fQBOq28=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h7mziikeDU9iJijNlx0ydG1e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door rovegt op 06-06-2026 01:24 ]


  • rovegt
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 21-06 08:11
Nou... Heb de aero plaatjes eruit gehaald, en dat ziet er zo uit:


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLWaYu18BjuRcQ0GDjmvDg9SKRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gd6KhfgX70v9GbhPKTN9h8wa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zDX9xf7oyDLzGa1JpaZeGCz17hM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S4bVpnlSbyfLRIsGQyCwvsZ2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkBcNxzWD9ZDQ_5UeNEK3Hl9o74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/An3cu0jMjBbA7NahHKAnJv4T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxWXwQpOH1RHmIvEqmfvPgW3W9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZnUayS9vAssDEiYyjxntPyjC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUENeOeHr9fZjUoG-XiUgdRLnjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S2zeTqYGNlAuhaidsLkPDcoE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWD6MqMSUCWQymS-tlsBsD5qY30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aaLTbBI1zRPcaVdKjwwVmkKQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJhH98P1yC10ksJ146C-tzV5_zs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m8MaeQuQOc9wz65Hp3phT3j3.jpg?f=fotoalbum_large

  • d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:51

d0s

sssst

Met plaatjes mooier imo :)

  • Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:13
Thnx for sharing!!


Mixed feelings ook.. ben er nog niet over uit.

  • rovegt
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 21-06 08:11
Vlg stap zijn de remklauwen.

Huidig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-vu64ylsE6xsUTju6Mvr-7kPt0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4E5ipADONOhmw9AV4rwvT8jU.jpg?f=fotoalbum_large

En na:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XtNp_l0naqdmKL9FqFuB_C84RVQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mL1jyPyRIEJ6x2kLieDe18NA.png?f=fotoalbum_large

Zoiets moet het worden. Althans dit heb ik ongeveer in mijn hoofd.

  • rovegt
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 21-06 08:11
Cupra KvG schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:10:
[...]

Wil je dat ook bij de achterwielen doen? Doen kijk je tegen de trommel aan. Lijkt me niet zo mooi.
Hier wijzigt kwa zicht Helemaal niets aan.

  • LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-06 10:28
De gelakte remklauwen zijn prachtig! Zeker doen.

Bij de velgen vind ik het zelf storend dat die pootjes met schroefgaatjes zichtbaar blijven 😕

  • MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:53

MLLL

Palm Treo 650

LaTiNo156 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 10:58:
De gelakte remklauwen zijn prachtig! Zeker doen.

Bij de velgen vind ik het zelf storend dat die pootjes met schroefgaatjes zichtbaar blijven 😕
Met een Dremel zijn die pootjes zo weggeslepen.

Beetje zwarte Hammerite er over heen en je bent spekkoper.

  • rovegt
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 21-06 08:11
MLLL schreef op zondag 7 juni 2026 @ 13:32:
[...]

Met een Dremel zijn die pootjes zo weggeslepen.

Beetje zwarte Hammerite er over heen en je bent spekkoper.
Of dat dan zo mooi word?

Kweet niet.

Vooralsnog erg blij met die kapjes eruit.

Ondertussen nog ff een leuke sticker gemaakt voor op de kentekenplaathouder 👍


Die onderste stickers zijn probeersels voor op de remklauw. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKJjwLlgnsVVl2SzAab629VDgKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OQZMJ5Rmvddcg6Ge3TUBR8PE.jpg?f=fotoalbum_large

  • ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ilhanko schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:52:
Driekwart jaar later nog steeds erg blij met mijn Tavascan! Morgen ga ik voor het eerst met een EV op vakantie (Italië), los van wat ritten naar Parijs en Brugge. Iemand ervaring met de routeplanner van de Tavascan i.c.m. laadmomenten/palen? Of gebruiken jullie ABRP of gewoon Google Maps en dan zelf ergens stoppen want snelladers in overvloed?
Gisteren van Como in één keer naar Utrecht gereden; 12,5 uur inclusief stops, precies 1000 kilometer, gemiddeld verbruik 18.8 KW/h volgens mij. Waar het kon 135 op de teller gereden.

Begonnen met 75%, daarna vier keer gestopt om even te laden (20-25 minuten), koffietje, broodje enzo. Het had efficiënter gekund maar het was ook wel relaxed om elke 2-2,5 uur even de benen te strekken en van bestuurder te wisselen. :)

Met name ABRP gebruikt om een geschikte oplader te vinden op het moment dat we behoefte hadden om te stoppen, dat mist nog in de app (of kon ik niet vinden): een stop plannen omdat ik dat wil, niet omdat het moet hehe.

Liever benzine? Oh jazeker, maar al met al een fijne rit met goede afwisseling en amper files gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door ilhanko op 09-06-2026 12:10 ]


  • hmvanmol
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17:18
ilhanko schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:08:
[...]

Gisteren van Como in één keer naar Utrecht gereden; 12,5 uur inclusief stops, precies 1000 kilometer, gemiddeld verbruik 18.8 KW/h volgens mij. Waar het kon 135 op de teller gereden.

Begonnen met 75%, daarna vier keer gestopt om even te laden (20-25 minuten), koffietje, broodje enzo. Het had efficiënter gekund maar het was ook wel relaxed om elke 2-2,5 uur even de benen te strekken en van bestuurder te wisselen. :)

Met name ABRP gebruikt om een geschikte oplader te vinden op het moment dat we behoefte hadden om te stoppen, dat mist nog in de app (of kon ik niet vinden): een stop plannen omdat ik dat wil, niet omdat het moet hehe.

Liever benzine? Oh jazeker, maar al met al een fijne rit met goede afwisseling en amper files gehad.
Wij gaan eind Augustus richting Riva Del Garda, met heen een tussenstop, en terug een tussenstop.

Dit is dus goed te doen? Had gedacht om de cruisecontrol op 110 te zetten, zal wel "zuiniger" zijn, neem ik aan.

Dit wordt de eerste verre trip met onze Cupi. Een week later dan nog naar Disney, maar dat zou in 1 keer moeten kunnen, toch?

  • M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08
hmvanmol schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:39:
[...]


Dit wordt de eerste verre trip met onze Cupi. Een week later dan nog naar Disney, maar dat zou in 1 keer moeten kunnen, toch?
Ik weet niet waar je start, maar ik ben vorige maand met 100% gestart vanuit Purmerend en moest 1 keer laden onderweg naar Disney. Als je in een Disneyhotel slaapt kan je je auto trouwens gratis opladen voor de terugreis.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl


  • hmvanmol
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17:18
M@cer schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:50:
[...]

Ik weet niet waar je start, maar ik ben vorige maand met 100% gestart vanuit Purmerend en moest 1 keer laden onderweg naar Disney. Als je in een Disneyhotel slaapt kan je je auto trouwens gratis opladen voor de terugreis.
Vanuit Eindhoven naar Newport Bay hotel

  • rovegt
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 21-06 08:11
Project velgen + remklauwen gereed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10vRUKNXlLWJi9K2y-dF_GAkt2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bDsKI4axmYzVddRQg3yFXHgu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dIb02zC48Jvu33m3IR0eG_XJWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZDWFwGRJAfvPaqXavpmARpc5.jpg?f=fotoalbum_large

  • hmvanmol
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17:18
Misschien op die schroefgaten dopjes ofzo zetten, oogt het wat mooier

  • rovegt
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 21-06 08:11
hmvanmol schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 20:05:
[...]

Misschien op die schroefgaten dopjes ofzo zetten, oogt het wat mooier
Zijn besteld.

Zodra binnen monteer ik ze gelijk uiteraard

  • M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08
Remklauwen zien er erg goed uit, wielen zonder kapjes niet :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl


  • rovegt
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 21-06 08:11
M@cer schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:39:
Remklauwen zien er erg goed uit, wielen zonder kapjes niet :)
Met kapjes bedoel je op de wielbouten? ik was wat te enthousiast met de foto nemen ha ha ha O-)
Of je bedoeld die Aero kapjes?
Dat zal smaak zijn, maar die laat ik er echt af 8)7 vind dat er echt niet uit zien. _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door rovegt op 10-06-2026 10:45 ]


  • HunterRdam
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 17-06 14:06
ilhanko schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:52:
Driekwart jaar later nog steeds erg blij met mijn Tavascan! Morgen ga ik voor het eerst met een EV op vakantie (Italië), los van wat ritten naar Parijs en Brugge. Iemand ervaring met de routeplanner van de Tavascan i.c.m. laadmomenten/palen? Of gebruiken jullie ABRP of gewoon Google Maps en dan zelf ergens stoppen want snelladers in overvloed?
Ik ben 2 weken naar Spanje geweest (tot onder Benidorm), ik heb alles met ABRP gereden (met OBD koppeling, dongle er wel uithalen als je de auto afsluit, alarm gaat af zodra je telefoon weer verbinding maakt). We zijn die kant opgegaan met 2 fietsen op de fietsendrager (op de trekhaak) en het verbruik is me daardoor erg tegen gevallen. Verbruik was boven de 25 KW/h bij een snelheid van 120, daarboven was het echt niet meer te doen. Normaal is het verbruik (VZ) ongeveer 19 bij die snelheid. ABRP vind ik erg goed werken, zeker met abonnement. Ik had 2 abonnementen afgesloten om te laden, ionity en electra, beide laden lekker snel en het abonnementsgeld voor 1 maand heb je na 1 laadbeurt al terugverdiend. Hele hele rondje wat we gereden hebben was ongeveer 4700 kilometer, ik heb in die 2 weken 25 keer aan een snellader en 5 keer aan een normale lader gehangen. We gaan het zeker nog een keer doen maar niet meer met fietsen op de trekhaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0k3ZHU93W55Ylr-kacO2jDTCvMA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ELbWSMLeKOevwBZGzDVSvTc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YiKVnlNOs8pM3qVCKkvkWeKRKZI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/knWv12eouPMhqRAeiJFoNCz2.jpg?f=fotoalbum_large

  • rovegt
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 21-06 08:11
HunterRdam schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:32:
[...]

Ik ben 2 weken naar Spanje geweest (tot onder Benidorm), ik heb alles met ABRP gereden (met OBD koppeling, dongle er wel uithalen als je de auto afsluit, alarm gaat af zodra je telefoon weer verbinding maakt). We zijn die kant opgegaan met 2 fietsen op de fietsendrager (op de trekhaak) en het verbruik is me daardoor erg tegen gevallen. Verbruik was boven de 25 KW/h bij een snelheid van 120, daarboven was het echt niet meer te doen. Normaal is het verbruik (VZ) ongeveer 19 bij die snelheid. ABRP vind ik erg goed werken, zeker met abonnement. Ik had 2 abonnementen afgesloten om te laden, ionity en electra, beide laden lekker snel en het abonnementsgeld voor 1 maand heb je na 1 laadbeurt al terugverdiend. Hele hele rondje wat we gereden hebben was ongeveer 4700 kilometer, ik heb in die 2 weken 25 keer aan een snellader en 5 keer aan een normale lader gehangen. We gaan het zeker nog een keer doen maar niet meer met fietsen op de trekhaak.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Super nice.

wij 2 (elec) vouwfietsen, en die passen gewoon in de tavascan, gene gedoe gelukkig met fietsen buitenboord.

En die 25x aan de snellader, wat heeft dat bij elkaar gekost zo'n beetje?
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Want dit plan naar Spanje hebben wij ook wel.

Volgende week eerst eens door (zuid) Duitsland toeren :9

  • hmvanmol
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17:18
Wij gaan eind Augustus naar Italie met onze Cupi. En ook nog naar Disney Parijs.

Ik heb op dit moment een ANWB laadpas, en een Shell Recharge pas.

Heb ik hier genoeg aan?

  • M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08
Ja hoor.. En bij de meeste snellaadstations kan je tegenwoordig ook gewoon met je pinpas afrekenen.

Zoals eerder gemeld, bij de officiele Disneyland hotels staan laadpalen waar je gratis kan laden.. Niet snel (4kWh), maar ik ging na 2 dagen weer met 100% op pad.

[ Voor 45% gewijzigd door M@cer op 11-06-2026 13:16 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl


  • PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-06 08:51
HunterRdam schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:32:
[...]

Ik ben 2 weken naar Spanje geweest (tot onder Benidorm), ik heb alles met ABRP gereden (met OBD koppeling, dongle er wel uithalen als je de auto afsluit, alarm gaat af zodra je telefoon weer verbinding maakt). We zijn die kant opgegaan met 2 fietsen op de fietsendrager (op de trekhaak) en het verbruik is me daardoor erg tegen gevallen. Verbruik was boven de 25 KW/h bij een snelheid van 120, daarboven was het echt niet meer te doen. Normaal is het verbruik (VZ) ongeveer 19 bij die snelheid. ABRP vind ik erg goed werken, zeker met abonnement. Ik had 2 abonnementen afgesloten om te laden, ionity en electra, beide laden lekker snel en het abonnementsgeld voor 1 maand heb je na 1 laadbeurt al terugverdiend. Hele hele rondje wat we gereden hebben was ongeveer 4700 kilometer, ik heb in die 2 weken 25 keer aan een snellader en 5 keer aan een normale lader gehangen. We gaan het zeker nog een keer doen maar niet meer met fietsen op de trekhaak.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het extra verbruik van fietsen achterop de auto wordt idd vaak onderschat. Over zo'n lange afstand kost je dat zoveel brandstof/elektriciteit dat je voor dat geld misschien beter fietsen kunt huren ter plekke. Mijn ervaring van plmin 20 jaar geleden met een diesel was +30% verbruik naar zuid Frankrijk. Jij komt op vergelijkbare cijfers uit zie ik.

  • HunterRdam
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 17-06 14:06
Nou ik ben er eens even voor gaan zitten, ik was ook wel benieuwd, met 100% vertrokken en met zon 25% weer thuis aangekomen :
Sessie gestartSessie beëindigdTotale energie (kWh)Eindlaadtoestand (%)Totale prijsEnergieprijsKolom1
16-5-2026 07:0916-5-2026 07:283767€ 29,23€ 0,79ANWB
16-5-2026 08:1216-5-2026 08:394183€ 17,49€ 0,43Ionity, abbo
16-5-2026 10:4216-5-2026 11:134885€ 14,66€ 0,31Ionity, abbo
16-5-2026 12:3616-5-2026 13:024681€ 16,13€ 0,35Ionity, abbo
16-5-2026 14:4016-5-2026 15:094680€ 16,87€ 0,35Ionity, abbo
16-5-2026 17:1117-5-2026 06:0857100€ 10,00€ 0,18Hotel, vast bedrag
17-5-2026 09:1517-5-2026 09:404277€ 8,96€ 0,31Ionity, abbo,12 kwh gratis
17-5-2026 10:3917-5-2026 11:002983€ 10,26€ 0,35Ionity, abbo
17-5-2026 12:5017-5-2026 13:265281€ 35,79€ 0,69Cepsa via Electromaps
17-5-2026 14:4917-5-2026 15:154485€ 16,02€ 0,37Ionity, abbo
17-5-2026 16:2717-5-2026 16:524084€ 27,00€ 0,68Cepsa via Electromaps
20-5-2026 12:1720-5-2026 12:515189€ 35,19€ 0,69ANWB.
20-5-2026 14:4021-5-2026 15:3336100€ 10,00€ 0,28Hotel, vast bedrag
22-5-2026 16:4623-5-2026 10:0615100€ 10,00€ 0,67Hotel, vast bedrag
23-5-2026 16:3624-5-2026 09:2322100€ 10,00€ 0,45Hotel, vast bedrag
27-5-2026 15:1527-5-2026 17:412599€ 10,00€ 0,40Hotel, vast bedrag
28-5-2026 14:2028-5-2026 17:3522100€ 10,00€ 0,45Hotel, vast bedrag
29-5-2026 10:2229-5-2026 10:432886€ 10,08€ 0,37Ionity, abbo
29-5-2026 12:2229-5-2026 12:593461€ 25,71€ 0,76Totem via Electromaps
29-5-2026 14:3329-5-2026 15:004772€ 17,82€ 0,37Ionity, abbo
29-5-2026 15:4529-5-2026 16:153284€ 20,41€ 0,64ANWB
29-5-2026 16:1529-5-2026 16:20288€ 2,50€ 1,25ANWB
29-5-2026 19:0730-5-2026 07:3046100€ 0,00€ 0,00Hotel, gratis
30-5-2026 09:4630-5-2026 10:083975€ 12,54€ 0,31Ionity, abbo
30-5-2026 11:2330-5-2026 11:311550€ 4,64€ 0,33Electra, abbo
30-5-2026 12:0730-5-2026 12:344983€ 17,02€ 0,35Ionity, abbo
30-5-2026 13:5130-5-2026 14:253478€ 9,82€ 0,29Electra, abbo
30-5-2026 15:5830-5-2026 16:264580€ 28,15€ 0,63ANWB
31-5-2026 09:2531-5-2026 09:514375€ 13,44€ 0,29Electra, abbo
31-5-2026 11:3531-5-2026 12:075485€ 35,63€ 0,66ANWB
31-5-2026 13:4931-5-2026 14:103875€ 17,52€ 0,44Electra, abbo
1159€ 502,88
BipAndGo (tolwegen)€ 219,60
TOTAAL€ 722,48

  • Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-06 23:21

Redwood

The Truth Is In Here

Ik heb nét de eerste trip erop zitten. Vorige week zondag 7 juni vertrokken.
De avond daarvoor ging het mis. Bij het thuis opladen, rood lampje en een melding: 'Laadstopcontact werkt niet. Werkplaats opzoeken alstublieft.'
Na van alles te hebben geprobeerd, toch maar Cupra pechhulp gebeld. Binnen een uur stond er iemand van de ANWB die het eigenlijk ook niet wist. Toch maar aan de computer en de shitload aan foutcodes gewist. Laadpoort werkte weer!

Zondag richting Verdun. Prima trip. Geen enkel probleem. Ook daar wat rondgereden.
Dinsdag richting Normandië. Bij allerlei laadpunten geladen, Allego's bij de Carrefour, een 600kW lader bij de Lidl, een gammel Frans ding op een parkeerplaats, overal ging het i.c.m. de ANWB laadpas prima.

Vrijdagochtend, ook geladen bij een publieke laadpaal. Het afkoppelen ging al wat vreemd, vervolgens wederom; 'Laadstopcontact werkt niet. Werkplaats opzoeken alstublieft.'
Op hoop van zegen vrijdagavond toch maar wat geprobeerd en bij de derde poging laadde de auto gelukkig. Ik had 4 laadstops onderweg terug naar huis. Elke keer kwam de error weer, lukte het laden uiteindelijk wel, was de melding vervolgens ook verdwenen en heel spontaan tijdens het rijden kwam de melding weer in het scherm.

Zonder problemen thuisgekomen en ook daar zonder problemen kunnen laden, alleen heb ik nu wel dezelfde; 'Laadstopcontact werkt niet. Werkplaats opzoeken alstublieft.' continu in het display en de app. Zal toch maar eens een afspraak bij die werkplaats gaan maken.

Verder, prima reis. De auto rijdt echt een stuk beter dan de vorige Ioniq5 en desondanks ik die wél met zo'n 225kW kon laden en de Cupra de 135kW aantikt, maakte het qua reistijd door het hogere bereik van de Cupra eigenlijk niet uit.

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!


  • MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-06 15:09
Voor volgende week maandag een afspraak bij de dealer voor het niet werken van remote park assist (knopje is niet selecteerbaar). Ze hadden er 2.5 uur voor gerekend, wat ik vreemd vond, dus ik ben langsgegaan. Ze gaan alle systemen updaten, in tegenstelling tot wat ik had verwacht, is de 5.4 update alleen een media/navigatie systeem. Wellicht ben ik verwend met de updates van Tesla.

Toen ik daar was gaven ze ook aan dat die update wel meer dan een dag kon duren. Blij dat ik langs ben gegaan, anders had ik geen vervangend vervoer...

  • Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:13
Redelijk absurd allemaal dit soort dingen.. bij mij werkt park assist ook niet.. maar om er nou naar de dealer voor te gaan heb ik nu gewoon even geen tijd voor.

  • ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
RoGrenzeloos schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:48:
[...]

Is toevallig het issue met onthouden van de snelkoppelingen na de update oplost?
Ik zit op 5.4 en het korte antwoord is nee: bij mij is 'ie na een tijdje weer weg.

  • Metalaz0
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-06 21:43
RoGrenzeloos schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:48:
[...]

Is toevallig het issue met onthouden van de snelkoppelingen na de update oplost?

Ik zit nog altijd op 5.2, geen popup tot op heden van een update helaas...
Hier is inmiddels een oplossing voor met de volgende procedure.

Auto aanzetten, zorg dat je gordel om hebt. Na het opstarten van je infotainment, allesnelkoppelingen verwijderen uit de balk.

Nadat je dit hebt gedaan, je infotainment hard resetten, door de aan en uit knop ingedrukt te houden, tot deze je Cupra logo /Senheisser logo weergeeft. Na de reset, snelkoppeling weer openen en herstel naar standaard instellingen selecteren. Als het goed is onthoud hij dan weer de standaard snelkoppelingen!


Succes!

  • M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08
Het is in ieder geval belangrijk dat wanneer de snelkoppeling er staat je niets meer veranderd aan de snelkoppelingen. Ik heb mijn auto nu 8 maanden en 1 keer was ik de snelkoppeling kwijt nadat ik die veranderd had. Daarna altijd beschikbaar (5.2)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl


  • PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-06 08:51
Vorige week was ik in de app ineens beide laadplannen kwijt. Die heb ik du opnieuw aan moeten maken. Afgelopen weekend was de app ineens uitgelogd en moest ik opnieuw inloggen.

Het lijkt erop dat ze wat in hun back-end aan het rommelen zijn.

  • Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:13
Dat klopt, PyCupra is er ook mee opgehouden. Ze hebben de hele API dichtgegooid...

Jammer weer.

  • MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-06 15:09
Mitchelll010 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:24:
Dat klopt, PyCupra is er ook mee opgehouden. Ze hebben de hele API dichtgegooid...

Jammer weer.
Zeker jammer. De app heeft nog niet eens de basis functies zoals een melding als de deuren niet vergrendeld zijn. Ook vond ik het voorkoelen op basis van mijn automations veel fijner dan de app openen.

Het alternatief is de EU Data Act portal, al is dat ook zo brak als het maar kan. Data update (als je geluk hebt) maar een keer per kwartier en je mist data.

Ik zit er serieus aan te denken om een ODB lezer het door te spelen naar mijn home assistant. Al hoorde ik wel iets over dat het alarm afgaat als de deuren vergrendeld zijn en de ODB poort uitgelezen word. Geen idee of dat nog zo is.

  • kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:55

kaanmijo

Picobello B.V.

M@cer schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 13:15:
Ja hoor.. En bij de meeste snellaadstations kan je tegenwoordig ook gewoon met je pinpas afrekenen.

Zoals eerder gemeld, bij de officiele Disneyland hotels staan laadpalen waar je gratis kan laden.. Niet snel (4kWh), maar ik ging na 2 dagen weer met 100% op pad.
Nog een tip van mijn kant over Disneyland, ze zijn bij Sequoia Lodge bezig om het hele zooitje te renoveren. Nadeel daarvan is dat de helft van het parkeerterrein bouwplaats is geworden, ook het deel waar de laadpalen staan. Als je wilt laden moet je daarvoor naar Cheyenne rijden en weer teruglopen (minuut of 15). Ze maken daar echt geen probleem van, gewoon bij de slagboom melden dat je in Sequoia slaapt en wil laden. Bij Cheyenne staan er ook 18 (?) palen, dus je zou er altijd plek genoeg moeten hebben.

Is niet zo'n groot probleem, maar Disney zelf vermeldt dit nergens op hun website en het was voor ons wel een verrassing toen we aankwamen in mei. Uiteindelijk ook gewoon weer voor 0 euro vol kunnen laden inderdaad, maar wel bij een ander hotel.

  • sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
MoonRaven schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:29:
[...]

Zeker jammer. De app heeft nog niet eens de basis functies zoals een melding als de deuren niet vergrendeld zijn. Ook vond ik het voorkoelen op basis van mijn automations veel fijner dan de app openen.

Het alternatief is de EU Data Act portal, al is dat ook zo brak als het maar kan. Data update (als je geluk hebt) maar een keer per kwartier en je mist data.

Ik zit er serieus aan te denken om een ODB lezer het door te spelen naar mijn home assistant. Al hoorde ik wel iets over dat het alarm afgaat als de deuren vergrendeld zijn en de ODB poort uitgelezen word. Geen idee of dat nog zo is.
Herkenbaar. Ik ben aan het kijken of ik wat kan aanpassen o.b.v. de nieuwe EU Data Act portal integratie, maar mis inderdaad entities en commando's sturen kan hiermee niet meer :(

  • hmvanmol
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17:18
kaanmijo schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:31:
[...]

Nog een tip van mijn kant over Disneyland, ze zijn bij Sequoia Lodge bezig om het hele zooitje te renoveren. Nadeel daarvan is dat de helft van het parkeerterrein bouwplaats is geworden, ook het deel waar de laadpalen staan. Als je wilt laden moet je daarvoor naar Cheyenne rijden en weer teruglopen (minuut of 15). Ze maken daar echt geen probleem van, gewoon bij de slagboom melden dat je in Sequoia slaapt en wil laden. Bij Cheyenne staan er ook 18 (?) palen, dus je zou er altijd plek genoeg moeten hebben.

Is niet zo'n groot probleem, maar Disney zelf vermeldt dit nergens op hun website en het was voor ons wel een verrassing toen we aankwamen in mei. Uiteindelijk ook gewoon weer voor 0 euro vol kunnen laden inderdaad, maar wel bij een ander hotel.
dank je voor de info!

Wij verblijven in Newport Bay, dus hopelijk staan ze daar dan niet allemaal vol. We zijn er 3 dagen, dus hebben even de tijd :)

  • Dvh12
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23:33
Rij nu een kleine 2 maanden in de essential versie.

Vanaf het begin reageert de auto niet direct als ik de rem indruk en geeft die aan ''sleutel niet herkend''. Na 1 of 2 keer rem opnieuw indrukken pakt die hem wel.

Volgens de dealer klopt dit bij de Essential. Hebben meer mensen hier last van? Of probeert de dealer het zich makkelijk af te maken.

  • Brak1977
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20:35
Metalaz0 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 21:05:
[...]

Hier is inmiddels een oplossing voor met de volgende procedure.

Auto aanzetten, zorg dat je gordel om hebt. Na het opstarten van je infotainment, allesnelkoppelingen verwijderen uit de balk.

Nadat je dit hebt gedaan, je infotainment hard resetten, door de aan en uit knop ingedrukt te houden, tot deze je Cupra logo /Senheisser logo weergeeft. Na de reset, snelkoppeling weer openen en herstel naar standaard instellingen selecteren. Als het goed is onthoud hij dan weer de standaard snelkoppelingen!


Succes!
Dit werkt (tot nu toe) ! Wat fijn, thanks! :-)

  • Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:54
Dvh12 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:10:
Rij nu een kleine 2 maanden in de essential versie.

Vanaf het begin reageert de auto niet direct als ik de rem indruk en geeft die aan ''sleutel niet herkend''. Na 1 of 2 keer rem opnieuw indrukken pakt die hem wel.

Volgens de dealer klopt dit bij de Essential. Hebben meer mensen hier last van? Of probeert de dealer het zich makkelijk af te maken.
Rijdt je op de D stand? Daar heb ik hetzelfde. In de B stand reageert de rem beter. (Business versie)

  • Dvh12
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23:33
Clavis schreef op maandag 22 juni 2026 @ 18:07:
[...]

Rijdt je op de D stand? Daar heb ik hetzelfde. In de B stand reageert de rem beter. (Business versie)
Het gaat bij mij om het starten van de auto, had ik iets duidelijker kunnen benoemen. Auto start dus niet direct de eerste keer, moet mijn rem meerdere keren indrukken.

  • Brak1977
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20:35
ja, ik heb hetzelfde. Sleutel wordt niet herkend, dan moet ik de rem indrukken en op de startknop drukken. Vind het niet heel erg vervelend, maar gek is het wel natuurlijk. Ook de Essential hier.

  • Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:54
Ah ok. Heb hier nog nooit last van gehad met starten van de auto. Lijkt me niet inherent aan het model auto zou je zeggen.

  • Cupra KvG
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 23:02
Is je deur al dicht als je de rem intrapt?

Bij mij werkt het niet als je bij het instappen de rem intrapt en dan pas de deur sluit. Trap je de rem pas in als de deur dicht is werkt het wel.

  • Dvh12
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23:33
Cupra KvG schreef op maandag 22 juni 2026 @ 20:53:
[...]

Is je deur al dicht als je de rem intrapt?

Bij mij werkt het niet als je bij het instappen de rem intrapt en dan pas de deur sluit. Trap je de rem pas in als de deur dicht is werkt het wel.
Ja deur is dicht, volgens dealer zit er een verschil in het keyles go en entry van de andere modellen.

Uiteindelijk werkt het ook altijd maar bijna nooit in 1 keer.

  • stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:47
Dvh12 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:10:
Rij nu een kleine 2 maanden in de essential versie.

Vanaf het begin reageert de auto niet direct als ik de rem indruk en geeft die aan ''sleutel niet herkend''. Na 1 of 2 keer rem opnieuw indrukken pakt die hem wel.

Volgens de dealer klopt dit bij de Essential. Hebben meer mensen hier last van? Of probeert de dealer het zich makkelijk af te maken.
Hier sinds december een vz, sleutel word altijd meteen herkend.

  • MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-06 15:09
MoonRaven schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:17:
Voor volgende week maandag een afspraak bij de dealer voor het niet werken van remote park assist (knopje is niet selecteerbaar). Ze hadden er 2.5 uur voor gerekend, wat ik vreemd vond, dus ik ben langsgegaan. Ze gaan alle systemen updaten, in tegenstelling tot wat ik had verwacht, is de 5.4 update alleen een media/navigatie systeem. Wellicht ben ik verwend met de updates van Tesla.

Toen ik daar was gaven ze ook aan dat die update wel meer dan een dag kon duren. Blij dat ik langs ben gegaan, anders had ik geen vervangend vervoer...
Gisteren mijn auto weer teruggekregen. Ze hebben niets kunnen doen, het updaten is blijkbaar zo complex en degene die het kan doen is nu met vakantie... Volgende maand weer een poging...

Echt bizar hoe dit loopt voor zo'n dure auto.

  • langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:34
Dvh12 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:10:
Rij nu een kleine 2 maanden in de essential versie.

Vanaf het begin reageert de auto niet direct als ik de rem indruk en geeft die aan ''sleutel niet herkend''. Na 1 of 2 keer rem opnieuw indrukken pakt die hem wel.

Volgens de dealer klopt dit bij de Essential. Hebben meer mensen hier last van? Of probeert de dealer het zich makkelijk af te maken.
Nee heb ik niet en lijkt mij niet normaal. Remmen is wel een dingetje. Ik kom van een Emyaq, dus ben remmen met een EV gewend, maar de Tvascan remt anders. Bij mij met gelijke remdruk, stopt hjij altijd het laatste stukje erg abrupt. Alsof ik een beginnend bestuurder ben, erg irritant hoor .

Spidermellow


  • Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:13
langevoort schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 17:33:
[...]

Nee heb ik niet en lijkt mij niet normaal. Remmen is wel een dingetje. Ik kom van een Emyaq, dus ben remmen met een EV gewend, maar de Tvascan remt anders. Bij mij met gelijke remdruk, stopt hjij altijd het laatste stukje erg abrupt. Alsof ik een beginnend bestuurder ben, erg irritant hoor .
Ligt niet aan jou, de Tavascan remt volkomen kut door die trommelremmen achter. Helemaal prima als je rustig rijdt maar als je sportief rijdt of laat remt.. drama idd.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste