Krijg ook vaak de opmerking: "mooie auto meneer"TNH schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:40:
Wat wel heel grappig is, en wat ik nog nooit gehad heb met mijn vorige auto's, is dat ik echt mensen zie kijken naar de auto. Gisteren bij een laadpaal stond er zelfs iemand echt naast de auto om te kijken. Voelt wel grappig.
Het was dus een kwestie van geduld. Vandaag na 20 dagen deed de app verbinding het uit het niets.Redwood schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:22:
Moet ik gewoon geduld hebben of is er toch iets anders? [Afbeelding]
Verder, na dus drie weken, wat een fijne auto. Hij voelt nog steeds als een upgrade ten opzichte van de ioniq5.
Walk without Rythm, and you won't attract the worm!
Niemand bijzonderheden te melden? Of iedereen stiekem z’n Tavascan verkocht?
Ik heb er net een gekocht
Als t goed is 15 mei ophalen, dus kan nog niet veel melden
Als t goed is 15 mei ophalen, dus kan nog niet veel melden
Hij doet het nog steeds haha?Penny Lane schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 22:09:
Niemand bijzonderheden te melden? Of iedereen stiekem z’n Tavascan verkocht?
Hoewel we wel twijfelen om hem niet ook een kek kleurtje te wrappen haha
Heerlijke auto.... Als alleen die snelkoppelingen nou eens onthouden zouden worden.
Rijdt prima hier, moet alleen nog eens een afspraak maken om het remote park assist te laten werken. Het Start Parking knopje blijft gedisabled.
Sleutel in hand, andere sleutel geprobeerd, volkwagen app geprobeerd, ontkoppeld, geen resultaat.
Sleutel in hand, andere sleutel geprobeerd, volkwagen app geprobeerd, ontkoppeld, geen resultaat.
[ Voor 25% gewijzigd door MoonRaven op 07-05-2026 16:35 ]
Wat gaan ze er in de garage dan aan doen?MoonRaven schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 16:32:
Rijdt prima hier, moet alleen nog eens een afspraak maken om het remote park assist te laten werken. Het Start Parking knopje blijft gedisabled.
Hier ook een ramp om het werkend te krijgen
Bij miij werkt het, maar de bluetooth verbinding naar de auto is dramatisch slecht. Overigens enkel voor dat remote parkMoonRaven schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 16:32:
Goedemiddag,
Als ik de parkeerhulp inschakelt, blijft hij zeggen: Parkeerhulp gedeactiveerd. Let op omgeving.
Wat kan ik hieraan doen? Ik krijg het niet werkend
Als ik de parkeerhulp inschakelt, blijft hij zeggen: Parkeerhulp gedeactiveerd. Let op omgeving.
Wat kan ik hieraan doen? Ik krijg het niet werkend
Poh, dikke velgen!
Weer eens wat anders!
Ga denk ook eens rondkijken voor velgen.
Weer eens wat anders!
Ga denk ook eens rondkijken voor velgen.
Das het voordeel van een demo kopen, zien er vaak net wat leuker uit, de kop is ervan af en dan is de prijs ook wat gunstiger
Welke uitvoering? Er zijn er maar 3 of zo.
Deze heeft andere velgen, niet 1 van de 3 standaard opties zo te zien.
Penny Lane schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:25:
Welke uitvoering? Er zijn er maar 3 of zo.
Klopt, dit is de Business uitvoering met alle opties en de dealer heeft deze velgen erop gezet.Mitchelll010 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:28:
Deze heeft andere velgen, niet 1 van de 3 standaard opties zo te zien.
Ik heb ze bij geen enkel model als optie gezien, dus denk als extraatje om mensen te lokken.
Gelukt
En weet niet of het standaard in het winterpakket zit, maar deze heeft ook warmtepomp.
Dat zijn echt mooie velgen! Ik ben alleen bang dat ze 2k meerprijs zullen zijn als je ze uit de accessoires lijst aanvinkt. De velgen die je inlevert leveren doorgaans niet veel op is mijn ervaring 😕Andries155 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:27:
Zo ik heb er ook een.
Demo met erg weinig km en leuke opties![]()
[Afbeelding]
Zijn er trouwens als mensen die de vernieuwde versie rijden met de "echte" knoppen aan het stuur en de support voor de digitale key?
Ik heb wat pagina's op het Duitse Tavascan forum doorgelezen, daarin staat dat de productie in China wisselt tussen de ID.UNYX en de Tavascan, en de Tavascan productie is pas weer opgestart in week 18.LaTiNo156 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:04:
[...]
Zijn er trouwens als mensen die de vernieuwde versie rijden met de "echte" knoppen aan het stuur en de support voor de digitale key?
Voorbeeld van een post in die thread: (Google Translate)
Er zijn meer berichten dat vanaf week 18 de productie met de nieuwe updates zijn gestart. Dat zou betekenen dat de eerste leveringen in augustus of misschien wel september zullen zijn.De Tavascan deelt een productielijn met de Chinese VW ID.Unyx. De afgelopen maanden is het opgevallen dat er steeds pieken zijn in de productie, met specifieke geplande productieweken. Meest recent waren dit de weken 2 tot en met 4; daarvoor was het eind oktober/begin november. De volgende geplande productieweken waarover ik hier heb gelezen, en waarover ook mensen in Facebookgroepen hebben gehoord, zijn week 18.
Mijn vermoeden (!!): De Tavascan heeft productieplekken in de fabriek en wordt waarschijnlijk nu omgeschakeld, dus de productie zal sowieso niet doorgaan tot week 18.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Zou dat wisselen ook de reden zijn dat onderdelen niet leverbaar zijn? Ik wacht sinds januari op reparatie van de sos module
Zijn er hier meer die op die reparatie wachten?
Zijn er hier meer die op die reparatie wachten?
Zojuist de Bosch Aerotwin wissers erop gezet. Wat een idioot verschil. De standaard wissers zouden bij wet verboden moeten worden.
Als je ze nog niet hebt, gelijk doen!
Als je ze nog niet hebt, gelijk doen!
Andries155 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:27:
Zo ik heb er ook een.
Demo met erg weinig km en leuke opties![]()
[Afbeelding]
Leuke wielen inderdaad
Driekwart jaar later nog steeds erg blij met mijn Tavascan! Morgen ga ik voor het eerst met een EV op vakantie (Italië), los van wat ritten naar Parijs en Brugge. Iemand ervaring met de routeplanner van de Tavascan i.c.m. laadmomenten/palen? Of gebruiken jullie ABRP of gewoon Google Maps en dan zelf ergens stoppen want snelladers in overvloed?
Vorige week naar Parijs geweest en ik heb gewoon de standaard navigatie gebruikt en dat ging perfect.. 1 keer 20 minuten laden en klaar.
Voorgaande jaren ben ik met de Born wel een paar keer verder weg (Italie, Spanje, Zweden) geweest en ook vaak begonnen met ABRP, maar uiteindelijk toch elke keer weer terug gegaan naar de standaard navigatie. Werkt wat mij betreft perfect, laadmomenten worden goed aangegeven.
Voorgaande jaren ben ik met de Born wel een paar keer verder weg (Italie, Spanje, Zweden) geweest en ook vaak begonnen met ABRP, maar uiteindelijk toch elke keer weer terug gegaan naar de standaard navigatie. Werkt wat mij betreft perfect, laadmomenten worden goed aangegeven.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ja dit. Vorig jaar route geplot naar noord Spanje. Uiteindelijk het hele ABRP een beetje losgelaten en pas gekeken naar laadpunten wanneer het nodig was. (Nu zijn er genoeg laadpunten aan de route soleil dus dat was een makkie).M@cer schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:09:
Vorige week naar Parijs geweest en ik heb gewoon de standaard navigatie gebruikt en dat ging perfect.. 1 keer 20 minuten laden en klaar.
De routes naar Zuid Duitsland gaan prima met Google Maps, maar ben zelf nog niet verder geweest dan dat, dus kan niet spreken over Italië. In het verleden in ieder geval genoeg laders gezien voordat we zelf een Tavvy hadden. Eventueel kan je overwegen om ook nog een Tesla adapter te regelen, heb je nog meer opties.ilhanko schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:52:
Driekwart jaar later nog steeds erg blij met mijn Tavascan! Morgen ga ik voor het eerst met een EV op vakantie (Italië), los van wat ritten naar Parijs en Brugge. Iemand ervaring met de routeplanner van de Tavascan i.c.m. laadmomenten/palen? Of gebruiken jullie ABRP of gewoon Google Maps en dan zelf ergens stoppen want snelladers in overvloed?
Heb je een Tesla adapter nodig voor hun chargers? Dat wist ik niet. Ik heb wel de app en mijn laadpas al gekoppeld.sheane schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:17:
[...]
De routes naar Zuid Duitsland gaan prima met Google Maps, maar ben zelf nog niet verder geweest dan dat, dus kan niet spreken over Italië. In het verleden in ieder geval genoeg laders gezien voordat we zelf een Tavvy hadden. Eventueel kan je overwegen om ook nog een Tesla adapter te regelen, heb je nog meer opties.
Heb je niet nodig, Alle superchargers hebben gewoon CCS.
Zorgen maken voor laden is natuurlijk tegenwoordig ook nergens voor nodig. Elk tankstation langs de grote autowegen hebben gewoon laders staan en op de borden voor het tankstation kan je zien hoeveel kilometer nog tot het volgende tankstation.
En de standaard navigatie kan perfect de stops aangeven.
En de standaard navigatie kan perfect de stops aangeven.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Nou ik rij nu 3 weken, maar ben aangenaam verrast door het verbruik.
Komt ook wel door het weer en voornamelijk 80 wegen op cruisecontrol denk ik.
Ik zit nu op ca. 13.5kWh/100km
Ook de rijeigenschappen t.o.v. me vorige benzine auto, lekker vlot nu, tov van me 130pk DS4.
Ik zit nu op ca. 13.5kWh/100km
Ook de rijeigenschappen t.o.v. me vorige benzine auto, lekker vlot nu, tov van me 130pk DS4.
13.5 hahaha
Ik kom vaak niet onder de 19.. haha
Maar ik rij vaak in de Cupra stand.. en weet het gaspedaal wel te vinden haha
Ik kom vaak niet onder de 19.. haha
Maar ik rij vaak in de Cupra stand.. en weet het gaspedaal wel te vinden haha
klopt... met de huidige temperaturen is hij heerlijk zuinigAndries155 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:55:
Nou ik rij nu 3 weken, maar ben aangenaam verrast door het verbruik.
Ik zit nu op ca. 13.5kWh/100km![]()
Sinds het begin van het jaar heb ik nu 11.000 km gereden en volgens de boordcomputer heb ik een gemiddeld verbruik van 17.1kWh/100km..
zit hier gemiddeld rond de 19 a 20 maar altijd ESC uit en cupra stand aan en gaan.
echter maandag kreeg ik eindelijk weer een update 5.4 werd er gepushed kreeg hierbij ook netjes een melding op de app.
55 minuten later netjes de melding dat deze gereed was en nog heel even internet verbinding nodig had.
Om vervolgens nog steeds op 5.2 te zitten en de gehele update is foetsie.
Iemand hier ervaring mee haha? Auto is van april vorig jaar.
echter maandag kreeg ik eindelijk weer een update 5.4 werd er gepushed kreeg hierbij ook netjes een melding op de app.
55 minuten later netjes de melding dat deze gereed was en nog heel even internet verbinding nodig had.
Om vervolgens nog steeds op 5.2 te zitten en de gehele update is foetsie.
Iemand hier ervaring mee haha? Auto is van april vorig jaar.
Merk jij nog verschil met esc uit?
Ik amper, er is nog steeds veel tractie controle aanwezig.
Ik amper, er is nog steeds veel tractie controle aanwezig.
:strip_exif()/f/image/ADtbruz0fznTGRevInIqGy0W.jpg?f=fotoalbum_large)