Ik heb pycupra in de Apple appstore gezocht maar daar staat het niet. Zoek ik op de verkeerde plaats?sheane schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 11:40:
[...]
Ik ben overgestapt naar PyCupra. Werkt relatief stabiel..laatst nog update van gekomen.
PyCupra is een integratie in Home Assistant. Het is geen app.Penny Lane schreef op maandag 23 februari 2026 @ 22:12:
[...]
Ik heb pycupra in de Apple appstore gezocht maar daar staat het niet. Zoek ik op de verkeerde plaats?
Weet je ook hoe ik dat doe? Ik kan dit niet vindenRiick92 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:10:
[...]
Je kan instellen dat de claxon een geluid maakt als hij vergrendelt
Vroeg me af waarom ik geen Youtube op het infotainment scherm kon kijken tijdens het laden, de dealer had mij aangegeven dat software 5.4 op deze auto zat. Maar wat ik ook probeerde, geen Youtube, en ook geen playstore. Blijkt dat de auto nog op 4.1.41‑v67 draait, auto's na november geproduceerd krijgen standaard pas 5.4. Vanaf Q2 - Q3 2026 wordt naar verwachting pas 5.4 via OTA gefaseerd uitgerold. Balen.
Misschien maar even vragen bij de dealer of dit ook in de werkplaats kan worden geinitieerd. Ben benieuwd naar het antwoord.
Misschien maar even vragen bij de dealer of dit ook in de werkplaats kan worden geinitieerd. Ben benieuwd naar het antwoord.
Volgens mij kan het dan ook niet.
En je hebt het over een playstore, deze auto draait geen Android hoor.
Ik vrees dat je in de wat bent met optionele “Android AI” boxjes. Daar kan het wel mee.
Ik vrees dat je in de wat bent met optionele “Android AI” boxjes. Daar kan het wel mee.
Sorry, bedoelde app store.Mitchelll010 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:54:
Volgens mij kan het dan ook niet.
Ben ik ook benieuwd naar. Kan het namelijk ook niet vinden.RaulDuke schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:48:
[...]
Weet je ook hoe ik dat doe? Ik kan dit niet vinden
Ik denk dat je verwachtingen te hoog zijn hahaha.
Youtube ga je daar echt niet terugvinden.
Er is wel een "app" store.. maar daar staat alleen een app in voor betaald parkeren en nog iets onzinnigs.
Youtube ga je daar echt niet terugvinden.
Er is wel een "app" store.. maar daar staat alleen een app in voor betaald parkeren en nog iets onzinnigs.
Nee, youtube ga je echt alleen maar krijgen via een workaround, bv een kastje kopen en aansluiten.
Hier 5.4 bij aflevering erop. Geen youtube te bekennen.
Waar en hoe kun je dat instellen?Riick92 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:10:
[...]
Je kan instellen dat de claxon een geluid maakt als hij vergrendelt
Ik heb alle instellingen meermaals doorlopen, maar ben er vrij zeker van dat dat niet kan.
In het verleden kon je het instellen met OBD11, maar dat gaat helaas niet meer met auto's vanaf 2024.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Het nieuwe Connected Travel Assist werkt samen met de adaptieve cruise control én maakt gebruik van data uit de cloud. De schat aan informatie die dat oplevert, draagt eraan bij dat de Tavascan automatisch binnen de wegmarkeringen blijft, ook als die nauwelijks zichtbaar zijn. Bij het naderen en nemen van bochten wordt de snelheid eveneens automatisch aangepast.hmvanmol schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 12:32:
[Afbeelding]
In de app staat deze te koop voor €0.
Wat is dit, en is het verstandig om aan.te schaffen?
Het Car2x-systeem is eveneens nieuw voor CUPRA. Als dit is geactiveerd, kan de Tavascan communiceren met andere voertuigen. Bijvoorbeeld om de bestuurder tijdig te informeren over ongevallen, wegversperringen en stilstaande voertuigen op de route. De radar-, camera- en ultrasone sensoren bouwen samen met informatie van buitenaf een compleet beeld op van de directe omgeving van de Tavascan.
Eerste 3 jaar €0. Daarna volgens mij een jaarlijks abonnement. Dus ja. Zeker activeren.
Dat Car2X, moet ik dat ergens activeren?Clavis schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 14:06:
[...]
Het nieuwe Connected Travel Assist werkt samen met de adaptieve cruise control én maakt gebruik van data uit de cloud. De schat aan informatie die dat oplevert, draagt eraan bij dat de Tavascan automatisch binnen de wegmarkeringen blijft, ook als die nauwelijks zichtbaar zijn. Bij het naderen en nemen van bochten wordt de snelheid eveneens automatisch aangepast.
Het Car2x-systeem is eveneens nieuw voor CUPRA. Als dit is geactiveerd, kan de Tavascan communiceren met andere voertuigen. Bijvoorbeeld om de bestuurder tijdig te informeren over ongevallen, wegversperringen en stilstaande voertuigen op de route. De radar-, camera- en ultrasone sensoren bouwen samen met informatie van buitenaf een compleet beeld op van de directe omgeving van de Tavascan.
Eerste 3 jaar €0. Daarna volgens mij een jaarlijks abonnement. Dus ja. Zeker activeren.
Of is dat automatisch aan?
Iemand enige ervaring met de webradio? Bij mij werkt het namelijk niet. Bij selectie van webradio als bron voor audio blijft hij zoeken maar er gebeurt verder niets.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Penny Lane op 04-03-2026 18:17 ]
De toeter klinkt als “piep”. Maar om gehoord te worden als het nodig is wil je natuurlijk “TOET!”
Ik wil dus graag wat anders monteren. Ik zou dat doen met een relais-tje en dan stroom rechtstreeks van de LV accu. En dan dus de bestaande toeterdraad als aansturing. Maar is hier kennis/ervaring met dit topic? Waar ik aan denk is:
- is CAN bus een probleem?
- heeft er wel eens iemand zoiets gedaan en wat waren de ervaringen om überhaupt bij de bestaande toeter te komen qua verwijderen van afdekking etc.
Ik vond hier niets over met de zoekfunctie in dit forum.
Ik wil dus graag wat anders monteren. Ik zou dat doen met een relais-tje en dan stroom rechtstreeks van de LV accu. En dan dus de bestaande toeterdraad als aansturing. Maar is hier kennis/ervaring met dit topic? Waar ik aan denk is:
- is CAN bus een probleem?
- heeft er wel eens iemand zoiets gedaan en wat waren de ervaringen om überhaupt bij de bestaande toeter te komen qua verwijderen van afdekking etc.
Ik vond hier niets over met de zoekfunctie in dit forum.
Mijn Cupra is inmiddels weer terug van de garage.
Het laadprobleem kon daar helaas niet worden gevonden; tijdens het onderzoek laadde de auto daar wel gewoon op. Wel is er een sensor in de achterbumper vervangen.
Gisteren heb ik opnieuw geprobeerd te laden bij Circle K.
Bij de eerste laadpaal bleef de auto opnieuw hangen op “laden voorbereiden” en startte het laden niet.
Bij een tweede laadpaal op dezelfde locatie werkte het laden wél direct zonder problemen.
Het probleem lijkt dus nog steeds aanwezig en begin behoorlijk geirriteerd te raken.
Het laadprobleem kon daar helaas niet worden gevonden; tijdens het onderzoek laadde de auto daar wel gewoon op. Wel is er een sensor in de achterbumper vervangen.
Bij de eerste laadpaal bleef de auto opnieuw hangen op “laden voorbereiden” en startte het laden niet.
Bij een tweede laadpaal op dezelfde locatie werkte het laden wél direct zonder problemen.
Het probleem lijkt dus nog steeds aanwezig en begin behoorlijk geirriteerd te raken.
Maar ligt het probleem niet aan de laadpaal of heb je het bij meerdere laadpalen?Balskyy schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 07:55:
Mijn Cupra is inmiddels weer terug van de garage.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
ik heb het bij meerdere laadpalen gehad helaas zowel langzaam als snelladers.M@cer schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:09:
[...]
Maar ligt het probleem niet aan de laadpaal of heb je het bij meerdere laadpalen?
als ik dan de aanbieder belt geven ze aan dat de paal naar behoren werkt en er staan ook anderen te laden (zie ik weleens als ik er voorbij rijdt).
bij CircleK heb ik 5 palen gebruikt die werkte altijd en nu kan ik er maar met 1 verbinden nog.
toen erna naar Shell gereden en deze werkte deze wel gelijk maar iedereen wijst naar iedereen en ik zit er maar tussen in met me leaseauto
Heb ze nu maar weer een mail gestuurd dat het issue er nog is en ik er onderhand wel klaar mee ben zo want dit is niet te doen met werk ook (rijden naar locaties en hopen dat ik kan laden elke keer)
Het is en blijft een prachtige heerlijke auto om in te rijden verder.
Gebruikt iemand de webradio ? Ervaringen ?Cupra KvG schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 08:40:
Iemand enige ervaring met de webradio? Bij mij werkt het namelijk niet. Bij selectie van webradio als bron voor audio blijft hij zoeken maar er gebeurt verder niets.
Nog niet meer dan 10s naar gekeken. Ik ben meer een podcast luisteraar. Maar nu mijn auto bedacht heeft dat het hele f*cking Infotainmentsysteem wel gereset kon worden, ga ik er wel weer even naar kijken dit weekend.
Ik heb alle bijdragen over problemen met de infotainment tot nu toe schouderophalend gelezen, want ik had nooit problemen of gekkigheden. Ik hoop dat deze reset niet vaker gebeurt, want dit is geen grap..en ik heb ook geen enkele melding gezien over een eventuele update die is doorgevoerd..
Laden is gelukkig dan wel weer gelukt vannacht...Balskyy schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:22:
[...]
ik heb het bij meerdere laadpalen gehad helaas zowel langzaam als snelladers.
als ik dan de aanbieder belt geven ze aan dat de paal naar behoren werkt en er staan ook anderen te laden (zie ik weleens als ik er voorbij rijdt).
bij CircleK heb ik 5 palen gebruikt die werkte altijd en nu kan ik er maar met 1 verbinden nog.
toen erna naar Shell gereden en deze werkte deze wel gelijk maar iedereen wijst naar iedereen en ik zit er maar tussen in met me leaseauto
Heb ze nu maar weer een mail gestuurd dat het issue er nog is en ik er onderhand wel klaar mee ben zo want dit is niet te doen met werk ook (rijden naar locaties en hopen dat ik kan laden elke keer)
Het is en blijft een prachtige heerlijke auto om in te rijden verder.
Iemand een idee hoeveel de bandenspanning van de Adrenaline 21 zomerbanden moet zijn?
Van al de Tavascan rijders hier, niemand ervaring met de webradio?
Is 3 keer vragen in de afgelopen 10 berichten niet een beetje overbodig? Ik denk niet dat iemand het gebruikt.
In mijn Born heb ik er wel eens naar gekeken, maar toen kreeg ik het niet voor elkaar en in de Tavascan niet geprobeerd.
Heb het ook niet nodig, DAB is goed genoeg en anders kan ik altijd luisteren via Apple Carplay.
In mijn Born heb ik er wel eens naar gekeken, maar toen kreeg ik het niet voor elkaar en in de Tavascan niet geprobeerd.
Heb het ook niet nodig, DAB is goed genoeg en anders kan ik altijd luisteren via Apple Carplay.
Dit staat zoals praktisch bij elke auto ergens in de B stijl.hmvanmol schreef op zondag 8 maart 2026 @ 15:39:
Iemand een idee hoeveel de bandenspanning van de Adrenaline 21 zomerbanden moet zijn?
[ Voor 55% gewijzigd door Clavis op 10-03-2026 08:30 ]
1x gebruikt in het buitenland. Het werkte toen wel. Maar ik had wel een data abonnement actief in de auto om het eea te testen toendertijd.Cupra KvG schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 07:21:
[...]
Van al de Tavascan rijders hier, niemand ervaring met de webradio?
Als ik binnenkort in de auto stap, zal ik nog eens kijken.
Dat jij denkt dat niemand het gebruikt en dat jij het niet gebruikt is fijn voor jou. Maar jij bent niet de enige hier. 😀M@cer schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 07:58:
Is 3 keer vragen in de afgelopen 10 berichten niet een beetje overbodig? Ik denk niet dat iemand het gebruikt.
Ik ben veel in Duitsland en dan heb je nl niets aan DAB. In mijn vorige auto werkte de webradio perfect. Bij de Tavascan is er de functie maar werkt het niet. Vandaar de vragen naar ervaring hier. Het hoort namelijk gewoon te werken.
Maar 3 keer dezelfde vraag in de afgelopen 10 berichten is toch een beetje overbodig?Cupra KvG schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 06:27:
[...]
Dat jij denkt dat niemand het gebruikt en dat jij het niet gebruikt is fijn voor jou. Maar jij bent niet de enige hier. 😀
Maar goed, hopelijk krijg je het aan het werk als het voor jou handig werkt, maar moet je niet iets van een data abonnement afsluiten ofzo, want je zal ergens verbinding moeten maken met internet en ik denk niet dat Cupra daar de 4G in de auto voor laat gebruiken. Is Apple Carplay/Android Auto geen oplossing om radio te luisteren in Duitsland?
Misschien heb je hier wat aan.
[ Voor 10% gewijzigd door M@cer op 11-03-2026 08:49 ]
Dank voor de link.M@cer schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:47:
[...]
Maar 3 keer dezelfde vraag in de afgelopen 10 berichten is toch een beetje overbodig?
Maar goed, hopelijk krijg je het aan het werk als het voor jou handig werkt, maar moet je niet iets van een data abonnement afsluiten ofzo, want je zal ergens verbinding moeten maken met internet en ik denk niet dat Cupra daar de 4G in de auto voor laat gebruiken. Is Apple Carplay/Android Auto geen oplossing om radio te luisteren in Duitsland?
Misschien heb je hier wat aan.
Duidelijk. Webradio valt dus niet onder gebruik van Cupra connect.
Best wel triest eigenlijk. Bij mijn vorige auto zat dat er gewoon bij. Zelfde voor spotify. Bij Cupra is er niets eens een app voor spotify. Alleen via CarPlay dus via eigen data abonnement.
Dat zal dan zeker geen VAG auto geweest zijn? Ik rij zelf al jaren VAG (helaas), maar het is altijd beroerd qua infotainment.Cupra KvG schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:05:
[...]
Dank voor de link.
Duidelijk. Webradio valt dus niet onder gebruik van Cupra connect.
Best wel triest eigenlijk. Bij mijn vorige auto zat dat er gewoon bij. Zelfde voor spotify. Bij Cupra is er niets eens een app voor spotify. Alleen via CarPlay dus via eigen data abonnement.
Nee. Was inderdaad geen VAG. Iets uit Zweden.Clavis schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:15:
[...]
Dat zal dan zeker geen VAG auto geweest zijn? Ik rij zelf al jaren VAG (helaas), maar het is altijd beroerd qua infotainment.
Was de eerste link op Google met tavascan en webradio
Maar ergens snap ik wel dat het niet binnen de Cupra connect valt. Als iedereen lekker in het buitenland uren webradio gebruikt spreek je over enorm veel data voor alle VAG auto’s.
Ik snap overigens niet waarom we geen Spotfy app hebben, zowel bij Skoda als VW hebben ze die wel.
Maar ergens snap ik wel dat het niet binnen de Cupra connect valt. Als iedereen lekker in het buitenland uren webradio gebruikt spreek je over enorm veel data voor alle VAG auto’s.
Ik snap overigens niet waarom we geen Spotfy app hebben, zowel bij Skoda als VW hebben ze die wel.
Wat betreft die data, voor spotify heb je ook data nodig. Dus als ze dat bij vw en Skoda wel hebben is dat dus niet de reden denk ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Cupra KvG op 13-03-2026 06:59 ]
Ik wilde vandaag een oplaadschema in mijn Tavascan zetten i.v.m. mijn dynamisch energiecontract zodat ik op goedkope momenten kan laden (bijv s'nachts vanaf 12.00 uur).
Ik krijg de melding dat de functionaliteit niet beschikbaar is. Zie foto.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? In het instructieboekje vind ik geen oplossing helaas.:strip_exif()/f/image/HD24LoMBiHsGRtGfLpJQxuH6.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik krijg de melding dat de functionaliteit niet beschikbaar is. Zie foto.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? In het instructieboekje vind ik geen oplossing helaas.
:strip_exif()/f/image/HD24LoMBiHsGRtGfLpJQxuH6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q5dW19j4cYXlIOEEqiqqc2vq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/enm37D0sxCTF8Mk9GBtwVvS5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nkggUmvX99wSJK4RCbEnWcAy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UgXQzGosX48fSusCHAdQf25h.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7gUT3iFHzq6GXjvaEjPqOqQQ.jpg?f=fotoalbum_large)