Het grote Cupra Tavascan Topic

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Riick92
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-02 14:59
In het voorjaar zijn er plannen om naar de Dolomieten te rijden.
Nu is heb ik een laad pas van de zaak welke niet werkt in het buitenland. Deze kosten moet ik dus zelf betalen en kan ik aftrekken.
Wie heeft hier ervaring mee en wat is de gemakkelijkste manier? Ik heb 1 keer in Duitsland gestaan en daar uiteindelijk met de creditcard betaald maar wellicht zijn er gemakkelijkere manieren.

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:35
Niets, gaat ook uit.
Ook al geprobeerd.. helaas

• Mitchelll010
Riick92 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 07:50:
Nu is heb ik een laad pas van de zaak welke niet werkt in het buitenland. Deze kosten moet ik dus zelf betalen en kan ik aftrekken.
Wie heeft hier ervaring mee en wat is de gemakkelijkste manier? Ik heb 1 keer in Duitsland gestaan en daar uiteindelijk met de creditcard betaald maar wellicht zijn er gemakkelijkere manieren.
Ik heb als reserve een pas van de ANWB, zou ook overal werken.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:16
Nee helaas de auto gaat altijd uit als de passagier uitstapt, bij alle MEB platform auto's zo..

Wat mij betreft trouwens geen probleem, want dat zorgt ervoor dat de auto gewoon zonder knop in te drukken aan of uitgaat en dat is me veel meer waard dan dat de auto aanblijft die ene keer dat ik uitstap en later weer instap.

In onze E-208 moet ik elke keer een knop indrukken om te starten en af te sluiten.. Hoe vaak ik daar al niet ben uitgestapt zonder de auto uit te zetten en weer terug moest...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• WJE
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-02 10:25

WJE

Riick92 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 07:50:
Elli is wel handig, die kun je integreren met je Cupra app en kun bij bijv. fastnet en ionity zonder pas laden (plug n charge). Elli werkt nagenoeg overal en is relatief goedkoop. Voor de zomervakantie kun je overwegen een tijdelijk abonnement te nemen dan is laden goedkoper. Ik heb daarnaast electroverse als reserve. Ook gratis. Als je de app download gaat aanmelden vrij makkelijk. Soms is die net goedkoper dan Elli.

• Brak1977
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-02 09:31
Mitchelll010 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:24:
[...]

Overigens volkomen k*t, je kan nooit ff de auto uitstappen en dat alles gewoon even aan blijft..
Of heb ik iets gemist?
Daar is een trucje voor. Ik heb een losse alarmstoppers besteld.

https://www.bol.com/nl/nl...L59DUg.4_7.8.ProductTitle

Als de auto aanstaat, en je moet bijvoorbeeld even een snelle plas of iets pakken uit de kofferbak, dan druk je het rempedaal in. Die hou je ingedrukt, terwijl je je gordel afdoet. Dan stop je de alarmstopper er in, en kan je uitstappen terwijl de auto denkt dat je er nog in zit. Zodra je weer instapt staan alle instellingen dus gewoon nog aan en herhaal je de stappen maar dan met je gewone gordel. Werkt prima, maar denk er aan dat er dus wel iemand in kan wegrijden.

• Ray1512
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 08-02 14:15
Gisteren de Tavascan opgehaald in Zwolle, inmiddels al een kleine 500km erop zitten. Wat een heerlijke auto! Heb denk ik alleen ergens op gedrukt, zie nu de rijstrook assistent niet meer in het HUD. Iemand een idee!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFccNY8_JQ6RIJ1PYXvNsSWpYSs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vFpExMNisaG77f9xbD5EudLx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_8yzmOIV8qKdIEaF_ydbFTsp7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMRfR68lzdSqqt6kMBUi5L1C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vhu233uLWzXsgy99WTKQKOMFosw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AqDXALaV4DJz47Wk55qq0jkU.jpg?f=fotoalbum_large

• M@cer
Pijltje rechts op het stuur naar boven en dan kan je de hud bedienen. Met links en rechts kan je het wijzigen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Penny Lane
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 23:38
Brak1977 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 20:34:
[...]

Hmmmm… die had ik maar bij ome Ali besteld…
.

• Mitchelll010
Brak1977 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 20:34:
[...]

Als de auto aanstaat, en je moet bijvoorbeeld even een snelle plas of iets pakken uit de kofferbak, dan druk je het rempedaal in. Die hou je ingedrukt, terwijl je je gordel afdoet. Dan stop je de alarmstopper er in, en kan je uitstappen terwijl de auto denkt dat je er nog in zit. Zodra je weer instapt staan alle instellingen dus gewoon nog aan en herhaal je de stappen maar dan met je gewone gordel. Werkt prima, maar denk er aan dat er dus wel iemand in kan wegrijden.
Maar... zodra je kont van die stoel af gaat gaat de auto "uit" toch?

Zo niet, dan ga ik gelijk zo'n ding printen! hahaha

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02 16:28
Mitchelll010 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:32:
[...]

Maar... zodra je kont van die stoel af gaat gaat de auto "uit" toch?

Zo niet, dan ga ik gelijk zo'n ding printen! hahaha
Niet zolang de gordel nog ingeklikt is ;)

iRacing Profiel

• Ray1512
M@cer schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 22:28:
Pijltje rechts op het stuur naar boven en dan kan je de hud bedienen. Met links en rechts kan je het wijzigen.
Heb alle instellingen volgens mij goed, lane assist staat ook aan, de auto slingert echter van links naar rechts tussen de lijnen en zie de rijbaanassistent niet meer in het HUD. Morgen de dealer een bellen.

Voor de rest superauto (op de ruitenwissers na, gelijk nieuwe bestellen) Zelfs remote park assist aan de praat gekregen.

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:11
Riick92 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 08:22:
[...]

Hoezo durfde je het niet aan? Ik ben al verschillende keren door wasstraat gegaan. Je zet de auto gewoon in N, automatische ruitenwissers uit en als de parkeersensoren beginnen te piepen kan je deze uitklikken. Niks aan de hand.
Denk alleen wel dat je even goed moet opletten dat je niet je kont van de zitting afhaald. De auto registreert dat en gooit de auto automatisch in P.
Ik ben de handleiding aan het doornemen en je kan het automatisch rollen blijkbaar aan laten staan? Ik kan het niet testen (auto moet nog besteld worden), de handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ng5lRBhUe-Qi2rVUSEY0THw9BSg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MIyOzSQh7hNiEY1t4DaZj0jp.png?f=fotoalbum_large

• M@cer
MoonRaven schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 23:10:
[...]

Ik ben de handleiding aan het doornemen en je kan het automatisch rollen blijkbaar aan laten staan? Ik kan het niet testen (auto moet nog besteld worden), de handleiding:
In de afgelopen 4 jaar ben ik al vaak door de wasstraat gegaan met Born/Tavascan, maar heb nog nooit aan de autohold gezeten.. Gewoon op stand N en gaan..
Ray1512 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 17:23:
[...]

Heb alle instellingen volgens mij goed, lane assist staat ook aan, de auto slingert echter van links naar rechts tussen de lijnen en zie de rijbaanassistent niet meer in het HUD. Morgen de dealer een bellen.

Voor de rest superauto (op de ruitenwissers na, gelijk nieuwe bestellen) Zelfs remote park assist aan de praat gekregen.
Staat je auto nog wel op Travel Assist en niet op de normale Adaptive Cruise Controle (of andersom)

[ Voor 81% gewijzigd door M@cer op 23-01-2026 10:11 ]

• TAVASC26
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 09-02 16:41
Iemand nog een robberen kofferbak mat nodig ?
Verkeerd besteld, deze is geschikt voor Essential & Business en niet voor de versie met dubbele bodem.
EUR 30.-- excl. verzenden
is 1x week gebruiktAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epffH7mN4k2j-Hq55RPLb8_Aams=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NqTKL2dDWkI8JSZg6DM2DlHY.png?f=fotoalbum_large

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-02 13:12
TAVASC26 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 12:46:
Iemand nog een robberen kofferbak mat nodig ?
Verkeerd besteld, deze is geschikt voor Essential & Business en niet voor de versie met dubbele bodem.
EUR 30.-- excl. verzenden
is 1x week gebruikt[Afbeelding]
Yes ik! DM me maar.

• Ray1512
M@cer schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:02:
[...]

In de afgelopen 4 jaar ben ik al vaak door de wasstraat gegaan met Born/Tavascan, maar heb nog nooit aan de autohold gezeten.. Gewoon op stand N en gaan..

[...]

Staat je auto nog wel op Travel Assist en niet op de normale Adaptive Cruise Controle (of andersom)
Dat was de tip die ik zocht!! Super, alles werkt weer, stond op ACC. Bedankt. (Had vanmiddag al een mailtje naar de dealer gestuurd, zal er nog wel een mailtje achteraan doen dat het opgelost is)

• Ray1512
Jeter schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 00:21:
[...]

Same. Helaas nog geen oplossing.
Bij mij werkte het ook niet, mijn iPhone gaf een foutmelding bij het scannen van de code. Nadat ik de registratie in de Cupra app voltooid had (ID scannen en video selfie maken), werkte het wel. Vandaag met de telefoon de auto recht achteruit uit een parkeervak gereden omdat er een andere auto dicht aan de bestuurderszijde had geparkeerd. Werkte perfect!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-02 17:13
Mitchelll010 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:24:
[...]

Overigens volkomen k*t, je kan nooit ff de auto uitstappen en dat alles gewoon even aan blijft..
Of heb ik iets gemist?
Ja

Ik ben taxichauffeur en rijd een BMW iX1 64kwh.....ik heb 18 tot 20 klanten op een dag maar met ophaal en aflever adres betekent dat 36 tot 40 keer uitstappen en mn pauze erbij nog 2....mn auto ging ook uit.

Daarom bij AliExpress enkele metalen gordelverlengers gekocht met BMW logo :P .
Deze blijft dus ten alle tijden in de gordel houder zitten....je klikt je gordel daar dus in.

€7 per stuk
Mn auto blijft altijd aan...ik kan m zelfs op slot zetten om een cappuccino te pakken met mn spullen er nog in.
Mn auto claxoneert dan 2 keer om te waarschuwen en de spiegels klappen niet naar binnen.

Nogmaals...dit zijn metalen stevige dingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAns2T7x9g97JTGbq6SK4oPeDsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lY7GHA99EQKoTE3u7x2CJ6o9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Ferry34 op 23-01-2026 23:45 ]

• Cupra KvG
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 17:44
Ray1512 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 21:22:
[...]

Bij mij werkte het ook niet, mijn iPhone gaf een foutmelding bij het scannen van de code. Nadat ik de registratie in de Cupra app voltooid had (ID scannen en video selfie maken), werkte het wel. Vandaag met de telefoon de auto recht achteruit uit een parkeervak gereden omdat er een andere auto dicht aan de bestuurderszijde had geparkeerd. Werkte perfect!
Een copy van je ID en selfie aan Cupra geven. Het moet niet gekker worden. Dat doe ik dus niet.
Is trouwens ook nodig voor openen/sluiten via de app.

• hmvanmol
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19:39
Goedemorgen,
Iemand die Remote Park Assist aan het werk krijgt?
Ik krijg of geen verbinding, of hij staat op het scherm met die pijltjes, en doet dan nog niks.
Ben er dagen mee bezig, maar niks werkt.
Ook al de VW park assist app erop gehad, doet ook niks.
Help!! 😜

• Ray1512
hmvanmol schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 11:19:
Goedemorgen,
Ik krijg of geen verbinding, of hij staat op het scherm met die pijltjes, en doet dan nog niks.
Help!! 😜
Het is mij gelukt om te verbinden. Het lukte mij dus pas nadat ik mij in de Cupra app geregistreerd had met ID en video selfie, daarna lukte het mij pas om de QR-Code te scannen. Parkeren doe ik met de Cupra app. Je moet wel vrij dicht op de auto staan maar het werkt best wel goed.

De auto moet vergrendeld zijn, in de. Cupra app op begin met parkeren klikken, engine start ingedrukt houden totdat de app zegt dat de “motor” aan staat en vervolgens op de knop van de richting waar je naar toe wilt drukken (knop ingedrukt houden)

Laat maar even weten of het gelukt is.

• hmvanmol
Ray1512 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 16:34:
[...]

Het is mij gelukt om te verbinden. Het lukte mij dus pas nadat ik mij in de Cupra app geregistreerd had met ID en video selfie, daarna lukte het mij pas om de QR-Code te scannen. Parkeren doe ik met de Cupra app. Je moet wel vrij dicht op de auto staan maar het werkt best wel goed.

De auto moet vergrendeld zijn, in de. Cupra app op begin met parkeren klikken, engine start ingedrukt houden totdat de app zegt dat de “motor” aan staat en vervolgens op de knop van de richting waar je naar toe wilt drukken (knop ingedrukt houden)

Laat maar even weten of het gelukt is.
QR code in de auto krijg ik perfect gescand.
Ik denk dat het meer om de verbinding zelf gaat.
Soms krijg ik in de app ook dat beeld met die pijlen voor de richtingen.
En dan nog doet ie niks.
Meestal krijg ik gewoon geen verbinding...

En hoezo id en video selfie??

• Cupra KvG
hmvanmol schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 16:45:
[...]

En hoezo id en video selfie??
Heeft met veiligheid te maken. De Cupra app is alleen via VIN verbonden met je auto. In principe kan iedereen met de app en je vin (gewoon af te lezen op de voorruit. Bv op straat) de auto koppelen. Dus zou ook iedereen hem kunnen openen/sluiten. Vandaar de beveiliging via ID en selfie.
Maar ik ga dus mijn ID niet aan Cupra geven. Dan maar geen openen via de app. Bij andere merken is dat beter geregeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Cupra KvG op 24-01-2026 17:53 ]

• MoonRaven
hmvanmol schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 11:19:
Goedemorgen,
Help!! 😜
Een collega had problemen met remote park assist, het was niet mogelijk om de auto te verplaatsen. Met de andere set sleutels werkte het wel goed.

• hmvanmol
MoonRaven schreef op zondag 25 januari 2026 @ 12:15:
[...]

Een collega had problemen met remote park assist, het was niet mogelijk om de auto te verplaatsen. Met de andere set sleutels werkte het wel goed.
Zojuist geprobeerd... Hetzelfde probleem als met de andere sleutel.
10 Februari eens in Den Bosch vragen.
Dan ben ik er toch voor een nieuwe centerspeaker, die niet kraakt.
Schijnt een veelvoorkomend issue te zijn, die speaker.

• WJE

WJE

Zijn er meer die problemen hebben met de laadklep en vorst? Ik heb nu al een keer gestaan dat de klep niet open ging om te laden en gisterochtend ging hij niet meer dicht. Wat ik ook probeerde. Ook met de hand indrukken van dat staafje en dan auto open en op slot doen.

Uiteindelijk maar met Ducttape vast gezet. Later op de dag lukte het uiteindelijk wel. Toch maar de dealer ff contacten. Niet dicht kunnen is vervelend maar geen mega ramp. niet open krijgen is wel een serieus probleem.

• mitodriver
  • Registratie: Augustus 2018
WJE schreef op maandag 26 januari 2026 @ 11:50:
Zijn er meer die problemen hebben met de laadklep en vorst? Ik heb nu al een keer gestaan dat de klep niet open ging om te laden en gisterochtend ging hij niet meer dicht. Wat ik ook probeerde. Ook met de hand indrukken van dat staafje en dan auto open en op slot doen.

Uiteindelijk maar met Ducttape vast gezet. Later op de dag lukte het uiteindelijk wel. Toch maar de dealer ff contacten. Niet dicht kunnen is vervelend maar geen mega ramp. niet open krijgen is wel een serieus probleem.
Ik had het laatst ook met vrieskou dat klepje niet open ging. Ik heb toen lauw water gebruikt om de boel te laten ontdooien. Na een tijdje ging ie weer open. Wel de hele binnenkant met met een doek afgedroogd voordat ik ging laden. Maar het stekkergedeelte is afgeschermd tegen water als de klep is gesloten dus geen probleem om er water in te gooien bleek dus ;-)
Tis idd een vervelend probleem...maar water wat bevriest is lastig te bestrijden.

• Rob1984
  • Laatst online: 27-01 09:32
Mounti_R schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:45:
Vandaag mijn eerste auto van de zaak ooit mogen bestellen, helaas moest dit een EV zijn en mocht hij niet te duur zijn. Ik kreeg eigenlijk maar 2 keuzes, een ID.4 of een Tavascan Essential. Ik had zelf nog nooit van een Cupra Tavascan gehoord, dus in eerste instantie gaf ik aan te willen gaan voor een ID.4.

Thuis aangekomen vroeg mijn zoon of ik wel helemaal lekker was en hij wilde samen met mij naar de Cupra dealer. Eenmaal daar aangekomen gelijk mn werkgever geappt dat ie de ID.4 mocht cancellen en dat ik wilde gaan voor een Tavascan Essential. Die is vandaag besteld in het white silver. Als het goed is krijg ik hem op 1 april, wat dan weer een gevaarlijke datum is, want hij zou me zo maar in de maling kunnen nemen. (in dat geval neem ik op 2 april ontslag).

Nu had ik wel even wat vragen voor diegene die een Essential rijden. Voor zover ik kan zien zit er geen navigatie op een essential, klopt dit? En zo ja, welke app gebruik je dan om te navigeren, waarbij je navigatie laadstops in plant, of hoe gaat dat? Ik heb zelf nog nooit EV gereden dus heb geen idee wat ik kan verwachten.
Weet niet of het al gezegd is
Ik heb ook een Essential. Ik gebruik de ABRP app. Is alleen wel als je gebruik wilt maken van Carplay kost het een abonnement van €5 per maand. Ik ben 2 weken geleden naar Frankrijk geweest en ik vind het een topper (snelladen in Frankrijk is echt bijzonder, 4-5 handelingen doen voordat je kan laden). Afgelopen weekend nog even Winterberg meegepakt, nu ga ik het abonnement weer opzeggen. En van de zomer neem ik hem gewoon weer als ik op vakantie ga.
Overigens kan je de app natuurlijk wel gratis op je telefoon gebruiken. Maar ja, is zo'n klein schermpje als je navi wilt volgen.
Liever verwend, dan verwaarloosd

[ Voor 34% gewijzigd door Rob1984 op 27-01-2026 09:23 ]

• MoonRaven
Hier dan eindelijk ook door de zaak besteld. Adrenaline edition ins het Tavascan Blue. Verwachte levertijd is 1 maart (zondag?). Hopelijk sneller leverbaar, echter is 4-5 weken ook niet zo lang.
Dag dag tesla model 3 :)

• hmvanmol
OMG....
Vandaag reden we met onze Cupi naar het centrum, en daarna naar het Postnl-punt om de nieuwe ruitenwissers (Bosch) op te halen.
Eenmaal thuisgekomen meteen geïnstalleerd.
Savonds moesten we nog even naar Ikea, en het regende.
Wat een wereld van verschil die Bosch.
Geen gekraak, geschuif meer. Alleen maar een druppelvrije voorruit. Dat zoiets standaard fabriek niet kan.....

• Clavis
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5m9tivOpzXp71g5bH94lKk5cfKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kvjXXMj4lZb06ZkPPZimaVpo.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand deze melding al gehad? In de store is vervolgens niets te vinden.

Edit: blijkbaar bekend probleem. https://www.reddit.com/r/cupraborn/s/fLIdhAo8RK

[ Voor 8% gewijzigd door Clavis op 28-01-2026 11:32 ]

• M@cer
Ja hier hetzelfde.. Zal binnenkort wel weer verdwijnen ;)

[ Voor 50% gewijzigd door M@cer op 28-01-2026 11:56 ]

• grid8400
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-01 20:01
Zijn er ook eigenaren hier die all seasonbanden om hun 21” hebben? Zoja, welk merk en hoe bevallen ze? Wat zit er standard onder? Ik neem aan zomer banden?

• Mitchelll010
Die van mij kwam met Conti EcoContact 6.

Heb nu sinds vorige week WinterContact eronder (Ja nu pas, moet naar Duitsland)
En ze zijn verrassend stil! Bijna geen verschil met de zomerbandjes.

• Riick92
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-02 14:59
Ik heb een vraag met betrekking tot Battery Care Mode.

De auto geeft aan dat een accuspanning boven de 80% bij langdurige stilstand niet goed is voor de accu.
Mijn vraag is dan ook: wat wordt verstaan onder langdurig? Ik vind die 20% extra toch wel lekker.

• mitodriver
Na 3 weken rijden in de Tavascan een korte review:

De Tavascan rijd naar mijn idee echt geweldig. Hij ligt goed op de weg en gaat makkelijk met volle snelheid door bochten zonder grip te verliezen. De Cupra stand qua vermogen is een leuk speeltje wat zo af en toe lekker is om hard op te trekken ;-)
Na 2200km rijden heb ik een gemiddeld verbruik van 19,5/100km. Voor de winterse omstandigheden waarin we gereden hebben met temperaturen meestal tussen -2 en 10 graden vind ik dat een prima verbruik.

Ik ervaar de display als zeer prettig en gebruikersvriendelijk.
Gisteren voor het eerst de actieve grootlicht functie gebruikt en dat werkt zeer prettig. Ik kreeg 1 keer een seintje terug van een tegenligger omdat de lampen iets te laat naar normaal licht gingen. Ik heb het geprobeerd op bochtige landweggetjes en heb het als zeer prettig ervaren.

Alles bij elkaar een zeer fijne auto waarin ik telkens met veel plezier rijd.

Is er dan helemaal geen minpunt? Jawel eentje die ik vandaag tegen kwam ;-(
Ik zag vandaag na het wassen van de auto met de hand dat de lak van de auto niet heel goed is. Ik kwam rondom de auto vele plekken tegen met witte en zwarte kringen/vlekken die niet weg te poetsen zijn en in de lak zitten. Deze week maar even langs de dealer om te vragen wat ze hier aan kunnen doen en wat de oorzaak is. Misschien weet iemand van jullie het?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKKgG3TvVClyAUxOftMCZSMwhrM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TVD1qTTicx8ddCbamZXLw5Dm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LL9IDmiZdeFCy5ZnAdhqZfdosmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vtOMhDCJ5zOWtemUS8JaQTkg.jpg?f=fotoalbum_large

• mitodriver
grid8400 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 12:51:
Zijn er ook eigenaren hier die all seasonbanden om hun 21” hebben? Zoja, welk merk en hoe bevallen ze? Wat zit er standard onder? Ik neem aan zomer banden?
Wij hebben voor de 19" velgen op de Bussiness uitvoering een All Season band van Hankook Kinergy 4S 2 X
Bevalt goed en heeft met winterse omstandigheden voldoende grip. Ik vind het geluid in de auto ook prima. Hoe ze in de zomer rijden moet nog blijken ;-)
Standaard zitten er idd zomerbanden onder. Onze leasemaatschappij wil er All Season onder dus bij aflevering zaten er All Season banden op.

• Ray1512
Ik heb de Cupra (Adrenaline met winterpack) nu 2 weken en ben 2100 km verder. Ik kom uit een VW T-Roc benzine dus heb wat dat betreft geen vergelijkingsmateriaal. Hieronder toch een paar vergelijkingen gemaakt wat betreft gebruiksgemak.

- De knoppen voor de ruitbediening vallen mij mee. In de VW had ik 4 schakelaars waarbij ik ook regelmatig per abuis het achterraam opende ipv het voorraam.
- Knoppen op het stuur is wel even wennen. Ik zet de radio per ongeluk nog wel eens zachter als ik er tegenaan kom met sturen. Had liever normale druktoetsen gehad maar is een kwestie van wennen.
- De ruitenwissers zijn af fabriek van dezelfde beroerde VAG kwaliteit, was op de VW niets anders. Deze gelijk vervangen voor Bosch.
- CarPlay koppelt niet altijd. Ook dit was in de VW niet anders. In de Cupra is het het echter snel weer te koppelen, in de VW moest ik de radio telkens resetten.
- Lane Assist werkt vele malen beter dan op de VW.
- De remmen op de Cupra moet ik erg aan wennen. Had liever schijfremmen rondom gehad. Met name het gekraak als je bijna stilstaat vind ik irritant. Verder remt hij wel goed.

Verder tot nu toe geen klachten over de Cupra. Heb wel eens een per ongeluk een instelling verkeerd gehad maar gelukkig is daar het forum over deze superfijne reiswagen.

Dingen die ik echt fijn vind zijn o.a. het HUD, de Matrix lampen en de comfortabele, zeer fijn in te stellen, stoelen. Heerlijk is ook de mogelijkheid om de auto vooraf voor te verwarmen, vooral met dit weer.

Ik moest wel zoeken naar een geschikte plek voor mijn telefoonhouder (zo’n magnetisch ding). Uiteindelijk heb ik hem op de spine gemaakt. Het meegeleverde klittenband was echter niet voldoende en hij flikkerde er telkens af. Ik heb toen maar een klein gaatje aan de onderkant van de spine geboord………. en hem met een schroefje vastgezet. Je ziet er niets van en de telefoon zit nu op een perfecte plaats.

• Mitchelll010
mitodriver schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 12:55:
Na 3 weken rijden in de Tavascan een korte review:

De Tavascan rijd naar mijn idee echt geweldig. Hij ligt goed op de weg en gaat makkelijk met volle snelheid door bochten zonder grip te verliezen. De Cupra stand qua vermogen is een leuk speeltje wat zo af en toe lekker is om hard op te trekken ;-)
Na 2200km rijden heb ik een gemiddeld verbruik van 19,5/100km. Voor de winterse omstandigheden waarin we gereden hebben met temperaturen meestal tussen -2 en 10 graden vind ik dat een prima verbruik.

Ik ervaar de display als zeer prettig en gebruikersvriendelijk.
Gisteren voor het eerst de actieve grootlicht functie gebruikt en dat werkt zeer prettig. Ik kreeg 1 keer een seintje terug van een tegenligger omdat de lampen iets te laat naar normaal licht gingen. Ik heb het geprobeerd op bochtige landweggetjes en heb het als zeer prettig ervaren.

Alles bij elkaar een zeer fijne auto waarin ik telkens met veel plezier rijd.

Is er dan helemaal geen minpunt? Jawel eentje die ik vandaag tegen kwam ;-(
Ik zag vandaag na het wassen van de auto met de hand dat de lak van de auto niet heel goed is. Ik kwam rondom de auto vele plekken tegen met witte en zwarte kringen/vlekken die niet weg te poetsen zijn en in de lak zitten. Deze week maar even langs de dealer om te vragen wat ze hier aan kunnen doen en wat de oorzaak is. Misschien weet iemand van jullie het?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gelijk terug naar de dealer! Ik had het ook, maar ik zag het al tijdens de afname.
Bij mij zat het onder de blanke lak dus krijg je idd niet weg.

Ze gaan bij mij de gehele motorkap opnieuw spuiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ng-z92H638u8O_fEFp3aGdPugw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NMdwLw1e2gbwtzvR9xMqcAm3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Mitchelll010 op 02-02-2026 20:17 ]

• HunterRdam
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 09-02 12:05
Ja ik heb Continental AllSeasonContact2 eronder (zoals je ziet met velg beschermers en dat is maar goed ook) en bevalt me helemaal prima, ik was dat 2x per jaar wisselen helemaal zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hh9Gg0-JeOzVe_04c17vAzUens=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJoLaW6NH1I1KwxEf5UB8tib.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weJVpWVMn4lhRFe3vvcfskVKSlc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nyePzjaoHPzM7udsIclVsYBf.jpg?f=fotoalbum_large

• TAVASC26
.

[ Voor 99% gewijzigd door TAVASC26 op 03-02-2026 13:45 . Reden: x ]

• TAVASC26
.

[ Voor 99% gewijzigd door TAVASC26 op 04-02-2026 13:51 ]

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik heb er Continental AllSeasonContact 2 onder sinds kort. Trillen iets meer dan zomerbanden maar verder wel ok. In elk geval veel meer grip bij die gladde omstandigheden van afgelopen tijd.

Ik vind het verbruik wel achterlijk hoog. Zit met regelmaat op 23kw/100km en soms zelfs boven de 25kw/100km (snelweg en stadsverkeer). En dan heb ik nog een model met een warmtepomp ook...

I'm not as think as you stoned I am

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:17

MLLL

Palm Treo 650

In elk willekeurig ev topic komt dat hoge verbruik terug met lage temperaturen , niets nieuws onder de zon....

• mitodriver
Mitchelll010 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 20:14:
[...]

Gelijk terug naar de dealer! Ik had het ook, maar ik zag het al tijdens de afname.
Bij mij zat het onder de blanke lak dus krijg je idd niet weg.

Ze gaan bij mij de gehele motorkap opnieuw spuiten.

[Afbeelding]
Dank je voor je reactie. Fijn dat het bij jou zo opgelost wordt.
We hebben foto's naar de dealer gestuurd en die gaat een herstelexpert er naar laten kijken. Het probleem bij ons is dat het op zo'n 15 tot 20 plekken zit verdeeld over de hele auto. Dus ik verwacht dat de hele auto dan opnieuw gespoten moet worden. Tis ff afwachten.
De leasemaatschappij zal er ook nog wel iets van gaan vinden denk ik.
Het lijkt wel of we een maandagochtend auto hebben gekregen ;-)

• TVSCN
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 03-02 21:56
Een hoop nieuwe Tavascan’s zo te zien!

Even wat pagina’s terug gescrold en zag dat het onthouden van de snelkoppeling nog niet echt lekker werkt.
Is er iemand die het zelfde probleem ervaart; bij het op pauze zetten van een nummer op Spotify in Carplay (omdat je even radio wilt luisteren via media), de bron telkens naar Carplay wilt switchen en daardoor de radio constant wordt onderbroken?

[ Voor 4% gewijzigd door TVSCN op 03-02-2026 21:52 ]

• Penny Lane
HunterRdam schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 10:16:
[...]

Ja ik heb Continental AllSeasonContact2 eronder (zoals je ziet met velg beschermers en dat is maar goed ook)
Velgbeschermers… dat is wel een idee. Waar koop je die?

• Cupra KvG
TVSCN schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:49:
Een hoop nieuwe Tavascan’s zo te zien!

Even wat pagina’s terug gescrold en zag dat het onthouden van de snelkoppeling nog niet echt lekker werkt.
Is er iemand die het zelfde probleem ervaart; bij het op pauze zetten van een nummer op Spotify in Carplay (omdat je even radio wilt luisteren via media), de bron telkens naar Carplay wilt switchen en daardoor de radio constant wordt onderbroken?
Het verdwijnen van de snelkoppeling voor uitzetten snelheidswaarschuwing is er bij mij nog steeds. Na elke start is het verdwenen. Erg vervelend.
Ik heb weer een mailtje gestuurd naar Cupra NL. Als iedereen met dit probleem dit doet doen ze er misschien wat aan.

Je probleem met spotify herken ik niet.

• HunterRdam
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 09-02 12:05
Penny Lane schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 00:04:
[...]

Velgbeschermers… dat is wel een idee. Waar koop je die?
Ik heb deze https://www.alloygator.nl/ , zijn gelijk met de all season banden gemonteerd.

• M@cer
Cupra KvG schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 07:40:
[...]

Het verdwijnen van de snelkoppeling voor uitzetten snelheidswaarschuwing is er bij mij nog steeds. Na elke start is het verdwenen. Erg vervelend.
Ik heb weer een mailtje gestuurd naar Cupra NL. Als iedereen met dit probleem dit doet doen ze er misschien wat aan.

Je probleem met spotify herken ik niet.
Dit zou het op moeten lossen, bij mij al maanden niet verdwenen.. De kans dat je vanuit Cupra NL een oplossing krijg die beter is dan dit lijkt me nihil :)
Ik heb het ondertussen ook opgelost, afgelopen weekend heb ik alle snelkoppelingen stuk voor stuk verwijderd en hierna toen de balk leeg was op 'gereed' geklikt. Na een herstart van de auto waren alle snelkoppelingen nog steeds leeg, toen op het eerste + icoon geklikt en toen verschenen alle originele snelkoppelingen. Toen direct op gereed geklikt en sindsdien blijven ze in de originele positie staan en blijf ik er van af :-)

[ Voor 6% gewijzigd door M@cer op 04-02-2026 13:35 ]

• Cupra KvG
M@cer schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:34:
[...]

Dit zou het op moeten lossen, bij mij al maanden niet verdwenen.. De kans dat je vanuit Cupra NL een oplossing krijg die beter is dan dit lijkt me nihil :)

[...]
Dat had ik toen dus geprobeerd. Echter geen effect. Snelkoppeling verdwijnt nog steeds.zal het nog eens proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cupra KvG op 04-02-2026 17:56 ]

• RubenJdeJong
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-02 11:33
…alle snelkoppelingen stuk voor stuk verwijderd en hierna toen de balk leeg was op 'gereed' geklikt. Na een herstart van de auto waren alle snelkoppelingen nog steeds leeg, toen op het eerste + icoon geklikt en toen verschenen alle originele snelkoppelingen. Toen direct op gereed geklikt en sindsdien blijven ze in de originele positie staan en blijf ik er van af :-)

[...]
Bij mij werkt deze oplossing/workaround nu ongeveer 1 maand. Ik heb na het verschijnen van de originele snelkoppelingen op gereed gedrukt en ze daarna niet meer aangepast.

• WJE

WJE

WJE schreef op maandag 26 januari 2026 @ 11:50:

Nou blijkt dus een defect. Nu rij ik met een noodoplossing, stuk ducttape aan de binnenkant waarmee ik hem open kan trekken. Komende woensdag wordt een nieuwe actuator geplaatst. Dus als je ook last hebt gehad van vastzittende klep niet wachten tot het weer gebeurt op een ongelukkig moment. Maar gewoon langs de dealer. Is een bekend probleem.

• Penny Lane
Ik mag binnenkort naar de garage voor een defect. SOS systeem staat in storing. (Hoefde maar 7 weken te wachten voor een afspraak… 🙄)
Is deze storing een “bekend” probleem bij anderen?

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

Pinobigbird

doesn't share food!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Cupra KvG schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 17:55:
[...]

Dat had ik toen dus geprobeerd. Echter geen effect. Snelkoppeling verdwijnt nog steeds.zal het nog eens proberen.
Same here, ook meerdere malen geprobeerd maar helaas. Blijft echt heel irritant

• Cupra KvG
ilhanko schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 18:30:
[...]

Same here, ook meerdere malen geprobeerd maar helaas. Blijft echt heel irritant
Ik heb het vandaag opnieuw gedaan. En ………het werkt. Zojuist stond de snelkoppeling er nog in

• Cupra KvG
Cupra KvG schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 23:29:
[...]

Ik heb het vandaag opnieuw gedaan. En ………het werkt. Zojuist stond de snelkoppeling er nog in
Helaas. Te vroeg gejuicht. Snelkoppeling is weer weg. 🥵🥵🥵

• Mitchelll010
Hahahaha heerlijk. Redelijk onbegrijpelijk toch he zoiets.

• Clavis
LeBatidos schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 16:27:
[...]

Top, dat zou het inderdaad kunnen zijn. Ik laat een monteur meerijden om het zelf te ervaren. Hopelijk is het daarmee snel opgelost! Dank voor het meedenken
En, opgelost?

[ Voor 37% gewijzigd door Clavis op 08-02-2026 06:01 ]

• Penny Lane
Pinobigbird schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 22:30:
[...]

Bij de Born al meerdere keren voorgekomen ja:
En nog vele anderen, dit was enkel nog t/m 2021

Join the club!
Ah… ja had inderdaad ff kunnen zoeken. Had dit niet verwacht eigenlijk. Maar goed. Gelukkig dan toch geen echt exotisch probleem. Thx!
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste