Het grote Cupra Tavascan Topic

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:45
Woutje34 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 19:45:
Dag allemaal,

Ik heb het forum een beetje doorgelezen en ik ben ook aan het overwegen om een Tavascan te kopen (zakelijk). Ik heb nu een MG4, alleen heb hier beste problemen mee gehad, dus ik was even benieuwd hoe jullie ervaring hier was.
Hopelijk binnenkort eerste proefrit, maar voordat ik dat wil doen heb ik even een paar vragen.
- Hoe ervaren jullie het contact met de garage?
- Hebben jullie last van beslaan van de ruiten en dat de auto niet wilt ontwasemen? (en dan met of zonder warmte pomp). Bij mijn MG is dit een mega probleem namenlijk.
- Hoe bevalt jullie de auto in het algemeen?

Dankjewel alvast allemaal :)
Ik weet niet of dat ontwasemen een EV-dingetje is of niet omdat een ICE natuurlijk warmte vanuit de motor gebruikt die er in overvloed is. Ik had hetzelfde met mijn vorige Polestar 2. Dat begon eind september weer en dan moest ik maximaal ontwasemen gebruiken om de ruiten vochtvrij te houden. Nu met de Tavascan met warmtepomp nog geen enkel probleem ervaren.

• Woutje34
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
PvS_68 schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:01:
[...]

Ik weet niet of dat ontwasemen een EV-dingetje is of niet omdat een ICE natuurlijk warmte vanuit de motor gebruikt die er in overvloed is. Ik had hetzelfde met mijn vorige Polestar 2. Dat begon eind september weer en dan moest ik maximaal ontwasemen gebruiken om de ruiten vochtvrij te houden. Nu met de Tavascan met warmtepomp nog geen enkel probleem ervaren.
Dankje voor de reactie!
Klopt is ook wel een EV dingetje, alleen met mijn huidige auto krijg ik de ruiten überhaupt niet ontwasemd, dus vandaar.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:28
Brak1977 schreef op zondag 9 november 2025 @ 09:33:
Voor mij is sinds een week alles veranderd. Ik had een afleverdatum van midden December voor mijn Tavascan, maar mijn Cupra Born is helaas overleden. Na bijna 4 jaar en 196.000 km kreeg ik een storing in het elektrosysteem. Na onderzoek mocht ik niet meer verder rijden, vanwege een kritieke fout in het accu/batterijsysteem. De kosten zijn helaas te hoog en de auto is economisch Total Los verklaard. Zoals het er nu naar uitziet, in overleg met de LM, wordt de levering van de Tavascan nu naar voren gehaald, en mag ik die over een week of 2 verwachten. Aan de ene kant leuk, maar ben toch best verdrietig dat dit het einde is van de Born. Toch een superfijne, mooie auto waar ik vele uren in vertoefd heb.

Sneu einde, dat heeft deze topwagen niet verdien. Volgende week de spullen er uit halen en afscheid nemen….
Ik moest ook wel even slikken dat ik de Born moest achterlaten bij de dealer.. Het was echt een hele fijne auto. Als het dan echt helemaal klaar is met de auto is het helemaal klote.

Maar de Tavascan is echt in alles de betere zus van de Born... _/-\o_

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Rob1984
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 10-11 16:55
Woutje34 schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:06:
[...]

Dankje voor de reactie!
Klopt is ook wel een EV dingetje, alleen met mijn huidige auto krijg ik de ruiten überhaupt niet ontwasemd, dus vandaar.
Ik heb er tot nu toe geen last van. Misschien scheelt het wel dat ik met de voorkant bijna tegen het huis sta. Hoe vaak ik mijn collega's niet hoor in de winter, dat ze moesten krabben en dat het goed vast zat. Terwijl ik zo kon instappen en weg kon rijden... En hoe dichter je bij de kust ga wonen, hoe zachter de kou. Die collega's wonen voornamelijk op het platte land.

• Penny Lane
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 10-11 20:27
Woutje34 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 19:45:
- Hebben jullie last van beslaan van de ruiten en dat de auto niet wilt ontwasemen? (en dan met of zonder warmte pomp). Bij mijn MG is dit een mega probleem namenlijk.
Ik denk niet dat dit een specifiek EV ding is. Waarschijnlijk rijden EV’ers altijd met airco aan? En dan heb je dit veel minder.

Mijn Mazda 3 beslaat zo erg dat ik er een vochtvreter in moet hebben om nog enigszins van het vocht (en dus het beslaan) af te komen.

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:03
Bizar, ik rij ook een Mazda 3 toevallig en ik heb dat nooit. Binnen 20 seconden na starten prima zicht.

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:45
Mitchelll010 schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:27:
Bizar, ik rij ook een Mazda 3 toevallig en ik heb dat nooit. Binnen 20 seconden na starten prima zicht.
Dat had ik met mijn Polestar 2 ook, maar als ik daarna (kan ook na een half uur rijden zijn) maximaal ontwasemen uitzette en de airco terug op auto zette was het ook binnen 1 minuut weer volledig beslagen (in de herfstperiode). En dat heb ik dus met de Tavascan (gelukkig) nog niet gehad nu.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste