Same. Helaas nog geen oplossing.RaulDuke schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:34:
Heeft iemand hier nog meer problemen met het activeren van de remote park assist? Ik ga in de app naar de optie, zet in de auto de QR code op het scherm maar krijg steevast de melding dat het activeren niet lukt. Iemand een tip om verder te komen?
Gisteren update van de dealer. Cupra verwacht de auto met 2 weken bij hen (in Leusden denk ik), daarna gaat hij naar de dealer. Schat nog zo'n 4 weken voor aflevering, het komt in ieder geval dichterbij...
Productiedatum: 30-07
Datum op het schip: 12-08
Die staking in de rotterdamse haven heeft hier zeker invloed op. Ik zit op meerdere containers te wachten die +/- 2-3 weken vertraging hebben opgelopen.
Heeft iemand toevallig al iets van bakjes voor in de middenconsole?

Het is nu een diepe ruimte, maar een extra laag zou best handig zijn. De bak ziet er zo uit als de ID7, dus mogelijk zouden die moeten passen, die zijn wel te vinden op verschillende sites.

Het is nu een diepe ruimte, maar een extra laag zou best handig zijn. De bak ziet er zo uit als de ID7, dus mogelijk zouden die moeten passen, die zijn wel te vinden op verschillende sites.
[ Voor 25% gewijzigd door M@cer op 22-10-2025 10:25 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Dat zou kunnen, eerst zou hij week 43 afgeleverd worden bij dealer en dat lijkt nu week 45 te worden. Ik denk dus dat de vertraging ergens bij de haven(s) zit.Njord1 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:19:
Goed nieuws, dat zou betekenen dat de auto meer dan 2 maand op het schip staat?
https://www.autoweek.nl/a...00-goedkoper-ook-fiscaal/
Ze willen er vanaf, nog dit jaar het liefst haha
Als je je scherm van bovenin naar beneden slide, dan zie je wat snelkoppelingen staan, waaronder lane assist en de snelheidsborden herkenning. Beiden kan je daar aantikken door uit te zetten. Dit moet je iedere rit weer opnieuw doen helaas.Brak1977 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:08:
[...]
Och wat een plaatje. Kan niet wachten. Vraagje : Die snelheidswaarschuwing...hoe vaak krijg je die? Elke keer als je een bord voorbij rijdt? Elke 5 min? Of elke keer als je een nieuwe "zone" inrijdt. (Dus van bijvoorbeeld 80 km/u naar 100 km/u.
Ik ga hem toch uitzetten, maar was wel even benieuwd.
Ja, ik heb hem gekocht en past perfect, op Aliexpress staan diverse aanbieders. Als je nieuw account aanmaakt scheelt het wel met aankoop. Ik was in totaal € 17 voor die 2 bakjes.M@cer schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:19:
Heeft iemand toevallig al iets van bakjes voor in de middenconsole?
[Afbeelding]
Zo ook het bakje op de vloer van de loze ruimte die daar zit onder het middenconsole
[ Voor 9% gewijzigd door Rob1984 op 22-10-2025 12:01 ]
Verder wil ik even terugkomen op eerder bericht betreft de 'B' stand (aantal pagina's terug)
Advies van de dealer was om dit voornamelijk binnen de bebouwde kom te gebruiken. Ik heb geluisterd naar mede tweakers en ik kan je nu zeggen dat het op de snelweg ook verrekte handig is.
Het remmen werkt veel beter dan manueel remmen in de 'D' stand vind ik persoonlijk
Ik rij echt alleen nog maar in de 'B' stand
Advies van de dealer was om dit voornamelijk binnen de bebouwde kom te gebruiken. Ik heb geluisterd naar mede tweakers en ik kan je nu zeggen dat het op de snelweg ook verrekte handig is.
Het remmen werkt veel beter dan manueel remmen in de 'D' stand vind ik persoonlijk
Op aangeven van de dealer de My Cupra app op een andere mobiel gezet en die wilde de QR code wel lezen. Mijn Samsung S25 kan de QR code niet lezen, mijn oude Samsung A52s wel. De App is dus nu gekoppeld. Maar daar houdt het ook op, de optie "Begin met parkeren" licht niet op.
Misschien dat deze youtube videos je kunnen helpen.RaulDuke schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:38:
[...]
Op aangeven van de dealer de My Cupra app op een andere mobiel gezet en die wilde de QR code wel lezen. Mijn Samsung S25 kan de QR code niet lezen, mijn oude Samsung A52s wel. De App is dus nu gekoppeld. Maar daar houdt het ook op, de optie "Begin met parkeren" licht niet op.
YouTube: Cupra Tavascan - Remote Park Assist (Teil 1)
YouTube: Cupra Tavascan - Remote Park Assist (Teil 2)
Rijdt dat niet enorm onrustig? Ik ben meer van het uitrollen. In de B stand moet je vrij lang door rijden voor je je gas loslaat. Omdat hij anders al veel te vroeg afremt.Rob1984 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:03:
Verder wil ik even terugkomen op eerder bericht betreft de 'B' stand (aantal pagina's terug)
Er is wel eens wat voorbijgekomen wat het meeste stroom bespaart. En dan blijkt het mekaar niet veel te ontlopen.
Kwestie van gewenning denk ik. Heb nu ongeveer 11000 km met die van mij gereden, en eigenlijk volledig op B stand. Ik vind het erg prettig. Rij gemixt snelweg en N wegen..Penny Lane schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 22:18:
[...]
Rijdt dat niet enorm onrustig? Ik ben meer van het uitrollen. In de B stand moet je vrij lang door rijden voor je je gas loslaat. Omdat hij anders al veel te vroeg afremt.
Er is wel eens wat voorbijgekomen wat het meeste stroom bespaart. En dan blijkt het mekaar niet veel te ontlopen.
Goedemorgen allemaal!
Ik heb voor komende zaterdag in Den Bosch een proefrit afgesproken in een Tavascan.
3 weken geleden voor het eerst in een elektrische auto gereden, een Skoda Elroq 85.
Dit was goed bevallen.
Nu dus komende zaterdag de proefrit in een Tavascan.
Ben erg benieuwd.
Ik heb voor komende zaterdag in Den Bosch een proefrit afgesproken in een Tavascan.
3 weken geleden voor het eerst in een elektrische auto gereden, een Skoda Elroq 85.
Dit was goed bevallen.
Nu dus komende zaterdag de proefrit in een Tavascan.
Ben erg benieuwd.
@Balskyy Hebben we hier ook wel eens ervaren. Nu sinds kort met de 2e auto idem. Het is toch altijd even goed kijken dat het 'op slot gaan' proces goed heeft gewerkt. Ik merk (te) vaak dat er echt iets is waardoor het niet werkte. (andere auto is overigens een nieuwe toyota hybrid, dus in zoverre geen overeenkomsten).
Ik vindt de B stand juist onprettig rijden omdat als je gas loslaat de auto gelijk vrij hard remt wat normaal is natuurlijk maar rij zelf eigenlijk alleen maar in de Cupra stand met ESC Sport en lane assist uit.Clavis schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 03:15:
[...]
Kwestie van gewenning denk ik. Heb nu ongeveer 11000 km met die van mij gereden, en eigenlijk volledig op B stand. Ik vind het erg prettig. Rij gemixt snelweg en N wegen..
maar wat verbruiken jullie ongeveer allemaal ik zit vanaf 0km nu op de 18KW
Levertijd is vanochtend in de van Mossel-app 1 week vervroegd naar 14 november.Brakel123 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 07:22:
Gisteren update van de dealer. Cupra verwacht de auto met 2 weken bij hen (in Leusden denk ik), daarna gaat hij naar de dealer. Schat nog zo'n 4 weken voor aflevering, het komt in ieder geval dichterbij...
Ik zit na bijna 3000km op gemiddeld 14.5kwBalskyy schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:14:
[...]
maar wat verbruiken jullie ongeveer allemaal ik zit vanaf 0km nu op de 18KW
18,5 kw na 17k km's. Gem snelheid is 61km/u. Denk dat dit ook nog wat invloed heeft.
@Balskyy @Jeroen1979
@Balskyy @Jeroen1979
Het maakt ook uit hoe abrupt je van “het gas afgaat”. Rustig het pedaal laten terugkomen zorgt voor minder abrupt regeneratief remmen.Penny Lane schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 22:18:
[...]
Rijdt dat niet enorm onrustig? Ik ben meer van het uitrollen. In de B stand moet je vrij lang door rijden voor je je gas loslaat. Omdat hij anders al veel te vroeg afremt.
WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |
Tss ik had dus nog goedkoper gekund 😉🥳🧐Jeroen1979 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:36:
https://www.autoweek.nl/a...00-goedkoper-ook-fiscaal/
Ik krijg de “mijne” de 28e en heb er zin in. Zeker na toch wel te beperkte laadsnelheid en rijbereik van mijn ondertussen 5 jaar oude id3 met 58kWh. Het komt niet vaak voor maar als je weet dat het beter ksn is je geduld snel op…
Ps die goedkopere vrd modellen houd ik mezelf maar voor dat dat een lokkertje is en de vrd wel aardig op is voor 2025 🫣
WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |
Ik heb geen Tavascan maar 1 pedal drive is fantastisch.Penny Lane schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 22:18:
[...]
Ik rem weken niet
Bij 1 pedal drive remt die sowieso harder naarmate je langzamer rijdt, dus t is niet zo dat als je 80 rijdt, dat die net zo hard remt als bij 30.
Ik wil nooit meer anders dan 1 pedal
Het gaat allen over de Essential. Misschien is dat een troostErikVers schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:33:
[...]
Tss ik had dus nog goedkoper gekund 😉🥳🧐
Ik krijg de “mijne” de 28e en heb er zin in. Zeker na toch wel te beperkte laadsnelheid en rijbereik van mijn ondertussen 5 jaar oude id3 met 58kWh. Het komt niet vaak voor maar als je weet dat het beter ksn is je geduld snel op…
Ps die goedkopere vrd modellen houd ik mezelf maar voor dat dat een lokkertje is en de vrd wel aardig op is voor 2025 🫣
Vandaag de proefrit gemaakt met de Tavascan.
Wat ziet ie er gaaf uit, en rijdt ie lekker.
Het was alleen een adrenaline. moeten we wel ff kijken of dat in ons PL-budget gaat passen.
Ook had ik eerst gekeken voor de kleur blue, maar vind in het echt de Desert kleur veel mooier.
Aan de rechterkant eentje met die blauwe kleur.
We willen nog een keer een proefrit inplannen, omdat nu totaal geen snelweg hebben gehad, Ben niet zo bekend rond Den Bosch, dus reden een beetje binnen de bebouwde kom, en 30 km stukken.:strip_exif()/f/image/MuQ26tN0z8THry6kO1kDYI9p.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit was de VZ die er stond, de kleur dus echt wel gaaf.
Wat ziet ie er gaaf uit, en rijdt ie lekker.
Het was alleen een adrenaline. moeten we wel ff kijken of dat in ons PL-budget gaat passen.
Ook had ik eerst gekeken voor de kleur blue, maar vind in het echt de Desert kleur veel mooier.
Aan de rechterkant eentje met die blauwe kleur.
We willen nog een keer een proefrit inplannen, omdat nu totaal geen snelweg hebben gehad, Ben niet zo bekend rond Den Bosch, dus reden een beetje binnen de bebouwde kom, en 30 km stukken.
:strip_exif()/f/image/MuQ26tN0z8THry6kO1kDYI9p.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit was de VZ die er stond, de kleur dus echt wel gaaf.
[ Voor 32% gewijzigd door hmvanmol op 26-10-2025 20:54 ]
Ik was in eerste instantie ook in de markt voor blauw. Maar IRL viel die tegen. Geen mooie diepe blauwe kleur. Dus nu een andere kleur.hmvanmol schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:33:
De Adrenaline wil je!
Headup display en matrix koplampen, om maar wat te noemen… Je kunt zonder. Zoals je ook zonder kiespijn kan…